Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ropid dokončuje návrh změn MHD kvůli metru. Vše nebude příjemné, říká

Organizace Ropid dokončuje návrh změn v pražské městské hromadné dopravě poté, co se na jaře otevřou čtyři nové stanice na lince A metra. V polovině ledna chce materiál předložit dotčeným městským částem k připomínkám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K92a23r85e42l 41D60r77d21a 6623735297159

Přestal jsem používat tramvaje v rámci novoročního tréninku. Na metro to mám z bytu asi 600 m po rovince. Hrozná nuda. Pohyb o ničem. Z metra to mám do práce 700-800 m. A je tady táhlý kopeček. Paráda! Dobrý trénink dolu i nahoru. ;-D

  (Cože? Ony jsou to jen 2 kiláky denně...)

  (Hloupé, příští týden mi začíná trénink v centru. Budu muset tramvaj použít. :-(Leda, že i to dám metrem. Při zavřené Vodičkově to přece šlo! :-)R^

+2/0
8.1.2015 7:58

B79o13h58u97s33l30a14v 85K85r59á26l43í87k 2471360569796

Honem honem ten návrh splácat a rozeslat, protože za čtrnáct dní už by se taky mohlo stát, že o tom Procházka ani Jareš nebudou rozhodovat. http://www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/vyberove-rizeni-reditel.pdf

+1/0
7.1.2015 16:23

J22i56n31d16r13a 63V23o64š76t19a 1214744799432

Já úplně nechápu to naříkání tady. Při každém otevření úseku metra se mění povrchová doprava. Nejde mít metro a povrchovou dopravu, jako by nebylo. A je jasné, že autobusy od Kladna nebudou moci zajíždět na kulaťák, což je jinak jediný objektivní přínos toho prodloužení Áčka. O tom prodloužení, ale nerozhodl ROPID, ale Bém s Chalupou. Hloupé by bylo rušit tramvaje, ale je otázka, jestli bude potřeba tahat na Divokou Šárku dvě linky. Ale jinak zas není třeba čekat katastrofu. Já jezdím hlavně tramvají a změny z roku 2012 mi spíše prospěly.

+7/−1
7.1.2015 12:01

R96a59d10o28s77l74a12v 17K72l81a45u21d42a 5954518544932

Problém je především v tom, že ti Kladeňáci často přesednou do aut. Takže zase problémy s parkováním v okolí kulaťáku. P+R parkoviště u metra nebude, to je další problém. Tohle se má pochopitelně řešit komplexně. A tady by doopravdy stačilo jen přidat tuto část střč. kraje do PID. Je zajímavé že někde to jde, někde ne. Přitom je to jedna instituce.

0/−4
7.1.2015 14:15

B34o31h40u49s26l97a97v 76K48r45á43l56í21k 2911200169266

Poslední větu nechápu. Co je jedna instituce?

0/0
7.1.2015 16:13

R29a82d87o28s58l80a77v 15K83l49a70u90d30a 5264228314252

Středočeský kraj

0/0
8.1.2015 6:02

J86i52n48d92r79a 61V11o51š38t39a 1674594619882

problémy Kladna se nevyřeší, dokud tam nepovede elektrifikovaná kapacitní dráha. 20 let to právě Praha 6 blokovala. Jinak je ale pravda, že nepropojení PID a SID je neuvěřitelná zhovadilost, kterou zavinil zejména Rath. Na druhou stranu už je tři roky pryč a mnoho se to nepohlo. Doufám, že se tak stane teď.

+4/0
7.1.2015 16:35

B34o15h26u76s68l66a74v 75K49r61á44l42í57k 2371850279286

Rath byl v posledních letech naopak jediný, kdo udělal nějaký krok k ukončení toho nesmyslného stavu, ve kterém to bylo už dávno před Rathem. Jenže Rath odešel, tak se to zase zakonzervovalo a tři roky nikdo na nic nesáhl.

0/−4
7.1.2015 16:41

J31i34n94d15r66a 67V33o48š31t85a 1764294519202

za něj se bazírovalo na udržení SID a naopak měl být PID vypuzen ze Středočeského kraje.

