Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Centrem nově projede víc tramvají, řekl o změnách v MHD mluvčí Ropidu

Středem metropole bude po otevření čtyř nových stanic linky metra A jezdit víc tramvajových linek než dosud. Řekl to mluvčí organizace Ropid Filip Drápal v chatu se čtenáři iDNES.cz. Ti se zajímali nejen o dopravu v samotné metropoli ale i o návaznost příměstských linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š59t49e11f58a89n 14F29r23i54č55a 7332248503616

Nedělejme z cestujících nesvéprávné jedince. Většina z nich nové linky a nové přestupní vazby  pochopí velmi rychle. Obecně každý nový úsek metra dopravě v Praze prospěje.

0/0
25.1.2015 12:34

P21e40t28r 48N64e38c14h87a24n92i58c33k41ý 7903126698950

Trochu jsem ty šachy s linkami 174 a 179 nepobral, to opravdu bude někomu k užitku?

0/0
20.1.2015 10:05
Foto

M69a49r80t94i51n 40P46i89š27t96o55r95a 8638698696329

Ten rozhovor se nedá číst.

Většinou precizně položená otázka k nějakému problému a v odpovědi je jen výčet zlepšení v oblasti trochu související s problémem.

Asi takovýhle on-line rozhovor není vhodná platforma pro řešení komplikovaných problémů.

Lepší by by bylo fórum, kde by se s odpovědí nespěchalo, odpovídal by kometentní tým a mohlo by se v diskusi pokračovat. To by ovšem musel organizovat ROPID ne iDNES.

Zdá se mi, že ROPID má pocit, že už je v tom dost práce a změny nepřipustí ani od městských částí, natož od veřejnosti.

+3/0
19.1.2015 22:51
Foto

P86e27t61r 28S68m48e49j37k19a67l 5161164587676

už aby se ale dohodli na zahájení stavby metra D...

http://e-petice.cz/petitions/metroD.html

0/0
19.1.2015 22:46

J39a94k57u98b 37M59a80š91e88k 6532116860467

nebudte takovy optimista, toho my se nedozijem. kouknete na Blanku. To je ostuda naroda a to je kraticky tunel proti celemu D. tunel kterej by se mel stavet rok se patla  8let.

+1/0
20.1.2015 0:57

K68a64r47e85l 82D89r27d34a 6423445407109

Je nutná petice za něco co se připravuje? On to D někdo odkládá a zdržuje?

+1/0
20.1.2015 5:59

M22a50x53i44m 70N48o57v46á26k 8195199370976

Nejhorší na tom všem je to, že tyto návrhy zpracovává počítač a ne člověk. V minulosti se linky navrhovali vždy tak, aby člověk pohodlně a s co nejméně přestupy dojel do nejfrekventovanějších bodů a aby mu to trvalo co nejkratší dobu. Dnes si ROPID představuje, že člověk bude rád přestupovat jak m.gor z jedné linky na druhou a snad i víc projede, když bude stát v mrazu na přestup, který jindy absolvovat nemusel - kapitalismus.

Nejlepším příkladem toho o čem mluvím je příklad linek tramvají 3 a 17, které vyjíždějí obě z Kobylis a setkávají se - světe div se - zase v Modřanech - tady tedy pár zastávek od sebe, ale na stejné koleji..?

Stejně je to i s linkami 9 a 16 když jede člověk z Řep, tak se zase dostane - neuvěřitelně - na Žižkov..?

Další krásný příklad toho o čem jsem psal výše je zcela neuvěřitelné číslo ukončení spojů v centru města nebo někde na periferii - třeba na Výstavišti jsou ukončeny 3 spoje, jako by tam bylo větší sídliště než třeba sídliště Ďáblice, Řepy nebo Dejvice.

Další je zmršení linky 10, která vede z Ďáblic na Spořilov, což není o moc dál, kudy projíždí linka 136, která - světe div se - jede také skoro z Ďáblic.

Nebo ukončení dokonce dvou linek na Olšanských hřbitovech - zase, proč zde tyto linky jen neprojíždějí..? Je to proto, že někdo z ROPIDu prostě jen chce, aby lidé jen více PŘESEDALI a tím utráceli více peněz a ztráceli více času - jinak si to nedovedu vysvětlit.

