Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Centrem nově projede víc tramvají, řekl o změnách v MHD mluvčí Ropidu

Středem metropole bude po otevření čtyř nových stanic linky metra A jezdit víc tramvajových linek než dosud. Řekl to mluvčí organizace Ropid Filip Drápal v chatu se čtenáři iDNES.cz. Ti se zajímali nejen o dopravu v samotné metropoli ale i o návaznost příměstských linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š33t37e42f31a83n 10F89r98i59č86a 7432508813536

Nedělejme z cestujících nesvéprávné jedince. Většina z nich nové linky a nové přestupní vazby  pochopí velmi rychle. Obecně každý nový úsek metra dopravě v Praze prospěje.

0/0
25.1.2015 12:34

P16e44t95r 84N84e21c66h75a64n13i19c85k23ý 7413136838310

Trochu jsem ty šachy s linkami 174 a 179 nepobral, to opravdu bude někomu k užitku?

0/0
20.1.2015 10:05

M70a55r22t41i72n 63P20i51š61t19o17r86a 8628188376819

Ten rozhovor se nedá číst.

Většinou precizně položená otázka k nějakému problému a v odpovědi je jen výčet zlepšení v oblasti trochu související s problémem.

Asi takovýhle on-line rozhovor není vhodná platforma pro řešení komplikovaných problémů.

Lepší by by bylo fórum, kde by se s odpovědí nespěchalo, odpovídal by kometentní tým a mohlo by se v diskusi pokračovat. To by ovšem musel organizovat ROPID ne iDNES.

Zdá se mi, že ROPID má pocit, že už je v tom dost práce a změny nepřipustí ani od městských částí, natož od veřejnosti.

+3/0
19.1.2015 22:51
Foto

P26e49t41r 90S78m71e10j76k68a34l 5331454707686

už aby se ale dohodli na zahájení stavby metra D...

http://e-petice.cz/petitions/metroD.html

0/0
19.1.2015 22:46

J86a25k37u25b 87M38a49š79e52k 6342546330757

nebudte takovy optimista, toho my se nedozijem. kouknete na Blanku. To je ostuda naroda a to je kraticky tunel proti celemu D. tunel kterej by se mel stavet rok se patla  8let.

+1/0
20.1.2015 0:57

K13a78r22e55l 75D37r68d73a 6983215147599

Je nutná petice za něco co se připravuje? On to D někdo odkládá a zdržuje?

+1/0
20.1.2015 5:59

M70a77x52i17m 49N27o48v82á74k 8935799710736

Nejhorší na tom všem je to, že tyto návrhy zpracovává počítač a ne člověk. V minulosti se linky navrhovali vždy tak, aby člověk pohodlně a s co nejméně přestupy dojel do nejfrekventovanějších bodů a aby mu to trvalo co nejkratší dobu. Dnes si ROPID představuje, že člověk bude rád přestupovat jak m.gor z jedné linky na druhou a snad i víc projede, když bude stát v mrazu na přestup, který jindy absolvovat nemusel - kapitalismus.

Nejlepším příkladem toho o čem mluvím je příklad linek tramvají 3 a 17, které vyjíždějí obě z Kobylis a setkávají se - světe div se - zase v Modřanech - tady tedy pár zastávek od sebe, ale na stejné koleji..?

Stejně je to i s linkami 9 a 16 když jede člověk z Řep, tak se zase dostane - neuvěřitelně - na Žižkov..?

Další krásný příklad toho o čem jsem psal výše je zcela neuvěřitelné číslo ukončení spojů v centru města nebo někde na periferii - třeba na Výstavišti jsou ukončeny 3 spoje, jako by tam bylo větší sídliště než třeba sídliště Ďáblice, Řepy nebo Dejvice.

Další je zmršení linky 10, která vede z Ďáblic na Spořilov, což není o moc dál, kudy projíždí linka 136, která - světe div se - jede také skoro z Ďáblic.

Nebo ukončení dokonce dvou linek na Olšanských hřbitovech - zase, proč zde tyto linky jen neprojíždějí..? Je to proto, že někdo z ROPIDu prostě jen chce, aby lidé jen více PŘESEDALI a tím utráceli více peněz a ztráceli více času - jinak si to nedovedu vysvětlit.

