Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze uvázl autobus na kolejích, vyprostit ho musel speciální jeřáb

Pražskou hromadnou dopravu komplikoval na Sokolovské ulici autobus uvázlý na tramvajových kolejích. Přijet pro něj musel jeřáb. Tramvaje zatím jezdily odklonem přes libeňské nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L39u73c46i30a65n 87P61a56p90a55z17i88a21n 5224937611375

A dnes již víme více? Článek končí otazníky, tak jsem předpokládal, že se dozvíme v brzké době odpovědi...  Zatím na Idnes bohužel nic, takové nedotažené, jen stále nakousnuté. Jak se to stalo, proč se to stalo, jaká je škoda, proč jsou koleje takto položené, že tudy nemůže jet ani autobus MHD nebo hasiči či záchranka. Bude se takto stavět i na dalších tratím v hlavním městě?

+1/−2
5.12.2014 12:54

Z38d36e88n92ě22k 63S13t73a17r21ý 4612325320

Řidič autobusu (mimochodem manipulační jízda) vjel na koleje, protože na Sokolovské vybírali popeláři popelnice. Ten inteligent by línej čekat v koloně tak tam prostě najel. Autobus nejdřív tůroval až se mu od kol prášilo a pak kolem něj běhal a chytal se za hlavu...Podle mě by měl dostat okamžitou výpověď plus náhradu škody na travnatém tramvajovém pásu a výjezd jeřábu. Bylo to úplně zbytečný, protože popeláři na křižovatce Sokolovská x Kovářská celou kolonu pustili...

+3/0
5.12.2014 23:55

M88a62r95t68i28n 49R59u23z13i52c55k64a 1472528776127

dela to i spousta ridicu, kteri proste objizdeji popelare aby usetrili cca 5min. Krom toho, ze hodne ridicu na sokolovske vjizdeji primo pred tramvaj, uz zde bylo nekolik nehod...

0/0
7.12.2014 1:15

P57e15t49r 50J74o14r57d47á79n 1275207436560

Tak nějakak mě napadá - nejsou koleje vyhrazeny pro tramvaje? Co tam co má dělat autobus.

+2/−1
4.12.2014 13:30

M58i75c98h33a68l 65K53u92c51h93t53a 6123244354822

U MHD někdy mohou autobusy tramvajový pás používat, ale né ten travnatej samozřejmě.:-P

+1/0
4.12.2014 13:44

R42o38b73e20r34t 71Š58i16m21e81č56e84k 6155581888108

no nevím, jestli to nebyla chyba s tou trávou... takhle se to dalo použít pro busy, záchranku, policii...

0/0
4.12.2014 21:34

M38i26r66o54s76l56a40v 78G85r34o18s15s21m94a48n60n 8782739144

Nebyla. Pravidelné autobusové linky tam nejezdí. Pro IZS je vozovka široká dost.

+1/−1
4.12.2014 23:26

M50a52r98t18i84n 98R69u87z51i21c80k48a 1442628926257

IZS muze vyuzit i soubeznou Drahobejlovu ulici...

0/0
7.12.2014 1:16

T84o56m80á16š 85Z96e94m34a10n 3625538944255

Ten, kdo rozhodl, že koleje nebudou v betolu ale v trávníku by měl jít sedět za korupci a obecné ohrožení.

Dříve po kolejích mohly jezdit sanitky, policisté, hasiči a autobusy a objíždět kolony, obdobně se na nich dalo otočit či dojet ke křižovatce a odbočit a tím zkrátit kolonu.

Dnes už to nejde a musí trčet v koloně, protože se zároveň i zúžily silnice a není kam uhnout. Pomalu se na zklidněné  kdysi 4proudé silnice nevejde vedle aut ani cyklista..

+11/−14
4.12.2014 12:09

T43o94m15á40š 53Z47e57m38a18n 3815548164685

*betonu

0/0
4.12.2014 12:09

B88ě66l14a 84H73o51r27á79k62o13v97á 1678282539570

R^R^R^

+1/−7
4.12.2014 12:11

J74a17n 31V55e74s71e18l26ý 7745188909257

vypadá to líp, ale to budou asi všechna pozitiva co to přináší :-)

+2/−2
4.12.2014 12:22

J45a85n 76S74a35l98o26m18o37n 4299250881115

A rozhodně je to tišší než ten betonový podklad. To bude asi taky ten nejhlavnější důvod proč tam je trávník. :-)

+8/0
4.12.2014 12:38

T76o45m79á90š 17Z72e34m92a98n 3635108594975

Hluk a prach jsou oficiálními důvody + cena kolejí.

