Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Součástka, která způsobila závadu schodů na Můstku, měla vydržet 25 let

Součástka, která před dvěma týdny způsobila závadu na eskalátoru v pražském metru, selhala zhruba ve třetině své životnosti. Řekl to ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš s tím, že společnost nyní zvažuje právní kroky proti výrobci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R35e90n59é 84C82v86r52k64a26l 9956629576806

"Subdodavatel" je u podniků dodávajících šmejdy pro DP oblíbené slovo. U praskajících podvozků metra za to taky mohl, DP sklapl krovky a opravil si vogóny raději sám. Tak proč s touto taktikou nepokračovat?;-O

0/0
12.12.2014 9:58

J92i88ř38í 77K53r83e90j75č88í69k 2757268184676

Nové podvozky dodal Bombardier, nějak nechápu vaše myšlenkové pochody...

0/0
12.12.2014 22:28

M10i79c47h40a84l 73C41h40a89l18u26p44a 6178590959303

Myslím, že nakonec se ukáže, že součástku dodal subdodavatel, který už neexistuje, takže už není koho stíhat. Nebo nikdo za nic nemůže.

0/0
11.12.2014 22:30

F93r23a68n32t29i56s59e61k 62M42r69z54e65n25a 3425755258859

Eskalator neni notebook z internetu! I po zaruce musi splnovat bezpecnostni parametry po dobu planovane zivotnosti. A jestli se vysype prevodovka u ktere je dohodnute ze 25 let se tam bude jenom lejt olej, tak to neni v poradku. 

Pokud nekde spadne po 5 letech most a zabije se tam rodina v aute, taky nikdo nemuze krcit rameny s tim, ze je uz tri roky po zaruce. 

Chovani zastupcu firmy KONE je hodne divne.

0/0
11.12.2014 18:18

B71o27h84u21s87l25a50v 13K79r21á42l45í33k 2931550949556

Obávám se, že po záruce už je možné uplatnit pouze trestní odpovědnost a odpovědnost za škodu, ale zboží vrátit ani vyměnit nepůjde.

0/0
11.12.2014 19:08

K17a92r87e20l 50D27r84d97a 6243295757249

Představa, že lze koupit auto do kterého budu jen 10 let lít benzín je základní ukázkou naivního motoristy začátečníka. Zkušenější motoristy vždy zaručeně pobaví. ;-D

  Že by tomu u eskalátorů bylo jinak? Výtahy musí procházet ze zákona pravidelnou revizí jednou za 2 nebo 3 roky. Častější je údržba. Eskalátor je složitější zařízení. Vidím, že se revize mají provádět cca několikrát do roka, údržba každé 2 měsíce. (Detailní pokyny jsem nedohledal. Ale opět je to ze zákona.) Pokud dodavatel zařízení 3 roky neviděl, je to plně v rukou servisu DPP. Ten měl přijít na závadu a řešit ji.

  Pokud se dnes odstavují eskalátory na stanicích z havarijních důvodů, je to známka kolapsu fungování DPP.

  Je to na první pohled jasné. Pokud budete na ojetém autě řešit poruchu, také si můžete říkat jak to Škodovka kdysi odflákla, ale odpovědnost má majitel a provozovatel. Tečka. (Točit se lze jen na zárukách a smlouvách. Ne na předpokládané životnosti...)

  Proč se tak lapidární věc musí zdejším diskutujícím pracně dokazovat? (Samozřejmě s výjimkou těch diskutujících, které DPP živí a kteří zde v hojném počtu oxidují v běžné pracovní době místo toho, aby řešili eskalátory.) ;-D

+1/0
12.12.2014 9:13

J56i41ř11í 57K45r42e21j19č16í97k 2277298494446

Jak se zvnějšku poznává výrobní vada materiálu na zařízení, které se běžně nedemontuje ?

0/0
13.12.2014 23:28

K26a26r38e47l 24D59r19d18a 6493875147459

KONE je globální dodavatel výtahů a eskalátorů. Servisní balíčky jsou součástí jeho služeb. Nebude to levná záležitost, ale servis dodavatele se předpokládá po dobu životnosti zařízení. Pokud firma uvádí, že dodala 2007 a po ukončení záruky nenásledovaly další služby, tak říká, že vina je na straně držitele servisu, tedy DPP.

  DPP šetří. Počítám, že drahý servis bylo to první, co koukalo vedení DPP zrušit nebo neuzavřít. Přitom nehody na pražských eskalátorech jsou časté. Viz úrazy dětí. Očividně to DPP s civilizovanými službami v Praze nepřehání. Nyní tedy další kauza, kde svoji fušeřinu kouká DPP opět obhájit.

