Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahou začnou jezdit nové tramvaje ForCity, s klimatizací i internetem

V novém kabátu začnou od května jezdit po Praze tramvaje 15T ForCity. Vylepšená tramvaj dostane nové barvy zvenku a plastové sedačky i klimatizaci a wifi uvnitř. Úpravou ale projdou i brzdy, což pomůže tomu, aby tramvaj při jízdě po kolejích neskřípala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K49a77r62e12l 36D47r17d36a 6813235867699

14T se vracejí do provozu. Podle Metra koncem ledna 2015.

  Tady na Technetu probírali v roce 2009 pražské tramvaje a jejich koleje. Neskutečné. Praha má provedení tratí z dob koňky. Užívá speciální ojedinělé drahé kolejnice, což prodražuje opravy. Tramvaje v Praze mají speciální drobnější kola. Obojí nezvládá váhu, rychlost a provoz současných tramvají. Koleje se rychle ničí. Hrozí vykolejení.

  Pro kopce v Barrandově a Troji byly 14T objednány se 3 (resp. 6) motory. Ve Vratislavi mají jen 2. Takže pražské 14T jsou těžší a ničení kolejí bylo hozeno nejprve na ně. Ve skutečnosti je to problém všech pražských tramvají. Proto asi začal DPP nyní blbnout s mazacím vozem.

  Praha stála před politickým rozhodnutím, zda draze rekonstruovat komplet celou tramvajovou dopravu k zlosti Pražanů a bez viditelného výsledku nebo upřednostnit zavádění nových bezbariérových tramvají. Zvolila politicky líbivější druhou variantu a to za cenu, že bude třeba pražské tratě neustále více a draze opravovat.

  Což v praxi vypadá tak, že v rámci levné a bezpečné dopravy je ideální se držet T3. To je z kategorie neuvěřitelných příběhů, ne? ;-D

http://tinyurl.com/mn74k73

http://tinyurl.com/mzyg7e8

0/0
31.1.2015 9:06

J27i11ř15í 78K12r44e95j10č64í33k 2257898794206

Zase páté přes deváté, jak je vašim dobrým zvykem... ;-D

14T se do provozu nevracejí, na výjimku jezdí tři kusy a to vybrané nejméně poškozené.

Kolejnice se už hezkou řádku let zpět používají standardní drážní S49 a tramvajové NT1 a B1.

Menší kola mají z pochopitelných důvodů všechny NP tramvaje, to nemá nic společného s Prahou.

Že je Wroclaw rovinatá a nepotřebuje plnou trakci je její věc, v Praze máme kvůli stoupáním i přes 80 promile u naprosto všech vozů plnou trakci a není důvod od toho kvůli jednomu typu vozu ustupovat.

Tratě se neopravují více a draze, logicky se musí opravovat postupně všechny. Všechno kolem nás totiž stárne, víme ?

Odkazované články jsou standardně hystericky bulvární, ale co byste taky čekal, že...

+1/0
31.1.2015 10:03

K10a53r79e80l 80D90r92d54a 6233365287489

Jako vždy, popřeny všechny podstatné informace na slovo vzatým odborníkem. ;-D

  14T byly překontrolovány v počtu 40 ks, 3 vyhověly provozu, první šla v říjnu na opravu do Škodovky. Koncem ledna 2015 končí kontrola všech 60 ks... Čekám, že další půjdou do provozu a že se rozjede jejich oprava. 14T podle všeho ale nejsou hlavní ničitelé kolejí, jak se obecně tvrdí.

  (Text také popisuje závadu podvozku. Skutečně je řeč o vozovém rámu?)

  NT1 mají být předražené koleje z Třince. Přikládám text, který v zásadě říká to samé, co se Vám nezdá v textu z Technetu. NT1 má jen Československo. Je tam i popis kol tramvají v Praze. (Ve smyslu "nejblbější".)

