Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto invalidy už téměř rok blokuje vyhrazené místo. Odtáhnout ho nelze

Už několik měsíců stojí na místě vyhrazeném invalidům v pražské Bělehradské ulici auto, které tak znemožňuje parkování jiným postiženým. Auta si všiml čtenář iDNES.cz, který je situací rozhořčen. Myslí si, že městská policie měla auto už dávno odtáhnout. Podle strážníků ale k odtahu není důvod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T80o98m65á16š 28B98u55r67a 1569596

Než že blokuje, spíše ho ten řidič využívá. Do mrtě. Ale dle mne se žádného porušování příslušných závazných norem nedopouští.

Takže pokud vést k danému tématu diskuzi, pak o tom, zda-li je situace výchozím článkem popsaná pro společnost obecně přijatelná a pokud nikoliv, pak jak z toho ven.

0/0
1.2.2015 16:00

K69a64r80e26l 87D28r72d20a 6313225157279

Dle normy má být 5 % parkovacích míst zřizováno pro osoby ZTP. Tj. 1 na 20 aut. Rozlišuje se parkování pro místní na SPZ/RZ a pro návštěvníky. Toto místo je pro návštěvníky. Užití není časově omezeno. V zahraničí platí i možnost využít placených či modrých zón. V Praze platí pouze nepsaná dohoda, že z modré zóny při krátkodobém parkování nebude auto vozíčkáře odtaženo.

  Dlouhodobě parkující místní řidiči nejsou časově omezováni. Zde jde o shodný případ. Budeme tady časově omezovat všechny parkující řidiče?

  V Německu se považuje za slušné užít vyhrazená místa jen na dobu nezbytnou třeba před zdravotnickými zařízeními. To ale není tento případ.

0/0
2.2.2015 1:47

T46o53m61á51š 62B20u55r87a 1869166

Pokud jde o rozlišení mezi parkujícími rezidenty a návštěvníky - máte pravdu. Ovšem jak dále uvádíte, jedná se pouze o jakýsi gentleman´s agreement, nebo úzus, chcete-li. Chybí (alespoň dle mých vědomostí) právní fundus.

A ano: Německo. Trochu nadsazeně pro takový druh srovnání platí: "Jiný kraj - jiný mrav". Jestliže by v Česku fungoval respekt před Zákonem a jeho ukázněné dodržování (a to ve všech oblastech lidského konání, nejenom v dopravě) alespoň zčásti tak jako tam, byli bychom pravděpodobně z nejhoršího venku. Ale bohužel tomu tak není.

0/0
2.2.2015 4:40

K17a59r81e61l 17D19r47d39a 6663655627529

Vydání O7 a užití vyhrazených míst by mělo být již v EU sjednoceno. Proto došlo k vydání O7 v Česku. Nejde zde o porušení zákona. Takto lze toto místo použít v celé EU. A je to zcela běžné.

  Rozdíly mezi jednotlivými zeměmi a nepsané dohody přetrvávají u dalších situací. Třeba možnost zaparkovat bezplatně na placeném stání či placeném parkovišti nebo zaparkovat na modré zóně apod. Zde by se legislativa mohla sjednotit.

  Diskuse o porušení zákona či přijatelnosti "chování" je podle mě u tohoto případu scestná. (Jedině snad v duchu: mohou ostatní řidiči závidět takovouto výhodu? Ano mohou...) O čem jiném můžeme diskutovat?

  Stěžovatel má patrně stejné oprávnění a potřeboval by místo využívat stejným způsobem (parkovat před bytem). Měl by se podívat, zda není volné místo za rohem. Může zažádat radnici o navýšení vyhrazených stání na tomto místě. Pražan může zažádat o zřízení stání na SPZ/RZ a také může zaplatit základní poplatek a parkovat v modré zóně. (Což bez trvalého pobytu mimopražský udělat nemůže.) 

  Nemá smysl a je nepřípustné řešit řidiče na který text upozorňuje. (Nicméně, jak měšťáci, tak iDNES a její diskutující se na hraně protizákonné šikany pohybují.)

0/0
2.2.2015 7:48

P82a13v75e69l 71J44a62n35s19a 2195489181494

a to je pro policii takovej problém majitele auta vypátrat, předvolat ho nebo i navštívit a požadovat podat vysvětlení?

tohle zavání leda tak tím, že majitelem auta je nějakej příbuznej nějakýho papaláše/mafiána a tak ho cajti musej nechat bejt...

0/0
31.1.2015 12:14

T72o43m70á41š 31B36u32r10a 1639576

Předvolávat držitele O7? Kvůli čemu v tomto případě? Nebylo by to popření smyslu předmětného zvýhodnění postižené osoby?

Když už byste jako rameno dopravní spravedlnosti pocítil touhu po sdělení názoru invalidní osoby na nějakou situaci, pak by snad bylo na místě tuto vyhledat a dostavit se k ní. Nebo ji alespoň obstarat dopravu (tam i zpět) k onomu "podání vysvětlení" na úřadovnu, nemyslíte?

0/0
1.2.2015 16:16

P31a44v36e20l 62J71a90n55s49a 2635929701574

když tam to auto stojí příliš dlouho skoro jako vrak? obrostlý výhonkama?

