Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha ustoupila od kompenzací za nákup ročního kuponu MHD před zlevněním

Cestující v pražské MHD se nakonec případné kompenzace za nákup ročního kuponu na přelomu roku, tedy ještě před plánovaným zlevněním, nedočkají. Na stránkách magistrátu to uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i12c97h94a94l 19P68e34t75e52r22a 2417671660359

Teď jen zjistit, co považují za polovinu roku. Roční mi končí v půlce února, takže pokud bude nižší cena od července, tak se mi 5měsíční vyplatí ...

0/0
4.1.2015 21:19

P32a51v33e37l 98P94o41p11e93l90k55a 2151854880988

Proč nechtějí kupon zlevnit okamžitě a dodržet slovo? Technicky to jde .

Nerozumím tomu, to jsou tak politicky nemožní? Jejich peníze to nejsou a je to jen kapička v moři nějakého rozpočtu.Copak za tím je.....;-D

+1/−1
3.1.2015 14:59
Foto

K73a64t40e12ř45i66n78a 75M63a76r84t91í18n90k65o40v91á 8687917861329

Hajz... ;-O

+1/−1
3.1.2015 8:55

P61a89v16e56l 35V17e16t48e89š33n78í34k 7115868815397

Když v tom má p. Dolínek tak jasno, proč tedy Praha posílala své experty do Vídně, aby zjistili, jak si s podobnou situací poradili tam?

+4/0
3.1.2015 1:44

R31o10m55a55n 86P55o52l17á86č50e44k 5636989865

Můžeme být rádi, že neletěli první třídou do Barcelony na týden si užít moře za magistrátní ;-D

+1/0
3.1.2015 17:53

T22o97m66a47s 82N58o82v75o37t59n40y 3841406968599

Jo jo, je po volbách, koryta jsou rozdané

+7/0
2.1.2015 23:23

J89a30n 18L35i18b91i23c45h 9102758185813

Je to tradiční populistický krok, který Krnda vyhodila poté, co totálně pohřbila metro do Motola, kam je podle ní zbytečné, neb metrem pravděpodobně nikdy nejela a všude se vozí autem. Zlevnění se dle mne nevyplatí a nebude znamenat to, že bude více lidí platit roční kupón a nebude jezdit na černo.

+8/0
2.1.2015 22:46

M29a16r89t53i17n 60P77i35š22t85o28r38a 8988628936499

Já ovšem zvýhodnění ročního kupónu chápu jako množstevní slevu. Ne jako spekulaci na zdražení, jako je tomu např. u fixace na 2 roky u některých energetických produktů.

Takže kompenzaci očekávám.

Nejsnáze formou nahrání dodatkového kupónu na odpovídající počet dnů zdarma. To by mělo drobnou nevýhodu v tom, že by se mi termín nákupu nového kupónu rozešel s přelomem roku. A ten mimořádně špatný e-shop (na to že je za miliardu), nedává žádnou podporu v hlídání termínu dalšího nákupu. Konce roku si všimne každý.

+1/0
2.1.2015 21:49

J24o70s55e57f 91J27ů65z41a 1188548163727

Já nosím v pouzdře s Opencard papírek s napsaným koncem platnosti.

0/0
3.1.2015 18:21

J96a90r39o10s38l75a85v 83M51e78d17u15n84a 6732708917190

existuje validátor a krátkodobá paměť...:-)

0/0
5.1.2015 19:18

K23a51r97o74l54i27n25a 64M62a74r80i97e 10H87l11a37v31s56o27v98á 6324769205973

ač je mi ANO z duše protivné, levnější MHD v Praze slibovali Zelení, možná by bylo fajn si to uvědomit

+2/0
2.1.2015 21:30

J44a62r50o71s28l55a72v 32M45e41d64u74n10a 6522728237450

25 let po pádu komunismu opět komunismus? brrrrrr

0/0
5.1.2015 19:18

R74o10m15a85n 51P90o15l76á63č27e53k 5926859955

Problém je v tom, že vláda ANO si to docela špatně spočítala...

Ano možná to někoho do MHD přivede, ale takových lidí moc nebude... resp ne tolik aby dokázali těch 1100 na ročním kuponu vrátit...

1) Lidi co jezdí na měsíční, ted ročně přeplatí roční kupon o 1850 Kč, ale když si koupí roční v červnu, tak to najednou bude skoro 3000 Kč a to už málo není... Myslím, že dost lidí si to spočítá a město najednou přijde o dalších 1850 Kč na příjmu....

2) U čtvrtletních je to cca 1000 Kč  resp. po změne 2000 ročně na kuponu, ale i tak se dá očekávat určitý odliv takovýchto předplatitelů...

