Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Část pražských radnic se bouří proti změnám v hromadné dopravě

Některým pražským radnicím se nelíbí plánované změny v městské hromadné dopravě. Protestují například proti prodlužování intervalů nebo změně tras některých spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a16r64c20e34l 63H37r61o89c85h 9889589632

No a já vůl si dneska sedl do čtyřky, že mě odveze domů... ;-D

0/0
23.1.2015 15:23

K79a28r32e36l 10D35r38d67a 6783935687379

Tramvaje fungují v Praze na principu fast foodu a jídla obohaceného látkami zvýrazňujícími chuť a vůni. Bacha na to! ;-D

  To je výsledek z minulé diskuse. Tramvajová doprava je ve městě postradatelná a nahraditelná. Když už jezdí, musí usilovat o dostatečnou poptávku a podbízet se zákazníkům. Je to kapacitní doprava. Aby byla investice a hustý provoz oprávněný, musí tramvaj nalákat plno zájemců. Jinak jde jejich existence do kopru.

  Jde o krátké intervaly. O jednodušší či žádné přestupy bez schodů a námahy. Jde o zbytečné okružní jízdy Prahou. O přímé spoje z Lhoty A do Lhoty B přes Václavské náměstí. Wifi. Klimatizaci... 

  Počet cestujících je v Praze limitován. Takže se odlákávají cestující metru a investice do metra se před zraky všech radostně znehodnocují.

  To vše proto, že Češi tramvaje vyrábí a potřebují v Praze zákazníkům dokázat, jaký je to báječný dopravní prostředek. Proto je dobré, když Pražané zapomenou, že mají vlastní nohy, umřou o 20 let dříve a vedle podpory plzeňské byznysu šetří i sociální systém Česka. ;-D

0/−9
22.1.2015 11:47

M46i52l33o59š 38Ž90a79t86e81č44k72a 9396107822

Tramvaje jsou naopak skvely dopravni prostredek a v mnoha castech metropole jsou lepsi nez metro....

+1/0
23.1.2015 0:22

K22a45r43e66l 49D44r13d18a 6833955147419

Ano, konkurují metru. Jsme arabští šejkové. Nám to rozhazování peněz nevadí. Maximální pohodlí musí být v pražské MHD zajištěno hlavně pro ty, kteří nemají na auto, ale zato umí hodně hlasitě řvát a odmítají chodit. ;-D

  Tramvaje by se mi líbily hlavně jako tratě do míst, kam se metro nevyplatí. (Dočasně či trvale.) Jako ucelená dopravní síť vzájemně se s metrem podporující a doplňující. Jako doprava po obvodu města, spojující hvězdicové linky metra. (Což reálně i částečně je. Jenom dnes musí každá linka vést přes Pavlák či Václavák dle požadavku lenochů.)

  Mám mít před barákem tramvajovou smyčku, zničenou ulici, zrušené autobusy, rozházené zastávky mezi tramvajemi a autobusy, nebezpečné přechody, šílený otevřený kolejový svršek, komplikovanou dopravní situaci jako řidič auta, skřípot a vrzání... A to proto, abych mohl "pohodlně jezdit" mezi Háji a Opatovem. Bude to stát jen 3 mld. Kč. A je to preferovaný projekt. Český tramvajový Kocourkov k nepochopení a ke cvičné střelbě na tramvajové fandy v nízkém porostu. ;-D

0/−2
23.1.2015 8:54

K83a57r30e56l 57D22r94d82a 6873215147129

Kocourkov zahajuje akcí Na Dědině. Než sem nedej Bože dorazí metro z Motola, musí zde být tramvaje. Nová trať vede přes základní školu, aby z dětí byly preclíky. Aby se ochránila stávající zeleň tak se trať pustí přes armádní pozemek a zlikviduje se zeleň zde. Vznikne zde něco jako na Václaváku u Václava. Koleje trati budou lemovat stromovou alej. A zruší se 120 parkovacích míst na místním sídlišti.

  Dle zpráv, proběhlo právě veřejné jednání a tramvajoví fandové a lobbisté zde utržili mnoho povrchových zranění a zlomenin. Proto je třeba projekt uspíšit a zabezpečit stavitele armádou a policií, aby je "budoucí šťastní cestující" nezabili. ;-D

0/0
23.1.2015 9:06

M61a93r19c71e81l 45H55r91o36c26h 9239919342

Svému příjmení děláte čest 8-o Stejný blbec...

