Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nehoda na eskalátoru v metru se mohla opakovat, vadné jsou další čtyři

Nehoda ve stanici metra Můstek, kde se eskalátor s cestujícími zastavil a pak se rozjel opačným směrem, se mohla kdykoli opakovat. Odhalila to kontrola stejných typů jezdících schodů, kterou nařídil dopravní podnik. Stejnou závadu vykazovaly další čtyři eskalátory, všechny na Můstku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H19e86d42v68i56k25a 45O47c44h62t53á25b28c24o29v92á 5834969930

Z popisu vyplývá, že schody nemají žádnou bezpečnostní brzdu při ukroucení pohonu. Takže jediný a konečný příznak této závady je, že se rozjedou vahou jedoucích opačně a sesypou je na jednu hromadu. Zajímavé řešení. Ještě,  že výtahy brzdy měly. (a snad i po EU inovaci dosud mají)  8-o.

0/0
11.12.2014 14:21
Foto

J97i27ř70í 63K32r11á31k20o74r44a 9769823

Podle dopravce je na vině především špatná spolupráce s výrobcem eskalátorů, firmou KONE.

Dobrý alibismus. Jestli něco umí tihle lemplové z DP dobře, tak je to přehazování vlastní viny na někoho jiného.

0/−2
9.12.2014 12:08

J13i85ř27í 63K22r38e67j89č36í82k 2887978264596

On je DP výrobcem, nebo v čem vidíte to přehazování viny ?

+2/0
9.12.2014 17:38

B50o22h64u74s48l51a29v 62K23r20á97l21í97k 2911720229586

Není výrobce, právě proto přehazuje vinu na výrobce schodů, a výrobce schodů zase na výrobce součástky, a ten pak zase na svého dodavatele, a ten pak na svého pracovníka, který už u nich nepracuje.

0/0
9.12.2014 22:10

J30i80ř49í 25K56r38e87j46č13í84k 2797448574146

Tak to ale není přehazování viny. DP nemůže vinu na nikoho přehazovat, jelikož viníkem není... ;-)

0/0
9.12.2014 22:16

M15a88r83o59š 12P56o61l33i77a70k 1142926537506

„Od výzvy dopravního podniku, tedy od 28. listopadu, firma stále nedodala požadovanou dokumentaci včetně výkresů a výpočtu. Na těchto podkladech bude stát i další šetření,“ dodal Štábl.

Neni trosku pozde dozadovat se dokumentace ??? Ty by snad mel mit uz davno DP od predani dila .... Stabl by si mel udelat porade nejdrive ve svem bordelu!! A ne shanet je az kdyz se neco stane !!

0/−1
9.12.2014 11:51

J62i17ř86í 50K20r35e60j20č79í55k 2647428294266

Ony statické výpočty nejsou standardní částí uživatelského manuálu, víme ?

Nebo vám Skodofka k Fóbii něco takového dodala ?

+4/0
9.12.2014 17:37

M44i45r39o78s63l18a51v 59Z74i24k11m18u65n75d 7399863174693

Přesně vyjádřeno - pevnostní výpočty jednotlivých součástek ...

K lokomotivám nebo vagonům se taky nedodávají. K čemu by zákazníkovi, resp. úsekem, který se zabývá údržbou byly ?

Prostě ten materiál jednoho ošklivého dne praskne. Tažný hák na kolejovém vozidle je dostatečně pevnostně spočítán, občas jednoduše namáhání nevydrží.

Přitom tyhle součástky jsou počítány s tzv. koeficientem bezpečnosti ... Jelikož k závadě nedošlo den poté, co zařízení bylo uveden do provozu, je možné, že se jednalo o únavu materiálu. Nicméně nelze vyloučit ani případ, že se jednalo o záměnu materiálu, z něhož byly součástky vyrobeny, což ovšem výrobce, tím spíše zákazník nemůže zjistit ...

