Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protesty zabraly, kolem vilek v Komořanech autobus nepojede

Autobusová linka 139 zatím v Komořanech další zastávku mít nebude. Protesty obyvatel vilové čtvrti, kterým měla projíždět pod okny, zabraly. Ropid spolu s investorem od záměru protáhnout autobus k novostavbám Modřanský Háj upustil, než se podaří vykoupit pozemky v jiné trase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i56c44h26a76l 67H93u54s92e91k 9694203170354

90 procent jezdí auty, každej pěkně svým, a pak někde stojí v koloně a znečišťují ovzduší

0/−1
12.2.2015 11:13

O94n67d75ř68e54j 27Š97r65u17b35a80ř 1965331905336

Tak jim tam misto autobusu bude jezdit o to vic aut, si pomohli

+4/−1
12.2.2015 7:38

A72l67e81x 23Š92t75a14j15n35e79r 7701214755533

Až budou mít děti a budou je muset vláčet až do vyšší puberty autíčky denne, tak si vzpomenou...

+4/−1
11.2.2015 22:40

B73o24h32u94s54l68a38v 73K28r97á15l27í70k 2741470919856

Anebo děti těch 5 minut dojdou pěšky na zastávku.

+1/0
13.2.2015 2:20

J43i31ř85í 20P77r76a44ž12á29k 9690862151562

A obyčejného plebsu, který bydlí u hlavních ulic se nikdo neptá, zda jim vadí mnohonásobné překračování limitů škodlivin v ovzduší. např. podél Evropské třídy. Jsou lidé rovní a rovnější.

+2/−1
11.2.2015 21:02

K77a72r34e51l 84D40r36d37a 6933275157739

Až na to, že Evropská dostala obchvat přes Břevnov a Blanku a mají být nově co nejvíc opruzeni hlavně lidé Na Kajetánce a z Bílé Hory.

0/0
12.2.2015 7:32

J62i63ř52í 27P38r22a29ž90á58k 9830112961762

Blanka stáhne další dopravu i na Evropskou. Přírůstek cca 10000 vozidel denně. Nikdo neví, jaká bude realita.

0/0
12.2.2015 9:28

P39a21v12e34l 66O63b81d94r55ž73á63l42e40k 6486194968672

Evropská/Leninova existuje v dnešní podobě od 60. let 20. století. Plebs si měl buď stěžovat tenkrát (což si samozřejmě netroufl), nebo byty koupil až později a to už věděl do čeho jde.

V roce 2015 to nemá smysl řešit.

0/−1
12.2.2015 9:24

J38i56ř33í 56P35r58a15ž89á10k 9770372301542

Listina základních práv a svobod i ústava dávají občanům právo na zdravé životní prostředí. Proto jsou stavby, které zhoršují životní prostředí nad limity dané zákony, protiústavní. Věřím, že se lidé budou bránit. Dnes již to jde prostřednictvím spolků a obč. sdružení.

0/−2
12.2.2015 9:37

P79a95v93e39l 81O15b68d73r21ž31á58l10e97k 6316224788292

Něco jde, něco nejde ... zkuste se soudit (otázka je s kým?) třeba kvůli nedodržení nočního hlukového limitu v centru Prahy? Požadovat nápravu můžete jen po někom, kdo má reálnou šanci jí zajistit. Což v obou případech není nikdo.

Na JS dostalo město přikázáno snížit hlučnost - omezilo tedy rychlost ... efekt 00nic. Tím vyčerpalo svoje možnosti a soudy mu už nemohou nic jiného přikázat.

0/0
12.2.2015 9:50

J24i60ř62í 12P60r54a71ž28á34k 9310122551392

V případě nových staveb spolufinancovaných EU lze zajistit, že stát přijde o dotace.  Toho se zaleknou i zodpovědní politici.

0/−1
12.2.2015 10:27

P42a37v25e59l 78O34b59d34r78ž45á84l46e78k 6566344348222

Evropská je nová stavba?

0/0
12.2.2015 11:00

K78a84r75e48l 25D35r69d10a 6173765697179

Vy jste demagog. Evropská se právě řeší a z velké části za peníze EU. Oproti panu Pražákovi si myslím, že pražské okruhy tady dopravu zlepší. Takže půjde i o ekologii na Evropské. Například končí doba, kdy jezdily mimopražské autobusy po kulaťáku.

