Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protesty zabraly, kolem vilek v Komořanech autobus nepojede

Autobusová linka 139 zatím v Komořanech další zastávku mít nebude. Protesty obyvatel vilové čtvrti, kterým měla projíždět pod okny, zabraly. Ropid spolu s investorem od záměru protáhnout autobus k novostavbám Modřanský Háj upustil, než se podaří vykoupit pozemky v jiné trase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i87c54h21a68l 53H74u62s21e87k 9854463470534

90 procent jezdí auty, každej pěkně svým, a pak někde stojí v koloně a znečišťují ovzduší

0/−1
12.2.2015 11:13

O25n81d14ř55e45j 28Š47r82u25b66a22ř 1315431165436

Tak jim tam misto autobusu bude jezdit o to vic aut, si pomohli

+4/−1
12.2.2015 7:38

A55l18e52x 18Š26t22a26j71n69e91r 7621424385113

Až budou mít děti a budou je muset vláčet až do vyšší puberty autíčky denne, tak si vzpomenou...

+4/−1
11.2.2015 22:40

B13o25h69u33s43l56a60v 84K16r57á95l16í76k 2511350729856

Anebo děti těch 5 minut dojdou pěšky na zastávku.

+1/0
13.2.2015 2:20

J38i18ř49í 89P54r79a13ž90á45k 9720722861432

A obyčejného plebsu, který bydlí u hlavních ulic se nikdo neptá, zda jim vadí mnohonásobné překračování limitů škodlivin v ovzduší. např. podél Evropské třídy. Jsou lidé rovní a rovnější.

+2/−1
11.2.2015 21:02

K29a55r76e89l 61D33r83d30a 6403895737329

Až na to, že Evropská dostala obchvat přes Břevnov a Blanku a mají být nově co nejvíc opruzeni hlavně lidé Na Kajetánce a z Bílé Hory.

0/0
12.2.2015 7:32

J73i95ř56í 41P15r67a75ž62á24k 9200162641242

Blanka stáhne další dopravu i na Evropskou. Přírůstek cca 10000 vozidel denně. Nikdo neví, jaká bude realita.

0/0
12.2.2015 9:28

P73a17v29e43l 87O76b57d92r70ž84á32l29e43k 6326794958942

Evropská/Leninova existuje v dnešní podobě od 60. let 20. století. Plebs si měl buď stěžovat tenkrát (což si samozřejmě netroufl), nebo byty koupil až později a to už věděl do čeho jde.

V roce 2015 to nemá smysl řešit.

0/−1
12.2.2015 9:24

J75i84ř64í 68P24r89a38ž68á71k 9760252541382

Listina základních práv a svobod i ústava dávají občanům právo na zdravé životní prostředí. Proto jsou stavby, které zhoršují životní prostředí nad limity dané zákony, protiústavní. Věřím, že se lidé budou bránit. Dnes již to jde prostřednictvím spolků a obč. sdružení.

0/−2
12.2.2015 9:37

P60a78v23e74l 51O26b29d15r65ž82á53l88e84k 6296974478442

Něco jde, něco nejde ... zkuste se soudit (otázka je s kým?) třeba kvůli nedodržení nočního hlukového limitu v centru Prahy? Požadovat nápravu můžete jen po někom, kdo má reálnou šanci jí zajistit. Což v obou případech není nikdo.

Na JS dostalo město přikázáno snížit hlučnost - omezilo tedy rychlost ... efekt 00nic. Tím vyčerpalo svoje možnosti a soudy mu už nemohou nic jiného přikázat.

0/0
12.2.2015 9:50

J82i52ř43í 80P87r36a67ž29á96k 9320642731732

V případě nových staveb spolufinancovaných EU lze zajistit, že stát přijde o dotace.  Toho se zaleknou i zodpovědní politici.

0/−1
12.2.2015 10:27

P85a29v34e98l 18O17b73d15r70ž10á81l29e34k 6676454638582

Evropská je nová stavba?

0/0
12.2.2015 11:00

K17a84r78e85l 57D26r16d93a 6773365787939

Vy jste demagog. Evropská se právě řeší a z velké části za peníze EU. Oproti panu Pražákovi si myslím, že pražské okruhy tady dopravu zlepší. Takže půjde i o ekologii na Evropské. Například končí doba, kdy jezdily mimopražské autobusy po kulaťáku.

