Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Závada softwaru uzavřela pražský Strahovský tunel, řidiči byli zmateni

Od nedělního rána zhruba do 11 hodin byl v hlavním městě uzavřen Strahovský tunel. Podle informací z TSK byla na vině rozsáhlá závada na software a došetřování noční nehody. Uzavírka působila v dopravě nemalé problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F76r35a30n49t14i69s96e31k 29N73o32v28a92c54e58k 2125550318403

To co pisete je blbost. To se muze stat kdekoliv i na dalnici a uhorite tak jako tak.

0/0
7.12.2014 14:11

J96a63k95u65b 90R45o36u34s 3703740844442

Tohle až si přečte Thyronx, tak ho vomejou ;-D;-D;-D;-D

0/0
7.12.2014 14:10

J24a85k67u68b 42R96o41u54s 3403310384712

Sorry to patřilo jinam

0/0
7.12.2014 14:16

T63o32m40á75š 52Z82e11m35a58n 3185868394805

Vždy když u nás jedu nějakým dálničním tunelem (a ten Strahovský mezi ne také počítám) si se slzou v oku vzpomenu na jižní Itáli - Sicílii.

Před tunelem žádné omezení rychlosti, v tunelu jen pár lamp pod stropem a tím elektornické zařízení končilo. Místní tam jezdili více než 130.

A u nás se kvůli chybě na software zavře tunel, kterému jinak nic není... Možná to už přeháníme...

+4/0
7.12.2014 12:17

Z39u17z41a34n85a 25Č14e24k75a98l75o34v34á 1117674141605

Promiňte, ale to je pitomost. Co byste chtěl? Anarchii tohohle italského typu? Myslím, že pravidla pro chování v tunelu jsou docela dobrá. Nerada bych se usmažila v ohni, až nějaký nabušenec pojede v tunelu do zatáčky 130, vynese ho to a sejme mě.

0/−4
7.12.2014 12:54

T81o87m73á59š 84Z16e98m38a87n 3725678364775

A co jezdit příměřeně? Ta anarchie byla skvělá v tom, že řidiči sledovali provoz a neřešili podružnosti.

+4/0
7.12.2014 14:43

M95a94r82e37k 34T25u98r50n66o67v95e20c 7815182210146

Jo, to jsem zažil asi před měsícem - jel jsem autobusem od Vypichu na Hradčanskou a už snad někde od zastávky Břenovská jsme pomalu tím autobusem popojížděli v koloně, že jen ke Kajetánce to trvalo asi 15 minut, pak k tunelu dalších 15. Až tam se to pak rozjelo - a hlavně bylo vidět, že pruh který vjíždí do tunelu má červenou, takže je tam kolona vlastně jen kvůli tomu a druhý pruh mohl bez problémů jet.

Co ale nechápu - po cestě je jedna z bran onoho úžasného informačního systému. Co na ní bylo? Že prý někde na Barrandově je nějaká ulice uzavřena. Proč si tam všichni řidiči nemohli přečíst o tom, že je uzavřený Strahovský tunel? Prostě by se přestali cpát do toho levého pruhu a jeli raději jinudy. A neblokovali by celou Patočkovu... Z dréhé strany to asi bylo podobné. A na Hradčanské je další takováto informační brána. Víte, co bylo na ní? Že prý "Tunel Bubeneč uzavřen". Chvíli jsem přemýšlel, který že tunel se to takto označuje. Pak mi to docvaklo - aha, jedna část Blanky. Té, které pro auta ještě otevřená vůbec nikdy nebyla. Takže opět informace za všechny peníze...

K čemu pak takový informační systém je? Vsadím se, že jestli tam dnes byly kolony, tak že to mělo podobné důvody. Těch aut snad v neděli dopoledne nebude tolik jako ve všední den - Praha by to pojmula i bez tunelu - ale když ten tunel zavřou, řidiči se nic nedozví a prostě čekají, než je to do tunelu pustí - bum - Patočkova bude zase celá ucpaná - i pro ty, co do žádného tunelu nechtějí a chtějí prostě jen projet...

+6/0
7.12.2014 12:11

M56i68r70o98s25l62a47v 81Z83i53k11m42u94n97d 7519463864973

Jak vidíte, tak většinově řidiči jezdí "zpaměti" a nějaké tabule nečtou ...

