Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské radnice odmítají změny v MHD. A pochybuje už i magistrát

Dubnové změny v pražské městské hromadné dopravě možná narazí. Velké radnice se proti nim bouří. Například Praha 6, jíž se sešly tisíce připomínek, změny takového rozsahu odmítá. Znepokojení už vyjádřil také radní pro dopravu Petr Dolínek. Věří, že Ropid svůj návrh obhájí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13o59s61e46f 72B88a38l42o93u14n 4660736855911

Všechny tyhle Ropidy, Idoly, Koridy jsou jen dalsi zbytecni úředníci kteří hledají problémy tam kde pred jejich vznikem nebyli....

+3/−1
11.2.2015 7:21

J17i51ř94í 48J48o79z98a 3848833400341

Mě by fakt zajímalo jak ROPID za 14 dní dní stihne zpracovat cca. 2800 připomínek. Největší pitomost je převedení linky 22 v úseku Národní divadlo - Malostranská do úseku Národní divadlo - Staroměstská - Malostranská. Důvod je prostý, vzhledem k tomu, že denně jezdím z/do práce ze Staroměstské tramavají tak při každé výluce na Újezdě či na Malé Straně jezdí tram 22 právě přes Staroměstskou a snad každá tramvaj jezdí právě v úseku od Národního divadla na Malostranskou prázdná a hlavně na Smetanově nábřeží díky zácpám chytají tramvaje zpoždění a to o dost vyšší než když jedou přes Malou Stranu.

+2/−1
10.2.2015 17:35
Foto

R60u32d46o83l55f 37P89o38l89a60n16e89c63k97ý 3403474263535

Jak? Udělá tak 2 až 3 kosmetické úpravy a na všechno se jinak vybodne. Lidi zase budou nadávat řidičům a Dopravnímu podniku, zatímco ROPID bude vysmátej jak lečo, on, pán nad pražskou a příměstskou dopravou.

+4/0
10.2.2015 17:52

I93v52o 74Z85d94e90b96o34r17s45k33ý 3633131730771

Dneska už jsou výkonné skartovačky, to není jako když jsme s Burešem likvidovali archívy.

+1/0
10.2.2015 19:57

J36a10n 62B44u59b42i88k 9972581562527

Ono se to dalo čekat - jestli se změny dělaly se zadáním, že se musí provozní náklady na prodloužení áčka zajistit redukcí povrchové dopravy, tak se nelze divit, že lidé nesouhlasí.

Ze by se měly udělat redukce na Praze 6, to jistě. Skončit řadu linek ve Veleslavíně, z Petřin už taky bude více lidí jezdit do centra přímo metrem, než přestupem přes Hradčanskou, přímé spojení na kulaťák zajistí metro a nebude třeba tramvajová linka.

Ale co má otevření metra do Motola společného s redukcí linek v Hloubětíně, Hostivaři, v Kobylisích, na Jižním městě či kompletním přetrasováním linek v centru, to ví jen Ropid, protože obyvatelé těchto končin si oprávněně myslí, že nic

P.S. Pikantní na tom je, že Ropid po otevření metra Motol přeorá skoro všechny trasy MHD v Praze a okolí, zhorší dopravní obslužnost na druhé straně Prahy, nažene další lidi do aut ale autobusová linka 167 od Anděla zřízená k tomu, aby dopravně propojila metro s nemocnicí Motol, bude úpravami nedotčena:-)

+5/0
10.2.2015 16:54

M22a61r33t67i97n 57Š64u18l79c 2127359510225

Že by proto, že od poslední změny uplynuly 3 roky, udělaly se nové přepravní průzkumy, jsou námitky od MČ a tak se to vezme z jedné vody na čisto. Doteď nikdo nenapsal a možná to ani nezjišťoval, jestli některé ty změny na druhém konci Prahy nevycházejí z rok, dva roky starých připomínek, které se teď ROPID rozhodl realizovat, jen už si na radnicích nikdo nepamatuje, že ty připomínky podával...