0/0
1.2.2015 20:14

T75o92m48á21š 34B60u95r97a 1209726

Vtip je v tom, že ono vozidlo nejeví nějaké známky "vrakovitosti". Obrůstání rostlinami je umožněno nepřetržitým parkováním - ale tímto faktem ještě není porušeno žádné závazné pravidlo.

`A propos: jak byste definoval v tomto případě pojem "příliš dlouho"?

0/0
2.2.2015 1:01

K21a44r75e76l 97D44r38d39a 6523285557549

Ten člověk nic neporušil. Vše je přesně podle zákona. Stěžovatel má smůlu a musí hledat řešení jinde. Měšťáci situaci monitorují, znají podrobnosti o majiteli auta a zakročí, jak budou moci, v iDNES vyšel tento článek o situaci s otevřenou diskusí a návrhy lynče... 

  Aneb, jak se Češi dopouští pomluvy, odsudku, šikany a lynče lidí, kteří jednají podle zákona a nic neporušili.

0/0
2.2.2015 0:46

P35a45v33e10l 63R27e63z97n54i55c11e85k 3945474824252

Dovolte mi příspěvek z vlastní zkušenosti... Já bohužel mám názor ten, že velká část českých řidičů (a to i těch s modrou plackou na parkování "kdekoliv") parkují jako prasata a řídí se heslem "hlavně že jsem zaparkoval já, ostatní mě nezajímají". Bydlel jsem v širším středu brna v jedné úzké ulici, kde bylo parkování vždy obtížné. A víte co mě výdy pěkně vytočilo? Bylo tam několik rezervaček právě pro parkování s "modrou plackou". A jeden držitel modré placky vždy (a to i když všechny tyto rezervačky byly prázdné) zaparkoval na běžném místě. Nehoráznost...

A v lokalitě Brno - Veveří si stačí navečer taky někdy projet pár uliček..  Všchno je durch plné, celý večer i celou noc... a hle..  v každé ulici cca 3 volná místa...  všechna označená pro invalidy (kolikrát s konkrétní RZ), ale nikdy jsem ani jedno neviděl využité.... co dodat...

0/0
2.2.2015 9:29

K97a48r66e58l 20D71r24d74a 6863935927209

Vyhrazených míst má být 5%. Radnice musí citlivě volit kapacitu, aby jich nebyl nedostatek ani přebytek. Zpravidla je jich "na ulici" méně.

  Vyhrazené místo na RZ je pro konkrétní vozidlo. U mého bytu na sídlišti ho mají často senioři, kteří ho využívají jen v zimě. Přitom druhý řidič s O7 nemá kde zaparkovat a tato místa jsou většinu roku prázdná a mimo majitele zde nikdo parkovat nesmí. Raději bych viděl tato místa bez konkrétní RZ, kterých je zde nedostatek. Obě varianty bývají zřizovány půl na půl. A je třeba je rozlišovat.

  Pokud máte pocit, že ve vaší čtvrti je těch bez RZ přebytek a jsou málo využívána, dejte návrh radnici na jejich snížení ve prospěch ostatních řidičů.

  Problém se sousedem mi nedává smyl. Šlo mu o lepší místo, lepší vystupování, stín? Umím si ale představit centrum Prahy a modré zóny. Pokud bych měl problém pravidelně parkovat na vyhrazeném stání, je jednoduší si za 700 Kč koupit také parkovací kartu do modré zóny. Pak bych upřednostnil modrou zónu a ohleduplně bych koukal vyhrazené státní ušetřit pro jiného řidiče s O7. (Pokud by to vůbec šlo.)

  Mám v centru Prahy, v okolí kde parkuji s O7, 7-8 vyhrazených míst. Bývají plná, je o ně nouze, často to stavíme ještě kolem (jde to tady na pruhy), ale měšťáci asi posuzují stav řidiče. Od vidění nás znají. Když chodí, neváhají mu i označené auto mimo vyhrazené stání odtáhnout. Je to věčný boj a docela se snažíme si vzájemně pomoc.

0/0
2.2.2015 13:10

V21l33a50s51t11i30m66i12l 86T34e95n77c43e22r 4280650427880

Až mu nějaký dobrák rozbije sklo dlažební kostkou a šlohne reg. značku, tak do týdne po autě nezbyde ani šroubek.

0/−2
30.1.2015 10:23

K81a59r61e22l 41D13r60d96a 6443635307579

Praha 2 má také mapu zón placeného státní a míst pro ZTP. (Konečně také vidím kam sahá Praha 2.) Pokud je potřeba sehnat místo nedaleko bytu, dalo by se najít i jiné stání v okolí.

  Děkuji zde za odkaz na mapu Prahy 1, opakuji ho. Ale kontroloval jsem místa v okolí, které znám. Na mapě nejsou všechna, chybka. Tak patrně v praxi překvapí i další místa.

