Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Provoz na D1 byl omezen. Auto tam srazilo muže, který šel pomoci

Nehoda tří aut ráno omezila provoz na dálnici D1 u Všechrom ve směru na Brno. Při nehodě byl těžce zraněn muž, který chtěl pomoci. Kvůli přistání vrtulníku záchranářů byla dálnice zhruba hodinu a půl zcela uzavřena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52i55ř68í 77K95r80a71m28p76l 4496204766696

jakákoliv nehoda nebo porucha na dálnici je docela průser. S tím jak lidi jezdí a nedávají pozor, tak vás někdo smete. Jen vyměnit kolo v odstavném pruhu a přežít je zázrak. Buď vás smete kamion nebo šílenec, který pospíchá.

Nehorší je to okolo Prahy nebo Brna kam se sjíždí lidi z vesnic a satelitů. Pak stačí jeden magor v silném autě a egem, které se mu nevejde ani do ohromného auta

0/0
2.2.2015 8:42

P63a73v21e14l 36K26u35r63a79l 5611154430970

hlavně lidi si neuvědomují co dělají dnešní řídící jednotky do aut. Já když jsme měl drobnou havárii (30km/h) s přenosnou značkou (moje blbost, kontroloval jsem navigaci) tak mi auto automaticky zamklo volant - důvod byl že byla porušená deformační zóna kolem kola a prý bylo moc velké riziko že se trhne v případě zatáčení. Mohl jsem jet jen rovně a zastavit... doleva a doprava to nešlo.

Jednak v současné době řídí jednotka není schopna rozlišit dálnici a defekt na pneumatice taky dělá ze zatáčení příliš vysoké riziko.

Pak mne nenechala ani nastartovat.  A počítejte s tím že toho v autech bude víc a víc. (Upřímně já doufám že se co nejrychleji auta začnou řídit sama výhradně počítačem abych za jízdy mohl spát... a značně by to zefektivnilo kamionovou dopravu které by ubyly zbytečné přestávky kdy musí řidiči spát)

Ale se spoustou dnešních aut vás to při píchlé pneumatice ani neumožní se dostat do nějakého pravého pruhu.

Dnes na silnici člověk musí vždy automaticky předpokládat že vozidlo před ním znenadání zastaví na nulu a nebude nijak schopno změnit směr ani uhýbat a že taková překážka se může nacházet kdekoliv. I na dálnici a že to vůbec nemusí záviset na vůli řidiče. 

Počítač se prostě rozhodne že kvůli nějakému parametru auta dál nepojede.

+1/−1
1.2.2015 15:29

M52a62r12t94i34n 34H85a14r37t83i41g 9499584502136

Auto které by při píchlé pneu nenechalo řidiče zatočit patří zapálit a na silnici nemá co dělat... To co se stalo vám bylo nejspíš způsobeno mechanickým poškozením řízení...

+3/0
1.2.2015 15:40

K94a21r50e23l 73N74o63v51o65t82n97ý 7669846369716

Opakujete se pane Kurale a navíc se snažíte obecně vnutit svou domněnku o tom, že když si auto myslí, že by si třeba mohlo poškodit kola, tak zablokuje řízení (vaše předchozí příspěvky). Pokud se vyjádřím velice kulantně, řeknu že je to pěkná hloupost, která by způsobila nejednu dopravní nehodu a zranění či dokonce smrtelné zranění lidí v takovém voze, ale i v jeho okolí. Není žádný podobný systém, který by v případě závady za jízdy zablokoval řízení.

+3/0
1.2.2015 15:47

A93l63e44š 97H38o19r25á80k 7255850902640

Byla by fajn informace, co To bylo za auto, i když Vám nevěřím ani slovo. Současné řídící systémy v autech jsou velmi sofistikované, ale pokud by Vám jakákoliv nehoda ZÁMĚRNĚ znemožnila opětovný start motoru, nebo zabočení, tak by si konstruktér říkal o trestní stíhání za obecné ohrožení.

+1/0
1.2.2015 17:22

M35a89r79t64i76n 75P32i68s68á20r 6910682334876

je to emil ..

