Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nad Teskem v Praze 10 má vyrůst osm pater. Bude to kolaps, bojí se místní

Hodně aut a málo zeleně. Taková je podle místních situace v okolí Jabloňové ulice v pražských Záběhlicích. A bojí se, že bude ještě hůř. Investor totiž plánuje na zdejší Tesko přidat dalších osm pater a vedle polyfunkční dům. Uvnitř chce byty, obchody a garáže. Zatím ale nemá všechny pozemky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B44r11o48n96i46s33l12a40v18a 51B46a84r51t95o68ň60o82v65á 4257219777848

Revitalizaci uvítám, ten dům i s přilehlým okolím věru není žádná krása:-) Ale pokryje těch 216 parkovacích míst potřeby toho domu? Představa, že každému bytu bude stačit 1 parkovací místo (takže ještě zbudou), je snad poněkud naivní, ne? Nemluvě o zátěži pro úzkou a děravou Jabloňovou a přilehlé uličky. Tady je dopravní situace dávno na pováženou, o parkování nemluvě, čili bych opravdu nerada, aby se testovalo, kolik dalších aut to tady ještě snese. (Navíc ještě netušíme, jak zatíží zdejší dopravu právě dokončovaný polyfunkční dům v souběžné Práčské).

Navíc bych nerada, aby ze ze Zahradního Města stalo Betonové Město. Čili by nemělo být možné likvidovat zeleň bez náhrady.

0/0
9.2.2015 12:56

J82i72ř65í 70K47u33b39í59n 9623940979133

V mnohých předchozích příspěvcích je již vyjádřena podstata. Developer se hájí krásnými slůvky a bagatelizuje všechny negativní dopady zamýšlené stavby, dle jeho slov vše zdánlivě vypadá ideálně. Ta zamýšlená 8mi podlažní budova sice tu 23ti podlažní nezastíní, ale prakticky všech zbylé v okolí zastíní či ovlivní, a to podstatně. Také vliv na dopravní zatížení je nezpochybnitelný. Developer tam zcela jistě bydlet nebude, ale peníze ze zisku projektu mu určitě přijdou vhod. Možná, že bude muset někde připlatit, aby "přesvědčil" odpovědná místa či zastupitele, ale ani pak nepochybuji, že mu zbyde na výstavbu vlastního luxusního sídla někde mimo střed města, v klidu, mimo dopravní ruch ... Proto se mi jeho slova jeví jako pokrytectví.

Kdo totiž takovýto návrh schvaluje, měl by se místem a okolím podrobně projít pěšky. A pokusit se v průběhu běžného pracovního dne několikrát o přechod Jabloňové. Pak to pozná na vlastní kůži. Pokud je sám ve slušné fyzické kondici, měl by zohlednit i skutečnost, že v okolí je mnoho dětí a starších osob. Již tu byla zmiňována i poliklinika ... Takový pokus by se samozřejmě měl konat mimo období nočního klidu - někdy mezi 02:00 a 04:00 lze přecházet poměrně snadno a bezpečně, ale jak by to bylo například mezi 07:00 a 21:00?

Jsem zásadně proti takto zamýšlené "obnově" OC Květ. A panu Dvořáčkovi patří (snad nejen má) podpora. S jeho názory v článku naprosto souhlasím.

+3/0
9.2.2015 12:52

F75r71a49n46t59i74š58e33k 55V46a36n33ě32k 1747934387577

Ideální dopravní obslužnost. Zničená úzká silnice Jabloňová od Centra Zahradní Město. Z druhé strany vymlácená Zaběhlická a jediný schopný přístup je z Jižní spojky, ale to nesmíte od Strašnic kde je úzké a snížené hrdlo v podjezdu pod železniční tratí na Benešov. Tak ideálnější místo si developer si nemohl vybrat. Jako občan Záběhlic děkuji.

+3/0
9.2.2015 11:47

J40i34n95d15ř58i28š75k40a 75G84o77l11i58a88n50o85v47á 1300959206454

Než výstavba zbytečného komplexu, by bylo užitečnější opravit rozbitou Jabloňovou ulici, po které jezdí i MHD.

