Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kupon MHD zlevní nejdřív za půl roku, nečekejte, nabádá Pražany radní

Pokud vám v závěru roku končí platnost ročního kuponu do MHD, s koupí nového neváhejte. To radí Pražanům radní pro dopravu Petr Dolínek. Reaguje tak na množící se dotazy ohledně slibovaného výrazného snížení ceny kuponu. To by podle něj mohlo přijít až přibližně v polovině příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i89c14h25a28l 54N29o87v51á87k 4475747712271

Slibem neurazíš.

A nebude třeba za 3 roky vymýšlet nový předvolební trhák. :-)

+1/0
12.12.2014 23:28

T73o40m80á26š 76S79m38é20k20a34l 4897111459813

Aby po zdlouhave a pracne analyze nezjistili, ze musi vlastne zdrazit, protoze analyza stala 500 milionu :-P

+1/0
12.12.2014 20:12

V54l19a69d80i25m55í75r 30H47o63l44ý 8894981346177

Kupuji měsíční, přenosný a používám ho spolu s manželkou.

Mazánkovu, Kolibříkovu a Garážmistrovu kartu si nikdy nekoupím.

Možná si nějakou náhradu Opencard koupím, ale ti tři budou sedět spolu na cele.

0/0
12.12.2014 18:33

R91o28m96a38n 19J88a27v75o77r93s18k11i 7306546311693

Stbáci slibovali a hlupáci je volili.

+2/0
12.12.2014 16:31

P19a83v47e72l 95P21o26p36e17l81k82a 2411564180838

Tak já vám poradím, do ceníku místo číslic 47(50) napište 36(50), tj. změna 2 číslic , dokonce je máte vedle sebe na klávesnici a pak už na nic nesahejte a je to hned, případně požádejte nějakého žáka první třídy.....Ale když se nechce tak se založí komise a analyzuje se.

+4/0
12.12.2014 15:23

J60i41r81i 10K45n71o35t66e87k 2459178498359

To si dělají legraci, ne? Co na tom chtějí diskutovat a anamyzovat? Ještě bych to chápal v případě papírových kuponů, ty se musí natisknout distribuovat atd.. Ale v případě elektronického záznamu do Open card? Nevšiml jsem si, že by se půl roku analyzovalo, když jízdné zdražovali.

 Ať prostě raději přiznají, že si z lidí dělali blázny a žádné slevy nebudou, než takovéto hloupé výmluvy..

+8/0
12.12.2014 15:10

R92a84d66e45k 98J90a48n78a82t96a 9985206444652

Jde samozřejmě o to, že v případě zlevnění už teď (tj. letošní rozpočet DPP i hl.m. Prahy) by prostě chyběly DPP peníze a nebylo by je kde vzít (protože letošní rozpočet je schválen už dávno, ještě předchozí radou). Totéž by se stalo, pokud by lidi nákup kupónu v očekávání zlevnění odkladáli, opět nedostatek cash na účtě.

Rozpočet na příští rok se ale už nějakým způsobem pozměnitt dá.

0/0
14.12.2014 21:12

V81í10t 14G65a44b95r92i71e38l 5944863436337

Podle mě je i původní cena dost v pohodě.

+3/−1
12.12.2014 15:01

J11i44r21i 78B20e54d79n36a26r 5433144575596

To je panečku přístup, takový socialistický. Napřed populisticky prohlásit dáme, zlevníme o desítky procent, a pak teprve rok zjišťovat jak to zajistit a kde na to vlastně vzít peníze.

+5/0
12.12.2014 14:52

J19a73k25u74b 10H10a41v15l90í70č94e73k 2788534488595

Všechno bude, jen mě musíš volit!!!!!!

+3/0
12.12.2014 14:29

M61i65c11h86a21l 38Z34e12t69e82k 3758392170317

Než populisticky zlevňovat jízdné, raději bych se zasadil o návrat pražské MHD do období před zářím 2012. Takže opět prodloužit autobusové linky až k metru, zrušit nesmyslné tzv. Metrobusy", vrátit zrušené spoje (např. BUS 149 nebo 217) a mj. zavést jízdné důchodcům, alespoň v dopravní špičce. Aby se naučili využívat méně frekventované časy mimo dopr. špičku.

+2/−2
12.12.2014 14:14

T39e50r68e95z91a 40H32o14l25á 4484593323897

jsem pro. Každý důchodce by navíc musel nosit žlutou pásku na rukávu a zavedla bych povinnost, aby se v případě, že pocestuje v ranní špičce, musel při nástupu do dopravního prostředku všem spolucestujícím hlasitě omluvit, že vůbec žije.

0/−1
14.12.2014 19:36

R72a29d58e87k 78J49a14n15a79t54a 9885366974842

Omluvit se nemusí, stačí normálně zaplatit jízdenku.

