Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze montují nový typ tramvaje, cestující ji vyzkoušejí v dubnu

Opravny pražského dopravního podniku v Hostivaři začaly kompletovat novou čtyřdveřovou bezbariérovou tramvaj. Hrubou stavbu převzaly ve čtvrtek, k první jízdě by měla tramvaj vyrazit v dubnu příštího roku. Zatím není určeno, zda bude určena pro český nebo zahraniční trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a91n 27V66a22l60o20u60c17h 6702857258850

Kéž se podaří. A pokud o to bude trochu zájem (ne jako Liberec, že si to budou stloukat doma na koleně a s prvními problémy nadšení opadne) je to konečně nízkopodlažní náhrada za sólo T3, tedy ne prolézačka jako Varia, ale "autobusový standart" s plně bezbariérovým průchodem a stupínky nad technologickými celky. Pro menší provozy záchrana (ani modernizované T3 nevydrží věčně a Varia ve srovnání s busy v nízkopodlažnosti přeci jen zaostávají), pro velké provozy dobrá varianta na okrajové linky či večerní provoz.R^ 

Spektrum hluku bude vždy jiné než u 60 let poslouchaných T1 přes T3 k T6 či KT8, jelikož po vysokou podlahou je dost místa pro (byť třeba jednostupňové u starších typů) vypružení, zatímco u nízkopodlažních vozů se při konstrukci podvozku a bojuje o každý milimetr (a ona i T3 může znít "podivně" pokud se u ní použijí kola s jinou konstrukcí).

+1/0
13.12.2014 20:00

J89i82ř98í 88K91r31e45j23č53í16k 2397908374326

Pěkná. R^

0/0
13.12.2014 13:02

J23a20n 17Š78p43e58c22i56á52n 2200780629899

Jedna uz jezdi dva roku v Liberci. 50let tu jezdi pod oknama stejne tramvaje. Pak se poridi jedna EVO a kdo by to cekal - je znatelne hlucnejsi.Lidem v 5.kvetnu se klepou okna.

+1/0
13.12.2014 10:22

J82a73n 21K39o44h95l 4333907941824

Ja osobne s ni nikdy nejel, ale z pohledu chodce a ridice mi vzdycky prave prisla ticha. Ale je fakt, ze rada lidi to vidi presne opacne, tak na tom asi neco bude..

0/0
13.12.2014 10:47

J63i20ř90í 54K83r90e47j21č36í30k 2327878474966

Hlučnější zcela určitě není a testy to prokázali, jen se produkovaný hluk pohybuje v jiných oblastech spektra. Prostě zní jinak, což je pochopitelný.

0/0
13.12.2014 13:02

M63a17r81t37i76n 35K56u78ř22í67t55k39a 6797946108565

Prostě zní jinak, než jsme zvyklí. Zatímco na kravál T3, byt je sebevětší, jsme už otupělí, EVO nám bude vadit, dokud opět neotupíme.

0/0
13.12.2014 19:19

E41v98ž31e24n 33P24o32l66á66k 3728608711673

Za hluk, co tak vím, obvykle může spíše stav trati než vozidla, pokud není hlučná přímo výzbroj.

+2/0
13.12.2014 17:34

M36i69c60h85a72l 42H79o88r50k62ý 9285565174419

Ta je ale nepěkná.Řekl by mongoloidní ;-D

+2/0
13.12.2014 8:26

J78i86ř38í 61J67o25z36a 3738893880251

Je škaredá jak noc, to ForCity je oproti ní miss...

+3/0
13.12.2014 6:49

R81o40m91a58n 70P19o62l94á16č54e41k 5856789935

To může být, ale když bude cena za soupravu např. 2/3 ceny 15T, tak pro menší provozy jasná volba...

0/0
13.12.2014 22:52

M31i67l75a52n 57M68a95j75e16r90č87í79k 1440980144516

dovolil bych si tipnout, že cena jedné by mohla být i kolem 15mil. či max do 20mil. (viz. http://www.oltv.cz/nove-tramvaje-pro-olomouc-video-716.html ) = za cenu 15T/cca 70mil by měly být cca 4 vozy EVO1 = 2 cca 30m dlouhé soupravy.

Jinak pro okrajová přepravní období (případně i okrajové/doplňkové celodenní linky) je cca 30m dlouhá kloubová 15T nebetyčným plýtváním i pro velké provozy = i tyto by potřebovaly ve vozovém parku jeho 1/3 až 1/2 přepravní kapacity ve spřažitelných/rozpřažitelných soupravách tzv. sólo vozů = např. EVO1!

0/0
14.12.2014 1:10

L98e95o 69V95a56n59ě49k 6953917913188

Vypadá poněkud ošklivě...

+5/−2
12.12.2014 21:17

D93a22n34i34e55l 52K81r73o93n68e96r 7474414566847

...ale ma dobre srdce

+6/0
12.12.2014 21:42

M63a84r66e81k 38K28l94u12f12a 3418884184966

Naopak, mně se moc líbí ..... R^

+2/0
13.12.2014 8:02

O74n17d36ř55e64j 75M87a81r93e65k 9622340907279

Podílejí se na tom Krndovské opravny? Tak to asi pro Prahu bude. A pro Blavu.

0/0
12.12.2014 20:55

O39n57d39ř97e32j 64P98o73k84o20r35n19ý 7785742277312

A pro Krnov ....

0/0
13.12.2014 0:06

J31i23ř62í 72J75o29z61a 3708903750801

Pokud vím tak v Bratislava má objednané tramvaje Škoda 29T - ForCity Plus

0/0
13.12.2014 6:53

M96a81r90t10i29n 14K36u77ř71í54t11k90a 6857416748425

Koncepce tramvaje nepočítá s metrovým rozchodem.

0/0
13.12.2014 7:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.