To nic nemění na tom, že při vzácnosti pražského dopravního prostoru je takové mrhání zločinem.

+1/−6
4.12.2014 12:43

J41a95n 80S50a39l76o81m35o81n 4939840381715

Možná jo. :-)

0/0
4.12.2014 12:52

M67i11c45h30a55l 90K42u53c96h36t37a 6343674444662

Ono to nejen líp vypadá, ale výrazně to tlumí hluk tramvají, proto se to také dělá.  Ovšem se situací, kdy za volantem autobusu sedí moula, který je zvyklý jakožto MHD jezdit po tramvajovém pásu a nevšimne si, že tenhle je travnatej, tvůrci této myšlenky zjevně nepočítali...

+10/−2
4.12.2014 13:42

J31a45n 32Č76e25k37a67l 7309365854894

poděkujte žalobám na hluk...

+2/0
4.12.2014 12:27

M48i16c75h94a50l 94K62u44c14h32t57a 6783174194262

Já nikoho nežaloval, ale za travnatou trať ve Vršovicích jsem rozhodně rád.

+3/0
4.12.2014 13:46

M54a43r69t53i26n 70R41u25z13i45c70k18a 1222448986807

Ja za tu v sokolovske, je tam i zavlazovaci zarizeni, ... jen je skoda, ze polovina trati je vydlazdena betonovmi kostkami...

0/0
7.12.2014 1:13

J18a43n 65J52a36k77l 2124842415716

To si pane musíte stěžovat na tu určitou Městskou část, která todle platí(DPP todle nestaví z vlastní vůle ale jen na žádost městské části která si trávník musí zaplatit). Co se týče sanitek hasičů apod...při projednávání rekonstrukce TT(tram tratě)se podklady dávají i těmto složkám které se k tomu mohou vyjádřit, ale obvykle pokud jsou vedle TT 2 pruhy pro auta každým směrem, tak to záchrané složky tolerují :-) A to že dneska lidi parkují tam kde nemají už je věc těch lidí a pak i Policie která by ta auta měla odtahovat :-) ;-)

+7/−1
4.12.2014 13:04

M32a39r44t73i66n 24C66e98r82v33e59n82y 2693288176908

A za tady 2 pruhy jsou ;-D

+1/0
4.12.2014 14:41

M71i59l79a85n 49M10a15j50e49r44č51í66k 1890750414846

No, kolem Gongu (nebo třeba ul. Černokostelecká mezi křižovatkou Vinice a zastávkou Nové Strašnice) sice 2 jízdní pruhy nejsou, ale vozovka v obou případech šířku na ně má - jen (zejména) příslušné Městské části mohou za to, že po rekonstrukcích těch TT (tram. tratí) pravý jízdní pruh byl zabrán podélným parkováním (původně povoleným vedle na chodníku) a cyklopruhem (v němž měsíčně vidívám maximálně jednotky cyklistů - čemuž se nedivím, dle mne je jejich využití v takových rušných silnicích, navíc s uměle zhuštěnou dopravou, totálním pokusem o sebevraždu).

Ovšem musím uvést přesvědčení (vyplývající z několikrát mnou viděného), že i v uvedených místech s 1 řadou podélného stání a 1 jízdního pruhu (mezi nimiž může, ale nemusí být vyznačen cyklopruh či tzv. cyklopikto koridor) se vleze vedle uhýbajícího (původně jedoucího) osobního auta i tzv. velká/skříňová/dodávková sanitka záchranky (o užších - tzv. lékařských vozidel typu SUV ani nemluvě).

Jinak co se týče možnosti urychlení výjezdů velkých hasičských nákladních vozidel (jimž v uvedeném šířkovém provedení vozovek podél TT opravdu ani osobní auta nemají kam uhnout), tak je to technicky možné pomocí napojení velké části SSZ (světelných signalizačních zařízení = tzv. semaforů) na centrální pult řízení:

a) urychleným prodlouženým vypouštěním vozidel jedoucích před hasičskými vozidly (tento systém se poměrně často používá na magistrále nejen pro hasiče, ale i kolony doprovázené PČR)

b) uvolnění protisměru pomocí zastavením provozu v něm před místem kde by z něj potřebovali hasiči odbočit (do vedlejší ulice či na zpět do správného směru jízdy před kolonu s nimi souběžně směřujících vozidel, která by je v jejich jízdě neúměrně blokovala) - např. do křižovatky Želivského velmi často vídávám vjíždět záchranku od jihu (Slávie) protisměrem zleva středového dělícího travnatého pásu, čímž objíždí souběžně směřující auta stojící v koloně před SSZ.

