Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pacienti leží hodiny na chodbě, nápor nezvládáme, říká primář interny

Praha má podle lékaře a poslance Jiřího Koskuby od začátku ledna vážné problémy s příjmem akutních pacientů. Koskuba pracuje v Nemocnici Na Bulovce, podle něj se tam stává, že lidé, které přiveze sanita, leží hodiny na provizorním lůžku na chodbě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S90t11a21n52i89s90l79a32v 79M38a23r83t28a66n 5407410881

Po neúspěšné stávce lékařů začali prostě doktoři "volit nohama" ...po  atestaci odchází třetina na západ, ..stejně tak po promoci... Přidání na platu o 5% je rozhodně nezastaví. Poděkujte Hegerovi a našim skvělým médiím, kteří ze stávky, která měla před tristním stavem zdravotnictví varovat, udělali pokus o vydírání "bílou mafií"

0/0
30.1.2015 18:10

I17v50a54n 55P62r11o68c17h45á95z67k29a 3181484805155

Problém je i v tom, že do Prahy jezdí na léčbu řada lidí z celé ČR (kvůli lepší péči), takže pak na Pražáky nezbývá v nemocnicích místo, včetně vážných případů.

+1/0
30.1.2015 13:59

P64a31v57e59l 92S78o13b73o70t50k32a 5210234

Protože Fakultní nemocnice jsou financovány celostátně, a jsou určeny pro ty nejvážnější případy, stejně jako Vojenská.

Takže spíš se ptejme kam se ztratila lůžka v nefakultních, tj. pro Pražany "spádových" nemocnicích.

0/0
30.1.2015 16:07

P37a11v79e68l 71S37o11b98o53t78k82a 5490344

Bez omezení zdravotní péče nebude na důchody.

Proto byly také regulační poplatky ve zdravotnictví zavedeny současně s reformou penzí.

0/0
30.1.2015 12:23

V75á27c37l53a76v 81S69v72o21b79o61d85a 5686518299

Hlavně,že Heger a před ním Julínek a jiní z pravice prosazovali redukci akutních lůžek. A teď je to tady. Lůžek je málo.

+1/0
30.1.2015 10:29

P96e95t68r 31B64e42d74n54á44ř 3186945217793

Tady v Australii si clovek vyjezd sanitky plati, kdyz ho potom aspon na den nehospitalizujou.

+1/0
30.1.2015 1:13

J34i94n58d29ř57i93c35h 34H90r31a26b55e93c 6843827341972

I to by mohlo být řešení.Je mi sedmdesát a několik krát jsem ve špitálu ležel ale nikdy jen tak z pleziru.Hele tady je nemocnice zkusím jaké tu mají postele?Tak to nefunguje s poplátkama ani bez.

0/0
31.1.2015 18:04

M98i98r25o31s46l66a19v 40K29a37š79p57a15r 3872437171241

To bylo při akci "Děkujeme, odcházíme" nářků jak jsou lékaři přepracovaní a ejhle pan doktor Koskuba si jako vedlejšák přibral poslancování. No možná je vedlejšák ta doktořina. Každopádně naznačuje že problém by vyřešilo kdybychom opět sáhli do peněženky.

+3/−1
29.1.2015 23:41

B37á13r84a 50T16e43s56n69e76r48o74v94á 5405510524389

Jsem z Neratovic. Místní nemocnice pohotovost nemá, nejblíž mám Mělník (cca 12 km). Nicméně to je za a) nemocnice dost bídná a za b) aktuálně řeší obrovský nedostatek sester i lékařů a rušení lůžek (oficiálně 26, neoficiálně až pět desítek). Pokud by mi nebylo dobře a měla bych si vybrat, zda pojedu autobusem (auto nemaje) 20 min do Mělníka nebo 40 do mnohem kvalitnější Bulovky, vyberu si jednoznačně Prahu. A myslím, že tenhle problém má kdekdo z okresu. Navíc v celém okrese není dětská ani zubní pohotovost, to je další problém.

0/0
29.1.2015 23:26

P88e23t19r 38S55p36á94l59e14n36ý 3565687249598

Myslím, že špatná úvaha. Pokud přijedete busem, tak je váš stav v podstatě dobrý a odsedíte několik hodin v čekárně a pak vás někdo zpruzeny vykopne, protože právě takoví lidé dělají fronty, kteří jezdí kam chtějí, ne kam patří. Radši bych jel do menší nemocnice. Samozřejmě když je mi hodně zle, volam sanitu a ta rozhodne, kam to bude.

