- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je zase titulek Ládví a centrum Prahy? Od kdy?
Doufám, že bude páteřní železnice opravdu a budou skutečně navazovat autobusy na vlaky a opačně a to i na regionálních železnicích. Tento systém měl být vytvořen již dvacet let, vlaky i autobusy by měly jezdit na všech linkách a tratích v aspoń v hodinovém intervalu, jinak lidé z aut nepřejdou na veřejnou dopravu, navíc to musí být cenově výhodné!
Tento systém (PID) už existuje 20 let a už dlouho v něm kromě pražské MHD i železnice kolem z Prahy a řada autobusových linek jezdících ze středočeského kraje.
Ovšem středočeský kraj se dosud snažil prosazovat svůj SID. Naprosto nesmyslně, platilo to jen v autobusech a to ještě ne úplně. A až teď, zdá se, pochopili, že když má mají uprostřed kraje Prahu, je dobré se propojit s PID.
Pro seniory nad 65 let, kteří mají jízdné po Praze zdarma, to výhodné nebude. Přece si nebudou kupovat jízdenku až do centra, když jim stačí dojet ze STČ kraje jen k hranici Prahy třeba na jednopásmovou jízdenku a pak již další nepotřebují.
Tak si koupí jen ty pásma, co potřebuje. Z Mělníka na kraj Prahy jsou to 4.
"Pokud by někdo tápal, jakou jízdenku si má pořídit, poradí mu řidič."
No tak na to sem teda moc zvědavý, když si vybavím některé ty hulváty, kterým je cestující maximálně na obtíž, na které někdy při každodením dojíždení narážím...
S tím časem to chápu, ale většina relaxí v okolí Prahy není takhle extrémní. Jinak s těma různýma existencema to dost přeháníte, zrovna v autobusech a vlacích jich je minimum. To je problém především tramvají. A co se týče toho chrchlání a pod., to by jste nesměl na hokej, fotbal, nakupovat, na koncerty, do divadla atd. Všude, kde jsou lidi něco můžete chytnout. Nebo jste radši celý dny zavřený doma?
Čtvrtletní kupon z Prahy do Mělníka stojí 6000?
On totiž neexistuje. Takže jde o součet jednotlivých jízdenek. Cena 48x2x60 je 5760 a k tomu čtvrtletní a jste bez problému na 6000,-
Mám takový pocit, že chlapec nějak moc netušil, o co vůbec jde. Nažvanil toho spoustu, ale o tom, jak se tedy má propojit PID se SIDem, se nakonec zapomněl zmínit.
Že to trvalo. Nesmyslné budování Středočeské integrované dopravy bez zapojení želenice způsobilo nesmyslné rozdělení okolí Prahy do dvou systémů, ačkoli hodně cestujících jejich hranici překračuje. Pro ty to bude určitě jednodušší a levnější. Celkově nejde o to, aby se něco ušetřilo v kraji, ale aby veřejná doprava dobře fungovala.
To nechť mi někdo vysvětlí. Asi nechápou jak je na ctbrtletnim možno ušetřit 4000 to ty peníze nebudou někde chybět? Předpokládám ze teď už jezdim za nějakou cenu která se skládá z platu řidiče náklady na údržbu autobusu nafta a nějaký zisk. A nevěřím tomu ze zisk dělá víc než 66%
no ten autobus na obrázku už dávno propojený je.
Jenom do PIDu, ne do SIDu. A naopak, většina dobříšských linek a příbramské linky jsou propojené jen do SIDu, ale ne do PIDu.