Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

DOKUMENT: Návrh změn v pražské MHD od dubna 2015 - tramvaje

Na duben chystá město největší změny v MHD od roku 2012. Vyvolá je spuštění provozu metra A do Motola. MF DNES a iDNES.cz exkluzivně přinášejí kompletní návrh nových tras a dalších změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81e39n39k21a 70M23a28l46á 5683916794853

To jsou stále diskuze k ničemu. Pokud vím, tak MHD a tím pádem Dopravní podnik hl.m.Prahy spadá pod Magistrát. Jak je možné, že si jednou Magistrát nepraští pěstí do stolu a nesmete Ropidní nesmysly do pryč? Má vůbec Magistrát nějaký vliv na fungování/nefungování MHD v Praze vlív nebo musí jen odkývat to, co Ropid předloží. Asi jsou tam vazby skrytější než kde jinde.

0/0
12.2.2015 9:50

M23a58r93e25k 97K10l84u50f75a 3958664414596

Takže abychom si to ujasnili: osmička pojede jako dvacítka, šestnáctka jako dvanáctka, devítka pojede ve čtvrtek jako trojka, ale v úterý jako devatenáctka, o lichém víkendu pojede pětka jako šestka a o sudém pětka nepojede vůbec. A ostatní tramvaje podle toho, kde bude volno a kam budou hozené výhybky  ;-D;-D;-D

+3/0
28.1.2015 8:26

V30l12a 63Z75i89r65k31l58o17v60á 6420508625889

Přesedat, přesedat, přesedat - o to tu kráčí? Z Kobylis dolů do Libně na most musím 2x přesedat!!! Dříve to inteligentně a hladce projížděla tram 25. Trasa v podstatě na 15 min má dvojí přesedání, pořád nechápu výhody nového ne-spojení, resp. rozbití delších rozumných linek. Ropid jako nástroj destrukce zdravého rozumu. To bude napraveno kdy? Zřejmě jen řečnická otázka.

+3/0
21.1.2015 16:39

J85i21ř19í 62Č69e64r57n35ý 7322176591

Změny by se měly týkat jen AUTOBUSU milý ROPIDE !!!

+1/0
20.1.2015 12:44

J76i42ř28í 85J42o16z43a 3728793210921

Neni snad rok, kdy se clovek musi naucit nove trasy linek, aby na zastavce nastoupil do spravne tramvaje. Takto zasadni zmeny se provadeji jednou cca. za 20 - 25 let a ne kazdy druhy rok. Me by fakt zajimalo co ma spolecneho otevreni metra z Dejvic do Motole s nove zavadenou linkou 19: Palmovka - Lehovec??? Nejak nechapu...

+3/0
19.1.2015 21:39

M25a81r91t11i23n 64R63u51z43i81c57k47a 1942638636867

Ja ano, ta zmena nesouvisi s otevrenim metra, jen se ta zmena s tim sveze...

19 je jednovozova a bohate staci pro usek Lehovec-Vysocanska, 16 je kapacitni, ale jen jedna v useku Palmovka-Vysocanska, kde je vhodne zkratit interval, ...

V historii uz jednou takova linka existovala v trase Novy Hloubetin-Palmovka, linka 25.

0/0
20.1.2015 1:29

J13a71r93o72s76l41a68v 39M88e88d39u30n27a 6362168897190

vyhodit stávající vedení na hodinu, konkurs už nějak dopadne....než začnete ragovat - já s hloupými vtipy nezačal, to Ropid:-)

+4/0
19.1.2015 19:59

J74a28n 92V80r76t62i44š 2702672655260

Takze se o vikendu nedostaneme z Barrandova na druhou stranu Vltavy. Ted to zajistuje 14...

+4/0
19.1.2015 16:21

J94i83ř80í 89J77o51z56a 3688183260301

Me ta 14tka take vyhovovala!

