Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Část pražských radnic se bouří proti změnám v hromadné dopravě

Některým pražským radnicím se nelíbí plánované změny v městské hromadné dopravě. Protestují například proti prodlužování intervalů nebo změně tras některých spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a88r29c30e34l 62H17r60o73c46h 9319989702

No a já vůl si dneska sedl do čtyřky, že mě odveze domů... ;-D

0/0
23.1.2015 15:23

K35a78r33e85l 92D52r16d16a 6703165467339

Tramvaje fungují v Praze na principu fast foodu a jídla obohaceného látkami zvýrazňujícími chuť a vůni. Bacha na to! ;-D

  To je výsledek z minulé diskuse. Tramvajová doprava je ve městě postradatelná a nahraditelná. Když už jezdí, musí usilovat o dostatečnou poptávku a podbízet se zákazníkům. Je to kapacitní doprava. Aby byla investice a hustý provoz oprávněný, musí tramvaj nalákat plno zájemců. Jinak jde jejich existence do kopru.

  Jde o krátké intervaly. O jednodušší či žádné přestupy bez schodů a námahy. Jde o zbytečné okružní jízdy Prahou. O přímé spoje z Lhoty A do Lhoty B přes Václavské náměstí. Wifi. Klimatizaci... 

  Počet cestujících je v Praze limitován. Takže se odlákávají cestující metru a investice do metra se před zraky všech radostně znehodnocují.

  To vše proto, že Češi tramvaje vyrábí a potřebují v Praze zákazníkům dokázat, jaký je to báječný dopravní prostředek. Proto je dobré, když Pražané zapomenou, že mají vlastní nohy, umřou o 20 let dříve a vedle podpory plzeňské byznysu šetří i sociální systém Česka. ;-D

0/−9
22.1.2015 11:47

M81i26l10o78š 87Ž95a92t38e46č39k49a 9206977312

Tramvaje jsou naopak skvely dopravni prostredek a v mnoha castech metropole jsou lepsi nez metro....

+1/0
23.1.2015 0:22

K85a31r47e42l 21D35r64d10a 6273565887959

Ano, konkurují metru. Jsme arabští šejkové. Nám to rozhazování peněz nevadí. Maximální pohodlí musí být v pražské MHD zajištěno hlavně pro ty, kteří nemají na auto, ale zato umí hodně hlasitě řvát a odmítají chodit. ;-D

  Tramvaje by se mi líbily hlavně jako tratě do míst, kam se metro nevyplatí. (Dočasně či trvale.) Jako ucelená dopravní síť vzájemně se s metrem podporující a doplňující. Jako doprava po obvodu města, spojující hvězdicové linky metra. (Což reálně i částečně je. Jenom dnes musí každá linka vést přes Pavlák či Václavák dle požadavku lenochů.)

  Mám mít před barákem tramvajovou smyčku, zničenou ulici, zrušené autobusy, rozházené zastávky mezi tramvajemi a autobusy, nebezpečné přechody, šílený otevřený kolejový svršek, komplikovanou dopravní situaci jako řidič auta, skřípot a vrzání... A to proto, abych mohl "pohodlně jezdit" mezi Háji a Opatovem. Bude to stát jen 3 mld. Kč. A je to preferovaný projekt. Český tramvajový Kocourkov k nepochopení a ke cvičné střelbě na tramvajové fandy v nízkém porostu. ;-D

0/−2
23.1.2015 8:54

K90a64r84e33l 48D28r22d83a 6113795907599

Kocourkov zahajuje akcí Na Dědině. Než sem nedej Bože dorazí metro z Motola, musí zde být tramvaje. Nová trať vede přes základní školu, aby z dětí byly preclíky. Aby se ochránila stávající zeleň tak se trať pustí přes armádní pozemek a zlikviduje se zeleň zde. Vznikne zde něco jako na Václaváku u Václava. Koleje trati budou lemovat stromovou alej. A zruší se 120 parkovacích míst na místním sídlišti.

  Dle zpráv, proběhlo právě veřejné jednání a tramvajoví fandové a lobbisté zde utržili mnoho povrchových zranění a zlomenin. Proto je třeba projekt uspíšit a zabezpečit stavitele armádou a policií, aby je "budoucí šťastní cestující" nezabili. ;-D

0/0
23.1.2015 9:06

M93a58r35c15e42l 87H48r82o74c93h 9309309832

Svému příjmení děláte čest 8-o Stejný blbec...

