Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krnáčová: Pro držitele Opencard se nic nemění, papír je záložní řešení

Pokud pražská městská rada schválí přichystaný dokument, mohl by dopravní podnik od března znovu začít vydávat papírové kupony na MHD. Primátorka Adriana Krnáčová uklidňuje, že je to jen záložní řešení pro případ, že by městu došly licence k Opencard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R30e10n37é 13C66v71r77k98a83l 9176219946816

Neví někdo, zda se dají ty papírové kupony přímo požadovat? Hned bych je bral místo kusu plastu, na kterém je napsané akorát několik let prošlé datum platnosti - a vše ostatní je "někde" nahrané a v případě, že to zpochybní jouda od revizorů, nemám mu jak dokázat opak.

Vlastně mám - nosím navíc ještě papírovou účtenku - bravo, vot ťechníka.

0/−1
26.1.2015 10:42

I98v56a39n 95P94r95o98c71h22á60z38k73a 3771584205885

Jaké kupony dostanou senioři 60-70 let, kteří mají nárok na dopravu zdarma?

0/0
25.1.2015 23:12

J53i59ř41í 96J50o78z80a 3898843900751

Proc nemuze slouzit OpenCard jako elektronicka penezenka pro nakup jednotliveho jizdneho ve vozech MHD? To je takovy problem vymenit strojky ve vozech MHD? Proc to muze fungovat v Plzni, Hradci Kralove, Liberci atd.?

+1/0
25.1.2015 9:35

R40a18d51e77k 33J43a13n36a62t45a 9465356564242

Jistě, že může, však inkarta ČD je technicky ta samá karta a složí jako nosič informací o typu slevy, jako elektronická peněženka pro zakupování jednotlivých jízdenek, jako nosič měsičních jízdenek, i jako nosič jednotlivých jízdenek zakoupených v eShopu.

Ale, jak bylo řečeno několikrát, rozvoj projektu se zastavil jako reakce na to, že se proflákla zlodějna ohledně výběru dodavatele, jím účtovaných cen a silně (pro město) nevýhodných podmínek tech smluv. Prostě nešlo projekt ani ukončit, ani rozvíjet (protože ve smlouvách bylo zakázáno, aby úpravy dělal kdokoliv jiný než Hagues).

+1/0
25.1.2015 11:35

V44a33c58l57a31v 75H86a86j32e53k 3986699269

Připravit novou zakázku je na několik měsíců, celkové zpracování končící smlouvou s novým dodavatelem za optimálních podmínek za půl nebo spíše za rok od vyhlášení. Vzhledem ke končící smlouvě, dle mého magistrát řeší jak toto období překlenou s co nejmenšímí náklady při zachování fungování karty. Druhý problém je, že si město vlastně musí ujasnit co vlastně chce, tedy jaké funkcionality od systému požaduje. Plzeň v současnosti zavádí projekt multifunkční karty protože ta původní už prostě technologicky dožila.

0/−1
25.1.2015 8:25

J57i64ř52í 12J43o58z58a 3738253970251

Jenze Plzenska karta je o necem narozdil od OpenCard. Mimochodem Plzenska karta, konkretne reseni jejiho nabijeni prostrednictvim bankomatu Ceske Sporitelny, ziskala 19. ledna 2015 mezinarodni oceneni Q

0/0
25.1.2015 9:51

V14a24c29l37a43v 12H65a36j87e97k 3806629339

Už to tu zazněl několikrát. Vývoj dalších funkcionalit OC se zastavil cca před 4 -5 lety, Zatímco Plzeňská karta se rozvíjí stále.

0/0
25.1.2015 13:06

K35a41r87e41l 80D58r76d62a 6353285987229

Problém počtu licencí. 30% Pražanů dnes jezdí MHD zdarma. Pro děti 11-15 a seniory 65-70 let to znamená povinnost vlastnit OC. Zavedla to koalice ODS-ČSSD od července 2011 při zdražování jízdného. 

  Hudeček to kritizoval jako populismus, který nepřivede nové cestující a Prahu bude stát 240 mil. ročně. Snažím se to ověřit. Srovnávám 2010 a 2013. Počet cestujících stejný, o 1/3 nárůst cestování zdarma (z 20% na 30%), tržby shodné (tedy po zdražení ztráta).

  Otázkou je, kolik jízd zdarma je kryto OC. Mohlo by to být tak 15-20% cestujících, tedy OC, které nenesou jízdné. Přitom licence dojdou pro platící cestující. Zvláštní hospodaření. Co licence OC sebrat kategorii od 65 let a nechat seniory jezdit na občanku všechny? (Jen malý háček, PID to má jinak takže se kličkuje kolem Středočechů. A co další aplikace OC, památky, knihovna... apod.? To netuším.)