0/0
12.2.2015 11:08

P63a89v60e85l 67O59b88d24r21ž42á78l22e44k 6736454688752

No nevím, ale s Evropskou začal pan Pražák a pak na to narouboval dotace EU na nové stavby.

A jen jsem se zeptal, zda je ulice Evropská nová stavba, aby snad někdo mohl přes dotace na ní tlačit na další protihluková opatření?

Pochopil bych, kdyby se teď stavěla, z peněz EU - ale máme jí tu v téhle podobě už skoro 60 let.

0/0
12.2.2015 13:42

K26a35r84e98l 72D63r28d20a 6253785437549

Prodloužení trasy metra A včetně rekonstrukce Evropské se dělá z velké části za dotace EU a podmínkou byl třeba terminál na Dlouhé míli. Tedy dotace šla patrně na ekologii na Evropské.

  Jenže pak se metro stoplo v Motole a aby se dotace nemusela vracet a Praha nemusela sanovat miliardové škody, staví se provizorní terminál na Veleslavíně.

  Ten kdo rozhodl o zkrácení metra, určil, že budeme stavět na etapy dva terminály pro Kladno. Ale celé je to o tom, jak ulevit Evropské.

  (Podobně jako v Komořanech, jsou Na Dědině pozemky vhodné pro developery a DPP tam hodlá protáhnout tramvaje po Evropské paralelně s metrem. Zajisté "ku prospěchu většiny" a v zájmu zhodnocení rozvojových pozemků. Aby to šlo, tak DPP navrhl pustit dopravu z Evropské přes místní RD a bytovky. Před měsícem za to dostali zástupci DPP "přes ústa" na veřejném slyšení a radnice takové řešení odmítá.)

  V globálu jde o to jak pokrýt potřeby Pražanů na dopravu a přitom je dopravou co nejméně obtěžovat. ;-)

0/0
12.2.2015 15:08

J22i60ř89í 66P21r91a73ž12á35k 9700772831762

Podél Evropské se připravuje celá řada nových obrovských budov. Např. CRI, AFI, Centrum Bořislavka, Evropská 11,.... Ty podstatně zhorší životní prostředí.

+1/0
12.2.2015 16:53

K89a56r95e63l 74D24r46d92a 6583145897209

Na JS se dělal loni "tichý asfalt", patrně to pokračuje. Hlavní stěžovatelka neustála developera a na trávníku před oknem ji vyrostl megalomanský kancelářský objekt, který ji odstínil od hluku z JS. Rv Také řešení. ;-D

0/0
12.2.2015 10:45

P27a46v63e74l 85O94b95d69r14ž94á62l44e67k 6316234548122

Ano, ano... technické řešení jsou protihlukové stěna. Má příbuzná bydlí v Berouně a (spíše její manžel, mimochodem původně pražák) se soudila také kvůli hluku. Kraj navrhl protihlukovky, ze kterými většina jejích sousedů nesouhlasila a závěr soudu je, že má smůlu a nelze vlastníka komunikace odsoudit k něčemu co nemůže ovlivnit.

0/0
12.2.2015 11:05

K64a34r61e81l 73D11r84d43a 6423355327479

Já mám za Prahou na R10 protihlukové stěny "na dohled" ve vzdálenosti asi 1 km, které chrání vesnici přímo u R10. Takže ten hluk dálnice se nyní odráží proti mému baráku. Docela hukot v noci.

  To samé se povedlo někde v Hostivaři. Odtlumili tam vlak a od té doby "jezdí vlak" na Jižním Městě. Ten hluk pustili do Hostivařského lesoparku a je slyšet až na Hájích.

  Protihlukové stěny v Česku jsou zrádné a dělané jen pro někoho. Měly by se dělat, aby hluk rozptylovaly, tlumily a směrovaly do nebe. ;-)

0/0
12.2.2015 13:44

K90a47r45e52l 72D61r87d82a 6913175347249

A jinak všichni místní chodí na stávající konečnou. Nové byty jsou ve stejné vzdálenosti. Tady se kvůli MHD nemusí vlastně nic řešit a měnit. Pro místní by prodloužení autobusu mělo minimální význam. Opravdu by asi šlo jen o zhodnocení nových bytovek a ještě nezastavěných pozemků do budoucna.

