Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahou začnou jezdit nové tramvaje ForCity, s klimatizací i internetem

V novém kabátu začnou od května jezdit po Praze tramvaje 15T ForCity. Vylepšená tramvaj dostane nové barvy zvenku a plastové sedačky i klimatizaci a wifi uvnitř. Úpravou ale projdou i brzdy, což pomůže tomu, aby tramvaj při jízdě po kolejích neskřípala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K61a80r68e29l 18D28r44d55a 6203575307629

14T se vracejí do provozu. Podle Metra koncem ledna 2015.

  Tady na Technetu probírali v roce 2009 pražské tramvaje a jejich koleje. Neskutečné. Praha má provedení tratí z dob koňky. Užívá speciální ojedinělé drahé kolejnice, což prodražuje opravy. Tramvaje v Praze mají speciální drobnější kola. Obojí nezvládá váhu, rychlost a provoz současných tramvají. Koleje se rychle ničí. Hrozí vykolejení.

  Pro kopce v Barrandově a Troji byly 14T objednány se 3 (resp. 6) motory. Ve Vratislavi mají jen 2. Takže pražské 14T jsou těžší a ničení kolejí bylo hozeno nejprve na ně. Ve skutečnosti je to problém všech pražských tramvají. Proto asi začal DPP nyní blbnout s mazacím vozem.

  Praha stála před politickým rozhodnutím, zda draze rekonstruovat komplet celou tramvajovou dopravu k zlosti Pražanů a bez viditelného výsledku nebo upřednostnit zavádění nových bezbariérových tramvají. Zvolila politicky líbivější druhou variantu a to za cenu, že bude třeba pražské tratě neustále více a draze opravovat.

  Což v praxi vypadá tak, že v rámci levné a bezpečné dopravy je ideální se držet T3. To je z kategorie neuvěřitelných příběhů, ne? ;-D

http://tinyurl.com/mn74k73

http://tinyurl.com/mzyg7e8

0/0
31.1.2015 9:06

J80i79ř40í 47K13r65e64j73č16í62k 2707758734166

Zase páté přes deváté, jak je vašim dobrým zvykem... ;-D

14T se do provozu nevracejí, na výjimku jezdí tři kusy a to vybrané nejméně poškozené.

Kolejnice se už hezkou řádku let zpět používají standardní drážní S49 a tramvajové NT1 a B1.

Menší kola mají z pochopitelných důvodů všechny NP tramvaje, to nemá nic společného s Prahou.

Že je Wroclaw rovinatá a nepotřebuje plnou trakci je její věc, v Praze máme kvůli stoupáním i přes 80 promile u naprosto všech vozů plnou trakci a není důvod od toho kvůli jednomu typu vozu ustupovat.

Tratě se neopravují více a draze, logicky se musí opravovat postupně všechny. Všechno kolem nás totiž stárne, víme ?

Odkazované články jsou standardně hystericky bulvární, ale co byste taky čekal, že...

+1/0
31.1.2015 10:03

K31a84r17e52l 20D59r50d51a 6283615417139

Jako vždy, popřeny všechny podstatné informace na slovo vzatým odborníkem. ;-D

  14T byly překontrolovány v počtu 40 ks, 3 vyhověly provozu, první šla v říjnu na opravu do Škodovky. Koncem ledna 2015 končí kontrola všech 60 ks... Čekám, že další půjdou do provozu a že se rozjede jejich oprava. 14T podle všeho ale nejsou hlavní ničitelé kolejí, jak se obecně tvrdí.

  (Text také popisuje závadu podvozku. Skutečně je řeč o vozovém rámu?)

  NT1 mají být předražené koleje z Třince. Přikládám text, který v zásadě říká to samé, co se Vám nezdá v textu z Technetu. NT1 má jen Československo. Je tam i popis kol tramvají v Praze. (Ve smyslu "nejblbější".)

