Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Část pražských radnic se bouří proti změnám v hromadné dopravě

Některým pražským radnicím se nelíbí plánované změny v městské hromadné dopravě. Protestují například proti prodlužování intervalů nebo změně tras některých spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a15r59c62e66l 64H17r29o47c60h 9449639702

No a já vůl si dneska sedl do čtyřky, že mě odveze domů... ;-D

0/0
23.1.2015 15:23

K98a63r26e72l 82D68r24d39a 6143545607969

Tramvaje fungují v Praze na principu fast foodu a jídla obohaceného látkami zvýrazňujícími chuť a vůni. Bacha na to! ;-D

  To je výsledek z minulé diskuse. Tramvajová doprava je ve městě postradatelná a nahraditelná. Když už jezdí, musí usilovat o dostatečnou poptávku a podbízet se zákazníkům. Je to kapacitní doprava. Aby byla investice a hustý provoz oprávněný, musí tramvaj nalákat plno zájemců. Jinak jde jejich existence do kopru.

  Jde o krátké intervaly. O jednodušší či žádné přestupy bez schodů a námahy. Jde o zbytečné okružní jízdy Prahou. O přímé spoje z Lhoty A do Lhoty B přes Václavské náměstí. Wifi. Klimatizaci... 

  Počet cestujících je v Praze limitován. Takže se odlákávají cestující metru a investice do metra se před zraky všech radostně znehodnocují.

  To vše proto, že Češi tramvaje vyrábí a potřebují v Praze zákazníkům dokázat, jaký je to báječný dopravní prostředek. Proto je dobré, když Pražané zapomenou, že mají vlastní nohy, umřou o 20 let dříve a vedle podpory plzeňské byznysu šetří i sociální systém Česka. ;-D

0/−9
22.1.2015 11:47

M75i76l65o14š 66Ž37a64t55e66č16k18a 9586957222

Tramvaje jsou naopak skvely dopravni prostredek a v mnoha castech metropole jsou lepsi nez metro....

+1/0
23.1.2015 0:22

K94a28r74e98l 30D19r69d90a 6653755567299

Ano, konkurují metru. Jsme arabští šejkové. Nám to rozhazování peněz nevadí. Maximální pohodlí musí být v pražské MHD zajištěno hlavně pro ty, kteří nemají na auto, ale zato umí hodně hlasitě řvát a odmítají chodit. ;-D

  Tramvaje by se mi líbily hlavně jako tratě do míst, kam se metro nevyplatí. (Dočasně či trvale.) Jako ucelená dopravní síť vzájemně se s metrem podporující a doplňující. Jako doprava po obvodu města, spojující hvězdicové linky metra. (Což reálně i částečně je. Jenom dnes musí každá linka vést přes Pavlák či Václavák dle požadavku lenochů.)

  Mám mít před barákem tramvajovou smyčku, zničenou ulici, zrušené autobusy, rozházené zastávky mezi tramvajemi a autobusy, nebezpečné přechody, šílený otevřený kolejový svršek, komplikovanou dopravní situaci jako řidič auta, skřípot a vrzání... A to proto, abych mohl "pohodlně jezdit" mezi Háji a Opatovem. Bude to stát jen 3 mld. Kč. A je to preferovaný projekt. Český tramvajový Kocourkov k nepochopení a ke cvičné střelbě na tramvajové fandy v nízkém porostu. ;-D

0/−2
23.1.2015 8:54

K25a84r29e52l 21D10r14d11a 6693885397629

Kocourkov zahajuje akcí Na Dědině. Než sem nedej Bože dorazí metro z Motola, musí zde být tramvaje. Nová trať vede přes základní školu, aby z dětí byly preclíky. Aby se ochránila stávající zeleň tak se trať pustí přes armádní pozemek a zlikviduje se zeleň zde. Vznikne zde něco jako na Václaváku u Václava. Koleje trati budou lemovat stromovou alej. A zruší se 120 parkovacích míst na místním sídlišti.

  Dle zpráv, proběhlo právě veřejné jednání a tramvajoví fandové a lobbisté zde utržili mnoho povrchových zranění a zlomenin. Proto je třeba projekt uspíšit a zabezpečit stavitele armádou a policií, aby je "budoucí šťastní cestující" nezabili. ;-D

0/0
23.1.2015 9:06

M43a92r16c98e24l 41H56r17o24c85h 9559299202

Svému příjmení děláte čest 8-o Stejný blbec...

