Diskuze

Prahou začnou jezdit nové tramvaje ForCity, s klimatizací i internetem

V novém kabátu začnou od května jezdit po Praze tramvaje 15T ForCity. Vylepšená tramvaj dostane nové barvy zvenku a plastové sedačky i klimatizaci a wifi uvnitř. Úpravou ale projdou i brzdy, což pomůže tomu, aby tramvaj při jízdě po kolejích neskřípala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K14a19r87e50l 30D13r98d73a

31. 1. 2015 9:06

14T se vracejí do provozu. Podle Metra koncem ledna 2015.

  Tady na Technetu probírali v roce 2009 pražské tramvaje a jejich koleje. Neskutečné. Praha má provedení tratí z dob koňky. Užívá speciální ojedinělé drahé kolejnice, což prodražuje opravy. Tramvaje v Praze mají speciální drobnější kola. Obojí nezvládá váhu, rychlost a provoz současných tramvají. Koleje se rychle ničí. Hrozí vykolejení.

  Pro kopce v Barrandově a Troji byly 14T objednány se 3 (resp. 6) motory. Ve Vratislavi mají jen 2. Takže pražské 14T jsou těžší a ničení kolejí bylo hozeno nejprve na ně. Ve skutečnosti je to problém všech pražských tramvají. Proto asi začal DPP nyní blbnout s mazacím vozem.

  Praha stála před politickým rozhodnutím, zda draze rekonstruovat komplet celou tramvajovou dopravu k zlosti Pražanů a bez viditelného výsledku nebo upřednostnit zavádění nových bezbariérových tramvají. Zvolila politicky líbivější druhou variantu a to za cenu, že bude třeba pražské tratě neustále více a draze opravovat.

  Což v praxi vypadá tak, že v rámci levné a bezpečné dopravy je ideální se držet T3. To je z kategorie neuvěřitelných příběhů, ne? ;-D

http://tinyurl.com/mn74k73

http://tinyurl.com/mzyg7e8

0 0
možnosti
JK

Zase páté přes deváté, jak je vašim dobrým zvykem... ;-D

14T se do provozu nevracejí, na výjimku jezdí tři kusy a to vybrané nejméně poškozené.

Kolejnice se už hezkou řádku let zpět používají standardní drážní S49 a tramvajové NT1 a B1.

Menší kola mají z pochopitelných důvodů všechny NP tramvaje, to nemá nic společného s Prahou.

Že je Wroclaw rovinatá a nepotřebuje plnou trakci je její věc, v Praze máme kvůli stoupáním i přes 80 promile u naprosto všech vozů plnou trakci a není důvod od toho kvůli jednomu typu vozu ustupovat.

Tratě se neopravují více a draze, logicky se musí opravovat postupně všechny. Všechno kolem nás totiž stárne, víme ?

Odkazované články jsou standardně hystericky bulvární, ale co byste taky čekal, že...

1 0
možnosti
Foto

Když se 15T objevily, zklamal mě malý pokrok ve snížení hlučnosti a otřesů. To už asi žádný facelift nenapraví.

Teprve nedávno jsem si uvědomil další nepříjemnost - souprava je o pár metrů delší, takže na některé zastávky se 2 nevejdou. A když vejdou, tak trasa běhu od jedné k druhé je srovnatelná s délkou celé cesty.

Je tam hodně místa zmařeno vepředu a v každém kloubu. Konstruktér sice bude tvrdit, že to jinak nejde, ale z pohledu uživatele je to na nic.

0 0
možnosti
JK

Vůz 15T je přibližně stejně dlouhá jako souprava vozů T6 nebo vůz KT8, ten rozdíl je v centimetrech, nikoliv v metrech.

Rozdíl je pouze v umístění dveří, ale vidíte to na můj vkus moc dramaticky

0 0
možnosti
RP

Klimatizace a plastové sedačky, to je paráda.

3 0
možnosti
KD

K45a91r45e67l 57D33r80d52a

30. 1. 2015 7:23

Nevěděl by tady někdo stav rozkladu 14T? Už si mohu najet s vozíkem pro železný šrot? Přijde mi neskutečné, že Prahu brázdí bariérové obstarožní T3 a ve vozovně hnije 60 nových tramvají. Praha je bohaté a hloupé město. Správný Pražan nechá nové Porsche v garáži a raději jezdí Spartakem či 1000 MB, protože jsou to historicky nejlepší auta od Škodovky. ;-D

  Není cesta jak 14T vrátit do oběhu?

0 4
možnosti

Opravit jistě jdou. Je to jen popraskaný podvozek. Rozebrat, posvařovat... a doufat že to neprdne  znova ;-D. Jen se - pokud vím - řeší záruka a to kdo to zaplatí.

Myslím že je v plánu prodat to s nástupem 15T nějakým soudruhům na východ...

2 0
možnosti
KD

K61a75r59e60l 82D28r41d56a

30. 1. 2015 7:08

Tragické, fandové šrotu tady bouřlivě fandí T3, když tedy zrovínka nejedou do práce T-36. Bylo by třeba lidi od tramvají hlídat, zda po nocích neprojíždí 15T diamantem či sprejem. Bacha na ně! ;-D

  Kdo nezažil, neuvěří. Tramvajáci ordinují Praze veterány. ;-)

0 2
možnosti
MH

jeste chvili budou c DPP takhle pokracovat a nekdo prijede v T-72 ;-):-P

1 0
možnosti
BL

Pardon ale k Čemu v tramvajích WiFi? Stejne to má každý v mobilu už ne? Na trase Praha Ostrava to chápu..když člověk potřebuje pracovat na počítači, ale tady?

2 2
možnosti
RK

To je pochopitelně pro žáky a studenty. Po přihlášení se budou zavaleni reklamami od jisté nejmenované francouzské firmy.

0 0
možnosti

V81a41š93e89k 67Ř43í73h88a

29. 1. 2015 23:07

Totálně vyhozené peníze.

1 4
možnosti
MH

U tramvají ForCity bych spíš uvítal předělání vnitřku, aby se tam dalo stát a třeba i vystupovat najednou (zlatá T4).

Wifi může bát pro někoho, kdo jede z Řep na Žižkov zajímavá.

Ale klimatizaci při otevírání dveří každé 2 minuty považuju za dost podivný nápad.

0 7
možnosti
Foto

Nikde jinde (mimo ČR) to za podivný nápad nepovažují. Naštěstí někdo konečně dostal rozum a alespoň v Praze přestaneme být snad posledním skanzenem v Evropě (a to jak střední i západní), který kupuje nová vozidla bez klimatizace.

A že by třeba v takové Vídni nebo Budapešti měly tramvaje nějak výrazně delší mezistaniční úseky než u nás si nemyslím a o rozdílném klimatu už nemůže být vůbec řeč. :-)

Ale jinak mírnou předělávku vnitřku (třeba vyházení pár kusů sedaček, obzvlášť v posledním článku, kde není vůbec žádná plošina ke stání) bych taky bral.

6 0
možnosti

Tyhle tramvaje se mi líběj, ale lepší by byly jednoduché sedačky, protože na stání tam moc místa není (i když proti Porsche je to jak tělocvična) a sedačky trošku sklopit, jinak se z nich hrozně sjíždí :)

0 1
možnosti
MB

Tú oranžovú si mohli odpustiť, v čiernej bola krajšia, vypadala agresívne;-)

1 0
možnosti