Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protesty zabraly, kolem vilek v Komořanech autobus nepojede

Autobusová linka 139 zatím v Komořanech další zastávku mít nebude. Protesty obyvatel vilové čtvrti, kterým měla projíždět pod okny, zabraly. Ropid spolu s investorem od záměru protáhnout autobus k novostavbám Modřanský Háj upustil, než se podaří vykoupit pozemky v jiné trase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i58c62h96a10l 86H65u89s85e47k 9894243230704

90 procent jezdí auty, každej pěkně svým, a pak někde stojí v koloně a znečišťují ovzduší

0/−1
12.2.2015 11:13

O31n16d88ř86e41j 39Š91r36u71b60a23ř 1645581875506

Tak jim tam misto autobusu bude jezdit o to vic aut, si pomohli

+4/−1
12.2.2015 7:38

A37l81e19x 87Š62t80a83j19n96e24r 7601914775773

Až budou mít děti a budou je muset vláčet až do vyšší puberty autíčky denne, tak si vzpomenou...

+4/−1
11.2.2015 22:40

B28o79h79u89s42l43a63v 33K89r73á46l88í51k 2851120839446

Anebo děti těch 5 minut dojdou pěšky na zastávku.

+1/0
13.2.2015 2:20

J38i76ř48í 57P64r79a36ž59á89k 9460952911712

A obyčejného plebsu, který bydlí u hlavních ulic se nikdo neptá, zda jim vadí mnohonásobné překračování limitů škodlivin v ovzduší. např. podél Evropské třídy. Jsou lidé rovní a rovnější.

+2/−1
11.2.2015 21:02

K79a46r24e57l 53D79r42d73a 6263545857149

Až na to, že Evropská dostala obchvat přes Břevnov a Blanku a mají být nově co nejvíc opruzeni hlavně lidé Na Kajetánce a z Bílé Hory.

0/0
12.2.2015 7:32

J91i45ř51í 73P38r97a16ž22á78k 9320242381302

Blanka stáhne další dopravu i na Evropskou. Přírůstek cca 10000 vozidel denně. Nikdo neví, jaká bude realita.

0/0
12.2.2015 9:28

P63a10v53e40l 52O95b66d41r27ž93á98l74e92k 6426314508692

Evropská/Leninova existuje v dnešní podobě od 60. let 20. století. Plebs si měl buď stěžovat tenkrát (což si samozřejmě netroufl), nebo byty koupil až později a to už věděl do čeho jde.

V roce 2015 to nemá smysl řešit.

0/−1
12.2.2015 9:24

J22i32ř61í 52P71r44a84ž84á60k 9480892781922

Listina základních práv a svobod i ústava dávají občanům právo na zdravé životní prostředí. Proto jsou stavby, které zhoršují životní prostředí nad limity dané zákony, protiústavní. Věřím, že se lidé budou bránit. Dnes již to jde prostřednictvím spolků a obč. sdružení.

0/−2
12.2.2015 9:37

P56a31v84e37l 89O79b87d43r72ž57á29l72e74k 6506514988452

Něco jde, něco nejde ... zkuste se soudit (otázka je s kým?) třeba kvůli nedodržení nočního hlukového limitu v centru Prahy? Požadovat nápravu můžete jen po někom, kdo má reálnou šanci jí zajistit. Což v obou případech není nikdo.

Na JS dostalo město přikázáno snížit hlučnost - omezilo tedy rychlost ... efekt 00nic. Tím vyčerpalo svoje možnosti a soudy mu už nemohou nic jiného přikázat.

0/0
12.2.2015 9:50

J65i83ř70í 18P20r91a75ž76á90k 9640682551902

V případě nových staveb spolufinancovaných EU lze zajistit, že stát přijde o dotace.  Toho se zaleknou i zodpovědní politici.

0/−1
12.2.2015 10:27

P57a76v61e33l 46O77b88d65r51ž51á62l36e48k 6746424798962

Evropská je nová stavba?

0/0
12.2.2015 11:00

K42a85r25e82l 15D18r83d45a 6393185597979

Vy jste demagog. Evropská se právě řeší a z velké části za peníze EU. Oproti panu Pražákovi si myslím, že pražské okruhy tady dopravu zlepší. Takže půjde i o ekologii na Evropské. Například končí doba, kdy jezdily mimopražské autobusy po kulaťáku.