0/0
10.2.2015 17:26

P92e22t29r 29H60a77n82z78a59l 6382316850160

Vždy, když se něco mění, tak jsou lidé nespokojení. Je jasné, že když třeba někteří měli dosud u baráku zastávku autobusu a teď budou muset 200m na metro, že je to třeba štve, ale to bychom se nikdy nepohnuli, kdyby se pořád jen hledalo řešení, které nebude nikomu vadit.

+8/−11
10.2.2015 15:26

V77a93c91l41a41v 26K60u26b67i67s 5791591239617

A to povcazujete za normalni ze 40tisicove sidliste bude mit interval co pul hodiny u tramvaje a busu mimo spicku? Tohle jen nazene lidi do aut. Pul hodiny cekat proste nebudou chtit a pak se na ty silnice muzeme podivat.

+3/−3
10.2.2015 15:53

M62a82r22t54i63n 24Š61u53l11c 2947819650915

A které sídliště máte na mysli? Jestli se nepletu, tak mimošpičkový interval tramvají je 10 minut a na většinu konečných jezdí 2 linky. Mimošpičkový interval autobusů je zpravidla kolem 15 minut.

+1/0
10.2.2015 16:10

P22e72t43r 12H94a46n21z50a85l 6232876690930

Také bych poprosil, kterého sídliště se tohle týká, protože mi to zní jako solidní nesmysl...

0/0
12.2.2015 8:55

M34a61r76t54i61n 48Š11u64l31c 2257759260755

Já nevím, ale MHD v Praze doplácí magistrát, ten má mít firmu (a má ROPID), která naplánuje dopravu v rámci toho, aby dodržela ZDO a zároveň optimálně využila prostředky, které na dotace MHD magistrát má. Vždy se to někomu nebude líbit a ozvou se samozřejmě jen ti, kterým se změna nelíbí, protože ti, kterým se líbí, se nemají důvod ozývat. Radnice MČ sice můžou podat připomínky a pokud tyto nebudou akceptovány, měly by si svou linku, kterou považují za nezbytnou, dotovat ze svého rozpočtu. Protože jen to je může donutit k tomu, aby se podívaly, jestli tou jejich linkou někdo jezdí a nebo vozí vzduch. Dokud se na tom nebudou podílet, budou jenom prskat a chtít nesmyslné změny, protože z cizího krev neteče. Četl jsem připomínky své MČ k návrhu nového linkového vedení a ten kdo je psal, vůbec netuší, jak se MHD plánuje.

+12/−1
10.2.2015 15:12

J32a91r26o49s89l45a59v 60F67r13a93n34t77i64š75e49k 22B96r97ü66m93m30e37r 1911346493290

No kdyby někoho zajímalo, jestli se vozí lidi, nebo vzduch, tak by nikdy nebyla schválena nynější nová část trasy metra A.

+4/0
10.2.2015 15:33

V26a89c57l51a27v 36K78u69b88i57s 5691721969337

co se tyce soucasne trati metra A, tak az na motol ty stanice jsou plus minus metr podle planu. Veleslavin a cerny most byly jasne uz dopredu a Petriny taky. Takze jediny problem je nemocnice motol.

+1/0
10.2.2015 15:54

J44a72r92o72m59i36r 70K46v87a80p13i78l 4281191381711

Az to otevrou, zkuste se dostat linkou A na Cernak :)

0/0
10.2.2015 16:15

M88a57r65t95i39n 44Š77u55l52c 2167509850155

A který plán máte na mysli? Ten z roku 1987?

0/0
10.2.2015 16:17

E59v63a 36D34r69o69z85d63o98v60á 7889917545535

Jestli se všechny linky plánují stejně, jak trasa A, tak se nedivím, že je časově výhodnější jezdit po Praze autem (i ve špičce) než MHD.

