Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajová linka se má prodloužit, lidé ze sídliště Dědina protestují

O pět zastávek by se měla podle plánů prodloužit tramvajová linka, která nyní končí na Divoké Šárce. Radnice Prahy 6 ale požaduje přepracování projektu, lidem vadí třeba menší počet parkovacích míst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M12i44r78o14s22l56a35v 27B10u89d87í70n 8295777342

Nevím, kdo z diskutujících se tady vyjadřuje obecně, a kdo se znalostí konkrétních podmínek sídliště Dědina. Dnes jsem byl na veřejném projednávání této tramvajové trati. Myslel jsem, že když se akce budou účastnit zejména důchodci (byla od 15:30, tedy v pracovní době většiny lidí v produktivním věku), tak se setkám s odporem k náhradě parkovacích míst a masívní podpoře tramvaje. Důchodci sice zmínky o parkování ignorovali (je jim to jedno), ale s tramvají vyjadřovali hlasitý a vpodstatě jednomyslný nesouhlas (tedy spíše odpor). Postupně přicházeli i mladší sousedé a přidávali se k nesouhlasu taky. Chtěl jsem říci svůj názor, za který jsem v diskusích (i zde níže) kritizován, že si odporuju. Totiž, že k návrhu mám řadu připomínek, ale na tramvaj se vpodstatě těším (myslím si, že se to nevylučuje). Kdybych to řekl nahlas, tak mě asi ukamenují jako zrádce a odpadlíka. Přišlo se na to, že tu tramvaj tam vlastně nikdo nechce. To mě docela překvapilo.:-/

0/0
15.1.2015 21:34

K19a19r58e96l 51D33r64d44a 6483965877139

Děkuji za informaci. Mě potěšila. Omlouvám se, diskusi jsem příliš zaplevelil. Vedeme tady debaty o tramvajích dlouho. Námitky proti jejich řešení a rozšiřování jsou zde zpravidla marné. Prostor zde okupují spíš nekritičtí fandové této dopravy.

   Diskutuji spíš obecně, ale konkrétně se mě týká Opletalka (tedy Václavák) a trať na Háje - což mi přijde podobné jako Na Dědině. Máme zde metro, jezdím autobusy mimo sídliště. Záměru vybudovat zde tramvaj nerozumím. Naposledy se dával do souvislosti s vybudováním komerčních budov na stanici metra Háje a komerční zóny Opatov. Patrně jde o rozvoj (či vytěžení) městské části bez ohledu na stávající funkci obytné čtvrti a přípravu na příliv nových cestujících. To jen odhaduji.

  Také nevím, zda má Praha potenciál na další a další komerční zóny. Ale patrně se jedná v zájmu soukromých záměrů developerů. Rozvoj Prahy 11 by tomu odpovídal. Kdysi radnice razila filozofii, že sídliště potřebuje možnost zaměstnání v místě bydlení a pak povolovala komerční stavby mezi byty. Dobrým příkladem řešení má být Centrum Chodov a komerční zóna Chodov.

  Nejde tedy přímo o tramvaj, ale vše se váže na další rozvoj a výstavbu čtvrti. (Mám známé kolem Vokovic a Na Dědině. Jejich názor zatím neznám.) U Vás mi přijde nesmyslné umístění Šestky, že nebyla napojena rozumně na sídliště. Pak bych novou tramvaj uvítal u ní, což bylo zatím v řešení škrtnuto. Třeba by to názor místních ovlivnilo.

0/0
16.1.2015 9:11

E12v17ž82e61n 38P63o64l55á50k 3318758421723

Problém s parkovacími místy se částečně dá pochopit (ačkoli náhrada se jistě najde), ale řeči o hluku ani omylem. Možná někteří místní ještě nepochopili, že nelze srovnávat rozmlácenou panelovou trať z 80. let a moderní, odhlučněnou. A udávat, kolik stojí výstavba trati je zcela zavádějící - podstatná je následná provozní úspora při stejné dopravní obslužnosti (která bude navíc nepochybně zvýšena). Fixní náklady nepochybně stoupnou, zato variabilní klesnou. Bohužel provozní náklady místní nevidí a více smogu v ovzduší asi také necítí. (Ano, elektřina se možná vyrábí z uhlí, ale trochu na jiném místě a účinnost elektromotoru je oproti spalovacímu motoru přibližně trojnásobná). Pan Drda prosím nereagovat, stejně nebudu mít čas to číst.

0/0
14.1.2015 11:57

K90a16r68e82l 91D42r13d22a 6103315137699

Tak si trhněte. ;-) Váš názor je zaujatý. Sídliště Na Dědině obklopuje Evropská a Pražský okruh. Argumentovat ekologií v případě náhrady autobusů za tramvaje je zcestné.

  Zcela chybí diskuse o účelu takové dopravy. Cesta do centra bude primárně zajištěna metrem. Tramvaj má vykrýt pouze přechodné období. Sídliště potřebuje propojení také s okolím, nejen mít dopravu do centra. To lépe zajistí autobusy, ale je navrhováno jejich omezení a rušení. Podpora výhradně dopravních spojů s centrem dělá z pražských okrajových čtvrtí "noclehárny". 

  Trať se patrně staví hlavně pro zhodnocení armádních pozemků. Místní čeká dlouholeté staveniště, hluk a nepořádek a trvalé zhoršení dopravních poměrů. (Ano, tak nalezne kapacitní tramvaj své oprávnění.)

  Co výstavbu metra urychlit?

  Tramvajové trati potřebují soustavnou údržbu, kterou hradí z větší části provozovatel. Jde o náklady, které dělají pražskou dopravu méně ekonomicky efektivní. (V roce 2013 to bylo 700 mil. Kč do tramvajových tratí. Jejich životnost 15 let.)

