Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahou začnou jezdit nové tramvaje ForCity, s klimatizací i internetem

V novém kabátu začnou od května jezdit po Praze tramvaje 15T ForCity. Vylepšená tramvaj dostane nové barvy zvenku a plastové sedačky i klimatizaci a wifi uvnitř. Úpravou ale projdou i brzdy, což pomůže tomu, aby tramvaj při jízdě po kolejích neskřípala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K11a22r38e78l 58D39r61d19a 6283445937219

14T se vracejí do provozu. Podle Metra koncem ledna 2015.

  Tady na Technetu probírali v roce 2009 pražské tramvaje a jejich koleje. Neskutečné. Praha má provedení tratí z dob koňky. Užívá speciální ojedinělé drahé kolejnice, což prodražuje opravy. Tramvaje v Praze mají speciální drobnější kola. Obojí nezvládá váhu, rychlost a provoz současných tramvají. Koleje se rychle ničí. Hrozí vykolejení.

  Pro kopce v Barrandově a Troji byly 14T objednány se 3 (resp. 6) motory. Ve Vratislavi mají jen 2. Takže pražské 14T jsou těžší a ničení kolejí bylo hozeno nejprve na ně. Ve skutečnosti je to problém všech pražských tramvají. Proto asi začal DPP nyní blbnout s mazacím vozem.

  Praha stála před politickým rozhodnutím, zda draze rekonstruovat komplet celou tramvajovou dopravu k zlosti Pražanů a bez viditelného výsledku nebo upřednostnit zavádění nových bezbariérových tramvají. Zvolila politicky líbivější druhou variantu a to za cenu, že bude třeba pražské tratě neustále více a draze opravovat.

  Což v praxi vypadá tak, že v rámci levné a bezpečné dopravy je ideální se držet T3. To je z kategorie neuvěřitelných příběhů, ne? ;-D

http://tinyurl.com/mn74k73

http://tinyurl.com/mzyg7e8

0/0
31.1.2015 9:06

J71i93ř68í 75K92r76e47j18č36í75k 2777968634486

Zase páté přes deváté, jak je vašim dobrým zvykem... ;-D

14T se do provozu nevracejí, na výjimku jezdí tři kusy a to vybrané nejméně poškozené.

Kolejnice se už hezkou řádku let zpět používají standardní drážní S49 a tramvajové NT1 a B1.

Menší kola mají z pochopitelných důvodů všechny NP tramvaje, to nemá nic společného s Prahou.

Že je Wroclaw rovinatá a nepotřebuje plnou trakci je její věc, v Praze máme kvůli stoupáním i přes 80 promile u naprosto všech vozů plnou trakci a není důvod od toho kvůli jednomu typu vozu ustupovat.

Tratě se neopravují více a draze, logicky se musí opravovat postupně všechny. Všechno kolem nás totiž stárne, víme ?

Odkazované články jsou standardně hystericky bulvární, ale co byste taky čekal, že...

+1/0
31.1.2015 10:03

K74a29r50e21l 90D15r54d63a 6833865807279

Jako vždy, popřeny všechny podstatné informace na slovo vzatým odborníkem. ;-D

  14T byly překontrolovány v počtu 40 ks, 3 vyhověly provozu, první šla v říjnu na opravu do Škodovky. Koncem ledna 2015 končí kontrola všech 60 ks... Čekám, že další půjdou do provozu a že se rozjede jejich oprava. 14T podle všeho ale nejsou hlavní ničitelé kolejí, jak se obecně tvrdí.

  (Text také popisuje závadu podvozku. Skutečně je řeč o vozovém rámu?)

  NT1 mají být předražené koleje z Třince. Přikládám text, který v zásadě říká to samé, co se Vám nezdá v textu z Technetu. NT1 má jen Československo. Je tam i popis kol tramvají v Praze. (Ve smyslu "nejblbější".)

