Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze ročně přibývá dvacet semaforů. Město jich plánuje sedm stovek

Za 85 let fungování vystoupal počet automatických semaforů v Praze na 640, každým rokem jich přibývá přibližně dvacet. V metropoli by brzy mohl fungovat také speciální druh odpočítávacího zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a28r39t66i14n 97Š31í76m58a 6803374160488

Nevím proč Eltodu ty semafory tak nejdou. Na levém břehu Vltavy ty "červené vlny" nejsou. A zhoršilo se to potom, co se na semaforech objevily ty kamerky. Nikdo mi nevymluví že jsou tam proto, aby mohly hodit červenou, kdykoliv se blíží auto.

0/0
25.1.2015 20:45
Foto

P14a30v21e96l 41F49r43u45m10e66r29t 5317284597208

Když už chtějí vylepšovat semafory, tak by se mohli mimo jiné zaměřit na ty, co jsou zřízeny jen na přechodu pro chodce, kde není žádná křižovatka.

Typický případ, přijde chodec, zmáčkne čudl, zjistí, že nic nejede, přejde na červenýho panáčka, po chvíli naskočí červená (pro auta) a zbytečně zastaví provoz a chodec už je dávno fuč.

Myslím, že byl článek o tom, jak někde ve Švédsku (nebo jinde, už nevím) mají udělaný systém, že když čidlo zjistí, že už chodec přešel, tak červená pro auta zbytečně nenaskočí.

+1/0
24.1.2015 17:48

K61a27r28e23l 91D96r66d47a 6293395897629

Na té Horčičkové níže zavedli, že když chodec nezmáčkne tlačítko, tak zelenou nedostane i když celá křižovatka normálně přeblikává a zastavuje auta. Pár cyklů jsem tam kdysi pročekal na červenou, než jsem to pochopil. Od té doby jsem nucen dělat to tak, jak popisujete.

  Je to samozřejmě podraz, protože v centru zelenou dobíhám a šetří mi to čas. Před vlastním domem "na periferii" musím zmáčknout tlačítko a pak dlouho čekat na zelenou. Šikana zdejší radnice.

  Když otevřeli Centrum Chodov, tak s podobnou šikanou vyřešili přecházení Roztylské, plot proti přebíhání chodců, semafory, kde dříve nebyly... Nově se udělal světelný přechod i na křižovatce s ulicí V Parku. Odkud jednou za čas vyjíždí autobus MHD z parkoviště na konečné a nově auta z parkoviště IBM. Všichni tady chodili zcela volně. Tak, aby to té červené žárovce nebylo líto, postavili sem měšťáky vybírat od chodců pokuty. K neuvěření.

  Čistě formálně, kde je tlačítko, je chodec povinen stát se pitomcem. ;-D

+2/0
24.1.2015 21:15

K55a30r16e64l 19D21r37d15a 6643955627939

Počítám, že s tím tlačítkem na Horčičkově souvisí i chyba semaforu, co mátla a patrně stále mate řidiče. Nejen, že ta křižovatka zastavuje auta na hlavním směru i když jinde provoz není, ale umí jen krátce přebliknout na červenou a hned zase dát zelenou. Patrně když žádný chodec nic nezmáčkne.

  Stalo se mi to mockrát. Rozjetý autobus MHD ve směru od metra na Horčičkovou, najednou má červenou, tak brzdí jak o život a vzápětí má zelenou, tak zase jede. Cestující jsou jak v mixéru. ;-D

  Podobným systémem, co uvádíte, by mohlo být zjišťování, zda je na vedlejší vůbec nějaké auto a podle toho nechávat trvale na hlavní zelenou. Mám pocit, že takové řešení i někde potkávám v provozu.

0/0
24.1.2015 21:27

J64a84k70u60b 61F20e44i84f48a21r 7249419626249

Praha je přesemaforovaná, zbytečně se vytváří kolony na místech, kde je plynulý provoz když bliká oranžová - až  na výjimky, které by se daly spočítat na prstech jedné ruky.

Holt je to asi dobrý kšeft pro Eltodo, kdysi státní firmu, dnes neprůhlednou akciovku.