+1/0
19.1.2015 21:40

M48a49r33t70i33n 74R33u30z25i54c50k56a 1852888456927

No to je fakt, Barrandov je odkazan jen na dopravu na metro B, ale spojeni na metro C a A na vychod, je tristni, vlastne jen prestup na Andelu, ...

Stacilo by neposilovat linku 16 o spoje linky 10 a linku 15 prodlouzit na Floru - celodenne, celotydne. Na S.Repy pak tu linku 14.

0/0
20.1.2015 1:37

L32e93n40k38a 15M73a12l23á 5923156584403

Takže zase jeden velký chaos ;-O26 na Floru? další přestup na trati z nám. Republiky navíc - do Strašnic, 5 díky metru na Praze 6 nahrazuje i 13 v pracovních dnech. Fakt bych posadila Ropiďáky do MHD aby nejméně měsíc na vlastní "zadek" testovali zbabrané tratěRv Jen by mne zajímalo, které kousky trati jsou vlastně ještě sjízdné za snížené "jízdné" půlhodinové? S přestupem a přeletem mezi vzdálenými stanicemi nestihne ani vrtulka u zadele;-O

+6/−1
19.1.2015 15:26

J49i83n59d31r11a 57V97o53š41t53a 1914204949442

Já jsem se až doteď Ropidu zastával, ale není možné jednou za tři roky dělat v tramvajích revoluci. Ty změny jsou příliš zásadní, ohýbají se zažité směry a linky se dostávají do nečekaných částí města, kam nikdy nejezdily. Především pak ale nechápu, proč je mimo špičku potřeba snížit kapacitu na Barrandov a celou třetinu. Také nevím, proč se zas obnovují věci, o kterých Ropid před třemi lety tvrdil, že je nezbytné je opustit (přes Letnou - no jistěže to byla blbost, vedení linky jen Barrandov - Smíchovské nádraží...)

+3/0
19.1.2015 15:20

J44a11r49o43s33l13a88v 16M62e46d23u84n90a 6422758307570

na západě se mění A - 4 nové stanice, chápu změny na tomto úseku...

ale mohl by mi někdo rozumně říct, proč se na Vinohradech musí totálně měnit 4 linky ze 4 ???

+1/0
19.1.2015 15:19

K40a69r74e89l 74N69a90s35t84o40u47p49i90l 3500481280191

Trošku nechápu, kdo navrhl, tu změnu 20ky, která defacto kopíruje metro A....

+1/0
19.1.2015 14:58

F39r67a21n53t70i34š36e60k 77K95u83b87á72s16e20k 7649328432799

Pokud se to prosadí, tak + dávám konečně dlouhé trase číslo 5. To tečou nervy, jak člověk vidí tu konzervu v sólo tramvaji...

+za 26 jen proto, že jede na Floru

+za 9, že jí nezměnili

+za 14, protože je to čtvrtá linka jedoucí po naší ulici :-)

Ale je divné, že se kvůli čtyřem stanicím mění celá pražská MHD.

+2/0
19.1.2015 14:45

K35a68t54e35ř78i52n97a 28V57a68š23á55k71o46v72á 5331462629455

jo, 9tka me taky maximalne uspokojila. Nadale se bude dat rozumne dostat z Kotlarky na hlavak a na Pavlak, a to mi ke stesti uplne staci :-)

0/0
19.1.2015 20:58

V85a97c49l62a24v 91K93u50b96i67s 5401381359277

Tak jestli to dobre chapu tak sidliste pro 30 tis lidi Barrandov bude mimo spicku pracovnich dnu obsluhovano jednou tramvajovou linkou cislo 12. Tady asi nekdo upad. To ze na barrandov jede vzdycky jedna natriskana a jedna prazdna je protoze jezdi porad hned za sebou. Ted tam bude mit jednu linku s intervalem 15 min a o vikendu pul hodiny. To se mi teda vyplati si poridit auto i kdyz chci jet jen na andela. Proc meni 20ku u nas? K tomu jeste chteji prodlouzit intervaly 170ky na dvojnasobek. Takze o vikendu bude na Barrandove mhd uplne out.