0/0
12.2.2015 11:08

P24a29v86e80l 10O52b21d50r13ž73á19l79e23k 6426184808712

No nevím, ale s Evropskou začal pan Pražák a pak na to narouboval dotace EU na nové stavby.

A jen jsem se zeptal, zda je ulice Evropská nová stavba, aby snad někdo mohl přes dotace na ní tlačit na další protihluková opatření?

Pochopil bych, kdyby se teď stavěla, z peněz EU - ale máme jí tu v téhle podobě už skoro 60 let.

0/0
12.2.2015 13:42

K26a43r96e93l 71D35r68d75a 6743715537499

Prodloužení trasy metra A včetně rekonstrukce Evropské se dělá z velké části za dotace EU a podmínkou byl třeba terminál na Dlouhé míli. Tedy dotace šla patrně na ekologii na Evropské.

  Jenže pak se metro stoplo v Motole a aby se dotace nemusela vracet a Praha nemusela sanovat miliardové škody, staví se provizorní terminál na Veleslavíně.

  Ten kdo rozhodl o zkrácení metra, určil, že budeme stavět na etapy dva terminály pro Kladno. Ale celé je to o tom, jak ulevit Evropské.

  (Podobně jako v Komořanech, jsou Na Dědině pozemky vhodné pro developery a DPP tam hodlá protáhnout tramvaje po Evropské paralelně s metrem. Zajisté "ku prospěchu většiny" a v zájmu zhodnocení rozvojových pozemků. Aby to šlo, tak DPP navrhl pustit dopravu z Evropské přes místní RD a bytovky. Před měsícem za to dostali zástupci DPP "přes ústa" na veřejném slyšení a radnice takové řešení odmítá.)

  V globálu jde o to jak pokrýt potřeby Pražanů na dopravu a přitom je dopravou co nejméně obtěžovat. ;-)

0/0
12.2.2015 15:08

J11i47ř79í 15P53r36a42ž48á66k 9740892671562

Podél Evropské se připravuje celá řada nových obrovských budov. Např. CRI, AFI, Centrum Bořislavka, Evropská 11,.... Ty podstatně zhorší životní prostředí.

+1/0
12.2.2015 16:53

K88a68r75e45l 68D71r98d13a 6733225747619

Na JS se dělal loni "tichý asfalt", patrně to pokračuje. Hlavní stěžovatelka neustála developera a na trávníku před oknem ji vyrostl megalomanský kancelářský objekt, který ji odstínil od hluku z JS. Rv Také řešení. ;-D

0/0
12.2.2015 10:45

P14a52v93e28l 15O34b79d66r11ž12á35l38e73k 6686154758422

Ano, ano... technické řešení jsou protihlukové stěna. Má příbuzná bydlí v Berouně a (spíše její manžel, mimochodem původně pražák) se soudila také kvůli hluku. Kraj navrhl protihlukovky, ze kterými většina jejích sousedů nesouhlasila a závěr soudu je, že má smůlu a nelze vlastníka komunikace odsoudit k něčemu co nemůže ovlivnit.

0/0
12.2.2015 11:05

K14a51r52e38l 46D81r65d92a 6403155987539

Já mám za Prahou na R10 protihlukové stěny "na dohled" ve vzdálenosti asi 1 km, které chrání vesnici přímo u R10. Takže ten hluk dálnice se nyní odráží proti mému baráku. Docela hukot v noci.

  To samé se povedlo někde v Hostivaři. Odtlumili tam vlak a od té doby "jezdí vlak" na Jižním Městě. Ten hluk pustili do Hostivařského lesoparku a je slyšet až na Hájích.

  Protihlukové stěny v Česku jsou zrádné a dělané jen pro někoho. Měly by se dělat, aby hluk rozptylovaly, tlumily a směrovaly do nebe. ;-)

0/0
12.2.2015 13:44

K46a36r34e14l 52D49r83d48a 6303615497199

A jinak všichni místní chodí na stávající konečnou. Nové byty jsou ve stejné vzdálenosti. Tady se kvůli MHD nemusí vlastně nic řešit a měnit. Pro místní by prodloužení autobusu mělo minimální význam. Opravdu by asi šlo jen o zhodnocení nových bytovek a ještě nezastavěných pozemků do budoucna.

