Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nehoda na eskalátoru v metru se mohla opakovat, vadné jsou další čtyři

Nehoda ve stanici metra Můstek, kde se eskalátor s cestujícími zastavil a pak se rozjel opačným směrem, se mohla kdykoli opakovat. Odhalila to kontrola stejných typů jezdících schodů, kterou nařídil dopravní podnik. Stejnou závadu vykazovaly další čtyři eskalátory, všechny na Můstku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H51e25d27v68i47k90a 42O70c16h27t79á32b44c10o79v16á 5884249720

Z popisu vyplývá, že schody nemají žádnou bezpečnostní brzdu při ukroucení pohonu. Takže jediný a konečný příznak této závady je, že se rozjedou vahou jedoucích opačně a sesypou je na jednu hromadu. Zajímavé řešení. Ještě,  že výtahy brzdy měly. (a snad i po EU inovaci dosud mají)  8-o.

0/0
11.12.2014 14:21
Foto

J71i61ř91í 28K67r97á47k94o23r54a 9569163

Podle dopravce je na vině především špatná spolupráce s výrobcem eskalátorů, firmou KONE.

Dobrý alibismus. Jestli něco umí tihle lemplové z DP dobře, tak je to přehazování vlastní viny na někoho jiného.

0/−2
9.12.2014 12:08

J69i11ř72í 29K15r66e54j81č49í96k 2637858344746

On je DP výrobcem, nebo v čem vidíte to přehazování viny ?

+2/0
9.12.2014 17:38

B81o10h17u50s79l16a66v 52K31r27á63l77í31k 2871500289456

Není výrobce, právě proto přehazuje vinu na výrobce schodů, a výrobce schodů zase na výrobce součástky, a ten pak zase na svého dodavatele, a ten pak na svého pracovníka, který už u nich nepracuje.

0/0
9.12.2014 22:10

J11i76ř32í 63K37r41e42j33č91í58k 2607788854306

Tak to ale není přehazování viny. DP nemůže vinu na nikoho přehazovat, jelikož viníkem není... ;-)

0/0
9.12.2014 22:16

M97a10r12o59š 32P43o85l63i46a33k 1362106407826

„Od výzvy dopravního podniku, tedy od 28. listopadu, firma stále nedodala požadovanou dokumentaci včetně výkresů a výpočtu. Na těchto podkladech bude stát i další šetření,“ dodal Štábl.

Neni trosku pozde dozadovat se dokumentace ??? Ty by snad mel mit uz davno DP od predani dila .... Stabl by si mel udelat porade nejdrive ve svem bordelu!! A ne shanet je az kdyz se neco stane !!

0/−1
9.12.2014 11:51

J82i14ř77í 52K23r47e73j42č59í72k 2657838904116

Ony statické výpočty nejsou standardní částí uživatelského manuálu, víme ?

Nebo vám Skodofka k Fóbii něco takového dodala ?

+4/0
9.12.2014 17:37

M24i81r92o84s98l26a98v 30Z51i77k94m98u64n57d 7309953114473

Přesně vyjádřeno - pevnostní výpočty jednotlivých součástek ...

K lokomotivám nebo vagonům se taky nedodávají. K čemu by zákazníkovi, resp. úsekem, který se zabývá údržbou byly ?

Prostě ten materiál jednoho ošklivého dne praskne. Tažný hák na kolejovém vozidle je dostatečně pevnostně spočítán, občas jednoduše namáhání nevydrží.

Přitom tyhle součástky jsou počítány s tzv. koeficientem bezpečnosti ... Jelikož k závadě nedošlo den poté, co zařízení bylo uveden do provozu, je možné, že se jednalo o únavu materiálu. Nicméně nelze vyloučit ani případ, že se jednalo o záměnu materiálu, z něhož byly součástky vyrobeny, což ovšem výrobce, tím spíše zákazník nemůže zjistit ...