+1/−1
23.1.2015 15:20

K55a40r86e15l 84D10r38d20a 6183485707469

Procházky nízkým porostem Vám nenutím, a ani neradím. ;-D

  (Netuším jakého jmenovce myslíte, Vyšší princip či skokana roku?)

0/0
23.1.2015 16:33

K63a96r57e90l 20M34a39r44t45i85n25e63c 6918508436984

Ja temu Ropídu skutočně fandím a k tým zmenám trás liniek by malo dochádzať častějšije. 

Týmto ludja majú možnosť nielen poznať aj iné čiásti nášej prekrásnej stovežátej matíčky Prahy a něbudú ako tupcí jazdít ibá jednú, či dvomi trasámi doněkoněčna a do zblbnutija, ale budú musieť aj premýšlať a mozok namáhať, což napomáha duševnej kondýciji a udržuje zdravije a mysel.

+2/−1
22.1.2015 1:42

J21i11ř97i72n32a 10S70a58v70o82v82a 1531625156823

á - trapný troll se svým pseudojazykem opět na scéně!

kdybyste byl alespoň vtipný, ale vy jste vždycky jen směšný;

0/0
23.1.2015 8:52

J97a59n 53N94o92v20ý 5653945459932

Tohle je všechno víceméně kosmetika. Spíš mě zajímá, kdy se konečně vrátí tramvaje na Václavák? To by byla zásadní změna k lepšímu. Ne jen pořád dokola, že se někde nějaké linky sloučí, nebo se nějaké lince o pár zastávek někde ubere a jiné jinde přidá...!!

+2/−3
21.1.2015 23:11

M80i93l19o53š 70Ž51a92t59e93č20k95a 9476717722

Na co by se na Vaclavak vracela tramvaj? Stredem jezdi a jinak je to dobra pesi zona....

+4/−3
21.1.2015 23:16

J40o95s85e41f 49S51c56h90m82i80d42t 5643427953482

Vy chodíte v těch keřích uprostřed?

+3/−4
21.1.2015 23:24

J15a11n 44N12o37v37ý 5293765499272

Asi proto, že by to znamenalo zásadní zkvalitnění v propojení Prahy 1 a 2 a v návaznosti i dalších částí, třeba? Že by ubylo okružních jízd po současných trasách a dalo by se projíždět přímo, třeba? Pro přestup na metro by se nemuselo jít zbytečně pěšky nějakých cca. 250 metrů navíc podchodem a přes celý park kolem muzea, třeba? Fungovalo to tak po celou historii tramvajové dopravy v Praze, dokud to komanči nezrušili, třeba? A jestli chodíte po pěší zóně prostředkem, kde dřív bývaly koleje....

+5/−2
22.1.2015 0:13

J22i40n60d12r20a 72V11o21š80t31a 1624234789622

Praha 1 se tomu zuřivě brání. Přitom je to nesmysl, Václaváku by to jen prospělo. Je ale pravděpodobné, že by se mohly obnovit koleje z Vinohradské k Hlavnímu nádraží (Opletalovou).

+5/−1
22.1.2015 1:38

V34l13a35d71i38m85í59r 63H55o14l94ý 8124691456127

...a to by bylo podle mně nejlepší řešení.

+1/−1
22.1.2015 7:07

K93a72r24e54l 83D53r10d48a 6643675167189

Nezapomeňte počty nehod, přejetých a mrtvých. Nyní jsem zahlédl statistiku, tramvaj má v Praze z MHD absolutně největší nehodovost. Proč asi pořád jede hlášení "chodec nemá přednost před tramvají". Přitom tady stále poslouchám, jak jdou pěší zóny a tramvaje ve městech krásně dohromady...

  Včera někoho přejela tramvaj na náměstí Republiky, bylo to se zraněním a doprava stála od 8:30 do 10:40.

  Na Žižkově registruji neustále tramvajové nehody, sražené a mrtvé. A to sleduji jednu trať v "ideálním provedení".