  Padla tady možnost tramvaje. Na stávající konečnou autobusu je přiveden vlak a je zde místo na tramvajovou točnu. Podél trati sem pustit tramvaj by nemusel být problém, 1,5 km. Komořany by měly tramvaj. Jen mi přijde, že je tady na ni jen pár cestujících.

0/−2
11.2.2015 20:35

J11i55ř85í 43M46u70ž98í66k 5336697682702

Nejtrapnější je, že jich pak jistě nemalá část bude zacpávat město při zbytečném rozvážení svých ratolestí do školy, po kroužcích apod.

+5/0
11.2.2015 20:30

R31a32d66e69k 37N34o73v29a80k 9224643759100

Samozřejmě, oni ještě protestují navíc proti KOMOKO, obchvatu Komořan který by sloužil jako přivaděč k Pražskému okruhu.

Pro ně je vhodnější nulová varianta, kde jim celý den smrdí pod nos tisíce tranzitujících aut mířících ráno a dopoledne do centra, a odpoledne opačným směrem

+1/0
12.2.2015 1:09

K33a30r29e30l 36D21r52d11a 6433375907959

Netušíte jakou má povinnost stát-obec při zajištění dopravní dostupnosti? Znám případy, kdy obec roky bojkotovala majitele nemovitosti a odmítala mu udělat k domu asfaltku. Není na to nějaká povinnost? Jak je to s pozemky kolem Prahy, kde se natáhnou sítě, udělají ulice, vyhodí se cena a prodávají se parcely od metru Pražákům? V té ceně je ta silnice uhrazena?

  Tady totiž došlo k tomu, že parcela kde se staví bytovky nemá vyřešen příjezd. Místní asfaltka je rozkopané torzo mířící do polí a měnící se na lesní cestu. Směrem k hlavní zase všichni projíždí uličkou pomalu přes dvorky rodinných domků. A chytráci tady chtěli pustit MHD. Staví se jak o život a kdo by měl zajistit pro nové domy silnici? Radnice nebo developer, který to promítne do ceny bytů? Nebo oba?

  Faktem je, že na té silnici jsou vilky, garáže a pár provozoven v průmyslové zóně. Nejde jen o dopravu pro nové domy. Ale kvůli nim došlo k přetížení komunikace a je třeba to řešit.

  Nabízí se možnost vykoupit pozemek přes strojírny, udělat kus nové silnice a tu starou rekonstruovat. Kdo to má ale platit? Obec a tedy daňový poplatníci? Je to takto opravdu ze zákona?

0/0
11.2.2015 20:12

J32i55ř68í 16P42r30a75ž67á62k 9820292811242

Součástí podmínek územního rozhodnutí i stavebního povolení nových bytovek by mělo být i zajištění ekologické dopravy. A to na oemku, který by poskytl developer. Jinak by neměl dostat stavební povolení.

0/0
11.2.2015 21:05

K20a94r86e30l 38D87r90d20a 6423225497789

Ano, podle mě se udělala chyba již při udělení stavebního povolení. Z jednání je ale zřejmé, že developer od počátku řešení uváděl. Dnes se hlásí k "vybudování autobusové zastávky". Uvádělo se, že měl rekonstruovat stávající kanalizaci, či co. Patrně je rozpor v tom, co je třeba nyní udělat a co je developer ochoten "dodatečně" zaplatit.

  Kolega má byt na Košíku v "družstevní stavbě". Tam to stavěla banda amatérů. Vždy když dostali přes prsty, hodili to okamžitě na majitele. Mají být byty pro invalidy, fajn, dvě partaje nemají nárok na byt. Byty musí mít vyšší kvótu parkovacích míst, fajn, majitelé, do týdne složte každý 150 tis. Kč na parkovací místa. Apod. A to šlo o protekční akci.

