Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kupon MHD zlevní nejdřív za půl roku, nečekejte, nabádá Pražany radní

Pokud vám v závěru roku končí platnost ročního kuponu do MHD, s koupí nového neváhejte. To radí Pražanům radní pro dopravu Petr Dolínek. Reaguje tak na množící se dotazy ohledně slibovaného výrazného snížení ceny kuponu. To by podle něj mohlo přijít až přibližně v polovině příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i52c63h61a38l 69N20o17v42á79k 4765497212741

Slibem neurazíš.

A nebude třeba za 3 roky vymýšlet nový předvolební trhák. :-)

+1/0
12.12.2014 23:28

T65o19m92á96š 28S60m35é28k46a26l 4847791929113

Aby po zdlouhave a pracne analyze nezjistili, ze musi vlastne zdrazit, protoze analyza stala 500 milionu :-P

+1/0
12.12.2014 20:12

V83l73a36d10i44m81í24r 31H50o71l93ý 8854651456457

Kupuji měsíční, přenosný a používám ho spolu s manželkou.

Mazánkovu, Kolibříkovu a Garážmistrovu kartu si nikdy nekoupím.

Možná si nějakou náhradu Opencard koupím, ale ti tři budou sedět spolu na cele.

0/0
12.12.2014 18:33

R45o13m79a42n 71J76a70v82o52r92s24k16i 7896806561323

Stbáci slibovali a hlupáci je volili.

+2/0
12.12.2014 16:31

P31a44v24e33l 53P88o34p54e94l31k44a 2671314120428

Tak já vám poradím, do ceníku místo číslic 47(50) napište 36(50), tj. změna 2 číslic , dokonce je máte vedle sebe na klávesnici a pak už na nic nesahejte a je to hned, případně požádejte nějakého žáka první třídy.....Ale když se nechce tak se založí komise a analyzuje se.

+4/0
12.12.2014 15:23

J93i89r81i 10K23n15o46t31e34k 2229898838179

To si dělají legraci, ne? Co na tom chtějí diskutovat a anamyzovat? Ještě bych to chápal v případě papírových kuponů, ty se musí natisknout distribuovat atd.. Ale v případě elektronického záznamu do Open card? Nevšiml jsem si, že by se půl roku analyzovalo, když jízdné zdražovali.

 Ať prostě raději přiznají, že si z lidí dělali blázny a žádné slevy nebudou, než takovéto hloupé výmluvy..

+8/0
12.12.2014 15:10

R30a75d33e49k 92J48a72n50a51t21a 9905556784342

Jde samozřejmě o to, že v případě zlevnění už teď (tj. letošní rozpočet DPP i hl.m. Prahy) by prostě chyběly DPP peníze a nebylo by je kde vzít (protože letošní rozpočet je schválen už dávno, ještě předchozí radou). Totéž by se stalo, pokud by lidi nákup kupónu v očekávání zlevnění odkladáli, opět nedostatek cash na účtě.

Rozpočet na příští rok se ale už nějakým způsobem pozměnitt dá.

0/0
14.12.2014 21:12

V47í50t 42G12a61b49r59i29e25l 5174793436277

Podle mě je i původní cena dost v pohodě.

+3/−1
12.12.2014 15:01

J84i23r89i 20B63e15d27n34a29r 5963934745816

To je panečku přístup, takový socialistický. Napřed populisticky prohlásit dáme, zlevníme o desítky procent, a pak teprve rok zjišťovat jak to zajistit a kde na to vlastně vzít peníze.

+5/0
12.12.2014 14:52

J80a91k20u37b 43H56a10v59l25í68č58e31k 2878374618105

Všechno bude, jen mě musíš volit!!!!!!

+3/0
12.12.2014 14:29

M37i50c61h10a28l 52Z47e37t79e20k 3688762460267

Než populisticky zlevňovat jízdné, raději bych se zasadil o návrat pražské MHD do období před zářím 2012. Takže opět prodloužit autobusové linky až k metru, zrušit nesmyslné tzv. Metrobusy", vrátit zrušené spoje (např. BUS 149 nebo 217) a mj. zavést jízdné důchodcům, alespoň v dopravní špičce. Aby se naučili využívat méně frekventované časy mimo dopr. špičku.

+2/−2
12.12.2014 14:14

T35e98r46e85z42a 96H10o35l70á 4694333683817

jsem pro. Každý důchodce by navíc musel nosit žlutou pásku na rukávu a zavedla bych povinnost, aby se v případě, že pocestuje v ranní špičce, musel při nástupu do dopravního prostředku všem spolucestujícím hlasitě omluvit, že vůbec žije.

0/−1
14.12.2014 19:36

R22a97d42e59k 84J11a93n63a98t12a 9785906754582

Omluvit se nemusí, stačí normálně zaplatit jízdenku.

