Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

DOKUMENT: Návrh změn v pražské MHD od dubna 2015 - tramvaje

Na duben chystá město největší změny v MHD od roku 2012. Vyvolá je spuštění provozu metra A do Motola. MF DNES a iDNES.cz exkluzivně přinášejí kompletní návrh nových tras a dalších změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43e57n87k66a 61M62a67l24á 5773446684143

To jsou stále diskuze k ničemu. Pokud vím, tak MHD a tím pádem Dopravní podnik hl.m.Prahy spadá pod Magistrát. Jak je možné, že si jednou Magistrát nepraští pěstí do stolu a nesmete Ropidní nesmysly do pryč? Má vůbec Magistrát nějaký vliv na fungování/nefungování MHD v Praze vlív nebo musí jen odkývat to, co Ropid předloží. Asi jsou tam vazby skrytější než kde jinde.

0/0
12.2.2015 9:50

M22a80r65e57k 75K20l69u31f19a 3898394264266

Takže abychom si to ujasnili: osmička pojede jako dvacítka, šestnáctka jako dvanáctka, devítka pojede ve čtvrtek jako trojka, ale v úterý jako devatenáctka, o lichém víkendu pojede pětka jako šestka a o sudém pětka nepojede vůbec. A ostatní tramvaje podle toho, kde bude volno a kam budou hozené výhybky  ;-D;-D;-D

+3/0
28.1.2015 8:26

V91l56a 35Z92i40r10k86l89o97v30á 6810908325239

Přesedat, přesedat, přesedat - o to tu kráčí? Z Kobylis dolů do Libně na most musím 2x přesedat!!! Dříve to inteligentně a hladce projížděla tram 25. Trasa v podstatě na 15 min má dvojí přesedání, pořád nechápu výhody nového ne-spojení, resp. rozbití delších rozumných linek. Ropid jako nástroj destrukce zdravého rozumu. To bude napraveno kdy? Zřejmě jen řečnická otázka.

+3/0
21.1.2015 16:39

J63i58ř77í 89Č92e80r11n37ý 7292486371

Změny by se měly týkat jen AUTOBUSU milý ROPIDE !!!

+1/0
20.1.2015 12:44

J42i54ř73í 36J78o75z32a 3468513310301

Neni snad rok, kdy se clovek musi naucit nove trasy linek, aby na zastavce nastoupil do spravne tramvaje. Takto zasadni zmeny se provadeji jednou cca. za 20 - 25 let a ne kazdy druhy rok. Me by fakt zajimalo co ma spolecneho otevreni metra z Dejvic do Motole s nove zavadenou linkou 19: Palmovka - Lehovec??? Nejak nechapu...

+3/0
19.1.2015 21:39

M19a74r72t20i90n 13R23u59z82i66c53k95a 1162718406987

Ja ano, ta zmena nesouvisi s otevrenim metra, jen se ta zmena s tim sveze...

19 je jednovozova a bohate staci pro usek Lehovec-Vysocanska, 16 je kapacitni, ale jen jedna v useku Palmovka-Vysocanska, kde je vhodne zkratit interval, ...

V historii uz jednou takova linka existovala v trase Novy Hloubetin-Palmovka, linka 25.

0/0
20.1.2015 1:29

J46a45r24o64s37l86a64v 96M54e22d63u29n53a 6592538797900

vyhodit stávající vedení na hodinu, konkurs už nějak dopadne....než začnete ragovat - já s hloupými vtipy nezačal, to Ropid:-)

+4/0
19.1.2015 19:59

J42a49n 12V27r81t88i96š 2232682645700

Takze se o vikendu nedostaneme z Barrandova na druhou stranu Vltavy. Ted to zajistuje 14...

+4/0
19.1.2015 16:21

J88i57ř67í 63J47o76z84a 3108363660921

Me ta 14tka take vyhovovala!

