Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze se hlásí do služby více strážníků, od ledna budou mít další výhody

Rostoucí benefity od září přilákaly do řad pražské městské policie více strážníků, než kolik jich odešlo. Na další vlnu výhod se zaměstnanci mohou těšit od ledna, kdy se jim zvedne plat díky příspěvku na bydlení a rizikovému příplatku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a39r27c35e33l 36H91r31o75c92h 9489449582

Rizikový příplatek? Asi za riziko, aby si při nasazování botiček neskřípli prsty. :-P

0/0
25.12.2014 21:52

T44o94m91á79š 51Z61e10m28a54n 3255748864185

Bude více modrých zón, přibývají i zóny 30 - to se to bude vybírat, když roste počet nesmyslů na silnicích.

+1/0
22.12.2014 23:53

P16e63t16r 24V42o21n65d39r10á50č86e34k 3392156522389

Nechápu tu averzi vůči strážníkům. Ano, také jsem od nich dostal pokuty za špatné parkování, ale to je moje chyba, že parkuji, kde to není povolené, ne jejich plezír,  mají to prostě v popisu práce. Kdykoliv jsem s nimi něco řešil, chovali se slušně a korektně (často i místo pokuty vyřešili vše domluvou, upozorněním a přáním hezkého dne), já samozřejmě také.

Dokážu pochopit a živě si představit pana Matějů a další, kteří se k nim chovají podle zdejších příspěvků povýšeně a arogantně, pak ani reakce strážníků asi nebude zrovna přátelská.

Jsou mezi nimi dobří a špatní pracovníci, procento těch špatných se podle mě nijak výrazně neliší od jiných profesí a už vůbec nejde říct, že tuto práci může dělat každý.

Strážníci dělají spoustu užitečné, i když ne tolik viditelné práce, proto mi přijde ubohé na ně plivat. Nicméně souhlasím s tím, že (zvlášť pokud se bude jejich počet zvyšovat) by se měli více zaměřovat na pochůzky, všeobecnou pomoc lidem a preventivní činnost než na pokutování, prostě to, co kdysi sliboval Bohuslav Svoboda.

+6/−2
22.12.2014 23:22

P55e97t97r 88V10o10n68d72r79á72č45e88k 3562546242529

Pro rýpaly - pro MP jsem nepracoval, nepracuji a ani pracovat nebudu a nechci, jen si myslím, že je to nedoceněná profese, která si zaslouží respekt, ne pohrdání.

+1/0
22.12.2014 23:26
Foto

D47a25v30i38d 25M60a59t37ě78j29ů 2445532157548

A neni to trochu drahy spas, kdyz jejich praci muze delat kdokoliv? O tom je zejmena tato diskuse.

0/−1
22.12.2014 23:42

P22e55t56r 88V97o26n75d96r17á15č93e42k 3442696742759

Z celkového hlediska jejich práci kdokoliv rozhodně dělat nemůže. Ale sbírání stříkaček a podobné věci by měli dělat odsouzení jako veřejně porospěšné práce nebo dlouhodobě registrovaní na ÚP, v tom souhlasím.

+4/0
22.12.2014 23:45

V82i54k36t43o85r 24Š84e24d23i93v48ý 8696201800646

"dělají spoustu užitečné, i když ne tolik viditelné práce" 

Fakt? Spíš bych řekl, že je to práce zcela neviditelná. ;-D

+1/0
23.12.2014 9:13

K24a66r34e60l 88S42t66r56ž96a75n50o17v24s43k81ý 1258895625

Kdysi jsem ze zvědavosti zkusil přijímací testy k městské policii v Praze. Byla tam bodová hranice pro lidi pod třicet let a nad třicet let. Test jsem neudělal o jeden bod, do třicátých narozenin mi zbývaly čtyři dny, pak bych prošel se slušným náskokem :-)

+3/0
22.12.2014 21:22

P12e45t88r 26T70ů68m96a 5705425754135

Kolik bere takova cvicena opice?

0/−4
22.12.2014 21:11
Foto

D77a15v86i36d 49M78a74t20ě18j84ů 2435252977398

Kousek nad 20.000 cisteho, alespon mimo Prahu. V Praze bohuzel asi vic :-(

+2/−3
22.12.2014 21:18

K67a45r17e69l 79S40t77r57ž17a17n44o74v96s95k64ý 1638285985

Oni Vám něco udělali?