+1/−1
30.1.2015 5:57
Foto

L11u87c74i45e 79V93o89n89d84r70á22k45o95v60á 7750833593600

To je právě omyl. Na Bulovce velmi často končili lidé, které na Mělníku vyhodili. Podruhé už samozřejmě vyrazili do Prahy rovnou. Krásným příklam byl zážitek mého kolegy. Na štědrý den sloužil na Bulovce denní, rozjela se tehdy chřipka, odbavili jsme nespočet schvácených febrilních lidí s dýchacími potížemi. Milý kolega dojel večer domů a našel ženu v podobném stavu. "Patřil" do Mělníka, ženu tedy odvezl na místní internu a poprosil, zda by se na ní nepodívali. Reakce : "To si děláte srandu? " Sebral ženu a vyrazil s ní zpět do práce.

0/0
30.1.2015 9:17

P19e57t91r 63S84p47á88l74e22n59ý 3165607199718

To je chyba jednotlivce v Mělníku, ne systému. Chřipku musí zvládnout okresní nemocnice. Otázkou do jiné diskuze je, jestli na to má místo.

0/0
30.1.2015 9:39

J21a28k36u25b 91S51e50m23e77r39á43d 2647456201871

pokud prijedete busem, tak je vas stav v podstate dobry? 8-o ono v buse se da jet i s 40 horeckou si predstavte

0/0
30.1.2015 10:02

P18e48t74r 50S36p43á62l69e45n97ý 3365987329328

Horečka 40 je důvod, abyste vynechal nemocnici ve vašem městě, jel někam jinam čekat do řady a pak si ještě stěžoval, že jste čekal dlouho ne?

0/0
30.1.2015 10:35

P70e83t10r 68S32p49á87l29e63n81ý 3425987229448

To, o čem se bavíme, je situace,kdy se paní podle mylné představy, že se ji na Bulovce dostane lepší akutní péče o běžný problém, rozhodne vynechat nejbližší nemocnici a jede tam, kam se jí zachce. Ta bližší nemocnice je potom k čemu? Personál na Bulovce pak musí řešit stížnosti od pacientů, kteří čekali dlouho, protože se pacienti rozhodli, že si skočí zrovna tam. V Mělníku je prázdno, takže zredukujeme ještě místa, na Bulovce je personál přetažený a nas*any a pacienti taky nas*ani, ze musí dlouho cekat. Qui bono? Kdbyby lidi používali hlavu a aspoň trochu se orientovali ve zdravotní péči, tak jak se např. umí starat o auto či mobil, bylo by všem o mnoho lépe.

0/0
30.1.2015 10:56
Foto

L34u21c44i77e 94V70o49n31d79r31á67k28o75v26á 7100233783240

Ano, lidé opravdu často jedou, kam se jim zachce. Tepličáci se například,  často i v dost špatném stavu sami dopraví na emergency v Ústí s vědomím, že erzeta by je odvezla do Teplic na internu. Divit se jim v nejmenším nelze, ani ti Ústečáci se nediví.

+1/−1
30.1.2015 11:34

P69e96t66r 19S21p64á68l28e74n18ý 3795527119478

Ano, to není ojedinělý případ, některé ústavy jsou objížděny zdaleka. Ale pak si nemohu stěžovat. Institut spádové nemocnice, ambulance byl zrušen, každý může tam, kam chce. Ale pak musí počítat, že skončí na Bulovce na chodbě. Čímž se paradoxně zhoršuje i ta péče na Bulovce, protože je málo času, místa, zvýšený stres personálu, zhoršená dostupnost vyšetření.

0/0
30.1.2015 12:39

L24u97c86i13a97n 24P64a97p21a36z15i14a97n 5824287171965

Proč nemocnice rušily za  éry vlády pravice po česku svá lůzková oddělení na minimum lůžek? Je kapitalismus pro lidi nebo ne? Kde kapitalisté udělali chybu?

+5/−2
29.1.2015 22:52

P95a63v65e82l 21S30o54b95o74t80k37a 5600384

Je třeba oddělit zrno od plev. Kdo na to má, nečeká, kdo na to nemá, tak tomu alespoň nebudeme muset platit důchod.