  A jen tak mimochodem, zapadlo, že lze požádat radnici o parkovací místo. Řešení by se mělo najít tam. Odkazy jsem dával na začátek diskuse. Nejsem si po diskusi jist, jestli je veřejné mínění použitelné pro vyvolání případného tlaku na radnici. ;-)

http://www.praha2.cz/Zona-placeneho-stani-2

http://praha1.indigo.cz

0/0
29.1.2015 21:38

M23i68c34h53a86l 30E14g59e83r 1736795790

Zajímala by mne motivace toho rozhořčeného čtenáře iDnes. Že by měl na to místo zálusk? ;-)

+1/−4
29.1.2015 19:23

T37a72d52e87á25š 97V52y58s42k96o22č42i57l 4977917478891

tak bez zprávy hodné Blesku nebo Novy bych dnes asi neusnul... děkuji, a na rozdíl od jiných mě v článku zaujalo jak jeho psatel vypích že o parkovací místo se stará čtenář z Moravskoslezského kraje, prostě to vyznělo co je mu po tom...

+2/0
29.1.2015 17:26

K14a85r13e81l 38D21r37d53a 6893345967609

Pachatele zločinu zavřít a popravit!

  Ležím v § 67 zákona o provozu na pozemních komunikacích. Stojí za tu zábavu si ho přečíst. Vozidlo smí být označeno O7 jen v případě, že ho řídí vozíčkář nebo je ve vozidle přepravován. Jak vystoupí, je třeba O7 sundat. Pak nelze vozidlo na vyhrazeném parkovacím místě zaparkovat. To platí v Česku plošně pro všechny. V Česku logicky nikdo nesmí na vyhrazeném místě ze zákona zaparkovat pokud držitel O7 nepobývá trvale ve vozidle! Laskavě to vezměte všichni na vědomí! (Podpis Klaus-Havel-Zeman.) ;-D

  Paradoxně se O7 jmenuje "parkovací průkaz". Ze zákona smí být užit výhradně za jízdy. Pak již nesmí být vozidlo takto označeno! ;-D

  Vedl jsem na toto téma diskusi s hlídkou dopravní policie. Je to přesně tak jak říkám. Skutečně potkáte policisty, kteří ctí v Česku literu zákona. Hodný policista mi vysvětlil, že když potkám zlého policistu, O7 mi na místě zničí. Byl jsem kontrolován za jízdy. Jen proto jsem těsně prošel kontrolou s odřenýma ušima.

  (Jsem zdravý řidič vozidla označeného O7. O7 mám sundavat a nandavat podle situace. A podle toho mohu využít výhody O7 nebo ne. Policie se snaží potírat zneužívání O7 rodinnými příslušníky a "podnikavci". Posuzuje individuálně případ od případu. Záleží na libovůli policisty, zda vás propustí nebo zastřelí v příkopu u silnice. O7 je služba republiky k nezaplacení.)

  Česko by si se svými "invalidy" a přístupem zasloužilo přemístit trvale do Štrasburku. ;-D

0/0
29.1.2015 16:54

J82i14n18d78ř81i84c67h 60Š72k81o46p20e70k 4255251560905

pak je nesmysl vyhrazovat parkovací stání pro postižené, protože dle "Vozidlo smí být označeno O7 jen v případě, že ho řídí vozíčkář nebo je ve vozidle přepravován" tam může parkovat maximálně pokud v něm postižený zůstane sedět. A pokud je postižený zároveň řidič, dostává se do zvláštní situace ;-D

0/0
29.1.2015 18:25

K95a88r38e66l 68D79r87d76a 6963975617259

Vyhrazená parkovací místa slouží vozíčkářům s obytnými vozy, které neopouštějí. Jsou tací. Nelze je ostatně zrušit z příkazu EU. (Zákon dobře pochopili jen badatelé kolem Járy Cimrmana a Jan Kašpar si v takovéto vhodné dodávce "pro parkování v Praze" zahrál u Čtvrtníčka v klipu pro Konto bariéry. Následně byli pánové, za zveřejnění pro Česko ožehavé skutečnosti, rok popotahováni policií a soudy.)  ;-D

0/0
29.1.2015 18:54

J44i34n72d55ř97i58c91h 13Š63k75o23p33e85k 4275321490925

;-DR^

0/0
30.1.2015 17:56

I21v22a94n 79P61r93o45c68h92á24z34k29a 3121834855155

Váš výklad zákona je mylný. Vozidlo samozřejmě může zůstat označeno značkou O7 i v době, kdy v něm nikdo není přítomen (invalidaje např. u lékaře) a stát přitom na vyhrazeném stání, jinak by označení O7 nemělo smysl používat. Pokud se osádka vozidla vrátí a v tom okamžiku přijde policista, musí být ve vozidle přítomen vlastník průkazu ZTP a souvisejícího označení O7.

+1/0
30.1.2015 14:17

K45a37r56e72l 64D72r66d32a 6523375297749

Znění zákona je matoucí. Debatu s policisty jsem skutečně absolvoval. Přišla mi absurdní.

  Nepochopil jsem tehdy, k čemu by mělo vadit, když O7 za jízdy nesundám i když nemám právo ji použít. (Předpokládal jsem, že vyhrazené parkování nevyužiji.) A vida, zdejší diskuse mi dala odpověď. S O7 lze projíždět pěší zóny a zákazy vjezdu či není třeba respektovat zákaz stání. Lze i zaparkovat na vyhrazeném místě a nikdo netuší, zda má na to jako řidič právo. Pak je tedy neoprávněně vyvěšená O7 zneužitelná a policie se na to správně zaměřuje. Ostatně, může si pěkně vydělat, pokud nasolí pokutu 5.000,- za zneužití.

