Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze uvázl autobus na kolejích, vyprostit ho musel speciální jeřáb

Pražskou hromadnou dopravu komplikoval na Sokolovské ulici autobus uvázlý na tramvajových kolejích. Přijet pro něj musel jeřáb. Tramvaje zatím jezdily odklonem přes libeňské nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L42u57c92i59a75n 35P12a85p75a36z89i39a37n 5314267871205

A dnes již víme více? Článek končí otazníky, tak jsem předpokládal, že se dozvíme v brzké době odpovědi...  Zatím na Idnes bohužel nic, takové nedotažené, jen stále nakousnuté. Jak se to stalo, proč se to stalo, jaká je škoda, proč jsou koleje takto položené, že tudy nemůže jet ani autobus MHD nebo hasiči či záchranka. Bude se takto stavět i na dalších tratím v hlavním městě?

+1/−2
5.12.2014 12:54

Z52d37e10n40ě79k 20S26t70a96r75ý 4712835870

Řidič autobusu (mimochodem manipulační jízda) vjel na koleje, protože na Sokolovské vybírali popeláři popelnice. Ten inteligent by línej čekat v koloně tak tam prostě najel. Autobus nejdřív tůroval až se mu od kol prášilo a pak kolem něj běhal a chytal se za hlavu...Podle mě by měl dostat okamžitou výpověď plus náhradu škody na travnatém tramvajovém pásu a výjezd jeřábu. Bylo to úplně zbytečný, protože popeláři na křižovatce Sokolovská x Kovářská celou kolonu pustili...

+3/0
5.12.2014 23:55

M54a29r63t73i90n 78R52u54z77i79c72k10a 1402818316517

dela to i spousta ridicu, kteri proste objizdeji popelare aby usetrili cca 5min. Krom toho, ze hodne ridicu na sokolovske vjizdeji primo pred tramvaj, uz zde bylo nekolik nehod...

0/0
7.12.2014 1:15

P23e96t84r 38J49o64r36d73á36n 1625477756870

Tak nějakak mě napadá - nejsou koleje vyhrazeny pro tramvaje? Co tam co má dělat autobus.

+2/−1
4.12.2014 13:30

M78i59c40h11a86l 80K70u74c62h39t47a 6443654744572

U MHD někdy mohou autobusy tramvajový pás používat, ale né ten travnatej samozřejmě.:-P

+1/0
4.12.2014 13:44

R37o40b49e37r94t 29Š83i77m86e55č47e89k 6915891468388

no nevím, jestli to nebyla chyba s tou trávou... takhle se to dalo použít pro busy, záchranku, policii...

0/0
4.12.2014 21:34

M40i76r65o98s30l42a97v 52G11r60o75s59s67m46a92n83n 8882789454

Nebyla. Pravidelné autobusové linky tam nejezdí. Pro IZS je vozovka široká dost.

+1/−1
4.12.2014 23:26

M95a23r19t80i68n 94R81u52z54i49c89k77a 1842268116167

IZS muze vyuzit i soubeznou Drahobejlovu ulici...

0/0
7.12.2014 1:16

T67o98m75á37š 94Z42e95m36a43n 3525338204495

Ten, kdo rozhodl, že koleje nebudou v betolu ale v trávníku by měl jít sedět za korupci a obecné ohrožení.

Dříve po kolejích mohly jezdit sanitky, policisté, hasiči a autobusy a objíždět kolony, obdobně se na nich dalo otočit či dojet ke křižovatce a odbočit a tím zkrátit kolonu.

Dnes už to nejde a musí trčet v koloně, protože se zároveň i zúžily silnice a není kam uhnout. Pomalu se na zklidněné  kdysi 4proudé silnice nevejde vedle aut ani cyklista..

+11/−14
4.12.2014 12:09

T62o62m10á23š 53Z49e25m30a94n 3955138474885

*betonu

0/0
4.12.2014 12:09

B52ě13l20a 82H89o43r65á40k35o83v23á 1518502639260

R^R^R^

+1/−7
4.12.2014 12:11

J82a47n 26V70e71s12e91l85ý 7885648419757

vypadá to líp, ale to budou asi všechna pozitiva co to přináší :-)

+2/−2
4.12.2014 12:22

J84a84n 71S13a71l88o15m88o91n 4259600611895

A rozhodně je to tišší než ten betonový podklad. To bude asi taky ten nejhlavnější důvod proč tam je trávník. :-)

+8/0
4.12.2014 12:38

T53o19m36á77š 86Z71e12m85a97n 3475578794415

Hluk a prach jsou oficiálními důvody + cena kolejí.

