Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Autobusy v okolí Prahy se barevně sjednotí, vznikl na to manuál

Autobusy příměstských dopravců, které fungují v rámci Pražské integrované dopravy, by měly mít jednotný vzhled. Rozhodla o tom společnost Ropid, která organizuje dopravu v hlavním městě a okolí. Cílem je zjednodušení orientace cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41o47s66e81f 23B24a53l52o24u19n 4240366395561

Hlavně sjednoťte tarify!!Stál jsem jak trubka v metru u automatu a než jsem se prokousal tarifníma pásmama a ceníkem tak jsem mohl jet domů!Příště místo abych nechal auto na Čerňáku a jel do centra metrem,pojedu raději autem!!RvRv

0/0
16.1.2015 13:40

L90i20b22o93r 50M29o91h13o27u78t 3816447638752

Barené sjednocení může být dobrou pomocí,co ještě sjednotit orientace?třeba někde jsou linky B,D atd.,bývá to matoucí pro dost lidí.

0/−1
16.1.2015 11:32

B15o42h74u20s78l84a63v 89K72r76á48l38í12k 2841320479596

Sjednotit orientace? Jako že by všechny linky měly stejné číslo? To by fakt pomohlo ;-D

+2/0
16.1.2015 11:44
Foto

M68a28r76t19i52n 40Š55u53b98r52t 1385291864985

Linky A až E jsou linkami mimo Pražskou integrovanou dopravu. Nejsou to linky PID, ale linky SID, tedy středočeské linky s jiným tarifem odvozeným od kilometrů. Samozřejmě o sjednocení PID a SID se uvažuje, ale jde zejména o politickou dohodu kraje a města, návrh nového tarifního systému a systému přerozdělování tržeb. Není to úplně jednoduché.

+3/0
16.1.2015 12:24

B77o60h76u47s81l43a14v 57K53r91á11l47í45k 2551210269166

Takže v článku jsme se dozvěděli, což už víme čtyři roky, naprosto nic nového. A krom toho nesmysly, že to je krok ke sjednocení PID se SID, ačkoliv SID žádné takové nátěry nezavádí. Proč takové články vycházejí zrovna teď? Že by to souviselo s tím, že příští týden už se bude vybírat nový ředitel ROPIDu, tak si chce nynější osazenstvo užít posledních několik dní na výsluní?

0/0
16.1.2015 9:59

T26o85m65a61s 11N29o66v78o42t35n69y 3841766708779

Pěkný hnus a navíc zbytečnost. Ale šotoušci na Ropidu, co si hráli s malováním na počítači, to obhajují horem dolem, jak je to dokonalé a krásné. A ta krásná údernická hesla ;-D

+4/−1
16.1.2015 9:57

B47o50r13i55s 21B73l83a17j15e94r 9108417829455

Pokud ma Ropid penize na tohle, mel by prijit o vsechny dotace z rozpoctu!

0/−2
16.1.2015 9:42

B57o48h67u85s60l73a20v 84K79r24á47l77í21k 2661400619676

Tak zrovna na tohle ani žádné peníze nepotřebuje.

0/0
16.1.2015 9:54
Foto

M83a43r91t68i39n 75Š72u11b51r11t 1585561164295

Nerozumím. Ropidu se spíše vyčítá, že manuál udělal na vlastním koleně a nezadal ho grafikům, aby tedy skoro nic nestál. S jeho podobou lze polemizovat, ale jak je uvedeno v článku, nenavrhuje nic nákladně přebarvovat, pouze takto dodávat nové busy nebo upravit ty, které jdou na generálku včetně nátěru.

+1/0
16.1.2015 9:56

O35n95d95ř77e30j 26H90o19r14á24k 8619704881

Jestli chtějí zjednodušit cestujícím orientaci v cestování příměstskými autobusy, ať zruší nástupy pouze předními dveřmi u spojů směřujících z města. To by byla pořádná změna k lepšímu (a nejen v orientaci cestujících), ne takovéhle kosmetické zbytečnosti.

0/−1
16.1.2015 9:24
Foto

M18a43r62t27i75n 53Š36u25b97r89t 1765271724945

No jo, ale to máte těžké. Zatímco v Praze je z tržeb jízdného hrazeno pouze 20-25 % nákladů PID a zbytek dosype městská kasička (a se slevami to bude ještě více), na příměstských a regionálních linkách jsou základním příjmem tržby z jízdného, které se pohybují někde okolo 60 % nákladů, jen cca 40% jsou dotace kraje, obcí a částečně Prahy. Pokud se zruší nástup předními dveřmi, propadnou se okamžitě tržby z jízdného o nejméně 50% a tudíž bude kraj a obce muset zvýšit svou dotaci téměř na dvojnásobek, což je situace, kterou by vnější PID asi nerozdýchala.