  S49 jsou o otevřeném kolejovém svršku. V Praze teprve od roku 2010. Kolejnice mají být o 30% levnější než NT1. Jízda je klidnější a méně hlučná. A to o 2 dB během dne a o 4 dB v noci. (Předpokládám 3 dB = "polovina"). Viz "bulvární článek" z Technetu. 

  Je to tedy otřes. DPP bude prosazovat otevřený kolejový svršek všude v Praze, kde to jen trochu bude možné. NT1 budou určeny jen do dlažby a centra. Vracím se tedy k Olšanské, jako příkladu, jak lze městský charakter ulic pražskými "železničními" tramvajemi zcela zahlušit a vytvořit hrozivé bariéry všude tam, kde se tramvajovému provozu zalíbí Prahu zničit. :-P

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010031701

http://technet.idnes.cz/poslechnete-si-nejtissi-tramvajovou-trat-v-praze-vice-hluku-nadelaji-auta-kolem-gfe-/tec_technika.aspx?c=A100620_201010_tec_technika_rja

0/0
1.2.2015 14:04

J80i38ř50í 67K86r81e75j44č81í67k 2567858834696

Už se bych se opakoval, tak jen krátce - 14T bylo do konce roku překontrolováno všech 57 kusů, u všech zjištěn poškozen vozový rám (nikoliv podvozek), tři nejméně poškozené kusy byly schváleny do zkušebního provozu a jsou monitorovány, jeden kus zkušebně opravován v MOVO Plzeň, po dokončení bude rozhodnuto co s dalšími.

Kolejový svršek samozřejmě částečně poškozuje vše, co po něm jezdí, včetně individuální dopravy, vozy s pevnými podvozky suverénně nejvíc.

NT1 nejsou předražené, jen logicky dražší než nejvíc používané (díky drahám) S49, které se ale v centrech měst nedají použít. NT1 konkrétně má opravdu asi jen ČR, žlábkové kolejnice obdobných typů se ale používají i jinde ve světě.

Olšanskou už jsme spolu několikrát "řešili", zaplatí-li MČ trávu nebo jiný povrch, může je mít, nicméně drama o "hrozivých barierách" vytváříte jen vy...

0/0
1.2.2015 19:33
Foto

M39a11r92t98i19n 91P55i12š95t59o48r66a 8478698216399

Když se 15T objevily, zklamal mě malý pokrok ve snížení hlučnosti a otřesů. To už asi žádný facelift nenapraví.

Teprve nedávno jsem si uvědomil další nepříjemnost - souprava je o pár metrů delší, takže na některé zastávky se 2 nevejdou. A když vejdou, tak trasa běhu od jedné k druhé je srovnatelná s délkou celé cesty.

Je tam hodně místa zmařeno vepředu a v každém kloubu. Konstruktér sice bude tvrdit, že to jinak nejde, ale z pohledu uživatele je to na nic.

0/0
30.1.2015 16:28

J60i78ř15í 98K84r35e33j47č74í87k 2107388334636

Vůz 15T je přibližně stejně dlouhá jako souprava vozů T6 nebo vůz KT8, ten rozdíl je v centimetrech, nikoliv v metrech.

Rozdíl je pouze v umístění dveří, ale vidíte to na můj vkus moc dramaticky

0/0
31.1.2015 10:08

J38i30ř68í 49K30r49e58j29č51í49k 2567788424906

Vůz 15T je přibližně stejně dlouhý... ;-)

0/0
31.1.2015 10:08
Foto

M28a30r44t15i32n 52P16i76š80t83o84r14a 8778548346309

Porovnávám se soupravou dvou T3. A dvou ve stanici. Dle http://www.forcitytram.cz/zakladni-informace/ je rozdíl 7 m. Bude to o něco míň kvůli mezerám, ale zanedbatelné to není.

0/0
31.1.2015 13:05

J90i27ř77í 41K30r28e97j96č49í71k 2807418364656

15T má 31,4 metru, 2x T6 31,4 m, KT8 31,2 m, 2x T3 30,2 m.