+1/0
9.12.2014 19:27

J87a76n 20S52a73l10o88m91o71n 4849710481235

Když jsem pracoval ve Škodě Ostrov jako konstruktér, tak jsme měli případ vyhoření trolejbusu od zkratu vodičů v kloubu. Díky výrobnímu číslu vozu jsme mohli dohledat jeho kompletní projektovou a výrobní dokumentaci, včetně historizace změn v projektové dokumentaci. Tím jsme zjistili, že během výroby nákup samovolně zaměnil (bez posvěcení kostrukce) ochrannou trubku vodiče (tzv. husí krk) ze speciální (a drahé) určené pro vozidla s teplotní odolnosí -40 až +50 stupňů celsia a odolnou proti UV záření za trubici stavební, která sice vypadala stejně ale její materiál odolává teplotám 0 - 20 stupňů celsia a není odolný proti UV záření. To zapříčinilo že ta trubka při pohybu v kloubu praskla a následně poškodila silikonovou izolaci speciálního vodiče. Výsledkem byl přímý zkrat 600V na kostru trolejbusu a díky binci v kloubu následné zahoření trolejbusu.

A to upozorňuju, že jsme to dohledali po čtyřech letech od výroby vozu! A to včetně toho, kdo mohl za tu výměnu!

Samozřejmě výsledkem byla informace pro všechny DP aby danou součást vozu zkontrolovali a případně pak na naše náklady byla vyměněna. A samozřejmě provedení ještě několika konstrukčních zabezpečení včetně konstrukce speciálních pojistek pro celý vůz 15TrM hned za zběrači.

0/0
9.12.2014 20:35

P71e77t97r 25H36l21o39u78š52e42k 9966413575631

nejsou to náhodou ty nové, které byla nainstalovány za staré, které tak kritizovala a nutila Prahu do výměny EU?

0/0
9.12.2014 11:49

B13o65h71u42s69l12a90v 41K40r34á71l59í67k 2391490459736

Kdo nutil Prahu do výměny EU?

0/0
9.12.2014 22:09

J61a58n 87S89v77o85b33o95d88a 3747214349733

Máme v práci výtah KONE a najednou mám nějaký respekt v něm jezdit :)

+1/−1
9.12.2014 11:23

B53o79h41u39s86l11a39v 54K47r76á62l13í47k 2571780629596

Když já jim dám ovsa, oni skáčou hopsa.

0/0
9.12.2014 22:11

M79a90r61t63i20n 18V60a73n37č53u47r68a 7252313589127

A není to tím, že se málo provádí revize, které by byly prevencí?

0/−2
9.12.2014 10:56

J52i32ř42í 14K29r62e85j41č35í13k 2797358394976

Není. ;-)

+3/0
9.12.2014 11:27
Foto

J94a70n 42R78ů66ž60i60č45k98a 7422712245657

Staré dobré ruské schody. Bez poruch, rychlé. Pak ovšem přišly europředpisy.

+3/−4
9.12.2014 10:54
Foto

R51o37b11e24r43t 58P83l83o70c46h 4366552981653

Hlavně důchodci je měli určitě rádi. Položili si hůlku na schod a než posunuli nohu, hůlka byla už o hodně metrů dál ;-D

+4/0
9.12.2014 11:25

M31a65r25t46i28n 93P69e92c86i32n26a 4881863

Neviděl jsem nikdy žádného důchodce, který by měl s těmi schody problém.

0/−1
9.12.2014 15:29

C86h86r80i14s12t15i28a37n 57M50o42r43g97e83n97s38t48e75r63n 5305426656754

Nevidel, protoze radeji jezdili tramvajema. Nez se zabit na tech rychle jedoucich schodech.

+1/0
9.12.2014 16:58

B16o54h49u97s75l64a49v 24K43r38á55l77í65k 2421870849236

Ti, kteří nezvládli jet na těch "rychle" jedoucích schodech, si stejně netroufnou ani na ty pomalé. To není ani tolik o rychlosti schodů, jako o schopnosti koordinace vlastních pohybů a rovnováhy. Ale s pevnými schody to není o moc lepší, tam jde zase o výkonnost a stav kloubů a svalstva.