  S49 jsou o otevřeném kolejovém svršku. V Praze teprve od roku 2010. Kolejnice mají být o 30% levnější než NT1. Jízda je klidnější a méně hlučná. A to o 2 dB během dne a o 4 dB v noci. (Předpokládám 3 dB = "polovina"). Viz "bulvární článek" z Technetu. 

  Je to tedy otřes. DPP bude prosazovat otevřený kolejový svršek všude v Praze, kde to jen trochu bude možné. NT1 budou určeny jen do dlažby a centra. Vracím se tedy k Olšanské, jako příkladu, jak lze městský charakter ulic pražskými "železničními" tramvajemi zcela zahlušit a vytvořit hrozivé bariéry všude tam, kde se tramvajovému provozu zalíbí Prahu zničit. :-P

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010031701

http://technet.idnes.cz/poslechnete-si-nejtissi-tramvajovou-trat-v-praze-vice-hluku-nadelaji-auta-kolem-gfe-/tec_technika.aspx?c=A100620_201010_tec_technika_rja

0/0
1.2.2015 14:04

J54i92ř14í 12K61r80e47j63č16í47k 2727828104916

Už se bych se opakoval, tak jen krátce - 14T bylo do konce roku překontrolováno všech 57 kusů, u všech zjištěn poškozen vozový rám (nikoliv podvozek), tři nejméně poškozené kusy byly schváleny do zkušebního provozu a jsou monitorovány, jeden kus zkušebně opravován v MOVO Plzeň, po dokončení bude rozhodnuto co s dalšími.

Kolejový svršek samozřejmě částečně poškozuje vše, co po něm jezdí, včetně individuální dopravy, vozy s pevnými podvozky suverénně nejvíc.

NT1 nejsou předražené, jen logicky dražší než nejvíc používané (díky drahám) S49, které se ale v centrech měst nedají použít. NT1 konkrétně má opravdu asi jen ČR, žlábkové kolejnice obdobných typů se ale používají i jinde ve světě.

Olšanskou už jsme spolu několikrát "řešili", zaplatí-li MČ trávu nebo jiný povrch, může je mít, nicméně drama o "hrozivých barierách" vytváříte jen vy...

0/0
1.2.2015 19:33

M51a17r70t57i96n 96P89i12š86t17o37r25a 8838808826729

Když se 15T objevily, zklamal mě malý pokrok ve snížení hlučnosti a otřesů. To už asi žádný facelift nenapraví.

Teprve nedávno jsem si uvědomil další nepříjemnost - souprava je o pár metrů delší, takže na některé zastávky se 2 nevejdou. A když vejdou, tak trasa běhu od jedné k druhé je srovnatelná s délkou celé cesty.

Je tam hodně místa zmařeno vepředu a v každém kloubu. Konstruktér sice bude tvrdit, že to jinak nejde, ale z pohledu uživatele je to na nic.

0/0
30.1.2015 16:28

J87i77ř59í 62K88r12e94j61č71í43k 2527268144626

Vůz 15T je přibližně stejně dlouhá jako souprava vozů T6 nebo vůz KT8, ten rozdíl je v centimetrech, nikoliv v metrech.

Rozdíl je pouze v umístění dveří, ale vidíte to na můj vkus moc dramaticky

0/0
31.1.2015 10:08

J80i95ř80í 88K49r85e82j64č39í31k 2577518164956

Vůz 15T je přibližně stejně dlouhý... ;-)

0/0
31.1.2015 10:08

M73a45r96t65i79n 42P58i93š33t46o12r48a 8218198856639

Porovnávám se soupravou dvou T3. A dvou ve stanici. Dle http://www.forcitytram.cz/zakladni-informace/ je rozdíl 7 m. Bude to o něco míň kvůli mezerám, ale zanedbatelné to není.

0/0
31.1.2015 13:05

J53i73ř97í 33K36r40e44j93č40í96k 2887338484376

15T má 31,4 metru, 2x T6 31,4 m, KT8 31,2 m, 2x T3 30,2 m.

