Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Centrem nově projede víc tramvají, řekl o změnách v MHD mluvčí Ropidu

Středem metropole bude po otevření čtyř nových stanic linky metra A jezdit víc tramvajových linek než dosud. Řekl to mluvčí organizace Ropid Filip Drápal v chatu se čtenáři iDNES.cz. Ti se zajímali nejen o dopravu v samotné metropoli ale i o návaznost příměstských linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š76t47e69f71a87n 54F73r51i91č59a 7822258433946

Nedělejme z cestujících nesvéprávné jedince. Většina z nich nové linky a nové přestupní vazby  pochopí velmi rychle. Obecně každý nový úsek metra dopravě v Praze prospěje.

0/0
25.1.2015 12:34

P56e97t98r 15N68e97c12h92a85n26i17c78k55ý 7493186528840

Trochu jsem ty šachy s linkami 174 a 179 nepobral, to opravdu bude někomu k užitku?

0/0
20.1.2015 10:05
Foto

M36a69r63t27i61n 87P31i62š91t38o91r84a 8468758646509

Ten rozhovor se nedá číst.

Většinou precizně položená otázka k nějakému problému a v odpovědi je jen výčet zlepšení v oblasti trochu související s problémem.

Asi takovýhle on-line rozhovor není vhodná platforma pro řešení komplikovaných problémů.

Lepší by by bylo fórum, kde by se s odpovědí nespěchalo, odpovídal by kometentní tým a mohlo by se v diskusi pokračovat. To by ovšem musel organizovat ROPID ne iDNES.

Zdá se mi, že ROPID má pocit, že už je v tom dost práce a změny nepřipustí ani od městských částí, natož od veřejnosti.

+3/0
19.1.2015 22:51
Foto

P62e37t74r 61S14m89e98j59k82a61l 5531634187976

už aby se ale dohodli na zahájení stavby metra D...

http://e-petice.cz/petitions/metroD.html

0/0
19.1.2015 22:46

J33a43k49u74b 55M54a79š76e94k 6192766510767

nebudte takovy optimista, toho my se nedozijem. kouknete na Blanku. To je ostuda naroda a to je kraticky tunel proti celemu D. tunel kterej by se mel stavet rok se patla  8let.

+1/0
20.1.2015 0:57

K69a20r17e49l 50D52r38d92a 6223435897799

Je nutná petice za něco co se připravuje? On to D někdo odkládá a zdržuje?

+1/0
20.1.2015 5:59

M46a70x13i44m 98N44o67v53á92k 8155589450706

Nejhorší na tom všem je to, že tyto návrhy zpracovává počítač a ne člověk. V minulosti se linky navrhovali vždy tak, aby člověk pohodlně a s co nejméně přestupy dojel do nejfrekventovanějších bodů a aby mu to trvalo co nejkratší dobu. Dnes si ROPID představuje, že člověk bude rád přestupovat jak m.gor z jedné linky na druhou a snad i víc projede, když bude stát v mrazu na přestup, který jindy absolvovat nemusel - kapitalismus.

Nejlepším příkladem toho o čem mluvím je příklad linek tramvají 3 a 17, které vyjíždějí obě z Kobylis a setkávají se - světe div se - zase v Modřanech - tady tedy pár zastávek od sebe, ale na stejné koleji..?

Stejně je to i s linkami 9 a 16 když jede člověk z Řep, tak se zase dostane - neuvěřitelně - na Žižkov..?

Další krásný příklad toho o čem jsem psal výše je zcela neuvěřitelné číslo ukončení spojů v centru města nebo někde na periferii - třeba na Výstavišti jsou ukončeny 3 spoje, jako by tam bylo větší sídliště než třeba sídliště Ďáblice, Řepy nebo Dejvice.

Další je zmršení linky 10, která vede z Ďáblic na Spořilov, což není o moc dál, kudy projíždí linka 136, která - světe div se - jede také skoro z Ďáblic.

Nebo ukončení dokonce dvou linek na Olšanských hřbitovech - zase, proč zde tyto linky jen neprojíždějí..? Je to proto, že někdo z ROPIDu prostě jen chce, aby lidé jen více PŘESEDALI a tím utráceli více peněz a ztráceli více času - jinak si to nedovedu vysvětlit.

