Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze ročně přibývá dvacet semaforů. Město jich plánuje sedm stovek

Za 85 let fungování vystoupal počet automatických semaforů v Praze na 640, každým rokem jich přibývá přibližně dvacet. V metropoli by brzy mohl fungovat také speciální druh odpočítávacího zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a66r75t48i12n 64Š47í19m18a 6713174700688

Nevím proč Eltodu ty semafory tak nejdou. Na levém břehu Vltavy ty "červené vlny" nejsou. A zhoršilo se to potom, co se na semaforech objevily ty kamerky. Nikdo mi nevymluví že jsou tam proto, aby mohly hodit červenou, kdykoliv se blíží auto.

0/0
25.1.2015 20:45
Foto

P39a38v66e50l 93F40r22u30m81e47r92t 5527504197398

Když už chtějí vylepšovat semafory, tak by se mohli mimo jiné zaměřit na ty, co jsou zřízeny jen na přechodu pro chodce, kde není žádná křižovatka.

Typický případ, přijde chodec, zmáčkne čudl, zjistí, že nic nejede, přejde na červenýho panáčka, po chvíli naskočí červená (pro auta) a zbytečně zastaví provoz a chodec už je dávno fuč.

Myslím, že byl článek o tom, jak někde ve Švédsku (nebo jinde, už nevím) mají udělaný systém, že když čidlo zjistí, že už chodec přešel, tak červená pro auta zbytečně nenaskočí.

+1/0
24.1.2015 17:48

K62a65r51e66l 40D55r87d48a 6423925267179

Na té Horčičkové níže zavedli, že když chodec nezmáčkne tlačítko, tak zelenou nedostane i když celá křižovatka normálně přeblikává a zastavuje auta. Pár cyklů jsem tam kdysi pročekal na červenou, než jsem to pochopil. Od té doby jsem nucen dělat to tak, jak popisujete.

  Je to samozřejmě podraz, protože v centru zelenou dobíhám a šetří mi to čas. Před vlastním domem "na periferii" musím zmáčknout tlačítko a pak dlouho čekat na zelenou. Šikana zdejší radnice.

  Když otevřeli Centrum Chodov, tak s podobnou šikanou vyřešili přecházení Roztylské, plot proti přebíhání chodců, semafory, kde dříve nebyly... Nově se udělal světelný přechod i na křižovatce s ulicí V Parku. Odkud jednou za čas vyjíždí autobus MHD z parkoviště na konečné a nově auta z parkoviště IBM. Všichni tady chodili zcela volně. Tak, aby to té červené žárovce nebylo líto, postavili sem měšťáky vybírat od chodců pokuty. K neuvěření.

  Čistě formálně, kde je tlačítko, je chodec povinen stát se pitomcem. ;-D

+2/0
24.1.2015 21:15

K23a96r84e75l 82D50r72d45a 6983695267349

Počítám, že s tím tlačítkem na Horčičkově souvisí i chyba semaforu, co mátla a patrně stále mate řidiče. Nejen, že ta křižovatka zastavuje auta na hlavním směru i když jinde provoz není, ale umí jen krátce přebliknout na červenou a hned zase dát zelenou. Patrně když žádný chodec nic nezmáčkne.

  Stalo se mi to mockrát. Rozjetý autobus MHD ve směru od metra na Horčičkovou, najednou má červenou, tak brzdí jak o život a vzápětí má zelenou, tak zase jede. Cestující jsou jak v mixéru. ;-D

  Podobným systémem, co uvádíte, by mohlo být zjišťování, zda je na vedlejší vůbec nějaké auto a podle toho nechávat trvale na hlavní zelenou. Mám pocit, že takové řešení i někde potkávám v provozu.

0/0
24.1.2015 21:27

J74a81k39u82b 28F81e94i61f55a17r 7569529306499

Praha je přesemaforovaná, zbytečně se vytváří kolony na místech, kde je plynulý provoz když bliká oranžová - až  na výjimky, které by se daly spočítat na prstech jedné ruky.

Holt je to asi dobrý kšeft pro Eltodo, kdysi státní firmu, dnes neprůhlednou akciovku.