Ale co je nejdůležitější, že většina linek, která začíná na velkých sídlištích končí na nefrekventovaných místech - Výstaviště, Bráník, Olšanské hřbitovy, Čechovo náměstí, Střelničná.

Ještě jste zapoměli využít konečné na Špejchaře, ve Dvorcích a U Zvonařky - tam bych ukončil v každé alespoň 3 linky, tak jako je to na Výstavišti a ještě bych mezi Dvorci a Bráníkem udělal novou linku, aby to bylo přehlednější a bylo by to dokonalé :o) Chaos by mohl vypuknout.

Ne opravdu, zkuste si dát mokrý hadr na hlavu a pokuste se ten b.rdel co jste tu udělali v roce 2012 trochu napravit.

+4/0
19.1.2015 21:54
Foto

M79a86r11t72i25n 86Š67u13b67r30t 1645231584945

Buďte si jistý, že všechny tyto návrhy zpracovává člověk a nikoli počítač. A všechny věci, které jste popsal, jsou záměrem těch dvou lidí, co to navrhují. Jim se prostě líbí, když všechny linky jezdí pokud možno spolu z jednoho konce města na druhý a někde uprostřed se mezi těmi svazky linek přestupuje. Oni věří, že to je pokrok a zcela záměrně to tak navrhují. Plus si prostě rádi hrají s čísly a barvičkami, asi jako osmiletí kluci, kterým se líbí tramvajky a autobusy.

+5/−1
19.1.2015 22:39

P75e96t68r 74N20e77c54h20a84n42i40c34k84ý 7703576808330

Oni si totiž ty linky představují jako další linky metra a mezi nimi dělají přestupy. Rozhodně to tak vypadá..

0/0
20.1.2015 9:56

J17o47s74e88f 35K95o57m22á52r11e91k 5494232394579

Argumentovat u změny letité páteřní linky 22 tím, že stojí v kolonách na Malé Straně - ano, to se bezesporu stává, nicméně Praha slibovala po otevření Blanky uzavřít MS jen pro rezidenty a zásobování. Samozřejmě je otázka, kdy se tak opravdu stane, ale jelikož by se to čistě teoreticky mohlo krýt s datem zprovoznění nového metra, přijde mi ukvapené. A hlavně blbé.

+2/0
19.1.2015 21:41

R53o51b51e23r10t 82P12u26č63í94k 5531704480392

Nechápu ukončení TRAM 16 na zastávce Nádr.Vysočany a její novou jednovozovou náhradu č.19 v úseku Palmovka - Lehovec. Ušetří se jeden vůz v úseku Nádr.Vysočany - Lehovec, ale v úseku Palmovka - Nádr.Vysočany budou jezdit tramvaje 16 (2 vozy) i 19 (jeden vůz), čili tři. Úspora skoro žádná a nucený přestup pro starší a invalidní cestující v bývalé trase 16. úplná pohroma.

+3/−1
19.1.2015 20:45

E25l20a 31Č43u23l26í47k69o69v79á 5487557326181

A nechtěl by někdo Ropid zrušit? Nějak mě ten jejich humor typu "vylezu z metra a vidím dvoje červená světla v dáli"  nebaví...

+4/−1
19.1.2015 20:16

B84r15o95n54i83s85l82a42v 56G56a97b31r89y83š 6795444640

Na tom nic vtipného nevidím. Když jdu ulicí na tramvaj a vidím ji přijíždět na zastávku, není třeba spěchat. Než tam totiž dojdu, přijedou další dvě. A já v klidu nastoupím do třetí.

+1/−2
19.1.2015 20:25

E56l27a 96Č42u79l57í35k95o91v87á 5837717136661

No, mně taky nepřijde vtipný, když metro přijede ve 34, a jeden autobus odjede ve 30 a druhej ve 36 a další jede v 52...

+4/−1
19.1.2015 20:28

B77r73o26n21i66s49l68a83v 65G96a67b62r33y22š 6335424670

Přestávám tomu rozumět. Jeden píše, že MHD kromě dvou bezdomovců a řidiče nikdo nejezdí, a pak tady vidím plno kritiky a připomínek, že to zase nenavazuje.

