Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ropid dokončuje návrh změn MHD kvůli metru. Vše nebude příjemné, říká

Organizace Ropid dokončuje návrh změn v pražské městské hromadné dopravě poté, co se na jaře otevřou čtyři nové stanice na lince A metra. V polovině ledna chce materiál předložit dotčeným městským částem k připomínkám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K78a93r50e46l 12D25r51d49a 6423165927569

Přestal jsem používat tramvaje v rámci novoročního tréninku. Na metro to mám z bytu asi 600 m po rovince. Hrozná nuda. Pohyb o ničem. Z metra to mám do práce 700-800 m. A je tady táhlý kopeček. Paráda! Dobrý trénink dolu i nahoru. ;-D

  (Cože? Ony jsou to jen 2 kiláky denně...)

  (Hloupé, příští týden mi začíná trénink v centru. Budu muset tramvaj použít. :-(Leda, že i to dám metrem. Při zavřené Vodičkově to přece šlo! :-)R^

+2/0
8.1.2015 7:58

B68o64h98u48s28l55a75v 65K86r30á73l79í39k 2781340779196

Honem honem ten návrh splácat a rozeslat, protože za čtrnáct dní už by se taky mohlo stát, že o tom Procházka ani Jareš nebudou rozhodovat.  www.ropid.cz

+1/0
7.1.2015 16:23

J33i44n65d25r32a 19V31o46š34t61a 1484194659882

Já úplně nechápu to naříkání tady. Při každém otevření úseku metra se mění povrchová doprava. Nejde mít metro a povrchovou dopravu, jako by nebylo. A je jasné, že autobusy od Kladna nebudou moci zajíždět na kulaťák, což je jinak jediný objektivní přínos toho prodloužení Áčka. O tom prodloužení, ale nerozhodl ROPID, ale Bém s Chalupou. Hloupé by bylo rušit tramvaje, ale je otázka, jestli bude potřeba tahat na Divokou Šárku dvě linky. Ale jinak zas není třeba čekat katastrofu. Já jezdím hlavně tramvají a změny z roku 2012 mi spíše prospěly.

+7/−1
7.1.2015 12:01

R37a56d31o40s58l41a31v 25K98l14a27u42d29a 5164518524732

Problém je především v tom, že ti Kladeňáci často přesednou do aut. Takže zase problémy s parkováním v okolí kulaťáku. P+R parkoviště u metra nebude, to je další problém. Tohle se má pochopitelně řešit komplexně. A tady by doopravdy stačilo jen přidat tuto část střč. kraje do PID. Je zajímavé že někde to jde, někde ne. Přitom je to jedna instituce.

0/−4
7.1.2015 14:15

B41o73h54u89s64l20a59v 52K54r82á33l28í78k 2951880959306

Poslední větu nechápu. Co je jedna instituce?

0/0
7.1.2015 16:13

R45a37d48o14s71l46a71v 87K14l57a96u96d29a 5174378454972

Středočeský kraj

0/0
8.1.2015 6:02

J82i33n93d70r10a 43V95o43š80t24a 1704484139332

problémy Kladna se nevyřeší, dokud tam nepovede elektrifikovaná kapacitní dráha. 20 let to právě Praha 6 blokovala. Jinak je ale pravda, že nepropojení PID a SID je neuvěřitelná zhovadilost, kterou zavinil zejména Rath. Na druhou stranu už je tři roky pryč a mnoho se to nepohlo. Doufám, že se tak stane teď.

+4/0
7.1.2015 16:35

B91o35h97u59s61l57a25v 59K80r85á25l36í81k 2601580639866

Rath byl v posledních letech naopak jediný, kdo udělal nějaký krok k ukončení toho nesmyslného stavu, ve kterém to bylo už dávno před Rathem. Jenže Rath odešel, tak se to zase zakonzervovalo a tři roky nikdo na nic nesáhl.

0/−4
7.1.2015 16:41

J60i66n51d75r17a 96V19o45š92t51a 1704894319112

za něj se bazírovalo na udržení SID a naopak měl být PID vypuzen ze Středočeského kraje.