+5/0
24.1.2015 11:52

J39i23ř50í 89P33r56a77ž33á97k 9320952711202

Každý semafor ve svém okolí násobí množství exhalací automobilů. Při rozjezdu exhalace rostou mnohonásobně než při plynulé jízdě.

+4/0
24.1.2015 11:08

V11á76c72l39a91v 49Č26e91r58m25á15k 4293600977634

A vypnutím by nenastal žádný kolaps, ale naopak by byla doprava plynulejší. S výjimkou asi křižovatky magistrály s Jednou a podobných.

+6/0
24.1.2015 9:40

V60á16c50l42a54v 42Č21e59r93m19á46k 4683550517824

... s Ječnou ...

0/0
24.1.2015 9:40

V17á85c55l71a92v 83Č82e76r63m13á13k 4573790977454

Tohle je mor, 95% semaforů je zbytečných nebo zbytečně zapnutých. Osobně to prostě projíždím nezávisle na barvě, když to jde.

+3/0
24.1.2015 9:31

K69a71r58e24l 71D91r80d63a 6273765897279

Žijeme v době zneužívání semaforů pro šikanu řidičů. Řidiči ještě stále hloupě respektují, že na červenou se nejezdí. Otázkou je, kdy tato laťka bezpečnosti padne a řidiči přestanou semafory, třeba bez kamer, zcela respektovat. ;-)

  Na Jižním Městě se povedlo z hlavní Opatovské vytvořit spojku na D1 ve směru od Uhříněvsi, a to pod okny místních obyvatel. Radnice se snaží řidiče odklonit alespoň na Výstavní a je snahou jim Opatovskou co nejvíce znepříjemnit. Je to záhada, ve špičce tady jezdí tisíce jen projíždějících aut z oblastí mimo Prahu 11. Přitom Uříněves a Říčany mají vlastní propojení na D1. Je to patrně o síle zvyku řidičů a neochotě měnit naučené trasy a nějaké obtěžování místních svoji jízdou neřešit.

  Každopádně, Opatovská získala před pár lety dva semafory za sebou, jejichž cílem je projíždějící řidiče zdržovat. Efekt to má zázračný. Stojící kolona očuzuje cestující na zastávce MHD, semafor blokuje pohyb autobusů MHD a najíždění do zastávky Horčičkova a protože jsou dva za sebou, tak to čekání koupí hlavně autobusy MHD navážející cestující ke stanici metra Háje. Fakt luxus. Šikana MHD na 300 metrech. Přitom na projíždějící osobáky to má vliv minimální. Rv;-)

+3/0
24.1.2015 7:14

K77a30r55e79l 69D50r75d17a 6293725877149

Novinkou, co se právě chytá na vesnicích, které "mají problém" s tranzitem dopravy, jsou semafory s kamerou hlídající 50. Jak kamera naměří za cedulí obec řidiče přes 50, hodí semafor červenou a nutí řidiče zastavit. Nikde žádná křižovatka a přechod, nikde žádná doprava či chodec, jen semafor u křoví na poli házející červená-zelená.

  Autor už ani nezakrývá, že jde o čistou šikanu řidičů. Jediné, že asi většina řidičů právě tohle řešení moc odsuzovat nebude a nechá si v zájmu "veřejného blaha" seslat lejno na svoji hlavu.

  Jak to funguje se sanitkami, hasiči či policií, kteří 50 dodržet nemusí? Mají posádky nějaké elektronické blokování takového semaforu? Nebo ho prostě nerespektují a projíždí? Může to profrčet i běžný osobák? Je tam snad radar s foťákem?

  Už jen chybí, aby se tato pitomost začala rozmísťovat i po Praze. Rád bych třeba jel plynule centrem 50 a měl před sebou stále zelenou vlnu. To by byla ekologická pohodička. Proč tohle semafory dodnes neumí? Místo toho má být v provozu celopražský systém na regulaci dopravy s řízení dopravních zácp. Jde třeba o blokováni řidičů na semaforech, aby ve špičce do centra tak intenzivně nenajížděli. (Momentální stav systému "na šikanu řidičů" neznám. Ale budoval se v Praze usilovně.)

