Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nehoda na eskalátoru v metru se mohla opakovat, vadné jsou další čtyři

Nehoda ve stanici metra Můstek, kde se eskalátor s cestujícími zastavil a pak se rozjel opačným směrem, se mohla kdykoli opakovat. Odhalila to kontrola stejných typů jezdících schodů, kterou nařídil dopravní podnik. Stejnou závadu vykazovaly další čtyři eskalátory, všechny na Můstku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H35e89d92v42i49k72a 77O34c13h44t68á41b74c66o69v51á 5944729270

Z popisu vyplývá, že schody nemají žádnou bezpečnostní brzdu při ukroucení pohonu. Takže jediný a konečný příznak této závady je, že se rozjedou vahou jedoucích opačně a sesypou je na jednu hromadu. Zajímavé řešení. Ještě,  že výtahy brzdy měly. (a snad i po EU inovaci dosud mají)  8-o.

0/0
11.12.2014 14:21
Foto

J58i49ř64í 64K11r70á43k74o34r32a 9359343

Podle dopravce je na vině především špatná spolupráce s výrobcem eskalátorů, firmou KONE.

Dobrý alibismus. Jestli něco umí tihle lemplové z DP dobře, tak je to přehazování vlastní viny na někoho jiného.

0/−2
9.12.2014 12:08

J27i12ř57í 72K79r85e12j16č41í77k 2977668274726

On je DP výrobcem, nebo v čem vidíte to přehazování viny ?

+2/0
9.12.2014 17:38

B86o88h89u50s40l66a84v 89K69r90á13l64í68k 2241470259156

Není výrobce, právě proto přehazuje vinu na výrobce schodů, a výrobce schodů zase na výrobce součástky, a ten pak zase na svého dodavatele, a ten pak na svého pracovníka, který už u nich nepracuje.

0/0
9.12.2014 22:10

J54i26ř42í 61K10r96e68j12č33í32k 2857378674986

Tak to ale není přehazování viny. DP nemůže vinu na nikoho přehazovat, jelikož viníkem není... ;-)

0/0
9.12.2014 22:16

M34a97r26o79š 73P83o31l67i65a19k 1792866517276

„Od výzvy dopravního podniku, tedy od 28. listopadu, firma stále nedodala požadovanou dokumentaci včetně výkresů a výpočtu. Na těchto podkladech bude stát i další šetření,“ dodal Štábl.

Neni trosku pozde dozadovat se dokumentace ??? Ty by snad mel mit uz davno DP od predani dila .... Stabl by si mel udelat porade nejdrive ve svem bordelu!! A ne shanet je az kdyz se neco stane !!

0/−1
9.12.2014 11:51

J62i53ř49í 16K44r19e94j42č94í86k 2587308904256

Ony statické výpočty nejsou standardní částí uživatelského manuálu, víme ?

Nebo vám Skodofka k Fóbii něco takového dodala ?

+4/0
9.12.2014 17:37

M41i50r14o26s85l69a44v 97Z59i43k59m72u86n90d 7729923554643

Přesně vyjádřeno - pevnostní výpočty jednotlivých součástek ...

K lokomotivám nebo vagonům se taky nedodávají. K čemu by zákazníkovi, resp. úsekem, který se zabývá údržbou byly ?

Prostě ten materiál jednoho ošklivého dne praskne. Tažný hák na kolejovém vozidle je dostatečně pevnostně spočítán, občas jednoduše namáhání nevydrží.

Přitom tyhle součástky jsou počítány s tzv. koeficientem bezpečnosti ... Jelikož k závadě nedošlo den poté, co zařízení bylo uveden do provozu, je možné, že se jednalo o únavu materiálu. Nicméně nelze vyloučit ani případ, že se jednalo o záměnu materiálu, z něhož byly součástky vyrobeny, což ovšem výrobce, tím spíše zákazník nemůže zjistit ...

