Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krnáčová: Pro držitele Opencard se nic nemění, papír je záložní řešení

Pokud pražská městská rada schválí přichystaný dokument, mohl by dopravní podnik od března znovu začít vydávat papírové kupony na MHD. Primátorka Adriana Krnáčová uklidňuje, že je to jen záložní řešení pro případ, že by městu došly licence k Opencard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R82e50n58é 32C91v80r33k66a53l 9686899516796

Neví někdo, zda se dají ty papírové kupony přímo požadovat? Hned bych je bral místo kusu plastu, na kterém je napsané akorát několik let prošlé datum platnosti - a vše ostatní je "někde" nahrané a v případě, že to zpochybní jouda od revizorů, nemám mu jak dokázat opak.

Vlastně mám - nosím navíc ještě papírovou účtenku - bravo, vot ťechníka.

0/−1
26.1.2015 10:42

I42v20a24n 85P92r24o33c42h21á79z34k91a 3181754965285

Jaké kupony dostanou senioři 60-70 let, kteří mají nárok na dopravu zdarma?

0/0
25.1.2015 23:12

J17i85ř64í 18J12o17z90a 3788893520341

Proc nemuze slouzit OpenCard jako elektronicka penezenka pro nakup jednotliveho jizdneho ve vozech MHD? To je takovy problem vymenit strojky ve vozech MHD? Proc to muze fungovat v Plzni, Hradci Kralove, Liberci atd.?

+1/0
25.1.2015 9:35

R77a91d44e38k 31J30a75n41a38t39a 9575766764692

Jistě, že může, však inkarta ČD je technicky ta samá karta a složí jako nosič informací o typu slevy, jako elektronická peněženka pro zakupování jednotlivých jízdenek, jako nosič měsičních jízdenek, i jako nosič jednotlivých jízdenek zakoupených v eShopu.

Ale, jak bylo řečeno několikrát, rozvoj projektu se zastavil jako reakce na to, že se proflákla zlodějna ohledně výběru dodavatele, jím účtovaných cen a silně (pro město) nevýhodných podmínek tech smluv. Prostě nešlo projekt ani ukončit, ani rozvíjet (protože ve smlouvách bylo zakázáno, aby úpravy dělal kdokoliv jiný než Hagues).

+1/0
25.1.2015 11:35

V74a13c26l65a24v 26H83a14j58e66k 3136819489

Připravit novou zakázku je na několik měsíců, celkové zpracování končící smlouvou s novým dodavatelem za optimálních podmínek za půl nebo spíše za rok od vyhlášení. Vzhledem ke končící smlouvě, dle mého magistrát řeší jak toto období překlenou s co nejmenšímí náklady při zachování fungování karty. Druhý problém je, že si město vlastně musí ujasnit co vlastně chce, tedy jaké funkcionality od systému požaduje. Plzeň v současnosti zavádí projekt multifunkční karty protože ta původní už prostě technologicky dožila.

0/−1
25.1.2015 8:25

J72i50ř40í 34J43o67z46a 3418963820571

Jenze Plzenska karta je o necem narozdil od OpenCard. Mimochodem Plzenska karta, konkretne reseni jejiho nabijeni prostrednictvim bankomatu Ceske Sporitelny, ziskala 19. ledna 2015 mezinarodni oceneni Q

0/0
25.1.2015 9:51

V13a26c75l46a66v 69H40a19j93e43k 3986899359

Už to tu zazněl několikrát. Vývoj dalších funkcionalit OC se zastavil cca před 4 -5 lety, Zatímco Plzeňská karta se rozvíjí stále.

0/0
25.1.2015 13:06

K64a72r68e29l 28D34r40d55a 6813565347109

Problém počtu licencí. 30% Pražanů dnes jezdí MHD zdarma. Pro děti 11-15 a seniory 65-70 let to znamená povinnost vlastnit OC. Zavedla to koalice ODS-ČSSD od července 2011 při zdražování jízdného. 

  Hudeček to kritizoval jako populismus, který nepřivede nové cestující a Prahu bude stát 240 mil. ročně. Snažím se to ověřit. Srovnávám 2010 a 2013. Počet cestujících stejný, o 1/3 nárůst cestování zdarma (z 20% na 30%), tržby shodné (tedy po zdražení ztráta).

  Otázkou je, kolik jízd zdarma je kryto OC. Mohlo by to být tak 15-20% cestujících, tedy OC, které nenesou jízdné. Přitom licence dojdou pro platící cestující. Zvláštní hospodaření. Co licence OC sebrat kategorii od 65 let a nechat seniory jezdit na občanku všechny? (Jen malý háček, PID to má jinak takže se kličkuje kolem Středočechů. A co další aplikace OC, památky, knihovna... apod.? To netuším.)

