Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od jara se pojede s jednou jízdenkou ze středních Čech do centra Prahy

Už v dubnu se po letech příprav začne propojovat pražská a středočeská integrovaná doprava. Kraj čeká rozdělení do zón, podobně jako v Praze. Z nich se poté cestující dostanou do centra Prahy s jednou jízdenkou. A mohou i ušetřit. První, kdo změny pocítí, budou obyvatelé Mělnicka, následovat bude Kladensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D90a57n49i48e98l 90P78a70n18e43k 6672321362680

To je zase titulek ;-D Ládví a centrum Prahy? Od kdy?

0/0
27.3.2015 8:54

M40a30r88t20i55n 67K41u46b12í44k 9957569376963

Doufám, že bude páteřní železnice opravdu a budou skutečně navazovat autobusy na vlaky a opačně a to i na regionálních železnicích. Tento systém měl být vytvořen již dvacet let, vlaky i autobusy by měly jezdit na všech linkách a tratích v aspoń v hodinovém intervalu, jinak lidé z aut nepřejdou na veřejnou dopravu, navíc to musí být cenově výhodné!

+1/0
15.2.2015 13:21

R54a95d76e58k 54J17a32n72a14t42a 9185696774182

Tento systém (PID) už existuje 20 let a už dlouho v něm kromě pražské MHD i železnice kolem z Prahy a řada autobusových linek jezdících ze středočeského kraje.

Ovšem středočeský kraj se dosud snažil prosazovat svůj SID. Naprosto nesmyslně, platilo to jen v autobusech a to ještě ne úplně. A až teď, zdá se, pochopili, že když má mají uprostřed kraje Prahu, je dobré se propojit s PID.

0/0
15.2.2015 19:19

I28v51a96n 75P52r87o35c97h37á51z87k20a 3211794115805

Pro seniory nad 65 let, kteří mají jízdné po Praze zdarma, to výhodné nebude. Přece si nebudou kupovat jízdenku až do centra, když jim stačí dojet ze STČ kraje jen k hranici Prahy třeba na jednopásmovou jízdenku a pak již další nepotřebují.

0/0
13.2.2015 14:29

P17e61t88r 43N74o60v16o70t76n39y 3919812749802

Tak si koupí jen ty pásma, co potřebuje. Z Mělníka na kraj Prahy jsou to 4.

+2/0
13.2.2015 15:54

M87a81t62o97u37š 42P65r86e37u84s98s 6780534882339

"Pokud by někdo tápal, jakou jízdenku si má pořídit, poradí mu řidič."

No tak na to sem teda moc zvědavý, když si vybavím některé ty hulváty, kterým je cestující maximálně na obtíž, na které někdy při každodením dojíždení narážím...:-/

+1/−1
13.2.2015 14:29

K56a79r79e84l 92Ř31e38h67á96č11e66k 9622630101902

S tím časem to chápu, ale většina relaxí v okolí Prahy není takhle extrémní. Jinak s těma různýma existencema to dost přeháníte, zrovna v autobusech a vlacích jich je minimum. To je problém především tramvají. A co se týče toho chrchlání a pod., to by jste nesměl na hokej, fotbal, nakupovat, na koncerty, do divadla atd. Všude, kde jsou lidi něco můžete chytnout. Nebo jste radši celý dny zavřený doma?

0/0
13.2.2015 12:57

K80a64r30e96l 59Ř15e45h39á90č28e27k 9182330561762

Reakce na pana Janíka.

0/0
13.2.2015 12:57

P86e33t30r 70N97o85v12o58t28n11y 3189962689762

To jsou jen takové obvyklé žvásty, že na to vůbec reagujete. :-)

0/0
13.2.2015 13:07

P98e73t68r 85N70o32v45o77t62n17y 3679352819302

Čtvrtletní kupon z Prahy do Mělníka stojí 6000?

0/0
13.2.2015 12:41

K78a57r90e46l 48Ř78e91h42á16č85e23k 9662600931312

On totiž neexistuje. Takže jde o součet jednotlivých jízdenek. Cena 48x2x60 je 5760 a k tomu čtvrtletní a jste bez problému na 6000,-

+3/0
13.2.2015 13:30

P21e56t56r 26N37o82v31o58t40n34y 3819182119612

Tak to je ten SID dost bída. A to ani žádný autobosový dopravce nenabízí svoji vlastní časovou jízdenku? Vlakem je to možné včetně roční pražské jízdenky zvládnout za 4000 na čtvrtletí. Ale pravda vlak je pomalejší o dobrých 20 min.