  Pravidelně řídím auto, které vozíčkář sám řídit nemůže. To auto potřebuje majitel pochopitelně parkovat na vyhrazeném místě. Jsou situace, kdy u parkování auta majitel logicky není, ale zákon mi nedává možnost O7 legálně použít. Ve stejné situaci jsou i mnozí rodinní příslušníci. A policie skutečně může užít výklad, který popisuji.

  Je to stejný problém jako s dálniční známkou. K nedokonalému zákonu musí nastoupit zdravý rozum a diskuse s policisty. Což právní jistotu držitelům O7 nedává. ;-)

  Trochu víc se myslí na auta ústavů sociální péče. Jenže to jsme pořád jednou nohou v socialismu. Ústav může víc než rodina.

  (Už jenom kasírování pokut. Další perlička. Majiteli auta, který nemá řidičák, přijde pokuta a je mu vyhrožováno ztrátou bodů. Má možnost udat skutečného řidiče. Má možnost se v tom nebabrat a rychle zaplatit menší částku bez ztráty bodů. Úžasný český vtip za 1500,-.) ;-D

0/0
30.1.2015 18:17

T18o87m24á30š 40V94a67l16d84e49r 7123300469

Pokud vůz používá vozíčkář, pak je blbost průkaz sundavat, jelikož vozidlo je pořád připraveno k jeho pomoci v přepravě. Jinak bych to viděl pokud jiný řidič občas vozíčkáře přepravuje.

0/0
30.1.2015 21:06

K11a80r71e72l 98D53r85d40a 6723285767909

Řeším třetí variantu, kdy je auto vozíčkáře řízeno řidičem. Ale i ve druhé variantě, řidič doveze vozíčkáře na místo ke vchodu a pak jede na parkoviště. Smí užít vyhrazené místo nebo nesmí?

0/0
31.1.2015 9:23

P69a61v38e50l 13C66h80v63a33l57i10n85a 3361294280131

V tomto případě Vám nic nebrání v tom, abyste po zaparkování vozidla na tomto vyhrazeném místě, a viditelně ve voze umísti kartu oprávněného uživatele těchto výhod.

Sledoval-li by Vaše počínání policista a měl výhrady, nic Vám nebrání v tom, abyste ho vzal ssebou a předání klíčů od vozu provedl v jeho přítomnosti, kdy bude mít možnost prověřit oprávněnost Vašeho jednání, kontrolou dokladů, zdravotně postiženého.

Řízení motorového vozidla, přepravujícího zdravotně postiženou osobu, je běžná, asistenční služba, kterou může provádět jakákoliv osoba, vlastnící patřičné řidičské oprávnění, kterou dotyčný o tuto službu požádá. Není tedy třeba využívat služeb některé organizace, která je má zpoplatněné. Při řízení takto označeného vozidla, jeho řidič využívá stejného oprávnění a výhod, jaké má majitel vydaného povolení, který je ve vozidle přepravován.

Další skupinou zdravotně postižených, jsou osoby, které se bez osobní asistence neobejdou a je jim přiznáno označení ZTP/P. U osob, které mají takto označený průkaz, se vztahují výhody i na jejich průvodce, tedy asistenta, kterého si může zdravotně postižená osoba určit sama, ať se již jedná o rodinného příslušníka, nebo zcela cizí osobu. Ta je oprávněna využívat během prováděné asistence, bezplatně využívat hromadnou i veřejnou dopravu.

Nevidím tedy důvod pro omezování a vymýšlení něčeho, co je dávno vymyšlené.

0/0
2.2.2015 11:17

J80a56n 49Š34e35s24t53á52k 3898299739894

když vystoupí aby šel k lékaři či do krámu, tak se má označení taky sundat?;-D takže si s tím může klidně jezdit a parkovat zdravý příbuzný, a v nejhorším případě policii řekne, že invalidní babička je s kámoškama v kavárně, kam pro ni přijede zase večer

0/0
15.3.2015 11:18

M25i16l25o82š 42K11o54l64m28a84n 6876293977812

Protože jsem tento článek četl už  dopoledne, tak jsem schválně  na takového "invalidu" koukal při návštěvě Penny marketu, asi o hodinu později. Zastavil na vyhrazeném místě, které je v blízkosti vchodu. Z auta vyskočil asi třicetiletý čipera, z kufru vyndal dvě bedny na pivo a za chvíli se vracel k autu s plnýma, v každé ruce jednu. Kartičku jsem za oknem viděl, ale na koho byla psaná nevím.

+3/0
29.1.2015 16:03

R21a95d22e92k 40C73o41u65f90a34l 1683888337142

čipera má nejspíš postiženého v rodině. (pak mu není co závidět). Pokud je čipera skutečně čipera a postiženého zrovna neveze, pak je to o jeho vyčuranosti, nikdo mu to nezakazuje. Je to forma zneužití a můžete být rád, když kartička není falešná.