0/−2
29.1.2015 23:18

V65a21š13e91k 20Ř95í73h97a 2743643268812

Problém je v líných doktorech. V ničem jiném

0/−4
29.1.2015 22:52

L93u67c93i55a66n 57P90a68p13a81z69i81a40n 5264127331465

Doktoři čarují s lůžky? Opravdu?

+1/0
29.1.2015 22:53

V25a12š44e53k 24Ř61í34h76a 2463533628952

Nemocnice, kterým šéfují doktoři si sami rušily lůžka, která se jim dle jejich argumentace nevyplácela. Tohle je výsledek.

+2/0
29.1.2015 22:57

V93á13c52l69a19v 22K54o89h79o92u85t 8697654822974

To dělali hlavně kvůli svým platům, bez ohledy k pacientům. Každému normálnímu člověku muselo být přece jasné že to je totální nesmysl. Taktéž se mi nelíbí že lékaři jsou nebo požívají status státní zaměstnanec, ale platí se ze zdravotního pojištění. Neměl by takové to lékaře ze státních nemocnic platit stát? To by potom peněz na léčení lidí bylo dost. Nejvíce prostředků se spotřebuje právě na platy lékařů.

+2/0
30.1.2015 0:14

T62o21m32á17š 23K13o25c44o47u23r57e56k 3521914210236

Lékaři (ČLK, LOK) byli poti rušení akutních lůžek, o tom bylo rozhodnuto na úrovni Ministerstva zdravotnictví, krajů a zdravotních pojišťoven.

Lékař statut státního zaměstnance nemá, jen ti, co jsou součást IZS.

Uvádíte nepravdivé informace a konfabulujete.

0/0
30.1.2015 18:30

L42u39c44i36a45n 25P29a43p32a97z79i75a15n 5884897631445

Obvykle dnes doktorům šéfují manažeři, které si dosadí zřizovatel. A zřizovatele zajímá zisk a minimalizace nákladů za každou cenu, teď hned. Operativní zálohy vždy snižují ziskovost, ale pokud najednou vypukne epidemie či jiná pohroma, není problém vše uvést v chod. Pokud je vše na doraz ať kapacitně co se týče prostoru, postelí, tak i pracovní síly, při sebemenším výkyvu směrem k potřebě, je najednou problém, se kterým si kapitalismus neví rady.

0/0
30.1.2015 0:38

A68l47e16n79a 69V63á42l81k79o45v56á 9157950199515

líných ? no než doktor pacienta  vyšetří, při příjmu vypíše dokumentaci máte to tak na hodinu....a to se mu opravdu věnuje, slouží-li dva lékaři, přičemž jeden slouží lůžka, jipky atd. a druhý má ambulance je to k po....

+1/0
29.1.2015 23:21

H39o26n73z71a 84Z30e80m87a79n 6778868952105

A máte představu kolik hodin průměrný doktor odpracuje navíc nad rámec svého úvazku na službách? Problém není v lenosti ale v počtu doktorů.

+1/0
29.1.2015 23:33

P24a24v77l80i47n12a 31H59a96m70p95l29o64v55a 7651118509282

Houby kvuli zruseni regulacnich poplatku. Uz se to proste zacina sypat. Je to dlouhodoba zalezitost. Znam pripady, kdy se lide nechteli dostat do spadovych nemocnic sveho bydliste, tak se radeji nechali odvest do Prahy ci krajskeho mesta. Jestli neco zacina jit do kopru, tak jsou to spadove nemocnice.

0/0
29.1.2015 22:48

V43a29š98e91k 79Ř21í78h33a 2183893168972

Tady se snad mluví o pohotovosti, a ta se platí stále. Tak klídek.

0/0
29.1.2015 22:53

P77e21t11r 91P64i77s27k10a18c36e50k 1653588781718

Myslim ze pres den se nic nedoplaci.

0/0
30.1.2015 8:12

J49a35k32u19b 91S60e23m41e39r98á73d 2957436601471

nemluvi se o pohotovosti, takze klidek :-)

0/0
30.1.2015 10:03

M19a50r47t27i46n86a 38M58o56u86d88r49á 7350773506819

Tož to jsme to dopracovali.... Děkujeme, milí politici, obvykle papežštější než papež...