0/0
12.2.2015 11:08

P73a70v87e10l 83O38b24d82r55ž35á29l59e48k 6486554628402

No nevím, ale s Evropskou začal pan Pražák a pak na to narouboval dotace EU na nové stavby.

A jen jsem se zeptal, zda je ulice Evropská nová stavba, aby snad někdo mohl přes dotace na ní tlačit na další protihluková opatření?

Pochopil bych, kdyby se teď stavěla, z peněz EU - ale máme jí tu v téhle podobě už skoro 60 let.

0/0
12.2.2015 13:42

K13a72r36e17l 81D18r26d78a 6753495157109

Prodloužení trasy metra A včetně rekonstrukce Evropské se dělá z velké části za dotace EU a podmínkou byl třeba terminál na Dlouhé míli. Tedy dotace šla patrně na ekologii na Evropské.

  Jenže pak se metro stoplo v Motole a aby se dotace nemusela vracet a Praha nemusela sanovat miliardové škody, staví se provizorní terminál na Veleslavíně.

  Ten kdo rozhodl o zkrácení metra, určil, že budeme stavět na etapy dva terminály pro Kladno. Ale celé je to o tom, jak ulevit Evropské.

  (Podobně jako v Komořanech, jsou Na Dědině pozemky vhodné pro developery a DPP tam hodlá protáhnout tramvaje po Evropské paralelně s metrem. Zajisté "ku prospěchu většiny" a v zájmu zhodnocení rozvojových pozemků. Aby to šlo, tak DPP navrhl pustit dopravu z Evropské přes místní RD a bytovky. Před měsícem za to dostali zástupci DPP "přes ústa" na veřejném slyšení a radnice takové řešení odmítá.)

  V globálu jde o to jak pokrýt potřeby Pražanů na dopravu a přitom je dopravou co nejméně obtěžovat. ;-)

0/0
12.2.2015 15:08

J39i78ř35í 59P62r34a78ž11á46k 9340412791432

Podél Evropské se připravuje celá řada nových obrovských budov. Např. CRI, AFI, Centrum Bořislavka, Evropská 11,.... Ty podstatně zhorší životní prostředí.

+1/0
12.2.2015 16:53

K47a52r40e61l 23D12r70d21a 6283325187509

Na JS se dělal loni "tichý asfalt", patrně to pokračuje. Hlavní stěžovatelka neustála developera a na trávníku před oknem ji vyrostl megalomanský kancelářský objekt, který ji odstínil od hluku z JS. Rv Také řešení. ;-D

0/0
12.2.2015 10:45

P67a24v31e67l 83O52b89d29r12ž37á12l49e73k 6346924398642

Ano, ano... technické řešení jsou protihlukové stěna. Má příbuzná bydlí v Berouně a (spíše její manžel, mimochodem původně pražák) se soudila také kvůli hluku. Kraj navrhl protihlukovky, ze kterými většina jejích sousedů nesouhlasila a závěr soudu je, že má smůlu a nelze vlastníka komunikace odsoudit k něčemu co nemůže ovlivnit.

0/0
12.2.2015 11:05

K46a40r84e52l 51D16r72d94a 6233505237109

Já mám za Prahou na R10 protihlukové stěny "na dohled" ve vzdálenosti asi 1 km, které chrání vesnici přímo u R10. Takže ten hluk dálnice se nyní odráží proti mému baráku. Docela hukot v noci.

  To samé se povedlo někde v Hostivaři. Odtlumili tam vlak a od té doby "jezdí vlak" na Jižním Městě. Ten hluk pustili do Hostivařského lesoparku a je slyšet až na Hájích.

  Protihlukové stěny v Česku jsou zrádné a dělané jen pro někoho. Měly by se dělat, aby hluk rozptylovaly, tlumily a směrovaly do nebe. ;-)

0/0
12.2.2015 13:44

K85a69r72e70l 40D37r84d13a 6203715367219

A jinak všichni místní chodí na stávající konečnou. Nové byty jsou ve stejné vzdálenosti. Tady se kvůli MHD nemusí vlastně nic řešit a měnit. Pro místní by prodloužení autobusu mělo minimální význam. Opravdu by asi šlo jen o zhodnocení nových bytovek a ještě nezastavěných pozemků do budoucna.