  Argumentovat přestupem na Muzeu, jako zbytečnou chůzí na 250 metrů v populaci umírající na nedostatek pohybu, je neskonale hloupé. ;-)

  (Navíc lžete. Jde o vzdálenost 80 m. Takže se zacházkou podchody včetně podchodů metra to udělá 250 m leda tak od sedačky v tramvaji k sedačce v metru a ještě se čtvrthodinovou procházkou po zdejších obchodech. Říkat pěti krokům "celý park"... Ts, ts.

  Přitom vedle máte Hlavní nádraží, kde je přestup na tramvaj Šervůdem dlouhý 200 m.)

+1/−4
22.1.2015 8:14

J85i59ř46í 69Ř70e72h23o19ř 9728548116688

šervůdem by mohla jezdit dětská mašinka  ;-D?

0/0
22.1.2015 9:46

K32a38r48e38l 60D17r47d30a 6123275817459

Co je tady k smíchu? Tramvajová lobby? Šervůd má být vykácen, parkující auta vystrnaděna bez náhrady a povede zde tramvaj. Protože se pořád tlačí na Václavák. Rv:-P ;-D

0/−2
22.1.2015 11:31

R76a76d55e70k 38T41o16m11a56s22e13k 5403920508945

Že se ty tramvajáci chodcům neuhnou, co? Děs tohleto chování ;-D

Ale nevím tedy na kterém Žižkově žijete, sražených a mrtvých je v Praze minimum. Pokud tvrdíte opak, dohledejte prosím tu Vaši statistiku.

A pro Vaši informaci, o přestup na Muzeu vůbec nejde. Jde o to ulevit naprosto kolabujícímu úseku I.P.Pavlova - Karlovo náměstí, kde je situace již teď neúnosná.

+5/0
22.1.2015 9:57

K76a68r71e84l 10D68r53d24a 6313705987359

Tomu rozumím. Proto má být neúnosná situace přenesena na Václavák, a to neúnosná hlavně pro chodce? Přitom ty tramvaje jezdí centrem často poloprázdné, paralelně s metrem a zcela jednoznačně jde o nadbytečnou dopravu a lenost, protože většina zdravých cestujících by mohla využít nohy, metro a přestupy. ;-)

+1/−6
22.1.2015 11:27

J16a98n 70N89o82v41ý 5633335939952

Víte co mě naopak přijde neskonale, ale až brutálně hloupé a tupé? Když někdo argumentuje tím, že má národ nedostatek pohybu, tak jim 250 m pěšky při přestupu jen prospěje. Pak můžeme rovnou všude škrtnout každou druhou zastávku, ať se národ proběhne, ne? Promiňte, ale toto cpát do argumentace o zkvalitňování MHD je úplně choré. Jinak 80 metrů od zastávky tramvaje Muzeum, tím podchodem dolů a následně parkem až do vestibulu metra považuji za vtip dne, a skoro bych se Vás chtěl zeptat zda-li jste tam vůbec někdy byl?;-D Vyzývám Vás abyste přestal lhát o pěti krocích (to byste musel mít sedmimílové boty) a procházkou po obchodech, pakliže chcete přestoupit, tak rychle a ne se při tom procházet po obchůdcích v podchodu. (pozn. Vám trvá 5 kroků 1/4 hodiny?). Problém délky přestupu z Hlavního přes Šervůd je jistě také nepříjemný a měl by se řešit, jenže je to násobně menší problém, než navrácení tramvají zpět na Václavák, protože by to přineslo ještě navíc obrovskou úlevu pro dnes zcela přeplněnou trasu I.P.Pavlova - Karlovo náměstí.

+2/−1
22.1.2015 14:57

K67a47r44e22l 94D67r74d26a 6453965677659

Lenochu, sobče! Pro vašich pět kroků navíc byste ničil tisícům lidí Václavák. ;-)

  Měřím to na mapách. Od zastávky tramvaje k vestibulu metra cca 80 m čistá míra. Něco lze přidat za to kličkování u podchodu. Na 40 m od tramvaje jsou dokonce výtahy na A plné lidí. (Dle mého, by se měly výtahy nechat pokud možno vozíčkářům, kočárkům a seniorům a považuji to za zneužívání a bezohlednost. Po eskalátorech by to bylo také rychle schůdné. Co naděláme, cestují tudy lenoši z tramvají.)

