Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na D1 před Prahou havarovalo osm aut, na cestě byla pneumatika kamionu

Hromadná nehoda komplikovala provoz na dálnici D1 kousek před Prahou. Před sjezdem na Pražský okruh nabouralo osm aut do pneumatiky z kamionu, která se tam válela. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Středočeští hasiči pak museli vyjíždět k požáru automobilu na dálnici D5 u Rudné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76e21t90r 54N98ě63m56e35c 4880203790137

Á tady někdo neumí číst... ;-)

ADR na protektory může, ale ne cisterny registrované v ČR. Upravuje to Vyhláška 341/2002Sb. ;-)

0/0
30.12.2014 10:55

B82l25a76h20o32m70í10r 66S17k18o29u41p41ý 5344823214949

I podle reportáže v televizi se rakouskému kamionu utrhl - svlékl (zřejmě nekvalitní) protektor, do kterého následně narazili řidiči osobních automobilů.

Těm dala naše skvělá policie ("Pomáhat a chránit"  ;-D) pokutu ve výši 2000 Kč (!!!), protože "měli předvídat, že na silnici může ležet překážka a měli přizpůsobit rychlost tak, aby se mohli překážce vyhnout" a porušili tak vyhlášku, což v reportáži obhajovala mluvčí policie. ;-€

Nebylo řečeno, jakou pokutu dostal od naší policie řidič rakouského kamionu, protože ten měl podle všeho stejně samozřejmě (!!) předvídat, že mu může spadnout protektor, upadnout kolo atp. a neměl VYJET VŮBEC (!!!), a když svévolně vyjel, dopustil se obecného ohrožení. Rv [>-]

Pomáhat a chránit?

Buzerovat a vybírat pokuty...

+1/−2
28.12.2014 19:52

J83i83n85d80ř98i96c48h 40Š90k40o20p46e26k 4835841140285

zajímavé je, že na silnicích vídávám ležet pouze pneu z náklaďáků, z osobáků nikoli.

Že by to bylo rozdílným přístupem k péči o vozidlo ?

0/0
28.12.2014 12:52

D24a74n56i64e57l 71B60a70r40t67o90l58d 6229734808451

...že by tonáží?

0/0
30.12.2014 0:11

M40i15c35h92a32l 83C27h37a79l41u40p89a 6298900349443

No pokud o kolo přijde osobák, tak je to asi dost cítit a jet se nedá. Pokud kamion u těch zdvojených kol, tak si toho třeba ani hned nevšimne.

0/0
30.12.2014 12:48

M37a22r20t17i63n 40J36a22n34o19v68s39k56ý 1803771653382

Byl jsem účastníkem této DN...Rychlost PČR byla skutečně velmi rychlá.... nehoda se stala 17:15..odjezd až někdy 20:40 se škodou odhaduji cca 20 tisíc...A výsledek ? Měl jste předvídat - kouzelná to formulace...Jak může člověk předvídat to že mu přiletí na auto odlepený dezén z kola kamionu ...Řidič dokáže předvídat ledaco,ale nejsme supermani..

Při sepisování protokolu tam ještě řidič kamionu SÁM prohlásí že mu před 14 dny upadne kolo..Z mého pohledu za to nenese zodpovědnost řidič ale majitel firmy,který bud nakupuje nekvalitní-levné pneu a nebo nechá řidiče jezdit tzv.na krev dokud to jde..

+2/0
28.12.2014 9:58

M11i85c78h59a20l 95C40h57a28l84u25p41a 6708500499433

Otázka je, jak rychle by člověk musel jet, aby ve tmě to tmavé kolo při potkávacích světlech viděl a stihl to třeba ubrzdit, pokud se nedá přejet do sousedního pruhu. Ani bych se nedivil, kdyby ta rychlost byla menší než těch 80km/h, kterou by auto mělo minimálně jet.

0/0
30.12.2014 12:51

J56i31ř98í 63S73a81p10o78u23š68e22k 2248878803976

upadlý běhoun,to se stává.probblém je ten,že když to okolní řidiči nahlásí,trvá šíleně dlouho,než tam někdo z údržby nebo od policajtů přijede a odstraní.a to je chyba.kolikrát se mi stalo,že jsem viděl odpočívat celníky ny výjezdu a kousek od nich byla nehoda.ale buhužel to není jejich práce,tak je to nezajímá

0/0
28.12.2014 9:37

J62i73n60d28ř14i55c84h 26Š26k78o59p44e55k 4205791620675

jak může běhoun upadnout běžně ? A že se to stává jen u nákladáků. Není to proto, že na kamionech jezdí pneu i po smrti, do rozpadnutí ?