+3/−1
22.12.2014 21:23

P90e52t29r 69T63ů79m73a 5635165154805

Nemyslim si ze by se tahle banda rozdavacu listku za spatny parkovani mela platit z verejnych penez

+3/−4
22.12.2014 21:30

V77i68k30t90o86r 13Š33e88d10i62v44ý 8346291970786

Vy jste někdy viděl strážníka dělat něco užitečného? Já nikdy.

+6/−3
22.12.2014 21:36

J91a73n 81M78a54j54z65n44e33r 6552202968808

Tak to máte ale obrovskou smůlu.

+2/0
22.12.2014 22:19
Foto

D36a94v25i34d 72M76a39t48ě23j83ů 2205912417738

Tak jinak - videl jste nekdy straznika delat neco, na co by nestacil bud jakykoliv jiny clovek (resp. spolecnost sama) nebo ve vyhrocenych situacich Policie CR? Kde je ta pridana hodnota MP?

0/−1
22.12.2014 22:40

J28a46n 56M27a98j71z83n87e10r 6812362598358

Ano viděl. Jak jsem již psal minule - sbírání uhynulých zvířat, odchyt pobíhajících zvířat, sbírání feťáckých stříkaček, sbírání ožralých bezďáků ze země, vykazování otravných bezďáků z veřejných míst, zasahování při rušení veřejného pořádku a tak dále. O vyhrocené situace nejde a jestli budete vy sám sbírat stříkačky či bezďáky, pak je váš názor v pořádku.

+2/0
22.12.2014 22:51

V21i33k95t45o76r 16Š51e61d14i46v19ý 8616521680396

Podle Vašeho popisu jde tedy v podstatě o metaře. :-P

+2/−1
22.12.2014 22:54

J77a89n 70M86a22j80z47n97e75r 6382202358958

Jde o lidi, kteří se starají o veřejný pořádek. Já jsem za to rád. Nebudu se přít, jestli jsou to inteligentní lidé nebo ne, všechny neznám. Ale obecně člověk nepotřebuje být nadprůměrně inteligentní, aby zvládal svou práci, zvlášť když jde o práci fyzického charakteru. 

Ve svém příspěvku jsem vyspal tu "přidanou hodnotu" MP. Protože PČR je potřeba někde jinde, než u stříkaček či bezďáků.

+1/0
22.12.2014 23:01
Foto

D48a94v42i96d 23M50a27t24ě27j48ů 2425852897218

Tuto praci mohou delat nezamestnani v ramci verejnych praci pro pripadne zvyseni podpory v nezamestnanosti, na to neni treba ozbrojena a tedy velmi draha slozka statu. Tomu nerikam pridana hodnota, sorry.

0/−1
22.12.2014 23:10

J23a98n 47M65a56j13z53n20e19r 6212492468538

Takže noční klid a bezďáky, kteří dělají bordel, případně ožralou třeba i nezletilou mládež bude řešit a pokutovat neozbrojená banda nezaměstnaných. Bavíte. Prostě vaše argumenty neobstojí. Přiznejte si, že tohle jinak řešit nejde a nějaké výmysly s nezaměstnanými jsou mimo.

0/0
23.12.2014 10:58
Foto

D72a35v29i17d 65M79a54t23ě18j14ů 2215482117508

Tomu, kdo to ma resit, se rika Policie CR. Na tu jste trochu zapomnel, asi umyslne, ze? :-)

0/0
23.12.2014 15:52

J25a59n 51M38a10j32z69n34e98r 6382712628318

Co? Sám jste psal, že PČR má řešit vyhrocené situace. A to ležící bezďák opravdu není. Ani nezletilí, kteří dělají hluk na náměstí. A ještě, někdy je opravdu nutné auta nechávat odtahovat, či pokutovat za parkování - to bude taky dělat PČR? Prostě MP má své místo. Neříkám, že je dokonalá, ale já osobně jsem s jejich prací spokojen.

0/0
23.12.2014 22:13

D51a38v84i31d 57V75i95k54t88o96r41a 9754154445977

Nojo, zkrachovalců, co nic neumí, holt není tolik a lidé s lepším vzděláním nemají zapotřebí být u městapa, protože si dovedou najít lépe placenou a mnohem více respektovanou práci.