3) Navíc se obávám i tvorbě stastitk... Bohatě mě stačilo, když ROPID obhajoval 22 po 4 minutách do Hostivaře... Počet cestujících narostl o 50%... Ano narostl... Místo 2 lidí na soupravu, tam jeli 4 lidi na soupravu...

+3/0
2.1.2015 20:13

T13o53m62a22s 13N55o96v18o88t52n44y 3661446228109

Ono se to má i tak, že dneska si jízdu MHD odpustím, protože jednorázovky jsou drahé, potřebuju minimálně dvě a tak raději jedu autem, protože je to časově daleko výhodnější a cenově proč platit drahé MHD, když už to auto stejně mám. A lítačka se mi nevyplatí. Pokud by byla cena předplatní jízdenky nižší (ať už té roční nebo kratší), tak si ji klidně koupím a část jízd autem přesunu do MHD i za cenu časové ztráty. Otázka je, kolik takových lidí je, kteří nejezdí MHD pravidelně a začali by. U lidí, kteří jezdí alespoň 2x denně do práce/školy, tak prostě ty peníze za MHD stejně dají a sleva je kontraproduktivní pro DP.

+4/0
2.1.2015 23:31

K84a57r42e81l 33D32r71d34a 6553535567739

Sleva je zamýšlena jen pro celoroční předplatné. (Netýká se dětí, studentů a seniorů. Takže jde jen o cesty do práce.) Celoroční předplatné má asi 150 tis. lidí. (Jde o ztrátu cca 200 mil. Kč.) Autem jezdí po Praze 300-400 tis. ek. aktivních lidí, co neužívá MHD.

0/0
3.1.2015 11:42

R17o11m12a79n 45P49o37l21á21č87e48k 5276269365

Takže mi chcete namluvit, že jezdíte po Praze ve 100% případech autem, což Vás stojí měsíčně i to stojí dnes roční lítačka (možná i daleko víc) a říkate,že 1100 Kč ROČNĚ Vás ovlivni jezdit MHD?

To mi moc nejde k sobě.

+1/−1
3.1.2015 17:56

J84a57n 69S28p16á77l15e90n16ý 4837703691637

Zajímalo by mě, kdo si teď kupuje měsíční kupon 12 měsíců v řadě.. lidi snad umí aspoň trochu počítat..

0/0
3.1.2015 13:02

K34a78r96e19l 64D39r47d95a 6153195167949

Pokud jezdíte pravidelně do práce MHD, proč nekoupit? Lze ho také přerušit až na 60 dnů v době dovolené či služebky a ušetřit 500-700 Kč.

  Pokud jde o letošek, komplikace s kratšími předplatnými mi za tu 1000 nestojí. Tak bude k dobru sleva až příští rok.

0/0
3.1.2015 13:28

K38a33r11e21l 45D40r26d54a 6473735117159

A safra, já Vás nepochopil. Já myslel, že se podivujete nad koupí ročního kupónu.

  K tomu mám statistiku DPP, počet přepravených osob podle jízdného: 21% měsíční předplatné, 16,5% čtvrtletní předplatné,16% roční předplatné, 11% jednotlivé jízdné, 4% časové jízdné ostatní.

  V praxi je to tedy 2,5:1 v neprospěch ročního předplatného. Podle mě nejde o počty, ale o nízkopříjmové skupiny. Kdy lidé nemají možnost vydat 5.000 Kč a volí levnější předplatné - celkově o poznání dražší.

0/0
3.1.2015 22:54

R49o74m51a81n 11P26o40l20á81č25e58k 5246119335

Jak mi pak vysvětlíte ty fronty každý měsíc u okének...

0/0
3.1.2015 17:57

R18o79m29a31n 75P50o74l89á81č76e92k 5556749675

Navíc, abych ušetřil, musel bych jezdit na měsíční jenom 8 měsíců v roce... U 9. už jsem na ceně ročního

0/0
3.1.2015 17:58

J26a31n 88S32p72á56l44e22n57ý 4457793741977

A právě proto se ptám, proč by někdo kupoval 12 měsíčních místo jednoho ročního..

+1/0
3.1.2015 20:36

J34o78s79e19f 10J86ů36z60a 1958338703327

"Navíc se obávám i tvorbě stastitk... Bohatě mě stačilo, když ROPID obhajoval 22 po 4 minutách do Hostivaře... Počet cestujících narostl o 50%... Ano narostl... Místo 2 lidí na soupravu, tam jeli 4 lidi na soupravu... "

Když tam předtím jezdily dvě linky se zhruba stejným intervalem, odpovídá nárůst počtu cestujících v lince 22 o 50 % tomu, že z linky 26 se polovina cestujících přelila do linky 22. A když jelo v dvojnásobném počtu spojů jedenapůl násobek cestujících, znamená to, že na jeden spoj připadne 3/4 cestujících oproti předešlému stavu.

