Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pražské ulice brázdí tramvajový pick-up. Maže vrzající koleje

Pražskými ulicemi už několik dní projíždí speciální tramvaj. Je oranžová, cestující ale nevozí. Promazává koleje v obloucích a pomáhá tak zabránit skřípotu, který se z nich ozývá při průjezdu jiných, hlavně novějších vozů. Dopravní podnik chce zařízení rok zkoušet, až pak se rozhodne, jestli ho koupí a namontuje i jinam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T86o82m82á59š 89K16o79c95i17a77n 9924329407536

Toto ocení zvláště cyklisti ;-D

0/0
27.1.2015 16:34

B72ě37t70k33a 86M14a94l43á 1502715434209

Mno, vrzání je ještě v pohodě, ale řinčení noách Škodováckých tramvají, to je teptve lahůdka.

0/0
24.1.2015 14:35
Foto

P31a19v51e50l 88F28r66u72m89e95r32t 5547404647358

Docela se divím, že to v dnešní poblázněné době vůbec může jezdit. Když se řešily stupátka u popelářských vozů, tak stejně tak by někdo mohl naskočit na korbu tohoto kabrioletu, svést se načerno a ještě si třeba při tom zlomit nohu. ;-D

0/0
24.1.2015 12:45

J28a74n 97J88e49l46í22n12e81k 8233335962226

"..natankovala paní Nováková do nádrže lacinější biolíh E85." Hmm, tak to už redaktor trošku moc fantazíroval. Nebo mají Novákovi továrnu na hadice. Jinak mám Fabii I s 1.4 16V a to není vůbec špatné auto, ale cena je oproti Filcce o něco výše.

0/0
24.1.2015 12:11

J11a76n 60J73e18l48í26n61e39k 8433875952986

;-D Pardon

0/0
24.1.2015 12:13

J84a22n 17J12e52l57í88n24e55k 8953375682616

To, že nové tramvaj vrzají, je chyba tramvají, nikoliv kolejí. Nemají totiž otočné podvozky.

0/0
24.1.2015 12:05
Foto

V96l97a21s39t49i22m66i91l 64M50e79d70ř25i95c76k38ý 8284884848810

tenhle pick up jezdil v 70. letech a vezl sebou technickou sůl na posypání........;-D

aaaach jo...... !!

0/0
24.1.2015 8:47
Foto

R46o93s63t23i66s66l36a68v 52S49t78r62ž61í77n98e13k 2941461771472

tak dávno a ty si to ještě pamatuješR^R^

0/0
24.1.2015 9:42

M26i37l69o25s40l73a33v 68K13a42n18t11o73r54e93k 1399707521859

No kromě, těhle technickej, jezdíli dříve i sanitní a funebrácké tramavje

0/0
24.1.2015 10:46

J98a42n 13P39r85i50c75h75y78s28t39a22l 8901298693

Opravte si chybu v clanku: "Mazání zapíná řidič v zatáčkách"

Spravne ma byt "v obloucích".

+2/0
24.1.2015 2:25

J50a72n 70F94i20a33l58a 7344937975549

Olej se za chvíli roznese všude. Auta budou v zatáčkách jezdit rovně, na křižovatkách budou polehávat motocyklisti i cyklisti, tramvaje nepojedou do kopce, ale z kopce nedobrzdí a až zaprší, budou namazané i ryby ve Vltavě.

+6/0
24.1.2015 1:05

M49a91r19t91i10n 70R90a16y91m95a49n 4612908963108

Nema nahodou mazivo na kolejich vliv na brzdnou drahu?

+1/0
23.1.2015 9:00

P61e42t48r 43B90a44l40o78g 4441709806460

U tramvají nikoli, mají magnetické brzdy. Nebrzdí tedy kolo jako takové, ale magnetický pás, který se "přisaje" na kolej. Voda, led a ani mazivo neovlivní brzdění.