  Padla tady možnost tramvaje. Na stávající konečnou autobusu je přiveden vlak a je zde místo na tramvajovou točnu. Podél trati sem pustit tramvaj by nemusel být problém, 1,5 km. Komořany by měly tramvaj. Jen mi přijde, že je tady na ni jen pár cestujících.

0/−2
11.2.2015 20:35

J19i49ř90í 86M88u18ž40í56k 5816917322972

Nejtrapnější je, že jich pak jistě nemalá část bude zacpávat město při zbytečném rozvážení svých ratolestí do školy, po kroužcích apod.

+5/0
11.2.2015 20:30

R84a53d93e29k 18N26o69v52a13k 9594383669710

Samozřejmě, oni ještě protestují navíc proti KOMOKO, obchvatu Komořan který by sloužil jako přivaděč k Pražskému okruhu.

Pro ně je vhodnější nulová varianta, kde jim celý den smrdí pod nos tisíce tranzitujících aut mířících ráno a dopoledne do centra, a odpoledne opačným směrem

+1/0
12.2.2015 1:09

K22a87r30e82l 67D37r35d31a 6443615637269

Netušíte jakou má povinnost stát-obec při zajištění dopravní dostupnosti? Znám případy, kdy obec roky bojkotovala majitele nemovitosti a odmítala mu udělat k domu asfaltku. Není na to nějaká povinnost? Jak je to s pozemky kolem Prahy, kde se natáhnou sítě, udělají ulice, vyhodí se cena a prodávají se parcely od metru Pražákům? V té ceně je ta silnice uhrazena?

  Tady totiž došlo k tomu, že parcela kde se staví bytovky nemá vyřešen příjezd. Místní asfaltka je rozkopané torzo mířící do polí a měnící se na lesní cestu. Směrem k hlavní zase všichni projíždí uličkou pomalu přes dvorky rodinných domků. A chytráci tady chtěli pustit MHD. Staví se jak o život a kdo by měl zajistit pro nové domy silnici? Radnice nebo developer, který to promítne do ceny bytů? Nebo oba?

  Faktem je, že na té silnici jsou vilky, garáže a pár provozoven v průmyslové zóně. Nejde jen o dopravu pro nové domy. Ale kvůli nim došlo k přetížení komunikace a je třeba to řešit.

  Nabízí se možnost vykoupit pozemek přes strojírny, udělat kus nové silnice a tu starou rekonstruovat. Kdo to má ale platit? Obec a tedy daňový poplatníci? Je to takto opravdu ze zákona?

0/0
11.2.2015 20:12

J64i63ř66í 68P31r76a87ž83á29k 9750202291682

Součástí podmínek územního rozhodnutí i stavebního povolení nových bytovek by mělo být i zajištění ekologické dopravy. A to na oemku, který by poskytl developer. Jinak by neměl dostat stavební povolení.

0/0
11.2.2015 21:05

K42a67r67e76l 81D52r77d78a 6983675357729

Ano, podle mě se udělala chyba již při udělení stavebního povolení. Z jednání je ale zřejmé, že developer od počátku řešení uváděl. Dnes se hlásí k "vybudování autobusové zastávky". Uvádělo se, že měl rekonstruovat stávající kanalizaci, či co. Patrně je rozpor v tom, co je třeba nyní udělat a co je developer ochoten "dodatečně" zaplatit.

  Kolega má byt na Košíku v "družstevní stavbě". Tam to stavěla banda amatérů. Vždy když dostali přes prsty, hodili to okamžitě na majitele. Mají být byty pro invalidy, fajn, dvě partaje nemají nárok na byt. Byty musí mít vyšší kvótu parkovacích míst, fajn, majitelé, do týdne složte každý 150 tis. Kč na parkovací místa. Apod. A to šlo o protekční akci.

