Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha ustoupila od kompenzací za nákup ročního kuponu MHD před zlevněním

Cestující v pražské MHD se nakonec případné kompenzace za nákup ročního kuponu na přelomu roku, tedy ještě před plánovaným zlevněním, nedočkají. Na stránkách magistrátu to uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i84c35h19a63l 81P71e42t55e86r23a 2837711640429

Teď jen zjistit, co považují za polovinu roku. Roční mi končí v půlce února, takže pokud bude nižší cena od července, tak se mi 5měsíční vyplatí ...

0/0
4.1.2015 21:19

P50a24v43e59l 96P21o19p85e20l96k43a 2621144350118

Proč nechtějí kupon zlevnit okamžitě a dodržet slovo? Technicky to jde .

Nerozumím tomu, to jsou tak politicky nemožní? Jejich peníze to nejsou a je to jen kapička v moři nějakého rozpočtu.Copak za tím je.....;-D

+1/−1
3.1.2015 14:59
Foto

K66a48t60e32ř97i24n82a 55M33a62r61t33í30n32k15o42v56á 8507587601689

Hajz... ;-O

+1/−1
3.1.2015 8:55

P64a34v26e15l 98V24e22t30e28š66n17í53k 7295748335497

Když v tom má p. Dolínek tak jasno, proč tedy Praha posílala své experty do Vídně, aby zjistili, jak si s podobnou situací poradili tam?

+4/0
3.1.2015 1:44

R65o27m67a68n 20P96o45l86á88č62e15k 5646859225

Můžeme být rádi, že neletěli první třídou do Barcelony na týden si užít moře za magistrátní ;-D

+1/0
3.1.2015 17:53

T54o73m42a27s 82N35o15v91o25t68n43y 3121436938269

Jo jo, je po volbách, koryta jsou rozdané

+7/0
2.1.2015 23:23

J76a13n 39L18i17b83i40c92h 9102388665873

Je to tradiční populistický krok, který Krnda vyhodila poté, co totálně pohřbila metro do Motola, kam je podle ní zbytečné, neb metrem pravděpodobně nikdy nejela a všude se vozí autem. Zlevnění se dle mne nevyplatí a nebude znamenat to, že bude více lidí platit roční kupón a nebude jezdit na černo.

+8/0
2.1.2015 22:46
Foto

M39a26r46t18i56n 43P16i22š43t21o12r90a 8968438726129

Já ovšem zvýhodnění ročního kupónu chápu jako množstevní slevu. Ne jako spekulaci na zdražení, jako je tomu např. u fixace na 2 roky u některých energetických produktů.

Takže kompenzaci očekávám.

Nejsnáze formou nahrání dodatkového kupónu na odpovídající počet dnů zdarma. To by mělo drobnou nevýhodu v tom, že by se mi termín nákupu nového kupónu rozešel s přelomem roku. A ten mimořádně špatný e-shop (na to že je za miliardu), nedává žádnou podporu v hlídání termínu dalšího nákupu. Konce roku si všimne každý.

+1/0
2.1.2015 21:49

J97o35s17e63f 51J70ů21z59a 1748558773377

Já nosím v pouzdře s Opencard papírek s napsaným koncem platnosti.

0/0
3.1.2015 18:21

J24a79r42o87s25l46a75v 75M78e59d85u68n37a 6812818647100

existuje validátor a krátkodobá paměť...:-)

0/0
5.1.2015 19:18

K48a20r73o21l37i94n74a 31M13a46r68i14e 85H42l10a64v77s96o62v78á 6234759605663

ač je mi ANO z duše protivné, levnější MHD v Praze slibovali Zelení, možná by bylo fajn si to uvědomit

+2/0
2.1.2015 21:30

J96a33r48o48s48l35a69v 87M56e58d36u45n14a 6262858847660

25 let po pádu komunismu opět komunismus? brrrrrr

0/0
5.1.2015 19:18

R66o21m10a17n 70P91o26l84á13č58e83k 5286859865

Problém je v tom, že vláda ANO si to docela špatně spočítala...

Ano možná to někoho do MHD přivede, ale takových lidí moc nebude... resp ne tolik aby dokázali těch 1100 na ročním kuponu vrátit...

1) Lidi co jezdí na měsíční, ted ročně přeplatí roční kupon o 1850 Kč, ale když si koupí roční v červnu, tak to najednou bude skoro 3000 Kč a to už málo není... Myslím, že dost lidí si to spočítá a město najednou přijde o dalších 1850 Kč na příjmu....

2) U čtvrtletních je to cca 1000 Kč  resp. po změne 2000 ročně na kuponu, ale i tak se dá očekávat určitý odliv takovýchto předplatitelů...