Přece jen region je daleko chudší a ty tržby potřebuje. Čipové karty, které by pípaly při vstupu a výstupu z vozu a malé turnikety u všech dveří vnějších busů zatím nemáme a jejich instalace by stála také hromadu peněz a revizor v každém spoji jezdit taky z hlediska nákladů nemůže. Takže holt nástup předními dveřmi, který samozřejmě nikoho moc netěší, i s ohledem na pobyty v některých zastávkách, ale holt zatím to je potřeba.

+5/0
16.1.2015 10:05

P84e19t71r 61V38e72s94e22l80ý 2259888193446

Když v 80. letech zavedli v Ostravě nástup všemi dveřmi v souvislosti se zavedením označovacích jízdenek, klesly tržby za jízdné o 80%. Obávám se, že dnes by to bylo o 110%

+1/0
16.1.2015 11:57

M76a74r38e76k 16T68u86r64n66o88v83e81c 7135782130366

Jak můžou tržby klesnout o 110 %? To jako že by ještě lidi kradli peníze řidičovi z jeho soukromé peněženky?

0/0
16.1.2015 14:35

P15e28t59r 57M31a15c10o41u61r33e96k 5934958616467

A proč ne, záleží jaký údaj se vezme jako vstupní.

+1/0
17.1.2015 14:16

F38r65a18n59t50i68š23e70k 58S85k39u28p29l87í78k 7342922901842

Ta červená je tam podle me navíc.

0/−4
16.1.2015 8:36

V75l95a38d61i22m71í73r 95B24e81n70e92š 2682145514543

Jo to je opravdu důležizá investice, která zcela zásadně zlepší kvalitu služeb.

+7/0
16.1.2015 8:02

R25a93d29o62s67l91a57v 10K71l90a86u79d53a 5824978134122

Zvýší. Člověk díky tomu z dálky pozná že přijíždí autobus:-P

+1/0
16.1.2015 8:04

J20í85ř49í 10N14o94v87o75t71n97ý 2872865914709

DP vubec zadny Ropid nepotrebuje, nechapu proc porad DP posloucha Ropid na slovo. Tim kdo by se mel neustale přizpůsobovat, tak to je Ropid.

+2/−4
16.1.2015 7:34

B23o76h42u63s40l72a37v 26K82r48á37l88í30k 2831920519416

Pokud DP získá zakázky od někoho jiného, tak jistě ROPID nepotřebuje. A krom toho DP se ROPIDu soustavně šprajcuje - je jediným dopravcem v PID, který nedodává on-line data o zpoždění, to jednotné zbarvení taky už čtyři roky bojkotuje. Ale zdá se, že zakázky se mu vypovědět nechce. Uvidíme, jak propříště DPP uspěje v případných výběrových řízeních.

+2/0
16.1.2015 10:04
Foto

M82a66r89t57i28n 11Š54u20b97r41t 1865941934685

Ehm, DPP je jeden ze 17 dopravců, kteří provozují linky PID. Ropid je organizátor celé integrované dopravy, který je zřízen městem, a který si za město u jednotlivých dopravců objednává, kolik toho odjedou, kudy pojedou, kdy vyjedou a kde na sebe budou čekat. Také soutěží, který dopravce bude na které lince jezdit. Má na starosti tarifní politiku, kontroly dopravců a další věci. To vše logicky nemůže dělat DPP, protože on sám je konkurentem dalších třeba cca dvanácti autobusových dopravců, s nimž o linky soutěží. Takže logicky musí existovat organizátor vně dopravců, nemůže si podmínky stanovovat jeden z dopravců sám.

+3/0
16.1.2015 10:12

J23i78ř30í 73V12o21n28d67r40á73č93e12k 5116714250734

Opravdu řekl pan mluvčí DPP  " nátěr autobusů" ? To jako vezmou štětkou?

0/−4
16.1.2015 6:40

M13a81r29e65k 14K29a12l22i93n75a 3879524415408

To už je technikálie, chápu, že neví, jestli se natírají nebo jde třeba o nějaký nástřik, případně fólie...

+2/0
16.1.2015 6:58

B19o10h20u90s40l22a25v 36K25r63á25l10í82k 2941330389156

Ano, nástřiku nebo polepu vozidel se z tradičních důvodů opravdu říká "nátěr".

