Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské radnice odmítají změny v MHD. A pochybuje už i magistrát

Dubnové změny v pražské městské hromadné dopravě možná narazí. Velké radnice se proti nim bouří. Například Praha 6, jíž se sešly tisíce připomínek, změny takového rozsahu odmítá. Znepokojení už vyjádřil také radní pro dopravu Petr Dolínek. Věří, že Ropid svůj návrh obhájí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29o60s96e48f 41B94a10l69o67u22n 4700806525631

Všechny tyhle Ropidy, Idoly, Koridy jsou jen dalsi zbytecni úředníci kteří hledají problémy tam kde pred jejich vznikem nebyli....

+3/−1
11.2.2015 7:21

J94i19ř12í 71J58o36z20a 3758673470621

Mě by fakt zajímalo jak ROPID za 14 dní dní stihne zpracovat cca. 2800 připomínek. Největší pitomost je převedení linky 22 v úseku Národní divadlo - Malostranská do úseku Národní divadlo - Staroměstská - Malostranská. Důvod je prostý, vzhledem k tomu, že denně jezdím z/do práce ze Staroměstské tramavají tak při každé výluce na Újezdě či na Malé Straně jezdí tram 22 právě přes Staroměstskou a snad každá tramvaj jezdí právě v úseku od Národního divadla na Malostranskou prázdná a hlavně na Smetanově nábřeží díky zácpám chytají tramvaje zpoždění a to o dost vyšší než když jedou přes Malou Stranu.

+2/−1
10.2.2015 17:35
Foto

R77u81d72o90l21f 71P15o44l53a64n76e98c12k93ý 3203904463105

Jak? Udělá tak 2 až 3 kosmetické úpravy a na všechno se jinak vybodne. Lidi zase budou nadávat řidičům a Dopravnímu podniku, zatímco ROPID bude vysmátej jak lečo, on, pán nad pražskou a příměstskou dopravou.

+4/0
10.2.2015 17:52

I29v85o 48Z71d74e70b89o65r83s58k97ý 3463841160421

Dneska už jsou výkonné skartovačky, to není jako když jsme s Burešem likvidovali archívy.

+1/0
10.2.2015 19:57

J70a41n 91B15u58b75i74k 9692601662257

Ono se to dalo čekat - jestli se změny dělaly se zadáním, že se musí provozní náklady na prodloužení áčka zajistit redukcí povrchové dopravy, tak se nelze divit, že lidé nesouhlasí.

Ze by se měly udělat redukce na Praze 6, to jistě. Skončit řadu linek ve Veleslavíně, z Petřin už taky bude více lidí jezdit do centra přímo metrem, než přestupem přes Hradčanskou, přímé spojení na kulaťák zajistí metro a nebude třeba tramvajová linka.

Ale co má otevření metra do Motola společného s redukcí linek v Hloubětíně, Hostivaři, v Kobylisích, na Jižním městě či kompletním přetrasováním linek v centru, to ví jen Ropid, protože obyvatelé těchto končin si oprávněně myslí, že nic

P.S. Pikantní na tom je, že Ropid po otevření metra Motol přeorá skoro všechny trasy MHD v Praze a okolí, zhorší dopravní obslužnost na druhé straně Prahy, nažene další lidi do aut ale autobusová linka 167 od Anděla zřízená k tomu, aby dopravně propojila metro s nemocnicí Motol, bude úpravami nedotčena:-)

+5/0
10.2.2015 16:54

M33a43r41t81i92n 52Š61u76l30c 2617559450205

Že by proto, že od poslední změny uplynuly 3 roky, udělaly se nové přepravní průzkumy, jsou námitky od MČ a tak se to vezme z jedné vody na čisto. Doteď nikdo nenapsal a možná to ani nezjišťoval, jestli některé ty změny na druhém konci Prahy nevycházejí z rok, dva roky starých připomínek, které se teď ROPID rozhodl realizovat, jen už si na radnicích nikdo nepamatuje, že ty připomínky podával...