+1/0
14.12.2014 21:13

M77i47l81a10n 56M82a91j65e74r49č68í35k 1770600344906

Tak osobně musím říct, že většině cestujících pražské MHD jezdící na předplatné bych klidně umožnil koupi uvedeného zlevněného kupónu, který by jim stačil pro jejich pravidelné cestování mezi domovem a pracovištěm, ale POKUD NEJSOU NA OPAČNÝCH KONCÍCH MĚSTA = pro jednotlivou jízdu jim rozhodně nestačí přestupní jízdenka za 24Kč, protože cesta přesahuje 30minut a museli by tedy platit za 90minutovou jízdenku 32Kč.

No a 32:24 a 4750:3650 ke v obou případech cca 1,3 = totožný poměr cen za delší/kratší cestování - ať je placeno jednorázově či předplaceně!

Území Prahy bych rozdělil (odvozeně od sousedících MČ) do cca 6-ti zón = 1 centrální (cca P1 + P2 + Dejvice + Holešovice +,Karlín + Smíchov) s níž by sousedila každá z pěti dalších rozmístěných kolem ní. každý kupující zlevněného předplatního kupónu by si vybral jednu z "okrajových" zón a kupón by platil v ní a sousedních = vždy i v centrální a vždy by neplatil jen ve dvou okrajových zónách ležících za centrem proti té vybrané (a ta by nebyla vázaná ani na bydliště/pracoviště, takže to může být jen pravidelně průjezdní mezi těmito cíli)!

+1/−9
12.12.2014 14:09

J60i90r13i 96K35n63o85t45e21k 2569498818979

Jako pražák musím říct, že tohle je hrozná šílenost. Když už si pořizuji předplacený kupon, chci na něj jezdit volně po celé Praze a ne řešit kde mi platí. To už je lepší stávající situace než tohle...

+7/0
12.12.2014 15:12

V63á14c48l80a32v 56Z54e77l25i95n36k92a 2802360283802

Já tedy jen nejvyšší stádium náplavy, ale názor mám úplně stejný. Tohle navrhnout nějaký student na dopravce v rámci semestrálky, tak poletí, že vycukne dveře z pantů.

+5/0
12.12.2014 15:21

M22i25l82a46n 46M84a60j40e23r17č63í19k 1530970344836

Takže je:

A) odborně nesmyslné rozdělení měst do zón - :

1.) Brna - do dvou č.100 a 101 ( http://www.idsjmk.cz/mapa/Plan-site-Brno.gif ), byť tyto jsou kruhově uspořádané (na rozdíl od "zbytku" IDS JMK)

2-) Ostravy - do čtyř ( http://www.dpo.cz/jizdne/tarifni-zony.html ), tato i v tzv. dlouhodobém jízdném (na rozdíl od Brna) rozlišuje jeho platnost právě dle zón ( http://www.dpo.cz/soubory/jizdne/dlouhodobe-2014.pdf )

B) zcela spravedlivé, když člověk, který by za jednotlivou jízdu zaplatil levnější časovou jízdenku (protože mu stačí na cestu kratší čas = ujede MHD menší vzdálenost / obsazuje ji kratší dobu) je koupí časové jízdenky MÉNĚ ZVÝHODNĚN NEŽ CESTUJÍCÍ, JENŽ BY NA JEDNOTLIVOU JÍZDU MUSEL KUPOVAT DRAŽŠÍ JÍZDENKU S DELŠÍ ČASOVOU PLATNOSTÍ (protože ujede MHD delší vzdálenost / zabírá v MHD místo delší dobu)?

Můj návrh vychází z přesvědčení, že SOUČASNÁ (ČASTĚJŠÍ)  PRAXE POVINNOSTI CESTUJÍCÍCH SI VÝBRAT MEZI DVOJÍM KRÁTKODOBÝM A MÍT MOŽNOST KOUPĚ JEDINÉHO DLOUHODOBÉHO JÍZDNÉHO JE PRO NĚ NAPROSTO NESPRAVEDLIVÁ + viditelně NENÍ ODBORNÍKY POVAŽOVÁNA ZA JEDINOU MOŽNOST!!!

A ve městě, které je svou velikostí i organizační strukturou (a pravomocemi) srovnatelné s krajem uvedené musí platit násobně.

0/−3
13.12.2014 21:34

M58i20r21o96s47l47a32v 96B72u66č44e94k 6763143531364

Inu klasika klasiky - "Slibem neurazíš" .. R^

+4/0
12.12.2014 14:04
Foto

J66a64n 98H41a66ž44m61u78k52a 6183676245

Nečeká na analýzy, ale zlevní, až většina koupí nový kupón.

