Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechceme přijít o tramvaj do centra, bouří se lidé z Petřin v petici

Lidé z pražských čtvrtí Petřiny, Ořechovka a Střešovice se bouří proti navrhovaným změnám v městské dopravě po dubnovém zprovoznění nových stanic metra linky A. Vadí jim, že přijdou o tramvajovou linku číslo 18, která dosud spojuje oblast s centrem Prahy. Sepsali proto petici, kterou přinesli na radnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a75r48e80k 96T71u27r24n63o44v80e95c 7595232580296

Byť s jejich argumenty víceméně souhlasím, tohle nějak nechápu: "Své požadavky kritici zdůvodňují i tím, že starší lidé, kteří nesledují informace na internetu, se o chystaných změnách vůbec nedozvěděli."

Psalo se o tom myslím i v tištěných médiích. Jak by si to informování tedy představovali? DPP nechá natisknout statisíce letáčků a ty bude všem distribuovat do schránek?

+1/−1
28.1.2015 23:25

K93a72r48e68l 87J12a20r95o39s87l98a80v 98P20r32o40c25h66á79z26k70a 7336616752184

Když vidím ty fronty důchodců každý den před novinovými stánky, tak mi s Vámi pane nezbývá než souhlasit. Jste. Ano pane doopravdy jste. Tady to dáváte jednoznačně najevo. Já si koupil za posledních 25 let noviny asi tak 3 - 4 x. A rozhodně to nebylo proto, že bych se o svět a informace o něm nezajímal..

0/0
29.1.2015 14:24

M32a39r29e36k 77T75u73r81n18o81v80e33c 7365502500646

Nějak jsem úplně nepochopil, co jste vlastně chtěl říct... Tak souhlasíte se mnou a proto mi dáváte minus? Nebo nesouhlasíte? Jsem co?

Já chtěl prostě říct, že to že budou nějaké změny snad zaznamenal v Praze skoro každý. Objevilo se to ve zprávách, v televizním zpravodajství... Samozřejmě chápu, že třeba v té televizi to zmíní jen takhle obecně - bude nové metro, bude i spousta nějakých změn. V novinách podobně. Asi by to bylo trochu komplikovanější v novinách dostat tolik prostoru, aby tam byly zveřejněné všechny ty změny.

Ale předpokládám, že když se k někomu dostane informace o tom, že změny budou a dotyčného to zajímá, tak si ty informace někde sežene. A na to může využít buď ten internet nebo se třeba dotázat na své městské části a podobně. K internetu se dnes dostane každý - kdo ho nemá doma, může si na něj zajít třeba do knihovny.

Proto mě zajímalo, jak přesně si tu "lepší informovanost" ti protestující z Prahy 6 tedy představují. Opravdu natisknout tyhle plány na papír a všem po Praze roznést do schránek? Tohle má být teprve návrh, očekávají se změny. Ani nějaké "finální" jízdní řády se v Praze takovýmto způsobem nedistribuují. V dnešní době by mi to navíc přišlo jako plýtvání prostředky. I telefonní seznamy už skončily - a Zlaté stránky mi taky přijde že už jsou celkem k ničemu...

0/0
29.1.2015 19:43

M52i51l19o71š 46Ž25a52t21e49č79k92a 9436417572

Logikou zruseni 18 do centra kvuli soubehu ci cemu by mela byt pretrasovana i 3. Jede z Kobylis na Vaclavak a lidi tam mohou dojet i metrem.....

+2/0
28.1.2015 18:20

R70o21b72e60r64t 72P90l68o60c22h 4356972891373

A taky se někdo ještě nezmínil o nových názvech tramvajových zastávek na Petřinách. Klidně mohli nechat původní názvy a za Obchodní dům Petřiny jen přidat přestup na metro. Případně obě zastávky nechat pod názvem Petřiny. Sídliště Petřiny mi nepříjde jako zrovna trefný název. Ta točna tramvají na Heyrovského náměstí je totiž ve vilové čtvrti, sídliště je, dle mého názoru, kousek vedle.

0/0
28.1.2015 13:55

J51i17ř88í 25M39u61ž28í80k 5516137702162

To by bylo zatraceně matoucí... Přejmenovat se to musí, "sídliště" možná není přesné, ale lidi si zvyknou.

