Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Troleje před námrazou nelze ochránit, řekl šéf dopravního podniku

Přestože to občas vázlo, kolaps v Praze způsobený ledovkou, jste zvládli. To napsali čtenáři iDNES.cz šéfovi dopravního podniku Jaroslavu Ďurišovi. Ten uvedl, že dodatečné náklady dopravce stále vyčísluje a zaměstnanci, kteří byli narychlo povoláni do služby, dostanou mimořádné odměny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a96n 79H12a72l88a75x80a 8978620184857

Podle mého  DP v dané situaci nejednal nijak nadstandartně. Dělal jen to co měl.

0/0
5.12.2014 8:58

Z25d43e88n17ě79k 40J32o55n75á17š 9971109226500

Troleje se teoreticky dají vyhřívat, je to kov, vede to teplo....

+1/−1
4.12.2014 18:18

G98a61b27r46i55e46l 40H24o93r76t75e43n 9241879303724

Stejně dobře ho bohužel i ztrácí, zvlášť ve vlhkém prostředí.

+1/0
4.12.2014 18:33

M68i24r28o47s30l79a27v 89Z88i11k79m66u59n95d 7989783884323

Jak byste to dělal ... průchodem proudu se vodič ohřívá z podstaty fyziky, čím menší průřez a větší proudový odběr, tím větší ohřev, nicméně venkovní teplota byla nižší než ohřev vodiče ...

0/0
6.12.2014 17:54

J88a23n 63J60í17c70h54a 8110490218401

Hm..rucni prace. Pockali do stredy az jim ta namraza sama slezla

0/−7
4.12.2014 17:03

P46e26t43r 34M12u47d82r81o73c29h 9291437362571

Nevim, nas ve skole pri fyzice ucili, ze jakykoli vodic klade pri pruchodu elektriny odpor (tu vetsi, tu mensi), ktery se nasledne meni v teplo. Proc tedy do troleji nepustili proste proud vetsi nez obvykle? "Velikost" proudu by museli odladit, ale nemuseli by to delat na 340 km rucne. A sberace proudu na tramvajich pak ve vozovnach a na odstavnych mistech omlatit rucne, tomu by se asi nevyhnuli, ale porad min prace nez mlatit do dratu po cele Praze, ne? A totez u vlaku.

0/−10
4.12.2014 16:49
Foto

J53a66k73u63b 96S76o96b53o91t98k17a 6184188177566

A kam asi tak na neuzavrenem okruhu ten proud proteče aby tam to teplo mohlo vznikat?

+7/0
4.12.2014 16:56

J92a29n 39F15i59a52l84a 7454417565579

To je ale blbost. Troleje jsou tak tlusté, aby se při plném zatížení proudem nepřehřívaly. Tramvajová trať je rozdělená na úseky, napájené odděleně. A velikost proudu závisí na odběru, tedy kolik v daném úseku jede tramvají a na jaký výkon. Pokud tramvaje v daném úseku stojí nebo tam žádné nejsou, je proud nulový, i když napětí tam je.

+9/0
4.12.2014 16:57

G25a95b24r12i69e78l 37H13o62r13t79e46n 9511449433914

Na vašem místě bych se absolvováním fyziky ve škole moc nechlubil. :-)

+5/0
4.12.2014 18:25

P34a44v27e92l 39K75u34r80a98l 5881384760140

no jo jenomže rozvodná síť je dělaná tak aby v trolejích bylo napětí a pokud možno minimální proud. 

takže by jste musel předrátovat hodně transformátorů a pak zas zpátky na normální provoz

0/0
5.12.2014 10:09

K68a30r42e16l 49N61o10v39o88t39n37ý 7809146539536

DPP v Praze situaci naprosto nezvládl. Informaovanost žádná, to až druhý den, kdy byla teplota pár hodin nad nulou a tramvaje se pomalu rozjely. Brno to zvládlo mnohem lépe a informovanost cestujících jim může Praha jen závidět.

Důležité je ale udělat z komára velblouda a hrdě se bít do prsou, vymýšlet zásluhy.

Možná ale stačilo říct jak to je, že to prostě namrzlo a dokud teploměr nevyleze nad nulu a led nepovolí, tak nic nikam nepojede....

