Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Součástka, která způsobila závadu schodů na Můstku, měla vydržet 25 let

Součástka, která před dvěma týdny způsobila závadu na eskalátoru v pražském metru, selhala zhruba ve třetině své životnosti. Řekl to ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš s tím, že společnost nyní zvažuje právní kroky proti výrobci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R54e73n18é 16C90v84r15k24a51l 9986769286106

"Subdodavatel" je u podniků dodávajících šmejdy pro DP oblíbené slovo. U praskajících podvozků metra za to taky mohl, DP sklapl krovky a opravil si vogóny raději sám. Tak proč s touto taktikou nepokračovat?;-O

0/0
12.12.2014 9:58

J90i53ř52í 89K29r26e22j66č41í39k 2887678954866

Nové podvozky dodal Bombardier, nějak nechápu vaše myšlenkové pochody...

0/0
12.12.2014 22:28

M73i53c47h80a90l 84C49h29a73l39u59p23a 6288270619783

Myslím, že nakonec se ukáže, že součástku dodal subdodavatel, který už neexistuje, takže už není koho stíhat. Nebo nikdo za nic nemůže.

0/0
11.12.2014 22:30

F13r56a50n97t79i25s59e18k 81M45r49z77e57n85a 3435615538149

Eskalator neni notebook z internetu! I po zaruce musi splnovat bezpecnostni parametry po dobu planovane zivotnosti. A jestli se vysype prevodovka u ktere je dohodnute ze 25 let se tam bude jenom lejt olej, tak to neni v poradku. 

Pokud nekde spadne po 5 letech most a zabije se tam rodina v aute, taky nikdo nemuze krcit rameny s tim, ze je uz tri roky po zaruce. 

Chovani zastupcu firmy KONE je hodne divne.

0/0
11.12.2014 18:18

B23o38h11u79s13l88a50v 76K34r34á38l49í22k 2641250429596

Obávám se, že po záruce už je možné uplatnit pouze trestní odpovědnost a odpovědnost za škodu, ale zboží vrátit ani vyměnit nepůjde.

0/0
11.12.2014 19:08

K73a17r86e14l 37D14r68d32a 6153505877749

Představa, že lze koupit auto do kterého budu jen 10 let lít benzín je základní ukázkou naivního motoristy začátečníka. Zkušenější motoristy vždy zaručeně pobaví. ;-D

  Že by tomu u eskalátorů bylo jinak? Výtahy musí procházet ze zákona pravidelnou revizí jednou za 2 nebo 3 roky. Častější je údržba. Eskalátor je složitější zařízení. Vidím, že se revize mají provádět cca několikrát do roka, údržba každé 2 měsíce. (Detailní pokyny jsem nedohledal. Ale opět je to ze zákona.) Pokud dodavatel zařízení 3 roky neviděl, je to plně v rukou servisu DPP. Ten měl přijít na závadu a řešit ji.

  Pokud se dnes odstavují eskalátory na stanicích z havarijních důvodů, je to známka kolapsu fungování DPP.

  Je to na první pohled jasné. Pokud budete na ojetém autě řešit poruchu, také si můžete říkat jak to Škodovka kdysi odflákla, ale odpovědnost má majitel a provozovatel. Tečka. (Točit se lze jen na zárukách a smlouvách. Ne na předpokládané životnosti...)

  Proč se tak lapidární věc musí zdejším diskutujícím pracně dokazovat? (Samozřejmě s výjimkou těch diskutujících, které DPP živí a kteří zde v hojném počtu oxidují v běžné pracovní době místo toho, aby řešili eskalátory.) ;-D

+1/0
12.12.2014 9:13

J68i26ř31í 22K48r24e72j38č36í32k 2257698394126

Jak se zvnějšku poznává výrobní vada materiálu na zařízení, které se běžně nedemontuje ?

0/0
13.12.2014 23:28

K93a91r49e85l 74D69r69d80a 6153575837809

KONE je globální dodavatel výtahů a eskalátorů. Servisní balíčky jsou součástí jeho služeb. Nebude to levná záležitost, ale servis dodavatele se předpokládá po dobu životnosti zařízení. Pokud firma uvádí, že dodala 2007 a po ukončení záruky nenásledovaly další služby, tak říká, že vina je na straně držitele servisu, tedy DPP.

  DPP šetří. Počítám, že drahý servis bylo to první, co koukalo vedení DPP zrušit nebo neuzavřít. Přitom nehody na pražských eskalátorech jsou časté. Viz úrazy dětí. Očividně to DPP s civilizovanými službami v Praze nepřehání. Nyní tedy další kauza, kde svoji fušeřinu kouká DPP opět obhájit.