  Padla tady možnost tramvaje. Na stávající konečnou autobusu je přiveden vlak a je zde místo na tramvajovou točnu. Podél trati sem pustit tramvaj by nemusel být problém, 1,5 km. Komořany by měly tramvaj. Jen mi přijde, že je tady na ni jen pár cestujících.

0/−2
11.2.2015 20:35

J18i90ř93í 59M35u59ž78í61k 5116357362902

Nejtrapnější je, že jich pak jistě nemalá část bude zacpávat město při zbytečném rozvážení svých ratolestí do školy, po kroužcích apod.

+5/0
11.2.2015 20:30

R45a17d62e21k 11N91o22v93a20k 9354713699390

Samozřejmě, oni ještě protestují navíc proti KOMOKO, obchvatu Komořan který by sloužil jako přivaděč k Pražskému okruhu.

Pro ně je vhodnější nulová varianta, kde jim celý den smrdí pod nos tisíce tranzitujících aut mířících ráno a dopoledne do centra, a odpoledne opačným směrem

+1/0
12.2.2015 1:09

K96a75r83e76l 12D38r12d46a 6783885657769

Netušíte jakou má povinnost stát-obec při zajištění dopravní dostupnosti? Znám případy, kdy obec roky bojkotovala majitele nemovitosti a odmítala mu udělat k domu asfaltku. Není na to nějaká povinnost? Jak je to s pozemky kolem Prahy, kde se natáhnou sítě, udělají ulice, vyhodí se cena a prodávají se parcely od metru Pražákům? V té ceně je ta silnice uhrazena?

  Tady totiž došlo k tomu, že parcela kde se staví bytovky nemá vyřešen příjezd. Místní asfaltka je rozkopané torzo mířící do polí a měnící se na lesní cestu. Směrem k hlavní zase všichni projíždí uličkou pomalu přes dvorky rodinných domků. A chytráci tady chtěli pustit MHD. Staví se jak o život a kdo by měl zajistit pro nové domy silnici? Radnice nebo developer, který to promítne do ceny bytů? Nebo oba?

  Faktem je, že na té silnici jsou vilky, garáže a pár provozoven v průmyslové zóně. Nejde jen o dopravu pro nové domy. Ale kvůli nim došlo k přetížení komunikace a je třeba to řešit.

  Nabízí se možnost vykoupit pozemek přes strojírny, udělat kus nové silnice a tu starou rekonstruovat. Kdo to má ale platit? Obec a tedy daňový poplatníci? Je to takto opravdu ze zákona?

0/0
11.2.2015 20:12

J70i34ř51í 40P72r22a40ž67á82k 9500462351952

Součástí podmínek územního rozhodnutí i stavebního povolení nových bytovek by mělo být i zajištění ekologické dopravy. A to na oemku, který by poskytl developer. Jinak by neměl dostat stavební povolení.

0/0
11.2.2015 21:05

K47a83r54e23l 22D26r77d10a 6483105867189

Ano, podle mě se udělala chyba již při udělení stavebního povolení. Z jednání je ale zřejmé, že developer od počátku řešení uváděl. Dnes se hlásí k "vybudování autobusové zastávky". Uvádělo se, že měl rekonstruovat stávající kanalizaci, či co. Patrně je rozpor v tom, co je třeba nyní udělat a co je developer ochoten "dodatečně" zaplatit.

  Kolega má byt na Košíku v "družstevní stavbě". Tam to stavěla banda amatérů. Vždy když dostali přes prsty, hodili to okamžitě na majitele. Mají být byty pro invalidy, fajn, dvě partaje nemají nárok na byt. Byty musí mít vyšší kvótu parkovacích míst, fajn, majitelé, do týdne složte každý 150 tis. Kč na parkovací místa. Apod. A to šlo o protekční akci.