To nic nemění na tom, že při vzácnosti pražského dopravního prostoru je takové mrhání zločinem.

+1/−6
4.12.2014 12:43

J75a85n 59S27a30l27o58m66o80n 4549620801505

Možná jo. :-)

0/0
4.12.2014 12:52

M62i45c73h33a67l 85K63u80c28h92t65a 6173124924382

Ono to nejen líp vypadá, ale výrazně to tlumí hluk tramvají, proto se to také dělá.  Ovšem se situací, kdy za volantem autobusu sedí moula, který je zvyklý jakožto MHD jezdit po tramvajovém pásu a nevšimne si, že tenhle je travnatej, tvůrci této myšlenky zjevně nepočítali...

+10/−2
4.12.2014 13:42

J89a85n 47Č24e32k39a22l 7289395744944

poděkujte žalobám na hluk...

+2/0
4.12.2014 12:27

M42i13c32h71a63l 72K95u45c18h66t21a 6733794704262

Já nikoho nežaloval, ale za travnatou trať ve Vršovicích jsem rozhodně rád.

+3/0
4.12.2014 13:46

M60a57r92t93i19n 28R34u29z76i93c17k48a 1582218496277

Ja za tu v sokolovske, je tam i zavlazovaci zarizeni, ... jen je skoda, ze polovina trati je vydlazdena betonovmi kostkami...

0/0
7.12.2014 1:13

J44a58n 71J53a60k57l 2554382915206

To si pane musíte stěžovat na tu určitou Městskou část, která todle platí(DPP todle nestaví z vlastní vůle ale jen na žádost městské části která si trávník musí zaplatit). Co se týče sanitek hasičů apod...při projednávání rekonstrukce TT(tram tratě)se podklady dávají i těmto složkám které se k tomu mohou vyjádřit, ale obvykle pokud jsou vedle TT 2 pruhy pro auta každým směrem, tak to záchrané složky tolerují :-) A to že dneska lidi parkují tam kde nemají už je věc těch lidí a pak i Policie která by ta auta měla odtahovat :-) ;-)

+7/−1
4.12.2014 13:04

M65a83r71t77i21n 67C53e16r78v64e34n45y 2653758186828

A za tady 2 pruhy jsou ;-D

+1/0
4.12.2014 14:41

M55i77l55a34n 47M34a68j48e75r25č17í27k 1640120114636

No, kolem Gongu (nebo třeba ul. Černokostelecká mezi křižovatkou Vinice a zastávkou Nové Strašnice) sice 2 jízdní pruhy nejsou, ale vozovka v obou případech šířku na ně má - jen (zejména) příslušné Městské části mohou za to, že po rekonstrukcích těch TT (tram. tratí) pravý jízdní pruh byl zabrán podélným parkováním (původně povoleným vedle na chodníku) a cyklopruhem (v němž měsíčně vidívám maximálně jednotky cyklistů - čemuž se nedivím, dle mne je jejich využití v takových rušných silnicích, navíc s uměle zhuštěnou dopravou, totálním pokusem o sebevraždu).

Ovšem musím uvést přesvědčení (vyplývající z několikrát mnou viděného), že i v uvedených místech s 1 řadou podélného stání a 1 jízdního pruhu (mezi nimiž může, ale nemusí být vyznačen cyklopruh či tzv. cyklopikto koridor) se vleze vedle uhýbajícího (původně jedoucího) osobního auta i tzv. velká/skříňová/dodávková sanitka záchranky (o užších - tzv. lékařských vozidel typu SUV ani nemluvě).

Jinak co se týče možnosti urychlení výjezdů velkých hasičských nákladních vozidel (jimž v uvedeném šířkovém provedení vozovek podél TT opravdu ani osobní auta nemají kam uhnout), tak je to technicky možné pomocí napojení velké části SSZ (světelných signalizačních zařízení = tzv. semaforů) na centrální pult řízení:

a) urychleným prodlouženým vypouštěním vozidel jedoucích před hasičskými vozidly (tento systém se poměrně často používá na magistrále nejen pro hasiče, ale i kolony doprovázené PČR)

b) uvolnění protisměru pomocí zastavením provozu v něm před místem kde by z něj potřebovali hasiči odbočit (do vedlejší ulice či na zpět do správného směru jízdy před kolonu s nimi souběžně směřujících vozidel, která by je v jejich jízdě neúměrně blokovala) - např. do křižovatky Želivského velmi často vídávám vjíždět záchranku od jihu (Slávie) protisměrem zleva středového dělícího travnatého pásu, čímž objíždí souběžně směřující auta stojící v koloně před SSZ.