+1/0
9.12.2014 19:27

J71a89n 51S18a11l33o66m51o85n 4659580941625

Když jsem pracoval ve Škodě Ostrov jako konstruktér, tak jsme měli případ vyhoření trolejbusu od zkratu vodičů v kloubu. Díky výrobnímu číslu vozu jsme mohli dohledat jeho kompletní projektovou a výrobní dokumentaci, včetně historizace změn v projektové dokumentaci. Tím jsme zjistili, že během výroby nákup samovolně zaměnil (bez posvěcení kostrukce) ochrannou trubku vodiče (tzv. husí krk) ze speciální (a drahé) určené pro vozidla s teplotní odolnosí -40 až +50 stupňů celsia a odolnou proti UV záření za trubici stavební, která sice vypadala stejně ale její materiál odolává teplotám 0 - 20 stupňů celsia a není odolný proti UV záření. To zapříčinilo že ta trubka při pohybu v kloubu praskla a následně poškodila silikonovou izolaci speciálního vodiče. Výsledkem byl přímý zkrat 600V na kostru trolejbusu a díky binci v kloubu následné zahoření trolejbusu.

A to upozorňuju, že jsme to dohledali po čtyřech letech od výroby vozu! A to včetně toho, kdo mohl za tu výměnu!

Samozřejmě výsledkem byla informace pro všechny DP aby danou součást vozu zkontrolovali a případně pak na naše náklady byla vyměněna. A samozřejmě provedení ještě několika konstrukčních zabezpečení včetně konstrukce speciálních pojistek pro celý vůz 15TrM hned za zběrači.

0/0
9.12.2014 20:35

P88e10t83r 87H77l31o70u69š77e43k 9946253455871

nejsou to náhodou ty nové, které byla nainstalovány za staré, které tak kritizovala a nutila Prahu do výměny EU?

0/0
9.12.2014 11:49

B88o63h48u90s81l15a79v 69K27r56á39l43í71k 2561240699576

Kdo nutil Prahu do výměny EU?

0/0
9.12.2014 22:09

J62a70n 70S16v11o62b83o21d29a 3467414549323

Máme v práci výtah KONE a najednou mám nějaký respekt v něm jezdit :)

+1/−1
9.12.2014 11:23

B70o30h69u15s98l85a59v 29K79r77á29l81í37k 2571440589246

Když já jim dám ovsa, oni skáčou hopsa.

0/0
9.12.2014 22:11

M54a17r85t41i54n 73V81a86n10č64u78r62a 7682483249947

A není to tím, že se málo provádí revize, které by byly prevencí?

0/−2
9.12.2014 10:56

J98i68ř23í 12K50r25e82j96č42í89k 2917858294356

Není. ;-)

+3/0
9.12.2014 11:27
Foto

J36a76n 69R31ů86ž46i46č25k25a 7552862275987

Staré dobré ruské schody. Bez poruch, rychlé. Pak ovšem přišly europředpisy.

+3/−4
9.12.2014 10:54

R31o79b65e21r39t 14P85l37o87c31h 4566732391343

Hlavně důchodci je měli určitě rádi. Položili si hůlku na schod a než posunuli nohu, hůlka byla už o hodně metrů dál ;-D

+4/0
9.12.2014 11:25

M88a97r63t81i94n 67P73e37c12i92n47a 4601763

Neviděl jsem nikdy žádného důchodce, který by měl s těmi schody problém.

0/−1
9.12.2014 15:29

C58h83r52i67s24t32i25a60n 26M75o78r61g81e42n97s47t55e22r57n 5575226566264

Nevidel, protoze radeji jezdili tramvajema. Nez se zabit na tech rychle jedoucich schodech.

+1/0
9.12.2014 16:58

B61o73h91u59s34l93a77v 72K73r78á37l37í53k 2441620429506

Ti, kteří nezvládli jet na těch "rychle" jedoucích schodech, si stejně netroufnou ani na ty pomalé. To není ani tolik o rychlosti schodů, jako o schopnosti koordinace vlastních pohybů a rovnováhy. Ale s pevnými schody to není o moc lepší, tam jde zase o výkonnost a stav kloubů a svalstva.

