Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Součástka, která způsobila závadu schodů na Můstku, měla vydržet 25 let

Součástka, která před dvěma týdny způsobila závadu na eskalátoru v pražském metru, selhala zhruba ve třetině své životnosti. Řekl to ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš s tím, že společnost nyní zvažuje právní kroky proti výrobci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24e24n30é 41C74v90r11k45a77l 9376209696296

"Subdodavatel" je u podniků dodávajících šmejdy pro DP oblíbené slovo. U praskajících podvozků metra za to taky mohl, DP sklapl krovky a opravil si vogóny raději sám. Tak proč s touto taktikou nepokračovat?;-O

0/0
12.12.2014 9:58

J88i65ř22í 60K24r40e49j27č69í96k 2907438454316

Nové podvozky dodal Bombardier, nějak nechápu vaše myšlenkové pochody...

0/0
12.12.2014 22:28

M56i20c76h64a30l 69C51h97a46l39u42p63a 6358400589223

Myslím, že nakonec se ukáže, že součástku dodal subdodavatel, který už neexistuje, takže už není koho stíhat. Nebo nikdo za nic nemůže.

0/0
11.12.2014 22:30

F60r35a85n28t65i65s43e22k 29M41r74z95e59n44a 3825565648249

Eskalator neni notebook z internetu! I po zaruce musi splnovat bezpecnostni parametry po dobu planovane zivotnosti. A jestli se vysype prevodovka u ktere je dohodnute ze 25 let se tam bude jenom lejt olej, tak to neni v poradku. 

Pokud nekde spadne po 5 letech most a zabije se tam rodina v aute, taky nikdo nemuze krcit rameny s tim, ze je uz tri roky po zaruce. 

Chovani zastupcu firmy KONE je hodne divne.

0/0
11.12.2014 18:18

B30o26h42u15s98l31a21v 90K28r82á28l59í14k 2191670579466

Obávám se, že po záruce už je možné uplatnit pouze trestní odpovědnost a odpovědnost za škodu, ale zboží vrátit ani vyměnit nepůjde.

0/0
11.12.2014 19:08

K64a57r26e64l 90D75r64d44a 6873945547479

Představa, že lze koupit auto do kterého budu jen 10 let lít benzín je základní ukázkou naivního motoristy začátečníka. Zkušenější motoristy vždy zaručeně pobaví. ;-D

  Že by tomu u eskalátorů bylo jinak? Výtahy musí procházet ze zákona pravidelnou revizí jednou za 2 nebo 3 roky. Častější je údržba. Eskalátor je složitější zařízení. Vidím, že se revize mají provádět cca několikrát do roka, údržba každé 2 měsíce. (Detailní pokyny jsem nedohledal. Ale opět je to ze zákona.) Pokud dodavatel zařízení 3 roky neviděl, je to plně v rukou servisu DPP. Ten měl přijít na závadu a řešit ji.

  Pokud se dnes odstavují eskalátory na stanicích z havarijních důvodů, je to známka kolapsu fungování DPP.

  Je to na první pohled jasné. Pokud budete na ojetém autě řešit poruchu, také si můžete říkat jak to Škodovka kdysi odflákla, ale odpovědnost má majitel a provozovatel. Tečka. (Točit se lze jen na zárukách a smlouvách. Ne na předpokládané životnosti...)

  Proč se tak lapidární věc musí zdejším diskutujícím pracně dokazovat? (Samozřejmě s výjimkou těch diskutujících, které DPP živí a kteří zde v hojném počtu oxidují v běžné pracovní době místo toho, aby řešili eskalátory.) ;-D

+1/0
12.12.2014 9:13

J12i55ř84í 97K21r19e41j79č54í36k 2647178744466

Jak se zvnějšku poznává výrobní vada materiálu na zařízení, které se běžně nedemontuje ?

0/0
13.12.2014 23:28

K60a93r69e36l 64D37r11d96a 6273985477589

KONE je globální dodavatel výtahů a eskalátorů. Servisní balíčky jsou součástí jeho služeb. Nebude to levná záležitost, ale servis dodavatele se předpokládá po dobu životnosti zařízení. Pokud firma uvádí, že dodala 2007 a po ukončení záruky nenásledovaly další služby, tak říká, že vina je na straně držitele servisu, tedy DPP.

  DPP šetří. Počítám, že drahý servis bylo to první, co koukalo vedení DPP zrušit nebo neuzavřít. Přitom nehody na pražských eskalátorech jsou časté. Viz úrazy dětí. Očividně to DPP s civilizovanými službami v Praze nepřehání. Nyní tedy další kauza, kde svoji fušeřinu kouká DPP opět obhájit.