  Hlučnost tramvají může posoudit každý dennodenně. Určitě se postupně zlepšuje. Hloupé je zabírání městského prostoru specializovanou tratí. Ten pak slouží jedinému účelu, pro občasný průjezd tramvají. S "veřejným prostorem" by se v "těsném" městě mělo zacházet ohleduplně a měl by umožňovat sdílení více uživateli.

0/0
15.1.2015 8:54

K14a22r97e21l 68D27r44d43a 6563715787249

Trať na Petřiny mezi Vojenskou nemocnicí a smyčkou na konečné byla budovatelskou akcí 50. let v duchu akcí "Z". Byla stavěná za pomoci uvědomělých brigádníku "v modrých košilích". Na takovou trať není radno sahat, aby Džbán 1. května nepraskal ve švech pobouřenými rudými důchodci. ;-D

   Pročítám si Hlaváčkovu trať z Anděla do Košíř. Úspěšná trať. Podnikatel se její výstavbou ale zadlužil a spáchal sebevraždu. Užil si patrně i šikany Prahy. Křižík také procházel šikanou Prahy. (Trať na Letné zrušil pro nezájem.) Nakonec převládla snaha o monopol Prahy nad tramvajemi. Takže riziko s velmi drahou výstavbou tratí přeložili radní na Pražany už při vzniku pražské tramvajové sítě.

  Jen pro srovnání, jak se tramvaje v Praze těžce protloukaly, pokud byly komerčním podnikem závislým na zisku a jak bylo možné prodělečné tratě rušit. A to když město neprojevilo zájem a odmítlo provoz dále dotovat. Od počátku jsou tak tramvaje v Praze podnikem města hrazeným patrně z daní Pražanů.

  Tramvajová síť se do dnešní podoby v Praze postavila 1897-1925. 1925 vyjíždí na trať první autobus a fandům tramvají začínají zlé časy. ;-)

0/0
13.1.2015 6:04

K39a88r44e60l 77D41r80d36a 6573365967749

A jinak jsem tady spočítal, že moje přeprava do zaměstnání vyjde cenově na chlup stejně MHD jako autem (pokud u auta počítám jen palivo). Zmatek v tom zavádí dotace, kdy u MHD hradí cestující jen 1/4 nákladů přepravy a u auta šikana, kdy se musí počítat s parkovným a dalšími přidruženými náklady.

  V každém případě, dobrovolné užití MHD (pokud lze opustit auto) je službou Pražanům a na straně "ekoaktivistů" by měla panovat neskonalá úcta při přesvědčování k takovému chování. ;-)

  Pokud odpovídá cena, obávám se že ekologický přínos MHD je nevelký.

  Lze uznat jediné. Cestování tramvají je o něco civilizovanější, než autobusem. Tomu ale neodpovídá přístup DPP k mizerné výbavě 15T a jejich nepohodlí.

0/−2
11.1.2015 19:27

L50a41d80i62s14l24a30v 13H60o75l60í97k 5742242579591

Ano, jen palivo. Ale s provozem auta souvisí další nemalé náklady. Brzdové obložení, brzdová kapalina, airbagy, oleje, pneumatiky, rozvody, povinné ručení....

Ekologický přínos MHD je velmi významný. Kolik aut by v ulicích přibylo, kdyby MHD přestala jezdit?

Dále se musí vzít v potaz, že DPP dlouhou dobu požíval emulzní naftu, která má nižší emise. Nyní DPP a většina ostatních dopravců využívají bionaftu B100 (Nafta je jen v názvu, v obsahu je řepka, různé oleje a tuky.), díky které se také snižují emise, ale má to i své nevýhody v podobě nutnosti zvýšené údržby. Ta se ovšem z důvodu úspor zpravidla neprovádí.

Tramvaje Škoda 15T nemají mizernou výbavu. Jen špatné uspořádání interiéru, nepohodlná sedadla z překližky a výklopná okna. V tomto směru je výbava pro cestující jen nevhodně zvolená. Nikoliv mizerná.

+1/0
11.1.2015 19:59

K16a38r39e91l 32D87r67d24a 6963405927629

Výbava 15T, ano, tak to myslím. Klouzavá a tvrdá sedadla... Ohledně pojmenování jen slovíčkaříme.

  Veřejná doprava je tady lehce přes 100 let. V současné podobě tak 50-60 let. Metro zahájilo provoz před 40 roky. Auta se stala masově dostupná tak před 50 roky. Předtím Praha fungovala na docházkových vzdálenostech celá staletí. Naopak, dostupná MHD i ID změnila požadavky Pražanů na dopravu. Bydlí se na sídlištích či za Prahou pracuje se v centru. Lze si plánovat život na "delší vzdálenosti". Jsou to spojené nádoby. Ekologie trpí dík sociálním změnám, které výkonná a levná doprava umožnila.

  A pokud tady pranýřujeme nadbytečné jízdy auty, měly by se obdobně pranýřovat nadbytečné jízdy MHD. Pražané zlenivěli. Každý kouká, aby nachodil co nejméně a pak upřednostní tramvaj před metrem, protože ta mu zastaví u vchodu, zatímco metro až za rohem. Nejde pak o efektivní, ekonomické a ohleduplné řešení veřejné služby, ale opět o "individuální nadstandardní výhody".

  Co se týká ekologie, jsou na tom auta ve vývoji a výbavě patrně lépe než autobusy. Jinak jde o plynulý styl jízdy a množství. Proto je Městský okruh s Blankou důležitý.

  A když mi vychází stejná cena přepravy jedné osoby. Lze ji promítnout do spotřeby paliva a ekologické zátěže. Odhaduji to na 2/3 oproti 1 ve prospěch MHD. Což není zásadní rozdíl. Snad jen, že metro a tramvaje produkují ekologickou zátěž v severních Čechách a ne v centru Prahy.

