Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha ustoupila od kompenzací za nákup ročního kuponu MHD před zlevněním

Cestující v pražské MHD se nakonec případné kompenzace za nákup ročního kuponu na přelomu roku, tedy ještě před plánovaným zlevněním, nedočkají. Na stránkách magistrátu to uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i90c12h28a54l 24P28e41t86e86r12a 2197651440539

Teď jen zjistit, co považují za polovinu roku. Roční mi končí v půlce února, takže pokud bude nižší cena od července, tak se mi 5měsíční vyplatí ...

0/0
4.1.2015 21:19

P65a74v23e18l 83P85o63p30e88l41k48a 2241554880158

Proč nechtějí kupon zlevnit okamžitě a dodržet slovo? Technicky to jde .

Nerozumím tomu, to jsou tak politicky nemožní? Jejich peníze to nejsou a je to jen kapička v moři nějakého rozpočtu.Copak za tím je.....;-D

+1/−1
3.1.2015 14:59
Foto

K69a45t66e26ř25i44n40a 78M91a18r95t26í15n14k51o63v86á 8717347911689

Hajz... ;-O

+1/−1
3.1.2015 8:55

P23a25v94e65l 49V81e28t42e90š92n38í10k 7485718555297

Když v tom má p. Dolínek tak jasno, proč tedy Praha posílala své experty do Vídně, aby zjistili, jak si s podobnou situací poradili tam?

+4/0
3.1.2015 1:44

R59o74m17a97n 58P97o73l52á17č71e21k 5916249425

Můžeme být rádi, že neletěli první třídou do Barcelony na týden si užít moře za magistrátní ;-D

+1/0
3.1.2015 17:53

T20o14m35a27s 96N21o74v56o11t29n44y 3221516368769

Jo jo, je po volbách, koryta jsou rozdané

+7/0
2.1.2015 23:23

J83a24n 20L22i62b48i10c77h 9712188485173

Je to tradiční populistický krok, který Krnda vyhodila poté, co totálně pohřbila metro do Motola, kam je podle ní zbytečné, neb metrem pravděpodobně nikdy nejela a všude se vozí autem. Zlevnění se dle mne nevyplatí a nebude znamenat to, že bude více lidí platit roční kupón a nebude jezdit na černo.

+8/0
2.1.2015 22:46
Foto

M95a17r51t17i75n 35P28i80š46t84o16r60a 8508938416769

Já ovšem zvýhodnění ročního kupónu chápu jako množstevní slevu. Ne jako spekulaci na zdražení, jako je tomu např. u fixace na 2 roky u některých energetických produktů.

Takže kompenzaci očekávám.

Nejsnáze formou nahrání dodatkového kupónu na odpovídající počet dnů zdarma. To by mělo drobnou nevýhodu v tom, že by se mi termín nákupu nového kupónu rozešel s přelomem roku. A ten mimořádně špatný e-shop (na to že je za miliardu), nedává žádnou podporu v hlídání termínu dalšího nákupu. Konce roku si všimne každý.

+1/0
2.1.2015 21:49

J95o33s11e95f 54J17ů93z30a 1848258403287

Já nosím v pouzdře s Opencard papírek s napsaným koncem platnosti.

0/0
3.1.2015 18:21

J10a91r71o78s96l42a13v 47M62e21d47u15n98a 6282118587940

existuje validátor a krátkodobá paměť...:-)

0/0
5.1.2015 19:18

K38a75r77o42l48i36n77a 76M70a20r72i16e 55H62l67a41v97s95o30v54á 6864609585313

ač je mi ANO z duše protivné, levnější MHD v Praze slibovali Zelení, možná by bylo fajn si to uvědomit

+2/0
2.1.2015 21:30

J62a29r62o42s42l68a87v 30M65e23d81u33n70a 6252938467570

25 let po pádu komunismu opět komunismus? brrrrrr

0/0
5.1.2015 19:18

R15o34m70a91n 10P73o98l52á64č42e26k 5956429545

Problém je v tom, že vláda ANO si to docela špatně spočítala...

Ano možná to někoho do MHD přivede, ale takových lidí moc nebude... resp ne tolik aby dokázali těch 1100 na ročním kuponu vrátit...

1) Lidi co jezdí na měsíční, ted ročně přeplatí roční kupon o 1850 Kč, ale když si koupí roční v červnu, tak to najednou bude skoro 3000 Kč a to už málo není... Myslím, že dost lidí si to spočítá a město najednou přijde o dalších 1850 Kč na příjmu....

2) U čtvrtletních je to cca 1000 Kč  resp. po změne 2000 ročně na kuponu, ale i tak se dá očekávat určitý odliv takovýchto předplatitelů...

