Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík srazil u Roztok staršího muže, nejezdily ani vlaky do Německa

Mezi Roztoky u Prahy a Libčicemi nad Vltavou v pondělí před pátou hodinou večer srazil rychlík jednašedesátiletého muže, který na místě zemřel. Před devatenáctou hodinou už byl obnoven provoz po jedné z kolejí, od 20:45 jezdily vlaky už bez omezení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85i35l15o10s70l49a43v 86K19a95n24t65o95r13e73k 1819257951219

Může mi někdo vysvětlit, proč se neustále píše, co mašinfíra začal dělat. Vždyť je to úplně zbytečné, vlak prostě na pětníku nezastavíš. Brzdná dráha vlaku se neměří ani na desítky, ale na stovky metrů. Taky i kdyby by byl mašinfíra  nacamranej jak slíva, tak by nehodě tohoto typu taky nezabránil.

+1/0
16.12.2014 10:40

J88a14n 15H92e21r54o98u77d92e37k 9528302313861

Jo jo bylo to výživné cestování, seděl sem v tom vlaku

+1/0
16.12.2014 5:30

M84i27r54e79k 54K12r70o54u96p51a 8356749357552

Slečna (soudím dle údajů v profilu) by si mohla uvědomit, že žije a píše ve střední Evropě, kde používáme 24 hodinové dělení času. Slečno redaktorko, váš údaj, že vlak "před pátou hodinou (chybí co, zřejmě srazil)" a dále že "Před devatenáctou hodinou byl obnoven provoz po jedné z kolejí" v našem pojetí času znamená, že se nejezdilo 14 hodin!! Což je kravina. A slečno, přečtěte si po sobě začátek textu.

+7/−2
15.12.2014 20:41

M21i55c10h64a45l 71C55h96a95l31u10p16a 6588940449183

Je tam napsané před pátou hodinou večer, to je srozumitelné.

+1/0
15.12.2014 21:37

M25i67r71e44k 73K25r88o64u70p25a 8666869427592

Ano, teď už je. Autorka to slovo "večer" doplnila. V původní verzi tam ale nebylo

+1/0
15.12.2014 23:47
Foto

B94r68o28n33i52s46l25a95v 30G66a50b22r71y57š 2822329111

Taky nerozumím tomu zvláštnímu určování času. V jízdním řádu, na účtence, na jízdence nebo v TV programu taky není napsáno "za pět minut půl páté odpoledne" nebo "6:13 PM" a podobné nesmysly.

0/0
15.12.2014 22:04

Z63d94e11n17ě27k 58R66o83z76u80m 4838758797115

proč to udělal už si každý domyslí sám !

0/0
15.12.2014 20:35

M39i39r19o87s49l21a89v 76Z20i64k78m52u74n24d 7179743754923

Jaké následky, byla poškozena lokomotiva ? Nebyla.

Tak co se tam vyšetřuje .... mrtvola, resp. to co z toho člověka zbylo nezasahuje do průjezdného průřezu traťové koleje, takže bezpečnost není ohrožena ... a může se jezdit dál ...

Tohle je debilita, kterou vymyslel nějaký ouřada při tvorbě zákona o drahách  a "požehnalo" moudro poslanců ...

Za c.k. nebo první republiky se prostě jelo dál ...

+8/−5
15.12.2014 19:56

L23u41k44á84š 77M64a93l61í11č73e84k 3623482245467

Co to tady plácate za nesmysly? Jaký průjezdný profil koleje? Viděl jste někdy podobnou nehodu? Viděl jste člověka, resp. to co z něj zbylo a na jaké délce jsou pozůstatky rozházené? Podle toho, co říkáte, by tedy měly vlaky jezdit dál přes ostatky, aniž by je někdo posbíral? Nevím jestli jste tak hloupý, nebo jen provokujete.

A k poškození vlaku - viděl jste někdy stav kol a brzd po intenzivním brzdění rychlíku? Zajděte se podívat do nejbližšího depa a nechte si takové kolo ukázat. Možná budete příště vědět, o čem píšete. Teď to zatím vypadá, že to nevíte...

