Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cykloparkoviště v Praze 11 nebude. Pro dvě kola nemá smysl, říká starosta

Nové vedení Prahy 11 zrušilo plánovanou výstavbu parkoviště pro bicykly. Věž na Hájích měla radnici vyjít na zhruba 9,5 milionu korun. Starosta městské části Jiří Štyler rozhodnutí zdůvodnil tím, že v rozpočtu nejsou peníze a navíc o parkování pro kola obyvatelé nestojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R64o41b13e60r11t 92H24o65m23o21l58k78a 2390972662341

Za cyklisty tleskam, ze se povedlo prekazit tenhle nesmysl. Ale argument s dvema kolama ve stojanu je nesmysl. Ja treba jezdim na kole za 22k a to bych fakt u zabradli nenechal ani omylem. Nastesti muzu parkovat v praci.

0/0
11.12.2014 10:00

M44a51r66e27k 72T45u51r86n84o83v92e13c 7635152940356

Souhlasím, že odvozovat ten zájem podle dvou nějakých asi ne moc hodnotných kol, které si tam někdo dovolí nechávat teď je poněkud... naivní.

Ten parkovací dům ala Hradec by byl určitě fajn, asi by se v Praze našlo místo, kde by měl smysl - ale chtělo by to širší diskusi. A prostě na Praze 11 to asi zatím nikde potřeba není...

A možná je tohle i docela megalomanské řešení a větší smysl by mělo něco podobného, ale v menším a raději na více místech.

Víc potřeba by to asi bylo v centru - ale tam by byl asi největší problém s místem. Napadá mě docela velká smysluplnost něčeho podobného třeba u větších nákupních center (Nový Smíchov, Chodov, Palladium).

V cizině to hodně často vídám u nádraží (Německo, Švýcarsko, Belgie, Nizozemsko) - když ne rovnou takovéhle futuristické automatické věže, tak prostě kryté přístřešky na kola, které jsou možná i nějak zamykací nebo hlídané - a jsou v nich třeba stovky kol... V Leuvenu jsem si takhle až po několikátém průchodu přes jedno náměstíčko všiml, že pod ním jsou vybudovány docela velké prostory pro uskladnění kol také...

0/0
11.12.2014 10:49

P84e14t87r 67M63o23t68y74č24k12a 1614981123604

Předpokládám a skutečně doufám, že nepatříte mezi ty cyklisty, kteří svůj zahnusený, zablácený krám klidně dotlačí až do obchodu, kde jej uvnitř přiváží vedle vozíků, nebo jej dokonce strkají prodejnou a špiní slušné lidi. Už jsem to zažil zhruba pětkrát a je to jedna z nejlepších ukázek arogance a egoismu cyklistů. Dodávám - je mi jedno, kolik to kolo stálo, není to problém těch ostatních, slušných lidí. Ještě nikdy jsem neviděl motorkáře, že by udělal něco podobného, nebo že by se rozhodl jezdit po chodníku, po přechodech a pod.

0/0
17.12.2014 20:26

R59o15b39e81r30t 18H93o73m43o71l30k38a 2800162262551

Ne, to skutečně ne. Pokud jedu někam nakupovat, kolo samozřejmě zamknu do stojanu. Ale kvalitním zámkem a na co nejkratší možnou dobu (výhodou je, když na kolo z obchodu vidím). Každopádně dovnitř bych ho nevzal, pokud tam na něj není speciálně určené místo. Jinak kolo pravidelně myju a narozdíl od těch nejtvrdších "cyklofašistů" vozím blatníky :-D A nikdy nejezdím po chodníku či dokonce po přechodu. A používám osvětlení přední i zadní. Prostě si dost často připadám jako exot... :-D

0/0
18.12.2014 10:58

K83a13r14e14l 69D36r84d32a 6833895527269

Péče o zeleň na Praze 11 a 200 mil.? Mlejnský tady zavedl "mulčování". Seká se málo a tráva se nechává ležet. Je to nevzhledný nepořádek. Alergici se zajisté radují. Nevím jak to prospívá trávníku, ale často jsem tady viděl plíseň. (Viz plíseň sněžná.)

Takže vedle ležícího "sena" další alergen.

  Osobně mám sennou rýmu. Dokud na přerostlý trávník nikdo nesáhne, jsem v pohodě. Jak se začne na jaře sekat, musím nasadit Zyrtec. Jinde než na Hájích nemám ze sekání trávy takové problémy. Tak odhaduji, že radnice místní obyvatele poškozuje.

