Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na D1 před Prahou havarovalo osm aut, na cestě byla pneumatika kamionu

Hromadná nehoda komplikovala provoz na dálnici D1 kousek před Prahou. Před sjezdem na Pražský okruh nabouralo osm aut do pneumatiky z kamionu, která se tam válela. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Středočeští hasiči pak museli vyjíždět k požáru automobilu na dálnici D5 u Rudné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e13t58r 15N23ě56m53e16c 4980643410597

Á tady někdo neumí číst... ;-)

ADR na protektory může, ale ne cisterny registrované v ČR. Upravuje to Vyhláška 341/2002Sb. ;-)

0/0
30.12.2014 10:55

B92l65a47h38o65m78í78r 16S50k58o48u81p13ý 5424673814919

I podle reportáže v televizi se rakouskému kamionu utrhl - svlékl (zřejmě nekvalitní) protektor, do kterého následně narazili řidiči osobních automobilů.

Těm dala naše skvělá policie ("Pomáhat a chránit"  ;-D) pokutu ve výši 2000 Kč (!!!), protože "měli předvídat, že na silnici může ležet překážka a měli přizpůsobit rychlost tak, aby se mohli překážce vyhnout" a porušili tak vyhlášku, což v reportáži obhajovala mluvčí policie. ;-€

Nebylo řečeno, jakou pokutu dostal od naší policie řidič rakouského kamionu, protože ten měl podle všeho stejně samozřejmě (!!) předvídat, že mu může spadnout protektor, upadnout kolo atp. a neměl VYJET VŮBEC (!!!), a když svévolně vyjel, dopustil se obecného ohrožení. Rv [>-]

Pomáhat a chránit?

Buzerovat a vybírat pokuty...

+1/−2
28.12.2014 19:52

J23i86n77d28ř97i11c60h 35Š14k39o15p62e72k 4725221330735

zajímavé je, že na silnicích vídávám ležet pouze pneu z náklaďáků, z osobáků nikoli.

Že by to bylo rozdílným přístupem k péči o vozidlo ?

0/0
28.12.2014 12:52

D38a60n60i82e35l 86B83a75r21t13o36l45d 6489444158231

...že by tonáží?

0/0
30.12.2014 0:11

M11i70c55h20a15l 35C59h25a30l64u48p27a 6408940699553

No pokud o kolo přijde osobák, tak je to asi dost cítit a jet se nedá. Pokud kamion u těch zdvojených kol, tak si toho třeba ani hned nevšimne.

0/0
30.12.2014 12:48

M54a90r30t75i40n 67J37a36n56o55v25s30k97ý 1273111393902

Byl jsem účastníkem této DN...Rychlost PČR byla skutečně velmi rychlá.... nehoda se stala 17:15..odjezd až někdy 20:40 se škodou odhaduji cca 20 tisíc...A výsledek ? Měl jste předvídat - kouzelná to formulace...Jak může člověk předvídat to že mu přiletí na auto odlepený dezén z kola kamionu ...Řidič dokáže předvídat ledaco,ale nejsme supermani..

Při sepisování protokolu tam ještě řidič kamionu SÁM prohlásí že mu před 14 dny upadne kolo..Z mého pohledu za to nenese zodpovědnost řidič ale majitel firmy,který bud nakupuje nekvalitní-levné pneu a nebo nechá řidiče jezdit tzv.na krev dokud to jde..

+2/0
28.12.2014 9:58

M81i51c56h83a68l 94C22h39a95l44u17p56a 6888150659573

Otázka je, jak rychle by člověk musel jet, aby ve tmě to tmavé kolo při potkávacích světlech viděl a stihl to třeba ubrzdit, pokud se nedá přejet do sousedního pruhu. Ani bych se nedivil, kdyby ta rychlost byla menší než těch 80km/h, kterou by auto mělo minimálně jet.

0/0
30.12.2014 12:51

J45i25ř72í 13S47a85p74o23u10š93e84k 2378418233906

upadlý běhoun,to se stává.probblém je ten,že když to okolní řidiči nahlásí,trvá šíleně dlouho,než tam někdo z údržby nebo od policajtů přijede a odstraní.a to je chyba.kolikrát se mi stalo,že jsem viděl odpočívat celníky ny výjezdu a kousek od nich byla nehoda.ale buhužel to není jejich práce,tak je to nezajímá

0/0
28.12.2014 9:37

J73i66n75d83ř20i10c60h 42Š60k34o40p32e20k 4475301900965

jak může běhoun upadnout běžně ? A že se to stává jen u nákladáků. Není to proto, že na kamionech jezdí pneu i po smrti, do rozpadnutí ?