Ale co je nejdůležitější, že většina linek, která začíná na velkých sídlištích končí na nefrekventovaných místech - Výstaviště, Bráník, Olšanské hřbitovy, Čechovo náměstí, Střelničná.

Ještě jste zapoměli využít konečné na Špejchaře, ve Dvorcích a U Zvonařky - tam bych ukončil v každé alespoň 3 linky, tak jako je to na Výstavišti a ještě bych mezi Dvorci a Bráníkem udělal novou linku, aby to bylo přehlednější a bylo by to dokonalé :o) Chaos by mohl vypuknout.

Ne opravdu, zkuste si dát mokrý hadr na hlavu a pokuste se ten b.rdel co jste tu udělali v roce 2012 trochu napravit.

+4/0
19.1.2015 21:54
Foto

M29a19r69t84i41n 64Š84u61b23r39t 1495741224125

Buďte si jistý, že všechny tyto návrhy zpracovává člověk a nikoli počítač. A všechny věci, které jste popsal, jsou záměrem těch dvou lidí, co to navrhují. Jim se prostě líbí, když všechny linky jezdí pokud možno spolu z jednoho konce města na druhý a někde uprostřed se mezi těmi svazky linek přestupuje. Oni věří, že to je pokrok a zcela záměrně to tak navrhují. Plus si prostě rádi hrají s čísly a barvičkami, asi jako osmiletí kluci, kterým se líbí tramvajky a autobusy.

+5/−1
19.1.2015 22:39

P20e79t15r 21N98e59c93h19a83n75i42c94k74ý 7193976828640

Oni si totiž ty linky představují jako další linky metra a mezi nimi dělají přestupy. Rozhodně to tak vypadá..

0/0
20.1.2015 9:56

J61o71s77e30f 43K67o18m79á78r14e28k 5324402624689

Argumentovat u změny letité páteřní linky 22 tím, že stojí v kolonách na Malé Straně - ano, to se bezesporu stává, nicméně Praha slibovala po otevření Blanky uzavřít MS jen pro rezidenty a zásobování. Samozřejmě je otázka, kdy se tak opravdu stane, ale jelikož by se to čistě teoreticky mohlo krýt s datem zprovoznění nového metra, přijde mi ukvapené. A hlavně blbé.

+2/0
19.1.2015 21:41

R86o42b57e73r86t 92P58u85č75í20k 5341934510462

Nechápu ukončení TRAM 16 na zastávce Nádr.Vysočany a její novou jednovozovou náhradu č.19 v úseku Palmovka - Lehovec. Ušetří se jeden vůz v úseku Nádr.Vysočany - Lehovec, ale v úseku Palmovka - Nádr.Vysočany budou jezdit tramvaje 16 (2 vozy) i 19 (jeden vůz), čili tři. Úspora skoro žádná a nucený přestup pro starší a invalidní cestující v bývalé trase 16. úplná pohroma.

+3/−1
19.1.2015 20:45

E88l75a 63Č40u74l87í13k43o80v75á 5217967416301

A nechtěl by někdo Ropid zrušit? Nějak mě ten jejich humor typu "vylezu z metra a vidím dvoje červená světla v dáli"  nebaví...

+4/−1
19.1.2015 20:16
Foto

B54r75o86n53i22s73l17a42v 61G33a94b70r13y85š 2122209191

Na tom nic vtipného nevidím. Když jdu ulicí na tramvaj a vidím ji přijíždět na zastávku, není třeba spěchat. Než tam totiž dojdu, přijedou další dvě. A já v klidu nastoupím do třetí.

+1/−2
19.1.2015 20:25

E73l65a 42Č88u38l63í91k65o74v65á 5537607806611

No, mně taky nepřijde vtipný, když metro přijede ve 34, a jeden autobus odjede ve 30 a druhej ve 36 a další jede v 52...

+4/−1
19.1.2015 20:28
Foto

B89r61o37n40i98s33l80a80v 77G38a56b24r39y44š 2132849271

Přestávám tomu rozumět. Jeden píše, že MHD kromě dvou bezdomovců a řidiče nikdo nejezdí, a pak tady vidím plno kritiky a připomínek, že to zase nenavazuje.