0/0
10.2.2015 17:26

P41e98t15r 22H39a68n82z14a19l 6832786600780

Vždy, když se něco mění, tak jsou lidé nespokojení. Je jasné, že když třeba někteří měli dosud u baráku zastávku autobusu a teď budou muset 200m na metro, že je to třeba štve, ale to bychom se nikdy nepohnuli, kdyby se pořád jen hledalo řešení, které nebude nikomu vadit.

+8/−11
10.2.2015 15:26

V19a53c56l67a18v 27K19u28b35i79s 5331831529847

A to povcazujete za normalni ze 40tisicove sidliste bude mit interval co pul hodiny u tramvaje a busu mimo spicku? Tohle jen nazene lidi do aut. Pul hodiny cekat proste nebudou chtit a pak se na ty silnice muzeme podivat.

+3/−3
10.2.2015 15:53

M17a25r32t38i61n 56Š22u54l79c 2657309220915

A které sídliště máte na mysli? Jestli se nepletu, tak mimošpičkový interval tramvají je 10 minut a na většinu konečných jezdí 2 linky. Mimošpičkový interval autobusů je zpravidla kolem 15 minut.

+1/0
10.2.2015 16:10

P58e96t23r 24H16a11n68z67a18l 6912236460330

Také bych poprosil, kterého sídliště se tohle týká, protože mi to zní jako solidní nesmysl...

0/0
12.2.2015 8:55

M17a58r83t85i60n 42Š73u48l69c 2217609850655

Já nevím, ale MHD v Praze doplácí magistrát, ten má mít firmu (a má ROPID), která naplánuje dopravu v rámci toho, aby dodržela ZDO a zároveň optimálně využila prostředky, které na dotace MHD magistrát má. Vždy se to někomu nebude líbit a ozvou se samozřejmě jen ti, kterým se změna nelíbí, protože ti, kterým se líbí, se nemají důvod ozývat. Radnice MČ sice můžou podat připomínky a pokud tyto nebudou akceptovány, měly by si svou linku, kterou považují za nezbytnou, dotovat ze svého rozpočtu. Protože jen to je může donutit k tomu, aby se podívaly, jestli tou jejich linkou někdo jezdí a nebo vozí vzduch. Dokud se na tom nebudou podílet, budou jenom prskat a chtít nesmyslné změny, protože z cizího krev neteče. Četl jsem připomínky své MČ k návrhu nového linkového vedení a ten kdo je psal, vůbec netuší, jak se MHD plánuje.

+12/−1
10.2.2015 15:12

J45a71r18o84s87l59a26v 14F72r94a28n30t48i96š91e52k 42B76r61ü26m10m69e56r 1181186573440

No kdyby někoho zajímalo, jestli se vozí lidi, nebo vzduch, tak by nikdy nebyla schválena nynější nová část trasy metra A.

+4/0
10.2.2015 15:33

V34a42c42l92a50v 28K87u79b29i70s 5261481799687

co se tyce soucasne trati metra A, tak az na motol ty stanice jsou plus minus metr podle planu. Veleslavin a cerny most byly jasne uz dopredu a Petriny taky. Takze jediny problem je nemocnice motol.

+1/0
10.2.2015 15:54

J70a89r58o24m39i52r 34K26v13a45p77i28l 4921251271821

Az to otevrou, zkuste se dostat linkou A na Cernak :)

0/0
10.2.2015 16:15

M37a64r27t42i76n 33Š13u34l37c 2717349660485

A který plán máte na mysli? Ten z roku 1987?

0/0
10.2.2015 16:17

E28v26a 72D26r48o80z76d40o90v34á 7309797165985

Jestli se všechny linky plánují stejně, jak trasa A, tak se nedivím, že je časově výhodnější jezdit po Praze autem (i ve špičce) než MHD.