+3/0
7.1.2015 16:56

J83o27s37e19f 81J60ů57z83a 1378878243687

To, že nyní stojí jízda po Kladně na nádraží 14 Kč, zatímco prostředky SID do první zastávky v Praze 31 Kč a prostředky PID pro držitele časové jízdenky pro území Prahy 24 Kč, také přispívá k rozhodnutí mnohých nepoužívat vlak (38 Kč s přestupem navíc a delší cestou proti 31 Kč, pominu-li volbu auta).

0/0
7.1.2015 20:02

P54e68t58r 84K75o35l56á55ř 2868417394851

To jsem z toho jelen. Pražské MHD je stoprocentně vlastněno "městem", tedy Pražany, tak jak je možné, že management dělá věci tak, aby byly Pražanům nepříjemné? Nebylo by tedy lepší stávající managment vyhodit a nahradit ho někým, kdo ví, proč tam je?

+2/−1
7.1.2015 11:19

B43o42h16u80s37l63a92v 32K78r47á13l89í95k 2851960339126

MHD není nikým vlastněno, to je provozováno několika dopravci, z nichž pouze jednoho dopravce vlastní město. A pokud vám jde o to, že doprava je objednávána městem, tak to zase vůbec nesouvisí s tím, kdo je vlastníkem těch dopravců.

+2/0
7.1.2015 16:15

M90i15c28h48a33l 52Z36e10t68e95k 3648932190857

Upřímně doufám, že po zrušení linky 167 zruší i ten nahlouplý jízdní pruh pro BUS v Plzeňské a Vrchlického ulici, aby ty kolony aut konečně skončily.:-/

+3/−5
7.1.2015 11:01

R89a78d80o67s67l38a38v 69K61l33a64u51d87a 5104538134592

Zbláznil jste se? Je to ideální místo pro plnění magistrátní kasičky. Řidič je v zácpě,  pospíchá, vjede do prázdného levého pruhu a za rohem stojí měšťáci :-)

+3/−2
7.1.2015 11:17

L59a87d17i10s26l72a29v 42H36o24l70í14k 5592462979951

A já měl za to, že buď bude kolona aut v 1 pruhu a bude měřit 1 km, nebo bude kolona ve 2 pruzích a bude měřit 500 m.

Na konci Plzeňské jsou křižovatky, ke kterým přijíždí autobusy v pruzích společnými s auty. Ty křižovatky mají nějakou kapacitu a pokud mají např. 3 pruhy teď, po zrušení BUS pruhů budou mít 3 pruhy stále. Tudíž buď teď pojedete v koloně z Kotlářky na Anděl 20 minut, nebo po zrušení BUS pruhu pojedete v koloně pouze mezi Klamovkou a Andělem, ale kvůli totožné kapacitě křižovatek pojedete v součtu z Kotlářky na Anděl stále 20 minut. Rychlejší bude pouze spojení mezi Kotlářkou a Klamovkou.

+5/0
7.1.2015 15:14

D98a92v53i85d 85Z97a25h55r34a57d93n34í42č22e71k 3237927396641

Po minulém vylepšení jsem přestal používat MHD, takže mě to je již jedno

+2/0
7.1.2015 10:42

P85e70t55r 44F96o88j32t93a 2592631525800

Chyba v článku! - cestující musí STÁLE NESMYSLNĚ PŘESTUPOVAT MEZI LINKOU 191 a 143. Přímý autobus z Smíchova (Anděl) do Dejvic stále nejezdí, pouze 143, která jede z Butovic na Dejvickou.

ROPID je velká škodná - nejdříve změní linky, pak naoko něco zlepší (udělá spojení, po kterém lidé volají, ale trochu jiné a jinudy) a pak řekne, že je linka nevyužitá. Prostě sviňárna! Na připomínky městských částí nereaguje a stejně si dělá co chce.

+17/0
7.1.2015 9:25

P28e27t20r 49U82l80l34m43a58n37n 2377738457762

A nejezdí náhodou přímá tramvaj? A co je proboha na přestupu u mhd tak hrozného a nesmyslného. Ropid udělal mnohem horší a zásadnější změny, ale lidé nejvíc řvou kvůli tomu, že jsou líní přestupovat.

+3/0
7.1.2015 10:28

P52a39v62e12l 26K56u45r18a19l 5291854440210

tramvaj jezdí tak úžasně pomalou a debilní trasou...

