Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ropid dokončuje návrh změn MHD kvůli metru. Vše nebude příjemné, říká

Organizace Ropid dokončuje návrh změn v pražské městské hromadné dopravě poté, co se na jaře otevřou čtyři nové stanice na lince A metra. V polovině ledna chce materiál předložit dotčeným městským částem k připomínkám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K73a73r10e63l 62D50r52d22a 6283945597179

Přestal jsem používat tramvaje v rámci novoročního tréninku. Na metro to mám z bytu asi 600 m po rovince. Hrozná nuda. Pohyb o ničem. Z metra to mám do práce 700-800 m. A je tady táhlý kopeček. Paráda! Dobrý trénink dolu i nahoru. ;-D

  (Cože? Ony jsou to jen 2 kiláky denně...)

  (Hloupé, příští týden mi začíná trénink v centru. Budu muset tramvaj použít. :-(Leda, že i to dám metrem. Při zavřené Vodičkově to přece šlo! :-)R^

+2/0
8.1.2015 7:58

B94o72h11u63s84l88a91v 17K94r86á93l61í91k 2161240729816

Honem honem ten návrh splácat a rozeslat, protože za čtrnáct dní už by se taky mohlo stát, že o tom Procházka ani Jareš nebudou rozhodovat. http://www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/vyberove-rizeni-reditel.pdf

+1/0
7.1.2015 16:23

J77i74n34d72r87a 23V51o34š44t88a 1134224929542

Já úplně nechápu to naříkání tady. Při každém otevření úseku metra se mění povrchová doprava. Nejde mít metro a povrchovou dopravu, jako by nebylo. A je jasné, že autobusy od Kladna nebudou moci zajíždět na kulaťák, což je jinak jediný objektivní přínos toho prodloužení Áčka. O tom prodloužení, ale nerozhodl ROPID, ale Bém s Chalupou. Hloupé by bylo rušit tramvaje, ale je otázka, jestli bude potřeba tahat na Divokou Šárku dvě linky. Ale jinak zas není třeba čekat katastrofu. Já jezdím hlavně tramvají a změny z roku 2012 mi spíše prospěly.

+7/−1
7.1.2015 12:01

R81a21d91o81s42l16a20v 97K40l42a25u32d84a 5814928684742

Problém je především v tom, že ti Kladeňáci často přesednou do aut. Takže zase problémy s parkováním v okolí kulaťáku. P+R parkoviště u metra nebude, to je další problém. Tohle se má pochopitelně řešit komplexně. A tady by doopravdy stačilo jen přidat tuto část střč. kraje do PID. Je zajímavé že někde to jde, někde ne. Přitom je to jedna instituce.

0/−4
7.1.2015 14:15

B55o89h30u22s80l85a34v 27K97r76á89l96í74k 2501810599976

Poslední větu nechápu. Co je jedna instituce?

0/0
7.1.2015 16:13

R90a48d98o61s42l61a89v 94K41l27a62u88d82a 5194198224132

Středočeský kraj

0/0
8.1.2015 6:02

J31i29n34d78r35a 30V71o69š61t30a 1844794429642

problémy Kladna se nevyřeší, dokud tam nepovede elektrifikovaná kapacitní dráha. 20 let to právě Praha 6 blokovala. Jinak je ale pravda, že nepropojení PID a SID je neuvěřitelná zhovadilost, kterou zavinil zejména Rath. Na druhou stranu už je tři roky pryč a mnoho se to nepohlo. Doufám, že se tak stane teď.

+4/0
7.1.2015 16:35

B35o34h19u40s20l18a76v 64K50r30á59l47í33k 2431320659586

Rath byl v posledních letech naopak jediný, kdo udělal nějaký krok k ukončení toho nesmyslného stavu, ve kterém to bylo už dávno před Rathem. Jenže Rath odešel, tak se to zase zakonzervovalo a tři roky nikdo na nic nesáhl.

0/−4
7.1.2015 16:41

J36i17n91d41r72a 46V93o69š29t73a 1814164419282

za něj se bazírovalo na udržení SID a naopak měl být PID vypuzen ze Středočeského kraje.