  Praha je podle mě nastavena na "hloupé řidiče" dodržující 50. Ti pak chytají červenou na každé křižovatce. Stačí centrem projíždět 70-80 a dle mých zkušeností jedu "zelenou vlnu". Neustále mám pocit, že se vyplácí dopravní značení nerespektovat.

  Semafor by měl sloužit pro řízení dopravy v místech, kde jde hlavně o bezpečnost účastníků silničního provozu. Pokud je zneužíván k regulaci dopravy, omezování hluku, vymáhání 50... jeho funkce se postupně devalvuje a snižuje se ochota k jeho respektování. Třeba to skutečně jednou dotáhneme do stavu, kdy do sebe řidiči na křižovatce pravidelně vletí s tím, že jim sice semafor něco bliká nad hlavou, ale tu barevnou hudbu přece nelze brát vážně a je třeba se řídit hlavně "zdravým rozumem".

+6/0
24.1.2015 7:57

M78a77r38t86i38n 50Š83í40m60a 6583494730208

Ano... ty semafory hlídající 50ku je dobrý způsob, jak řidiče spolehlivě odnaučit ignorovat i to poslední, co dosud respektovali - červenou na semaforu. Bravo!

0/0
25.1.2015 20:28

R41e78n90é 35C31v38r94k13a66l 9146569176326

Tyto "buzereční" semafory se nezavádí, ty již běžně existují. A bohužel, ano, mají u sebe souběžně kameru - proto byla také prolobována "objektivní odpovědnost" vlastníka vozidla.

Jinak souhlas s Vámi i kolegou Šímou - přesemaformování mě naučilo červenou ignorovat jako příkaz k zastavení - jde pouze o upozornění, že (případní) ostatní mají přednost.

0/0
26.1.2015 10:53

V43á17c14l90a25v 95Č83e53r44m92á63k 4933340757914

Tak já už jsem si to přelořil tak, že červená znamená "všichni ostatní mají přednost". Což je ostatně obecně smysluplnější výklad než ten, co je teď aktuálně v kurzu.

+1/0
24.1.2015 11:17

M59a66r29t80i80n 68Š37í70m84a 6813974440928

...a dobrých 40 procent z nich je naprosto zbytečných. Obzvlášť v noci.

+6/0
23.1.2015 23:43

L11u22k73a80s 78N16o17v76a35k 4699429523898

Jasne, vic lidi vic semaforu, ze ty lidi zijou na stejne plose jako pred 30lety nicemu nevadi....

+5/0
23.1.2015 21:33

M66a96r85t36i41n 95N62o12v52o10t83n75ý 8369624157454

Řekl bych, že V Praze je už těch semaforů moc. Navíc nechápu, proč se dneska semafory na noc nevypínají jako to bylo dřív, stát ve tři ráno na červenou na liduprázdné křižovatce je fakt vopruz.

+13/−1
23.1.2015 21:25

B29o19h27u61s89l51a31v 29H81a24m28á67č24e33k 9961863370908

Umístění a seřizování semaforů zřejmě navrhuje:

 a) člověk ducha těžce mdlého

b) sabotér , který chce ochromit veškerou dopravu ve městě

c) zavilý nepřítel města , zejména Prahy , aby se pomstil za to , že mu v dětství někdo ukradl svačinu. Jinak to nevidím, v Hostivaři na Švehlově od konečné 22 k Průběžné deset semaforů na cca 3 000 m. Místy jsou asi i 100 m od sebe. Většinou funguje červená vlna , tudíž 10x se rozjíždím a pokud někdo zaspí , ta i vícekrát. No a v neděli je to opravdu na mrtvici. Žádný provoz , jenom blbý semafor.

+14/0
23.1.2015 21:14

P12a40v84e57l 49H11o81d89r 8579229887

Jasně zřejmě to bude tím, že ten semafor i ze stavbou je hezkých pár mega navíc, takže semaforů jen houšt a větší kapky,a imformace, že je v tom taky jede Eltodo, mě fakt nepřidá.