0/0
29.1.2015 17:01

R75a93d36e71k 63C32o38u85f27a79l 1283508407482

tak asi nemám pravdu, pokud ji má o zákonu ten pán nad námi ....

0/0
29.1.2015 17:02

K25a23r76e79l 41D91r31d77a 6843705957819

Rodinný příslušník nesmí O7 použít a to ani při parkování, ani při jízdě. Držitel O7 má při kontrole předložit průkaz ZTP. Za zneužití O7 a neoprávněné parkování na vyhrazeném místě je pokuta 5.000 až 10.000 Kč. Nově to není za body.

  Potkal jsem hodného policistu, když mi za nesundanou O7 nenasolil při kontrole 5.000,- pokutu. ;-)

0/0
29.1.2015 17:33

K42a88r13e26l 75D79r82d61a 6293335327209

Problém nastane v situaci, kdy vozíčkáře vyložíte a jedete "za roh" zaparkovat. Může nastat nekonečná diskuse s policisty. To samé tankování, údržba vozu, přeparkování, zajištění služeb pro držitele O7... a následný pokus o zaparkování jeho auta na vyhrazeném místě.

  Pokud se vezme zákon doslova, je užití průkazu O7 pěkně komplikované. A jen proto, že je roky masově zneužíván.

0/0
29.1.2015 18:07

K63a84r49e66l 94D90r52d97a 6123285607189

Milá iDNES, opět nadávka "invalida" v titulku. Opravdu prosím o proškolení redakce. Jde o stigmatizaci, dehonestaci, diskriminaci a sociální vyloučení. iDNES by měla přijít s korektním řešením - narovnat svůj slovník.

  Tady dávám pár odkazů. Téma se analyzuje a probírá v práci "Mediální prezentacelidí se zdravotním postižením se zaměřenímna analýzu pojmů" (je zpracována k roku 2007!) a nadávku "invalida" třeba jadrně probírá práce "Boj proti stereotypům,předsudkům a škodlivýmpraktikám ve vztahu k OZPve všech oblastech života". 

http://www.apzp.cz/1395258700.html

  Tady se obdobně řeší pojem "slepý", "slepec". Viz kauza "lidské zrůdy" a "inkluze". Prosím, nenásledujme příkladů Miloše Zemana a spol. ;-)

http://www.nevidomimezinami.cz/main/nmn/Texty/Komunikace/jste_nevidomy_nebo_slepy.html

+2/−1
29.1.2015 14:48

K28a42r55e25l 20D39r73d71a 6823435147159

Bohužel, efekt .pdf, tak oprava: "Mediální prezentace lidí se zdravotním postižením se zaměřením na analýzu pojmů" a "Boj proti stereotypům, předsudkům a škodlivým praktikám ve vztahu k OZP ve všech oblastech života".

0/0
29.1.2015 14:51
Foto

L29a83d55i13s10l91a52v 59K46r16a26t21o27c68h89v91í91l 6934952408404

Já o tom psal tady http://ladislavkratochvil.blog.idnes.cz/c/301645/Postizeni-neni-vlastnost.html

+1/0
29.1.2015 15:25

D26a93n44i17e29l 73S31o64b58o37t13a 9379324846710

Hm, já teda slovo "invalida" jako nadávku nevnímám. Invalidita je pro Vás sprosté slovo?

+8/−1
29.1.2015 15:48

K78a54r49e57l 21D90r80d34a 6593185707819

"Invalida" ano. Více na odkazech.

0/−1
29.1.2015 16:24

P65a61v11e44l 27J89a91n89s35a 2795439701174

věc názoru, podle mě je slovo invalidní zcela legitimní cizojazičnej výraz, jen pokněkud počeštěnej...

za mejch dětskejch let (v 70. letech) byly v autobusech a trolejbusech první dvě sedačky za předníma vstupníma dveřma označeny nápisem na vnitřním boku pod oknem nebo někdy i dole na okně "PRO TĚLESNĚ VADNÉ" a nemyslím si, že by to kdy bylo někomu vadilo, i když možná asi jo, protože koncem 70. let a počátkem 80. se ty nápisy změnily na "PRO TĚLESNĚ POSTIŽENÉ", teprve až po dalších několika letech přišel ten piktogram sedící postavy s berlí a takto vyhrazených sedaček přibylo, už to nebyly první dvě, ale 3-4 sedadla před prostředníma dveřma vozu

0/0
31.1.2015 12:10

J96i47ř38í 83E45r69b83e97n 1573914656127

V modrobílých příměstských linkových modrobílých Karosách ŠL 11 a B732 bývala cedulka "pro nemocné a tělesně postižené", vždy vpravo, u Š 11 to bylo tuším těsně před prostředními dveřmi a u B732 to bylo ve třetí řadě, za "vejškou".

U předních dveří byla cedulka "neobsazovat dětmi do 12-ti let" (i s tou pravopisnou chybou).

A taky si pamatuji nápisy "nestůjte na schodech, umožněte řidiči výhled" a "počet míst k sezení: 45, k stání: 30" :-)

0/0
31.1.2015 20:25

P78a50v76e37l 81J77a58n69s41a 2645799501894

ono u každýho městskýho dopravního podniku či závodu ČSAD to bylo jinak, popisoval jsem stav v Teplicích v 70. letech

0/0
1.2.2015 20:13

P50a62v24e10l 98C32h48v22a98l28i95n61a 3551624910351

Já také ne, ale nepoužije-li se, hned vypadá člověk zdravěji a bez nároku na invalidní důchod. Že? Pane Drda.