0/0
7.1.2015 11:26

L16á73ď96a 77M83a57l67ý 5747536835965

Z Anděla do Dejvic za 25min je debilní?

0/0
7.1.2015 13:15

R22o17m20a18n 89H63o48k69y34n62á94ř 8680161459108

No, kolem ujezda tramvaj opravdu jezdi casto podstatne dele, ale jinak souhlas, autobus zde mi nedava smysl

0/0
7.1.2015 15:10

K59a62r42e15l 20D84r33d25a 6383915677589

To jako 20, 10-minutové intervaly a min. 20 min. jízdy? Metro to dává za 11 minut + přestup a čekání. K tomu ale celou dobu v suchu a teple.

0/−1
7.1.2015 18:14

A59d30a39m 95P36e20r15o89u42t83k83a 1906833149

Problém trasy 20 je ten kus mezi Újezdem a Malostranskou. Někdy jen tenhle úsek trvá 25 minut.;-)

0/0
8.1.2015 14:02

M50a79r86t60i18n 71R67u56z87i17c90k56a 1842828816297

ze by diky autum?

0/0
9.1.2015 18:02

J71o79s18e41f 88J23ů85z38a 1298908393407

Ono tam častěji nejde o lenost, ale o to, že spoje někdy nenavazují vůbec a jindy teoreticky navazují, ale nečekají, takže občas si přestupující počkají třeba i k půlhodině (je-li brzy ráno nebo pozdě večer).

+1/0
7.1.2015 20:06

O73n75d77ř51e30j 15H43o53r38á76k 8839944891

Ta škodná jménem Ropid zase něco vylepšuje? A bude po tom vylepšení vůbec ještě něco fungovat?

Před dvěma roky Ropid tehdejší změny prezentoval jako skrz naskrz pozitivní a výsledkem byl bordel, který trvá dodnes. Jestli teď přiznává, že někde dojde možná i ke zhoršení, tak to nejspíš bude už úplná katastrofa.

+12/−4
7.1.2015 9:10

J13a41n 32Č15e78k35a31l 7179235224134

Já tedy na tom velkém třesku jednoznačně vydělal... 118 a 170 v úseku Spořilov-Budějovická posílily, a navíc KONEČNĚ důsledně půlí takt po celý den, takže ve špičce po čtyřech minutách a mimo špičku po osmi...

0/0
7.1.2015 9:18

O81n52d25ř37e92j 58H41o27r42á36k 8819224381

Jo, pro člověka, který jezdí jen Spořilov-Budějovická, je to možná pozitivní. Ale já cestuji po Praze docela dost a vidím, jak narostla zpoždění, zvýšil se počet nutných přestupů, zhoršila se návaznost spojů (v jízdním řádu to sice vypadá dobře, jenže v praxi na přestupu obyvkle jen vidím koncová světla "navazujícího" spoje), mnoho vnitroměstských spojů v okrajových částech bylo částečně nahrazeno příměstskými (tudíž fronty na nástup a další zpoždění), některé linky byly zkráceny (trvale nebo mimo špičku), jiné jezdí oproti původnímu stavu zbytečnou oklikou, spousta spojů je ve špičce přeplněná (a nebývala). O úchylnostech typu náhlá změna čísla linky (24/14) ani nemluvě. A takřka všechno, co jsem vyjmenoval, mělo být podle Ropidu právě naopak.

+7/0
7.1.2015 9:40

M49a35r78e49k 38H90r93u95b23y 6507842801638

Skoda, ze v tom samem useku prakticky zmizelo spojeni na Kacerov, a predevsim k nemocnici - to ROPID nenapravil dodnes.

0/0
7.1.2015 13:34

P32a49v64e18l 33R60o62s73e69c77k89ý 6166595781459

Proč se ta trasa stavěla, když následné změny z toho vyplývající připraví hodně pražanů o konfort. Tedy jeho poslední zbytky.

+4/−6
7.1.2015 8:34

J66a62r62o31s29l92a64v 53F56r81a78n32t27i17š67e11k 39B55r38ü35m91m61e33r 1131306583640

1) aby se zatraktivnily pozemky Janouška a spol

2) aby se prostavělo několik miliard.