  Ne, přestup Šervůdem není nepříjemný a vůbec bych ho neřešil. (Je to ostatně neřešitelné.) Já třeba chodím rád. Dávám to sem jen jako příklad jak vypadá "250 m parkem".

  A jde o vzorový problém. Díky třeba Vám se protáhne alespoň tramvaj Opletalkou. Bude zastávka před budovou Hlavního nádraží, bude zastávka ta dnešní v Bolzanově. Tramvaje z Vinohrad pojedou k Masaryčce či Jindřišskou, aby se "ulevilo Pavláku". (O Žižkovu se neuvažuje.) Opravdu cestující ve směru z Vinohrad potřebují hromadně zevlovat na Senovážném náměstí, kde jsou všechny směry dnes přetížené? ;-)

0/−1
22.1.2015 19:03

J51i52ř43i55n95a 45S18a32v40o49v66a 1411795936573

na Žižkově registrujete NEUSTÁLE sražené a mrtvé? ale jděte ;-)

0/0
23.1.2015 8:54

K50a22r57e60l 85D71r82d72a 6133475647559

Olšanské náměstí, Olšanská. Kolize s autem 4 do měsíce. Cinkot na řidiče 450x za den. Naposledy populární sešrotování policejní Octávky. Pak na stejném místě rozporcovaná chodkyně. Následně sražený chodec na Bolzanově. To bylo jen před svátky. Předtím tady zemřel motorkář, mladý kluk. Detaily neznám, těžko říct, bylo to před přejezdem, patrně chtěl přes koleje, přibrzdil a auta ho dostala. Byly tady měsíc svíčky "na trati".

  Když se tady udělal otevřený kolejový svršek, vykašlali se stavitelé na chodce. Takže tady docházelo k úrazům, když lidi přelézali kolejiště. (To je vydařená rekonstrukce trati, kdy stál celý Žižkov. Počítám tak 2008.)

  Takže jděte někam Vy. ;-)

0/0
23.1.2015 9:25

K58a56r55e54l 63D38r48d42a 6283465497859

Ten motorkář, to bylo snad naopak. Auto nečekaně přibrzdilo, že bude přejíždět koleje a on to do něj napral.

0/0
23.1.2015 9:29

J67a86n 84L72i36b96i76c80h 9252728265753

Tradiční ropidská mafie vytvoří nové jízdní řády a pak se lidé nedostanou do práce.

+2/0
21.1.2015 23:02

V33l49a16d78i79m69í69r 51H58o79l62ý 8734821936227

Autem, taxíkem, stopem,pěšmo, na kole... 

Způsobů je víc, tak žádné výmluvy!

 ;-)

0/0
22.1.2015 7:10

J77a50r55o25m31í74r 17K74a28p84l97a98n 7768494872744

Na koni :-P

0/0
22.1.2015 13:44

P43a83v38e77l 39K88a41r62e48s 8760783436183

na zádech

0/0
22.1.2015 14:07

J16i32n98d53r13a 63V12o73š27t11a 1534574419412

Nevím, čím si Smíchov zasloužil takové zhoršení tramvajové dopravy. V sedle pracovního dne jsou ze čtyř linek 2. Večer bude absence 14 na Barrandov zvlášť citlivá. Když se něco stane na Malé Straně, na Barrandov nepojede nic. Ropid zřejmě považuje za hodné zachování jen linky, které se přeplňují.

+5/0
21.1.2015 22:54

M60i93l71o69š 74S18e91t86í39k 3989649434470

Mě to přijde, že podle změn v MHD se dá vypozorovat, kde bydlí tvůrčí pracovníci Ropidu ;-D

+1/0
22.1.2015 9:05

R61a23d61e81k 96T38o40m19a77s74e10k 5333460338715

Někdo určitě u nás na Praze 3. Z těchto změn vychází Vinohrady/Žižkov jako vítěz :-)

0/0
22.1.2015 9:59

L69a66d36i34s81l57a10v 12M53a15r19š68í10k 9233440685

Teda v ropidu je zase popadl myšlenkovej trust. Jako fajn některý změny chápu, třeba sloučit 225 a 214 se nabízelo, ale zase proč je nesloučily pod 225 a vymýšlí tomu nový číslo, který každýmu prd řekne. Na kolejích jim, pro mě až nečekaně, došlo, že to co udělali v roce 2012 nebyl až zas tak super nápad, tak to teď žehlej, Ale zase proč si neudělat strejčka na další roky, tak nám tam vrzli pár přestupů který se třeba o zastávku míjej. 

