Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajová linka se má prodloužit, lidé ze sídliště Dědina protestují

O pět zastávek by se měla podle plánů prodloužit tramvajová linka, která nyní končí na Divoké Šárce. Radnice Prahy 6 ale požaduje přepracování projektu, lidem vadí třeba menší počet parkovacích míst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M33i18r90o59s27l21a41v 49B62u36d14í96n 8785247872

Nevím, kdo z diskutujících se tady vyjadřuje obecně, a kdo se znalostí konkrétních podmínek sídliště Dědina. Dnes jsem byl na veřejném projednávání této tramvajové trati. Myslel jsem, že když se akce budou účastnit zejména důchodci (byla od 15:30, tedy v pracovní době většiny lidí v produktivním věku), tak se setkám s odporem k náhradě parkovacích míst a masívní podpoře tramvaje. Důchodci sice zmínky o parkování ignorovali (je jim to jedno), ale s tramvají vyjadřovali hlasitý a vpodstatě jednomyslný nesouhlas (tedy spíše odpor). Postupně přicházeli i mladší sousedé a přidávali se k nesouhlasu taky. Chtěl jsem říci svůj názor, za který jsem v diskusích (i zde níže) kritizován, že si odporuju. Totiž, že k návrhu mám řadu připomínek, ale na tramvaj se vpodstatě těším (myslím si, že se to nevylučuje). Kdybych to řekl nahlas, tak mě asi ukamenují jako zrádce a odpadlíka. Přišlo se na to, že tu tramvaj tam vlastně nikdo nechce. To mě docela překvapilo.:-/

0/0
15.1.2015 21:34

K90a16r58e97l 17D13r12d28a 6843865987469

Děkuji za informaci. Mě potěšila. Omlouvám se, diskusi jsem příliš zaplevelil. Vedeme tady debaty o tramvajích dlouho. Námitky proti jejich řešení a rozšiřování jsou zde zpravidla marné. Prostor zde okupují spíš nekritičtí fandové této dopravy.

   Diskutuji spíš obecně, ale konkrétně se mě týká Opletalka (tedy Václavák) a trať na Háje - což mi přijde podobné jako Na Dědině. Máme zde metro, jezdím autobusy mimo sídliště. Záměru vybudovat zde tramvaj nerozumím. Naposledy se dával do souvislosti s vybudováním komerčních budov na stanici metra Háje a komerční zóny Opatov. Patrně jde o rozvoj (či vytěžení) městské části bez ohledu na stávající funkci obytné čtvrti a přípravu na příliv nových cestujících. To jen odhaduji.

  Také nevím, zda má Praha potenciál na další a další komerční zóny. Ale patrně se jedná v zájmu soukromých záměrů developerů. Rozvoj Prahy 11 by tomu odpovídal. Kdysi radnice razila filozofii, že sídliště potřebuje možnost zaměstnání v místě bydlení a pak povolovala komerční stavby mezi byty. Dobrým příkladem řešení má být Centrum Chodov a komerční zóna Chodov.

  Nejde tedy přímo o tramvaj, ale vše se váže na další rozvoj a výstavbu čtvrti. (Mám známé kolem Vokovic a Na Dědině. Jejich názor zatím neznám.) U Vás mi přijde nesmyslné umístění Šestky, že nebyla napojena rozumně na sídliště. Pak bych novou tramvaj uvítal u ní, což bylo zatím v řešení škrtnuto. Třeba by to názor místních ovlivnilo.

0/0
16.1.2015 9:11

E83v38ž57e42n 87P23o11l82á87k 3748278831273

Problém s parkovacími místy se částečně dá pochopit (ačkoli náhrada se jistě najde), ale řeči o hluku ani omylem. Možná někteří místní ještě nepochopili, že nelze srovnávat rozmlácenou panelovou trať z 80. let a moderní, odhlučněnou. A udávat, kolik stojí výstavba trati je zcela zavádějící - podstatná je následná provozní úspora při stejné dopravní obslužnosti (která bude navíc nepochybně zvýšena). Fixní náklady nepochybně stoupnou, zato variabilní klesnou. Bohužel provozní náklady místní nevidí a více smogu v ovzduší asi také necítí. (Ano, elektřina se možná vyrábí z uhlí, ale trochu na jiném místě a účinnost elektromotoru je oproti spalovacímu motoru přibližně trojnásobná). Pan Drda prosím nereagovat, stejně nebudu mít čas to číst.

0/0
14.1.2015 11:57

K47a43r57e11l 91D50r43d34a 6253845987669

Tak si trhněte. ;-) Váš názor je zaujatý. Sídliště Na Dědině obklopuje Evropská a Pražský okruh. Argumentovat ekologií v případě náhrady autobusů za tramvaje je zcestné.

  Zcela chybí diskuse o účelu takové dopravy. Cesta do centra bude primárně zajištěna metrem. Tramvaj má vykrýt pouze přechodné období. Sídliště potřebuje propojení také s okolím, nejen mít dopravu do centra. To lépe zajistí autobusy, ale je navrhováno jejich omezení a rušení. Podpora výhradně dopravních spojů s centrem dělá z pražských okrajových čtvrtí "noclehárny". 

  Trať se patrně staví hlavně pro zhodnocení armádních pozemků. Místní čeká dlouholeté staveniště, hluk a nepořádek a trvalé zhoršení dopravních poměrů. (Ano, tak nalezne kapacitní tramvaj své oprávnění.)

  Co výstavbu metra urychlit?

  Tramvajové trati potřebují soustavnou údržbu, kterou hradí z větší části provozovatel. Jde o náklady, které dělají pražskou dopravu méně ekonomicky efektivní. (V roce 2013 to bylo 700 mil. Kč do tramvajových tratí. Jejich životnost 15 let.)