0/0
24.1.2015 20:13

K14a95r88e39l 45D71r90d54a 6223485477789

Další možností je zjednodušit děti do 15 let. Tady půjde o pěkné tisíce OC. Celé je to jen k tomu, aby se jízda zdarma týkala jen pražských dětí a turisté museli platit. To bych klidně řešil nějakou papírovou průkazkou.

  A pak samozřejmě netuším jak se zachází s licencemi OC. Jednou vydaná karta čerpá licenci? A při jejím zrušení se licence vrací do oběhu?

0/−1
24.1.2015 20:25

K26a44r28e57l 18D48r49d81a 6253755607739

Jak tak pročítám tarify, DPP potřebuje mít zmapovaná osobní data cestujících. OC je v podstatě občanka Pražana vydávaná od 6 let. Nejde jen o kartičku a jízdné. Jde o agendu s ověřeným dokladem. Ta cena je vysoká patrně dost oprávněně. A pokud je smyslem OC nabízet i další služby, patrně není nejlepší nápad je držitelům brát. Praha by měla platit, jde o její solidnost. ;-)

0/0
24.1.2015 20:40

W48a28l16t66e36r 75D55i90v75i42š 6707802102732

Hlavně je fakt populistická kravina cestování zdarma pro děti do 15 let. Je to nejen nesmyslné, ale i vyloženě kontraproduktivní. Doma máme desetileté dítě, takže bych sice měl říkat, jak je to výhodné, ale ono není.

Úspora peněz není nijak velká, aby to za to stálo. Snažíme se dítě vést k odpovědnosti za vlastní finance a placení MHD je v tomto ohledu velmi dobrou cestou - dítě by si platilo těch pár korun z vlastního kapesného.

Další věcí je pak moment, kdy je dětem 15 let. Puberťák s negativistickým přístupem má najednou ze dne na den začít v MHD platit. Už vidím, jak k tomu bude ochoten. To je normální výchova dalšího černého pasažéra.

+1/0
24.1.2015 22:04

R32a51d54e77k 85J26a92n51a84t10a 9765316174412

Naopak, je to logické. Žádné dítě do 15 let si ten kupón neplatí samo, protože nemá svoje příjmy. Ostatně veřejné rozpočty už platí za děti fůru jiných věci. Navíc přepravní kontrola dětí do 15 let je dost problematická, nemají žádný doklad totožnosti, pokutu je třeba vymáhat po rodičích, atd.

0/0
24.1.2015 22:23

K74a19r33e52l 31D50r21d39a 6153645777659

Dětem to platí zpravidla rodiče. Nevýhoda OC, je to přímo osobní dohled nad tím, zda mají děcka zaplaceno. Umím si představit, že to DPP sleduje a pokud dojde k výrazně červeným číslům, revizoři vystartují a rodiče by to hodně bolelo. Stejně se revizoři zaměřují hlavně na mládež. Jednou si bude chodit DPP vybírat pokuty adresně rovnou večer do bytu. Nástroje už na to má. ;-)

  Podobně jako u dospělých se vyplatí u děcek nad 15 celoroční kupon. To asi dítě z kapesného nedá (2.400,-). Tak mu to rodiče zaplatí přes internet a je po výchově tak jako tak.

  Jízdné zdarma ocení děti, co do školy dojíždí. Máme v rodině holku na základce ve městě, kde tohle nemají a musí dojíždět pár stanic. Věčně nemá na jízdenku, věčně řeší revizory.

0/0
24.1.2015 22:52
Foto

J57i71r46k55a 63M27i83k85š96í94k 4141388592

Pokud se do roka neustaví normální vedení města, tak skončíme Bankrotem! :-/

+2/−1
24.1.2015 18:39

P66a31v62e28l 38P44o28p43e80l81k51a 2881484390888

Takže už je karetníci mají . Papírová bumážka versus plastový polotovar je 10:1000 Kč. Kampa těch 990 Kč půjde?