Ale hleďme na to z lepší stránky alespoň se zas pár měsíců nebudeme nudit při cestách do práce.

+2/0
21.1.2015 20:52

R53e47n29é 63C21v13r49k70a60l 9136109506266

Dobrý nápad? K 225 vznikla 214 myšlenkovými pochody ROPRDU při posledním jejich velkém třesku. Takže (ro) prd dobrý nápad, ale odstranění s velkou slávou zavedeného nesmyslu. ;-O

0/0
22.1.2015 10:58

J51a71n 68K24u69č42e37r19a 2657142226593

Já jsem zase doufal v návrat 17 do Ďáblic, ale místo toho nám pošlou 10 celkem nelogicky k Muzeu a I. P. Pavlovu, což každý normální člověk z Ďáblic dojede metrem z Ládví na rozdíl od cílů Výstaviště v Holešovicích a Staroměstské, kdy se musí přestupovat. Každá změna je (samozřejmě, jen pro mne, každý to vidí jinak) k horšímu.

+7/0
21.1.2015 19:07

R38a90d28e70k 19T63o39m41a78s97e13k 5173570628865

Nejezdila náhodou 10 "vždy" z Ďáblic na I.P.? Změnil se až úsek od I.P., ne?

0/0
22.1.2015 10:01

T62o30m54á10š 60Z37e19m49a27n 3375548294975

"„Zásadně nesouhlasíme s omezením autobusových linek spojujících Břevnov s Hradčanskou a Vítězným náměstím. Požadujeme zachování četnosti a směru linek,“ uvedla zástupkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská (SZ). "

Zelení jsou opět idiioti - chtějí autobusy kopírující metro..

+2/−8
21.1.2015 18:40

M78a50r55t44i59n 22Š97u10l81c 2787539810195

Tak oni mají trochu pravdu. Mezi Vypichem a Prašným mostem autobusy nekopírují budoucí metro, které jede přes Petřiny a Evropskou. Teď po Bělohorské a Patočkově přes Břevnov jezdí 180 na Dejvickou a 174 na Hradčanskou. Obě v krátkém intervalu a s kloubovými busy. Nově tam má jet jen 180 na Hradčanskou a spojení na Dejvickou, kde jsou mj. úřady Prahy 6 zmizí. Jediné řešení by bylo jet z Břevnova 180 k Nemocnici Motol a potom metrem a to není zrovna komfortní. Kapacitně bude jedna linka asi stačit, protože lidi, kteří jezdí 180 a 174 do Dejvic na metro přestoupí už v Motole, ale směrově to nevychází. Linku 180 chce vést Ropid na Hradčanskou, aby do budoucna mohla vjet do Blanky. Takže přání bude asi vyslyšeno tím, že najdou nějakou linku s normálními busy, kterou v intervalu méně významných linek pošlou z Vypichu na Dejvickou a bude vyřešeno.

+4/0
21.1.2015 18:55
Foto

M42a67r87t92i19n 50Š71u97b30r61t 1695701304755

Jak píše pan Šulc, ono jaksi metro v prostoru Vypichu, Kajetánky, Vojenské nemocnice a vlastně i Větrníku není. Když se lidé vrátí busem na Nemocnici Motol, třeba v sedle tam budou na pásmované metro čekat 10 minut. Když pojedou na Petřiny, zase budou nejméně 3 minuty fárat do jedné z nejhlubších stanic (cca obdoba Hradčanské). Tj. když už ty busy 174 a 180 jedou okolo Kajetánky a na Prašný most, není nic neobvyklého chtít, aby oba nejely na Hradčanskou, ale aspoň jeden jel na Kulaťák. Ona stejně 174 pojede až na Hradčanskou jen ve špičkách a 180 výhledově pojede do komplexu Blanka, takže víc než 174 ve špičkách na Kulaťák se asi vyhádat stejně nedá. On je to paradox, ale z hlediska kvality obsluhy hromadnou dopravou se po otevření metra paradoxně časově pro téměř půlku obyvatel Prahy 6 doprava zhorší, což je dáno tragicky nevhodným trasováním metra.

