Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské radnice odmítají změny v MHD. A pochybuje už i magistrát

Dubnové změny v pražské městské hromadné dopravě možná narazí. Velké radnice se proti nim bouří. Například Praha 6, jíž se sešly tisíce připomínek, změny takového rozsahu odmítá. Znepokojení už vyjádřil také radní pro dopravu Petr Dolínek. Věří, že Ropid svůj návrh obhájí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77o86s65e54f 57B27a20l38o98u40n 4410746525681

Všechny tyhle Ropidy, Idoly, Koridy jsou jen dalsi zbytecni úředníci kteří hledají problémy tam kde pred jejich vznikem nebyli....

+3/−1
11.2.2015 7:21

J33i91ř78í 63J18o19z14a 3838183220101

Mě by fakt zajímalo jak ROPID za 14 dní dní stihne zpracovat cca. 2800 připomínek. Největší pitomost je převedení linky 22 v úseku Národní divadlo - Malostranská do úseku Národní divadlo - Staroměstská - Malostranská. Důvod je prostý, vzhledem k tomu, že denně jezdím z/do práce ze Staroměstské tramavají tak při každé výluce na Újezdě či na Malé Straně jezdí tram 22 právě přes Staroměstskou a snad každá tramvaj jezdí právě v úseku od Národního divadla na Malostranskou prázdná a hlavně na Smetanově nábřeží díky zácpám chytají tramvaje zpoždění a to o dost vyšší než když jedou přes Malou Stranu.

+2/−1
10.2.2015 17:35
Foto

R14u30d81o11l18f 65P12o46l49a22n71e45c94k87ý 3573574353425

Jak? Udělá tak 2 až 3 kosmetické úpravy a na všechno se jinak vybodne. Lidi zase budou nadávat řidičům a Dopravnímu podniku, zatímco ROPID bude vysmátej jak lečo, on, pán nad pražskou a příměstskou dopravou.

+4/0
10.2.2015 17:52

I40v92o 91Z31d88e63b30o90r85s24k72ý 3343921770531

Dneska už jsou výkonné skartovačky, to není jako když jsme s Burešem likvidovali archívy.

+1/0
10.2.2015 19:57

J53a53n 96B37u37b90i74k 9392381122567

Ono se to dalo čekat - jestli se změny dělaly se zadáním, že se musí provozní náklady na prodloužení áčka zajistit redukcí povrchové dopravy, tak se nelze divit, že lidé nesouhlasí.

Ze by se měly udělat redukce na Praze 6, to jistě. Skončit řadu linek ve Veleslavíně, z Petřin už taky bude více lidí jezdit do centra přímo metrem, než přestupem přes Hradčanskou, přímé spojení na kulaťák zajistí metro a nebude třeba tramvajová linka.

Ale co má otevření metra do Motola společného s redukcí linek v Hloubětíně, Hostivaři, v Kobylisích, na Jižním městě či kompletním přetrasováním linek v centru, to ví jen Ropid, protože obyvatelé těchto končin si oprávněně myslí, že nic

P.S. Pikantní na tom je, že Ropid po otevření metra Motol přeorá skoro všechny trasy MHD v Praze a okolí, zhorší dopravní obslužnost na druhé straně Prahy, nažene další lidi do aut ale autobusová linka 167 od Anděla zřízená k tomu, aby dopravně propojila metro s nemocnicí Motol, bude úpravami nedotčena:-)

+5/0
10.2.2015 16:54

M60a55r82t74i59n 60Š77u51l77c 2287179820405

Že by proto, že od poslední změny uplynuly 3 roky, udělaly se nové přepravní průzkumy, jsou námitky od MČ a tak se to vezme z jedné vody na čisto. Doteď nikdo nenapsal a možná to ani nezjišťoval, jestli některé ty změny na druhém konci Prahy nevycházejí z rok, dva roky starých připomínek, které se teď ROPID rozhodl realizovat, jen už si na radnicích nikdo nepamatuje, že ty připomínky podával...