0/0
3.2.2015 21:18

R86o17b86e96r81t 40P50l59o21c69h 4606742841773

Taky nějak vůbec nechápu ty změny v MHD po celém městě kvůli otevření 4 stanic metra na Praze 6. Podle mě stačilo jen zrušit linku 2, autobusy z Kladna, Dědiny a z Letiště ukončit na Bořislavce nebo na Nádraží Veleslavín. Některé třístovkové autobusy ze Zličína prosdloužit k Motolu. Linku 179 za Vypichem odklonit přímo okolo Obory Hvězda (nejela by přes Petřiny) a linku 191 nechat v původní trase. A zavést ten autobus Strahovským tunelem - a konec, další změny jsou už tak nějak navíc.

+4/−1
28.1.2015 13:49

M72a82r89e96k 46T48u35r24n69o42v90e76c 7135792390886

Však ony ty změny taky nejsou jen kvůli 4 novým stanicím metra. A i ROPID to přiznal - že to je prostě spousta změn, co se nakupila za ty poslední asi dva roky a že to chtějí raději udělat najednou, že to vyjde levněji...

Takže já zase nějak nechápu tyhle věčně se opakující stesky: "Nechápu proč kvůli pár novým stanicím metra se mění i doprava i na druhém konci města." Kdo tu situaci trochu sleduje, tak už na tohle zdůvodnění ROPIDu určitě musel narazit...

0/0
28.1.2015 23:28

M68i68c88h57a85l 83T81i63m39k93o 3573394264805

Docela nechápu, proč z Petřin pojedou dvě tramvaje prakticky souběžně na Palmovku a do centra ani jedna.

+5/0
28.1.2015 13:08

K55a23r40e60l 87J45a90r54o66s32l80a71v 46P53r16o15c36h70á30z31k10a 7906856362914

Situace je naprosto jasná, vezměte si současnou 10 a 16, které teď jedou souběžně z Košíř až na Ohradu. Prostě jednu z nich zase za 2 roky čeká zrušení.

0/0
29.1.2015 14:29

K88a10r36e66l 51J89a94r96o88s85l76a46v 52P90r93o97c23h12á65z76k23a 7466386562334

Jinak souběžné paralelní linky, které v části své trasy zajíždějí do slaběji obsluhovaných částí města, mají své opodstatnění. Z hlediska potřeb obyvatel bydlících nebo pracujících ve společné části trasy obou linek je ale nutno je přesto považovat za linku JEDINOU! - přizpůsobit tomu intervaly, například poměr intervalů obou linek nemusí být nutně 1:1, ale klidně třeba 3:1. V tom případě je ale nutno zabezpečit pokrytí jejich poptávky ostatními linkami, tak jak k tomu v současné době slouží linka 18.

0/0
29.1.2015 14:38

M66i86r18o94s79l64a37v 13G68r97o44s63s87m24a41n84n 8732579664

"Od zprovoznění metra čekáme zlepšení veřejné dopravy, nikoli zhoršení." Že prodloužení metra A nepovede ke zlepšení dopravy, se ale vědělo. Sdružení občané Prahy 6 však přesto za metro bojovali.

+1/0
28.1.2015 12:59

M38a68r83e78k 36T32u86r88n29o59v77e52c 7715792430846

Jak pro koho, některým lidem se cestování určitě zlepší (mně třeba také). Hlavně asi lidem z ostatních částí Prahy - tzn. ti co třeba pojedou na letiště (pojedou o něco déle metrem a o něco kratší dobu 119) a do motolské nemocnice...

Ale jinak máte pravdu. Zkapacitnění železnice tam pořád někdo blokoval, chtěli za každou cenu metro - tak teď to mají...

0/0
28.1.2015 23:30

M13i85r12o18s31l49a42v 82G91r58o43s35s86m33a91n49n 8872709274

Ano, některým se zlepší, některým zhorší. Výsledek bude někde na nule.

0/0
29.1.2015 19:20

M64a82r17e81k 71T92u75r17n52o90v55e71c 7835532390386

Těžko říct. Já si to netroufám odhadovat. Nechci s ROPIDu zastávat, ale fakt je, že většinou budou někde v diskuzích nejvíc křičet ti, kterým se to zhorší. A ti, u kterých půjde o zlepšení si asi svoji radost nechají pro sebe...

Člověk by opravdu čekal, že nějaká relevantní data lezou z těch průzkumů, co občas dělají. Ale už v nějaké diskuzi ty průzkumy také někdo zpochybňoval, jak se to někde děsně flákalo...

Na TSK prý mají i nějaký počítačový model, který by se pro plánování dal použít - ale ROPID ho prý používat nechce... Tak nevím...