0/0
12.1.2015 7:49

K15a97r94e50l 52D83r48d89a 6333745377359

K těm vozovnám. Praha má reálně 7 vozoven. Každá z nich je určena pro určité typy tramvají (rozměry, údržba, mycí linka...). Všude straší T3. (Bylo rozhodnuto, že T3 Pražanům zatím stačí a Porsche necháme shnít, tak tlejí v Motole a Hloubětíně.) Aby vozovna mohla "ubytovat" 15T, je třeba ji upravit. Takže se vozovny postupně přestavují. Vokovická vozovna za 100 mil. Kč v roce 2013. Přestavba v roce 2014 pokračovala. Cenu nevím. Ale podle mě Hudeček brzdil dodávky 15T, aby DPP vůbec stíhal připravit prostory a proškolit lidi pro 15T a Praha to vše stíhala zaplatit.

  15T jsou dnes ve Vokovicích, Motole a Pankráci. Další 4 vozovny patrně čeká přestavba.

  K tomu se rekonstruovala trať z Dejvické až do Vokovic. Částečně se to pojalo v rámci výstavby metra, částečně šlo o samostatnou investici 200 mil. Kč. Odhaduji, že Vokovice mají zbrusu nové tratě s vozovnou za 0,5 mld. Kč. Což je vcelku v pohodě, protože tratě jsou pekelně drahé a každý rok na jejich údržbu nějaká ta mld. padne.

  Platí to samozřejmě nedobrovolně všichni Pražané. Uživatelé MHD hradí asi 1/5-1/4 nákladů za veřejnou dopravu, zbytek jim dotují ostatní Pražané ztrátou jiných služeb na které Praha pak již nemá.

0/−1
11.1.2015 19:10

L45a76d83i66s58l48a11v 65H64o12l46í97k 5272292529301

Nebylo rozhodnuto, že tramvaje Škoda 14T necháme shnít. Jen jim popraskaly rámy skříní... A tak čekají v Motole, Hloubětíně a Ústředních dílnách až se najde řešení, jak je správně opravit. 1. vůz se již zkušebně opravuje v Plzni, pak bude nasazen do zkušebního provozu a pak se uvidí.

Jakým způsobem pan Hudeček brzdil dodávání tramvají Škoda 15T do Prahy? Já si všiml, že dodávky brzdily technické problémy těchto tramvají.

Jakým poměrem platí motoristé výstavbu tunelu Blanka a kolik dotují ostatní Pražané ztrátou ostatních služeb, na které Praha pak nemá?

+1/0
11.1.2015 19:45

K68a80r88e68l 69D10r50d56a 6923105377189

Pokud vím, 14T Praha nechce a hledá kupce. Hudeček neustále přes média řešil novou smlouvu se Škodovkou. Podle mě šlo o nižší platby, menší soupravy, pozdější dodávky 15T a lépe vybavené. Opožděné dodávky 15T snad nakonec nejsou součástí smlouvy, ale smlouvu jsem nečetl.

  Pražský DPP je dlouhodobě v dluhu a řeší metro, tramvaje a autobusy. To co padne za tramvaje, nelze pak dát na metro či autobusy. A nikdo nestojí o další zadlužování, je třeba vyjít s daným balíkem peněz. To co se investuje do pražských vozovek jde z jiného balíku a poslouží jak ID, tak VD. Automobilová doprava je pro město primární. Tak to je.

0/0
12.1.2015 7:13

K19a73r66e86l 73D45r33d58a 6883795957939

Školné na Britské škole je 300 - 500 tis. Kč ročně. Lze přiobjednat školní autobus vozící dítě z domova a domů za 55 tis. ročně. Podle programu jde o prestižní vzdělávání. Pro Česko jsou takové školy klíčovou záležitostí. Pokud tramvajová trať provoz školy omezí, je její odchod jinam na místě. Zdejší budova by pak mohla posloužit jako odborový dům DPP a středisko léčby drogově závislých ze sídliště Na Dědině. ;-)

  Umíme vůbec dohlédnout na otřesnou ekologii tramvají? Pokud vím, tak jezdí na elektřinu. Většina el. energie v Česku se získává z hnědého uhlí. Roky šlo o nejhorší zdroj znečištění v naší republice. El. energii nelze uchovávat. Ve hře je účinnost výroby a rozvodné sítě. Jen část energie může nakonec končit u spotřebitele.

  Tramvaj je v podstatě čadící autobus s proraženou nádrží z které vytéká palivo na vozovku. Jen se to odehrává na druhém konci republiky, než kde projíždí tento "ekologický" dopravní prostředek.

  Na Dědině jde o stejnou situaci jako na Červeném Vrchu a na Petřinách. Honem honem přivést tramvaje, než zde bude metro. Pak by již výstavba nové trati nebyla zdůvodnitelná. A jak už bude stát, však on už ji nikdo nezruší a Pražané budou platit jako mourovatí za zbytečně předimenzované paralelní duplicitní či triplicitní dopravní řešení.

  Nechápu, tady jsou třeba plány na vlak, tramvaje a metro před terminály na Ruzyni. A všechna řešení jsou stále ve hře. Proč? Proč se v Praze pořád plánují tramvajové trati paralelně s metrem?

  Samozřejmě, že je často pohodlnější sedět v tramvaji, jet přímo i když déle a zahušťovat povrchovou dopravu a ničit ekologii v celé Praze, než absolvovat dva přestupy metrem. Přitom ekologické je v prvé řadě použití metra. Jenže to by ta tramvaj nesměla takovou možnost nabízet. To opravdu nelze tramvaje v Praze chápat především jako prostředek do míst, kam metro nepovede? Dnes tramvaje investici do metra znehodnocují.