0/0
10.2.2015 17:26

P28e80t26r 78H86a73n25z28a92l 6912506440600

Vždy, když se něco mění, tak jsou lidé nespokojení. Je jasné, že když třeba někteří měli dosud u baráku zastávku autobusu a teď budou muset 200m na metro, že je to třeba štve, ale to bychom se nikdy nepohnuli, kdyby se pořád jen hledalo řešení, které nebude nikomu vadit.

+8/−11
10.2.2015 15:26

V29a97c51l65a63v 63K28u42b13i73s 5171201649217

A to povcazujete za normalni ze 40tisicove sidliste bude mit interval co pul hodiny u tramvaje a busu mimo spicku? Tohle jen nazene lidi do aut. Pul hodiny cekat proste nebudou chtit a pak se na ty silnice muzeme podivat.

+3/−3
10.2.2015 15:53

M55a51r10t34i46n 70Š66u19l56c 2737949510635

A které sídliště máte na mysli? Jestli se nepletu, tak mimošpičkový interval tramvají je 10 minut a na většinu konečných jezdí 2 linky. Mimošpičkový interval autobusů je zpravidla kolem 15 minut.

+1/0
10.2.2015 16:10

P86e37t66r 62H41a40n98z40a78l 6982226630530

Také bych poprosil, kterého sídliště se tohle týká, protože mi to zní jako solidní nesmysl...

0/0
12.2.2015 8:55

M63a96r24t17i18n 68Š32u61l68c 2767929670145

Já nevím, ale MHD v Praze doplácí magistrát, ten má mít firmu (a má ROPID), která naplánuje dopravu v rámci toho, aby dodržela ZDO a zároveň optimálně využila prostředky, které na dotace MHD magistrát má. Vždy se to někomu nebude líbit a ozvou se samozřejmě jen ti, kterým se změna nelíbí, protože ti, kterým se líbí, se nemají důvod ozývat. Radnice MČ sice můžou podat připomínky a pokud tyto nebudou akceptovány, měly by si svou linku, kterou považují za nezbytnou, dotovat ze svého rozpočtu. Protože jen to je může donutit k tomu, aby se podívaly, jestli tou jejich linkou někdo jezdí a nebo vozí vzduch. Dokud se na tom nebudou podílet, budou jenom prskat a chtít nesmyslné změny, protože z cizího krev neteče. Četl jsem připomínky své MČ k návrhu nového linkového vedení a ten kdo je psal, vůbec netuší, jak se MHD plánuje.

+12/−1
10.2.2015 15:12

J73a92r20o51s76l69a22v 98F40r14a45n20t74i79š64e79k 76B51r87ü69m91m16e69r 1931496643360

No kdyby někoho zajímalo, jestli se vozí lidi, nebo vzduch, tak by nikdy nebyla schválena nynější nová část trasy metra A.

+4/0
10.2.2015 15:33

V28a12c27l60a73v 94K37u65b16i30s 5371321519517

co se tyce soucasne trati metra A, tak az na motol ty stanice jsou plus minus metr podle planu. Veleslavin a cerny most byly jasne uz dopredu a Petriny taky. Takze jediny problem je nemocnice motol.

+1/0
10.2.2015 15:54

J53a32r91o78m95i43r 87K66v80a91p34i15l 2962211666

Az to otevrou, zkuste se dostat linkou A na Cernak :)

0/0
10.2.2015 16:15

M33a25r12t21i43n 92Š96u23l53c 2717249470235

A který plán máte na mysli? Ten z roku 1987?

0/0
10.2.2015 16:17

E58v59a 49D29r45o28z48d82o76v25á 7529317485615

Jestli se všechny linky plánují stejně, jak trasa A, tak se nedivím, že je časově výhodnější jezdit po Praze autem (i ve špičce) než MHD.

