Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechceme přijít o tramvaj do centra, bouří se lidé z Petřin v petici

Lidé z pražských čtvrtí Petřiny, Ořechovka a Střešovice se bouří proti navrhovaným změnám v městské dopravě po dubnovém zprovoznění nových stanic metra linky A. Vadí jim, že přijdou o tramvajovou linku číslo 18, která dosud spojuje oblast s centrem Prahy. Sepsali proto petici, kterou přinesli na radnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a26r97e81k 96T44u27r54n42o22v54e69c 7155212140906

Byť s jejich argumenty víceméně souhlasím, tohle nějak nechápu: "Své požadavky kritici zdůvodňují i tím, že starší lidé, kteří nesledují informace na internetu, se o chystaných změnách vůbec nedozvěděli."

Psalo se o tom myslím i v tištěných médiích. Jak by si to informování tedy představovali? DPP nechá natisknout statisíce letáčků a ty bude všem distribuovat do schránek?

+1/−1
28.1.2015 23:25

K91a20r80e83l 97J70a97r93o27s79l87a11v 74P60r65o96c68h59á64z11k97a 7926266372724

Když vidím ty fronty důchodců každý den před novinovými stánky, tak mi s Vámi pane nezbývá než souhlasit. Jste. Ano pane doopravdy jste. Tady to dáváte jednoznačně najevo. Já si koupil za posledních 25 let noviny asi tak 3 - 4 x. A rozhodně to nebylo proto, že bych se o svět a informace o něm nezajímal..

0/0
29.1.2015 14:24

M59a46r83e47k 94T33u15r80n54o52v93e13c 7195732950276

Nějak jsem úplně nepochopil, co jste vlastně chtěl říct... Tak souhlasíte se mnou a proto mi dáváte minus? Nebo nesouhlasíte? Jsem co?

Já chtěl prostě říct, že to že budou nějaké změny snad zaznamenal v Praze skoro každý. Objevilo se to ve zprávách, v televizním zpravodajství... Samozřejmě chápu, že třeba v té televizi to zmíní jen takhle obecně - bude nové metro, bude i spousta nějakých změn. V novinách podobně. Asi by to bylo trochu komplikovanější v novinách dostat tolik prostoru, aby tam byly zveřejněné všechny ty změny.

Ale předpokládám, že když se k někomu dostane informace o tom, že změny budou a dotyčného to zajímá, tak si ty informace někde sežene. A na to může využít buď ten internet nebo se třeba dotázat na své městské části a podobně. K internetu se dnes dostane každý - kdo ho nemá doma, může si na něj zajít třeba do knihovny.

Proto mě zajímalo, jak přesně si tu "lepší informovanost" ti protestující z Prahy 6 tedy představují. Opravdu natisknout tyhle plány na papír a všem po Praze roznést do schránek? Tohle má být teprve návrh, očekávají se změny. Ani nějaké "finální" jízdní řády se v Praze takovýmto způsobem nedistribuují. V dnešní době by mi to navíc přišlo jako plýtvání prostředky. I telefonní seznamy už skončily - a Zlaté stránky mi taky přijde že už jsou celkem k ničemu...

0/0
29.1.2015 19:43

M13i64l27o55š 26Ž79a80t55e56č11k55a 9556127922

Logikou zruseni 18 do centra kvuli soubehu ci cemu by mela byt pretrasovana i 3. Jede z Kobylis na Vaclavak a lidi tam mohou dojet i metrem.....

+2/0
28.1.2015 18:20
Foto

R98o92b53e21r48t 33P23l56o31c55h 4826292291183

A taky se někdo ještě nezmínil o nových názvech tramvajových zastávek na Petřinách. Klidně mohli nechat původní názvy a za Obchodní dům Petřiny jen přidat přestup na metro. Případně obě zastávky nechat pod názvem Petřiny. Sídliště Petřiny mi nepříjde jako zrovna trefný název. Ta točna tramvají na Heyrovského náměstí je totiž ve vilové čtvrti, sídliště je, dle mého názoru, kousek vedle.

0/0
28.1.2015 13:55

J71i93ř58í 85M67u82ž93í38k 5986807552782

To by bylo zatraceně matoucí... Přejmenovat se to musí, "sídliště" možná není přesné, ale lidi si zvyknou.