  Počítám, že KONE si na svoji pověst dlouho kálet nenechá a že DPP na to těžce doplatí, a to za naše peníze, a tím bude úroveň služeb pro Pražany opět o notný kus snížena. Ať žije český státní bolševismus. Rv;-D

0/−3
11.12.2014 17:09

B54o41h85u95s68l48a36v 55K47r20á84l10í89k 2821450889576

Kšeftaři s vyděračskými balíčky si na svou pověst kálejí leda tak sami. Vy pracujete u kterých šmejdů?

+3/−1
11.12.2014 19:10

J88i72ř48í 75K33r11e55j59č98í68k 2657158164536

U nikoho nepracuje, to je klasickej prototyp internetovýho kecala... :-P

0/−1
11.12.2014 23:25

K95a22r90e11l 34D22r46d58a 6893735117339

DPP se ozval slovy svého hulvátského zaměstnance. Tak o tom to je. DPP ohrožuje Pražany a když jde do tuhého je vina vždy na dodavateli či na pajdavých neschopných cestujících co dělají na eskalátorech stojky a poslouchají přitom hudbu ze sluchátek. Proto přichází o nohy. Nazdar! Soudružský kolektiv DPP. Čest naší práci. ;-D

0/0
12.12.2014 8:37

J41i25ř48í 64K77r70e60j28č76í49k 2377218524856

A nějaký argument ? Eskalátor dodal určitý výrobce, vyskytla se výrobní vada a dle vaší zvrácené logiky je vinen DP ?

Soudruhu Drdo, jste mimo.

0/0
12.12.2014 22:31

K35a95r98e82l 30D48r93d24a 6713195887579

3 roky na něm provádí DPP revize, údržbu a opravy. Výrobce byl odstaven. Když pak zabije zařízení cestující, tak jde o výrobní vadu? Zvrácená logika.

+1/0
13.12.2014 9:21

J33i51ř98í 97K98r46e52j91č84í17k 2947308964146

Je vidět, že se příliš nevyznáte...

0/0
13.12.2014 23:30

M86a39r14e67k 10T47u25r97n25o47v74e69c 7345172190686

Tak zrovna nehody těch dětí bych s tímhle moc nespojoval - to nebyla ani tak chyba těch schodů, ale prostě strkaly ruce či nohy tam kam neměly...

A jo vlastně, na jeden detail jsem zapomněl. Určitě to byla chyba těch schodů, protože kdyby to byly ty jediné správné EU-schválené a zpomalené schody, tak se to těm dětem určitě nestalo...

+1/−1
12.12.2014 6:20

K15a58r16e54l 29D61r29d77a 6123845297669

Nehody dětí dokazují, že pražské eskalátory nejsou po technické stránce zcela v pořádku. (Já při jedné registroval chybějící šrouby..., takže laxní údržba DPP. Patrně jako zde. Detaily všech nehod ale neznám.)

  V každém případě, házet to na chování dětí a jednání EU je velmi laciné.

0/−1
12.12.2014 8:41

J77i40ř75í 12K77r42e19j88č55í71k 2717738594176

Nějaký důkaz pro vaše tvrzení ?

0/0
13.12.2014 23:31

T14o33n38d73a 38H42e33j78l57í87k 1758773529667

No, tak aspoň vidíte, že je třeba na eskalátorech opravdu nechodit, stát na jednom schodu ve směru jízdy a přidržovat se madel. Nikdy nevíte, kdy se takováto událost stane....a předpisy na to myslí...

Tak ať se ti, co se tím neřídili, brzy uzdraví:-)

0/0
11.12.2014 16:44

K60a11r82e80l 79D46r66d49a 6453965367259

Na základě pitomosti Pražanů se vymyslelo stání na eskalátorech vpravo. Prý je to o slušném vychování... Očekávám, že pravá strana zařízení se opotřebovává mnohem více než levá, což v důsledku může přinést takovéto technické havárie.

0/−5
11.12.2014 17:12

G28a62b95r43i84e56l 46H24o37r90t13e72n 9511959863294

To, že určité jednání nechápete, ještě neznamená, že jsou jednající pitomci. Obvykle je to spíš naopak.:-)

+1/−1
11.12.2014 18:02

B51o98h33u34s75l57a86v 72K90r90á36l91í67k 2681360119586

A nějací pitomci vymysleli, že po silnicích se jezdí vpravo a po jízdních pruzích, ačkoliv každému musí být jasné, že z toho pak jsou vyjeté koleje. To pan Drda jezdí chvílema uprostřed a chvílema vlevo nebo po krajnici, aby vozovku vytížil rovnovměrně. A kde jste přišel na to, že vahou stojících cestujících se eskalátor opotřebovává více než vahou chodících cestujících? A nepřijde Vám zvláštní, že si Rusové nechali od Pražanů diktovat už v době, kdy v Praze ještě žádný eskalátor nebyl?