+5/0
10.2.2015 15:47

M64a68r46t93i59n 18Š94u13l76c 2307629950545

Ale to přece nemyslíte vážně? Pokud jedete jen po jednom břehu Vltavy, tak možná, ale pokud potřebujete přejet Vltavu, tak jedete autem o polovinu času déle než MHD.

0/0
10.2.2015 16:19

E50v76a 47D98r61o10z95d33o38v77á 7629347775325

Kdybych to neměla opakovaně vyzkoušené, tak to netvrdím. A přes vodu jedu dokonce 2x.

0/0
10.2.2015 16:28

P33e28t69r 24P65o55s69p16í79c86h94a86l 7678864277302

Ano magistrát doplácí a my platíme magistrát, takže technicky vlastně my doplácíme, ale to je jiná věc, vím že to jste to necílil tímhle směrem, ale přišlo mi vhodné na to poukázat. Co je důležitější a základní, je otázka zda má Ropid vůbec existovat nebo aspoň v jakém měřítku. Řekněme si narovinu dnes má ropid až moc možností a dělá si de facto co chce. A je pravda, že to co dělá ropid by bohatě zvládl Dopravní podnik, který na to má lidi, zázemí a hlavně praxi. V Ropidu sedí čím dál tím víc šotoušů, kteří to milujou a baví je koukat na vláčky jak jezdí a měnit jim konečné i když to třeba vůbec potřeba není, pracuji na DP a když jsem slyšel přímo z úst člověka z Ropidu odpověď na otázku: Proč jedenáctka nemůže končit zase na Černokostelecké - "protože tam už končila", přestal jsem to už řešit. MAgistrát si musí uvědomit, jestli cpát miliony do organizace, která být nemusí a zvládne ji kvalitnějia hlavně levněji dopravce, např. jen pod dohledem rady pro dopravu. Můžete namítnout, že v Praze není jen DPP, ale asi dalších 15 soukromých dopravců, ale stále(neznám přesná čísla) DPP má 90%, a i ten soukromník si sestaví jizdní řád jak mu řekne magistrát a je konec problémů. Ve středočeském kraji to chápu - mnoho měst mnoho dopravců, ale v Praze si Ropid kolikrát vymýšlí jen aby vykázal nějakou činnost, aby bylo vidět, že je nepostradatelný. Chápu, že doprava je hodněkomplexní proces, který není jednoduchý a sám proti změná nic moc nemám - krom toho, že je to zbytečné vymýšlení "kravin" aby se něco dělalo. Chápu, že semusí optimalizovat, ale jak by vám každyý na DPP řekl, tak Ropid si pořád vymýšlí kraviny, které se udělají a pakse zjistí, že to nefunguje a musí se to udělat jinak, ikdyž každý už ví že to tak dopadne, jen ropiďák se uspokojí svými vláčky. Viz změny 3 roky zpět příklad- vědělo se že lidé budou přebíhat na strahově a věděl to každý, mužete jim to říci, ale stejně nic neudělají. Pokud jde o městské části souhlasím že by se měli více angažovat na druhou stran

+9/0
10.2.2015 15:55

P48e86t69r 28P52o62s67p10í11c19h91a43l 7188974397242

u to pak dopadne jako 292,294 - politika... JInak stejně dojde ke spojení PIDu a SIDu takže uvidíme jak se to vyvine

+1/0
10.2.2015 15:57

M72a22r17t44i89n 12Š42u57l66c 2797579940455

Myslím, že každý kraj má svého organizátora integrované dopravy. Myslím, že něco jako ROPID v Praze existovat musí. Naopak, DPP má jen vozit lidi jako jeden z dopravců, je dokonce otázkou, zda se má DPP starat o tramvajové koleje a troleje, určitě by se neměl starat o zastávky, neměl by provozovat inforcentra ani předprodeje jízdenek apod. DPP ani soukromník nemůže plánovat spojení a kdo na magistrátu by mu měl říct, jak si sestavit jízdní řád? Zase by tam muselo být nějaké oddělení. Navíc je snahou integrovat i železnici a pokud možno spojit PID a SID. Takže existence organizátora je nezbytná. Pokud jde o konkrétní kroky, jak to ROPID dělá, tam asi můžeme polemizovat, existují různé názory, ale já s tím, nemám zase až takový problém.