+5/0
10.2.2015 15:47

M30a35r35t67i97n 25Š98u82l14c 2347209180585

Ale to přece nemyslíte vážně? Pokud jedete jen po jednom břehu Vltavy, tak možná, ale pokud potřebujete přejet Vltavu, tak jedete autem o polovinu času déle než MHD.

0/0
10.2.2015 16:19

E56v19a 48D16r81o94z73d18o31v52á 7159697775725

Kdybych to neměla opakovaně vyzkoušené, tak to netvrdím. A přes vodu jedu dokonce 2x.

0/0
10.2.2015 16:28

P94e41t76r 86P27o13s25p31í24c75h54a24l 7188364697902

Ano magistrát doplácí a my platíme magistrát, takže technicky vlastně my doplácíme, ale to je jiná věc, vím že to jste to necílil tímhle směrem, ale přišlo mi vhodné na to poukázat. Co je důležitější a základní, je otázka zda má Ropid vůbec existovat nebo aspoň v jakém měřítku. Řekněme si narovinu dnes má ropid až moc možností a dělá si de facto co chce. A je pravda, že to co dělá ropid by bohatě zvládl Dopravní podnik, který na to má lidi, zázemí a hlavně praxi. V Ropidu sedí čím dál tím víc šotoušů, kteří to milujou a baví je koukat na vláčky jak jezdí a měnit jim konečné i když to třeba vůbec potřeba není, pracuji na DP a když jsem slyšel přímo z úst člověka z Ropidu odpověď na otázku: Proč jedenáctka nemůže končit zase na Černokostelecké - "protože tam už končila", přestal jsem to už řešit. MAgistrát si musí uvědomit, jestli cpát miliony do organizace, která být nemusí a zvládne ji kvalitnějia hlavně levněji dopravce, např. jen pod dohledem rady pro dopravu. Můžete namítnout, že v Praze není jen DPP, ale asi dalších 15 soukromých dopravců, ale stále(neznám přesná čísla) DPP má 90%, a i ten soukromník si sestaví jizdní řád jak mu řekne magistrát a je konec problémů. Ve středočeském kraji to chápu - mnoho měst mnoho dopravců, ale v Praze si Ropid kolikrát vymýšlí jen aby vykázal nějakou činnost, aby bylo vidět, že je nepostradatelný. Chápu, že doprava je hodněkomplexní proces, který není jednoduchý a sám proti změná nic moc nemám - krom toho, že je to zbytečné vymýšlení "kravin" aby se něco dělalo. Chápu, že semusí optimalizovat, ale jak by vám každyý na DPP řekl, tak Ropid si pořád vymýšlí kraviny, které se udělají a pakse zjistí, že to nefunguje a musí se to udělat jinak, ikdyž každý už ví že to tak dopadne, jen ropiďák se uspokojí svými vláčky. Viz změny 3 roky zpět příklad- vědělo se že lidé budou přebíhat na strahově a věděl to každý, mužete jim to říci, ale stejně nic neudělají. Pokud jde o městské části souhlasím že by se měli více angažovat na druhou stran

+9/0
10.2.2015 15:55

P73e37t18r 69P36o73s52p97í82c30h97a30l 7528254367142

u to pak dopadne jako 292,294 - politika... JInak stejně dojde ke spojení PIDu a SIDu takže uvidíme jak se to vyvine

+1/0
10.2.2015 15:57

M74a31r23t27i79n 32Š31u12l66c 2727589420755

Myslím, že každý kraj má svého organizátora integrované dopravy. Myslím, že něco jako ROPID v Praze existovat musí. Naopak, DPP má jen vozit lidi jako jeden z dopravců, je dokonce otázkou, zda se má DPP starat o tramvajové koleje a troleje, určitě by se neměl starat o zastávky, neměl by provozovat inforcentra ani předprodeje jízdenek apod. DPP ani soukromník nemůže plánovat spojení a kdo na magistrátu by mu měl říct, jak si sestavit jízdní řád? Zase by tam muselo být nějaké oddělení. Navíc je snahou integrovat i železnici a pokud možno spojit PID a SID. Takže existence organizátora je nezbytná. Pokud jde o konkrétní kroky, jak to ROPID dělá, tam asi můžeme polemizovat, existují různé názory, ale já s tím, nemám zase až takový problém.