+5/0
24.1.2015 11:52

J23i50ř46í 81P90r67a50ž85á86k 9250922121192

Každý semafor ve svém okolí násobí množství exhalací automobilů. Při rozjezdu exhalace rostou mnohonásobně než při plynulé jízdě.

+4/0
24.1.2015 11:08

V20á90c53l54a65v 64Č34e57r17m36á15k 4853190937154

A vypnutím by nenastal žádný kolaps, ale naopak by byla doprava plynulejší. S výjimkou asi křižovatky magistrály s Jednou a podobných.

+6/0
24.1.2015 9:40

V23á44c15l73a12v 94Č96e85r67m81á15k 4933520777964

... s Ječnou ...

0/0
24.1.2015 9:40

V55á67c59l10a33v 93Č93e65r58m76á38k 4653160247404

Tohle je mor, 95% semaforů je zbytečných nebo zbytečně zapnutých. Osobně to prostě projíždím nezávisle na barvě, když to jde.

+3/0
24.1.2015 9:31

K95a81r72e45l 72D52r19d28a 6983245227149

Žijeme v době zneužívání semaforů pro šikanu řidičů. Řidiči ještě stále hloupě respektují, že na červenou se nejezdí. Otázkou je, kdy tato laťka bezpečnosti padne a řidiči přestanou semafory, třeba bez kamer, zcela respektovat. ;-)

  Na Jižním Městě se povedlo z hlavní Opatovské vytvořit spojku na D1 ve směru od Uhříněvsi, a to pod okny místních obyvatel. Radnice se snaží řidiče odklonit alespoň na Výstavní a je snahou jim Opatovskou co nejvíce znepříjemnit. Je to záhada, ve špičce tady jezdí tisíce jen projíždějících aut z oblastí mimo Prahu 11. Přitom Uříněves a Říčany mají vlastní propojení na D1. Je to patrně o síle zvyku řidičů a neochotě měnit naučené trasy a nějaké obtěžování místních svoji jízdou neřešit.

  Každopádně, Opatovská získala před pár lety dva semafory za sebou, jejichž cílem je projíždějící řidiče zdržovat. Efekt to má zázračný. Stojící kolona očuzuje cestující na zastávce MHD, semafor blokuje pohyb autobusů MHD a najíždění do zastávky Horčičkova a protože jsou dva za sebou, tak to čekání koupí hlavně autobusy MHD navážející cestující ke stanici metra Háje. Fakt luxus. Šikana MHD na 300 metrech. Přitom na projíždějící osobáky to má vliv minimální. Rv;-)

+3/0
24.1.2015 7:14

K85a71r60e69l 80D79r19d79a 6473355187709

Novinkou, co se právě chytá na vesnicích, které "mají problém" s tranzitem dopravy, jsou semafory s kamerou hlídající 50. Jak kamera naměří za cedulí obec řidiče přes 50, hodí semafor červenou a nutí řidiče zastavit. Nikde žádná křižovatka a přechod, nikde žádná doprava či chodec, jen semafor u křoví na poli házející červená-zelená.

  Autor už ani nezakrývá, že jde o čistou šikanu řidičů. Jediné, že asi většina řidičů právě tohle řešení moc odsuzovat nebude a nechá si v zájmu "veřejného blaha" seslat lejno na svoji hlavu.

  Jak to funguje se sanitkami, hasiči či policií, kteří 50 dodržet nemusí? Mají posádky nějaké elektronické blokování takového semaforu? Nebo ho prostě nerespektují a projíždí? Může to profrčet i běžný osobák? Je tam snad radar s foťákem?

  Už jen chybí, aby se tato pitomost začala rozmísťovat i po Praze. Rád bych třeba jel plynule centrem 50 a měl před sebou stále zelenou vlnu. To by byla ekologická pohodička. Proč tohle semafory dodnes neumí? Místo toho má být v provozu celopražský systém na regulaci dopravy s řízení dopravních zácp. Jde třeba o blokováni řidičů na semaforech, aby ve špičce do centra tak intenzivně nenajížděli. (Momentální stav systému "na šikanu řidičů" neznám. Ale budoval se v Praze usilovně.)