  Tak mi přijde, že to developer tady může udělat stejně. Postavit třeba dálnici s tím, že bude chtít po klientech vysolit 200 tis. k bytu navíc. Asi i proto o novinky v dopravě nyní nestojí. ;-D

0/0
12.2.2015 6:23

J29i56ř69í 87P46r30a36ž39á65k 9510572481742

To je chyba městské části -samosprávy i státní správy-stavebního úřadu, že netrval na vyřešení opravy v územním řízení a stavebním řízení. také je to chyba občanů: měli založit nebo použít existující občanské sdružení (dnes spolek dle NOZ) a prosazovat svá práva. Je nepochopitelné, že několik "lepších lidí" z vilek ovlivnilo MHD v neprospěch většiny.

0/0
12.2.2015 9:25

K25a74r18e90l 60D91r29d87a 6243105597529

Většiny? Jsou tady jenom vilky a nové bytovky. Poptávka po MHD je tak 20 lidí za den. Proto je nutné protáhnout kapacitní 139 mezi RD a zřídit tady "zastávku na znamení" v zájmu většiny? ;-D

0/0
12.2.2015 13:51

J77a66k81u64b 58R39o90u46s 3223600884512

Hloupost, arogance a bezohlednost vyhrála ;-(

0/−2
11.2.2015 20:05

J62a91n45a 54R77u20s93o91v52a 3129729606270

V lokalitě, kde bydlím, to mělo stejný průběh. Obyvatelé novostaveb důrazně protestovali proti prodloužení autobusové linky od metra, sepisovali petice, argumenty podobné, hluk, stejně všichni jezdíme auty atd atd. Došlo ke kompromisu, jezdí sem jen midibus, jednou za půl hodiny a pouze ve všední dny. Dnes ti stejní píší na městskou část stížnosti na městskou část, že intervaly jsou moc dlouhé, autobus moc malý a spojení na metro o víkendu žádné...To je pak těžké.

+13/−1
11.2.2015 19:19

M18a93r32t57i57n 78V27a49j95s84a78r 5289283776186

Můžete mi vysvětlit, přoč byli obyvatelé novostaveb proti tomu, aby k nim jezdil autobus? Nerozumím tomu.

0/0
11.2.2015 20:14

K67a86r96e24l 44D79r72d75a 6173165787899

Byl by zbytečný a na nic s intervalem 30 minut? Nyní to mají na zastávku na hlavní 450 metrů pěšky.

0/0
11.2.2015 20:39

J56a16n21a 70R70u84s87o24v20a 3349739806660

Jak se ukazuje, zbytečný není, naopak, občas je našlapaný po střechu. Ráno je plný dětí a představte si, i důchodců s holemi, pro které je každý ušetřený metr chůze k nezaplacení.

0/0
11.2.2015 20:52

K80a98r80e56l 35D35r27d28a 6853245117199

Vaši lokalitu neznáme a neřešíme. Tady má konečnou 139, která sváží Lhotku na Kačerov. Jezdí po 10-15 minutách. A jezdí tady turistická 165 mezi Háji a Zbraslaví. Také po 10-15 minut.

  Dnes mají společnou zastávku "na náměstí". Mezi domky se měla protáhnout konečná 139, tedy kapacitní linka a kloubové autobusy, která by sem zajížděla "jen někdy". Tedy v intervalech 20-30 minut.

  Znamenalo by to točnu s hlukem autobusů pod okny nových bytů a nešikovné spojení, kdy by jeden nevěděl, zda má pádit na náměstí či může zůstat na zastávce.

  Pokud se otevře nová silnice a postaví další byty, dát sem konečnou 139 není zas takový problém. Osobně bych sem pustil jednou všechny autobusy, ne jen půlku.

0/0
12.2.2015 6:40

K35a50r41e86l 26D77r67d31a 6203375347239

(Tedy já neřeším, a vyjadřuji se ke Komořanům.) ;-)

0/0
12.2.2015 6:44

J92a40n13a 67R83u93s85o30v26a 3249639336470

Hlavní argument byl hluk projíždějícího autobusu, který se otáčí na malém kruháči. Konkrétně já mám byt v přízemí a okna přímo ke kruháči a žádný hluk nevnímám. Také jezdím autem, ale tyhle remcaly nechápu. Já bych spíš vystěhovala ty žáby, co mi přes léto celé noci řvou pod oknem :-))

0/−1
11.2.2015 20:48

P50e88t86r 92P75i54c95h 9857304389970

A prace kvuli tem zabam se z Milicovskeho Haje stala kontroverzni stavba...

