Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Troleje před námrazou nelze ochránit, řekl šéf dopravního podniku

Přestože to občas vázlo, kolaps v Praze způsobený ledovkou, jste zvládli. To napsali čtenáři iDNES.cz šéfovi dopravního podniku Jaroslavu Ďurišovi. Ten uvedl, že dodatečné náklady dopravce stále vyčísluje a zaměstnanci, kteří byli narychlo povoláni do služby, dostanou mimořádné odměny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a70n 60H57a26l68a61x98a 8218120484367

Podle mého  DP v dané situaci nejednal nijak nadstandartně. Dělal jen to co měl.

0/0
5.12.2014 8:58

Z81d47e51n74ě95k 52J92o43n11á63š 9821479456470

Troleje se teoreticky dají vyhřívat, je to kov, vede to teplo....

+1/−1
4.12.2014 18:18

G39a47b18r58i84e70l 89H62o48r96t56e72n 9661269143484

Stejně dobře ho bohužel i ztrácí, zvlášť ve vlhkém prostředí.

+1/0
4.12.2014 18:33

M76i23r13o43s43l29a47v 37Z92i58k20m43u60n64d 7869233214783

Jak byste to dělal ... průchodem proudu se vodič ohřívá z podstaty fyziky, čím menší průřez a větší proudový odběr, tím větší ohřev, nicméně venkovní teplota byla nižší než ohřev vodiče ...

0/0
6.12.2014 17:54

J39a23n 89J62í27c77h46a 8280980548271

Hm..rucni prace. Pockali do stredy az jim ta namraza sama slezla

0/−7
4.12.2014 17:03

P33e84t76r 38M62u86d69r44o11c13h 9201987792641

Nevim, nas ve skole pri fyzice ucili, ze jakykoli vodic klade pri pruchodu elektriny odpor (tu vetsi, tu mensi), ktery se nasledne meni v teplo. Proc tedy do troleji nepustili proste proud vetsi nez obvykle? "Velikost" proudu by museli odladit, ale nemuseli by to delat na 340 km rucne. A sberace proudu na tramvajich pak ve vozovnach a na odstavnych mistech omlatit rucne, tomu by se asi nevyhnuli, ale porad min prace nez mlatit do dratu po cele Praze, ne? A totez u vlaku.

0/−10
4.12.2014 16:49
Foto

J35a59k55u12b 82S19o43b60o87t86k89a 6584238947356

A kam asi tak na neuzavrenem okruhu ten proud proteče aby tam to teplo mohlo vznikat?

+7/0
4.12.2014 16:56

J96a25n 29F91i20a69l73a 7434157965779

To je ale blbost. Troleje jsou tak tlusté, aby se při plném zatížení proudem nepřehřívaly. Tramvajová trať je rozdělená na úseky, napájené odděleně. A velikost proudu závisí na odběru, tedy kolik v daném úseku jede tramvají a na jaký výkon. Pokud tramvaje v daném úseku stojí nebo tam žádné nejsou, je proud nulový, i když napětí tam je.

+9/0
4.12.2014 16:57

G27a78b20r75i29e24l 19H96o91r27t89e25n 9251459833724

Na vašem místě bych se absolvováním fyziky ve škole moc nechlubil. :-)

+5/0
4.12.2014 18:25

P95a89v47e13l 72K73u19r13a87l 5891164690940

no jo jenomže rozvodná síť je dělaná tak aby v trolejích bylo napětí a pokud možno minimální proud. 

takže by jste musel předrátovat hodně transformátorů a pak zas zpátky na normální provoz

0/0
5.12.2014 10:09

K61a26r50e14l 15N90o64v49o22t67n75ý 7489266139176

DPP v Praze situaci naprosto nezvládl. Informaovanost žádná, to až druhý den, kdy byla teplota pár hodin nad nulou a tramvaje se pomalu rozjely. Brno to zvládlo mnohem lépe a informovanost cestujících jim může Praha jen závidět.

Důležité je ale udělat z komára velblouda a hrdě se bít do prsou, vymýšlet zásluhy.

Možná ale stačilo říct jak to je, že to prostě namrzlo a dokud teploměr nevyleze nad nulu a led nepovolí, tak nic nikam nepojede....