Co je to za linku, na kterou přestupujete?

0/−2
19.1.2015 20:32

E40l69a 66Č47u40l97í41k25o21v94á 5867477186631

Tohle je stav metro Želivského - Limuzská, ale podobné věci se dějí třeba u linek 195, 177. Od doby, kdy to změnili to nenavazuje vůbec. A v sobotu jezdí autobusy pozdě tak, že navazující spoj, byť má třeba i 5minutovou rezervu, prostě ujede.

+2/0
19.1.2015 20:35
Foto

B80r79o70n15i19s74l54a12v 86G38a91b87r14y41š 2242339561

Třeba to teď změní. A pokud ne, nic Vám nebrání se ozvat. Když Vám krejčí špatně přišije knoflík, taky to půjdete reklamovat.

0/−2
19.1.2015 20:39

E61l89a 48Č22u90l24í24k58o62v94á 5247877386921

Reklamovali jsme to hromadně milionkrát,.. ale dum spiro spero... :-)

+2/0
19.1.2015 20:51

R43o69b74e74r43t 68H39o93m19o71l38k82a 2370542522931

Přesně kvůli tomuhle jsem rád, že jsme se z Malešic odstěhovali. Kde jsou ty časy, kdy ze Želivského na Sídliště Malešice jely dvě linky a interval si v každou denní dobu půlily. Ve špičce po 3 minutách, v sedle a večer po 5 minutách. Teď člověk buď vysprintuje eskalátor a má to tak 50/50 že mu autobus neujede, nebo vyjde normálně a čeká třeba 12 minut na narvané zastávce, protože oba busy jedou s rozpětím 1-2 minut a pak dlouho nic. K tomu zkrácení 133, prodloužení 155, změna 163, prodloužení, zkrácení, prodloužení, zkrácení, změna - a ve finále je to řiť světa, kam/odkud se nedá dostat... Všechny autobusy váznou v kolonách, takže jestli vůbec přijedou je sázka do loterie...

+1/0
19.1.2015 21:07

F98r10a86n47t35i57š69e50k 89V65a56n55ě55k 1787394247587

No ještě nemá metro, tak velkou infrastrukturu, že by se prohazovaly linky metra, i když technicky by se dalo jezdit bez problému z Hájí do Depa Hostivař. Třeba nás jednou překvapí a přepísmenují trasy.:-)

+3/−1
19.1.2015 18:54

P45a58v27e39l 66S80l64a27m66a 9799752821177

Odpoved F Drapala na dotaz proc se meni trasy linek na vychode Prahy: Trasy linek se v dane oblasti moc nemeni...No ,tak jen tak namatkou. 136,139,124,196, to vubec nejsou kosmeticke zmeny ale docela zasadni .Je videt,ze Ropid je SYSTEMOVA a KONCEPCNI organizace kdyz ani jeji mluvci nevi o cem mluvi...

+3/0
19.1.2015 18:01

I85v69o 15G68o95v23a10n 1893679857

Proti roku 2008 klesl počet spojů minimálně o 20% a ještě na nás chystají tuhle boudu, aby mohli DP rozkrádat ještě víc než do teď. Kde jsou ty ušetřené peníze, kdo si je cpe do kapes?

0/−2
19.1.2015 16:36
Foto

B10r33o84n76i21s82l48a39v 41G24a34b91r95y34š 2642429291

Sleduju výkony MHD v celé republice a Praha vypadá takto:

19.11.2011 - 28913 spojů v pracovním dni,

06.05.2013 - 28634,

09.09.2013 - 29516,

10.02.2014 - 28382,

17.06.2014 - 28382,

17.09.2014 - 29151.

Bohužel data z předchozích let nemám, se sledováním jsem začal pozdě. Ale počet vypravených spojů se mění nejen během týdne, ale i během roku. Z hlediska statistiky se považuje za průměrný měsíc květen. Jiný je počet v lednu, jiný v září.

0/0
19.1.2015 16:55
Foto

P32a30v67e76l 92F66r82u79m86e49r85t 5827254237678

Zvláštní, co si pamatuju ještě ten starý systém před všemi těmi změnami, tak alespoň na trasách, po kterých se pohybuju já, jsem si všiml naopak kapacitního navýšení.

