Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané koupili výrazně méně ročních kuponů na MHD, čekali na slevu

Lidé jezdící pražskou MHD nakoupili v uplynulých pěti měsících o 15 tisíc ročních kuponů méně, než ve stejném období loňského roku. Vyplývá to z údajů dopravního podniku. Důvodem je dlouho avizované slibované snížení ceny kuponu. Vzrostl naopak prodej pětiměsíčních jízdenek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a78n 65D88l37o78u77h61ý 8236640963950

asi nevěřili (správně) Krndě, že budou roční kompenzovat... :-/

0/0
20.2.2015 15:06

R20a54d15e19k 30J76a30n94a18t75a 9505826354672

Hlavně neumí počítat. Pětiměsíční+měsíční+polovina zlevněného ročního je 4825 Kč. Takže víc než roční nezlevněný (4750 Kč). Hamižnost jim zatemnila mysl.

0/0
20.2.2015 23:03

J67a57n 25S15p27á56l29e12n82ý 4537443151577

2 čtvrtletní + polovina zlevněného ročníhu je 4785, a už jsme blíž :-)

0/0
22.2.2015 17:16

B31o89h73u78m64i36l 15T15r43o23c78h28t32a 2666876533154

Slevu takovou pohádkovou jakou ještě svět celý neviděl, ba ani o ní neslyšel !! Jak vlk se nažral DPMP a odešel s vlkem MMP, aby jej vyhnal do lesa holí !! Jen ještě se nerozhodlo, kdo bude vyhnancem a nebo blbem v tom lese a jaký bude mít pohádka pohádkoví konec ?? Tak to bude známe tomu, co bude v tom lese !!:-);-)[>-]!!

A je to !! Ale všem přeji ten blažený pocit ze slevy, tak se držte PRAŽÁCI !! V[>-]

0/0
20.2.2015 9:51

B13o25h16u11m21i19l 14T97r58o79c49h90t52a 2316646843704

Ještě dobrá rada nad zlato !! Nechtějte slevu zadarmo !!

0/0
20.2.2015 9:54

B72o73h28u11s70l28a98v 61K61r24á11l35í98k 2341610239386

Roční si nekupuju kvůli ceně (na jízdenkách bych za rok projel méně), ale kvůli pohodlí a jistotě, abych nemusel před každou cestou přemýšlet, jestli za ni chci utrácet, a abych nemusel pořád myslet na kupování a označování jízdenek anebo každý čtvrtrok nový kupón - zvlášť když dnes na té jízdence člověk ani nevidí, že už jí dochází platnost.

0/0
19.2.2015 20:06

K48a41r89e51l 29D78r64d74a 6663775357659

Zatracená sleva, já se dám kvůli ní na snad na Matfyz. Tak znovu počty a počty... ;-D

  Opět čtu bolševickou ČT Kachnu (z listopadu 2014): "V roce 2013 si roční kupon zakoupilo 168 432 cestujících, měsíční 2,27 milionu cestujících a čtvrtletní jízdné si pořídilo 606 646 pasažérů. Celkově činily tržby z jízdného v rámci pražské integrované dopravy za rok 2013 zhruba 4,2 miliardy korun, z toho 3,2 miliardy tvoří všechny druhy předplatných kuponů dohromady."

  Což je v rozporu s VZ DPP pro rok 2013, kde se na str. 126 uvádí tržby za časové jízdné 2,53 mld. Kč a za jednotlivé jízdné 1,7 mld. Čert aby se v těch podkladech vyznal. U pražské dopravy si cucají všichni čísla z prstu jak potřebují.

  Tedy dobrá, pro rok 2013: 170 tis. cestujících mělo roční kupon za 0,8 mld. Kč, 190 tis. cestujících mělo měsíční kupony za 1,25 mld. Kč a 150 tis. cestujících mělo čtvrtletní za 0,9 mld. Kč. Celkem 2,95 mld. Výborně, hapruje to jen o +- 400 mil. Kč. :-)   

  Netušíte někdo v čem je chyba? Podklad od ČTK je vylhaný nebo má DPP dvoje údaje a užívá je podle potřeby? Nepomůže někdo milý od dopravy?