  Počítám, že KONE si na svoji pověst dlouho kálet nenechá a že DPP na to těžce doplatí, a to za naše peníze, a tím bude úroveň služeb pro Pražany opět o notný kus snížena. Ať žije český státní bolševismus. Rv;-D

0/−3
11.12.2014 17:09

B17o86h22u14s43l71a29v 64K85r20á64l20í85k 2421100719296

Kšeftaři s vyděračskými balíčky si na svou pověst kálejí leda tak sami. Vy pracujete u kterých šmejdů?

+3/−1
11.12.2014 19:10

J71i23ř94í 64K51r38e97j61č33í44k 2407898874186

U nikoho nepracuje, to je klasickej prototyp internetovýho kecala... :-P

0/−1
11.12.2014 23:25

K44a98r44e80l 10D19r71d46a 6153145287269

DPP se ozval slovy svého hulvátského zaměstnance. Tak o tom to je. DPP ohrožuje Pražany a když jde do tuhého je vina vždy na dodavateli či na pajdavých neschopných cestujících co dělají na eskalátorech stojky a poslouchají přitom hudbu ze sluchátek. Proto přichází o nohy. Nazdar! Soudružský kolektiv DPP. Čest naší práci. ;-D

0/0
12.12.2014 8:37

J61i90ř77í 66K13r56e74j26č63í29k 2857288834516

A nějaký argument ? Eskalátor dodal určitý výrobce, vyskytla se výrobní vada a dle vaší zvrácené logiky je vinen DP ?

Soudruhu Drdo, jste mimo.

0/0
12.12.2014 22:31

K81a23r55e63l 84D64r51d39a 6643115247959

3 roky na něm provádí DPP revize, údržbu a opravy. Výrobce byl odstaven. Když pak zabije zařízení cestující, tak jde o výrobní vadu? Zvrácená logika.

+1/0
13.12.2014 9:21

J93i66ř10í 54K61r13e86j83č34í51k 2867178804206

Je vidět, že se příliš nevyznáte...

0/0
13.12.2014 23:30

M14a68r34e91k 27T30u34r46n34o16v94e75c 7495272110656

Tak zrovna nehody těch dětí bych s tímhle moc nespojoval - to nebyla ani tak chyba těch schodů, ale prostě strkaly ruce či nohy tam kam neměly...

A jo vlastně, na jeden detail jsem zapomněl. Určitě to byla chyba těch schodů, protože kdyby to byly ty jediné správné EU-schválené a zpomalené schody, tak se to těm dětem určitě nestalo...

+1/−1
12.12.2014 6:20

K96a20r66e58l 94D70r38d79a 6943435407769

Nehody dětí dokazují, že pražské eskalátory nejsou po technické stránce zcela v pořádku. (Já při jedné registroval chybějící šrouby..., takže laxní údržba DPP. Patrně jako zde. Detaily všech nehod ale neznám.)

  V každém případě, házet to na chování dětí a jednání EU je velmi laciné.

0/−1
12.12.2014 8:41

J70i70ř19í 85K39r91e47j31č14í27k 2757178114286

Nějaký důkaz pro vaše tvrzení ?

0/0
13.12.2014 23:31

T26o81n53d95a 16H75e27j75l56í26k 1778103259707

No, tak aspoň vidíte, že je třeba na eskalátorech opravdu nechodit, stát na jednom schodu ve směru jízdy a přidržovat se madel. Nikdy nevíte, kdy se takováto událost stane....a předpisy na to myslí...

Tak ať se ti, co se tím neřídili, brzy uzdraví:-)

0/0
11.12.2014 16:44

K38a56r31e55l 20D48r17d42a 6683735717319

Na základě pitomosti Pražanů se vymyslelo stání na eskalátorech vpravo. Prý je to o slušném vychování... Očekávám, že pravá strana zařízení se opotřebovává mnohem více než levá, což v důsledku může přinést takovéto technické havárie.

0/−5
11.12.2014 17:12

G50a92b64r77i93e83l 14H98o63r62t61e28n 9861249983694

To, že určité jednání nechápete, ještě neznamená, že jsou jednající pitomci. Obvykle je to spíš naopak.:-)

+1/−1
11.12.2014 18:02

B54o48h57u81s69l90a20v 64K20r43á48l36í56k 2931410599406

A nějací pitomci vymysleli, že po silnicích se jezdí vpravo a po jízdních pruzích, ačkoliv každému musí být jasné, že z toho pak jsou vyjeté koleje. To pan Drda jezdí chvílema uprostřed a chvílema vlevo nebo po krajnici, aby vozovku vytížil rovnovměrně. A kde jste přišel na to, že vahou stojících cestujících se eskalátor opotřebovává více než vahou chodících cestujících? A nepřijde Vám zvláštní, že si Rusové nechali od Pražanů diktovat už v době, kdy v Praze ještě žádný eskalátor nebyl?