0/0
29.1.2015 19:37

P97a70v49e45l 88J35u11r86á76n87y60i 9116942679381

Teď bych ty změny provedl,jak navrhují,protože jsou docela smysluplné :) Mě se to líbí :)

0/0
28.1.2015 12:19

P63a11v61e78l 11J95u14r40á24n54y42i 9896912459851

Pane bože lidi,vždyť tam budete mít metro!!!Do centra do 10min.O tom se vám s linkou 18 může tak jenom zdát.Navíc stále budete mít 2 tram. linky,co víc si přát při metru.Buďte rádi,že vám to nezkrouhnou jen na linku 1.

+1/−2
28.1.2015 12:09

J80a57r94o92s77l48a34v 38F38r81a30n14t82i41š73e21k 84B61r91ü70m32m74e37r 1411926393340

Do centra do 10 min metrem z Petřin? To nasadí nějaké nadzvukové soupravy, nebo co?

+3/−2
28.1.2015 12:22
Foto

M89a55r45t18i50n 90Š38u79b52r98t 1735601244755

Ale oni tam v okolí všichni lidé nebydlí jen u metra. Už z kolejí Větrník je to na nástupiště metra samo o sobě 10 minut. Pak tu máme ještě Vojenskou nemocnici, okolí Baterie, Ořechovky, Sibeliovy, Vozovny Střešovice a Prašného mostu. V návrhu Ropidu třeba pro cestu na Staré Město (Staroměstskou, Karlovy lázně) budete muset dokonce 2x přestupovat, protože ani z Hradčanské tam žádná tramvaj přímo nepojede a bude potřeba další přestup na Malostranské. Stanice Malostranská a Staroměstská navíc nemají v dohledu bezbariérové zpřístupnění, tj. pro starší lidi a maminky s kočárky je povrchové spojení důležité.

A právě proto, že Ropid ponechal na Petřinách dvě linky, není žádný důvod, aby jednou z nich nebyla nadále např. linka 18. Společný provoz linek 1 a 2 ve směru na Palmovku nemá žádné logické odůvodnění, neboť spoje linek 1 a 2 na Petřinách budou muset být logicky proložené stejně jako jsou od Vozovny Střešovice po Palmovku proloženy spoje linek 1 a 25. Tj. ve všech obdobích pojede sólo dvojka většinou těsně před soupravou linky 25 a bude tedy přebírat lidi pětadvacítce, takže sólo pojede narvané a za ním prázdná souprava. V každém případě jeden z těchto spojů dvojky a pětadvacítky ve stejný čas celý týden bude jezdit úplně zbytečně. A to vše jen proto, že se nechce zachovat provoz linky 18.

Argumentuje se souběhem s metrem A, ale hned vedle je v návrhu Ropidu linka 20, která jede mj. po trase Nádraží Veleslavín - Bořislavka - Dejvická - Hradčanská - Malostranská - Národní třída (kousek od Můstku) - Náměstí Míru... Tak jaktože při delším souběhu s metrem to jde? ;-) A to ještě, když městské části nepodpoří odebrání linky 22 z Malé Strany, pojede linka 20 i přes tu Staroměstskou... Takže vlastně po stejné trase jako občas zaváděná tramvaj X-A, když metro A nejede...

+10/−1
28.1.2015 13:14

J32a49n 29V74a10l57o82u80c30h 6142397538250

To je tak, když nějaký úřad (ROPID) potřebuje obhajovat sbou činnost. Místo zrušení linky 2, navážející cestující na Dejvickou z Petřin a Vokovic (kam nové metro povede), rozbourají linkové vedení po celém městě. Vytvoří řadu linek se sólo vozy, které jsou jednak na přepraveného cestujícího dražší (neboť na kapacitu soupravy se musí zaplatit 2 řidiči), druhak snižují propustnost křižovatek a zastávek (kde sólo vůz zabere čas či prostor tak jako by tam jela souprava, jen 2x častěji). A to jen kvůli zachování "svatého intervalu" (který je pak bourán právě třeba zdrženími kvůli zbatečným sólo vlakům).

Ale na stranu druhou - nekálí si vlastně ROPID do vlastního hnízda - v roce 2012 vykřikovali, že lepší linkové vedení snad na světě nenajdete - a najednou kvůli pár zastávkám metra "na periferii" překopou 2/3 "dokonalých" linek...

+6/0
28.1.2015 11:28

R37i15c29h63a98r47d 24J43e81l91í72n79e23k 1536617301218

a to nový metro na václavák je vosk ??

+6/−1
28.1.2015 11:12

J20a11n 76Š93p98e35c17i66á92n 2810510199359

Tak třeba můj soused si pochvaluje přímou tramvaj Synkáč - Petřiny. Chodí do hvězdy běhat.