+1/−1
23.1.2015 15:20

K32a72r34e97l 26D25r82d32a 6983985117729

Procházky nízkým porostem Vám nenutím, a ani neradím. ;-D

  (Netuším jakého jmenovce myslíte, Vyšší princip či skokana roku?)

0/0
23.1.2015 16:33

K61a15r11e90l 84M47a84r50t56i82n26e76c 6398938846674

Ja temu Ropídu skutočně fandím a k tým zmenám trás liniek by malo dochádzať častějšije. 

Týmto ludja majú možnosť nielen poznať aj iné čiásti nášej prekrásnej stovežátej matíčky Prahy a něbudú ako tupcí jazdít ibá jednú, či dvomi trasámi doněkoněčna a do zblbnutija, ale budú musieť aj premýšlať a mozok namáhať, což napomáha duševnej kondýciji a udržuje zdravije a mysel.

+2/−1
22.1.2015 1:42

J49i22ř25i69n63a 13S63a95v49o58v13a 1631745766703

á - trapný troll se svým pseudojazykem opět na scéně!

kdybyste byl alespoň vtipný, ale vy jste vždycky jen směšný;

0/0
23.1.2015 8:52

J58a35n 14N68o36v43ý 5813835199822

Tohle je všechno víceméně kosmetika. Spíš mě zajímá, kdy se konečně vrátí tramvaje na Václavák? To by byla zásadní změna k lepšímu. Ne jen pořád dokola, že se někde nějaké linky sloučí, nebo se nějaké lince o pár zastávek někde ubere a jiné jinde přidá...!!

+2/−3
21.1.2015 23:11

M45i43l74o89š 17Ž30a86t31e97č64k59a 9866847122

Na co by se na Vaclavak vracela tramvaj? Stredem jezdi a jinak je to dobra pesi zona....

+4/−3
21.1.2015 23:16

J11o46s94e44f 87S80c86h81m15i54d27t 5133897253402

Vy chodíte v těch keřích uprostřed?

+3/−4
21.1.2015 23:24

J15a40n 41N60o79v67ý 5303305599502

Asi proto, že by to znamenalo zásadní zkvalitnění v propojení Prahy 1 a 2 a v návaznosti i dalších částí, třeba? Že by ubylo okružních jízd po současných trasách a dalo by se projíždět přímo, třeba? Pro přestup na metro by se nemuselo jít zbytečně pěšky nějakých cca. 250 metrů navíc podchodem a přes celý park kolem muzea, třeba? Fungovalo to tak po celou historii tramvajové dopravy v Praze, dokud to komanči nezrušili, třeba? A jestli chodíte po pěší zóně prostředkem, kde dřív bývaly koleje....

+5/−2
22.1.2015 0:13

J81i75n53d78r16a 98V48o28š66t37a 1414444879732

Praha 1 se tomu zuřivě brání. Přitom je to nesmysl, Václaváku by to jen prospělo. Je ale pravděpodobné, že by se mohly obnovit koleje z Vinohradské k Hlavnímu nádraží (Opletalovou).

+5/−1
22.1.2015 1:38

V93l63a55d92i83m62í13r 83H40o82l33ý 8534561526507

...a to by bylo podle mně nejlepší řešení.

+1/−1
22.1.2015 7:07

K27a43r26e73l 84D47r98d20a 6373365487289

Nezapomeňte počty nehod, přejetých a mrtvých. Nyní jsem zahlédl statistiku, tramvaj má v Praze z MHD absolutně největší nehodovost. Proč asi pořád jede hlášení "chodec nemá přednost před tramvají". Přitom tady stále poslouchám, jak jdou pěší zóny a tramvaje ve městech krásně dohromady...

  Včera někoho přejela tramvaj na náměstí Republiky, bylo to se zraněním a doprava stála od 8:30 do 10:40.

  Na Žižkově registruji neustále tramvajové nehody, sražené a mrtvé. A to sleduji jednu trať v "ideálním provedení".

