Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od jara se pojede s jednou jízdenkou ze středních Čech do centra Prahy

Už v dubnu se po letech příprav začne propojovat pražská a středočeská integrovaná doprava. Kraj čeká rozdělení do zón, podobně jako v Praze. Z nich se poté cestující dostanou do centra Prahy s jednou jízdenkou. A mohou i ušetřit. První, kdo změny pocítí, budou obyvatelé Mělnicka, následovat bude Kladensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D48a60n64i37e76l 94P70a46n36e80k 6392641642850

To je zase titulek ;-D Ládví a centrum Prahy? Od kdy?

0/0
27.3.2015 8:54

M49a29r41t73i81n 51K91u75b73í72k 9947219986123

Doufám, že bude páteřní železnice opravdu a budou skutečně navazovat autobusy na vlaky a opačně a to i na regionálních železnicích. Tento systém měl být vytvořen již dvacet let, vlaky i autobusy by měly jezdit na všech linkách a tratích v aspoń v hodinovém intervalu, jinak lidé z aut nepřejdou na veřejnou dopravu, navíc to musí být cenově výhodné!

+1/0
15.2.2015 13:21

R81a96d26e28k 49J29a89n81a94t83a 9885796324672

Tento systém (PID) už existuje 20 let a už dlouho v něm kromě pražské MHD i železnice kolem z Prahy a řada autobusových linek jezdících ze středočeského kraje.

Ovšem středočeský kraj se dosud snažil prosazovat svůj SID. Naprosto nesmyslně, platilo to jen v autobusech a to ještě ne úplně. A až teď, zdá se, pochopili, že když má mají uprostřed kraje Prahu, je dobré se propojit s PID.

0/0
15.2.2015 19:19

I72v45a75n 71P63r95o26c43h34á45z42k63a 3111714865905

Pro seniory nad 65 let, kteří mají jízdné po Praze zdarma, to výhodné nebude. Přece si nebudou kupovat jízdenku až do centra, když jim stačí dojet ze STČ kraje jen k hranici Prahy třeba na jednopásmovou jízdenku a pak již další nepotřebují.

0/0
13.2.2015 14:29

P42e65t94r 67N63o39v63o21t24n44y 3959662339572

Tak si koupí jen ty pásma, co potřebuje. Z Mělníka na kraj Prahy jsou to 4.

+2/0
13.2.2015 15:54

M83a11t29o34u13š 37P96r33e56u12s85s 6470714802849

"Pokud by někdo tápal, jakou jízdenku si má pořídit, poradí mu řidič."

No tak na to sem teda moc zvědavý, když si vybavím některé ty hulváty, kterým je cestující maximálně na obtíž, na které někdy při každodením dojíždení narážím...:-/

+1/−1
13.2.2015 14:29

K85a28r27e93l 13Ř50e32h83á64č13e42k 9812630561292

S tím časem to chápu, ale většina relaxí v okolí Prahy není takhle extrémní. Jinak s těma různýma existencema to dost přeháníte, zrovna v autobusech a vlacích jich je minimum. To je problém především tramvají. A co se týče toho chrchlání a pod., to by jste nesměl na hokej, fotbal, nakupovat, na koncerty, do divadla atd. Všude, kde jsou lidi něco můžete chytnout. Nebo jste radši celý dny zavřený doma?

0/0
13.2.2015 12:57

K10a58r19e76l 60Ř40e44h76á68č58e92k 9192180911812

Reakce na pana Janíka.

0/0
13.2.2015 12:57

P25e66t82r 36N38o25v77o71t30n16y 3609272639302

To jsou jen takové obvyklé žvásty, že na to vůbec reagujete. :-)

0/0
13.2.2015 13:07

P69e55t42r 75N37o12v36o38t93n29y 3549512519582

Čtvrtletní kupon z Prahy do Mělníka stojí 6000?

0/0
13.2.2015 12:41

K44a20r41e23l 90Ř82e87h74á97č37e28k 9132310861882

On totiž neexistuje. Takže jde o součet jednotlivých jízdenek. Cena 48x2x60 je 5760 a k tomu čtvrtletní a jste bez problému na 6000,-

+3/0
13.2.2015 13:30

P70e98t22r 79N55o97v13o60t42n80y 3899542869722

Tak to je ten SID dost bída. A to ani žádný autobosový dopravce nenabízí svoji vlastní časovou jízdenku? Vlakem je to možné včetně roční pražské jízdenky zvládnout za 4000 na čtvrtletí. Ale pravda vlak je pomalejší o dobrých 20 min.