3) Navíc se obávám i tvorbě stastitk... Bohatě mě stačilo, když ROPID obhajoval 22 po 4 minutách do Hostivaře... Počet cestujících narostl o 50%... Ano narostl... Místo 2 lidí na soupravu, tam jeli 4 lidi na soupravu...

+3/0
2.1.2015 20:13

T71o59m16a24s 13N56o35v81o77t75n79y 3571376168649

Ono se to má i tak, že dneska si jízdu MHD odpustím, protože jednorázovky jsou drahé, potřebuju minimálně dvě a tak raději jedu autem, protože je to časově daleko výhodnější a cenově proč platit drahé MHD, když už to auto stejně mám. A lítačka se mi nevyplatí. Pokud by byla cena předplatní jízdenky nižší (ať už té roční nebo kratší), tak si ji klidně koupím a část jízd autem přesunu do MHD i za cenu časové ztráty. Otázka je, kolik takových lidí je, kteří nejezdí MHD pravidelně a začali by. U lidí, kteří jezdí alespoň 2x denně do práce/školy, tak prostě ty peníze za MHD stejně dají a sleva je kontraproduktivní pro DP.

+4/0
2.1.2015 23:31

K60a61r20e77l 21D55r63d60a 6593355417319

Sleva je zamýšlena jen pro celoroční předplatné. (Netýká se dětí, studentů a seniorů. Takže jde jen o cesty do práce.) Celoroční předplatné má asi 150 tis. lidí. (Jde o ztrátu cca 200 mil. Kč.) Autem jezdí po Praze 300-400 tis. ek. aktivních lidí, co neužívá MHD.

0/0
3.1.2015 11:42

R62o44m75a84n 68P69o70l63á84č96e12k 5826379415

Takže mi chcete namluvit, že jezdíte po Praze ve 100% případech autem, což Vás stojí měsíčně i to stojí dnes roční lítačka (možná i daleko víc) a říkate,že 1100 Kč ROČNĚ Vás ovlivni jezdit MHD?

To mi moc nejde k sobě.

+1/−1
3.1.2015 17:56

J84a43n 33S36p23á63l20e30n52ý 4967733501737

Zajímalo by mě, kdo si teď kupuje měsíční kupon 12 měsíců v řadě.. lidi snad umí aspoň trochu počítat..

0/0
3.1.2015 13:02

K41a18r98e56l 87D71r34d71a 6463115907219

Pokud jezdíte pravidelně do práce MHD, proč nekoupit? Lze ho také přerušit až na 60 dnů v době dovolené či služebky a ušetřit 500-700 Kč.

  Pokud jde o letošek, komplikace s kratšími předplatnými mi za tu 1000 nestojí. Tak bude k dobru sleva až příští rok.

0/0
3.1.2015 13:28

K86a65r51e79l 62D58r37d50a 6793705297369

A safra, já Vás nepochopil. Já myslel, že se podivujete nad koupí ročního kupónu.

  K tomu mám statistiku DPP, počet přepravených osob podle jízdného: 21% měsíční předplatné, 16,5% čtvrtletní předplatné,16% roční předplatné, 11% jednotlivé jízdné, 4% časové jízdné ostatní.

  V praxi je to tedy 2,5:1 v neprospěch ročního předplatného. Podle mě nejde o počty, ale o nízkopříjmové skupiny. Kdy lidé nemají možnost vydat 5.000 Kč a volí levnější předplatné - celkově o poznání dražší.

0/0
3.1.2015 22:54

R33o22m76a20n 42P91o77l21á28č94e39k 5556859505

Jak mi pak vysvětlíte ty fronty každý měsíc u okének...

0/0
3.1.2015 17:57

R23o20m12a68n 47P42o42l24á36č97e67k 5506899485

Navíc, abych ušetřil, musel bych jezdit na měsíční jenom 8 měsíců v roce... U 9. už jsem na ceně ročního

0/0
3.1.2015 17:58

J45a98n 93S70p87á71l33e75n93ý 4247383541327

A právě proto se ptám, proč by někdo kupoval 12 měsíčních místo jednoho ročního..

+1/0
3.1.2015 20:36

J78o92s90e36f 95J92ů21z45a 1268478203327

"Navíc se obávám i tvorbě stastitk... Bohatě mě stačilo, když ROPID obhajoval 22 po 4 minutách do Hostivaře... Počet cestujících narostl o 50%... Ano narostl... Místo 2 lidí na soupravu, tam jeli 4 lidi na soupravu... "

Když tam předtím jezdily dvě linky se zhruba stejným intervalem, odpovídá nárůst počtu cestujících v lince 22 o 50 % tomu, že z linky 26 se polovina cestujících přelila do linky 22. A když jelo v dvojnásobném počtu spojů jedenapůl násobek cestujících, znamená to, že na jeden spoj připadne 3/4 cestujících oproti předešlému stavu.