  Tak mi přijde, že to developer tady může udělat stejně. Postavit třeba dálnici s tím, že bude chtít po klientech vysolit 200 tis. k bytu navíc. Asi i proto o novinky v dopravě nyní nestojí. ;-D

0/0
12.2.2015 6:23

J32i14ř58í 51P23r42a78ž59á73k 9320122551272

To je chyba městské části -samosprávy i státní správy-stavebního úřadu, že netrval na vyřešení opravy v územním řízení a stavebním řízení. také je to chyba občanů: měli založit nebo použít existující občanské sdružení (dnes spolek dle NOZ) a prosazovat svá práva. Je nepochopitelné, že několik "lepších lidí" z vilek ovlivnilo MHD v neprospěch většiny.

0/0
12.2.2015 9:25

K49a10r30e39l 65D84r45d25a 6933605907759

Většiny? Jsou tady jenom vilky a nové bytovky. Poptávka po MHD je tak 20 lidí za den. Proto je nutné protáhnout kapacitní 139 mezi RD a zřídit tady "zastávku na znamení" v zájmu většiny? ;-D

0/0
12.2.2015 13:51

J49a40k15u21b 62R57o18u72s 3393330214532

Hloupost, arogance a bezohlednost vyhrála ;-(

0/−2
11.2.2015 20:05

J82a82n14a 15R93u48s89o23v32a 8826988985662

V lokalitě, kde bydlím, to mělo stejný průběh. Obyvatelé novostaveb důrazně protestovali proti prodloužení autobusové linky od metra, sepisovali petice, argumenty podobné, hluk, stejně všichni jezdíme auty atd atd. Došlo ke kompromisu, jezdí sem jen midibus, jednou za půl hodiny a pouze ve všední dny. Dnes ti stejní píší na městskou část stížnosti na městskou část, že intervaly jsou moc dlouhé, autobus moc malý a spojení na metro o víkendu žádné...To je pak těžké.

+13/−1
11.2.2015 19:19

M78a65r29t23i35n 29V80a87j82s34a90r 5969443636906

Můžete mi vysvětlit, přoč byli obyvatelé novostaveb proti tomu, aby k nim jezdil autobus? Nerozumím tomu.

0/0
11.2.2015 20:14

K90a57r98e42l 72D90r65d42a 6243135917669

Byl by zbytečný a na nic s intervalem 30 minut? Nyní to mají na zastávku na hlavní 450 metrů pěšky.

0/0
11.2.2015 20:39

J36a98n26a 24R67u94s49o55v33a 8226858795932

Jak se ukazuje, zbytečný není, naopak, občas je našlapaný po střechu. Ráno je plný dětí a představte si, i důchodců s holemi, pro které je každý ušetřený metr chůze k nezaplacení.

0/0
11.2.2015 20:52

K26a73r57e63l 33D26r21d24a 6973255867299

Vaši lokalitu neznáme a neřešíme. Tady má konečnou 139, která sváží Lhotku na Kačerov. Jezdí po 10-15 minutách. A jezdí tady turistická 165 mezi Háji a Zbraslaví. Také po 10-15 minut.

  Dnes mají společnou zastávku "na náměstí". Mezi domky se měla protáhnout konečná 139, tedy kapacitní linka a kloubové autobusy, která by sem zajížděla "jen někdy". Tedy v intervalech 20-30 minut.

  Znamenalo by to točnu s hlukem autobusů pod okny nových bytů a nešikovné spojení, kdy by jeden nevěděl, zda má pádit na náměstí či může zůstat na zastávce.

  Pokud se otevře nová silnice a postaví další byty, dát sem konečnou 139 není zas takový problém. Osobně bych sem pustil jednou všechny autobusy, ne jen půlku.

0/0
12.2.2015 6:40

K17a17r19e78l 32D56r32d69a 6853655847899

(Tedy já neřeším, a vyjadřuji se ke Komořanům.) ;-)

0/0
12.2.2015 6:44

J66a64n97a 28R48u32s94o17v52a 8186608145842

Hlavní argument byl hluk projíždějícího autobusu, který se otáčí na malém kruháči. Konkrétně já mám byt v přízemí a okna přímo ke kruháči a žádný hluk nevnímám. Také jezdím autem, ale tyhle remcaly nechápu. Já bych spíš vystěhovala ty žáby, co mi přes léto celé noci řvou pod oknem :-))

0/−1
11.2.2015 20:48

P62e36t25r 14P76i11c70h 9697504869760

A prace kvuli tem zabam se z Milicovskeho Haje stala kontroverzni stavba...