Fakt tam těch 7 metrů nevidim...

0/0
31.1.2015 14:59

R52o16b91i41n 28P54e53t93r16á80k 6564601480831

Klimatizace a plastové sedačky, to je paráda.

+3/0
30.1.2015 8:18

K64a25r71e13l 93D30r57d39a 6103105697109

Nevěděl by tady někdo stav rozkladu 14T? Už si mohu najet s vozíkem pro železný šrot? Přijde mi neskutečné, že Prahu brázdí bariérové obstarožní T3 a ve vozovně hnije 60 nových tramvají. Praha je bohaté a hloupé město. Správný Pražan nechá nové Porsche v garáži a raději jezdí Spartakem či 1000 MB, protože jsou to historicky nejlepší auta od Škodovky. ;-D

  Není cesta jak 14T vrátit do oběhu?

0/−4
30.1.2015 7:23

T31o46m64á59š 70Ž74i49t24n41ý 6771210451351

Opravit jistě jdou. Je to jen popraskaný podvozek. Rozebrat, posvařovat... a doufat že to neprdne  znova ;-D. Jen se - pokud vím - řeší záruka a to kdo to zaplatí.

Myslím že je v plánu prodat to s nástupem 15T nějakým soudruhům na východ...

+2/0
30.1.2015 8:19

A79l76e96x20a95n83d69r 78K24o42s34t10k76a 8462168186224

Pokud to mezitím řádně nehlídají, tak nebude CO prodávat. Šikulkové s vozíčky dovedou ukrást neskutečná množství kovu z velmi nepřístupných míst.

0/0
30.1.2015 8:51

K15a90r71e27l 32D17r38d55a 6203815207349

Tak já to od Hudečka poslouchal celé. Odborníci z provozu dali dobrozdání, že 15T Praha nepotřebuje a že jejich nákup je volovina protože T3 jsou mnohem levnější, Pražanům "smraďochům" stačí, jejich údržba je levná a další T3 se dají pohodlně vyrábět z "náhradních dílů" v dílnách DPP, které jinak nemají do čeho píchnout. A když tedy už Praha k té smůle 15T objednala a nelze to zrušit, že je třeba zajistit dodávku 1 a 2 vozových souprav. Protože 3 vozy jsou zbytečný luxus. ;-D

  A když se tedy nelze zbavit 15T, zbavme se alespoň 14T. Protože T3 jsou poklad, rodinné stříbro a nelze na ně sáhnout. A Hudeček konal.

  Počítám, že 14T opravíme za peníze Pražanů tak za 10 mil. na soupravu a pak je s velkou slávou "výhodných úspor" prodáme do Rigy či Kyjeva za 550 tis. za soupravu.

  Tak spíš sonduji, zda se na tomto názoru něco nezměnilo... ;-)

0/0
30.1.2015 11:52

J51i85ř14í 35K77r24e53j60č29í14k 2267108314176

Podvozek popraskaný není, praskliny jsou na vozovém rámu, což se ve spolupráci s výrobcem řeší.

V záruce už dávno nejsou a prodej je sice v plánu, ale otázkou je, kdo by si takovej krám koupil...

0/0
30.1.2015 11:53

K13a40r59e92l 38D43r16d29a 6723295737179

Pokud se opraví, mohou 14T v pohodě do ulic, nebo je problém s poškozováním kolejí? Z důvodu bezbariérové MHD je rád uvidím v provozu. Jejich prodej bude o velké ztrátě. Mám ale pocit, že těch důvodů pro jejich stažení bylo víc. Jsou dobře provozuschopné v Praze nebo je lépe na ně zapomenout?

0/0
30.1.2015 13:30

J56i68ř67í 63K85r12e58j53č71í56k 2297748984316

Poškozovat koleje budou dál, to se opravou rámu neodstraní.