  Hlučnost tramvají může posoudit každý dennodenně. Určitě se postupně zlepšuje. Hloupé je zabírání městského prostoru specializovanou tratí. Ten pak slouží jedinému účelu, pro občasný průjezd tramvají. S "veřejným prostorem" by se v "těsném" městě mělo zacházet ohleduplně a měl by umožňovat sdílení více uživateli.

0/0
15.1.2015 8:54

K86a34r40e30l 16D71r74d40a 6213935647349

Trať na Petřiny mezi Vojenskou nemocnicí a smyčkou na konečné byla budovatelskou akcí 50. let v duchu akcí "Z". Byla stavěná za pomoci uvědomělých brigádníku "v modrých košilích". Na takovou trať není radno sahat, aby Džbán 1. května nepraskal ve švech pobouřenými rudými důchodci. ;-D

   Pročítám si Hlaváčkovu trať z Anděla do Košíř. Úspěšná trať. Podnikatel se její výstavbou ale zadlužil a spáchal sebevraždu. Užil si patrně i šikany Prahy. Křižík také procházel šikanou Prahy. (Trať na Letné zrušil pro nezájem.) Nakonec převládla snaha o monopol Prahy nad tramvajemi. Takže riziko s velmi drahou výstavbou tratí přeložili radní na Pražany už při vzniku pražské tramvajové sítě.

  Jen pro srovnání, jak se tramvaje v Praze těžce protloukaly, pokud byly komerčním podnikem závislým na zisku a jak bylo možné prodělečné tratě rušit. A to když město neprojevilo zájem a odmítlo provoz dále dotovat. Od počátku jsou tak tramvaje v Praze podnikem města hrazeným patrně z daní Pražanů.

  Tramvajová síť se do dnešní podoby v Praze postavila 1897-1925. 1925 vyjíždí na trať první autobus a fandům tramvají začínají zlé časy. ;-)

0/0
13.1.2015 6:04

K78a70r19e65l 23D15r13d41a 6403245897659

A jinak jsem tady spočítal, že moje přeprava do zaměstnání vyjde cenově na chlup stejně MHD jako autem (pokud u auta počítám jen palivo). Zmatek v tom zavádí dotace, kdy u MHD hradí cestující jen 1/4 nákladů přepravy a u auta šikana, kdy se musí počítat s parkovným a dalšími přidruženými náklady.

  V každém případě, dobrovolné užití MHD (pokud lze opustit auto) je službou Pražanům a na straně "ekoaktivistů" by měla panovat neskonalá úcta při přesvědčování k takovému chování. ;-)

  Pokud odpovídá cena, obávám se že ekologický přínos MHD je nevelký.

  Lze uznat jediné. Cestování tramvají je o něco civilizovanější, než autobusem. Tomu ale neodpovídá přístup DPP k mizerné výbavě 15T a jejich nepohodlí.

0/−2
11.1.2015 19:27

L67a69d82i94s58l12a59v 22H72o43l30í35k 5752512679671

Ano, jen palivo. Ale s provozem auta souvisí další nemalé náklady. Brzdové obložení, brzdová kapalina, airbagy, oleje, pneumatiky, rozvody, povinné ručení....

Ekologický přínos MHD je velmi významný. Kolik aut by v ulicích přibylo, kdyby MHD přestala jezdit?

Dále se musí vzít v potaz, že DPP dlouhou dobu požíval emulzní naftu, která má nižší emise. Nyní DPP a většina ostatních dopravců využívají bionaftu B100 (Nafta je jen v názvu, v obsahu je řepka, různé oleje a tuky.), díky které se také snižují emise, ale má to i své nevýhody v podobě nutnosti zvýšené údržby. Ta se ovšem z důvodu úspor zpravidla neprovádí.

Tramvaje Škoda 15T nemají mizernou výbavu. Jen špatné uspořádání interiéru, nepohodlná sedadla z překližky a výklopná okna. V tomto směru je výbava pro cestující jen nevhodně zvolená. Nikoliv mizerná.

+1/0
11.1.2015 19:59

K54a18r86e36l 48D92r76d22a 6783345677129

Výbava 15T, ano, tak to myslím. Klouzavá a tvrdá sedadla... Ohledně pojmenování jen slovíčkaříme.

  Veřejná doprava je tady lehce přes 100 let. V současné podobě tak 50-60 let. Metro zahájilo provoz před 40 roky. Auta se stala masově dostupná tak před 50 roky. Předtím Praha fungovala na docházkových vzdálenostech celá staletí. Naopak, dostupná MHD i ID změnila požadavky Pražanů na dopravu. Bydlí se na sídlištích či za Prahou pracuje se v centru. Lze si plánovat život na "delší vzdálenosti". Jsou to spojené nádoby. Ekologie trpí dík sociálním změnám, které výkonná a levná doprava umožnila.

  A pokud tady pranýřujeme nadbytečné jízdy auty, měly by se obdobně pranýřovat nadbytečné jízdy MHD. Pražané zlenivěli. Každý kouká, aby nachodil co nejméně a pak upřednostní tramvaj před metrem, protože ta mu zastaví u vchodu, zatímco metro až za rohem. Nejde pak o efektivní, ekonomické a ohleduplné řešení veřejné služby, ale opět o "individuální nadstandardní výhody".

  Co se týká ekologie, jsou na tom auta ve vývoji a výbavě patrně lépe než autobusy. Jinak jde o plynulý styl jízdy a množství. Proto je Městský okruh s Blankou důležitý.

  A když mi vychází stejná cena přepravy jedné osoby. Lze ji promítnout do spotřeby paliva a ekologické zátěže. Odhaduji to na 2/3 oproti 1 ve prospěch MHD. Což není zásadní rozdíl. Snad jen, že metro a tramvaje produkují ekologickou zátěž v severních Čechách a ne v centru Prahy.