+1/−1
11.12.2014 19:14

M38i81c43h70a57l 61C24h47a95l82u23p57a 6618100719893

O tom opotřebení ale fakt už někde psali a vyzývali k tomu, aby se schody zatěžovaly rovnoměrně vlevo i vpravo. U aut se jezdí po jedné straně hlavně z bezpečnostních důvodů, navíc počet aut jedoucích v jednom směru je řádově stejný jako počet aut jedoucí v levém pruhu zpátky. Zatímco počet stojících vpravo může být mnohem větší než počet lidí vlevo (pokud tam vůbec někdo stojí).

+2/0
11.12.2014 22:36

B34o72h76u62s16l21a16v 54K37r31á98l52í54k 2671350799286

Doufám, že metrem nebo tramvají jezdíte vždycky až na konečnou, protože jinak se koleje v centru opotřebí rychleji než na krajích města.

0/−1
12.12.2014 0:11

M57i38c61h83a31l 57C64h43a33l17u89p48a 6748840709703

To je samozřejmě nesmyslné přirovnání - u těch schodů jede levá i pravá polovina na stejné místo, zatímco u metra a tramvaje je někdy potřeba vystoupit dřív. A váha cestujících vzhledem k váze celého vozu nebude mít takový vliv.

Jinak třeba u vlaku údajně dochází také k většímu opotřebení kolejnic na jedné straně vlivem otáční Země.

0/0
12.12.2014 8:33

M73i50c82h34a14l 13C16h82a89l25u88p35a 6448290489533

To už neplatí, před nějakou dobou vyzývali naopak k tomu, aby se stálo rovnoměrně po obou stranách. Právě z toho důvodu, že stání vpravo způsobuje větší opotřebení na jedné straně.

0/0
11.12.2014 22:33

A61l73e40x51a16n56d10r 64K86o24s41t35k45a 8832628806254

Zajímavé. Ty "špatné, Ruské" fungovaly.

0/0
11.12.2014 15:03

M28i50c63h28a96l 37K42u49c35h48t12a 6193204814592

A komu tím prospějete co!?!:-)

0/0
11.12.2014 15:20

F75r48a41n28t84i15s83e58k 18M57r87z29e49n35a 3665715748359

To sice fungovaly, ale uz jim zrejme skoncila zivotnost a tak nebyly bezpecne. Na rozdil od KONE, ty jsou ocividne nebezpecne i v dobe planovane zivotnosti.

0/0
11.12.2014 18:42

B17o47h90u15s14l35a34v 38K41r95á73l49í87k 2471820239496

Ty ruské schody zase pravidelně žerou malé neposlušné děti.

0/0
11.12.2014 19:15

O39n10d14ř71e67j 39M30a23r91e39k 9652660237289

Na Jungmanovo těch lidí tolik nejezdí, tam celkem nic není - možná magistrát, sem tam nějaký turista. A od doby co funguje Národní, tam moc lidí vystupovat nebude, ty schody toho myslím moc nenavozily.

0/0
11.12.2014 14:11

K11a20t14e15ř56i35n47a 16S44l53a44v26í45k75o94v17á 6573295450633

Nakonec zjistí, že dělník co měl dolévat olej ho přeprodával na fritování a stroj jel na sucho :-) Jo a Evropa tloustne, už po schodech nejezdí kostlivci z dob socialismu...

+4/0
11.12.2014 14:05

D97a42l54i21b24o17r 35R47o90z17s32y27p37a89l 7270243506419

Tak rostlinný olej do toho určitě nelili a minerální olej na fritování?

0/0
11.12.2014 19:43

O47n68d15ř23e64j 38M75a60r80e10k 9772380417329

Že něco rupne chápu, že se ty schody rozjely zpět tak moc, že lidi popadali, už ne, na tohle by se to snad mělo konstruovat a testovat.

+1/0
11.12.2014 14:00

T22o11n14d93a 84H65e24j49l12í29k 1778543369297

Testované na lidi, co stojí ve směru jízdy, nepohybujou se po eskalátoru a přidržují madel (dle předpisů)

0/−1
11.12.2014 16:45

B75o13h37u36s11l44a64v 17K87r46á60l53í43k 2841740129346

Viděl jste někdy ty předpisy?

0/0
11.12.2014 19:16

Z88b12y38n41ě71k 75H77l21á30s62n92ý 3424847465609

Ať žíje globalizace, Kone šla na burzu v roce 1910. Vsadím se, že převážnou dobu vyráběla převodovky a ostatní výtahové díly sama. Docela by mě zajímalo, kde je berou dneska.:-/

0/0
11.12.2014 14:00

O59n46d45ř69e50j 93M71a68r67e28k 9282820407359

Ale v tom problém přeci není. To, že si všechno navrhuji a vyrábím sám, není záruka kvality. Podívejte, z čeho všeho je složené letadlo - to že má v sobě komponenty hydrauliky od Honeywelu neznamená, že Boeing by si je vyrobil lepší a spolehlivější - je to přesně naopak. To není globalizace ale specializace. Spíš bych hledal problém v tom, že se ty schody rozjely zpátky, ne v tom, že něco prasklo.