  Aby se všem lépe spalo, SLEVA 2013 je tady! Zaměstnanec DPP (10.600 lidí) platí 50 Kč za roční kupon. Rodinný příslušník zaměstnance platí 200 Kč za roční kupon. (Tátové od rodin, 2 děti na učňáku DPP, tak to bude 30 tis. lidí.) Důchodci DPP platí 50 Kč za roční kupon. (To pro 60-70 let věku udělá kolik? 5.000 lidí?) A jejich příbuzní opět 200 Kč za rok. (Tak to budou jejich manželé a manželky cca 5.000 lidí.) Mám tady 50 tis. Pražanů na slevě. Což dělá ztrátu DPP nějakých 180 mil. na tržbách a mohlo by jít o 5-10% cestujících. Přitom 30% přepravených cestujících v Praze je zdarma. ;-)

+2/0
19.2.2015 19:23
Foto

M51a70r56t63i46n 95Š25u79b86r11t 1535871124585

Problém bude v tom, že srovnáváte celkové tržby PID a tržby DPP - DPP je ale jen jedním z asi 17 dopravců PID. Sice vybírá jízdné, ale celé mu nepřísluší. DPP si ve své výroční zprávě může uvést jen tržby, které mu přísluší. Na území města jezdí už cca 15 % výkonů městské autobusové dopravy soukromníci a na příměstských linkách, které ale také obsluhují části Prahy, jezdí už 85 % soukromníků. Plus další tržby PID jdou od a zpět se rozpouštějí také na železnici a přívozy. Tj. z výroční zprávy DPP nemůžete získat celkové údaje o tržbách a nákladech PID.

0/0
19.2.2015 21:03

K56a88r95e32l 79D25r39d38a 6923265537809

Ale to vše je podle mě ve VZ na straně 126 uvedeno. Tržby PID 4,2 mld. Z toho tržby DPP 3,7 mld., tržby smluvních dopravců 550 mil.  

  To samé přepravní výkony, jsou za celou PID. Udávat je jen za DPP by nemělo smysl. Čtu to jako 1,2 mld. osob za rok, z toho smluvní dopravci 170 mil. Tj. celkem těch 3,3 mil. denně. 

  Nějaké vlaky a přívozy VZ neuvádí nebo je nevidím.

  Ale rozdíl je v údajích tržby za časové kupony o 700 mil. Přitom ostatní údaje si odpovídají. Někde je zásadní chyba. Podle mě, ten kdo to dal do ČTK to počítá jinak než VZ. Podle mě spočítal i krátkodobé časové jízdenky a možná turistické karty. Zatímco VZ je má v jednotlivém jízdném. Např.? Bude tam nějaká taková chyba.

  Aneb urputná snaha DPP mít klid a slevu v Praze sestřelit. ;-)

0/0
20.2.2015 6:28

K31a53r48e46l 95D61r31d36a 6953725407789

Tedy odpovídají. Odpovídají si 4,2 mld. celkem. Podle těch uvedených časových kuponů to nedělá tržbu 2,5 mld., ale spíš 3,2 mld. Jenže jsem to vzal od oka jako plné jízdné. Nepočítal jsem zvýhodněné jízdné pro studenty, seniory a třeba cca 50 tis. lidí kolem DPP. Takže reálně bude tržba za časové kupony odpovídat výroční zprávě, 2,5 mld. Kč. Tak kde to ČTK vzala? Těm vyšším údajům z médií se nedá věřit. Rv

0/0
20.2.2015 6:39

R45o86m64a97n 58P60o39l45á62č27e30k 5176849695

Vedení města moc nedochází, že nárůst cestujících bude minimální... Spíš očekávám přelévání cestujících mezi měsičním/čtvrletním na roční, což bude znamenat další zářez do kasy...

Ale statisticky to těch 50 000 "nových" ročních kuponů udělá... Zbytek statistiky nám bude určitě zatajen... a celková vybraná částka bude v lepším případě na stejné částce v horší a mnou očekávanější bude o něco nižší...

0/0
19.2.2015 18:24

M54i54c50h21a42l 63C46h91a24l93u35p48a 6648570369803

Takže aby lidi ušetřili tisícovku za roční kupón, tak si kupují čtvrtletní za 1480 nebo 5měsíční za 2450, takže zaplatí víc? Nechci slevu zadarmo.

+5/−2
19.2.2015 17:56
Foto

L32i59b26o65r 53F44r37a73n40k 8430647240457

Doufejme, že amatérismus na všech úrovních ANO připraví o maximální počet voličů k dobru nás všech.

