Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Troleje před námrazou nelze ochránit, řekl šéf dopravního podniku

Přestože to občas vázlo, kolaps v Praze způsobený ledovkou, jste zvládli. To napsali čtenáři iDNES.cz šéfovi dopravního podniku Jaroslavu Ďurišovi. Ten uvedl, že dodatečné náklady dopravce stále vyčísluje a zaměstnanci, kteří byli narychlo povoláni do služby, dostanou mimořádné odměny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a69n 90H69a94l61a10x85a 8728570794227

Podle mého  DP v dané situaci nejednal nijak nadstandartně. Dělal jen to co měl.

0/0
5.12.2014 8:58

Z17d94e37n36ě23k 11J13o86n87á13š 9881579606620

Troleje se teoreticky dají vyhřívat, je to kov, vede to teplo....

+1/−1
4.12.2014 18:18

G93a10b81r40i47e67l 71H76o45r74t40e51n 9491159763674

Stejně dobře ho bohužel i ztrácí, zvlášť ve vlhkém prostředí.

+1/0
4.12.2014 18:33

M91i13r88o31s54l26a75v 94Z87i41k12m90u11n35d 7809423194413

Jak byste to dělal ... průchodem proudu se vodič ohřívá z podstaty fyziky, čím menší průřez a větší proudový odběr, tím větší ohřev, nicméně venkovní teplota byla nižší než ohřev vodiče ...

0/0
6.12.2014 17:54

J66a98n 13J42í20c22h50a 8390590628951

Hm..rucni prace. Pockali do stredy az jim ta namraza sama slezla

0/−7
4.12.2014 17:03

P71e60t97r 20M30u20d84r68o38c18h 9771347852511

Nevim, nas ve skole pri fyzice ucili, ze jakykoli vodic klade pri pruchodu elektriny odpor (tu vetsi, tu mensi), ktery se nasledne meni v teplo. Proc tedy do troleji nepustili proste proud vetsi nez obvykle? "Velikost" proudu by museli odladit, ale nemuseli by to delat na 340 km rucne. A sberace proudu na tramvajich pak ve vozovnach a na odstavnych mistech omlatit rucne, tomu by se asi nevyhnuli, ale porad min prace nez mlatit do dratu po cele Praze, ne? A totez u vlaku.

0/−10
4.12.2014 16:49
Foto

J15a64k79u74b 19S92o96b41o17t48k76a 6634598927766

A kam asi tak na neuzavrenem okruhu ten proud proteče aby tam to teplo mohlo vznikat?

+7/0
4.12.2014 16:56

J80a24n 66F22i98a26l80a 7144807795249

To je ale blbost. Troleje jsou tak tlusté, aby se při plném zatížení proudem nepřehřívaly. Tramvajová trať je rozdělená na úseky, napájené odděleně. A velikost proudu závisí na odběru, tedy kolik v daném úseku jede tramvají a na jaký výkon. Pokud tramvaje v daném úseku stojí nebo tam žádné nejsou, je proud nulový, i když napětí tam je.

+9/0
4.12.2014 16:57

G94a73b79r33i87e74l 27H89o14r56t69e64n 9491689973394

Na vašem místě bych se absolvováním fyziky ve škole moc nechlubil. :-)

+5/0
4.12.2014 18:25

P52a58v42e66l 60K91u90r57a92l 5201214860350

no jo jenomže rozvodná síť je dělaná tak aby v trolejích bylo napětí a pokud možno minimální proud. 

takže by jste musel předrátovat hodně transformátorů a pak zas zpátky na normální provoz

0/0
5.12.2014 10:09

K34a60r98e93l 93N97o32v61o83t59n12ý 7469696879296

DPP v Praze situaci naprosto nezvládl. Informaovanost žádná, to až druhý den, kdy byla teplota pár hodin nad nulou a tramvaje se pomalu rozjely. Brno to zvládlo mnohem lépe a informovanost cestujících jim může Praha jen závidět.

Důležité je ale udělat z komára velblouda a hrdě se bít do prsou, vymýšlet zásluhy.

Možná ale stačilo říct jak to je, že to prostě namrzlo a dokud teploměr nevyleze nad nulu a led nepovolí, tak nic nikam nepojede....