+1/0
19.1.2015 14:09

K15a48r83e69l 22N85a73s28t35o17u12p18i82l 3380251350421

Ještě nam hodili 8ku, abysme se dostali co nejv ětší oklikou na severní část centra....

+1/0
19.1.2015 14:55

M86a28r69t96i92n 37Š28u90l20c 2867579560315

Budou tam přece 2 linky 8+12 a v pracovní dny v sedle budou mít společný interval 5 minut a o víkendech 7,5 minuty. A dál se dostanete ze Smíchovského nádraží nebo z Anděla metrem nebo s přestupem na Andělu na tramvaj - 9, 16, 7, 8+12 vás rozvezou všemi směry...

+2/0
19.1.2015 15:23

J89a37n 84P29r53i41c34h48y76s50t59a22l 8781248553

"Na andela" rikaji jen vidlaci. Spravny tvar je "k Andelu".

+1/0
19.1.2015 20:08

P22a82v21e22l 80T41u96l50a17c57h 8172545561506

Lidé jsou konzervativní a nemají rádi změny. Kdyby to bylo na nich, tak stále jezdíme po Praze koňkou. Po tak zásadní kritice při minulých změnách mne zaujala tato aplikace: http://ihned.cz/mhd - našel jsem poměrně málo míst, kde se spojení zásadně zhoršilo....

+1/0
19.1.2015 11:27
Foto

M30a74r86i69e 78M85e22t79l96i18c70k93á 9181474501292

Jistě, to řekněte ráno lidem, kteří hned druhou zastávku za konečnou desítky naplní soupravu a na Slánské už je problém jak se do ní nacpat. Když navíc teď aby někam dojeli budou muset přesedat. Totéž je o 180, nevidím jakýkoliv inteligentní důvod, proč ji narovnat a místo aby z Prašného mostu jela na Kafkovu - u M Dejvická - jela rovně na Hradčanskou. Jak jsem koukala na trasy, tak mi jen přibyde přestupování. Spíš mi to přijde, že papalášové jezdí vozem a ona jim ta tramvaj či bus občas překáží.

+1/−1
19.1.2015 12:09

P46e80t57r 14U45l97l13m46a43n49n 2577408437222

16tka posílí a trasu má téměř totožnou s 10tkou. Čili zase žádný problém, tak je nehledejte tam, kde nejsou.

+1/−3
19.1.2015 12:26
Foto

M95a33r78i91e 35M29e84t34l18i44c69k98á 9121234141202

Šestnáctka tam jezdí ve špičkách už teď, takže to s tím posílením není tak horké, leda by posílili tak, že bude jezdit po čtyřech minutách.

0/0
19.1.2015 12:42

J46a88r13o65m37í69r 73K97a46p83l75a83n 7338444452634

To právě bude - bude mít poloviční interval, takže na počet spojů do Řep to vyjde stejně, jako předtím 10 + 16..

0/0
19.1.2015 13:01
Foto

M49a63r94i73e 70M38e55t25l98i61c55k48á 9681754981102

Ano, a ten počet spojů byl malý, takže jen přidají přestupy, ať si lidi užijou....

+1/0
19.1.2015 15:51

B33a39r39b21o51r40a 55K68u62d15r92n88o45v18á 5508841984334

U 16 je hlavně zvláštní to useknutí ve Vysočanech, kdy ji nahradí 19 od Palmovky na Lehovec. Trošičku jalové...proč ji tedy nenechají jak byla? A ta totožná trasa s 10 - sice ano, ale obě poměrně dost zaplněné, alespoň přes centrum, míněno od Anděla na Palmovku, což je slušný ranec.

+1/0
19.1.2015 14:45

M45a61r59t18i45n 74R59u56z50i37c18k28a 1592768176767

Usek Palmovka-Vysocanska - zkraceni intervalu na polovinu a pridani solo vozu.