0/0
24.1.2015 20:13

K43a18r12e32l 89D86r56d34a 6773945977509

Další možností je zjednodušit děti do 15 let. Tady půjde o pěkné tisíce OC. Celé je to jen k tomu, aby se jízda zdarma týkala jen pražských dětí a turisté museli platit. To bych klidně řešil nějakou papírovou průkazkou.

  A pak samozřejmě netuším jak se zachází s licencemi OC. Jednou vydaná karta čerpá licenci? A při jejím zrušení se licence vrací do oběhu?

0/−1
24.1.2015 20:25

K54a98r89e71l 49D91r62d32a 6463535897109

Jak tak pročítám tarify, DPP potřebuje mít zmapovaná osobní data cestujících. OC je v podstatě občanka Pražana vydávaná od 6 let. Nejde jen o kartičku a jízdné. Jde o agendu s ověřeným dokladem. Ta cena je vysoká patrně dost oprávněně. A pokud je smyslem OC nabízet i další služby, patrně není nejlepší nápad je držitelům brát. Praha by měla platit, jde o její solidnost. ;-)

0/0
24.1.2015 20:40

W50a56l50t34e21r 68D79i45v33i38š 6927562652452

Hlavně je fakt populistická kravina cestování zdarma pro děti do 15 let. Je to nejen nesmyslné, ale i vyloženě kontraproduktivní. Doma máme desetileté dítě, takže bych sice měl říkat, jak je to výhodné, ale ono není.

Úspora peněz není nijak velká, aby to za to stálo. Snažíme se dítě vést k odpovědnosti za vlastní finance a placení MHD je v tomto ohledu velmi dobrou cestou - dítě by si platilo těch pár korun z vlastního kapesného.

Další věcí je pak moment, kdy je dětem 15 let. Puberťák s negativistickým přístupem má najednou ze dne na den začít v MHD platit. Už vidím, jak k tomu bude ochoten. To je normální výchova dalšího černého pasažéra.

+1/0
24.1.2015 22:04

R26a58d87e98k 11J87a87n96a41t40a 9125366384232

Naopak, je to logické. Žádné dítě do 15 let si ten kupón neplatí samo, protože nemá svoje příjmy. Ostatně veřejné rozpočty už platí za děti fůru jiných věci. Navíc přepravní kontrola dětí do 15 let je dost problematická, nemají žádný doklad totožnosti, pokutu je třeba vymáhat po rodičích, atd.

0/0
24.1.2015 22:23

K58a28r75e19l 79D19r74d33a 6503395757899

Dětem to platí zpravidla rodiče. Nevýhoda OC, je to přímo osobní dohled nad tím, zda mají děcka zaplaceno. Umím si představit, že to DPP sleduje a pokud dojde k výrazně červeným číslům, revizoři vystartují a rodiče by to hodně bolelo. Stejně se revizoři zaměřují hlavně na mládež. Jednou si bude chodit DPP vybírat pokuty adresně rovnou večer do bytu. Nástroje už na to má. ;-)

  Podobně jako u dospělých se vyplatí u děcek nad 15 celoroční kupon. To asi dítě z kapesného nedá (2.400,-). Tak mu to rodiče zaplatí přes internet a je po výchově tak jako tak.

  Jízdné zdarma ocení děti, co do školy dojíždí. Máme v rodině holku na základce ve městě, kde tohle nemají a musí dojíždět pár stanic. Věčně nemá na jízdenku, věčně řeší revizory.

0/0
24.1.2015 22:52
Foto

J95i96r61k66a 12M58i40k46š65í34k 4181868342

Pokud se do roka neustaví normální vedení města, tak skončíme Bankrotem! :-/

+2/−1
24.1.2015 18:39

P24a89v70e46l 74P10o69p38e13l55k37a 2411404890638

Takže už je karetníci mají . Papírová bumážka versus plastový polotovar je 10:1000 Kč. Kampa těch 990 Kč půjde?