+1/0
9.12.2014 19:27

J86a73n 69S38a44l36o16m76o82n 4919570211635

Když jsem pracoval ve Škodě Ostrov jako konstruktér, tak jsme měli případ vyhoření trolejbusu od zkratu vodičů v kloubu. Díky výrobnímu číslu vozu jsme mohli dohledat jeho kompletní projektovou a výrobní dokumentaci, včetně historizace změn v projektové dokumentaci. Tím jsme zjistili, že během výroby nákup samovolně zaměnil (bez posvěcení kostrukce) ochrannou trubku vodiče (tzv. husí krk) ze speciální (a drahé) určené pro vozidla s teplotní odolnosí -40 až +50 stupňů celsia a odolnou proti UV záření za trubici stavební, která sice vypadala stejně ale její materiál odolává teplotám 0 - 20 stupňů celsia a není odolný proti UV záření. To zapříčinilo že ta trubka při pohybu v kloubu praskla a následně poškodila silikonovou izolaci speciálního vodiče. Výsledkem byl přímý zkrat 600V na kostru trolejbusu a díky binci v kloubu následné zahoření trolejbusu.

A to upozorňuju, že jsme to dohledali po čtyřech letech od výroby vozu! A to včetně toho, kdo mohl za tu výměnu!

Samozřejmě výsledkem byla informace pro všechny DP aby danou součást vozu zkontrolovali a případně pak na naše náklady byla vyměněna. A samozřejmě provedení ještě několika konstrukčních zabezpečení včetně konstrukce speciálních pojistek pro celý vůz 15TrM hned za zběrači.

0/0
9.12.2014 20:35

P86e23t85r 69H16l74o29u23š64e36k 9896603935511

nejsou to náhodou ty nové, které byla nainstalovány za staré, které tak kritizovala a nutila Prahu do výměny EU?

0/0
9.12.2014 11:49

B32o60h19u69s12l55a78v 41K13r16á92l75í20k 2441530629576

Kdo nutil Prahu do výměny EU?

0/0
9.12.2014 22:09

J22a82n 67S23v18o96b30o53d11a 3767124279513

Máme v práci výtah KONE a najednou mám nějaký respekt v něm jezdit :)

+1/−1
9.12.2014 11:23

B29o40h58u27s37l30a68v 83K23r74á22l69í10k 2171110399726

Když já jim dám ovsa, oni skáčou hopsa.

0/0
9.12.2014 22:11

M58a88r71t13i85n 38V36a33n15č18u88r39a 7532373509207

A není to tím, že se málo provádí revize, které by byly prevencí?

0/−2
9.12.2014 10:56

J44i32ř78í 11K96r74e52j55č56í81k 2197198344456

Není. ;-)

+3/0
9.12.2014 11:27
Foto

J93a43n 24R73ů53ž95i19č62k88a 7852302755277

Staré dobré ruské schody. Bez poruch, rychlé. Pak ovšem přišly europředpisy.

+3/−4
9.12.2014 10:54
Foto

R85o46b15e22r76t 47P27l54o60c29h 4296632341523

Hlavně důchodci je měli určitě rádi. Položili si hůlku na schod a než posunuli nohu, hůlka byla už o hodně metrů dál ;-D

+4/0
9.12.2014 11:25

M76a68r71t64i82n 36P95e55c10i52n32a 4601333

Neviděl jsem nikdy žádného důchodce, který by měl s těmi schody problém.

0/−1
9.12.2014 15:29

C33h96r26i65s33t59i56a96n 93M36o61r55g84e80n68s34t71e59r90n 5265106626614

Nevidel, protoze radeji jezdili tramvajema. Nez se zabit na tech rychle jedoucich schodech.

+1/0
9.12.2014 16:58

B46o63h68u52s92l88a29v 49K87r26á89l29í59k 2331660739786

Ti, kteří nezvládli jet na těch "rychle" jedoucích schodech, si stejně netroufnou ani na ty pomalé. To není ani tolik o rychlosti schodů, jako o schopnosti koordinace vlastních pohybů a rovnováhy. Ale s pevnými schody to není o moc lepší, tam jde zase o výkonnost a stav kloubů a svalstva.

