Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze montují nový typ tramvaje, cestující ji vyzkoušejí v dubnu

Opravny pražského dopravního podniku v Hostivaři začaly kompletovat novou čtyřdveřovou bezbariérovou tramvaj. Hrubou stavbu převzaly ve čtvrtek, k první jízdě by měla tramvaj vyrazit v dubnu příštího roku. Zatím není určeno, zda bude určena pro český nebo zahraniční trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a18n 31V96a86l68o36u91c29h 6252737148910

Kéž se podaří. A pokud o to bude trochu zájem (ne jako Liberec, že si to budou stloukat doma na koleně a s prvními problémy nadšení opadne) je to konečně nízkopodlažní náhrada za sólo T3, tedy ne prolézačka jako Varia, ale "autobusový standart" s plně bezbariérovým průchodem a stupínky nad technologickými celky. Pro menší provozy záchrana (ani modernizované T3 nevydrží věčně a Varia ve srovnání s busy v nízkopodlažnosti přeci jen zaostávají), pro velké provozy dobrá varianta na okrajové linky či večerní provoz.R^ 

Spektrum hluku bude vždy jiné než u 60 let poslouchaných T1 přes T3 k T6 či KT8, jelikož po vysokou podlahou je dost místa pro (byť třeba jednostupňové u starších typů) vypružení, zatímco u nízkopodlažních vozů se při konstrukci podvozku a bojuje o každý milimetr (a ona i T3 může znít "podivně" pokud se u ní použijí kola s jinou konstrukcí).

+1/0
13.12.2014 20:00

J14i83ř10í 84K23r13e33j45č89í25k 2147798384946

Pěkná. R^

0/0
13.12.2014 13:02

J98a66n 53Š11p58e81c62i19á36n 2140470299919

Jedna uz jezdi dva roku v Liberci. 50let tu jezdi pod oknama stejne tramvaje. Pak se poridi jedna EVO a kdo by to cekal - je znatelne hlucnejsi.Lidem v 5.kvetnu se klepou okna.

+1/0
13.12.2014 10:22

J62a59n 62K64o29h90l 4513447121704

Ja osobne s ni nikdy nejel, ale z pohledu chodce a ridice mi vzdycky prave prisla ticha. Ale je fakt, ze rada lidi to vidi presne opacne, tak na tom asi neco bude..

0/0
13.12.2014 10:47

J10i60ř29í 98K67r52e70j12č14í34k 2197728374986

Hlučnější zcela určitě není a testy to prokázali, jen se produkovaný hluk pohybuje v jiných oblastech spektra. Prostě zní jinak, což je pochopitelný.

0/0
13.12.2014 13:02

M34a31r69t89i43n 83K49u65ř23í44t80k74a 6867206798705

Prostě zní jinak, než jsme zvyklí. Zatímco na kravál T3, byt je sebevětší, jsme už otupělí, EVO nám bude vadit, dokud opět neotupíme.

0/0
13.12.2014 19:19

E64v67ž98e42n 31P41o68l47á78k 3698708891123

Za hluk, co tak vím, obvykle může spíše stav trati než vozidla, pokud není hlučná přímo výzbroj.

+2/0
13.12.2014 17:34

M47i27c74h48a81l 92H63o33r52k12ý 9795385414229

Ta je ale nepěkná.Řekl by mongoloidní ;-D

+2/0
13.12.2014 8:26

J50i38ř96í 61J67o64z86a 3588693890431

Je škaredá jak noc, to ForCity je oproti ní miss...

+3/0
13.12.2014 6:49

R44o10m78a66n 19P14o52l36á25č84e47k 5286179325

To může být, ale když bude cena za soupravu např. 2/3 ceny 15T, tak pro menší provozy jasná volba...

0/0
13.12.2014 22:52

M33i30l10a73n 33M63a41j51e73r58č43í36k 1430550144646

dovolil bych si tipnout, že cena jedné by mohla být i kolem 15mil. či max do 20mil. (viz. http://www.oltv.cz/nove-tramvaje-pro-olomouc-video-716.html ) = za cenu 15T/cca 70mil by měly být cca 4 vozy EVO1 = 2 cca 30m dlouhé soupravy.

Jinak pro okrajová přepravní období (případně i okrajové/doplňkové celodenní linky) je cca 30m dlouhá kloubová 15T nebetyčným plýtváním i pro velké provozy = i tyto by potřebovaly ve vozovém parku jeho 1/3 až 1/2 přepravní kapacity ve spřažitelných/rozpřažitelných soupravách tzv. sólo vozů = např. EVO1!

0/0
14.12.2014 1:10

L29e19o 52V24a61n91ě89k 6103877693378

Vypadá poněkud ošklivě...

+5/−2
12.12.2014 21:17

D64a81n78i23e94l 51K57r13o44n76e16r 7544384506547

...ale ma dobre srdce

+6/0
12.12.2014 21:42

M10a90r96e80k 49K69l57u11f89a 3948704144866

Naopak, mně se moc líbí ..... R^

+2/0
13.12.2014 8:02

O56n23d54ř45e81j 19M40a60r76e76k 9922650857539

Podílejí se na tom Krndovské opravny? Tak to asi pro Prahu bude. A pro Blavu.

0/0
12.12.2014 20:55

O24n68d57ř15e64j 67P48o46k53o27r77n39ý 7765862147842

A pro Krnov ....

0/0
13.12.2014 0:06

J57i18ř96í 42J43o86z70a 3518863880141

Pokud vím tak v Bratislava má objednané tramvaje Škoda 29T - ForCity Plus

0/0
13.12.2014 6:53

M10a82r22t66i13n 61K64u71ř53í80t96k37a 6697106848715

Koncepce tramvaje nepočítá s metrovým rozchodem.

0/0
13.12.2014 7:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.