0/−1
11.1.2015 18:23

L50a67d52i48s61l14a93v 94H94o73l70í71k 5882682819311

Na Petřiny přijela 1. tramvaj v roce 1950. Metro v roce 2014. Těch 64 let tedy měli cestující chodit pěšky, nebo jezdit autobusy?

Na Dědinu mohou začít jezdit tramvaje v roce 2018. Metro v nedohlednu

Metro na letiště je projekt, který nemá hlavu a patu. Kvůli trasování přes Motol by byla cesta z Dejvické stejně dlouhá jako nyní autobusem linkou č. 119. nehledě na fakt, že kapacita by významně převyšovala poptávku. V tomto směru je nejlepším řešením železnice. Plány tramvaj na letiště, pokud si dobře vybavuji, nebyly nikdy moc daleko dotažené a vesměs vždy se jednalo jen o úvahu. Kapacitnější než autobus, levnější než metro a železnice.

Ve hře jsou sice 3 řešení (resp. jen 2 - železnice, příp. metro), ale nejrozumnějším a troufám si tvrdit, že tím jediným správným, je železnice.

Tramvaje zahušťují dopravu v Praze? Tohoto jevu jsem si všiml jen u automobilové dopravy.

Jaký je rozdíl mezi metrem a tramvají, že je tramvaje velice neekologické, ale metro velmi ekologické?

+2/0
11.1.2015 19:36

K27a93r58e83l 82D10r63d44a 6193615417179

Samozřejmě že jde o kolony aut, kdy tramvajové trati omezují průjezdnost centrem a způsobují dopravní zácpy a kolony. O to pak horší vzduch dýcháme, o kolik víc tramvají nacpeme na stávající vozovky. Podzemní trať tento efekt nemá. 

  Pokud souběžně s metrem vede tramvaj, není to podle mě ekologické řešení, ale neekologický a ekonomicky neefektivní luxus. Stejný, jako více aut v rodině. (Koukám na debatu níže. Praha je městem kariéry. Žije zde hodně lidí jako single. To ovlivňuje statistiky. Proto statisticky vychází auto na 2 Pražany. Ono reálně moc "sběratelů aut" v Praze nebude. ;-))

  Ty Petřiny, jistě. Nově ale odhaduji, že většina lidí pojede do centra metrem. Spojení tramvají na Hradčanskou nebude mít význam. (V Hostivaři třeba většina lidí jede atobusem na metro. Tramvaje tady jezdí poloprázdné (trať je moc dlouhá a nepraktická). Přitom se tvoří kolony před nájezdem na Jižní spojku a zrušení trati by dopravě pomohlo.) Budeme podobně tramvaj na Petřiny dál platit? Mají zde odůvodnění?

  Patrně má význam spojení Petřin s Letnou. (Dalo by se řešit přestupem přes Hradčanskou.) Ale Malostranská, Staroměstská... tady bude metro nyní rychlejší. Tramvaj bude nadbytečnou. Je na místě rušení tratí na Petřiny (a do Vokovic)? Podle mě to stojí za úvahu.

  Metro je Na Dědině v nedohlednu protože je MHD v Praze stále v dluhu. A tramvaje jsou hodně drahou dopravou, zvlášť když jezdí prázdné.

0/−2
12.1.2015 6:53

K74a58r76e65l 30D71r58d35a 6553175117529

Dívám se na tu 119. Jezdí 25 minut na Dejvickou. Metro by to podle mě dalo za 15 minut + ušetření přestupu. Takže v centru by byl cestující o poznání dříve a pohodlněji, úspora 15-20 minut.

  Naopak, je zde časová rezerva, která by umožnila ještě větší "kličkování metra". Nabízí se nyní z Motola oblouček přes Řepy a posunutí Bílé Hory. Trasa Červený Vrch, Petřiny, Řepy, (Bílá Hora - Ruzyně), Na Dědině, letiště, by podle mě byla ekonomicky obhajitelná.

0/0
12.1.2015 8:19

K41a58r21e92l 46D97r63d82a 6303955297679

U Vojenské nemocnice byla trať již v roce 1938. Sídliště se stavělo 1959-1969.

0/0
12.1.2015 14:39

K16a78r73e95l 78D39r19d72a 6953615517629

Plno pražských sídlišť je řešeno autobusy. Je na tom snad něco špatného?

0/0
12.1.2015 14:42

P33e31t39r 23J60a36r82e69š 5811104956868

Já bych řekl, že se neprotestuje ani tak proti tramvaji jako proti důvodu a způsobu zavedení.

Je to asi stejné, jako když na křižovatce s Evropskou a Pražským okruhem má vzniknout nové administrativní centrum. Také se nikdo nestaral o dopravní obslužnost. Tu vytvořili úředníci zabráním neudržovaného dětského hřístě a vytvořením jednosměrných ulic ve stávající vilové čtvrti místo toho, aby developer musel postavit přivaděč ke svému centru. Vše řádně posudky zdůvodněno. Jak jinak...

Takže tady ani tak nejde o tramvaj, tu by nikdo k deseti panelákům nestavěl, ale jde o to, jak vyřešit problém, který souvisí se vznikem celé nové čtvrtě. A že už manažeři Central Group začali skupovat příslušné pozemky. No a právě se to zase udělá tak, aby to bylo co nejjednodušší. Takže se za daně Vás všech vytvoří dostatečná dopravní obslužnost nové čtvrtě a to znamená ze severu tramvaj - až opět k dalšímu novému nákupnímu megacentru a asi i záchytnému parkovišti pro Kladno - z jihu bude rychlodráha (i když o ni nikdo nestojí, ani letiště, ani Praha 6 ani dopravci z Kladna), ze západu bude nová čtvrť obsluhována Drnovskou ulicí a právě z východu novou vysokokapacitní křižovatkou z Evropské na Vypich.