+3/−8
4.12.2014 16:31

M23a82r87t70i25n 59V60a11n23ě63k 9284497712433

Co to je brno??

+1/−1
4.12.2014 18:22

J13a79n 50P59r97o93v81a46z39n12í82k 6428614440151

Nestihl jsem položit otázku. Chtěl jsem se zeptat, jestli by příště nešlo dát na tramvajový zastávky ceduli, že tramvaje vůbec nejezdí,

+4/−3
4.12.2014 15:21

J89i21ř35í 31K80r66e25j11č66í60k 2537178294296

Určitě šlo pokud by vám nevadilo, že tak bude několik desítek lidí blokováno činností s mizivým přínosem, jelikož takovou informaci měl každý už rádia, televize, internetu, hlášení v metru...

+13/0
4.12.2014 15:33

P52a30v21e38l 94K84u58r85a30l 5151594700750

ono by se stačilo podívat na koleje... na valné většině z nich se v zastávkach válel sníh...

sníh pod tlakem kolejí tramvaje taje - ergo tramvaj po zasněžených kolejí nejezdí... myslím že je to fyzika 7 třídy základní školy.

nikdo kdo absolvoval základní vzdělání nemá omluvu pro neschopnost dospět k tomuto závěru.

+1/−1
4.12.2014 15:49

J53a84n 87P82r96o25v95a33z51n92í27k 6898754870781

U nás na kolejích sníh nebyl, co tam máte dál?

+3/−1
4.12.2014 16:05

J83o98s53e85f 62S27c85h80m70i14d66t 5593557133902

No já tam primárně mám, že už od pondělního večera bylo všude hlavní zprávou, jak ledovka ochromuje dopravu po ČR. Takže já jsem se v úterý ráno podíval na dpp.cz, kde bylo lakonicky napsáno něco jako "Celá tramvajová síť mimo provoz." Nesledujete zprávy > Nevíte. Poučení? Sledujte zprávy.

+1/0
4.12.2014 17:48

J29a71n 20F90i70a25l77a 7764557915329

Kolik tisíc tabulí by bylo třeba jen kvůli situaci, která nastane jednou za 50 let? V době elektronického přenosu informací neekonomické a zbytečné.

+4/0
4.12.2014 16:59

L95u11k37á92š 47Š29l95e79h12o30f60e72r 1173589675149

Na všech zastávkách v centru tato cedule byla. Oranžová, veliká.

+1/−1
4.12.2014 17:28

K27a78r40e64l 49N29o60v72o55t79n84ý 7279626159316

Ano, někdy kolem poledne ano...

0/0
4.12.2014 17:35

M96i93l39o31š 84S53e77t65í46k 3629749114690

A jak byste chtěl zařídit, aby rázem byly na všech zastávkách v Praze cedule ihned po vyhlášení kalamity?

+1/0
4.12.2014 18:40

M67i98r12o41s13l21a60v 97Z25i36k81m75u50n63d 7479673444783

Já jsem tam ty cedule viděl, patrně jste nevidomý nebo negramotný ... nezapomeňte na to, že útlum tramvají probíhal postupně, někde tramvaje jezdily, někde ne.

Ty cedule se musí vytisknout na kopírce, někdo je musí rozvést a to nějakou dobu trvá ... k pochopení toho, že to nelze stíhat za 5 minut, ale třeba za 5 hodin, postačí prostý rozum, s nímž člověk přichází na svět ...

0/0
6.12.2014 17:58

L26u95k98á62š 78H77l37o81u59c49a22l 6932120731284

myslím, že to zvládli dobře

+5/0
4.12.2014 15:20

V89á15c55l77a53v 23P51a53v32e81l66e56k 1540446896394

Na to se nemusím ptát, zažil jsem. A rozhodně to nebylo organizačně zvládnuto, stačilo vidět mrznoucí lidi na zastávkách bez jakýchkoliv informací.Rv

+4/−5
4.12.2014 15:17

J12i82ř58í 14K70r15e29j33č13í30k 2607218854306

To je ale otázkou, proč ti lidé takové informace ignorovali...