+5/0
10.2.2015 15:47

M68a69r23t57i60n 60Š60u85l80c 2257409370145

Ale to přece nemyslíte vážně? Pokud jedete jen po jednom břehu Vltavy, tak možná, ale pokud potřebujete přejet Vltavu, tak jedete autem o polovinu času déle než MHD.

0/0
10.2.2015 16:19

E38v25a 27D17r30o29z60d81o31v49á 7519927485675

Kdybych to neměla opakovaně vyzkoušené, tak to netvrdím. A přes vodu jedu dokonce 2x.

0/0
10.2.2015 16:28

P85e34t58r 14P16o46s88p33í85c82h92a92l 7358544987772

Ano magistrát doplácí a my platíme magistrát, takže technicky vlastně my doplácíme, ale to je jiná věc, vím že to jste to necílil tímhle směrem, ale přišlo mi vhodné na to poukázat. Co je důležitější a základní, je otázka zda má Ropid vůbec existovat nebo aspoň v jakém měřítku. Řekněme si narovinu dnes má ropid až moc možností a dělá si de facto co chce. A je pravda, že to co dělá ropid by bohatě zvládl Dopravní podnik, který na to má lidi, zázemí a hlavně praxi. V Ropidu sedí čím dál tím víc šotoušů, kteří to milujou a baví je koukat na vláčky jak jezdí a měnit jim konečné i když to třeba vůbec potřeba není, pracuji na DP a když jsem slyšel přímo z úst člověka z Ropidu odpověď na otázku: Proč jedenáctka nemůže končit zase na Černokostelecké - "protože tam už končila", přestal jsem to už řešit. MAgistrát si musí uvědomit, jestli cpát miliony do organizace, která být nemusí a zvládne ji kvalitnějia hlavně levněji dopravce, např. jen pod dohledem rady pro dopravu. Můžete namítnout, že v Praze není jen DPP, ale asi dalších 15 soukromých dopravců, ale stále(neznám přesná čísla) DPP má 90%, a i ten soukromník si sestaví jizdní řád jak mu řekne magistrát a je konec problémů. Ve středočeském kraji to chápu - mnoho měst mnoho dopravců, ale v Praze si Ropid kolikrát vymýšlí jen aby vykázal nějakou činnost, aby bylo vidět, že je nepostradatelný. Chápu, že doprava je hodněkomplexní proces, který není jednoduchý a sám proti změná nic moc nemám - krom toho, že je to zbytečné vymýšlení "kravin" aby se něco dělalo. Chápu, že semusí optimalizovat, ale jak by vám každyý na DPP řekl, tak Ropid si pořád vymýšlí kraviny, které se udělají a pakse zjistí, že to nefunguje a musí se to udělat jinak, ikdyž každý už ví že to tak dopadne, jen ropiďák se uspokojí svými vláčky. Viz změny 3 roky zpět příklad- vědělo se že lidé budou přebíhat na strahově a věděl to každý, mužete jim to říci, ale stejně nic neudělají. Pokud jde o městské části souhlasím že by se měli více angažovat na druhou stran

+9/0
10.2.2015 15:55

P55e18t38r 42P80o35s82p43í81c71h34a92l 7858484737152

u to pak dopadne jako 292,294 - politika... JInak stejně dojde ke spojení PIDu a SIDu takže uvidíme jak se to vyvine

+1/0
10.2.2015 15:57

M66a21r92t98i55n 66Š35u30l66c 2487919410335

Myslím, že každý kraj má svého organizátora integrované dopravy. Myslím, že něco jako ROPID v Praze existovat musí. Naopak, DPP má jen vozit lidi jako jeden z dopravců, je dokonce otázkou, zda se má DPP starat o tramvajové koleje a troleje, určitě by se neměl starat o zastávky, neměl by provozovat inforcentra ani předprodeje jízdenek apod. DPP ani soukromník nemůže plánovat spojení a kdo na magistrátu by mu měl říct, jak si sestavit jízdní řád? Zase by tam muselo být nějaké oddělení. Navíc je snahou integrovat i železnici a pokud možno spojit PID a SID. Takže existence organizátora je nezbytná. Pokud jde o konkrétní kroky, jak to ROPID dělá, tam asi můžeme polemizovat, existují různé názory, ale já s tím, nemám zase až takový problém.