+1/0
19.1.2015 21:40

M32a19r74t65i78n 49R93u16z33i22c72k15a 1722328376817

No to je fakt, Barrandov je odkazan jen na dopravu na metro B, ale spojeni na metro C a A na vychod, je tristni, vlastne jen prestup na Andelu, ...

Stacilo by neposilovat linku 16 o spoje linky 10 a linku 15 prodlouzit na Floru - celodenne, celotydne. Na S.Repy pak tu linku 14.

0/0
20.1.2015 1:37

L63e55n27k51a 68M32a93l18á 5953546984803

Takže zase jeden velký chaos ;-O26 na Floru? další přestup na trati z nám. Republiky navíc - do Strašnic, 5 díky metru na Praze 6 nahrazuje i 13 v pracovních dnech. Fakt bych posadila Ropiďáky do MHD aby nejméně měsíc na vlastní "zadek" testovali zbabrané tratěRv Jen by mne zajímalo, které kousky trati jsou vlastně ještě sjízdné za snížené "jízdné" půlhodinové? S přestupem a přeletem mezi vzdálenými stanicemi nestihne ani vrtulka u zadele;-O

+6/−1
19.1.2015 15:26

J76i73n52d53r34a 49V27o92š51t26a 1204564299612

Já jsem se až doteď Ropidu zastával, ale není možné jednou za tři roky dělat v tramvajích revoluci. Ty změny jsou příliš zásadní, ohýbají se zažité směry a linky se dostávají do nečekaných částí města, kam nikdy nejezdily. Především pak ale nechápu, proč je mimo špičku potřeba snížit kapacitu na Barrandov a celou třetinu. Také nevím, proč se zas obnovují věci, o kterých Ropid před třemi lety tvrdil, že je nezbytné je opustit (přes Letnou - no jistěže to byla blbost, vedení linky jen Barrandov - Smíchovské nádraží...)

+3/0
19.1.2015 15:20

J41a58r26o52s93l41a19v 94M31e53d19u24n33a 6102258667690

na západě se mění A - 4 nové stanice, chápu změny na tomto úseku...

ale mohl by mi někdo rozumně říct, proč se na Vinohradech musí totálně měnit 4 linky ze 4 ???

+1/0
19.1.2015 15:19

K34a50r22e39l 58N68a28s80t33o15u44p39i46l 3450701310161

Trošku nechápu, kdo navrhl, tu změnu 20ky, která defacto kopíruje metro A....

+1/0
19.1.2015 14:58

F89r44a90n52t59i67š70e81k 52K98u44b19á25s27e76k 7849568852169

Pokud se to prosadí, tak + dávám konečně dlouhé trase číslo 5. To tečou nervy, jak člověk vidí tu konzervu v sólo tramvaji...

+za 26 jen proto, že jede na Floru

+za 9, že jí nezměnili

+za 14, protože je to čtvrtá linka jedoucí po naší ulici :-)

Ale je divné, že se kvůli čtyřem stanicím mění celá pražská MHD.

+2/0
19.1.2015 14:45

K17a32t81e89ř96i70n70a 35V74a64š83á18k48o92v27á 5191802749265

jo, 9tka me taky maximalne uspokojila. Nadale se bude dat rozumne dostat z Kotlarky na hlavak a na Pavlak, a to mi ke stesti uplne staci :-)

0/0
19.1.2015 20:58

V73a82c50l56a15v 69K83u71b17i87s 5671531889597

Tak jestli to dobre chapu tak sidliste pro 30 tis lidi Barrandov bude mimo spicku pracovnich dnu obsluhovano jednou tramvajovou linkou cislo 12. Tady asi nekdo upad. To ze na barrandov jede vzdycky jedna natriskana a jedna prazdna je protoze jezdi porad hned za sebou. Ted tam bude mit jednu linku s intervalem 15 min a o vikendu pul hodiny. To se mi teda vyplati si poridit auto i kdyz chci jet jen na andela. Proc meni 20ku u nas? K tomu jeste chteji prodlouzit intervaly 170ky na dvojnasobek. Takze o vikendu bude na Barrandove mhd uplne out.