0/0
12.1.2015 7:49

K78a94r35e55l 20D50r64d47a 6123905447619

K těm vozovnám. Praha má reálně 7 vozoven. Každá z nich je určena pro určité typy tramvají (rozměry, údržba, mycí linka...). Všude straší T3. (Bylo rozhodnuto, že T3 Pražanům zatím stačí a Porsche necháme shnít, tak tlejí v Motole a Hloubětíně.) Aby vozovna mohla "ubytovat" 15T, je třeba ji upravit. Takže se vozovny postupně přestavují. Vokovická vozovna za 100 mil. Kč v roce 2013. Přestavba v roce 2014 pokračovala. Cenu nevím. Ale podle mě Hudeček brzdil dodávky 15T, aby DPP vůbec stíhal připravit prostory a proškolit lidi pro 15T a Praha to vše stíhala zaplatit.

  15T jsou dnes ve Vokovicích, Motole a Pankráci. Další 4 vozovny patrně čeká přestavba.

  K tomu se rekonstruovala trať z Dejvické až do Vokovic. Částečně se to pojalo v rámci výstavby metra, částečně šlo o samostatnou investici 200 mil. Kč. Odhaduji, že Vokovice mají zbrusu nové tratě s vozovnou za 0,5 mld. Kč. Což je vcelku v pohodě, protože tratě jsou pekelně drahé a každý rok na jejich údržbu nějaká ta mld. padne.

  Platí to samozřejmě nedobrovolně všichni Pražané. Uživatelé MHD hradí asi 1/5-1/4 nákladů za veřejnou dopravu, zbytek jim dotují ostatní Pražané ztrátou jiných služeb na které Praha pak již nemá.

0/−1
11.1.2015 19:10

L90a14d21i15s37l87a39v 46H62o45l72í85k 5162132389291

Nebylo rozhodnuto, že tramvaje Škoda 14T necháme shnít. Jen jim popraskaly rámy skříní... A tak čekají v Motole, Hloubětíně a Ústředních dílnách až se najde řešení, jak je správně opravit. 1. vůz se již zkušebně opravuje v Plzni, pak bude nasazen do zkušebního provozu a pak se uvidí.

Jakým způsobem pan Hudeček brzdil dodávání tramvají Škoda 15T do Prahy? Já si všiml, že dodávky brzdily technické problémy těchto tramvají.

Jakým poměrem platí motoristé výstavbu tunelu Blanka a kolik dotují ostatní Pražané ztrátou ostatních služeb, na které Praha pak nemá?

+1/0
11.1.2015 19:45

K75a16r81e78l 77D90r20d92a 6473945797659

Pokud vím, 14T Praha nechce a hledá kupce. Hudeček neustále přes média řešil novou smlouvu se Škodovkou. Podle mě šlo o nižší platby, menší soupravy, pozdější dodávky 15T a lépe vybavené. Opožděné dodávky 15T snad nakonec nejsou součástí smlouvy, ale smlouvu jsem nečetl.

  Pražský DPP je dlouhodobě v dluhu a řeší metro, tramvaje a autobusy. To co padne za tramvaje, nelze pak dát na metro či autobusy. A nikdo nestojí o další zadlužování, je třeba vyjít s daným balíkem peněz. To co se investuje do pražských vozovek jde z jiného balíku a poslouží jak ID, tak VD. Automobilová doprava je pro město primární. Tak to je.

0/0
12.1.2015 7:13

K11a12r30e52l 26D51r73d56a 6873645167519

Školné na Britské škole je 300 - 500 tis. Kč ročně. Lze přiobjednat školní autobus vozící dítě z domova a domů za 55 tis. ročně. Podle programu jde o prestižní vzdělávání. Pro Česko jsou takové školy klíčovou záležitostí. Pokud tramvajová trať provoz školy omezí, je její odchod jinam na místě. Zdejší budova by pak mohla posloužit jako odborový dům DPP a středisko léčby drogově závislých ze sídliště Na Dědině. ;-)

  Umíme vůbec dohlédnout na otřesnou ekologii tramvají? Pokud vím, tak jezdí na elektřinu. Většina el. energie v Česku se získává z hnědého uhlí. Roky šlo o nejhorší zdroj znečištění v naší republice. El. energii nelze uchovávat. Ve hře je účinnost výroby a rozvodné sítě. Jen část energie může nakonec končit u spotřebitele.

  Tramvaj je v podstatě čadící autobus s proraženou nádrží z které vytéká palivo na vozovku. Jen se to odehrává na druhém konci republiky, než kde projíždí tento "ekologický" dopravní prostředek.

  Na Dědině jde o stejnou situaci jako na Červeném Vrchu a na Petřinách. Honem honem přivést tramvaje, než zde bude metro. Pak by již výstavba nové trati nebyla zdůvodnitelná. A jak už bude stát, však on už ji nikdo nezruší a Pražané budou platit jako mourovatí za zbytečně předimenzované paralelní duplicitní či triplicitní dopravní řešení.

  Nechápu, tady jsou třeba plány na vlak, tramvaje a metro před terminály na Ruzyni. A všechna řešení jsou stále ve hře. Proč? Proč se v Praze pořád plánují tramvajové trati paralelně s metrem?

  Samozřejmě, že je často pohodlnější sedět v tramvaji, jet přímo i když déle a zahušťovat povrchovou dopravu a ničit ekologii v celé Praze, než absolvovat dva přestupy metrem. Přitom ekologické je v prvé řadě použití metra. Jenže to by ta tramvaj nesměla takovou možnost nabízet. To opravdu nelze tramvaje v Praze chápat především jako prostředek do míst, kam metro nepovede? Dnes tramvaje investici do metra znehodnocují.

