Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od jara se pojede s jednou jízdenkou ze středních Čech do centra Prahy

Už v dubnu se po letech příprav začne propojovat pražská a středočeská integrovaná doprava. Kraj čeká rozdělení do zón, podobně jako v Praze. Z nich se poté cestující dostanou do centra Prahy s jednou jízdenkou. A mohou i ušetřit. První, kdo změny pocítí, budou obyvatelé Mělnicka, následovat bude Kladensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D27a81n23i41e16l 14P26a69n57e51k 6132421512360

To je zase titulek ;-D Ládví a centrum Prahy? Od kdy?

0/0
27.3.2015 8:54

M37a44r60t53i79n 25K13u63b68í44k 9817559946653

Doufám, že bude páteřní železnice opravdu a budou skutečně navazovat autobusy na vlaky a opačně a to i na regionálních železnicích. Tento systém měl být vytvořen již dvacet let, vlaky i autobusy by měly jezdit na všech linkách a tratích v aspoń v hodinovém intervalu, jinak lidé z aut nepřejdou na veřejnou dopravu, navíc to musí být cenově výhodné!

+1/0
15.2.2015 13:21

R62a29d78e15k 46J74a22n26a92t97a 9965646574662

Tento systém (PID) už existuje 20 let a už dlouho v něm kromě pražské MHD i železnice kolem z Prahy a řada autobusových linek jezdících ze středočeského kraje.

Ovšem středočeský kraj se dosud snažil prosazovat svůj SID. Naprosto nesmyslně, platilo to jen v autobusech a to ještě ne úplně. A až teď, zdá se, pochopili, že když má mají uprostřed kraje Prahu, je dobré se propojit s PID.

0/0
15.2.2015 19:19

I75v58a91n 16P11r23o72c37h91á41z72k59a 3311724125975

Pro seniory nad 65 let, kteří mají jízdné po Praze zdarma, to výhodné nebude. Přece si nebudou kupovat jízdenku až do centra, když jim stačí dojet ze STČ kraje jen k hranici Prahy třeba na jednopásmovou jízdenku a pak již další nepotřebují.

0/0
13.2.2015 14:29

P37e52t44r 81N86o12v56o47t78n32y 3569312969852

Tak si koupí jen ty pásma, co potřebuje. Z Mělníka na kraj Prahy jsou to 4.

+2/0
13.2.2015 15:54

M41a63t31o14u65š 13P85r25e79u45s73s 6560284652429

"Pokud by někdo tápal, jakou jízdenku si má pořídit, poradí mu řidič."

No tak na to sem teda moc zvědavý, když si vybavím některé ty hulváty, kterým je cestující maximálně na obtíž, na které někdy při každodením dojíždení narážím...:-/

+1/−1
13.2.2015 14:29

K18a81r79e53l 42Ř76e34h62á59č38e32k 9242190291972

S tím časem to chápu, ale většina relaxí v okolí Prahy není takhle extrémní. Jinak s těma různýma existencema to dost přeháníte, zrovna v autobusech a vlacích jich je minimum. To je problém především tramvají. A co se týče toho chrchlání a pod., to by jste nesměl na hokej, fotbal, nakupovat, na koncerty, do divadla atd. Všude, kde jsou lidi něco můžete chytnout. Nebo jste radši celý dny zavřený doma?

0/0
13.2.2015 12:57

K66a35r58e69l 84Ř50e62h45á41č47e75k 9332850411942

Reakce na pana Janíka.

0/0
13.2.2015 12:57

P70e32t20r 73N32o14v89o88t87n13y 3619192889362

To jsou jen takové obvyklé žvásty, že na to vůbec reagujete. :-)

0/0
13.2.2015 13:07

P41e50t36r 86N56o31v63o37t29n97y 3169592229932

Čtvrtletní kupon z Prahy do Mělníka stojí 6000?

0/0
13.2.2015 12:41

K13a79r41e92l 24Ř82e14h46á81č23e57k 9742560611352

On totiž neexistuje. Takže jde o součet jednotlivých jízdenek. Cena 48x2x60 je 5760 a k tomu čtvrtletní a jste bez problému na 6000,-

+3/0
13.2.2015 13:30

P64e93t60r 73N41o79v38o86t95n53y 3899682829752

Tak to je ten SID dost bída. A to ani žádný autobosový dopravce nenabízí svoji vlastní časovou jízdenku? Vlakem je to možné včetně roční pražské jízdenky zvládnout za 4000 na čtvrtletí. Ale pravda vlak je pomalejší o dobrých 20 min.