+7/−1
7.1.2015 8:58

O79n57d87ř42e78j 21P58o38k60o87r63n61ý 7705672947172

Protože Bém a Chalupa. Protože ODS.

V Praze v posledním dvacetietí nerozhodovali o trasování metra odborníci, ale soudruzi z ÚV ODS Rv

+8/−4
7.1.2015 9:11

M35a54r38e44k 66H11r75u60b60y 6307532521158

Souhlas, treba uprava Ccka do Letnan je nenapravitelna skoda, za kterou by prislusni odpovedni meli byt po zbytek zivota lamani v kole:-/Rv

+2/0
7.1.2015 13:35

K38a58r10e69l 38D84r94d68a 6493985207689

Jaký smysl mají nyní tramvaje na Evropské a případně na Petřiny? Jsou drahé a vytížené nebudou. Pokud se sníží intervaly, budou i nešikovné. Autobusy by byly jako náhrada praktičtější a levnější.

  Přitom Praha šla cestou rekonstrukce trati na Evropské za cca 0,5 mld. Kč. Smysl takového rozhazování peněz pro "spojku" na Džbán a do Šárky mi uniká.

  Napadá mě, že je potřeba hlavně propojit pražskou tramvajovou síť se zdejší vozovnou. Tedy technické opatření, kde nejde o dopravní obslužnost?

+3/−19
7.1.2015 8:31

O77n17d23ř74e93j 67P67o95k53o96r58n91ý 7235972777812

Mýlíte se. Tramvaje po trase nabírají lid, kteří po té trase mají cíl nebo zdroj cesty. Samozřejmě, že v místě kde je přímo stanice metra cestujících zásadně ubude, ale o 1-2 km dál budu lidé jezdit tou tramvají stejně jako před tím.

Jen se obávám, zda ROPID nebude chtít škrtat jako vy, tendence k tomu jsou .... :-/

+14/0
7.1.2015 9:09

D37a80v57i66d 15D33v31o38ř63á90k 6422820105487

Je to tak, jak rikate. Proto nove stanice metra nemaji moc smysl, protoze prochazeji oblastmi, kde je zabydleni hodne roztahane. Pokud by napr. zrusili tramvaj c. 18, tak bude po otevreni metra cesta do podstatne casti centra pro lidi, kteri nebydli tesne u metra, horsi nez pred tim.

+3/0
7.1.2015 10:00

K85a54r27e75l 87D93r61d84a 6663625857569

Autobusy jsou v Praze rychlejší. Náhradou za tramvaje navrhuji samozřejmě autobusy s krátkými intervaly jako pružné spojení k metru s možností pokrytí území hustějšími zastávkami a trasami, kde tramvaje nikdy nepovedou. Samozřejmě bych autobusy neřešil stávající vyhlídkovou jízdu přes centrum.

  Linka 18 je krásný příklad tramvajové zhůvěřilosti. Petřiny ji nevytíží, takže jezdí přes den po 10 minutách, ve špičce krátce po 8 a večer po 15-20 minutách. Sváží Petřiny na Hradčanskou za 12 minut. Takže doba čekání je pro většinu cestujících pomalu delší než samotná jízda. Pak se poflakuje půl hodiny centrem a nakonec to bere prázdná nebo s jedním cestujícím do vozovny Pankrác.

  To je nesmírně důležité. Protože bolševik tady zrušil tramvajovou trať v trase linky "C" jako nepotřebnou a od té doby je třeba prokazovat, že to byla hrozná chyba, a to cinkáním a vrzáním prázdné 18 na Pankráci ke zbytečné vozovně. A to za pouhých 250-300 mil. ročně (nebo kolik to může stát).

  Abychom na těch 250 mil. našetřili, tak hravě omezíme veřejnou dopravu v 1/2 Prahy a vydusíme tisíce Pražanů na mnohem vytíženějších tazích. Ale 18 jezdit musí. :-P;-D

0/−6
7.1.2015 14:26

A60l40e10n18a 55O40p16p23l41o67v51á 6533629534842

já linkou 18 často jezdím a to téměř od konečné ke konečné a nějak jsem si nevšimla, že by byla často prázdná nebo s jedním člověkem...