Usek Vysocanska-Lehovec - snizeni kapacity o polovinu - solo vuz staci, 16 tam jezdi prakticky prazdna.

0/0
20.1.2015 1:44

M82a10r15t15i52n 97Š32u49l15c 2177339610355

Z Řep jezdí ráno tramvaj každé 2 minuty (9-10-9-16) a bude jezdit dál (9-16-9-16). Možná jezdím v jiné časy, ale nevšiml jsem si, že na Slánské by byl problém se do té tramvaje dostat.

Pro spojení na Dejvickou bude k dispozici 180 k Nemocnici Motol a metro A. Bude to určitě rychlejší než poskakovat ve 180 mezi Vypichem a Prašným mostem.

+1/−1
19.1.2015 15:20
Foto

M63a52r15i63e 68M52e62t47l72i30c93k45á 9901824151402

Asi skutečně jezdíte jindy :D Stoosmdesátkou jezdím denně a rozhodně mi nevyhovuje, že místo pohodlného dojezdu se budu muset tlačit do metra při přestupu. A logika změny trasy na konci - tedy Prašný most - Hradčanská, místo Prašný most - Kafkova, mi vážně uniká

+1/0
19.1.2015 15:55

M54a85r43e22k 37T41u66r84n93o27v91e63c 7365682390676

Do toho metra to snad zase takové "tlačení" nebude. Obecně nastupování na konečných metra má tu výhodu, že máte daleko větší šanci si v tom metru sednout...

0/0
19.1.2015 18:07

M35a94r24e72k 64H22a95s 3172646236444

Nemuzu se ubranit myslence, ze by mozna bylo na miste u nekterych linek po zmenach pristoupit k jejich precislovani, aby to lidi tak nematlo...

Kdyz pominu jiny vyhrady.

+3/0
19.1.2015 10:49

J36o83s21e17f 17K48o43m74á62r46e28k 5234362204479

No to je zase bor.... nepořádek 8-o Kam se ztratily slavné páteřní tramvajové linky?

Jediná rozumná věc je vrácení 12 pod Letnou

+1/0
19.1.2015 10:36

L77u74d34m70i83l46a 61P63a77p64e87ž90o66v88á 1732460159710

Tedy to je síla!! To se jim to zase povedlo!!

+1/0
19.1.2015 10:24

R28o32b57e20r15t 84P56u86č34í64k 5141884760102

Vynucený přestup na Palmovce 19/16 a 16/19 se nebude líbit, pro starší a nemocné noční můra. Tím spíš, že vozy budou zatahovat stejně do/z vozovny Hloubětín.

+3/−1
19.1.2015 10:24

B46a53r74b27o41r40a 52K60u89d31r57n38o51v60á 5528171724724

a kočárky, vzhledem k neexistenci výtahu právě na Palmovce....tady hodně přestřelili a smysl mi uniká.

+1/−1
19.1.2015 14:47

B80a18r64b91o25r30a 64K28u84d36r58n36o98v72á 5758211894304

půl myšlenky mi zůstalo v palici ...výtah souvisí s tím, kdyby úmyslem bylo nahnat na Palmovce lidi do metra (což často odmítají starší a kočárky/invalidé nemohou)

+1/0
19.1.2015 14:49

M45i97c29h72a40l 75K70o67n87e57č55n15ý 8359812562411

Papoušek kakadu vytahoval čísla a papoušek ara k tomu vytahoval trasy. A protože je to zábava, tak se to teď dělá každý rok.

+10/0
19.1.2015 10:06

D25a94v91i80d 61D59v96o76ř21á67k 6332410945587

Ten, kdo pojede z úseku konečná Petřiny-Prašný most povrchovou dopravou na Staroměstskou, tak bude muset 2x přestupovat - nejdřív pojede 1 nebo 2 na Hradčanskou, tam přestoupí na 6 nebo 20 a na Malostranské přestoupí na 22, ano?

0/0
19.1.2015 9:42

P65e74t49r 61N86o37v74o61t44n33y 3269532619762

Zkusil bych metro.

