Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na D1 před Prahou havarovalo osm aut, na cestě byla pneumatika kamionu

Hromadná nehoda komplikovala provoz na dálnici D1 kousek před Prahou. Před sjezdem na Pražský okruh nabouralo osm aut do pneumatiky z kamionu, která se tam válela. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Středočeští hasiči pak museli vyjíždět k požáru automobilu na dálnici D5 u Rudné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30e12t14r 57N77ě65m98e97c 4500383530267

Á tady někdo neumí číst... ;-)

ADR na protektory může, ale ne cisterny registrované v ČR. Upravuje to Vyhláška 341/2002Sb. ;-)

0/0
30.12.2014 10:55

B29l51a94h33o63m87í74r 88S81k56o40u91p16ý 5724983194939

I podle reportáže v televizi se rakouskému kamionu utrhl - svlékl (zřejmě nekvalitní) protektor, do kterého následně narazili řidiči osobních automobilů.

Těm dala naše skvělá policie ("Pomáhat a chránit"  ;-D) pokutu ve výši 2000 Kč (!!!), protože "měli předvídat, že na silnici může ležet překážka a měli přizpůsobit rychlost tak, aby se mohli překážce vyhnout" a porušili tak vyhlášku, což v reportáži obhajovala mluvčí policie. ;-€

Nebylo řečeno, jakou pokutu dostal od naší policie řidič rakouského kamionu, protože ten měl podle všeho stejně samozřejmě (!!) předvídat, že mu může spadnout protektor, upadnout kolo atp. a neměl VYJET VŮBEC (!!!), a když svévolně vyjel, dopustil se obecného ohrožení. Rv [>-]

Pomáhat a chránit?

Buzerovat a vybírat pokuty...

+1/−2
28.12.2014 19:52

J28i85n16d28ř58i78c49h 96Š71k59o25p31e47k 4425681900345

zajímavé je, že na silnicích vídávám ležet pouze pneu z náklaďáků, z osobáků nikoli.

Že by to bylo rozdílným přístupem k péči o vozidlo ?

0/0
28.12.2014 12:52

D46a29n36i95e57l 51B86a54r43t41o36l25d 6749314358161

...že by tonáží?

0/0
30.12.2014 0:11

M91i77c39h43a31l 11C64h88a14l14u18p34a 6908200969243

No pokud o kolo přijde osobák, tak je to asi dost cítit a jet se nedá. Pokud kamion u těch zdvojených kol, tak si toho třeba ani hned nevšimne.

0/0
30.12.2014 12:48

M70a67r39t39i27n 69J80a66n79o31v11s37k62ý 1513381273872

Byl jsem účastníkem této DN...Rychlost PČR byla skutečně velmi rychlá.... nehoda se stala 17:15..odjezd až někdy 20:40 se škodou odhaduji cca 20 tisíc...A výsledek ? Měl jste předvídat - kouzelná to formulace...Jak může člověk předvídat to že mu přiletí na auto odlepený dezén z kola kamionu ...Řidič dokáže předvídat ledaco,ale nejsme supermani..

Při sepisování protokolu tam ještě řidič kamionu SÁM prohlásí že mu před 14 dny upadne kolo..Z mého pohledu za to nenese zodpovědnost řidič ale majitel firmy,který bud nakupuje nekvalitní-levné pneu a nebo nechá řidiče jezdit tzv.na krev dokud to jde..

+2/0
28.12.2014 9:58

M16i72c21h43a84l 41C68h88a91l73u55p86a 6968500399333

Otázka je, jak rychle by člověk musel jet, aby ve tmě to tmavé kolo při potkávacích světlech viděl a stihl to třeba ubrzdit, pokud se nedá přejet do sousedního pruhu. Ani bych se nedivil, kdyby ta rychlost byla menší než těch 80km/h, kterou by auto mělo minimálně jet.

0/0
30.12.2014 12:51

J12i33ř64í 34S20a45p33o47u98š25e61k 2298978193816

upadlý běhoun,to se stává.probblém je ten,že když to okolní řidiči nahlásí,trvá šíleně dlouho,než tam někdo z údržby nebo od policajtů přijede a odstraní.a to je chyba.kolikrát se mi stalo,že jsem viděl odpočívat celníky ny výjezdu a kousek od nich byla nehoda.ale buhužel to není jejich práce,tak je to nezajímá

0/0
28.12.2014 9:37

J12i80n71d49ř80i79c36h 64Š94k28o95p42e37k 4225761860565

jak může běhoun upadnout běžně ? A že se to stává jen u nákladáků. Není to proto, že na kamionech jezdí pneu i po smrti, do rozpadnutí ?