  Argumentovat přestupem na Muzeu, jako zbytečnou chůzí na 250 metrů v populaci umírající na nedostatek pohybu, je neskonale hloupé. ;-)

  (Navíc lžete. Jde o vzdálenost 80 m. Takže se zacházkou podchody včetně podchodů metra to udělá 250 m leda tak od sedačky v tramvaji k sedačce v metru a ještě se čtvrthodinovou procházkou po zdejších obchodech. Říkat pěti krokům "celý park"... Ts, ts.

  Přitom vedle máte Hlavní nádraží, kde je přestup na tramvaj Šervůdem dlouhý 200 m.)

+1/−4
22.1.2015 8:14

J57i12ř72í 94Ř52e86h84o13ř 9738378756878

šervůdem by mohla jezdit dětská mašinka  ;-D?

0/0
22.1.2015 9:46

K91a22r95e81l 54D91r75d25a 6203975287249

Co je tady k smíchu? Tramvajová lobby? Šervůd má být vykácen, parkující auta vystrnaděna bez náhrady a povede zde tramvaj. Protože se pořád tlačí na Václavák. Rv:-P ;-D

0/−2
22.1.2015 11:31

R87a56d63e44k 64T57o23m84a29s69e34k 5303790618985

Že se ty tramvajáci chodcům neuhnou, co? Děs tohleto chování ;-D

Ale nevím tedy na kterém Žižkově žijete, sražených a mrtvých je v Praze minimum. Pokud tvrdíte opak, dohledejte prosím tu Vaši statistiku.

A pro Vaši informaci, o přestup na Muzeu vůbec nejde. Jde o to ulevit naprosto kolabujícímu úseku I.P.Pavlova - Karlovo náměstí, kde je situace již teď neúnosná.

+5/0
22.1.2015 9:57

K62a42r39e51l 46D19r59d30a 6283245397669

Tomu rozumím. Proto má být neúnosná situace přenesena na Václavák, a to neúnosná hlavně pro chodce? Přitom ty tramvaje jezdí centrem často poloprázdné, paralelně s metrem a zcela jednoznačně jde o nadbytečnou dopravu a lenost, protože většina zdravých cestujících by mohla využít nohy, metro a přestupy. ;-)

+1/−6
22.1.2015 11:27

J72a71n 94N42o91v73ý 5753385989372

Víte co mě naopak přijde neskonale, ale až brutálně hloupé a tupé? Když někdo argumentuje tím, že má národ nedostatek pohybu, tak jim 250 m pěšky při přestupu jen prospěje. Pak můžeme rovnou všude škrtnout každou druhou zastávku, ať se národ proběhne, ne? Promiňte, ale toto cpát do argumentace o zkvalitňování MHD je úplně choré. Jinak 80 metrů od zastávky tramvaje Muzeum, tím podchodem dolů a následně parkem až do vestibulu metra považuji za vtip dne, a skoro bych se Vás chtěl zeptat zda-li jste tam vůbec někdy byl?;-D Vyzývám Vás abyste přestal lhát o pěti krocích (to byste musel mít sedmimílové boty) a procházkou po obchodech, pakliže chcete přestoupit, tak rychle a ne se při tom procházet po obchůdcích v podchodu. (pozn. Vám trvá 5 kroků 1/4 hodiny?). Problém délky přestupu z Hlavního přes Šervůd je jistě také nepříjemný a měl by se řešit, jenže je to násobně menší problém, než navrácení tramvají zpět na Václavák, protože by to přineslo ještě navíc obrovskou úlevu pro dnes zcela přeplněnou trasu I.P.Pavlova - Karlovo náměstí.

+2/−1
22.1.2015 14:57

K49a39r71e27l 73D92r72d52a 6713605747409

Lenochu, sobče! Pro vašich pět kroků navíc byste ničil tisícům lidí Václavák. ;-)

  Měřím to na mapách. Od zastávky tramvaje k vestibulu metra cca 80 m čistá míra. Něco lze přidat za to kličkování u podchodu. Na 40 m od tramvaje jsou dokonce výtahy na A plné lidí. (Dle mého, by se měly výtahy nechat pokud možno vozíčkářům, kočárkům a seniorům a považuji to za zneužívání a bezohlednost. Po eskalátorech by to bylo také rychle schůdné. Co naděláme, cestují tudy lenoši z tramvají.)