  Počítám, že KONE si na svoji pověst dlouho kálet nenechá a že DPP na to těžce doplatí, a to za naše peníze, a tím bude úroveň služeb pro Pražany opět o notný kus snížena. Ať žije český státní bolševismus. Rv;-D

0/−3
11.12.2014 17:09

B39o50h76u69s20l35a65v 52K26r36á42l60í92k 2101360779906

Kšeftaři s vyděračskými balíčky si na svou pověst kálejí leda tak sami. Vy pracujete u kterých šmejdů?

+3/−1
11.12.2014 19:10

J38i91ř19í 89K53r25e69j74č60í39k 2267458144376

U nikoho nepracuje, to je klasickej prototyp internetovýho kecala... :-P

0/−1
11.12.2014 23:25

K84a60r61e79l 90D12r84d26a 6383505317309

DPP se ozval slovy svého hulvátského zaměstnance. Tak o tom to je. DPP ohrožuje Pražany a když jde do tuhého je vina vždy na dodavateli či na pajdavých neschopných cestujících co dělají na eskalátorech stojky a poslouchají přitom hudbu ze sluchátek. Proto přichází o nohy. Nazdar! Soudružský kolektiv DPP. Čest naší práci. ;-D

0/0
12.12.2014 8:37

J33i60ř18í 43K64r11e33j16č88í17k 2387688854346

A nějaký argument ? Eskalátor dodal určitý výrobce, vyskytla se výrobní vada a dle vaší zvrácené logiky je vinen DP ?

Soudruhu Drdo, jste mimo.

0/0
12.12.2014 22:31

K17a93r58e94l 49D17r21d98a 6573105407299

3 roky na něm provádí DPP revize, údržbu a opravy. Výrobce byl odstaven. Když pak zabije zařízení cestující, tak jde o výrobní vadu? Zvrácená logika.

+1/0
13.12.2014 9:21

J44i75ř16í 21K62r67e67j32č90í19k 2657278744256

Je vidět, že se příliš nevyznáte...

0/0
13.12.2014 23:30

M22a97r47e77k 31T91u92r65n93o89v67e43c 7115242190346

Tak zrovna nehody těch dětí bych s tímhle moc nespojoval - to nebyla ani tak chyba těch schodů, ale prostě strkaly ruce či nohy tam kam neměly...

A jo vlastně, na jeden detail jsem zapomněl. Určitě to byla chyba těch schodů, protože kdyby to byly ty jediné správné EU-schválené a zpomalené schody, tak se to těm dětem určitě nestalo...

+1/−1
12.12.2014 6:20

K13a18r13e44l 66D56r10d77a 6533705117629

Nehody dětí dokazují, že pražské eskalátory nejsou po technické stránce zcela v pořádku. (Já při jedné registroval chybějící šrouby..., takže laxní údržba DPP. Patrně jako zde. Detaily všech nehod ale neznám.)

  V každém případě, házet to na chování dětí a jednání EU je velmi laciné.

0/−1
12.12.2014 8:41

J43i97ř37í 41K30r33e93j22č60í78k 2777478364776

Nějaký důkaz pro vaše tvrzení ?

0/0
13.12.2014 23:31

T80o25n53d29a 65H52e23j66l15í57k 1238393579647

No, tak aspoň vidíte, že je třeba na eskalátorech opravdu nechodit, stát na jednom schodu ve směru jízdy a přidržovat se madel. Nikdy nevíte, kdy se takováto událost stane....a předpisy na to myslí...

Tak ať se ti, co se tím neřídili, brzy uzdraví:-)

0/0
11.12.2014 16:44

K97a69r33e60l 90D39r32d95a 6613365227769

Na základě pitomosti Pražanů se vymyslelo stání na eskalátorech vpravo. Prý je to o slušném vychování... Očekávám, že pravá strana zařízení se opotřebovává mnohem více než levá, což v důsledku může přinést takovéto technické havárie.

0/−5
11.12.2014 17:12

G29a95b72r33i39e64l 18H87o75r83t33e34n 9141579493754

To, že určité jednání nechápete, ještě neznamená, že jsou jednající pitomci. Obvykle je to spíš naopak.:-)

+1/−1
11.12.2014 18:02

B91o79h27u89s75l39a24v 89K55r27á56l95í55k 2831620279166

A nějací pitomci vymysleli, že po silnicích se jezdí vpravo a po jízdních pruzích, ačkoliv každému musí být jasné, že z toho pak jsou vyjeté koleje. To pan Drda jezdí chvílema uprostřed a chvílema vlevo nebo po krajnici, aby vozovku vytížil rovnovměrně. A kde jste přišel na to, že vahou stojících cestujících se eskalátor opotřebovává více než vahou chodících cestujících? A nepřijde Vám zvláštní, že si Rusové nechali od Pražanů diktovat už v době, kdy v Praze ještě žádný eskalátor nebyl?

