Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krnáčová: Pro držitele Opencard se nic nemění, papír je záložní řešení

Pokud pražská městská rada schválí přichystaný dokument, mohl by dopravní podnik od března znovu začít vydávat papírové kupony na MHD. Primátorka Adriana Krnáčová uklidňuje, že je to jen záložní řešení pro případ, že by městu došly licence k Opencard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R80e59n80é 84C45v54r15k73a34l 9886839336786

Neví někdo, zda se dají ty papírové kupony přímo požadovat? Hned bych je bral místo kusu plastu, na kterém je napsané akorát několik let prošlé datum platnosti - a vše ostatní je "někde" nahrané a v případě, že to zpochybní jouda od revizorů, nemám mu jak dokázat opak.

Vlastně mám - nosím navíc ještě papírovou účtenku - bravo, vot ťechníka.

0/−1
26.1.2015 10:42

I14v65a58n 28P77r87o53c95h97á45z32k48a 3981514665525

Jaké kupony dostanou senioři 60-70 let, kteří mají nárok na dopravu zdarma?

0/0
25.1.2015 23:12

J53i69ř53í 16J36o32z87a 3938603850331

Proc nemuze slouzit OpenCard jako elektronicka penezenka pro nakup jednotliveho jizdneho ve vozech MHD? To je takovy problem vymenit strojky ve vozech MHD? Proc to muze fungovat v Plzni, Hradci Kralove, Liberci atd.?

+1/0
25.1.2015 9:35

R59a13d49e57k 70J96a49n47a74t82a 9285336124622

Jistě, že může, však inkarta ČD je technicky ta samá karta a složí jako nosič informací o typu slevy, jako elektronická peněženka pro zakupování jednotlivých jízdenek, jako nosič měsičních jízdenek, i jako nosič jednotlivých jízdenek zakoupených v eShopu.

Ale, jak bylo řečeno několikrát, rozvoj projektu se zastavil jako reakce na to, že se proflákla zlodějna ohledně výběru dodavatele, jím účtovaných cen a silně (pro město) nevýhodných podmínek tech smluv. Prostě nešlo projekt ani ukončit, ani rozvíjet (protože ve smlouvách bylo zakázáno, aby úpravy dělal kdokoliv jiný než Hagues).

+1/0
25.1.2015 11:35

V78a81c23l57a46v 45H12a47j30e80k 3296399269

Připravit novou zakázku je na několik měsíců, celkové zpracování končící smlouvou s novým dodavatelem za optimálních podmínek za půl nebo spíše za rok od vyhlášení. Vzhledem ke končící smlouvě, dle mého magistrát řeší jak toto období překlenou s co nejmenšímí náklady při zachování fungování karty. Druhý problém je, že si město vlastně musí ujasnit co vlastně chce, tedy jaké funkcionality od systému požaduje. Plzeň v současnosti zavádí projekt multifunkční karty protože ta původní už prostě technologicky dožila.

0/−1
25.1.2015 8:25

J52i81ř77í 63J67o91z63a 3938923580871

Jenze Plzenska karta je o necem narozdil od OpenCard. Mimochodem Plzenska karta, konkretne reseni jejiho nabijeni prostrednictvim bankomatu Ceske Sporitelny, ziskala 19. ledna 2015 mezinarodni oceneni Q

0/0
25.1.2015 9:51

V61a50c58l14a91v 69H35a45j51e53k 3566499739

Už to tu zazněl několikrát. Vývoj dalších funkcionalit OC se zastavil cca před 4 -5 lety, Zatímco Plzeňská karta se rozvíjí stále.

0/0
25.1.2015 13:06

K46a23r49e31l 21D81r67d38a 6413795967659

Problém počtu licencí. 30% Pražanů dnes jezdí MHD zdarma. Pro děti 11-15 a seniory 65-70 let to znamená povinnost vlastnit OC. Zavedla to koalice ODS-ČSSD od července 2011 při zdražování jízdného. 

  Hudeček to kritizoval jako populismus, který nepřivede nové cestující a Prahu bude stát 240 mil. ročně. Snažím se to ověřit. Srovnávám 2010 a 2013. Počet cestujících stejný, o 1/3 nárůst cestování zdarma (z 20% na 30%), tržby shodné (tedy po zdražení ztráta).

  Otázkou je, kolik jízd zdarma je kryto OC. Mohlo by to být tak 15-20% cestujících, tedy OC, které nenesou jízdné. Přitom licence dojdou pro platící cestující. Zvláštní hospodaření. Co licence OC sebrat kategorii od 65 let a nechat seniory jezdit na občanku všechny? (Jen malý háček, PID to má jinak takže se kličkuje kolem Středočechů. A co další aplikace OC, památky, knihovna... apod.? To netuším.)