0/0
4.12.2014 22:28

M11i97l61a49n 56M97a81j49e94r52č41í83k 1910980924956

Jinak HZS (hasičský záchranný sbor) má také stanici např. u stanice metra Budějovická a jezdí tak velmi často ulicemi Olbrachtova a Jeremenkova a dalšími v jejich okolí, které mají podobné uspořádání jako je v okolí toho výše uvedeného divadla Gong či v ulici Černokostelecké - s jediným rozdílem protisměry nejsou odděleny TT, ale jen středovým dělícím travnatým pásem (šířky cca 1 až 4metry).

Velmi mne zajímá, proč HZS brojí jen proti TT, které nejsou nesjízdné silničními vozidly, ale již mu asi viditelně nevadí tyto středové dělící travnaté pásy (šířky cca 1 až 4metry).

Mám jediné vysvětlení, že si HZS:

1.) uvědomuje bezpečnostní ochranou funkci těchto středových dělících travnatých pásů (šířky cca 1 až 4metry) předcházejícím závažným nehodám (většinou čelních) protijedoucích aut

2.) si neuvědomuje bezpečnostní ochranou funkci zatravněných tramvajových pásů (či tzv. OKS - otevřených kolejových svršků), které mají (kromě nižší hlučnosti jízdy tramvají) také výhodu ve fyzickém:

a) omezením vjezdu aut tzv. pod kola tramvají = drážních kolejových vozidel s delší brzdnou dráhou než mají vozidla silniční

b) zabránění vjezdu aut do protisměru silnice

A skutečnost, že občas nějaké auto (autobus či dokonce sanitka) řízené nepozorným řidičem skončí v TT s OKS či zatravněním je sice nepříjemnost, která dočasně omezí TRAMvajový provoz a pravděpodobně i hrozí poškození (ovšem spíše drobným) toho příslušného vozidla, ale to samé se stává i s mnou zmíněnými (středovými) ochrannými ostrůvky většinou travnatými, ale někdy i z betonových tzv. city bloků, do/na kterých/é také již vjelo nejedno auto - a tam již velmi hrozí zranění jeho osazenstva!

+1/−1
4.12.2014 22:58

M44i76l12a77n 81M67a72j41e24r32č11í95k 1590350504756

Teď mne ještě napadla jedna a to fakt dost drsná možnost - HZS si dokonce uvědomuje ochrannou funkci TT s OKS či zatravněním a protože ví, že v nich uvázlá vozidla si DPP vyprostí sám = nepotřebuje jejich služeb + snižuje se tam počet srážek TRAM s auty, ke kterým HZS neojediněle jezdí, tak se HZS bojí, že mu ubude výjezdů a bude muset jednou snižovat stavy!!!

0/0
5.12.2014 0:14

V62l69a43d66i24m67í35r 56B94e16n38e93š 2912835564763

Tovíš že jo.

0/0
5.12.2014 8:39

E32v20ž81e87n 98P33o80l42á35k 3308348341963

Těm vašim "kolejím v betonu" se říká BKV panely a je to ta nejdražší, nejporuchovější a nejhlučnější kolejová konstrukce v Praze.

+7/0
4.12.2014 14:23

T85o88m68á12š 64Z31e31m64a36n 3805758514555

A když je to asfalt beton?

0/0
4.12.2014 21:02

O81l75d38ř77i48c40h 75Š34t73ě48p53á62n76e38k 7872106406934

Zase na druhou stranu , co se máte co otáčet na čtyř proudé sinilci , otáčet se přes koleje , kde to není k tomu určené.....a co víc.....co se má co srát cyklista mezi auta. A právě pro takové pražáky , co si rádi objedou kolonu po kolejích atd. by ty trávníky měly být všude......a draze platit za to , že tam vjedete.R^

0/−1
4.12.2014 18:01

Z42d11e58n19ě26k 69J91o36n62á34š 9211959396150

Jak se mu to povedlo?

0/0
4.12.2014 12:05

F45r53a51n15t14i57š80e93k 57J71o21s50e25f 8495875916427

rekl bych se ze jednoduze zahrabal do travniku

0/0
4.12.2014 12:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.