+1/−1
23.1.2015 15:20

K21a53r34e33l 38D67r36d55a 6953175317659

Procházky nízkým porostem Vám nenutím, a ani neradím. ;-D

  (Netuším jakého jmenovce myslíte, Vyšší princip či skokana roku?)

0/0
23.1.2015 16:33

K34a85r60e43l 27M94a11r41t40i15n55e34c 6408368476504

Ja temu Ropídu skutočně fandím a k tým zmenám trás liniek by malo dochádzať častějšije. 

Týmto ludja majú možnosť nielen poznať aj iné čiásti nášej prekrásnej stovežátej matíčky Prahy a něbudú ako tupcí jazdít ibá jednú, či dvomi trasámi doněkoněčna a do zblbnutija, ale budú musieť aj premýšlať a mozok namáhať, což napomáha duševnej kondýciji a udržuje zdravije a mysel.

+2/−1
22.1.2015 1:42

J21i15ř66i44n38a 32S45a67v70o58v59a 1521765556653

á - trapný troll se svým pseudojazykem opět na scéně!

kdybyste byl alespoň vtipný, ale vy jste vždycky jen směšný;

0/0
23.1.2015 8:52

J85a87n 16N56o59v93ý 5583185319222

Tohle je všechno víceméně kosmetika. Spíš mě zajímá, kdy se konečně vrátí tramvaje na Václavák? To by byla zásadní změna k lepšímu. Ne jen pořád dokola, že se někde nějaké linky sloučí, nebo se nějaké lince o pár zastávek někde ubere a jiné jinde přidá...!!

+2/−3
21.1.2015 23:11

M59i92l16o97š 98Ž91a11t29e85č44k89a 9496857372

Na co by se na Vaclavak vracela tramvaj? Stredem jezdi a jinak je to dobra pesi zona....

+4/−3
21.1.2015 23:16

J12o49s91e71f 68S45c57h63m83i49d69t 5463347783872

Vy chodíte v těch keřích uprostřed?

+3/−4
21.1.2015 23:24

J55a61n 95N44o32v77ý 5393395699712

Asi proto, že by to znamenalo zásadní zkvalitnění v propojení Prahy 1 a 2 a v návaznosti i dalších částí, třeba? Že by ubylo okružních jízd po současných trasách a dalo by se projíždět přímo, třeba? Pro přestup na metro by se nemuselo jít zbytečně pěšky nějakých cca. 250 metrů navíc podchodem a přes celý park kolem muzea, třeba? Fungovalo to tak po celou historii tramvajové dopravy v Praze, dokud to komanči nezrušili, třeba? A jestli chodíte po pěší zóně prostředkem, kde dřív bývaly koleje....

+5/−2
22.1.2015 0:13

J65i57n32d90r21a 74V45o11š78t53a 1194114859492

Praha 1 se tomu zuřivě brání. Přitom je to nesmysl, Václaváku by to jen prospělo. Je ale pravděpodobné, že by se mohly obnovit koleje z Vinohradské k Hlavnímu nádraží (Opletalovou).

+5/−1
22.1.2015 1:38

V85l63a94d18i65m38í61r 67H32o41l39ý 8814931156637

...a to by bylo podle mně nejlepší řešení.

+1/−1
22.1.2015 7:07

K58a72r19e32l 10D12r86d34a 6723725747339

Nezapomeňte počty nehod, přejetých a mrtvých. Nyní jsem zahlédl statistiku, tramvaj má v Praze z MHD absolutně největší nehodovost. Proč asi pořád jede hlášení "chodec nemá přednost před tramvají". Přitom tady stále poslouchám, jak jdou pěší zóny a tramvaje ve městech krásně dohromady...

  Včera někoho přejela tramvaj na náměstí Republiky, bylo to se zraněním a doprava stála od 8:30 do 10:40.

  Na Žižkově registruji neustále tramvajové nehody, sražené a mrtvé. A to sleduji jednu trať v "ideálním provedení".