0/0
3.2.2015 21:18
Foto

R65o38b89e93r77t 59P77l60o53c10h 4586972351713

Taky nějak vůbec nechápu ty změny v MHD po celém městě kvůli otevření 4 stanic metra na Praze 6. Podle mě stačilo jen zrušit linku 2, autobusy z Kladna, Dědiny a z Letiště ukončit na Bořislavce nebo na Nádraží Veleslavín. Některé třístovkové autobusy ze Zličína prosdloužit k Motolu. Linku 179 za Vypichem odklonit přímo okolo Obory Hvězda (nejela by přes Petřiny) a linku 191 nechat v původní trase. A zavést ten autobus Strahovským tunelem - a konec, další změny jsou už tak nějak navíc.

+4/−1
28.1.2015 13:49

M13a56r42e70k 72T96u59r72n82o62v51e68c 7865292980696

Však ony ty změny taky nejsou jen kvůli 4 novým stanicím metra. A i ROPID to přiznal - že to je prostě spousta změn, co se nakupila za ty poslední asi dva roky a že to chtějí raději udělat najednou, že to vyjde levněji...

Takže já zase nějak nechápu tyhle věčně se opakující stesky: "Nechápu proč kvůli pár novým stanicím metra se mění i doprava i na druhém konci města." Kdo tu situaci trochu sleduje, tak už na tohle zdůvodnění ROPIDu určitě musel narazit...

0/0
28.1.2015 23:28

M92i72c64h68a67l 84T65i37m77k33o 3503674644715

Docela nechápu, proč z Petřin pojedou dvě tramvaje prakticky souběžně na Palmovku a do centra ani jedna.

+5/0
28.1.2015 13:08

K44a60r60e94l 78J46a95r38o18s58l29a92v 54P36r51o18c71h58á61z82k16a 7856426662144

Situace je naprosto jasná, vezměte si současnou 10 a 16, které teď jedou souběžně z Košíř až na Ohradu. Prostě jednu z nich zase za 2 roky čeká zrušení.

0/0
29.1.2015 14:29

K28a90r14e91l 49J56a91r18o21s28l89a18v 91P49r62o73c64h63á16z48k73a 7406386842694

Jinak souběžné paralelní linky, které v části své trasy zajíždějí do slaběji obsluhovaných částí města, mají své opodstatnění. Z hlediska potřeb obyvatel bydlících nebo pracujících ve společné části trasy obou linek je ale nutno je přesto považovat za linku JEDINOU! - přizpůsobit tomu intervaly, například poměr intervalů obou linek nemusí být nutně 1:1, ale klidně třeba 3:1. V tom případě je ale nutno zabezpečit pokrytí jejich poptávky ostatními linkami, tak jak k tomu v současné době slouží linka 18.

0/0
29.1.2015 14:38

M61i90r16o80s64l57a27v 92G90r60o55s90s46m68a11n37n 8842429184

"Od zprovoznění metra čekáme zlepšení veřejné dopravy, nikoli zhoršení." Že prodloužení metra A nepovede ke zlepšení dopravy, se ale vědělo. Sdružení občané Prahy 6 však přesto za metro bojovali.

+1/0
28.1.2015 12:59

M60a98r79e18k 97T18u51r32n35o27v39e86c 7615282320866

Jak pro koho, některým lidem se cestování určitě zlepší (mně třeba také). Hlavně asi lidem z ostatních částí Prahy - tzn. ti co třeba pojedou na letiště (pojedou o něco déle metrem a o něco kratší dobu 119) a do motolské nemocnice...

Ale jinak máte pravdu. Zkapacitnění železnice tam pořád někdo blokoval, chtěli za každou cenu metro - tak teď to mají...

0/0
28.1.2015 23:30

M64i84r36o56s70l72a25v 10G88r17o82s28s93m14a21n88n 8972309344

Ano, některým se zlepší, některým zhorší. Výsledek bude někde na nule.

0/0
29.1.2015 19:20

M69a81r82e18k 72T23u34r91n75o60v72e93c 7715242800466

Těžko říct. Já si to netroufám odhadovat. Nechci s ROPIDu zastávat, ale fakt je, že většinou budou někde v diskuzích nejvíc křičet ti, kterým se to zhorší. A ti, u kterých půjde o zlepšení si asi svoji radost nechají pro sebe...

Člověk by opravdu čekal, že nějaká relevantní data lezou z těch průzkumů, co občas dělají. Ale už v nějaké diskuzi ty průzkumy také někdo zpochybňoval, jak se to někde děsně flákalo...

Na TSK prý mají i nějaký počítačový model, který by se pro plánování dal použít - ale ROPID ho prý používat nechce... Tak nevím...