+5/−5
22.12.2014 20:21

J14a93n 35M26a55j61z38n59e67r 6822482248838

"Za letošní rok se chtělo strážníkem stát 5 387 lidí, uspělo jich však pouze 132."

Evidentně u městapa mělo zapotřebí pracovat mnoho lidí, ale drtivá většina to nezvládne, se dostat na tuhle, podle vás, podřadnou práci.

+9/0
22.12.2014 20:24

J48i36ř89í 44N13o58s12e84k 1338817631716

Netuším, proč by neměla být respektovaná. Pokud vidíte strážníky jen u pokut, měl byste jednou z toho auta vystoupit a rozhlédnout se.

+1/0
23.12.2014 8:12

V14i94k35t62o20r 61Š94e86d70i30v14ý 8136541170696

Máte pravdu. Některá místa, kam se chodí strážníci zašívat, nejsou autem přístupná.

+2/0
23.12.2014 9:09
Foto

D23a77v26i48d 18M61a21t16ě62j16ů 2955722567418

Dalsi spatna zprava :-( Neni jich v posledni dobe uz trochu moc?

+9/−3
22.12.2014 20:05

J23a80n 21M70a54j50z65n13e96r 6572302538368

Vypadni z fabriky a běž dělat měšťáka, když tolik závidíš :-(

+2/−4
22.12.2014 20:21

D23a28v31i86d 88V94i87k88t16o16r43a 9554204915887

Proč? On to nemá zapotřebí, jen konstatuje zjevný fakt. U městapa končí jen zoufalci, co se jinde neuchytí, protože na to prostě nemají nebo lidé s podivným charakterem.

+5/−4
22.12.2014 20:22

J72a55n 23M87a47j54z57n48e91r 6422102668138

Co to tady vykládáte? U městský pracují i bývalí celníci, státní policisté i bývalí příslušníci vězeňské služby. Takže se evidentně uchytili i jinde. Přešli třeba i kvůli lepším platovým podmínkám.

+5/−2
22.12.2014 20:25

J19a80n 67M27a63j34z97n87e40r 6292172778678

Děkuji za mínus, zkuste mi to vysvětlit.

0/−1
22.12.2014 20:35
Foto

D52a17v73i77d 24M43a58t76ě39j50ů 2445422167808

To je taky na ty squadre videt, celnici jsou na tom s IQ uplne stejne.

+1/0
22.12.2014 20:41

T64o78m39á53š 87B38e84l78i34c47a 9253903845921

Ještě že má národ Vás, který stačíte svou inteligencí vyčnívat.

+1/0
22.12.2014 22:34
Foto

D11a42v35i15d 19M78a12t50ě74j24ů 2275652187368

Nevim, podle mne ve svem okoli nijak nevycnivam, spise naopak. Ale nad strazniky a celniky to neni vubec zadny problem, ty prevysuje uz i muj zdaleka neplnolety syn.

0/−2
22.12.2014 22:41

J79a39n 33M83a57j53z43n19e11r 6742282498818

Jak MP, tak celníci mají jako součást přijímacího řízení i psychotesty, jejichž součástí je i IQ test. Pro vaši informaci se požaduje iq kolem 110. Přičemž 120 už je nadprůměrné IQ, které má cca 2.5% populace.

0/0
22.12.2014 23:08
Foto

D72a81v35i61d 32M58a64t74ě96j25ů 2385322367778

Pak je s podivem, ze na chytreho celnika jsem jeste v zivote nenarazil, a u MP snad na jednoho. Asi pouzivaji nejake upravene IQ tabulky :-) U PCR je to vyznamne lepsi, takze nejaky rozdil tam byt opravdu musi. Mnoho MP ostatne nema ani maturitu, ti ale

nastesti budou muset zmizet nebo si jineychle dodelat, tak se to snad zlepsi.

+1/0
22.12.2014 23:22

J23a13n 25M36a31j29z58n98e93r 6242402438418

No tak samozřejmě, že IQ test může "natipovat" správně každý, ale je velice nepravděpodobné, že by to udělal někdo s podprůměrným IQ. Překvapivě někde mají přijímací řízení k MP těžší než k PČR. Je to různé a zvláště u PČR je někdy o štěstí, že se tam člověk dostane. Záleží koho má na psychotestech, koho na zdravotních atd. Někoho nechají projít, jinde za to samé druhého vyrazí. Takže asi tak. U PČR mám nejlepší zkušenosti s dopraváky, ty se chovají celkem dobře. U ostatních je to horší. Ale u MP se mi ještě nestalo, že by se ke mě někdo nechoval slušně či dokonce, že by se choval jako opice.