Takže diskuze o tramvaji je jen taková zástěrka, jak plebs nechat vybouřit a dosáhnout svého (nechcete lepší dopravní obslužnost?? nechcete ekologii?? nechcete se mít lépe???). Zavedení tramvaje je nutné tak, aby to zaplatilo město a ne developer a dříve než bude doprojektováno ostatní. On ten posudek EIA to je taky odfláknuté, ku prospěchu budoucího developerského cíle.

Takže, článek je hezký, ale jen takový povrchní plkající bláboly bez hlušího významu. Řeší se 130 parkovacích míst namísto nových 15 000 lidí. Tramvaj musí být dříve a na městkém a za městské, aby se toho pak mohlo rozprodat co nejvíce. A že ještě není jasné co se stane s tím volným vojenským prostorem? Kvůli kterému se ta tramvaj musí tahnout tam kde se táhne? No jak jsem psal, manažeři z Central Group už mají jasno...

+4/0
10.1.2015 21:44

K48a33r43e75l 36D22r28d44a 6433355867869

Arogantní tramvajová bolševická banda zase v akci. :-/

 Podle plánu je Vlastina seknuta po třetinách. Před britskou školou má trať vést po vozovce, kde bude prudit řidiče a ohrožovat děti. Před školou má být navíc zastávka. Ráno sem rodiče auty naváží stovky malých dětí z celé Prahy. Odpoledne je odváží. Zdejší základka začíná s 5-letými dětmi. Lze čekat zákaz zastavení či pravidelnou šikanu řidičů od projíždějící tramvaje. (Chtěl bych vidět vyjádření školy, třeba jsou pro, má tady být nově navíc gympl.)

  V dalším úseku se "ekologové" snaží o zachování zdejší aleje. Nová vozovka a jedna kolej tak povedou po pozemku kasáren. Stávající stromořadí tak bude mezi první a druhou kolejí trati. Pro místní taková zeleň nebude moc užitečná. Kdo by venčil psa na trati? Stávající stromy se musí oříznout či vykácet, aby nevadily tramvajím. A aby taková úžasná zeleň mohla v Praze vzniknout, musí se vykácet všechny vzrostlé stromy v kasárnách. Tedy nejméně 5 dominantních vzrostlých topolů.

  K tomu padne zděný plot opticky oddělující chatrné a zchátralé armádní sklady od vilové čtvrti. Počítám, že to armáda vzápětí zabalí a nějaký developer pozemek obratem využije. Proti vile by se hodil 12 patrový obytný dům, měřeno současnou praxí. 

  V posledním úseku vede trať rovnou přes parkoviště, kde ničí asi 130 parkovacích míst.

  Celé se to zdůvodňuje ekologií a úsporou. Protože po zavedení tramvají se zruší stávající autobusy. (Patrně částečně.)

  Tahle atrakce už stála nejméně 0,5 mld. Kč, aby 15T mohli do Vokovic a tramvaje dál strašily souběžně s metrem na Evropské.  Úsek na sídliště Na Dědině je dlouhý 2,1 km a má stát 600 mil. Kč.

  (Tj. 290 tis. Kč / 1 metr trati. Aby tramvaj mohla popojet o délku osobního auta musí Pražané vyhodit 1 mil. Kč.)

+1/−4
9.1.2015 15:00

K56a38r79e87l 16D71r81d37a 6183295797119

Uváděná křižovatka má nahradit utlumený průjezd pro auta v úseku před školou. Zhodnotilo by to armádní pozemky pro případné developery, ale pustilo by to dopravu přes obytnou čtvrť.

0/−1
9.1.2015 16:58

K95a50r29e31l 82D13r34d19a 6923895297109

Dodatek. Škola má přípravku - mateřskou školku, kam chodí děti od 3 let.

0/0
13.1.2015 5:21

L83a74d26i52s11l55a75v 13H96o71l43í55k 5602812839611

Pár tramvají za hodinu bude děti ohrožovat, ale desítky aut ne. Zajímavé.

Jak budou tramvaje šikanovat řidiče aut? 8-o

Nelíbí se vám kácení stromů a zrušení zeleně. Obdobně napadáte pokácené stromy a zrušené zeleně kvůli výstavbě Blanky?

Paráda, takže kvůli 130 lidem s auty nebude mít několik tisíc lidí tramvaje. R^

Ekologií je také myšlen přesun inteligentních lidí z aut do MHD.

Co stálo 0,5mld a jakou souvislost má zrušení zákazu vjezdu pro tramvaje Škoda 14T a 15T do Vokovic se stavbou TT na Dědinu? Kdyby nebyl záměr stavět TT na Dědinu, měli bychom v Praze přes 300 kloubových tramvají (2/3 vozového parku), které by nesměly do Vokovic? 8-o

Máte spočítáno, kolik vyhodili Pražané za to, aby mohlo popojet auto tunelem Blanka např, o délku jízdního kola?

+5/−1
9.1.2015 21:24
Foto

M55i59r79o32s29l24a88v 45B13u25d36í67n 8165277972

Tramvaj bude šikanovat rodiče přivážející děti do té školy - nebudou mít kde zastavit, protože by stáli na kolejích nebo zastávce.

Není to kvůli konkrétním 130 lidem s auty, týká se to všech lidí s auty. Všichni, kdo přijedou večer "pozdě", tak tam najezdí spousty ekologických kilometrů navíc při snaze najít místo na zaparkování.

Vůbec nejsme proti tramvajím, naopak se na ně těšíme. Jen jsme proti negativním jevům a aroganci toho plánu - "Zničíme vám parkovací místa, ale nahradit vám je musí Praha 6, o to my se starat nebudeme. Při příležitosti výstavby tratě vám tam přivedeme tranzitní dopravu přes novou křižovatku" atd. To nám vadí.