Co je to za linku, na kterou přestupujete?

0/−2
19.1.2015 20:32

E34l14a 32Č30u58l88í38k37o78v10á 5627957126201

Tohle je stav metro Želivského - Limuzská, ale podobné věci se dějí třeba u linek 195, 177. Od doby, kdy to změnili to nenavazuje vůbec. A v sobotu jezdí autobusy pozdě tak, že navazující spoj, byť má třeba i 5minutovou rezervu, prostě ujede.

+2/0
19.1.2015 20:35

B39r89o78n33i15s77l26a39v 74G80a90b30r38y78š 6565454120

Třeba to teď změní. A pokud ne, nic Vám nebrání se ozvat. Když Vám krejčí špatně přišije knoflík, taky to půjdete reklamovat.

0/−2
19.1.2015 20:39

E63l33a 62Č79u48l81í17k87o45v87á 5427667866721

Reklamovali jsme to hromadně milionkrát,.. ale dum spiro spero... :-)

+2/0
19.1.2015 20:51

R80o54b66e77r82t 10H16o54m25o37l59k32a 2410982302201

Přesně kvůli tomuhle jsem rád, že jsme se z Malešic odstěhovali. Kde jsou ty časy, kdy ze Želivského na Sídliště Malešice jely dvě linky a interval si v každou denní dobu půlily. Ve špičce po 3 minutách, v sedle a večer po 5 minutách. Teď člověk buď vysprintuje eskalátor a má to tak 50/50 že mu autobus neujede, nebo vyjde normálně a čeká třeba 12 minut na narvané zastávce, protože oba busy jedou s rozpětím 1-2 minut a pak dlouho nic. K tomu zkrácení 133, prodloužení 155, změna 163, prodloužení, zkrácení, prodloužení, zkrácení, změna - a ve finále je to řiť světa, kam/odkud se nedá dostat... Všechny autobusy váznou v kolonách, takže jestli vůbec přijedou je sázka do loterie...

+1/0
19.1.2015 21:07

F81r91a76n45t38i43š32e71k 56V81a90n86ě26k 1457584527127

No ještě nemá metro, tak velkou infrastrukturu, že by se prohazovaly linky metra, i když technicky by se dalo jezdit bez problému z Hájí do Depa Hostivař. Třeba nás jednou překvapí a přepísmenují trasy.:-)

+3/−1
19.1.2015 18:54

P98a46v62e60l 94S55l38a57m47a 9949132561177

Odpoved F Drapala na dotaz proc se meni trasy linek na vychode Prahy: Trasy linek se v dane oblasti moc nemeni...No ,tak jen tak namatkou. 136,139,124,196, to vubec nejsou kosmeticke zmeny ale docela zasadni .Je videt,ze Ropid je SYSTEMOVA a KONCEPCNI organizace kdyz ani jeji mluvci nevi o cem mluvi...

+3/0
19.1.2015 18:01

I81v86o 77G62o95v64a31n 1573389587

Proti roku 2008 klesl počet spojů minimálně o 20% a ještě na nás chystají tuhle boudu, aby mohli DP rozkrádat ještě víc než do teď. Kde jsou ty ušetřené peníze, kdo si je cpe do kapes?

0/−2
19.1.2015 16:36

B81r20o95n91i22s89l18a66v 84G56a33b93r46y68š 6245354620

Sleduju výkony MHD v celé republice a Praha vypadá takto:

19.11.2011 - 28913 spojů v pracovním dni,

06.05.2013 - 28634,

09.09.2013 - 29516,

10.02.2014 - 28382,

17.06.2014 - 28382,

17.09.2014 - 29151.

Bohužel data z předchozích let nemám, se sledováním jsem začal pozdě. Ale počet vypravených spojů se mění nejen během týdne, ale i během roku. Z hlediska statistiky se považuje za průměrný měsíc květen. Jiný je počet v lednu, jiný v září.

0/0
19.1.2015 16:55
Foto

P28a96v42e39l 74F63r73u93m23e34r29t 5797374947728

Zvláštní, co si pamatuju ještě ten starý systém před všemi těmi změnami, tak alespoň na trasách, po kterých se pohybuju já, jsem si všiml naopak kapacitního navýšení.