+1/0
14.12.2014 21:13

M67i77l19a12n 64M31a74j12e43r55č49í32k 1200110434206

Tak osobně musím říct, že většině cestujících pražské MHD jezdící na předplatné bych klidně umožnil koupi uvedeného zlevněného kupónu, který by jim stačil pro jejich pravidelné cestování mezi domovem a pracovištěm, ale POKUD NEJSOU NA OPAČNÝCH KONCÍCH MĚSTA = pro jednotlivou jízdu jim rozhodně nestačí přestupní jízdenka za 24Kč, protože cesta přesahuje 30minut a museli by tedy platit za 90minutovou jízdenku 32Kč.

No a 32:24 a 4750:3650 ke v obou případech cca 1,3 = totožný poměr cen za delší/kratší cestování - ať je placeno jednorázově či předplaceně!

Území Prahy bych rozdělil (odvozeně od sousedících MČ) do cca 6-ti zón = 1 centrální (cca P1 + P2 + Dejvice + Holešovice +,Karlín + Smíchov) s níž by sousedila každá z pěti dalších rozmístěných kolem ní. každý kupující zlevněného předplatního kupónu by si vybral jednu z "okrajových" zón a kupón by platil v ní a sousedních = vždy i v centrální a vždy by neplatil jen ve dvou okrajových zónách ležících za centrem proti té vybrané (a ta by nebyla vázaná ani na bydliště/pracoviště, takže to může být jen pravidelně průjezdní mezi těmito cíli)!

+1/−9
12.12.2014 14:09

J24i91r78i 45K33n30o77t70e59k 2619418638409

Jako pražák musím říct, že tohle je hrozná šílenost. Když už si pořizuji předplacený kupon, chci na něj jezdit volně po celé Praze a ne řešit kde mi platí. To už je lepší stávající situace než tohle...

+7/0
12.12.2014 15:12

V64á10c27l82a37v 66Z81e50l46i26n75k49a 2492180563542

Já tedy jen nejvyšší stádium náplavy, ale názor mám úplně stejný. Tohle navrhnout nějaký student na dopravce v rámci semestrálky, tak poletí, že vycukne dveře z pantů.

+5/0
12.12.2014 15:21

M68i34l22a35n 44M31a68j57e37r35č15í45k 1540700104316

Takže je:

A) odborně nesmyslné rozdělení měst do zón - :

1.) Brna - do dvou č.100 a 101 ( http://www.idsjmk.cz/mapa/Plan-site-Brno.gif ), byť tyto jsou kruhově uspořádané (na rozdíl od "zbytku" IDS JMK)

2-) Ostravy - do čtyř ( http://www.dpo.cz/jizdne/tarifni-zony.html ), tato i v tzv. dlouhodobém jízdném (na rozdíl od Brna) rozlišuje jeho platnost právě dle zón ( http://www.dpo.cz/soubory/jizdne/dlouhodobe-2014.pdf )

B) zcela spravedlivé, když člověk, který by za jednotlivou jízdu zaplatil levnější časovou jízdenku (protože mu stačí na cestu kratší čas = ujede MHD menší vzdálenost / obsazuje ji kratší dobu) je koupí časové jízdenky MÉNĚ ZVÝHODNĚN NEŽ CESTUJÍCÍ, JENŽ BY NA JEDNOTLIVOU JÍZDU MUSEL KUPOVAT DRAŽŠÍ JÍZDENKU S DELŠÍ ČASOVOU PLATNOSTÍ (protože ujede MHD delší vzdálenost / zabírá v MHD místo delší dobu)?

Můj návrh vychází z přesvědčení, že SOUČASNÁ (ČASTĚJŠÍ)  PRAXE POVINNOSTI CESTUJÍCÍCH SI VÝBRAT MEZI DVOJÍM KRÁTKODOBÝM A MÍT MOŽNOST KOUPĚ JEDINÉHO DLOUHODOBÉHO JÍZDNÉHO JE PRO NĚ NAPROSTO NESPRAVEDLIVÁ + viditelně NENÍ ODBORNÍKY POVAŽOVÁNA ZA JEDINOU MOŽNOST!!!

A ve městě, které je svou velikostí i organizační strukturou (a pravomocemi) srovnatelné s krajem uvedené musí platit násobně.

0/−3
13.12.2014 21:34

M56i28r15o88s67l81a73v 84B66u69č74e82k 6323903641944

Inu klasika klasiky - "Slibem neurazíš" .. R^

+4/0
12.12.2014 14:04
Foto

J65a44n 24H40a72ž16m13u38k93a 6813386665

Nečeká na analýzy, ale zlevní, až většina koupí nový kupón.