Vozovna Pankrác je zbytečná? Tak se k postavte před pátou ráno nebo večer po deváté hodině k jejím branám...

Ano, autobusy jsou občas rychlejší... a taky docela zamořují ovzduší... a lidi chtějí dýchat....

+6/0
7.1.2015 14:52

K84a21r12e35l 83D95r15d21a 6143735467199

Bez tramvají by pražské ulice opět lemovaly stromy. Bylo by víc prostoru pro chodce a zeleň. Tramvajová trať je náročná na drahocenný prostor. Tramvaje překáží automobilové dopravě a zhoršují dopravní zácpy. (Ač sami nezamořují, jsou příčinou zamořování.) T3 jsou navíc přežitkem minulosti, jsou bariérové a Prahu hyzdí. Tolik asi k "ekologii".

  Vozovna Pankrác je dnes potřebná pro 110 tramvají. Zrušme T3, pár linek a 2 vozovny. Šetření je na místě. ;-)

  Tady je v kapitole 1.12 plán rozvoje tramvajové sítě za min. 15 mld. Kč. 

cs.wikipedia.org

0/−7
7.1.2015 15:54

J83i29n51d24r93a 80V58o72š89t38a 1554454129752

co to plácáš? Pražské ulice by mohly lemovat strany, kdyby nemusely být všude dvě lajny parkovacích míst. Pak by bylo dost místa pro chodce i cyklisty a lidi vůbec. Je hloupost psát, že tramvaje překáží automobilové dopravě. Ve skutečnosti je to naopak. Za Béma se vše podřizovalo oblažování automobilistů a nepřineslo to nic, míním nic pozitivního.  Autobusy rychlejší nejsou, ale nejezdí přes centrum, proto mají vyšší průměrnou rychlost. Tramvaj mimo centrum je rychlá stejně, spíše víc, protože nemusí jet padesátkou. A předně, je kapacitní. Autobusová doprava by v centru stejně musela jezdit po vyhrazených pruzích, takže by se nezlepšilo nic.

+2/−2
7.1.2015 16:55

K85a16r27e12l 73D23r43d18a 6763735637379

Autobus je konstrukčně rychlejší prostředek. Tramvaj smí jet max. 50 nebo 60 km/h.

  Autobusy si v centru neumím představit. V centru by se mi líbilo pár tramvajových linek budovaných asi jako metro, tedy kratší trasy s cílem kapacitní dopravy. Tedy, "omezit převážení vzduchu" a nechodit neustále s "kanónem na vrabce".

  (Netuším, zda by to šlo aplikovat na pražskou dopravu. Ale fandové tramvají takovou úvahu ani nepřipustí.)

  Pokud by se ušetřily mld. na tramvajích, mohla by je Praha investovat do parkovišť. Auta tady budou vždy. Dnes nemáme peníze na zlepšení stavu, také díky nadbytečným tramvajím. Hezky se za ně vyhazují peníze oknem, protože je to přece ve veřejném zájmu. Zatímco ostatní doprava nemá s veřejností nic společného, že. ;-)

0/−2
7.1.2015 18:43

M11a60r54t29i94n 43R18u30z31i93c88k52a 1562718146807

Tramvaj muze jet i az 90km/h, v praze je jejich rychlost omezena na 60km/h a necoura se v zacpach s auty, v centru a mimo vyhrazena telesa, je rychlost stejna jako pro auta... ma take prednost na krizovatkach a pojme mnohem vetsi mnozstvi cestujicich nez autobus, ktery je ale rozmerove sirsi nez tramvaj, nemluvim o hluku, zde ale vycitam vyrobci nekvalitni oplechovani, ktere u novych tramvaji drnci, jinak by byly tiche... uz dnes jsou ale tissi nez autobusy...

0/0
9.1.2015 18:13

J94o56s64e66f 32V18o19l97f92í12k 4988335749743

Jděte už s těmi parkovišti do háje. Každá rodina alespoň dvě auta a protože se to před barák nevejde, zrušit jakoukoliv volnou pluchu a narvat tam parkoviště, že. Jakkoli jsem tolerantní člověk, tak mi automobilisté se svými "oprávněnými" nároky štvou.