+1/−1
11.12.2014 19:14

M88i33c26h92a81l 27C58h31a69l88u23p46a 6978560439893

O tom opotřebení ale fakt už někde psali a vyzývali k tomu, aby se schody zatěžovaly rovnoměrně vlevo i vpravo. U aut se jezdí po jedné straně hlavně z bezpečnostních důvodů, navíc počet aut jedoucích v jednom směru je řádově stejný jako počet aut jedoucí v levém pruhu zpátky. Zatímco počet stojících vpravo může být mnohem větší než počet lidí vlevo (pokud tam vůbec někdo stojí).

+2/0
11.12.2014 22:36

B56o14h80u19s32l11a89v 80K81r76á22l17í22k 2421900309166

Doufám, že metrem nebo tramvají jezdíte vždycky až na konečnou, protože jinak se koleje v centru opotřebí rychleji než na krajích města.

0/−1
12.12.2014 0:11

M28i24c34h33a81l 20C62h67a67l15u49p10a 6538560709233

To je samozřejmě nesmyslné přirovnání - u těch schodů jede levá i pravá polovina na stejné místo, zatímco u metra a tramvaje je někdy potřeba vystoupit dřív. A váha cestujících vzhledem k váze celého vozu nebude mít takový vliv.

Jinak třeba u vlaku údajně dochází také k většímu opotřebení kolejnic na jedné straně vlivem otáční Země.

0/0
12.12.2014 8:33

M16i97c79h80a18l 83C86h42a44l21u14p14a 6508190379963

To už neplatí, před nějakou dobou vyzývali naopak k tomu, aby se stálo rovnoměrně po obou stranách. Právě z toho důvodu, že stání vpravo způsobuje větší opotřebení na jedné straně.

0/0
11.12.2014 22:33

A91l39e79x41a18n66d73r 93K28o50s63t95k49a 8802388296514

Zajímavé. Ty "špatné, Ruské" fungovaly.

0/0
11.12.2014 15:03

M93i15c43h20a48l 97K44u37c90h87t70a 6153574264582

A komu tím prospějete co!?!:-)

0/0
11.12.2014 15:20

F77r51a17n23t76i38s14e49k 34M85r62z66e29n90a 3915635818839

To sice fungovaly, ale uz jim zrejme skoncila zivotnost a tak nebyly bezpecne. Na rozdil od KONE, ty jsou ocividne nebezpecne i v dobe planovane zivotnosti.

0/0
11.12.2014 18:42

B56o13h92u86s53l41a44v 13K26r77á13l87í69k 2341140279966

Ty ruské schody zase pravidelně žerou malé neposlušné děti.

0/0
11.12.2014 19:15

O72n24d52ř22e88j 65M19a34r85e40k 9242460987339

Na Jungmanovo těch lidí tolik nejezdí, tam celkem nic není - možná magistrát, sem tam nějaký turista. A od doby co funguje Národní, tam moc lidí vystupovat nebude, ty schody toho myslím moc nenavozily.

0/0
11.12.2014 14:11

K87a30t94e68ř54i83n64a 63S80l41a35v86í70k31o96v92á 6423245720933

Nakonec zjistí, že dělník co měl dolévat olej ho přeprodával na fritování a stroj jel na sucho :-) Jo a Evropa tloustne, už po schodech nejezdí kostlivci z dob socialismu...

+4/0
11.12.2014 14:05

D89a67l41i50b66o47r 83R61o66z11s30y66p27a53l 7240663746649

Tak rostlinný olej do toho určitě nelili a minerální olej na fritování?

0/0
11.12.2014 19:43

O58n42d41ř19e42j 20M85a11r93e86k 9362920977989

Že něco rupne chápu, že se ty schody rozjely zpět tak moc, že lidi popadali, už ne, na tohle by se to snad mělo konstruovat a testovat.

+1/0
11.12.2014 14:00

T72o14n43d30a 88H53e12j17l10í13k 1958793219677

Testované na lidi, co stojí ve směru jízdy, nepohybujou se po eskalátoru a přidržují madel (dle předpisů)

0/−1
11.12.2014 16:45

B69o26h16u40s28l77a65v 39K61r80á34l31í63k 2651520959356

Viděl jste někdy ty předpisy?

0/0
11.12.2014 19:16

Z73b13y30n92ě22k 20H92l76á30s62n51ý 3424387225619

Ať žíje globalizace, Kone šla na burzu v roce 1910. Vsadím se, že převážnou dobu vyráběla převodovky a ostatní výtahové díly sama. Docela by mě zajímalo, kde je berou dneska.:-/

0/0
11.12.2014 14:00

O98n27d41ř77e79j 94M73a29r43e42k 9522610947679

Ale v tom problém přeci není. To, že si všechno navrhuji a vyrábím sám, není záruka kvality. Podívejte, z čeho všeho je složené letadlo - to že má v sobě komponenty hydrauliky od Honeywelu neznamená, že Boeing by si je vyrobil lepší a spolehlivější - je to přesně naopak. To není globalizace ale specializace. Spíš bych hledal problém v tom, že se ty schody rozjely zpátky, ne v tom, že něco prasklo.

