Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kupon MHD zlevní nejdřív za půl roku, nečekejte, nabádá Pražany radní

Pokud vám v závěru roku končí platnost ročního kuponu do MHD, s koupí nového neváhejte. To radí Pražanům radní pro dopravu Petr Dolínek. Reaguje tak na množící se dotazy ohledně slibovaného výrazného snížení ceny kuponu. To by podle něj mohlo přijít až přibližně v polovině příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22i16c78h83a98l 53N43o74v92á87k 4325857712901

Slibem neurazíš.

A nebude třeba za 3 roky vymýšlet nový předvolební trhák. :-)

+1/0
12.12.2014 23:28

T12o13m67á57š 28S39m80é17k49a32l 4147651899653

Aby po zdlouhave a pracne analyze nezjistili, ze musi vlastne zdrazit, protoze analyza stala 500 milionu :-P

+1/0
12.12.2014 20:12

V19l93a17d90i75m22í66r 77H77o97l37ý 8144211726567

Kupuji měsíční, přenosný a používám ho spolu s manželkou.

Mazánkovu, Kolibříkovu a Garážmistrovu kartu si nikdy nekoupím.

Možná si nějakou náhradu Opencard koupím, ale ti tři budou sedět spolu na cele.

0/0
12.12.2014 18:33

R47o63m70a73n 12J24a75v77o21r64s69k33i 7326506681883

Stbáci slibovali a hlupáci je volili.

+2/0
12.12.2014 16:31

P91a62v66e62l 36P20o54p86e44l86k89a 2391214190648

Tak já vám poradím, do ceníku místo číslic 47(50) napište 36(50), tj. změna 2 číslic , dokonce je máte vedle sebe na klávesnici a pak už na nic nesahejte a je to hned, případně požádejte nějakého žáka první třídy.....Ale když se nechce tak se založí komise a analyzuje se.

+4/0
12.12.2014 15:23

J67i17r14i 34K56n35o54t34e94k 2849718658319

To si dělají legraci, ne? Co na tom chtějí diskutovat a anamyzovat? Ještě bych to chápal v případě papírových kuponů, ty se musí natisknout distribuovat atd.. Ale v případě elektronického záznamu do Open card? Nevšiml jsem si, že by se půl roku analyzovalo, když jízdné zdražovali.

 Ať prostě raději přiznají, že si z lidí dělali blázny a žádné slevy nebudou, než takovéto hloupé výmluvy..

+8/0
12.12.2014 15:10

R85a30d13e20k 25J71a26n59a34t37a 9685566334592

Jde samozřejmě o to, že v případě zlevnění už teď (tj. letošní rozpočet DPP i hl.m. Prahy) by prostě chyběly DPP peníze a nebylo by je kde vzít (protože letošní rozpočet je schválen už dávno, ještě předchozí radou). Totéž by se stalo, pokud by lidi nákup kupónu v očekávání zlevnění odkladáli, opět nedostatek cash na účtě.

Rozpočet na příští rok se ale už nějakým způsobem pozměnitt dá.

0/0
14.12.2014 21:12

V63í47t 56G68a73b85r17i43e78l 5964553826277

Podle mě je i původní cena dost v pohodě.

+3/−1
12.12.2014 15:01

J35i41r80i 42B32e10d39n24a28r 5373644115516

To je panečku přístup, takový socialistický. Napřed populisticky prohlásit dáme, zlevníme o desítky procent, a pak teprve rok zjišťovat jak to zajistit a kde na to vlastně vzít peníze.

+5/0
12.12.2014 14:52

J62a40k17u52b 66H77a87v61l67í27č61e16k 2738204478685

Všechno bude, jen mě musíš volit!!!!!!

+3/0
12.12.2014 14:29

M93i71c39h82a48l 26Z30e19t19e41k 3918312170117

Než populisticky zlevňovat jízdné, raději bych se zasadil o návrat pražské MHD do období před zářím 2012. Takže opět prodloužit autobusové linky až k metru, zrušit nesmyslné tzv. Metrobusy", vrátit zrušené spoje (např. BUS 149 nebo 217) a mj. zavést jízdné důchodcům, alespoň v dopravní špičce. Aby se naučili využívat méně frekventované časy mimo dopr. špičku.

+2/−2
12.12.2014 14:14

T17e48r25e17z18a 28H80o20l79á 4924763523257

jsem pro. Každý důchodce by navíc musel nosit žlutou pásku na rukávu a zavedla bych povinnost, aby se v případě, že pocestuje v ranní špičce, musel při nástupu do dopravního prostředku všem spolucestujícím hlasitě omluvit, že vůbec žije.

0/−1
14.12.2014 19:36

R92a22d47e60k 70J55a75n11a16t54a 9905196694192

Omluvit se nemusí, stačí normálně zaplatit jízdenku.