0/−7
23.1.2015 9:17

M57a86r53t92i21n 30N92o50v15o83t71n35ý 8439714387384

To není tak úplně pravda, ten magnet se "přisaje" ke kolejnici ale zase brzdí třecí síla mezi magnetem a kolejnicí, takže brzdná síla je závislá na součiniteli tření.

+5/0
23.1.2015 10:12

J71a50n 21F38i55a76l41a 7234937255629

Bačkory (magnety) jsou nouzovka, když spadnou, letí lidi na ústa.

+2/0
24.1.2015 1:07

M83a68r54t60i15n 55R76a79y84m97a55n 4432768283718

Aha dekuji za vysvetleni. Ja myslel ze to je pouze nouzova brzda. Ze standartne pouzivaji elektromotor, ktery pohani i k brzdeni.

+4/0
23.1.2015 10:51

M66i88l13o19s70l50a33v 12K32a67n38t66o52r42e33k 1699347651699

Pane Balog, proč si tedy vozí tramvaj písek?;-D?;-D

0/0
23.1.2015 11:59

J87a93n 37Š14p85e36c86i37á61n 2200100829319

Kdyz se nemuze rozjet do kopce,nebo pri namraze. A ta magneticka brzda je jen v nouzi, to pak lidi pěkně lítaj ve voze

0/0
23.1.2015 16:44

M35i45l15o90s88l90a91v 94K54a11n12t27o80r85e52k 1249257201609

Odpovídejte, ne mne, ale s. Balogovi, já to vím;-D

0/0
24.1.2015 10:43
Foto

R16o71s41t44i78s61l50a98v 69S66t11r76ž85í61n46e77k 2601501371242

aby si děti měly kde hrát

0/0
24.1.2015 9:44

K32a62r52e17l 18D83r89d70a 6263365317899

Před x lety mi to ohodilo světlé kalhoty. To zastavovala tramvaj od Nákladového nádraží před křižovatkou na Želivského, tramvaják šel válčit s tyčí a otevřenými dveřmi se dalo mezi auty přeběhnout k právě ujíždějícímu autobusu. "Ohleduplná pražská MHD, tak jako vždy." No a tramvajáci měli tuhle radovánku "kaštanů" potřebu řešit... Tak to tam jeden lupl a já to černou mastnou kaluží koupil přes celé kalhoty.

  Tuším, že jsem to pak pracně čistil a nevyčistil. Tak mě ta "výchovná lekce" od dopravních podniků vlastně stála kalhoty. ;-D

  Divím se, že to rozlévání ropných produktů po ulicích tramvajové dopravě prochází. Jde snad o ekologické oleje?

+2/0
23.1.2015 8:28

R77o65b13e69r83t 46P44r33a86ž24á15k 4438186335510

Nemáte lézt z tramvaje mimo zastávku.;-D

+7/0
23.1.2015 22:44

M75i52l70a29n 60L71a13š51ť31o81v69k27a 8522394603318

Objevili Ameriku, mazání okolků na železnici je věc stará nejmíň 25 let

0/−1
23.1.2015 6:51
Foto

M14i62r41o91s49l26a22v 89G45a45l93k16o 2985213758638

Jak už tu někdo psal o těch kilometrech, tady uvádějí 142 km kolejí. Takže krát 4 (směr tam dvě koleje vedle sebe a směr zpět to samé) a máme číslo z iDNES. Omlouvám se píšu z mobilu, tak to tu určitě zase bude dvakrát. - http://www.metro.cz/galerie-kdo-maze-ten-jede-specialni-mazaci-tramvaj-snizi-hluk-a-opotrebeni-koleji-gpr-/co-se-deje.aspx?c=A150122_103839_co-se-deje_rab

0/0
23.1.2015 2:41
Foto

M46i63r38o98s23l83a10v 17G17a48l60k39o 2335243408708

Jak už tu někdo psal o těch kilometrech, tady uvádějí 142 km kolejí. Takže krát 4 (směr tam dvě koleje vedle sebe a směr zpět to samé) a máme číslo z iDNES. Omlouvám se píšu z mobilu, tak to tu určitě zase bude dvakrát. - http://www.metro.cz/galerie-kdo-maze-ten-jede-specialni-mazaci-tramvaj-snizi-hluk-a-opotrebeni-koleji-gpr-/co-se-deje.aspx?c=A150122_103839_co-se-deje_rab

0/0
23.1.2015 2:41

K55a32r64e26l 94D42r15d40a 6573645307499

500 km je počítáno na linky. A to zdvojování příspěvků by už iDNES mohla opravit. Za to se také přimlouvám.