0/0
24.1.2015 20:13

K95a28r60e41l 48D68r85d33a 6353955947859

Další možností je zjednodušit děti do 15 let. Tady půjde o pěkné tisíce OC. Celé je to jen k tomu, aby se jízda zdarma týkala jen pražských dětí a turisté museli platit. To bych klidně řešil nějakou papírovou průkazkou.

  A pak samozřejmě netuším jak se zachází s licencemi OC. Jednou vydaná karta čerpá licenci? A při jejím zrušení se licence vrací do oběhu?

0/−1
24.1.2015 20:25

K97a55r59e55l 83D87r72d95a 6413135277539

Jak tak pročítám tarify, DPP potřebuje mít zmapovaná osobní data cestujících. OC je v podstatě občanka Pražana vydávaná od 6 let. Nejde jen o kartičku a jízdné. Jde o agendu s ověřeným dokladem. Ta cena je vysoká patrně dost oprávněně. A pokud je smyslem OC nabízet i další služby, patrně není nejlepší nápad je držitelům brát. Praha by měla platit, jde o její solidnost. ;-)

0/0
24.1.2015 20:40

W51a42l81t20e89r 58D30i69v61i48š 6947512732132

Hlavně je fakt populistická kravina cestování zdarma pro děti do 15 let. Je to nejen nesmyslné, ale i vyloženě kontraproduktivní. Doma máme desetileté dítě, takže bych sice měl říkat, jak je to výhodné, ale ono není.

Úspora peněz není nijak velká, aby to za to stálo. Snažíme se dítě vést k odpovědnosti za vlastní finance a placení MHD je v tomto ohledu velmi dobrou cestou - dítě by si platilo těch pár korun z vlastního kapesného.

Další věcí je pak moment, kdy je dětem 15 let. Puberťák s negativistickým přístupem má najednou ze dne na den začít v MHD platit. Už vidím, jak k tomu bude ochoten. To je normální výchova dalšího černého pasažéra.

+1/0
24.1.2015 22:04

R13a83d69e25k 47J49a28n63a32t65a 9325216544522

Naopak, je to logické. Žádné dítě do 15 let si ten kupón neplatí samo, protože nemá svoje příjmy. Ostatně veřejné rozpočty už platí za děti fůru jiných věci. Navíc přepravní kontrola dětí do 15 let je dost problematická, nemají žádný doklad totožnosti, pokutu je třeba vymáhat po rodičích, atd.

0/0
24.1.2015 22:23

K17a11r33e92l 10D17r89d16a 6863755427769

Dětem to platí zpravidla rodiče. Nevýhoda OC, je to přímo osobní dohled nad tím, zda mají děcka zaplaceno. Umím si představit, že to DPP sleduje a pokud dojde k výrazně červeným číslům, revizoři vystartují a rodiče by to hodně bolelo. Stejně se revizoři zaměřují hlavně na mládež. Jednou si bude chodit DPP vybírat pokuty adresně rovnou večer do bytu. Nástroje už na to má. ;-)

  Podobně jako u dospělých se vyplatí u děcek nad 15 celoroční kupon. To asi dítě z kapesného nedá (2.400,-). Tak mu to rodiče zaplatí přes internet a je po výchově tak jako tak.

  Jízdné zdarma ocení děti, co do školy dojíždí. Máme v rodině holku na základce ve městě, kde tohle nemají a musí dojíždět pár stanic. Věčně nemá na jízdenku, věčně řeší revizory.

0/0
24.1.2015 22:52
Foto

J74i34r33k59a 60M17i80k80š83í88k 4351258642

Pokud se do roka neustaví normální vedení města, tak skončíme Bankrotem! :-/

+2/−1
24.1.2015 18:39

P76a34v86e19l 26P86o77p13e76l62k60a 2241114500668

Takže už je karetníci mají . Papírová bumážka versus plastový polotovar je 10:1000 Kč. Kampa těch 990 Kč půjde?