0/−1
11.1.2015 18:23

L45a38d64i26s59l61a69v 14H46o35l28í35k 5842622819231

Na Petřiny přijela 1. tramvaj v roce 1950. Metro v roce 2014. Těch 64 let tedy měli cestující chodit pěšky, nebo jezdit autobusy?

Na Dědinu mohou začít jezdit tramvaje v roce 2018. Metro v nedohlednu

Metro na letiště je projekt, který nemá hlavu a patu. Kvůli trasování přes Motol by byla cesta z Dejvické stejně dlouhá jako nyní autobusem linkou č. 119. nehledě na fakt, že kapacita by významně převyšovala poptávku. V tomto směru je nejlepším řešením železnice. Plány tramvaj na letiště, pokud si dobře vybavuji, nebyly nikdy moc daleko dotažené a vesměs vždy se jednalo jen o úvahu. Kapacitnější než autobus, levnější než metro a železnice.

Ve hře jsou sice 3 řešení (resp. jen 2 - železnice, příp. metro), ale nejrozumnějším a troufám si tvrdit, že tím jediným správným, je železnice.

Tramvaje zahušťují dopravu v Praze? Tohoto jevu jsem si všiml jen u automobilové dopravy.

Jaký je rozdíl mezi metrem a tramvají, že je tramvaje velice neekologické, ale metro velmi ekologické?

+2/0
11.1.2015 19:36

K23a11r22e88l 92D59r80d61a 6423525427889

Samozřejmě že jde o kolony aut, kdy tramvajové trati omezují průjezdnost centrem a způsobují dopravní zácpy a kolony. O to pak horší vzduch dýcháme, o kolik víc tramvají nacpeme na stávající vozovky. Podzemní trať tento efekt nemá. 

  Pokud souběžně s metrem vede tramvaj, není to podle mě ekologické řešení, ale neekologický a ekonomicky neefektivní luxus. Stejný, jako více aut v rodině. (Koukám na debatu níže. Praha je městem kariéry. Žije zde hodně lidí jako single. To ovlivňuje statistiky. Proto statisticky vychází auto na 2 Pražany. Ono reálně moc "sběratelů aut" v Praze nebude. ;-))

  Ty Petřiny, jistě. Nově ale odhaduji, že většina lidí pojede do centra metrem. Spojení tramvají na Hradčanskou nebude mít význam. (V Hostivaři třeba většina lidí jede atobusem na metro. Tramvaje tady jezdí poloprázdné (trať je moc dlouhá a nepraktická). Přitom se tvoří kolony před nájezdem na Jižní spojku a zrušení trati by dopravě pomohlo.) Budeme podobně tramvaj na Petřiny dál platit? Mají zde odůvodnění?

  Patrně má význam spojení Petřin s Letnou. (Dalo by se řešit přestupem přes Hradčanskou.) Ale Malostranská, Staroměstská... tady bude metro nyní rychlejší. Tramvaj bude nadbytečnou. Je na místě rušení tratí na Petřiny (a do Vokovic)? Podle mě to stojí za úvahu.

  Metro je Na Dědině v nedohlednu protože je MHD v Praze stále v dluhu. A tramvaje jsou hodně drahou dopravou, zvlášť když jezdí prázdné.

0/−2
12.1.2015 6:53

K60a64r71e86l 51D74r37d42a 6623545767869

Dívám se na tu 119. Jezdí 25 minut na Dejvickou. Metro by to podle mě dalo za 15 minut + ušetření přestupu. Takže v centru by byl cestující o poznání dříve a pohodlněji, úspora 15-20 minut.

  Naopak, je zde časová rezerva, která by umožnila ještě větší "kličkování metra". Nabízí se nyní z Motola oblouček přes Řepy a posunutí Bílé Hory. Trasa Červený Vrch, Petřiny, Řepy, (Bílá Hora - Ruzyně), Na Dědině, letiště, by podle mě byla ekonomicky obhajitelná.

0/0
12.1.2015 8:19

K42a20r60e63l 76D11r26d41a 6883905437749

U Vojenské nemocnice byla trať již v roce 1938. Sídliště se stavělo 1959-1969.

0/0
12.1.2015 14:39

K63a93r62e51l 78D83r63d27a 6193365247849

Plno pražských sídlišť je řešeno autobusy. Je na tom snad něco špatného?

0/0
12.1.2015 14:42

P70e56t48r 43J87a54r79e60š 5551454116598

Já bych řekl, že se neprotestuje ani tak proti tramvaji jako proti důvodu a způsobu zavedení.

Je to asi stejné, jako když na křižovatce s Evropskou a Pražským okruhem má vzniknout nové administrativní centrum. Také se nikdo nestaral o dopravní obslužnost. Tu vytvořili úředníci zabráním neudržovaného dětského hřístě a vytvořením jednosměrných ulic ve stávající vilové čtvrti místo toho, aby developer musel postavit přivaděč ke svému centru. Vše řádně posudky zdůvodněno. Jak jinak...

Takže tady ani tak nejde o tramvaj, tu by nikdo k deseti panelákům nestavěl, ale jde o to, jak vyřešit problém, který souvisí se vznikem celé nové čtvrtě. A že už manažeři Central Group začali skupovat příslušné pozemky. No a právě se to zase udělá tak, aby to bylo co nejjednodušší. Takže se za daně Vás všech vytvoří dostatečná dopravní obslužnost nové čtvrtě a to znamená ze severu tramvaj - až opět k dalšímu novému nákupnímu megacentru a asi i záchytnému parkovišti pro Kladno - z jihu bude rychlodráha (i když o ni nikdo nestojí, ani letiště, ani Praha 6 ani dopravci z Kladna), ze západu bude nová čtvrť obsluhována Drnovskou ulicí a právě z východu novou vysokokapacitní křižovatkou z Evropské na Vypich.