+1/0
10.2.2015 16:40

J96a42n 18B80í19l27e90k 7884622304873

Zatím jsem od ROPIDu žádné dobré změny nepozoroval. Taktika měnit JŘ často je rozhodně k jejich kvalitě nevede!

+19/0
10.2.2015 15:12
Foto

M78a98r49i50e 48P86o23k52o21r50n16á 4169130628246

Já hlavně nechápu, proč by se takto zásadní změna měla odsouhlasit takhle narychlo. Co by se stalo, kdyby to všechno opravdu promysleli, pořádně prověřili všechny ty připomínky (řada z nich bude nepochybně nesmyslná), potom to doladili a spustili třeba až od září. Ten Dolínek mi zatím přijde jako rozumný člověk, tak pevně věřím, že to Ropidu hodí na hlavu k dopracování

+9/0
10.2.2015 15:06

M20a31r54t33i65n 21Š70u15l18c 2227859670915

Protože když prodloužíte metro za 20 miliard a přidáte 4 stanice, s tím, že provoz bude ročně stát přes 300 milionů, tak by asi bylo dobré ušetřit něco na povrchu. Přece, když ze Stodůlek/Petřin/Řep/Červeného vrchu jezdili lidé tramvají/autobusem na Hradčanskou/Dejvickou a přesedali tam na metro, tak už pojedou metrem z Motola/Petřin/Červeného vrchu a to znamená, že ty tramvaje/autobusy by do září jezdily prázdné... a jen by se za ně platilo...

+4/−5
10.2.2015 15:19

V38l11a28d34i96m70í93r 59Š91k34o88l20n29í65k 8685680218

a mezi stanicemi budou lidi chodit pěšky, hmmmm

bohužel takto uvažovat se dost dobře nedá, metro jen lépe spojuje vzdálenosti mezi dvěma vzdálenými cíli, slouží pro bezpečnější přepravu velkého množství lidí, ale není to náhrada za tramvaje a autobusy.

+10/−1
10.2.2015 15:28

M84a84r98t15i77n 55Š58u72l49c 2827179920405

ale to jsem neřekl... jen hlavní přepravní proud z Petřin/Veleslavína/Červeného vrchu byl teď tramvají na Hradčanskou/Dejvickou a dále metrem, to převezme už v těchto místech, tramvaje se uvolní a může jich jezdit méně a můžou jezdit méně často... stejně tak přepravní proud z JZM/Řep autobusy 174/180, který vedl na Hradčanskou/Dejvickou a dále metrem A se do metra dostane už v Motole, autobusy se uvolní a přes Břevnov nemusí jezdit 2 linky, ale bude stačit jenom jedna... Takže linky, které sloužily jako přibližovací k metru z okrajů už nebudou muset přibližovat, protože metrem se pojede už dřív a zůstane jenom jejich funkce z meziúseků a dále přeprava do míst, kam metro nejede...

0/0
10.2.2015 17:01
Foto

M38a62r28i30e 23P20o32k81o18r42n68á 4649270968656

tomu bych ještě i rozuměla, byť to není tak jednoduché viz názor pana Školníka. Ale ty změny se zdaleka netýkají jen okolí nových stanic Ačka

+2/0
10.2.2015 15:32

M22a45r54t12i46n 95Š37t11ě68p86á60n54e68k 3607573863851

A ze by bylo vhodne zmenit povrchovou dopravu zjistili minuly rok po vanocich, co?;-D