+1/0
10.1.2015 15:17

L36a16d96i40s49l44a89v 53H45o38l80í29k 5622192839501

A proč do té školy nemohou jezdit děti MHD? Já chodil do školy pěšky a nikdy jsem s tím neměl problém. Teď jezdím tramvají a nepociťuji jakékoliv problémy (vyjma neustálého stání na semaforech a poskakování v kolonách aut).

Lidé z Dědiny musí používat automobily proč? Pokud si dobře vybavuji, někde zazněl požadavek na parkovací dům a ten by měl o dost vyšší kapacitu parkovacích míst, než kolik by jich zmizelo výstavbou TT. Takže na 1 stranu zbrojíte proti přivedení další dopravy do oblasti, ale zároveň tam chcete postavit parkovací dům pro auta, která tam dnes nejsou. To bude mít za následek přivedení další dopravy do oblasti. Tudíž si celkem značně protiřečíte.

Ale jo, asi si pořídím vlastní autobus a pak půjdu na radnici s požadavkem výstavby garáže, protože mám autobus a nemám o kde zaparkovat. Už vidím, jak mi MČ postaví garáž....

Těšíte se na tramvaje? 8-o Tramvaje jsou strašně moc hlučné, seberou vám parkovací místa, stromy, dětičkám jedoucích do školy auty se zhorší podmínky, budou vám tam dělat strašné vibrace.... Když si přečtu, co vše nové TT vyčítáte, tak bych rozhodně neřekl, že se na ni těšíte.

+2/−1
10.1.2015 18:44
Foto

M83i12r69o59s17l55a48v 26B65u85d15í19n 8635517792

Děti mohou jezdit MHD, jenže do té anglické školy chodí malé děti z celé Prahy a ty do MHD vyženete těžko.

Lidé z Dědiny používají auta ze stejných důvodů jako lidé odkudkoliv. Nijak se nelišíme.

Už teď tam parkovací místa chybí, 130 dalších jich zmizí - ten parkovací dům by to vše tak akorát nahradil. A  i kdyby měl nějakou kapacitu navíc, tak to moc dopravy nepřivede - nechápu proč by mělo, je to nesmysl. Kromě toho, píšete o tom jen vy, takže si nijak neprotiřečím.

Auto je v civilizované společnosti běžnou součástí majetku rodiny, narozdíl od vlastního autobusu - beru to jen jako výkřik do tmy z nedostatku racionálních protiargumentů.

V předtuše znesnadnění a prodloužení času dojezdu MHD na Kulaťák po otevření metra se na tramvaj víceméně opravdu těšíme, i když to tak nemusí vypadat.

+1/−1
10.1.2015 19:58

L33a22d91i31s92l93a71v 43H22o62l75í86k 5622762829981

I jako malý jsem chodil do školy pěšky. Že z těch dětí vychovávají rodiče další autisty, co budou ničit Prahu, je ovšem věc, kterou jim asi nikdo nevysvětlí a vzhledem k jejich sobeckému chování by si to stejně nevzali k srdci.

Mám v nějaké lokalitě 200 parkovacích míst, která nestačí. 50 jich zruším a postavím parkovací dům pro 200 aut. Tudíž v té lokalitě nebude místo pro 200 aut, ale pro 350. Ale těch 150 míst další dopravu nepřivede. Těch 150 míst tedy zůstane prázdných, nebo se tam budou auta teleportovat, nebo tam jednoduše dojedou po silnici? Pokud tam dojedou po silnici, už mi po té silnici nepojede 200 aut, ale 350 a parkovací dům tak má za následek přivedení dalších aut do dané lokality.

Otázka je, co si mám představit pod pojmem civilizovaná společnost. Praha se celkem "dobře" umisťuje v evropských žebříčcích počtu osob na 1 auto. Tudíž mi dle vašeho vyjádření vychází, že města na západ od nás nejsou mnohdy moc civilizovaná...

Autobus jsem uvedl jen jako příklad. Něco si pořídím a pak půjdu na MČ, abych to měl kam dát a ona mi kvůli tomu něco postaví... Samozřejmě za přispění peněz sousedů, kteří zdaleka tolik nezatěžují životní prostředí Prahy, protože jezdí MHD. To mi hlava nebere..

+1/−1
10.1.2015 22:37
Foto

M61i95r12o63s71l51a66v 80B51u31d97í55n 8305967772

I já jsem jako malý chodil pěšky do školy. Přes ulici, ne přes půl Prahy.

Parkovací dům ve slepé ulici by v naprosté většině sloužil pro lidi, kteří tam bydlí. Pochybuju, že by tam někdo jezdil odkládat svoje auto odjinud. A pokud i ano, tak přijede, zaparkuje. Nepojíždí každodenně sem a tam po Ruzyni při hledání volného místa - tohle zvýší dopravní zatížení mnohem víc i bez zvýšení počtu aut.

S těmi počty lidí na auto nevím, neumím reagovat. Jsem ale ještě ze staré školy: jedna rodina = jedno auto, to mi připadá přiměřeně civilizované, nepřehnané.

Obráceně - něco si pořídím, protože to potřebuju a dlouhá léta jsem měl kam to dát. Dávám to tam, jako ostatní lidi. Pak přijde někdo a řekne: "Od zítřka už to nebudeš mít kam dávat, zahoď to, pracovní nádobíčko si dej do batohu, děti vem za ručičky a běž do tramvaje" - zdá se mi to nereálné.

+1/0
10.1.2015 23:26

L51a77d77i19s53l29a49v 49H82o22l67í56k 5952402679841

Je jedno, zdali vozidlo zaparkuje člověk bydlící v dané oblasti, nebo ne. Dopravní zátěž je totožná.

1 rodina = 1 auto. To znamená 1 auto na 3-4 lidi. K 31.12.2011 bylo v Praze 1 auto na 1,88 osoby, k 30.6.2012 bylo 1 auto již na 1,82 osoby.