0/0
1.2.2015 19:14

J20a46r21o35s66l10a77v 65L88e77b14e59d21a 3926789397350

Lidi riskujou, protože si často neuvědomují, že po dálnici jezdí slepci (viz kamiony, které jsou schopné to narvat do vozidla údržby apod.)

Pokud bych měl defekt a nehodu v levém pruhu dálnice (a nebylo možné jet do odstavného), pak pustím blikačky, hrábnu pro vestu a trojúhelník - který mám po ruce a ne někde zahrabaný na dně kufru) a šupajdím mezi svodidla, kudy ho jdu postavit za auto (podle zákona 100 metrů, raději víc). V případě, že tam jsou překážky, můžu s nejvyšší opatrností na vozovku, připraven zpátky za svodidlo skočit.

Zároveň neprodleně volám policii a hned potom asistenci. To je vše. Výměna kola počká, až tam bude maják.

+2/0
1.2.2015 14:26

J36i82n19d38ř61i84c28h 30Š90k62o66p13e83k 4715741740505

seš si jistý, že ti policajti pojedou dělat křoví ?

0/−1
1.2.2015 14:30

J97a78r69o88s28l89a85v 69L10e12b60e26d63a 3386889387840

Nejsem. Policie mi v životě nijak nepomohla, jen prudila.

Ovšem mám na paměti také to, že jsem povinen policii neprodleně ohlásit překážku v provozu. (hezká ukázka jak policie pomáhá je tady http://www.autoweb.cz/autoporadna-dotaz-defekt-na-dalnici/ Rv)

Ale předpokládám, že kdyby se tam nepostavili cajti, že nějaký maják má i asistenční vozidlo.

0/0
1.2.2015 14:39

J64a84r23o59s58l60a92v 14L75e47b21e61d15a 3156389847690

Nee, omlouvám se PČR, jednou mi pomohli! Při popůlnoční jízdě přes Prostějov mě zastavili a oznámili mi, že vzadu nemám ani světýlko. Za což jsem jim vděčný.

Poté, co jsem poděkoval a předvedl, že při kontrole před jízdou bylo vše v pořádku (ale při ní byl v jiné poloze vadný spínač světel) poněkud zrozpačitěli. Ale brzo se otřepali a začali mi kontolovat lékárničku, žárovky a další výbavu. V tu chvíli jsem komunikaci omezil na výjimečné "ano" a "ne", to byl opruz...

+1/0
1.2.2015 14:51

M94a10r69t45i18n 92P33i67s60á82r 6670142374346

protěž vůči protěži .. ..

0/0
1.2.2015 19:21

J77i73n97d16ř88i61c90h 48Š27k75o83p52e52k 4745181930955

překážka na silnici, či provozu asi nebude myšleno auto s defektem kola či jiným, který dokáže vyřešit asistenční služba

0/−3
1.2.2015 14:53

J31a41r92o43s88l68a48v 55L91e88b90e97d77a 3356109487230

A na ten odkaz jste se podíval?

0/0
1.2.2015 18:52

J42a86n17a 98B48u32r78j55á81n92k60o65v50á 9581580667850

Také jsem jednou kdysi jedla po D 1 a nic se výjimečně nestalo. Jinak se snažím jezdit po silnicích s Čechy co nejméně, protože jejich životní styl jezdit kdykoliv co nejvíc šílenou rychlostí vždy a všude, a hlavně se nenechat zpomalovat těmi cizími, aby byli v cíli o 10 minut dříve i za cenu zabití, tak mi vůbec nevyhovuje. :-/

+2/−10
1.2.2015 13:37

M45i72c43h90a88l 15V59o60j96t72a 2107507496505

Jedna jízda po D1? To je statisticky bezvýznamný vzorek.

Navíc: když jedete do dálnici třeba 80, musí se vám nutně zdát, že jako šílenci jedou úúúplně všichni.

A dále: rychlost, která se vám může zdát šílená, bude někomu s více zkušenostmi připadat úplně v pohodě.