  Argumentovat přestupem na Muzeu, jako zbytečnou chůzí na 250 metrů v populaci umírající na nedostatek pohybu, je neskonale hloupé. ;-)

  (Navíc lžete. Jde o vzdálenost 80 m. Takže se zacházkou podchody včetně podchodů metra to udělá 250 m leda tak od sedačky v tramvaji k sedačce v metru a ještě se čtvrthodinovou procházkou po zdejších obchodech. Říkat pěti krokům "celý park"... Ts, ts.

  Přitom vedle máte Hlavní nádraží, kde je přestup na tramvaj Šervůdem dlouhý 200 m.)

+1/−4
22.1.2015 8:14

J45i55ř34í 78Ř53e74h55o58ř 9678818306728

šervůdem by mohla jezdit dětská mašinka  ;-D?

0/0
22.1.2015 9:46

K41a19r96e34l 90D60r39d79a 6403475297809

Co je tady k smíchu? Tramvajová lobby? Šervůd má být vykácen, parkující auta vystrnaděna bez náhrady a povede zde tramvaj. Protože se pořád tlačí na Václavák. Rv:-P ;-D

0/−2
22.1.2015 11:31

R98a78d84e47k 97T39o32m44a90s14e26k 5223960628845

Že se ty tramvajáci chodcům neuhnou, co? Děs tohleto chování ;-D

Ale nevím tedy na kterém Žižkově žijete, sražených a mrtvých je v Praze minimum. Pokud tvrdíte opak, dohledejte prosím tu Vaši statistiku.

A pro Vaši informaci, o přestup na Muzeu vůbec nejde. Jde o to ulevit naprosto kolabujícímu úseku I.P.Pavlova - Karlovo náměstí, kde je situace již teď neúnosná.

+5/0
22.1.2015 9:57

K16a47r56e94l 76D51r46d90a 6903145617429

Tomu rozumím. Proto má být neúnosná situace přenesena na Václavák, a to neúnosná hlavně pro chodce? Přitom ty tramvaje jezdí centrem často poloprázdné, paralelně s metrem a zcela jednoznačně jde o nadbytečnou dopravu a lenost, protože většina zdravých cestujících by mohla využít nohy, metro a přestupy. ;-)

+1/−6
22.1.2015 11:27

J21a43n 93N91o97v36ý 5533785749882

Víte co mě naopak přijde neskonale, ale až brutálně hloupé a tupé? Když někdo argumentuje tím, že má národ nedostatek pohybu, tak jim 250 m pěšky při přestupu jen prospěje. Pak můžeme rovnou všude škrtnout každou druhou zastávku, ať se národ proběhne, ne? Promiňte, ale toto cpát do argumentace o zkvalitňování MHD je úplně choré. Jinak 80 metrů od zastávky tramvaje Muzeum, tím podchodem dolů a následně parkem až do vestibulu metra považuji za vtip dne, a skoro bych se Vás chtěl zeptat zda-li jste tam vůbec někdy byl?;-D Vyzývám Vás abyste přestal lhát o pěti krocích (to byste musel mít sedmimílové boty) a procházkou po obchodech, pakliže chcete přestoupit, tak rychle a ne se při tom procházet po obchůdcích v podchodu. (pozn. Vám trvá 5 kroků 1/4 hodiny?). Problém délky přestupu z Hlavního přes Šervůd je jistě také nepříjemný a měl by se řešit, jenže je to násobně menší problém, než navrácení tramvají zpět na Václavák, protože by to přineslo ještě navíc obrovskou úlevu pro dnes zcela přeplněnou trasu I.P.Pavlova - Karlovo náměstí.

+2/−1
22.1.2015 14:57

K18a59r37e59l 85D81r36d91a 6843375387759

Lenochu, sobče! Pro vašich pět kroků navíc byste ničil tisícům lidí Václavák. ;-)

  Měřím to na mapách. Od zastávky tramvaje k vestibulu metra cca 80 m čistá míra. Něco lze přidat za to kličkování u podchodu. Na 40 m od tramvaje jsou dokonce výtahy na A plné lidí. (Dle mého, by se měly výtahy nechat pokud možno vozíčkářům, kočárkům a seniorům a považuji to za zneužívání a bezohlednost. Po eskalátorech by to bylo také rychle schůdné. Co naděláme, cestují tudy lenoši z tramvají.)