+1/0
10.2.2015 15:38

J66o61s95e35f 91J98ů52z58a 1458398753527

Ale to šetření na povrchu by nemělo vypadat tak, že tu se nechá linka končit tři zastávky od stanice metra (Bílá Hora), tam se nechá dělat desetiminutový okruh navíc, než doveze lidi k metru (108), přeruší se přímé tangenciální spojení mezi páteřními radiálními trasami a nechají se trasy oklikou nebo s přestupem (Na Petřinách s Plzeňskou a metrem B, Evropská s Plzeňskou).  Na to, že v souvislosti s jinou akcí hodně lidí preventivně protestovalo proti ztrátě přímého spojení Dědiny s motolskou nemocnicí Ropid zareagoval tím, že přímé spojení navrhl raději zrušit hned letos v dubnu. Člověk jen přemýšlí, jestli je to neumětelství, nebo sabotáž.

+7/−1
10.2.2015 15:58

M40a50r59t58i92n 60Š13u38l15c 2557439110615

No jo, ale to neříkáte, kolik lidí to tangenciální spojení mezi Evropskou - Petřinami - Plzeňskou - metrem B používá? Já to nevím, jestli je jich tolik, aby jednou za 15/30 minut naplnili autobus? Stejně jako nevím, kolik lidí pojede ze zastávky Ruzyňská škola k metru Veleslavín, aby jim vadilo, že pojedou přes sklady? Protože lidé od Starého náměstí pojedou na Veleslavín 142 a lidé od Libocké 191 na Petřiny.

0/0
10.2.2015 17:22

J58o42s62e64f 63J30ů60z54a 1828978653107

Teď naplní autobus v intervalu 6 minut v ranní špičce a 15 minut mimo špičku. Metro z nich převezme lidi z Evropské (meziměsta) k motolské nemocnici, u zbytku je to licitování, nakolik by 191 byla odpovídající náhradou.

U Ruzyňské trochu zaměňujete příčinu a následek. Z Ruzyňské místo zajížďky kolem skladů půjdou pěšky a s tichým proklínáním autorů dopravního řešení na vzdálenější zastávku, odkud jede něco rozumně do kýženého cíle.

Pokud jsem měl možnost zatím zaslechnout hlasy z Ruzyňské, tak nejčastěji zájem buď o linku Ruzyňskou, Libockou a Na Petřinách na Petřiny, nebo do Divoké Šárky a odtud přímo k metru do Veleslavína. Ale to snad právě anketa Prahy 6 měla zjistit, co lidé chtějí.

+1/0
10.2.2015 19:18

R39a30d46e12k 52D11o66l60e57ž38a45l 2109953740100

To jste ovšem odpověděl na něco jiného, než na tu otázku.

0/0
10.2.2015 16:36

M54a58r79t20i27n 94E73l42s65t88n93e81r 2191244972568

...aby právě nebylo mnoho času k diskuzím.... takhle ropid přetrpí 14 dnů nesouhlasů, a pak si stejně udělá, co chce...

+1/0
10.2.2015 16:13

O35t62o54m76a49r 13T30h96o61m68a 2875297166945

takto se vysloveně těší na změny P-13 (cituju z www.praha13.cz):

"Starosta David Vodrážka v úvodu setkání informoval zástupce organizace ROPID o nesouhlasu vedení Prahy 13 a mnoha občanů s navrhovanými změnami.  Seznámil je také s usnesením Rady MČ Praha 13 z 26. ledna, které označilo návrh připravovaných změn „za neakceptovatelný a v rozporu s dosavadním jednáním"

+13/0
10.2.2015 15:02

R12e87n48é 15C64v87r80k23a58l 9296579456596

Už jsem psal na radnici Prahy 13, co tu o nich šíří Agrofertdnes za pomluvy;-D

0/0
11.2.2015 9:20

J92a16n 47P21r70o87v33a27z64n49í54k 6708214680361

Lidé obecně nemají rádi změny, takže je zbytečné tomuto dávat nějaký velký význam.

+2/−10
10.2.2015 14:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.