Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané podali tisíce námitek ke změnám v MHD. Zbývají jen dva měsíce

Tisíce lidí už zaslaly svým městských částem námitky k plánovaným rozsáhlým změnám v pražské hromadné dopravě. Upravené trasy a jízdní řády mají začít platit od začátku dubna. Do pátku musí radnice odevzdat své připomínky organizaci Ropid, která má MHD na starosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a65r42t11i46n 81P95i23š95t53o21r18a 8828478626659

Že se mění čísla a trasy mi nevadí. Nemám ambice si je pamatovat. Těch pár linek, co používám denně si zapamatují bez problémů, pokud jedu jinam, tak vždy dle aplikace v mobilu.

Od rozvržení linek očekávám jen jejich co nejrovnoměrnější vytížení v čase a prostoru, minimum přestupů a co nejkratší dobu jízdy. Těžko řešitelná úloha.

Dále bych očekával mobilní aplikaci přímo od DP, která bude pracovat v reálném čase, s aktuální pozicí jednotlivých spojů, bude přesně znát doby potřebné na přestup a na tyto přestupy mě bude NAVIGOVAT.

+3/0
6.2.2015 15:13

T85o40m54á59š 43P28o62š36t26a 2580405508

Radnice pražských obvodů se ozvaly proti změnám v MHD, které schválilo vedení Prahy. Podle představitelů městských částí se fungování veřejné dopravy zhorší. "Obávám se, že cestující jsou vystaveni pokusu, který v září skončí dopravním kolapsem v metropoli," řekl místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zmeny-v-mhd-v-praze-0ae-/domaci.aspx?c=A120814_155440_praha-zpravy_ab Tento výkřik je z připomínek k MHD roku 2012, nikoliv připomínky ke změnám 2014.

Z toho jen vyplývá, že cestující (občané) změny nemají rádi a vždy protestují. Jednou občané protestují proti změně 24 na 14 za jízdy na Ortenově náměstí v Praze 7, nyní radnice Prahy 7 má za úkol bojovat za zachování linky 24 na Ortenovo náměstí, kde není smyčka, takže změna za jízdy by tam musela zůstat. Zdroj: 

http://www.praha7.cz/17721_Praha-7-schvalila-sve-pozadavky-k-navrhovanym-zmenam-MHD).

Podobně jednou jsou proti č.12 přes Letnou nyní protestují proti zrušení 12 přes Letnou. 

Totéž připomínky občanů Prahy 6. U nás, v Praze 4, zrušili tramvaje po zavedení metra úplně (zůstala jen linka 18 do vozovny Pankác). Snad když bude za miliardy metro, chápete, že se musí omezit povrchová doprava.

+1/0
6.2.2015 8:01

M11a10r45e66k 11K10l90u91f97a 3898534804466

Blbost! Jsem z Prahy 7 a už se velmi těším, až se tramvaj č.12 zase vrátí na svou správnou trasu přes Nábřeží kpt. Jaroše a kolem Úřadu vlády na Malostranskou.

+2/0
5.2.2015 23:29
Foto

M85a58r17t22i62n 94Š53u33b11r72t 1395131564345

Stále je těžké pochopit postup přípravy a realizace změn v pražské MHD. Nejprve se pod pokličkou připravují a zveřejní až na poslední chvíli, načež v roce 2012 měly městské části na připomínky 2 dny a letos týden. Pak se vytvoří tlak, že se není možné moc dohadovat a tudíž se buď nezapracuje žádná připomínka, nebo zcela náhodně jen pár, které si někdo nejvíce vyřve. Což dává skvělý základ k tomu, aby se za pár měsíců měnilo zase znovu... Není v tom ani náznak koncepční práce, jen změny pro změny a války o ně, kdy se do diskuse o MHD obyčejný člověk i městská část dostávají až v okamžiku, kdy si na něco stěžují.