  Tak mi přijde, že to developer tady může udělat stejně. Postavit třeba dálnici s tím, že bude chtít po klientech vysolit 200 tis. k bytu navíc. Asi i proto o novinky v dopravě nyní nestojí. ;-D

0/0
12.2.2015 6:23

J45i95ř58í 26P69r87a94ž74á73k 9150782151232

To je chyba městské části -samosprávy i státní správy-stavebního úřadu, že netrval na vyřešení opravy v územním řízení a stavebním řízení. také je to chyba občanů: měli založit nebo použít existující občanské sdružení (dnes spolek dle NOZ) a prosazovat svá práva. Je nepochopitelné, že několik "lepších lidí" z vilek ovlivnilo MHD v neprospěch většiny.

0/0
12.2.2015 9:25

K47a91r87e17l 46D50r10d47a 6163265257649

Většiny? Jsou tady jenom vilky a nové bytovky. Poptávka po MHD je tak 20 lidí za den. Proto je nutné protáhnout kapacitní 139 mezi RD a zřídit tady "zastávku na znamení" v zájmu většiny? ;-D

0/0
12.2.2015 13:51

J79a15k49u10b 84R88o42u28s 3363950344262

Hloupost, arogance a bezohlednost vyhrála ;-(

0/−2
11.2.2015 20:05

J50a92n93a 34R16u50s15o26v81a 3179899946120

V lokalitě, kde bydlím, to mělo stejný průběh. Obyvatelé novostaveb důrazně protestovali proti prodloužení autobusové linky od metra, sepisovali petice, argumenty podobné, hluk, stejně všichni jezdíme auty atd atd. Došlo ke kompromisu, jezdí sem jen midibus, jednou za půl hodiny a pouze ve všední dny. Dnes ti stejní píší na městskou část stížnosti na městskou část, že intervaly jsou moc dlouhé, autobus moc malý a spojení na metro o víkendu žádné...To je pak těžké.

+13/−1
11.2.2015 19:19

M12a95r71t49i41n 39V79a43j60s88a82r 5549743876266

Můžete mi vysvětlit, přoč byli obyvatelé novostaveb proti tomu, aby k nim jezdil autobus? Nerozumím tomu.

0/0
11.2.2015 20:14

K46a85r85e50l 67D71r66d52a 6553755407649

Byl by zbytečný a na nic s intervalem 30 minut? Nyní to mají na zastávku na hlavní 450 metrů pěšky.

0/0
11.2.2015 20:39

J20a98n82a 72R24u53s97o82v91a 3709789936660

Jak se ukazuje, zbytečný není, naopak, občas je našlapaný po střechu. Ráno je plný dětí a představte si, i důchodců s holemi, pro které je každý ušetřený metr chůze k nezaplacení.

0/0
11.2.2015 20:52

K53a82r88e14l 21D79r41d62a 6873795947309

Vaši lokalitu neznáme a neřešíme. Tady má konečnou 139, která sváží Lhotku na Kačerov. Jezdí po 10-15 minutách. A jezdí tady turistická 165 mezi Háji a Zbraslaví. Také po 10-15 minut.

  Dnes mají společnou zastávku "na náměstí". Mezi domky se měla protáhnout konečná 139, tedy kapacitní linka a kloubové autobusy, která by sem zajížděla "jen někdy". Tedy v intervalech 20-30 minut.

  Znamenalo by to točnu s hlukem autobusů pod okny nových bytů a nešikovné spojení, kdy by jeden nevěděl, zda má pádit na náměstí či může zůstat na zastávce.

  Pokud se otevře nová silnice a postaví další byty, dát sem konečnou 139 není zas takový problém. Osobně bych sem pustil jednou všechny autobusy, ne jen půlku.

0/0
12.2.2015 6:40

K48a37r39e45l 52D25r73d10a 6733685447779

(Tedy já neřeším, a vyjadřuji se ke Komořanům.) ;-)

0/0
12.2.2015 6:44

J26a67n10a 76R15u33s74o17v91a 3839239876760

Hlavní argument byl hluk projíždějícího autobusu, který se otáčí na malém kruháči. Konkrétně já mám byt v přízemí a okna přímo ke kruháči a žádný hluk nevnímám. Také jezdím autem, ale tyhle remcaly nechápu. Já bych spíš vystěhovala ty žáby, co mi přes léto celé noci řvou pod oknem :-))

0/−1
11.2.2015 20:48

P48e44t94r 98P12i32c28h 9867514749260

A prace kvuli tem zabam se z Milicovskeho Haje stala kontroverzni stavba...