+5/0
4.12.2014 15:35

V34e18r57o59n58i90k89a 90V65o74l52h75e79j21n30o82v47á 7692196244918

Protože tam ráno žádné nebyly. Ti lidé, kteří jezdí hodně brzo, netušili nic. ne každý si ráno pouští rádio nebo televizi. V metru cedule byly, ale ty tam lidé viděli, až když si sami přišli na to, že se něco děje, a na to metro už tak jako tak šli.

+1/−4
4.12.2014 15:40

J28a25n 24S29v10o36b53o49d92a 3897424469613

Já tedy tramvají nejezdím, ale o tom, že na 90% nepojedou jsem věděl již v pondělí podvečer.

+11/−1
4.12.2014 15:47

B41r48o96n83i40s48l18a21v 27G82a61b93r34y18š 6135304810

Každý má u sebe telefon. Stačilo vytočit číslo, které je napsané na každém jízdním řádu. Lidi se vykecávají kvůli ptákovinám a najednou jsou líní zvednout trubku a informovat se o stavu v dopravě. A nevymlouvejte se na drahé volání. Hovor by netrval déle než dvě minuty.

+1/0
4.12.2014 22:07

B89o12h70u38s16l91a43v 39K58r64á46l50í71k 2841190389286

Kdo nesleduje zprávy je na tom podobně jako ten, kdo nečte vývěsky. Prostě pak netuší, která bije.

0/0
5.12.2014 8:10

J78a81n84a 62S38t70e16h80l10í42k62o34v74á 2279490280206

pokud lidi neviděli zprávy den předtím ok...ale myslím,že většina s tím musela počítat, jako já, tak se stačilo raději přiobléknout a kdo musí být v práci včas, tak přivstat...

+1/0
4.12.2014 16:41

J98a40n74a 32P35i56n63t54r81o82v71á 5696550972510

Dopravní podnik zareagoval tak-jak mohl. Nasadil autobusy...rikši ve svém vozovém parku nemá. Přesto mi zarazila jedna věc-doprava skutečně na sebe nenavazovala a byli často dlouhé prodlevy...ale revizoři vesele kontrolovaly platnost časů ...divím se, že některý nedostal přes ;-O

+11/0
4.12.2014 15:09

M65a15r38t30i44n 28N61o40v64o57t15n58ý 8799144827464

Taky si myslím, že revizoři v dané krizové situaci měli spíš oklepávat led z trolejí nebo aspoň postávat na zastávkách a podávat informace.

+14/0
4.12.2014 15:14

J95i31ř60í 84K78r62e94j53č35í31k 2187568864446

Revizoři byli nasazeni jako informátoři, platnost lístků v úterý a středu nekontrolovali.

+5/−2
4.12.2014 15:43

T20o54m44á20š 68K69o88t29í83k 9916473983196

Revizora kontrolujícího jízdenky jsem viděl ve středu v 18:52 ve 180 na Břevnovské.

+1/0
5.12.2014 0:49

M74i29l96o82š 49S98e46t74í47k 3939229714120

Paní Pintrová, když jste napsala "kontrolovaly", pak to museli být revizorky (pokud by to byli revizoři, musela byste napsat kontrolovali". Takže to asi byly pěkné slepice, že, když v takové situaci kontrolovaly jízdenky. :-P

+1/0
4.12.2014 18:38

M19i83c94h23a19l 15B53l30a46h60o 5243697459

pocasi neporucite..to ze nejely tramvaje se stane.spis mi vadi,jak dopravni podnik nastavil nehoraznou cenu za jizdne a pak se vsichni divi,ze je Praha porad ucpana

+2/−4
4.12.2014 15:04

J22a56n 75S47v68o46b79o52d29a 3337374489683

13 Kč denně je nehorázná cena?

+4/−1
4.12.2014 15:08

P56e49t68r 72N59e31c48h66a59n15i33c69k81ý 7423546888380

Jednotlivé jízdné, Prahu zahlcují hlavně přespolní

+3/−3
4.12.2014 15:11

M68i82c23h14a85l 89B98l98a35h74o 5913587899

diky.nemam co dodat

0/0
4.12.2014 15:14

J60a67n 74S50v57o13b61o72d11a 3917314789613

Přespolní, kteří jezdí pravidelně, kupony samozřejmě mají.