+3/0
23.1.2015 21:50

M15a52r52t12i41n 16Š59í24m90a 6983244750658

Přesně tak. Například ulice Vyskočilova z Budějovické dolu. Na necelém kilometru prosím 6 semaforů, z nichž vás obvykle zastaví každý. To musel navrhovat megaretard. S láskou vzpomínám na předrevoluční světelná návěstidla, která ukazovala, jak rychle musí člověk jet, aby stihl další zelenou. To dnešní Eltodo a spol. už nezvládnou :-(

+6/0
23.1.2015 23:42

J54a27n 76Z93e86m29a12n 1966475444606

Ne aby stihl, ale aby nemusel brzdit před další červenou a mohl plynule projíždět. Říkalo se tomu zelená vlna, spolehlivě fungovala na Leninově, Poděbradské atd. Už to neexistuje.

0/0
27.1.2015 23:16

J74a59n 71Z68a26b78a98b92a 8194394768704

tak tak. od tý doby co opravovali tramvajovou trať a předělali zastávky a k nim semafory je to hrůza. To je to přiblblý nařízení, že nesmí být přechod na víceproudý silnici.  Hlavně jsem nepochopil semafor asi 40 m za křižovatkou s Pražskou (K Horkám), kde je jeden přechod na křižovatce (a jde i k zastávce) a druhý se semaforem u druhého konce zastávky.

+1/0
24.1.2015 11:29

T75o65m82á27š 46Z71e46m90a87n 3645288134325

Řekl bych, že v Praze už je přesemaforováno. Hlavně bych ubral semafory u přechodů - např mezi krčákem a OC Chodov je zcela zbytečný - o kuoske velde je jiný semafor který auta předem rozdělí do krátkých kolon a lze mezi nimi přecházet bez obtíží.

Se semafory jen vznikají situace kdy musím čekat a meiztím přijede i auto a to také čeká - bez semaforu byhc prostě přešel a auto projelo bez zdržení.

A to nemluvím o tom, že se ty nejméně potřebné semafory v křižovatkách nevypínají na noc a víkendy - např ta u Labutě v Krči - při zanedbatelném provozu z bočních ulic by jejich vypnutí nevadilo.

+7/0
23.1.2015 20:51

T33o87m13á38š 19Z91e66m17a91n 3375808444905

těch překlepů..Omlouvám se.

0/0
23.1.2015 20:54

D97a21v98i30d 65B36o76u55c11h37a14l 8119650349

Vážené autorky, tohle je skutečně novinový článek, nebo slohovka žákyň základní školy?

... "Blikají červeně, oranžově a zeleně a už osmdesát pět let tím řídí život v ulicích Prahy. Jejich absence by měla nedozírné následky. Kdyby všechny semafory naráz zhasly, nastal by naprostý kolaps dopravy.

Nejenže by pekaři nedovezli do obchodů ani kůrku chleba, ale ani záchranka by se nedostala ke zraněným včas." ...

A tomuhle skutečně věříte? Resp., kdyby skutečně "naráz zhasly", chaos by asi nastal, nicméně, kdyby se už nikdy nerozsvítily, lidé by se brzy naučili jezdit tak, že by je nepotřebovali. Někdy by to bylo horší, jindy lepší, ale chlebové kůrky (kdyby vůbec někdo rozvážel kůrky z chleba) i záchranky by dosáhly svých cílů. Všeobecná přeregulovanost dopravy je ke škodě, protože zdravý rozum nahrazuje tupým podřizováním se často neefektivních předpisům a opatření. Chápu, že vám někdo namluvil, jak je důležitý, ale není. Opravdu není zdaleka tak moc, jak to může vypadat.

+17/0
23.1.2015 19:52
Foto

M11a53r72t19i41n 67Š46u91b90r95t 1645981464205

Ten článek spíš vypadá jako reklama na semafory... Odborníci naopak dávno říkají, že měně semaforů a jen na skutečně důležitých křižovatkách, a ještě fungujících jen ve dne, to je budoucnost dopravy. Takže ne 1 000 semaforů v Praze a ještě 300 přidat, ale nejméně 300 ubrat ;-).

+11/0
23.1.2015 20:43

T63o82m38á11š 82Z55e73m35a91n 3665978914355

Tak tak, jednou výpadek semaforů na Karláku zablokoval I.P.Pavlova - výpadek semaforů totiž značně zvýšil průjezdnost oné křižovatky, kterou už ta další -semafory řízená - nepobrala.

+7/0
23.1.2015 20:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.