Neříkám, že OC Květ je něco pěkného, ale proč hned hnát budovu do výšky 8 pater. Chtělo by to větší citlivost vůči okolí při plánování.

Také si opravdu nedovedu představit provoz na křižovatce Jabloňová - V korytech. Již dnes je ulice V Korytech kolem 8hod silně zaplněná auty a zvýší-li se provoz minim. o 133 aut (133 bytů x 1 auto), nebude tam moc příjemný vzduch k dýchání.

+3/0
9.2.2015 10:53

R16o49m62a53n 38P45o46l42á47č72e39k 5116119315

Develepor bude muset postavit podzemní garáže, jinak mu stavbu nikdo nepovolí...

Navíc hlavní tah bude směr Jesenická - V Korytech - Jižní spojka...

A zase bych to nedramatizoval... Před 10 lety se zastavělo parkoviště u ulic Na Hroudě/Gutova a taky se doprava v oblasti nezhoršila a to bylo daleko větší než tohle zamýšlené...

0/0
9.2.2015 10:43

J12a97n 26K52u73t16m82a88n 9794319960

Problémy s dopravou, jsou v celé Praze. A na Zahradním městě to není o nic horší než jinde. To je spíš tím, že lidé chtějí mít všechno u držky, ale klid jako na samotě. Prostě Pražáci;-D

0/−5
9.2.2015 10:42

P57e85t46r 83V53o96n27d21r33á83č43e60k 3292826382969

Až vám budou chtít u vás na vsi postavit na Jednotě dalších osm pater, tak třeba také nebudete skákat radostí...

0/0
9.2.2015 10:43

R10o56m66a79n 83P49o13l53á46č39e33k 5606829325

Problém je v tom, že tam to nikdo stavět chtít nebude ;-D;-D;-D

+1/0
9.2.2015 10:51

J41a86n 60K95u63t28m41a82n 9894979850

No vidíte, proč by u nás na vsi, kde se těžko udrží číňan s večerkou, někdo stavěl 8 pater..., ale ve městě se takhle staví běžně...

0/−1
9.2.2015 11:41

S67t46a96n69i44s19l54a76v 40S31v49o89b15o61d44a 1503533806818

Svým tělem to tam budu osobně bránit :-P

0/0
9.2.2015 10:41

A10l33e59š 38J86a94v77ů11r73e92k 2162269660680

ach jo. Proc nezrevitaluzuj radeji pozemky ve Vysocanech, po CKD slevarny .... .

0/0
9.2.2015 10:39

L92u25k12á15š 83O11m29á77č82k51a 5101914951546

Jakým Teskem?!

+2/−2
9.2.2015 10:28

P43e28t77r 87V11o17n97d62r18á18č19e73k 3662176792839

Neznáte obchodní řetězec Tesco nebo pravidla vašeho rodného jazyka?

+2/−3
9.2.2015 10:38

L34u14k81á31š 22O46m41á44č69k79a 5611314501186

Takže, strom spadl na béemvé? Ukradli mi dnes v noci Chrajslera? ;-D Potrénovat bys měl ty, Petříku...

+1/−2
9.2.2015 11:08

P37e94t98r 33V67o55n24d28r24á58č70e40k 3172926952209

Ne. Plácáte úplně mimo mísu a srovnáváte odlišné příklady, kupte si pravidla českého jazyka a pochopíte.

+1/−2
9.2.2015 12:12

M43i21r97e97k 27V95o19n74d42r95a86c42e28k 5316556755214

Žiji na Zahradním Městě od narození a nechápu co tam chtějí stále stavět.

Kudy a kam budou vozit nákladní auta zeminu, to poničí veškeré komunikace a co okolní zástavby jak to přežijí. Až začnou praskat stěny baráků a přilehlých vilek kdo to bude hradit ?

+2/0
9.2.2015 10:22
Foto

M98i80r24o73s43l49a34v 69S15t88e33i60n80e38r 1485485598453

Nezaměstnanost kafálů nehrozí, i Zelení si řeknou o své výpalné.

0/0
9.2.2015 10:16
Foto

P49a32v52e89l 40D84v34o89ř70á67k 5809985924130

Chystá se další Ládví?