0/0
24.1.2015 17:01

P22a96v95e93l 82S70l74a92d39o72v14n24í40k 6737683277746

Prostě to nevyřešíme.;-(

+5/0
24.1.2015 14:19

J17a37n 33M81a13c95u70r87a 4636723972717

Aneb zavedeme kartu, která vše sjednotí, urychlí a zjednoduší :) :) :)

0/0
24.1.2015 13:59

V72a44c58l66a24v 67K86u91b41i42s 5921121409567

Ja nevim co porad vymysli. S majitelem SW se dohodnu za placeni za licence. Stejnym zpusobem se firmy dohodnou s SAP, IBM, Teradatou, Oraclem nebo Microsoftem. Proste se rekne ze mam na konci roku tenhle pocet uzivatelu a to je za tuhle cenu na uzivatele a to zaplatim. Konec finito. Ten projekt uz stal velke penize a pripadny novy projekt by nestal zase o tolik min mozna i vic pri soucasnych cenach.

Proste mam projekt openkard zalozim spolecnost s majoritou mesta pripadne dopravniho podniku. Spolecnost ktera by se starala o ten projekt by vyhledavala obchodni prilezitosti jak pro uzivatele tak i pro ten projekt(vstupy do muzei, pouzivani jako kreditni karty, ruzne slevy u partneru apod.) Z hlediska uzivatelskeho konfortu by bylo postupne mozne aby se z toho udelala aplikace pro telefon a jelo by se. Misto toho aby se ta karta rozvijela se snahou ty prachy investovany ziskat zpet, tak se do toho stoura a stoura az to prestane fungovat uplne.

0/0
24.1.2015 13:58

M45a21r72t47i39n 18W44a84l16l72n27e84r 6195100354150

Mně by spíš zajímalo, kdy Babiš najde těch 300 miliard, které chtěl ušetřt třeba centrálními nákupy.

Jako roční růst okolo 2 % a von dokáže sestavit rozpočet s mínus 100 miliardami. Co bude dělat, až bude recese?

+10/−3
24.1.2015 13:19

J28o97s75e31f 66T38l55a57m26s15a 8805353439749

Na to raději ani nemyslet. Rozpočet, jaký sestavil Babiš, by zvládl student třetího ročníku Obchodní akademie. Babiš není finančník ani ekonom. Je dobrý obchodník a má čich na příležitosti, ovšem jako šéf státní kasy je absolutně mimo. Nula.

+8/−1
24.1.2015 13:22

V43a31c50l55a60v 58K25u25b43i89s 5361861379847

Nikde i kdyby to nasel koalice mu to neschvali.

0/0
24.1.2015 13:58
Foto

R49o38s58t86i65s35l24a94v 35S19t88r17ž65í25n31e33k 2361191511412

ta fotografie pana Šuly je špičková:-)

+1/0
24.1.2015 13:15

J39o94s43e62f 49T76l89a12m64s85a 8935793109699

Krnáčová, Jermanová a Kleslová. Tyhle dámy jsou pohromou české politiky. Nedokážu pochopit, kde je Nebureš sbalil. Obsadil bych je do nějaké divadelní taškařice, protože tam by se mohly naplno uplatnit. A nenadělaly by tolik škody.

+6/−2
24.1.2015 13:12

T17o86m56á93š 68W18i59l48k94e 7412652527920

Jermanová vejde do dějin parlamentu. "Hlasování nevyšlo tak jak mělo, musím se poradit s právníky." P.S. pane Kheil děkuji za -

+6/0
24.1.2015 14:47

S98t93e19f62a26n44o 94S55i53n94i94g46a88g44l22i40a 3498247193161

Tyhle momentky zachycujici mimiku tvare pri zmene vyrazu, treba i mimovolne, jsou trapne, a periodika jako iDnes nehodne. Dokazal bych za den udelat 50 takovych fotek jak toho pana fotografa, tak toho blba co takovou fotku schvalil. Zda se, ze nekdo nemuze zkousnout, ze primatorka Prahy ma jine koreny nez ceske...Rv

+1/−8
24.1.2015 13:11

J94o17s44e76f 42T50l43a81m89s10a 8115963959829

Krnáčová není Češka ale Siciliánka?

+1/−1
24.1.2015 13:14

S89t18e54f32a77n44o 15S23i63n90i60g56a78g72l47i17a 3548267563461

Jako vtip opravdu ubohé...

+1/0
24.1.2015 13:58

J96o91s58e42f 30T75l11a23m64s52a 8925973509169

A co jako? :-)

0/0
24.1.2015 14:12

S53t14e84f27a46n73o 10S80i53n53i25g85a70g69l44i82a 3548847503581

Nepiš hlouposti a šetři klávesnici...

+1/−1
24.1.2015 14:39

V84ě97r58a 21P12r11o43c91h58á20z96k62o15v72á 1288438314373

Naopak-ještě bych zveřejnila foto, jak se primátorka cpala, když byla v tu chvíli interpelovaná!