Nejlepší řešení by byl jejich odprodej, ale bohužel se obávám, že vzhledem k jejich pověsti je nikdo chtít nebude...

0/0
30.1.2015 21:11

K61a57r91e11l 74D70r95d25a 6133975957269

Tragické, fandové šrotu tady bouřlivě fandí T3, když tedy zrovínka nejedou do práce T-36. Bylo by třeba lidi od tramvají hlídat, zda po nocích neprojíždí 15T diamantem či sprejem. Bacha na ně! ;-D

  Kdo nezažil, neuvěří. Tramvajáci ordinují Praze veterány. ;-)

0/−2
30.1.2015 7:08

M52a75r28e31k 22H83r61u69b67y 6837912641278

jeste chvili budou c DPP takhle pokracovat a nekdo prijede v T-72 ;-):-P

+1/0
30.1.2015 9:39
Foto

M23a50r76t45i56n 20Š84u93b17r81t 1575361714535

No jo, ale když náklady na opravy a údržbu 14T s nejistým výsledkem jsou tak vysoké, že by při snaze je opravit a držet v provozu také brzy nemuselo jezdit nic, bo by na to nebylo...

+2/−1
30.1.2015 10:40

K12a21r41e65l 68D67r69d59a 6813355497439

Stačí škrtnout tratě Na Dědinu, na Háje, přes Opletalku a Václavák... a můžeme investovat do oprav. Budeme mít na to. ;-)

  Pokud tedy senioři na Petřinách demonstrují, že musí mít metro i tramvaje současně, a k tomu žádají vrtulníky a pár zlatých cihel do každé rodiny. ;-D

  Mám aktuální zprávu z Motola. Metro má tady být prokletí. Ta nemocnice se záměrně ukrývala v kopcích, aby sem dorazili jen pacienti, co ji skutečně potřebují. Nyní čekají katastrofu, protože senioři z Prahy 6 si sem metrem budou pohodlně pořád rodinné výlety. Očekávají nárůst pacientů o 30%, kteří jejich péči nepotřebují. Ambulance to prý položí.

  Krásy MHD. Jeden neví, co dřív škrtnout. ;-D

0/−1
30.1.2015 11:26

B45a22r38b62o76r64a 37L82a61n30č28o78v55á 3862211316457

Pardon ale k Čemu v tramvajích WiFi? Stejne to má každý v mobilu už ne? Na trase Praha Ostrava to chápu..když člověk potřebuje pracovat na počítači, ale tady?

+2/−2
30.1.2015 6:26

R93a69d94o50s39l58a58v 36K28l32a96u57d62a 5684518944232

To je pochopitelně pro žáky a studenty. Po přihlášení se budou zavaleni reklamami od jisté nejmenované francouzské firmy.

0/0
30.1.2015 6:54
Foto

P74a71v64e53l 14K92u98l87a 7918815918618

Přesně, wifi zbytečná

0/−2
30.1.2015 6:55

L19i81b55o47r 24M86o65h54o92u15t 3636797368582

Přece jde o to,co nejvíc utratit,jako za OpenCard,Trojský most,Prahu Olympijskou,betonové květináče,tunely Blanka,pronájem magistrátu atd...

0/0
30.1.2015 7:36

R41o39b35i97n 61P76e83t42r22á49k 6664911890761

jo, ale někdo má tak drahý nebo omezený datový tarif, že wifi zdarma rozhodně uvítá.

0/0
30.1.2015 8:20

V94a61š47e76k 66Ř73í18h50a 2503193488802

Totálně vyhozené peníze.

+1/−4
29.1.2015 23:07

M85i50r30o68s18l84a26v 54H60a68š62p92l 9291249775769

U tramvají ForCity bych spíš uvítal předělání vnitřku, aby se tam dalo stát a třeba i vystupovat najednou (zlatá T4).

Wifi může bát pro někoho, kdo jede z Řep na Žižkov zajímavá.