  S49 jsou o otevřeném kolejovém svršku. V Praze teprve od roku 2010. Kolejnice mají být o 30% levnější než NT1. Jízda je klidnější a méně hlučná. A to o 2 dB během dne a o 4 dB v noci. (Předpokládám 3 dB = "polovina"). Viz "bulvární článek" z Technetu. 

  Je to tedy otřes. DPP bude prosazovat otevřený kolejový svršek všude v Praze, kde to jen trochu bude možné. NT1 budou určeny jen do dlažby a centra. Vracím se tedy k Olšanské, jako příkladu, jak lze městský charakter ulic pražskými "železničními" tramvajemi zcela zahlušit a vytvořit hrozivé bariéry všude tam, kde se tramvajovému provozu zalíbí Prahu zničit. :-P

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010031701

http://technet.idnes.cz/poslechnete-si-nejtissi-tramvajovou-trat-v-praze-vice-hluku-nadelaji-auta-kolem-gfe-/tec_technika.aspx?c=A100620_201010_tec_technika_rja

0/0
1.2.2015 14:04

J97i40ř16í 56K94r51e62j30č47í15k 2507568434166

Už se bych se opakoval, tak jen krátce - 14T bylo do konce roku překontrolováno všech 57 kusů, u všech zjištěn poškozen vozový rám (nikoliv podvozek), tři nejméně poškozené kusy byly schváleny do zkušebního provozu a jsou monitorovány, jeden kus zkušebně opravován v MOVO Plzeň, po dokončení bude rozhodnuto co s dalšími.

Kolejový svršek samozřejmě částečně poškozuje vše, co po něm jezdí, včetně individuální dopravy, vozy s pevnými podvozky suverénně nejvíc.

NT1 nejsou předražené, jen logicky dražší než nejvíc používané (díky drahám) S49, které se ale v centrech měst nedají použít. NT1 konkrétně má opravdu asi jen ČR, žlábkové kolejnice obdobných typů se ale používají i jinde ve světě.

Olšanskou už jsme spolu několikrát "řešili", zaplatí-li MČ trávu nebo jiný povrch, může je mít, nicméně drama o "hrozivých barierách" vytváříte jen vy...

0/0
1.2.2015 19:33
Foto

M85a38r48t35i44n 40P25i19š64t42o67r17a 8528888666189

Když se 15T objevily, zklamal mě malý pokrok ve snížení hlučnosti a otřesů. To už asi žádný facelift nenapraví.

Teprve nedávno jsem si uvědomil další nepříjemnost - souprava je o pár metrů delší, takže na některé zastávky se 2 nevejdou. A když vejdou, tak trasa běhu od jedné k druhé je srovnatelná s délkou celé cesty.

Je tam hodně místa zmařeno vepředu a v každém kloubu. Konstruktér sice bude tvrdit, že to jinak nejde, ale z pohledu uživatele je to na nic.

0/0
30.1.2015 16:28

J20i81ř94í 75K77r16e11j79č79í35k 2437428104686

Vůz 15T je přibližně stejně dlouhá jako souprava vozů T6 nebo vůz KT8, ten rozdíl je v centimetrech, nikoliv v metrech.

Rozdíl je pouze v umístění dveří, ale vidíte to na můj vkus moc dramaticky

0/0
31.1.2015 10:08

J77i92ř76í 84K28r25e24j58č52í49k 2127878744726

Vůz 15T je přibližně stejně dlouhý... ;-)

0/0
31.1.2015 10:08
Foto

M87a87r98t73i63n 39P94i68š61t67o37r78a 8378688546199

Porovnávám se soupravou dvou T3. A dvou ve stanici. Dle http://www.forcitytram.cz/zakladni-informace/ je rozdíl 7 m. Bude to o něco míň kvůli mezerám, ale zanedbatelné to není.

0/0
31.1.2015 13:05

J95i81ř19í 94K64r73e39j66č69í50k 2927608394546

15T má 31,4 metru, 2x T6 31,4 m, KT8 31,2 m, 2x T3 30,2 m.