Třeba do Modřan dřív jezdily linky 17, 3 a špičková sólo posila 21. Dnes jezdí do Modřan tzv. páteřní linka 17 (s polovičním intervalem, tj. počítejte to jako 2 linky) a ve špičce linka 3 (která oproti historické 21 jezdí v soupravách). Takže kapacitní posílení o jeden tramvajový vůz ve špičce oproti dřívějšímu stavu. Dále po nábřeží od Palačáku na Staroměstskou dnes jezdí tramvaje 2x častěji než před 2008 (díky změně linky 17 na páteřní linku) a toto je hodně pozitivní změna, před rokem 2008 jste klidně na Staroměstské večer tvrdl i 20 minut, než přijela 17, dnes maximálně 10. A toto není zdaleka jediný případ posílení.

A dle nového návrhu je vidět, že v dotčených oblastech nového metra nedojde k žádnému zásadnímu ořezání tramvají, jak pořád někteří strašili, že třeba na Petřiny nebo na Šárku bude jezdit jen jediná linka. A navíc do Podbaby nově obě linky v soupravách (takže kapacitní navýšení).

Ale já mám takovou obavu, že někteří lidi prostě budou pořád brblat a brblat, ikdyby tu jezdily tramvaje prokládané diamanty s minutovými intervaly.

+2/−1
19.1.2015 17:49

B50r63o52n63i13s43l47a48v 80G20a56b33r22y45š 6275624360

To zase budou nadávat, že ty diamantové vzduchovoziče připravily daňové poplatníky o spoustu peněz a že si někdo nahrabal.

0/−1
19.1.2015 18:06

R42o46b33e24r98t 82H28o45m11o77l86k69a 2370382892821

Tak třeba v Modřanech jsem bydlel od postavení sídliště Baba III. Pamatuju si, jak se v r.1995 dostavěla "tramvajová rychlodráha do Modřan" s tím, že to přinese úžasně rychlé spojení do centra. A pamatuju minimálně 3 kompletní rekonstrukce, kdy trať dlouho stála (a to nepočítám povodně a související odstávku). Mimochodem, jedna z původních proklamací byla taková, že sice přeložením železniční trati vznikne efektivní protipovodňová bariéra, ale samotné těleso tramvajové trati bude odolné povodním a provoz zůstane zachován i při záplavách. Nestalo se. Původní spojení 3 linky - 3,17,21 - to souhlasí. Jenže 3 teď do Modřan prakticky nejezdí (viz. její jízdní řád), 21 zrušili. 17 je za to všechno dost chabá náhrada, byť je to páteřní tramvaj. Navíc rychlost 70km/h v celém úseku se jaksi konala jen prvních pár měsíců. Takže ve finále? Zoufalost...

+1/0
19.1.2015 22:08

I40v92o 15G20o90v24a78n 1263329827

Á, placení diskutéři s připravenými statistikami. Manipulujete a lžete!!

0/0
19.1.2015 19:31

B51r51o37n75i59s96l85a43v 14G79a73b66r45y16š 6625344550

Ta čísla jsou dohledatelná v ročenkách dopravy. Navíc je to podklad k disertaci. Nevím, o jaké manipulaci a lži mluvíte. Když Vám napíšu denní teploty za poslední měsíc v Pardubicích, taky to bude manipulace a lež?

PS: na iDnes sbírám akorát tak íčka jako Vy.

0/0
19.1.2015 20:29

R77e21n52é 30C72v50r80k52a22l 9516459286666

Proč děláte rozhovor, když pak rádobyosobnost neuzná za vhodné na položený dotaz odpovědět??Rv

+1/0
19.1.2015 16:35

M16i91c25h41a75l 17M35e28č89i82a92r 1330190189255

Je jedna linka už dostatočný dôvod na BUS pruh v Strahovskom tuneli? Pre istotu už by som ho predmaľoval aj v Blanke...