Ale klimatizaci při otevírání dveří každé 2 minuty považuju za dost podivný nápad.

0/−7
29.1.2015 23:02
Foto

P69a16v80e32l 95F87r58u40m67e85r23t 5617504907888

Nikde jinde (mimo ČR) to za podivný nápad nepovažují. Naštěstí někdo konečně dostal rozum a alespoň v Praze přestaneme být snad posledním skanzenem v Evropě (a to jak střední i západní), který kupuje nová vozidla bez klimatizace.

A že by třeba v takové Vídni nebo Budapešti měly tramvaje nějak výrazně delší mezistaniční úseky než u nás si nemyslím a o rozdílném klimatu už nemůže být vůbec řeč. :-)

Ale jinak mírnou předělávku vnitřku (třeba vyházení pár kusů sedaček, obzvlášť v posledním článku, kde není vůbec žádná plošina ke stání) bych taky bral.

+6/0
29.1.2015 23:20

A25l58e80x90a42n22d52r 41K80o74s45t26k35a 8972538576514

Wifina je vcelku zbytečná, protože kdo pracuje s tabletem či velkým smartphonem, ten nje stejně připojen a představa, že si v tramvaji někdo vytáhne notebook je dost divná. Klimatizace: nejde o to, vzduch uvnitř vozu uchladuit, ale aby to co je nasáváno dovnitř nemělo v létě 60C. (což v opravdu teplé dny má, jak je vzduch "tažen" přes rozpálenou tmavou střechu. A sedačky, kdo nejel neuvěří, ale ty pseudodřevěné fakt šileně kloužou.

+1/0
30.1.2015 7:18

M95i40c80h44a38l 26Š83á96r90k88a 5112318719636

Tyhle tramvaje se mi líběj, ale lepší by byly jednoduché sedačky, protože na stání tam moc místa není (i když proti Porsche je to jak tělocvična) a sedačky trošku sklopit, jinak se z nich hrozně sjíždí :)

0/−1
29.1.2015 23:01

M13a68t79ú47š 44B48e33n44a64k 9268744982563

Tú oranžovú si mohli odpustiť, v čiernej bola krajšia, vypadala agresívne;-)

+1/0
29.1.2015 23:01

M60a71r32t41i23n 38Š70a65f19á19ř 8536858414957

Je dobře, že tam k těm předraženým tunelům a mostům budou mít i luxusní tramvaje. Vždyť se jim na to celý národ rád složí. Hlavně si na to rádi vzpomenou ti kdo musejí luxusně cestovat denně vláčky luxusní motorové řady 810 a 814. O těch krásných pantografech řady 451,2 ani nemluvím. Je hezké, že alespoň někde se na lidi myslí. ;-)

+2/−7
29.1.2015 22:49

V93a51š32e51k 19Ř19í20h41a 2563553608192

No jo pragocentrismu se už

Asi nezbavíme

0/0
29.1.2015 23:09

M18i27r61o75s64l69a38v 69G32r34o67s57s86m92a10n97n 8922599354

Děkujeme. Ale platí si to Praha.

+1/0
29.1.2015 23:46

R60a12d52e39k 91T41o73m64a89s45e28k 5253760808145

Jste nespokojený? Přestěhujte se do Prahy. Zde život nemůže být růžovější.

0/0
30.1.2015 10:32

P29e53t13r 43P54o83s57p71í72c68h82a74l 7648254187212

Klimatizace? Pecka! Wi-fi? proč ne? V dnešní době spousta lidí používá smartphony velice hojně a často a proto taky většina lidí má na telefonu nastaveno - připojit k nejbližší volné wifi - hlavně z důvodu usory dat, protože ti co umí používat smartphone a nemají ho jen na okrasu vědí, že žere data neustále na pozadí, takže když se mi na 30 minut ráno, cestou do školy zapne free internet jedině za to poděkuji a abych reagoval nepřímo na jednoho z vás - fce vyhledat spojení není o tom, že bych nevěděl jak se tam dostanu většinou, ale spíš od toho , že vím přesně kdy tam dorazím, kdy můžu dát sraz a nebo, kde se dá cesta urychlit např. v neděli, kde to lépe navazuje. Pokud Smartphone nepouzivate, nekazte to ostatnim. No a o turistech třeba nemluvim to je jasné.