Ale co je nejdůležitější, že většina linek, která začíná na velkých sídlištích končí na nefrekventovaných místech - Výstaviště, Bráník, Olšanské hřbitovy, Čechovo náměstí, Střelničná.

Ještě jste zapoměli využít konečné na Špejchaře, ve Dvorcích a U Zvonařky - tam bych ukončil v každé alespoň 3 linky, tak jako je to na Výstavišti a ještě bych mezi Dvorci a Bráníkem udělal novou linku, aby to bylo přehlednější a bylo by to dokonalé :o) Chaos by mohl vypuknout.

Ne opravdu, zkuste si dát mokrý hadr na hlavu a pokuste se ten b.rdel co jste tu udělali v roce 2012 trochu napravit.

+4/0
19.1.2015 21:54
Foto

M31a82r48t95i98n 36Š84u34b17r48t 1255681244705

Buďte si jistý, že všechny tyto návrhy zpracovává člověk a nikoli počítač. A všechny věci, které jste popsal, jsou záměrem těch dvou lidí, co to navrhují. Jim se prostě líbí, když všechny linky jezdí pokud možno spolu z jednoho konce města na druhý a někde uprostřed se mezi těmi svazky linek přestupuje. Oni věří, že to je pokrok a zcela záměrně to tak navrhují. Plus si prostě rádi hrají s čísly a barvičkami, asi jako osmiletí kluci, kterým se líbí tramvajky a autobusy.

+5/−1
19.1.2015 22:39

P45e20t20r 91N78e47c88h98a60n59i18c50k57ý 7123596608430

Oni si totiž ty linky představují jako další linky metra a mezi nimi dělají přestupy. Rozhodně to tak vypadá..

0/0
20.1.2015 9:56

J57o97s70e24f 75K56o87m32á34r48e31k 5734602534839

Argumentovat u změny letité páteřní linky 22 tím, že stojí v kolonách na Malé Straně - ano, to se bezesporu stává, nicméně Praha slibovala po otevření Blanky uzavřít MS jen pro rezidenty a zásobování. Samozřejmě je otázka, kdy se tak opravdu stane, ale jelikož by se to čistě teoreticky mohlo krýt s datem zprovoznění nového metra, přijde mi ukvapené. A hlavně blbé.

+2/0
19.1.2015 21:41

R20o39b16e88r24t 59P58u92č50í32k 5221344290522

Nechápu ukončení TRAM 16 na zastávce Nádr.Vysočany a její novou jednovozovou náhradu č.19 v úseku Palmovka - Lehovec. Ušetří se jeden vůz v úseku Nádr.Vysočany - Lehovec, ale v úseku Palmovka - Nádr.Vysočany budou jezdit tramvaje 16 (2 vozy) i 19 (jeden vůz), čili tři. Úspora skoro žádná a nucený přestup pro starší a invalidní cestující v bývalé trase 16. úplná pohroma.

+3/−1
19.1.2015 20:45

E48l62a 10Č68u27l50í17k69o86v35á 5797137136631

A nechtěl by někdo Ropid zrušit? Nějak mě ten jejich humor typu "vylezu z metra a vidím dvoje červená světla v dáli"  nebaví...

+4/−1
19.1.2015 20:16
Foto

B87r40o16n19i36s95l25a37v 58G21a96b42r87y80š 2302169161

Na tom nic vtipného nevidím. Když jdu ulicí na tramvaj a vidím ji přijíždět na zastávku, není třeba spěchat. Než tam totiž dojdu, přijedou další dvě. A já v klidu nastoupím do třetí.

+1/−2
19.1.2015 20:25

E69l62a 52Č30u45l66í85k30o47v73á 5837437896601

No, mně taky nepřijde vtipný, když metro přijede ve 34, a jeden autobus odjede ve 30 a druhej ve 36 a další jede v 52...

+4/−1
19.1.2015 20:28
Foto

B64r47o60n59i61s51l91a28v 22G81a84b20r78y33š 2592649861

Přestávám tomu rozumět. Jeden píše, že MHD kromě dvou bezdomovců a řidiče nikdo nejezdí, a pak tady vidím plno kritiky a připomínek, že to zase nenavazuje.

