Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík srazil u Roztok staršího muže, nejezdily ani vlaky do Německa

Mezi Roztoky u Prahy a Libčicemi nad Vltavou v pondělí před pátou hodinou večer srazil rychlík jednašedesátiletého muže, který na místě zemřel. Před devatenáctou hodinou už byl obnoven provoz po jedné z kolejí, od 20:45 jezdily vlaky už bez omezení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i92l80o26s87l43a18v 38K34a12n37t84o20r24e40k 1589597171919

Může mi někdo vysvětlit, proč se neustále píše, co mašinfíra začal dělat. Vždyť je to úplně zbytečné, vlak prostě na pětníku nezastavíš. Brzdná dráha vlaku se neměří ani na desítky, ale na stovky metrů. Taky i kdyby by byl mašinfíra  nacamranej jak slíva, tak by nehodě tohoto typu taky nezabránil.

+1/0
16.12.2014 10:40

J47a65n 14H39e20r33o82u85d46e88k 9378412823431

Jo jo bylo to výživné cestování, seděl sem v tom vlaku

+1/0
16.12.2014 5:30

M31i80r38e96k 52K93r96o41u24p52a 8646889657622

Slečna (soudím dle údajů v profilu) by si mohla uvědomit, že žije a píše ve střední Evropě, kde používáme 24 hodinové dělení času. Slečno redaktorko, váš údaj, že vlak "před pátou hodinou (chybí co, zřejmě srazil)" a dále že "Před devatenáctou hodinou byl obnoven provoz po jedné z kolejí" v našem pojetí času znamená, že se nejezdilo 14 hodin!! Což je kravina. A slečno, přečtěte si po sobě začátek textu.

+7/−2
15.12.2014 20:41

M83i49c21h38a80l 34C16h54a40l64u48p42a 6538220369983

Je tam napsané před pátou hodinou večer, to je srozumitelné.

+1/0
15.12.2014 21:37

M37i59r43e86k 77K98r86o93u70p51a 8386639257912

Ano, teď už je. Autorka to slovo "večer" doplnila. V původní verzi tam ale nebylo

+1/0
15.12.2014 23:47
Foto

B11r38o97n76i41s15l34a87v 97G38a31b94r80y11š 2462189161

Taky nerozumím tomu zvláštnímu určování času. V jízdním řádu, na účtence, na jízdence nebo v TV programu taky není napsáno "za pět minut půl páté odpoledne" nebo "6:13 PM" a podobné nesmysly.

0/0
15.12.2014 22:04

Z28d41e36n58ě92k 46R36o98z67u57m 4208988827575

proč to udělal už si každý domyslí sám !

0/0
15.12.2014 20:35

M73i48r16o76s50l14a32v 26Z54i97k89m51u36n68d 7469713384113

Jaké následky, byla poškozena lokomotiva ? Nebyla.

Tak co se tam vyšetřuje .... mrtvola, resp. to co z toho člověka zbylo nezasahuje do průjezdného průřezu traťové koleje, takže bezpečnost není ohrožena ... a může se jezdit dál ...

Tohle je debilita, kterou vymyslel nějaký ouřada při tvorbě zákona o drahách  a "požehnalo" moudro poslanců ...

Za c.k. nebo první republiky se prostě jelo dál ...

+8/−5
15.12.2014 19:56

L33u24k39á95š 67M81a11l55í49č12e91k 3983562475937

Co to tady plácate za nesmysly? Jaký průjezdný profil koleje? Viděl jste někdy podobnou nehodu? Viděl jste člověka, resp. to co z něj zbylo a na jaké délce jsou pozůstatky rozházené? Podle toho, co říkáte, by tedy měly vlaky jezdit dál přes ostatky, aniž by je někdo posbíral? Nevím jestli jste tak hloupý, nebo jen provokujete.

A k poškození vlaku - viděl jste někdy stav kol a brzd po intenzivním brzdění rychlíku? Zajděte se podívat do nejbližšího depa a nechte si takové kolo ukázat. Možná budete příště vědět, o čem píšete. Teď to zatím vypadá, že to nevíte...