+3/0
7.1.2015 16:56

J34o78s95e76f 19J49ů53z82a 1878938893197

To, že nyní stojí jízda po Kladně na nádraží 14 Kč, zatímco prostředky SID do první zastávky v Praze 31 Kč a prostředky PID pro držitele časové jízdenky pro území Prahy 24 Kč, také přispívá k rozhodnutí mnohých nepoužívat vlak (38 Kč s přestupem navíc a delší cestou proti 31 Kč, pominu-li volbu auta).

0/0
7.1.2015 20:02

P25e12t70r 78K50o20l24á95ř 2508567754161

To jsem z toho jelen. Pražské MHD je stoprocentně vlastněno "městem", tedy Pražany, tak jak je možné, že management dělá věci tak, aby byly Pražanům nepříjemné? Nebylo by tedy lepší stávající managment vyhodit a nahradit ho někým, kdo ví, proč tam je?

+2/−1
7.1.2015 11:19

B97o27h26u98s46l71a81v 94K31r55á77l41í91k 2251970869616

MHD není nikým vlastněno, to je provozováno několika dopravci, z nichž pouze jednoho dopravce vlastní město. A pokud vám jde o to, že doprava je objednávána městem, tak to zase vůbec nesouvisí s tím, kdo je vlastníkem těch dopravců.

+2/0
7.1.2015 16:15

M58i97c51h87a88l 58Z10e78t20e58k 3798452610777

Upřímně doufám, že po zrušení linky 167 zruší i ten nahlouplý jízdní pruh pro BUS v Plzeňské a Vrchlického ulici, aby ty kolony aut konečně skončily.:-/

+3/−5
7.1.2015 11:01

R24a64d10o36s61l73a47v 84K69l76a90u71d53a 5304748564932

Zbláznil jste se? Je to ideální místo pro plnění magistrátní kasičky. Řidič je v zácpě,  pospíchá, vjede do prázdného levého pruhu a za rohem stojí měšťáci :-)

+3/−2
7.1.2015 11:17

L41a82d14i35s58l87a53v 48H29o73l21í56k 5222802259211

A já měl za to, že buď bude kolona aut v 1 pruhu a bude měřit 1 km, nebo bude kolona ve 2 pruzích a bude měřit 500 m.

Na konci Plzeňské jsou křižovatky, ke kterým přijíždí autobusy v pruzích společnými s auty. Ty křižovatky mají nějakou kapacitu a pokud mají např. 3 pruhy teď, po zrušení BUS pruhů budou mít 3 pruhy stále. Tudíž buď teď pojedete v koloně z Kotlářky na Anděl 20 minut, nebo po zrušení BUS pruhu pojedete v koloně pouze mezi Klamovkou a Andělem, ale kvůli totožné kapacitě křižovatek pojedete v součtu z Kotlářky na Anděl stále 20 minut. Rychlejší bude pouze spojení mezi Kotlářkou a Klamovkou.

+5/0
7.1.2015 15:14

D96a97v94i39d 47Z83a32h61r32a45d77n49í14č87e33k 3877477146581

Po minulém vylepšení jsem přestal používat MHD, takže mě to je již jedno

+2/0
7.1.2015 10:42

P69e14t82r 81F80o94j10t12a 2842931455500

Chyba v článku! - cestující musí STÁLE NESMYSLNĚ PŘESTUPOVAT MEZI LINKOU 191 a 143. Přímý autobus z Smíchova (Anděl) do Dejvic stále nejezdí, pouze 143, která jede z Butovic na Dejvickou.

ROPID je velká škodná - nejdříve změní linky, pak naoko něco zlepší (udělá spojení, po kterém lidé volají, ale trochu jiné a jinudy) a pak řekne, že je linka nevyužitá. Prostě sviňárna! Na připomínky městských částí nereaguje a stejně si dělá co chce.

+17/0
7.1.2015 9:25

P12e79t24r 41U48l59l45m95a43n86n 2737878747652

A nejezdí náhodou přímá tramvaj? A co je proboha na přestupu u mhd tak hrozného a nesmyslného. Ropid udělal mnohem horší a zásadnější změny, ale lidé nejvíc řvou kvůli tomu, že jsou líní přestupovat.

+3/0
7.1.2015 10:28

P90a25v82e95l 70K52u33r57a36l 5721914480340

tramvaj jezdí tak úžasně pomalou a debilní trasou...