Fakt tam těch 7 metrů nevidim...

0/0
31.1.2015 14:59

R15o46b95i97n 86P36e45t85r45á70k 6134851720431

Klimatizace a plastové sedačky, to je paráda.

+3/0
30.1.2015 8:18

K86a11r73e73l 78D75r76d83a 6533815697429

Nevěděl by tady někdo stav rozkladu 14T? Už si mohu najet s vozíkem pro železný šrot? Přijde mi neskutečné, že Prahu brázdí bariérové obstarožní T3 a ve vozovně hnije 60 nových tramvají. Praha je bohaté a hloupé město. Správný Pražan nechá nové Porsche v garáži a raději jezdí Spartakem či 1000 MB, protože jsou to historicky nejlepší auta od Škodovky. ;-D

  Není cesta jak 14T vrátit do oběhu?

0/−4
30.1.2015 7:23

T12o34m81á53š 35Ž55i94t41n64ý 6521230311581

Opravit jistě jdou. Je to jen popraskaný podvozek. Rozebrat, posvařovat... a doufat že to neprdne  znova ;-D. Jen se - pokud vím - řeší záruka a to kdo to zaplatí.

Myslím že je v plánu prodat to s nástupem 15T nějakým soudruhům na východ...

+2/0
30.1.2015 8:19

A50l67e10x17a39n32d25r 53K72o60s30t92k23a 8382548346434

Pokud to mezitím řádně nehlídají, tak nebude CO prodávat. Šikulkové s vozíčky dovedou ukrást neskutečná množství kovu z velmi nepřístupných míst.

0/0
30.1.2015 8:51

K61a63r27e76l 39D77r12d31a 6573605517299

Tak já to od Hudečka poslouchal celé. Odborníci z provozu dali dobrozdání, že 15T Praha nepotřebuje a že jejich nákup je volovina protože T3 jsou mnohem levnější, Pražanům "smraďochům" stačí, jejich údržba je levná a další T3 se dají pohodlně vyrábět z "náhradních dílů" v dílnách DPP, které jinak nemají do čeho píchnout. A když tedy už Praha k té smůle 15T objednala a nelze to zrušit, že je třeba zajistit dodávku 1 a 2 vozových souprav. Protože 3 vozy jsou zbytečný luxus. ;-D

  A když se tedy nelze zbavit 15T, zbavme se alespoň 14T. Protože T3 jsou poklad, rodinné stříbro a nelze na ně sáhnout. A Hudeček konal.

  Počítám, že 14T opravíme za peníze Pražanů tak za 10 mil. na soupravu a pak je s velkou slávou "výhodných úspor" prodáme do Rigy či Kyjeva za 550 tis. za soupravu.

  Tak spíš sonduji, zda se na tomto názoru něco nezměnilo... ;-)

0/0
30.1.2015 11:52

J57i20ř55í 27K60r28e74j11č94í94k 2597378804826

Podvozek popraskaný není, praskliny jsou na vozovém rámu, což se ve spolupráci s výrobcem řeší.

V záruce už dávno nejsou a prodej je sice v plánu, ale otázkou je, kdo by si takovej krám koupil...

0/0
30.1.2015 11:53

K44a20r71e38l 83D76r34d83a 6153735197529

Pokud se opraví, mohou 14T v pohodě do ulic, nebo je problém s poškozováním kolejí? Z důvodu bezbariérové MHD je rád uvidím v provozu. Jejich prodej bude o velké ztrátě. Mám ale pocit, že těch důvodů pro jejich stažení bylo víc. Jsou dobře provozuschopné v Praze nebo je lépe na ně zapomenout?

0/0
30.1.2015 13:30

J21i88ř96í 85K80r71e72j34č24í49k 2747748614196

Poškozovat koleje budou dál, to se opravou rámu neodstraní.