Co je to za linku, na kterou přestupujete?

0/−2
19.1.2015 20:32

E31l22a 50Č45u22l51í98k49o79v55á 5567837146961

Tohle je stav metro Želivského - Limuzská, ale podobné věci se dějí třeba u linek 195, 177. Od doby, kdy to změnili to nenavazuje vůbec. A v sobotu jezdí autobusy pozdě tak, že navazující spoj, byť má třeba i 5minutovou rezervu, prostě ujede.

+2/0
19.1.2015 20:35
Foto

B24r76o35n86i63s64l30a65v 28G83a56b22r16y18š 2922669451

Třeba to teď změní. A pokud ne, nic Vám nebrání se ozvat. Když Vám krejčí špatně přišije knoflík, taky to půjdete reklamovat.

0/−2
19.1.2015 20:39

E49l91a 26Č98u39l92í45k87o21v72á 5957967306361

Reklamovali jsme to hromadně milionkrát,.. ale dum spiro spero... :-)

+2/0
19.1.2015 20:51

R10o38b35e72r14t 70H39o91m28o47l39k95a 2500162282151

Přesně kvůli tomuhle jsem rád, že jsme se z Malešic odstěhovali. Kde jsou ty časy, kdy ze Želivského na Sídliště Malešice jely dvě linky a interval si v každou denní dobu půlily. Ve špičce po 3 minutách, v sedle a večer po 5 minutách. Teď člověk buď vysprintuje eskalátor a má to tak 50/50 že mu autobus neujede, nebo vyjde normálně a čeká třeba 12 minut na narvané zastávce, protože oba busy jedou s rozpětím 1-2 minut a pak dlouho nic. K tomu zkrácení 133, prodloužení 155, změna 163, prodloužení, zkrácení, prodloužení, zkrácení, změna - a ve finále je to řiť světa, kam/odkud se nedá dostat... Všechny autobusy váznou v kolonách, takže jestli vůbec přijedou je sázka do loterie...

+1/0
19.1.2015 21:07

F21r38a16n58t59i63š76e96k 85V50a61n82ě91k 1357384467807

No ještě nemá metro, tak velkou infrastrukturu, že by se prohazovaly linky metra, i když technicky by se dalo jezdit bez problému z Hájí do Depa Hostivař. Třeba nás jednou překvapí a přepísmenují trasy.:-)

+3/−1
19.1.2015 18:54

P53a60v70e98l 88S87l55a17m42a 9429652451617

Odpoved F Drapala na dotaz proc se meni trasy linek na vychode Prahy: Trasy linek se v dane oblasti moc nemeni...No ,tak jen tak namatkou. 136,139,124,196, to vubec nejsou kosmeticke zmeny ale docela zasadni .Je videt,ze Ropid je SYSTEMOVA a KONCEPCNI organizace kdyz ani jeji mluvci nevi o cem mluvi...

+3/0
19.1.2015 18:01

I95v59o 46G58o89v13a70n 1913889287

Proti roku 2008 klesl počet spojů minimálně o 20% a ještě na nás chystají tuhle boudu, aby mohli DP rozkrádat ještě víc než do teď. Kde jsou ty ušetřené peníze, kdo si je cpe do kapes?

0/−2
19.1.2015 16:36
Foto

B83r74o12n14i80s51l46a21v 14G96a39b15r53y32š 2552739781

Sleduju výkony MHD v celé republice a Praha vypadá takto:

19.11.2011 - 28913 spojů v pracovním dni,

06.05.2013 - 28634,

09.09.2013 - 29516,

10.02.2014 - 28382,

17.06.2014 - 28382,

17.09.2014 - 29151.

Bohužel data z předchozích let nemám, se sledováním jsem začal pozdě. Ale počet vypravených spojů se mění nejen během týdne, ale i během roku. Z hlediska statistiky se považuje za průměrný měsíc květen. Jiný je počet v lednu, jiný v září.

0/0
19.1.2015 16:55
Foto

P26a55v88e71l 87F77r12u75m59e77r21t 5827904357758

Zvláštní, co si pamatuju ještě ten starý systém před všemi těmi změnami, tak alespoň na trasách, po kterých se pohybuju já, jsem si všiml naopak kapacitního navýšení.