  Ne, přestup Šervůdem není nepříjemný a vůbec bych ho neřešil. (Je to ostatně neřešitelné.) Já třeba chodím rád. Dávám to sem jen jako příklad jak vypadá "250 m parkem".

  A jde o vzorový problém. Díky třeba Vám se protáhne alespoň tramvaj Opletalkou. Bude zastávka před budovou Hlavního nádraží, bude zastávka ta dnešní v Bolzanově. Tramvaje z Vinohrad pojedou k Masaryčce či Jindřišskou, aby se "ulevilo Pavláku". (O Žižkovu se neuvažuje.) Opravdu cestující ve směru z Vinohrad potřebují hromadně zevlovat na Senovážném náměstí, kde jsou všechny směry dnes přetížené? ;-)

0/−1
22.1.2015 19:03

J32i42ř83i51n52a 38S62a86v93o42v45a 1951205116963

na Žižkově registrujete NEUSTÁLE sražené a mrtvé? ale jděte ;-)

0/0
23.1.2015 8:54

K21a28r84e53l 82D20r26d39a 6953665277659

Olšanské náměstí, Olšanská. Kolize s autem 4 do měsíce. Cinkot na řidiče 450x za den. Naposledy populární sešrotování policejní Octávky. Pak na stejném místě rozporcovaná chodkyně. Následně sražený chodec na Bolzanově. To bylo jen před svátky. Předtím tady zemřel motorkář, mladý kluk. Detaily neznám, těžko říct, bylo to před přejezdem, patrně chtěl přes koleje, přibrzdil a auta ho dostala. Byly tady měsíc svíčky "na trati".

  Když se tady udělal otevřený kolejový svršek, vykašlali se stavitelé na chodce. Takže tady docházelo k úrazům, když lidi přelézali kolejiště. (To je vydařená rekonstrukce trati, kdy stál celý Žižkov. Počítám tak 2008.)

  Takže jděte někam Vy. ;-)

0/0
23.1.2015 9:25

K63a63r97e28l 34D14r45d21a 6603185557839

Ten motorkář, to bylo snad naopak. Auto nečekaně přibrzdilo, že bude přejíždět koleje a on to do něj napral.

0/0
23.1.2015 9:29

J24a26n 86L94i75b23i41c48h 9832838245733

Tradiční ropidská mafie vytvoří nové jízdní řády a pak se lidé nedostanou do práce.

+2/0
21.1.2015 23:02

V98l83a54d64i15m13í86r 83H34o72l97ý 8334941236217

Autem, taxíkem, stopem,pěšmo, na kole... 

Způsobů je víc, tak žádné výmluvy!

 ;-)

0/0
22.1.2015 7:10

J90a74r89o45m13í71r 11K39a66p32l31a62n 7828354772814

Na koni :-P

0/0
22.1.2015 13:44

P79a48v34e28l 50K59a79r15e57s 8300713586503

na zádech

0/0
22.1.2015 14:07

J27i63n98d61r12a 49V73o92š47t21a 1124974549872

Nevím, čím si Smíchov zasloužil takové zhoršení tramvajové dopravy. V sedle pracovního dne jsou ze čtyř linek 2. Večer bude absence 14 na Barrandov zvlášť citlivá. Když se něco stane na Malé Straně, na Barrandov nepojede nic. Ropid zřejmě považuje za hodné zachování jen linky, které se přeplňují.

+5/0
21.1.2015 22:54

M42i82l49o14š 57S56e90t27í83k 3709939694410

Mě to přijde, že podle změn v MHD se dá vypozorovat, kde bydlí tvůrčí pracovníci Ropidu ;-D

+1/0
22.1.2015 9:05

R93a84d87e81k 98T52o87m48a68s31e11k 5803850148875

Někdo určitě u nás na Praze 3. Z těchto změn vychází Vinohrady/Žižkov jako vítěz :-)

0/0
22.1.2015 9:59

L42a37d31i30s95l70a47v 31M18a26r23š12í59k 9103790385

Teda v ropidu je zase popadl myšlenkovej trust. Jako fajn některý změny chápu, třeba sloučit 225 a 214 se nabízelo, ale zase proč je nesloučily pod 225 a vymýšlí tomu nový číslo, který každýmu prd řekne. Na kolejích jim, pro mě až nečekaně, došlo, že to co udělali v roce 2012 nebyl až zas tak super nápad, tak to teď žehlej, Ale zase proč si neudělat strejčka na další roky, tak nám tam vrzli pár přestupů který se třeba o zastávku míjej. 