+1/0
23.1.2015 8:30

M94i48l15a66n 53M70a13j67e39r52č23í65k 1120110684346

jak 2 koleje tam a 2 zpět - vy snad někde v Praze víte o tram. trati se 4 kolejemi?

Já tak maximálně jen o pár desítek metrů dlouhých řadících kolejích před křižovatkami = max 3 kolejích vedle sebe (nejznatelnější u Letenského tunelu od zast. Nábř. Kpt. Jaroše, Prašný most od Hradčanské za zast Hradčanská do centra/k Letné) a ještě Vám prozradím, že také existují rozjezdové splítky = je výhybka a za ní pokračuje rozvětvení kolejí těsně vedle sebe (např na za tou za zast Hradčanská do centra/k Letné mezi přechodem za ní a vlastním rozřazením kolejí, na Čechově mostě k nábř. Ed. Beneše, za zastávkou Ke Stírce do centra a ke křižovatce Ohrada od stejnojmenné zastávky i od zastávky Biskupcova)

= 142km je délka tratí DVOUKOLEJNĚ = JEDNOKOLEJNĚ CCA 284KM!!!

0/0
23.1.2015 13:26

M85i51l43a23n 79M77a20j66e15r45č15í81k 1430870134746

už to tu někdo "vedle" napsal - nesmíte plést pojmi kolejnice a kolej = kolej je složená ze dvou kolejnic!

A drážní vozidlo potřebuje pro svůj pohyb 1 kolej a nikoliv 1 kolejnici.

0/0
23.1.2015 13:30

R78o42b63e46r44t 92P10r79a11ž73á67k 4538636405390

A vy si zase nepleťte pojmi a pojmy.;-D

+1/0
23.1.2015 22:42

P52e97t91r 60B79a53l62o44g 4591429326320

Když člověk nechtěně rozleje pár kapek motorového oleje na zem, je to skoro ekologická katastrofa. Tady se bude mazivo natírat po kolejích hlava nehlava.

+9/−1
22.1.2015 22:07

T64o67m38á87š 95K88n75a31i18f11l 6873330227820

není olej jako olej ...

0/0
24.1.2015 12:38

J89a58n 49Š47a67r67a 6222835344379

Jen drobná poznámka.... Ještě jsem neviděl zatáčku v kolejové dopravě! Veškerá kolejová doprava jezdí v oblouku!!!!8-o

+7/−5
22.1.2015 21:06

B79o52h52u41s56l20a97v 78K15r14á13l89í34k 2521590529746

Zas nějakej primitiv z nádražáckýho učňáku ;-D

+8/−5
22.1.2015 21:45

M16i27c68h18a43e21l 42K84o94n32e75č17n93ý 6512223249969

A zatáčka není oblouk?:-/

0/0
24.1.2015 13:32

M41i85r90o96s25l13a96v 97G97r68o33s46s83m42a29n98n 8582789724

V Praze 500 km kolejí? Kde?

0/−5
22.1.2015 21:02

R91o51m84a30n 76P33o61l68á85č63e17k 5726279975

Podle wiki má sít cca 133 km, ale každá kolejnice pak hodí 500 Km ;-D.

Stejně jako když soudruzi slavili 100 km TT v BKV ;-). Určitě znáte.

+1/0
22.1.2015 21:37

M37i36r55o54s76l18a57v 44G70r59o77s22s85m45a53n12n 8252529654

Kolejnice = kolej?