+3/−8
4.12.2014 16:31

M20a59r27t53i10n 86V37a54n47ě23k 9634127822313

Co to je brno??

+1/−1
4.12.2014 18:22

J39a77n 62P39r63o78v95a69z69n54í70k 6758774680971

Nestihl jsem položit otázku. Chtěl jsem se zeptat, jestli by příště nešlo dát na tramvajový zastávky ceduli, že tramvaje vůbec nejezdí,

+4/−3
4.12.2014 15:21

J40i29ř89í 14K71r47e43j92č66í85k 2487958154606

Určitě šlo pokud by vám nevadilo, že tak bude několik desítek lidí blokováno činností s mizivým přínosem, jelikož takovou informaci měl každý už rádia, televize, internetu, hlášení v metru...

+13/0
4.12.2014 15:33

P80a40v94e49l 39K53u81r48a16l 5151184330490

ono by se stačilo podívat na koleje... na valné většině z nich se v zastávkach válel sníh...

sníh pod tlakem kolejí tramvaje taje - ergo tramvaj po zasněžených kolejí nejezdí... myslím že je to fyzika 7 třídy základní školy.

nikdo kdo absolvoval základní vzdělání nemá omluvu pro neschopnost dospět k tomuto závěru.

+1/−1
4.12.2014 15:49

J89a71n 82P34r18o68v55a16z93n72í97k 6208834950831

U nás na kolejích sníh nebyl, co tam máte dál?

+3/−1
4.12.2014 16:05

J94o53s25e82f 89S19c88h23m74i35d47t 5243267913222

No já tam primárně mám, že už od pondělního večera bylo všude hlavní zprávou, jak ledovka ochromuje dopravu po ČR. Takže já jsem se v úterý ráno podíval na dpp.cz, kde bylo lakonicky napsáno něco jako "Celá tramvajová síť mimo provoz." Nesledujete zprávy > Nevíte. Poučení? Sledujte zprávy.

+1/0
4.12.2014 17:48

J84a94n 47F96i53a30l83a 7604397375599

Kolik tisíc tabulí by bylo třeba jen kvůli situaci, která nastane jednou za 50 let? V době elektronického přenosu informací neekonomické a zbytečné.

+4/0
4.12.2014 16:59

L53u85k67á96š 38Š54l57e96h52o62f89e35r 1433409115589

Na všech zastávkách v centru tato cedule byla. Oranžová, veliká.

+1/−1
4.12.2014 17:28

K17a98r69e54l 39N24o80v87o12t72n86ý 7519636219916

Ano, někdy kolem poledne ano...

0/0
4.12.2014 17:35

M84i55l39o64š 12S55e77t95í92k 3659289494590

A jak byste chtěl zařídit, aby rázem byly na všech zastávkách v Praze cedule ihned po vyhlášení kalamity?

+1/0
4.12.2014 18:40

M93i69r14o66s51l71a75v 61Z68i81k29m39u15n78d 7939653674153

Já jsem tam ty cedule viděl, patrně jste nevidomý nebo negramotný ... nezapomeňte na to, že útlum tramvají probíhal postupně, někde tramvaje jezdily, někde ne.

Ty cedule se musí vytisknout na kopírce, někdo je musí rozvést a to nějakou dobu trvá ... k pochopení toho, že to nelze stíhat za 5 minut, ale třeba za 5 hodin, postačí prostý rozum, s nímž člověk přichází na svět ...

0/0
6.12.2014 17:58

L43u40k70á15š 79H13l75o97u12c39a12l 6762880201734

myslím, že to zvládli dobře

+5/0
4.12.2014 15:20

V31á93c42l68a30v 10P91a44v39e25l72e19k 1340966766824

Na to se nemusím ptát, zažil jsem. A rozhodně to nebylo organizačně zvládnuto, stačilo vidět mrznoucí lidi na zastávkách bez jakýchkoliv informací.Rv

+4/−5
4.12.2014 15:17

J40i34ř59í 84K18r88e87j89č10í89k 2527698454596

To je ale otázkou, proč ti lidé takové informace ignorovali...