+1/0
13.2.2015 13:35

P97e34t30r 32S94e89d91l29á87č27e21k 6849611351

A existují na Mělníku vůbec nějaké kupony na dopravu do Prahy??:-/:-/

0/0
13.2.2015 13:39

K88a93r38e25l 58Ř63e94h55á73č14e69k 9722320401622

O ničem nevím. Nejlevněji do Prahy to vyjde vlakem a to o dost, ale bohužel je to pomalejší. Ikdyž to je relativní, protože busy jedou do Holešovic, zatím co vlak do Vysočan, na hlavák a Vršovic. Takže tam jde taky o to kam potřebujete. Větší nevýhoda je poloha nádraží na Mělníku. Jinak podobná je situace i z Kladna. Cenou také vítězí vlak a to dost jednoznačně, hlavně na denní dojíždení.

+1/0
13.2.2015 13:49

B63o27h30u60s17l34a77v 22K15r61á68l10í87k 2601650349186

Mám takový pocit, že chlapec nějak moc netušil, o co vůbec jde. Nažvanil toho spoustu, ale o tom, jak se tedy má propojit PID se SIDem, se nakonec zapomněl zmínit.

+1/0
13.2.2015 12:03

J93i13n46d54r71a 56V28o16š33t82a 1754654379482

Že to trvalo. Nesmyslné budování Středočeské integrované dopravy bez zapojení želenice způsobilo nesmyslné rozdělení okolí Prahy do dvou systémů, ačkoli hodně cestujících jejich hranici překračuje. Pro ty to bude určitě jednodušší a levnější. Celkově nejde o to, aby se něco ušetřilo v kraji, ale aby veřejná doprava dobře fungovala.

+2/0
13.2.2015 11:27

P25a87v58e24l 94N79o31v97á17k 7681426309903

To nechť mi někdo vysvětlí. Asi nechápou jak je na ctbrtletnim možno ušetřit 4000 to ty peníze nebudou někde chybět? Předpokládám ze teď už jezdim za nějakou cenu která se skládá z platu řidiče náklady na údržbu autobusu nafta a nějaký zisk. A nevěřím tomu ze zisk dělá víc než 66%

+3/0
13.2.2015 10:51

M79i51c89h93a15l 13P80a21v65l16á54t 9683243824159

No samozrejme budou chybet. ;o)

+1/0
13.2.2015 10:53

V45i77k59t15o80r 78N92á43r60o22ž50n46ý 3589792178

Cílem intergrace je především zkvalitnění cestování , které přinese nové cestující... Zlevnění může představovat to , že řada cestujících , kteří dnes dojíždějí autem , nechají auto doma a pojedou veřejnou dopravou...takže více cestujících...

Pokud někdo cestuje z takových Benátek nad Jizerou do Prahy ...autobusem přijede na Černý Most .Dále si musí koupit jednu poměrně drahou jízdenku na metro v ceně 36 Kč ... za takových podmínek si hodně dobře rozmyslí , jestli tam vůbec jezdit , či nejet autem a zaparkovat někde v centru na drahém placeném parkovišti ...po zavedení integrace už bude jeho rozhodování snazší....

+2/−1
13.2.2015 11:10

P66a32v73e48l 59N73o13v91á94k 7241476549203

Nevěřím tomu, ze člověk který jezdí autem najednou začne jezdit sockou. To se na me nezlobte ale 90% lidi tohle nezajímá. Komfort auta mi autobus nikdy nenahradi

+3/0
13.2.2015 11:16

V83i76k13t39o73r 76N38á92r84o36ž84n23ý 3309462188

Co to je komfort auta ? Pobíhat někde po parkovišti , nebo být věčně vytočen , že nemohu zaparkovat ? Nebo být věčně ve stresu , který dobytek to do mne kde napálí ? Není třeba při denním dojížděním komfortním prostředkem spíše autobus...neboť se tam dá čas vyplnit třeba četbou knihy ?

Statistiky pohybů cestujících se dají na netu najít , najděte si je. A přesvěčte se o tom , že v okamžiku tarifní integrace a zlepšení kvality veřejné dopravy objemy přepravených cestujících rostou....a zvláště kolem Prahy... Vždyť už i kolem deváté ranní má člověk obrovský problém zaparkovat na řadě parkovišt P+R na kraji Prahy....

