Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze montují nový typ tramvaje, cestující ji vyzkoušejí v dubnu

Opravny pražského dopravního podniku v Hostivaři začaly kompletovat novou čtyřdveřovou bezbariérovou tramvaj. Hrubou stavbu převzaly ve čtvrtek, k první jízdě by měla tramvaj vyrazit v dubnu příštího roku. Zatím není určeno, zda bude určena pro český nebo zahraniční trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a83n 73V17a23l15o54u98c80h 6102687228710

Kéž se podaří. A pokud o to bude trochu zájem (ne jako Liberec, že si to budou stloukat doma na koleně a s prvními problémy nadšení opadne) je to konečně nízkopodlažní náhrada za sólo T3, tedy ne prolézačka jako Varia, ale "autobusový standart" s plně bezbariérovým průchodem a stupínky nad technologickými celky. Pro menší provozy záchrana (ani modernizované T3 nevydrží věčně a Varia ve srovnání s busy v nízkopodlažnosti přeci jen zaostávají), pro velké provozy dobrá varianta na okrajové linky či večerní provoz.R^ 

Spektrum hluku bude vždy jiné než u 60 let poslouchaných T1 přes T3 k T6 či KT8, jelikož po vysokou podlahou je dost místa pro (byť třeba jednostupňové u starších typů) vypružení, zatímco u nízkopodlažních vozů se při konstrukci podvozku a bojuje o každý milimetr (a ona i T3 může znít "podivně" pokud se u ní použijí kola s jinou konstrukcí).

+1/0
13.12.2014 20:00

J32i11ř71í 68K60r58e18j67č84í44k 2127248274136

Pěkná. R^

0/0
13.12.2014 13:02

J63a21n 86Š42p19e93c85i62á13n 2560970889169

Jedna uz jezdi dva roku v Liberci. 50let tu jezdi pod oknama stejne tramvaje. Pak se poridi jedna EVO a kdo by to cekal - je znatelne hlucnejsi.Lidem v 5.kvetnu se klepou okna.

+1/0
13.12.2014 10:22

J71a84n 88K80o96h66l 4613427371634

Ja osobne s ni nikdy nejel, ale z pohledu chodce a ridice mi vzdycky prave prisla ticha. Ale je fakt, ze rada lidi to vidi presne opacne, tak na tom asi neco bude..

0/0
13.12.2014 10:47

J86i50ř85í 24K90r44e49j70č92í95k 2127908874926

Hlučnější zcela určitě není a testy to prokázali, jen se produkovaný hluk pohybuje v jiných oblastech spektra. Prostě zní jinak, což je pochopitelný.

0/0
13.12.2014 13:02

M66a58r27t85i69n 96K24u69ř70í52t46k81a 6957626158565

Prostě zní jinak, než jsme zvyklí. Zatímco na kravál T3, byt je sebevětší, jsme už otupělí, EVO nám bude vadit, dokud opět neotupíme.

0/0
13.12.2014 19:19

E65v70ž36e56n 98P91o32l79á93k 3288628851153

Za hluk, co tak vím, obvykle může spíše stav trati než vozidla, pokud není hlučná přímo výzbroj.

+2/0
13.12.2014 17:34

M92i13c79h96a94l 24H47o48r74k71ý 9395495264799

Ta je ale nepěkná.Řekl by mongoloidní ;-D

+2/0
13.12.2014 8:26

J43i76ř19í 47J86o65z45a 3398413640401

Je škaredá jak noc, to ForCity je oproti ní miss...

+3/0
13.12.2014 6:49

R93o74m36a47n 91P51o44l38á63č76e48k 5656839105

To může být, ale když bude cena za soupravu např. 2/3 ceny 15T, tak pro menší provozy jasná volba...

0/0
13.12.2014 22:52

M48i66l18a90n 97M95a17j81e22r87č12í84k 1790750294696

dovolil bych si tipnout, že cena jedné by mohla být i kolem 15mil. či max do 20mil. (viz. http://www.oltv.cz/nove-tramvaje-pro-olomouc-video-716.html ) = za cenu 15T/cca 70mil by měly být cca 4 vozy EVO1 = 2 cca 30m dlouhé soupravy.

Jinak pro okrajová přepravní období (případně i okrajové/doplňkové celodenní linky) je cca 30m dlouhá kloubová 15T nebetyčným plýtváním i pro velké provozy = i tyto by potřebovaly ve vozovém parku jeho 1/3 až 1/2 přepravní kapacity ve spřažitelných/rozpřažitelných soupravách tzv. sólo vozů = např. EVO1!

0/0
14.12.2014 1:10

L62e71o 25V66a11n48ě20k 6113827303948

Vypadá poněkud ošklivě...

+5/−2
12.12.2014 21:17

D20a62n12i94e21l 34K47r47o97n36e48r 7424674326217

...ale ma dobre srdce

+6/0
12.12.2014 21:42

M62a47r44e16k 70K67l18u92f23a 3758504274976

Naopak, mně se moc líbí ..... R^

+2/0
13.12.2014 8:02

O98n56d17ř17e77j 11M96a29r20e92k 9902590417379

Podílejí se na tom Krndovské opravny? Tak to asi pro Prahu bude. A pro Blavu.

0/0
12.12.2014 20:55

O31n42d24ř39e56j 43P89o85k72o65r75n58ý 7365112687872

A pro Krnov ....

0/0
13.12.2014 0:06

J28i70ř17í 48J48o51z29a 3408643660351

Pokud vím tak v Bratislava má objednané tramvaje Škoda 29T - ForCity Plus

0/0
13.12.2014 6:53

M90a52r53t53i56n 38K40u86ř59í98t46k92a 6827186238825

Koncepce tramvaje nepočítá s metrovým rozchodem.

0/0
13.12.2014 7:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.