Nejlepší řešení by byl jejich odprodej, ale bohužel se obávám, že vzhledem k jejich pověsti je nikdo chtít nebude...

0/0
30.1.2015 21:11

K78a33r47e65l 13D88r95d55a 6433915597299

Tragické, fandové šrotu tady bouřlivě fandí T3, když tedy zrovínka nejedou do práce T-36. Bylo by třeba lidi od tramvají hlídat, zda po nocích neprojíždí 15T diamantem či sprejem. Bacha na ně! ;-D

  Kdo nezažil, neuvěří. Tramvajáci ordinují Praze veterány. ;-)

0/−2
30.1.2015 7:08

M76a74r94e73k 14H81r18u18b17y 6857142181238

jeste chvili budou c DPP takhle pokracovat a nekdo prijede v T-72 ;-):-P

+1/0
30.1.2015 9:39
Foto

M87a63r56t68i93n 45Š95u75b73r96t 1105451494695

No jo, ale když náklady na opravy a údržbu 14T s nejistým výsledkem jsou tak vysoké, že by při snaze je opravit a držet v provozu také brzy nemuselo jezdit nic, bo by na to nebylo...

+2/−1
30.1.2015 10:40

K54a14r35e61l 93D97r38d49a 6453925667539

Stačí škrtnout tratě Na Dědinu, na Háje, přes Opletalku a Václavák... a můžeme investovat do oprav. Budeme mít na to. ;-)

  Pokud tedy senioři na Petřinách demonstrují, že musí mít metro i tramvaje současně, a k tomu žádají vrtulníky a pár zlatých cihel do každé rodiny. ;-D

  Mám aktuální zprávu z Motola. Metro má tady být prokletí. Ta nemocnice se záměrně ukrývala v kopcích, aby sem dorazili jen pacienti, co ji skutečně potřebují. Nyní čekají katastrofu, protože senioři z Prahy 6 si sem metrem budou pohodlně pořád rodinné výlety. Očekávají nárůst pacientů o 30%, kteří jejich péči nepotřebují. Ambulance to prý položí.

  Krásy MHD. Jeden neví, co dřív škrtnout. ;-D

0/−1
30.1.2015 11:26

B12a92r29b38o51r25a 34L49a85n49č56o62v52á 3122761936387

Pardon ale k Čemu v tramvajích WiFi? Stejne to má každý v mobilu už ne? Na trase Praha Ostrava to chápu..když člověk potřebuje pracovat na počítači, ale tady?

+2/−2
30.1.2015 6:26

R64a21d87o60s52l40a98v 82K61l92a65u27d29a 5574518384322

To je pochopitelně pro žáky a studenty. Po přihlášení se budou zavaleni reklamami od jisté nejmenované francouzské firmy.

0/0
30.1.2015 6:54
Foto

P80a16v96e53l 93K17u77l15a 7578725198918

Přesně, wifi zbytečná

0/−2
30.1.2015 6:55

L77i92b59o61r 29M55o89h32o68u31t 3666907148332

Přece jde o to,co nejvíc utratit,jako za OpenCard,Trojský most,Prahu Olympijskou,betonové květináče,tunely Blanka,pronájem magistrátu atd...

0/0
30.1.2015 7:36

R30o40b71i23n 32P66e66t93r53á73k 6354501200521

jo, ale někdo má tak drahý nebo omezený datový tarif, že wifi zdarma rozhodně uvítá.

0/0
30.1.2015 8:20

V10a44š82e19k 76Ř69í60h38a 2223513608592

Totálně vyhozené peníze.

+1/−4
29.1.2015 23:07

M17i31r35o84s21l23a52v 48H87a61š58p31l 9861239245839

U tramvají ForCity bych spíš uvítal předělání vnitřku, aby se tam dalo stát a třeba i vystupovat najednou (zlatá T4).

Wifi může bát pro někoho, kdo jede z Řep na Žižkov zajímavá.