+3/0
12.12.2014 13:54

M73a91t84o73u78š 49B65á62r19t63a 4366510886988

Volební heslo Jízdné za deset korun denně je krásným příkladem, že slibem nezarmoutíš. Pražáci, co jste ty slibující volili - chyťte se za nos!

+4/0
12.12.2014 13:30
Foto

M92i27c24h58a41l 53J38o79s18e14k 2378431288338

Já si klidně počkám, čtvrtletní kupón to zatím jistí.

0/0
12.12.2014 13:16

B35r69o81n21i45s31l34a48v 80G70a81b39r86y55š 6575604650

Měsíčník za 550 Kč a roční jízdenka za 4750 Kč jsou na Prahu velmi slušné ceny. Nechápu, proč to chtějí tlačit ještě dolů. Chomutov, Most nebo Liberec jsou na tom hůř a jsou to mnohonásobně menší města.

+16/−1
12.12.2014 13:14

J83a80k45u45b 31L41o37s48m80a25n 6154669741536

Na cenu voliči slyší a nemyslí...a když se sleví, peníze se lidem seberou jindy, ani na magistrátě si bankovky netisknou!

+3/0
12.12.2014 13:15

K12a66r81e32l 57N47a43s97t11o54u10p50i69l 3370681260401

Já jsem je nevolil, ale na zlevnění se těším...:-P

+1/−2
12.12.2014 13:50

M34a87r75t45i80n 19W31a70l35l42n12e46r 6295850364970

Kdybych 1000 Kč za roční jízdenku ušetřil, mohl bych jet 5 krát z hospody místo noční tramvají taxíkemR^

No, neber to.

+3/0
12.12.2014 13:24

P21a86v45e49l 43V87o45s28á39h92l21o 5643233778953

ať počítám jak počítám, musíte mít hospodu v baráku aby to na taxi vyšlo:-)

0/−2
12.12.2014 13:31

T54o30m58á30š 22K74u34č56e58r93a 5697382667312

Souhlasím. Třeba lístek na MHD v Ústí stojí taky 550 a nemá výhodu integrace, čili třeba vlakem tam jezdíte stále za své.

0/0
12.12.2014 13:40

B98r87o67n90i20s67l63a51v 36G18a46b52r57y15š 6865974660

Ano, Ústí není tak progresivní jako Praha nebo Brno. A co už vůbec nechápu, lidi chtějí ušetřit, ale přitom jezdí autem.

0/0
12.12.2014 13:46

T95o39m15á52š 73K13n20a42i13f92l 6493830687270

Babišovci jsou populisti ... a takhle to vypadá.

+2/0
12.12.2014 14:21

B35r28o60n76i56s31l56a87v 50G96a25b39r20y47š 6225154950

Poslyšte, a slíbilo ANO zlevnění kuponu před nebo po volbách? Nepamatuju si, že by se o tom u voleb do zastupitelstva mluvilo. Tím je nechci ale obhajovat, jen mi přijde nefér se strefovat do někoho jen proto, že je to Babiš.

0/−2
12.12.2014 14:31

P93e65t52r 85T16y43č67k44a 6285292619952

Tržní logika spíš velí, že čím větší město tím levněji by ten kupon měl vyjít. Fixní náklady se více rozloží. Navíc když se připočítají turisté kteří v Chomutově nebo Mostě prostě nejsou.

0/0
12.12.2014 14:22

M29i30l81a23n 60M39a62j82e20r27č39í28k 1930130944386

jenže ve větším provozu:

1.) enormně rostou náklady na zajištění odpovídajícího většího množství/kapacity MHD (i při zajištění totožnými druhy dopravy)

2.) rostou i fixní náklady využíváním dražších (protože jsou kapacitnější, rychlejší a pro cestující bezpečnější) druhů dopravy - drážní kolejová doprava (od nejlevnější TRAMvajové přes dražší VLAKOVOU/ŽELEZNIČNÍ po nejdražší METRO/PODZEMNÍ) je nákladnější než silniční (autoBUSy) či i drážní nekolejová (TROLEJbusy).

0/0
13.12.2014 22:02

J16a91n 16D19l24o85u59h49ý 8246840283840

roční tramvajenka zlevní za půl roku... to je bomba ;-D;-D

+3/−2
12.12.2014 13:12

P76e35t34r 91T13y47č39k38a 6355222519802

To není dálniční známka. Počátek platnosti si můžeš zvolit. Tj. třeba od 1.7 do 30.6.

+3/0
12.12.2014 14:29

J43a70n 41D97l75o21u77h90ý 8776880373330

to je pravda, ale dřív se prodávali jen na kalendářní rok a moc lidí, co si to už změnilo, fakt není ;-D;-D

+1/−2
12.12.2014 15:52

J17o86s96e10f 89S31c28h43m47i91d23t 5903867423872

Ve skutečnosti to tak mají všichni "pomalí" a postgraduální studenti nad 26 let. ;) Do jejich 26. narozenin si kupují studentskou a dál tu nezlevněnou.