  Pak, životní odbor po e-mailech nekomunikuje. Takovou zkušenost nemám jen já. Stromy se tady udržují jen okrajově. Např. opilec U soudku povalil mladou nově vysazenou sakuru. Stačilo ji srovnat a opravit podpěry. Psal jsem e-mail na životní odbor, nic. Potkal jsem tady chlapíky z údržby zeleně, jo, koukneme se na to, ale dejte to vědět na životní odbor, měl by nás úkolovat vedoucí... Nic z toho. "Slibotechna" v akci. Dnes je tady zakořeněný stromek s nakloněným kmenem. Jak v Kocourkově. K vzteku.

  Na Hájích byla nedávno vichřice. Stromy jsou zde polámané. Některým chybí i celá koruna. Údržba proběhla letmo... Stále je zde na čem dělat, a nic se přitom neděje.

  Borovice přeražená vejpůl při vichřici zůstala stát. Neměla by se nahradit novým stromem? (Horčičkova.) Stojí tady už pár let rezatá uschlá borovice, kdy bude pokácena? (Horčičkova). Sázely se dva nové stromy (habr) tak před 3 roky, celé zaschlé a dodnes jsou dík tomu poškozené. (Horčičkova.) Neudržované nízké větve překáží často chůzi po chodníku.

  Byl by tady potřeba sadař, který by prováděl průběžně skutečnou parkovou údržbu. Zatím se zde roky na údržbě zeleně šetří a není zřejmé na co. Počítám, že to bude na výdělek firem, co zde dvakrát - třikrát do roka zpustoší trávníky. ;-D

0/0
11.12.2014 7:35

M65a72r35e97k 58T85u42r15n73o10v79e39c 7405702310546

Každý úřad Vám musí do nějaké doby (myslím, že je to tak 30 dnů) minimálně odpovědět. Pokud Vám ten odbor životního prostředí ani neodpovídá, určitě je někdo, kdo je nad nimi (třeba starosta městské části?) - stěžujte si tam, že s Vámi nekomunikují - případně přidejte i Vaše postřehy, že to vypadá, jak když nic nedělají...

0/0
11.12.2014 9:23

K77a67r93e18l 35D54r32d29a 6163965397649

Toto je postřeh k řešení pro novou radnici.

  Často je třeba operativní jednání. Věci se často již řeší, aniž o tom jeden ví. Na sousední Praze 15 to funguje přes e-maily dobře, pokud jde třeba o rychlý zásah kvůli zeleni.

  Na Praze 11 šlo zatím o aroganci radnice pod vedením Mlejnského. Jít úřední cestou, asi bych se dobral řešení. 10 minut práce mi přišlo jako prkotina, abych proto sepisoval úřední dopisy. Chyba.

  Nové radnici bych radil nové lidi, slušné chování a nové metody práce. ;-)

0/0
11.12.2014 17:39

J96o97h70a98n 39Z69i56n55g91e23l 2681975946111

Že by se začal po letech cyklopropagandy objevovat rozum?

+10/0
10.12.2014 18:51

J15a98r83o41s88l77a49v 54F19r67a59n43t62i66š59e59k 25B55r33ü93m30m25e21r 1141456423360

No proti tomuto nesmyslu prý protestoval i AutoMat.

+2/0
10.12.2014 18:56

M94a61r35e59k 64T58u60r31n18o24v64e67c 7255432870706

No ne prý, ale určitě. A nejen AutoMat, ale i spousta cyklistů (ono totiž zdaleka ne všichni cyklisti rovná se AutoMat).

Ad ta cyklopropaganda - ono to často (a možná nejen v Praze) je tak, že si nějaký politik vymyslí nějakou úplnou ptákovinu, o kterou ani žádní cyklisté nestojí (a někdy to říkají dost nahlas i předem), postaví se to, utratí se za to desítky miliónů - a cyklisti pak na to nadávají, že to byly vyhozené peníze a ani to třeba moc nepoužívají - a politik pak řekne: "Vidíte? My jsme se snažili těm cyklistům tak vyjít vstříc, budovat jim tady infrastrukturu - a ti zmetci si toho ani neváží, příště se na ně vykašleme úplně."

Takže ano, je to propaganda, ale přijde mi, jak když je tak nějak z druhé strany - a proti cyklistům.

Spoustě lidí, co se po Praze snaží jezdit na kole, by často pomohly v podstatě drobnosti, které by žádné desítky milionů nestály. Třeba - na co most za 70 miliónů přes ne až tak rušnou ocelářskou? Co takhle raději umožnit jízdu po nějakých nevyužívaných a širokých chodnících (a třeba ne na celých - klidně ať je půlka chodníku pro chodce a půlka pro cyklisty - ať se předejde těm "konfliktním situacím"). Co takhle se zamyslet nad někde naprosto dementně vedenými jednosměrkami, které možná mají smysl v tom, aby někde někomu kolem domu nejezdila auta - ale cyklisté by asi nikomu nevadili a ti vám kličkovat z kopce a do kopce prostě nebudou... Takovéhle věci by stály maximálně desítky tisíc a někde by Vám za to cyklisté trhali ruce... Ale asi to pro politiky není dost zajímavé (jsou v tom malé prachy?).