+1/0
10.2.2015 16:40

J36a35n 34B37í31l71e94k 7844202344143

Zatím jsem od ROPIDu žádné dobré změny nepozoroval. Taktika měnit JŘ často je rozhodně k jejich kvalitě nevede!

+19/0
10.2.2015 15:12
Foto

M98a74r70i33e 73P63o39k98o44r28n87á 4679420168776

Já hlavně nechápu, proč by se takto zásadní změna měla odsouhlasit takhle narychlo. Co by se stalo, kdyby to všechno opravdu promysleli, pořádně prověřili všechny ty připomínky (řada z nich bude nepochybně nesmyslná), potom to doladili a spustili třeba až od září. Ten Dolínek mi zatím přijde jako rozumný člověk, tak pevně věřím, že to Ropidu hodí na hlavu k dopracování

+9/0
10.2.2015 15:06

M98a50r13t21i23n 85Š90u11l57c 2447989670585

Protože když prodloužíte metro za 20 miliard a přidáte 4 stanice, s tím, že provoz bude ročně stát přes 300 milionů, tak by asi bylo dobré ušetřit něco na povrchu. Přece, když ze Stodůlek/Petřin/Řep/Červeného vrchu jezdili lidé tramvají/autobusem na Hradčanskou/Dejvickou a přesedali tam na metro, tak už pojedou metrem z Motola/Petřin/Červeného vrchu a to znamená, že ty tramvaje/autobusy by do září jezdily prázdné... a jen by se za ně platilo...

+4/−5
10.2.2015 15:19

V26l12a20d80i11m67í94r 56Š91k64o95l92n83í61k 8415880178

a mezi stanicemi budou lidi chodit pěšky, hmmmm

bohužel takto uvažovat se dost dobře nedá, metro jen lépe spojuje vzdálenosti mezi dvěma vzdálenými cíli, slouží pro bezpečnější přepravu velkého množství lidí, ale není to náhrada za tramvaje a autobusy.

+10/−1
10.2.2015 15:28

M47a66r93t25i93n 94Š43u16l22c 2907229820685

ale to jsem neřekl... jen hlavní přepravní proud z Petřin/Veleslavína/Červeného vrchu byl teď tramvají na Hradčanskou/Dejvickou a dále metrem, to převezme už v těchto místech, tramvaje se uvolní a může jich jezdit méně a můžou jezdit méně často... stejně tak přepravní proud z JZM/Řep autobusy 174/180, který vedl na Hradčanskou/Dejvickou a dále metrem A se do metra dostane už v Motole, autobusy se uvolní a přes Břevnov nemusí jezdit 2 linky, ale bude stačit jenom jedna... Takže linky, které sloužily jako přibližovací k metru z okrajů už nebudou muset přibližovat, protože metrem se pojede už dřív a zůstane jenom jejich funkce z meziúseků a dále přeprava do míst, kam metro nejede...

0/0
10.2.2015 17:01
Foto

M74a38r64i71e 49P27o26k76o85r41n47á 4829510588486

tomu bych ještě i rozuměla, byť to není tak jednoduché viz názor pana Školníka. Ale ty změny se zdaleka netýkají jen okolí nových stanic Ačka

+2/0
10.2.2015 15:32

M24a30r12t39i68n 68Š37t60ě11p63á10n17e24k 3477933543131

A ze by bylo vhodne zmenit povrchovou dopravu zjistili minuly rok po vanocich, co?;-D