0/0
5.1.2015 10:46

P86a93v18e84l 78S52v91o12b39o75d28a 3119672660232

S vracením by to byla blbost, není k tomu důvod.a nedělá se to nikde a nikdy.

+9/−1
2.1.2015 19:30

J27i47ř25í 87M39a91c20e62k 3315445704711

To je sice pravda, ale dodržovat sliby by taky byla blbost?

+2/0
2.1.2015 19:36

L56e77o 12V28a61n83ě47k 6113767243898

Než dělat blbost jenom kvůli dodržení slibu, to bude lepší když se voličům omluví a slíbí že už to víckrát neudělají.

0/0
2.1.2015 20:04

T25o70m46á52š 91W13i73l89k67e 7382792937970

Omlouváme se za toto poltováníhodné nedopatření ke kterému dochází maximálně....

+1/0
2.1.2015 20:13

M11a58t79ě40j 76P41l86u50h17a79ř 6455332364565

RvKupon se stejně nezlevní, byl to předvolební trik na tupé voliče. Nechápu, jak tomu mohl někdo věřit.

Navíc slibovaná kompenzace se už zrušila, tudíž teď se do cca 4 měsíců sdělí, že je to nevýhodné a nic se nezmění. Ať žije Trojkoalice a podnikatelská struktura ANO. R^:-P

+5/0
2.1.2015 19:30

R65o26m30a65n 45P12o56l10á26č92e49k 5276599565

Ono je otázka kolik lidí si kupuje roční kupon v červnu... Ano díky možnosti si ho koupit klouzavý jich pár bude... ale minimum...

+1/0
2.1.2015 20:01

T54o13m43a76s 82N14o27v12o13t17n34y 3451376498189

Nemám přehled o cenách, ale nevyplatilo by se si koupit 2x čtvrtletní a pak roční v tom červnu? Prostě počkat si na tu levnější roční?

0/0
2.1.2015 23:32

J90i10ř28í 64M55a18c72e47k 3725435904501

Zatím to vypadá, že to mají dobře spočtené, aby se nic takového nevyplatilo.

0/0
3.1.2015 12:19

M10a41r86t90i58n 80S39o95u14č45e67k 6498323393621

Já teda těch pár korun ušetřených na Bémcard klidně oželím, stejně je v porovnáním s ostatními městy jízdné levné. Raději bych kdyby se Dopravní podnik nerozkrádal a peníze se investovaly do rozvoje dopravy v Praze...

+2/−2
2.1.2015 18:14

J23o22s41e10f 74J17ů90z35a 1918308623137

Levné v porovnání s ostatními městy je jen časové jízdné. Jednorázové na krátké vzdálenosti naopak předražené.

+2/−1
2.1.2015 18:45

A48l80e65x70a43n91d63r 26K70o26s26t74k63a 8962528146544

A peníze za jízdné stejně nejdou do dopravního podniku. Respektive naprpsté minimum z nich. Většinu shrábnou banda s opencard, banda kolen Rittiga, servis a údržba automatů atd.

0/0
2.1.2015 19:02

J42a77n 42S26v54o59b34o41d42a 3267434189163

Nepřijde mi, že by bylo třeba v Brně, nebo Ostravě nějak výrazně levnější. O srovnatelných zahraničních městech ani nemluvím. Navíc jednorázové jízdné používají spíše jen turisté, či naprosto sváteční jezdci. Jeho sleva není vůbec nutná.

+2/−2
2.1.2015 19:08

J93o69s94e77f 89J24ů48z74a 1348578673227

Pokud vím, v Ostravě začíná jednotlivé jízdné na 14 Kč (jízdenka na 10 minut). Delší jízdenky jsou srovnatelné s Prahou, ale právě jízdné na nejkratší vzdálenosti je to, co je v Praze předražené.

+5/0
2.1.2015 20:00

J91a95n 95S65v45o76b63o86d79a 3597514309863

Jo, tak to asi máte pravdu. Nicméně jízdenka na tak krátkou dobu je opravdu promilovou záležitostí a málokdo ji využije.

+1/−1
2.1.2015 20:07

J93o31s40e39f 10J75ů30z17a 1638318553787

Není a právě tato skupina lidí v Praze nejvíce přešla z řádně zaplacených jízd MHD na ostatní alternativy (pěšky, autem, načerno, meziměstské linky v těch málo případech, kdy to jde).