+1/0
28.12.2014 12:53

D55a49n64i11e97l 93B85a81r18t86o32l48d 6189314888751

Problém je ve firmách, které dělají ty protektory. Jako zákazník nemůžu vědět na jakou kostru ten protektor dali. Hlavně všichni nadávat na řidiče. Ten je ale ten poslední, který o tom rozhoduje. :-(

0/0
30.12.2014 0:18

P22e35t88r 87N67ě36m51e39c 4830823530827

upadlá pneumatika? co to je? je to upadlé kolo, uvolněná rezerva nebo odtržený běhoun z protektoru? Mimochodem, u nás se uvažuje o tom, že by i cisterny s nebezpečnýma látkama mohly jezdit na protektorech, že v zahraničí je to běžné a protektory už jsou natolik vyspělé... No svlečených protektorů potkávám stále hodně.

0/0
28.12.2014 7:11

D79a38n28i13e82l 34B17a30r31t35o56l40d 6179474828851

ADR na protektory nesmí. ;-)

0/0
30.12.2014 0:19

J50a82k86u41b 72K92o28s 3906862210444

Predpokladam, ze ridici dostali jeste mastnou pokutu ze neprizpusobili.... a skutecny vinik je v trapu.

+6/−1
27.12.2014 23:37

R29a60d75e42k 71S51v55o97b34o42d49a 1681793125859

To same se stalo nam na D8 pred ctvrt rokem, vecer utrzeny behoun od kamionu. Skoda 35 tisic.  Odkoplo ho to do skarpy takze nikdo jiny to neodnesl.

+1/0
27.12.2014 21:36

Z92u86z28a67n66a 42V78o20l32n45a 1109674422966

To same se nám stalo v květnu u tři krizu... Kus gumy na nás vyletěl z pod auta pred nama. Škoda taky 35 k. Akorát ze tam ta guma litala v levém pruhu asi pěkně dlouho...

0/0
28.12.2014 6:28

P51e85t39r 88Z15a25s43k19o89č36i79l 2405142208439

Ty auta furt hořej, to je dost sebevražda do toho sedat, už aby ve všech vyměnili ten benzín za baterky.

0/−16
27.12.2014 19:12

S93t83a61n98i33s34l48a87v 10S28e56d11l92á19k 1105929417

Hm, jetště jsi asi neviděl, co dokáže obyčejná lipolka 5Ah po zkratu.

Neumím si představit, co by se stalo s pořádnou pohonnou baterií do velkého auta po jejím vyzkratování.

+8/0
27.12.2014 19:18

J33i62ř34í 73K16o71c37u26r56e14k 6815124335568

Sice v angličtině, ale devitivoltovou baterii snad netřeba představovat

https://www.youtube.com/watch?v=8hwLHdBTQ7s

+1/0
27.12.2014 19:20

V51á52c39l91a40v 89R34a48š22í88n 1867154649654

Díky za krásné video. nečekal jsem až takovou reakci.

0/0
27.12.2014 19:37

J36o42s90e42f 34H86o30r14á27l11e70k 1312373359277

Tak tomuhle sem se tesne vyhnul, pnematiku sem minul tak o metr. Vsichni ucastnici ale stoji v odstavnem pruhu smerem na prahu, takze se da v pohode projet.

+7/0
27.12.2014 18:55

Z61d21e71n53ě24k 74J98o68n61á57š 9491119406320

Měly by být častější kontroly na technický stav kamionů a hlavně pořádné pokuty. Stávající výše reálných pokut je pro provozovatele směšná.

+13/−6
27.12.2014 18:49

V43á48c67l58a48v 38N50o48v25o74t90n65ý 7180278529

Dobrá rada nad zlato, ale lépe by bylo pro každého radila, aby ho někdo posadil do kamionu a on se svezl několik tisíc km, aby pochopil, že kamion není osobní auto.

+5/−8
27.12.2014 19:02

M70i35r72o32s76l90a61v 60B87u12d54a 9642872767672

Vysvětlujte to amatérům nebo lidem bez řidičáku. Je to marný, je to marný, je to....

+2/−1
27.12.2014 19:39

Z35d27e68n55ě76k 10J39o97n92á85š 9581129726420

Vysvětluj to těm, kteří díky tomu, že provozovatel vozidla šetří kde se dá a zanedbává co se dá přijdou o zdraví.....

+7/0
27.12.2014 19:44

M13i74r58o33s76l95a48v 32B57u69d95a 9702262897662

Já TI rozumím. Ale kdo má podle tebe platit ty tebou požadované velké pokuty? Zatím je platí řidič který to jen těžko ovlivní!!