0/0
25.1.2015 10:37

S79t81e45f26a47n15o 27S44i14n40i78g81a96g18l56i91a 3308547543731

Ale ano, Váš názor v podstatě reprezentuje tu typickou malost a jízlivost...v zásadě je mi Vás líto.

0/0
25.1.2015 13:51

P24a44v40e18l 32K43u55c61h79t97a 4506111607274

Já nepochopím systém, kdy prodloužení Opencard pro seniora 65-70 let se musí dělat na dvakrát. Opencard v Jungmannce mi ji o 2 roky prodloužil a já netušil, že musím ještě na Dopravní podnik, aby mi tam znovu nahrál údaje. Takže mě ve vlaku chytli, sice jsem měl písemný útržek o prodloužení do r.2016 a karta nezvonila a bylo mi to prd platný.

0/0
24.1.2015 13:01

2155674228683

pokud jste platil pokutu, tak je to lehce vymozitelne zpet

+2/0
24.1.2015 13:03

P60a53v93e67l 96K12u23c75h22t88a 4156231517734

Tak naštěstí jsem doplatil pár korun za trasu Sedlec-Podbaba, ale čtvrt roku jsem jezdil de facto "načerno" v MHD a poněvadž vypadám asi starší nad hrobem tak už mě nekontrolovali. A za nahrání údajů jsem zaplatil 120Kč, to samé manželka, taky jezdila načerno.

0/0
24.1.2015 14:03

R87a57d22e44k 51J37a92n14a58t64a 9635166894762

Takže tu aplikaci "jízdné zdarma" za 120 Kč jste tedy zaplatil 2x nebo jen jednou? Pokud jen jednou tak to je v pořádku a tak to vždycky mělo být.

0/0
24.1.2015 14:07

P31a79v13e87l 78K60u93c10h78t56a 4476371947554

Nejsem vydřiduch, za to, že díky ČSSD a pražskému vůdci  Kájovi Březinovi jezdím celý rok zdarma, tak stodvacet kaček (dokonce na dva roky) není nic. Já se jen především divil proč se to neudělá najednou - možná že jsou to dva samostatné subjekty - Opencard a DP.

0/0
24.1.2015 14:20

R31a66d55e65k 55J76a22n12a14t70a 9265846744562

Ano, jsou do vě různě věci. Kartu OpenCard vydává město ve spoupráci s tou zlodějskou firmou. Jak nosič informací ji pak používají další subjekty - městská knihovna, Dopravní podnik ale i České dráhy či autobusoví dopravci v rámci PID. Mělo jich být i více, ale rozvoj projektu se zastavil, po té, co se zjistilo, jak se na tom politici napakovali.

0/0
24.1.2015 14:45

V93a38c13l90a22v 45H54a41j85e27k 3436899789

Není používání jako používání. Pokud  vím, tak ČD OC jen čtou a uznávají na ní nahrané kupónu, U IDOLU, IREDA a ODISu ČD do karty i zapisují jízdenky, uznávají peněženku a u posledních dvou lze do karty IDS nahrát i In-kartu ČD a nahrávat většinu aplikací a jízdenek ČD. ;-D Technicky je vyřešena i reciprocita, tedy nahrání karty IDS IREDO av podstatě i  ODIS na In-kartu.

0/0
24.1.2015 20:50

2865784658953

a co tak udelat z toho papiru primarni reseni a na opencard se uz vy.rat.

0/−1
24.1.2015 12:58

Z23d41e46n82ě91k 19S96v59o22b64o29d74a 6428712939843

A důvod?

0/0
24.1.2015 13:24

P47a15v49e53l 56P25o59p11e88l79k38a 2321644960348

Protože je to slepá ulička, kde při ročním papírovém kuponu nemá hromotlucký plastový systém pro zákazníka žádnou přidanou hodnotu. Až to vyřeší jako v Londýně, prosím.

+1/0
24.1.2015 17:18

R32a48d73e12k 52J38a73n12a29t15a 9405986794342

Jenže systém s RFID kartami nemusí být "hromotlucký". Karta jako taková vyjde při velkých odběrech v řádu jednotek korun za kus. Má to dneska snad každá větší kancelářská budova, protože to má spoustu výhod - praktická nepadělatelnost, možnost blokovat ztracené karty, strojová čitelnost.