Přitom soubor přání a požadavků městských částí a lidí by měl být úplně na počátku přípravy změn. Jsou logicky částečně neodborné, někdy jsou jeden požadavek proti druhému. Ale to je logické, když by takové podněty byly k dispozici na začátku, ne na konci procesu. Organizátor má sebrat podněty a přání své, od lidí, od městských částí a poté teprve na základě nich ve variantách zpracovat návrh. Ve stavu dohadování, který máme teď, máme být nejméně rok před plánovanými změnami. Pak se musí varianty vyhodnotit v modelu MHD, stanovit jejich výhody a nevýhody a pomalu to dospěje k finálnímu návrhu. Po celou dobu by takový proces měl být veřejný.

Jelikož ovšem máme ten náš "systém", tak to končí tím, že se zveřejní vlastně hotový návrh a případné připomínky nemohou být zapracovány, protože rozbourají celý koncept návrhu a jeho ekonomiku, nebo jsou zapracovány pod tlakem a tak se natáhne se ruka pro více peněz v rozpočtu, ty se utratí a za těch pár měsíců se stejně zase všechno změní, protože změna je život ;-).

+9/0
5.2.2015 23:01

P58e13t15r 84Š87k51o55d22a 5947180544160

Lépe bych to nenapsal R^

Vás asi nebude mít Ropid moc v oblibě.... :-)

+4/0
6.2.2015 6:44

M81i55c70h66a94l 85P73a22v56l69á55t 9243623634859

Ropid nejvic nenavidi.. cestujici MHD, cili sve zakazniky.

+1/0
6.2.2015 8:18

P26a10v37e15l 62S54l75a41m88a 9919152651387

Dalším příkladem diletantství je linka 205 či nově 124. Kdysi jezdila v kloubovém provedení z Komořan na Zelený pruh, To bylo zrušeno se zdůvodněním, že v oblasti od Kačerova po konečnou na Zeleném pruhu je nevyužitá.... a navíc jsou problémy s majitelem pozemku v obratišti Zelený pruh...Jaká novinka se nám však zavádí od dubna, linka 124 do kloubu , konečná Zelený pruh !! A zdůvodnění : Nárust přepravní kapacity v oblasti Brumlovky !! ROPID , odkladiště švagrů, synovců, milenek atd vlivných pražských politiků, kteří dopravě a potřebám obyvatel města rozumí jak koza petrželi a chovají se jak škůdci .

+1/0
6.2.2015 13:03

F90i73l62i98p 66S55i22r97o61t43e76k 9532399432761

Tak dlouho se bojuje za práva menšin, až 4% terorizují 96% Prahy.

+1/−10
5.2.2015 22:29

M88i56c90h31a34l 64Z38e21t66e12k 3918612160237

Argumenty Ropidu kvůli zkrácení autobusu 123 (souběh s tramvajemi) jsou v kontextu vedení autobusové linky 167 naprosto směšné. BUS 167 už dnes kopíruje tramvajovou trať více než z 50% své trasy. Zachování linky 167 po otevření metra do Motola je ale ještě absurdnější. Tahle linka totiž dnes slouží jako "rychlíkové" spojení nemocnice Motol s nejbližším metrem, resp. velkým dopravním uzlem. Nepokrývá pořádně ani obytnou oblast okolo nemocnice (pouze 3-4 zastávky na hlavní ulici Weberova). Kdyby ji Ropid zrušil úplně a namísto ní zavedl místní linku s minibusy, které by rozvážely lidi od metra po sídlišti Homolka a do starého Motola, udělal by mnohem lépe.

Skutečný důvod, proč Ropid nechce zavést 123ku zpět k Andělu, je údajně ten. že by tím zodpovědní pracovníci museli přiznat svůj omyl z roku 2012.;-€

+7/−1
5.2.2015 21:22

P81e74t89r 30Š44k31o82d17a 5557570174500

Ano, přesně tak. Úplně stejné to bylo i na jiných místech Prahy, kde došlo v "revolučním" roce 2012 ke zrušení některých linek, načež asi půl roku až rok nato se v dané oblasti zavedla linka jiná, mírně jinak trasovaná. Ropid nikdy nepřiznává vlastní chybu!

