Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze uvázl autobus na kolejích, vyprostit ho musel speciální jeřáb

Pražskou hromadnou dopravu komplikoval na Sokolovské ulici autobus uvázlý na tramvajových kolejích. Přijet pro něj musel jeřáb. Tramvaje zatím jezdily odklonem přes libeňské nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81u50c34i34a91n 18P66a87p64a94z39i89a89n 5634597441115

A dnes již víme více? Článek končí otazníky, tak jsem předpokládal, že se dozvíme v brzké době odpovědi...  Zatím na Idnes bohužel nic, takové nedotažené, jen stále nakousnuté. Jak se to stalo, proč se to stalo, jaká je škoda, proč jsou koleje takto položené, že tudy nemůže jet ani autobus MHD nebo hasiči či záchranka. Bude se takto stavět i na dalších tratím v hlavním městě?

+1/−2
5.12.2014 12:54

Z49d62e19n47ě49k 19S33t56a74r56ý 4642825620

Řidič autobusu (mimochodem manipulační jízda) vjel na koleje, protože na Sokolovské vybírali popeláři popelnice. Ten inteligent by línej čekat v koloně tak tam prostě najel. Autobus nejdřív tůroval až se mu od kol prášilo a pak kolem něj běhal a chytal se za hlavu...Podle mě by měl dostat okamžitou výpověď plus náhradu škody na travnatém tramvajovém pásu a výjezd jeřábu. Bylo to úplně zbytečný, protože popeláři na křižovatce Sokolovská x Kovářská celou kolonu pustili...

+3/0
5.12.2014 23:55

M57a81r90t76i87n 32R78u67z29i92c46k47a 1792378816647

dela to i spousta ridicu, kteri proste objizdeji popelare aby usetrili cca 5min. Krom toho, ze hodne ridicu na sokolovske vjizdeji primo pred tramvaj, uz zde bylo nekolik nehod...

0/0
7.12.2014 1:15

P76e41t69r 81J72o95r74d37á37n 1425417106760

Tak nějakak mě napadá - nejsou koleje vyhrazeny pro tramvaje? Co tam co má dělat autobus.

+2/−1
4.12.2014 13:30

M26i61c12h15a12l 46K56u97c23h74t36a 6653424304692

U MHD někdy mohou autobusy tramvajový pás používat, ale né ten travnatej samozřejmě.:-P

+1/0
4.12.2014 13:44

R71o10b68e80r51t 90Š96i24m93e11č88e60k 6175631498558

no nevím, jestli to nebyla chyba s tou trávou... takhle se to dalo použít pro busy, záchranku, policii...

0/0
4.12.2014 21:34

M90i77r89o12s40l44a42v 76G89r34o66s63s66m42a25n39n 8752159644

Nebyla. Pravidelné autobusové linky tam nejezdí. Pro IZS je vozovka široká dost.

+1/−1
4.12.2014 23:26

M36a72r59t58i85n 28R46u17z13i22c85k49a 1432738296457

IZS muze vyuzit i soubeznou Drahobejlovu ulici...

0/0
7.12.2014 1:16

T86o52m27á38š 37Z66e90m89a26n 3345438574605

Ten, kdo rozhodl, že koleje nebudou v betolu ale v trávníku by měl jít sedět za korupci a obecné ohrožení.

Dříve po kolejích mohly jezdit sanitky, policisté, hasiči a autobusy a objíždět kolony, obdobně se na nich dalo otočit či dojet ke křižovatce a odbočit a tím zkrátit kolonu.

Dnes už to nejde a musí trčet v koloně, protože se zároveň i zúžily silnice a není kam uhnout. Pomalu se na zklidněné  kdysi 4proudé silnice nevejde vedle aut ani cyklista..

+11/−14
4.12.2014 12:09

T84o59m83á11š 97Z22e81m40a29n 3145828924365

*betonu

0/0
4.12.2014 12:09

B38ě64l14a 84H32o89r46á96k38o86v57á 1758372699810

R^R^R^

+1/−7
4.12.2014 12:11

J68a42n 61V84e88s55e27l62ý 7115478459607

vypadá to líp, ale to budou asi všechna pozitiva co to přináší :-)

+2/−2
4.12.2014 12:22

J47a15n 67S47a44l44o10m38o36n 4859410111525

A rozhodně je to tišší než ten betonový podklad. To bude asi taky ten nejhlavnější důvod proč tam je trávník. :-)

+8/0
4.12.2014 12:38

T20o63m56á72š 35Z35e70m52a10n 3705858524965

Hluk a prach jsou oficiálními důvody + cena kolejí.