Fakt tam těch 7 metrů nevidim...

0/0
31.1.2015 14:59

R72o89b40i37n 90P90e35t69r77á70k 6734181410191

Klimatizace a plastové sedačky, to je paráda.

+3/0
30.1.2015 8:18

K57a48r86e55l 13D42r53d29a 6783795187249

Nevěděl by tady někdo stav rozkladu 14T? Už si mohu najet s vozíkem pro železný šrot? Přijde mi neskutečné, že Prahu brázdí bariérové obstarožní T3 a ve vozovně hnije 60 nových tramvají. Praha je bohaté a hloupé město. Správný Pražan nechá nové Porsche v garáži a raději jezdí Spartakem či 1000 MB, protože jsou to historicky nejlepší auta od Škodovky. ;-D

  Není cesta jak 14T vrátit do oběhu?

0/−4
30.1.2015 7:23

T57o42m14á23š 45Ž43i39t17n93ý 6461470101771

Opravit jistě jdou. Je to jen popraskaný podvozek. Rozebrat, posvařovat... a doufat že to neprdne  znova ;-D. Jen se - pokud vím - řeší záruka a to kdo to zaplatí.

Myslím že je v plánu prodat to s nástupem 15T nějakým soudruhům na východ...

+2/0
30.1.2015 8:19

A62l82e36x14a47n31d56r 42K30o18s30t62k47a 8572958116524

Pokud to mezitím řádně nehlídají, tak nebude CO prodávat. Šikulkové s vozíčky dovedou ukrást neskutečná množství kovu z velmi nepřístupných míst.

0/0
30.1.2015 8:51

K21a60r29e75l 43D92r65d64a 6343395777349

Tak já to od Hudečka poslouchal celé. Odborníci z provozu dali dobrozdání, že 15T Praha nepotřebuje a že jejich nákup je volovina protože T3 jsou mnohem levnější, Pražanům "smraďochům" stačí, jejich údržba je levná a další T3 se dají pohodlně vyrábět z "náhradních dílů" v dílnách DPP, které jinak nemají do čeho píchnout. A když tedy už Praha k té smůle 15T objednala a nelze to zrušit, že je třeba zajistit dodávku 1 a 2 vozových souprav. Protože 3 vozy jsou zbytečný luxus. ;-D

  A když se tedy nelze zbavit 15T, zbavme se alespoň 14T. Protože T3 jsou poklad, rodinné stříbro a nelze na ně sáhnout. A Hudeček konal.

  Počítám, že 14T opravíme za peníze Pražanů tak za 10 mil. na soupravu a pak je s velkou slávou "výhodných úspor" prodáme do Rigy či Kyjeva za 550 tis. za soupravu.

  Tak spíš sonduji, zda se na tomto názoru něco nezměnilo... ;-)

0/0
30.1.2015 11:52

J24i20ř11í 86K77r49e58j26č25í40k 2577608814376

Podvozek popraskaný není, praskliny jsou na vozovém rámu, což se ve spolupráci s výrobcem řeší.

V záruce už dávno nejsou a prodej je sice v plánu, ale otázkou je, kdo by si takovej krám koupil...

0/0
30.1.2015 11:53

K33a82r59e97l 85D43r15d50a 6353865797119

Pokud se opraví, mohou 14T v pohodě do ulic, nebo je problém s poškozováním kolejí? Z důvodu bezbariérové MHD je rád uvidím v provozu. Jejich prodej bude o velké ztrátě. Mám ale pocit, že těch důvodů pro jejich stažení bylo víc. Jsou dobře provozuschopné v Praze nebo je lépe na ně zapomenout?

0/0
30.1.2015 13:30

J29i89ř70í 48K23r91e77j18č15í97k 2297758684176

Poškozovat koleje budou dál, to se opravou rámu neodstraní.