+1/0
10.2.2015 16:40

J92a98n 93B24í46l44e53k 7354482184603

Zatím jsem od ROPIDu žádné dobré změny nepozoroval. Taktika měnit JŘ často je rozhodně k jejich kvalitě nevede!

+19/0
10.2.2015 15:12
Foto

M16a62r78i75e 53P37o58k22o16r46n91á 4319920288356

Já hlavně nechápu, proč by se takto zásadní změna měla odsouhlasit takhle narychlo. Co by se stalo, kdyby to všechno opravdu promysleli, pořádně prověřili všechny ty připomínky (řada z nich bude nepochybně nesmyslná), potom to doladili a spustili třeba až od září. Ten Dolínek mi zatím přijde jako rozumný člověk, tak pevně věřím, že to Ropidu hodí na hlavu k dopracování

+9/0
10.2.2015 15:06

M33a50r35t73i26n 24Š59u49l93c 2567229670645

Protože když prodloužíte metro za 20 miliard a přidáte 4 stanice, s tím, že provoz bude ročně stát přes 300 milionů, tak by asi bylo dobré ušetřit něco na povrchu. Přece, když ze Stodůlek/Petřin/Řep/Červeného vrchu jezdili lidé tramvají/autobusem na Hradčanskou/Dejvickou a přesedali tam na metro, tak už pojedou metrem z Motola/Petřin/Červeného vrchu a to znamená, že ty tramvaje/autobusy by do září jezdily prázdné... a jen by se za ně platilo...

+4/−5
10.2.2015 15:19

V70l79a11d65i74m25í22r 95Š83k16o33l25n54í83k 8775310438

a mezi stanicemi budou lidi chodit pěšky, hmmmm

bohužel takto uvažovat se dost dobře nedá, metro jen lépe spojuje vzdálenosti mezi dvěma vzdálenými cíli, slouží pro bezpečnější přepravu velkého množství lidí, ale není to náhrada za tramvaje a autobusy.

+10/−1
10.2.2015 15:28

M58a10r67t33i76n 88Š63u67l16c 2937409470665

ale to jsem neřekl... jen hlavní přepravní proud z Petřin/Veleslavína/Červeného vrchu byl teď tramvají na Hradčanskou/Dejvickou a dále metrem, to převezme už v těchto místech, tramvaje se uvolní a může jich jezdit méně a můžou jezdit méně často... stejně tak přepravní proud z JZM/Řep autobusy 174/180, který vedl na Hradčanskou/Dejvickou a dále metrem A se do metra dostane už v Motole, autobusy se uvolní a přes Břevnov nemusí jezdit 2 linky, ale bude stačit jenom jedna... Takže linky, které sloužily jako přibližovací k metru z okrajů už nebudou muset přibližovat, protože metrem se pojede už dřív a zůstane jenom jejich funkce z meziúseků a dále přeprava do míst, kam metro nejede...

0/0
10.2.2015 17:01
Foto

M79a68r30i35e 96P60o62k24o10r59n68á 4359650278586

tomu bych ještě i rozuměla, byť to není tak jednoduché viz názor pana Školníka. Ale ty změny se zdaleka netýkají jen okolí nových stanic Ačka

+2/0
10.2.2015 15:32

M84a62r55t52i55n 62Š18t55ě87p94á49n54e14k 3157223113221

A ze by bylo vhodne zmenit povrchovou dopravu zjistili minuly rok po vanocich, co?;-D

