Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané koupili výrazně méně ročních kuponů na MHD, čekali na slevu

Lidé jezdící pražskou MHD nakoupili v uplynulých pěti měsících o 15 tisíc ročních kuponů méně, než ve stejném období loňského roku. Vyplývá to z údajů dopravního podniku. Důvodem je dlouho avizované slibované snížení ceny kuponu. Vzrostl naopak prodej pětiměsíčních jízdenek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a49n 90D26l82o26u82h87ý 8646470463560

asi nevěřili (správně) Krndě, že budou roční kompenzovat... :-/

0/0
20.2.2015 15:06

R40a81d23e48k 47J90a26n84a84t91a 9175566744572

Hlavně neumí počítat. Pětiměsíční+měsíční+polovina zlevněného ročního je 4825 Kč. Takže víc než roční nezlevněný (4750 Kč). Hamižnost jim zatemnila mysl.

0/0
20.2.2015 23:03

J64a80n 66S56p40á77l18e49n42ý 4117703821157

2 čtvrtletní + polovina zlevněného ročníhu je 4785, a už jsme blíž :-)

0/0
22.2.2015 17:16

B43o64h51u29m13i23l 52T11r85o32c32h82t80a 2286506623744

Slevu takovou pohádkovou jakou ještě svět celý neviděl, ba ani o ní neslyšel !! Jak vlk se nažral DPMP a odešel s vlkem MMP, aby jej vyhnal do lesa holí !! Jen ještě se nerozhodlo, kdo bude vyhnancem a nebo blbem v tom lese a jaký bude mít pohádka pohádkoví konec ?? Tak to bude známe tomu, co bude v tom lese !!:-);-)[>-]!!

A je to !! Ale všem přeji ten blažený pocit ze slevy, tak se držte PRAŽÁCI !! V[>-]

0/0
20.2.2015 9:51

B42o44h50u35m60i11l 30T17r16o67c48h89t48a 2226776633854

Ještě dobrá rada nad zlato !! Nechtějte slevu zadarmo !!

0/0
20.2.2015 9:54

B82o30h43u72s13l43a31v 55K78r58á44l72í59k 2591660869676

Roční si nekupuju kvůli ceně (na jízdenkách bych za rok projel méně), ale kvůli pohodlí a jistotě, abych nemusel před každou cestou přemýšlet, jestli za ni chci utrácet, a abych nemusel pořád myslet na kupování a označování jízdenek anebo každý čtvrtrok nový kupón - zvlášť když dnes na té jízdence člověk ani nevidí, že už jí dochází platnost.

0/0
19.2.2015 20:06

K67a36r41e78l 82D62r31d21a 6963545147209

Zatracená sleva, já se dám kvůli ní na snad na Matfyz. Tak znovu počty a počty... ;-D

  Opět čtu bolševickou ČT Kachnu (z listopadu 2014): "V roce 2013 si roční kupon zakoupilo 168 432 cestujících, měsíční 2,27 milionu cestujících a čtvrtletní jízdné si pořídilo 606 646 pasažérů. Celkově činily tržby z jízdného v rámci pražské integrované dopravy za rok 2013 zhruba 4,2 miliardy korun, z toho 3,2 miliardy tvoří všechny druhy předplatných kuponů dohromady."

  Což je v rozporu s VZ DPP pro rok 2013, kde se na str. 126 uvádí tržby za časové jízdné 2,53 mld. Kč a za jednotlivé jízdné 1,7 mld. Čert aby se v těch podkladech vyznal. U pražské dopravy si cucají všichni čísla z prstu jak potřebují.

  Tedy dobrá, pro rok 2013: 170 tis. cestujících mělo roční kupon za 0,8 mld. Kč, 190 tis. cestujících mělo měsíční kupony za 1,25 mld. Kč a 150 tis. cestujících mělo čtvrtletní za 0,9 mld. Kč. Celkem 2,95 mld. Výborně, hapruje to jen o +- 400 mil. Kč. :-)   

  Netušíte někdo v čem je chyba? Podklad od ČTK je vylhaný nebo má DPP dvoje údaje a užívá je podle potřeby? Nepomůže někdo milý od dopravy?