Nejlepší řešení by byl jejich odprodej, ale bohužel se obávám, že vzhledem k jejich pověsti je nikdo chtít nebude...

0/0
30.1.2015 21:11

K46a83r37e80l 13D67r93d15a 6693815147369

Tragické, fandové šrotu tady bouřlivě fandí T3, když tedy zrovínka nejedou do práce T-36. Bylo by třeba lidi od tramvají hlídat, zda po nocích neprojíždí 15T diamantem či sprejem. Bacha na ně! ;-D

  Kdo nezažil, neuvěří. Tramvajáci ordinují Praze veterány. ;-)

0/−2
30.1.2015 7:08

M53a44r28e73k 83H24r16u75b30y 6687552751268

jeste chvili budou c DPP takhle pokracovat a nekdo prijede v T-72 ;-):-P

+1/0
30.1.2015 9:39
Foto

M65a82r73t31i34n 63Š83u38b78r95t 1315231544825

No jo, ale když náklady na opravy a údržbu 14T s nejistým výsledkem jsou tak vysoké, že by při snaze je opravit a držet v provozu také brzy nemuselo jezdit nic, bo by na to nebylo...

+2/−1
30.1.2015 10:40

K22a17r23e30l 87D43r85d48a 6423895417239

Stačí škrtnout tratě Na Dědinu, na Háje, přes Opletalku a Václavák... a můžeme investovat do oprav. Budeme mít na to. ;-)

  Pokud tedy senioři na Petřinách demonstrují, že musí mít metro i tramvaje současně, a k tomu žádají vrtulníky a pár zlatých cihel do každé rodiny. ;-D

  Mám aktuální zprávu z Motola. Metro má tady být prokletí. Ta nemocnice se záměrně ukrývala v kopcích, aby sem dorazili jen pacienti, co ji skutečně potřebují. Nyní čekají katastrofu, protože senioři z Prahy 6 si sem metrem budou pohodlně pořád rodinné výlety. Očekávají nárůst pacientů o 30%, kteří jejich péči nepotřebují. Ambulance to prý položí.

  Krásy MHD. Jeden neví, co dřív škrtnout. ;-D

0/−1
30.1.2015 11:26

B15a68r91b85o77r37a 60L63a46n84č30o83v44á 3272301966737

Pardon ale k Čemu v tramvajích WiFi? Stejne to má každý v mobilu už ne? Na trase Praha Ostrava to chápu..když člověk potřebuje pracovat na počítači, ale tady?

+2/−2
30.1.2015 6:26

R48a95d59o39s40l93a68v 16K47l67a41u39d27a 5494838894212

To je pochopitelně pro žáky a studenty. Po přihlášení se budou zavaleni reklamami od jisté nejmenované francouzské firmy.

0/0
30.1.2015 6:54

P58a24v45e91l 27K92u61l90a 7468375858398

Přesně, wifi zbytečná

0/−2
30.1.2015 6:55

L69i22b88o73r 93M92o80h83o74u74t 3336787398692

Přece jde o to,co nejvíc utratit,jako za OpenCard,Trojský most,Prahu Olympijskou,betonové květináče,tunely Blanka,pronájem magistrátu atd...

0/0
30.1.2015 7:36

R28o33b29i44n 46P93e33t68r16á60k 6804311120961

jo, ale někdo má tak drahý nebo omezený datový tarif, že wifi zdarma rozhodně uvítá.

0/0
30.1.2015 8:20

V47a92š65e81k 76Ř61í96h29a 2503523558892

Totálně vyhozené peníze.

+1/−4
29.1.2015 23:07

M18i36r83o49s22l23a86v 33H43a67š26p91l 9491459615119

U tramvají ForCity bych spíš uvítal předělání vnitřku, aby se tam dalo stát a třeba i vystupovat najednou (zlatá T4).

Wifi může bát pro někoho, kdo jede z Řep na Žižkov zajímavá.