+6/−1
13.2.2015 11:43

P24a21v68e30l 98N24o69v94á88k 7161266819703

Pro me komfort auta je to ze si kdykoliv kam koliv tím autem mužů zajet. Já jsem klidnější člověk a nestává se mi casto ze bych nenašel místo na parkování. Nemusím se v autě mackat s nikým. Jinak nabourat do vas může auto i pokud jedete v autobuse. A abych úpresnil tak me cesta do práce MHD trvá tam 30min domů hodinu. Autem cca 10 minut a muzu si jít z prace a do prace kdy chci.

+2/0
13.2.2015 13:04

M38a98r40e77k 86T97u29r23n66o39v61e81c 7755762910556

Zajet si sice můžete kam chcete (aspoň zatím, než nějakého chytráka zase napadne zavádět za vjezd do centra nějaké mýto), ale horší už to bude s tím parkováním. Jako přespolní budete v některých částech centra odkázán jen na oranžové zóny a těch je někde sakra málo... Klid Vám v takovém případ asi moc nepomůže. Snad jedině že byste u nějaké oranžové zóny pěkně vyčkával na blikačkách, až se třeba nějaké místo uvolní...

+2/−1
13.2.2015 14:57

K45a54r73e46l 27Ř77e73h76á38č39e97k 9242560141242

Komfort auta? Najdou se situace, kdy je auto k nezaplacení, ale na obyčejné dojíždení do práce mi komfortnější určitě nepřijde.

+2/−1
13.2.2015 11:55
Foto

D13a80v48i86d 67J53a24n83i30k 5156396375234

No vidite a me treba prijde. Ona neni zadna radost jet busem s ruznyma sockama, homelesakama, fetakama, nemocnyma cestujicima, atd. V lete me v MHD vytaci smradlivi cestujici a v zime zase bezohledni cestujici kychajici a smrkajici primo ostatnim do tvare. Osobne si klidne priplatim a jezdim do prace autem. Cas je to nejdrazsi co je, takze jet mhd  45 minut nebo 15 minut autem mi prijde proste lepsi. K tomu do prace neprijedu z MHD spinavy a nemusim si jako prvni vec jit prelestit poslapane boty :)

0/−2
13.2.2015 12:12

B49o16h41u84s17l23a22v 38K33r36á34l83í35k 2931600189336

Kdo není socka, ten se po Praze vozí tryskáčem, pane Nováku ;-D

0/0
13.2.2015 12:05

S51y83l37v41a 47Š34p71o62r88k73o95v66á 9166929130934

Asi jste nepochopil princip - platit budou lidi pořád stejně, akorát že na jednom místě (když pojedu z Mělník do Prahy na Václavák, zaplatím te´d 48 Kč řidiči v autobuse a pak si koupím jízdenku na metro za 24. No a v dubnu dám těch 72 rovnou v autobuse)

0/0
13.2.2015 16:21
Foto

D52a71v98i12d 84J74a49n71i39k 5946676365574

samozrejme chybet nekde budou:) klasicky to odnesou majitele automobilu. nejsou pak penize na opravu komunikaci, nejsou penize na stavbu odstavnych parkovist a ty penize budou chybet i na zeleznici, proste se omezi modernizace zeleznic. pritom majitele automobilu prispivaji formou spotrebni dane na benzinu, silnicni dani, dalnicni znamkou a dph. bohuzel vsechny tyhle prostredky se utrati vsude mozne, jen ne do udrzby a rozvoje silnicni site. Vzdy je mi smutno pri navratu z USA nebo zapadni evropy. Bohuzel tyhle populisticke reci na volice zabiraji:/

+3/0
13.2.2015 11:58

K43a27r88e98l 94Ř21e78h28á88č96e32k 9142520691882

Jo, řidičům aut se musí všichni podřídit. Přál bych vám bydlet u nějaké rušné silnice. Pak by jsze poznal, jakou slast nám řidiči aut způsobují. Proti autům nic nemám a sám jej používám, ale i tak jsem pro omezování IAD ve prospěch veřejné dopravy.

0/−1
13.2.2015 13:01

P50e75t44r 61Ž38á27k 1288102565239

no ten autobus na obrázku už dávno propojený je.

+5/−1
13.2.2015 10:25

B80o79h84u34s56l72a83v 10K32r92á16l69í18k 2711750249946

Jenom do PIDu, ne do SIDu. A naopak, většina dobříšských linek a příbramské linky jsou propojené jen do SIDu, ale ne do PIDu.

0/0
13.2.2015 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.