0/0
11.2.2015 21:23

J95a27n83a 47R67u55s54o63v61a 8256238485622

Přesně jak říkáte :-) ale s těmi žábami to byla nadsázka, už jsem si na ně zvykla :-)

0/0
11.2.2015 21:39

K24a53r26e91l 55D36r83d76a 6373875577359

Ale ne, Vy jste ta otřesná bezohledná svoloč, kvůli které se překopávají celé Háje a ničí se tisícům lidí bydlení? Která si díky podvodnému starostovi Mlejnskému nahrábla pozemky "v zelené zóně", kde měly být v prvé řadě sportovní aktivity a dnes zde bydlí na úkor starousedlíků zbohatlíci "hypotékáři", aniž se za jejich prachy cokoliv investovalo do místní občanské vybavenosti? :-/

  Jděte do Háje se svými hlučnými žábami. Vy jste tady neměla v prvé řadě opruzovat a šikanovat a lynčovat místní občanské aktivisty. Na to, že jste svoji přítomností zničila "přírodní rezervaci" a máte teď byt ve sklepě s výhledem na silnici ve vnitrobloku, no to je fakt životní výkon! Gratuluji. Pokrok civilizace... :-P

  Tak aspoň že za podvody s pozemky honí dnes zastupitele policie. To si teď pomůžeme.

  Pláču nad minibusem na Milíčově. Jezděte na metro třeba taxíky, Mlejnského paraziti. Rv;-D

+1/0
12.2.2015 7:03

K45a50r83e52l 36D62r93d55a 6403915747759

PARAZITI!!! On Vám na Milíčov, 400 metrů od stanice metra Háje a dopravního uzlu s desítkami autobusů (pravda, pro líné vši z Milíčova trochu do kopečka), někdo dotáhl 293, jak říkáte minibus, který jezdí jednou za 30 minut a pendluje paralelně nad veškerou dopravou v Praze mezi Milíčovem, Spořilovem a Budějovickou?!

  Ty taxíky byla nadsázka. Já nevěděl, že DPP provozuje taxislužbu pro Milíčov. A tímhle šmejdem tady místní jezdí tu jednu stanici na metro Háje? No to nemyslíte vážně, že něco takového vůbec existuje.

  Ukradnete pozemky, znehodnotíte zelnou zónu Jižního Města a ještě kradete finance z MHD všem Pražanům? Piráti a paraziti na pochodu. Neskutečné. Rv;-D

0/0
12.2.2015 7:17

K57a18r31e49l 89D10r70d39a 6663965377259

Starousedlíci chodí těch 400-600 metrů na metro či autobus pěšky 30-40 let. O tom Jižní Město je. Teď se sem prsknou proti zájmu místních nové byty místo třeba bazénu či golfového hřiště. Jsou 400 metrů od metra. A dostanou nadbytečnou autobusovou linku? Soda. Česká soda. Rv

0/0
12.2.2015 7:25

J98a24n89a 15R80u29s25o54v64a 8706908255512

Gratuluji ke slovnímu průjmu, snad se vám aspoň ulevilo.

K věci řeknu jen to, že na Jižním městě bydlím skoro 40 let, takže o dřívější kvalitě bydlení a občanské vybavenosti vím své. O podvodech místních zastupitelů by se dalo mluvit hodiny, o nich si žádné iluze nedělám, v tom máte naprostou pravdu.

Jinak byste si ale měl tu svou křišťálovou kouli nechat spravit, já ty bagry neřídila, o aktivistech jsem neřekla ani slovo, hypotéku nemám a jsem tu jen dočasně v nájmu, takže pláčete na špatném hrobě. Doporučuji najít si příslušné stránky aktivistů, tam si můžete ulevovat. Děkuji :-)

0/0
12.2.2015 7:26

K82a37r25e88l 69D28r13d26a 6183255267789

Aha. Ale vytočila jste mě totálně. "Problémy lidí z Milíčova..."