+1/0
16.1.2015 10:05

J75i37ř63í 92V76o18n78d36r33á75č35e98k 5336724230314

Ano. Nejedná se o polep a nátěr je nátěr a nástřik je nástřikR^

Až jednou přijedete s autem do lakovny, že chcete natřít auto, tak se nedivte, že se budou lakýrníci válet smíchy nebo vám ho vezmou štětkou. Taky by nebylo špatné po nich chtít natřít samolepku.

0/0
16.1.2015 11:38

B56o15h73u91s90l87a52v 88K92r85á57l78í74k 2151560189126

Víte, na některých úřadech zase dělají výmaz z rejstříku, i když k tomu už dávnou nepoužívají houbu ani nic jiného mazlavého, a vytváření textů se pořád říká psaní, i když už skoro nikdo nepíše, ale většina lidí jen ťuká do klávesnice. Jazyk má setrvačnost a krom toho je z podstaty metaforický.

+2/0
16.1.2015 11:43

J45a54n 60V24a31n42í90č41e63k 1174465891378

Něco podobného tu už bylo. Kdysi byly městské autobusy červené a meziměstské modré. Ze Zbraslavi na Smíchov to stálo červeným 1,- a modrým myslím 3 Kčs.:-)

+12/0
16.1.2015 6:15

J91i90ř12í 78N35o89v59á45k 3243869848746

Hlavně ty tmavomodrý střechy v létě a autobusy bez klimatizace. Oni ty starý "komunistický" barvy měly něco do sebe.

0/−1
16.1.2015 7:01

R10a89d59o10s61l27a29v 27K95l87a27u61d16a 5354718824602

Takže cestující přijde k autobusu, podle barvy zjistí že mu na něj platí jízdenka PID, sedne do něj a v první vesnici ho čapne revizor, protože se změnilo pásmo a on netuší že ačkoliv jede jen 20 minut, stojí ho to víc, než kdyby metrem jezdil 90 minut.

0/−12
16.1.2015 6:05

R36a80d16o98s64l93a66v 75K95l78a65u57d65a 5314668754492

Copak se na tom někomu nelíbí? :-P

+2/−2
16.1.2015 6:21

J31i52ř40í 40V12o88n26d71r40á13č72e50k 5716104280764

A teď to zjišťuje cestující jak?

0/0
16.1.2015 6:38

R84a86d16o77s75l44a94v 92K33l64a48u62d68a 5404668604842

Cenu blbě. A to že se jedná o autobus PID má uvedeno na sloupku zastávky, v jízdním řádu, na dveřích autobusu. Na to fakt nepotřebuje nějaký nátěr Nehledě na to že jsou autobusy které jsou celé polepeny reklamou.

0/0
16.1.2015 6:45

M66a14r29t51i29n 34C90e88r36v33e90n92y 2353338786478

V tom jizdnim radu ma uvedeno i pasmo u vsech zastavek na lince a u tech jizdnich radu je poveseny i cenik (nebo aspon tam kde jsem se koukal ja). V autobuse to vidi na displayi a pokud je mistni a nezije tam dva dny, tak vi za kolik a kam jede ;-D

+2/0
16.1.2015 8:45

J80o80s43e60f 97J72ů85z56a 1478178463507

Do první vesnice za Prahou mu, když nemá tramvajenku, platí jízdenka za 18 nebo 24 Kč, podle toho, kde nastoupil. Na ježdění metrem 90 minut potřebuje jízdenku za 32 Kč. Tolik čísla k Vašemu příspěvku.

+2/0
16.1.2015 8:40

K62a13r10e46l 22V64a15c94h98u34t 9643622249873

Přejmenování Telecomu na Eurotel vyšlo firmu na cca 1,4 miliardy!! (výměna loga, všech razítek, vývěsních štítů...) ... Takže nejlepší manuál na to, jak ušetřit při sjednocování barev je nasnadě:  Nic nepřelakovávat, počkat až doslouží a PAK objednat autobusy v té SPRÁVNÉ barvě...  ;-)

+2/−4
16.1.2015 6:02

J49a20k14u98b 96Š40a68f25a86n58d32a 7985867921271

A není to tak v tom doporučení? Někdo je nutí teď ty autobusy přelakovávat? Že vy jste to nečetl....

+5/0
16.1.2015 8:42

P71e14t22r 86K50o36s32u33t53a 7807702283826

takze zainvestujem zase neci nesmyslnej napad.

+3/−1
16.1.2015 5:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.