  Ne, přestup Šervůdem není nepříjemný a vůbec bych ho neřešil. (Je to ostatně neřešitelné.) Já třeba chodím rád. Dávám to sem jen jako příklad jak vypadá "250 m parkem".

  A jde o vzorový problém. Díky třeba Vám se protáhne alespoň tramvaj Opletalkou. Bude zastávka před budovou Hlavního nádraží, bude zastávka ta dnešní v Bolzanově. Tramvaje z Vinohrad pojedou k Masaryčce či Jindřišskou, aby se "ulevilo Pavláku". (O Žižkovu se neuvažuje.) Opravdu cestující ve směru z Vinohrad potřebují hromadně zevlovat na Senovážném náměstí, kde jsou všechny směry dnes přetížené? ;-)

0/−1
22.1.2015 19:03

J75i61ř77i68n76a 76S78a96v43o26v50a 1271565226563

na Žižkově registrujete NEUSTÁLE sražené a mrtvé? ale jděte ;-)

0/0
23.1.2015 8:54

K73a90r37e15l 84D70r63d14a 6893225747909

Olšanské náměstí, Olšanská. Kolize s autem 4 do měsíce. Cinkot na řidiče 450x za den. Naposledy populární sešrotování policejní Octávky. Pak na stejném místě rozporcovaná chodkyně. Následně sražený chodec na Bolzanově. To bylo jen před svátky. Předtím tady zemřel motorkář, mladý kluk. Detaily neznám, těžko říct, bylo to před přejezdem, patrně chtěl přes koleje, přibrzdil a auta ho dostala. Byly tady měsíc svíčky "na trati".

  Když se tady udělal otevřený kolejový svršek, vykašlali se stavitelé na chodce. Takže tady docházelo k úrazům, když lidi přelézali kolejiště. (To je vydařená rekonstrukce trati, kdy stál celý Žižkov. Počítám tak 2008.)

  Takže jděte někam Vy. ;-)

0/0
23.1.2015 9:25

K84a37r54e71l 67D15r97d41a 6293795247159

Ten motorkář, to bylo snad naopak. Auto nečekaně přibrzdilo, že bude přejíždět koleje a on to do něj napral.

0/0
23.1.2015 9:29

J98a60n 29L40i15b22i31c98h 9272808265783

Tradiční ropidská mafie vytvoří nové jízdní řády a pak se lidé nedostanou do práce.

+2/0
21.1.2015 23:02

V79l32a68d54i15m96í72r 78H64o12l86ý 8224151706777

Autem, taxíkem, stopem,pěšmo, na kole... 

Způsobů je víc, tak žádné výmluvy!

 ;-)

0/0
22.1.2015 7:10

J59a51r24o24m54í20r 23K10a85p19l44a72n 7838984532914

Na koni :-P

0/0
22.1.2015 13:44

P67a56v38e92l 86K81a38r86e24s 8820503366433

na zádech

0/0
22.1.2015 14:07

J58i41n27d10r51a 52V48o74š65t12a 1334694199672

Nevím, čím si Smíchov zasloužil takové zhoršení tramvajové dopravy. V sedle pracovního dne jsou ze čtyř linek 2. Večer bude absence 14 na Barrandov zvlášť citlivá. Když se něco stane na Malé Straně, na Barrandov nepojede nic. Ropid zřejmě považuje za hodné zachování jen linky, které se přeplňují.

+5/0
21.1.2015 22:54

M67i94l62o10š 93S65e58t94í54k 3589429844710

Mě to přijde, že podle změn v MHD se dá vypozorovat, kde bydlí tvůrčí pracovníci Ropidu ;-D

+1/0
22.1.2015 9:05

R36a40d37e71k 73T52o59m12a54s83e57k 5103520918895

Někdo určitě u nás na Praze 3. Z těchto změn vychází Vinohrady/Žižkov jako vítěz :-)

0/0
22.1.2015 9:59

L68a27d71i70s28l28a29v 50M41a77r10š46í72k 9503180665

Teda v ropidu je zase popadl myšlenkovej trust. Jako fajn některý změny chápu, třeba sloučit 225 a 214 se nabízelo, ale zase proč je nesloučily pod 225 a vymýšlí tomu nový číslo, který každýmu prd řekne. Na kolejích jim, pro mě až nečekaně, došlo, že to co udělali v roce 2012 nebyl až zas tak super nápad, tak to teď žehlej, Ale zase proč si neudělat strejčka na další roky, tak nám tam vrzli pár přestupů který se třeba o zastávku míjej. 

