Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pražské ulice brázdí tramvajový pick-up. Maže vrzající koleje

Pražskými ulicemi už několik dní projíždí speciální tramvaj. Je oranžová, cestující ale nevozí. Promazává koleje v obloucích a pomáhá tak zabránit skřípotu, který se z nich ozývá při průjezdu jiných, hlavně novějších vozů. Dopravní podnik chce zařízení rok zkoušet, až pak se rozhodne, jestli ho koupí a namontuje i jinam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T91o80m17á68š 96K40o82c62i10a91n 9304879567276

Toto ocení zvláště cyklisti ;-D

0/0
27.1.2015 16:34

B44ě35t85k56a 35M23a94l31á 1872155454679

Mno, vrzání je ještě v pohodě, ale řinčení noách Škodováckých tramvají, to je teptve lahůdka.

0/0
24.1.2015 14:35
Foto

P93a96v58e86l 74F72r96u48m75e17r92t 5677974487738

Docela se divím, že to v dnešní poblázněné době vůbec může jezdit. Když se řešily stupátka u popelářských vozů, tak stejně tak by někdo mohl naskočit na korbu tohoto kabrioletu, svést se načerno a ještě si třeba při tom zlomit nohu. ;-D

0/0
24.1.2015 12:45

J86a87n 12J66e26l26í92n32e22k 8733725322646

"..natankovala paní Nováková do nádrže lacinější biolíh E85." Hmm, tak to už redaktor trošku moc fantazíroval. Nebo mají Novákovi továrnu na hadice. Jinak mám Fabii I s 1.4 16V a to není vůbec špatné auto, ale cena je oproti Filcce o něco výše.

0/0
24.1.2015 12:11

J26a69n 92J11e32l38í46n85e14k 8233275572906

;-D Pardon

0/0
24.1.2015 12:13

J17a50n 37J41e27l57í85n48e17k 8433855482296

To, že nové tramvaj vrzají, je chyba tramvají, nikoliv kolejí. Nemají totiž otočné podvozky.

0/0
24.1.2015 12:05

V51l10a73s45t22i12m49i41l 31M16e24d91ř44i68c12k87ý 8814734838190

tenhle pick up jezdil v 70. letech a vezl sebou technickou sůl na posypání........;-D

aaaach jo...... !!

0/0
24.1.2015 8:47
Foto

R34o19s51t94i80s55l24a46v 25S18t35r16ž62í13n86e45k 2211681111252

tak dávno a ty si to ještě pamatuješR^R^

0/0
24.1.2015 9:42

M18i59l84o44s22l49a82v 88K82a59n35t69o11r39e93k 1429577781649

No kromě, těhle technickej, jezdíli dříve i sanitní a funebrácké tramavje

0/0
24.1.2015 10:46

J65a86n 13P25r23i79c17h38y40s81t65a76l 8231718683

Opravte si chybu v clanku: "Mazání zapíná řidič v zatáčkách"

Spravne ma byt "v obloucích".

+2/0
24.1.2015 2:25

J11a74n 33F17i81a41l72a 7354627655829

Olej se za chvíli roznese všude. Auta budou v zatáčkách jezdit rovně, na křižovatkách budou polehávat motocyklisti i cyklisti, tramvaje nepojedou do kopce, ale z kopce nedobrzdí a až zaprší, budou namazané i ryby ve Vltavě.

+6/0
24.1.2015 1:05

M65a15r33t19i54n 86R41a14y44m37a14n 4432718633158

Nema nahodou mazivo na kolejich vliv na brzdnou drahu?

+1/0
23.1.2015 9:00

P20e51t16r 27B82a21l96o41g 4371289186500

U tramvají nikoli, mají magnetické brzdy. Nebrzdí tedy kolo jako takové, ale magnetický pás, který se "přisaje" na kolej. Voda, led a ani mazivo neovlivní brzdění.