0/0
9.12.2014 22:14
Foto

R52o83b51e96r22t 72P65l36o42c92h 4636882621183

Možná jste je neviděl z jediného důvodu - ti nebozí důchodci byli tak rychle pryč, že jste si jich ani nevšimnul ;-D

0/0
9.12.2014 17:05

P39e44t76r 76M76á17l69e37k 7475699696863

jasně, tak oni měli všechno dobré ne? ;-D

0/0
9.12.2014 12:03

C75h41r96i26s37t59i85a34n 89M67o69r97g56e10n60s23t58e21r52n 5715806566614

V roce 1982 se stala v moskevskem metru nehoda eskalatoru, pri ktere zemrelo osm lidi. Jeste nejake pohadky o spolehlivosti ruskych vyrobku?

0/0
9.12.2014 16:57

A81n88d63r78e97j 46O54l66e24k47s35a 3485741677711

S firmou KONE, resp.jejím tuzemským servisem byla vždy špatná spolupráce. Typicky pro významnou světovou značku. Vše je neskutečně drahé, zákazník je obtěžující hmyz a hlavně - nic se neopravuje. Jen se vyměňují celky.

+2/−1
9.12.2014 10:50

R93a16d88e11k 93D79o33l34e15ž95a59l 2179553570160

No, typicky. Třeba Schindler má lepší přístup, a je to větší značka. Nebo Thyssen (ale tam jsou výtahy a eskalátory jen malé procento).

Ovšem dokumentaci mít musí nabeton, každé schody a výtah se schvaluje zvlášť a dokumentace je součástí.

0/0
9.12.2014 10:54

M89i88r38o86s39l11a88v 33Z47i59k31m94u75n91d 7679973664423

Dokumentaci jistě, ale ne pevnostní výpočty ...

0/0
9.12.2014 19:32
Foto

J34a85n 47Š74t30ě49p15á33n82e73k 9892688597251

Čárka před "ale"?

bylo nutné zkontrolovat další tři eskalátory stejného výrobce ale s jinou soustavou pohonů.

+2/−2
9.12.2014 10:32

J64a34r23o87s88l52a72v 95H12e47j89n44a 4617541469

Neřekl bych, že se nemýlíte.

Není to věta vedlejší, není tam sloveso.

Nejspíš se ale mýlíte.

0/0
9.12.2014 10:43

A86n39t74o20n11í31n 73Č41í98ž29e77k 1708732764749

Spíš bych řekl, že se nemýlí. Sloveso "je" nutně ve větě být nemusí, je jen zalmčené.

+3/0
9.12.2014 10:46

B45o58h16u58s97l73a53v 77K63r15á86l87í98k 2181100209476

Nejde o to, jestli tam je sloveso, ale o to, jakou funkci tam ta spojka má a co spojuje. Pokud spojuje dva souřadné větné členy v odporovacím významu, tak pochopitelně ty větné členy čárkou být odděleny mají.

0/0
9.12.2014 22:16

A82n59t51o74n70í90n 87H50o87s58t77i39n81s93k73ý 6321571695364

http://www.kone.cz/escalators-autowalks/enhancements/safety-enhancements/

0/0
9.12.2014 9:58

J39a73n 66S46a77l38o63m72o27n 4719320661385

No, tady to očividně selhalo. :-)

0/0
9.12.2014 10:06

J38a88n 30K85r27b96e15c 8755217834757

Kdyby tam porad byly stary rychly schody tak se to nestane. Euroschody fuj! :-P

+16/−2
9.12.2014 9:49

J25a82n 51S34a40l29o50m30o78n 4459470291215

No, je fakt, že za celou dobu provozu těch rychlých ruských schodů se to prostě nestalo, zato se na nich stalo spoustu jiných věcí, částečně způsobených blbostí cestujících.

+9/0
9.12.2014 10:11

J37a84r45o41s11l67a64v 69M61e72d62u69n19a 6972178737280

není dokumentace obchodním tajemtsvím? jako dělat si servis v rámci DP je fajn, ale když nemám v kupní smlouvě právo na dokumenatci, tak se do toho bez ní nepouštím... máslo na hlavě nemá KONE.....