Ale klimatizaci při otevírání dveří každé 2 minuty považuju za dost podivný nápad.

0/−7
29.1.2015 23:02
Foto

P48a84v36e78l 45F46r31u34m48e57r24t 5437724907288

Nikde jinde (mimo ČR) to za podivný nápad nepovažují. Naštěstí někdo konečně dostal rozum a alespoň v Praze přestaneme být snad posledním skanzenem v Evropě (a to jak střední i západní), který kupuje nová vozidla bez klimatizace.

A že by třeba v takové Vídni nebo Budapešti měly tramvaje nějak výrazně delší mezistaniční úseky než u nás si nemyslím a o rozdílném klimatu už nemůže být vůbec řeč. :-)

Ale jinak mírnou předělávku vnitřku (třeba vyházení pár kusů sedaček, obzvlášť v posledním článku, kde není vůbec žádná plošina ke stání) bych taky bral.

+6/0
29.1.2015 23:20

A29l61e72x59a45n68d68r 62K21o97s70t63k48a 8842618316634

Wifina je vcelku zbytečná, protože kdo pracuje s tabletem či velkým smartphonem, ten nje stejně připojen a představa, že si v tramvaji někdo vytáhne notebook je dost divná. Klimatizace: nejde o to, vzduch uvnitř vozu uchladuit, ale aby to co je nasáváno dovnitř nemělo v létě 60C. (což v opravdu teplé dny má, jak je vzduch "tažen" přes rozpálenou tmavou střechu. A sedačky, kdo nejel neuvěří, ale ty pseudodřevěné fakt šileně kloužou.

+1/0
30.1.2015 7:18

M75i89c36h25a81l 23Š69á98r10k45a 5622988199746

Tyhle tramvaje se mi líběj, ale lepší by byly jednoduché sedačky, protože na stání tam moc místa není (i když proti Porsche je to jak tělocvična) a sedačky trošku sklopit, jinak se z nich hrozně sjíždí :)

0/−1
29.1.2015 23:01

M96a43t38ú68š 24B63e78n25a79k 9328244792733

Tú oranžovú si mohli odpustiť, v čiernej bola krajšia, vypadala agresívne;-)

+1/0
29.1.2015 23:01

M81a82r48t86i36n 59Š87a96f10á90ř 8146788584887

Je dobře, že tam k těm předraženým tunelům a mostům budou mít i luxusní tramvaje. Vždyť se jim na to celý národ rád složí. Hlavně si na to rádi vzpomenou ti kdo musejí luxusně cestovat denně vláčky luxusní motorové řady 810 a 814. O těch krásných pantografech řady 451,2 ani nemluvím. Je hezké, že alespoň někde se na lidi myslí. ;-)

+2/−7
29.1.2015 22:49

V45a67š32e98k 22Ř87í95h66a 2153553918162

No jo pragocentrismu se už

Asi nezbavíme

0/0
29.1.2015 23:09

M76i60r20o14s10l11a48v 87G26r61o57s36s48m30a76n95n 8512349894

Děkujeme. Ale platí si to Praha.

+1/0
29.1.2015 23:46

R64a73d42e57k 56T32o12m91a77s25e76k 5913940298595

Jste nespokojený? Přestěhujte se do Prahy. Zde život nemůže být růžovější.

0/0
30.1.2015 10:32

P21e46t89r 86P13o76s20p11í29c15h74a71l 7738664297702

Klimatizace? Pecka! Wi-fi? proč ne? V dnešní době spousta lidí používá smartphony velice hojně a často a proto taky většina lidí má na telefonu nastaveno - připojit k nejbližší volné wifi - hlavně z důvodu usory dat, protože ti co umí používat smartphone a nemají ho jen na okrasu vědí, že žere data neustále na pozadí, takže když se mi na 30 minut ráno, cestou do školy zapne free internet jedině za to poděkuji a abych reagoval nepřímo na jednoho z vás - fce vyhledat spojení není o tom, že bych nevěděl jak se tam dostanu většinou, ale spíš od toho , že vím přesně kdy tam dorazím, kdy můžu dát sraz a nebo, kde se dá cesta urychlit např. v neděli, kde to lépe navazuje. Pokud Smartphone nepouzivate, nekazte to ostatnim. No a o turistech třeba nemluvim to je jasné.