0/0
29.1.2015 19:37

P51a58v85e46l 87J83u78r28á90n35y32i 9376312159501

Teď bych ty změny provedl,jak navrhují,protože jsou docela smysluplné :) Mě se to líbí :)

0/0
28.1.2015 12:19

P88a40v93e61l 15J80u76r63á42n45y80i 9486492259231

Pane bože lidi,vždyť tam budete mít metro!!!Do centra do 10min.O tom se vám s linkou 18 může tak jenom zdát.Navíc stále budete mít 2 tram. linky,co víc si přát při metru.Buďte rádi,že vám to nezkrouhnou jen na linku 1.

+1/−2
28.1.2015 12:09

J20a14r23o67s68l40a21v 82F45r85a12n63t26i46š89e96k 69B69r20ü83m62m77e61r 1741646743930

Do centra do 10 min metrem z Petřin? To nasadí nějaké nadzvukové soupravy, nebo co?

+3/−2
28.1.2015 12:22
Foto

M53a11r17t44i38n 13Š77u25b28r24t 1635451194765

Ale oni tam v okolí všichni lidé nebydlí jen u metra. Už z kolejí Větrník je to na nástupiště metra samo o sobě 10 minut. Pak tu máme ještě Vojenskou nemocnici, okolí Baterie, Ořechovky, Sibeliovy, Vozovny Střešovice a Prašného mostu. V návrhu Ropidu třeba pro cestu na Staré Město (Staroměstskou, Karlovy lázně) budete muset dokonce 2x přestupovat, protože ani z Hradčanské tam žádná tramvaj přímo nepojede a bude potřeba další přestup na Malostranské. Stanice Malostranská a Staroměstská navíc nemají v dohledu bezbariérové zpřístupnění, tj. pro starší lidi a maminky s kočárky je povrchové spojení důležité.

A právě proto, že Ropid ponechal na Petřinách dvě linky, není žádný důvod, aby jednou z nich nebyla nadále např. linka 18. Společný provoz linek 1 a 2 ve směru na Palmovku nemá žádné logické odůvodnění, neboť spoje linek 1 a 2 na Petřinách budou muset být logicky proložené stejně jako jsou od Vozovny Střešovice po Palmovku proloženy spoje linek 1 a 25. Tj. ve všech obdobích pojede sólo dvojka většinou těsně před soupravou linky 25 a bude tedy přebírat lidi pětadvacítce, takže sólo pojede narvané a za ním prázdná souprava. V každém případě jeden z těchto spojů dvojky a pětadvacítky ve stejný čas celý týden bude jezdit úplně zbytečně. A to vše jen proto, že se nechce zachovat provoz linky 18.

Argumentuje se souběhem s metrem A, ale hned vedle je v návrhu Ropidu linka 20, která jede mj. po trase Nádraží Veleslavín - Bořislavka - Dejvická - Hradčanská - Malostranská - Národní třída (kousek od Můstku) - Náměstí Míru... Tak jaktože při delším souběhu s metrem to jde? ;-) A to ještě, když městské části nepodpoří odebrání linky 22 z Malé Strany, pojede linka 20 i přes tu Staroměstskou... Takže vlastně po stejné trase jako občas zaváděná tramvaj X-A, když metro A nejede...

+10/−1
28.1.2015 13:14

J56a58n 75V13a27l59o26u51c47h 6202777388410

To je tak, když nějaký úřad (ROPID) potřebuje obhajovat sbou činnost. Místo zrušení linky 2, navážející cestující na Dejvickou z Petřin a Vokovic (kam nové metro povede), rozbourají linkové vedení po celém městě. Vytvoří řadu linek se sólo vozy, které jsou jednak na přepraveného cestujícího dražší (neboť na kapacitu soupravy se musí zaplatit 2 řidiči), druhak snižují propustnost křižovatek a zastávek (kde sólo vůz zabere čas či prostor tak jako by tam jela souprava, jen 2x častěji). A to jen kvůli zachování "svatého intervalu" (který je pak bourán právě třeba zdrženími kvůli zbatečným sólo vlakům).

Ale na stranu druhou - nekálí si vlastně ROPID do vlastního hnízda - v roce 2012 vykřikovali, že lepší linkové vedení snad na světě nenajdete - a najednou kvůli pár zastávkám metra "na periferii" překopou 2/3 "dokonalých" linek...

+6/0
28.1.2015 11:28

R59i42c51h47a12r93d 45J67e80l37í50n72e60k 1486317701828

a to nový metro na václavák je vosk ??

+6/−1
28.1.2015 11:12

J16a33n 11Š16p15e28c85i71á47n 2250770119639

Tak třeba můj soused si pochvaluje přímou tramvaj Synkáč - Petřiny. Chodí do hvězdy běhat.

