Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané podali tisíce námitek ke změnám v MHD. Zbývají jen dva měsíce

Tisíce lidí už zaslaly svým městských částem námitky k plánovaným rozsáhlým změnám v pražské hromadné dopravě. Upravené trasy a jízdní řády mají začít platit od začátku dubna. Do pátku musí radnice odevzdat své připomínky organizaci Ropid, která má MHD na starosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M93a10r83t31i12n 88P20i24š84t45o70r37a 8248338456549

Že se mění čísla a trasy mi nevadí. Nemám ambice si je pamatovat. Těch pár linek, co používám denně si zapamatují bez problémů, pokud jedu jinam, tak vždy dle aplikace v mobilu.

Od rozvržení linek očekávám jen jejich co nejrovnoměrnější vytížení v čase a prostoru, minimum přestupů a co nejkratší dobu jízdy. Těžko řešitelná úloha.

Dále bych očekával mobilní aplikaci přímo od DP, která bude pracovat v reálném čase, s aktuální pozicí jednotlivých spojů, bude přesně znát doby potřebné na přestup a na tyto přestupy mě bude NAVIGOVAT.

+3/0
6.2.2015 15:13

T41o93m43á17š 92P91o67š60t19a 2510795808

Radnice pražských obvodů se ozvaly proti změnám v MHD, které schválilo vedení Prahy. Podle představitelů městských částí se fungování veřejné dopravy zhorší. "Obávám se, že cestující jsou vystaveni pokusu, který v září skončí dopravním kolapsem v metropoli," řekl místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zmeny-v-mhd-v-praze-0ae-/domaci.aspx?c=A120814_155440_praha-zpravy_ab Tento výkřik je z připomínek k MHD roku 2012, nikoliv připomínky ke změnám 2014.

Z toho jen vyplývá, že cestující (občané) změny nemají rádi a vždy protestují. Jednou občané protestují proti změně 24 na 14 za jízdy na Ortenově náměstí v Praze 7, nyní radnice Prahy 7 má za úkol bojovat za zachování linky 24 na Ortenovo náměstí, kde není smyčka, takže změna za jízdy by tam musela zůstat. Zdroj: 

http://www.praha7.cz/17721_Praha-7-schvalila-sve-pozadavky-k-navrhovanym-zmenam-MHD).

Podobně jednou jsou proti č.12 přes Letnou nyní protestují proti zrušení 12 přes Letnou. 

Totéž připomínky občanů Prahy 6. U nás, v Praze 4, zrušili tramvaje po zavedení metra úplně (zůstala jen linka 18 do vozovny Pankác). Snad když bude za miliardy metro, chápete, že se musí omezit povrchová doprava.

+1/0
6.2.2015 8:01

M79a54r65e17k 89K70l64u48f30a 3668554394896

Blbost! Jsem z Prahy 7 a už se velmi těším, až se tramvaj č.12 zase vrátí na svou správnou trasu přes Nábřeží kpt. Jaroše a kolem Úřadu vlády na Malostranskou.

+2/0
5.2.2015 23:29
Foto

M84a17r97t74i52n 88Š21u67b76r24t 1895581574215

Stále je těžké pochopit postup přípravy a realizace změn v pražské MHD. Nejprve se pod pokličkou připravují a zveřejní až na poslední chvíli, načež v roce 2012 měly městské části na připomínky 2 dny a letos týden. Pak se vytvoří tlak, že se není možné moc dohadovat a tudíž se buď nezapracuje žádná připomínka, nebo zcela náhodně jen pár, které si někdo nejvíce vyřve. Což dává skvělý základ k tomu, aby se za pár měsíců měnilo zase znovu... Není v tom ani náznak koncepční práce, jen změny pro změny a války o ně, kdy se do diskuse o MHD obyčejný člověk i městská část dostávají až v okamžiku, kdy si na něco stěžují.