+5/0
4.12.2014 15:35

V90e92r19o65n82i84k60a 96V47o15l50h95e40j88n16o92v50á 7112356554708

Protože tam ráno žádné nebyly. Ti lidé, kteří jezdí hodně brzo, netušili nic. ne každý si ráno pouští rádio nebo televizi. V metru cedule byly, ale ty tam lidé viděli, až když si sami přišli na to, že se něco děje, a na to metro už tak jako tak šli.

+1/−4
4.12.2014 15:40

J51a38n 34S65v42o15b52o67d39a 3567324989793

Já tedy tramvají nejezdím, ale o tom, že na 90% nepojedou jsem věděl již v pondělí podvečer.

+11/−1
4.12.2014 15:47
Foto

B33r79o10n68i23s90l32a43v 86G53a44b22r57y98š 2822179491

Každý má u sebe telefon. Stačilo vytočit číslo, které je napsané na každém jízdním řádu. Lidi se vykecávají kvůli ptákovinám a najednou jsou líní zvednout trubku a informovat se o stavu v dopravě. A nevymlouvejte se na drahé volání. Hovor by netrval déle než dvě minuty.

+1/0
4.12.2014 22:07

B51o43h88u88s48l63a84v 98K50r78á18l38í18k 2581280959606

Kdo nesleduje zprávy je na tom podobně jako ten, kdo nečte vývěsky. Prostě pak netuší, která bije.

0/0
5.12.2014 8:10

J64a36n92a 81S87t43e33h36l64í84k89o53v83á 2169680590886

pokud lidi neviděli zprávy den předtím ok...ale myslím,že většina s tím musela počítat, jako já, tak se stačilo raději přiobléknout a kdo musí být v práci včas, tak přivstat...

+1/0
4.12.2014 16:41

J15a87n19a 90P83i25n25t68r71o21v24á 5146780932250

Dopravní podnik zareagoval tak-jak mohl. Nasadil autobusy...rikši ve svém vozovém parku nemá. Přesto mi zarazila jedna věc-doprava skutečně na sebe nenavazovala a byli často dlouhé prodlevy...ale revizoři vesele kontrolovaly platnost časů ...divím se, že některý nedostal přes ;-O

+11/0
4.12.2014 15:09

M25a96r43t56i24n 67N62o10v64o61t83n78ý 8939554667724

Taky si myslím, že revizoři v dané krizové situaci měli spíš oklepávat led z trolejí nebo aspoň postávat na zastávkách a podávat informace.

+14/0
4.12.2014 15:14

J48i78ř28í 53K40r86e68j79č20í76k 2227268314196

Revizoři byli nasazeni jako informátoři, platnost lístků v úterý a středu nekontrolovali.

+5/−2
4.12.2014 15:43

T32o85m89á74š 37K85o71t22í45k 9316513863536

Revizora kontrolujícího jízdenky jsem viděl ve středu v 18:52 ve 180 na Břevnovské.

+1/0
5.12.2014 0:49

M39i10l46o30š 23S15e48t74í35k 3609509834370

Paní Pintrová, když jste napsala "kontrolovaly", pak to museli být revizorky (pokud by to byli revizoři, musela byste napsat kontrolovali". Takže to asi byly pěkné slepice, že, když v takové situaci kontrolovaly jízdenky. :-P

+1/0
4.12.2014 18:38

M38i62c46h46a54l 46B78l55a38h97o 5873297279

pocasi neporucite..to ze nejely tramvaje se stane.spis mi vadi,jak dopravni podnik nastavil nehoraznou cenu za jizdne a pak se vsichni divi,ze je Praha porad ucpana

+2/−4
4.12.2014 15:04

J79a11n 36S43v95o11b53o43d39a 3797734569973

13 Kč denně je nehorázná cena?

+4/−1
4.12.2014 15:08

P20e82t44r 95N35e49c89h10a57n18i75c97k75ý 7153186978100

Jednotlivé jízdné, Prahu zahlcují hlavně přespolní

+3/−3
4.12.2014 15:11

M12i57c10h95a34l 46B48l91a63h48o 5403937979

diky.nemam co dodat

0/0
4.12.2014 15:14

J82a72n 88S56v35o95b21o41d72a 3487394279323

Přespolní, kteří jezdí pravidelně, kupony samozřejmě mají.