0/−7
23.1.2015 9:17

M96a33r91t61i50n 59N39o24v11o14t30n36ý 8779444197364

To není tak úplně pravda, ten magnet se "přisaje" ke kolejnici ale zase brzdí třecí síla mezi magnetem a kolejnicí, takže brzdná síla je závislá na součiniteli tření.

+5/0
23.1.2015 10:12

J41a95n 41F61i52a76l30a 7304287445819

Bačkory (magnety) jsou nouzovka, když spadnou, letí lidi na ústa.

+2/0
24.1.2015 1:07

M71a67r73t94i89n 46R46a44y80m52a74n 4632828423498

Aha dekuji za vysvetleni. Ja myslel ze to je pouze nouzova brzda. Ze standartne pouzivaji elektromotor, ktery pohani i k brzdeni.

+4/0
23.1.2015 10:51

M13i16l31o78s48l47a12v 69K10a41n86t55o96r30e13k 1719437151769

Pane Balog, proč si tedy vozí tramvaj písek?;-D?;-D

0/0
23.1.2015 11:59

J67a55n 37Š18p40e89c41i10á38n 2830650429579

Kdyz se nemuze rozjet do kopce,nebo pri namraze. A ta magneticka brzda je jen v nouzi, to pak lidi pěkně lítaj ve voze

0/0
23.1.2015 16:44

M13i72l23o98s48l95a44v 68K97a73n63t12o89r48e24k 1769797411589

Odpovídejte, ne mne, ale s. Balogovi, já to vím;-D

0/0
24.1.2015 10:43
Foto

R16o73s92t75i96s89l87a16v 46S73t84r43ž98í39n36e92k 2561881721932

aby si děti měly kde hrát

0/0
24.1.2015 9:44

K18a42r97e57l 62D54r37d10a 6913855607149

Před x lety mi to ohodilo světlé kalhoty. To zastavovala tramvaj od Nákladového nádraží před křižovatkou na Želivského, tramvaják šel válčit s tyčí a otevřenými dveřmi se dalo mezi auty přeběhnout k právě ujíždějícímu autobusu. "Ohleduplná pražská MHD, tak jako vždy." No a tramvajáci měli tuhle radovánku "kaštanů" potřebu řešit... Tak to tam jeden lupl a já to černou mastnou kaluží koupil přes celé kalhoty.

  Tuším, že jsem to pak pracně čistil a nevyčistil. Tak mě ta "výchovná lekce" od dopravních podniků vlastně stála kalhoty. ;-D

  Divím se, že to rozlévání ropných produktů po ulicích tramvajové dopravě prochází. Jde snad o ekologické oleje?

+2/0
23.1.2015 8:28

R34o83b51e54r20t 95P26r18a59ž88á97k 4948226395640

Nemáte lézt z tramvaje mimo zastávku.;-D

+7/0
23.1.2015 22:44

M72i62l55a66n 87L17a46š49ť73o75v44k23a 8522624873248

Objevili Ameriku, mazání okolků na železnici je věc stará nejmíň 25 let

0/−1
23.1.2015 6:51
Foto

M60i22r80o19s25l87a80v 82G60a72l63k44o 2285443128458

Jak už tu někdo psal o těch kilometrech, tady uvádějí 142 km kolejí. Takže krát 4 (směr tam dvě koleje vedle sebe a směr zpět to samé) a máme číslo z iDNES. Omlouvám se píšu z mobilu, tak to tu určitě zase bude dvakrát. - http://www.metro.cz/galerie-kdo-maze-ten-jede-specialni-mazaci-tramvaj-snizi-hluk-a-opotrebeni-koleji-gpr-/co-se-deje.aspx?c=A150122_103839_co-se-deje_rab

0/0
23.1.2015 2:41
Foto

M32i89r64o46s46l29a71v 95G86a43l76k77o 2755823738558

Jak už tu někdo psal o těch kilometrech, tady uvádějí 142 km kolejí. Takže krát 4 (směr tam dvě koleje vedle sebe a směr zpět to samé) a máme číslo z iDNES. Omlouvám se píšu z mobilu, tak to tu určitě zase bude dvakrát. - http://www.metro.cz/galerie-kdo-maze-ten-jede-specialni-mazaci-tramvaj-snizi-hluk-a-opotrebeni-koleji-gpr-/co-se-deje.aspx?c=A150122_103839_co-se-deje_rab

0/0
23.1.2015 2:41

K71a74r46e81l 40D30r48d83a 6813725157259

500 km je počítáno na linky. A to zdvojování příspěvků by už iDNES mohla opravit. Za to se také přimlouvám.