+3/0
7.1.2015 16:56

J54o32s60e46f 85J14ů48z52a 1648498203137

To, že nyní stojí jízda po Kladně na nádraží 14 Kč, zatímco prostředky SID do první zastávky v Praze 31 Kč a prostředky PID pro držitele časové jízdenky pro území Prahy 24 Kč, také přispívá k rozhodnutí mnohých nepoužívat vlak (38 Kč s přestupem navíc a delší cestou proti 31 Kč, pominu-li volbu auta).

0/0
7.1.2015 20:02

P85e57t47r 13K73o65l21á21ř 2468357654821

To jsem z toho jelen. Pražské MHD je stoprocentně vlastněno "městem", tedy Pražany, tak jak je možné, že management dělá věci tak, aby byly Pražanům nepříjemné? Nebylo by tedy lepší stávající managment vyhodit a nahradit ho někým, kdo ví, proč tam je?

+2/−1
7.1.2015 11:19

B66o46h92u38s46l79a97v 55K97r51á89l19í96k 2901980229786

MHD není nikým vlastněno, to je provozováno několika dopravci, z nichž pouze jednoho dopravce vlastní město. A pokud vám jde o to, že doprava je objednávána městem, tak to zase vůbec nesouvisí s tím, kdo je vlastníkem těch dopravců.

+2/0
7.1.2015 16:15

M69i55c93h63a80l 74Z10e27t22e20k 3188392720297

Upřímně doufám, že po zrušení linky 167 zruší i ten nahlouplý jízdní pruh pro BUS v Plzeňské a Vrchlického ulici, aby ty kolony aut konečně skončily.:-/

+3/−5
7.1.2015 11:01

R65a76d78o48s21l20a16v 83K50l63a14u43d67a 5374158814652

Zbláznil jste se? Je to ideální místo pro plnění magistrátní kasičky. Řidič je v zácpě,  pospíchá, vjede do prázdného levého pruhu a za rohem stojí měšťáci :-)

+3/−2
7.1.2015 11:17

L41a68d64i19s87l13a65v 27H38o28l67í87k 5472672789701

A já měl za to, že buď bude kolona aut v 1 pruhu a bude měřit 1 km, nebo bude kolona ve 2 pruzích a bude měřit 500 m.

Na konci Plzeňské jsou křižovatky, ke kterým přijíždí autobusy v pruzích společnými s auty. Ty křižovatky mají nějakou kapacitu a pokud mají např. 3 pruhy teď, po zrušení BUS pruhů budou mít 3 pruhy stále. Tudíž buď teď pojedete v koloně z Kotlářky na Anděl 20 minut, nebo po zrušení BUS pruhu pojedete v koloně pouze mezi Klamovkou a Andělem, ale kvůli totožné kapacitě křižovatek pojedete v součtu z Kotlářky na Anděl stále 20 minut. Rychlejší bude pouze spojení mezi Kotlářkou a Klamovkou.

+5/0
7.1.2015 15:14

D53a29v22i60d 10Z68a71h84r15a40d58n46í17č71e22k 3397537196971

Po minulém vylepšení jsem přestal používat MHD, takže mě to je již jedno

+2/0
7.1.2015 10:42

P14e63t55r 88F75o81j93t80a 2862251615250

Chyba v článku! - cestující musí STÁLE NESMYSLNĚ PŘESTUPOVAT MEZI LINKOU 191 a 143. Přímý autobus z Smíchova (Anděl) do Dejvic stále nejezdí, pouze 143, která jede z Butovic na Dejvickou.

ROPID je velká škodná - nejdříve změní linky, pak naoko něco zlepší (udělá spojení, po kterém lidé volají, ale trochu jiné a jinudy) a pak řekne, že je linka nevyužitá. Prostě sviňárna! Na připomínky městských částí nereaguje a stejně si dělá co chce.

+17/0
7.1.2015 9:25

P45e64t95r 83U84l69l15m96a72n96n 2787148577532

A nejezdí náhodou přímá tramvaj? A co je proboha na přestupu u mhd tak hrozného a nesmyslného. Ropid udělal mnohem horší a zásadnější změny, ale lidé nejvíc řvou kvůli tomu, že jsou líní přestupovat.

+3/0
7.1.2015 10:28

P29a20v65e16l 38K43u38r69a73l 5161964400450

tramvaj jezdí tak úžasně pomalou a debilní trasou...