+7/0
21.1.2015 20:39

M52i21l54o64š 88Ž22a85t41e68č63k62a 9566777892

Nektere zmeny dobre.... Ale treba vznik nesmyslne 19 a 2 poslat pres Holesovice az do Hostivare 1 vozem..... A 14 jen ve spicce, tak to je taky sila.... Ropid presunuje 22, aby se vyhnula kolonam na Hellichovy a lidem na Barrandov nasmeruje obe tramvaje prave pres Hellichovu... To jsem napsal jen poznatky z tras, ktere znam:-)

+5/0
21.1.2015 18:29

M41a85r15t83i58n 52Š55u93l14c 2837719960705

A kolik lidí jede na Barrandov tramvají z Malostranské nebo z Holešovic? Většina lidí na Barrandov jede z Anděla nebo ze Smíchovského nádraží a tam jim trasování tramvaje přes Malou Stranu nijak nevadí...

0/−2
21.1.2015 18:34
Foto

M17a52r35t82i88n 50Š77u34b38r66t 1985261294965

No vadí, když celotýdenně pojedou na ten Barrandov jen ty linky z Malé Strany, tedy 8 a 12. Když se tam zaseknou, na Andělu nepřijede nic jiného z Karláku nebo Pavláku, aby to dojelo na Barrandov. Leda metrem pak dojet na Smíchovské nádraží a tam se narvat do sólo linky 15 ;-).

+9/0
21.1.2015 18:37

M56i35l29o39š 55Ž92a92t17e87č74k64a 9856707322

Presne tak jsem to myslel:-)

0/0
21.1.2015 18:42

M96a27r49t79i27n 24Š24u33l26c 2377799670375

Když se něco stane mezi Ohradou a Nákladovým nádražím a tramvaje tam stojí půl hodiny, projeví se to kupodivu nejvíc na druhé straně Prahy mezi Andělem a Sídlištěm Řepy. Ale pokud se mají tramvaje trasovat podle přepravních proudů, tak se někdy musí něco obětovat. IAD v Praze asi nezrušíme, mimořádné situace se naplánovat nedají a trasovat tramvaje jinak by sice odstranilo občasný problém, ale nadělalo by to víc škody v bežném provozu a nebo by to bylo mnohem dražší...

0/0
21.1.2015 18:46
Foto

M22a17r56t48i84n 41Š32u58b47r78t 1645421504775

No to máte pravdu, tramvaje se mají trasovat podle přepravních proudů, ale z Biskupcovy na Kotlářku jede maximálně 500 lidí denně, přesto tato místa spojuje vlastně ekvivalent čtyř tramvajových linek. To je ale důsledek chybné koncepce linkového vedení zaváděné od roku 2008, která výrazně zhoršuje pravidelnost obsluhy koncových úseků. Situace před rokem 2008 byla právě naopak v souhrnu levnější a funkčnější.

Kdysi jezdila linka 10 v celé trase sama a od Řep na Mírák jí pomáhala linka 4 a až od Palačáku na Biskupcovu linka 16 a od Želivského na Palmovku linka 19 a od Palmovky do Ďáblic linka 24. Bylo to podstatně funkčnější, protože při nehodě na Plzeňské lidi dál mohli jet z Karláku po Korunní, i z Želivského na Palmovku, stejně jako z Palmovky do Ďáblic. Tedy fungovaly ty základní přepravní vztahy, ty nejsilnější, sice se lidé zmáčkli, ale jeli. Dnes jede skoro celou trasu 10 s linkou 16 a pokud se něco stane na Plzeňské, tak nejede nějaký čas nic z Karláku na Korunní, z Želivského na Palmovku ani z Palmovky až do Ďáblic.

A ještě se to strašně dlouho rovná i v opačném směru a poznají to lidi až na Lehovci. Pravděpodobnost problému při svazku dvou linek vzrostla na dvojnásobek, celková pravidelnost provozu za celý rok klesla o 10% a přitom žádný svazek lidí, kteří by potřebovali linky 10 a 16 v trase z Palmovky až na Pavlák, k Andělu a do Řep vůbec neexistuje, ti samozřejmě jedou ve velké většině metrem.