+1/−1
11.12.2014 19:14

M20i79c36h44a72l 41C38h62a25l75u57p38a 6408830929263

O tom opotřebení ale fakt už někde psali a vyzývali k tomu, aby se schody zatěžovaly rovnoměrně vlevo i vpravo. U aut se jezdí po jedné straně hlavně z bezpečnostních důvodů, navíc počet aut jedoucích v jednom směru je řádově stejný jako počet aut jedoucí v levém pruhu zpátky. Zatímco počet stojících vpravo může být mnohem větší než počet lidí vlevo (pokud tam vůbec někdo stojí).

+2/0
11.12.2014 22:36

B24o50h21u71s60l66a40v 89K15r52á57l63í78k 2551100889546

Doufám, že metrem nebo tramvají jezdíte vždycky až na konečnou, protože jinak se koleje v centru opotřebí rychleji než na krajích města.

0/−1
12.12.2014 0:11

M62i71c68h51a56l 20C69h69a19l98u10p58a 6428160969193

To je samozřejmě nesmyslné přirovnání - u těch schodů jede levá i pravá polovina na stejné místo, zatímco u metra a tramvaje je někdy potřeba vystoupit dřív. A váha cestujících vzhledem k váze celého vozu nebude mít takový vliv.

Jinak třeba u vlaku údajně dochází také k většímu opotřebení kolejnic na jedné straně vlivem otáční Země.

0/0
12.12.2014 8:33

M76i27c56h63a50l 90C78h88a30l91u24p76a 6598170249863

To už neplatí, před nějakou dobou vyzývali naopak k tomu, aby se stálo rovnoměrně po obou stranách. Právě z toho důvodu, že stání vpravo způsobuje větší opotřebení na jedné straně.

0/0
11.12.2014 22:33

A12l74e67x24a50n69d14r 79K51o62s60t66k81a 8572978546474

Zajímavé. Ty "špatné, Ruské" fungovaly.

0/0
11.12.2014 15:03

M86i61c98h46a48l 63K82u81c48h59t42a 6433204624932

A komu tím prospějete co!?!:-)

0/0
11.12.2014 15:20

F22r96a82n73t90i56s49e72k 46M15r11z88e34n96a 3415315468759

To sice fungovaly, ale uz jim zrejme skoncila zivotnost a tak nebyly bezpecne. Na rozdil od KONE, ty jsou ocividne nebezpecne i v dobe planovane zivotnosti.

0/0
11.12.2014 18:42

B88o97h18u77s47l48a90v 85K75r89á36l69í69k 2871680489686

Ty ruské schody zase pravidelně žerou malé neposlušné děti.

0/0
11.12.2014 19:15

O97n82d17ř97e97j 24M24a92r45e59k 9382850507269

Na Jungmanovo těch lidí tolik nejezdí, tam celkem nic není - možná magistrát, sem tam nějaký turista. A od doby co funguje Národní, tam moc lidí vystupovat nebude, ty schody toho myslím moc nenavozily.

0/0
11.12.2014 14:11

K23a65t53e21ř54i25n73a 58S91l87a24v65í22k12o76v27á 6413495640973

Nakonec zjistí, že dělník co měl dolévat olej ho přeprodával na fritování a stroj jel na sucho :-) Jo a Evropa tloustne, už po schodech nejezdí kostlivci z dob socialismu...

+4/0
11.12.2014 14:05

D57a24l47i77b74o82r 24R42o87z19s14y45p59a76l 7690263576429

Tak rostlinný olej do toho určitě nelili a minerální olej na fritování?

0/0
11.12.2014 19:43

O52n73d20ř16e94j 91M41a84r21e47k 9752130197739

Že něco rupne chápu, že se ty schody rozjely zpět tak moc, že lidi popadali, už ne, na tohle by se to snad mělo konstruovat a testovat.

+1/0
11.12.2014 14:00

T87o91n11d74a 87H78e38j39l82í85k 1488863529647

Testované na lidi, co stojí ve směru jízdy, nepohybujou se po eskalátoru a přidržují madel (dle předpisů)

0/−1
11.12.2014 16:45

B87o51h85u29s83l88a75v 53K90r62á32l16í92k 2621450489396

Viděl jste někdy ty předpisy?

0/0
11.12.2014 19:16

Z78b44y26n52ě57k 12H81l47á29s12n69ý 3874707295529

Ať žíje globalizace, Kone šla na burzu v roce 1910. Vsadím se, že převážnou dobu vyráběla převodovky a ostatní výtahové díly sama. Docela by mě zajímalo, kde je berou dneska.:-/

0/0
11.12.2014 14:00

O37n53d42ř35e27j 91M24a43r29e96k 9392780687949

Ale v tom problém přeci není. To, že si všechno navrhuji a vyrábím sám, není záruka kvality. Podívejte, z čeho všeho je složené letadlo - to že má v sobě komponenty hydrauliky od Honeywelu neznamená, že Boeing by si je vyrobil lepší a spolehlivější - je to přesně naopak. To není globalizace ale specializace. Spíš bych hledal problém v tom, že se ty schody rozjely zpátky, ne v tom, že něco prasklo.