Disclaimer: Sám se nepovažuji za nějakého cyklofanatika - po Praze se pohybuji nejvíc MHD, pěšky a občas i autem nebo na kole (to spíš v létě).

0/0
11.12.2014 9:32

R87o79b94e55r51t 45H26o14m35o77l30k48a 2830622112581

To by ani nebyly desitky tisic. Dodatkove tabulky k jednosmerce vyjdou zhruba na 2 tisice korun - a i to mi prijde zbytecne predrazene. 1000,- je tabulka "mimo cyklistu" a 1000,- je piktogramova "provoz cyklistu v obou smerech". Pritom u cyklotras na Sumave stoji ta zluta tabulka 1200,- ale i se sloupkem a jeho zabetonovanim do zeme...

+1/0
11.12.2014 9:58

M41a93r64e55k 54T84u21r27n89o72v46e26c 7485342520916

No právě že v Praze jsou i klasické dopravní značky pěkně drahé. Mám pocit, že prostě "značka" má stát tak 10 tisíc - ale asi je to i se sloupkem a nějakou zabetonovanou dírou do země. Tak je jasné, že kdyby to byla jen doplňková tabulka na už stojící sloupek, tak by to snad nemuselo být tolik. :-)

Ale ty desetitisíce jsem myslel obecně - třeba kdyby si někdo usmyslel, že na nějakém tom širokém či opuštěném chodníku by třeba bílá čára nebo nějaké piktogramy nestačily, že by bylo potřeba polovinu chodníku natřít na červeno, tak věřím, že už to desetitisíce (v pražské verzi možná i o řád víc) budou. :-)

0/0
11.12.2014 10:43

P18e77t70r 77M53o25t19y54č38k80a 1394811343604

Cyklisté na chodníky ROZHODNĚ NE! Jsou nevychovaní, arogantní a nebezpeční. A stejně tak nemá smysl jim umožňovat výjimky. Je to jejich osobní koníček, ať si jej provozují na místech, která jsou pro cyklistiku vhodná. Cyklista je nevypočitatelný, nebezpečný element, který nemá ve městě co pohledávat.

+2/0
17.12.2014 20:30

M62a19r92e14k 55T76u35r41n34o20v44e33c 7555522670196

Nezdá se Vám, že trochu moc zjednodušujete? Jak si vůbec dovolujete o nějaké skupině lidí tvrdit, že jsou všichni nevychovaní, arogantní a nebezpeční? To je asi stejné, jako bych já tvrdil že všichni Motyčkové jsou zaslepení a mají problém s chápáním čteného textu. A také že jsou nebezpeční a v provozu nemají co pohledávat. A to jen na základě zkušenosti s jedním Motyčkou - Vámi.

V Praze je spousta míst, kde jsou širokánské chodníky (třeba 4-5 metrů široké) a za celý den po nich projde sotva pár desítek lidí. Opravdu nevím, proč by část takového chodníku nemohla být využita právě pro cyklisty. Jen kvůli tomu, že Vy píšete že "rozhodně ne"?

A jen pro zajímavost - mám docela dost zkušeností z tzv. smíšených stezek pro cyklisty a chodce. To už je pro Vás na cyklistiku dostatečně "vhodné" místo? A hádejte, kdo se tam chová nejvíc nevypočitatelně? Jsou to docela často právě chodci - když si tam někdo vykračuje v pětistupu přes celou šířku takové cesty, když ani neví jestli má jít vlevo nebo vpravo, nebo chodí prostředkem, náhle mění směr, postaví se do míst kde nejvíc překáží (zúžená místa nebo kam není tak dobře vidět).

Vy si prostě koukejte uvědomit, že cyklisté jsou normální účastníci silničního provozu (a ano - asi bychom se shodli na tom, že jsou mezi nimi i tací, kteří si toto neuvědomují a také by se s tím mělo něco dělat - akorát že Vy tu naprosto neomaleně tvrdíte, že se tak chovají všichni). Pokud si toto neuvědomujete, tak jste nebezpečný svému okolí především Vy. Jen doufám, že pouze jako chodec a ne i třeba jako řidič motorového vozidla...

0/0
18.12.2014 7:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.