+1/0
28.12.2014 12:53

D79a14n35i24e63l 52B26a67r50t61o98l41d 6629984488311

Problém je ve firmách, které dělají ty protektory. Jako zákazník nemůžu vědět na jakou kostru ten protektor dali. Hlavně všichni nadávat na řidiče. Ten je ale ten poslední, který o tom rozhoduje. :-(

0/0
30.12.2014 0:18

P77e41t72r 78N14ě14m25e83c 4900413790367

upadlá pneumatika? co to je? je to upadlé kolo, uvolněná rezerva nebo odtržený běhoun z protektoru? Mimochodem, u nás se uvažuje o tom, že by i cisterny s nebezpečnýma látkama mohly jezdit na protektorech, že v zahraničí je to běžné a protektory už jsou natolik vyspělé... No svlečených protektorů potkávám stále hodně.

0/0
28.12.2014 7:11

D48a53n32i13e23l 79B12a27r58t47o57l97d 6349314218681

ADR na protektory nesmí. ;-)

0/0
30.12.2014 0:19

J96a42k22u12b 62K90o47s 3676262850804

Predpokladam, ze ridici dostali jeste mastnou pokutu ze neprizpusobili.... a skutecny vinik je v trapu.

+6/−1
27.12.2014 23:37

R95a23d92e43k 37S14v72o44b47o47d29a 1381453495109

To same se stalo nam na D8 pred ctvrt rokem, vecer utrzeny behoun od kamionu. Skoda 35 tisic.  Odkoplo ho to do skarpy takze nikdo jiny to neodnesl.

+1/0
27.12.2014 21:36

Z72u78z17a50n67a 44V16o81l71n87a 1779884882796

To same se nám stalo v květnu u tři krizu... Kus gumy na nás vyletěl z pod auta pred nama. Škoda taky 35 k. Akorát ze tam ta guma litala v levém pruhu asi pěkně dlouho...

0/0
28.12.2014 6:28

P36e46t31r 27Z65a18s83k31o43č84i62l 2865832908409

Ty auta furt hořej, to je dost sebevražda do toho sedat, už aby ve všech vyměnili ten benzín za baterky.

0/−16
27.12.2014 19:12

S61t92a21n39i83s82l95a10v 80S78e98d33l34á25k 1535489337

Hm, jetště jsi asi neviděl, co dokáže obyčejná lipolka 5Ah po zkratu.

Neumím si představit, co by se stalo s pořádnou pohonnou baterií do velkého auta po jejím vyzkratování.

+8/0
27.12.2014 19:18

J45i97ř25í 29K62o30c60u28r66e87k 6255294665758

Sice v angličtině, ale devitivoltovou baterii snad netřeba představovat

https://www.youtube.com/watch?v=8hwLHdBTQ7s

+1/0
27.12.2014 19:20

V14á54c88l60a58v 93R15a91š79í55n 1667324939404

Díky za krásné video. nečekal jsem až takovou reakci.

0/0
27.12.2014 19:37

J74o54s50e67f 63H38o34r75á34l19e72k 1752313489557

Tak tomuhle sem se tesne vyhnul, pnematiku sem minul tak o metr. Vsichni ucastnici ale stoji v odstavnem pruhu smerem na prahu, takze se da v pohode projet.

+7/0
27.12.2014 18:55

Z36d64e58n32ě78k 38J16o80n78á39š 9961129166150

Měly by být častější kontroly na technický stav kamionů a hlavně pořádné pokuty. Stávající výše reálných pokut je pro provozovatele směšná.

+13/−6
27.12.2014 18:49

V35á85c80l80a94v 65N67o94v95o92t97n20ý 7970788139

Dobrá rada nad zlato, ale lépe by bylo pro každého radila, aby ho někdo posadil do kamionu a on se svezl několik tisíc km, aby pochopil, že kamion není osobní auto.

+5/−8
27.12.2014 19:02

M66i66r40o19s91l88a38v 78B74u40d23a 9732832197152

Vysvětlujte to amatérům nebo lidem bez řidičáku. Je to marný, je to marný, je to....

+2/−1
27.12.2014 19:39

Z29d46e36n68ě96k 61J27o64n95á74š 9931429656470

Vysvětluj to těm, kteří díky tomu, že provozovatel vozidla šetří kde se dá a zanedbává co se dá přijdou o zdraví.....

+7/0
27.12.2014 19:44

M33i98r34o49s24l48a29v 14B22u77d35a 9602552677162

Já TI rozumím. Ale kdo má podle tebe platit ty tebou požadované velké pokuty? Zatím je platí řidič který to jen těžko ovlivní!!