+1/0
11.12.2014 14:04

B25o91h90u52s17l13a70v 98K16r85á69l48í98k 2801280869816

Zpátky se rozjely právě proto, že něco prasklo.

+1/0
11.12.2014 19:18

K70a19t94e61ř59i37n27a 56S25l45a24v28í23k78o43v85á 6313365210263

Po roce 2000 se do všeho dávají kurvítka. Prostě to tak je. Problém je, že i ta nejmenší součástka může zapříčinit zničení jinak robustního výrobku.

+1/0
11.12.2014 13:59

R80o66m58a52n 30K66r71a86t28o20c94h55v46í35l 6296837166444

Kdysi byl na technetu článek o tom, že původní ruské schody měli techniku x krát těžší (s větší hmotností) a že současná moderní je mnohem lehčí, a že se zjišťuje, že ta původní ruská měla svojí hmotnost oprávněnou.

0/0
11.12.2014 13:57

K87a73t44e37ř70i87n51a 84S36l52a82v26í71k69o12v16á 6253225660733

Tak dříve v Rusku dělali všechno předimenzované, aby to vydrželo 3, světovou. Také nebyla možnost optimalizovat pomocí moderních softwarů. Prostě méně počítání, více materiálu . A také materiály byly jiné :-)

0/0
11.12.2014 14:02

J94o87s49e98f 45V29a88l76a 9920933943363

mene pocitani, vice materialu........to by mozna sedelo. Ale zase ten material byl bud standardne nekvalitni nebo kvalita mohutne kolisala dodavku od dodavky. Muj kamarad byl pri stavbe reaktoru JE Temelin, kam sel rusky material. Zaruka byla 50 let a kdyz se nekdo ptal, jak dlouho je nejako podobny dil uz v provozu, tak slysel "tak 5 let". Kdyby Rusove byli v technice stejne sikovni jako Cinani, tak uz byli davno ekonomickou velmoci. Ale co si domu nedovezli jako valecnou korist z IIWW Cele tovarny na auta, motocykly, fotoaparaty (-Pobeda/Opel, Ural/BMW, Zorkij/Leica,) tak nestalo za nic.....

0/0
11.12.2014 14:11

M51i43c62h75a87l 19K77u16c66h92t24a 6873704554502

To je jasné, jsou to přeci zlí Rusové!

+1/0
11.12.2014 15:19

K91a48r31e22l 62V19o21h56n47o74u98t 4188809200587

Link?

0/0
11.12.2014 14:10

K90a41r25e41l 81V19o92h23n96o46u15t 4988809790987

Takže: něco se rozbilo. Původní dodavatel to neservisoval. Na požádání přesto dodavatel poslal své techniky, aby se na to podívali. Zjistili, že ruplo něco, co se slušnou pravděpodobností (nikoli však jistotou, to je nemožné) rupnout nemělo. Pokud je dotyčná věc v záruce, tak ji vymění. Tedy žádná senzace. Spíš to vypadá, že DP se snaží dopředu zbavit odpovědnosti (že by na Můstku byl špatný servis?).

Proč by se technici měli zajímat o stav lidí, které nehoda postihla? To je problém provozovatele, ne člověka, co jde zjistit, co se stalo.

+16/−1
11.12.2014 13:27

J78a53n 93S36a50l55o79m41o85n 4259930941875

Za záruční a nebo garanční opravy (ano to je opravdu rozdíl mezi zárukou a garancí) se obvykle peníze pro techniky výrobce nepožadují. Navíc by bylo fajn, kdyby ten výrobce sám inicioval garanční prohlídku všech svých výrobků kterých se tato porucha může týkat s tím, že by hned sjednal nápravu při nalezení možných závad. Tak by měl jednat seriozní výrobce.

0/−1
11.12.2014 13:31

K76a79r37e66l 57V75o61h98n56o87u45t 4578789510847

O jakých penězích je řeč? Nějaké, co zmínil šéf DP? Jedna paní povídala.

0/0
11.12.2014 13:37

J17a62n 38S41a57l67o31m15o80n 4409640771585

Narážím na ten telefonát s dotazem jestli jejich technici dostanou zaplaceno. :-)

0/0
11.12.2014 13:43

K55a98r47e85l 31V26o43h68n78o57u32t 4298809510907

No tak si chtěli vyjasnit, za jakých podmínek tam ty lidi posílají.

+1/0
11.12.2014 13:45

J17a45n 57S98a69l72o77m56o83n 4469370661705

No jo, ale to se vyjasňuje u seriózního podniku až po tom, co si to sám vyšetří.

0/0
11.12.2014 13:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.