0/0
24.1.2015 17:01

P43a26v85e75l 21S38l54a56d95o31v81n92í45k 6207463697796

Prostě to nevyřešíme.;-(

+5/0
24.1.2015 14:19
Foto

J73a85n 98M87a92c10u70r46a 4446843742307

Aneb zavedeme kartu, která vše sjednotí, urychlí a zjednoduší :) :) :)

0/0
24.1.2015 13:59

V56a17c33l38a49v 69K20u29b92i10s 5141191359407

Ja nevim co porad vymysli. S majitelem SW se dohodnu za placeni za licence. Stejnym zpusobem se firmy dohodnou s SAP, IBM, Teradatou, Oraclem nebo Microsoftem. Proste se rekne ze mam na konci roku tenhle pocet uzivatelu a to je za tuhle cenu na uzivatele a to zaplatim. Konec finito. Ten projekt uz stal velke penize a pripadny novy projekt by nestal zase o tolik min mozna i vic pri soucasnych cenach.

Proste mam projekt openkard zalozim spolecnost s majoritou mesta pripadne dopravniho podniku. Spolecnost ktera by se starala o ten projekt by vyhledavala obchodni prilezitosti jak pro uzivatele tak i pro ten projekt(vstupy do muzei, pouzivani jako kreditni karty, ruzne slevy u partneru apod.) Z hlediska uzivatelskeho konfortu by bylo postupne mozne aby se z toho udelala aplikace pro telefon a jelo by se. Misto toho aby se ta karta rozvijela se snahou ty prachy investovany ziskat zpet, tak se do toho stoura a stoura az to prestane fungovat uplne.

0/0
24.1.2015 13:58

M45a45r98t18i95n 20W11a76l13l48n51e95r 6435550494410

Mně by spíš zajímalo, kdy Babiš najde těch 300 miliard, které chtěl ušetřt třeba centrálními nákupy.

Jako roční růst okolo 2 % a von dokáže sestavit rozpočet s mínus 100 miliardami. Co bude dělat, až bude recese?

+10/−3
24.1.2015 13:19

J35o62s34e10f 88T97l53a52m74s98a 8275763799689

Na to raději ani nemyslet. Rozpočet, jaký sestavil Babiš, by zvládl student třetího ročníku Obchodní akademie. Babiš není finančník ani ekonom. Je dobrý obchodník a má čich na příležitosti, ovšem jako šéf státní kasy je absolutně mimo. Nula.

+8/−1
24.1.2015 13:22

V76a73c56l56a64v 71K37u47b73i72s 5521521679807

Nikde i kdyby to nasel koalice mu to neschvali.

0/0
24.1.2015 13:58
Foto

R42o16s24t70i86s66l46a79v 18S46t42r90ž91í33n18e78k 2431311181352

ta fotografie pana Šuly je špičková:-)

+1/0
24.1.2015 13:15

J74o94s48e77f 82T21l92a61m89s80a 8565313269219

Krnáčová, Jermanová a Kleslová. Tyhle dámy jsou pohromou české politiky. Nedokážu pochopit, kde je Nebureš sbalil. Obsadil bych je do nějaké divadelní taškařice, protože tam by se mohly naplno uplatnit. A nenadělaly by tolik škody.

+6/−2
24.1.2015 13:12

T46o60m38á39š 20W42i87l67k36e 7232642727480

Jermanová vejde do dějin parlamentu. "Hlasování nevyšlo tak jak mělo, musím se poradit s právníky." P.S. pane Kheil děkuji za -

+6/0
24.1.2015 14:47

S29t67e40f50a43n27o 91S85i92n37i40g58a92g15l56i97a 3608257263791

Tyhle momentky zachycujici mimiku tvare pri zmene vyrazu, treba i mimovolne, jsou trapne, a periodika jako iDnes nehodne. Dokazal bych za den udelat 50 takovych fotek jak toho pana fotografa, tak toho blba co takovou fotku schvalil. Zda se, ze nekdo nemuze zkousnout, ze primatorka Prahy ma jine koreny nez ceske...Rv

+1/−8
24.1.2015 13:11

J54o71s78e48f 32T88l29a66m47s80a 8825153449909

Krnáčová není Češka ale Siciliánka?

+1/−1
24.1.2015 13:14

S34t30e48f46a39n38o 39S27i19n30i78g45a15g84l88i17a 3218967843271

Jako vtip opravdu ubohé...

+1/0
24.1.2015 13:58

J75o49s29e18f 61T24l59a54m15s20a 8325953669679

A co jako? :-)

0/0
24.1.2015 14:12

S83t18e61f30a85n85o 62S45i51n10i12g27a13g39l59i35a 3828967863671

Nepiš hlouposti a šetři klávesnici...

+1/−1
24.1.2015 14:39

V51ě15r22a 85P32r79o82c34h16á86z33k21o76v30á 1768378854343

Naopak-ještě bych zveřejnila foto, jak se primátorka cpala, když byla v tu chvíli interpelovaná!