+6/0
4.12.2014 15:16

D51a52v76i85d 14L34a63b89a64š 7530342641699

13 Kč jste si ale vycucal v prstu. Peníze do toho přeci nelijeme jen nákupem kupónu.

0/−2
4.12.2014 15:11

J59a68n 73S33v55o55b17o69d53a 3657944409833

Nj, tak v tom případě je to už jedno. Buď Vám seberou ještě více na daních, nebo přímo.

+1/0
4.12.2014 15:15

J51a36n65a 66P90i90n34t34r47o55v31á 5486700672930

Tam a zpět= to je 1 jízda 6.50 Kč...pane a o které Praze vlastně píšete? Není to ta na Moravě? Jízdenka bez přestupu pro běžného cestujícího=24 Kč; přestupní 32 Kč   a důchodci mají tuším za 18 Kč (pokud jim nebylo již 70 let)

0/0
4.12.2014 15:13

J98a95n 24S49v85o87b52o91d98a 3767454749703

Žiji v Praze celý život a MHD jezdím do práce každý den, a proto vím, že většina lidí jezdí na kupony. Lístky si kupují jen turisté + sváteční cestující, zbytek jezdí na černo . U důchodců jsem kontrolu ještě neviděl. Ve srovnatelné Vídni, Vás přijde lístek na 2 Eura (nelze porovnávat s příjmy)

+5/0
4.12.2014 15:36

T91o96m86á81š 54K29ř82e37č34e96k 5629434394451

Cena jízdenek 64 korun když něco potřebujete a nemáte kupon nebo i 32 když si jen jedete koupit kupon mi přijde přemrštěná vůči ceně kuponu

0/−1
4.12.2014 16:52

J22a23n 51S84v84o87b22o70d57a 3507554549953

Když Vám přijde přemrštěná, tak jeďte klidně těch 6 zpátečních jízd měsíčně taxíkem. Od zpátečních 7 jízd by se Vám již vyplatil roční kupon. Já jsem tedy za zvýhodnění předplatitelů rád. Se mnou se taky v jiném městě pro jednu jízdu nikdo nemazlí. Viz třeba před 14 dny v Brně, kde jsem si na 35 minutovou cestu musel koupit sms jízdenku za 29 Kč, což mi přijde skoro stejné. Nebo pokud všem chcete zdražit kupony, aby byly poměrově přijatelnější. Lidi by Vás určitě měli rádi.

0/0
4.12.2014 17:14

T97o43m66á89š 54K26ř63e41č49e68k 5499924504841

Jenže za tuhle cenu když jsou lide dva a vice a jeli by mhd jen občas tak je pro ně výhodnější do města použít auto ( když nepočítáte odpis) což si myslím není správně

0/0
4.12.2014 17:29

J66a74n 98S60v16o56b51o40d78a 3567914599863

Z části s Vámi souhlasím, ale raději obětuji pár svátečních jezdců autem, než abych kvůli tomu zlevňoval lístky. Většina lidí co jezdí autem denně, by stejně na metro nešlo, i kdyby stálo 10 korun. Pro mě osobně je výhodnější použít auto téměř vždy, krom práce(centrum - parkování) a když jdu na pivo. Čas je pro mě cennější komodita než peníze a jelikož jezdím hlavně večer a o víkendu, tak nemívám s plynulostí dopravy problém.

+1/0
4.12.2014 17:42

M57i31r49o45s35l10a32v 83Z92i67k17m17u26n74d 7139713534113

Kolaps dopravy byl zvládnut v rámci daných technických možností dobře ... 

Velmi rychle se zapomnělo na stávku MHD před několika lety, kdy celý den nejezdilo metro, tramvaje jen občas, podle toho, jak přišel do práce "stávkokaz" jezdící podle svého jízdního řádu ... Autobusy jezdily jen někde, nikoli v centru ...

+5/0
4.12.2014 15:00

V90á44c12l54a94v 57P89a49v97e54l66e64k 1190966936384

Na to, že má Praha krizový štáb pomalu i na nedostatek zrnek písku na Sahaře, to bylo silně nezvládnuté...

+2/−3
4.12.2014 15:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.