0/0
4.12.2014 22:28

M21i53l47a11n 79M39a77j55e50r23č61í75k 1310340734466

Jinak HZS (hasičský záchranný sbor) má také stanici např. u stanice metra Budějovická a jezdí tak velmi často ulicemi Olbrachtova a Jeremenkova a dalšími v jejich okolí, které mají podobné uspořádání jako je v okolí toho výše uvedeného divadla Gong či v ulici Černokostelecké - s jediným rozdílem protisměry nejsou odděleny TT, ale jen středovým dělícím travnatým pásem (šířky cca 1 až 4metry).

Velmi mne zajímá, proč HZS brojí jen proti TT, které nejsou nesjízdné silničními vozidly, ale již mu asi viditelně nevadí tyto středové dělící travnaté pásy (šířky cca 1 až 4metry).

Mám jediné vysvětlení, že si HZS:

1.) uvědomuje bezpečnostní ochranou funkci těchto středových dělících travnatých pásů (šířky cca 1 až 4metry) předcházejícím závažným nehodám (většinou čelních) protijedoucích aut

2.) si neuvědomuje bezpečnostní ochranou funkci zatravněných tramvajových pásů (či tzv. OKS - otevřených kolejových svršků), které mají (kromě nižší hlučnosti jízdy tramvají) také výhodu ve fyzickém:

a) omezením vjezdu aut tzv. pod kola tramvají = drážních kolejových vozidel s delší brzdnou dráhou než mají vozidla silniční

b) zabránění vjezdu aut do protisměru silnice

A skutečnost, že občas nějaké auto (autobus či dokonce sanitka) řízené nepozorným řidičem skončí v TT s OKS či zatravněním je sice nepříjemnost, která dočasně omezí TRAMvajový provoz a pravděpodobně i hrozí poškození (ovšem spíše drobným) toho příslušného vozidla, ale to samé se stává i s mnou zmíněnými (středovými) ochrannými ostrůvky většinou travnatými, ale někdy i z betonových tzv. city bloků, do/na kterých/é také již vjelo nejedno auto - a tam již velmi hrozí zranění jeho osazenstva!

+1/−1
4.12.2014 22:58

M45i44l15a51n 15M55a31j31e34r93č33í31k 1720100184166

Teď mne ještě napadla jedna a to fakt dost drsná možnost - HZS si dokonce uvědomuje ochrannou funkci TT s OKS či zatravněním a protože ví, že v nich uvázlá vozidla si DPP vyprostí sám = nepotřebuje jejich služeb + snižuje se tam počet srážek TRAM s auty, ke kterým HZS neojediněle jezdí, tak se HZS bojí, že mu ubude výjezdů a bude muset jednou snižovat stavy!!!

0/0
5.12.2014 0:14

V90l74a71d25i79m15í20r 41B80e33n45e36š 2482395294243

Tovíš že jo.

0/0
5.12.2014 8:39

E70v14ž30e55n 70P89o79l65á32k 3258758851163

Těm vašim "kolejím v betonu" se říká BKV panely a je to ta nejdražší, nejporuchovější a nejhlučnější kolejová konstrukce v Praze.

+7/0
4.12.2014 14:23

T56o82m49á14š 55Z83e55m62a57n 3665398334735

A když je to asfalt beton?

0/0
4.12.2014 21:02

O70l80d19ř94i82c94h 73Š19t59ě68p78á62n45e11k 7942166926634

Zase na druhou stranu , co se máte co otáčet na čtyř proudé sinilci , otáčet se přes koleje , kde to není k tomu určené.....a co víc.....co se má co srát cyklista mezi auta. A právě pro takové pražáky , co si rádi objedou kolonu po kolejích atd. by ty trávníky měly být všude......a draze platit za to , že tam vjedete.R^

0/−1
4.12.2014 18:01

Z39d34e35n34ě49k 94J31o92n54á72š 9601239476900

Jak se mu to povedlo?

0/0
4.12.2014 12:05

F31r95a28n97t55i37š42e79k 21J95o95s24e70f 8515205816607

rekl bych se ze jednoduze zahrabal do travniku

0/0
4.12.2014 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.