Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šofér vjel s náklaďákem před tramvaj, nehoda hodinu blokovala koleje

Nepozornost řidiče stála za ranní nehodou menšího nákladního auta a tramvaje v pražských Modřanech. Při odbočování si totiž šofér náklaďáku soupravy na kolejích nevšiml a srazil se s ní. Při nehodě nebyl nikdo zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i58c73h44a38l 14C62h22a80l70u35p50a 6638910119413

Brzdila tramvaj nebo řidič akorát použil těžítko na zvonek :-)? Přijde mi, že většinou akorát zvoní a začnou brzdit až na poslední chvíli, aby zastavili půl metru od auta.

0/−6
26.1.2015 16:22

J42i79ř86í 83K73r97e30j50č13í25k 2687948734106

Zkus použít mozek, máš-li něco takového a třeba na to přijdeš sám... ;-)

0/−1
26.1.2015 16:37

M65i38c55h94a61l 80C65h69a85l28u68p37a 6548700609253

To by měli používat spíš ti řidiči.

0/−2
26.1.2015 17:28

J15i56ř78í 90K23r63e85j53č11í42k 2377338414226

No vida reaguje na podněty, mozek snad má. Tak snad má na mysli aspoň řidiče toho náklaďáku...

0/0
26.1.2015 17:42

M45i66c47h79a14l 95C93h67a39l30u74p72a 6938680249463

Myslím oba. To že někteří řidiči tramvají jezdí jako kdyby byli nesmrtelní a spoléhají se na to, že jim auta uhnou nebo to ještě stačí ubrzdit je prostě fakt. Kdyby k tomu zvonku začínali dřív brzdit, tak těch nehod bude třeba taky méně.

0/0
26.1.2015 17:51

J52i59ř88í 86K19r21e26j81č86í12k 2527128934286

Myslet si to můžete, ale skutečnost je prostě jiná.

Nebo vy, pokud máte ŘP, opravdu brzdíte v křižovatce i pokud máte zelenou ?

0/−1
26.1.2015 18:35

J52i42ř37í 72S81a12p88o73u65š63e30k 2478268583256

no třeba já určitě zpomalím a dávám si velkýho majzla.a věřím,že šalina dobrzdit mohla.určitě jí tam nevjel dva metry před čumákem.

0/−3
26.1.2015 19:15

M49i68c26h38a64l 88C76h43a53l13u33p49a 6658920119533

Tak stát se mohlo i že jí tam vjel na poslední chvíli, to musí posoudit jiní. Ale pořád si myslím, že tramvajáci často jezdí příliš sebevědomě a někdy se to nevyplatí :-).

0/−1
26.1.2015 19:25

J91i73ř20í 76K42r45e31j85č22í56k 2787938344666

Pokud za sebevědomé máte ježdění dle předpisů, pak ano. Bohužel je spousta řidičů, co se předpisy neřídí, zrovna jako řidič toho náklaďáku... :-/:-/

0/0
26.1.2015 20:29

J71i94ř67í 65K46r42e35j72č38í39k 2747988824686

Přijíždíte k volné křižovatce na zelenou a pro jistotu předem brzdíte, kdyby to náhodou někdo chtěl projet na červenou. No nějak si to nedovedu představit.. ;-)

0/0
26.1.2015 20:27

J58i61ř33í 79K63r20e38j73č16í80k 2817148474406

Kdyby dobrzdit mohla, tak by to nejspíš udělala. Nějak mi uniká ten důvod pro vaše domněnky...

0/0
26.1.2015 20:31

J25i17ř20í 82S18a86p41o38u81š98e56k 2688278293446

praxe

0/0
26.1.2015 21:24

J80i12ř43í 61K61r37e60j33č97í39k 2247378964886

Praxe v čem ? Kolikrát jste boural s tramvají ?

0/0
27.1.2015 23:26

M86i82c41h94a94l 56C31h29a90l90u95p37a 6298790339323

Pokud vidím, že tam jsou ještě auta, tak určitě jedu pomaleji i na zelenou. A pokud je to zacpané, tak tam nejedu ani na zelenou. Ti inteligenti, co tam najedou ke konci cyklu tam většinou zůstanou viset a pak blokují auta z bočních ulic, čímž se to ještě zhorší.