0/0
25.1.2015 10:37

S21t32e81f34a49n26o 89S57i83n98i28g31a22g44l37i25a 3628707323381

Ale ano, Váš názor v podstatě reprezentuje tu typickou malost a jízlivost...v zásadě je mi Vás líto.

0/0
25.1.2015 13:51

P49a13v60e55l 58K27u87c35h95t36a 4116731107714

Já nepochopím systém, kdy prodloužení Opencard pro seniora 65-70 let se musí dělat na dvakrát. Opencard v Jungmannce mi ji o 2 roky prodloužil a já netušil, že musím ještě na Dopravní podnik, aby mi tam znovu nahrál údaje. Takže mě ve vlaku chytli, sice jsem měl písemný útržek o prodloužení do r.2016 a karta nezvonila a bylo mi to prd platný.

0/0
24.1.2015 13:01

2745154438113

pokud jste platil pokutu, tak je to lehce vymozitelne zpet

+2/0
24.1.2015 13:03

P88a31v37e47l 80K64u13c92h51t95a 4946241587534

Tak naštěstí jsem doplatil pár korun za trasu Sedlec-Podbaba, ale čtvrt roku jsem jezdil de facto "načerno" v MHD a poněvadž vypadám asi starší nad hrobem tak už mě nekontrolovali. A za nahrání údajů jsem zaplatil 120Kč, to samé manželka, taky jezdila načerno.

0/0
24.1.2015 14:03

R98a45d31e59k 75J33a16n61a90t93a 9315816354272

Takže tu aplikaci "jízdné zdarma" za 120 Kč jste tedy zaplatil 2x nebo jen jednou? Pokud jen jednou tak to je v pořádku a tak to vždycky mělo být.

0/0
24.1.2015 14:07

P58a47v39e93l 24K72u49c93h89t68a 4476571617164

Nejsem vydřiduch, za to, že díky ČSSD a pražskému vůdci  Kájovi Březinovi jezdím celý rok zdarma, tak stodvacet kaček (dokonce na dva roky) není nic. Já se jen především divil proč se to neudělá najednou - možná že jsou to dva samostatné subjekty - Opencard a DP.

0/0
24.1.2015 14:20

R31a91d20e46k 81J12a37n78a22t97a 9805366484962

Ano, jsou do vě různě věci. Kartu OpenCard vydává město ve spoupráci s tou zlodějskou firmou. Jak nosič informací ji pak používají další subjekty - městská knihovna, Dopravní podnik ale i České dráhy či autobusoví dopravci v rámci PID. Mělo jich být i více, ale rozvoj projektu se zastavil, po té, co se zjistilo, jak se na tom politici napakovali.

0/0
24.1.2015 14:45

V37a16c64l55a46v 53H55a22j11e80k 3506199599

Není používání jako používání. Pokud  vím, tak ČD OC jen čtou a uznávají na ní nahrané kupónu, U IDOLU, IREDA a ODISu ČD do karty i zapisují jízdenky, uznávají peněženku a u posledních dvou lze do karty IDS nahrát i In-kartu ČD a nahrávat většinu aplikací a jízdenek ČD. ;-D Technicky je vyřešena i reciprocita, tedy nahrání karty IDS IREDO av podstatě i  ODIS na In-kartu.

0/0
24.1.2015 20:50

2185764828113

a co tak udelat z toho papiru primarni reseni a na opencard se uz vy.rat.

0/−1
24.1.2015 12:58

Z24d27e84n69ě79k 56S48v78o96b48o46d48a 6578672749753

A důvod?

0/0
24.1.2015 13:24

P21a86v34e22l 11P14o16p92e29l20k68a 2361324930598

Protože je to slepá ulička, kde při ročním papírovém kuponu nemá hromotlucký plastový systém pro zákazníka žádnou přidanou hodnotu. Až to vyřeší jako v Londýně, prosím.

+1/0
24.1.2015 17:18

R94a20d83e63k 50J78a26n79a67t85a 9575966164162

Jenže systém s RFID kartami nemusí být "hromotlucký". Karta jako taková vyjde při velkých odběrech v řádu jednotek korun za kus. Má to dneska snad každá větší kancelářská budova, protože to má spoustu výhod - praktická nepadělatelnost, možnost blokovat ztracené karty, strojová čitelnost.