0/0
14.1.2015 10:53

J52i77ř60í 66M79u96ž27í70k 5426217362802

Nevíte, o čem mluvíte. Ale vůbecRvRv 

Z Petřin jezdí 18 a 1 (ve špičce 2 do Dejvic), interval na Hradčanskou je tedy poloviční. Jízdní řády jsou lehce dostupné, není problém chodit těsně před příjezdem tramvaje. Ve špičce jsou tramvaje plné, i když to není maso à la Ječná (snad není na škodu cestovat trochu na úrovni). V centru je také většinu dne zaplněná.

+1/0
7.1.2015 19:44

K73a54r12e19l 62D23r30d18a 6963145927519

Díky za doplnění ohledně 1, ta mě nenapadla. Tramvaje na Petřiny pak dávají větší smysl. 18 soudím podle centra, kde je 10 minut o ničem. 1 mě míjí zcela. 

  (MHD podle jízdních řádů nepoužívám, abych chodil na zastávku přesně na čas. Pražskou MHD chápu jako chaos. Posledně jsem potřeboval načas k zubaři 125, tak jsem to udělal, jak uvádíte. Spoj mi ujel, protože jel dřív. Další nejel, protože měl výpadek. Jel jsem pak až dalším s 15 minutovým zpožděním. V životě mi nikdo nedá v Praze informaci při výpadku, jak?, nikdy se mi nikdo v Praze za takové seky neomluvil.)

  Z Petřin jsem pár let jezdil a mám na to živé vzpomínky. Tramvaj je jen spoj do centra, takže dělá ze sídliště noclehárnu. Potřeboval jsem se pohybovat po okolí, Košíře, Břevnov, Bílá Hora, Vokovice, Šárka, Ruzyně. MHD je k tomu naprosto o ničem. Hodiny pročekané na zastávkách. Jediné řešení, mít auto. Je to pár let zpět, ale nemyslím, že nastal posun k lepšímu. Petřiny jsou pro mě vesnicí odříznutou od okolního světa uprostřed Prahy. Jen noclehárna pro centrum.

  Nově mám jen info z UK. Větrník a Hvězda jsou neoblíbené pro špatnou dostupnost z centra.

  Z tohoto pohledu mi metro přijde jako dobře řešené. Doplnil bych ho sítí funkčních autobusů. Pokud budou tramvaje nově nevytížené, opět by byl autobus náhradou levnější a vhodnější.

0/−2
8.1.2015 7:31

R35a92d43o84s55l55a50v 21K91l89a90u16d62a 5334238534392

Jste mi připomněl soudruhy, kteří měli v plánu dostat tramvaje z centra. Jsou tam tři linky metra, těch pár lidí obslouží tramvaje, tak co. To je ale divný jak jsou vytížené linky ve Vodičkové, na Pavláku, ve Spálené....

+6/0
7.1.2015 10:09

R51o63b26i80n 28Ž56i96ž23k21a 2618324696626

Protože lidi neumí chodit! :-)

+2/−3
7.1.2015 10:12

R61a86d55o70s45l49a76v 51K35l96a50u15d80a 5634208124102

Někteří ne. Především, starší. Ti dokonce často nemůžou ani do metra. Tak jezdí tramvají. Že se tak ptám, kolik toho za den nachodíš ty?

+5/0
7.1.2015 10:15

K88a16r63e67l 62D39r34d75a 6163455467709

Na pražských tramvajích je hrozné to projíždění centrem. Jsou to tři linky v jedné. Na koncích vozí lidi ze sídlišť k metru a mezi tím zajišťují turistickou projížďku centrem. Pár lenochů a bezdomovců samozřejmě 70 minutové jízdy z konečné na konečnou vítá. Ale stačí jedna nehoda a stovky lidí nemají spojení.

  Já bych uvítal specializované rychlodráhy třeba jen pro obsluhu centra, u kterých by nehrozilo to zaseknutí provozu na druhém konci Prahy.

  Mám novoroční předsevzetí, nepoužívat tramvaje. ;-D

0/−4
7.1.2015 14:35

M43i93r28o51s39l38a14v 60G90r87o72s75s86m26a65n75n 8742469924

Víte, co je interval?

0/0
7.1.2015 19:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.