+1/0
23.1.2015 8:30

M53i12l30a38n 72M97a89j61e96r50č76í40k 1500830314806

jak 2 koleje tam a 2 zpět - vy snad někde v Praze víte o tram. trati se 4 kolejemi?

Já tak maximálně jen o pár desítek metrů dlouhých řadících kolejích před křižovatkami = max 3 kolejích vedle sebe (nejznatelnější u Letenského tunelu od zast. Nábř. Kpt. Jaroše, Prašný most od Hradčanské za zast Hradčanská do centra/k Letné) a ještě Vám prozradím, že také existují rozjezdové splítky = je výhybka a za ní pokračuje rozvětvení kolejí těsně vedle sebe (např na za tou za zast Hradčanská do centra/k Letné mezi přechodem za ní a vlastním rozřazením kolejí, na Čechově mostě k nábř. Ed. Beneše, za zastávkou Ke Stírce do centra a ke křižovatce Ohrada od stejnojmenné zastávky i od zastávky Biskupcova)

= 142km je délka tratí DVOUKOLEJNĚ = JEDNOKOLEJNĚ CCA 284KM!!!

0/0
23.1.2015 13:26

M20i12l17a76n 98M17a72j53e96r30č14í12k 1500800644736

už to tu někdo "vedle" napsal - nesmíte plést pojmi kolejnice a kolej = kolej je složená ze dvou kolejnic!

A drážní vozidlo potřebuje pro svůj pohyb 1 kolej a nikoliv 1 kolejnici.

0/0
23.1.2015 13:30

R23o56b52e84r23t 47P15r76a91ž21á57k 4308966165410

A vy si zase nepleťte pojmi a pojmy.;-D

+1/0
23.1.2015 22:42

P56e97t67r 72B78a64l38o26g 4451389766410

Když člověk nechtěně rozleje pár kapek motorového oleje na zem, je to skoro ekologická katastrofa. Tady se bude mazivo natírat po kolejích hlava nehlava.

+9/−1
22.1.2015 22:07

T52o93m87á21š 26K84n13a27i92f40l 6463660717960

není olej jako olej ...

0/0
24.1.2015 12:38

J39a83n 86Š58a51r55a 6892885574139

Jen drobná poznámka.... Ještě jsem neviděl zatáčku v kolejové dopravě! Veškerá kolejová doprava jezdí v oblouku!!!!8-o

+7/−5
22.1.2015 21:06

B81o17h85u18s84l40a17v 55K46r16á61l81í14k 2981410449936

Zas nějakej primitiv z nádražáckýho učňáku ;-D

+8/−5
22.1.2015 21:45

M88i47c25h61a10e11l 80K35o53n38e85č86n30ý 6512633459849

A zatáčka není oblouk?:-/

0/0
24.1.2015 13:32

M38i19r98o93s41l62a33v 89G30r65o44s56s79m87a27n16n 8602119504

V Praze 500 km kolejí? Kde?

0/−5
22.1.2015 21:02

R41o50m80a16n 14P82o40l12á31č68e25k 5636979465

Podle wiki má sít cca 133 km, ale každá kolejnice pak hodí 500 Km ;-D.

Stejně jako když soudruzi slavili 100 km TT v BKV ;-). Určitě znáte.

+1/0
22.1.2015 21:37

M29i70r31o45s10l56a84v 91G71r79o44s46s77m72a50n67n 8802699494

Kolejnice = kolej?