+3/−8
4.12.2014 16:31

M17a98r13t56i36n 96V76a53n66ě93k 9144537692173

Co to je brno??

+1/−1
4.12.2014 18:22

J86a38n 17P49r12o39v11a49z20n20í53k 6288324830321

Nestihl jsem položit otázku. Chtěl jsem se zeptat, jestli by příště nešlo dát na tramvajový zastávky ceduli, že tramvaje vůbec nejezdí,

+4/−3
4.12.2014 15:21

J71i64ř55í 69K11r95e87j86č59í42k 2977848714826

Určitě šlo pokud by vám nevadilo, že tak bude několik desítek lidí blokováno činností s mizivým přínosem, jelikož takovou informaci měl každý už rádia, televize, internetu, hlášení v metru...

+13/0
4.12.2014 15:33

P20a10v47e94l 42K34u38r68a98l 5241724150660

ono by se stačilo podívat na koleje... na valné většině z nich se v zastávkach válel sníh...

sníh pod tlakem kolejí tramvaje taje - ergo tramvaj po zasněžených kolejí nejezdí... myslím že je to fyzika 7 třídy základní školy.

nikdo kdo absolvoval základní vzdělání nemá omluvu pro neschopnost dospět k tomuto závěru.

+1/−1
4.12.2014 15:49

J87a92n 12P17r73o91v30a93z38n57í82k 6678214980511

U nás na kolejích sníh nebyl, co tam máte dál?

+3/−1
4.12.2014 16:05

J57o16s13e54f 38S65c10h19m16i33d89t 5593927133642

No já tam primárně mám, že už od pondělního večera bylo všude hlavní zprávou, jak ledovka ochromuje dopravu po ČR. Takže já jsem se v úterý ráno podíval na dpp.cz, kde bylo lakonicky napsáno něco jako "Celá tramvajová síť mimo provoz." Nesledujete zprávy > Nevíte. Poučení? Sledujte zprávy.

+1/0
4.12.2014 17:48

J41a96n 95F38i10a92l56a 7354337915519

Kolik tisíc tabulí by bylo třeba jen kvůli situaci, která nastane jednou za 50 let? V době elektronického přenosu informací neekonomické a zbytečné.

+4/0
4.12.2014 16:59

L88u81k51á64š 37Š31l35e86h20o92f20e27r 1753119875829

Na všech zastávkách v centru tato cedule byla. Oranžová, veliká.

+1/−1
4.12.2014 17:28

K95a82r82e42l 37N90o73v26o85t71n81ý 7979576119796

Ano, někdy kolem poledne ano...

0/0
4.12.2014 17:35

M78i62l86o76š 28S66e50t95í68k 3339169914700

A jak byste chtěl zařídit, aby rázem byly na všech zastávkách v Praze cedule ihned po vyhlášení kalamity?

+1/0
4.12.2014 18:40

M30i78r29o37s22l20a59v 51Z50i59k24m96u17n35d 7779643484363

Já jsem tam ty cedule viděl, patrně jste nevidomý nebo negramotný ... nezapomeňte na to, že útlum tramvají probíhal postupně, někde tramvaje jezdily, někde ne.

Ty cedule se musí vytisknout na kopírce, někdo je musí rozvést a to nějakou dobu trvá ... k pochopení toho, že to nelze stíhat za 5 minut, ale třeba za 5 hodin, postačí prostý rozum, s nímž člověk přichází na svět ...

0/0
6.12.2014 17:58

L38u19k22á40š 64H88l33o69u25c55a86l 6242180301974

myslím, že to zvládli dobře

+5/0
4.12.2014 15:20

V12á95c16l51a53v 85P47a50v38e38l12e72k 1780206416724

Na to se nemusím ptát, zažil jsem. A rozhodně to nebylo organizačně zvládnuto, stačilo vidět mrznoucí lidi na zastávkách bez jakýchkoliv informací.Rv

+4/−5
4.12.2014 15:17

J40i29ř96í 77K81r57e88j23č39í14k 2527938144646

To je ale otázkou, proč ti lidé takové informace ignorovali...