0/0
11.2.2015 21:23

J70a45n52a 12R63u52s42o66v16a 3509529676500

Přesně jak říkáte :-) ale s těmi žábami to byla nadsázka, už jsem si na ně zvykla :-)

0/0
11.2.2015 21:39

K32a41r64e96l 86D55r11d13a 6903965387849

Ale ne, Vy jste ta otřesná bezohledná svoloč, kvůli které se překopávají celé Háje a ničí se tisícům lidí bydlení? Která si díky podvodnému starostovi Mlejnskému nahrábla pozemky "v zelené zóně", kde měly být v prvé řadě sportovní aktivity a dnes zde bydlí na úkor starousedlíků zbohatlíci "hypotékáři", aniž se za jejich prachy cokoliv investovalo do místní občanské vybavenosti? :-/

  Jděte do Háje se svými hlučnými žábami. Vy jste tady neměla v prvé řadě opruzovat a šikanovat a lynčovat místní občanské aktivisty. Na to, že jste svoji přítomností zničila "přírodní rezervaci" a máte teď byt ve sklepě s výhledem na silnici ve vnitrobloku, no to je fakt životní výkon! Gratuluji. Pokrok civilizace... :-P

  Tak aspoň že za podvody s pozemky honí dnes zastupitele policie. To si teď pomůžeme.

  Pláču nad minibusem na Milíčově. Jezděte na metro třeba taxíky, Mlejnského paraziti. Rv;-D

+1/0
12.2.2015 7:03

K90a76r23e51l 14D83r93d68a 6663255817409

PARAZITI!!! On Vám na Milíčov, 400 metrů od stanice metra Háje a dopravního uzlu s desítkami autobusů (pravda, pro líné vši z Milíčova trochu do kopečka), někdo dotáhl 293, jak říkáte minibus, který jezdí jednou za 30 minut a pendluje paralelně nad veškerou dopravou v Praze mezi Milíčovem, Spořilovem a Budějovickou?!

  Ty taxíky byla nadsázka. Já nevěděl, že DPP provozuje taxislužbu pro Milíčov. A tímhle šmejdem tady místní jezdí tu jednu stanici na metro Háje? No to nemyslíte vážně, že něco takového vůbec existuje.

  Ukradnete pozemky, znehodnotíte zelnou zónu Jižního Města a ještě kradete finance z MHD všem Pražanům? Piráti a paraziti na pochodu. Neskutečné. Rv;-D

0/0
12.2.2015 7:17

K42a86r58e18l 22D79r79d98a 6663545377779

Starousedlíci chodí těch 400-600 metrů na metro či autobus pěšky 30-40 let. O tom Jižní Město je. Teď se sem prsknou proti zájmu místních nové byty místo třeba bazénu či golfového hřiště. Jsou 400 metrů od metra. A dostanou nadbytečnou autobusovou linku? Soda. Česká soda. Rv

0/0
12.2.2015 7:25

J67a50n83a 26R47u10s42o59v60a 3359499116370

Gratuluji ke slovnímu průjmu, snad se vám aspoň ulevilo.

K věci řeknu jen to, že na Jižním městě bydlím skoro 40 let, takže o dřívější kvalitě bydlení a občanské vybavenosti vím své. O podvodech místních zastupitelů by se dalo mluvit hodiny, o nich si žádné iluze nedělám, v tom máte naprostou pravdu.

Jinak byste si ale měl tu svou křišťálovou kouli nechat spravit, já ty bagry neřídila, o aktivistech jsem neřekla ani slovo, hypotéku nemám a jsem tu jen dočasně v nájmu, takže pláčete na špatném hrobě. Doporučuji najít si příslušné stránky aktivistů, tam si můžete ulevovat. Děkuji :-)

0/0
12.2.2015 7:26

K81a21r80e85l 51D68r90d98a 6763475787429

Aha. Ale vytočila jste mě totálně. "Problémy lidí z Milíčova..."