0/0
24.1.2015 17:01

P86a84v21e31l 74S92l11a62d81o51v69n65í60k 6377533297256

Prostě to nevyřešíme.;-(

+5/0
24.1.2015 14:19
Foto

J29a81n 47M78a83c69u62r54a 4646673312147

Aneb zavedeme kartu, která vše sjednotí, urychlí a zjednoduší :) :) :)

0/0
24.1.2015 13:59

V60a13c29l17a70v 80K14u95b63i67s 5191931189327

Ja nevim co porad vymysli. S majitelem SW se dohodnu za placeni za licence. Stejnym zpusobem se firmy dohodnou s SAP, IBM, Teradatou, Oraclem nebo Microsoftem. Proste se rekne ze mam na konci roku tenhle pocet uzivatelu a to je za tuhle cenu na uzivatele a to zaplatim. Konec finito. Ten projekt uz stal velke penize a pripadny novy projekt by nestal zase o tolik min mozna i vic pri soucasnych cenach.

Proste mam projekt openkard zalozim spolecnost s majoritou mesta pripadne dopravniho podniku. Spolecnost ktera by se starala o ten projekt by vyhledavala obchodni prilezitosti jak pro uzivatele tak i pro ten projekt(vstupy do muzei, pouzivani jako kreditni karty, ruzne slevy u partneru apod.) Z hlediska uzivatelskeho konfortu by bylo postupne mozne aby se z toho udelala aplikace pro telefon a jelo by se. Misto toho aby se ta karta rozvijela se snahou ty prachy investovany ziskat zpet, tak se do toho stoura a stoura az to prestane fungovat uplne.

0/0
24.1.2015 13:58

M66a89r40t16i83n 48W86a16l36l78n86e44r 6795240404270

Mně by spíš zajímalo, kdy Babiš najde těch 300 miliard, které chtěl ušetřt třeba centrálními nákupy.

Jako roční růst okolo 2 % a von dokáže sestavit rozpočet s mínus 100 miliardami. Co bude dělat, až bude recese?

+10/−3
24.1.2015 13:19

J77o38s42e53f 87T42l46a97m70s96a 8465443769419

Na to raději ani nemyslet. Rozpočet, jaký sestavil Babiš, by zvládl student třetího ročníku Obchodní akademie. Babiš není finančník ani ekonom. Je dobrý obchodník a má čich na příležitosti, ovšem jako šéf státní kasy je absolutně mimo. Nula.

+8/−1
24.1.2015 13:22

V75a21c10l96a35v 82K39u33b49i52s 5751271589417

Nikde i kdyby to nasel koalice mu to neschvali.

0/0
24.1.2015 13:58
Foto

R73o33s82t42i98s27l32a41v 61S42t21r66ž92í15n33e53k 2241461621602

ta fotografie pana Šuly je špičková:-)

+1/0
24.1.2015 13:15

J60o37s12e16f 89T57l83a77m20s20a 8215353109359

Krnáčová, Jermanová a Kleslová. Tyhle dámy jsou pohromou české politiky. Nedokážu pochopit, kde je Nebureš sbalil. Obsadil bych je do nějaké divadelní taškařice, protože tam by se mohly naplno uplatnit. A nenadělaly by tolik škody.

+6/−2
24.1.2015 13:12

T40o77m90á22š 90W61i94l22k59e 7482682327760

Jermanová vejde do dějin parlamentu. "Hlasování nevyšlo tak jak mělo, musím se poradit s právníky." P.S. pane Kheil děkuji za -

+6/0
24.1.2015 14:47

S49t75e65f73a64n17o 47S16i72n96i51g64a18g14l41i79a 3668297603281

Tyhle momentky zachycujici mimiku tvare pri zmene vyrazu, treba i mimovolne, jsou trapne, a periodika jako iDnes nehodne. Dokazal bych za den udelat 50 takovych fotek jak toho pana fotografa, tak toho blba co takovou fotku schvalil. Zda se, ze nekdo nemuze zkousnout, ze primatorka Prahy ma jine koreny nez ceske...Rv

+1/−8
24.1.2015 13:11

J33o82s56e14f 47T80l87a95m53s89a 8955423919159

Krnáčová není Češka ale Siciliánka?

+1/−1
24.1.2015 13:14

S28t69e15f78a41n67o 79S73i21n53i18g65a85g24l23i33a 3628937783351

Jako vtip opravdu ubohé...

+1/0
24.1.2015 13:58

J44o56s70e46f 13T58l37a15m47s91a 8325393219989

A co jako? :-)

0/0
24.1.2015 14:12

S48t54e65f53a95n96o 33S54i56n21i56g76a44g84l46i25a 3838587493681

Nepiš hlouposti a šetři klávesnici...

+1/−1
24.1.2015 14:39

V74ě17r70a 66P34r75o24c83h76á87z97k61o53v39á 1468788484263

Naopak-ještě bych zveřejnila foto, jak se primátorka cpala, když byla v tu chvíli interpelovaná!