  A proč? Aby zde vznikly byty na pronajímání pro spekulanty. Tak také špatná odpověď. Rv;-D

  Vy máte pocit, že s 293 se kvalita bydlení na Jižním Městě a v Praze zvedla? (O tom řekněme běží diskuse.) ;-D

0/0
12.2.2015 7:37

J82a96n50a 18R57u41s84o61v67a 8816248125272

Koukám, že vy jste jeden z těch typů lidí, s kterými rozumně diskutovat nelze...aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Abych použila vaše slova, tato diskuse neřeší tuto lokalitu ani autobus 293, takže v klidu pokračujte v diskusi o vaší lokalitě a vašem autobusu 193, já se loučím.

0/0
12.2.2015 11:11

K47a24r25e81l 52D34r25d85a 6133835927399

Rozumně? Bydlím asi 300-500 m za Horčičkovou. Mohu na metro jezdit jednu stanici autobusem (když vleču věci) nebo jít přímo na Háje pěšky asi 600-700 m. (Přes tu Horčičkovu je to vlastně zacházka.) Nevím o tom, že by si někdo z místních poroučel osobní zastávku MHD "u domu".

  Naopak, bývala tady třeba kdysi zastávka Plickova, postupně se opouštěla až byla zrušena. Její sestřičky Wagnerovu a Polikliniku Háje udržuje při životě tahle zbytečná 293... Tak ono je to kvůli Milíčovu. K neuvěření.

  Dala jste sem dobrý příklad zcela nesystémového a hloupého řešení v pražské MHD. Tisíce lidí (majorita) na Praze 11 akceptovaly, že mají dopravu "na hlavní". Kvůli hluku a krátkým intervalům je to vcelku optimální. Na celém Jižním Městě lze pohodlně dojít na některou ze zastávek metra. Ale pro nové obyvatele "na metru", kde není s MHD žádný problém, se řeší speciální autobusová linka, která musí být něco extra. Navíc nováčci prohlašují, že jezdí většinou auty a nehodlají se špinit sockou. Což je patrně pravda.

  No fajn, jste pro mě zpětnou vazbou, jak soudit 293. Říkáte že ji senioři a děti naplní? Zajímavé. Je tady gympl, učiliště, obchodní akademie, ZŠ... Nemyslíte takové děti? Nejde o  frajeřinku "jak mládež jezdí z lenosti na metro"?

  Hloupé je, že po změnách ROPIDu mi silně chybí letitá 154. Používal jsem jí pravidelně. Byla to spojka mezi Háji a Petrovicemi s rychlím spojením na Zahradní Město a Skalku. Dnes zrovna potřebuji do Petrovic a nevím jak se tam dostat. Auto to jistí. Prý byla nevytížená a byla nahrazena minibusy 240 a 296 někam na Černý Most, a 293. Takže starousedlíkům se zrušila zavedená 154. A nováčci mají místo toho zbytečný taxík 293. Ona se mě tahle linka vlastně přímo týká.

0/0
12.2.2015 14:43

J75a12n23a 91R42u31s38o69v76a 8886118955892

Ve spoustě věcí máte pravdu, například zmíněnou 154 taky dost postrádám. Ale trochu se nám tu smíchaly dvě věci. Linka 293 jako taková byla, pokud se nepletu, zavedena jako tzv. doktorský autobus na trase Budějovická - Háje. To s Milíčovem a nováčky nijak nesouvisí. Milíčova se týkaly pouze diskuse ohledně prodloužení nebo neprodloužení linky o jednu stanici.

0/0
12.2.2015 16:04

K83a87r81e83l 41D49r21d57a 6533445817819

Mám pocit, že šlo o směnu. Jedna plná linka (154) za víc malých.

0/0
13.2.2015 7:01

O44n71d27r94e51j 18F53l34i92d34r 3775130418787

Zase neco o cem "bezni" lide nemaji rozhodovat, typickej problem NIMBY.

+2/−1
11.2.2015 18:32

J67á29n 12B69a85r49d19i37o21v72s24k72ý 6885159459943

Tady alespoň výsledkem neni to ze nezačne stavět dálnice na místě kde je namalovana padesát let a vsichni meli byt ready.

+1/0
11.2.2015 19:08

K44a62r12e43l 87D86r56d86a 6413275827119

Jste snad bolševik a zastánce totalitní moci?

0/0
11.2.2015 20:14

O48n75d43r56e90j 17F71l18i25d73r 3755610798747

Jsem zastancem ze o odbornych vecech by meli rozhodovat odbornici.

+1/−1
11.2.2015 21:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.