To nic nemění na tom, že při vzácnosti pražského dopravního prostoru je takové mrhání zločinem.

+1/−6
4.12.2014 12:43

J14a80n 20S12a12l46o86m38o98n 4909690481235

Možná jo. :-)

0/0
4.12.2014 12:52

M41i36c40h54a82l 11K59u41c78h90t70a 6893744224742

Ono to nejen líp vypadá, ale výrazně to tlumí hluk tramvají, proto se to také dělá.  Ovšem se situací, kdy za volantem autobusu sedí moula, který je zvyklý jakožto MHD jezdit po tramvajovém pásu a nevšimne si, že tenhle je travnatej, tvůrci této myšlenky zjevně nepočítali...

+10/−2
4.12.2014 13:42

J18a46n 43Č80e93k46a40l 7299275344834

poděkujte žalobám na hluk...

+2/0
4.12.2014 12:27

M93i23c24h20a71l 86K33u22c92h43t21a 6543874844912

Já nikoho nežaloval, ale za travnatou trať ve Vršovicích jsem rozhodně rád.

+3/0
4.12.2014 13:46

M65a34r88t49i22n 36R33u22z30i61c56k87a 1542758116177

Ja za tu v sokolovske, je tam i zavlazovaci zarizeni, ... jen je skoda, ze polovina trati je vydlazdena betonovmi kostkami...

0/0
7.12.2014 1:13

J23a30n 97J16a46k27l 2674282825656

To si pane musíte stěžovat na tu určitou Městskou část, která todle platí(DPP todle nestaví z vlastní vůle ale jen na žádost městské části která si trávník musí zaplatit). Co se týče sanitek hasičů apod...při projednávání rekonstrukce TT(tram tratě)se podklady dávají i těmto složkám které se k tomu mohou vyjádřit, ale obvykle pokud jsou vedle TT 2 pruhy pro auta každým směrem, tak to záchrané složky tolerují :-) A to že dneska lidi parkují tam kde nemají už je věc těch lidí a pak i Policie která by ta auta měla odtahovat :-) ;-)

+7/−1
4.12.2014 13:04

M62a28r40t96i91n 55C95e11r80v15e39n76y 2223568706108

A za tady 2 pruhy jsou ;-D

+1/0
4.12.2014 14:41

M92i57l25a97n 78M46a91j36e96r33č88í78k 1550470664696

No, kolem Gongu (nebo třeba ul. Černokostelecká mezi křižovatkou Vinice a zastávkou Nové Strašnice) sice 2 jízdní pruhy nejsou, ale vozovka v obou případech šířku na ně má - jen (zejména) příslušné Městské části mohou za to, že po rekonstrukcích těch TT (tram. tratí) pravý jízdní pruh byl zabrán podélným parkováním (původně povoleným vedle na chodníku) a cyklopruhem (v němž měsíčně vidívám maximálně jednotky cyklistů - čemuž se nedivím, dle mne je jejich využití v takových rušných silnicích, navíc s uměle zhuštěnou dopravou, totálním pokusem o sebevraždu).

Ovšem musím uvést přesvědčení (vyplývající z několikrát mnou viděného), že i v uvedených místech s 1 řadou podélného stání a 1 jízdního pruhu (mezi nimiž může, ale nemusí být vyznačen cyklopruh či tzv. cyklopikto koridor) se vleze vedle uhýbajícího (původně jedoucího) osobního auta i tzv. velká/skříňová/dodávková sanitka záchranky (o užších - tzv. lékařských vozidel typu SUV ani nemluvě).

Jinak co se týče možnosti urychlení výjezdů velkých hasičských nákladních vozidel (jimž v uvedeném šířkovém provedení vozovek podél TT opravdu ani osobní auta nemají kam uhnout), tak je to technicky možné pomocí napojení velké části SSZ (světelných signalizačních zařízení = tzv. semaforů) na centrální pult řízení:

a) urychleným prodlouženým vypouštěním vozidel jedoucích před hasičskými vozidly (tento systém se poměrně často používá na magistrále nejen pro hasiče, ale i kolony doprovázené PČR)

b) uvolnění protisměru pomocí zastavením provozu v něm před místem kde by z něj potřebovali hasiči odbočit (do vedlejší ulice či na zpět do správného směru jízdy před kolonu s nimi souběžně směřujících vozidel, která by je v jejich jízdě neúměrně blokovala) - např. do křižovatky Želivského velmi často vídávám vjíždět záchranku od jihu (Slávie) protisměrem zleva středového dělícího travnatého pásu, čímž objíždí souběžně směřující auta stojící v koloně před SSZ.