+1/0
14.12.2014 21:13

M10i50l59a38n 72M54a58j97e79r94č93í26k 1700250784786

Tak osobně musím říct, že většině cestujících pražské MHD jezdící na předplatné bych klidně umožnil koupi uvedeného zlevněného kupónu, který by jim stačil pro jejich pravidelné cestování mezi domovem a pracovištěm, ale POKUD NEJSOU NA OPAČNÝCH KONCÍCH MĚSTA = pro jednotlivou jízdu jim rozhodně nestačí přestupní jízdenka za 24Kč, protože cesta přesahuje 30minut a museli by tedy platit za 90minutovou jízdenku 32Kč.

No a 32:24 a 4750:3650 ke v obou případech cca 1,3 = totožný poměr cen za delší/kratší cestování - ať je placeno jednorázově či předplaceně!

Území Prahy bych rozdělil (odvozeně od sousedících MČ) do cca 6-ti zón = 1 centrální (cca P1 + P2 + Dejvice + Holešovice +,Karlín + Smíchov) s níž by sousedila každá z pěti dalších rozmístěných kolem ní. každý kupující zlevněného předplatního kupónu by si vybral jednu z "okrajových" zón a kupón by platil v ní a sousedních = vždy i v centrální a vždy by neplatil jen ve dvou okrajových zónách ležících za centrem proti té vybrané (a ta by nebyla vázaná ani na bydliště/pracoviště, takže to může být jen pravidelně průjezdní mezi těmito cíli)!

+1/−9
12.12.2014 14:09

J26i44r86i 55K73n43o18t35e46k 2399968408969

Jako pražák musím říct, že tohle je hrozná šílenost. Když už si pořizuji předplacený kupon, chci na něj jezdit volně po celé Praze a ne řešit kde mi platí. To už je lepší stávající situace než tohle...

+7/0
12.12.2014 15:12

V48á73c57l79a55v 35Z60e80l23i80n58k97a 2312950683812

Já tedy jen nejvyšší stádium náplavy, ale názor mám úplně stejný. Tohle navrhnout nějaký student na dopravce v rámci semestrálky, tak poletí, že vycukne dveře z pantů.

+5/0
12.12.2014 15:21

M53i21l87a55n 42M21a82j83e33r78č12í20k 1610880974966

Takže je:

A) odborně nesmyslné rozdělení měst do zón - :

1.) Brna - do dvou č.100 a 101 ( http://www.idsjmk.cz/mapa/Plan-site-Brno.gif ), byť tyto jsou kruhově uspořádané (na rozdíl od "zbytku" IDS JMK)

2-) Ostravy - do čtyř ( http://www.dpo.cz/jizdne/tarifni-zony.html ), tato i v tzv. dlouhodobém jízdném (na rozdíl od Brna) rozlišuje jeho platnost právě dle zón ( http://www.dpo.cz/soubory/jizdne/dlouhodobe-2014.pdf )

B) zcela spravedlivé, když člověk, který by za jednotlivou jízdu zaplatil levnější časovou jízdenku (protože mu stačí na cestu kratší čas = ujede MHD menší vzdálenost / obsazuje ji kratší dobu) je koupí časové jízdenky MÉNĚ ZVÝHODNĚN NEŽ CESTUJÍCÍ, JENŽ BY NA JEDNOTLIVOU JÍZDU MUSEL KUPOVAT DRAŽŠÍ JÍZDENKU S DELŠÍ ČASOVOU PLATNOSTÍ (protože ujede MHD delší vzdálenost / zabírá v MHD místo delší dobu)?

Můj návrh vychází z přesvědčení, že SOUČASNÁ (ČASTĚJŠÍ)  PRAXE POVINNOSTI CESTUJÍCÍCH SI VÝBRAT MEZI DVOJÍM KRÁTKODOBÝM A MÍT MOŽNOST KOUPĚ JEDINÉHO DLOUHODOBÉHO JÍZDNÉHO JE PRO NĚ NAPROSTO NESPRAVEDLIVÁ + viditelně NENÍ ODBORNÍKY POVAŽOVÁNA ZA JEDINOU MOŽNOST!!!

A ve městě, které je svou velikostí i organizační strukturou (a pravomocemi) srovnatelné s krajem uvedené musí platit násobně.

0/−3
13.12.2014 21:34

M78i51r53o43s22l13a88v 66B79u56č30e74k 6153123611554

Inu klasika klasiky - "Slibem neurazíš" .. R^

+4/0
12.12.2014 14:04
Foto

J62a91n 35H56a22ž17m28u45k63a 6953896575

Nečeká na analýzy, ale zlevní, až většina koupí nový kupón.