+1/0
19.1.2015 14:09

K63a24r82e18l 54N92a81s87t41o95u26p68i89l 3950251970171

Ještě nam hodili 8ku, abysme se dostali co nejv ětší oklikou na severní část centra....

+1/0
19.1.2015 14:55

M95a19r40t21i33n 65Š75u76l29c 2237979620475

Budou tam přece 2 linky 8+12 a v pracovní dny v sedle budou mít společný interval 5 minut a o víkendech 7,5 minuty. A dál se dostanete ze Smíchovského nádraží nebo z Anděla metrem nebo s přestupem na Andělu na tramvaj - 9, 16, 7, 8+12 vás rozvezou všemi směry...

+2/0
19.1.2015 15:23

J16a20n 93P58r83i77c43h11y35s81t43a85l 8501548403

"Na andela" rikaji jen vidlaci. Spravny tvar je "k Andelu".

+1/0
19.1.2015 20:08

P46a78v87e56l 19T79u71l43a58c48h 8402585171416

Lidé jsou konzervativní a nemají rádi změny. Kdyby to bylo na nich, tak stále jezdíme po Praze koňkou. Po tak zásadní kritice při minulých změnách mne zaujala tato aplikace: http://ihned.cz/mhd - našel jsem poměrně málo míst, kde se spojení zásadně zhoršilo....

+1/0
19.1.2015 11:27
Foto

M34a79r83i34e 92M88e15t73l41i21c47k63á 9161694371962

Jistě, to řekněte ráno lidem, kteří hned druhou zastávku za konečnou desítky naplní soupravu a na Slánské už je problém jak se do ní nacpat. Když navíc teď aby někam dojeli budou muset přesedat. Totéž je o 180, nevidím jakýkoliv inteligentní důvod, proč ji narovnat a místo aby z Prašného mostu jela na Kafkovu - u M Dejvická - jela rovně na Hradčanskou. Jak jsem koukala na trasy, tak mi jen přibyde přestupování. Spíš mi to přijde, že papalášové jezdí vozem a ona jim ta tramvaj či bus občas překáží.

+1/−1
19.1.2015 12:09

P34e81t20r 44U39l50l34m51a53n67n 2447758457192

16tka posílí a trasu má téměř totožnou s 10tkou. Čili zase žádný problém, tak je nehledejte tam, kde nejsou.

+1/−3
19.1.2015 12:26
Foto

M52a29r36i69e 10M11e59t60l57i64c34k72á 9471754191552

Šestnáctka tam jezdí ve špičkách už teď, takže to s tím posílením není tak horké, leda by posílili tak, že bude jezdit po čtyřech minutách.

0/0
19.1.2015 12:42

J72a11r16o60m23í58r 47K71a11p83l54a41n 7808344532384

To právě bude - bude mít poloviční interval, takže na počet spojů do Řep to vyjde stejně, jako předtím 10 + 16..

0/0
19.1.2015 13:01
Foto

M68a27r36i46e 68M35e46t72l33i54c20k66á 9131584421972

Ano, a ten počet spojů byl malý, takže jen přidají přestupy, ať si lidi užijou....

+1/0
19.1.2015 15:51

B94a43r69b83o95r92a 80K64u67d26r56n28o79v33á 5208951444254

U 16 je hlavně zvláštní to useknutí ve Vysočanech, kdy ji nahradí 19 od Palmovky na Lehovec. Trošičku jalové...proč ji tedy nenechají jak byla? A ta totožná trasa s 10 - sice ano, ale obě poměrně dost zaplněné, alespoň přes centrum, míněno od Anděla na Palmovku, což je slušný ranec.

+1/0
19.1.2015 14:45

M16a90r28t35i41n 79R24u49z35i91c60k44a 1802948976817

Usek Palmovka-Vysocanska - zkraceni intervalu na polovinu a pridani solo vozu.