Ale hleďme na to z lepší stránky alespoň se zas pár měsíců nebudeme nudit při cestách do práce.

+2/0
21.1.2015 20:52

R66e41n17é 78C18v58r39k12a54l 9656499736616

Dobrý nápad? K 225 vznikla 214 myšlenkovými pochody ROPRDU při posledním jejich velkém třesku. Takže (ro) prd dobrý nápad, ale odstranění s velkou slávou zavedeného nesmyslu. ;-O

0/0
22.1.2015 10:58

J47a32n 71K51u13č84e55r48a 2727732696563

Já jsem zase doufal v návrat 17 do Ďáblic, ale místo toho nám pošlou 10 celkem nelogicky k Muzeu a I. P. Pavlovu, což každý normální člověk z Ďáblic dojede metrem z Ládví na rozdíl od cílů Výstaviště v Holešovicích a Staroměstské, kdy se musí přestupovat. Každá změna je (samozřejmě, jen pro mne, každý to vidí jinak) k horšímu.

+7/0
21.1.2015 19:07

R62a79d64e85k 50T38o47m88a92s43e49k 5773350788825

Nejezdila náhodou 10 "vždy" z Ďáblic na I.P.? Změnil se až úsek od I.P., ne?

0/0
22.1.2015 10:01

T97o29m75á39š 31Z73e69m69a93n 3515598554255

"„Zásadně nesouhlasíme s omezením autobusových linek spojujících Břevnov s Hradčanskou a Vítězným náměstím. Požadujeme zachování četnosti a směru linek,“ uvedla zástupkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská (SZ). "

Zelení jsou opět idiioti - chtějí autobusy kopírující metro..

+2/−8
21.1.2015 18:40

M33a88r93t66i46n 31Š55u78l73c 2267149370115

Tak oni mají trochu pravdu. Mezi Vypichem a Prašným mostem autobusy nekopírují budoucí metro, které jede přes Petřiny a Evropskou. Teď po Bělohorské a Patočkově přes Břevnov jezdí 180 na Dejvickou a 174 na Hradčanskou. Obě v krátkém intervalu a s kloubovými busy. Nově tam má jet jen 180 na Hradčanskou a spojení na Dejvickou, kde jsou mj. úřady Prahy 6 zmizí. Jediné řešení by bylo jet z Břevnova 180 k Nemocnici Motol a potom metrem a to není zrovna komfortní. Kapacitně bude jedna linka asi stačit, protože lidi, kteří jezdí 180 a 174 do Dejvic na metro přestoupí už v Motole, ale směrově to nevychází. Linku 180 chce vést Ropid na Hradčanskou, aby do budoucna mohla vjet do Blanky. Takže přání bude asi vyslyšeno tím, že najdou nějakou linku s normálními busy, kterou v intervalu méně významných linek pošlou z Vypichu na Dejvickou a bude vyřešeno.

+4/0
21.1.2015 18:55
Foto

M83a68r14t82i92n 25Š33u11b57r29t 1965431484825

Jak píše pan Šulc, ono jaksi metro v prostoru Vypichu, Kajetánky, Vojenské nemocnice a vlastně i Větrníku není. Když se lidé vrátí busem na Nemocnici Motol, třeba v sedle tam budou na pásmované metro čekat 10 minut. Když pojedou na Petřiny, zase budou nejméně 3 minuty fárat do jedné z nejhlubších stanic (cca obdoba Hradčanské). Tj. když už ty busy 174 a 180 jedou okolo Kajetánky a na Prašný most, není nic neobvyklého chtít, aby oba nejely na Hradčanskou, ale aspoň jeden jel na Kulaťák. Ona stejně 174 pojede až na Hradčanskou jen ve špičkách a 180 výhledově pojede do komplexu Blanka, takže víc než 174 ve špičkách na Kulaťák se asi vyhádat stejně nedá. On je to paradox, ale z hlediska kvality obsluhy hromadnou dopravou se po otevření metra paradoxně časově pro téměř půlku obyvatel Prahy 6 doprava zhorší, což je dáno tragicky nevhodným trasováním metra.