+1/0
13.2.2015 13:35

P87e19t94r 83S90e82d37l90á66č16e18k 6949481351

A existují na Mělníku vůbec nějaké kupony na dopravu do Prahy??:-/:-/

0/0
13.2.2015 13:39

K52a81r19e48l 49Ř78e54h51á54č34e56k 9102510161102

O ničem nevím. Nejlevněji do Prahy to vyjde vlakem a to o dost, ale bohužel je to pomalejší. Ikdyž to je relativní, protože busy jedou do Holešovic, zatím co vlak do Vysočan, na hlavák a Vršovic. Takže tam jde taky o to kam potřebujete. Větší nevýhoda je poloha nádraží na Mělníku. Jinak podobná je situace i z Kladna. Cenou také vítězí vlak a to dost jednoznačně, hlavně na denní dojíždení.

+1/0
13.2.2015 13:49

B23o85h95u18s91l91a54v 73K98r68á52l39í80k 2121770459506

Mám takový pocit, že chlapec nějak moc netušil, o co vůbec jde. Nažvanil toho spoustu, ale o tom, jak se tedy má propojit PID se SIDem, se nakonec zapomněl zmínit.

+1/0
13.2.2015 12:03

J22i31n77d11r15a 63V25o10š65t48a 1684264399492

Že to trvalo. Nesmyslné budování Středočeské integrované dopravy bez zapojení želenice způsobilo nesmyslné rozdělení okolí Prahy do dvou systémů, ačkoli hodně cestujících jejich hranici překračuje. Pro ty to bude určitě jednodušší a levnější. Celkově nejde o to, aby se něco ušetřilo v kraji, ale aby veřejná doprava dobře fungovala.

+2/0
13.2.2015 11:27

P37a13v43e65l 63N12o94v35á49k 7561736279563

To nechť mi někdo vysvětlí. Asi nechápou jak je na ctbrtletnim možno ušetřit 4000 to ty peníze nebudou někde chybět? Předpokládám ze teď už jezdim za nějakou cenu která se skládá z platu řidiče náklady na údržbu autobusu nafta a nějaký zisk. A nevěřím tomu ze zisk dělá víc než 66%

+3/0
13.2.2015 10:51

M94i14c54h82a12l 93P75a96v73l69á58t 9103643284179

No samozrejme budou chybet. ;o)

+1/0
13.2.2015 10:53

V85i37k38t73o42r 29N82á23r51o62ž49n42ý 3169552668

Cílem intergrace je především zkvalitnění cestování , které přinese nové cestující... Zlevnění může představovat to , že řada cestujících , kteří dnes dojíždějí autem , nechají auto doma a pojedou veřejnou dopravou...takže více cestujících...

Pokud někdo cestuje z takových Benátek nad Jizerou do Prahy ...autobusem přijede na Černý Most .Dále si musí koupit jednu poměrně drahou jízdenku na metro v ceně 36 Kč ... za takových podmínek si hodně dobře rozmyslí , jestli tam vůbec jezdit , či nejet autem a zaparkovat někde v centru na drahém placeném parkovišti ...po zavedení integrace už bude jeho rozhodování snazší....

+2/−1
13.2.2015 11:10

P74a15v79e24l 68N36o48v90á73k 7221836659353

Nevěřím tomu, ze člověk který jezdí autem najednou začne jezdit sockou. To se na me nezlobte ale 90% lidi tohle nezajímá. Komfort auta mi autobus nikdy nenahradi

+3/0
13.2.2015 11:16

V18i67k68t89o41r 45N35á84r37o66ž40n29ý 3659402228

Co to je komfort auta ? Pobíhat někde po parkovišti , nebo být věčně vytočen , že nemohu zaparkovat ? Nebo být věčně ve stresu , který dobytek to do mne kde napálí ? Není třeba při denním dojížděním komfortním prostředkem spíše autobus...neboť se tam dá čas vyplnit třeba četbou knihy ?

Statistiky pohybů cestujících se dají na netu najít , najděte si je. A přesvěčte se o tom , že v okamžiku tarifní integrace a zlepšení kvality veřejné dopravy objemy přepravených cestujících rostou....a zvláště kolem Prahy... Vždyť už i kolem deváté ranní má člověk obrovský problém zaparkovat na řadě parkovišt P+R na kraji Prahy....