0/0
7.1.2015 11:26

L34á63ď12a 50M66a32l42ý 5927556675475

Z Anděla do Dejvic za 25min je debilní?

0/0
7.1.2015 13:15

R30o18m33a72n 19H20o68k86y47n93á30ř 8220371289128

No, kolem ujezda tramvaj opravdu jezdi casto podstatne dele, ale jinak souhlas, autobus zde mi nedava smysl

0/0
7.1.2015 15:10

K29a67r16e19l 71D17r90d32a 6723145947629

To jako 20, 10-minutové intervaly a min. 20 min. jízdy? Metro to dává za 11 minut + přestup a čekání. K tomu ale celou dobu v suchu a teple.

0/−1
7.1.2015 18:14

A49d33a72m 24P34e92r49o12u24t83k85a 1366283499

Problém trasy 20 je ten kus mezi Újezdem a Malostranskou. Někdy jen tenhle úsek trvá 25 minut.;-)

0/0
8.1.2015 14:02

M29a38r23t65i76n 63R56u45z20i15c73k53a 1482788246987

ze by diky autum?

0/0
9.1.2015 18:02

J60o64s28e87f 95J82ů51z40a 1808878633147

Ono tam častěji nejde o lenost, ale o to, že spoje někdy nenavazují vůbec a jindy teoreticky navazují, ale nečekají, takže občas si přestupující počkají třeba i k půlhodině (je-li brzy ráno nebo pozdě večer).

+1/0
7.1.2015 20:06

O77n36d27ř13e93j 87H31o63r14á32k 8849654481

Ta škodná jménem Ropid zase něco vylepšuje? A bude po tom vylepšení vůbec ještě něco fungovat?

Před dvěma roky Ropid tehdejší změny prezentoval jako skrz naskrz pozitivní a výsledkem byl bordel, který trvá dodnes. Jestli teď přiznává, že někde dojde možná i ke zhoršení, tak to nejspíš bude už úplná katastrofa.

+12/−4
7.1.2015 9:10

J83a56n 18Č67e87k82a44l 7389695454164

Já tedy na tom velkém třesku jednoznačně vydělal... 118 a 170 v úseku Spořilov-Budějovická posílily, a navíc KONEČNĚ důsledně půlí takt po celý den, takže ve špičce po čtyřech minutách a mimo špičku po osmi...

0/0
7.1.2015 9:18

O22n28d87ř63e20j 35H68o93r22á25k 8649314501

Jo, pro člověka, který jezdí jen Spořilov-Budějovická, je to možná pozitivní. Ale já cestuji po Praze docela dost a vidím, jak narostla zpoždění, zvýšil se počet nutných přestupů, zhoršila se návaznost spojů (v jízdním řádu to sice vypadá dobře, jenže v praxi na přestupu obyvkle jen vidím koncová světla "navazujícího" spoje), mnoho vnitroměstských spojů v okrajových částech bylo částečně nahrazeno příměstskými (tudíž fronty na nástup a další zpoždění), některé linky byly zkráceny (trvale nebo mimo špičku), jiné jezdí oproti původnímu stavu zbytečnou oklikou, spousta spojů je ve špičce přeplněná (a nebývala). O úchylnostech typu náhlá změna čísla linky (24/14) ani nemluvě. A takřka všechno, co jsem vyjmenoval, mělo být podle Ropidu právě naopak.

+7/0
7.1.2015 9:40

M69a75r21e61k 21H14r72u43b63y 6827722961848

Skoda, ze v tom samem useku prakticky zmizelo spojeni na Kacerov, a predevsim k nemocnici - to ROPID nenapravil dodnes.

0/0
7.1.2015 13:34

P91a96v40e55l 45R88o52s81e73c33k51ý 6246505841439

Proč se ta trasa stavěla, když následné změny z toho vyplývající připraví hodně pražanů o konfort. Tedy jeho poslední zbytky.

+4/−6
7.1.2015 8:34

J30a55r22o24s62l95a51v 33F60r93a68n93t33i54š11e24k 25B29r55ü51m94m95e36r 1331676903940

1) aby se zatraktivnily pozemky Janouška a spol

2) aby se prostavělo několik miliard.