+7/0
21.1.2015 20:39

M91i20l70o43š 89Ž81a32t64e13č49k81a 9406137332

Nektere zmeny dobre.... Ale treba vznik nesmyslne 19 a 2 poslat pres Holesovice az do Hostivare 1 vozem..... A 14 jen ve spicce, tak to je taky sila.... Ropid presunuje 22, aby se vyhnula kolonam na Hellichovy a lidem na Barrandov nasmeruje obe tramvaje prave pres Hellichovu... To jsem napsal jen poznatky z tras, ktere znam:-)

+5/0
21.1.2015 18:29

M14a33r12t71i12n 30Š88u11l64c 2207579440325

A kolik lidí jede na Barrandov tramvají z Malostranské nebo z Holešovic? Většina lidí na Barrandov jede z Anděla nebo ze Smíchovského nádraží a tam jim trasování tramvaje přes Malou Stranu nijak nevadí...

0/−2
21.1.2015 18:34
Foto

M23a74r69t95i32n 97Š48u62b68r13t 1815231554775

No vadí, když celotýdenně pojedou na ten Barrandov jen ty linky z Malé Strany, tedy 8 a 12. Když se tam zaseknou, na Andělu nepřijede nic jiného z Karláku nebo Pavláku, aby to dojelo na Barrandov. Leda metrem pak dojet na Smíchovské nádraží a tam se narvat do sólo linky 15 ;-).

+9/0
21.1.2015 18:37

M28i64l64o11š 61Ž21a10t96e33č26k35a 9416277932

Presne tak jsem to myslel:-)

0/0
21.1.2015 18:42

M90a54r59t84i55n 59Š19u88l43c 2527599420645

Když se něco stane mezi Ohradou a Nákladovým nádražím a tramvaje tam stojí půl hodiny, projeví se to kupodivu nejvíc na druhé straně Prahy mezi Andělem a Sídlištěm Řepy. Ale pokud se mají tramvaje trasovat podle přepravních proudů, tak se někdy musí něco obětovat. IAD v Praze asi nezrušíme, mimořádné situace se naplánovat nedají a trasovat tramvaje jinak by sice odstranilo občasný problém, ale nadělalo by to víc škody v bežném provozu a nebo by to bylo mnohem dražší...

0/0
21.1.2015 18:46
Foto

M69a44r30t30i57n 55Š52u69b45r10t 1195951324315

No to máte pravdu, tramvaje se mají trasovat podle přepravních proudů, ale z Biskupcovy na Kotlářku jede maximálně 500 lidí denně, přesto tato místa spojuje vlastně ekvivalent čtyř tramvajových linek. To je ale důsledek chybné koncepce linkového vedení zaváděné od roku 2008, která výrazně zhoršuje pravidelnost obsluhy koncových úseků. Situace před rokem 2008 byla právě naopak v souhrnu levnější a funkčnější.

Kdysi jezdila linka 10 v celé trase sama a od Řep na Mírák jí pomáhala linka 4 a až od Palačáku na Biskupcovu linka 16 a od Želivského na Palmovku linka 19 a od Palmovky do Ďáblic linka 24. Bylo to podstatně funkčnější, protože při nehodě na Plzeňské lidi dál mohli jet z Karláku po Korunní, i z Želivského na Palmovku, stejně jako z Palmovky do Ďáblic. Tedy fungovaly ty základní přepravní vztahy, ty nejsilnější, sice se lidé zmáčkli, ale jeli. Dnes jede skoro celou trasu 10 s linkou 16 a pokud se něco stane na Plzeňské, tak nejede nějaký čas nic z Karláku na Korunní, z Želivského na Palmovku ani z Palmovky až do Ďáblic.

A ještě se to strašně dlouho rovná i v opačném směru a poznají to lidi až na Lehovci. Pravděpodobnost problému při svazku dvou linek vzrostla na dvojnásobek, celková pravidelnost provozu za celý rok klesla o 10% a přitom žádný svazek lidí, kteří by potřebovali linky 10 a 16 v trase z Palmovky až na Pavlák, k Andělu a do Řep vůbec neexistuje, ti samozřejmě jedou ve velké většině metrem.