+6/−1
13.2.2015 11:43

P62a28v80e33l 43N33o37v52á53k 7961526119163

Pro me komfort auta je to ze si kdykoliv kam koliv tím autem mužů zajet. Já jsem klidnější člověk a nestává se mi casto ze bych nenašel místo na parkování. Nemusím se v autě mackat s nikým. Jinak nabourat do vas může auto i pokud jedete v autobuse. A abych úpresnil tak me cesta do práce MHD trvá tam 30min domů hodinu. Autem cca 10 minut a muzu si jít z prace a do prace kdy chci.

+2/0
13.2.2015 13:04

M22a68r46e92k 37T19u11r66n95o23v33e48c 7865762430696

Zajet si sice můžete kam chcete (aspoň zatím, než nějakého chytráka zase napadne zavádět za vjezd do centra nějaké mýto), ale horší už to bude s tím parkováním. Jako přespolní budete v některých částech centra odkázán jen na oranžové zóny a těch je někde sakra málo... Klid Vám v takovém případ asi moc nepomůže. Snad jedině že byste u nějaké oranžové zóny pěkně vyčkával na blikačkách, až se třeba nějaké místo uvolní...

+2/−1
13.2.2015 14:57

K54a39r40e68l 18Ř71e17h80á71č12e17k 9362430351662

Komfort auta? Najdou se situace, kdy je auto k nezaplacení, ale na obyčejné dojíždení do práce mi komfortnější určitě nepřijde.

+2/−1
13.2.2015 11:55
Foto

D14a92v80i86d 84J64a33n16i96k 5926286345194

No vidite a me treba prijde. Ona neni zadna radost jet busem s ruznyma sockama, homelesakama, fetakama, nemocnyma cestujicima, atd. V lete me v MHD vytaci smradlivi cestujici a v zime zase bezohledni cestujici kychajici a smrkajici primo ostatnim do tvare. Osobne si klidne priplatim a jezdim do prace autem. Cas je to nejdrazsi co je, takze jet mhd  45 minut nebo 15 minut autem mi prijde proste lepsi. K tomu do prace neprijedu z MHD spinavy a nemusim si jako prvni vec jit prelestit poslapane boty :)

0/−2
13.2.2015 12:12

B79o66h46u19s13l14a66v 30K19r41á61l82í38k 2771840659126

Kdo není socka, ten se po Praze vozí tryskáčem, pane Nováku ;-D

0/0
13.2.2015 12:05

S29y94l93v16a 96Š14p60o19r38k76o72v51á 9546149840654

Asi jste nepochopil princip - platit budou lidi pořád stejně, akorát že na jednom místě (když pojedu z Mělník do Prahy na Václavák, zaplatím te´d 48 Kč řidiči v autobuse a pak si koupím jízdenku na metro za 24. No a v dubnu dám těch 72 rovnou v autobuse)

0/0
13.2.2015 16:21
Foto

D20a87v52i76d 96J56a76n87i56k 5116876245664

samozrejme chybet nekde budou:) klasicky to odnesou majitele automobilu. nejsou pak penize na opravu komunikaci, nejsou penize na stavbu odstavnych parkovist a ty penize budou chybet i na zeleznici, proste se omezi modernizace zeleznic. pritom majitele automobilu prispivaji formou spotrebni dane na benzinu, silnicni dani, dalnicni znamkou a dph. bohuzel vsechny tyhle prostredky se utrati vsude mozne, jen ne do udrzby a rozvoje silnicni site. Vzdy je mi smutno pri navratu z USA nebo zapadni evropy. Bohuzel tyhle populisticke reci na volice zabiraji:/

+3/0
13.2.2015 11:58

K75a33r71e33l 67Ř25e43h68á17č59e70k 9522120161982

Jo, řidičům aut se musí všichni podřídit. Přál bych vám bydlet u nějaké rušné silnice. Pak by jsze poznal, jakou slast nám řidiči aut způsobují. Proti autům nic nemám a sám jej používám, ale i tak jsem pro omezování IAD ve prospěch veřejné dopravy.

0/−1
13.2.2015 13:01

P15e20t79r 64Ž87á40k 1828722985989

no ten autobus na obrázku už dávno propojený je.

+5/−1
13.2.2015 10:25

B91o40h51u26s19l49a37v 72K62r37á87l57í83k 2781790239426

Jenom do PIDu, ne do SIDu. A naopak, většina dobříšských linek a příbramské linky jsou propojené jen do SIDu, ale ne do PIDu.

0/0
13.2.2015 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.