0/0
3.1.2015 18:26

R85o16m38a64n 79P17o30l73á14č61e62k 5376749965

Ale tak pravidelný cestující si nebude kupovat lístky... Nejsme ve vesnickém ČSAD, ale ve městě...

0/−2
2.1.2015 20:15

T48o78m31a36s 44N28o74v90o95t92n17y 3451346818479

Brno je předražené a jednorázovky rozhodně nepoužívají jen turisté či sváteční jezdci. Je dost lidí, co pracují/studují v dosahu pěší chůze od bydliště nebo je pro ně MHD naopak nepoužitelná časově, ale přesto ji využijí třeba párkrát týdně. Lítačka se jim nevyplatí ale jednorázovky jsou předražené. Takže jedou autem.

+1/0
2.1.2015 23:35

J14a38n 74S50v85o59b69o35d32a 3107524319553

Pokud využijete MHD alespoň 2 x týdně tam a zpět, tak se Vam již lítačka vyplatí. Já osobně znám v podstatě jen 4 skupiny lidí. Co lítačku mají, co jezdí načerno, zadarmo(důchodci, děti), a pak ty co jezdí jen autem a jezdit budou vždy. Jednorázovkáři nejsou prostě významná skupina.

+1/−1
2.1.2015 23:51

T82o41m67á13š 63C13z36a50k85o37j 6861374135940

využil jste někdy MHD v zahraničí? Jednorázový je u nás levný

+1/−4
2.1.2015 21:33

T20o44m57a43s 82N48o36v98o33t87n86y 3881466778539

Je předražené. A když tak rád argumentuješ zahraničím, argumentuj v přepočtu k platům

+1/−1
2.1.2015 23:36

J97a36n 90S96v29o18b63o35d14a 3817314549963

Přepočty k platům jsou nesmysl

0/0
2.1.2015 23:55

I28v11o 86D22o81s64t59á89l 8738652697818

Jak kde! Praha 32 CZK, přitom srovnatelně bohaté země: řecké Thessaloniki - 22 CZK (0.8 €), lotyšská Riga 16.5 CZK (0.60€) , estonský Tallin - 0 CZK (MHD zdarma !!!), bulharská Varna 13 CZK (1 lev), z chudších zemí - před  3 lety ukrajinská Odessa 2.20 CZK (1 UAH) a trolejbus 86 Km z Jalty do Simferopolu byl za 28 CZK (12 UAH) i s místenkou.

+2/0
3.1.2015 10:22

T29o82m18á78š 25C73z65a57k95o86j 6101944405830

v Tallinu v léte jsem jako student platil 1,20 Euro

0/0
3.1.2015 10:42

J85o55s19e53f 61J61ů92z39a 1808328103737

Předně si dovoluji upozornit, že pojem zahraničí zahrnuje celou škálu zemí, oblastí a měst, ve kterých je snad vše, na co si vzpomeneme, na široké škále, kde se v máločem ocitáme v extrémní pozici. Nemám rád, když se v diskusích operuje bájným zahraničím, kde je tráva zelenější, sníh bělejší, platy vyšší, ceny nižší nebo vyšší podle toho, co právě potřebujeme.

V Poznani před rokem a čtvrt byla jízdenka na nejkratší trasu na naše peníze za asi 15 korun. Ve Varšavě je situace podobná jako v Praze - jízdné začíná na poměrně dlouhých dobách platnosti i cenách. V Krakově začíná zhruba u našich 18 korun. V krajích dnes úředně považovaných za zahraničí byla v Bratislavě v přepočtu za 18 našich korun, v Košicích za asi 16 korun. V dalších zemích najdete města s výrazně dražším i výrazně levnějším jízdným než v Praze. Kupříkladu Německo a Rakousko drahé, další země zase levné.

0/0
3.1.2015 18:55

T17o81m28a63s 34N69o31v24o10t34n55y 3551876178649

V porovnání s jakými městy?

0/0
2.1.2015 23:33

P95e10t40r 10V91o81n96d77r14á80č30e14k 3182886892129

Cena lítačky je i tak velmi, velmi nízká, ale to nic nemění na tom, že toto je od politiků jen další z nekonečné řady podrazů a nedodržených slibů. A pak se lidé diví, že jedinou nadějí voličů je dát hlas někomu, kdo je velkou politikou nepolíbený, ať je to kdokoliv jako John nebo Babiš.

+4/−1
2.1.2015 17:32

T84o78m51á66š 82W39i42l62k40e 7722252837610

Ano, jenže toto slíbila politikou nepolíbená Krnda.

0/0
2.1.2015 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.