+1/0
29.1.2015 16:37

K82a98r61e90l 72D68r16d95a 6873915977829

Jste stále mimo mísu a vehementně diskutujete. Níže jsem Vás odhadl na nelidu, nyní už upíráte ostatním důchody? Snažíte se zde o co? Na pomoc druhým to moc nevypadá. ;-)

0/−1
29.1.2015 17:51

P62a78v31e76l 91C67h83v93a54l32i76n36a 3331854680571

Zhrzený Drdo. Vypadá to tak, že se nezajímáte o to, kdo komu a na co odpovídá. Jste zaujatý sám sebou a nejste ochotný číst to, co napsal někdo jiný. Čtěte v souvislostech, a přemýšlejte o tom, co napsali ti druzí. Je docela dobře možné, že mají osobní zkušenost s daným problémem a osobně se jich i dotýká.

Vysvětlete mi prosím, v čem nemám pravdu a co, komu upírám? Rád se poučím.

P.S. Dosud jsem nepochopil, o co se zde snažíte Vy?

0/0
29.1.2015 20:59

K35a55r63e58l 73D29r66d65a 6213455827689

Předat zkušenost, okouknout zkušenosti druhých, vynadat iDNES za hrozný slovník a chytat se za hlavu nad některými příspěvky. Vždyť to nechce moc, aby se tady diskutovalo k věci... ;-)

  Vy jste mě vytočil charakteristikou "pachatele" níže. Příspěvek k důchodům jsem možná nepochopil. Buď je to osobní dloubanec, že čím čistější slovník prosadím, tím dříve přijdu o důchod. (Který tedy nemám.) Či dokonce, že bych měl důchod "pro invalidy", když nechci být označen jako "invalida", vůbec nepožadovat. A na to reaguji. Nebo v rozporu s materiály výše máte pocit, že slušné oslovení souvisí se snižováním státní podpory. S čímž nesouhlasím. A i v tomto případě platí moje reakce. ;-)

  S ohledem na Vaše útočné příspěvky tady, těžce se odpovídá na nepřesná vyjádření. Jsou z toho zbytečné konflikty.

0/0
29.1.2015 22:05

P57a74v62e92l 34C57h11v73a69l66i22n29a 3451804130191

Pane Drda, je docela normální, že diskuse probíhá na základě protichůdných názorů diskutujících. Není-li oponent, není o čem diskutovat.

Průběh a forma diskuse, jsou ovlivněny mnoha vlivy, které vystupují z množství a různosti povah jednotlivců i závažnosti daného problému. Dá se tedy s úspěchem říci, že nic není černobílé.

Pokud diskuse probíhá pro mne nepřijatelnou formou, mohu zcela klidně odejít a věnovat se jiným, pro mne uspokojujícím záležitostem. Naopak v případě, že se jedná o problém, který mne tíží a hledám řešení, musím se, mnohdy hloupému názoru, důrazně vzepřít, nebo ironickou poznámkou usměrnit oponenta. Mnohdy se však dostaví efekt, který provází i Vás, tj. spatřovat v odlišných názorech osobní nepřátelství a zcela programově odmítat každý názor, který, tento Váš nepřítel vysloví a to i bez toho, abyste posoudil komu a na co, je jeho názor určen, (zcela běžná praxe je, proběhnout diskusní vlákno, ke všem jeho příspěvkům udělit mínus. Není to diskuse, ale nosí se to.

Docela mne překvapil a dá se říci i popudil, Vámi prezentovaný, osobní problém se slovním označením "invalida", který jste podrobil zcela absurdnímu rozboru. Jedná se o určující, zcela běžně zažité a používané označení. Dovolím si malý příklad: invalidní občan, invalidní důchod, místo pro invalidy, invalidní vozík atd. Dovolil jsem si tedy, podle Vás nevhodně, odpovědět na otázku, zda mne toto označení pohoršuje? Napsal jsem, ne. Nepřímou formou, jsem naznačil, že kosmetická úprava slovního označení, nikoho neučiní zdravým i kdyby znělo pro Váš sluch sebesladčeji. Tolik k Vašemu problému mimo mísu.

P.S. Snažte se prosím, psaným textem, reagovat pod daným příspěvkem. Bude pak snadnější dohledání a nebudete diskutovat sám se sebou.

0/0
30.1.2015 11:22

K70a21r49e84l 88D22r65d31a 6563525677129

Reakci tam samozřejmě máte, jen je to vlákno dlouhé jak týden.

  Váš příspěvek jsem tedy nepochopil, omlouvám se. Uvítám příště jednoznačnější vyjádření. Myslel jste to tedy naprosto upřímně a dle mého nemáte pravdu.