Třeba do Modřan dřív jezdily linky 17, 3 a špičková sólo posila 21. Dnes jezdí do Modřan tzv. páteřní linka 17 (s polovičním intervalem, tj. počítejte to jako 2 linky) a ve špičce linka 3 (která oproti historické 21 jezdí v soupravách). Takže kapacitní posílení o jeden tramvajový vůz ve špičce oproti dřívějšímu stavu. Dále po nábřeží od Palačáku na Staroměstskou dnes jezdí tramvaje 2x častěji než před 2008 (díky změně linky 17 na páteřní linku) a toto je hodně pozitivní změna, před rokem 2008 jste klidně na Staroměstské večer tvrdl i 20 minut, než přijela 17, dnes maximálně 10. A toto není zdaleka jediný případ posílení.

A dle nového návrhu je vidět, že v dotčených oblastech nového metra nedojde k žádnému zásadnímu ořezání tramvají, jak pořád někteří strašili, že třeba na Petřiny nebo na Šárku bude jezdit jen jediná linka. A navíc do Podbaby nově obě linky v soupravách (takže kapacitní navýšení).

Ale já mám takovou obavu, že někteří lidi prostě budou pořád brblat a brblat, ikdyby tu jezdily tramvaje prokládané diamanty s minutovými intervaly.

+2/−1
19.1.2015 17:49
Foto

B76r72o27n15i80s14l52a44v 28G49a44b68r81y92š 2722809141

To zase budou nadávat, že ty diamantové vzduchovoziče připravily daňové poplatníky o spoustu peněz a že si někdo nahrabal.

0/−1
19.1.2015 18:06

R62o93b77e69r10t 18H16o66m12o96l34k42a 2610552252111

Tak třeba v Modřanech jsem bydlel od postavení sídliště Baba III. Pamatuju si, jak se v r.1995 dostavěla "tramvajová rychlodráha do Modřan" s tím, že to přinese úžasně rychlé spojení do centra. A pamatuju minimálně 3 kompletní rekonstrukce, kdy trať dlouho stála (a to nepočítám povodně a související odstávku). Mimochodem, jedna z původních proklamací byla taková, že sice přeložením železniční trati vznikne efektivní protipovodňová bariéra, ale samotné těleso tramvajové trati bude odolné povodním a provoz zůstane zachován i při záplavách. Nestalo se. Původní spojení 3 linky - 3,17,21 - to souhlasí. Jenže 3 teď do Modřan prakticky nejezdí (viz. její jízdní řád), 21 zrušili. 17 je za to všechno dost chabá náhrada, byť je to páteřní tramvaj. Navíc rychlost 70km/h v celém úseku se jaksi konala jen prvních pár měsíců. Takže ve finále? Zoufalost...

+1/0
19.1.2015 22:08

I66v25o 32G17o58v60a25n 1783849487

Á, placení diskutéři s připravenými statistikami. Manipulujete a lžete!!

0/0
19.1.2015 19:31
Foto

B36r58o97n10i85s23l68a81v 30G31a45b96r76y63š 2202479781

Ta čísla jsou dohledatelná v ročenkách dopravy. Navíc je to podklad k disertaci. Nevím, o jaké manipulaci a lži mluvíte. Když Vám napíšu denní teploty za poslední měsíc v Pardubicích, taky to bude manipulace a lež?

PS: na iDnes sbírám akorát tak íčka jako Vy.

0/0
19.1.2015 20:29

R17e28n11é 65C93v28r67k25a77l 9506739546126

Proč děláte rozhovor, když pak rádobyosobnost neuzná za vhodné na položený dotaz odpovědět??Rv

+1/0
19.1.2015 16:35

M78i98c83h60a81l 57M68e11č20i21a72r 1780350939645

Je jedna linka už dostatočný dôvod na BUS pruh v Strahovskom tuneli? Pre istotu už by som ho predmaľoval aj v Blanke...