+1/0
11.12.2014 14:04

B89o46h64u13s76l32a76v 89K74r57á16l22í62k 2961250239966

Zpátky se rozjely právě proto, že něco prasklo.

+1/0
11.12.2014 19:18

K32a68t71e31ř45i33n74a 25S39l98a82v86í59k69o57v96á 6193395250853

Po roce 2000 se do všeho dávají kurvítka. Prostě to tak je. Problém je, že i ta nejmenší součástka může zapříčinit zničení jinak robustního výrobku.

+1/0
11.12.2014 13:59

R38o60m89a84n 18K52r83a70t67o42c75h14v29í45l 6296927336454

Kdysi byl na technetu článek o tom, že původní ruské schody měli techniku x krát těžší (s větší hmotností) a že současná moderní je mnohem lehčí, a že se zjišťuje, že ta původní ruská měla svojí hmotnost oprávněnou.

0/0
11.12.2014 13:57

K53a22t89e86ř47i32n93a 12S24l86a57v25í53k67o98v36á 6673715770863

Tak dříve v Rusku dělali všechno předimenzované, aby to vydrželo 3, světovou. Také nebyla možnost optimalizovat pomocí moderních softwarů. Prostě méně počítání, více materiálu . A také materiály byly jiné :-)

0/0
11.12.2014 14:02

J23o92s49e13f 57V96a32l78a 9660243493643

mene pocitani, vice materialu........to by mozna sedelo. Ale zase ten material byl bud standardne nekvalitni nebo kvalita mohutne kolisala dodavku od dodavky. Muj kamarad byl pri stavbe reaktoru JE Temelin, kam sel rusky material. Zaruka byla 50 let a kdyz se nekdo ptal, jak dlouho je nejako podobny dil uz v provozu, tak slysel "tak 5 let". Kdyby Rusove byli v technice stejne sikovni jako Cinani, tak uz byli davno ekonomickou velmoci. Ale co si domu nedovezli jako valecnou korist z IIWW Cele tovarny na auta, motocykly, fotoaparaty (-Pobeda/Opel, Ural/BMW, Zorkij/Leica,) tak nestalo za nic.....

0/0
11.12.2014 14:11

M73i72c84h13a95l 51K23u67c90h15t37a 6953234514882

To je jasné, jsou to přeci zlí Rusové!

+1/0
11.12.2014 15:19

K18a14r91e76l 57V24o45h32n60o71u85t 4388509980247

Link?

0/0
11.12.2014 14:10

K45a10r46e91l 50V79o81h94n40o26u57t 4208959170647

Takže: něco se rozbilo. Původní dodavatel to neservisoval. Na požádání přesto dodavatel poslal své techniky, aby se na to podívali. Zjistili, že ruplo něco, co se slušnou pravděpodobností (nikoli však jistotou, to je nemožné) rupnout nemělo. Pokud je dotyčná věc v záruce, tak ji vymění. Tedy žádná senzace. Spíš to vypadá, že DP se snaží dopředu zbavit odpovědnosti (že by na Můstku byl špatný servis?).

Proč by se technici měli zajímat o stav lidí, které nehoda postihla? To je problém provozovatele, ne člověka, co jde zjistit, co se stalo.

+16/−1
11.12.2014 13:27

J52a88n 15S17a24l73o73m46o91n 4509370501345

Za záruční a nebo garanční opravy (ano to je opravdu rozdíl mezi zárukou a garancí) se obvykle peníze pro techniky výrobce nepožadují. Navíc by bylo fajn, kdyby ten výrobce sám inicioval garanční prohlídku všech svých výrobků kterých se tato porucha může týkat s tím, že by hned sjednal nápravu při nalezení možných závad. Tak by měl jednat seriozní výrobce.

0/−1
11.12.2014 13:31

K40a19r22e71l 67V75o69h37n58o30u11t 4188369190617

O jakých penězích je řeč? Nějaké, co zmínil šéf DP? Jedna paní povídala.

0/0
11.12.2014 13:37

J60a98n 13S49a25l95o28m96o33n 4429840501705

Narážím na ten telefonát s dotazem jestli jejich technici dostanou zaplaceno. :-)

0/0
11.12.2014 13:43

K63a54r51e22l 39V57o63h30n14o84u52t 4298469370937

No tak si chtěli vyjasnit, za jakých podmínek tam ty lidi posílají.

+1/0
11.12.2014 13:45

J67a14n 97S87a63l22o85m92o46n 4879340371215

No jo, ale to se vyjasňuje u seriózního podniku až po tom, co si to sám vyšetří.

0/0
11.12.2014 13:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.