Ale klimatizaci při otevírání dveří každé 2 minuty považuju za dost podivný nápad.

0/−7
29.1.2015 23:02
Foto

P16a37v91e72l 89F83r45u80m18e50r12t 5777724987818

Nikde jinde (mimo ČR) to za podivný nápad nepovažují. Naštěstí někdo konečně dostal rozum a alespoň v Praze přestaneme být snad posledním skanzenem v Evropě (a to jak střední i západní), který kupuje nová vozidla bez klimatizace.

A že by třeba v takové Vídni nebo Budapešti měly tramvaje nějak výrazně delší mezistaniční úseky než u nás si nemyslím a o rozdílném klimatu už nemůže být vůbec řeč. :-)

Ale jinak mírnou předělávku vnitřku (třeba vyházení pár kusů sedaček, obzvlášť v posledním článku, kde není vůbec žádná plošina ke stání) bych taky bral.

+6/0
29.1.2015 23:20

A75l88e55x84a95n83d65r 47K67o43s78t63k79a 8752738416414

Wifina je vcelku zbytečná, protože kdo pracuje s tabletem či velkým smartphonem, ten nje stejně připojen a představa, že si v tramvaji někdo vytáhne notebook je dost divná. Klimatizace: nejde o to, vzduch uvnitř vozu uchladuit, ale aby to co je nasáváno dovnitř nemělo v létě 60C. (což v opravdu teplé dny má, jak je vzduch "tažen" přes rozpálenou tmavou střechu. A sedačky, kdo nejel neuvěří, ale ty pseudodřevěné fakt šileně kloužou.

+1/0
30.1.2015 7:18

M98i94c22h22a60l 82Š10á34r89k13a 5412718219196

Tyhle tramvaje se mi líběj, ale lepší by byly jednoduché sedačky, protože na stání tam moc místa není (i když proti Porsche je to jak tělocvična) a sedačky trošku sklopit, jinak se z nich hrozně sjíždí :)

0/−1
29.1.2015 23:01

M59a43t84ú50š 13B93e59n65a26k 9508884342383

Tú oranžovú si mohli odpustiť, v čiernej bola krajšia, vypadala agresívne;-)

+1/0
29.1.2015 23:01

M20a29r65t14i44n 18Š69a77f77á86ř 8686258154557

Je dobře, že tam k těm předraženým tunelům a mostům budou mít i luxusní tramvaje. Vždyť se jim na to celý národ rád složí. Hlavně si na to rádi vzpomenou ti kdo musejí luxusně cestovat denně vláčky luxusní motorové řady 810 a 814. O těch krásných pantografech řady 451,2 ani nemluvím. Je hezké, že alespoň někde se na lidi myslí. ;-)

+2/−7
29.1.2015 22:49

V60a16š80e34k 75Ř56í33h29a 2293943358692

No jo pragocentrismu se už

Asi nezbavíme

0/0
29.1.2015 23:09

M47i81r43o77s71l32a35v 53G88r14o34s97s95m63a50n41n 8812569254

Děkujeme. Ale platí si to Praha.

+1/0
29.1.2015 23:46

R34a97d48e97k 58T45o25m23a76s14e90k 5983700788745

Jste nespokojený? Přestěhujte se do Prahy. Zde život nemůže být růžovější.

0/0
30.1.2015 10:32

P69e87t43r 98P25o45s88p61í65c56h81a82l 7378214167912

Klimatizace? Pecka! Wi-fi? proč ne? V dnešní době spousta lidí používá smartphony velice hojně a často a proto taky většina lidí má na telefonu nastaveno - připojit k nejbližší volné wifi - hlavně z důvodu usory dat, protože ti co umí používat smartphone a nemají ho jen na okrasu vědí, že žere data neustále na pozadí, takže když se mi na 30 minut ráno, cestou do školy zapne free internet jedině za to poděkuji a abych reagoval nepřímo na jednoho z vás - fce vyhledat spojení není o tom, že bych nevěděl jak se tam dostanu většinou, ale spíš od toho , že vím přesně kdy tam dorazím, kdy můžu dát sraz a nebo, kde se dá cesta urychlit např. v neděli, kde to lépe navazuje. Pokud Smartphone nepouzivate, nekazte to ostatnim. No a o turistech třeba nemluvim to je jasné.