Na závěr jednu otázku: Jak poznáte, že v autě jede čech? Podle RZ?

+7/−1
1.2.2015 13:40

D83a13n39i41e30l 86U96r81b18á24n86e16k 6757868889518

Paní je strašně světová, a tu naší zaostalou zemi s příšerně zaostalými domorodci tak může klidně veřejně všude shazovat a pomlouvat a lidmi opovrhovat...

+1/0
1.2.2015 13:53

M39i41c40h90a88l 37V14o31j53t81a 2567487516595

Je to její volba. Ať si jezdí, kde chce. Ať klidně ignoruje fakt, že pokud se výrazně liší od drtivé většiny lidí okolo (myslím tím tu situaci na D1, jak ji popsala), tak asi bude chyba v ní.

Když se do mne nebude navážet (cítím se totiž býti čechem), nebudu se navážet já do ní.

0/−1
1.2.2015 14:02

D77a14n42i51e76l 61U21r27b38á78n88e63k 6637288139818

Souhlasím s vámi :-)

0/0
1.2.2015 14:02

M39i72c70h54a42l 67V20o57j61t56a 2987177866485

Naučte se psát česky. Zapomněl jste tečku na konci věty!

0/0
1.2.2015 14:06

J39a58r40o57s45l82a72v 33L19e37b40e22d13a 3606129357720

Emotikon nahrazuje interpunkci.

0/0
1.2.2015 14:27

D85a28n71i51e83l 76U96r27b20á93n84e88k 6307628139398

Jo, teď jste mi to nandal...

0/0
1.2.2015 15:38

M88i49c40h33a16l 81V29o18j15t62a 2437237296635

Takže 1:1 ?

0/0
1.2.2015 16:37

M58a55r36t82i23n 87H25o96d55í80k 2425405358887

Paní píše "po silnicích s Čechy" ne, že na dálnici tak jeli. Ano, v autech s českými spz asi statisticky budou nejvíc jezdit Češi, ne? Pokud alespoň trochu jezdíte jinde než po dálnicích a to, co paní popisuje, nevnímáte, asi budete jeden z nich.

0/−1
1.2.2015 13:55

M87i43c88h73a36l 82V24o21j71t12a 2667137976625

Jeden z čechů? To vskutku jsem.

Jakou to má ale souvislost s tím, co psala paní Burjánková?

Myslím tím ten nesmírně hloupě generalizující blábol?

0/0
1.2.2015 13:59

M45a31r43t82i97n 55H44o38d62í47k 2495245238917

Nesmírně generalizující ale trefně popisující situace na českých silnicích. Jsem si jist, že dobře víte, jak to myslím s tím "jeden z nich". Typický příklad: poměrně úzkách silnice I.tř plná zatáček. Jedu celkem svižně, ale opatrně, na rovném úseku někde mezi 100-110/hod, v zatáčkách pochopitelně pomaleji. Přesto mám každých 10-15 min za sebou pár metrů borce, kterému evidentně vadí, že mě nemůže předjet, tak se na mne alespoň hodně tlačí. V Kanadě ani ve Státech jsem tohle ještě nezažil, i když tam jsou silnice obecně poněkud širší a bezpečnější, takže předjíždění je většinou bez problémů (i když pokud by tam po okresce někdo pálil 140 jako tady každý čtvrtý pátý řidič, měl by celkem záhy za zadkem policejní auto) a zárověň to poskytuje při případném karambolu spoustu místa se s nikým dalším nesrazit. Tady to tak nejde.

0/0
1.2.2015 16:01

M92i58c89h74a56l 40V30o70j73t68a 2867457496465

Právě proto, že je popis generalizující, nemůže být logicky trefný.

Když vám vadí, že se na vás někdo lepí, nechte jej předjet.

Lidí, co dělají něco, co mi vadí, je spousta. A nejen na silnicích.

Je to prostě tím, že jsme každý jiný. Přesto netvrdím, že jsou všichni špatní.