  Aby se všem lépe spalo, SLEVA 2013 je tady! Zaměstnanec DPP (10.600 lidí) platí 50 Kč za roční kupon. Rodinný příslušník zaměstnance platí 200 Kč za roční kupon. (Tátové od rodin, 2 děti na učňáku DPP, tak to bude 30 tis. lidí.) Důchodci DPP platí 50 Kč za roční kupon. (To pro 60-70 let věku udělá kolik? 5.000 lidí?) A jejich příbuzní opět 200 Kč za rok. (Tak to budou jejich manželé a manželky cca 5.000 lidí.) Mám tady 50 tis. Pražanů na slevě. Což dělá ztrátu DPP nějakých 180 mil. na tržbách a mohlo by jít o 5-10% cestujících. Přitom 30% přepravených cestujících v Praze je zdarma. ;-)

+2/0
19.2.2015 19:23
Foto

M47a19r54t29i93n 45Š30u29b12r39t 1115291784815

Problém bude v tom, že srovnáváte celkové tržby PID a tržby DPP - DPP je ale jen jedním z asi 17 dopravců PID. Sice vybírá jízdné, ale celé mu nepřísluší. DPP si ve své výroční zprávě může uvést jen tržby, které mu přísluší. Na území města jezdí už cca 15 % výkonů městské autobusové dopravy soukromníci a na příměstských linkách, které ale také obsluhují části Prahy, jezdí už 85 % soukromníků. Plus další tržby PID jdou od a zpět se rozpouštějí také na železnici a přívozy. Tj. z výroční zprávy DPP nemůžete získat celkové údaje o tržbách a nákladech PID.

0/0
19.2.2015 21:03

K52a85r43e55l 18D80r13d79a 6533505317179

Ale to vše je podle mě ve VZ na straně 126 uvedeno. Tržby PID 4,2 mld. Z toho tržby DPP 3,7 mld., tržby smluvních dopravců 550 mil.  

  To samé přepravní výkony, jsou za celou PID. Udávat je jen za DPP by nemělo smysl. Čtu to jako 1,2 mld. osob za rok, z toho smluvní dopravci 170 mil. Tj. celkem těch 3,3 mil. denně. 

  Nějaké vlaky a přívozy VZ neuvádí nebo je nevidím.

  Ale rozdíl je v údajích tržby za časové kupony o 700 mil. Přitom ostatní údaje si odpovídají. Někde je zásadní chyba. Podle mě, ten kdo to dal do ČTK to počítá jinak než VZ. Podle mě spočítal i krátkodobé časové jízdenky a možná turistické karty. Zatímco VZ je má v jednotlivém jízdném. Např.? Bude tam nějaká taková chyba.

  Aneb urputná snaha DPP mít klid a slevu v Praze sestřelit. ;-)

0/0
20.2.2015 6:28

K98a67r21e60l 16D87r27d45a 6403485887539

Tedy odpovídají. Odpovídají si 4,2 mld. celkem. Podle těch uvedených časových kuponů to nedělá tržbu 2,5 mld., ale spíš 3,2 mld. Jenže jsem to vzal od oka jako plné jízdné. Nepočítal jsem zvýhodněné jízdné pro studenty, seniory a třeba cca 50 tis. lidí kolem DPP. Takže reálně bude tržba za časové kupony odpovídat výroční zprávě, 2,5 mld. Kč. Tak kde to ČTK vzala? Těm vyšším údajům z médií se nedá věřit. Rv

0/0
20.2.2015 6:39

R67o65m38a35n 22P98o11l19á44č76e50k 5456339165

Vedení města moc nedochází, že nárůst cestujících bude minimální... Spíš očekávám přelévání cestujících mezi měsičním/čtvrletním na roční, což bude znamenat další zářez do kasy...

Ale statisticky to těch 50 000 "nových" ročních kuponů udělá... Zbytek statistiky nám bude určitě zatajen... a celková vybraná částka bude v lepším případě na stejné částce v horší a mnou očekávanější bude o něco nižší...

0/0
19.2.2015 18:24

M66i64c13h96a86l 45C62h17a50l32u22p12a 6438500149953

Takže aby lidi ušetřili tisícovku za roční kupón, tak si kupují čtvrtletní za 1480 nebo 5měsíční za 2450, takže zaplatí víc? Nechci slevu zadarmo.