+3/0
19.1.2015 9:55

D69a38v31i32d 54D51v41o60ř25á96k 6482830485317

Dik za reakci, ale ta je mimobezna s mym dotazem.

0/−1
19.1.2015 9:59
Foto

J95a29r18o47s36l91a98v 89M39a85r30n68ý 1132509422576

Proč mimoběžná? Ano píšete povrchovou dopravou, ale když je možnost s jedním přestupem přijet na Staroměstskou metrem, proč musí mermomocí jet ještě tramvaj?

+2/0
19.1.2015 11:24

D57a44v15i44d 98D51v38o11ř18á50k 6162340245337

>Proč mimoběžná?

Protože jsem se tal na něco jiného, jak sám chápete. Neptal jsem se, Jak se dostanu...

>proč musí mermomocí jet ještě tramvaj?

Třeba proto, že Staroměstská není bezbariérová. A existují i další důvody, které tu snad nemusím vypočítávat, na které není tak těžké přijít. Ale jak znova říkám, to nebylo to předmětem mé otázky.

+1/−1
19.1.2015 11:57

J64a48n 53J36a40r47o14š 3183166359833

naprosto souhlasím. Bohužel staří lidé se vyhýbají metru jak čert kříži. Je to škoda.

0/0
19.1.2015 13:07

B70a47r91b46o33r82a 37K19u82d48r89n48o42v85á 5958761784454

Možná až budete vetchý stařec nebude se vám chtít naskakovat na jezdící schody - a že někde je to fofr, kdy je potřeba dávat pozor i v dřívějším věku. Bariérovost mnoha stanic netřeba zmiňovat. Shon a přeplněnost... někdo obecně nechce být pod zemí....

+2/−1
19.1.2015 14:54
Foto

M27a51r92i64e 24M61e65t29l59i24c12k19á 9521354981192

Do metra lezu jen ve stavu absolutní nouze, jak to jen trochu jde vyhýbám se metru. A nejsem sama. Jezdit smrdutou dopravou, zmítána bezohlednými spěchajícími lidmi fakt není nic moc. Navíc mám omezenou pohyblivost, tedy raději tramvají... Ty úpravy jsou fakt spíš na hlavu, než k něčemu jinému.

+4/−3
19.1.2015 12:05

P25e79t89r 18U71l26l32m96a14n50n 2257578147922

Jo, takže nejlepší by bylo nemít žádné metro, protože Vy do něj lezete jen ve stavu absolutní nouze. MHD tu není pro poskytnutí vyhlídkové jízdy městem, ale pro ulehčení přesunu jeho obyvatelům.

+5/−4
19.1.2015 12:23

B53a51r36b39o70r17a 41K76u81d77r84n67o62v76á 5948791394474

proč tak útočně, o rušení není ani zmínka, jen názor také obyvatelky a myslím, že na něj má právo. Metro prostě není dokonalé a bez problémů přístupné všude a všem.

+2/0
19.1.2015 15:00
Foto

M22a43r76i80e 96M87e36t55l35i69c67k19á 9201504711542

Neřekla jsem žádné metro - řekla jsem, že se nesmyslně mění povrch. Až budete mít problémy s pohybem, pak teprve pochopíte o čem mluvím. Pro mně je skutečně jednodušší pohybovat se po povrchu. Například Vltavská je pro nohy v háji úchvatná.... Nejsem sama, hodně starších lidí, případně maminek s kočárkem metro nevyužívá a jede raději po povrchu, nemáme podle vás právo na smysluplnou dopravu?

0/0
19.1.2015 15:59

K30a58t67e26ř95i37n11a 82V13a18š40á86k57o69v29á 5191692849205

ja mam nazor stejny, navic kdyz musite lizt do metra, nerku-li v nem jeste prestupovat, vyjde vas to povrchovou dopravou minimalne stejne. Tot ma zkusenost

0/0
19.1.2015 21:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.