0/−1
1.2.2015 16:33

M83a34r26t19i89n 62H60o34d47í59k 2425785538597

1) generalizující může být přesné, není důvod proč by nemohlo

2) je rozdíl, když mi něco trochu vadí (s tím umím žít) a když je to dost nebezpečné

3) předjíždět samozřejmě nechávám, pokud to lze. Jenže to vždy nelze, proto to popisuji tak detailně, viz úzká okreska - v hodinách špičky je v určitých oblastěch těchle bláznů na můj vkus trochu moc a nejhorší je, že si to ani neuvědomují, že být ve 100 km/h někomu pár metrů za zadkem, je špatně. Vím to, protože to dělají i někteří moji známí. A že je to špatně říká právě statistika - jedna z nejčastějších příčin vysoké nehodovosti v ČR je špatné předjíždění. Doporučuji dohledat.

+1/0
1.2.2015 16:47

M80i50c33h21a68l 31V27o22j21t90a 2557677426745

1) evidentně nechápete význam toho slova

2) každý má jinou zkušenost, to, co někdo považuje za nebezpečné, může být u jiného v pohodě (parašutismus, rafting, potápění se žraloky, oblékání se ve skříni, když manžel přišel dřív domů ...) - nesuďte ostatní podle sebe

3) Lžete, pane! Statistiky nehodovosti za rok 2014 ještě nejsou publikované za celý rok, ale uvedu přehled za rok 2013 pro celou ČR: nesprávný způsob jízdy (44 022), nepřiměřená rychlost (14 633), nedání přednosti v jízdě (12 342), nesprávné předjíždění (1 383). Zdroj: http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d

0/−1
1.2.2015 16:56

M56a73r94t61i16n 96H54o37d30í39k 2345605418687

Jaké máte vzdělání příteli, že jste si sebou tak jistý? Je úsměvné, když zrovna se mnou někdo chce řešit významy slov. Co se týče statistik, tuto informaci jsem nakoupil z komentářů v tisku, nicméně "špatný způsob jízdy" zcela jistě zahrnuje i nedodržení bezpečné vzdálenosti a to je přesně, o čem tady celou dobu píšu. Buďte zdráv.

0/−1
1.2.2015 17:16

M21i39c42h76a85l 70V89o32j44t74a 2767277296705

Patrně vyšší, než vy, příteli.

Lžete znovu, protože vaše tvrzení znělo následovně: "jedna z nejčastějších příčin vysoké nehodovosti v ČR je špatné předjíždění." Nejdříve tedy tvrdíte, že nejčastější příčinou nehod je podle statistik špatné předjíždění a když vám ta čísla ukážu, tak najednou tvrdíte, že celou dobu píšete o nedodržování bezpečné vzdálenosti?

Ubohé.

+2/0
1.2.2015 17:20

J62a32r30o85s76l72a63v 79L72e56b14e53d30a 3936869177890

Ani já nic takového nevnímám, až na výjimky jezdí naprostá většina řidičů v pohodě. Někteří mi sice překážejí, ale to je můj problém, že...

Od těch, co jezdí riskantně, se snažím vzdálit - většinou to ovšem není rychlost, nýbrž nepředvídatelnost, co je činí nebezpečnými.

+3/0
1.2.2015 14:03

M58a11r81t58i78n 80H71o83d34í39k 2305845878777

Mám často podobný pocit, bohužel.

+1/−1
1.2.2015 13:52

L83u24b95o76š 12H40o55c91h48m74a61n14n 3391657457125

Omylem jsem dal + a už to nejde změnit.;-€

0/0
1.2.2015 13:56

P36e69t69r 39B75á83č50a 8585116515435

Je videt, ze jste poradne a zdrave krmena zpravami na Nove ;-D

+1/−2
1.2.2015 14:01

M43a94r84t77i30n 38H34o26d83í76k 2445665618177

Já s paní souhlasím a to se na Novu nedívám, pouze jezdím autem a občas se děsím, co lidi předvádí. Není divu, že v ČR máme tak vysokou nehodovost, tuším, že v Evropě snad jednu z nejvyšších.

+1/−1
1.2.2015 16:06

P95e73t51r 15B48á32č87a 8415256605175

Tak souhlasite s blbosti.