+1/0
23.1.2015 9:42

B90o47h73u79s26l15a43v 18K40r79á98l70í42k 2771910169336

Magistrát tvrdí, že 547 km - http://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/mhd/tramvaje/ - přitom ostatní čísla celkem sedí.

0/0
22.1.2015 21:49

B71o63h87u29s94l78a64v 48K76r73á17l18í12k 2931250439926

Ale mám podezření, že to je součet délky tramvajových linek - ten dává nějakou podobnou hodnotu. http://technet.idnes.cz/co-o-tramvaji-urcite-nevite-aneb-deset-prazskych-tramvajovych-nej-1cm-/tec_reportaze.aspx?c=A070915_121011_tec_reportaze_rja

0/0
22.1.2015 21:52

M10i91r93o28s25l74a76v 47G24r66o78s52s53m50a32n57n 8342179454

Magistrát se mýlí o stovky kilometrů. A to i když započítám tratě dvoukolejně,  všechny koleje v depech, obratištích apod.

0/0
23.1.2015 9:45

K86a27r24e73l 65D70r24d21a 6273735477789

To by mudrcové od dopravy mohly vědět. ;-D

  Jde o délku linek. Metro u 3 linek 60 km. Tramvaje u 22+9 linek 510 km (520 km či 550 km). Autobusy u 133+15 linek 1700 km.

  Délka tramvajových tratí je v Praze 142 km.

  Jde o stejně výživné údaje ku prospěchu "obrazu" tramvají u DPP jako 43 mil. vozkm, 5,6 mld. mkm či 340 mil. přepravených cestujících. 

  Že by na nás ale koukal údaj o přepraveném vzduchu? Tramvaje v Praze zvládají přepravit 6 mld. cestujících na kilometr a reálně přepraví 340 mil. cestujících na cestu. Teď to ještě přepočítat na kilometry a máme z toho počet "prázdných míst", které se draze přepravují sem a tam. ;-D

  Chudák novinář, to jeden nepobere, pak nikdo neví co píše a lidé od DPP, co mají vlastně vykládat. ;-D

+1/0
23.1.2015 8:13

K16a75r24e61l 27D39r85d56a 6953185757509

mohli

0/0
23.1.2015 8:17

K38a42r89e51l 65D70r31d83a 6783515777319

Za co Vám kolegové sázejí ty minusy? 8-o

0/−1
23.1.2015 8:14

T84o80m75á54š 77G95r69o70s10s15m61a22n67n 6934358482571

chjuu;-D

0/0
24.1.2015 14:00

A66d17a53m 36K71ř17i93v48s40k41ý 1753944250923

Stejně vypadající tramvaj jsem viděl na Karláku už přibližně pěti lety, není jich víc?

0/0
22.1.2015 20:58

A35d98a69m 83K30ř68i24v55s90k56ý 1623814430163

*před pěti lety

0/0
22.1.2015 21:02

B51o93h98u62s76l57a17v 44K82r81á54l48í10k 2581610129436

Tu pracovní tramvaj má samozřejmě už dávno. Teď na ni pouze přimontoval jedno zařízení navíc.

+9/0
22.1.2015 21:50

A70d40a30m 40K53ř52i47v44s90k93ý 1833724460843

A můžu se zeptat na co se vlastně používala dřív? Přijde mi totiž dost nepraktická.

+1/0
22.1.2015 22:25

J76a17n 40Š70p81e34c40i22á43n 2470860989219

Je pro dopravni podnik jedodussi,kdyz si material prevezou sami. Za totace tahle tramvaj odvazela snih z malostranskeho namesti. Navic ma na vsech krizovatkach vyssi prioritu.

+2/0
23.1.2015 1:14

J32i28ř34í 52N25e70u26m19e38i95s71t59e10r 2252885403721

Právě mám dojem že si nákladní T3 pamatuju uz z dětství. Akorát bych řekl, že měla bočnice z vlnitého plechu a delší nákladní prostor.

+2/0
23.1.2015 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.