+10/−2
29.1.2015 21:42

K63a31r12e50l 35J43a13r63o80s97l19a70v 72P48r68o62c16h87á19z40k15a 7646306222544

Díky, dobrá zpráva. Ale co bych uvítal já:

Inteligentní tlačítka na otevírání a zavírání dveří. Za současné praxe řidič v půlce nástupu a výstupu spustí reklamu "NEVYSTUPUJTE ..." a tím pádem zablokuje všechna dveřní tlačítka. Pokud tramvaj stojící v zastávce s otevřenými dveřmi v tom okamžiku doběhnete stisknutí tlačítka Vám nepomůže, je zablokované. Máte jedinou šanci doběhnout až k frontě která se shromáždila před nejbližšími otevřenými dveřmi a zařadit se do fronty za ostatní čekající až na ně přijde řada na nástup do vozu. Od doby kdy jezdí tramvaje načas +2 minuty, v okamžiku kdy řidič přijede do kontrolního bodu a má takzvaně najeto tak ve stanici zastaví, často otevře třeba i všechny dveře a ponechá je otevřené dokořán bez ohledu na počasí až do času povoleného odjezdu. Máme mírné zimy, přesto bych se často zvedl a tlačítkem dveře zavřel protože průvan bývá někdy velmi nepříjemný. Totéž by mohl samozřejmě udělat i řidič. Dveře by nebyly do odjezdu blokovány. Když by se objevil zájemce, prostě by si dveře tlačítkem zase otevřel. Mimochodem vnitřní dveře mezi jednotlivými částmi tramvaje, které lze vidět už u starých motorových vozů z dvacátých let minulého století by také nebyly tak špatný nápad. I kontrolní teploměry v jednotlivých částech vlaku vyvedené na diplej u řidiče, který je jinak naprosto odtržený od informací jak se asi mohou cestující v odděleném prostoru v mrazu nebo naopak vedru cítit.

Kamerový záznam pravého boku vozu zachycující projíždění aut tehdy kdy vůz stojí v zastávce bez nástupního ostrúvku s otevřenými dveřmi. Kamerový záznam levého boku vozu zachycující vozidla předjíždějící tramvaj vlevo. Propojení obou kamerových záznamů na dispečink.

Výrazná červená světla na zadním čele vozu naznačující, že kolem vozu stojícího v zastávce bez nástupního ostrůvku s otevřenými dveřmi nelze projíždět anipojedné straně.

+5/0
29.1.2015 20:57

B72r23o51n81i60s37l34a58v 53G23a70b92r78y34š 6775434360

Buďte rád, že nejste v Pardubicích. V některých vozech tlačítka sice jsou, ale jen tak pro okrasu. Tam fouká pokaždé, když vůz zastaví na zastávce.

0/0
29.1.2015 21:35
Foto

M15a15r67t48i37n 79Š46u21b65r84t 1575871644975

Když to má řidič zapnuté, tak se právě zavírají automaticky kterékoli z dveří samy, kdykoli jimi už nějaký čas neprojde žádný člověk. A pokud tramvaj dále stojí v zastávce, tak by měly být takové dveře dále odblokované. Řidič bude těžko na panelu klikat, které už zavřít a které ne, takže dokud se někde nastupuje, odblokované jsou všechny. A zavírají se právě proto, aby ve voze nebyla zima a nebyly otevřené všechny. Ale právě v první půlce si stěžujete na tu zavírací automatiku, kterou lidé neradi, protože se dveře zavírají samy poměrně brzo. Takže to řada řidičů vypíná, aby se dveře nezavíraly automaticky, což má ale zase za následek, že jsou na kontrolním bodu zase občas celé otevřené ;-).