+1/0
26.1.2015 19:24

J94i92ř19í 38S34a78p48o52u85š13e64k 2828218533936

souhlas

0/0
26.1.2015 19:45

J58i43ř49í 93K25r25e72j32č71í23k 2617208524656

Což je ale úplně jiná situace než tahle nehoda, že...

Přijíždíte k volné křižovatce na zelenou a pro jistotu brzdíte, kdyby to náhodou někdo chtěl projet na červenou. No nějak si to nedovedu představit.. ;-)

0/0
26.1.2015 20:26

J33i17ř80í 98S75a44p30o28u67š63e17k 2448878193906

copak je málo takových případů?stát se může cokoli.někdo na červenou nedobrzdítřeba z důvodu nevolnosti a je hned průser.a to jen proto,že vy jedete na zelenou a všichni prostě musí stát.Tomu se říká předvídat.

0/0
26.1.2015 21:22

J90i47ř17í 47K95r46e93j79č84í18k 2177318704466

Pak jste ovšem v provozu nebezpečný právě vy, pokud takhle bezdůvodně zdržujete provoz... ;-)

0/0
27.1.2015 23:28

O25l72d68ř94i86c61h 94Š83t83ě45p19á72n40e74k 7842866796374

Nechci se nikoho zastávat. Ale dle obrázku došlo ke střetu v zadní části náklaďáku , takže když budeme předpokládat , že nákláďák nejel zavratnou rychlostí , což asi sotva při odbočování a pokud i tramvaják dodržel rychlost , myslím , že mohl střetu zabránit. Tím se samozřejmě nic nemění na tom čí to byla vina. Ale z vlastních zkušeností vím, že tramvaják v praze opravdu moc inteligence nepobral. Například , potřebujete něco objet a né vlastní vůlí musíte zastavit , tak že zmenšíte prostor pro průjezd tramvaje , tramvaják nezastaví , ale začne zvonit a stejně se tam nacpe. A když přijede na úroveň zrcátek , tak se strašně rozčílí , že to neprojede. Jakoby jste snad mohl vylést a auto o dva centimetry poponést , aby pán mohl projet. Vytáhnout a nakopat takové inteligenty.R^

0/−2
27.1.2015 2:30

J63i40ř79í 74K53r71e55j28č39í36k 2957898684226

Ke střetu došlo na pravé straně tramvaje, těsně za kabinou náklaďáku, který byl v pohybu, čímž došlo k jeho přetočení až na levou stranu kolejiště. Tramvaják rychlost samozřejmě dodržel a s brzdnou dráhou 100 metrů mohl těžko udělat cokoliv k odvrácení srážky. 

Pokud si i přesto myslíte opak, myslíte si to špatně.

Z vlastních zkušeností vím, že řidiči IAD moc inteligence nepobrali, denně takový desítce z nich zachránim kůži a dalšim aspoň nepříjemnosti.

Pokud potřebujete něco objet a porušíte při tom zákon, je zcela v pořádku, že jste na svou chybu upozorněn.

Takové inteligenty, mezi které zjevně patříte i vy, patří opravdu vytáhnout a nakopat. ;-)

0/−1
27.1.2015 23:37

O59l81d52ř90i48c48h 11Š57t94ě17p62á71n38e33k 7162296936974

Strašně se mi líbí , jak vše víte na 100%. Tramvaják na 100% dodržel rychlost a všichni krom vás dvou jsou nejspíše idioti. A jen tak mimochodem s brzdnou dráhou , při rychlosti 50km/h a použitím nouzové brzdy , 100m to vcelku přeháníte:-)

Zrovna u vás by mne zajímalo komu a jak zachraňujete kůži:-)

Jen tak mimochodem , nikdy jsem netvrdil , že řidič náklaďáku není viníkem:-)

Zajímalo by mne také , jak jste dospěl k názoru , že pokud něco objíždím , zároveň porušuji nějaký zákon:-)

A jen tak mimochodem , nepsal jsem nic o tom , že by bylo něco špatného na upozornění , naopak si myslím , že pokud se někdo někam za každou cenu cpe( a je v právu) , není nic špatného na tom upozornit toho překážejícího , že tam jsem. Jen jsem konstatoval , že zvonění tramvajáku(nepřetržité) , aby jim někdo uhnul , i když vlastně nemá kam a jak , je hloupé a arogantní.

Příště lépe čtěte a nebo pokud nechápete , co chce vlastně někdo říct , nekomentujte:-)

Buďte pozdraven:-)R^

0/−1
29.1.2015 5:30

J37i78ř67í 39K66r50e28j95č49í67k 2317688874926

Tak popořadě. 