0/0
5.1.2015 10:46

P36a24v66e97l 58S35v36o58b24o88d91a 3929842660652

S vracením by to byla blbost, není k tomu důvod.a nedělá se to nikde a nikdy.

+9/−1
2.1.2015 19:30

J21i60ř44í 49M55a76c25e94k 3205725754151

To je sice pravda, ale dodržovat sliby by taky byla blbost?

+2/0
2.1.2015 19:36

L28e24o 70V92a59n65ě94k 6573897463638

Než dělat blbost jenom kvůli dodržení slibu, to bude lepší když se voličům omluví a slíbí že už to víckrát neudělají.

0/0
2.1.2015 20:04

T31o18m30á59š 19W42i85l93k51e 7432752757260

Omlouváme se za toto poltováníhodné nedopatření ke kterému dochází maximálně....

+1/0
2.1.2015 20:13

M55a76t92ě17j 41P14l92u31h52a17ř 6225862304385

RvKupon se stejně nezlevní, byl to předvolební trik na tupé voliče. Nechápu, jak tomu mohl někdo věřit.

Navíc slibovaná kompenzace se už zrušila, tudíž teď se do cca 4 měsíců sdělí, že je to nevýhodné a nic se nezmění. Ať žije Trojkoalice a podnikatelská struktura ANO. R^:-P

+5/0
2.1.2015 19:30

R35o96m36a76n 29P56o38l35á28č94e67k 5826189255

Ono je otázka kolik lidí si kupuje roční kupon v červnu... Ano díky možnosti si ho koupit klouzavý jich pár bude... ale minimum...

+1/0
2.1.2015 20:01

T31o42m38a51s 96N24o25v65o58t63n53y 3951246218249

Nemám přehled o cenách, ale nevyplatilo by se si koupit 2x čtvrtletní a pak roční v tom červnu? Prostě počkat si na tu levnější roční?

0/0
2.1.2015 23:32

J95i43ř38í 80M16a88c67e74k 3235285464901

Zatím to vypadá, že to mají dobře spočtené, aby se nic takového nevyplatilo.

0/0
3.1.2015 12:19

M37a80r35t33i32n 88S71o88u23č64e24k 6728153713751

Já teda těch pár korun ušetřených na Bémcard klidně oželím, stejně je v porovnáním s ostatními městy jízdné levné. Raději bych kdyby se Dopravní podnik nerozkrádal a peníze se investovaly do rozvoje dopravy v Praze...

+2/−2
2.1.2015 18:14

J42o82s80e15f 45J24ů38z84a 1658858763297

Levné v porovnání s ostatními městy je jen časové jízdné. Jednorázové na krátké vzdálenosti naopak předražené.

+2/−1
2.1.2015 18:45

A57l56e28x20a14n16d86r 44K40o35s40t64k33a 8342968586814

A peníze za jízdné stejně nejdou do dopravního podniku. Respektive naprpsté minimum z nich. Většinu shrábnou banda s opencard, banda kolen Rittiga, servis a údržba automatů atd.

0/0
2.1.2015 19:02

J70a33n 18S39v55o83b92o17d82a 3327614519243

Nepřijde mi, že by bylo třeba v Brně, nebo Ostravě nějak výrazně levnější. O srovnatelných zahraničních městech ani nemluvím. Navíc jednorázové jízdné používají spíše jen turisté, či naprosto sváteční jezdci. Jeho sleva není vůbec nutná.

+2/−2
2.1.2015 19:08

J49o56s13e40f 25J69ů13z59a 1178848693417

Pokud vím, v Ostravě začíná jednotlivé jízdné na 14 Kč (jízdenka na 10 minut). Delší jízdenky jsou srovnatelné s Prahou, ale právě jízdné na nejkratší vzdálenosti je to, co je v Praze předražené.

+5/0
2.1.2015 20:00

J50a12n 28S57v79o47b65o55d24a 3427764469723

Jo, tak to asi máte pravdu. Nicméně jízdenka na tak krátkou dobu je opravdu promilovou záležitostí a málokdo ji využije.

+1/−1
2.1.2015 20:07

J72o62s20e36f 81J54ů44z29a 1908788363337

Není a právě tato skupina lidí v Praze nejvíce přešla z řádně zaplacených jízd MHD na ostatní alternativy (pěšky, autem, načerno, meziměstské linky v těch málo případech, kdy to jde).