+1/−2
27.12.2014 19:46

Z85d77e61n46ě70k 20J12o88n50á90š 9341129786950

Tak ty prohřešky ohledně stavu kamionu co mám na mysli, jdou povětšinou za provozovatelem, tudíž provozovatel.

+2/−2
27.12.2014 19:50

M32i46r91o67s74l38a98v 81B31u84d11a 9192122507722

Jenže to tak není! Platí řidič!

+3/0
27.12.2014 19:52

Z17d53e51n69ě12k 31J69o67n44á85š 9641519376870

Njn... naše republika je dělaná pro lumpy....řidič se těžko může bránit a provozovatelé jsou v klidu...

+4/0
27.12.2014 20:00

M23i74r16o97s41l32a67v 26B74u92d53a 9742272127322

Jsem rád, že tohle chápeš. Tak se prosím tě nejdřív zamysli než něco napíšeš.

+1/0
27.12.2014 20:04

Z46d88e88n27ě86k 41J88o83n38á71š 9511799766890

Tak zkus pochopit pořádně první příspěvek. Nikde nemluvím o řidičích. Já vím, dá to práci, ale zkus to.

+2/0
27.12.2014 20:05

M46i14r69o63s94l65a42v 72B30u88d74a 9652192227282

Ale houby, tys to "vysvětlil" až po mém upozornění;-D

0/0
27.12.2014 20:36

M12i85r56o75s24l69a67v 61B28u90d98a 9342562297652

...oprava, nejen po mém upozornění.

0/0
27.12.2014 20:37

M52i47r38o53s32l23a75v 83B80u97d61a 9812922327832

...ještě dodatek, zapomněl si, že provozovatel pokuty neplatí!

0/0
27.12.2014 20:41

M23i20r98o19s72l62a39v 60B73u13d88a 9382552937372

...mimochodem, už jsi viděl bouchnout měsíc "starou" pneumatiku bez zjevného poškození? Já ano!

0/0
27.12.2014 19:51

R14o24m81a31n 64P28o45l52á69č80e73k 5416339625

A smím se zeptat jak to souvisí s technickým stavem kamionů?

+2/0
27.12.2014 22:09

J47i84n86d63ř65i18c15h 11Š71k15o55p52e38k 4645901910615

a to je pardon pro provozování kamionů ve stavu neodpovídající legislativě ?

+1/0
28.12.2014 12:54

J12i80ř90í 68K16o87c65u28r69e40k 6875444895368

A jak policajt pozná, že pneumatika na prostředním levém kole návěsu se během příštích 1000 km roztrhne?

+1/0
27.12.2014 19:21

Z20d69e79n10ě71k 65J74o17n18á49š 9491589736250

Nehoda nebývá náhoda.....

0/−2
27.12.2014 19:38

P62a55v40e96l 26J51e19ř50á40b11e45k 7141942934587

Upadlé kolo a nebo utržený - odlepený běhoun pneumatiky?

Kolo se může během cesty uvolnit, i když si ho řidič kontroloval. Mohou být prasklé šrouby - to se skoro při běžné kontrole nezjistí atd. Běhoun se "opaří" aniž si toho řidič předem všimne aby auto včas odstavil.

A pořádné pokuty? - dokud nebudou za technický stav mířeny přímo na firmu (provozovatele) nic nezmění. Nezřídka je řidič tlačen jet i s tím s čím nechce, ale jede, protože potřebuje z něčeho žít. A potom pokutu platí sám. Trest za nehodu nese opět sám.

Navrhoval bych databázi dopravních nehod jednotlivých dopravců jako jejich preferenci. Kdo bude mít v poměru na počet vozidel hodně nehod, bude to signálem, že zaměstnává nekvalitní lidi a nedbá na řádný technický stav vozidel a bezpečností režim řidičů.

0/0
27.12.2014 19:25

Z29d49e82n12ě74k 66J17o48n37á80š 9321809126190

Jo jo, řidič s tím těžko může něco sám udělat, když zaměstnavatel šetří kde může. Ale na druhou stranu, to co tu občas vidí policajti, když zastaví kamion, je drsné.

0/0
27.12.2014 19:38

J35i93n98d79ř25i77c20h 66Š71k81o43p95e22k 4525381890305

pokuty samozřejmě musí jít v první řadě za řidičem, protože v opačném případě se stane, že provozovatelem bude firma na Kajmanech, ze které nevymůže nikdo nic

Sankce pro řidiče musí být takové, aby s kamionem ve šrot stavu odmítl jet každý řidič,tzn. vyhrožování ztrátou místa bude k ničemu

0/0
28.12.2014 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.