0/−4
19.1.2015 15:59

M68i47l68a95n 21Š80i18n59d83e82l42á40ř 7395835178723

Žádnej bus pruh nebude, nešiřte bludy. Rv

+5/0
19.1.2015 16:01

M94i37c27h52a46l 23M26e80č61i78a77r 1950170389865

Nič nešírim, len dávam rečnícku otázku.. a aby ste za pol roka nebol prekvapený,...

0/0
19.1.2015 16:04

R67o33m12a56n 40P80o76l43á30č70e48k 5106769485

Už ted je Blanka projektovaná jen tak tak na ty kapacity co tam vjedou... Takže na BUS pruh opravdu zapomente...

0/0
19.1.2015 16:05

K27a38r27e12l 48N77o51v18o51t28n54ý 4306860435415

Nedovedu si představit posílení v Ječné/IPP a zároveň zachování normální propustnosti, už takhle se tam ty tramvaje nevejdou...

+11/0
19.1.2015 15:30

R13a21d52e54k 94J74a16n37a36t76a 9905276924962

Já ano. Stačí jim dát více času v cyklu křižovatky s magistrálou. Pravda, automobilisté budou prskat.

+7/0
19.1.2015 15:36

M81a97r23t48i41n 44Š50u59l93c 2687599440595

Bude tam jezdit 45 souprav za hodinu ve špičce. To je jedna souprava každých 80 sekund. Na to jsou myslím semafory na křižovatce s magistrálou nastaveny už teď. Navíc při zelené stíhají projet 2 soupravy, když je volná zastávka na IPP.

+2/0
19.1.2015 15:41

K81a83r11e19l 92N43o12v27o58t94n54ý 4816730215105

A z druhé strany, od "Míráku", v Jugoslávské? Tam před IPP občas stojí i 2 soupravy!

A pro J.R., změna cyklu by myslím nic nepřinesla, dnes projedou 2 soupravy a více se na stanici stejně nevejde. A správně, jenom by to naštvalo automobilisty a zhoršilo průjezdnost v Legerově.

+1/0
19.1.2015 15:59

R89o34m56a59n 58P20o69l30á41č81e54k 5986899525

Problém je v tom, že pak budou mít osypky na radnici Prahy 4 až budou auta stát u Pankráce...

+2/0
19.1.2015 16:04

A27l83e94x60a25n33d53r 34V67i97d83n90e79r 1327130677665

dokud bude jezdit jednovagonovy tramvaje je mhd na pikacu

+16/−1
19.1.2015 15:15

A67n33d49r69e68j 21O98l85e48k22s63a 3695371477441

Souhlas. To je opravdu dílo hlavní postavy Dostojevského románu. Například osmička. O víkendech se jezdí trvale nastojáka, je narvaná, ačkoli spojuje 2 oblasti dosažitelné metrem. Jenže pozor, v metru vás čeká přestup na Můstku, což je pochoďák bílou kanalizací. Mnoho lidí jede raději vyhlídkovou trasu bez přestupu, aspoň je během cesty vidět ven.... Nebo 12 ka - ještě lepší příklad, protože ta jede ze Smíchova na Palmovku - po trase metra B. Jezdí neustále plná, když do ní vlezete na Smíchově, zjistíte, že většina lidí jede až do Holešovic - nesednete si za celou cestu.

+2/0
19.1.2015 15:34

J21a73k41u20b 59M30a58š86e56k 6642666570757

dokud budou vubec jezdit tramvaje tak je to na pikcu. Tramvaj je nejhorsi zpusob dopravy. pouzivaji se jen u nas a dal na vychod a apak v SanFrancu jako atrakce. Jinde uz prisli na to ze je to absolutne k nasrani cestovat timto demoprostredkem.

0/−3
20.1.2015 1:01
Foto

Z66b40y46n26ě73k 24M86e74l50i82c57h71a94r 9745767215889

hmmm, zajímavý čtení o problémech, které se mě netýkají :-)

+1/−14
19.1.2015 15:03

M64i39c59h49a79l 15C89h91a18l46u19p45a 6918140119633

Tak proč to čteš?