+10/−2
29.1.2015 21:42

K47a72r78e10l 71J97a82r83o42s55l19a58v 48P97r15o62c29h31á92z61k96a 7816406782454

Díky, dobrá zpráva. Ale co bych uvítal já:

Inteligentní tlačítka na otevírání a zavírání dveří. Za současné praxe řidič v půlce nástupu a výstupu spustí reklamu "NEVYSTUPUJTE ..." a tím pádem zablokuje všechna dveřní tlačítka. Pokud tramvaj stojící v zastávce s otevřenými dveřmi v tom okamžiku doběhnete stisknutí tlačítka Vám nepomůže, je zablokované. Máte jedinou šanci doběhnout až k frontě která se shromáždila před nejbližšími otevřenými dveřmi a zařadit se do fronty za ostatní čekající až na ně přijde řada na nástup do vozu. Od doby kdy jezdí tramvaje načas +2 minuty, v okamžiku kdy řidič přijede do kontrolního bodu a má takzvaně najeto tak ve stanici zastaví, často otevře třeba i všechny dveře a ponechá je otevřené dokořán bez ohledu na počasí až do času povoleného odjezdu. Máme mírné zimy, přesto bych se často zvedl a tlačítkem dveře zavřel protože průvan bývá někdy velmi nepříjemný. Totéž by mohl samozřejmě udělat i řidič. Dveře by nebyly do odjezdu blokovány. Když by se objevil zájemce, prostě by si dveře tlačítkem zase otevřel. Mimochodem vnitřní dveře mezi jednotlivými částmi tramvaje, které lze vidět už u starých motorových vozů z dvacátých let minulého století by také nebyly tak špatný nápad. I kontrolní teploměry v jednotlivých částech vlaku vyvedené na diplej u řidiče, který je jinak naprosto odtržený od informací jak se asi mohou cestující v odděleném prostoru v mrazu nebo naopak vedru cítit.

Kamerový záznam pravého boku vozu zachycující projíždění aut tehdy kdy vůz stojí v zastávce bez nástupního ostrúvku s otevřenými dveřmi. Kamerový záznam levého boku vozu zachycující vozidla předjíždějící tramvaj vlevo. Propojení obou kamerových záznamů na dispečink.

Výrazná červená světla na zadním čele vozu naznačující, že kolem vozu stojícího v zastávce bez nástupního ostrůvku s otevřenými dveřmi nelze projíždět anipojedné straně.

+5/0
29.1.2015 20:57
Foto

B46r81o50n76i61s87l12a70v 22G52a35b90r77y12š 2702149581

Buďte rád, že nejste v Pardubicích. V některých vozech tlačítka sice jsou, ale jen tak pro okrasu. Tam fouká pokaždé, když vůz zastaví na zastávce.

0/0
29.1.2015 21:35
Foto

M66a69r36t40i22n 67Š51u28b63r15t 1285531934655

Když to má řidič zapnuté, tak se právě zavírají automaticky kterékoli z dveří samy, kdykoli jimi už nějaký čas neprojde žádný člověk. A pokud tramvaj dále stojí v zastávce, tak by měly být takové dveře dále odblokované. Řidič bude těžko na panelu klikat, které už zavřít a které ne, takže dokud se někde nastupuje, odblokované jsou všechny. A zavírají se právě proto, aby ve voze nebyla zima a nebyly otevřené všechny. Ale právě v první půlce si stěžujete na tu zavírací automatiku, kterou lidé neradi, protože se dveře zavírají samy poměrně brzo. Takže to řada řidičů vypíná, aby se dveře nezavíraly automaticky, což má ale zase za následek, že jsou na kontrolním bodu zase občas celé otevřené ;-).