0/0
9.2.2015 10:12

Z93d29e17n22ě80k 45F10l71i73n37t21a 9172853231604

V naprosto jednoduše docházkové/dojezdové vzdálenosti:

- pěšky: Albert (OC Cíl), Penny (V korytech), Lidl (V Korytech)... a trochu dál, ale klidně pěšky OC Park Hostivař

- autem: Kaufland (U Plynárny), Tesco (Skalka), Lidl (Švehlova), OC Eden, Penny Spořilov, Albert Spořilov..... atd. atd.

A já se ptám - opravdu je třeba další OC? Ještě jsem schopen s velkou dávkou sebezapření pochopit byty, ale obchody opravdu ne. A neříkám, že ten starý obchoďák nepotřebuje rekonstrukci jak sůl. Jen mě zaráží ta potřeba polyfunkčních domů.

+3/−1
9.2.2015 10:06

T67o48m93a67s 85N15o53v68o19t49n38y 3491526788659

Co je to "docházková vzdálenost"?  Na západě je to třeba cca 500m k obchodu typu supermarket. Opravdu máte ty obchody pár metrů všechny u sebe?

0/0
9.2.2015 10:34

A87l15e95š 29J66a61v30ů35r66e24k 2442779580240

z Jablonove pesky Interspar tak 15-20min, Kaufland 20-25min., pokud nejsi o holi ...

0/0
9.2.2015 10:41

Z78d33e98n20ě38k 13F29l85i40n16t96a 9502593971714

Penny 5 minut pěšky, Albert OC Cíl 5 minut pěšky, Lidl V korytech 10 minut pěšky.... Další už jsou trochu dál, jak píše pan Javůrek....

0/0
9.2.2015 12:03

A51l94e57š 91J17a48v15ů20r65e56k 2982469220370

Napadlo me to same, ale ono nejde o ten nakupak, ten investor tam chce stavet kancly, byty a mozna trochu rozsirit nakupak.

0/0
9.2.2015 10:40

N53i50k36o93l53a 40Č25e39c38h 9231759456

Tak ať si pak místní nestěžují, že jim dalších 20 let bude chátrající obchodní centrum padat na hlavu.

+1/−3
9.2.2015 9:49

B12r73o88n31i26s11l32a63v24a 28B86a85r50t74o72ň23o42v63á 4397659177588

Ale místní rozhodně nejsou proti revitalizaci obecně - jen proti revitalizaci takové, jaká je momentálně navrhována.

0/0
9.2.2015 13:01

V86i64k70y55r 16B67o55h22u65m43i26l 71S46t40r31a43n39s96k24y 9577238356639

Znám lokalitu dost dobře. Vše je dimenzováno z doby prvních socialistických sídlišť. kdy bylo jedno auto na 35 osob. Navíc si zde tehdy správně lidé prosadili zachování ulic s rodinnými domky. Z toho ovšem plyne fakt desítek úzkých ulic, jednosměrek atd.atd. V neposlední řadě pak fakt, že hlavní ulice vedoucí k současnému obchodnímu domu Květ je konglomerát nenavazujících úseků ale hlavně již desítky let zcela neopravován Pražskými komunikacemi. Již dnes e motáme mezi propadlými kanály a jede-li proti autobus, mají řidiči "hoňku" vybrat si mezi odřením vozu a rozhozenou geometrií. Přitom jedno Tesco je nedaleko odtud a dále též /nekomentuji úroveň "služeb"/ Albert v OC Cíl. Ovšem tato diskuse nám všem může být k ničemu. Jistě se najde někdo, kdo správným způsobem rozhodovací osoby "přesvědčí".

+8/0
9.2.2015 9:37

T50o52m78a66s 12N96o74v83o19t37n53y 3861336608699

Tak ať má investor podmínku opravit místní komunikaci, případně ji rozšířit a všichni budou spokojeni, ne?

0/0
9.2.2015 10:35

P94e63t18r 12Š62k53o68d78a 5377410904970

Je úsměvné, jak mají spočítáno, kolik se tam vejde aut do podzemního parkoviště, ale jaksi zapomněli, že ta auta se tam musí nejdřív dostat. A na to ty ulice nejsou dimenzované. Problémy jsou už dneska, po téhle vopičárně to bude naprostá šílenost.