0/0
11.2.2015 21:23

J67a46n49a 55R15u92s91o84v48a 3219879536780

Přesně jak říkáte :-) ale s těmi žábami to byla nadsázka, už jsem si na ně zvykla :-)

0/0
11.2.2015 21:39

K63a57r64e14l 87D38r64d24a 6513685137809

Ale ne, Vy jste ta otřesná bezohledná svoloč, kvůli které se překopávají celé Háje a ničí se tisícům lidí bydlení? Která si díky podvodnému starostovi Mlejnskému nahrábla pozemky "v zelené zóně", kde měly být v prvé řadě sportovní aktivity a dnes zde bydlí na úkor starousedlíků zbohatlíci "hypotékáři", aniž se za jejich prachy cokoliv investovalo do místní občanské vybavenosti? :-/

  Jděte do Háje se svými hlučnými žábami. Vy jste tady neměla v prvé řadě opruzovat a šikanovat a lynčovat místní občanské aktivisty. Na to, že jste svoji přítomností zničila "přírodní rezervaci" a máte teď byt ve sklepě s výhledem na silnici ve vnitrobloku, no to je fakt životní výkon! Gratuluji. Pokrok civilizace... :-P

  Tak aspoň že za podvody s pozemky honí dnes zastupitele policie. To si teď pomůžeme.

  Pláču nad minibusem na Milíčově. Jezděte na metro třeba taxíky, Mlejnského paraziti. Rv;-D

+1/0
12.2.2015 7:03

K77a11r71e46l 25D89r73d91a 6833185677839

PARAZITI!!! On Vám na Milíčov, 400 metrů od stanice metra Háje a dopravního uzlu s desítkami autobusů (pravda, pro líné vši z Milíčova trochu do kopečka), někdo dotáhl 293, jak říkáte minibus, který jezdí jednou za 30 minut a pendluje paralelně nad veškerou dopravou v Praze mezi Milíčovem, Spořilovem a Budějovickou?!

  Ty taxíky byla nadsázka. Já nevěděl, že DPP provozuje taxislužbu pro Milíčov. A tímhle šmejdem tady místní jezdí tu jednu stanici na metro Háje? No to nemyslíte vážně, že něco takového vůbec existuje.

  Ukradnete pozemky, znehodnotíte zelnou zónu Jižního Města a ještě kradete finance z MHD všem Pražanům? Piráti a paraziti na pochodu. Neskutečné. Rv;-D

0/0
12.2.2015 7:17

K29a11r97e91l 38D49r64d60a 6893265447549

Starousedlíci chodí těch 400-600 metrů na metro či autobus pěšky 30-40 let. O tom Jižní Město je. Teď se sem prsknou proti zájmu místních nové byty místo třeba bazénu či golfového hřiště. Jsou 400 metrů od metra. A dostanou nadbytečnou autobusovou linku? Soda. Česká soda. Rv

0/0
12.2.2015 7:25

J24a98n22a 20R12u26s77o45v74a 3379919296470

Gratuluji ke slovnímu průjmu, snad se vám aspoň ulevilo.

K věci řeknu jen to, že na Jižním městě bydlím skoro 40 let, takže o dřívější kvalitě bydlení a občanské vybavenosti vím své. O podvodech místních zastupitelů by se dalo mluvit hodiny, o nich si žádné iluze nedělám, v tom máte naprostou pravdu.

Jinak byste si ale měl tu svou křišťálovou kouli nechat spravit, já ty bagry neřídila, o aktivistech jsem neřekla ani slovo, hypotéku nemám a jsem tu jen dočasně v nájmu, takže pláčete na špatném hrobě. Doporučuji najít si příslušné stránky aktivistů, tam si můžete ulevovat. Děkuji :-)

0/0
12.2.2015 7:26

K31a23r60e94l 55D88r79d83a 6853405717849

Aha. Ale vytočila jste mě totálně. "Problémy lidí z Milíčova..."