0/0
23.12.2014 22:17
Foto

D59a91v41i59d 86M69a96t38ě67j48ů 2615932177528

1. Vy si mozna ve fabrice tykate, ale tady jste ve verejne diskusi. 2. Mestakum nezavidim nic, to mi muzete verit, jen mi vadi, ze si minimalne jednoho z nich nedobrovolne vydrzuju :-(

+3/−2
22.12.2014 20:40

J60a82n 24M93a61j30z74n29e15r 6842482958298

Tak proč vám vadí, že se jim zlepšily podmínky? Já v tom nic jiného nevidím. Pokud chcete stejné, nezbývá než zkusit se tam dostat také.

Tohle je nejlepší, na všechny a na všechno nadávat. Už jak na novinkách - radši rozdat prachy sockám než pracujícím policistům.

0/−1
22.12.2014 20:49
Foto

D33a73v87i21d 30M88a27t15ě82j64ů 2645512627398

Ja nenadavam na vsechny, jen na parazity, kteri ziji i z mych penez, a pritom vetsine spolecnosti jen komplikuji zivot. Prinos MP je pro spolecnost celkove zaporny, a ja nemam duvod byt nadsen z toho, ze budu na jejich zbytecnou existenci prispivat stale vice.

0/−3
22.12.2014 21:13

M49i55r63o62s41l24a76v 97Z25i78k30m78u22n65d 7399853554213

Už jste si zkusil 12 hodin, se dvěma půlhodinovými pauzami na dlabanec na stojáka, chodit po vymezeném rajonu (můžete být neviditelně kontrolován, zda jste tam, kde máte být), zejména za mrazu, deště, studeného větru ...

Já to těm strážníkům, jakož i hlídkovým policistům vůbec nezávidím ,...

+1/0
22.12.2014 20:32
Foto

D89a49v73i64d 79M37a41t15ě89j47ů 2765272587518

Nemam jediny duvod si tuhle zbytecnou a pro spolecnost naprosto kontraproduktivni praci zkouset. Kdyby sedeli doma na podpore, velke vetsine lidi se ulevi, stat usetri nase dane, a cast tech penez muze vrazit do vybaveni PCR, kdyz uz to musi nutne utratit za policajty.

+2/−4
22.12.2014 20:38

J97a90n 35M73a50j32z16n81e52r 6342572188908

Tak to tu vysvětlete, proč je to zbytečná práce. Opravdu by mě to zajímalo. Kdyby seděli doma, tak většina lidí nemá na co nadávat.

+1/0
22.12.2014 20:51
Foto

D50a75v60i74d 95M19a53t61ě23j65ů 2845742357318

Rad, ale obavam se, ze muj pohled stejne nepochopite. Takze strucne - spolecnost funguje pro vsechny jeji cleny lepe, je-li celkove mnohem mene sesnerovana zakony, prikazy, omezenimi a regulacemi. Ty by mely pokryvat jen to nejzasadnejsi. V takovem pripade pak ale samozrejme pada potreba platit z verejnych penez lidi, kteri ty vetsinou zbytecne zakazy a prikazy vynucuji, a jeste ke vsemu bez elementarni znalosti prava, tedy toho, co maji chranit. Takze budou-li sedet prislusnici MP doma na podpore, lide od nich nebudou pokutovani za v min. 99,9% pripadech domnele a neprokazane prestupky, a v pripade vetsiho "prusvihu" budou volat lepe vybavenou a pro dany ucel vhodnejsi PCR.

+1/−3
22.12.2014 21:11

J36a34n 38M30a96j30z77n80e31r 6402652448328

8-o 99.9% domnělé a neprokázané přestupky. Aha. Tak vy jste asi slušně mimo. Snad si děláte srandu. V opačném případě diskutující na idnes velice klesli.

Ti lidé, jak píšete, jen plní svoji práci. Tak si stěžujte na město či stát, ne na příslušníky MP. Kdyby jí neplnili, tak tu prskáte, že nedělají nic a jsou za to placeni.