+1/−2
27.12.2014 19:46

Z20d56e61n74ě59k 65J39o23n46á61š 9481699906450

Tak ty prohřešky ohledně stavu kamionu co mám na mysli, jdou povětšinou za provozovatelem, tudíž provozovatel.

+2/−2
27.12.2014 19:50

M75i35r51o14s79l49a90v 98B35u63d14a 9922512217752

Jenže to tak není! Platí řidič!

+3/0
27.12.2014 19:52

Z22d39e54n16ě17k 44J98o43n76á36š 9341869476840

Njn... naše republika je dělaná pro lumpy....řidič se těžko může bránit a provozovatelé jsou v klidu...

+4/0
27.12.2014 20:00

M78i32r12o53s78l70a72v 54B20u64d67a 9802552527672

Jsem rád, že tohle chápeš. Tak se prosím tě nejdřív zamysli než něco napíšeš.

+1/0
27.12.2014 20:04

Z33d48e89n27ě82k 90J54o41n34á90š 9121989986260

Tak zkus pochopit pořádně první příspěvek. Nikde nemluvím o řidičích. Já vím, dá to práci, ale zkus to.

+2/0
27.12.2014 20:05

M27i42r64o21s76l32a20v 34B32u77d65a 9642562707732

Ale houby, tys to "vysvětlil" až po mém upozornění;-D

0/0
27.12.2014 20:36

M60i63r75o75s94l85a18v 50B94u91d53a 9532402107532

...oprava, nejen po mém upozornění.

0/0
27.12.2014 20:37

M79i53r55o22s55l53a90v 57B45u28d45a 9552812357692

...ještě dodatek, zapomněl si, že provozovatel pokuty neplatí!

0/0
27.12.2014 20:41

M21i27r93o76s58l25a16v 22B89u74d31a 9492202667452

...mimochodem, už jsi viděl bouchnout měsíc "starou" pneumatiku bez zjevného poškození? Já ano!

0/0
27.12.2014 19:51

R32o65m54a77n 31P53o18l13á79č26e24k 5456409305

A smím se zeptat jak to souvisí s technickým stavem kamionů?

+2/0
27.12.2014 22:09

J22i60n48d39ř77i97c76h 94Š24k92o41p88e77k 4335711450865

a to je pardon pro provozování kamionů ve stavu neodpovídající legislativě ?

+1/0
28.12.2014 12:54

J55i34ř78í 73K66o33c38u26r66e41k 6105784405288

A jak policajt pozná, že pneumatika na prostředním levém kole návěsu se během příštích 1000 km roztrhne?

+1/0
27.12.2014 19:21

Z94d92e60n51ě45k 53J51o43n70á30š 9381349646980

Nehoda nebývá náhoda.....

0/−2
27.12.2014 19:38

P96a81v71e26l 34J91e45ř71á72b95e83k 7441812964767

Upadlé kolo a nebo utržený - odlepený běhoun pneumatiky?

Kolo se může během cesty uvolnit, i když si ho řidič kontroloval. Mohou být prasklé šrouby - to se skoro při běžné kontrole nezjistí atd. Běhoun se "opaří" aniž si toho řidič předem všimne aby auto včas odstavil.

A pořádné pokuty? - dokud nebudou za technický stav mířeny přímo na firmu (provozovatele) nic nezmění. Nezřídka je řidič tlačen jet i s tím s čím nechce, ale jede, protože potřebuje z něčeho žít. A potom pokutu platí sám. Trest za nehodu nese opět sám.

Navrhoval bych databázi dopravních nehod jednotlivých dopravců jako jejich preferenci. Kdo bude mít v poměru na počet vozidel hodně nehod, bude to signálem, že zaměstnává nekvalitní lidi a nedbá na řádný technický stav vozidel a bezpečností režim řidičů.

0/0
27.12.2014 19:25

Z28d45e76n29ě10k 79J47o42n79á29š 9121259346940

Jo jo, řidič s tím těžko může něco sám udělat, když zaměstnavatel šetří kde může. Ale na druhou stranu, to co tu občas vidí policajti, když zastaví kamion, je drsné.

0/0
27.12.2014 19:38

J53i19n66d35ř56i53c49h 17Š18k42o68p54e97k 4195261690475

pokuty samozřejmě musí jít v první řadě za řidičem, protože v opačném případě se stane, že provozovatelem bude firma na Kajmanech, ze které nevymůže nikdo nic

Sankce pro řidiče musí být takové, aby s kamionem ve šrot stavu odmítl jet každý řidič,tzn. vyhrožování ztrátou místa bude k ničemu

0/0
28.12.2014 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.