3) Navíc se obávám i tvorbě stastitk... Bohatě mě stačilo, když ROPID obhajoval 22 po 4 minutách do Hostivaře... Počet cestujících narostl o 50%... Ano narostl... Místo 2 lidí na soupravu, tam jeli 4 lidi na soupravu...

+3/0
2.1.2015 20:13

T32o54m87a77s 56N23o89v56o53t52n23y 3301986528769

Ono se to má i tak, že dneska si jízdu MHD odpustím, protože jednorázovky jsou drahé, potřebuju minimálně dvě a tak raději jedu autem, protože je to časově daleko výhodnější a cenově proč platit drahé MHD, když už to auto stejně mám. A lítačka se mi nevyplatí. Pokud by byla cena předplatní jízdenky nižší (ať už té roční nebo kratší), tak si ji klidně koupím a část jízd autem přesunu do MHD i za cenu časové ztráty. Otázka je, kolik takových lidí je, kteří nejezdí MHD pravidelně a začali by. U lidí, kteří jezdí alespoň 2x denně do práce/školy, tak prostě ty peníze za MHD stejně dají a sleva je kontraproduktivní pro DP.

+4/0
2.1.2015 23:31

K39a17r72e63l 89D42r36d25a 6323575937909

Sleva je zamýšlena jen pro celoroční předplatné. (Netýká se dětí, studentů a seniorů. Takže jde jen o cesty do práce.) Celoroční předplatné má asi 150 tis. lidí. (Jde o ztrátu cca 200 mil. Kč.) Autem jezdí po Praze 300-400 tis. ek. aktivních lidí, co neužívá MHD.

0/0
3.1.2015 11:42

R49o41m93a87n 76P10o80l64á36č38e70k 5706919695

Takže mi chcete namluvit, že jezdíte po Praze ve 100% případech autem, což Vás stojí měsíčně i to stojí dnes roční lítačka (možná i daleko víc) a říkate,že 1100 Kč ROČNĚ Vás ovlivni jezdit MHD?

To mi moc nejde k sobě.

+1/−1
3.1.2015 17:56

J37a77n 57S12p52á30l55e39n44ý 4437733281127

Zajímalo by mě, kdo si teď kupuje měsíční kupon 12 měsíců v řadě.. lidi snad umí aspoň trochu počítat..

0/0
3.1.2015 13:02

K47a59r89e97l 44D29r97d66a 6983585617729

Pokud jezdíte pravidelně do práce MHD, proč nekoupit? Lze ho také přerušit až na 60 dnů v době dovolené či služebky a ušetřit 500-700 Kč.

  Pokud jde o letošek, komplikace s kratšími předplatnými mi za tu 1000 nestojí. Tak bude k dobru sleva až příští rok.

0/0
3.1.2015 13:28

K87a14r63e98l 39D36r17d37a 6603715647339

A safra, já Vás nepochopil. Já myslel, že se podivujete nad koupí ročního kupónu.

  K tomu mám statistiku DPP, počet přepravených osob podle jízdného: 21% měsíční předplatné, 16,5% čtvrtletní předplatné,16% roční předplatné, 11% jednotlivé jízdné, 4% časové jízdné ostatní.

  V praxi je to tedy 2,5:1 v neprospěch ročního předplatného. Podle mě nejde o počty, ale o nízkopříjmové skupiny. Kdy lidé nemají možnost vydat 5.000 Kč a volí levnější předplatné - celkově o poznání dražší.

0/0
3.1.2015 22:54

R62o29m26a43n 47P88o72l42á47č65e46k 5906179355

Jak mi pak vysvětlíte ty fronty každý měsíc u okének...

0/0
3.1.2015 17:57

R33o21m11a71n 91P58o59l44á53č71e92k 5666559395

Navíc, abych ušetřil, musel bych jezdit na měsíční jenom 8 měsíců v roce... U 9. už jsem na ceně ročního

0/0
3.1.2015 17:58

J19a28n 72S20p51á62l46e72n63ý 4737143781427

A právě proto se ptám, proč by někdo kupoval 12 měsíčních místo jednoho ročního..

+1/0
3.1.2015 20:36

J28o34s98e40f 31J61ů72z88a 1268298353477

"Navíc se obávám i tvorbě stastitk... Bohatě mě stačilo, když ROPID obhajoval 22 po 4 minutách do Hostivaře... Počet cestujících narostl o 50%... Ano narostl... Místo 2 lidí na soupravu, tam jeli 4 lidi na soupravu... "

Když tam předtím jezdily dvě linky se zhruba stejným intervalem, odpovídá nárůst počtu cestujících v lince 22 o 50 % tomu, že z linky 26 se polovina cestujících přelila do linky 22. A když jelo v dvojnásobném počtu spojů jedenapůl násobek cestujících, znamená to, že na jeden spoj připadne 3/4 cestujících oproti předešlému stavu.