+5/−2
19.2.2015 17:56
Foto

L89i89b93o44r 45F24r25a25n18k 8170977570757

Doufejme, že amatérismus na všech úrovních ANO připraví o maximální počet voličů k dobru nás všech.

+4/−1
19.2.2015 16:26

L83u64k52á92š 38S73v82a85č56i77n77a 9822592252151

Podotykam, ze toto je predvolebni heslo Trojkoalice (MHD za 10 CZK denne)

+1/0
19.2.2015 16:42

R22o20m65a59n 14P48o86l59á50č87e70k 5526499875

To ano, ale tak ANO mělo právo říct NE...

Korýtko bylo přednější, než největší položka pražského rozpočtu...

0/0
19.2.2015 18:21

P87a79v47e14l 40N66o67v69á18k 4143768315201

Zlevneni je nesmysl, uz takhle pokryva cena jizdneho zlomek nakladu a hlavne je jizdne i v soucasne vysi levne. Za 13 Kc denne neomezene uzivani sluzeb. A hlavne - cim nizsi jizdne, tim vice se to bude muset dotovat odjinud, cena dopravy proste zlevnenim neklesne.

+11/−2
19.2.2015 16:18

L43u22k26á60š 84S98v19a12č97i51n47a 9522372962141

Nesouhlasim s Vami v tom, ze zlevneni je apriori nesmysl.

Pokud snizeni ceny jizdneho 'prilaka' do dopravnich prostredku vice cestujicich, tak MUZE opravdu prinest DPP vice penez za jizdenky.

+1/0
19.2.2015 16:40

M11i15c67h31a42l 97P67a97v39l78á29t 9583473524129

Ale to by musely zlevnit primarne ty jednorazove jizdenky.

+2/−1
19.2.2015 16:46

L60u82k82á37š 52S47v34a36č84i53n39a 9842892382981

Nikoliv nezbytne. Uznejte, ze rocni kupon je uplne jina kategorie nez jednorazova jizdenka. U tech jednorazovych je poptavka asi mene pruzna, nez u celorocnich kuponu. Ti, co si kupuji jednorazove jizdeny, nemaji zadnou cenove srovnatelnou alternativu (napr. turiste, aby se dostali z letiste do centra = 32 CZK vs stokoruny za taxi), kdezto rocni kupon si koupi ti, co v Praze ziji ci pracuji.

Jinymi slovy, jednorazovou jizdenku si ti lide koupi asi vzdycky.

+1/0
19.2.2015 16:55

M60a12r69c62e67l 12H45r54o87c22h 9759239852

Jinými slovy, není to pravda, protože když DP napálí celoročku za 8000,- Kč, tak si lidi spočítají, jestli se jim nevyplatí jezdit na černo. :-)

0/0
19.2.2015 17:22

L81u64k50á71š 58S94v89a64č69i10n53a 9662762772821

A vzhledem k tomu, že dpp cenu sníží, přibude možná těch, kteří si spočítají, že při této nové ceně se jim cestovat načerno nevyplatí. :-)

+3/0
19.2.2015 17:28

M77a12r22c76e69l 40H27r27o87c83h 9849989242

S tím souhlasím. R^

0/0
19.2.2015 17:31

M37a93r25c76e33l 47H53r29o12c67h 9359939472

Pardon, já jsem fakt unavený z práce. Já v tom viděl, že celoročku si koupí lidé za každou cenu. Nic, mlčím, fackuji se.

0/0
19.2.2015 17:34

M12i25c94h90a34l 62P76a85v98l97á53t 9553643474619

Chapu Vase argumenty.

Ted nam nezbyva nez si pockat, jak budou reagovat cestujici.

+1/0
19.2.2015 17:42

P86a73v95e74l 36N75o83v75á42k 4383338625741

Nesouhlasim s tim, ze to prilaka vice lidi. Kde by se vzali tak najednou? Ti, kdo jezdi autem, bud musi anebo na to maji. Druhy pripad stoji o tolik vice, ze zlevnenim jizdneho o 1000Kc za rok je zanedbatelny rozdil. 

Nehlede na muj druhy bod, kterym bylo konstatovani faktu, ze cena, kterou spolecnost za dopravu vyda, timto zlevnenim dotcena nebude. Takze to stejne zaplatime, jen ne tak viditelne.