  Jde o zapojení OZP do společnosti. Projděte si materiály výše. Jde o boj proti "stereotypům, předsudkům a škodlivým praktikám ve vztahu k OZP ve všech oblastech života". Sociální vyloučení má mj. zásadní dopad na zdravotní stav. A lehce vyslovovaná slova jako "invalidé" roznáší selekci a odsudky, ubližují psychicky a zhoršují i fyzický zdravotní stav. Neřešíme, zda někomu doroste chybějící noha. Ale zda společnost lidem "bez nohy" umožňuje žít plnohodnotný život. Před 25 lety tomu tak nebylo. A posouváme se názorově vpřed jen pozvolna. Důkazem budiž tato diskuse.

  (Mistři odsudků byli komunisté. Nepřátele likvidovali již svým účelovým slovníkem. Tomu se máme vzdalovat.)

  Nahraďte si slovo "invalida" synonymem "neschopný". A máte obrázek toho jak pejorativně se vyjadřuje majoritní společnost a nevidí v tom nic špatného: neschopný kolega, důchod pro neschopné, vyhrazené parkovací místo pro neschopné, jdu pomoc neschopnému, mám za kámoše neschopného... ;-)

  Hrozné je, pokud jde o výroky úřadů či v médiích. To ale rozhodně neznamená, že jsou to výroky korektní a přijatelné.

0/0
30.1.2015 12:42

P51a36v50e28l 54C33h25v53a14l72i86n87a 3811944340201

Pane Drda, domníváte se, že nově zaváděný a Vámi propagovaný výraz, nelze nahradit jiným synonymem? Opravdu se domníváte, že toto označení otevírá dveře zdravotně postiženým? Myslíte si, že toto, je ten klíč, který jim otevře nové možnosti k uplatnění? Vaše agitace, nikomu nepomůže. Kam se posouváme? Vy tomu snad i věříte. Podnikavci v tomto kšeftu se státními příspěvky na sociální podporu zdravotně postižených, se jako jediní posouvají. Zdravotně postižení, mají z této státní podpory, jen smutné oči. Jsou nuceni dobrovolně využívat a platit jejich předražené a nevyhovující, asistenční služby. Mají-li štěstí, seženou práci u dobrosrdečného zaměstnavatele, který má podnikatelský záměr, založený na čerpání státních dotací na tato prcovní místa. Těmto "zaměstnancům", zaplatí směšnou mzdu, která je mnohdy vyplácena s několikaměsíčním zpožděním a nikdy nepokryje vzniklý dluh. Zdravotně postižený, který využívá tyto výhody naší společnosti, by možná rád odešel z tohoto místa, ale drží ho naděje, že jednou své peníze dostane, strach, že přijde o práci, která funguje jako jistý druh terapie a o kontakt s přáteli. Před třemi lety, se můj zdravotní stav zhoršil natolik, že jsem musel zůstat doma. Dodnes mi dluží plat, za poslední tři měsíce.

Nedivte se tedy, že nevidím smysl a nápravu nemocné společnosti, v používání toho, či jiného označení, pro zdravotně postižené. To je až to poslední, co by mne i společnost mohlo zajímat.

+1/0
30.1.2015 14:27

K45a19r40e46l 80D88r97d32a 6433265937739

Žijete realitou. Já tady píšu pro všechny. Podle mě se vše (na tomto světě) odvíjí od našeho slovníku. Jde o předsudky, o změnu našeho chování. (Zcela shodný přístup jako "cikán" - "Rom".) Je to běh na dlouhou trať. Podle mě je to zásadní a klíčové, samozřejmě v dlouhém časovém horizontu.

  Podle mě ten humbuk s EU, dotacemi a podnikavci patří k věci. (Teď jsme doma řešili pečovatelák a je to pro seniory o tom samém. Nejde jen o OZP.) Je třeba přitáhnout pozornost sponzorů a veřejnosti, aby se to vyplácelo všem a pak z toho budou mít i OZP. Potkal jste někdy "živel" Boženu Jirků? Je to velké umění oslovit lidi ve správný okamžik a z toho oslovení stvořit účelnou pomoc. A řeklo by se "podnikavci"...

  Myslím, že volání po pořádcích zavání socialismem, kdy se aktivita lidí znehodnotí a nikdo nakonec nemá nic. Zažil jsem, když po stížnostech vypovídala pojišťovna "drahou" asistenční agenturu. Byl to šok, zařizování a papírování hlavně pro klienty. Přitom, pojišťovna si řešila snížení výdajů, agentura přicházela o byznys a klienti byli v ten moment všem ukradení. A z hlediska konkurence na trhu vůbec není dobře, když pojišťovny vytvoří monopol a klient nemá možnost jít jinam.

  Osobně bych lépe organizoval státní příspěvky a zlepšil legislativu, když pořádky. Jenže poslední pokus přinesl plno neštěstí. A když si vzpomenu, jak byl Krása za směšnou postavičku v očích vládních politiků, jsme zpět u předsudků a slovíček, které mají vážné reálné dopady.

0/0
31.1.2015 10:08

K21a64r58e14l 97D34r61d13a 6933865557959

A čistě osobně, když slyším "chráněné dílny", nemám z toho dobrý pocit. Přijde mi to jako "ztělesnění" všech negativních a otřesných předsudků.