+6/0
28.1.2015 10:42

K96a66t98e70ř27i82n76a 75H60a51v72e18l74k30o34v39á 2658209941793

R^R^R^

+2/0
28.1.2015 11:29

J64i13ř54í 37M34a53r23e65č74e63k 3779671662

No bezva, tak to má být důvod proč nerušit tramvajovou linku? ;-D

+4/−2
28.1.2015 11:37

J27i40n83d72r88a 31V47o93š16t54a 1804374969402

To se nedá nic dělat. Já také nejezdím rád metrem, ale přímá tramvaj z Petřin do centra už je zbytečná, na Hradčanské lze navíc přestoupit na linky do centra i tak. Spíš mě fascinuje, že o spojení do centra přijdou kromě špiček pracovních dnů obyvatelé Barrandova, ač tam metro zaváděno není, a příliš silné protesty proti tomu nejsou.

+6/−5
28.1.2015 10:37

M97a60r42t80i14n 81W30a97l93l21n71e45r 6725680214110

Nepříjdou, budou mít novou tramvaj, co pojede jen v úseku Sídliště Barrandov - Smíchovské nádraží, s přestupem na Andělu.

0/0
28.1.2015 10:39

M96a72r15t51i56n 89W50a65l75l88n56e85r 6585570724100

S přestupem na Smícháči....Martine, už fakt přemýšlej;-€;-€;-€Rv

Za trest si na dnešním basketbalu nedám pivoR^

0/0
28.1.2015 10:42

M36a23r25t14i41n 81F73r84a45n29t46i71š11e53k 7575770823155

to nedělej, dojde k dehydrataci a bude to ještě horší.

0/0
28.1.2015 11:09

J57i18n31d55r82a 17V20o76š15t25a 1354444499452

V úseku Sídliště Barrandov - Smíchovské nádraží není přestup na Andělu.... Ve skutečnosti je to tak, že se zruší šestka, která do centra jezdila a ráno se obnoví třináctka na nádraží (ale jen tam), akorát to bude patnáctka. To kvalitativní zhoršení je u linky 14, což je v těch materiálech tak nějak v tichosti přejito. Ta má jezdit jen ve špičkách pracovního dne, zatímco teď jezdí celodenně a celotýdenně. Takže mimo špičky klesá kapacita o třetinu a přímé spojení do centra mizí zcela (Malá Strana není centrum).

0/0
28.1.2015 10:46

M48a70r19t59i53n 17W68a24l98l30n15e37r 6535770634320

Opravuji se výše a omlouvám se. Už mi to fakt občas nemyslí. Spletl jsem si trať z Barrandova s PlzeňskouRv

Jak jsem psal - nedám si to pivo, za trest.;-D

+1/0
28.1.2015 10:49

J40i77n13d52r98a 64V77o80š40t17a 1924644769572

to je zbytečné sebetrýznění, zvlášť teď masopustu. Navíc na Ropidu mají někdy podobné představy :-)

0/0
28.1.2015 11:04

I59v11o 78G10o32v40a44n 1973349747

Mně teda ta změna na Barrandově pěkně vytáčí. Intervaly se mimo špičku prodlouží až o 50% a se 14 tramvají přijdeme o spojení ne jen s centrem, ale i s železničními stanicemi - hlavní z Jindřišské a MasNa přímo8-o;-O;-€

+2/−1
28.1.2015 12:37
Foto

P46a43v18e11l 49F55r63u42m23e81r83t 5567404957458

Na těch 50% jste přišel jak? 8-o

Pokud vím dnes jezdí na barrandov 3 linky regulerní linky se standardním intervalem + ten přicmrndávač šestka, která často končí na Smícháči.

Po změně budou opět jezdit 3 standardní linky se standardními intervaly + přicmrndávač 15.

K mírnému snížení dejde v úseku Smícháč-Anděl, ale 50% to nebude ani omylem, maximálně 25%, když místo čtyř linek pojednou tři. 

Jinak já nechápu, co by ty lidi pořád chtěli, nikde na západě nejezdí do periferií tolik tramvají jako u nás a 3 standardní linky mimo špičku vám přijdou málo? Vždyť to máme cca každé 3 minutu jednu tramvaj.

Jediné výhrady opravdu můžou být k linkovému vedení trasy.

0/0
29.1.2015 15:33
Foto

P83a91v37e29l 46F23r13u46m50e69r14t 5577534547338

jinak se omlovám za chyby, psáno v rychlosti

0/0
29.1.2015 15:37
Foto

P87a42v53e37l 16F65r55u76m41e83r53t 5607504947728

Aha, teď koukám, že 14 pojede jen ve špičkách prac. dnů, takže skutečně k určitého poklesu. Ale maximálně o třetinu, čili 33,3%. Tak beru částečně zpět. :-)

0/0
29.1.2015 15:57

M13i69l82o63s48l47a16v 78M87l60e42j95n66e40k 9458963200861

Kam se to metro potahne dal? Repy, Hostivice?