+3/0
15.12.2014 20:58

M90i70r21o41s27l73a43v 60Z52i15k34m95u61n79d 7249183614733

Jak taková kola vypadají vím ... Použití rychločinného brzdění, neboli to, co nazýváte intenzivním brzděním s kolem celkem vzato nic neudělá, je to stejné, jako když se použije záchranná brzda - rychločinné brzdění je velmi rychlé vyprázdnění brzdového potrubí, z hlediska brzdícího účinku je to stejné, jako při běžném provozním brzdění (snížení tlaku v průběžném potrubí na 3,5 baru), ale s kratší dobou dosažení maximálního brzdícího účinku ... Mnozí strojvedoucí tak "intenzivně" brzdí běžně ... , ale také když dojde k tzv. padáku, neboli změně návěstního znaku na návěst zakazující jízdu ... zjevně jste nikdy tzv. rychlobrzdu k zastavení vlaku nepoužil ... případně zaúčinkování "vlakového zabezpečovače", buď samovolné nebo při použití signálu "generální stop" ...

Plochy na kolech se udělají tehdy, když se kola zablokují a kola následně "jedou" smykem, ale u současných vozidel je tzv. protismyk (podobně jako je to aut) , který brání zablokování kol a vzniku plochých míst na jízdní ploše dvojkolí ...

To, co z člověka, který je sražen lokomotivou zbude, opravdu, ale opravdu nepředstavuje překážku pro jízdu kolejových vozidel ... jste příliš útlocitný. Často se mrtvola nachází ve vzdálenosti několika metrů od kolejí, např. v porostu náletových dřevin, dokonce "v celku" ... kam je odhozena nárazem čela vlaku (hnacího vozidla, řídícího vozu) ...

Ty ostatky se opravdu, ale opravdu nacházejí mimo průjezdný průřez, takže projíždějící vozidla s nimi už nic neudělají ...

V době parní trakce, kdy měl strojvedoucí před sebou povětšinou dlouhý kotel, vůbec "osobu v kolejišti" neviděl,  podobně jednostanovišťové lokomotivy typu T 435.0 (ex 720), T 4458.1(ex 721), T 669.0,1 (ex 770, 771), T 466.2,3 (ex 742, 743), kde při jízdě se stanovištěm "vzadu"  strojvedoucí nevidí osoby, které mu na krátkou vzdálenost vstoupí do průjezdného průřezu ...

0/0
16.12.2014 19:36
Foto

O19n98d86ř87e96j 94K33a20r84e26l 38V74o45d78i25č14k59a 4775258141647

No a já akorát čekám na vlak domů. Stojím v Ústí nad Labem a absolutně mě to štve. Proč si ty lidi nevymyslí jiný způsob odchodu, než takový, který jen na...e ostatní?

+3/−1
15.12.2014 19:02

M60i94c67h10a33l 34C59h68a64l48u93p70a 6538850509363

Spíš si třeba zkracoval cestu a nevšiml si vlaku.

0/−3
15.12.2014 20:00

L90u82k32á44š 32M49a33l75í35č75e58k 3603812645197

Na jiném místě možná. Ale v tomto konkrétním případě se jedná o velmi obtížně přístupné místo - z jedné strany hned vedle kolejí skála a vysoká opěrná zeď, z druhé strany přikrý násep a řeka (ostatně v článku se o tom zmiňuje autorka také). Tady je náhoda téměř 100% vyloučena.

+1/0
15.12.2014 21:09

I58v83a57n15a 43L36a91m39k94o10v84á 9346576727361

Já jsem byla v tom vlaku a říkali nám, že tam je cesta ze zahrádek a že si tam lidé zkracují cestu přes koleje, takže spíš nepozornost než sebevražda....

0/0
16.12.2014 10:42

Z51d18e71n28ě19k 50Z33a30b41a26v72a 1272754566974

Tak je to velmi jistý a tradiční způsob (přes řekněme 130 let - viz Anna Karenina a naposled třeba Džambulka). 

Holt ne každý má snadně dostupnou pistoli nebo jinou zbraň (což je jistě ještě rychlejší a do poslední chvíle to můžete nezmáčknout - metr před rychlíkem už tak spolehlivě neucuknete, když si to rozmyslíe)

0/0
16.12.2014 1:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.