+7/−1
7.1.2015 8:58

O33n85d68ř78e46j 79P30o29k22o97r39n75ý 7395782817762

Protože Bém a Chalupa. Protože ODS.

V Praze v posledním dvacetietí nerozhodovali o trasování metra odborníci, ale soudruzi z ÚV ODS Rv

+8/−4
7.1.2015 9:11

M58a92r65e90k 87H15r39u28b69y 6497692281118

Souhlas, treba uprava Ccka do Letnan je nenapravitelna skoda, za kterou by prislusni odpovedni meli byt po zbytek zivota lamani v kole:-/Rv

+2/0
7.1.2015 13:35

K10a69r28e66l 69D28r65d69a 6983445187639

Jaký smysl mají nyní tramvaje na Evropské a případně na Petřiny? Jsou drahé a vytížené nebudou. Pokud se sníží intervaly, budou i nešikovné. Autobusy by byly jako náhrada praktičtější a levnější.

  Přitom Praha šla cestou rekonstrukce trati na Evropské za cca 0,5 mld. Kč. Smysl takového rozhazování peněz pro "spojku" na Džbán a do Šárky mi uniká.

  Napadá mě, že je potřeba hlavně propojit pražskou tramvajovou síť se zdejší vozovnou. Tedy technické opatření, kde nejde o dopravní obslužnost?

+3/−19
7.1.2015 8:31

O74n64d43ř93e10j 42P53o65k29o96r54n84ý 7235452397302

Mýlíte se. Tramvaje po trase nabírají lid, kteří po té trase mají cíl nebo zdroj cesty. Samozřejmě, že v místě kde je přímo stanice metra cestujících zásadně ubude, ale o 1-2 km dál budu lidé jezdit tou tramvají stejně jako před tím.

Jen se obávám, zda ROPID nebude chtít škrtat jako vy, tendence k tomu jsou .... :-/

+14/0
7.1.2015 9:09

D76a90v41i50d 12D58v72o37ř21á74k 6382180635207

Je to tak, jak rikate. Proto nove stanice metra nemaji moc smysl, protoze prochazeji oblastmi, kde je zabydleni hodne roztahane. Pokud by napr. zrusili tramvaj c. 18, tak bude po otevreni metra cesta do podstatne casti centra pro lidi, kteri nebydli tesne u metra, horsi nez pred tim.

+3/0
7.1.2015 10:00

K88a74r10e31l 88D69r30d63a 6943845367339

Autobusy jsou v Praze rychlejší. Náhradou za tramvaje navrhuji samozřejmě autobusy s krátkými intervaly jako pružné spojení k metru s možností pokrytí území hustějšími zastávkami a trasami, kde tramvaje nikdy nepovedou. Samozřejmě bych autobusy neřešil stávající vyhlídkovou jízdu přes centrum.

  Linka 18 je krásný příklad tramvajové zhůvěřilosti. Petřiny ji nevytíží, takže jezdí přes den po 10 minutách, ve špičce krátce po 8 a večer po 15-20 minutách. Sváží Petřiny na Hradčanskou za 12 minut. Takže doba čekání je pro většinu cestujících pomalu delší než samotná jízda. Pak se poflakuje půl hodiny centrem a nakonec to bere prázdná nebo s jedním cestujícím do vozovny Pankrác.

  To je nesmírně důležité. Protože bolševik tady zrušil tramvajovou trať v trase linky "C" jako nepotřebnou a od té doby je třeba prokazovat, že to byla hrozná chyba, a to cinkáním a vrzáním prázdné 18 na Pankráci ke zbytečné vozovně. A to za pouhých 250-300 mil. ročně (nebo kolik to může stát).

  Abychom na těch 250 mil. našetřili, tak hravě omezíme veřejnou dopravu v 1/2 Prahy a vydusíme tisíce Pražanů na mnohem vytíženějších tazích. Ale 18 jezdit musí. :-P;-D

0/−6
7.1.2015 14:26

A11l66e26n61a 47O72p73p79l55o62v14á 6863869824332

já linkou 18 často jezdím a to téměř od konečné ke konečné a nějak jsem si nevšimla, že by byla často prázdná nebo s jedním člověkem...