0/0
7.12.2014 18:20

M12a79r51e95k 75T52u15r19n24o29v76e48c 7125962870346

No to nevidím. V článku se nepíše nic o tom, že by na těch cedulích, které jsem zmiňoval ve svém příspěvku já, o uzavírce psalo. Já si právě po předchozích zkušenostech myslím, že ne. To že někteří řidiči projeli červenou a ještě dokonce nějakou závoru (to je to, co se zmiňuje v článku), to je další věc.

A hlavně si myslím, že když popojíždítě půl hodiny v koloně, tak máte dost času na to, přečíst si nějakou takovou ceduli. Tím spíš, když na ni během toho popojíždění koukáte třeba 10 minut. Zvlášť v nějaké koloně bude asi spoustu řidičů zajímat, proč tam ta kolona vlastně je... Tady se investovaly desítky miliónů do těchto informačních tabulí a když by mohly posloužit, jsou k ničemu a informují o nějakých uzavírkách na druhém konci města...

0/0
8.12.2014 0:09

M40a14r96t36i61n 43S57v10o53b80o23d65a 7549687252595

Vcera odpoledne do tunelu od Smichova i pres cervenou na semaforech u vjezdu obcas nekdo vjel.

+1/0
7.12.2014 11:51

M32i83c16h40a61l 59M91e27č93i16a47r 1270150449505

Sú tam kamery, takže poslať pokutu by nemal byť problém...

0/−1
7.12.2014 12:11

T66o47m48á60š 46Z67e31m51a52n 3945388484635

Formalistické myšlení v plné "kráse".

Někdo něco zvorá a jiný - který problém napraví - má dostat pokutu.

+2/−2
7.12.2014 12:13

M55i14c26h26a28l 90K56v72ě80t 5223794423559

Nevim kdo co napravil ale pokud by to nebyla jen chyba a nekdo tam vjel tak to mohl byt problem. To ze ridici nedodrzuji pravidla a nejsou za to primerene trestani vytvari na silbicich bezvladi

+2/−1
7.12.2014 12:22

T94o39m94á18š 39Z20e21m83a12n 3775208714475

Špatná nebo odkonce matoucí pravidla je ovšem lepší porušovat.

viz tento příklad - díky poruše něčeho s funkcí nesouvisejícího je zavřený tunel, ale lze ho bezpečně projet.

Kdyby na semaforech u křižovatky svítila X hodin červená, prootže se zasekly, tak tam budete poslušně stát X hodin?

Jaký z tohoto hloupého dodržování pravidel bude užitek?

+3/−2
7.12.2014 14:41

M17a95r87e54k 51T91u23r87n28o32v22e97c 7965842350686

No já tedy nevím - ale červenou beru jako něco, přes co prostě vlak nejede. Pokuta 2500-5000 Kč, k tomu 5 bodů. Kdo to udělá za rok víc než jednou, přichází o řidičák. Kdo Vy vlastně jste že si troufáte určovat, které červené se mají dodržovat a které ne?

A konkrétně v tomhle případě - pokud jim v tom tunelu nefungují řídící systémy, tak tam auta prostě nemají co dělat. Na základě čeho tvrdíte, že je to něco, co "nesouvisí s funkcí"? Nevím co všechno v tom mají integrováno - ale můžou to kromě kamer být různá čidla (na obsah CO nebo CO2), detektory kouře, nějaké hasící systémy, odvětrávání a kdo ví co dalšího. V případě nehody nějakáho trotla, co nerespektuje červenou to pak může dopadnout dost špatně - škody můžou jít zbytečně do miliónů, nebo se tam taky třeba někdo může udusit.

To je asi stejná logika, jako kdyby Vám u auta nesvítila světla a Vy jste s ním stejně vyjel na dálnici. Vždyť přeci světla - to je jen takový blblý formalismus, jezdit se dá i bez nich, ne? Troufnul byste si třeba letět s letadlem, u kterého by všechny systémy nefungovaly na 100 %?

Ano, některá pravidla jsou blbá - ale to Vaše "viz tento příklad" - no, tak zrovna v tomhle případě bych si s Vámi dovolil nesouhlasit...

+1/0
8.12.2014 0:18

T27o90m71á90š 56Z43e65m28a37n 3785528354155

Poněkud podstatnější než barva světla je přítomnost jiných vozidel na silnici.

0/−1
8.12.2014 12:03

T62o73m25á90š 86K13n13a26i16f89l 6163970227860

Zkus chvili přemýšlet, než něco napíšeš.

0/0
7.12.2014 14:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.