Ale hleďme na to z lepší stránky alespoň se zas pár měsíců nebudeme nudit při cestách do práce.

+2/0
21.1.2015 20:52

R75e15n80é 74C92v41r47k93a25l 9456599546206

Dobrý nápad? K 225 vznikla 214 myšlenkovými pochody ROPRDU při posledním jejich velkém třesku. Takže (ro) prd dobrý nápad, ale odstranění s velkou slávou zavedeného nesmyslu. ;-O

0/0
22.1.2015 10:58

J17a57n 51K61u67č15e26r54a 2967232186223

Já jsem zase doufal v návrat 17 do Ďáblic, ale místo toho nám pošlou 10 celkem nelogicky k Muzeu a I. P. Pavlovu, což každý normální člověk z Ďáblic dojede metrem z Ládví na rozdíl od cílů Výstaviště v Holešovicích a Staroměstské, kdy se musí přestupovat. Každá změna je (samozřejmě, jen pro mne, každý to vidí jinak) k horšímu.

+7/0
21.1.2015 19:07

R17a30d41e73k 59T64o81m42a48s43e75k 5853180608745

Nejezdila náhodou 10 "vždy" z Ďáblic na I.P.? Změnil se až úsek od I.P., ne?

0/0
22.1.2015 10:01

T85o34m75á12š 82Z68e95m31a69n 3525948214825

"„Zásadně nesouhlasíme s omezením autobusových linek spojujících Břevnov s Hradčanskou a Vítězným náměstím. Požadujeme zachování četnosti a směru linek,“ uvedla zástupkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská (SZ). "

Zelení jsou opět idiioti - chtějí autobusy kopírující metro..

+2/−8
21.1.2015 18:40

M12a50r31t18i66n 66Š80u33l26c 2627519840935

Tak oni mají trochu pravdu. Mezi Vypichem a Prašným mostem autobusy nekopírují budoucí metro, které jede přes Petřiny a Evropskou. Teď po Bělohorské a Patočkově přes Břevnov jezdí 180 na Dejvickou a 174 na Hradčanskou. Obě v krátkém intervalu a s kloubovými busy. Nově tam má jet jen 180 na Hradčanskou a spojení na Dejvickou, kde jsou mj. úřady Prahy 6 zmizí. Jediné řešení by bylo jet z Břevnova 180 k Nemocnici Motol a potom metrem a to není zrovna komfortní. Kapacitně bude jedna linka asi stačit, protože lidi, kteří jezdí 180 a 174 do Dejvic na metro přestoupí už v Motole, ale směrově to nevychází. Linku 180 chce vést Ropid na Hradčanskou, aby do budoucna mohla vjet do Blanky. Takže přání bude asi vyslyšeno tím, že najdou nějakou linku s normálními busy, kterou v intervalu méně významných linek pošlou z Vypichu na Dejvickou a bude vyřešeno.

+4/0
21.1.2015 18:55
Foto

M68a24r74t75i59n 53Š50u67b71r47t 1155381484335

Jak píše pan Šulc, ono jaksi metro v prostoru Vypichu, Kajetánky, Vojenské nemocnice a vlastně i Větrníku není. Když se lidé vrátí busem na Nemocnici Motol, třeba v sedle tam budou na pásmované metro čekat 10 minut. Když pojedou na Petřiny, zase budou nejméně 3 minuty fárat do jedné z nejhlubších stanic (cca obdoba Hradčanské). Tj. když už ty busy 174 a 180 jedou okolo Kajetánky a na Prašný most, není nic neobvyklého chtít, aby oba nejely na Hradčanskou, ale aspoň jeden jel na Kulaťák. Ona stejně 174 pojede až na Hradčanskou jen ve špičkách a 180 výhledově pojede do komplexu Blanka, takže víc než 174 ve špičkách na Kulaťák se asi vyhádat stejně nedá. On je to paradox, ale z hlediska kvality obsluhy hromadnou dopravou se po otevření metra paradoxně časově pro téměř půlku obyvatel Prahy 6 doprava zhorší, což je dáno tragicky nevhodným trasováním metra.