+3/0
9.2.2015 9:29

J33a41n 51Č59e44k60a11l 7299135374104

Problémy s dopravou chápou, ale taky chápu, že pokud je potřeba modernizace toho obchodu, tak ten majitel potřebuje někde ty peníze vydělat. A to v situaci, kdy je za rohem obchodní centrum Hostivař, na druhé straně pak Skalka...

+1/0
9.2.2015 9:00

Z52b24y90n58ě16k 43M92e53z96e82r68a 7121607496

Marže stavitele bytů se běžně pohybuje na 2/3 a více prodejní ceny. Opravdu si myslíte, že je potřeba stavbu "zaplatit" nějakým OC?

Nebo si opravdu myslíte, že stavba stojí 60000kč/m2?

+1/0
9.2.2015 9:03

M21i72l20a80n 72K50l35o21u97č50e52k 3670775188357

Podle mě to myslel obráceně, ziskem z prodeje bytů se zaplatí i stavba oc, né že stavba oc zaplatí stavbu bytů.

+2/0
9.2.2015 9:10

J67a62n 64Č86e70k93a62l 7449445874924

Přesně o tom mluvím - když už do toho sahá, tak si chce zvýšit příjmy, ať už z větší prodejní plochy, anebo z prodeje/pronájmu bytů... To mu těžko vyčítat, tuplem uprostřed panelákového sídliště...

+1/0
9.2.2015 9:13

V25i63k38y90r 19B33o87h90u47m39i85l 74S41t25r49a16n48s65k84y 9277748506129

Máte pravdu. Nejde přeci o lidi /zákazníky/, ale o maximální zisk!;-D

+1/0
9.2.2015 9:38

M44i96l84a33n 11K26l28o37u16č47e27k 3820855238767

Ano, vy když jste zaměstnán tak vám také jistě hlavně o dobro zaměstnavatele a nepracujete pro něj zadarmo.

0/0
9.2.2015 10:00

L67u83k47á40š 92V37a80ň86u32r70a 1315864243783

Vše jsou jen spekulace developerů s pozemky. Pod záminkou výstavby obchodního centra chtějí jen získat pozemky na byty. Přístupoví komunikace v Jabloňové nejsou absolutně schopné pojmout větší provoz. ZM bylo území nízkých domků se zahrádkami. V průběhu posledních let se z něj díky machinacím radnice Prahy 10 a developerů stává betonové město, zastavují se parky mezi domy zcela nevyhovujícími výškovými budovami, komunikace nejsou přizpůsobeny zvýšenému provozu, zastavují se zátopové oblasti apod. Jakýkoliv projekt ZM ho jen ničí. Ani developerům, ani vedení Prahy 10 nejde o blaho stávajících rezidentů, ale jen o osobní zisk lidí u koryta. Sám mi to kdysi potvrdil starosta Richter.

+5/0
9.2.2015 8:39

Z58b70y28n73ě61k 93M92e34z10e86r74a 7291117796

Aby to Richter nepotvrdil... Za Richtera se kradlo neskutenčně. A člověk čekající změny se Zoufalíkem taky zaplakal. A teď? Raději nekomentovat.

Pořád si říkám, jak je možné, že to všechno funguje i přes to, co všechno se rozkrade.

+1/0
9.2.2015 8:59

L37u24c42i62e 92M70a96c11h78a44r57t73o62v20á 6616613794380

Zahradní Město znám docela dobře. Obchodní centrum Květ je již dlouho po odkvětu, vypadá odpudivě, určitě potřebuej změnu. Ovšem celé Zahr.Město je zastavěné novými domy, doprava tam kolabuje, jsem zvědavá, jak si relativně úzká Jabloňová ulice poradí s dalším náporem dopravy :-(

+10/0
9.2.2015 8:24

L14u58k56á76š 98V18a34ň28u82r43a 1835604653733

Je totiž otázkou, komu bude sloužit obchodní centrum na periférii, když v okolí je již obchodní centrum Hostivař a několik dalších potravinových obchodů.