+1/0
28.12.2014 12:53

D29a94n98i58e77l 12B64a28r85t98o45l51d 6839254688471

Problém je ve firmách, které dělají ty protektory. Jako zákazník nemůžu vědět na jakou kostru ten protektor dali. Hlavně všichni nadávat na řidiče. Ten je ale ten poslední, který o tom rozhoduje. :-(

0/0
30.12.2014 0:18

P85e61t66r 20N32ě44m87e71c 4150823830237

upadlá pneumatika? co to je? je to upadlé kolo, uvolněná rezerva nebo odtržený běhoun z protektoru? Mimochodem, u nás se uvažuje o tom, že by i cisterny s nebezpečnýma látkama mohly jezdit na protektorech, že v zahraničí je to běžné a protektory už jsou natolik vyspělé... No svlečených protektorů potkávám stále hodně.

0/0
28.12.2014 7:11

D47a53n67i42e15l 53B94a91r81t49o84l71d 6949984278551

ADR na protektory nesmí. ;-)

0/0
30.12.2014 0:19

J48a74k41u62b 89K95o68s 3576232520454

Predpokladam, ze ridici dostali jeste mastnou pokutu ze neprizpusobili.... a skutecny vinik je v trapu.

+6/−1
27.12.2014 23:37

R83a17d36e53k 93S27v50o80b41o40d12a 1451393295759

To same se stalo nam na D8 pred ctvrt rokem, vecer utrzeny behoun od kamionu. Skoda 35 tisic.  Odkoplo ho to do skarpy takze nikdo jiny to neodnesl.

+1/0
27.12.2014 21:36

Z64u46z76a93n24a 32V26o41l33n39a 1519314332506

To same se nám stalo v květnu u tři krizu... Kus gumy na nás vyletěl z pod auta pred nama. Škoda taky 35 k. Akorát ze tam ta guma litala v levém pruhu asi pěkně dlouho...

0/0
28.12.2014 6:28

P83e20t29r 62Z17a21s84k54o95č89i54l 2535282858249

Ty auta furt hořej, to je dost sebevražda do toho sedat, už aby ve všech vyměnili ten benzín za baterky.

0/−16
27.12.2014 19:12

S46t38a11n43i23s41l32a80v 29S37e23d66l74á13k 1235529957

Hm, jetště jsi asi neviděl, co dokáže obyčejná lipolka 5Ah po zkratu.

Neumím si představit, co by se stalo s pořádnou pohonnou baterií do velkého auta po jejím vyzkratování.

+8/0
27.12.2014 19:18

J27i40ř56í 30K82o82c31u18r90e20k 6495854485698

Sice v angličtině, ale devitivoltovou baterii snad netřeba představovat

https://www.youtube.com/watch?v=8hwLHdBTQ7s

+1/0
27.12.2014 19:20

V14á40c26l85a11v 49R87a19š19í60n 1397984349934

Díky za krásné video. nečekal jsem až takovou reakci.

0/0
27.12.2014 19:37

J53o19s51e81f 47H58o36r86á38l93e62k 1552783349327

Tak tomuhle sem se tesne vyhnul, pnematiku sem minul tak o metr. Vsichni ucastnici ale stoji v odstavnem pruhu smerem na prahu, takze se da v pohode projet.

+7/0
27.12.2014 18:55

Z30d81e93n79ě66k 18J36o58n26á22š 9131179176310

Měly by být častější kontroly na technický stav kamionů a hlavně pořádné pokuty. Stávající výše reálných pokut je pro provozovatele směšná.

+13/−6
27.12.2014 18:49

V94á89c82l58a37v 64N80o68v67o48t88n43ý 7260118329

Dobrá rada nad zlato, ale lépe by bylo pro každého radila, aby ho někdo posadil do kamionu a on se svezl několik tisíc km, aby pochopil, že kamion není osobní auto.

+5/−8
27.12.2014 19:02

M33i54r69o62s86l87a77v 44B29u66d84a 9272602347692

Vysvětlujte to amatérům nebo lidem bez řidičáku. Je to marný, je to marný, je to....

+2/−1
27.12.2014 19:39

Z43d50e29n65ě42k 13J79o95n51á69š 9501619246550

Vysvětluj to těm, kteří díky tomu, že provozovatel vozidla šetří kde se dá a zanedbává co se dá přijdou o zdraví.....

+7/0
27.12.2014 19:44

M89i33r90o34s35l92a66v 43B54u29d42a 9262552637902

Já TI rozumím. Ale kdo má podle tebe platit ty tebou požadované velké pokuty? Zatím je platí řidič který to jen těžko ovlivní!!