+7/0
21.1.2015 20:39

M14i16l69o70š 59Ž45a91t53e76č50k93a 9936617172

Nektere zmeny dobre.... Ale treba vznik nesmyslne 19 a 2 poslat pres Holesovice az do Hostivare 1 vozem..... A 14 jen ve spicce, tak to je taky sila.... Ropid presunuje 22, aby se vyhnula kolonam na Hellichovy a lidem na Barrandov nasmeruje obe tramvaje prave pres Hellichovu... To jsem napsal jen poznatky z tras, ktere znam:-)

+5/0
21.1.2015 18:29

M23a60r96t73i33n 53Š11u38l29c 2447329570985

A kolik lidí jede na Barrandov tramvají z Malostranské nebo z Holešovic? Většina lidí na Barrandov jede z Anděla nebo ze Smíchovského nádraží a tam jim trasování tramvaje přes Malou Stranu nijak nevadí...

0/−2
21.1.2015 18:34
Foto

M63a46r29t60i51n 84Š92u51b47r78t 1345121274325

No vadí, když celotýdenně pojedou na ten Barrandov jen ty linky z Malé Strany, tedy 8 a 12. Když se tam zaseknou, na Andělu nepřijede nic jiného z Karláku nebo Pavláku, aby to dojelo na Barrandov. Leda metrem pak dojet na Smíchovské nádraží a tam se narvat do sólo linky 15 ;-).

+9/0
21.1.2015 18:37

M31i30l97o18š 59Ž56a15t63e34č53k41a 9736107662

Presne tak jsem to myslel:-)

0/0
21.1.2015 18:42

M12a77r50t35i36n 87Š91u89l39c 2317429510765

Když se něco stane mezi Ohradou a Nákladovým nádražím a tramvaje tam stojí půl hodiny, projeví se to kupodivu nejvíc na druhé straně Prahy mezi Andělem a Sídlištěm Řepy. Ale pokud se mají tramvaje trasovat podle přepravních proudů, tak se někdy musí něco obětovat. IAD v Praze asi nezrušíme, mimořádné situace se naplánovat nedají a trasovat tramvaje jinak by sice odstranilo občasný problém, ale nadělalo by to víc škody v bežném provozu a nebo by to bylo mnohem dražší...

0/0
21.1.2015 18:46
Foto

M24a70r23t28i49n 31Š35u77b16r97t 1455241974525

No to máte pravdu, tramvaje se mají trasovat podle přepravních proudů, ale z Biskupcovy na Kotlářku jede maximálně 500 lidí denně, přesto tato místa spojuje vlastně ekvivalent čtyř tramvajových linek. To je ale důsledek chybné koncepce linkového vedení zaváděné od roku 2008, která výrazně zhoršuje pravidelnost obsluhy koncových úseků. Situace před rokem 2008 byla právě naopak v souhrnu levnější a funkčnější.

Kdysi jezdila linka 10 v celé trase sama a od Řep na Mírák jí pomáhala linka 4 a až od Palačáku na Biskupcovu linka 16 a od Želivského na Palmovku linka 19 a od Palmovky do Ďáblic linka 24. Bylo to podstatně funkčnější, protože při nehodě na Plzeňské lidi dál mohli jet z Karláku po Korunní, i z Želivského na Palmovku, stejně jako z Palmovky do Ďáblic. Tedy fungovaly ty základní přepravní vztahy, ty nejsilnější, sice se lidé zmáčkli, ale jeli. Dnes jede skoro celou trasu 10 s linkou 16 a pokud se něco stane na Plzeňské, tak nejede nějaký čas nic z Karláku na Korunní, z Želivského na Palmovku ani z Palmovky až do Ďáblic.

A ještě se to strašně dlouho rovná i v opačném směru a poznají to lidi až na Lehovci. Pravděpodobnost problému při svazku dvou linek vzrostla na dvojnásobek, celková pravidelnost provozu za celý rok klesla o 10% a přitom žádný svazek lidí, kteří by potřebovali linky 10 a 16 v trase z Palmovky až na Pavlák, k Andělu a do Řep vůbec neexistuje, ti samozřejmě jedou ve velké většině metrem.