0/0
29.12.2014 13:10

P74e60t32r 54M27i81c19h97á98l50e12k 4429110586298

Nebylo by lepší nejdříve analyzovat a pak teprve slibovat?

+13/0
12.12.2014 13:05

M45i97l37a29n 94Z19í80t69k45a 4712404698457

A co na to paní primátorka ?, to jsem zvědav, zda vycouvá :-P

http://praha.idnes.cz/chat-s-adrianou-krnacovou-0yb-/praha-zpravy.aspx?c=A141024_102530_praha-zpravy_bur 

A Krnáčová hodlá odškodnit i ty, kteří si kupón koupí za současnoucenu. „Počítáme i s případnou kompenzací Pražanů, kteří si teď koupí kupon za plnou cenu,“ slíbila.

Zdroj:http://praha.idnes.cz/chat-s-adrianou-krnacovou-0yb-/praha-zpravy.aspx?c=A141024_102530_praha-zpravy_bur

+3/0
12.12.2014 12:58

J15a10n 65D34l68o81u68h70ý 8776160543740

To se už vyřešilo: Krnda bude rozdávat koblihy... :-P

+2/0
12.12.2014 13:14

P29e71t51e45r 93B53a41r12n83e19y 8656397604880

to mozete byt v Prahy radi, nas v Bratislave zdieraju viac, mozeme vam len zavidiet

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1013641_380805062087792_8348063078214911848_n.jpg?oh=0abdcc96c941180449247ed33dd698c6&oe=551706EF&__gda__=1430472658_2de9cc9b14822c33aba17eae6b29be96

+1/0
12.12.2014 12:54

K77a22r55e95l 84U52r40b92a47n 2814584451229

Na dopravu v Praze doplácíme 1 miliardu ze svých daní ročně.

+2/0
12.12.2014 12:58

M41i31l33a33n 31P18a48v34e76l49k18a 5838650617317

Tak teď to budou 2 miliardy.

+1/0
12.12.2014 13:05
Foto

M53i76c80h42a10l 15J68o46s78e89k 2838751658188

Pořád dobrý. Ve Švýcarsku to vychází na naše kolem 100.000,- Kč ročně.

0/0
12.12.2014 13:25

R44a48d94e74k 68J23a66n87a50t65a 9455366134392

General-Abo ve Švýcarsku opravdu stojí dost (3655 CHF = 84 000 Kč ročně). Ale dá se s tím neomezeně jezdit po celé zemi (všechny vlaky, autobusy, MHD i trajekty).

+1/0
14.12.2014 21:16

T43o20m58á32š 41K28u83č48e48r26a 5877512647662

Jsem četl na speciálním webu, který se věnuje dopravě, že v té vaší Blavě se raději odstavila smyčka u nádraží, protože na opravu nebyly peníze. Dokonce jsem četl na tomtéž webu, že Blavu zatím nebrázdí jediná nízkopodlažní tramway, že máte pořád ty ČKDacke masiny. To tedy poteš košte.

+1/0
12.12.2014 13:45

M91i49l70a32n 77M91a42j13e18r29č89í82k 1880220424486

TRAMvajové tratě v Blavě letos začali opravovat/rekonstruovat a pokračování mají určitě naplánováno hned na nadcházející rok.

Sic tam neměli donedávna jedinou NP tramvaj, tak již byla zpráva o dodání 1. z mnoha od Škoda transport - osobně myslím, že nechvátání s obnovou voz. parku se jim vyplatí v kvalitě konstrukce (včetně využitelnosti interiéru) i ve slušné ceně za kus (rozhodně nebude dosahovat pražských cen 60 až 70 milionů)!

A na druhou stranu mám pocit, že jsou na tom u BUS s podílem NP vozů lépe než Praha.

0/0
15.12.2014 8:24

P94a11v93e43l 13V76o76s18á44h56l42o 5593743408113

otázka tedy zní. S kým budou příště půl roku analyzovat až se bude zdražovat:-P

+8/0
12.12.2014 12:47

J40i53ř28í 27M93a29c59e93k 3945865494811

Takže tradičně začínají couvat z předvolebních slibů. Těší mě jediné - já jsem ANO nevolil.

+13/0
12.12.2014 12:38

M74a86r40t42i66n 13W72a57l42l13n52e20r 6815890324700

Já rozhodně nejsem voličem ANO, ale pro pořádek musím říct, že tohle měla v programu Trojkoalice.

+2/0
12.12.2014 13:18

J80a92n 86K84u87b23a69l81e91k 4799470253936

To jako opravdu? 550 za celou prahu na mesic nekomu prijde moc? Ach boze, to jsme to dopracovali...

+8/−5
12.12.2014 12:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.