Uvedl jste, že v oblasti Dědiny je nedostatek parkovacích míst již nyní a výstavbou TT se situace dokonce zhorší. Nyní uvádíte, že máte auto dlouhou dobu kam dát a najednou od zítřka ne. V 1 příspěvku tedy uvedete, že je nedostatek parkovacích míst a v dalším příspěvku to vyvrátíte...

0/0
11.1.2015 19:15
Foto

M19i11r61o77s29l29a20v 69B80u62d38í67n 8955217212

Zátěž je totožná, ale psal jste o "přivedení", tedy cizích aut. Zvýšením počtu parkovacích míst (jejich dočasnou nadbytečností v parkovacím domě) se skokově nezvýší počet místních aut. Ten se zvyšuje postupně tak, jak si je další a další lidé kupují. A cizí tam asi nebudou odkládat svá auta více než nyní.

S těmi čísly - dík za info. Není to moc povzbuzující, ale je to asi dáno vlastnictvím více aut v jedné rodině a snižováním počtu osob v domácnostech. Možná jsem to slovo měl používat místo výrazu rodina. I singles občas mají svá auta.

Mám ho kam dát, když přijedu "včas", jinak musím objíždět další ulice a zpravidla "se někde upíchnu". To znamená nedostatek už nyní. Zmizí-li třetina současných míst, nedostatek bude katastrofální. Z toho usuzuju, že "od zítřka už ne". Budou zaplněny i ty okolní ulice a vzdálenější plochy široko daleko. Ale třeba se mýlím, a ta auta jednoduše někam zmizí.:-)

0/0
11.1.2015 19:39

L64a20d90i70s41l68a63v 77H41o49l27í65k 5362252459261

Ano, v tomto směru se nabízí auta jedoucí do Prahy, kdy je lidé nechají na Dědině a dále pojedou tramvají. Dále se nabízí auta z okolí (Nesmíme pominout, že se v okolí připravuje developerský projekt, který zvýší počet lidí v okolí a tím zvýší i dopravní zátěž.

Aut je v Praze již příliš a dle mého názoru se jejich počet musí redukovat. Toto je 1 z řešení. Pokud má rodina auto a využívá ho společně a členové se o něj dělí a mají pro dané auto využití, dobře. Ale pokud jsou v 3 členné rodině 3 auta, a to jen kvůli pohodlí, není to dle mého názoru správné. Bohužel pak zejména tito lidé ničí zcela zbytečně životní prostředí, bezpečnost a místo, ve kterém žijí.

0/0
11.1.2015 20:18
Foto

M68i38r24o76s72l23a81v 63B80u95d91í39n 8295627192

Parkovací dům má být pro rezidenty pro dlouhodobé parkování. Pochybuju, že by si tam někdo přespolní pronajímal za docela vysokou cenu místo. To může za dvacku zůstat na P+R.

Nedokážu si představit developerský projekt bez vyřešeného parkování. Nikdo si už dneska nekoupí drahý, luxusní byt bez parkovacího místa. Nikdo nepostaví novodobý panelák bez podzemního parkingu. Dopravní zátěž se zvýší hlavně tím, že obyvatelé té nové čtvrti se budou snažit procpat na Evropskou - to je důvod návrhu nové křižovatky v rámci výstavby tramvajové tratě.

V zásadě souhlasím s druhým odstavcem. Blbý je na takovém obstrukčním omezování to, že to odnesou i "nevinní". Neumím si představit nikoho z těch rozmařilců, že si řeknou "hele je tady málo parkovacích míst, jedno auto prodáme", protože s tím dalším autem budou mít parkovací problémy taky. Že by se tím převychoval dostatečný počet lidí (aby se to kladně projevilo) je nepravděpodobné. Zkouší se i další obstrukce - nesmyslné jednosměrky, snížení počtu jízdních pruhů, modré zóny. Vždy to ale odnesou i ti nevinní. Viz "rekonstrukce" ulic Cukrovarnická a Na Pískách, kde zejména místní jásají, jak musí denně přejíždět zpomalovací prahy nastražené původně na tranzitní vetřelce. Ještě horší je Jugoslávských partyzánů, kde se obětí staly zejména autobusy MHD a tisíce studentů a obyvatel Suchdola.

0/0
11.1.2015 21:34

J84o79s98e95f 51B56r92o36ž63e51k 7783765592451

Kdo o ty monstra na kolejích stojí? Nikdo. Jenže nakrást si při vyhození spousty miliard má pochopitelně přednost.

+1/−5
9.1.2015 13:57

L56a38d89i48s21l38a17v 63H29o24l54í83k 5312652209471

A kdo stojí o ty monstra na silnicích? Nikdo, ale vozit si zadek v osobáku a ucpat a zhnusit tak pražské ulice má pochopitelně přednost.

+4/−1
9.1.2015 21:25

V23l65a98d59i56m63í84r 68H43o43l86ý 8354361706257

Nědělejte z komára velblouda, zase tolik aut po Praze nejezdí.

0/−1
11.1.2015 17:31

L36a63d31i66s74l88a48v 69H91o52l30í15k 5762502809371

To je pravda, auto využívá k dopravě po Praze jen cca 47% lidí... Stačí se podívat na to, kolik místa v ulicích zaberou autobusy a tramvaje a kolik místa potřebují auta.

+1/0
11.1.2015 20:21

P58a98v49e57l 83S70l68a60m13a 9419782331847

Tramvaje na Budějárně..... to je nějaký aprílový žertík v lednu ne?!?

0/−2
9.1.2015 12:41

J83a64n 35Č90e94k61a89l 7209325554594

Není, to je regulérní plán... A ne úplně mimo mísu...