  A proč? Aby zde vznikly byty na pronajímání pro spekulanty. Tak také špatná odpověď. Rv;-D

  Vy máte pocit, že s 293 se kvalita bydlení na Jižním Městě a v Praze zvedla? (O tom řekněme běží diskuse.) ;-D

0/0
12.2.2015 7:37

J11a13n52a 89R60u66s27o78v11a 3899609806810

Koukám, že vy jste jeden z těch typů lidí, s kterými rozumně diskutovat nelze...aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Abych použila vaše slova, tato diskuse neřeší tuto lokalitu ani autobus 293, takže v klidu pokračujte v diskusi o vaší lokalitě a vašem autobusu 193, já se loučím.

0/0
12.2.2015 11:11

K91a88r47e54l 73D16r71d89a 6253435467399

Rozumně? Bydlím asi 300-500 m za Horčičkovou. Mohu na metro jezdit jednu stanici autobusem (když vleču věci) nebo jít přímo na Háje pěšky asi 600-700 m. (Přes tu Horčičkovu je to vlastně zacházka.) Nevím o tom, že by si někdo z místních poroučel osobní zastávku MHD "u domu".

  Naopak, bývala tady třeba kdysi zastávka Plickova, postupně se opouštěla až byla zrušena. Její sestřičky Wagnerovu a Polikliniku Háje udržuje při životě tahle zbytečná 293... Tak ono je to kvůli Milíčovu. K neuvěření.

  Dala jste sem dobrý příklad zcela nesystémového a hloupého řešení v pražské MHD. Tisíce lidí (majorita) na Praze 11 akceptovaly, že mají dopravu "na hlavní". Kvůli hluku a krátkým intervalům je to vcelku optimální. Na celém Jižním Městě lze pohodlně dojít na některou ze zastávek metra. Ale pro nové obyvatele "na metru", kde není s MHD žádný problém, se řeší speciální autobusová linka, která musí být něco extra. Navíc nováčci prohlašují, že jezdí většinou auty a nehodlají se špinit sockou. Což je patrně pravda.

  No fajn, jste pro mě zpětnou vazbou, jak soudit 293. Říkáte že ji senioři a děti naplní? Zajímavé. Je tady gympl, učiliště, obchodní akademie, ZŠ... Nemyslíte takové děti? Nejde o  frajeřinku "jak mládež jezdí z lenosti na metro"?

  Hloupé je, že po změnách ROPIDu mi silně chybí letitá 154. Používal jsem jí pravidelně. Byla to spojka mezi Háji a Petrovicemi s rychlím spojením na Zahradní Město a Skalku. Dnes zrovna potřebuji do Petrovic a nevím jak se tam dostat. Auto to jistí. Prý byla nevytížená a byla nahrazena minibusy 240 a 296 někam na Černý Most, a 293. Takže starousedlíkům se zrušila zavedená 154. A nováčci mají místo toho zbytečný taxík 293. Ona se mě tahle linka vlastně přímo týká.

0/0
12.2.2015 14:43

J31a88n64a 86R39u22s81o47v26a 3249749926830

Ve spoustě věcí máte pravdu, například zmíněnou 154 taky dost postrádám. Ale trochu se nám tu smíchaly dvě věci. Linka 293 jako taková byla, pokud se nepletu, zavedena jako tzv. doktorský autobus na trase Budějovická - Háje. To s Milíčovem a nováčky nijak nesouvisí. Milíčova se týkaly pouze diskuse ohledně prodloužení nebo neprodloužení linky o jednu stanici.

0/0
12.2.2015 16:04

K75a34r12e68l 31D40r62d78a 6223625107429

Mám pocit, že šlo o směnu. Jedna plná linka (154) za víc malých.

0/0
13.2.2015 7:01

O39n22d34r10e94j 85F68l15i59d39r 3775620908717

Zase neco o cem "bezni" lide nemaji rozhodovat, typickej problem NIMBY.

+2/−1
11.2.2015 18:32

J77á77n 43B64a76d23i54o69v97s80k69ý 2319924136836

Tady alespoň výsledkem neni to ze nezačne stavět dálnice na místě kde je namalovana padesát let a vsichni meli byt ready.

+1/0
11.2.2015 19:08

K59a18r35e63l 53D98r10d57a 6473315387159

Jste snad bolševik a zastánce totalitní moci?

0/0
11.2.2015 20:14

O86n34d45r56e48j 76F59l61i83d45r 3575850858877

Jsem zastancem ze o odbornych vecech by meli rozhodovat odbornici.

+1/−1
11.2.2015 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.