Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík srazil u Roztok staršího muže, nejezdily ani vlaky do Německa

Mezi Roztoky u Prahy a Libčicemi nad Vltavou v pondělí před pátou hodinou večer srazil rychlík jednašedesátiletého muže, který na místě zemřel. Před devatenáctou hodinou už byl obnoven provoz po jedné z kolejí, od 20:45 jezdily vlaky už bez omezení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i24l57o79s38l84a17v 35K76a18n81t30o41r71e88k 1589457941179

Může mi někdo vysvětlit, proč se neustále píše, co mašinfíra začal dělat. Vždyť je to úplně zbytečné, vlak prostě na pětníku nezastavíš. Brzdná dráha vlaku se neměří ani na desítky, ale na stovky metrů. Taky i kdyby by byl mašinfíra  nacamranej jak slíva, tak by nehodě tohoto typu taky nezabránil.

+1/0
16.12.2014 10:40

J78a85n 54H20e98r56o78u40d16e49k 9278962473721

Jo jo bylo to výživné cestování, seděl sem v tom vlaku

+1/0
16.12.2014 5:30

M97i22r76e52k 20K58r43o83u91p61a 8786449487902

Slečna (soudím dle údajů v profilu) by si mohla uvědomit, že žije a píše ve střední Evropě, kde používáme 24 hodinové dělení času. Slečno redaktorko, váš údaj, že vlak "před pátou hodinou (chybí co, zřejmě srazil)" a dále že "Před devatenáctou hodinou byl obnoven provoz po jedné z kolejí" v našem pojetí času znamená, že se nejezdilo 14 hodin!! Což je kravina. A slečno, přečtěte si po sobě začátek textu.

+7/−2
15.12.2014 20:41

M80i70c80h18a50l 58C66h77a33l21u12p95a 6608290259123

Je tam napsané před pátou hodinou večer, to je srozumitelné.

+1/0
15.12.2014 21:37

M68i25r86e43k 45K94r24o12u32p64a 8846849147802

Ano, teď už je. Autorka to slovo "večer" doplnila. V původní verzi tam ale nebylo

+1/0
15.12.2014 23:47

B43r44o42n91i34s52l34a87v 68G43a40b44r53y41š 6175614810

Taky nerozumím tomu zvláštnímu určování času. V jízdním řádu, na účtence, na jízdence nebo v TV programu taky není napsáno "za pět minut půl páté odpoledne" nebo "6:13 PM" a podobné nesmysly.

0/0
15.12.2014 22:04

Z63d76e59n20ě29k 60R57o54z84u55m 4778858847725

proč to udělal už si každý domyslí sám !

0/0
15.12.2014 20:35

M81i73r51o76s67l63a68v 93Z71i77k80m55u53n13d 7119503824933

Jaké následky, byla poškozena lokomotiva ? Nebyla.

Tak co se tam vyšetřuje .... mrtvola, resp. to co z toho člověka zbylo nezasahuje do průjezdného průřezu traťové koleje, takže bezpečnost není ohrožena ... a může se jezdit dál ...

Tohle je debilita, kterou vymyslel nějaký ouřada při tvorbě zákona o drahách  a "požehnalo" moudro poslanců ...

Za c.k. nebo první republiky se prostě jelo dál ...

+8/−5
15.12.2014 19:56

L69u82k30á18š 54M69a24l82í84č47e49k 3963552115827

Co to tady plácate za nesmysly? Jaký průjezdný profil koleje? Viděl jste někdy podobnou nehodu? Viděl jste člověka, resp. to co z něj zbylo a na jaké délce jsou pozůstatky rozházené? Podle toho, co říkáte, by tedy měly vlaky jezdit dál přes ostatky, aniž by je někdo posbíral? Nevím jestli jste tak hloupý, nebo jen provokujete.

A k poškození vlaku - viděl jste někdy stav kol a brzd po intenzivním brzdění rychlíku? Zajděte se podívat do nejbližšího depa a nechte si takové kolo ukázat. Možná budete příště vědět, o čem píšete. Teď to zatím vypadá, že to nevíte...