+2/0
19.1.2015 20:06

2335284178743

nevi nekdo, kolik byla a je dotace na MHD a na ROPID od hl.m Prahy? Nejak to nemuzu najit, ani v rozpoctech Prahy.. Diky

0/0
19.1.2015 14:46

M46i95r22o60s68l69a89v 82Z47i63k54m81u75n66d 7109363964363

Je iluzorní představa, že se podaří vytvořit ideální dopravní systém, který uspokojí všechny zákazníky. Nedokáží to nikde ve světě, ani dopravně dokonalém Švýcarském cestovním systému ...

Plně SPOKOJENI nebudou všichni uživatelé veřejné dopravy NIKDY ....

Pozitivní je, že se zruší NESMYSLNÉ lámání linek 14/24 a 24/14 na Ortenově náměstí, které se dalo vyřešit jinak (minimálně dvě možnosti), stačilo zapojit zdravý rozum ....

Zcela teoreticky postačuje na pokrytý všech tramvajových tras a "vnějších obratišť" deset linek TRAM ....

+5/−3
19.1.2015 14:24

E86l35i55š33k64a 77K77a39ň57o78v56s18k71á 2567680455527

Jestli je něco dokonalé, pak to není švýcarský dopravní systém, ale pražská MHD, která patří mezi světovou špičku. Samozřejmě pokud pominu "administrativní" nedostatky v podobě předražených zakázek, ale pokud jde o dopravu samotnou, málokde se mohou chlubit tak hustou a frekventovanou sítí včetně přesnosti a spolehlivosti spojů.

+12/−2
19.1.2015 14:35

O68n27d98ř79e19j 24H17o54r53á90k 8369694341

Přesnost a spolehlivost spojů? Žijete ve stejné Praze jako já?

0/−6
19.1.2015 16:01

M14i73r65o95s41l80a28v 22Z40i44k81m39u21n21d 7369383914973

Moment, mícháte dvě věci dohromady ... já nezpochybňuji poměrně vysokou kvalitu MHD v Praze, konstatuji, že sebedokonalejší systém nevyhoví všem, ani v tom Švýcarsku, ani v Praze.

 Rozdíl mezi Prahou a MHD ve Švýcarsku je především v tom, že se tam neplýtvá, na rozdíl od Prahy, kde na každé lince je minimálně dvojice souprav nasazena zbytečně ... postůjte na konečné, jak dlouho tam souprava stojí, podívejte se, kolik souprav, kde a jak dlouho stojí v Baselu, Zürichu, Bernu ... podobně kolik kde stojí BUSů stejného čísla linky ...

V zemi helvetského kříže po jednom vozidle, pobyt tak asi 60 - 80 % intervalu mezi spoji (cca 5 minut) a ihned po příjezdu je možné do vozidla nastupovat ... ne jako v Praze - minutu před odjezdem ...

0/−1
19.1.2015 16:15
Foto

B22r40o24n41i19s96l55a76v 20G48a78b20r85y50š 2682339741

"Dobrý den.Proč prosím stále víc a víc zavádíte tzv.solo vozy? Všechny tramvaje,které jedou přes centrum jsou pak tak plné,že cestování připomíná dobu před 30 lety .Šetření na úkor cestujících. To samé platí o víkendech kdy jsou intervaly dlouhé. Nestálo by za úvahu alespoň v sobotu dopoledne a v neděli v podvečer intervaly zkrátit? Zkuste se projet od hl. či Masarykova nádraží. Beznadějně nacpané soupravy a to i dvouvozové.Děkuji. Ing.Bárta"

Píšete, že je minimálně dvojice souprav nasazena zbytečně, pan Bárta, že jsou beznadějně narvané. Můžete mi tedy vysvětlit, kolik lidí a čím tedy jezdí, když pražská MHD denně přepraví 1,8 mil. cestujících?

Rozdíl mezi dopravou u nás a ve Švýcarsku je hlavně v politice.

0/−1
19.1.2015 16:32

M81a51r74t25i86n 26W40a37l81l27n50e96r 6135790264610

On, dle mého jde po tom, že tramvaje stojí na konečné a považuje za ideální stav, aby jedna tramvaj přijela a během pěti minut zase odjela (zřejmě s jiným řidičem, případně by se mohli řidiči měnit  během jízdytak, jak se třeba dnes stává na Palmovce).

Tak jsem to pochopil já.

+1/0
19.1.2015 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.