Takže diskuze o tramvaji je jen taková zástěrka, jak plebs nechat vybouřit a dosáhnout svého (nechcete lepší dopravní obslužnost?? nechcete ekologii?? nechcete se mít lépe???). Zavedení tramvaje je nutné tak, aby to zaplatilo město a ne developer a dříve než bude doprojektováno ostatní. On ten posudek EIA to je taky odfláknuté, ku prospěchu budoucího developerského cíle.

Takže, článek je hezký, ale jen takový povrchní plkající bláboly bez hlušího významu. Řeší se 130 parkovacích míst namísto nových 15 000 lidí. Tramvaj musí být dříve a na městkém a za městské, aby se toho pak mohlo rozprodat co nejvíce. A že ještě není jasné co se stane s tím volným vojenským prostorem? Kvůli kterému se ta tramvaj musí tahnout tam kde se táhne? No jak jsem psal, manažeři z Central Group už mají jasno...

+4/0
10.1.2015 21:44

K48a29r97e64l 50D26r56d71a 6723375227869

Arogantní tramvajová bolševická banda zase v akci. :-/

 Podle plánu je Vlastina seknuta po třetinách. Před britskou školou má trať vést po vozovce, kde bude prudit řidiče a ohrožovat děti. Před školou má být navíc zastávka. Ráno sem rodiče auty naváží stovky malých dětí z celé Prahy. Odpoledne je odváží. Zdejší základka začíná s 5-letými dětmi. Lze čekat zákaz zastavení či pravidelnou šikanu řidičů od projíždějící tramvaje. (Chtěl bych vidět vyjádření školy, třeba jsou pro, má tady být nově navíc gympl.)

  V dalším úseku se "ekologové" snaží o zachování zdejší aleje. Nová vozovka a jedna kolej tak povedou po pozemku kasáren. Stávající stromořadí tak bude mezi první a druhou kolejí trati. Pro místní taková zeleň nebude moc užitečná. Kdo by venčil psa na trati? Stávající stromy se musí oříznout či vykácet, aby nevadily tramvajím. A aby taková úžasná zeleň mohla v Praze vzniknout, musí se vykácet všechny vzrostlé stromy v kasárnách. Tedy nejméně 5 dominantních vzrostlých topolů.

  K tomu padne zděný plot opticky oddělující chatrné a zchátralé armádní sklady od vilové čtvrti. Počítám, že to armáda vzápětí zabalí a nějaký developer pozemek obratem využije. Proti vile by se hodil 12 patrový obytný dům, měřeno současnou praxí. 

  V posledním úseku vede trať rovnou přes parkoviště, kde ničí asi 130 parkovacích míst.

  Celé se to zdůvodňuje ekologií a úsporou. Protože po zavedení tramvají se zruší stávající autobusy. (Patrně částečně.)

  Tahle atrakce už stála nejméně 0,5 mld. Kč, aby 15T mohli do Vokovic a tramvaje dál strašily souběžně s metrem na Evropské.  Úsek na sídliště Na Dědině je dlouhý 2,1 km a má stát 600 mil. Kč.

  (Tj. 290 tis. Kč / 1 metr trati. Aby tramvaj mohla popojet o délku osobního auta musí Pražané vyhodit 1 mil. Kč.)

+1/−4
9.1.2015 15:00

K80a73r90e83l 70D22r68d33a 6823455777159

Uváděná křižovatka má nahradit utlumený průjezd pro auta v úseku před školou. Zhodnotilo by to armádní pozemky pro případné developery, ale pustilo by to dopravu přes obytnou čtvrť.

0/−1
9.1.2015 16:58

K54a77r97e10l 45D63r23d18a 6573605917399

Dodatek. Škola má přípravku - mateřskou školku, kam chodí děti od 3 let.

0/0
13.1.2015 5:21

L63a65d61i67s20l67a23v 97H28o35l55í17k 5802882769841

Pár tramvají za hodinu bude děti ohrožovat, ale desítky aut ne. Zajímavé.

Jak budou tramvaje šikanovat řidiče aut? 8-o

Nelíbí se vám kácení stromů a zrušení zeleně. Obdobně napadáte pokácené stromy a zrušené zeleně kvůli výstavbě Blanky?

Paráda, takže kvůli 130 lidem s auty nebude mít několik tisíc lidí tramvaje. R^

Ekologií je také myšlen přesun inteligentních lidí z aut do MHD.

Co stálo 0,5mld a jakou souvislost má zrušení zákazu vjezdu pro tramvaje Škoda 14T a 15T do Vokovic se stavbou TT na Dědinu? Kdyby nebyl záměr stavět TT na Dědinu, měli bychom v Praze přes 300 kloubových tramvají (2/3 vozového parku), které by nesměly do Vokovic? 8-o

Máte spočítáno, kolik vyhodili Pražané za to, aby mohlo popojet auto tunelem Blanka např, o délku jízdního kola?

+5/−1
9.1.2015 21:24
Foto

M33i42r36o64s82l30a58v 95B48u58d70í36n 8735977782

Tramvaj bude šikanovat rodiče přivážející děti do té školy - nebudou mít kde zastavit, protože by stáli na kolejích nebo zastávce.

Není to kvůli konkrétním 130 lidem s auty, týká se to všech lidí s auty. Všichni, kdo přijedou večer "pozdě", tak tam najezdí spousty ekologických kilometrů navíc při snaze najít místo na zaparkování.

Vůbec nejsme proti tramvajím, naopak se na ně těšíme. Jen jsme proti negativním jevům a aroganci toho plánu - "Zničíme vám parkovací místa, ale nahradit vám je musí Praha 6, o to my se starat nebudeme. Při příležitosti výstavby tratě vám tam přivedeme tranzitní dopravu přes novou křižovatku" atd. To nám vadí.