+1/0
23.1.2015 9:42

B22o13h43u56s13l93a21v 11K60r12á31l14í11k 2461200609266

Magistrát tvrdí, že 547 km - http://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/mhd/tramvaje/ - přitom ostatní čísla celkem sedí.

0/0
22.1.2015 21:49

B95o69h60u54s65l49a78v 11K70r67á15l67í61k 2621870559246

Ale mám podezření, že to je součet délky tramvajových linek - ten dává nějakou podobnou hodnotu. http://technet.idnes.cz/co-o-tramvaji-urcite-nevite-aneb-deset-prazskych-tramvajovych-nej-1cm-/tec_reportaze.aspx?c=A070915_121011_tec_reportaze_rja

0/0
22.1.2015 21:52

M84i42r84o23s28l50a88v 55G33r88o50s74s42m98a66n22n 8332719204

Magistrát se mýlí o stovky kilometrů. A to i když započítám tratě dvoukolejně,  všechny koleje v depech, obratištích apod.

0/0
23.1.2015 9:45

K19a94r56e63l 64D55r41d36a 6153425987489

To by mudrcové od dopravy mohly vědět. ;-D

  Jde o délku linek. Metro u 3 linek 60 km. Tramvaje u 22+9 linek 510 km (520 km či 550 km). Autobusy u 133+15 linek 1700 km.

  Délka tramvajových tratí je v Praze 142 km.

  Jde o stejně výživné údaje ku prospěchu "obrazu" tramvají u DPP jako 43 mil. vozkm, 5,6 mld. mkm či 340 mil. přepravených cestujících. 

  Že by na nás ale koukal údaj o přepraveném vzduchu? Tramvaje v Praze zvládají přepravit 6 mld. cestujících na kilometr a reálně přepraví 340 mil. cestujících na cestu. Teď to ještě přepočítat na kilometry a máme z toho počet "prázdných míst", které se draze přepravují sem a tam. ;-D

  Chudák novinář, to jeden nepobere, pak nikdo neví co píše a lidé od DPP, co mají vlastně vykládat. ;-D

+1/0
23.1.2015 8:13

K58a86r60e77l 75D13r76d29a 6703985417599

mohli

0/0
23.1.2015 8:17

K38a35r38e67l 48D55r37d90a 6763455287389

Za co Vám kolegové sázejí ty minusy? 8-o

0/−1
23.1.2015 8:14

T77o30m66á86š 24G82r22o34s50s17m25a55n48n 6874468292931

chjuu;-D

0/0
24.1.2015 14:00

A89d47a95m 24K13ř36i29v12s67k66ý 1863704570653

Stejně vypadající tramvaj jsem viděl na Karláku už přibližně pěti lety, není jich víc?

0/0
22.1.2015 20:58

A22d67a32m 98K54ř45i89v15s87k85ý 1173194310203

*před pěti lety

0/0
22.1.2015 21:02

B82o29h59u19s18l95a85v 97K32r23á74l93í47k 2831550259346

Tu pracovní tramvaj má samozřejmě už dávno. Teď na ni pouze přimontoval jedno zařízení navíc.

+9/0
22.1.2015 21:50

A62d91a50m 12K86ř25i87v90s82k14ý 1843584190163

A můžu se zeptat na co se vlastně používala dřív? Přijde mi totiž dost nepraktická.

+1/0
22.1.2015 22:25

J92a14n 19Š29p47e17c77i62á60n 2780240459189

Je pro dopravni podnik jedodussi,kdyz si material prevezou sami. Za totace tahle tramvaj odvazela snih z malostranskeho namesti. Navic ma na vsech krizovatkach vyssi prioritu.

+2/0
23.1.2015 1:14

J34i60ř97í 15N58e71u60m53e26i79s17t94e14r 2702275343901

Právě mám dojem že si nákladní T3 pamatuju uz z dětství. Akorát bych řekl, že měla bočnice z vlnitého plechu a delší nákladní prostor.

+2/0
23.1.2015 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.