Dále, MP v žádném případě není jen na rozdávání pokut za parkování. Ale připadá mi, že jste jich asi moc nepotkal. Pokud byste viděl aspoň párkrát jejich zásahy například v Ostravě, tak si na jejich práci vůbec nestěžujete.

+3/0
22.12.2014 22:19
Foto

D14a17v96i48d 16M70a46t89ě38j38ů 2725802187148

Vite ze sveho zivota o jednom jedinem prestupku, at uz vasem, vasi rodiny, vaseho okoli, nebo kohokoliv, koho znate, ktery byl dle zakona mestskou policii potazmo uradem nebo dokonce soudem prokazan, a tedy dle zakona pokutovan? Sem s nim, bude to zrejme ta vyjmka 0,1% potvrzujici pravidlo. A tech par vaznych pripadu smrdicich tresnym cinem a omezovanim ci ohrozovanim ostatnich lidi nebo jejich majetku, tam by lepe technicky i mentalne vybavena PCR pomohla lepe. Tak muj nazor uz znate, a ted si pockam na vas jeden pripad nejakeho vam znameho prestupku registrovaneho mestskou ci obecni policii a jeho prokazani dle zakona. Staci mi, kdyz to popisete vlastnimi slovy, zadny odkaz ani citaci nezadam.

0/0
22.12.2014 22:35

J89a84n 35M50a97j24z11n78e56r 6232142598878

Bohužel ve svém okolí znám pouze případy, kdy lidi dostali pokutu oprávněně a byli si toho vědomi. Samozřejmě všichni nadávali, ale spíš na to, že měli smůlu. Šlo o parkování v křižovatce, na přechodu, vjezd do jednosměrky, do zákazu vjezdu a tak dále. Pár známých dostalo pokuty i za rušení nočního klidu, kdy byla MP zavolána. Takže správně zakročila. 

Já dostal za poslední rok 3 neoprávněné pokuty za údajné špatné parkování a všechny byly od hlídky PČR. Od městské policie jsem neoprávněnou pokutu nedostal nikdy. Naopak mi mnoho pokut odpustili a že nemuseli. Rozepisovat se radši nebudu, protože to není moc k chlubení. O parkování nešlo.

+1/0
22.12.2014 22:57
Foto

D22a69v54i30d 18M60a85t49ě53j26ů 2265772147888

A jak bylo u vami zminenych opravnene pokutovanych prestupku nalozeno s formalnim a jak s materialnim aspektem? Byly oba naplneny? A pokud ano, coz nerozporuji, byly oba zadokumentovany a podle obou rozhodnuto o prestupku? Zkuste to strucne popsat alespon u jednoho z tech prestupku, prosim. Mam totiz za to, ze takovy prestupek je totiz opravdu raritou, ti lide ze tedy platili vesmes zbytecne, a ze MP sama v obrovske majorite pripadu nepostupovala podle zakona. O tom tady prave pisu, to je tech dle meho soudu 99.9%

0/0
22.12.2014 23:17

J40a96n 95M65a49j88z25n87e95r 6942882678298

Nevím o čem tu píšete, jestli víte co je to blokové řízení (zákon č. 200/1990 Sb.), tak nemůžete napsat, co jste napsal. Takže evidentně nevíte, že podmínka blokového řízení je i to, že je přestupek spolehlivě zjištěn a pachatel přestupku s ním souhlasí. A neříkejte mi, že blokově se řeší jen 0,1% přestupků.

Takže pokud vjedete do jedmosměrky, tak o čem se chcete přít? Potřebujete snad na to fotku, záznam nebo padesát svědků? Kdo není kretén, tak to normálně přizná a vyřeší pokutou na místě. To samé parkování na přechodu. Na takovéto přestupky nepotřebujete žádné uznávání úřadem, jedině pokud půjdete do správního řízení. 

Ale váš názor je asi takový, že pokud vám teoreticky nikdo nedokáže přestupek, který jste evidentně spáchal, tak jste neudělal nic. Jinak si to nedovedu vysvětlit.

0/0
23.12.2014 11:16

V31i34k59t82o44r 55Š82e33d30i83v17ý 8636291310646

"pokud vám teoreticky nikdo nedokáže přestupek" 

No samozřejmě - je třeba údajnému pachateli delikt prokázat, jinak to v právním státě být nesmí.

0/0
23.12.2014 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.