+3/0
15.12.2014 20:58

M70i58r70o12s63l49a97v 23Z69i15k81m39u72n17d 7549533434723

Jak taková kola vypadají vím ... Použití rychločinného brzdění, neboli to, co nazýváte intenzivním brzděním s kolem celkem vzato nic neudělá, je to stejné, jako když se použije záchranná brzda - rychločinné brzdění je velmi rychlé vyprázdnění brzdového potrubí, z hlediska brzdícího účinku je to stejné, jako při běžném provozním brzdění (snížení tlaku v průběžném potrubí na 3,5 baru), ale s kratší dobou dosažení maximálního brzdícího účinku ... Mnozí strojvedoucí tak "intenzivně" brzdí běžně ... , ale také když dojde k tzv. padáku, neboli změně návěstního znaku na návěst zakazující jízdu ... zjevně jste nikdy tzv. rychlobrzdu k zastavení vlaku nepoužil ... případně zaúčinkování "vlakového zabezpečovače", buď samovolné nebo při použití signálu "generální stop" ...

Plochy na kolech se udělají tehdy, když se kola zablokují a kola následně "jedou" smykem, ale u současných vozidel je tzv. protismyk (podobně jako je to aut) , který brání zablokování kol a vzniku plochých míst na jízdní ploše dvojkolí ...

To, co z člověka, který je sražen lokomotivou zbude, opravdu, ale opravdu nepředstavuje překážku pro jízdu kolejových vozidel ... jste příliš útlocitný. Často se mrtvola nachází ve vzdálenosti několika metrů od kolejí, např. v porostu náletových dřevin, dokonce "v celku" ... kam je odhozena nárazem čela vlaku (hnacího vozidla, řídícího vozu) ...

Ty ostatky se opravdu, ale opravdu nacházejí mimo průjezdný průřez, takže projíždějící vozidla s nimi už nic neudělají ...

V době parní trakce, kdy měl strojvedoucí před sebou povětšinou dlouhý kotel, vůbec "osobu v kolejišti" neviděl,  podobně jednostanovišťové lokomotivy typu T 435.0 (ex 720), T 4458.1(ex 721), T 669.0,1 (ex 770, 771), T 466.2,3 (ex 742, 743), kde při jízdě se stanovištěm "vzadu"  strojvedoucí nevidí osoby, které mu na krátkou vzdálenost vstoupí do průjezdného průřezu ...

0/0
16.12.2014 19:36
Foto

O82n25d12ř51e73j 28K80a62r83e78l 30V53o74d31i78č71k82a 4535408481297

No a já akorát čekám na vlak domů. Stojím v Ústí nad Labem a absolutně mě to štve. Proč si ty lidi nevymyslí jiný způsob odchodu, než takový, který jen na...e ostatní?

+3/−1
15.12.2014 19:02

M54i71c68h60a12l 72C40h50a75l39u93p15a 6338710859803

Spíš si třeba zkracoval cestu a nevšiml si vlaku.

0/−3
15.12.2014 20:00

L28u83k51á30š 10M65a29l91í25č40e59k 3593102345107

Na jiném místě možná. Ale v tomto konkrétním případě se jedná o velmi obtížně přístupné místo - z jedné strany hned vedle kolejí skála a vysoká opěrná zeď, z druhé strany přikrý násep a řeka (ostatně v článku se o tom zmiňuje autorka také). Tady je náhoda téměř 100% vyloučena.

+1/0
15.12.2014 21:09

I22v93a52n38a 53L42a90m70k55o49v21á 9176486367481

Já jsem byla v tom vlaku a říkali nám, že tam je cesta ze zahrádek a že si tam lidé zkracují cestu přes koleje, takže spíš nepozornost než sebevražda....

0/0
16.12.2014 10:42

Z50d59e92n90ě63k 68Z87a28b29a87v52a 1752444716224

Tak je to velmi jistý a tradiční způsob (přes řekněme 130 let - viz Anna Karenina a naposled třeba Džambulka). 

Holt ne každý má snadně dostupnou pistoli nebo jinou zbraň (což je jistě ještě rychlejší a do poslední chvíle to můžete nezmáčknout - metr před rychlíkem už tak spolehlivě neucuknete, když si to rozmyslíe)

0/0
16.12.2014 1:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.