+3/0
12.12.2014 13:54

M65a59t92o27u20š 86B80á67r43t71a 4866970596388

Volební heslo Jízdné za deset korun denně je krásným příkladem, že slibem nezarmoutíš. Pražáci, co jste ty slibující volili - chyťte se za nos!

+4/0
12.12.2014 13:30
Foto

M13i52c65h72a91l 92J20o74s71e47k 2668711368738

Já si klidně počkám, čtvrtletní kupón to zatím jistí.

0/0
12.12.2014 13:16
Foto

B88r48o32n18i87s55l73a79v 87G17a49b59r14y65š 2452369401

Měsíčník za 550 Kč a roční jízdenka za 4750 Kč jsou na Prahu velmi slušné ceny. Nechápu, proč to chtějí tlačit ještě dolů. Chomutov, Most nebo Liberec jsou na tom hůř a jsou to mnohonásobně menší města.

+16/−1
12.12.2014 13:14

J73a10k23u20b 27L28o19s89m98a93n 6334289381716

Na cenu voliči slyší a nemyslí...a když se sleví, peníze se lidem seberou jindy, ani na magistrátě si bankovky netisknou!

+3/0
12.12.2014 13:15

K64a72r78e86l 97N16a20s52t88o52u48p98i36l 3640611480111

Já jsem je nevolil, ale na zlevnění se těším...:-P

+1/−2
12.12.2014 13:50

M71a34r56t54i17n 63W97a48l37l83n68e27r 6115250244370

Kdybych 1000 Kč za roční jízdenku ušetřil, mohl bych jet 5 krát z hospody místo noční tramvají taxíkemR^

No, neber to.

+3/0
12.12.2014 13:24

P61a61v96e55l 92V47o86s32á73h72l58o 5583773278473

ať počítám jak počítám, musíte mít hospodu v baráku aby to na taxi vyšlo:-)

0/−2
12.12.2014 13:31

T65o52m49á25š 63K39u33č36e87r19a 5697952907942

Souhlasím. Třeba lístek na MHD v Ústí stojí taky 550 a nemá výhodu integrace, čili třeba vlakem tam jezdíte stále za své.

0/0
12.12.2014 13:40
Foto

B24r37o90n50i53s43l27a73v 26G36a98b75r96y75š 2882269421

Ano, Ústí není tak progresivní jako Praha nebo Brno. A co už vůbec nechápu, lidi chtějí ušetřit, ale přitom jezdí autem.

0/0
12.12.2014 13:46

T94o87m68á14š 87K77n87a35i27f90l 6643160607770

Babišovci jsou populisti ... a takhle to vypadá.

+2/0
12.12.2014 14:21
Foto

B95r81o30n38i40s83l61a89v 47G89a54b73r35y47š 2962379481

Poslyšte, a slíbilo ANO zlevnění kuponu před nebo po volbách? Nepamatuju si, že by se o tom u voleb do zastupitelstva mluvilo. Tím je nechci ale obhajovat, jen mi přijde nefér se strefovat do někoho jen proto, že je to Babiš.

0/−2
12.12.2014 14:31

P29e15t81r 28T12y68č95k45a 6355442919642

Tržní logika spíš velí, že čím větší město tím levněji by ten kupon měl vyjít. Fixní náklady se více rozloží. Navíc když se připočítají turisté kteří v Chomutově nebo Mostě prostě nejsou.

0/0
12.12.2014 14:22

M17i77l44a16n 69M44a23j24e98r77č51í50k 1240420664896

jenže ve větším provozu:

1.) enormně rostou náklady na zajištění odpovídajícího většího množství/kapacity MHD (i při zajištění totožnými druhy dopravy)

2.) rostou i fixní náklady využíváním dražších (protože jsou kapacitnější, rychlejší a pro cestující bezpečnější) druhů dopravy - drážní kolejová doprava (od nejlevnější TRAMvajové přes dražší VLAKOVOU/ŽELEZNIČNÍ po nejdražší METRO/PODZEMNÍ) je nákladnější než silniční (autoBUSy) či i drážní nekolejová (TROLEJbusy).

0/0
13.12.2014 22:02

J49a48n 16D22l19o46u13h90ý 8806730693460

roční tramvajenka zlevní za půl roku... to je bomba ;-D;-D

+3/−2
12.12.2014 13:12

P37e72t33r 16T27y82č76k55a 6415582369682

To není dálniční známka. Počátek platnosti si můžeš zvolit. Tj. třeba od 1.7 do 30.6.

+3/0
12.12.2014 14:29

J54a85n 34D86l47o90u77h63ý 8626830363870

to je pravda, ale dřív se prodávali jen na kalendářní rok a moc lidí, co si to už změnilo, fakt není ;-D;-D

+1/−2
12.12.2014 15:52

J41o11s83e43f 17S96c78h96m20i16d95t 5253107953192

Ve skutečnosti to tak mají všichni "pomalí" a postgraduální studenti nad 26 let. ;) Do jejich 26. narozenin si kupují studentskou a dál tu nezlevněnou.