0/0
7.1.2015 11:26

L77á16ď86a 83M68a52l24ý 5237806205875

Z Anděla do Dejvic za 25min je debilní?

0/0
7.1.2015 13:15

R36o68m48a21n 34H17o83k51y41n31á62ř 8820251799868

No, kolem ujezda tramvaj opravdu jezdi casto podstatne dele, ale jinak souhlas, autobus zde mi nedava smysl

0/0
7.1.2015 15:10

K28a86r74e90l 88D86r54d33a 6363895847229

To jako 20, 10-minutové intervaly a min. 20 min. jízdy? Metro to dává za 11 minut + přestup a čekání. K tomu ale celou dobu v suchu a teple.

0/−1
7.1.2015 18:14

A19d61a43m 40P47e10r77o79u69t94k26a 1446663329

Problém trasy 20 je ten kus mezi Újezdem a Malostranskou. Někdy jen tenhle úsek trvá 25 minut.;-)

0/0
8.1.2015 14:02

M54a98r24t24i33n 71R14u81z33i36c47k89a 1302108816447

ze by diky autum?

0/0
9.1.2015 18:02

J21o31s49e94f 73J89ů96z90a 1258828463107

Ono tam častěji nejde o lenost, ale o to, že spoje někdy nenavazují vůbec a jindy teoreticky navazují, ale nečekají, takže občas si přestupující počkají třeba i k půlhodině (je-li brzy ráno nebo pozdě večer).

+1/0
7.1.2015 20:06

O27n33d69ř40e34j 66H41o54r19á21k 8669234171

Ta škodná jménem Ropid zase něco vylepšuje? A bude po tom vylepšení vůbec ještě něco fungovat?

Před dvěma roky Ropid tehdejší změny prezentoval jako skrz naskrz pozitivní a výsledkem byl bordel, který trvá dodnes. Jestli teď přiznává, že někde dojde možná i ke zhoršení, tak to nejspíš bude už úplná katastrofa.

+12/−4
7.1.2015 9:10

J37a37n 16Č91e56k78a76l 7969345824944

Já tedy na tom velkém třesku jednoznačně vydělal... 118 a 170 v úseku Spořilov-Budějovická posílily, a navíc KONEČNĚ důsledně půlí takt po celý den, takže ve špičce po čtyřech minutách a mimo špičku po osmi...

0/0
7.1.2015 9:18

O94n70d57ř64e11j 32H98o49r34á13k 8649104651

Jo, pro člověka, který jezdí jen Spořilov-Budějovická, je to možná pozitivní. Ale já cestuji po Praze docela dost a vidím, jak narostla zpoždění, zvýšil se počet nutných přestupů, zhoršila se návaznost spojů (v jízdním řádu to sice vypadá dobře, jenže v praxi na přestupu obyvkle jen vidím koncová světla "navazujícího" spoje), mnoho vnitroměstských spojů v okrajových částech bylo částečně nahrazeno příměstskými (tudíž fronty na nástup a další zpoždění), některé linky byly zkráceny (trvale nebo mimo špičku), jiné jezdí oproti původnímu stavu zbytečnou oklikou, spousta spojů je ve špičce přeplněná (a nebývala). O úchylnostech typu náhlá změna čísla linky (24/14) ani nemluvě. A takřka všechno, co jsem vyjmenoval, mělo být podle Ropidu právě naopak.

+7/0
7.1.2015 9:40

M17a65r62e68k 36H34r98u63b35y 6867462621908

Skoda, ze v tom samem useku prakticky zmizelo spojeni na Kacerov, a predevsim k nemocnici - to ROPID nenapravil dodnes.

0/0
7.1.2015 13:34

P97a67v13e69l 12R91o49s74e44c62k19ý 6756535861229

Proč se ta trasa stavěla, když následné změny z toho vyplývající připraví hodně pražanů o konfort. Tedy jeho poslední zbytky.

+4/−6
7.1.2015 8:34

J26a87r13o71s36l49a84v 90F26r17a70n98t82i40š68e83k 20B12r20ü34m41m46e64r 1111726593900

1) aby se zatraktivnily pozemky Janouška a spol

2) aby se prostavělo několik miliard.