0/0
5.1.2015 10:46

P53a32v90e37l 66S82v13o45b11o48d79a 3199172800872

S vracením by to byla blbost, není k tomu důvod.a nedělá se to nikde a nikdy.

+9/−1
2.1.2015 19:30

J62i22ř68í 47M34a29c93e84k 3395735394741

To je sice pravda, ale dodržovat sliby by taky byla blbost?

+2/0
2.1.2015 19:36

L41e56o 97V87a66n98ě31k 6353427203348

Než dělat blbost jenom kvůli dodržení slibu, to bude lepší když se voličům omluví a slíbí že už to víckrát neudělají.

0/0
2.1.2015 20:04

T20o50m23á51š 74W44i31l63k38e 7812812637810

Omlouváme se za toto poltováníhodné nedopatření ke kterému dochází maximálně....

+1/0
2.1.2015 20:13

M44a40t72ě35j 83P83l65u17h71a97ř 6725702714725

RvKupon se stejně nezlevní, byl to předvolební trik na tupé voliče. Nechápu, jak tomu mohl někdo věřit.

Navíc slibovaná kompenzace se už zrušila, tudíž teď se do cca 4 měsíců sdělí, že je to nevýhodné a nic se nezmění. Ať žije Trojkoalice a podnikatelská struktura ANO. R^:-P

+5/0
2.1.2015 19:30

R47o61m18a92n 31P62o90l43á14č24e93k 5836449265

Ono je otázka kolik lidí si kupuje roční kupon v červnu... Ano díky možnosti si ho koupit klouzavý jich pár bude... ale minimum...

+1/0
2.1.2015 20:01

T31o63m40a20s 92N68o15v83o45t48n89y 3121476988359

Nemám přehled o cenách, ale nevyplatilo by se si koupit 2x čtvrtletní a pak roční v tom červnu? Prostě počkat si na tu levnější roční?

0/0
2.1.2015 23:32

J65i57ř43í 13M46a58c91e66k 3185435114731

Zatím to vypadá, že to mají dobře spočtené, aby se nic takového nevyplatilo.

0/0
3.1.2015 12:19

M51a19r19t43i50n 79S51o23u86č62e56k 6488183423371

Já teda těch pár korun ušetřených na Bémcard klidně oželím, stejně je v porovnáním s ostatními městy jízdné levné. Raději bych kdyby se Dopravní podnik nerozkrádal a peníze se investovaly do rozvoje dopravy v Praze...

+2/−2
2.1.2015 18:14

J68o48s87e47f 27J51ů53z12a 1758938583777

Levné v porovnání s ostatními městy je jen časové jízdné. Jednorázové na krátké vzdálenosti naopak předražené.

+2/−1
2.1.2015 18:45

A67l87e59x92a61n10d12r 95K49o43s74t47k91a 8382648846854

A peníze za jízdné stejně nejdou do dopravního podniku. Respektive naprpsté minimum z nich. Většinu shrábnou banda s opencard, banda kolen Rittiga, servis a údržba automatů atd.

0/0
2.1.2015 19:02

J16a29n 25S82v11o52b58o75d16a 3417354639703

Nepřijde mi, že by bylo třeba v Brně, nebo Ostravě nějak výrazně levnější. O srovnatelných zahraničních městech ani nemluvím. Navíc jednorázové jízdné používají spíše jen turisté, či naprosto sváteční jezdci. Jeho sleva není vůbec nutná.

+2/−2
2.1.2015 19:08

J91o91s95e76f 74J29ů38z84a 1878608573497

Pokud vím, v Ostravě začíná jednotlivé jízdné na 14 Kč (jízdenka na 10 minut). Delší jízdenky jsou srovnatelné s Prahou, ale právě jízdné na nejkratší vzdálenosti je to, co je v Praze předražené.

+5/0
2.1.2015 20:00

J74a68n 46S90v96o82b76o15d19a 3467384739913

Jo, tak to asi máte pravdu. Nicméně jízdenka na tak krátkou dobu je opravdu promilovou záležitostí a málokdo ji využije.

+1/−1
2.1.2015 20:07

J61o67s44e20f 59J56ů52z30a 1438118483837

Není a právě tato skupina lidí v Praze nejvíce přešla z řádně zaplacených jízd MHD na ostatní alternativy (pěšky, autem, načerno, meziměstské linky v těch málo případech, kdy to jde).