+1/0
10.1.2015 15:17

L32a23d98i53s17l56a16v 64H72o77l64í17k 5352512519921

A proč do té školy nemohou jezdit děti MHD? Já chodil do školy pěšky a nikdy jsem s tím neměl problém. Teď jezdím tramvají a nepociťuji jakékoliv problémy (vyjma neustálého stání na semaforech a poskakování v kolonách aut).

Lidé z Dědiny musí používat automobily proč? Pokud si dobře vybavuji, někde zazněl požadavek na parkovací dům a ten by měl o dost vyšší kapacitu parkovacích míst, než kolik by jich zmizelo výstavbou TT. Takže na 1 stranu zbrojíte proti přivedení další dopravy do oblasti, ale zároveň tam chcete postavit parkovací dům pro auta, která tam dnes nejsou. To bude mít za následek přivedení další dopravy do oblasti. Tudíž si celkem značně protiřečíte.

Ale jo, asi si pořídím vlastní autobus a pak půjdu na radnici s požadavkem výstavby garáže, protože mám autobus a nemám o kde zaparkovat. Už vidím, jak mi MČ postaví garáž....

Těšíte se na tramvaje? 8-o Tramvaje jsou strašně moc hlučné, seberou vám parkovací místa, stromy, dětičkám jedoucích do školy auty se zhorší podmínky, budou vám tam dělat strašné vibrace.... Když si přečtu, co vše nové TT vyčítáte, tak bych rozhodně neřekl, že se na ni těšíte.

+2/−1
10.1.2015 18:44
Foto

M64i74r46o32s34l28a64v 73B79u45d12í71n 8705187512

Děti mohou jezdit MHD, jenže do té anglické školy chodí malé děti z celé Prahy a ty do MHD vyženete těžko.

Lidé z Dědiny používají auta ze stejných důvodů jako lidé odkudkoliv. Nijak se nelišíme.

Už teď tam parkovací místa chybí, 130 dalších jich zmizí - ten parkovací dům by to vše tak akorát nahradil. A  i kdyby měl nějakou kapacitu navíc, tak to moc dopravy nepřivede - nechápu proč by mělo, je to nesmysl. Kromě toho, píšete o tom jen vy, takže si nijak neprotiřečím.

Auto je v civilizované společnosti běžnou součástí majetku rodiny, narozdíl od vlastního autobusu - beru to jen jako výkřik do tmy z nedostatku racionálních protiargumentů.

V předtuše znesnadnění a prodloužení času dojezdu MHD na Kulaťák po otevření metra se na tramvaj víceméně opravdu těšíme, i když to tak nemusí vypadat.

+1/−1
10.1.2015 19:58

L70a54d37i76s83l66a89v 32H77o75l35í71k 5912142649511

I jako malý jsem chodil do školy pěšky. Že z těch dětí vychovávají rodiče další autisty, co budou ničit Prahu, je ovšem věc, kterou jim asi nikdo nevysvětlí a vzhledem k jejich sobeckému chování by si to stejně nevzali k srdci.

Mám v nějaké lokalitě 200 parkovacích míst, která nestačí. 50 jich zruším a postavím parkovací dům pro 200 aut. Tudíž v té lokalitě nebude místo pro 200 aut, ale pro 350. Ale těch 150 míst další dopravu nepřivede. Těch 150 míst tedy zůstane prázdných, nebo se tam budou auta teleportovat, nebo tam jednoduše dojedou po silnici? Pokud tam dojedou po silnici, už mi po té silnici nepojede 200 aut, ale 350 a parkovací dům tak má za následek přivedení dalších aut do dané lokality.

Otázka je, co si mám představit pod pojmem civilizovaná společnost. Praha se celkem "dobře" umisťuje v evropských žebříčcích počtu osob na 1 auto. Tudíž mi dle vašeho vyjádření vychází, že města na západ od nás nejsou mnohdy moc civilizovaná...

Autobus jsem uvedl jen jako příklad. Něco si pořídím a pak půjdu na MČ, abych to měl kam dát a ona mi kvůli tomu něco postaví... Samozřejmě za přispění peněz sousedů, kteří zdaleka tolik nezatěžují životní prostředí Prahy, protože jezdí MHD. To mi hlava nebere..

+1/−1
10.1.2015 22:37
Foto

M69i96r16o76s70l97a61v 55B96u94d43í79n 8365217132

I já jsem jako malý chodil pěšky do školy. Přes ulici, ne přes půl Prahy.

Parkovací dům ve slepé ulici by v naprosté většině sloužil pro lidi, kteří tam bydlí. Pochybuju, že by tam někdo jezdil odkládat svoje auto odjinud. A pokud i ano, tak přijede, zaparkuje. Nepojíždí každodenně sem a tam po Ruzyni při hledání volného místa - tohle zvýší dopravní zatížení mnohem víc i bez zvýšení počtu aut.

S těmi počty lidí na auto nevím, neumím reagovat. Jsem ale ještě ze staré školy: jedna rodina = jedno auto, to mi připadá přiměřeně civilizované, nepřehnané.

Obráceně - něco si pořídím, protože to potřebuju a dlouhá léta jsem měl kam to dát. Dávám to tam, jako ostatní lidi. Pak přijde někdo a řekne: "Od zítřka už to nebudeš mít kam dávat, zahoď to, pracovní nádobíčko si dej do batohu, děti vem za ručičky a běž do tramvaje" - zdá se mi to nereálné.

+1/0
10.1.2015 23:26

L91a12d69i22s45l80a24v 74H19o97l83í23k 5542572919921

Je jedno, zdali vozidlo zaparkuje člověk bydlící v dané oblasti, nebo ne. Dopravní zátěž je totožná.

1 rodina = 1 auto. To znamená 1 auto na 3-4 lidi. K 31.12.2011 bylo v Praze 1 auto na 1,88 osoby, k 30.6.2012 bylo 1 auto již na 1,82 osoby.