+5/0
4.12.2014 15:35

V36e50r92o98n15i39k70a 23V93o50l89h67e83j12n61o25v53á 7582836814558

Protože tam ráno žádné nebyly. Ti lidé, kteří jezdí hodně brzo, netušili nic. ne každý si ráno pouští rádio nebo televizi. V metru cedule byly, ale ty tam lidé viděli, až když si sami přišli na to, že se něco děje, a na to metro už tak jako tak šli.

+1/−4
4.12.2014 15:40

J93a21n 51S25v53o16b92o21d49a 3427534469733

Já tedy tramvají nejezdím, ale o tom, že na 90% nepojedou jsem věděl již v pondělí podvečer.

+11/−1
4.12.2014 15:47
Foto

B12r61o78n79i15s12l11a27v 34G55a86b24r73y86š 2612249591

Každý má u sebe telefon. Stačilo vytočit číslo, které je napsané na každém jízdním řádu. Lidi se vykecávají kvůli ptákovinám a najednou jsou líní zvednout trubku a informovat se o stavu v dopravě. A nevymlouvejte se na drahé volání. Hovor by netrval déle než dvě minuty.

+1/0
4.12.2014 22:07

B92o20h31u18s41l39a50v 82K60r32á77l11í53k 2171460319206

Kdo nesleduje zprávy je na tom podobně jako ten, kdo nečte vývěsky. Prostě pak netuší, která bije.

0/0
5.12.2014 8:10

J10a10n46a 73S53t80e80h38l68í64k64o11v79á 2299410960896

pokud lidi neviděli zprávy den předtím ok...ale myslím,že většina s tím musela počítat, jako já, tak se stačilo raději přiobléknout a kdo musí být v práci včas, tak přivstat...

+1/0
4.12.2014 16:41

J49a43n25a 64P69i31n37t96r53o78v32á 5256790472490

Dopravní podnik zareagoval tak-jak mohl. Nasadil autobusy...rikši ve svém vozovém parku nemá. Přesto mi zarazila jedna věc-doprava skutečně na sebe nenavazovala a byli často dlouhé prodlevy...ale revizoři vesele kontrolovaly platnost časů ...divím se, že některý nedostal přes ;-O

+11/0
4.12.2014 15:09

M92a62r86t60i76n 85N49o38v49o79t71n73ý 8859804807134

Taky si myslím, že revizoři v dané krizové situaci měli spíš oklepávat led z trolejí nebo aspoň postávat na zastávkách a podávat informace.

+14/0
4.12.2014 15:14

J46i13ř63í 67K13r15e54j39č78í18k 2757988114576

Revizoři byli nasazeni jako informátoři, platnost lístků v úterý a středu nekontrolovali.

+5/−2
4.12.2014 15:43

T22o88m27á24š 18K26o41t79í29k 9146103143746

Revizora kontrolujícího jízdenky jsem viděl ve středu v 18:52 ve 180 na Břevnovské.

+1/0
5.12.2014 0:49

M84i96l56o51š 25S72e75t85í21k 3269789464860

Paní Pintrová, když jste napsala "kontrolovaly", pak to museli být revizorky (pokud by to byli revizoři, musela byste napsat kontrolovali". Takže to asi byly pěkné slepice, že, když v takové situaci kontrolovaly jízdenky. :-P

+1/0
4.12.2014 18:38

M18i56c80h68a19l 49B36l90a66h82o 5563707729

pocasi neporucite..to ze nejely tramvaje se stane.spis mi vadi,jak dopravni podnik nastavil nehoraznou cenu za jizdne a pak se vsichni divi,ze je Praha porad ucpana

+2/−4
4.12.2014 15:04

J64a70n 65S83v58o67b97o39d68a 3417314669603

13 Kč denně je nehorázná cena?

+4/−1
4.12.2014 15:08

P36e35t71r 10N71e48c77h31a17n84i97c60k93ý 7593776838280

Jednotlivé jízdné, Prahu zahlcují hlavně přespolní

+3/−3
4.12.2014 15:11

M23i10c79h52a17l 14B29l37a66h20o 5473567489

diky.nemam co dodat

0/0
4.12.2014 15:14

J24a59n 11S58v22o10b29o66d21a 3187914519563

Přespolní, kteří jezdí pravidelně, kupony samozřejmě mají.