0/−1
29.1.2015 22:10

L41i98b64o35r 26M41o17h79o67u17t 3866357548782

Vážený pane,pokud víte co je to selský rozum,pokuste se ho použít.Průvan někdy udělá víc než klima,blokování dveří a oddělení částí vozu opět dveřmi je nesmysl-byly by stále otevřené,- a řidič aby hlídal jestli je mezi cestujícími příjemná teplota ve voze-spadl jste snad z višně nebo jste nesamostatný a nemyslící možná i neschopný vlastního myšlení a úsudku?Zlatá doba  kdy tramvaje měly střešní poklopy a otvírací /velká/ okna a vyhřívané sedačky.Vyhlašuju STOP rozmazleným ..lům.

0/−3
29.1.2015 22:19

V70i50k28t31o56r 48Š24e70d51i14v33ý 8246981570976

No to je mi nápadů, hned je vidět, že jste hlava otevřená. 

A teď mi ještě povězte, proč by se měli v dispečinku dívat na auta jedoucí podél tramvaje?

0/0
29.1.2015 22:26

J81i82ř27í 28K86r93e90j23č76í54k 2727518864116

Nadjetí o 2 minuty se v reálu nevyskytuje nikdy, nové tramvaje mají dveřní automat, který ale řidiči kvůli častým stížnostem cestujících na přivírání do dveří nepoužívají.

Teploměry v jednotlivých částech vozu jsou, ale jelikož nastavenou teplotu hlídá automaticky termostat, tak je případná regulace řidičem zcela zbytečná.

Stejně zbytečný (a nelegální) by byl záznam projíždějících aut, výrazná světla na zadním čele jsou.

0/0
30.1.2015 12:02

V29á53c85l22a72v 56K22o85h95o95u54t 8507694562604

Všechno ale mohou pokazit sedící bezdomovci a nevábný jejich oder.  Jinak vítám, samozřejmě ten internet je dobrý bonus. Ale záleží taky kolik těchto nových tramvají bude, a na kolik linek budou nasazeny.

+1/0
29.1.2015 20:10

M11i11c42h58a80l 84M33a69l17a66t 6841791378512

Nevábný odér po bezdomovcích je cítit ještě týden potom co na sedadle seděli. Hlavně na těch polstrovaných. Ještě že v té nové tramvaji jsou staré dobré komunistické plastové sedadla, protože ty nové polstrované jsou jeden velký humus. Hlavně po bezdomovcích. Ještě že v MHD už nejezdím.

+1/−1
29.1.2015 20:14

M75i83c96h37a68l 32M60a47l11a36t 6111851948862

Tak teď už nebudeme sto let za ostatními zeměmi ale jen 50? A za čínou 1000.

0/−9
29.1.2015 20:05

J30i72ř46í 33M43a62c75h 3526391919156

MHD jezdím jen občas, ale i tak chválím.

+5/−1
29.1.2015 19:29

Š26i95m83o77n55-87E76r84i44c29h 21J57e23l10í34n10e63k 5100152573943

Jo v Barceloně to tak mají v metru, na nástupišti 35, ve voze 18 ;-)

0/0
29.1.2015 19:28

G88a46b48r43i30e60l 45H74o74r32t53e14n 9311529353764

Ještě bych poprostil tlumiče dopředného zrychlení. Měl jsem možnost si tramvaj "projet" a vím, že není jednoduché to uhlídat, ale jako cestující bych ocenil, kdyby to bylo řešeno nějakým zajištěním.:-)

0/0
29.1.2015 19:22

A68n55n48a 33Č11e60r66m18á24k33o32v19á 1625225526344

to bylo určitě to pravé ořechové, do čeho DP musel vrazit prachy;-D

+1/−3
29.1.2015 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.