+7/−1
7.1.2015 8:58

O71n12d53ř92e82j 47P86o47k47o82r74n35ý 7505222767862

Protože Bém a Chalupa. Protože ODS.

V Praze v posledním dvacetietí nerozhodovali o trasování metra odborníci, ale soudruzi z ÚV ODS Rv

+8/−4
7.1.2015 9:11

M61a41r91e66k 43H74r78u97b73y 6437612801798

Souhlas, treba uprava Ccka do Letnan je nenapravitelna skoda, za kterou by prislusni odpovedni meli byt po zbytek zivota lamani v kole:-/Rv

+2/0
7.1.2015 13:35

K33a12r98e75l 58D23r87d72a 6243875607959

Jaký smysl mají nyní tramvaje na Evropské a případně na Petřiny? Jsou drahé a vytížené nebudou. Pokud se sníží intervaly, budou i nešikovné. Autobusy by byly jako náhrada praktičtější a levnější.

  Přitom Praha šla cestou rekonstrukce trati na Evropské za cca 0,5 mld. Kč. Smysl takového rozhazování peněz pro "spojku" na Džbán a do Šárky mi uniká.

  Napadá mě, že je potřeba hlavně propojit pražskou tramvajovou síť se zdejší vozovnou. Tedy technické opatření, kde nejde o dopravní obslužnost?

+3/−19
7.1.2015 8:31

O92n31d10ř45e75j 68P21o63k58o13r69n79ý 7925562957332

Mýlíte se. Tramvaje po trase nabírají lid, kteří po té trase mají cíl nebo zdroj cesty. Samozřejmě, že v místě kde je přímo stanice metra cestujících zásadně ubude, ale o 1-2 km dál budu lidé jezdit tou tramvají stejně jako před tím.

Jen se obávám, zda ROPID nebude chtít škrtat jako vy, tendence k tomu jsou .... :-/

+14/0
7.1.2015 9:09

D54a28v49i84d 16D67v23o79ř74á59k 6902980885247

Je to tak, jak rikate. Proto nove stanice metra nemaji moc smysl, protoze prochazeji oblastmi, kde je zabydleni hodne roztahane. Pokud by napr. zrusili tramvaj c. 18, tak bude po otevreni metra cesta do podstatne casti centra pro lidi, kteri nebydli tesne u metra, horsi nez pred tim.

+3/0
7.1.2015 10:00

K46a52r40e70l 50D53r77d62a 6963735507269

Autobusy jsou v Praze rychlejší. Náhradou za tramvaje navrhuji samozřejmě autobusy s krátkými intervaly jako pružné spojení k metru s možností pokrytí území hustějšími zastávkami a trasami, kde tramvaje nikdy nepovedou. Samozřejmě bych autobusy neřešil stávající vyhlídkovou jízdu přes centrum.

  Linka 18 je krásný příklad tramvajové zhůvěřilosti. Petřiny ji nevytíží, takže jezdí přes den po 10 minutách, ve špičce krátce po 8 a večer po 15-20 minutách. Sváží Petřiny na Hradčanskou za 12 minut. Takže doba čekání je pro většinu cestujících pomalu delší než samotná jízda. Pak se poflakuje půl hodiny centrem a nakonec to bere prázdná nebo s jedním cestujícím do vozovny Pankrác.

  To je nesmírně důležité. Protože bolševik tady zrušil tramvajovou trať v trase linky "C" jako nepotřebnou a od té doby je třeba prokazovat, že to byla hrozná chyba, a to cinkáním a vrzáním prázdné 18 na Pankráci ke zbytečné vozovně. A to za pouhých 250-300 mil. ročně (nebo kolik to může stát).

  Abychom na těch 250 mil. našetřili, tak hravě omezíme veřejnou dopravu v 1/2 Prahy a vydusíme tisíce Pražanů na mnohem vytíženějších tazích. Ale 18 jezdit musí. :-P;-D

0/−6
7.1.2015 14:26

A30l29e42n28a 81O12p26p63l27o95v48á 6753889354172

já linkou 18 často jezdím a to téměř od konečné ke konečné a nějak jsem si nevšimla, že by byla často prázdná nebo s jedním člověkem...