+5/0
29.1.2015 22:10

M91i70l83o38š 66K59o21l44m57a51n 6876903987142

Je to zadarmo, tak proč bychom si nedopřáli návštěvu obvoďáka, pár dní v nemocnici, nechat se odvést na vyšetření rychlou... Mně stačila první věta o nárůstu o 30% nemocných.

0/−4
29.1.2015 22:17

T64o84m69á18š 62B53í32l96ý 2405610987

Jak zadarmo, vy jste také zřejmě podlehl tomuto bludu. Vy si snad neplatíte zdravotní a sociální pojištění 8-o8-o8-o

+7/0
29.1.2015 22:28

J87a15n 72P14r31o63v84a52z20n34í69k 6658204650271

No, pokud platíte stejně, pokud tu službu využíváte nebo ne, dalo by se v určité teoretické rovině říct, že to zadarmo doopravdy je.

0/−4
29.1.2015 22:31

M78a63r88t78i36n27a 24M97o44u10d57r36á 7730843956319

Platím a vůbec nic nečerpám. Až budu potřebovat, chcípnu na chodbě. Už se na to těším....

+5/0
29.1.2015 22:37

T61o31m83á44š 62B79í81l58ý 2635820287

Tak zrovna ty paláce si pojišťovny postavily za od nás a zaměstnavatelů vybrané peníze. A nebyly určitě zadarmo :-/

+3/0
29.1.2015 22:42

L94u81c11i10a27n 97P37a82p66a85z74i44a29n 5344257921765

Ty paláce stavěly, proto pravice si přála 28 zdravotních pojišťoven. To si klepal na hlavu kde kdo, ale lidem z ODS to onehdy připadalo výborné. Stačila by jako kdysi jen jedna. Pak by těch paláců bylo mnohem méně. Liberalismus je velmi často smrtícím jedem zdravému rozumu. A zákony byly přijímány politiky, které jsme si zvolili. Takže příště jít k volbám  a volit jen ty strany, které nejvíce hájí zdravý rozum. A pokud žádnou takovou nevidíte, je třeba se zorganizovat a založit si takovou.

+2/0
30.1.2015 0:42

J13a49r86o17m19í75r 43V90í34t 2683947261420

Není to zadarmo! Je to hrazené z pojištění a v souladu s Ústavou.

+4/0
29.1.2015 22:34

F14i44l73i47p 41N49e79s26p39o40r 8908834957137

Jak muze byt lekar nemocnice zaroven jeste poslancem? "Jeee, na parlamentni schuzi neprijdu protoze zrovna budu operovat." :-)

+2/0
29.1.2015 22:01

T63o92m11á77š 75B14í47l38ý 2395670347

Spíš naopak,

podívejte se do minulosti, kolik lékařů se nám dalo na politiku a drží se jí jako Helvetská víra;-)

+6/0
29.1.2015 22:29

A27d78a60m 23B19e87r61n49a74r61d 3484127903216

Před několika roky jsem to viděl v USA, říkal jsem si, to se u nás nemůže stát. A hele, jak rychle se učíme.

+5/0
29.1.2015 21:45

P13e64t17r 46H36e92r45m12a10n 6492728909623

vozte to do nemocnice Brandýs nad Labem, tam si s tím poradí:-(

+1/0
29.1.2015 21:43

A48n13n65a 96M43a93c20h50a58č14o23v22á 2336818934748

Na jaře se to zlepší. To už bezdomáči budou moci být venku. Teď se zašijí do špitálu, vždyť to mají zadara.