Vozovna Pankrác je zbytečná? Tak se k postavte před pátou ráno nebo večer po deváté hodině k jejím branám...

Ano, autobusy jsou občas rychlejší... a taky docela zamořují ovzduší... a lidi chtějí dýchat....

+6/0
7.1.2015 14:52

K92a91r50e69l 25D54r53d67a 6453315127569

Bez tramvají by pražské ulice opět lemovaly stromy. Bylo by víc prostoru pro chodce a zeleň. Tramvajová trať je náročná na drahocenný prostor. Tramvaje překáží automobilové dopravě a zhoršují dopravní zácpy. (Ač sami nezamořují, jsou příčinou zamořování.) T3 jsou navíc přežitkem minulosti, jsou bariérové a Prahu hyzdí. Tolik asi k "ekologii".

  Vozovna Pankrác je dnes potřebná pro 110 tramvají. Zrušme T3, pár linek a 2 vozovny. Šetření je na místě. ;-)

  Tady je v kapitole 1.12 plán rozvoje tramvajové sítě za min. 15 mld. Kč. 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajová_doprava_v_Praze

0/−7
7.1.2015 15:54

J64i30n55d12r70a 29V47o63š87t11a 1864734719912

co to plácáš? Pražské ulice by mohly lemovat strany, kdyby nemusely být všude dvě lajny parkovacích míst. Pak by bylo dost místa pro chodce i cyklisty a lidi vůbec. Je hloupost psát, že tramvaje překáží automobilové dopravě. Ve skutečnosti je to naopak. Za Béma se vše podřizovalo oblažování automobilistů a nepřineslo to nic, míním nic pozitivního.  Autobusy rychlejší nejsou, ale nejezdí přes centrum, proto mají vyšší průměrnou rychlost. Tramvaj mimo centrum je rychlá stejně, spíše víc, protože nemusí jet padesátkou. A předně, je kapacitní. Autobusová doprava by v centru stejně musela jezdit po vyhrazených pruzích, takže by se nezlepšilo nic.

+2/−2
7.1.2015 16:55

K11a72r25e11l 29D74r35d64a 6433765217619

Autobus je konstrukčně rychlejší prostředek. Tramvaj smí jet max. 50 nebo 60 km/h.

  Autobusy si v centru neumím představit. V centru by se mi líbilo pár tramvajových linek budovaných asi jako metro, tedy kratší trasy s cílem kapacitní dopravy. Tedy, "omezit převážení vzduchu" a nechodit neustále s "kanónem na vrabce".

  (Netuším, zda by to šlo aplikovat na pražskou dopravu. Ale fandové tramvají takovou úvahu ani nepřipustí.)

  Pokud by se ušetřily mld. na tramvajích, mohla by je Praha investovat do parkovišť. Auta tady budou vždy. Dnes nemáme peníze na zlepšení stavu, také díky nadbytečným tramvajím. Hezky se za ně vyhazují peníze oknem, protože je to přece ve veřejném zájmu. Zatímco ostatní doprava nemá s veřejností nic společného, že. ;-)

0/−2
7.1.2015 18:43

M43a41r59t96i10n 17R92u15z37i57c52k15a 1492668406807

Tramvaj muze jet i az 90km/h, v praze je jejich rychlost omezena na 60km/h a necoura se v zacpach s auty, v centru a mimo vyhrazena telesa, je rychlost stejna jako pro auta... ma take prednost na krizovatkach a pojme mnohem vetsi mnozstvi cestujicich nez autobus, ktery je ale rozmerove sirsi nez tramvaj, nemluvim o hluku, zde ale vycitam vyrobci nekvalitni oplechovani, ktere u novych tramvaji drnci, jinak by byly tiche... uz dnes jsou ale tissi nez autobusy...

0/0
9.1.2015 18:13

J61o72s53e86f 80V24o66l79f94í53k 4298395409633

Jděte už s těmi parkovišti do háje. Každá rodina alespoň dvě auta a protože se to před barák nevejde, zrušit jakoukoliv volnou pluchu a narvat tam parkoviště, že. Jakkoli jsem tolerantní člověk, tak mi automobilisté se svými "oprávněnými" nároky štvou.