0/0
24.1.2015 17:37

K65a53r54e49l 14D41r80d38a 6223485977819

Osobně si myslím, že to voliči Česka pohnojili. ODS tady roky zaváděla outsourcing a potlačovala řešení vlastními silami podniku. Rozhýbala tak k životu soukromou sféru. Uzavírat smlouvy na dodávky SW, kde se dodavatel jistil autorskými právy bylo zcela běžné.

  Pak se pořád mlelo o tom jak si kdo nahrabal, začalo přituhovat v protikorupčních opatřeních a výkřikem módy byly dodávky IT systémů, kde se chtělo kompletní předání objednateli. Což je technický a ekonomický nesmysl. A aby nová garnitura ukázala co umí, přehrabuje staré smlouvy zpětně.

  Práce stojí, prachy daňových poplatníků se zbytečně točí a volič je přesvědčen, že páchá dobro ke svému prospěchu. A změna k lepšímu nastane, až hloupého voliče přejede autobus. ;-D

+4/−3
24.1.2015 12:39

J45o92s21e79f 74Š93e24m40e95l36í67k 7689511560727

Tolik autobusů nemáme. :-/

+3/0
24.1.2015 12:44

K13a30r47e25l 26D78r75d32a 6363825817599

Technický a ekonomický nesmysl ... pro vysvětlení: Je levnější postavit systém na zelené louce, než přebírat systém od někoho. To je neskutečně drahé. Ideální je, pokud u systému stále sedí jeho tvůrce a pracuje na jeho podpoře a vývoji.

  To je ale korupce! Omezení svobodného trhu! Nově má tedy česká státní správa podporu systému nabízet v krátkých časových obdobích otevřenou soutěží. Tedy to, co je na tomto procesu nejdražší - analýza a převzetí cizího díla - má také v pravidelném období platit znovu a znovu.

  Reálně nový dodavatel potřebuje čas na rozkoukání, systém trochu opráší, vezme honorář a už mu končí smlouva.

  Z procesu se vytrácí odborník, který systém může skutečně zdokonalit. Ale je to z hlediska protikorupčních opatření naprosto čisté. Systém za pár let umře na nezájem a neschopnost a musí se začít stavět jeho nástupce. Prý je to takto o velkých úsporách pro daňové poplatníky. ;-D

0/0
24.1.2015 12:58

R65a52d93e36k 34J14a69n91a79t89a 9495396454832

Pokud město má takovou trvalou agendu, má mít vlastní tým lidí, který za systém bude odpovědný. Navrhne ho, ve spolupráci s nějakou firmou čo kontraktory ho vyvine (protože je to nárazově více práce), ale pak celý komplet převezme a údržbu si bude provádět sám.

Je k tomu, ale pitřeba jedna důležitá změna. Město (a obecně celá veřejné správa, i stát) musí samo sobě povolit zaměstnávat odborníky. Dnešní tabulkové platy jsou směšné a schopného člověka nemají šanci zaměstnat. Zadávat to externím firmám je tak vlastně nevyhnutelné, a stojí to pak nejen mzdu těch odborníků, ale i zisk majitele té firmy a nějaké ty úplatky.

+1/0
24.1.2015 13:49

K49a38r39e84l 85D96r57d67a 6773185737339

Víte jak krachne Česko? Až v jedné kanceláři budou sedět stávající "úředníci" s odborníky a odborník bude mít plat 3x vyšší. ;-D

  K tomuto bodu se opravdu blížíme.

0/0
24.1.2015 19:20

V81a12c68l70a83v 95H91a44j58e86k 3116109429

Nechá proč vyvíjet již vyvinuté a jinde fungující. Navíc pražská tarif je ve srovnání s IDS v podstatě jednoduchý. Ale město muší vše vysoiutežit v souladu se zákonem.

0/0
24.1.2015 20:34

J63i80ř64í 92K23h80e17i78l 9416394470913

Schopný manager, který své práci rozumí, ví přesně co je potřeba udělat a díky tomu šlape na kuří oka těm, kteří záměrně nedělali to co měli a šlo jim jen o svoji vlastní kapsu, takový manager vždy musí počítat s tím, že do něj budou ostatní kopat. Ono s těma "potrefenýma co kejhají" je to velká pravda. Praha může být po letech zase hrdá na svoji primátorku.;-)R^

+1/−18
24.1.2015 12:39

J51o96s83e12f 96T74l85a61m11s32a 8665333189159

Vy jste se měl narodit v 50. letech. Se svou rétorikou byste měl velký úspěch. Hotový ministr propagandy. :-)

+10/−1
24.1.2015 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.