0/0
29.12.2014 13:10

P64e16t96r 45M62i23c28h73á27l67e49k 4379960466818

Nebylo by lepší nejdříve analyzovat a pak teprve slibovat?

+13/0
12.12.2014 13:05

M15i36l88a89n 98Z30í14t79k45a 4342624208677

A co na to paní primátorka ?, to jsem zvědav, zda vycouvá :-P

http://praha.idnes.cz/chat-s-adrianou-krnacovou-0yb-/praha-zpravy.aspx?c=A141024_102530_praha-zpravy_bur 

A Krnáčová hodlá odškodnit i ty, kteří si kupón koupí za současnoucenu. „Počítáme i s případnou kompenzací Pražanů, kteří si teď koupí kupon za plnou cenu,“ slíbila.

Zdroj:http://praha.idnes.cz/chat-s-adrianou-krnacovou-0yb-/praha-zpravy.aspx?c=A141024_102530_praha-zpravy_bur

+3/0
12.12.2014 12:58

J57a76n 69D80l50o54u24h49ý 8436190193290

To se už vyřešilo: Krnda bude rozdávat koblihy... :-P

+2/0
12.12.2014 13:14

P90e72t85e95r 35B90a52r17n29e17y 8756207304600

to mozete byt v Prahy radi, nas v Bratislave zdieraju viac, mozeme vam len zavidiet

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1013641_380805062087792_8348063078214911848_n.jpg?oh=0abdcc96c941180449247ed33dd698c6&oe=551706EF&__gda__=1430472658_2de9cc9b14822c33aba17eae6b29be96

+1/0
12.12.2014 12:54

K83a11r94e39l 86U85r53b47a33n 2714534981929

Na dopravu v Praze doplácíme 1 miliardu ze svých daní ročně.

+2/0
12.12.2014 12:58

M87i37l61a23n 62P13a92v72e38l61k72a 5258260857107

Tak teď to budou 2 miliardy.

+1/0
12.12.2014 13:05
Foto

M47i96c92h67a84l 21J66o38s94e95k 2848461758918

Pořád dobrý. Ve Švýcarsku to vychází na naše kolem 100.000,- Kč ročně.

0/0
12.12.2014 13:25

R78a97d68e73k 76J88a14n35a43t47a 9585576444662

General-Abo ve Švýcarsku opravdu stojí dost (3655 CHF = 84 000 Kč ročně). Ale dá se s tím neomezeně jezdit po celé zemi (všechny vlaky, autobusy, MHD i trajekty).

+1/0
14.12.2014 21:16

T25o93m90á89š 91K84u61č22e14r24a 5137962127892

Jsem četl na speciálním webu, který se věnuje dopravě, že v té vaší Blavě se raději odstavila smyčka u nádraží, protože na opravu nebyly peníze. Dokonce jsem četl na tomtéž webu, že Blavu zatím nebrázdí jediná nízkopodlažní tramway, že máte pořád ty ČKDacke masiny. To tedy poteš košte.

+1/0
12.12.2014 13:45

M84i31l82a15n 34M98a60j71e67r88č81í48k 1510890614356

TRAMvajové tratě v Blavě letos začali opravovat/rekonstruovat a pokračování mají určitě naplánováno hned na nadcházející rok.

Sic tam neměli donedávna jedinou NP tramvaj, tak již byla zpráva o dodání 1. z mnoha od Škoda transport - osobně myslím, že nechvátání s obnovou voz. parku se jim vyplatí v kvalitě konstrukce (včetně využitelnosti interiéru) i ve slušné ceně za kus (rozhodně nebude dosahovat pražských cen 60 až 70 milionů)!

A na druhou stranu mám pocit, že jsou na tom u BUS s podílem NP vozů lépe než Praha.

0/0
15.12.2014 8:24

P52a89v29e76l 45V20o43s72á41h61l87o 5803943788873

otázka tedy zní. S kým budou příště půl roku analyzovat až se bude zdražovat:-P

+8/0
12.12.2014 12:47

J55i16ř98í 11M44a86c85e88k 3555845764521

Takže tradičně začínají couvat z předvolebních slibů. Těší mě jediné - já jsem ANO nevolil.

+13/0
12.12.2014 12:38

M10a38r66t42i71n 91W37a77l92l63n38e57r 6335430114190

Já rozhodně nejsem voličem ANO, ale pro pořádek musím říct, že tohle měla v programu Trojkoalice.

+2/0
12.12.2014 13:18

J55a20n 14K65u68b87a47l60e64k 4119160503746

To jako opravdu? 550 za celou prahu na mesic nekomu prijde moc? Ach boze, to jsme to dopracovali...

+8/−5
12.12.2014 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.