+3/0
12.12.2014 13:54

M38a81t39o68u47š 45B94á41r39t88a 4346330456818

Volební heslo Jízdné za deset korun denně je krásným příkladem, že slibem nezarmoutíš. Pražáci, co jste ty slibující volili - chyťte se za nos!

+4/0
12.12.2014 13:30
Foto

M52i79c64h30a91l 97J32o89s13e42k 2528431118878

Já si klidně počkám, čtvrtletní kupón to zatím jistí.

0/0
12.12.2014 13:16
Foto

B92r25o61n82i44s51l31a84v 24G89a85b79r78y26š 2722199211

Měsíčník za 550 Kč a roční jízdenka za 4750 Kč jsou na Prahu velmi slušné ceny. Nechápu, proč to chtějí tlačit ještě dolů. Chomutov, Most nebo Liberec jsou na tom hůř a jsou to mnohonásobně menší města.

+16/−1
12.12.2014 13:14

J69a35k30u18b 95L55o60s62m47a23n 6364929451526

Na cenu voliči slyší a nemyslí...a když se sleví, peníze se lidem seberou jindy, ani na magistrátě si bankovky netisknou!

+3/0
12.12.2014 13:15

K85a61r59e89l 18N13a20s42t59o12u73p63i90l 3210791380951

Já jsem je nevolil, ale na zlevnění se těším...:-P

+1/−2
12.12.2014 13:50

M68a93r45t96i82n 47W50a79l88l67n46e90r 6655680344340

Kdybych 1000 Kč za roční jízdenku ušetřil, mohl bych jet 5 krát z hospody místo noční tramvají taxíkemR^

No, neber to.

+3/0
12.12.2014 13:24

P81a81v69e45l 65V70o45s56á77h24l49o 5793103858653

ať počítám jak počítám, musíte mít hospodu v baráku aby to na taxi vyšlo:-)

0/−2
12.12.2014 13:31

T27o50m40á87š 52K65u63č27e25r68a 5337482787842

Souhlasím. Třeba lístek na MHD v Ústí stojí taky 550 a nemá výhodu integrace, čili třeba vlakem tam jezdíte stále za své.

0/0
12.12.2014 13:40
Foto

B59r76o41n37i96s30l75a32v 59G80a29b24r45y20š 2262309101

Ano, Ústí není tak progresivní jako Praha nebo Brno. A co už vůbec nechápu, lidi chtějí ušetřit, ale přitom jezdí autem.

0/0
12.12.2014 13:46

T49o10m25á80š 36K47n53a64i10f42l 6123830847880

Babišovci jsou populisti ... a takhle to vypadá.

+2/0
12.12.2014 14:21
Foto

B38r17o59n57i48s26l29a28v 66G51a81b39r23y67š 2512269631

Poslyšte, a slíbilo ANO zlevnění kuponu před nebo po volbách? Nepamatuju si, že by se o tom u voleb do zastupitelstva mluvilo. Tím je nechci ale obhajovat, jen mi přijde nefér se strefovat do někoho jen proto, že je to Babiš.

0/−2
12.12.2014 14:31

P12e43t41r 85T94y23č83k27a 6735562519182

Tržní logika spíš velí, že čím větší město tím levněji by ten kupon měl vyjít. Fixní náklady se více rozloží. Navíc když se připočítají turisté kteří v Chomutově nebo Mostě prostě nejsou.

0/0
12.12.2014 14:22

M90i67l72a12n 41M12a93j26e53r74č48í69k 1350410724636

jenže ve větším provozu:

1.) enormně rostou náklady na zajištění odpovídajícího většího množství/kapacity MHD (i při zajištění totožnými druhy dopravy)

2.) rostou i fixní náklady využíváním dražších (protože jsou kapacitnější, rychlejší a pro cestující bezpečnější) druhů dopravy - drážní kolejová doprava (od nejlevnější TRAMvajové přes dražší VLAKOVOU/ŽELEZNIČNÍ po nejdražší METRO/PODZEMNÍ) je nákladnější než silniční (autoBUSy) či i drážní nekolejová (TROLEJbusy).

0/0
13.12.2014 22:02

J72a45n 19D33l24o46u88h98ý 8676250803640

roční tramvajenka zlevní za půl roku... to je bomba ;-D;-D

+3/−2
12.12.2014 13:12

P51e65t80r 53T27y85č63k56a 6645852489282

To není dálniční známka. Počátek platnosti si můžeš zvolit. Tj. třeba od 1.7 do 30.6.

+3/0
12.12.2014 14:29

J80a89n 31D38l79o67u50h85ý 8896690793840

to je pravda, ale dřív se prodávali jen na kalendářní rok a moc lidí, co si to už změnilo, fakt není ;-D;-D

+1/−2
12.12.2014 15:52

J57o83s92e19f 12S31c45h60m58i76d39t 5883277823832

Ve skutečnosti to tak mají všichni "pomalí" a postgraduální studenti nad 26 let. ;) Do jejich 26. narozenin si kupují studentskou a dál tu nezlevněnou.