.. a je to vůbec v rámci reklamace ještě řešitelné? bez servisu?

+1/−10
9.12.2014 9:22

F11r97a53n26t26i98s92e26k 52M16r44z47e30n95a 3375315658259

Nemyslim si, ze DP shani "servisni manual". Ja to chápu, ze shani projektove zadani a vypocty, jestli je ten eskalator spravne navrzenej a spocitanej. (každý vystup z metra ma jiné parametry - delku, sklon, zatez..)

0/0
9.12.2014 9:31

L65u33b51o15m12í85r 68V50a63ř49e35c85h13a 8344319855287

Tak projektová dokumentace a "prohlášení výrobce" je vždy součástí předávky. Otázka jak znělo zadání od DP tedy kolik lidí se tam v jaké frekvenci převeze a podobně...

0/0
9.12.2014 10:11

R93a22d75e88k 63T49e14s78a11ř 2487149371306

Jedná se o staveběstrojírenský celek. DP musel před stavbou vidět veškeré výrobní, projektové dokumenty a to včetně výpočtů, které řádně podepsal a v průběhu stavby kontroloval každý týden s dalšími 10 specialisty postup prací. Po dokončení obdržel servisní manuál, kde je (hrubá) výrobní dokumentace s parametry daného výrobku a výkresovou dokumentací spotřebních dílů. Navíc si myslím, že nebude zrovna chyba u firmy KONE ale na straně DP, (neautorizovaný servis po záruce atd...). Přece jen KONE těch pohyblivých mechanizmů vyrábí tisíce ročně po celém světě je certifikovaná a většinu staveb kontroluje technická inspekce ČR.

0/0
9.12.2014 11:49

J57i67ř33í 39K65r20e78j75č21í50k 2917948224736

Proč by musel DP něco takového vidět, proto už leta existuje prohlášení o shodě, kterým výrobce deklaruje, že zařízení splňuje veškeré požadavky všech norem.

Podrobné rozkresy všech komponent a výsledky jejich zkoušek pochopitelně součástí dodávky nejsou, ale musí být k dispozici u výrobce.

0/0
9.12.2014 17:44

M32i39r39o54s82l79a90v 57Z29i26k21m37u13n93d 7469773554123

Eskalátorová služba DPP není autorizovaný servis ??? Kdo dělá údržbu podle manuálu výrobce ?

Pohyblivé schody jsou podle zákona určeným technickým zařízením, údržbu mohou dělat pouze odborně způsobilé osoby. Tohle si DPP ohlídá ...

+1/−1
9.12.2014 19:37

J40a84n 72S24a45l21o38m18o22n 4959630821315

Dokumentace k tomu musí být přístupná orgánům činným v trestním a bezpečnostním řízení (to znamená policii a inspektorátu bezpečnosti). To je prostě povinnost výrobce a to se musí jednat o dokumentaci naprosto kompletní jak projekční, tak dokumentaci výrobní k danému kusu podle výrobního čísla. Všechno by tedy mělo jít dohledat, pokud se to správně archivovalo.

+3/0
9.12.2014 10:09

M16i82r57o56s59l83a36v 75Z34i35k20m88u76n36d 7359343154603

Opravdu se domníváte, že každá hřídel nebo ozubené kolečko nebo šroubek má své výrobní číslo ... neplatí to ani pro letadla, tam se musí používat tzv. certifikované součásti ...

0/0
9.12.2014 19:42

J74a38n 62S86a10l76o67m56o18n 4479980321445

Ne, to se nedomívám, ale výrobní číslo a k tomu přiřazenou dokumentaci má komplet celý eskalátor a podle toho se dá najít kdy byla ta součást co se poškodila vyrobena, respektive zkontrolovat jestli ona součást odpovídá projektu nebo ne. Tak se snadno zjistí jestli je vada projektová a nebo výrobní. :-)

0/0
9.12.2014 20:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.