0/−1
29.1.2015 22:10

L10i89b95o62r 29M60o81h30o69u84t 3226287358972

Vážený pane,pokud víte co je to selský rozum,pokuste se ho použít.Průvan někdy udělá víc než klima,blokování dveří a oddělení částí vozu opět dveřmi je nesmysl-byly by stále otevřené,- a řidič aby hlídal jestli je mezi cestujícími příjemná teplota ve voze-spadl jste snad z višně nebo jste nesamostatný a nemyslící možná i neschopný vlastního myšlení a úsudku?Zlatá doba  kdy tramvaje měly střešní poklopy a otvírací /velká/ okna a vyhřívané sedačky.Vyhlašuju STOP rozmazleným ..lům.

0/−3
29.1.2015 22:19

V69i37k63t41o96r 78Š58e25d54i15v44ý 8436151690946

No to je mi nápadů, hned je vidět, že jste hlava otevřená. 

A teď mi ještě povězte, proč by se měli v dispečinku dívat na auta jedoucí podél tramvaje?

0/0
29.1.2015 22:26

J52i76ř69í 88K24r69e13j81č70í57k 2817548844446

Nadjetí o 2 minuty se v reálu nevyskytuje nikdy, nové tramvaje mají dveřní automat, který ale řidiči kvůli častým stížnostem cestujících na přivírání do dveří nepoužívají.

Teploměry v jednotlivých částech vozu jsou, ale jelikož nastavenou teplotu hlídá automaticky termostat, tak je případná regulace řidičem zcela zbytečná.

Stejně zbytečný (a nelegální) by byl záznam projíždějících aut, výrazná světla na zadním čele jsou.

0/0
30.1.2015 12:02

V47á51c37l31a25v 90K84o49h83o44u89t 8277844552214

Všechno ale mohou pokazit sedící bezdomovci a nevábný jejich oder.  Jinak vítám, samozřejmě ten internet je dobrý bonus. Ale záleží taky kolik těchto nových tramvají bude, a na kolik linek budou nasazeny.

+1/0
29.1.2015 20:10

M27i18c51h38a20l 37M66a54l91a83t 6251341728792

Nevábný odér po bezdomovcích je cítit ještě týden potom co na sedadle seděli. Hlavně na těch polstrovaných. Ještě že v té nové tramvaji jsou staré dobré komunistické plastové sedadla, protože ty nové polstrované jsou jeden velký humus. Hlavně po bezdomovcích. Ještě že v MHD už nejezdím.

+1/−1
29.1.2015 20:14

M71i77c34h88a66l 27M66a30l60a78t 6131741848672

Tak teď už nebudeme sto let za ostatními zeměmi ale jen 50? A za čínou 1000.

0/−9
29.1.2015 20:05

J91i53ř71í 35M42a59c27h 3736841809436

MHD jezdím jen občas, ale i tak chválím.

+5/−1
29.1.2015 19:29

Š19i84m81o38n41-74E60r75i14c72h 22J91e95l88í93n67e95k 5560722343453

Jo v Barceloně to tak mají v metru, na nástupišti 35, ve voze 18 ;-)

0/0
29.1.2015 19:28

G51a98b62r48i21e88l 90H23o62r96t92e53n 9551569423834

Ještě bych poprostil tlumiče dopředného zrychlení. Měl jsem možnost si tramvaj "projet" a vím, že není jednoduché to uhlídat, ale jako cestující bych ocenil, kdyby to bylo řešeno nějakým zajištěním.:-)

0/0
29.1.2015 19:22

A90n29n13a 52Č97e80r93m79á60k75o46v48á 1905305266214

to bylo určitě to pravé ořechové, do čeho DP musel vrazit prachy;-D

+1/−3
29.1.2015 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.