+1/0
10.2.2015 15:38

J44o18s94e31f 63J28ů89z91a 1718908693797

Ale to šetření na povrchu by nemělo vypadat tak, že tu se nechá linka končit tři zastávky od stanice metra (Bílá Hora), tam se nechá dělat desetiminutový okruh navíc, než doveze lidi k metru (108), přeruší se přímé tangenciální spojení mezi páteřními radiálními trasami a nechají se trasy oklikou nebo s přestupem (Na Petřinách s Plzeňskou a metrem B, Evropská s Plzeňskou).  Na to, že v souvislosti s jinou akcí hodně lidí preventivně protestovalo proti ztrátě přímého spojení Dědiny s motolskou nemocnicí Ropid zareagoval tím, že přímé spojení navrhl raději zrušit hned letos v dubnu. Člověk jen přemýšlí, jestli je to neumětelství, nebo sabotáž.

+7/−1
10.2.2015 15:58

M62a77r21t52i84n 67Š97u69l19c 2537989160115

No jo, ale to neříkáte, kolik lidí to tangenciální spojení mezi Evropskou - Petřinami - Plzeňskou - metrem B používá? Já to nevím, jestli je jich tolik, aby jednou za 15/30 minut naplnili autobus? Stejně jako nevím, kolik lidí pojede ze zastávky Ruzyňská škola k metru Veleslavín, aby jim vadilo, že pojedou přes sklady? Protože lidé od Starého náměstí pojedou na Veleslavín 142 a lidé od Libocké 191 na Petřiny.

0/0
10.2.2015 17:22

J14o69s85e26f 18J62ů48z46a 1918788173497

Teď naplní autobus v intervalu 6 minut v ranní špičce a 15 minut mimo špičku. Metro z nich převezme lidi z Evropské (meziměsta) k motolské nemocnici, u zbytku je to licitování, nakolik by 191 byla odpovídající náhradou.

U Ruzyňské trochu zaměňujete příčinu a následek. Z Ruzyňské místo zajížďky kolem skladů půjdou pěšky a s tichým proklínáním autorů dopravního řešení na vzdálenější zastávku, odkud jede něco rozumně do kýženého cíle.

Pokud jsem měl možnost zatím zaslechnout hlasy z Ruzyňské, tak nejčastěji zájem buď o linku Ruzyňskou, Libockou a Na Petřinách na Petřiny, nebo do Divoké Šárky a odtud přímo k metru do Veleslavína. Ale to snad právě anketa Prahy 6 měla zjistit, co lidé chtějí.

+1/0
10.2.2015 19:18

R52a92d65e82k 49D76o96l45e89ž31a10l 2329953700620

To jste ovšem odpověděl na něco jiného, než na tu otázku.

0/0
10.2.2015 16:36

M36a56r42t34i64n 94E24l61s23t29n15e54r 2811174402268

...aby právě nebylo mnoho času k diskuzím.... takhle ropid přetrpí 14 dnů nesouhlasů, a pak si stejně udělá, co chce...

+1/0
10.2.2015 16:13

O84t41o45m44a24r 14T13h36o14m31a 2195647246485

takto se vysloveně těší na změny P-13 (cituju z www.praha13.cz):

"Starosta David Vodrážka v úvodu setkání informoval zástupce organizace ROPID o nesouhlasu vedení Prahy 13 a mnoha občanů s navrhovanými změnami.  Seznámil je také s usnesením Rady MČ Praha 13 z 26. ledna, které označilo návrh připravovaných změn „za neakceptovatelný a v rozporu s dosavadním jednáním"

+13/0
10.2.2015 15:02

R84e92n22é 91C85v20r45k45a81l 9846579786146

Už jsem psal na radnici Prahy 13, co tu o nich šíří Agrofertdnes za pomluvy;-D

0/0
11.2.2015 9:20

J68a29n 71P51r63o82v89a83z47n63í34k 6278214520381

Lidé obecně nemají rádi změny, takže je zbytečné tomuto dávat nějaký velký význam.

+2/−10
10.2.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.