Usek Vysocanska-Lehovec - snizeni kapacity o polovinu - solo vuz staci, 16 tam jezdi prakticky prazdna.

0/0
20.1.2015 1:44

M39a20r68t53i35n 74Š46u71l78c 2527789280925

Z Řep jezdí ráno tramvaj každé 2 minuty (9-10-9-16) a bude jezdit dál (9-16-9-16). Možná jezdím v jiné časy, ale nevšiml jsem si, že na Slánské by byl problém se do té tramvaje dostat.

Pro spojení na Dejvickou bude k dispozici 180 k Nemocnici Motol a metro A. Bude to určitě rychlejší než poskakovat ve 180 mezi Vypichem a Prašným mostem.

+1/−1
19.1.2015 15:20
Foto

M51a78r69i11e 88M69e56t67l87i13c33k44á 9601294961922

Asi skutečně jezdíte jindy :D Stoosmdesátkou jezdím denně a rozhodně mi nevyhovuje, že místo pohodlného dojezdu se budu muset tlačit do metra při přestupu. A logika změny trasy na konci - tedy Prašný most - Hradčanská, místo Prašný most - Kafkova, mi vážně uniká

+1/0
19.1.2015 15:55

M89a41r53e56k 55T87u11r94n56o34v57e46c 7215922530566

Do toho metra to snad zase takové "tlačení" nebude. Obecně nastupování na konečných metra má tu výhodu, že máte daleko větší šanci si v tom metru sednout...

0/0
19.1.2015 18:07

M13a68r18e78k 83H77a16s 3572686556174

Nemuzu se ubranit myslence, ze by mozna bylo na miste u nekterych linek po zmenach pristoupit k jejich precislovani, aby to lidi tak nematlo...

Kdyz pominu jiny vyhrady.

+3/0
19.1.2015 10:49

J98o94s16e43f 86K41o96m20á96r32e23k 5224862734109

No to je zase bor.... nepořádek 8-o Kam se ztratily slavné páteřní tramvajové linky?

Jediná rozumná věc je vrácení 12 pod Letnou

+1/0
19.1.2015 10:36

L43u39d65m21i50l17a 71P93a34p90e57ž16o21v34á 1942870109800

Tedy to je síla!! To se jim to zase povedlo!!

+1/0
19.1.2015 10:24

R95o60b27e24r59t 79P95u43č58í79k 5551944910192

Vynucený přestup na Palmovce 19/16 a 16/19 se nebude líbit, pro starší a nemocné noční můra. Tím spíš, že vozy budou zatahovat stejně do/z vozovny Hloubětín.

+3/−1
19.1.2015 10:24

B77a72r28b12o43r65a 19K36u10d81r51n39o35v84á 5848111444224

a kočárky, vzhledem k neexistenci výtahu právě na Palmovce....tady hodně přestřelili a smysl mi uniká.

+1/−1
19.1.2015 14:47

B41a13r77b48o25r25a 16K41u54d73r22n24o77v94á 5658951434614

půl myšlenky mi zůstalo v palici ...výtah souvisí s tím, kdyby úmyslem bylo nahnat na Palmovce lidi do metra (což často odmítají starší a kočárky/invalidé nemohou)

+1/0
19.1.2015 14:49

M76i84c66h24a73l 68K60o45n71e29č53n20ý 8579562452431

Papoušek kakadu vytahoval čísla a papoušek ara k tomu vytahoval trasy. A protože je to zábava, tak se to teď dělá každý rok.

+10/0
19.1.2015 10:06

D63a88v41i39d 56D13v94o12ř21á45k 6232850135567

Ten, kdo pojede z úseku konečná Petřiny-Prašný most povrchovou dopravou na Staroměstskou, tak bude muset 2x přestupovat - nejdřív pojede 1 nebo 2 na Hradčanskou, tam přestoupí na 6 nebo 20 a na Malostranské přestoupí na 22, ano?

0/0
19.1.2015 9:42

P73e39t51r 32N34o58v55o27t38n18y 3869782529852

Zkusil bych metro.