0/0
19.2.2015 17:48

L86u81k31á94š 36S24v72a87č92i74n61a 9592182252781

Na svuj nazor mate samozrejme pravo. (Podotykam, ze ja v teto veci nestojim na zadne strane, ja jenom tvrdim, ze to opravdu MUZE vyjit (zlevneni jizdneho -> zvyseni cestujicich a tim i zvyseni prijmu DPP).

Polemizovat o tom, ze ktere skupiny dosavadnich (ne)cestujicich se bude (poku vubec) rekrutovat skupina tech, co si nove zakoupi rocni kupon, nema smysl, ja to nevim. Byly by to ciste domnenky a spekulace.

Ale k Vasemu druhemu bodu se musim vyjadrit. Zda se, ze nevidite vec, ktera mi prijde zrejma. Mate pravdu, ze cena, kterou DPP za dopravu vyda, se nezmeni. A pokud pripustime, ze pribude vice cestujicich s rocnim kuponem a bude jejich narust procentualne vyssi nez avizovana sleva (tedy vice nez 24%), tak na tom DPP skutecne vydela.

Ale jestli tomu tak bude, to ukaze az cas. Potrebna data jeste DPP nema a ani mit nemuze.

Ale jeste posledni vec: Trojkoalice se ohanela argumentem, ze stejny pristup zvolil i dopravce ve Vidni, coz je mesto velikostne srovnatelne s Prahou. A tam jim ten business case vysel - snizili jizdne a zvysili si tim prijmy. Pokud to vyslo tam, muze to vyjit i v Praze. (podobny pripad je znam i z ekonomie, kdy snizeni dani ma za vysledek zvyseni objemu vybranych penez, tzv. Lafferova krivka)

0/0
19.2.2015 19:59

P79a91v88e80l 50N79o60v97á72k 4173238275491

Co se tyka polemizovani - najde o zadne vesteni z koule. Proste mesto ma nejaky pocet obyvatel a ti nove presli na rocni kupon se mohou rekrutovat pouze z jasne vymezeneho okruhu lidi. To je proste logicke, nikoliv spekulativni a zadny cas to nevyresi.

Za druhe, cela premisa zlevnovani zalozena na srovnani s Vidni je medialne vylhana - viden v tu samou chvili zdrazila jine typy jizdneho. Zaroven nedoslo k ocekavanemu zvyseni poctu cestujicich.

0/0
20.2.2015 14:53

K62a62r10e98l 12B50u22r25i31a59n 1374321883971

Tak tak. Myslim, ze se tomu rika cenova elasticita

0/0
19.2.2015 18:07

P80a30v22e75l 67S68t95e61r45b43a 8816336645357

Tak to je ale asi dobrá zpráva pro dopravní podnik :-) Protože pokud si je (5měsíční nebo kratší jízdenky) pořizovali lidé do ledna (cca do 23.1.), tak na tom DPP vydělá víc, než kdyby si pořídili rovnou roční za vyšší cenu

(počítáno přepočtem cen při nákupu dvou ročních (za starou a novou cenu) a nebo 5měsíční a následně "měsíční" v ceně 1/12 roční za novou cenu až do konce roku 2016)

+1/0
19.2.2015 16:04
Foto

M82a58r87t22i96n 32Š35u39b73r62t 1575661124635

No v součtu asi moc nevydělá. Z hlediska příjmů ta tabulka ukazuje pokles tržeb o 40 milionů už teď. Pravda, něco ještě z této ztráty v dalších měsících doženou ti, co si ještě koupí pětiměsíční v únoru, nebo další měsíční a čtvrtletní. Od července se ale tyto tržby u měsíčních, čtvrtletních a pětiměsíčních zase podstatně propadnou, protože oproti roční budou pekelně drahé, a současně se ta roční zlevní o víc než 1000 Kč, takže na konci roku bych to nerad sčítal... ;-) A byť určitě pár nových cestujících přibude, ten propad tržeb velmi pravděpodobně nespasí.

+1/−1
19.2.2015 16:37

L58u42k61á58š 61S80v79a77č59i41n55a 9572522102261

Nic z toho, co uvadite, z te prilozene tabulky nevyplyva.