Třeba do Modřan dřív jezdily linky 17, 3 a špičková sólo posila 21. Dnes jezdí do Modřan tzv. páteřní linka 17 (s polovičním intervalem, tj. počítejte to jako 2 linky) a ve špičce linka 3 (která oproti historické 21 jezdí v soupravách). Takže kapacitní posílení o jeden tramvajový vůz ve špičce oproti dřívějšímu stavu. Dále po nábřeží od Palačáku na Staroměstskou dnes jezdí tramvaje 2x častěji než před 2008 (díky změně linky 17 na páteřní linku) a toto je hodně pozitivní změna, před rokem 2008 jste klidně na Staroměstské večer tvrdl i 20 minut, než přijela 17, dnes maximálně 10. A toto není zdaleka jediný případ posílení.

A dle nového návrhu je vidět, že v dotčených oblastech nového metra nedojde k žádnému zásadnímu ořezání tramvají, jak pořád někteří strašili, že třeba na Petřiny nebo na Šárku bude jezdit jen jediná linka. A navíc do Podbaby nově obě linky v soupravách (takže kapacitní navýšení).

Ale já mám takovou obavu, že někteří lidi prostě budou pořád brblat a brblat, ikdyby tu jezdily tramvaje prokládané diamanty s minutovými intervaly.

+2/−1
19.1.2015 17:49
Foto

B56r30o64n54i66s41l80a38v 26G86a76b72r73y27š 2562709981

To zase budou nadávat, že ty diamantové vzduchovoziče připravily daňové poplatníky o spoustu peněz a že si někdo nahrabal.

0/−1
19.1.2015 18:06

R22o90b87e10r63t 52H36o53m46o59l23k20a 2650822862191

Tak třeba v Modřanech jsem bydlel od postavení sídliště Baba III. Pamatuju si, jak se v r.1995 dostavěla "tramvajová rychlodráha do Modřan" s tím, že to přinese úžasně rychlé spojení do centra. A pamatuju minimálně 3 kompletní rekonstrukce, kdy trať dlouho stála (a to nepočítám povodně a související odstávku). Mimochodem, jedna z původních proklamací byla taková, že sice přeložením železniční trati vznikne efektivní protipovodňová bariéra, ale samotné těleso tramvajové trati bude odolné povodním a provoz zůstane zachován i při záplavách. Nestalo se. Původní spojení 3 linky - 3,17,21 - to souhlasí. Jenže 3 teď do Modřan prakticky nejezdí (viz. její jízdní řád), 21 zrušili. 17 je za to všechno dost chabá náhrada, byť je to páteřní tramvaj. Navíc rychlost 70km/h v celém úseku se jaksi konala jen prvních pár měsíců. Takže ve finále? Zoufalost...

+1/0
19.1.2015 22:08

I62v41o 79G14o97v13a78n 1143639107

Á, placení diskutéři s připravenými statistikami. Manipulujete a lžete!!

0/0
19.1.2015 19:31
Foto

B71r33o35n74i31s23l28a96v 72G35a52b88r46y67š 2332739611

Ta čísla jsou dohledatelná v ročenkách dopravy. Navíc je to podklad k disertaci. Nevím, o jaké manipulaci a lži mluvíte. Když Vám napíšu denní teploty za poslední měsíc v Pardubicích, taky to bude manipulace a lež?

PS: na iDnes sbírám akorát tak íčka jako Vy.

0/0
19.1.2015 20:29

R42e76n58é 22C33v75r11k49a91l 9816499856936

Proč děláte rozhovor, když pak rádobyosobnost neuzná za vhodné na položený dotaz odpovědět??Rv

+1/0
19.1.2015 16:35

M93i24c73h21a62l 88M85e23č84i61a76r 1870330739855

Je jedna linka už dostatočný dôvod na BUS pruh v Strahovskom tuneli? Pre istotu už by som ho predmaľoval aj v Blanke...