+3/0
19.1.2015 9:55

D87a43v25i64d 77D44v41o75ř63á13k 6152730895637

Dik za reakci, ale ta je mimobezna s mym dotazem.

0/−1
19.1.2015 9:59
Foto

J54a74r41o25s55l23a68v 35M32a85r86n45ý 1592329512766

Proč mimoběžná? Ano píšete povrchovou dopravou, ale když je možnost s jedním přestupem přijet na Staroměstskou metrem, proč musí mermomocí jet ještě tramvaj?

+2/0
19.1.2015 11:24

D59a18v24i77d 30D57v17o68ř24á96k 6742470275607

>Proč mimoběžná?

Protože jsem se tal na něco jiného, jak sám chápete. Neptal jsem se, Jak se dostanu...

>proč musí mermomocí jet ještě tramvaj?

Třeba proto, že Staroměstská není bezbariérová. A existují i další důvody, které tu snad nemusím vypočítávat, na které není tak těžké přijít. Ale jak znova říkám, to nebylo to předmětem mé otázky.

+1/−1
19.1.2015 11:57

J68a90n 24J10a63r22o47š 3373406739743

naprosto souhlasím. Bohužel staří lidé se vyhýbají metru jak čert kříži. Je to škoda.

0/0
19.1.2015 13:07

B88a42r91b56o94r26a 41K61u37d23r80n49o34v17á 5958661724104

Možná až budete vetchý stařec nebude se vám chtít naskakovat na jezdící schody - a že někde je to fofr, kdy je potřeba dávat pozor i v dřívějším věku. Bariérovost mnoha stanic netřeba zmiňovat. Shon a přeplněnost... někdo obecně nechce být pod zemí....

+2/−1
19.1.2015 14:54
Foto

M58a48r30i18e 71M26e95t31l58i68c38k39á 9321774501122

Do metra lezu jen ve stavu absolutní nouze, jak to jen trochu jde vyhýbám se metru. A nejsem sama. Jezdit smrdutou dopravou, zmítána bezohlednými spěchajícími lidmi fakt není nic moc. Navíc mám omezenou pohyblivost, tedy raději tramvají... Ty úpravy jsou fakt spíš na hlavu, než k něčemu jinému.

+4/−3
19.1.2015 12:05

P40e25t24r 22U28l79l43m85a88n46n 2877508887912

Jo, takže nejlepší by bylo nemít žádné metro, protože Vy do něj lezete jen ve stavu absolutní nouze. MHD tu není pro poskytnutí vyhlídkové jízdy městem, ale pro ulehčení přesunu jeho obyvatelům.

+5/−4
19.1.2015 12:23

B67a54r74b36o81r34a 53K80u70d74r60n72o66v72á 5328971904124

proč tak útočně, o rušení není ani zmínka, jen názor také obyvatelky a myslím, že na něj má právo. Metro prostě není dokonalé a bez problémů přístupné všude a všem.

+2/0
19.1.2015 15:00
Foto

M98a31r76i79e 51M59e81t77l15i43c28k35á 9381544421652

Neřekla jsem žádné metro - řekla jsem, že se nesmyslně mění povrch. Až budete mít problémy s pohybem, pak teprve pochopíte o čem mluvím. Pro mně je skutečně jednodušší pohybovat se po povrchu. Například Vltavská je pro nohy v háji úchvatná.... Nejsem sama, hodně starších lidí, případně maminek s kočárkem metro nevyužívá a jede raději po povrchu, nemáme podle vás právo na smysluplnou dopravu?

0/0
19.1.2015 15:59

K10a83t64e94ř95i25n58a 58V54a49š60á54k23o70v63á 5901542849515

ja mam nazor stejny, navic kdyz musite lizt do metra, nerku-li v nem jeste prestupovat, vyjde vas to povrchovou dopravou minimalne stejne. Tot ma zkusenost

0/0
19.1.2015 21:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.