0/0
3.1.2015 18:26

R17o64m93a97n 74P84o62l76á88č53e65k 5456379445

Ale tak pravidelný cestující si nebude kupovat lístky... Nejsme ve vesnickém ČSAD, ale ve městě...

0/−2
2.1.2015 20:15

T65o15m37a81s 71N20o40v66o62t58n75y 3771626498509

Brno je předražené a jednorázovky rozhodně nepoužívají jen turisté či sváteční jezdci. Je dost lidí, co pracují/studují v dosahu pěší chůze od bydliště nebo je pro ně MHD naopak nepoužitelná časově, ale přesto ji využijí třeba párkrát týdně. Lítačka se jim nevyplatí ale jednorázovky jsou předražené. Takže jedou autem.

+1/0
2.1.2015 23:35

J50a71n 74S93v49o25b53o67d80a 3387784109563

Pokud využijete MHD alespoň 2 x týdně tam a zpět, tak se Vam již lítačka vyplatí. Já osobně znám v podstatě jen 4 skupiny lidí. Co lítačku mají, co jezdí načerno, zadarmo(důchodci, děti), a pak ty co jezdí jen autem a jezdit budou vždy. Jednorázovkáři nejsou prostě významná skupina.

+1/−1
2.1.2015 23:51

T28o17m26á82š 91C25z48a17k47o28j 6671954665540

využil jste někdy MHD v zahraničí? Jednorázový je u nás levný

+1/−4
2.1.2015 21:33

T15o27m30a22s 45N22o36v27o78t71n95y 3221896978349

Je předražené. A když tak rád argumentuješ zahraničím, argumentuj v přepočtu k platům

+1/−1
2.1.2015 23:36

J97a13n 70S62v21o59b45o75d83a 3617234419133

Přepočty k platům jsou nesmysl

0/0
2.1.2015 23:55

I31v13o 77D36o94s19t35á47l 8688922657738

Jak kde! Praha 32 CZK, přitom srovnatelně bohaté země: řecké Thessaloniki - 22 CZK (0.8 €), lotyšská Riga 16.5 CZK (0.60€) , estonský Tallin - 0 CZK (MHD zdarma !!!), bulharská Varna 13 CZK (1 lev), z chudších zemí - před  3 lety ukrajinská Odessa 2.20 CZK (1 UAH) a trolejbus 86 Km z Jalty do Simferopolu byl za 28 CZK (12 UAH) i s místenkou.

+2/0
3.1.2015 10:22

T39o49m44á30š 70C11z27a24k19o44j 6561154835160

v Tallinu v léte jsem jako student platil 1,20 Euro

0/0
3.1.2015 10:42

J18o39s43e67f 97J13ů19z14a 1238108443107

Předně si dovoluji upozornit, že pojem zahraničí zahrnuje celou škálu zemí, oblastí a měst, ve kterých je snad vše, na co si vzpomeneme, na široké škále, kde se v máločem ocitáme v extrémní pozici. Nemám rád, když se v diskusích operuje bájným zahraničím, kde je tráva zelenější, sníh bělejší, platy vyšší, ceny nižší nebo vyšší podle toho, co právě potřebujeme.

V Poznani před rokem a čtvrt byla jízdenka na nejkratší trasu na naše peníze za asi 15 korun. Ve Varšavě je situace podobná jako v Praze - jízdné začíná na poměrně dlouhých dobách platnosti i cenách. V Krakově začíná zhruba u našich 18 korun. V krajích dnes úředně považovaných za zahraničí byla v Bratislavě v přepočtu za 18 našich korun, v Košicích za asi 16 korun. V dalších zemích najdete města s výrazně dražším i výrazně levnějším jízdným než v Praze. Kupříkladu Německo a Rakousko drahé, další země zase levné.

0/0
3.1.2015 18:55

T12o64m60a64s 14N46o96v33o70t24n25y 3141816448989

V porovnání s jakými městy?

0/0
2.1.2015 23:33

P32e68t73r 97V93o30n85d79r91á78č69e89k 3562686252499

Cena lítačky je i tak velmi, velmi nízká, ale to nic nemění na tom, že toto je od politiků jen další z nekonečné řady podrazů a nedodržených slibů. A pak se lidé diví, že jedinou nadějí voličů je dát hlas někomu, kdo je velkou politikou nepolíbený, ať je to kdokoliv jako John nebo Babiš.

+4/−1
2.1.2015 17:32

T29o67m46á65š 58W14i96l59k80e 7232912927340

Ano, jenže toto slíbila politikou nepolíbená Krnda.

0/0
2.1.2015 17:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.