+6/0
28.1.2015 10:42

K40a78t95e75ř11i73n32a 45H73a22v98e41l49k56o56v94á 2868139301593

R^R^R^

+2/0
28.1.2015 11:29

J19i92ř38í 76M30a37r79e22č95e16k 3649721342

No bezva, tak to má být důvod proč nerušit tramvajovou linku? ;-D

+4/−2
28.1.2015 11:37

J56i61n93d82r46a 52V87o96š74t46a 1874764629582

To se nedá nic dělat. Já také nejezdím rád metrem, ale přímá tramvaj z Petřin do centra už je zbytečná, na Hradčanské lze navíc přestoupit na linky do centra i tak. Spíš mě fascinuje, že o spojení do centra přijdou kromě špiček pracovních dnů obyvatelé Barrandova, ač tam metro zaváděno není, a příliš silné protesty proti tomu nejsou.

+6/−5
28.1.2015 10:37

M77a60r70t16i78n 30W59a25l46l49n29e55r 6735920204480

Nepříjdou, budou mít novou tramvaj, co pojede jen v úseku Sídliště Barrandov - Smíchovské nádraží, s přestupem na Andělu.

0/0
28.1.2015 10:39

M67a57r36t17i92n 94W62a22l49l59n41e61r 6435560494980

S přestupem na Smícháči....Martine, už fakt přemýšlej;-€;-€;-€Rv

Za trest si na dnešním basketbalu nedám pivoR^

0/0
28.1.2015 10:42

M66a77r12t61i35n 10F85r51a73n40t24i53š63e90k 7785930863355

to nedělej, dojde k dehydrataci a bude to ještě horší.

0/0
28.1.2015 11:09

J77i40n50d54r65a 81V96o58š65t28a 1874974819882

V úseku Sídliště Barrandov - Smíchovské nádraží není přestup na Andělu.... Ve skutečnosti je to tak, že se zruší šestka, která do centra jezdila a ráno se obnoví třináctka na nádraží (ale jen tam), akorát to bude patnáctka. To kvalitativní zhoršení je u linky 14, což je v těch materiálech tak nějak v tichosti přejito. Ta má jezdit jen ve špičkách pracovního dne, zatímco teď jezdí celodenně a celotýdenně. Takže mimo špičky klesá kapacita o třetinu a přímé spojení do centra mizí zcela (Malá Strana není centrum).

0/0
28.1.2015 10:46

M98a29r87t94i90n 58W23a67l70l83n42e61r 6805190574570

Opravuji se výše a omlouvám se. Už mi to fakt občas nemyslí. Spletl jsem si trať z Barrandova s PlzeňskouRv

Jak jsem psal - nedám si to pivo, za trest.;-D

+1/0
28.1.2015 10:49

J80i47n74d17r78a 19V57o22š21t29a 1634764439662

to je zbytečné sebetrýznění, zvlášť teď masopustu. Navíc na Ropidu mají někdy podobné představy :-)

0/0
28.1.2015 11:04

I63v75o 58G34o53v43a13n 1823139377

Mně teda ta změna na Barrandově pěkně vytáčí. Intervaly se mimo špičku prodlouží až o 50% a se 14 tramvají přijdeme o spojení ne jen s centrem, ale i s železničními stanicemi - hlavní z Jindřišské a MasNa přímo8-o;-O;-€

+2/−1
28.1.2015 12:37
Foto

P22a20v68e66l 21F14r11u87m10e18r46t 5507324737208

Na těch 50% jste přišel jak? 8-o

Pokud vím dnes jezdí na barrandov 3 linky regulerní linky se standardním intervalem + ten přicmrndávač šestka, která často končí na Smícháči.

Po změně budou opět jezdit 3 standardní linky se standardními intervaly + přicmrndávač 15.

K mírnému snížení dejde v úseku Smícháč-Anděl, ale 50% to nebude ani omylem, maximálně 25%, když místo čtyř linek pojednou tři. 

Jinak já nechápu, co by ty lidi pořád chtěli, nikde na západě nejezdí do periferií tolik tramvají jako u nás a 3 standardní linky mimo špičku vám přijdou málo? Vždyť to máme cca každé 3 minutu jednu tramvaj.

Jediné výhrady opravdu můžou být k linkovému vedení trasy.

0/0
29.1.2015 15:33
Foto

P89a71v74e82l 71F94r46u34m14e29r66t 5127554647238

jinak se omlovám za chyby, psáno v rychlosti

0/0
29.1.2015 15:37
Foto

P54a97v44e46l 94F67r50u89m10e17r27t 5757754357298

Aha, teď koukám, že 14 pojede jen ve špičkách prac. dnů, takže skutečně k určitého poklesu. Ale maximálně o třetinu, čili 33,3%. Tak beru částečně zpět. :-)

0/0
29.1.2015 15:57

M22i52l84o24s63l71a37v 98M40l42e75j85n64e46k 9548113550331

Kam se to metro potahne dal? Repy, Hostivice?