0/0
1.2.2015 21:46

V23l84a29d91i60s81l53a49v 15N40o65h29e60j45l 7178767338131

jen takova poznamka k tomu co do nich vletel zezadu - ono i v tomto pripade v tom mohl byt klidne nevinne, protoze mohl jet za autem/dodavkou (v bezpecne vzdalenosti) a prekazku vepredu nevidel a auto/dodavka pred nim tesne pred prekazkou uhnulo vpravo. v tento moment to neni jeho chyba, protoze aby clovek mohl zastavit v situaci, kdy se pred nim na 10m zjevi pevna prekazka znicehonic, to zakon nevyzaduje.

0/−2
1.2.2015 13:33

V91l91a13d17i32s78l19a98v 52N61o29h54e11j78l 7338707168531

ale samo je to jen jedna z moznosti

0/0
1.2.2015 13:34

J14a34n 33K93a89č26e56r 4750409549893

Jestli je cokoliv něčí chyba nebo není, vůbec nesouvisí s tím, co je napsáno v nějakém zákoně.

0/0
1.2.2015 13:36

P68e40t54r 63K38u33l68i13c15h 9610501822615

krátká odpověď: bezpečný odstup.

+2/−1
1.2.2015 13:48

M38i90c29h59a39l 85V94o89j38t63a 2727987796965

Krátká otázka: Bezpečný odstup od čeho? Od stojícího vozidla?!?

0/−1
1.2.2015 14:03

P11e85t60r 55K48u63l18i82c31h 9730891722555

od auta přede mnou. pokud jedu za kamionem nebo dodávkou, přes které nemám přehled více do předu, vždy volím delší odstup než za autem, před které vidím a zpravidla reaguji už na to co dělá ne auto přede mnou ale na situaci, která je poměrně daleko před ním.

i když to všechno jsou ve vztahu k popisované nehodě samozřejmě jen teoretické úvahy, mohl tam být nepřehledný horizont, nebo bůhvíco ještě

+2/0
1.2.2015 14:13

T64o66m10á90š 63B50í70l65ý 2975960957

Můžete mít stovky námitek a mínusy, ale zlaté "ramflety".

Jinak pána lituji a přeji uzdravení

0/0
1.2.2015 13:28

M46i53c58h98a39l 76V81o64j57t36a 2667277546165

Ale vy je asi nemáte, co?

Jinak by ste věděl, že obchodní název je RunOnFlat, nebo runflat.

+1/0
1.2.2015 13:33

T11o28m52á54š 69B55í68l65ý 2405400337

Mám je a proto jsem to dal do uvozovek. ;-)

0/0
1.2.2015 13:35

M38i72c19h57a18l 41V12o88j63t18a 2947147186535

Takže když do uvozovek napíšete jakoukoliv blbost, tak je to v pořádku?

Ach jo ...

+1/0
1.2.2015 13:37

T54o91m35á25š 28B96í49l55ý 2845610327

Je to v obecné  češtině používaný výraz a proto je v uvozovkách. Zajímavé je, že to asi všichni pochopili, jen vy na tom bazírujete. Pokud bych napsal, že je mám na bavoráku, tak byste mě poučil, že obchodní název je BMW. ;-(

0/0
1.2.2015 15:12

J28a20r38o50s37l80a22v 28L75e11b13e72d16a 3486949647370

;-D

mezi ranflet a ramflet je rozdíl jen v jedné nožičce, ovšem značně mění náhled na vzdělanost dotyčného ... asi jako rozdíl mezi hanbou a hambou ;-)

Víte co, raději to budeme považovat za překlep...

0/0
1.2.2015 19:00

D89a96n16i23e43l 11U25r62b42á50n21e43k 6837828869578

A vy byste zase uměl psát česky.

0/0
1.2.2015 13:55

M35i88c31h73a47l 36V37o82j85t42a 2517507296295

Děkuji, pane Urbánku, za upozornění na můj překlep. Nesmírně si této vaší korektury vážím a podržím ji v paměti do konce mých dnů.

0/0
1.2.2015 14:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.