  Praha je podle mě nastavena na "hloupé řidiče" dodržující 50. Ti pak chytají červenou na každé křižovatce. Stačí centrem projíždět 70-80 a dle mých zkušeností jedu "zelenou vlnu". Neustále mám pocit, že se vyplácí dopravní značení nerespektovat.

  Semafor by měl sloužit pro řízení dopravy v místech, kde jde hlavně o bezpečnost účastníků silničního provozu. Pokud je zneužíván k regulaci dopravy, omezování hluku, vymáhání 50... jeho funkce se postupně devalvuje a snižuje se ochota k jeho respektování. Třeba to skutečně jednou dotáhneme do stavu, kdy do sebe řidiči na křižovatce pravidelně vletí s tím, že jim sice semafor něco bliká nad hlavou, ale tu barevnou hudbu přece nelze brát vážně a je třeba se řídit hlavně "zdravým rozumem".

+6/0
24.1.2015 7:57

M21a28r77t56i96n 72Š38í90m71a 6363854330318

Ano... ty semafory hlídající 50ku je dobrý způsob, jak řidiče spolehlivě odnaučit ignorovat i to poslední, co dosud respektovali - červenou na semaforu. Bravo!

0/0
25.1.2015 20:28

R17e15n54é 45C48v59r84k21a88l 9186929976176

Tyto "buzereční" semafory se nezavádí, ty již běžně existují. A bohužel, ano, mají u sebe souběžně kameru - proto byla také prolobována "objektivní odpovědnost" vlastníka vozidla.

Jinak souhlas s Vámi i kolegou Šímou - přesemaformování mě naučilo červenou ignorovat jako příkaz k zastavení - jde pouze o upozornění, že (případní) ostatní mají přednost.

0/0
26.1.2015 10:53

V56á85c95l44a92v 70Č72e12r34m53á73k 4623310357854

Tak já už jsem si to přelořil tak, že červená znamená "všichni ostatní mají přednost". Což je ostatně obecně smysluplnější výklad než ten, co je teď aktuálně v kurzu.

+1/0
24.1.2015 11:17

M31a42r58t85i36n 47Š73í74m63a 6433974750338

...a dobrých 40 procent z nich je naprosto zbytečných. Obzvlášť v noci.

+6/0
23.1.2015 23:43

L58u31k20a84s 57N88o26v52a93k 4369439253608

Jasne, vic lidi vic semaforu, ze ty lidi zijou na stejne plose jako pred 30lety nicemu nevadi....

+5/0
23.1.2015 21:33

M29a81r60t80i82n 27N33o98v88o56t59n16ý 8709694827204

Řekl bych, že V Praze je už těch semaforů moc. Navíc nechápu, proč se dneska semafory na noc nevypínají jako to bylo dřív, stát ve tři ráno na červenou na liduprázdné křižovatce je fakt vopruz.

+13/−1
23.1.2015 21:25

B41o10h93u93s48l52a12v 43H88a14m41á19č43e36k 9151243700758

Umístění a seřizování semaforů zřejmě navrhuje:

 a) člověk ducha těžce mdlého

b) sabotér , který chce ochromit veškerou dopravu ve městě

c) zavilý nepřítel města , zejména Prahy , aby se pomstil za to , že mu v dětství někdo ukradl svačinu. Jinak to nevidím, v Hostivaři na Švehlově od konečné 22 k Průběžné deset semaforů na cca 3 000 m. Místy jsou asi i 100 m od sebe. Většinou funguje červená vlna , tudíž 10x se rozjíždím a pokud někdo zaspí , ta i vícekrát. No a v neděli je to opravdu na mrtvici. Žádný provoz , jenom blbý semafor.

+14/0
23.1.2015 21:14

P27a90v23e82l 60H79o51d34r 8699739597

Jasně zřejmě to bude tím, že ten semafor i ze stavbou je hezkých pár mega navíc, takže semaforů jen houšt a větší kapky,a imformace, že je v tom taky jede Eltodo, mě fakt nepřidá.