+3/0
21.1.2015 20:48

M24a45r47t17i33n 64Š16u11l41c 2487599460115

Máte pravdu, ale podle mne jen částečně. Existuje, jak víte, několik modelů:

1) Tramvaje budou více méně jen napaječem metra, potom by se zřídily linky Řepy-Anděl-Barrandov, Modřany - Národní třída - Modřany, Bílá hora - Podbaba, Petřiny - Divoká Šárka apod. a ty by propojilo několik polookružních tangenciál z konečných blíže centru obsluhujících trasu Výtoň - Újezd - Strossmayerovo nám. - Palmovka - Ohrada - Želivského - Strašnická - Eden - Výtoň. To ovšem nejde, protože by to přehltilo metro, prodloužila by se doba jízdy a zbylo by asi i dost nevyužitých tramvají.

2) Zavede se několik diagonálních linek v normálním intervalu 8(10) a ty budou v různých úsecích kopírovat další radiální a tangenciální linky v normálními intervaly 8(10), aby v částech trasy vznikal interval 4(5). To je sice možné, část cestujících je nadšena, že jim jede tramvaj odkudkoli kamkoli, ale ve směrech, kam to zrovna nejede se prodlužuje doba na přestup, protože návazné linky jezdí také v intervalu 8(10). Tenhle systém v Praze byl, je to samozřejmě možnost, ale nepřijde mi zrovna efektivní, je příliš individualizovaný.

3) Udělá se několik diagonálních páteřních linek s intervalem 4(5), u kterých se nečeká, že jimi někdo pojede po celé trase, ale jsou trasovány podle hlavních přepravních proudů. Ty se doplní opět linkami v intervalu 8(10) v úsecích souběžných s metrem, nižší přepravní potřebou apod. Tenhle systém má, souhlasím vyšší náchylnost k tomu, že výpadek na jednom konci města se projeví na druhém konci, ale k těmto výpadkům nedochází často. Na druhou stranu je to kapacitně efektivní systém a z hlediska přepravních proudů a potřeby dostat se z jednoho přepravního proudu do jiného nabízí přestupy mezi linkami s intervalem 4(5), tzn. velmi krátkého čekání na přestup. Tenhle systém prosazuje Ropid.

Já vím, že se Vám konkrétně tento systém dlohodobě nelíbí a ač s Vámi v mnoha názorech na pražskou MHD můžu souhlasit, v tomhle se neshodneme.

0/0
23.1.2015 19:21

J81i41ř11í 13Ř11e75h34o65ř 9938798276268

klasický řvaní o tom, že se nedá z kterékoliv zastávky v praze dostat na kteroukoliv jinou zastávku bez přestupu při tříminutovém intervalu. Tak jako při každé změně řádů. Pražská MHD by byla lepší než jakákoliv doprava v této zemi i kdyby vyřadili polovinu spojů.

+5/−8
21.1.2015 18:16

M11i39l10o47š 78S70e25t84í72k 3469199804880

Vy asi pražskou MHD nepoužíváte, že? Proto máte tak zasvěcený komentář. ;-)

+3/0
22.1.2015 9:10

J71i43ř71í 16Ř15e25h98o35ř 9948318766168

kupodivu každý den dvakrát ;-D

0/0
22.1.2015 9:42

P76a61v40e74l 52S58l50a66m89a 9179622761117

Tak ještě jednou :  Z jakého důvodu. mění Ropid linky na druhé straná Prahy a dělá v dopravě naprostý chaos

1,Proč linka 139 pojede nově od Michelské na Strašnickou a 196 opět  od Michelské na Želivského ????

2, Z jakého důvodu motá lidem Ropid hlavu na lince 136 která má jet od Třebenické na Ládví-Kobylisy-Čimice a 183 zase na Dáblice.....

3, Proč se opět zavádí linka na Zelený pruh, navíc v kloubovém provedení, 124, když před časem Ropid tvrdil, že právě z důvodů na Zeleném pruhu ruší linku 205!!!

4, Prodloužení linky 150 z Beránku na Želivského i po 21 hodiné, když tentýž Ropid toto před časem zrušil a zkrátil jen na Kačerov !!!

 Jistě se těch vyložených nesmyslů najde víc, ale tohle jen malá ilustrace o kompetenci organizace R.O.P.I.D  Vyžírkové městského rozpočtu a diletanti k tomu!!

+10/0
21.1.2015 18:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.