0/0
9.12.2014 22:14
Foto

R65o66b47e66r85t 96P51l40o49c60h 4316562191433

Možná jste je neviděl z jediného důvodu - ti nebozí důchodci byli tak rychle pryč, že jste si jich ani nevšimnul ;-D

0/0
9.12.2014 17:05

P47e88t20r 26M64á87l70e88k 7815799846983

jasně, tak oni měli všechno dobré ne? ;-D

0/0
9.12.2014 12:03

C54h22r70i41s71t11i18a76n 32M90o34r36g55e33n91s87t42e26r59n 5135276736664

V roce 1982 se stala v moskevskem metru nehoda eskalatoru, pri ktere zemrelo osm lidi. Jeste nejake pohadky o spolehlivosti ruskych vyrobku?

0/0
9.12.2014 16:57

A17n75d59r18e10j 23O20l54e76k34s24a 3955421627261

S firmou KONE, resp.jejím tuzemským servisem byla vždy špatná spolupráce. Typicky pro významnou světovou značku. Vše je neskutečně drahé, zákazník je obtěžující hmyz a hlavně - nic se neopravuje. Jen se vyměňují celky.

+2/−1
9.12.2014 10:50

R68a95d30e63k 19D54o11l77e98ž14a84l 2539253250710

No, typicky. Třeba Schindler má lepší přístup, a je to větší značka. Nebo Thyssen (ale tam jsou výtahy a eskalátory jen malé procento).

Ovšem dokumentaci mít musí nabeton, každé schody a výtah se schvaluje zvlášť a dokumentace je součástí.

0/0
9.12.2014 10:54

M19i49r46o22s57l31a27v 33Z83i62k36m58u70n19d 7859363714343

Dokumentaci jistě, ale ne pevnostní výpočty ...

0/0
9.12.2014 19:32
Foto

J33a71n 58Š35t28ě68p81á62n59e44k 9452908727731

Čárka před "ale"?

bylo nutné zkontrolovat další tři eskalátory stejného výrobce ale s jinou soustavou pohonů.

+2/−2
9.12.2014 10:32

J42a29r13o96s71l58a10v 88H20e35j20n76a 4817821769

Neřekl bych, že se nemýlíte.

Není to věta vedlejší, není tam sloveso.

Nejspíš se ale mýlíte.

0/0
9.12.2014 10:43

A53n36t55o59n35í56n 43Č19í58ž14e10k 1308832564849

Spíš bych řekl, že se nemýlí. Sloveso "je" nutně ve větě být nemusí, je jen zalmčené.

+3/0
9.12.2014 10:46

B14o79h65u63s98l70a29v 74K11r60á56l50í87k 2801800909226

Nejde o to, jestli tam je sloveso, ale o to, jakou funkci tam ta spojka má a co spojuje. Pokud spojuje dva souřadné větné členy v odporovacím významu, tak pochopitelně ty větné členy čárkou být odděleny mají.

0/0
9.12.2014 22:16

A31n37t13o11n36í42n 68H73o21s44t56i22n67s77k43ý 6351201635894

http://www.kone.cz/escalators-autowalks/enhancements/safety-enhancements/

0/0
9.12.2014 9:58

J11a79n 32S30a13l48o74m77o43n 4439210801545

No, tady to očividně selhalo. :-)

0/0
9.12.2014 10:06

J13a72n 87K25r82b72e69c 8335537954317

Kdyby tam porad byly stary rychly schody tak se to nestane. Euroschody fuj! :-P

+16/−2
9.12.2014 9:49

J36a93n 64S46a69l54o69m65o60n 4769510471525

No, je fakt, že za celou dobu provozu těch rychlých ruských schodů se to prostě nestalo, zato se na nich stalo spoustu jiných věcí, částečně způsobených blbostí cestujících.

+9/0
9.12.2014 10:11

J92a68r89o55s86l65a10v 33M29e72d48u97n54a 6892398887370

není dokumentace obchodním tajemtsvím? jako dělat si servis v rámci DP je fajn, ale když nemám v kupní smlouvě právo na dokumenatci, tak se do toho bez ní nepouštím... máslo na hlavě nemá KONE.....