+3/0
23.1.2015 21:50

M77a86r29t42i41n 61Š35í48m30a 6213764780278

Přesně tak. Například ulice Vyskočilova z Budějovické dolu. Na necelém kilometru prosím 6 semaforů, z nichž vás obvykle zastaví každý. To musel navrhovat megaretard. S láskou vzpomínám na předrevoluční světelná návěstidla, která ukazovala, jak rychle musí člověk jet, aby stihl další zelenou. To dnešní Eltodo a spol. už nezvládnou :-(

+6/0
23.1.2015 23:42

J91a77n 85Z23e64m62a50n 1446455934516

Ne aby stihl, ale aby nemusel brzdit před další červenou a mohl plynule projíždět. Říkalo se tomu zelená vlna, spolehlivě fungovala na Leninově, Poděbradské atd. Už to neexistuje.

0/0
27.1.2015 23:16

J90a96n 58Z49a23b52a24b81a 8374824208274

tak tak. od tý doby co opravovali tramvajovou trať a předělali zastávky a k nim semafory je to hrůza. To je to přiblblý nařízení, že nesmí být přechod na víceproudý silnici.  Hlavně jsem nepochopil semafor asi 40 m za křižovatkou s Pražskou (K Horkám), kde je jeden přechod na křižovatce (a jde i k zastávce) a druhý se semaforem u druhého konce zastávky.

+1/0
24.1.2015 11:29

T21o75m12á73š 78Z74e50m64a50n 3215948904815

Řekl bych, že v Praze už je přesemaforováno. Hlavně bych ubral semafory u přechodů - např mezi krčákem a OC Chodov je zcela zbytečný - o kuoske velde je jiný semafor který auta předem rozdělí do krátkých kolon a lze mezi nimi přecházet bez obtíží.

Se semafory jen vznikají situace kdy musím čekat a meiztím přijede i auto a to také čeká - bez semaforu byhc prostě přešel a auto projelo bez zdržení.

A to nemluvím o tom, že se ty nejméně potřebné semafory v křižovatkách nevypínají na noc a víkendy - např ta u Labutě v Krči - při zanedbatelném provozu z bočních ulic by jejich vypnutí nevadilo.

+7/0
23.1.2015 20:51

T93o37m68á17š 33Z24e42m91a77n 3505438134855

těch překlepů..Omlouvám se.

0/0
23.1.2015 20:54

D35a77v95i93d 51B44o80u60c73h47a62l 8879700699

Vážené autorky, tohle je skutečně novinový článek, nebo slohovka žákyň základní školy?

... "Blikají červeně, oranžově a zeleně a už osmdesát pět let tím řídí život v ulicích Prahy. Jejich absence by měla nedozírné následky. Kdyby všechny semafory naráz zhasly, nastal by naprostý kolaps dopravy.

Nejenže by pekaři nedovezli do obchodů ani kůrku chleba, ale ani záchranka by se nedostala ke zraněným včas." ...

A tomuhle skutečně věříte? Resp., kdyby skutečně "naráz zhasly", chaos by asi nastal, nicméně, kdyby se už nikdy nerozsvítily, lidé by se brzy naučili jezdit tak, že by je nepotřebovali. Někdy by to bylo horší, jindy lepší, ale chlebové kůrky (kdyby vůbec někdo rozvážel kůrky z chleba) i záchranky by dosáhly svých cílů. Všeobecná přeregulovanost dopravy je ke škodě, protože zdravý rozum nahrazuje tupým podřizováním se často neefektivních předpisům a opatření. Chápu, že vám někdo namluvil, jak je důležitý, ale není. Opravdu není zdaleka tak moc, jak to může vypadat.

+17/0
23.1.2015 19:52
Foto

M93a39r10t79i11n 67Š66u29b24r55t 1745141674775

Ten článek spíš vypadá jako reklama na semafory... Odborníci naopak dávno říkají, že měně semaforů a jen na skutečně důležitých křižovatkách, a ještě fungujících jen ve dne, to je budoucnost dopravy. Takže ne 1 000 semaforů v Praze a ještě 300 přidat, ale nejméně 300 ubrat ;-).

+11/0
23.1.2015 20:43

T34o42m35á67š 70Z92e49m72a68n 3565698604195

Tak tak, jednou výpadek semaforů na Karláku zablokoval I.P.Pavlova - výpadek semaforů totiž značně zvýšil průjezdnost oné křižovatky, kterou už ta další -semafory řízená - nepobrala.

+7/0
23.1.2015 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.