+3/0
21.1.2015 20:48

M26a51r52t70i89n 80Š54u70l24c 2527959670945

Máte pravdu, ale podle mne jen částečně. Existuje, jak víte, několik modelů:

1) Tramvaje budou více méně jen napaječem metra, potom by se zřídily linky Řepy-Anděl-Barrandov, Modřany - Národní třída - Modřany, Bílá hora - Podbaba, Petřiny - Divoká Šárka apod. a ty by propojilo několik polookružních tangenciál z konečných blíže centru obsluhujících trasu Výtoň - Újezd - Strossmayerovo nám. - Palmovka - Ohrada - Želivského - Strašnická - Eden - Výtoň. To ovšem nejde, protože by to přehltilo metro, prodloužila by se doba jízdy a zbylo by asi i dost nevyužitých tramvají.

2) Zavede se několik diagonálních linek v normálním intervalu 8(10) a ty budou v různých úsecích kopírovat další radiální a tangenciální linky v normálními intervaly 8(10), aby v částech trasy vznikal interval 4(5). To je sice možné, část cestujících je nadšena, že jim jede tramvaj odkudkoli kamkoli, ale ve směrech, kam to zrovna nejede se prodlužuje doba na přestup, protože návazné linky jezdí také v intervalu 8(10). Tenhle systém v Praze byl, je to samozřejmě možnost, ale nepřijde mi zrovna efektivní, je příliš individualizovaný.

3) Udělá se několik diagonálních páteřních linek s intervalem 4(5), u kterých se nečeká, že jimi někdo pojede po celé trase, ale jsou trasovány podle hlavních přepravních proudů. Ty se doplní opět linkami v intervalu 8(10) v úsecích souběžných s metrem, nižší přepravní potřebou apod. Tenhle systém má, souhlasím vyšší náchylnost k tomu, že výpadek na jednom konci města se projeví na druhém konci, ale k těmto výpadkům nedochází často. Na druhou stranu je to kapacitně efektivní systém a z hlediska přepravních proudů a potřeby dostat se z jednoho přepravního proudu do jiného nabízí přestupy mezi linkami s intervalem 4(5), tzn. velmi krátkého čekání na přestup. Tenhle systém prosazuje Ropid.

Já vím, že se Vám konkrétně tento systém dlohodobě nelíbí a ač s Vámi v mnoha názorech na pražskou MHD můžu souhlasit, v tomhle se neshodneme.

0/0
23.1.2015 19:21

J68i39ř30í 22Ř50e29h56o39ř 9618138956768

klasický řvaní o tom, že se nedá z kterékoliv zastávky v praze dostat na kteroukoliv jinou zastávku bez přestupu při tříminutovém intervalu. Tak jako při každé změně řádů. Pražská MHD by byla lepší než jakákoliv doprava v této zemi i kdyby vyřadili polovinu spojů.

+5/−8
21.1.2015 18:16

M84i74l33o54š 54S50e88t32í37k 3919479904800

Vy asi pražskou MHD nepoužíváte, že? Proto máte tak zasvěcený komentář. ;-)

+3/0
22.1.2015 9:10

J68i60ř20í 97Ř30e76h33o89ř 9598828406258

kupodivu každý den dvakrát ;-D

0/0
22.1.2015 9:42

P86a67v75e74l 90S63l47a56m92a 9149152301267

Tak ještě jednou :  Z jakého důvodu. mění Ropid linky na druhé straná Prahy a dělá v dopravě naprostý chaos

1,Proč linka 139 pojede nově od Michelské na Strašnickou a 196 opět  od Michelské na Želivského ????

2, Z jakého důvodu motá lidem Ropid hlavu na lince 136 která má jet od Třebenické na Ládví-Kobylisy-Čimice a 183 zase na Dáblice.....

3, Proč se opět zavádí linka na Zelený pruh, navíc v kloubovém provedení, 124, když před časem Ropid tvrdil, že právě z důvodů na Zeleném pruhu ruší linku 205!!!

4, Prodloužení linky 150 z Beránku na Želivského i po 21 hodiné, když tentýž Ropid toto před časem zrušil a zkrátil jen na Kačerov !!!

 Jistě se těch vyložených nesmyslů najde víc, ale tohle jen malá ilustrace o kompetenci organizace R.O.P.I.D  Vyžírkové městského rozpočtu a diletanti k tomu!!

+10/0
21.1.2015 18:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.