0/−4
19.1.2015 15:59

M94i86l51a85n 45Š46i67n72d11e19l11á69ř 7845625188613

Žádnej bus pruh nebude, nešiřte bludy. Rv

+5/0
19.1.2015 16:01

M67i76c96h87a57l 35M68e98č36i16a65r 1930270289215

Nič nešírim, len dávam rečnícku otázku.. a aby ste za pol roka nebol prekvapený,...

0/0
19.1.2015 16:04

R64o34m85a65n 69P65o98l80á97č43e89k 5166399155

Už ted je Blanka projektovaná jen tak tak na ty kapacity co tam vjedou... Takže na BUS pruh opravdu zapomente...

0/0
19.1.2015 16:05

K31a71r19e38l 25N26o36v30o59t89n35ý 4876250785795

Nedovedu si představit posílení v Ječné/IPP a zároveň zachování normální propustnosti, už takhle se tam ty tramvaje nevejdou...

+11/0
19.1.2015 15:30

R52a50d54e89k 54J76a83n29a92t51a 9615866774632

Já ano. Stačí jim dát více času v cyklu křižovatky s magistrálou. Pravda, automobilisté budou prskat.

+7/0
19.1.2015 15:36

M97a51r94t62i76n 64Š95u36l77c 2107919890145

Bude tam jezdit 45 souprav za hodinu ve špičce. To je jedna souprava každých 80 sekund. Na to jsou myslím semafory na křižovatce s magistrálou nastaveny už teď. Navíc při zelené stíhají projet 2 soupravy, když je volná zastávka na IPP.

+2/0
19.1.2015 15:41

K43a59r76e54l 86N29o37v57o87t98n60ý 4626300125785

A z druhé strany, od "Míráku", v Jugoslávské? Tam před IPP občas stojí i 2 soupravy!

A pro J.R., změna cyklu by myslím nic nepřinesla, dnes projedou 2 soupravy a více se na stanici stejně nevejde. A správně, jenom by to naštvalo automobilisty a zhoršilo průjezdnost v Legerově.

+1/0
19.1.2015 15:59

R67o76m37a48n 71P32o18l94á71č20e60k 5816529735

Problém je v tom, že pak budou mít osypky na radnici Prahy 4 až budou auta stát u Pankráce...

+2/0
19.1.2015 16:04

A49l62e10x50a42n34d51r 47V64i41d58n30e74r 1977890427415

dokud bude jezdit jednovagonovy tramvaje je mhd na pikacu

+16/−1
19.1.2015 15:15

A74n84d38r59e50j 61O29l66e94k48s86a 3665931147761

Souhlas. To je opravdu dílo hlavní postavy Dostojevského románu. Například osmička. O víkendech se jezdí trvale nastojáka, je narvaná, ačkoli spojuje 2 oblasti dosažitelné metrem. Jenže pozor, v metru vás čeká přestup na Můstku, což je pochoďák bílou kanalizací. Mnoho lidí jede raději vyhlídkovou trasu bez přestupu, aspoň je během cesty vidět ven.... Nebo 12 ka - ještě lepší příklad, protože ta jede ze Smíchova na Palmovku - po trase metra B. Jezdí neustále plná, když do ní vlezete na Smíchově, zjistíte, že většina lidí jede až do Holešovic - nesednete si za celou cestu.

+2/0
19.1.2015 15:34

J63a17k35u98b 20M29a95š59e40k 6132446780277

dokud budou vubec jezdit tramvaje tak je to na pikcu. Tramvaj je nejhorsi zpusob dopravy. pouzivaji se jen u nas a dal na vychod a apak v SanFrancu jako atrakce. Jinde uz prisli na to ze je to absolutne k nasrani cestovat timto demoprostredkem.

0/−3
20.1.2015 1:01
Foto

Z95b33y27n61ě40k 45M74e53l92i33c87h42a42r 9545927475849

hmmm, zajímavý čtení o problémech, které se mě netýkají :-)

+1/−14
19.1.2015 15:03

M53i59c64h94a22l 49C98h79a22l45u24p53a 6348240719433

Tak proč to čteš?