+2/−2
29.1.2015 21:29

J40i61r12i 24S97o98u36p47a55l 1764244235536

Ano, něco se změnilo. Změnilo se vnímání části populace. Číslo 155 používají k dosažení komfortního transportu a přednostního ošetření. Bohužel se stalo normálním a každodenním jevem, že záchranku volají lidé se zvýšenou teplotou a bolestí v krku, lidé, kteří od večera mají průjem zvýšenou teplotu, lidé, které rozbolelo koleno a nebo mají vyrážku. Chápu, že laik neví, co je a co není závažné, ale zdá se mi, že došlo k výraznému posunu. Dříve se s chřipkou šlo pod peřinu a pil se čaj. Průjem a zvracení mi maminka léčila černým čajem a dietou, popřípadě mi ordinovala (nebyla zdravotník) živočišné uhlí a nebo Endiaron. Dnes řada i mladých lidí volá tísňovou linku 155. Nejen, že se tím zbytečně přetěžují lidé pracující ve zdravotnictví, ale kvůli těmto "banalitám" je méně času na skutečně vážné případy. Proč to tak je nevím, ale mohlo by to být proto, že zdravotníci z nějakého důvodu tyto lidi nemohou do "rychlé" odmítnout posadit a všechny je do nemocnic odvezou. Tam potom teprve dochází k tomu, že všichni takto "nemocní" jsou odesláni domů. Ale to až po tom, co došlo k tomu, že je tým záchranářů s houkající sirénou odvezl do nemocnice a co tam byli odborně vyšetřeni. Takto nemocný pacient potom zabere stejně času na transport a vyšetření jako nemocný s infarktem a nebo po úrazu. Proč jsou do nemocnic dováženi lidé, kteří evidentně a od prvního okamžiku nemají jinou diagnozu než opilství a patří zcela jistě jinam než do nemocnice, proč jsou na příjmová oddělení dováženi lidé s dvoudenními obtížemi typu škrabání v krku a kašel, kteří od pohledu mohou sami dojít do nejbližší nemocnice aniž by hrozilo cokoli jim a nebo ostatním? Proč potřebuje člověk s bolestmi hlavy, který je chodící a hlava ho bolí dva dny volat 155? To sám nevím.

+15/−2
29.1.2015 21:24

A65n56d27r65e20j 51O67l72e47k92s96a 3385821837131

Proč si myslíte, že dispečerky a posádky záchranek jsou blbci?

+4/0
29.1.2015 21:39

J53i74r65i 55S20o67u69p84a13l 1174924375486

Nemyslím. Naopak, jejich práce si vážím. Jen vyjadřuji pocit, že lidé využívají číslo 155 častěji a u banálnějších stavů než tomu bylo dříve. Proč to tak je nevím. Možná je to jen můj dojem z toho, co vidím kolem sebe a nic se nezměnilo. Dispečerky, dispečeři a posádky za tenhle stav nemohou. Oni dělají to, co po nich systém vyžaduje, stejně jako to dělají další zdravotníci v nemocnicích. To, že roste počet výjezdů a akutních vyšetření nemusí znamenat, že lidé více stonají, může to být a to je můj pocit, tím, že lidé využívají linku 155 k řešení stavů, které by mohli řešit jinak. Návštěvou praktického lékaře, návštěvou LSPP a nebo tím, že zůstanou pár dní pod peřinou.

+3/0
29.1.2015 21:52
Foto

L76u53c13i23e 37V74o30n83d57r50á68k28o74v35á 7610163793710

Žluté taxi. Za zneužití se neplatí, tak co. Lidé jsou prostě jen vychcaní.

0/0
30.1.2015 9:20

V44á40c83l18a78v 19K94o27h33o98u66t 8567214192624

No to je hodně nadszené. Neříkám že ve vašem přispěvku není pravda, je. Ale to zneužití ve většině případů není. A pokud se to snad stane lidem kteří žijí ůplně sami, tak to chce trochu tolerance. Bolest, vysoká horečka, totální vysílení z chřipky nebo průjmu, dokáže v samotě pacientovi pěkně zamotat hlavu. Setkal jsem se z mnoha lékaři kteří porozumnění mají. Ale většina je těch, kteří pacienty berou jako materiál, a ne jako lidi. Je akce srdce jde, není akce, konec jedem. A vlídné slovo takové blízké a kamarádské, soucitnost, je jako několik pilulek dobré nálady. A hodně nemocí je ze stresu a špatné nálady.

+5/0
29.1.2015 21:48

J34i23r94i 22S53o70u80p71a12l 1404464895356

Nemyslím, že je to nadsazené. Je pochopitelné, že staří lidé, lidé jinak vážně nemocní (kteří mají jiné vážné choroby) a nebo naopak rodiče s malými dětmi záchranku zavolají. Ale volají ji také lidé, kteří mají dlouhodobé bolesti páteře a po příchodu z práce je "chytnou záda". Je určitě nutné brát každého jako speciální případ a ne každý s horečkou se může vyležet sám. Já jen říkám, že takový pocit a zkušenosti mám. Proč se to děje nevím. Samozřejmě drtivá většina lidí s banalitou nevolá 155, to by se systém zhroutil okamžitě. Ale banalit je více a více.

+2/0
29.1.2015 21:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.