0/0
25.1.2015 10:37

S78t93e76f93a86n94o 38S42i91n13i39g33a18g55l51i22a 3478937253281

Ale ano, Váš názor v podstatě reprezentuje tu typickou malost a jízlivost...v zásadě je mi Vás líto.

0/0
25.1.2015 13:51

P73a56v80e54l 59K79u26c69h81t15a 4516531227534

Já nepochopím systém, kdy prodloužení Opencard pro seniora 65-70 let se musí dělat na dvakrát. Opencard v Jungmannce mi ji o 2 roky prodloužil a já netušil, že musím ještě na Dopravní podnik, aby mi tam znovu nahrál údaje. Takže mě ve vlaku chytli, sice jsem měl písemný útržek o prodloužení do r.2016 a karta nezvonila a bylo mi to prd platný.

0/0
24.1.2015 13:01

2345414238333

pokud jste platil pokutu, tak je to lehce vymozitelne zpet

+2/0
24.1.2015 13:03

P94a33v71e19l 56K49u37c94h42t47a 4816361697644

Tak naštěstí jsem doplatil pár korun za trasu Sedlec-Podbaba, ale čtvrt roku jsem jezdil de facto "načerno" v MHD a poněvadž vypadám asi starší nad hrobem tak už mě nekontrolovali. A za nahrání údajů jsem zaplatil 120Kč, to samé manželka, taky jezdila načerno.

0/0
24.1.2015 14:03

R72a95d71e66k 49J51a62n73a70t43a 9195306934822

Takže tu aplikaci "jízdné zdarma" za 120 Kč jste tedy zaplatil 2x nebo jen jednou? Pokud jen jednou tak to je v pořádku a tak to vždycky mělo být.

0/0
24.1.2015 14:07

P82a79v60e18l 73K65u67c54h63t11a 4596181877204

Nejsem vydřiduch, za to, že díky ČSSD a pražskému vůdci  Kájovi Březinovi jezdím celý rok zdarma, tak stodvacet kaček (dokonce na dva roky) není nic. Já se jen především divil proč se to neudělá najednou - možná že jsou to dva samostatné subjekty - Opencard a DP.

0/0
24.1.2015 14:20

R37a63d94e20k 70J42a33n27a70t50a 9605626244302

Ano, jsou do vě různě věci. Kartu OpenCard vydává město ve spoupráci s tou zlodějskou firmou. Jak nosič informací ji pak používají další subjekty - městská knihovna, Dopravní podnik ale i České dráhy či autobusoví dopravci v rámci PID. Mělo jich být i více, ale rozvoj projektu se zastavil, po té, co se zjistilo, jak se na tom politici napakovali.

0/0
24.1.2015 14:45

V66a13c63l92a48v 76H85a54j37e53k 3726739549

Není používání jako používání. Pokud  vím, tak ČD OC jen čtou a uznávají na ní nahrané kupónu, U IDOLU, IREDA a ODISu ČD do karty i zapisují jízdenky, uznávají peněženku a u posledních dvou lze do karty IDS nahrát i In-kartu ČD a nahrávat většinu aplikací a jízdenek ČD. ;-D Technicky je vyřešena i reciprocita, tedy nahrání karty IDS IREDO av podstatě i  ODIS na In-kartu.

0/0
24.1.2015 20:50

2125634488483

a co tak udelat z toho papiru primarni reseni a na opencard se uz vy.rat.

0/−1
24.1.2015 12:58

Z77d10e12n21ě56k 23S51v26o40b88o44d13a 6738632459213

A důvod?

0/0
24.1.2015 13:24

P93a80v18e97l 94P69o49p41e36l60k82a 2631574890168

Protože je to slepá ulička, kde při ročním papírovém kuponu nemá hromotlucký plastový systém pro zákazníka žádnou přidanou hodnotu. Až to vyřeší jako v Londýně, prosím.

+1/0
24.1.2015 17:18

R86a81d16e57k 87J60a83n55a19t82a 9835496804252

Jenže systém s RFID kartami nemusí být "hromotlucký". Karta jako taková vyjde při velkých odběrech v řádu jednotek korun za kus. Má to dneska snad každá větší kancelářská budova, protože to má spoustu výhod - praktická nepadělatelnost, možnost blokovat ztracené karty, strojová čitelnost.