+3/0
21.1.2015 20:48

M57a81r94t17i19n 20Š91u84l44c 2107829750895

Máte pravdu, ale podle mne jen částečně. Existuje, jak víte, několik modelů:

1) Tramvaje budou více méně jen napaječem metra, potom by se zřídily linky Řepy-Anděl-Barrandov, Modřany - Národní třída - Modřany, Bílá hora - Podbaba, Petřiny - Divoká Šárka apod. a ty by propojilo několik polookružních tangenciál z konečných blíže centru obsluhujících trasu Výtoň - Újezd - Strossmayerovo nám. - Palmovka - Ohrada - Želivského - Strašnická - Eden - Výtoň. To ovšem nejde, protože by to přehltilo metro, prodloužila by se doba jízdy a zbylo by asi i dost nevyužitých tramvají.

2) Zavede se několik diagonálních linek v normálním intervalu 8(10) a ty budou v různých úsecích kopírovat další radiální a tangenciální linky v normálními intervaly 8(10), aby v částech trasy vznikal interval 4(5). To je sice možné, část cestujících je nadšena, že jim jede tramvaj odkudkoli kamkoli, ale ve směrech, kam to zrovna nejede se prodlužuje doba na přestup, protože návazné linky jezdí také v intervalu 8(10). Tenhle systém v Praze byl, je to samozřejmě možnost, ale nepřijde mi zrovna efektivní, je příliš individualizovaný.

3) Udělá se několik diagonálních páteřních linek s intervalem 4(5), u kterých se nečeká, že jimi někdo pojede po celé trase, ale jsou trasovány podle hlavních přepravních proudů. Ty se doplní opět linkami v intervalu 8(10) v úsecích souběžných s metrem, nižší přepravní potřebou apod. Tenhle systém má, souhlasím vyšší náchylnost k tomu, že výpadek na jednom konci města se projeví na druhém konci, ale k těmto výpadkům nedochází často. Na druhou stranu je to kapacitně efektivní systém a z hlediska přepravních proudů a potřeby dostat se z jednoho přepravního proudu do jiného nabízí přestupy mezi linkami s intervalem 4(5), tzn. velmi krátkého čekání na přestup. Tenhle systém prosazuje Ropid.

Já vím, že se Vám konkrétně tento systém dlohodobě nelíbí a ač s Vámi v mnoha názorech na pražskou MHD můžu souhlasit, v tomhle se neshodneme.

0/0
23.1.2015 19:21

J44i38ř39í 68Ř86e26h14o38ř 9488628396238

klasický řvaní o tom, že se nedá z kterékoliv zastávky v praze dostat na kteroukoliv jinou zastávku bez přestupu při tříminutovém intervalu. Tak jako při každé změně řádů. Pražská MHD by byla lepší než jakákoliv doprava v této zemi i kdyby vyřadili polovinu spojů.

+5/−8
21.1.2015 18:16

M33i77l40o33š 71S51e88t22í88k 3499429564350

Vy asi pražskou MHD nepoužíváte, že? Proto máte tak zasvěcený komentář. ;-)

+3/0
22.1.2015 9:10

J35i42ř65í 31Ř84e78h27o65ř 9558448436778

kupodivu každý den dvakrát ;-D

0/0
22.1.2015 9:42

P67a76v37e81l 48S28l43a41m76a 9949862241537

Tak ještě jednou :  Z jakého důvodu. mění Ropid linky na druhé straná Prahy a dělá v dopravě naprostý chaos

1,Proč linka 139 pojede nově od Michelské na Strašnickou a 196 opět  od Michelské na Želivského ????

2, Z jakého důvodu motá lidem Ropid hlavu na lince 136 která má jet od Třebenické na Ládví-Kobylisy-Čimice a 183 zase na Dáblice.....

3, Proč se opět zavádí linka na Zelený pruh, navíc v kloubovém provedení, 124, když před časem Ropid tvrdil, že právě z důvodů na Zeleném pruhu ruší linku 205!!!

4, Prodloužení linky 150 z Beránku na Želivského i po 21 hodiné, když tentýž Ropid toto před časem zrušil a zkrátil jen na Kačerov !!!

 Jistě se těch vyložených nesmyslů najde víc, ale tohle jen malá ilustrace o kompetenci organizace R.O.P.I.D  Vyžírkové městského rozpočtu a diletanti k tomu!!

+10/0
21.1.2015 18:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.