+1/0
28.1.2015 10:33

M89a92r51t12i13n 89W79a38l25l95n44e91r 6625620514760

Tam to, dle mého, na dlouhou dobu bude konečná. Už jen kvůli tomu, že všechny prachy, co budou, se narvou do déčka. Což je, dle mého, dobře.

+6/0
28.1.2015 10:38

I66v43o 74G88o16v84a81n 1633659757

Já bych to poslal do Řep, tam bydlí 20 000 lidí, na Bílé Hoře je 200 soukromých baráků a 300 aut u nich, tam by metro nemělo využití. A u Řep se dá postavit i přestupní terminál MHD a propojit Zličín, Řepy a letiště tramvají.

0/−1
28.1.2015 12:31

L73u69m87i45r 94N86o43v72a60k 8111313106668

lol taxi přestoupíte na hradčanský na jinou tramvaj, ne? :D to snad neni možný, že kvůli tomu vznikla petice;-D;-D;-D

+3/−7
28.1.2015 10:17

K91a82t19e31ř20i43n94a 97H78a53v88e73l11k32o30v79á 2148219871463

Moc o tý Hradčanský nevíte..

+3/−1
28.1.2015 11:30

L36u25m20i49r 79N10o57v58a88k 8111503556658

podle plánku půjde přestoupit na 6 nebo 20, které jedou do města... zbytečná hysterie... kdo chce jet přímo, ať vleze do metra...

+2/−1
28.1.2015 11:51
Foto

M75a81r15t95i63n 71Š29u69b77r93t 1255971704935

Bohužel ty linky 6 a 20 nejedou na Staroměstskou, kde je podstatný cíl lidí z Petřin, takže na malostranské je potřeba další přestup.

+2/0
28.1.2015 13:17

J63i22ř92í 55M88a42r63e40č75e72k 3699501192

A proč nechtěj jezdit metrem?

+1/0
28.1.2015 10:16
Foto

A85n46d18r77e13a 43Š17r34e49t24r82o50v49á 7681755580318

No, jsou lide, kteri metro nemaji radi. Ja treba ho rada opravdu nemam a kamkoliv mohu, jezdim tramvaji. Hlavne metro bude desne nacvaknuty, pokud nejak nezvysi frekvenci spoju. On si asi malokdo uvedomuje, ze na Petrinach jsou 2 koleje a spousta studentu. Ano, problem s nimi opada v lete a behem zkouskoveho, ale jinak je to docela problem. Ja jezdim 18 z Petrin na Staromestskou a behem semestru je tramavaj hodne nacpana, a to nastupuji uz na 2. zastavce. Obcas se mi stalo, ze jsem musela prestoupit na Hradcansky (kdyz jsem nestihla 18 a musela jet 1), a to je kolem 8.15 - 20 rano docela masakr. Az metrem budou jezdit vsichni, co ted vyuzivaji i tramvaje, tak tam vazne nebude uz k hnuti.

+4/−2
28.1.2015 10:24

T93i50b18o16r 92V45i95z55v60a22r12y 9454154413365

Tak to jezdíme spolu :-)

0/0
28.1.2015 10:32
Foto

A22n61d42r33e68a 26Š22r64e63t68r23o96v19á 7151495730878

:-)

0/0
28.1.2015 10:46

J80i54ř78í 29M41a13r91e10č22e31k 3529301152

Takže proto že nemáte ráda metro??? A jak víte že metro bude nacvaknuté? A nemůže se stát že metro bude volnější?

+2/0
28.1.2015 10:33

J56a37r87o35s51l89a15v 81F85r54a46n78t48i85š49e20k 48B24r64ü60m62m17e79r 1571496333550

Jel jste někdy ve špičce z Dejvické? Moc lidí navíc se do soupravy fakt nevejde. A ktomu přidat Petřiny atd., tak to bude masakr.

+1/−1
28.1.2015 10:35

J93i69ř43í 58M79a78r24e61č76e61k 3479451902

Ne nejel, ale níže někdo napsal "Proč by bylo přeplněné od Dejvické, když tam už nebude končit téměř 20 autobusových linek jako nyní?"

+3/0
28.1.2015 10:38
Foto

A49n96d42r86e65a 22Š61r35e81t41r81o90v33á 7821295490578

A kam ti lide budou jezdit? Na nejake jine zelene zastavky?

0/−2
28.1.2015 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.