Tramvajáci rychlost dodržují jako jedni z mála řidičů v Praze. Jsou totiž pod neustálou kontrolou a za překročení následuje okamžitý trest.

Při rychlosti 50 km/h, z kopce a s obsazenou soupravou dosahuje skutečně brzdná dráha i přes 100 m.

Myslím i za ostatní účastníky silničního provozu a jezdím defenzivně, proto bez zaviněných nehod a skutečně to pomáhá k tomu, co jsem popsal.

Pokud objíždíte nějakou překážku a zasahujete při tom do tělesa dráhy, skutečně porušujete ZPPK.

Nepřetržité zvonění v případě jaký popisujete je skutečně zbytečné, ale v praxi jsem se s ním nikdy nesetkal, zato se denně setkávám s případy, kdy řidič IAD překáží v provozu zcela úmyslně a uhnout nechce i když má kam.

A to má skutečně téměř vždy...

I vy buďte zdráv a polepšete se. ;-)

0/0
29.1.2015 22:56

O75l95d23ř57i32c93h 47Š41t35ě16p44á71n21e80k 7422326226204

Tak popořadě.

Každý řidič čehokoli jek takzvaně stále pod kontrolou a při porušení čehokoliv je sankciován .

Je tudíž  při plné obsazenosti a jízdě z kopce a dle vás brzdné dráze i přes 100m , zrovna dobrý nápad jet rychlostí 50km/h?

Řidič je povinen jet takovou rychlostí , aby dokázal včas zastavit své vozidlo, sice nemám oprávnění k řízení tramvaje , ale pochybuji , že u tramvají je tomu jinak.

Když se totiž přibližuji ke křižovatce , musím předpokládat , že tam někdo vjede , když opomenu blbce , kteří nerespektují předpisy , tak stále je možnost , že bude potřeba  uvolnit průjezd pro vozidla s předností v jízdě.

Ohledně toho zvonění , to na které jsem tu od začátku narážel a na nic jiného , tak pokud jste se stím nikdy nesetkal , tak jste snad nikdy nebyl ani v provozu. Je to denodení chléb tramvajáku. Čirou náhodou  jsem zrovna dnes viděl ve zpravodajství příspěvek o tom , jak neukáznění řidiči blokují průjezd tramvajím a kupodivu , tam 4 z 5 tramvajáku nepřetržitě zvonili , i když v danou situaci to bylo k ničemu , řidiči totiž ve vozidlech nebyli:-)

Co se týče toho , jak se tu oháníte ZPPK a vlastně i toho , jak řidič má téměř vždy kam uhnou , tak za prvé , pokud se nepletu a nedošlo ke změně , tak řidič smí vjet na kolejový pás , pokud objíždí překážku v provozu. Nebylo-li  by tomu tak , tak si myslím , že zrovna v Praze , kde si každí b*l zastaví kde se mu chce , bylo zajímavé zablokovat pár ulic jen kvůli tomu , že tu překážku nesmím objet. Co se týče toho , že vždy je možné uhnout , asi jste nikdy neseděl v ničem jiném než osobáku , tak to ani nebudu komentovat.

Přeji hezký den a také se polepšete:-)R^

0/0
29.1.2015 23:28

J42i97ř61í 88K53r29e25j12č71í51k 2987428354366

Řidič čehokoliv... Rozdíl je patrně v tom "takzvaně". Řidiči čehokoliv není denně kontrolováno tacho... ;-)

Proč by to neměl být dobrý nápad, resp. jakou rychlost jízdy byste pro vlak navrhoval ? Možná vás překvapí, ale vlaky u nás běžně jezdí i 160 km/hodině, taky byste jim omezoval rychlost, aby stihli zastavit kdyby "něco" ?

Zvonek je výstražná signalizace a pokud zvoní i přestože nikdo není v autě, pravděpodobně je použita právě proto, aby se majitel dostavil. To vás nenapadlo ?

Řidič smí za jistých okolností vjet na tramvajový pás v úrovni vozovky, ale nesmí přitom ohrozit ani omezit tramvaj, což je podstata toho problému.

Zjevně narozdíl od vás jsem v něčem jiném než osobáku seděl, proto se vám tu trpělivě snažím osvětlit, jak se máte za volantem chovat. :-P:-P

0/0
31.1.2015 10:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.