+4/0
6.2.2015 6:50

J87o64h65a60n 61Z32i20n97g52e41l 2111825406721

Pražané (a jejich radnice) podali tisíce námitek, přesto Ropid tvrdě prosazuje své řešení a nehodlá nic měnit. Zrušit tu organizaci.

+8/0
5.2.2015 21:20

R61a61d94i95m 74Š93o16l83c 1795685855324

Na Praze 13 přišlo JEN 60 připomínek a 174 zůstane postaru...

0/0
5.2.2015 21:25

J94o22h92a81n 11Z42i24n83g76e73l 2541165496681

Byl jsem minulý týden na veřejném zasedání rady pro dopravu Prahy 4, kde celou dobu seděl zástupce Ropidu a všechny námitky tvrdě odmítal. Na všechno měl vysvětlení, a když si často protiřečil, tak prej je to v zájmu lidu.

Prostě Ropid zase jen dokazuje svou nepostradatelnost a odnese to cestující. Rada Prahy 4 už při poslední změně dokonce přijala usnesení, které bylo zasláno na Magistrát a Ropid. Přesto se tím nikdo nezabýval.

+2/0
5.2.2015 22:02

J50a17n 70P50r72i17c88h70y69s31t21a58l 8821228433

Pane Vachal, ten autobus 123 nejezdil na Andel, ale k Andelu.

To misto se nejmenuje "Andel", ale "U Andela" podle domovniho znameni.

+2/−4
5.2.2015 20:56

H13o83n96z74a 38F36á97t15o69r 2399675684560

A když už jsme u toho korektního vyjadřování, tak oslovujeme pátým pádem ;-)

+9/0
5.2.2015 22:33

M94i87r16o87s55l15a52v 97P23r39a94z78m42a 7349516712694

Prichystale, nechte si ta gramaticka moudra od cesty.R^

+1/0
5.2.2015 23:12

J51a59r11o49s73l89a56v 41H20e42j52n12a 4107201159

Prazna!

Píše se pane Přichystale.

+1/0
5.2.2015 23:56

M47i41r74o81s24l33a12v 77P68r45a89z53m12a 7949956122554

Autobus jezdi definitivne na Andel, protoze se tak jmenuji zastavky verejne dopravy. To jak se misto jmenuje je u jmena zastavky irelevantni.

+1/−1
5.2.2015 23:15

J42i10ř87i18n66a 17S31a96v58o56v44a 1721105956223

když už, tak k Andělu, a rozhodně ne "na Anděl" ;-)

+1/−2
6.2.2015 7:10

R29o88m40a11n 58D69o56r46s48k81ý 1416144830458

vaše problemy mít ..... jezdá se na ípák, na mírák, na jiřák, na anděl ... nevím, proč hledáte problém, kde není.

0/0
12.2.2015 10:45

R54a45d24i39m 96Š68o10l32c 1965805345524

Když prosadil starosta 13ky tu 174, tak by mě zajímalo, co to přinese dalšího. Zůstane 235, 142 nebude dělat tu d-----í otočku na Velké Ohradě? Zrovna ten návrh 174 byl super protože na Motole by byla daleko rychleji než současné objíždění přes Mládí a Nárožní...

0/−1
5.2.2015 19:59

R83a65d75i67m 14J68a48n76o34t22a 5644941522840

Diky za pripominku meho studentskeho mladi :-) Pamatuju si, jak jsem jezdil presne tou cestou, co popisujete. V noci 508ckou? Nebo jak se to jmenovalo, jezdila ta nocni linka za Andela a vzdycky to byl boj, vychytat misto ;-D

0/0
5.2.2015 20:18

R34o13m47a61n 14B20a30s42e12l 4366218965916

To si pamatujete špatně. Linka č.174 ve směru od Hradčanské (Mládí) nejdříve končila v točně Sídliště Stodůlky. Potom jí protáhli přes Luka a Malou Ohradu na Nové Butovice a po otevření metra na Zličín jí zkrátili na Velkou Ohradu.

0/0
6.2.2015 12:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.