+3/0
15.12.2014 20:58

M15i14r49o82s21l94a80v 47Z81i69k97m57u68n32d 7969133984743

Jak taková kola vypadají vím ... Použití rychločinného brzdění, neboli to, co nazýváte intenzivním brzděním s kolem celkem vzato nic neudělá, je to stejné, jako když se použije záchranná brzda - rychločinné brzdění je velmi rychlé vyprázdnění brzdového potrubí, z hlediska brzdícího účinku je to stejné, jako při běžném provozním brzdění (snížení tlaku v průběžném potrubí na 3,5 baru), ale s kratší dobou dosažení maximálního brzdícího účinku ... Mnozí strojvedoucí tak "intenzivně" brzdí běžně ... , ale také když dojde k tzv. padáku, neboli změně návěstního znaku na návěst zakazující jízdu ... zjevně jste nikdy tzv. rychlobrzdu k zastavení vlaku nepoužil ... případně zaúčinkování "vlakového zabezpečovače", buď samovolné nebo při použití signálu "generální stop" ...

Plochy na kolech se udělají tehdy, když se kola zablokují a kola následně "jedou" smykem, ale u současných vozidel je tzv. protismyk (podobně jako je to aut) , který brání zablokování kol a vzniku plochých míst na jízdní ploše dvojkolí ...

To, co z člověka, který je sražen lokomotivou zbude, opravdu, ale opravdu nepředstavuje překážku pro jízdu kolejových vozidel ... jste příliš útlocitný. Často se mrtvola nachází ve vzdálenosti několika metrů od kolejí, např. v porostu náletových dřevin, dokonce "v celku" ... kam je odhozena nárazem čela vlaku (hnacího vozidla, řídícího vozu) ...

Ty ostatky se opravdu, ale opravdu nacházejí mimo průjezdný průřez, takže projíždějící vozidla s nimi už nic neudělají ...

V době parní trakce, kdy měl strojvedoucí před sebou povětšinou dlouhý kotel, vůbec "osobu v kolejišti" neviděl,  podobně jednostanovišťové lokomotivy typu T 435.0 (ex 720), T 4458.1(ex 721), T 669.0,1 (ex 770, 771), T 466.2,3 (ex 742, 743), kde při jízdě se stanovištěm "vzadu"  strojvedoucí nevidí osoby, které mu na krátkou vzdálenost vstoupí do průjezdného průřezu ...

0/0
16.12.2014 19:36
Foto

O18n52d42ř55e80j 48K58a39r55e97l 28V76o71d86i93č69k88a 4855758721797

No a já akorát čekám na vlak domů. Stojím v Ústí nad Labem a absolutně mě to štve. Proč si ty lidi nevymyslí jiný způsob odchodu, než takový, který jen na...e ostatní?

+3/−1
15.12.2014 19:02

M41i11c27h35a95l 92C73h57a23l93u30p52a 6498270909953

Spíš si třeba zkracoval cestu a nevšiml si vlaku.

0/−3
15.12.2014 20:00

L86u36k77á95š 26M35a90l60í15č95e27k 3263672145707

Na jiném místě možná. Ale v tomto konkrétním případě se jedná o velmi obtížně přístupné místo - z jedné strany hned vedle kolejí skála a vysoká opěrná zeď, z druhé strany přikrý násep a řeka (ostatně v článku se o tom zmiňuje autorka také). Tady je náhoda téměř 100% vyloučena.

+1/0
15.12.2014 21:09

I16v16a11n59a 39L48a34m37k98o41v47á 9596206907981

Já jsem byla v tom vlaku a říkali nám, že tam je cesta ze zahrádek a že si tam lidé zkracují cestu přes koleje, takže spíš nepozornost než sebevražda....

0/0
16.12.2014 10:42

Z74d69e68n77ě38k 79Z79a54b63a73v95a 1562294896914

Tak je to velmi jistý a tradiční způsob (přes řekněme 130 let - viz Anna Karenina a naposled třeba Džambulka). 

Holt ne každý má snadně dostupnou pistoli nebo jinou zbraň (což je jistě ještě rychlejší a do poslední chvíle to můžete nezmáčknout - metr před rychlíkem už tak spolehlivě neucuknete, když si to rozmyslíe)

0/0
16.12.2014 1:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.