+4/0
9.1.2015 13:03

K75a51r61e80l 95D43r88d16a 6533275977229

Tady je to plánování tratí s kilometry, odhadovanou cenou a s procesem schvalování. 

  Je představa propojit přes Vltavu Zlíchov a Dvorce. Z Dvorců až na Pankrác by se měla obnovit trať na Budějárně. A ta by měla mít odbočku přes Passera až do Michle k Plynárně.

  Já mohu soudit podle Hájů. Plno lidí jezdí přes Bohdalec. Naprostá většina metrem. Nevím o poptávce kapacitní tramvajové dopravy z Hájů, paralelně s metrem a dále do Vršovic a na Želivského. Dnes jsem to jel metrem za 25 minut. 213 to dává za 31 minut. 11 ze Spořilova jede 29 minut na Floru + Háje 15 minut. To se za 5 mld. vyplatí. Nedala by se 213 za takové prachy celá pozlatit? ;-D

  Mlejnský stvořil 125. Je po Jižní spojce na Smíchově za 20 minut. Tomu říkám MHD, co konkuruje autu. Už vidím, jak mě někdo pošle z Hájů na Smíchov tramvají přes Dvorce, až tedy vyhodíme 10-20 mld. Koštuji to na vyhlídkovou jízdu přes Budějovickou za 45-60 minut. ;-)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajová_doprava_v_Praze

0/−3
9.1.2015 16:02

K32a57r24e91l 10D31r24d64a 6483175257749

Copak se Vám nezdá, pánové z DPP? Bude tomu snad jinak? Až jako zavedeme tramvaje v ulicích, kde se dnes neuživí ani autobus, tak lidé rázem narodí tisíce dětí a tramvaje je nebudou stíhat rozvážet? ;-)

0/−1
11.1.2015 18:33

M95i31c72h60a86l 13P96a39v72l29á42t 9183243834449

Legrace je, ze mesto hyperaktivne reaguje na nesrovnatelne mensi hlukovou zatez z provozu silnicnich vozidel, kdezto bengal od tramvaji jako kdyby neexistoval. Tezko se mistnim divit, ze ho pod okny nechteji.

+1/−5
9.1.2015 12:28

L48a97d76i68s93l58a52v 34H14o12l74í69k 5202302219341

Silniční vozidla mají oproti těm kolejovým nesrovnatelně vyšší hlukovou zátěž? Bravo, budou se přepisovat dějiny. A také spousty a spousty dalších věcí...

0/−1
9.1.2015 21:27

M47i32r74o78s26l78a84v 87G32r10o52s87s79m40a13n31n 8862169264

To byste se divil, jak to hygiena hlídá a jaká jsou kvůli tomu omezení. Hlukové limity pro novostavby jsou navíc nesmírně tvrdě.

+1/0
10.1.2015 15:18

R20o31b95e45r98t 96P20r37a87ž83á29k 4458146815720

Nevím, jak moc potřebná je trať na Dědinu. Ale vím, že je VELMI potřebná obnova tramvaje na Pankráci. A na Václaváku, samozřejmě, taky.

+8/−2
9.1.2015 10:03

M79a39r46t82i27n 18H69e58i15s71l82e77r 4814786742159

Ona by potřebná byla. Zejména, kdyby ji protáhli až na letiště (místo rychlodráhy nebo metra) a propojili Divokou Šárku s Bílou Horou a Motolem (případně až na Barrandov). Ale více chybí tramvaje na Jižním a Jihozápadním Městě. Podobně by to chtělo linku v trase Suchdol - Bohnice - Černý Most - Háje

Ono vůbec na okraji je lepší stavět tramvajové tratě než metro (lacinější na výstavbu i provoz a hlavně se snadno linky přidají/uberou). Zejména pro okružní tratě, kde se to metro kapacitně vůbec nevyužije.

+2/−2
9.1.2015 10:40

J25a61n 24Č80e87k14a46l 7249765264514

Tramvaj na letiště je nesmysl, jezdili by s ní jen obyvatelé Prahy 6. Nebo si snad myslíte, že by někdo opustil auto kvůli vidině půlhodiny v tramvaji, aby se dostal vůbec na Dejvickou k metru?

+2/−2
9.1.2015 11:18

L71u75k59á72š 63N28o40v40á19k 4916116312443

na Veleslavín...

+1/0
9.1.2015 12:05

J23a41n 34Č42e92k37a86l 7399685904254

Což nic nemění na tom, že s ní prostě nikdo na letiště nepojede...

+2/−1
9.1.2015 13:02

K44a25r81e98l 84D41r48d64a 6103965307969

Když zrušíte stávající autobusy, bude muset. Nechával jste někdy auto na Ruzyni? Je to drahé a komplikované. Služebky je lepší zvládnout MHD. Vezete stejně jen palubní zavazadlo.

+1/0
9.1.2015 13:23

J72o93s91e23f 65B65r79o47ž88e50k 7653985692921

Služebky je lepší zvládnout taxíkem. 

A soukromě - no, někdo z rodiny nebo přátel mě prostě na letiště hodí a je to. A turisti baťůžkáři holt můžou s baťůžkem pěšky.;-O;-O

+1/−2
9.1.2015 14:00

J27a21n 37Č12e97k29a36l 7259875174984

Přesně tak - baťůžkář pojede MHD kvůli ceně i kdyby jela dvě hodiny, navíc se nikdy nedozví, že to dřív jezdíval autobus o polovinu rychleji.

Služební cesty stejně proplácejí taxíky, anebo se tam hodí kolegové autem.

A na soukromou cestu poslouží stejným způsobem někdo známý či z rodiny. 

Když to vezmu za sebe, tak z Michle na letiště je to MHD hodina čistého času se třemi mimoúrovňovými přestupy. Autem 25 minut...

0/0
14.1.2015 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.