0/0
24.1.2015 17:37

K15a95r26e21l 90D90r53d73a 6413605957939

Osobně si myslím, že to voliči Česka pohnojili. ODS tady roky zaváděla outsourcing a potlačovala řešení vlastními silami podniku. Rozhýbala tak k životu soukromou sféru. Uzavírat smlouvy na dodávky SW, kde se dodavatel jistil autorskými právy bylo zcela běžné.

  Pak se pořád mlelo o tom jak si kdo nahrabal, začalo přituhovat v protikorupčních opatřeních a výkřikem módy byly dodávky IT systémů, kde se chtělo kompletní předání objednateli. Což je technický a ekonomický nesmysl. A aby nová garnitura ukázala co umí, přehrabuje staré smlouvy zpětně.

  Práce stojí, prachy daňových poplatníků se zbytečně točí a volič je přesvědčen, že páchá dobro ke svému prospěchu. A změna k lepšímu nastane, až hloupého voliče přejede autobus. ;-D

+4/−3
24.1.2015 12:39

J54o32s94e38f 95Š17e56m14e94l31í57k 7589491930817

Tolik autobusů nemáme. :-/

+3/0
24.1.2015 12:44

K88a27r53e31l 38D87r44d42a 6163595677289

Technický a ekonomický nesmysl ... pro vysvětlení: Je levnější postavit systém na zelené louce, než přebírat systém od někoho. To je neskutečně drahé. Ideální je, pokud u systému stále sedí jeho tvůrce a pracuje na jeho podpoře a vývoji.

  To je ale korupce! Omezení svobodného trhu! Nově má tedy česká státní správa podporu systému nabízet v krátkých časových obdobích otevřenou soutěží. Tedy to, co je na tomto procesu nejdražší - analýza a převzetí cizího díla - má také v pravidelném období platit znovu a znovu.

  Reálně nový dodavatel potřebuje čas na rozkoukání, systém trochu opráší, vezme honorář a už mu končí smlouva.

  Z procesu se vytrácí odborník, který systém může skutečně zdokonalit. Ale je to z hlediska protikorupčních opatření naprosto čisté. Systém za pár let umře na nezájem a neschopnost a musí se začít stavět jeho nástupce. Prý je to takto o velkých úsporách pro daňové poplatníky. ;-D

0/0
24.1.2015 12:58

R92a98d39e76k 21J35a40n12a44t60a 9365926664942

Pokud město má takovou trvalou agendu, má mít vlastní tým lidí, který za systém bude odpovědný. Navrhne ho, ve spolupráci s nějakou firmou čo kontraktory ho vyvine (protože je to nárazově více práce), ale pak celý komplet převezme a údržbu si bude provádět sám.

Je k tomu, ale pitřeba jedna důležitá změna. Město (a obecně celá veřejné správa, i stát) musí samo sobě povolit zaměstnávat odborníky. Dnešní tabulkové platy jsou směšné a schopného člověka nemají šanci zaměstnat. Zadávat to externím firmám je tak vlastně nevyhnutelné, a stojí to pak nejen mzdu těch odborníků, ale i zisk majitele té firmy a nějaké ty úplatky.

+1/0
24.1.2015 13:49

K59a85r26e60l 83D15r40d32a 6353795417309

Víte jak krachne Česko? Až v jedné kanceláři budou sedět stávající "úředníci" s odborníky a odborník bude mít plat 3x vyšší. ;-D

  K tomuto bodu se opravdu blížíme.

0/0
24.1.2015 19:20

V29a82c28l91a92v 93H45a80j63e47k 3986719709

Nechá proč vyvíjet již vyvinuté a jinde fungující. Navíc pražská tarif je ve srovnání s IDS v podstatě jednoduchý. Ale město muší vše vysoiutežit v souladu se zákonem.

0/0
24.1.2015 20:34

J42i87ř20í 76K58h93e28i51l 9966674250583

Schopný manager, který své práci rozumí, ví přesně co je potřeba udělat a díky tomu šlape na kuří oka těm, kteří záměrně nedělali to co měli a šlo jim jen o svoji vlastní kapsu, takový manager vždy musí počítat s tím, že do něj budou ostatní kopat. Ono s těma "potrefenýma co kejhají" je to velká pravda. Praha může být po letech zase hrdá na svoji primátorku.;-)R^

+1/−18
24.1.2015 12:39

J86o67s73e34f 57T28l75a38m21s62a 8695683559499

Vy jste se měl narodit v 50. letech. Se svou rétorikou byste měl velký úspěch. Hotový ministr propagandy. :-)

+10/−1
24.1.2015 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.