+1/0
13.2.2015 13:35

P63e81t85r 73S29e36d19l73á46č36e80k 6429941571

A existují na Mělníku vůbec nějaké kupony na dopravu do Prahy??:-/:-/

0/0
13.2.2015 13:39

K15a57r34e79l 49Ř48e33h29á41č70e94k 9592410581972

O ničem nevím. Nejlevněji do Prahy to vyjde vlakem a to o dost, ale bohužel je to pomalejší. Ikdyž to je relativní, protože busy jedou do Holešovic, zatím co vlak do Vysočan, na hlavák a Vršovic. Takže tam jde taky o to kam potřebujete. Větší nevýhoda je poloha nádraží na Mělníku. Jinak podobná je situace i z Kladna. Cenou také vítězí vlak a to dost jednoznačně, hlavně na denní dojíždení.

+1/0
13.2.2015 13:49

B42o10h37u11s12l43a55v 41K38r12á59l78í95k 2621850979236

Mám takový pocit, že chlapec nějak moc netušil, o co vůbec jde. Nažvanil toho spoustu, ale o tom, jak se tedy má propojit PID se SIDem, se nakonec zapomněl zmínit.

+1/0
13.2.2015 12:03

J13i55n54d84r56a 19V15o47š49t43a 1494254779682

Že to trvalo. Nesmyslné budování Středočeské integrované dopravy bez zapojení želenice způsobilo nesmyslné rozdělení okolí Prahy do dvou systémů, ačkoli hodně cestujících jejich hranici překračuje. Pro ty to bude určitě jednodušší a levnější. Celkově nejde o to, aby se něco ušetřilo v kraji, ale aby veřejná doprava dobře fungovala.

+2/0
13.2.2015 11:27

P94a60v74e14l 35N53o40v91á23k 7591266949773

To nechť mi někdo vysvětlí. Asi nechápou jak je na ctbrtletnim možno ušetřit 4000 to ty peníze nebudou někde chybět? Předpokládám ze teď už jezdim za nějakou cenu která se skládá z platu řidiče náklady na údržbu autobusu nafta a nějaký zisk. A nevěřím tomu ze zisk dělá víc než 66%

+3/0
13.2.2015 10:51

M88i68c36h66a54l 71P81a56v85l14á23t 9843903314629

No samozrejme budou chybet. ;o)

+1/0
13.2.2015 10:53

V62i98k15t25o59r 42N63á28r30o57ž60n54ý 3829202418

Cílem intergrace je především zkvalitnění cestování , které přinese nové cestující... Zlevnění může představovat to , že řada cestujících , kteří dnes dojíždějí autem , nechají auto doma a pojedou veřejnou dopravou...takže více cestujících...

Pokud někdo cestuje z takových Benátek nad Jizerou do Prahy ...autobusem přijede na Černý Most .Dále si musí koupit jednu poměrně drahou jízdenku na metro v ceně 36 Kč ... za takových podmínek si hodně dobře rozmyslí , jestli tam vůbec jezdit , či nejet autem a zaparkovat někde v centru na drahém placeném parkovišti ...po zavedení integrace už bude jeho rozhodování snazší....

+2/−1
13.2.2015 11:10

P94a68v61e41l 25N78o22v76á93k 7521956219193

Nevěřím tomu, ze člověk který jezdí autem najednou začne jezdit sockou. To se na me nezlobte ale 90% lidi tohle nezajímá. Komfort auta mi autobus nikdy nenahradi

+3/0
13.2.2015 11:16

V55i61k28t44o32r 76N39á23r54o10ž44n44ý 3359492158

Co to je komfort auta ? Pobíhat někde po parkovišti , nebo být věčně vytočen , že nemohu zaparkovat ? Nebo být věčně ve stresu , který dobytek to do mne kde napálí ? Není třeba při denním dojížděním komfortním prostředkem spíše autobus...neboť se tam dá čas vyplnit třeba četbou knihy ?

Statistiky pohybů cestujících se dají na netu najít , najděte si je. A přesvěčte se o tom , že v okamžiku tarifní integrace a zlepšení kvality veřejné dopravy objemy přepravených cestujících rostou....a zvláště kolem Prahy... Vždyť už i kolem deváté ranní má člověk obrovský problém zaparkovat na řadě parkovišt P+R na kraji Prahy....

