- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No zrovna u Radotína mě docela znervózňovalo projíždět pod rozestavěným mostem okruhu.
Co k tomu dodat. 100% adept na Darwinovu cenu. Vyšetřovatel BOZP bude mít jednoduchou práci. Lezl kde neměl a vsadím se že poslední co mu proběhlo hlavou před 2.5 tunovým nákladem byla vzpomínka ze školení jeřábníku o tom, že pod zavěšeným břemenem se nesmí chodit a při manipulaci se po dním nesmí nacházet ani ostatní lidé.
Hmmmmmm.........proč se tomu ani trochu nedivím? V této Německo České firmě jsem před lety pracoval totiž i já sám a jestli vás zajímá, co sem o této firmě písnu, tak čtěte dál.
Firma SSI SCHAFERMENK která se zabývá výrobou velmi velkých kotlů, nádrží na vodu a vzpěr do dolů a razících štol pro tunely. Už v době kdy jsem v podniku pracoval já představoval počet zaměstnanců 80% Čechů a 20% Poláků. výrobní hal je rozdělena na úseky s jednotlivými kójemi pro svářeče, brusiče. Další pracoviště jsou v přední pravé části podniku kde se nachází elektrická pásová pila CNC stroje a ohýbačka s nůžkami. V přední části výrobní haly se hned vedle brousících boxů nacházel prostor k lakování svařených výrobků, toto místo nebylo nijak oddělené od brousících boxů, z kterých do části lakovny létaly žhavé jiskry.......vždycky jsem si kladl otázku, co by se asi stalo kdyby jiskry vlétly do ředidla, nebo kdyby chytly výpary z barev a ředidel, používaných při lakování vzduchovou či elektrickou stříkací pistolí.
Celý systém výroby měl svůj postup výroby i svou hierarchii, která vypadala si takto: Nejdříve se do haly navezly pláty plechů (různé síly od 2 cm až po 15 cm) takže šlo spíše o železné pláty o rozměrech cca 3,5x4 m i menší. Tyto pláty se pomocí mostového jeřábu a tzv žabky buď magnetické či nikoli musely dopravit přes jednu celou loď nad hlavami dělníků na vypalovačku, už toto bylo velmi nebezpečné, protože pláty se ze žabek někdy i vysmekly a jeden smrtelný úraz už tady takto byl.
Po vypálení obrobků (vypálených částí) putují rozvozem VZV po hale do jednotlivých kójí kde se brousí sváří, ohýbají, vrtají, soustruží, frézují a po té lakují a sestavují do několika tunových monster a připravují se na expedici do zahraničí, kam cestují kamionovou dopravou. Tyto několika tunové kusy se též někdy nakládaly přímo v ve výrobní hale podniku, za pomoci mostového jeřábu nad hlavami ostatních dělníků, svářečů, brusičů v jejich boxech oddělenými plentami.
Dnes je tomu úplně jinak českých prac
Každé malé děcko ví, že se nejde pod zavěšené břemeno. Aspoň to měl rychle za sebou.
Jste normální??!! Něco takového může napsat jen hulvát a buran! Uvědomujete si, že zemřel mladý člověk?!!! Kdyby šlo o někoho vašeho blízkého, asi by jste tak blbě nekecal! Styďte se! Je mi z vás zle
já nechci automaticky spouštět video, udělejte stím něco.
Já také ne a ještě k tomu s reklamou - ale to je asi ten důvod.