+2/0
19.1.2015 20:06

2325424778853

nevi nekdo, kolik byla a je dotace na MHD a na ROPID od hl.m Prahy? Nejak to nemuzu najit, ani v rozpoctech Prahy.. Diky

0/0
19.1.2015 14:46

M56i30r28o59s83l39a29v 92Z65i64k35m58u73n86d 7529793824153

Je iluzorní představa, že se podaří vytvořit ideální dopravní systém, který uspokojí všechny zákazníky. Nedokáží to nikde ve světě, ani dopravně dokonalém Švýcarském cestovním systému ...

Plně SPOKOJENI nebudou všichni uživatelé veřejné dopravy NIKDY ....

Pozitivní je, že se zruší NESMYSLNÉ lámání linek 14/24 a 24/14 na Ortenově náměstí, které se dalo vyřešit jinak (minimálně dvě možnosti), stačilo zapojit zdravý rozum ....

Zcela teoreticky postačuje na pokrytý všech tramvajových tras a "vnějších obratišť" deset linek TRAM ....

+5/−3
19.1.2015 14:24

E56l34i47š49k93a 30K30a28ň77o61v53s19k98á 2767170905647

Jestli je něco dokonalé, pak to není švýcarský dopravní systém, ale pražská MHD, která patří mezi světovou špičku. Samozřejmě pokud pominu "administrativní" nedostatky v podobě předražených zakázek, ale pokud jde o dopravu samotnou, málokde se mohou chlubit tak hustou a frekventovanou sítí včetně přesnosti a spolehlivosti spojů.

+12/−2
19.1.2015 14:35

O34n98d79ř64e91j 55H42o24r85á86k 8509664811

Přesnost a spolehlivost spojů? Žijete ve stejné Praze jako já?

0/−6
19.1.2015 16:01

M43i87r38o75s17l39a45v 61Z98i96k41m15u77n75d 7829663874283

Moment, mícháte dvě věci dohromady ... já nezpochybňuji poměrně vysokou kvalitu MHD v Praze, konstatuji, že sebedokonalejší systém nevyhoví všem, ani v tom Švýcarsku, ani v Praze.

 Rozdíl mezi Prahou a MHD ve Švýcarsku je především v tom, že se tam neplýtvá, na rozdíl od Prahy, kde na každé lince je minimálně dvojice souprav nasazena zbytečně ... postůjte na konečné, jak dlouho tam souprava stojí, podívejte se, kolik souprav, kde a jak dlouho stojí v Baselu, Zürichu, Bernu ... podobně kolik kde stojí BUSů stejného čísla linky ...

V zemi helvetského kříže po jednom vozidle, pobyt tak asi 60 - 80 % intervalu mezi spoji (cca 5 minut) a ihned po příjezdu je možné do vozidla nastupovat ... ne jako v Praze - minutu před odjezdem ...

0/−1
19.1.2015 16:15

B66r18o61n52i10s27l22a10v 91G32a63b16r79y63š 6455434720

"Dobrý den.Proč prosím stále víc a víc zavádíte tzv.solo vozy? Všechny tramvaje,které jedou přes centrum jsou pak tak plné,že cestování připomíná dobu před 30 lety .Šetření na úkor cestujících. To samé platí o víkendech kdy jsou intervaly dlouhé. Nestálo by za úvahu alespoň v sobotu dopoledne a v neděli v podvečer intervaly zkrátit? Zkuste se projet od hl. či Masarykova nádraží. Beznadějně nacpané soupravy a to i dvouvozové.Děkuji. Ing.Bárta"

Píšete, že je minimálně dvojice souprav nasazena zbytečně, pan Bárta, že jsou beznadějně narvané. Můžete mi tedy vysvětlit, kolik lidí a čím tedy jezdí, když pražská MHD denně přepraví 1,8 mil. cestujících?

Rozdíl mezi dopravou u nás a ve Švýcarsku je hlavně v politice.

0/−1
19.1.2015 16:32

M25a43r90t46i70n 38W64a37l67l73n86e26r 6725740364660

On, dle mého jde po tom, že tramvaje stojí na konečné a považuje za ideální stav, aby jedna tramvaj přijela a během pěti minut zase odjela (zřejmě s jiným řidičem, případně by se mohli řidiči měnit  během jízdytak, jak se třeba dnes stává na Palmovce).

Tak jsem to pochopil já.

+1/0
19.1.2015 16:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.