+10/−2
29.1.2015 21:42

K47a96r29e98l 17J65a87r69o44s89l14a47v 33P14r19o90c75h81á72z56k94a 7596146512134

Díky, dobrá zpráva. Ale co bych uvítal já:

Inteligentní tlačítka na otevírání a zavírání dveří. Za současné praxe řidič v půlce nástupu a výstupu spustí reklamu "NEVYSTUPUJTE ..." a tím pádem zablokuje všechna dveřní tlačítka. Pokud tramvaj stojící v zastávce s otevřenými dveřmi v tom okamžiku doběhnete stisknutí tlačítka Vám nepomůže, je zablokované. Máte jedinou šanci doběhnout až k frontě která se shromáždila před nejbližšími otevřenými dveřmi a zařadit se do fronty za ostatní čekající až na ně přijde řada na nástup do vozu. Od doby kdy jezdí tramvaje načas +2 minuty, v okamžiku kdy řidič přijede do kontrolního bodu a má takzvaně najeto tak ve stanici zastaví, často otevře třeba i všechny dveře a ponechá je otevřené dokořán bez ohledu na počasí až do času povoleného odjezdu. Máme mírné zimy, přesto bych se často zvedl a tlačítkem dveře zavřel protože průvan bývá někdy velmi nepříjemný. Totéž by mohl samozřejmě udělat i řidič. Dveře by nebyly do odjezdu blokovány. Když by se objevil zájemce, prostě by si dveře tlačítkem zase otevřel. Mimochodem vnitřní dveře mezi jednotlivými částmi tramvaje, které lze vidět už u starých motorových vozů z dvacátých let minulého století by také nebyly tak špatný nápad. I kontrolní teploměry v jednotlivých částech vlaku vyvedené na diplej u řidiče, který je jinak naprosto odtržený od informací jak se asi mohou cestující v odděleném prostoru v mrazu nebo naopak vedru cítit.

Kamerový záznam pravého boku vozu zachycující projíždění aut tehdy kdy vůz stojí v zastávce bez nástupního ostrúvku s otevřenými dveřmi. Kamerový záznam levého boku vozu zachycující vozidla předjíždějící tramvaj vlevo. Propojení obou kamerových záznamů na dispečink.

Výrazná červená světla na zadním čele vozu naznačující, že kolem vozu stojícího v zastávce bez nástupního ostrůvku s otevřenými dveřmi nelze projíždět anipojedné straně.

+5/0
29.1.2015 20:57
Foto

B39r78o69n18i65s19l49a80v 34G79a28b56r80y96š 2632649431

Buďte rád, že nejste v Pardubicích. V některých vozech tlačítka sice jsou, ale jen tak pro okrasu. Tam fouká pokaždé, když vůz zastaví na zastávce.

0/0
29.1.2015 21:35
Foto

M97a64r78t19i48n 68Š58u91b97r81t 1525611264865

Když to má řidič zapnuté, tak se právě zavírají automaticky kterékoli z dveří samy, kdykoli jimi už nějaký čas neprojde žádný člověk. A pokud tramvaj dále stojí v zastávce, tak by měly být takové dveře dále odblokované. Řidič bude těžko na panelu klikat, které už zavřít a které ne, takže dokud se někde nastupuje, odblokované jsou všechny. A zavírají se právě proto, aby ve voze nebyla zima a nebyly otevřené všechny. Ale právě v první půlce si stěžujete na tu zavírací automatiku, kterou lidé neradi, protože se dveře zavírají samy poměrně brzo. Takže to řada řidičů vypíná, aby se dveře nezavíraly automaticky, což má ale zase za následek, že jsou na kontrolním bodu zase občas celé otevřené ;-).