Uvedl jste, že v oblasti Dědiny je nedostatek parkovacích míst již nyní a výstavbou TT se situace dokonce zhorší. Nyní uvádíte, že máte auto dlouhou dobu kam dát a najednou od zítřka ne. V 1 příspěvku tedy uvedete, že je nedostatek parkovacích míst a v dalším příspěvku to vyvrátíte...

0/0
11.1.2015 19:15
Foto

M81i74r79o60s12l73a12v 73B10u55d74í31n 8855717552

Zátěž je totožná, ale psal jste o "přivedení", tedy cizích aut. Zvýšením počtu parkovacích míst (jejich dočasnou nadbytečností v parkovacím domě) se skokově nezvýší počet místních aut. Ten se zvyšuje postupně tak, jak si je další a další lidé kupují. A cizí tam asi nebudou odkládat svá auta více než nyní.

S těmi čísly - dík za info. Není to moc povzbuzující, ale je to asi dáno vlastnictvím více aut v jedné rodině a snižováním počtu osob v domácnostech. Možná jsem to slovo měl používat místo výrazu rodina. I singles občas mají svá auta.

Mám ho kam dát, když přijedu "včas", jinak musím objíždět další ulice a zpravidla "se někde upíchnu". To znamená nedostatek už nyní. Zmizí-li třetina současných míst, nedostatek bude katastrofální. Z toho usuzuju, že "od zítřka už ne". Budou zaplněny i ty okolní ulice a vzdálenější plochy široko daleko. Ale třeba se mýlím, a ta auta jednoduše někam zmizí.:-)

0/0
11.1.2015 19:39

L52a50d64i31s78l88a44v 52H15o87l82í41k 5672722239471

Ano, v tomto směru se nabízí auta jedoucí do Prahy, kdy je lidé nechají na Dědině a dále pojedou tramvají. Dále se nabízí auta z okolí (Nesmíme pominout, že se v okolí připravuje developerský projekt, který zvýší počet lidí v okolí a tím zvýší i dopravní zátěž.

Aut je v Praze již příliš a dle mého názoru se jejich počet musí redukovat. Toto je 1 z řešení. Pokud má rodina auto a využívá ho společně a členové se o něj dělí a mají pro dané auto využití, dobře. Ale pokud jsou v 3 členné rodině 3 auta, a to jen kvůli pohodlí, není to dle mého názoru správné. Bohužel pak zejména tito lidé ničí zcela zbytečně životní prostředí, bezpečnost a místo, ve kterém žijí.

0/0
11.1.2015 20:18
Foto

M10i49r12o50s97l60a41v 52B88u37d66í48n 8455357482

Parkovací dům má být pro rezidenty pro dlouhodobé parkování. Pochybuju, že by si tam někdo přespolní pronajímal za docela vysokou cenu místo. To může za dvacku zůstat na P+R.

Nedokážu si představit developerský projekt bez vyřešeného parkování. Nikdo si už dneska nekoupí drahý, luxusní byt bez parkovacího místa. Nikdo nepostaví novodobý panelák bez podzemního parkingu. Dopravní zátěž se zvýší hlavně tím, že obyvatelé té nové čtvrti se budou snažit procpat na Evropskou - to je důvod návrhu nové křižovatky v rámci výstavby tramvajové tratě.

V zásadě souhlasím s druhým odstavcem. Blbý je na takovém obstrukčním omezování to, že to odnesou i "nevinní". Neumím si představit nikoho z těch rozmařilců, že si řeknou "hele je tady málo parkovacích míst, jedno auto prodáme", protože s tím dalším autem budou mít parkovací problémy taky. Že by se tím převychoval dostatečný počet lidí (aby se to kladně projevilo) je nepravděpodobné. Zkouší se i další obstrukce - nesmyslné jednosměrky, snížení počtu jízdních pruhů, modré zóny. Vždy to ale odnesou i ti nevinní. Viz "rekonstrukce" ulic Cukrovarnická a Na Pískách, kde zejména místní jásají, jak musí denně přejíždět zpomalovací prahy nastražené původně na tranzitní vetřelce. Ještě horší je Jugoslávských partyzánů, kde se obětí staly zejména autobusy MHD a tisíce studentů a obyvatel Suchdola.

0/0
11.1.2015 21:34

J52o32s36e38f 70B13r91o70ž23e91k 7393365552241

Kdo o ty monstra na kolejích stojí? Nikdo. Jenže nakrást si při vyhození spousty miliard má pochopitelně přednost.

+1/−5
9.1.2015 13:57

L90a69d15i37s41l36a31v 46H68o15l54í89k 5332782899611

A kdo stojí o ty monstra na silnicích? Nikdo, ale vozit si zadek v osobáku a ucpat a zhnusit tak pražské ulice má pochopitelně přednost.

+4/−1
9.1.2015 21:25

V77l13a68d62i43m88í44r 45H84o76l95ý 8564411366157

Nědělejte z komára velblouda, zase tolik aut po Praze nejezdí.

0/−1
11.1.2015 17:31

L30a14d95i74s46l95a42v 18H92o21l30í85k 5672322269231

To je pravda, auto využívá k dopravě po Praze jen cca 47% lidí... Stačí se podívat na to, kolik místa v ulicích zaberou autobusy a tramvaje a kolik místa potřebují auta.

+1/0
11.1.2015 20:21

P67a90v33e40l 61S32l85a60m56a 9809692901557

Tramvaje na Budějárně..... to je nějaký aprílový žertík v lednu ne?!?

0/−2
9.1.2015 12:41

J59a34n 88Č36e77k48a68l 7299815244254

Není, to je regulérní plán... A ne úplně mimo mísu...