Přitom soubor přání a požadavků městských částí a lidí by měl být úplně na počátku přípravy změn. Jsou logicky částečně neodborné, někdy jsou jeden požadavek proti druhému. Ale to je logické, když by takové podněty byly k dispozici na začátku, ne na konci procesu. Organizátor má sebrat podněty a přání své, od lidí, od městských částí a poté teprve na základě nich ve variantách zpracovat návrh. Ve stavu dohadování, který máme teď, máme být nejméně rok před plánovanými změnami. Pak se musí varianty vyhodnotit v modelu MHD, stanovit jejich výhody a nevýhody a pomalu to dospěje k finálnímu návrhu. Po celou dobu by takový proces měl být veřejný.

Jelikož ovšem máme ten náš "systém", tak to končí tím, že se zveřejní vlastně hotový návrh a případné připomínky nemohou být zapracovány, protože rozbourají celý koncept návrhu a jeho ekonomiku, nebo jsou zapracovány pod tlakem a tak se natáhne se ruka pro více peněz v rozpočtu, ty se utratí a za těch pár měsíců se stejně zase všechno změní, protože změna je život ;-).

+9/0
5.2.2015 23:01

P10e17t26r 69Š92k47o39d42a 5147890144300

Lépe bych to nenapsal R^

Vás asi nebude mít Ropid moc v oblibě.... :-)

+4/0
6.2.2015 6:44

M34i61c79h16a20l 36P86a76v13l17á59t 9613433974899

Ropid nejvic nenavidi.. cestujici MHD, cili sve zakazniky.

+1/0
6.2.2015 8:18

P69a21v77e51l 26S40l23a53m47a 9229492841467

Dalším příkladem diletantství je linka 205 či nově 124. Kdysi jezdila v kloubovém provedení z Komořan na Zelený pruh, To bylo zrušeno se zdůvodněním, že v oblasti od Kačerova po konečnou na Zeleném pruhu je nevyužitá.... a navíc jsou problémy s majitelem pozemku v obratišti Zelený pruh...Jaká novinka se nám však zavádí od dubna, linka 124 do kloubu , konečná Zelený pruh !! A zdůvodnění : Nárust přepravní kapacity v oblasti Brumlovky !! ROPID , odkladiště švagrů, synovců, milenek atd vlivných pražských politiků, kteří dopravě a potřebám obyvatel města rozumí jak koza petrželi a chovají se jak škůdci .

+1/0
6.2.2015 13:03

F51i54l74i92p 84S48i68r86o15t95e18k 9782319692431

Tak dlouho se bojuje za práva menšin, až 4% terorizují 96% Prahy.

+1/−10
5.2.2015 22:29

M96i10c65h18a58l 48Z49e72t92e21k 3618142920487

Argumenty Ropidu kvůli zkrácení autobusu 123 (souběh s tramvajemi) jsou v kontextu vedení autobusové linky 167 naprosto směšné. BUS 167 už dnes kopíruje tramvajovou trať více než z 50% své trasy. Zachování linky 167 po otevření metra do Motola je ale ještě absurdnější. Tahle linka totiž dnes slouží jako "rychlíkové" spojení nemocnice Motol s nejbližším metrem, resp. velkým dopravním uzlem. Nepokrývá pořádně ani obytnou oblast okolo nemocnice (pouze 3-4 zastávky na hlavní ulici Weberova). Kdyby ji Ropid zrušil úplně a namísto ní zavedl místní linku s minibusy, které by rozvážely lidi od metra po sídlišti Homolka a do starého Motola, udělal by mnohem lépe.

Skutečný důvod, proč Ropid nechce zavést 123ku zpět k Andělu, je údajně ten. že by tím zodpovědní pracovníci museli přiznat svůj omyl z roku 2012.;-€

+7/−1
5.2.2015 21:22

P36e67t97r 85Š11k40o60d61a 5847670574590

Ano, přesně tak. Úplně stejné to bylo i na jiných místech Prahy, kde došlo v "revolučním" roce 2012 ke zrušení některých linek, načež asi půl roku až rok nato se v dané oblasti zavedla linka jiná, mírně jinak trasovaná. Ropid nikdy nepřiznává vlastní chybu!