0/0
4.12.2014 22:28

M65i55l73a14n 81M32a69j11e91r52č93í94k 1760460184516

Jinak HZS (hasičský záchranný sbor) má také stanici např. u stanice metra Budějovická a jezdí tak velmi často ulicemi Olbrachtova a Jeremenkova a dalšími v jejich okolí, které mají podobné uspořádání jako je v okolí toho výše uvedeného divadla Gong či v ulici Černokostelecké - s jediným rozdílem protisměry nejsou odděleny TT, ale jen středovým dělícím travnatým pásem (šířky cca 1 až 4metry).

Velmi mne zajímá, proč HZS brojí jen proti TT, které nejsou nesjízdné silničními vozidly, ale již mu asi viditelně nevadí tyto středové dělící travnaté pásy (šířky cca 1 až 4metry).

Mám jediné vysvětlení, že si HZS:

1.) uvědomuje bezpečnostní ochranou funkci těchto středových dělících travnatých pásů (šířky cca 1 až 4metry) předcházejícím závažným nehodám (většinou čelních) protijedoucích aut

2.) si neuvědomuje bezpečnostní ochranou funkci zatravněných tramvajových pásů (či tzv. OKS - otevřených kolejových svršků), které mají (kromě nižší hlučnosti jízdy tramvají) také výhodu ve fyzickém:

a) omezením vjezdu aut tzv. pod kola tramvají = drážních kolejových vozidel s delší brzdnou dráhou než mají vozidla silniční

b) zabránění vjezdu aut do protisměru silnice

A skutečnost, že občas nějaké auto (autobus či dokonce sanitka) řízené nepozorným řidičem skončí v TT s OKS či zatravněním je sice nepříjemnost, která dočasně omezí TRAMvajový provoz a pravděpodobně i hrozí poškození (ovšem spíše drobným) toho příslušného vozidla, ale to samé se stává i s mnou zmíněnými (středovými) ochrannými ostrůvky většinou travnatými, ale někdy i z betonových tzv. city bloků, do/na kterých/é také již vjelo nejedno auto - a tam již velmi hrozí zranění jeho osazenstva!

+1/−1
4.12.2014 22:58

M44i45l33a20n 13M84a86j26e36r14č98í67k 1660260554436

Teď mne ještě napadla jedna a to fakt dost drsná možnost - HZS si dokonce uvědomuje ochrannou funkci TT s OKS či zatravněním a protože ví, že v nich uvázlá vozidla si DPP vyprostí sám = nepotřebuje jejich služeb + snižuje se tam počet srážek TRAM s auty, ke kterým HZS neojediněle jezdí, tak se HZS bojí, že mu ubude výjezdů a bude muset jednou snižovat stavy!!!

0/0
5.12.2014 0:14

V48l68a20d65i82m66í28r 69B87e24n15e35š 2512955584603

Tovíš že jo.

0/0
5.12.2014 8:39

E24v46ž43e20n 23P56o65l80á67k 3568768761333

Těm vašim "kolejím v betonu" se říká BKV panely a je to ta nejdražší, nejporuchovější a nejhlučnější kolejová konstrukce v Praze.

+7/0
4.12.2014 14:23

T11o43m75á95š 60Z56e18m35a51n 3675778264625

A když je to asfalt beton?

0/0
4.12.2014 21:02

O31l88d78ř61i74c40h 55Š47t52ě29p81á45n29e91k 7122386976354

Zase na druhou stranu , co se máte co otáčet na čtyř proudé sinilci , otáčet se přes koleje , kde to není k tomu určené.....a co víc.....co se má co srát cyklista mezi auta. A právě pro takové pražáky , co si rádi objedou kolonu po kolejích atd. by ty trávníky měly být všude......a draze platit za to , že tam vjedete.R^

0/−1
4.12.2014 18:01

Z88d51e46n85ě79k 39J38o89n48á50š 9351729786640

Jak se mu to povedlo?

0/0
4.12.2014 12:05

F92r59a34n76t12i16š81e46k 31J84o57s23e92f 8605415646157

rekl bych se ze jednoduze zahrabal do travniku

0/0
4.12.2014 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.