0/−4
19.1.2015 15:59

M85i40l40a22n 26Š63i92n19d68e85l97á22ř 7715845448983

Žádnej bus pruh nebude, nešiřte bludy. Rv

+5/0
19.1.2015 16:01

M42i45c95h47a28l 24M60e81č91i43a49r 1260230649125

Nič nešírim, len dávam rečnícku otázku.. a aby ste za pol roka nebol prekvapený,...

0/0
19.1.2015 16:04

R63o89m13a37n 29P96o14l85á60č57e28k 5356929485

Už ted je Blanka projektovaná jen tak tak na ty kapacity co tam vjedou... Takže na BUS pruh opravdu zapomente...

0/0
19.1.2015 16:05

K38a14r30e50l 21N59o73v67o71t31n95ý 4376120915285

Nedovedu si představit posílení v Ječné/IPP a zároveň zachování normální propustnosti, už takhle se tam ty tramvaje nevejdou...

+11/0
19.1.2015 15:30

R58a17d58e21k 67J71a28n33a56t40a 9785916334452

Já ano. Stačí jim dát více času v cyklu křižovatky s magistrálou. Pravda, automobilisté budou prskat.

+7/0
19.1.2015 15:36

M72a59r52t39i84n 64Š41u56l97c 2637579530525

Bude tam jezdit 45 souprav za hodinu ve špičce. To je jedna souprava každých 80 sekund. Na to jsou myslím semafory na křižovatce s magistrálou nastaveny už teď. Navíc při zelené stíhají projet 2 soupravy, když je volná zastávka na IPP.

+2/0
19.1.2015 15:41

K31a41r18e95l 50N72o16v68o33t81n62ý 4426950985285

A z druhé strany, od "Míráku", v Jugoslávské? Tam před IPP občas stojí i 2 soupravy!

A pro J.R., změna cyklu by myslím nic nepřinesla, dnes projedou 2 soupravy a více se na stanici stejně nevejde. A správně, jenom by to naštvalo automobilisty a zhoršilo průjezdnost v Legerově.

+1/0
19.1.2015 15:59

R64o19m63a61n 19P20o27l78á73č94e93k 5946779855

Problém je v tom, že pak budou mít osypky na radnici Prahy 4 až budou auta stát u Pankráce...

+2/0
19.1.2015 16:04

A10l89e86x85a18n84d36r 57V22i23d81n68e82r 1627490347595

dokud bude jezdit jednovagonovy tramvaje je mhd na pikacu

+16/−1
19.1.2015 15:15

A21n68d46r61e29j 77O57l62e64k45s32a 3325691927601

Souhlas. To je opravdu dílo hlavní postavy Dostojevského románu. Například osmička. O víkendech se jezdí trvale nastojáka, je narvaná, ačkoli spojuje 2 oblasti dosažitelné metrem. Jenže pozor, v metru vás čeká přestup na Můstku, což je pochoďák bílou kanalizací. Mnoho lidí jede raději vyhlídkovou trasu bez přestupu, aspoň je během cesty vidět ven.... Nebo 12 ka - ještě lepší příklad, protože ta jede ze Smíchova na Palmovku - po trase metra B. Jezdí neustále plná, když do ní vlezete na Smíchově, zjistíte, že většina lidí jede až do Holešovic - nesednete si za celou cestu.

+2/0
19.1.2015 15:34

J91a85k63u97b 98M92a71š48e16k 6942716120417

dokud budou vubec jezdit tramvaje tak je to na pikcu. Tramvaj je nejhorsi zpusob dopravy. pouzivaji se jen u nas a dal na vychod a apak v SanFrancu jako atrakce. Jinde uz prisli na to ze je to absolutne k nasrani cestovat timto demoprostredkem.

0/−3
20.1.2015 1:01
Foto

Z41b61y64n24ě37k 72M71e35l84i35c17h14a32r 9865197915649

hmmm, zajímavý čtení o problémech, které se mě netýkají :-)

+1/−14
19.1.2015 15:03

M18i15c28h19a66l 51C31h86a68l45u82p95a 6748350449523

Tak proč to čteš?