+4/0
6.2.2015 6:50

J31o82h15a80n 43Z46i19n52g20e50l 2221835766861

Pražané (a jejich radnice) podali tisíce námitek, přesto Ropid tvrdě prosazuje své řešení a nehodlá nic měnit. Zrušit tu organizaci.

+8/0
5.2.2015 21:20

R13a15d11i10m 73Š85o63l92c 1665695495804

Na Praze 13 přišlo JEN 60 připomínek a 174 zůstane postaru...

0/0
5.2.2015 21:25

J44o68h13a45n 47Z80i49n11g88e28l 2891865406281

Byl jsem minulý týden na veřejném zasedání rady pro dopravu Prahy 4, kde celou dobu seděl zástupce Ropidu a všechny námitky tvrdě odmítal. Na všechno měl vysvětlení, a když si často protiřečil, tak prej je to v zájmu lidu.

Prostě Ropid zase jen dokazuje svou nepostradatelnost a odnese to cestující. Rada Prahy 4 už při poslední změně dokonce přijala usnesení, které bylo zasláno na Magistrát a Ropid. Přesto se tím nikdo nezabýval.

+2/0
5.2.2015 22:02

J66a82n 94P25r27i84c12h34y52s57t56a82l 8671838723

Pane Vachal, ten autobus 123 nejezdil na Andel, ale k Andelu.

To misto se nejmenuje "Andel", ale "U Andela" podle domovniho znameni.

+2/−4
5.2.2015 20:56

H66o88n48z21a 92F64á73t83o17r 2149735124370

A když už jsme u toho korektního vyjadřování, tak oslovujeme pátým pádem ;-)

+9/0
5.2.2015 22:33

M85i23r85o21s23l42a67v 95P20r71a53z32m94a 7419446592874

Prichystale, nechte si ta gramaticka moudra od cesty.R^

+1/0
5.2.2015 23:12

J90a96r81o26s26l60a11v 48H29e34j12n19a 4217181229

Prazna!

Píše se pane Přichystale.

+1/0
5.2.2015 23:56

M21i10r95o66s43l69a70v 53P50r14a69z77m76a 7669706692414

Autobus jezdi definitivne na Andel, protoze se tak jmenuji zastavky verejne dopravy. To jak se misto jmenuje je u jmena zastavky irelevantni.

+1/−1
5.2.2015 23:15

J49i56ř25i81n14a 55S68a96v35o20v74a 1231435936113

když už, tak k Andělu, a rozhodně ne "na Anděl" ;-)

+1/−2
6.2.2015 7:10

R59o45m19a83n 41D47o92r54s31k36ý 1376744220908

vaše problemy mít ..... jezdá se na ípák, na mírák, na jiřák, na anděl ... nevím, proč hledáte problém, kde není.

0/0
12.2.2015 10:45

R32a71d61i62m 41Š76o71l60c 1955385945504

Když prosadil starosta 13ky tu 174, tak by mě zajímalo, co to přinese dalšího. Zůstane 235, 142 nebude dělat tu d-----í otočku na Velké Ohradě? Zrovna ten návrh 174 byl super protože na Motole by byla daleko rychleji než současné objíždění přes Mládí a Nárožní...

0/−1
5.2.2015 19:59

R96a45d44i60m 78J36a69n74o76t26a 5304611852100

Diky za pripominku meho studentskeho mladi :-) Pamatuju si, jak jsem jezdil presne tou cestou, co popisujete. V noci 508ckou? Nebo jak se to jmenovalo, jezdila ta nocni linka za Andela a vzdycky to byl boj, vychytat misto ;-D

0/0
5.2.2015 20:18

R11o63m70a60n 77B27a92s84e43l 4876138615796

To si pamatujete špatně. Linka č.174 ve směru od Hradčanské (Mládí) nejdříve končila v točně Sídliště Stodůlky. Potom jí protáhli přes Luka a Malou Ohradu na Nové Butovice a po otevření metra na Zličín jí zkrátili na Velkou Ohradu.

0/0
6.2.2015 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.