0/0
24.1.2015 17:37

K64a43r15e74l 96D71r82d63a 6813965177349

Osobně si myslím, že to voliči Česka pohnojili. ODS tady roky zaváděla outsourcing a potlačovala řešení vlastními silami podniku. Rozhýbala tak k životu soukromou sféru. Uzavírat smlouvy na dodávky SW, kde se dodavatel jistil autorskými právy bylo zcela běžné.

  Pak se pořád mlelo o tom jak si kdo nahrabal, začalo přituhovat v protikorupčních opatřeních a výkřikem módy byly dodávky IT systémů, kde se chtělo kompletní předání objednateli. Což je technický a ekonomický nesmysl. A aby nová garnitura ukázala co umí, přehrabuje staré smlouvy zpětně.

  Práce stojí, prachy daňových poplatníků se zbytečně točí a volič je přesvědčen, že páchá dobro ke svému prospěchu. A změna k lepšímu nastane, až hloupého voliče přejede autobus. ;-D

+4/−3
24.1.2015 12:39

J29o25s84e47f 53Š36e64m93e26l95í58k 7409291480647

Tolik autobusů nemáme. :-/

+3/0
24.1.2015 12:44

K13a96r10e37l 85D14r93d38a 6593215957229

Technický a ekonomický nesmysl ... pro vysvětlení: Je levnější postavit systém na zelené louce, než přebírat systém od někoho. To je neskutečně drahé. Ideální je, pokud u systému stále sedí jeho tvůrce a pracuje na jeho podpoře a vývoji.

  To je ale korupce! Omezení svobodného trhu! Nově má tedy česká státní správa podporu systému nabízet v krátkých časových obdobích otevřenou soutěží. Tedy to, co je na tomto procesu nejdražší - analýza a převzetí cizího díla - má také v pravidelném období platit znovu a znovu.

  Reálně nový dodavatel potřebuje čas na rozkoukání, systém trochu opráší, vezme honorář a už mu končí smlouva.

  Z procesu se vytrácí odborník, který systém může skutečně zdokonalit. Ale je to z hlediska protikorupčních opatření naprosto čisté. Systém za pár let umře na nezájem a neschopnost a musí se začít stavět jeho nástupce. Prý je to takto o velkých úsporách pro daňové poplatníky. ;-D

0/0
24.1.2015 12:58

R23a75d38e84k 30J15a59n51a11t20a 9535796504702

Pokud město má takovou trvalou agendu, má mít vlastní tým lidí, který za systém bude odpovědný. Navrhne ho, ve spolupráci s nějakou firmou čo kontraktory ho vyvine (protože je to nárazově více práce), ale pak celý komplet převezme a údržbu si bude provádět sám.

Je k tomu, ale pitřeba jedna důležitá změna. Město (a obecně celá veřejné správa, i stát) musí samo sobě povolit zaměstnávat odborníky. Dnešní tabulkové platy jsou směšné a schopného člověka nemají šanci zaměstnat. Zadávat to externím firmám je tak vlastně nevyhnutelné, a stojí to pak nejen mzdu těch odborníků, ale i zisk majitele té firmy a nějaké ty úplatky.

+1/0
24.1.2015 13:49

K26a19r26e66l 52D43r98d78a 6983175957789

Víte jak krachne Česko? Až v jedné kanceláři budou sedět stávající "úředníci" s odborníky a odborník bude mít plat 3x vyšší. ;-D

  K tomuto bodu se opravdu blížíme.

0/0
24.1.2015 19:20

V53a26c89l65a72v 51H40a23j88e64k 3406749529

Nechá proč vyvíjet již vyvinuté a jinde fungující. Navíc pražská tarif je ve srovnání s IDS v podstatě jednoduchý. Ale město muší vše vysoiutežit v souladu se zákonem.

0/0
24.1.2015 20:34
Foto

J79i76ř47í 54K59h27e58i66l 9686944760713

Schopný manager, který své práci rozumí, ví přesně co je potřeba udělat a díky tomu šlape na kuří oka těm, kteří záměrně nedělali to co měli a šlo jim jen o svoji vlastní kapsu, takový manager vždy musí počítat s tím, že do něj budou ostatní kopat. Ono s těma "potrefenýma co kejhají" je to velká pravda. Praha může být po letech zase hrdá na svoji primátorku.;-)R^

+1/−18
24.1.2015 12:39

J77o96s43e23f 67T42l15a75m88s69a 8855373689229

Vy jste se měl narodit v 50. letech. Se svou rétorikou byste měl velký úspěch. Hotový ministr propagandy. :-)

+10/−1
24.1.2015 12:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.