+1/0
11.12.2014 14:04

B46o73h86u16s78l57a17v 54K50r44á92l25í97k 2131160479866

Zpátky se rozjely právě proto, že něco prasklo.

+1/0
11.12.2014 19:18

K24a17t73e44ř79i39n65a 31S83l19a58v40í49k41o47v42á 6563245830763

Po roce 2000 se do všeho dávají kurvítka. Prostě to tak je. Problém je, že i ta nejmenší součástka může zapříčinit zničení jinak robustního výrobku.

+1/0
11.12.2014 13:59

R90o20m65a55n 43K47r42a23t87o93c30h18v47í16l 6926507906524

Kdysi byl na technetu článek o tom, že původní ruské schody měli techniku x krát těžší (s větší hmotností) a že současná moderní je mnohem lehčí, a že se zjišťuje, že ta původní ruská měla svojí hmotnost oprávněnou.

0/0
11.12.2014 13:57

K77a20t41e72ř81i14n36a 11S69l45a65v45í78k81o13v80á 6353675160783

Tak dříve v Rusku dělali všechno předimenzované, aby to vydrželo 3, světovou. Také nebyla možnost optimalizovat pomocí moderních softwarů. Prostě méně počítání, více materiálu . A také materiály byly jiné :-)

0/0
11.12.2014 14:02

J26o45s47e94f 41V45a22l21a 9630803823823

mene pocitani, vice materialu........to by mozna sedelo. Ale zase ten material byl bud standardne nekvalitni nebo kvalita mohutne kolisala dodavku od dodavky. Muj kamarad byl pri stavbe reaktoru JE Temelin, kam sel rusky material. Zaruka byla 50 let a kdyz se nekdo ptal, jak dlouho je nejako podobny dil uz v provozu, tak slysel "tak 5 let". Kdyby Rusove byli v technice stejne sikovni jako Cinani, tak uz byli davno ekonomickou velmoci. Ale co si domu nedovezli jako valecnou korist z IIWW Cele tovarny na auta, motocykly, fotoaparaty (-Pobeda/Opel, Ural/BMW, Zorkij/Leica,) tak nestalo za nic.....

0/0
11.12.2014 14:11

M50i74c40h69a76l 60K93u92c19h52t46a 6873184224932

To je jasné, jsou to přeci zlí Rusové!

+1/0
11.12.2014 15:19

K50a40r36e75l 15V53o57h43n42o97u30t 4188119300537

Link?

0/0
11.12.2014 14:10

K59a94r14e94l 68V28o87h20n71o82u30t 4288709130507

Takže: něco se rozbilo. Původní dodavatel to neservisoval. Na požádání přesto dodavatel poslal své techniky, aby se na to podívali. Zjistili, že ruplo něco, co se slušnou pravděpodobností (nikoli však jistotou, to je nemožné) rupnout nemělo. Pokud je dotyčná věc v záruce, tak ji vymění. Tedy žádná senzace. Spíš to vypadá, že DP se snaží dopředu zbavit odpovědnosti (že by na Můstku byl špatný servis?).

Proč by se technici měli zajímat o stav lidí, které nehoda postihla? To je problém provozovatele, ne člověka, co jde zjistit, co se stalo.

+16/−1
11.12.2014 13:27

J95a63n 14S68a16l66o16m46o49n 4849300651385

Za záruční a nebo garanční opravy (ano to je opravdu rozdíl mezi zárukou a garancí) se obvykle peníze pro techniky výrobce nepožadují. Navíc by bylo fajn, kdyby ten výrobce sám inicioval garanční prohlídku všech svých výrobků kterých se tato porucha může týkat s tím, že by hned sjednal nápravu při nalezení možných závad. Tak by měl jednat seriozní výrobce.

0/−1
11.12.2014 13:31

K49a32r10e98l 87V23o83h27n10o96u50t 4218299220657

O jakých penězích je řeč? Nějaké, co zmínil šéf DP? Jedna paní povídala.

0/0
11.12.2014 13:37

J72a63n 56S92a38l72o90m62o12n 4649800671395

Narážím na ten telefonát s dotazem jestli jejich technici dostanou zaplaceno. :-)

0/0
11.12.2014 13:43

K38a75r55e45l 27V87o32h57n97o12u28t 4728619380767

No tak si chtěli vyjasnit, za jakých podmínek tam ty lidi posílají.

+1/0
11.12.2014 13:45

J51a48n 95S52a19l22o17m76o93n 4669630731685

No jo, ale to se vyjasňuje u seriózního podniku až po tom, co si to sám vyšetří.

0/0
11.12.2014 13:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.