0/−1
29.1.2015 22:10

L91i77b95o76r 85M27o60h77o79u64t 3656987338902

Vážený pane,pokud víte co je to selský rozum,pokuste se ho použít.Průvan někdy udělá víc než klima,blokování dveří a oddělení částí vozu opět dveřmi je nesmysl-byly by stále otevřené,- a řidič aby hlídal jestli je mezi cestujícími příjemná teplota ve voze-spadl jste snad z višně nebo jste nesamostatný a nemyslící možná i neschopný vlastního myšlení a úsudku?Zlatá doba  kdy tramvaje měly střešní poklopy a otvírací /velká/ okna a vyhřívané sedačky.Vyhlašuju STOP rozmazleným ..lům.

0/−3
29.1.2015 22:19

V44i94k84t19o90r 61Š61e48d71i92v90ý 8196211260676

No to je mi nápadů, hned je vidět, že jste hlava otevřená. 

A teď mi ještě povězte, proč by se měli v dispečinku dívat na auta jedoucí podél tramvaje?

0/0
29.1.2015 22:26

J36i95ř29í 17K91r35e77j84č29í76k 2477818304836

Nadjetí o 2 minuty se v reálu nevyskytuje nikdy, nové tramvaje mají dveřní automat, který ale řidiči kvůli častým stížnostem cestujících na přivírání do dveří nepoužívají.

Teploměry v jednotlivých částech vozu jsou, ale jelikož nastavenou teplotu hlídá automaticky termostat, tak je případná regulace řidičem zcela zbytečná.

Stejně zbytečný (a nelegální) by byl záznam projíždějících aut, výrazná světla na zadním čele jsou.

0/0
30.1.2015 12:02

V24á52c49l45a67v 56K13o96h42o70u64t 8357524162124

Všechno ale mohou pokazit sedící bezdomovci a nevábný jejich oder.  Jinak vítám, samozřejmě ten internet je dobrý bonus. Ale záleží taky kolik těchto nových tramvají bude, a na kolik linek budou nasazeny.

+1/0
29.1.2015 20:10

M85i76c16h43a19l 53M67a46l90a40t 6641651208642

Nevábný odér po bezdomovcích je cítit ještě týden potom co na sedadle seděli. Hlavně na těch polstrovaných. Ještě že v té nové tramvaji jsou staré dobré komunistické plastové sedadla, protože ty nové polstrované jsou jeden velký humus. Hlavně po bezdomovcích. Ještě že v MHD už nejezdím.

+1/−1
29.1.2015 20:14

M41i53c78h40a64l 56M49a50l73a52t 6681641398632

Tak teď už nebudeme sto let za ostatními zeměmi ale jen 50? A za čínou 1000.

0/−9
29.1.2015 20:05

J57i52ř65í 81M70a81c43h 3106401489206

MHD jezdím jen občas, ale i tak chválím.

+5/−1
29.1.2015 19:29

Š40i55m16o57n14-12E90r92i41c11h 27J84e94l87í58n61e44k 5120622733543

Jo v Barceloně to tak mají v metru, na nástupišti 35, ve voze 18 ;-)

0/0
29.1.2015 19:28

G23a14b87r48i73e82l 93H37o31r41t22e40n 9301339103434

Ještě bych poprostil tlumiče dopředného zrychlení. Měl jsem možnost si tramvaj "projet" a vím, že není jednoduché to uhlídat, ale jako cestující bych ocenil, kdyby to bylo řešeno nějakým zajištěním.:-)

0/0
29.1.2015 19:22

A92n68n49a 77Č71e96r61m40á67k70o92v21á 1295975976764

to bylo určitě to pravé ořechové, do čeho DP musel vrazit prachy;-D

+1/−3
29.1.2015 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.