0/0
9.2.2015 8:48

L36u11c59i18e 38M67a92c52h81a57r90t83o26v86á 6416823724470

Přesně tak...Obchodů je tam dost (Lidl, Penny, Albert v Cíli, Albert v centru Hostivař). Vím, že pokud potřebují lidé ze Zahr.Města oblečení nebo jiné věci, jezdí na Chodov nebo do Arkád na Pankráci. A dost často jezdí MHD, ne auty.

0/0
9.2.2015 9:00

M16i45c24h52a32l 60S25l33a38v74í87k 2631268284776

nechci do toho stavitelům mluvit, ale opravdu v Praze připadá na jeden byt jedno auto?

+9/0
9.2.2015 8:21

L83u47k61á59š 52V32a21ň45u60r76a 1985844253913

Poslední odhad je 1,5 auta, ale pokud se podívám před dům tak je to tak 2 auta na byt. My taky máme 2 auta, ale jsme 4 dospělí.

+2/0
9.2.2015 8:46

V46á86c10l70a45v 53Č30e58r83m77á98k 4923150387284

Podle aktuálních OTP (momentálně celostátních) ano. Na garsonku 0,5 stání, byt do 100m2 1 staní, byt na 100m2 2 stání.  PSP to řeší trochu jinak, 1 stání na 82m2 plochy a jsou tam potom ještě různé koeficienty, podle toho, kde v Praze se to nachází. Ale PSP momentálně neplatí.

0/0
9.2.2015 9:41

M64i27c40h72a15l 41J49a78r32o29š 7244940102625

Napoprvé jsem ten titulek přečetl jako "Nad Tleskem".

0/0
9.2.2015 8:20

P74e33t74r10a 40B90a86j86e92r80o73v57á 7345637833600

Nechápu, proč v Praze musí být další a další OC. Nějaký pěkný park či více, to by bylo fajn. Jenže to nic nevydělá, že?

+2/0
9.2.2015 8:16

M59i27l81a26n 95K58l67o22u19č59e96k 3170765508317

Nikdo vám nebrání si pozemky koupit a park si tam založit a pracovat na jeho údržbě zdarma, jenže to byste taky nic nevydělala že?

+9/−7
9.2.2015 8:22

P58e30t94r18a 53B33a92j73e46r40o76v34á 7595977573170

Proč tedy v zahraničí není problém s tím, že ve městech jsou parky ??? Jen v Praze s tím problém je. Nejhorší je to v létě, člověk by se rád najedl venku, ale u silnice, obklopen betonem, no, moc by mi nechutnalo.

+4/−1
9.2.2015 8:29

M84i93l71a69n 95K22l82o66u26č65e62k 3890795938787

To nevim, nenavštívil jsem všechna zahraniční města a tak nemohu říct jestli a zda ve všech mají více parků a zeleně než v Praze. Možná je to tím, že jsi zvolili zastupitele, kteří mají ve volebním programu výstavbu nových parků apod, pokud si je u nás lidé nezvolili, asi o parky nemají zájem.

+1/0
9.2.2015 8:32

J19a51k59u25b 36F38e55i40f37a66r 7539449846289

Trošku jste mě rozesmál tím volebním programem. Vy opravdu znáte stranu, která se striktně držela svého předvolebního programu?

+5/0
9.2.2015 8:53

M33i17l24a61n 52K22l22o15u80č34e46k 3460385908867

Pokud se ho strana nedrží, tak proč ji lidé opakovaně volí?

+2/0
9.2.2015 9:08

L69u12k93á52š 61V66a81ň10u81r30a 1775384633433

Protože tam na radnicích nesedí takový zlatokopové jako v Praze a taky tam líp fungují zákony a různé neziskové organizace, které se k využití pozemků a k územnímu plánu vyjadřují. Na Praze 10 již od doby Richtera dochází k zastavování většiny obecních pozemků a to i stávajících parků (např. park kolem metra Strašnická, prostory kolem Skalky apod). Vedení Prahy 10 se vymlouvá, že nemá na údržbu zeleně.

+1/−1
9.2.2015 8:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.