0/0
9.12.2014 22:14

R23o72b71e32r84t 29P23l34o75c89h 4556792881133

Možná jste je neviděl z jediného důvodu - ti nebozí důchodci byli tak rychle pryč, že jste si jich ani nevšimnul ;-D

0/0
9.12.2014 17:05

P63e11t67r 90M92á32l72e90k 7665489136153

jasně, tak oni měli všechno dobré ne? ;-D

0/0
9.12.2014 12:03

C82h53r15i53s13t91i79a17n 43M49o84r93g76e54n77s35t58e13r31n 5925836746724

V roce 1982 se stala v moskevskem metru nehoda eskalatoru, pri ktere zemrelo osm lidi. Jeste nejake pohadky o spolehlivosti ruskych vyrobku?

0/0
9.12.2014 16:57

A36n85d52r69e19j 77O32l15e32k29s78a 3455681297311

S firmou KONE, resp.jejím tuzemským servisem byla vždy špatná spolupráce. Typicky pro významnou světovou značku. Vše je neskutečně drahé, zákazník je obtěžující hmyz a hlavně - nic se neopravuje. Jen se vyměňují celky.

+2/−1
9.12.2014 10:50

R86a62d98e81k 68D24o25l72e24ž48a54l 2469413630260

No, typicky. Třeba Schindler má lepší přístup, a je to větší značka. Nebo Thyssen (ale tam jsou výtahy a eskalátory jen malé procento).

Ovšem dokumentaci mít musí nabeton, každé schody a výtah se schvaluje zvlášť a dokumentace je součástí.

0/0
9.12.2014 10:54

M19i30r18o80s77l67a59v 32Z70i39k21m43u62n74d 7969193184153

Dokumentaci jistě, ale ne pevnostní výpočty ...

0/0
9.12.2014 19:32
Foto

J37a26n 67Š93t12ě15p57á21n22e38k 9302648407891

Čárka před "ale"?

bylo nutné zkontrolovat další tři eskalátory stejného výrobce ale s jinou soustavou pohonů.

+2/−2
9.12.2014 10:32

J51a15r19o57s36l86a50v 62H36e40j38n51a 4577801619

Neřekl bych, že se nemýlíte.

Není to věta vedlejší, není tam sloveso.

Nejspíš se ale mýlíte.

0/0
9.12.2014 10:43

A97n27t39o45n41í14n 46Č58í25ž28e13k 1338662554319

Spíš bych řekl, že se nemýlí. Sloveso "je" nutně ve větě být nemusí, je jen zalmčené.

+3/0
9.12.2014 10:46

B12o15h98u31s91l56a64v 48K81r30á63l73í88k 2371640599576

Nejde o to, jestli tam je sloveso, ale o to, jakou funkci tam ta spojka má a co spojuje. Pokud spojuje dva souřadné větné členy v odporovacím významu, tak pochopitelně ty větné členy čárkou být odděleny mají.

0/0
9.12.2014 22:16

A76n58t23o20n89í29n 98H85o15s56t93i39n33s63k83ý 6161151385324

http://www.kone.cz/escalators-autowalks/enhancements/safety-enhancements/

0/0
9.12.2014 9:58

J52a35n 87S15a43l77o56m24o76n 4399560301595

No, tady to očividně selhalo. :-)

0/0
9.12.2014 10:06

J55a18n 41K20r21b85e10c 8455867104707

Kdyby tam porad byly stary rychly schody tak se to nestane. Euroschody fuj! :-P

+16/−2
9.12.2014 9:49

J19a58n 66S79a66l83o98m42o16n 4319870531795

No, je fakt, že za celou dobu provozu těch rychlých ruských schodů se to prostě nestalo, zato se na nich stalo spoustu jiných věcí, částečně způsobených blbostí cestujících.

+9/0
9.12.2014 10:11

J42a42r14o31s55l57a35v 43M69e76d17u75n74a 6942268457520

není dokumentace obchodním tajemtsvím? jako dělat si servis v rámci DP je fajn, ale když nemám v kupní smlouvě právo na dokumenatci, tak se do toho bez ní nepouštím... máslo na hlavě nemá KONE.....