  Přece člověk s pohybovým postižením musí hledat uplatnění v oblasti, na kterou má. Ideální je duševní rozvoj. Pak se nabízí uplatnění v profesích překladatel, programátor, spisovatel, manažer, redaktor webu... Pak se bavme o uplatnění a plnohodnotném životě.

  Přitom majorita má roky představu "neandrtálců invalidů", kteří zvládnou jen jednoduchou manuální práci. Dříve to byla trafika. Dnes je prý řešení v "chráněných dílnách". No nevím, asi jak pro koho. Ale lidi které potkávám, by takový život spíš nenaplňoval.

0/0
31.1.2015 10:29

P94a11v38e53l 27C76h40v31a88l79i44n72a 3361154970821

Pane Drda, mám dojem, že naše diskuse by měla mít své, vlastní vlákno a přesto, jsem rád, že k ní došlo.

Vaše teorie o tom, že použití jiného, slovního označení pro zdravotně postižené osoby, ovlivní jejich osud a změní přístup společnosti k tomuto problému, mi připadá, tragicky humorná.

Snažíte se naznačit, že Vám vadí selekce společnosti, na zdravou populaci a na to se zdravotním handicapem. Ještě Vám nedošlo, že to nemůže fungovat jako celek bez toho, aby v tomto problému neměla přednost vzájemná tolerance a ochota poskytnout pomoc těm, kdo ji potřebují?

Vadí Vám selekce společnosti na zdravé a zdravotně postižené a je pro Vás naprosto normální že vyčleníte ze skupiny zdravotně postižených tu část, která má pro Vás větší prioritu.

Zdravotně postižení, nejsou pouze ti, jejichž handicap je důsledkem poúrazového stavu. Do této skupiny patří i ti, kteří se do tohoto stavu osudově zataženi závažným onemocněním, nebo vývojovou vadou. Každé zdravotní postižení, má jiný dopad a vliv na schopnosti nejen fyzické, ale i psychické. Možnosti a schopnosti zdravotně postižených, jsou ve svých skupinách diametrálně odlišné a nelze je tedy paušalizovat. Vy jste si zjednodušeně vybral tu skupinu, u které předpokládáte její její začlenění do plnohodnotného života, jako bezproblémové, omezené pouze pohybovou vadou. Neberete však v úvahu skutečnost, že ani v řadách zdravé populace, není každý jedinec stejně vhodným adeptem pro pozici: překladatel, spisovatel, programátor, manažer, redaktor atd. Tím, že naleznete jedince, který má předpoklad a schopnosti, aby zastal podobnou pozici, nepomůžete vyřešit problém, zdravotně postižených.

Zmínil jste se i o paní Boženě Jirků, Znám ji, osobně jsem se s ní několikrát setkal a jednal v chráněných dílnách, kde jsem pracoval jako grafik, vedoucí tiskařské dílny a zástupce vedoucího, počítačové dílny. Živelně projevovala zájem o naši práci i naše plány, jak tuto činnost dále rozvíjet a rozšiřovat možnosti zaměstnávat zdravotně postižené osoby. Boh

+1/0
31.1.2015 16:29

P71a90v92e41l 28C45h11v23a91l20i47n35a 3291504570621

Nějak se to nevešlo. Pokusím se to tedy dokončit zde:

Bohužel, neměla zřejmě dost sil na to, aby mohla sliby, které nám dala, naplnit. Chráněné dílny i plány, šly do kopru.

0/0
31.1.2015 16:33

K62a52r32e84l 24D41r71d28a 6623305317959

Chráněné dílny znám jen z TV. Zpravidla šlo o jednoduchou manuální práci. Vy popisujete tiskařský provoz. Z hlediska kvalifikace a odborností určitě zajímavé. Jinak se asi pohybuji na příliš tenkém ledě. Vím o této problematice až příliš málo.

  Prošel jsem podobným tiskařským provozem. Vím, že je zde tvrdá konkurence. Nevím, zda je pak prostor na "poklidné" budování chráněných pracovních míst. Moc bych tomu nevěřil. Patrně i na to dojela snaha majitelů i paní Jirků. (Případ neznám.)

  "Charitativní provoz" má šanci na přežití, jen pokud má podchycen odbyt. Takto specifický provoz by byl patrně životaschopnější jako provoz pod státní správou než jako samostatný podnikatelský záměr. Ostatně, státní správa je vhodným zaměstnavatelem OZP.

  Snažím se nerozlišovat kategorie OZP. Roli zde také hraje důchod a příspěvek na péči. Svým způsobem jde o výhodu, kdy lze pracovat na částečný úvazek a práci brát jen jako seberealizaci.

  Je to o osobním přístupu. Případ od případu je rozdílný. Jde o jiné potřeby a požadavky, jiné uplatnění. Pokud hledáme "globální řešení" bylo by třeba ho více konkretizovat. Podle mě je určitě správné, pokud schopní lidé zastávají kvalifikované pozice bez ohledu na postižení. Je to ale o jedincích, o jejich vůli a úsilí. Společnost by neměla svým přístupem odrazovat.

  Uvádíte ochotu a toleranci. Vždyť ale přesně o tom jsou "hrátky se slovníkem". Podle mě jsme ve shodě a rozporujeme spíš jen jednotlivá "slovíčka". ;-)

0/0
2.2.2015 8:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.