+6/0
4.12.2014 15:16

D85a66v32i63d 17L30a55b50a27š 7310852171289

13 Kč jste si ale vycucal v prstu. Peníze do toho přeci nelijeme jen nákupem kupónu.

0/−2
4.12.2014 15:11

J30a51n 71S15v37o40b73o68d69a 3487584459473

Nj, tak v tom případě je to už jedno. Buď Vám seberou ještě více na daních, nebo přímo.

+1/0
4.12.2014 15:15

J76a63n61a 12P90i87n11t60r28o62v15á 5126120262110

Tam a zpět= to je 1 jízda 6.50 Kč...pane a o které Praze vlastně píšete? Není to ta na Moravě? Jízdenka bez přestupu pro běžného cestujícího=24 Kč; přestupní 32 Kč   a důchodci mají tuším za 18 Kč (pokud jim nebylo již 70 let)

0/0
4.12.2014 15:13

J97a96n 37S25v50o92b79o76d93a 3167804619773

Žiji v Praze celý život a MHD jezdím do práce každý den, a proto vím, že většina lidí jezdí na kupony. Lístky si kupují jen turisté + sváteční cestující, zbytek jezdí na černo . U důchodců jsem kontrolu ještě neviděl. Ve srovnatelné Vídni, Vás přijde lístek na 2 Eura (nelze porovnávat s příjmy)

+5/0
4.12.2014 15:36

T87o26m27á72š 28K69ř53e90č88e24k 5399974164671

Cena jízdenek 64 korun když něco potřebujete a nemáte kupon nebo i 32 když si jen jedete koupit kupon mi přijde přemrštěná vůči ceně kuponu

0/−1
4.12.2014 16:52

J12a88n 66S12v34o23b71o70d72a 3217424949533

Když Vám přijde přemrštěná, tak jeďte klidně těch 6 zpátečních jízd měsíčně taxíkem. Od zpátečních 7 jízd by se Vám již vyplatil roční kupon. Já jsem tedy za zvýhodnění předplatitelů rád. Se mnou se taky v jiném městě pro jednu jízdu nikdo nemazlí. Viz třeba před 14 dny v Brně, kde jsem si na 35 minutovou cestu musel koupit sms jízdenku za 29 Kč, což mi přijde skoro stejné. Nebo pokud všem chcete zdražit kupony, aby byly poměrově přijatelnější. Lidi by Vás určitě měli rádi.

0/0
4.12.2014 17:14

T96o86m66á95š 20K36ř33e72č12e44k 5419834424721

Jenže za tuhle cenu když jsou lide dva a vice a jeli by mhd jen občas tak je pro ně výhodnější do města použít auto ( když nepočítáte odpis) což si myslím není správně

0/0
4.12.2014 17:29

J19a18n 81S96v27o43b35o76d87a 3377134559473

Z části s Vámi souhlasím, ale raději obětuji pár svátečních jezdců autem, než abych kvůli tomu zlevňoval lístky. Většina lidí co jezdí autem denně, by stejně na metro nešlo, i kdyby stálo 10 korun. Pro mě osobně je výhodnější použít auto téměř vždy, krom práce(centrum - parkování) a když jdu na pivo. Čas je pro mě cennější komodita než peníze a jelikož jezdím hlavně večer a o víkendu, tak nemívám s plynulostí dopravy problém.

+1/0
4.12.2014 17:42

M15i26r52o16s39l32a25v 55Z14i31k28m28u71n82d 7939103534343

Kolaps dopravy byl zvládnut v rámci daných technických možností dobře ... 

Velmi rychle se zapomnělo na stávku MHD před několika lety, kdy celý den nejezdilo metro, tramvaje jen občas, podle toho, jak přišel do práce "stávkokaz" jezdící podle svého jízdního řádu ... Autobusy jezdily jen někde, nikoli v centru ...

+5/0
4.12.2014 15:00

V28á91c50l62a61v 90P23a25v60e28l30e98k 1390926646874

Na to, že má Praha krizový štáb pomalu i na nedostatek zrnek písku na Sahaře, to bylo silně nezvládnuté...

+2/−3
4.12.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.