+2/0
19.1.2015 20:06

2495584418573

nevi nekdo, kolik byla a je dotace na MHD a na ROPID od hl.m Prahy? Nejak to nemuzu najit, ani v rozpoctech Prahy.. Diky

0/0
19.1.2015 14:46

M22i40r14o83s54l73a75v 96Z56i76k16m12u12n33d 7989963754963

Je iluzorní představa, že se podaří vytvořit ideální dopravní systém, který uspokojí všechny zákazníky. Nedokáží to nikde ve světě, ani dopravně dokonalém Švýcarském cestovním systému ...

Plně SPOKOJENI nebudou všichni uživatelé veřejné dopravy NIKDY ....

Pozitivní je, že se zruší NESMYSLNÉ lámání linek 14/24 a 24/14 na Ortenově náměstí, které se dalo vyřešit jinak (minimálně dvě možnosti), stačilo zapojit zdravý rozum ....

Zcela teoreticky postačuje na pokrytý všech tramvajových tras a "vnějších obratišť" deset linek TRAM ....

+5/−3
19.1.2015 14:24

E88l22i15š81k78a 60K40a30ň10o79v42s37k35á 2407410845627

Jestli je něco dokonalé, pak to není švýcarský dopravní systém, ale pražská MHD, která patří mezi světovou špičku. Samozřejmě pokud pominu "administrativní" nedostatky v podobě předražených zakázek, ale pokud jde o dopravu samotnou, málokde se mohou chlubit tak hustou a frekventovanou sítí včetně přesnosti a spolehlivosti spojů.

+12/−2
19.1.2015 14:35

O15n81d28ř22e89j 54H42o74r63á62k 8139454431

Přesnost a spolehlivost spojů? Žijete ve stejné Praze jako já?

0/−6
19.1.2015 16:01

M15i44r71o16s31l15a27v 79Z55i51k77m71u55n62d 7169123444413

Moment, mícháte dvě věci dohromady ... já nezpochybňuji poměrně vysokou kvalitu MHD v Praze, konstatuji, že sebedokonalejší systém nevyhoví všem, ani v tom Švýcarsku, ani v Praze.

 Rozdíl mezi Prahou a MHD ve Švýcarsku je především v tom, že se tam neplýtvá, na rozdíl od Prahy, kde na každé lince je minimálně dvojice souprav nasazena zbytečně ... postůjte na konečné, jak dlouho tam souprava stojí, podívejte se, kolik souprav, kde a jak dlouho stojí v Baselu, Zürichu, Bernu ... podobně kolik kde stojí BUSů stejného čísla linky ...

V zemi helvetského kříže po jednom vozidle, pobyt tak asi 60 - 80 % intervalu mezi spoji (cca 5 minut) a ihned po příjezdu je možné do vozidla nastupovat ... ne jako v Praze - minutu před odjezdem ...

0/−1
19.1.2015 16:15
Foto

B47r49o29n63i62s70l61a26v 15G83a75b61r79y84š 2772329171

"Dobrý den.Proč prosím stále víc a víc zavádíte tzv.solo vozy? Všechny tramvaje,které jedou přes centrum jsou pak tak plné,že cestování připomíná dobu před 30 lety .Šetření na úkor cestujících. To samé platí o víkendech kdy jsou intervaly dlouhé. Nestálo by za úvahu alespoň v sobotu dopoledne a v neděli v podvečer intervaly zkrátit? Zkuste se projet od hl. či Masarykova nádraží. Beznadějně nacpané soupravy a to i dvouvozové.Děkuji. Ing.Bárta"

Píšete, že je minimálně dvojice souprav nasazena zbytečně, pan Bárta, že jsou beznadějně narvané. Můžete mi tedy vysvětlit, kolik lidí a čím tedy jezdí, když pražská MHD denně přepraví 1,8 mil. cestujících?

Rozdíl mezi dopravou u nás a ve Švýcarsku je hlavně v politice.

0/−1
19.1.2015 16:32

M86a73r28t37i96n 52W24a65l61l63n59e29r 6915250684790

On, dle mého jde po tom, že tramvaje stojí na konečné a považuje za ideální stav, aby jedna tramvaj přijela a během pěti minut zase odjela (zřejmě s jiným řidičem, případně by se mohli řidiči měnit  během jízdytak, jak se třeba dnes stává na Palmovce).

Tak jsem to pochopil já.

+1/0
19.1.2015 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.