+4/0
9.1.2015 13:03

K80a70r60e69l 32D67r58d77a 6613605817879

Tady je to plánování tratí s kilometry, odhadovanou cenou a s procesem schvalování. 

  Je představa propojit přes Vltavu Zlíchov a Dvorce. Z Dvorců až na Pankrác by se měla obnovit trať na Budějárně. A ta by měla mít odbočku přes Passera až do Michle k Plynárně.

  Já mohu soudit podle Hájů. Plno lidí jezdí přes Bohdalec. Naprostá většina metrem. Nevím o poptávce kapacitní tramvajové dopravy z Hájů, paralelně s metrem a dále do Vršovic a na Želivského. Dnes jsem to jel metrem za 25 minut. 213 to dává za 31 minut. 11 ze Spořilova jede 29 minut na Floru + Háje 15 minut. To se za 5 mld. vyplatí. Nedala by se 213 za takové prachy celá pozlatit? ;-D

  Mlejnský stvořil 125. Je po Jižní spojce na Smíchově za 20 minut. Tomu říkám MHD, co konkuruje autu. Už vidím, jak mě někdo pošle z Hájů na Smíchov tramvají přes Dvorce, až tedy vyhodíme 10-20 mld. Koštuji to na vyhlídkovou jízdu přes Budějovickou za 45-60 minut. ;-)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajová_doprava_v_Praze

0/−3
9.1.2015 16:02

K49a13r74e67l 80D19r24d88a 6243715267469

Copak se Vám nezdá, pánové z DPP? Bude tomu snad jinak? Až jako zavedeme tramvaje v ulicích, kde se dnes neuživí ani autobus, tak lidé rázem narodí tisíce dětí a tramvaje je nebudou stíhat rozvážet? ;-)

0/−1
11.1.2015 18:33

M61i94c96h40a54l 76P54a48v19l18á24t 9803613354909

Legrace je, ze mesto hyperaktivne reaguje na nesrovnatelne mensi hlukovou zatez z provozu silnicnich vozidel, kdezto bengal od tramvaji jako kdyby neexistoval. Tezko se mistnim divit, ze ho pod okny nechteji.

+1/−5
9.1.2015 12:28

L34a23d21i23s93l97a52v 10H86o73l73í10k 5482712109361

Silniční vozidla mají oproti těm kolejovým nesrovnatelně vyšší hlukovou zátěž? Bravo, budou se přepisovat dějiny. A také spousty a spousty dalších věcí...

0/−1
9.1.2015 21:27

M65i98r43o32s69l71a60v 47G17r83o36s49s39m94a59n86n 8282839324

To byste se divil, jak to hygiena hlídá a jaká jsou kvůli tomu omezení. Hlukové limity pro novostavby jsou navíc nesmírně tvrdě.

+1/0
10.1.2015 15:18

R63o11b59e13r52t 62P52r96a52ž79á13k 4548106465180

Nevím, jak moc potřebná je trať na Dědinu. Ale vím, že je VELMI potřebná obnova tramvaje na Pankráci. A na Václaváku, samozřejmě, taky.

+8/−2
9.1.2015 10:03

M87a25r62t91i67n 64H51e59i74s85l24e25r 4594566782239

Ona by potřebná byla. Zejména, kdyby ji protáhli až na letiště (místo rychlodráhy nebo metra) a propojili Divokou Šárku s Bílou Horou a Motolem (případně až na Barrandov). Ale více chybí tramvaje na Jižním a Jihozápadním Městě. Podobně by to chtělo linku v trase Suchdol - Bohnice - Černý Most - Háje

Ono vůbec na okraji je lepší stavět tramvajové tratě než metro (lacinější na výstavbu i provoz a hlavně se snadno linky přidají/uberou). Zejména pro okružní tratě, kde se to metro kapacitně vůbec nevyužije.

+2/−2
9.1.2015 10:40

J23a29n 87Č76e71k63a48l 7399795164284

Tramvaj na letiště je nesmysl, jezdili by s ní jen obyvatelé Prahy 6. Nebo si snad myslíte, že by někdo opustil auto kvůli vidině půlhodiny v tramvaji, aby se dostal vůbec na Dejvickou k metru?

+2/−2
9.1.2015 11:18

L63u93k36á79š 81N48o92v85á71k 4706656912643

na Veleslavín...

+1/0
9.1.2015 12:05

J98a58n 10Č38e65k48a36l 7469955114884

Což nic nemění na tom, že s ní prostě nikdo na letiště nepojede...

+2/−1
9.1.2015 13:02

K41a80r58e40l 25D60r24d61a 6873575327949

Když zrušíte stávající autobusy, bude muset. Nechával jste někdy auto na Ruzyni? Je to drahé a komplikované. Služebky je lepší zvládnout MHD. Vezete stejně jen palubní zavazadlo.

+1/0
9.1.2015 13:23

J79o59s43e43f 20B63r91o51ž51e62k 7943225722141

Služebky je lepší zvládnout taxíkem. 

A soukromě - no, někdo z rodiny nebo přátel mě prostě na letiště hodí a je to. A turisti baťůžkáři holt můžou s baťůžkem pěšky.;-O;-O

+1/−2
9.1.2015 14:00

J48a11n 23Č67e91k27a97l 7349905504674

Přesně tak - baťůžkář pojede MHD kvůli ceně i kdyby jela dvě hodiny, navíc se nikdy nedozví, že to dřív jezdíval autobus o polovinu rychleji.

Služební cesty stejně proplácejí taxíky, anebo se tam hodí kolegové autem.

A na soukromou cestu poslouží stejným způsobem někdo známý či z rodiny. 

Když to vezmu za sebe, tak z Michle na letiště je to MHD hodina čistého času se třemi mimoúrovňovými přestupy. Autem 25 minut...

0/0
14.1.2015 12:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.