Vozovna Pankrác je zbytečná? Tak se k postavte před pátou ráno nebo večer po deváté hodině k jejím branám...

Ano, autobusy jsou občas rychlejší... a taky docela zamořují ovzduší... a lidi chtějí dýchat....

+6/0
7.1.2015 14:52

K29a69r26e77l 22D74r44d66a 6263485327159

Bez tramvají by pražské ulice opět lemovaly stromy. Bylo by víc prostoru pro chodce a zeleň. Tramvajová trať je náročná na drahocenný prostor. Tramvaje překáží automobilové dopravě a zhoršují dopravní zácpy. (Ač sami nezamořují, jsou příčinou zamořování.) T3 jsou navíc přežitkem minulosti, jsou bariérové a Prahu hyzdí. Tolik asi k "ekologii".

  Vozovna Pankrác je dnes potřebná pro 110 tramvají. Zrušme T3, pár linek a 2 vozovny. Šetření je na místě. ;-)

  Tady je v kapitole 1.12 plán rozvoje tramvajové sítě za min. 15 mld. Kč. 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajová_doprava_v_Praze

0/−7
7.1.2015 15:54

J52i54n90d30r74a 44V89o46š92t47a 1564764879812

co to plácáš? Pražské ulice by mohly lemovat strany, kdyby nemusely být všude dvě lajny parkovacích míst. Pak by bylo dost místa pro chodce i cyklisty a lidi vůbec. Je hloupost psát, že tramvaje překáží automobilové dopravě. Ve skutečnosti je to naopak. Za Béma se vše podřizovalo oblažování automobilistů a nepřineslo to nic, míním nic pozitivního.  Autobusy rychlejší nejsou, ale nejezdí přes centrum, proto mají vyšší průměrnou rychlost. Tramvaj mimo centrum je rychlá stejně, spíše víc, protože nemusí jet padesátkou. A předně, je kapacitní. Autobusová doprava by v centru stejně musela jezdit po vyhrazených pruzích, takže by se nezlepšilo nic.

+2/−2
7.1.2015 16:55

K34a95r49e14l 64D80r25d45a 6573925807959

Autobus je konstrukčně rychlejší prostředek. Tramvaj smí jet max. 50 nebo 60 km/h.

  Autobusy si v centru neumím představit. V centru by se mi líbilo pár tramvajových linek budovaných asi jako metro, tedy kratší trasy s cílem kapacitní dopravy. Tedy, "omezit převážení vzduchu" a nechodit neustále s "kanónem na vrabce".

  (Netuším, zda by to šlo aplikovat na pražskou dopravu. Ale fandové tramvají takovou úvahu ani nepřipustí.)

  Pokud by se ušetřily mld. na tramvajích, mohla by je Praha investovat do parkovišť. Auta tady budou vždy. Dnes nemáme peníze na zlepšení stavu, také díky nadbytečným tramvajím. Hezky se za ně vyhazují peníze oknem, protože je to přece ve veřejném zájmu. Zatímco ostatní doprava nemá s veřejností nic společného, že. ;-)

0/−2
7.1.2015 18:43

M38a51r84t62i25n 79R59u96z73i18c36k74a 1722408986877

Tramvaj muze jet i az 90km/h, v praze je jejich rychlost omezena na 60km/h a necoura se v zacpach s auty, v centru a mimo vyhrazena telesa, je rychlost stejna jako pro auta... ma take prednost na krizovatkach a pojme mnohem vetsi mnozstvi cestujicich nez autobus, ktery je ale rozmerove sirsi nez tramvaj, nemluvim o hluku, zde ale vycitam vyrobci nekvalitni oplechovani, ktere u novych tramvaji drnci, jinak by byly tiche... uz dnes jsou ale tissi nez autobusy...

0/0
9.1.2015 18:13

J23o81s23e48f 88V39o49l48f26í21k 4828515899163

Jděte už s těmi parkovišti do háje. Každá rodina alespoň dvě auta a protože se to před barák nevejde, zrušit jakoukoliv volnou pluchu a narvat tam parkoviště, že. Jakkoli jsem tolerantní člověk, tak mi automobilisté se svými "oprávněnými" nároky štvou.