+1/−2
27.12.2014 19:46

Z51d46e30n43ě96k 14J48o24n60á68š 9291539586270

Tak ty prohřešky ohledně stavu kamionu co mám na mysli, jdou povětšinou za provozovatelem, tudíž provozovatel.

+2/−2
27.12.2014 19:50

M92i46r35o63s88l38a43v 92B91u35d40a 9132102957982

Jenže to tak není! Platí řidič!

+3/0
27.12.2014 19:52

Z32d25e57n25ě15k 10J32o29n27á27š 9501519196400

Njn... naše republika je dělaná pro lumpy....řidič se těžko může bránit a provozovatelé jsou v klidu...

+4/0
27.12.2014 20:00

M64i16r49o18s25l61a82v 16B62u65d35a 9572572547942

Jsem rád, že tohle chápeš. Tak se prosím tě nejdřív zamysli než něco napíšeš.

+1/0
27.12.2014 20:04

Z13d93e14n51ě24k 38J52o70n37á52š 9261699266180

Tak zkus pochopit pořádně první příspěvek. Nikde nemluvím o řidičích. Já vím, dá to práci, ale zkus to.

+2/0
27.12.2014 20:05

M46i47r85o34s62l36a28v 90B93u83d44a 9252252617902

Ale houby, tys to "vysvětlil" až po mém upozornění;-D

0/0
27.12.2014 20:36

M89i57r52o77s34l24a32v 46B10u93d12a 9222442227642

...oprava, nejen po mém upozornění.

0/0
27.12.2014 20:37

M97i90r66o97s26l27a48v 33B93u27d75a 9212102297172

...ještě dodatek, zapomněl si, že provozovatel pokuty neplatí!

0/0
27.12.2014 20:41

M98i23r90o78s47l94a73v 91B90u92d23a 9102852397602

...mimochodem, už jsi viděl bouchnout měsíc "starou" pneumatiku bez zjevného poškození? Já ano!

0/0
27.12.2014 19:51

R24o83m78a39n 84P53o58l26á45č73e50k 5346579595

A smím se zeptat jak to souvisí s technickým stavem kamionů?

+2/0
27.12.2014 22:09

J57i12n32d27ř92i94c88h 30Š64k74o68p34e97k 4745141120265

a to je pardon pro provozování kamionů ve stavu neodpovídající legislativě ?

+1/0
28.12.2014 12:54

J62i92ř43í 12K91o42c69u43r62e50k 6955554155958

A jak policajt pozná, že pneumatika na prostředním levém kole návěsu se během příštích 1000 km roztrhne?

+1/0
27.12.2014 19:21

Z70d26e42n43ě89k 90J82o91n44á71š 9921289146690

Nehoda nebývá náhoda.....

0/−2
27.12.2014 19:38

P60a54v82e21l 42J56e86ř40á23b56e65k 7691612824397

Upadlé kolo a nebo utržený - odlepený běhoun pneumatiky?

Kolo se může během cesty uvolnit, i když si ho řidič kontroloval. Mohou být prasklé šrouby - to se skoro při běžné kontrole nezjistí atd. Běhoun se "opaří" aniž si toho řidič předem všimne aby auto včas odstavil.

A pořádné pokuty? - dokud nebudou za technický stav mířeny přímo na firmu (provozovatele) nic nezmění. Nezřídka je řidič tlačen jet i s tím s čím nechce, ale jede, protože potřebuje z něčeho žít. A potom pokutu platí sám. Trest za nehodu nese opět sám.

Navrhoval bych databázi dopravních nehod jednotlivých dopravců jako jejich preferenci. Kdo bude mít v poměru na počet vozidel hodně nehod, bude to signálem, že zaměstnává nekvalitní lidi a nedbá na řádný technický stav vozidel a bezpečností režim řidičů.

0/0
27.12.2014 19:25

Z54d91e74n59ě77k 97J17o65n41á24š 9211439706580

Jo jo, řidič s tím těžko může něco sám udělat, když zaměstnavatel šetří kde může. Ale na druhou stranu, to co tu občas vidí policajti, když zastaví kamion, je drsné.

0/0
27.12.2014 19:38

J71i19n73d38ř10i82c18h 66Š83k22o58p18e39k 4125841760305

pokuty samozřejmě musí jít v první řadě za řidičem, protože v opačném případě se stane, že provozovatelem bude firma na Kajmanech, ze které nevymůže nikdo nic

Sankce pro řidiče musí být takové, aby s kamionem ve šrot stavu odmítl jet každý řidič,tzn. vyhrožování ztrátou místa bude k ničemu

0/0
28.12.2014 12:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.