+1/0
28.1.2015 10:33

M86a62r48t16i85n 77W51a48l80l73n75e54r 6295690974830

Tam to, dle mého, na dlouhou dobu bude konečná. Už jen kvůli tomu, že všechny prachy, co budou, se narvou do déčka. Což je, dle mého, dobře.

+6/0
28.1.2015 10:38

I17v23o 27G41o10v51a27n 1973139147

Já bych to poslal do Řep, tam bydlí 20 000 lidí, na Bílé Hoře je 200 soukromých baráků a 300 aut u nich, tam by metro nemělo využití. A u Řep se dá postavit i přestupní terminál MHD a propojit Zličín, Řepy a letiště tramvají.

0/−1
28.1.2015 12:31

L29u81m84i52r 55N15o70v52a88k 8711793166668

lol taxi přestoupíte na hradčanský na jinou tramvaj, ne? :D to snad neni možný, že kvůli tomu vznikla petice;-D;-D;-D

+3/−7
28.1.2015 10:17

K16a71t24e90ř62i32n85a 22H15a86v79e39l41k83o23v32á 2458449501123

Moc o tý Hradčanský nevíte..

+3/−1
28.1.2015 11:30

L80u58m69i63r 37N28o70v82a75k 8801353136108

podle plánku půjde přestoupit na 6 nebo 20, které jedou do města... zbytečná hysterie... kdo chce jet přímo, ať vleze do metra...

+2/−1
28.1.2015 11:51
Foto

M55a21r69t84i60n 64Š74u27b90r24t 1935151234245

Bohužel ty linky 6 a 20 nejedou na Staroměstskou, kde je podstatný cíl lidí z Petřin, takže na malostranské je potřeba další přestup.

+2/0
28.1.2015 13:17

J31i56ř29í 52M37a39r14e85č56e11k 3609621432

A proč nechtěj jezdit metrem?

+1/0
28.1.2015 10:16

A61n12d45r33e60a 75Š39r84e71t53r46o84v79á 7741835880438

No, jsou lide, kteri metro nemaji radi. Ja treba ho rada opravdu nemam a kamkoliv mohu, jezdim tramvaji. Hlavne metro bude desne nacvaknuty, pokud nejak nezvysi frekvenci spoju. On si asi malokdo uvedomuje, ze na Petrinach jsou 2 koleje a spousta studentu. Ano, problem s nimi opada v lete a behem zkouskoveho, ale jinak je to docela problem. Ja jezdim 18 z Petrin na Staromestskou a behem semestru je tramavaj hodne nacpana, a to nastupuji uz na 2. zastavce. Obcas se mi stalo, ze jsem musela prestoupit na Hradcansky (kdyz jsem nestihla 18 a musela jet 1), a to je kolem 8.15 - 20 rano docela masakr. Az metrem budou jezdit vsichni, co ted vyuzivaji i tramvaje, tak tam vazne nebude uz k hnuti.

+4/−2
28.1.2015 10:24

T74i57b24o14r 49V35i56z37v97a72r95y 9694634673335

Tak to jezdíme spolu :-)

0/0
28.1.2015 10:32

A96n30d22r25e54a 90Š42r38e82t38r58o13v81á 7671575630298

:-)

0/0
28.1.2015 10:46

J96i23ř35í 13M47a39r22e75č88e94k 3629131432

Takže proto že nemáte ráda metro??? A jak víte že metro bude nacvaknuté? A nemůže se stát že metro bude volnější?

+2/0
28.1.2015 10:33

J25a18r85o23s86l58a61v 68F43r52a42n29t41i74š90e32k 73B68r50ü19m75m71e50r 1411306583900

Jel jste někdy ve špičce z Dejvické? Moc lidí navíc se do soupravy fakt nevejde. A ktomu přidat Petřiny atd., tak to bude masakr.

+1/−1
28.1.2015 10:35

J10i48ř65í 94M79a35r49e23č49e26k 3689801972

Ne nejel, ale níže někdo napsal "Proč by bylo přeplněné od Dejvické, když tam už nebude končit téměř 20 autobusových linek jako nyní?"

+3/0
28.1.2015 10:38

A11n59d63r69e92a 82Š16r64e31t53r24o35v21á 7921665520678

A kam ti lide budou jezdit? Na nejake jine zelene zastavky?

0/−2
28.1.2015 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.