+6/0
4.12.2014 15:16

D91a60v44i29d 95L45a45b39a76š 7250562121859

13 Kč jste si ale vycucal v prstu. Peníze do toho přeci nelijeme jen nákupem kupónu.

0/−2
4.12.2014 15:11

J45a94n 14S70v10o58b15o59d34a 3127184299783

Nj, tak v tom případě je to už jedno. Buď Vám seberou ještě více na daních, nebo přímo.

+1/0
4.12.2014 15:15

J21a86n67a 39P18i70n77t11r53o87v56á 5446510942580

Tam a zpět= to je 1 jízda 6.50 Kč...pane a o které Praze vlastně píšete? Není to ta na Moravě? Jízdenka bez přestupu pro běžného cestujícího=24 Kč; přestupní 32 Kč   a důchodci mají tuším za 18 Kč (pokud jim nebylo již 70 let)

0/0
4.12.2014 15:13

J15a56n 42S53v48o59b25o37d11a 3477794219723

Žiji v Praze celý život a MHD jezdím do práce každý den, a proto vím, že většina lidí jezdí na kupony. Lístky si kupují jen turisté + sváteční cestující, zbytek jezdí na černo . U důchodců jsem kontrolu ještě neviděl. Ve srovnatelné Vídni, Vás přijde lístek na 2 Eura (nelze porovnávat s příjmy)

+5/0
4.12.2014 15:36

T67o57m35á98š 26K33ř58e71č47e16k 5849334834901

Cena jízdenek 64 korun když něco potřebujete a nemáte kupon nebo i 32 když si jen jedete koupit kupon mi přijde přemrštěná vůči ceně kuponu

0/−1
4.12.2014 16:52

J16a56n 36S57v62o56b90o29d55a 3747754409613

Když Vám přijde přemrštěná, tak jeďte klidně těch 6 zpátečních jízd měsíčně taxíkem. Od zpátečních 7 jízd by se Vám již vyplatil roční kupon. Já jsem tedy za zvýhodnění předplatitelů rád. Se mnou se taky v jiném městě pro jednu jízdu nikdo nemazlí. Viz třeba před 14 dny v Brně, kde jsem si na 35 minutovou cestu musel koupit sms jízdenku za 29 Kč, což mi přijde skoro stejné. Nebo pokud všem chcete zdražit kupony, aby byly poměrově přijatelnější. Lidi by Vás určitě měli rádi.

0/0
4.12.2014 17:14

T70o40m37á69š 89K66ř38e85č40e31k 5449354714101

Jenže za tuhle cenu když jsou lide dva a vice a jeli by mhd jen občas tak je pro ně výhodnější do města použít auto ( když nepočítáte odpis) což si myslím není správně

0/0
4.12.2014 17:29

J95a67n 49S56v29o64b68o19d79a 3747894279633

Z části s Vámi souhlasím, ale raději obětuji pár svátečních jezdců autem, než abych kvůli tomu zlevňoval lístky. Většina lidí co jezdí autem denně, by stejně na metro nešlo, i kdyby stálo 10 korun. Pro mě osobně je výhodnější použít auto téměř vždy, krom práce(centrum - parkování) a když jdu na pivo. Čas je pro mě cennější komodita než peníze a jelikož jezdím hlavně večer a o víkendu, tak nemívám s plynulostí dopravy problém.

+1/0
4.12.2014 17:42

M81i47r11o59s33l85a70v 86Z40i19k45m94u66n55d 7149743354903

Kolaps dopravy byl zvládnut v rámci daných technických možností dobře ... 

Velmi rychle se zapomnělo na stávku MHD před několika lety, kdy celý den nejezdilo metro, tramvaje jen občas, podle toho, jak přišel do práce "stávkokaz" jezdící podle svého jízdního řádu ... Autobusy jezdily jen někde, nikoli v centru ...

+5/0
4.12.2014 15:00

V32á90c56l93a60v 15P28a55v74e92l61e59k 1620796726124

Na to, že má Praha krizový štáb pomalu i na nedostatek zrnek písku na Sahaře, to bylo silně nezvládnuté...

+2/−3
4.12.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.