+1/0
10.2.2015 15:38

J45o24s80e66f 97J95ů98z25a 1748898133467

Ale to šetření na povrchu by nemělo vypadat tak, že tu se nechá linka končit tři zastávky od stanice metra (Bílá Hora), tam se nechá dělat desetiminutový okruh navíc, než doveze lidi k metru (108), přeruší se přímé tangenciální spojení mezi páteřními radiálními trasami a nechají se trasy oklikou nebo s přestupem (Na Petřinách s Plzeňskou a metrem B, Evropská s Plzeňskou).  Na to, že v souvislosti s jinou akcí hodně lidí preventivně protestovalo proti ztrátě přímého spojení Dědiny s motolskou nemocnicí Ropid zareagoval tím, že přímé spojení navrhl raději zrušit hned letos v dubnu. Člověk jen přemýšlí, jestli je to neumětelství, nebo sabotáž.

+7/−1
10.2.2015 15:58

M58a76r88t92i24n 23Š12u87l28c 2467539430535

No jo, ale to neříkáte, kolik lidí to tangenciální spojení mezi Evropskou - Petřinami - Plzeňskou - metrem B používá? Já to nevím, jestli je jich tolik, aby jednou za 15/30 minut naplnili autobus? Stejně jako nevím, kolik lidí pojede ze zastávky Ruzyňská škola k metru Veleslavín, aby jim vadilo, že pojedou přes sklady? Protože lidé od Starého náměstí pojedou na Veleslavín 142 a lidé od Libocké 191 na Petřiny.

0/0
10.2.2015 17:22

J49o68s97e63f 62J97ů34z69a 1658888163507

Teď naplní autobus v intervalu 6 minut v ranní špičce a 15 minut mimo špičku. Metro z nich převezme lidi z Evropské (meziměsta) k motolské nemocnici, u zbytku je to licitování, nakolik by 191 byla odpovídající náhradou.

U Ruzyňské trochu zaměňujete příčinu a následek. Z Ruzyňské místo zajížďky kolem skladů půjdou pěšky a s tichým proklínáním autorů dopravního řešení na vzdálenější zastávku, odkud jede něco rozumně do kýženého cíle.

Pokud jsem měl možnost zatím zaslechnout hlasy z Ruzyňské, tak nejčastěji zájem buď o linku Ruzyňskou, Libockou a Na Petřinách na Petřiny, nebo do Divoké Šárky a odtud přímo k metru do Veleslavína. Ale to snad právě anketa Prahy 6 měla zjistit, co lidé chtějí.

+1/0
10.2.2015 19:18

R69a90d47e42k 49D67o44l71e11ž53a50l 2989853150500

To jste ovšem odpověděl na něco jiného, než na tu otázku.

0/0
10.2.2015 16:36

M58a12r87t75i58n 90E59l57s36t17n76e42r 2491454112858

...aby právě nebylo mnoho času k diskuzím.... takhle ropid přetrpí 14 dnů nesouhlasů, a pak si stejně udělá, co chce...

+1/0
10.2.2015 16:13

O74t44o51m24a37r 96T47h68o44m65a 2675947576185

takto se vysloveně těší na změny P-13 (cituju z www.praha13.cz):

"Starosta David Vodrážka v úvodu setkání informoval zástupce organizace ROPID o nesouhlasu vedení Prahy 13 a mnoha občanů s navrhovanými změnami.  Seznámil je také s usnesením Rady MČ Praha 13 z 26. ledna, které označilo návrh připravovaných změn „za neakceptovatelný a v rozporu s dosavadním jednáním"

+13/0
10.2.2015 15:02

R50e37n55é 31C90v29r30k86a30l 9746349496336

Už jsem psal na radnici Prahy 13, co tu o nich šíří Agrofertdnes za pomluvy;-D

0/0
11.2.2015 9:20

J15a52n 29P75r37o45v85a55z51n76í64k 6238134790951

Lidé obecně nemají rádi změny, takže je zbytečné tomuto dávat nějaký velký význam.

+2/−10
10.2.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.