.. a je to vůbec v rámci reklamace ještě řešitelné? bez servisu?

+1/−10
9.12.2014 9:22

F89r11a14n71t67i97s57e95k 71M72r31z27e61n33a 3675635618769

Nemyslim si, ze DP shani "servisni manual". Ja to chápu, ze shani projektove zadani a vypocty, jestli je ten eskalator spravne navrzenej a spocitanej. (každý vystup z metra ma jiné parametry - delku, sklon, zatez..)

0/0
9.12.2014 9:31

L80u58b13o91m88í81r 95V63a41ř85e48c17h74a 8444569355827

Tak projektová dokumentace a "prohlášení výrobce" je vždy součástí předávky. Otázka jak znělo zadání od DP tedy kolik lidí se tam v jaké frekvenci převeze a podobně...

0/0
9.12.2014 10:11

R13a26d18e53k 49T21e22s27a47ř 2647749101726

Jedná se o staveběstrojírenský celek. DP musel před stavbou vidět veškeré výrobní, projektové dokumenty a to včetně výpočtů, které řádně podepsal a v průběhu stavby kontroloval každý týden s dalšími 10 specialisty postup prací. Po dokončení obdržel servisní manuál, kde je (hrubá) výrobní dokumentace s parametry daného výrobku a výkresovou dokumentací spotřebních dílů. Navíc si myslím, že nebude zrovna chyba u firmy KONE ale na straně DP, (neautorizovaný servis po záruce atd...). Přece jen KONE těch pohyblivých mechanizmů vyrábí tisíce ročně po celém světě je certifikovaná a většinu staveb kontroluje technická inspekce ČR.

0/0
9.12.2014 11:49

J48i31ř97í 91K80r25e53j12č42í34k 2527168524706

Proč by musel DP něco takového vidět, proto už leta existuje prohlášení o shodě, kterým výrobce deklaruje, že zařízení splňuje veškeré požadavky všech norem.

Podrobné rozkresy všech komponent a výsledky jejich zkoušek pochopitelně součástí dodávky nejsou, ale musí být k dispozici u výrobce.

0/0
9.12.2014 17:44

M19i40r37o18s91l79a71v 43Z41i87k40m23u18n71d 7559283574413

Eskalátorová služba DPP není autorizovaný servis ??? Kdo dělá údržbu podle manuálu výrobce ?

Pohyblivé schody jsou podle zákona určeným technickým zařízením, údržbu mohou dělat pouze odborně způsobilé osoby. Tohle si DPP ohlídá ...

+1/−1
9.12.2014 19:37

J13a11n 63S94a20l60o67m95o68n 4249150391325

Dokumentace k tomu musí být přístupná orgánům činným v trestním a bezpečnostním řízení (to znamená policii a inspektorátu bezpečnosti). To je prostě povinnost výrobce a to se musí jednat o dokumentaci naprosto kompletní jak projekční, tak dokumentaci výrobní k danému kusu podle výrobního čísla. Všechno by tedy mělo jít dohledat, pokud se to správně archivovalo.

+3/0
9.12.2014 10:09

M92i29r68o35s87l88a89v 10Z10i21k15m88u19n60d 7679163814563

Opravdu se domníváte, že každá hřídel nebo ozubené kolečko nebo šroubek má své výrobní číslo ... neplatí to ani pro letadla, tam se musí používat tzv. certifikované součásti ...

0/0
9.12.2014 19:42

J24a76n 20S13a51l16o24m30o75n 4499950201565

Ne, to se nedomívám, ale výrobní číslo a k tomu přiřazenou dokumentaci má komplet celý eskalátor a podle toho se dá najít kdy byla ta součást co se poškodila vyrobena, respektive zkontrolovat jestli ona součást odpovídá projektu nebo ne. Tak se snadno zjistí jestli je vada projektová a nebo výrobní. :-)

0/0
9.12.2014 20:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.