0/0
3.1.2015 18:26

R30o45m72a87n 18P40o10l86á97č23e91k 5116369405

Ale tak pravidelný cestující si nebude kupovat lístky... Nejsme ve vesnickém ČSAD, ale ve městě...

0/−2
2.1.2015 20:15

T72o88m71a73s 18N24o90v67o37t89n64y 3921366928229

Brno je předražené a jednorázovky rozhodně nepoužívají jen turisté či sváteční jezdci. Je dost lidí, co pracují/studují v dosahu pěší chůze od bydliště nebo je pro ně MHD naopak nepoužitelná časově, ale přesto ji využijí třeba párkrát týdně. Lítačka se jim nevyplatí ale jednorázovky jsou předražené. Takže jedou autem.

+1/0
2.1.2015 23:35

J38a25n 22S92v70o63b80o37d30a 3877114659843

Pokud využijete MHD alespoň 2 x týdně tam a zpět, tak se Vam již lítačka vyplatí. Já osobně znám v podstatě jen 4 skupiny lidí. Co lítačku mají, co jezdí načerno, zadarmo(důchodci, děti), a pak ty co jezdí jen autem a jezdit budou vždy. Jednorázovkáři nejsou prostě významná skupina.

+1/−1
2.1.2015 23:51

T82o30m66á56š 22C46z64a51k93o12j 6381594225560

využil jste někdy MHD v zahraničí? Jednorázový je u nás levný

+1/−4
2.1.2015 21:33

T37o57m95a50s 12N20o32v14o85t97n87y 3961256598949

Je předražené. A když tak rád argumentuješ zahraničím, argumentuj v přepočtu k platům

+1/−1
2.1.2015 23:36

J10a20n 36S86v69o78b36o33d78a 3197154359653

Přepočty k platům jsou nesmysl

0/0
2.1.2015 23:55

I26v77o 57D51o76s60t52á76l 8188412727178

Jak kde! Praha 32 CZK, přitom srovnatelně bohaté země: řecké Thessaloniki - 22 CZK (0.8 €), lotyšská Riga 16.5 CZK (0.60€) , estonský Tallin - 0 CZK (MHD zdarma !!!), bulharská Varna 13 CZK (1 lev), z chudších zemí - před  3 lety ukrajinská Odessa 2.20 CZK (1 UAH) a trolejbus 86 Km z Jalty do Simferopolu byl za 28 CZK (12 UAH) i s místenkou.

+2/0
3.1.2015 10:22

T88o42m27á55š 34C17z59a65k62o95j 6861774635220

v Tallinu v léte jsem jako student platil 1,20 Euro

0/0
3.1.2015 10:42

J45o10s70e35f 70J75ů85z53a 1948808713327

Předně si dovoluji upozornit, že pojem zahraničí zahrnuje celou škálu zemí, oblastí a měst, ve kterých je snad vše, na co si vzpomeneme, na široké škále, kde se v máločem ocitáme v extrémní pozici. Nemám rád, když se v diskusích operuje bájným zahraničím, kde je tráva zelenější, sníh bělejší, platy vyšší, ceny nižší nebo vyšší podle toho, co právě potřebujeme.

V Poznani před rokem a čtvrt byla jízdenka na nejkratší trasu na naše peníze za asi 15 korun. Ve Varšavě je situace podobná jako v Praze - jízdné začíná na poměrně dlouhých dobách platnosti i cenách. V Krakově začíná zhruba u našich 18 korun. V krajích dnes úředně považovaných za zahraničí byla v Bratislavě v přepočtu za 18 našich korun, v Košicích za asi 16 korun. V dalších zemích najdete města s výrazně dražším i výrazně levnějším jízdným než v Praze. Kupříkladu Německo a Rakousko drahé, další země zase levné.

0/0
3.1.2015 18:55

T79o46m12a53s 32N59o83v19o61t47n62y 3261896768869

V porovnání s jakými městy?

0/0
2.1.2015 23:33

P79e40t19r 28V90o87n80d72r73á22č95e94k 3722466622709

Cena lítačky je i tak velmi, velmi nízká, ale to nic nemění na tom, že toto je od politiků jen další z nekonečné řady podrazů a nedodržených slibů. A pak se lidé diví, že jedinou nadějí voličů je dát hlas někomu, kdo je velkou politikou nepolíbený, ať je to kdokoliv jako John nebo Babiš.

+4/−1
2.1.2015 17:32

T51o69m80á22š 78W92i40l25k50e 7742202887850

Ano, jenže toto slíbila politikou nepolíbená Krnda.

0/0
2.1.2015 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.