+6/−1
13.2.2015 11:43

P18a93v27e97l 46N53o19v54á33k 7591156839493

Pro me komfort auta je to ze si kdykoliv kam koliv tím autem mužů zajet. Já jsem klidnější člověk a nestává se mi casto ze bych nenašel místo na parkování. Nemusím se v autě mackat s nikým. Jinak nabourat do vas může auto i pokud jedete v autobuse. A abych úpresnil tak me cesta do práce MHD trvá tam 30min domů hodinu. Autem cca 10 minut a muzu si jít z prace a do prace kdy chci.

+2/0
13.2.2015 13:04

M32a20r72e62k 30T54u71r68n38o26v32e15c 7805282500676

Zajet si sice můžete kam chcete (aspoň zatím, než nějakého chytráka zase napadne zavádět za vjezd do centra nějaké mýto), ale horší už to bude s tím parkováním. Jako přespolní budete v některých částech centra odkázán jen na oranžové zóny a těch je někde sakra málo... Klid Vám v takovém případ asi moc nepomůže. Snad jedině že byste u nějaké oranžové zóny pěkně vyčkával na blikačkách, až se třeba nějaké místo uvolní...

+2/−1
13.2.2015 14:57

K26a95r89e38l 17Ř67e10h35á97č74e65k 9462170941842

Komfort auta? Najdou se situace, kdy je auto k nezaplacení, ale na obyčejné dojíždení do práce mi komfortnější určitě nepřijde.

+2/−1
13.2.2015 11:55
Foto

D26a92v88i90d 43J36a80n23i79k 5766466795774

No vidite a me treba prijde. Ona neni zadna radost jet busem s ruznyma sockama, homelesakama, fetakama, nemocnyma cestujicima, atd. V lete me v MHD vytaci smradlivi cestujici a v zime zase bezohledni cestujici kychajici a smrkajici primo ostatnim do tvare. Osobne si klidne priplatim a jezdim do prace autem. Cas je to nejdrazsi co je, takze jet mhd  45 minut nebo 15 minut autem mi prijde proste lepsi. K tomu do prace neprijedu z MHD spinavy a nemusim si jako prvni vec jit prelestit poslapane boty :)

0/−2
13.2.2015 12:12

B94o92h65u35s67l85a16v 62K24r55á42l63í20k 2471640559886

Kdo není socka, ten se po Praze vozí tryskáčem, pane Nováku ;-D

0/0
13.2.2015 12:05

S35y61l43v41a 15Š22p90o36r16k40o44v81á 9196609700874

Asi jste nepochopil princip - platit budou lidi pořád stejně, akorát že na jednom místě (když pojedu z Mělník do Prahy na Václavák, zaplatím te´d 48 Kč řidiči v autobuse a pak si koupím jízdenku na metro za 24. No a v dubnu dám těch 72 rovnou v autobuse)

0/0
13.2.2015 16:21
Foto

D31a39v14i18d 39J78a30n87i31k 5116466555364

samozrejme chybet nekde budou:) klasicky to odnesou majitele automobilu. nejsou pak penize na opravu komunikaci, nejsou penize na stavbu odstavnych parkovist a ty penize budou chybet i na zeleznici, proste se omezi modernizace zeleznic. pritom majitele automobilu prispivaji formou spotrebni dane na benzinu, silnicni dani, dalnicni znamkou a dph. bohuzel vsechny tyhle prostredky se utrati vsude mozne, jen ne do udrzby a rozvoje silnicni site. Vzdy je mi smutno pri navratu z USA nebo zapadni evropy. Bohuzel tyhle populisticke reci na volice zabiraji:/

+3/0
13.2.2015 11:58

K33a88r26e67l 90Ř51e83h45á46č88e80k 9732970611542

Jo, řidičům aut se musí všichni podřídit. Přál bych vám bydlet u nějaké rušné silnice. Pak by jsze poznal, jakou slast nám řidiči aut způsobují. Proti autům nic nemám a sám jej používám, ale i tak jsem pro omezování IAD ve prospěch veřejné dopravy.

0/−1
13.2.2015 13:01

P70e79t14r 94Ž71á75k 1878172605469

no ten autobus na obrázku už dávno propojený je.

+5/−1
13.2.2015 10:25

B58o56h40u54s19l13a74v 44K10r81á51l28í24k 2281180859516

Jenom do PIDu, ne do SIDu. A naopak, většina dobříšských linek a příbramské linky jsou propojené jen do SIDu, ale ne do PIDu.

0/0
13.2.2015 12:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.