0/0
29.12.2014 13:10

P86e23t91r 73M51i17c39h64á73l60e97k 4399860396338

Nebylo by lepší nejdříve analyzovat a pak teprve slibovat?

+13/0
12.12.2014 13:05

M80i57l56a77n 31Z80í35t14k79a 4352954308447

A co na to paní primátorka ?, to jsem zvědav, zda vycouvá :-P

http://praha.idnes.cz/chat-s-adrianou-krnacovou-0yb-/praha-zpravy.aspx?c=A141024_102530_praha-zpravy_bur 

A Krnáčová hodlá odškodnit i ty, kteří si kupón koupí za současnoucenu. „Počítáme i s případnou kompenzací Pražanů, kteří si teď koupí kupon za plnou cenu,“ slíbila.

Zdroj:http://praha.idnes.cz/chat-s-adrianou-krnacovou-0yb-/praha-zpravy.aspx?c=A141024_102530_praha-zpravy_bur

+3/0
12.12.2014 12:58

J95a12n 18D45l15o26u43h56ý 8346950293850

To se už vyřešilo: Krnda bude rozdávat koblihy... :-P

+2/0
12.12.2014 13:14

P27e95t62e84r 30B72a87r82n36e94y 8146847464570

to mozete byt v Prahy radi, nas v Bratislave zdieraju viac, mozeme vam len zavidiet

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1013641_380805062087792_8348063078214911848_n.jpg?oh=0abdcc96c941180449247ed33dd698c6&oe=551706EF&__gda__=1430472658_2de9cc9b14822c33aba17eae6b29be96

+1/0
12.12.2014 12:54

K87a65r77e94l 70U43r70b33a48n 2404144731429

Na dopravu v Praze doplácíme 1 miliardu ze svých daní ročně.

+2/0
12.12.2014 12:58

M67i52l16a84n 94P71a56v58e91l51k77a 5838300217837

Tak teď to budou 2 miliardy.

+1/0
12.12.2014 13:05
Foto

M85i18c45h39a50l 43J82o71s32e85k 2658241228838

Pořád dobrý. Ve Švýcarsku to vychází na naše kolem 100.000,- Kč ročně.

0/0
12.12.2014 13:25

R37a19d78e45k 77J26a35n77a13t61a 9175626374752

General-Abo ve Švýcarsku opravdu stojí dost (3655 CHF = 84 000 Kč ročně). Ale dá se s tím neomezeně jezdit po celé zemi (všechny vlaky, autobusy, MHD i trajekty).

+1/0
14.12.2014 21:16

T81o91m86á35š 13K30u89č64e67r81a 5867762537402

Jsem četl na speciálním webu, který se věnuje dopravě, že v té vaší Blavě se raději odstavila smyčka u nádraží, protože na opravu nebyly peníze. Dokonce jsem četl na tomtéž webu, že Blavu zatím nebrázdí jediná nízkopodlažní tramway, že máte pořád ty ČKDacke masiny. To tedy poteš košte.

+1/0
12.12.2014 13:45

M31i56l84a91n 21M79a74j26e98r80č67í14k 1300580414626

TRAMvajové tratě v Blavě letos začali opravovat/rekonstruovat a pokračování mají určitě naplánováno hned na nadcházející rok.

Sic tam neměli donedávna jedinou NP tramvaj, tak již byla zpráva o dodání 1. z mnoha od Škoda transport - osobně myslím, že nechvátání s obnovou voz. parku se jim vyplatí v kvalitě konstrukce (včetně využitelnosti interiéru) i ve slušné ceně za kus (rozhodně nebude dosahovat pražských cen 60 až 70 milionů)!

A na druhou stranu mám pocit, že jsou na tom u BUS s podílem NP vozů lépe než Praha.

0/0
15.12.2014 8:24

P47a63v18e78l 51V41o31s96á42h35l17o 5833783578873

otázka tedy zní. S kým budou příště půl roku analyzovat až se bude zdražovat:-P

+8/0
12.12.2014 12:47

J92i33ř24í 96M37a45c17e81k 3685715614421

Takže tradičně začínají couvat z předvolebních slibů. Těší mě jediné - já jsem ANO nevolil.

+13/0
12.12.2014 12:38

M54a71r65t66i81n 84W25a49l65l78n20e14r 6245720154440

Já rozhodně nejsem voličem ANO, ale pro pořádek musím říct, že tohle měla v programu Trojkoalice.

+2/0
12.12.2014 13:18

J32a86n 51K11u11b52a31l95e47k 4889690113146

To jako opravdu? 550 za celou prahu na mesic nekomu prijde moc? Ach boze, to jsme to dopracovali...

+8/−5
12.12.2014 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.