Jedina spravnejsi data budou znama, az bude v prodeji zlevneny rocni kupon a az dobehnou lidem, kteri si koupili nejake 'preklenovaci' reseni, jejich casove jizdenky. Do te doby jsou vsechno jenom spekulace.

Proste zatim se da vysledek toho zlevneni jenom obtizne odhadnout :-/

+1/0
19.2.2015 16:59

K65a27r78e85l 86D41r72d71a 6243355657729

Matematika Vám nejde nebo Vám nerozumím. Podle mě nula od nuly pošla. Pokles v ročních kuponech je nahrazen nákupem dražšího jízdného. Kdyby se to dobře přepočítalo, tak je DPP v zisku. Hapruje v tom nějakých 1000 lidí, ti patrně přešli na jízdenky či na auto. Pokud na jízdenky, opět je DPP v plusu. Kde jste vzal 40 mil.?

0/0
19.2.2015 18:18
Foto

M50a56r59t28i10n 66Š42u13b13r81t 1335701824545

Sečetl jsem tržby září-leden loni a letos podle uvedených prodejů jízdenek. Porovnávat počty prodaných kupónů a lidí nelze, když jsou v tom i měsíční jízdenky, tam nepoznáte kolikrát si ji od září do ledna koupil jeden člověk, nebo zda někdo začal či přestal. Právě se očekávalo, že pokud si lidé koupí překlenovací dražší a kratší jízdenky, mělo by to být nula od nuly aktuálně a zhoršovat se to až v závěru roku. Ale už teď je prostým součtem, pokud jsem se někde nepřeklepnul, tržby loni 1,165 miliardy za dané období a letos 1,125 miliardy. Tj. nezbývá než doufat, že to ještě aspoň dorovnají koupě kratších jízdenek do toho června.

0/0
19.2.2015 18:30

K15a97r56e66l 48D78r34d23a 6173445787809

Podle mě nelze porovnávat období září - leden v absolutních tržbách, když se řeší změny v ročním jízdném. Podle počtů lidí by se to dalo přepočítat pro období celého roku a udělat si přesný odhad tržeb.

  Srandovní je, že je v celé Praze 15 tis. skrbllíků, co to řeší. Zatímco 500 tis. ostatních platících cestujících se nějakou slevou nevzrušuje. ;-D

+1/0
19.2.2015 19:40
Foto

M24a31r84t70i46n 33Š95u18b39r30t 1105221544905

Zatím můžeme exaktně porovnat jen aktuální čísla tržeb a o tom ostatním se jen dohadovat ;-). 15 000 lidí z obvyklých cca 170 000, co si roční kupují, není zase tak málo lidí.

0/0
19.2.2015 21:05

J20i95ř23í 82P93o17s12p42í35š73i25l 8572850856478

Vždy jsem kupoval roční. Avizovaná sleva mě donutila nyní poprvé koupit 5 ti měsíční, abych získal čas jak se radní dohodnou.

0/0
19.2.2015 15:59

M37a48r24t49i29n 51W21a28l42l45n98e74r 6735250844970

Ja koupil rocni jako obvykle.

+5/0
19.2.2015 16:08

O43t21o57m68a38r 98T33h50o70m77a 2815947206555

čas jste možná získal , ale nic neušetřil..

+5/0
19.2.2015 16:19

M87i47c19h70a11l 81C84h72a35l49u98p77a 6808470939413

Ta 5měsíční ale stojí víc, než polovinu roční za stávající cenu. Takže reálně asi zaplatíš víc.

+4/0
19.2.2015 17:59

A26n50t75o80n45í37n 27N18o37v24á72k 7771507680257

Za 5 měsíční Leden - Květen si dal 2450, za měsíční na Červen dáš 550 a půlka zlevněné roční Červenec až Prosinec vyjde na 1825, dohromady je to 4825, což je o 75 víc než cena roční, gratuluji k prodělaným 75 Kč.

+1/0
20.2.2015 11:42

A17n86t56o61n65í12n 23N12o23v70á85k 7171697590287

Za pětiměsíční na Led - Kvě si dal 2450, za měsíční na Čer dáš 550, půlka roční po slevě na Čvc - Pro vyjde na 1825, celkem 4825 což je o 75 víc než roční před slevou, gratuluji k prodělaným 75 Kč.

0/0
20.2.2015 11:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.