.. a je to vůbec v rámci reklamace ještě řešitelné? bez servisu?

+1/−10
9.12.2014 9:22

F95r46a42n61t74i43s82e24k 11M91r95z67e86n84a 3235275108589

Nemyslim si, ze DP shani "servisni manual". Ja to chápu, ze shani projektove zadani a vypocty, jestli je ten eskalator spravne navrzenej a spocitanej. (každý vystup z metra ma jiné parametry - delku, sklon, zatez..)

0/0
9.12.2014 9:31

L82u49b49o59m14í97r 75V45a63ř74e19c73h17a 8364149845437

Tak projektová dokumentace a "prohlášení výrobce" je vždy součástí předávky. Otázka jak znělo zadání od DP tedy kolik lidí se tam v jaké frekvenci převeze a podobně...

0/0
9.12.2014 10:11

R68a32d51e11k 72T31e68s11a51ř 2817329691896

Jedná se o staveběstrojírenský celek. DP musel před stavbou vidět veškeré výrobní, projektové dokumenty a to včetně výpočtů, které řádně podepsal a v průběhu stavby kontroloval každý týden s dalšími 10 specialisty postup prací. Po dokončení obdržel servisní manuál, kde je (hrubá) výrobní dokumentace s parametry daného výrobku a výkresovou dokumentací spotřebních dílů. Navíc si myslím, že nebude zrovna chyba u firmy KONE ale na straně DP, (neautorizovaný servis po záruce atd...). Přece jen KONE těch pohyblivých mechanizmů vyrábí tisíce ročně po celém světě je certifikovaná a většinu staveb kontroluje technická inspekce ČR.

0/0
9.12.2014 11:49

J98i57ř94í 84K41r23e90j41č71í33k 2867678164786

Proč by musel DP něco takového vidět, proto už leta existuje prohlášení o shodě, kterým výrobce deklaruje, že zařízení splňuje veškeré požadavky všech norem.

Podrobné rozkresy všech komponent a výsledky jejich zkoušek pochopitelně součástí dodávky nejsou, ale musí být k dispozici u výrobce.

0/0
9.12.2014 17:44

M38i66r32o72s25l84a22v 90Z58i97k17m10u26n78d 7699153494803

Eskalátorová služba DPP není autorizovaný servis ??? Kdo dělá údržbu podle manuálu výrobce ?

Pohyblivé schody jsou podle zákona určeným technickým zařízením, údržbu mohou dělat pouze odborně způsobilé osoby. Tohle si DPP ohlídá ...

+1/−1
9.12.2014 19:37

J60a32n 61S27a42l45o12m26o27n 4379890931845

Dokumentace k tomu musí být přístupná orgánům činným v trestním a bezpečnostním řízení (to znamená policii a inspektorátu bezpečnosti). To je prostě povinnost výrobce a to se musí jednat o dokumentaci naprosto kompletní jak projekční, tak dokumentaci výrobní k danému kusu podle výrobního čísla. Všechno by tedy mělo jít dohledat, pokud se to správně archivovalo.

+3/0
9.12.2014 10:09

M78i98r15o82s88l60a33v 33Z62i88k81m77u35n78d 7909423404183

Opravdu se domníváte, že každá hřídel nebo ozubené kolečko nebo šroubek má své výrobní číslo ... neplatí to ani pro letadla, tam se musí používat tzv. certifikované součásti ...

0/0
9.12.2014 19:42

J20a16n 53S31a13l61o21m39o42n 4789400161225

Ne, to se nedomívám, ale výrobní číslo a k tomu přiřazenou dokumentaci má komplet celý eskalátor a podle toho se dá najít kdy byla ta součást co se poškodila vyrobena, respektive zkontrolovat jestli ona součást odpovídá projektu nebo ne. Tak se snadno zjistí jestli je vada projektová a nebo výrobní. :-)

0/0
9.12.2014 20:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.