0/0
14.1.2015 10:53

J10i80ř75í 16M85u70ž52í36k 5676557242732

Nevíte, o čem mluvíte. Ale vůbecRvRv 

Z Petřin jezdí 18 a 1 (ve špičce 2 do Dejvic), interval na Hradčanskou je tedy poloviční. Jízdní řády jsou lehce dostupné, není problém chodit těsně před příjezdem tramvaje. Ve špičce jsou tramvaje plné, i když to není maso à la Ječná (snad není na škodu cestovat trochu na úrovni). V centru je také většinu dne zaplněná.

+1/0
7.1.2015 19:44

K90a93r79e20l 72D71r31d29a 6253755457399

Díky za doplnění ohledně 1, ta mě nenapadla. Tramvaje na Petřiny pak dávají větší smysl. 18 soudím podle centra, kde je 10 minut o ničem. 1 mě míjí zcela. 

  (MHD podle jízdních řádů nepoužívám, abych chodil na zastávku přesně na čas. Pražskou MHD chápu jako chaos. Posledně jsem potřeboval načas k zubaři 125, tak jsem to udělal, jak uvádíte. Spoj mi ujel, protože jel dřív. Další nejel, protože měl výpadek. Jel jsem pak až dalším s 15 minutovým zpožděním. V životě mi nikdo nedá v Praze informaci při výpadku, jak?, nikdy se mi nikdo v Praze za takové seky neomluvil.)

  Z Petřin jsem pár let jezdil a mám na to živé vzpomínky. Tramvaj je jen spoj do centra, takže dělá ze sídliště noclehárnu. Potřeboval jsem se pohybovat po okolí, Košíře, Břevnov, Bílá Hora, Vokovice, Šárka, Ruzyně. MHD je k tomu naprosto o ničem. Hodiny pročekané na zastávkách. Jediné řešení, mít auto. Je to pár let zpět, ale nemyslím, že nastal posun k lepšímu. Petřiny jsou pro mě vesnicí odříznutou od okolního světa uprostřed Prahy. Jen noclehárna pro centrum.

  Nově mám jen info z UK. Větrník a Hvězda jsou neoblíbené pro špatnou dostupnost z centra.

  Z tohoto pohledu mi metro přijde jako dobře řešené. Doplnil bych ho sítí funkčních autobusů. Pokud budou tramvaje nově nevytížené, opět by byl autobus náhradou levnější a vhodnější.

0/−2
8.1.2015 7:31

R98a69d87o71s25l85a49v 22K19l82a37u23d73a 5844668594152

Jste mi připomněl soudruhy, kteří měli v plánu dostat tramvaje z centra. Jsou tam tři linky metra, těch pár lidí obslouží tramvaje, tak co. To je ale divný jak jsou vytížené linky ve Vodičkové, na Pavláku, ve Spálené....

+6/0
7.1.2015 10:09

R55o85b81i43n 54Ž55i21ž65k30a 2628354596306

Protože lidi neumí chodit! :-)

+2/−3
7.1.2015 10:12

R89a38d59o55s89l20a34v 23K36l97a67u51d58a 5144548664102

Někteří ne. Především, starší. Ti dokonce často nemůžou ani do metra. Tak jezdí tramvají. Že se tak ptám, kolik toho za den nachodíš ty?

+5/0
7.1.2015 10:15

K88a43r17e55l 39D19r85d33a 6533825157379

Na pražských tramvajích je hrozné to projíždění centrem. Jsou to tři linky v jedné. Na koncích vozí lidi ze sídlišť k metru a mezi tím zajišťují turistickou projížďku centrem. Pár lenochů a bezdomovců samozřejmě 70 minutové jízdy z konečné na konečnou vítá. Ale stačí jedna nehoda a stovky lidí nemají spojení.

  Já bych uvítal specializované rychlodráhy třeba jen pro obsluhu centra, u kterých by nehrozilo to zaseknutí provozu na druhém konci Prahy.

  Mám novoroční předsevzetí, nepoužívat tramvaje. ;-D

0/−4
7.1.2015 14:35

M70i40r37o56s87l30a12v 63G53r93o37s10s59m64a75n56n 8302279574

Víte, co je interval?

0/0
7.1.2015 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.