  A proč? Aby zde vznikly byty na pronajímání pro spekulanty. Tak také špatná odpověď. Rv;-D

  Vy máte pocit, že s 293 se kvalita bydlení na Jižním Městě a v Praze zvedla? (O tom řekněme běží diskuse.) ;-D

0/0
12.2.2015 7:37

J30a32n91a 40R82u57s22o18v72a 3679869466920

Koukám, že vy jste jeden z těch typů lidí, s kterými rozumně diskutovat nelze...aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Abych použila vaše slova, tato diskuse neřeší tuto lokalitu ani autobus 293, takže v klidu pokračujte v diskusi o vaší lokalitě a vašem autobusu 193, já se loučím.

0/0
12.2.2015 11:11

K36a16r64e55l 90D41r59d75a 6953415937379

Rozumně? Bydlím asi 300-500 m za Horčičkovou. Mohu na metro jezdit jednu stanici autobusem (když vleču věci) nebo jít přímo na Háje pěšky asi 600-700 m. (Přes tu Horčičkovu je to vlastně zacházka.) Nevím o tom, že by si někdo z místních poroučel osobní zastávku MHD "u domu".

  Naopak, bývala tady třeba kdysi zastávka Plickova, postupně se opouštěla až byla zrušena. Její sestřičky Wagnerovu a Polikliniku Háje udržuje při životě tahle zbytečná 293... Tak ono je to kvůli Milíčovu. K neuvěření.

  Dala jste sem dobrý příklad zcela nesystémového a hloupého řešení v pražské MHD. Tisíce lidí (majorita) na Praze 11 akceptovaly, že mají dopravu "na hlavní". Kvůli hluku a krátkým intervalům je to vcelku optimální. Na celém Jižním Městě lze pohodlně dojít na některou ze zastávek metra. Ale pro nové obyvatele "na metru", kde není s MHD žádný problém, se řeší speciální autobusová linka, která musí být něco extra. Navíc nováčci prohlašují, že jezdí většinou auty a nehodlají se špinit sockou. Což je patrně pravda.

  No fajn, jste pro mě zpětnou vazbou, jak soudit 293. Říkáte že ji senioři a děti naplní? Zajímavé. Je tady gympl, učiliště, obchodní akademie, ZŠ... Nemyslíte takové děti? Nejde o  frajeřinku "jak mládež jezdí z lenosti na metro"?

  Hloupé je, že po změnách ROPIDu mi silně chybí letitá 154. Používal jsem jí pravidelně. Byla to spojka mezi Háji a Petrovicemi s rychlím spojením na Zahradní Město a Skalku. Dnes zrovna potřebuji do Petrovic a nevím jak se tam dostat. Auto to jistí. Prý byla nevytížená a byla nahrazena minibusy 240 a 296 někam na Černý Most, a 293. Takže starousedlíkům se zrušila zavedená 154. A nováčci mají místo toho zbytečný taxík 293. Ona se mě tahle linka vlastně přímo týká.

0/0
12.2.2015 14:43

J39a74n55a 59R40u88s17o62v92a 3549699586120

Ve spoustě věcí máte pravdu, například zmíněnou 154 taky dost postrádám. Ale trochu se nám tu smíchaly dvě věci. Linka 293 jako taková byla, pokud se nepletu, zavedena jako tzv. doktorský autobus na trase Budějovická - Háje. To s Milíčovem a nováčky nijak nesouvisí. Milíčova se týkaly pouze diskuse ohledně prodloužení nebo neprodloužení linky o jednu stanici.

0/0
12.2.2015 16:04

K47a26r75e42l 49D45r27d53a 6783865237109

Mám pocit, že šlo o směnu. Jedna plná linka (154) za víc malých.

0/0
13.2.2015 7:01

O67n27d71r81e11j 36F94l62i64d37r 3975810298657

Zase neco o cem "bezni" lide nemaji rozhodovat, typickej problem NIMBY.

+2/−1
11.2.2015 18:32

J14á92n 91B33a77d14i26o39v24s97k19ý 2409774866256

Tady alespoň výsledkem neni to ze nezačne stavět dálnice na místě kde je namalovana padesát let a vsichni meli byt ready.

+1/0
11.2.2015 19:08

K50a26r73e87l 41D68r16d15a 6363975907149

Jste snad bolševik a zastánce totalitní moci?

0/0
11.2.2015 20:14

O30n14d64r96e20j 38F55l53i93d75r 3745690838857

Jsem zastancem ze o odbornych vecech by meli rozhodovat odbornici.

+1/−1
11.2.2015 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.