0/0
14.1.2015 10:53

J11i46ř46í 13M95u18ž16í66k 5216377352932

Nevíte, o čem mluvíte. Ale vůbecRvRv 

Z Petřin jezdí 18 a 1 (ve špičce 2 do Dejvic), interval na Hradčanskou je tedy poloviční. Jízdní řády jsou lehce dostupné, není problém chodit těsně před příjezdem tramvaje. Ve špičce jsou tramvaje plné, i když to není maso à la Ječná (snad není na škodu cestovat trochu na úrovni). V centru je také většinu dne zaplněná.

+1/0
7.1.2015 19:44

K34a59r36e82l 58D46r31d97a 6313335777519

Díky za doplnění ohledně 1, ta mě nenapadla. Tramvaje na Petřiny pak dávají větší smysl. 18 soudím podle centra, kde je 10 minut o ničem. 1 mě míjí zcela. 

  (MHD podle jízdních řádů nepoužívám, abych chodil na zastávku přesně na čas. Pražskou MHD chápu jako chaos. Posledně jsem potřeboval načas k zubaři 125, tak jsem to udělal, jak uvádíte. Spoj mi ujel, protože jel dřív. Další nejel, protože měl výpadek. Jel jsem pak až dalším s 15 minutovým zpožděním. V životě mi nikdo nedá v Praze informaci při výpadku, jak?, nikdy se mi nikdo v Praze za takové seky neomluvil.)

  Z Petřin jsem pár let jezdil a mám na to živé vzpomínky. Tramvaj je jen spoj do centra, takže dělá ze sídliště noclehárnu. Potřeboval jsem se pohybovat po okolí, Košíře, Břevnov, Bílá Hora, Vokovice, Šárka, Ruzyně. MHD je k tomu naprosto o ničem. Hodiny pročekané na zastávkách. Jediné řešení, mít auto. Je to pár let zpět, ale nemyslím, že nastal posun k lepšímu. Petřiny jsou pro mě vesnicí odříznutou od okolního světa uprostřed Prahy. Jen noclehárna pro centrum.

  Nově mám jen info z UK. Větrník a Hvězda jsou neoblíbené pro špatnou dostupnost z centra.

  Z tohoto pohledu mi metro přijde jako dobře řešené. Doplnil bych ho sítí funkčních autobusů. Pokud budou tramvaje nově nevytížené, opět by byl autobus náhradou levnější a vhodnější.

0/−2
8.1.2015 7:31

R80a58d68o63s83l30a28v 17K71l17a46u24d93a 5284788194832

Jste mi připomněl soudruhy, kteří měli v plánu dostat tramvaje z centra. Jsou tam tři linky metra, těch pár lidí obslouží tramvaje, tak co. To je ale divný jak jsou vytížené linky ve Vodičkové, na Pavláku, ve Spálené....

+6/0
7.1.2015 10:09

R50o14b41i48n 46Ž98i31ž98k48a 2268424206186

Protože lidi neumí chodit! :-)

+2/−3
7.1.2015 10:12

R76a76d68o93s32l47a48v 52K82l90a19u28d32a 5274238214872

Někteří ne. Především, starší. Ti dokonce často nemůžou ani do metra. Tak jezdí tramvají. Že se tak ptám, kolik toho za den nachodíš ty?

+5/0
7.1.2015 10:15

K66a22r23e80l 29D45r12d43a 6583475637449

Na pražských tramvajích je hrozné to projíždění centrem. Jsou to tři linky v jedné. Na koncích vozí lidi ze sídlišť k metru a mezi tím zajišťují turistickou projížďku centrem. Pár lenochů a bezdomovců samozřejmě 70 minutové jízdy z konečné na konečnou vítá. Ale stačí jedna nehoda a stovky lidí nemají spojení.

  Já bych uvítal specializované rychlodráhy třeba jen pro obsluhu centra, u kterých by nehrozilo to zaseknutí provozu na druhém konci Prahy.

  Mám novoroční předsevzetí, nepoužívat tramvaje. ;-D

0/−4
7.1.2015 14:35

M13i84r95o62s40l68a55v 98G94r41o69s41s66m22a32n30n 8242819184

Víte, co je interval?

0/0
7.1.2015 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.