+4/−1
19.2.2015 16:26

L67u35k28á38š 20S90v76a80č55i60n96a 9252972932501

Podotykam, ze toto je predvolebni heslo Trojkoalice (MHD za 10 CZK denne)

+1/0
19.2.2015 16:42

R14o32m22a73n 87P36o46l97á56č67e13k 5106209225

To ano, ale tak ANO mělo právo říct NE...

Korýtko bylo přednější, než největší položka pražského rozpočtu...

0/0
19.2.2015 18:21

P47a11v29e81l 77N78o35v10á30k 4353468445141

Zlevneni je nesmysl, uz takhle pokryva cena jizdneho zlomek nakladu a hlavne je jizdne i v soucasne vysi levne. Za 13 Kc denne neomezene uzivani sluzeb. A hlavne - cim nizsi jizdne, tim vice se to bude muset dotovat odjinud, cena dopravy proste zlevnenim neklesne.

+11/−2
19.2.2015 16:18

L50u14k65á67š 38S45v42a33č36i21n52a 9502572402881

Nesouhlasim s Vami v tom, ze zlevneni je apriori nesmysl.

Pokud snizeni ceny jizdneho 'prilaka' do dopravnich prostredku vice cestujicich, tak MUZE opravdu prinest DPP vice penez za jizdenky.

+1/0
19.2.2015 16:40

M30i81c51h86a75l 69P42a23v94l94á26t 9263713774329

Ale to by musely zlevnit primarne ty jednorazove jizdenky.

+2/−1
19.2.2015 16:46

L91u47k50á90š 42S56v52a12č45i71n73a 9792242742171

Nikoliv nezbytne. Uznejte, ze rocni kupon je uplne jina kategorie nez jednorazova jizdenka. U tech jednorazovych je poptavka asi mene pruzna, nez u celorocnich kuponu. Ti, co si kupuji jednorazove jizdeny, nemaji zadnou cenove srovnatelnou alternativu (napr. turiste, aby se dostali z letiste do centra = 32 CZK vs stokoruny za taxi), kdezto rocni kupon si koupi ti, co v Praze ziji ci pracuji.

Jinymi slovy, jednorazovou jizdenku si ti lide koupi asi vzdycky.

+1/0
19.2.2015 16:55

M38a37r31c93e21l 98H53r93o57c37h 9799709522

Jinými slovy, není to pravda, protože když DP napálí celoročku za 8000,- Kč, tak si lidi spočítají, jestli se jim nevyplatí jezdit na černo. :-)

0/0
19.2.2015 17:22

L71u42k29á26š 60S57v88a60č12i16n49a 9552722382491

A vzhledem k tomu, že dpp cenu sníží, přibude možná těch, kteří si spočítají, že při této nové ceně se jim cestovat načerno nevyplatí. :-)

+3/0
19.2.2015 17:28

M51a14r95c62e97l 30H86r86o88c50h 9829209912

S tím souhlasím. R^

0/0
19.2.2015 17:31

M92a55r43c15e75l 80H58r72o38c53h 9639629272

Pardon, já jsem fakt unavený z práce. Já v tom viděl, že celoročku si koupí lidé za každou cenu. Nic, mlčím, fackuji se.

0/0
19.2.2015 17:34

M28i77c34h24a54l 64P36a24v53l15á33t 9833173534519

Chapu Vase argumenty.

Ted nam nezbyva nez si pockat, jak budou reagovat cestujici.

+1/0
19.2.2015 17:42

P54a42v36e20l 73N77o68v18á60k 4153508965571

Nesouhlasim s tim, ze to prilaka vice lidi. Kde by se vzali tak najednou? Ti, kdo jezdi autem, bud musi anebo na to maji. Druhy pripad stoji o tolik vice, ze zlevnenim jizdneho o 1000Kc za rok je zanedbatelny rozdil. 

Nehlede na muj druhy bod, kterym bylo konstatovani faktu, ze cena, kterou spolecnost za dopravu vyda, timto zlevnenim dotcena nebude. Takze to stejne zaplatime, jen ne tak viditelne.

0/0
19.2.2015 17:48

L90u77k74á51š 98S45v13a68č18i63n35a 9372542652771

Na svuj nazor mate samozrejme pravo. (Podotykam, ze ja v teto veci nestojim na zadne strane, ja jenom tvrdim, ze to opravdu MUZE vyjit (zlevneni jizdneho -> zvyseni cestujicich a tim i zvyseni prijmu DPP).

Polemizovat o tom, ze ktere skupiny dosavadnich (ne)cestujicich se bude (poku vubec) rekrutovat skupina tech, co si nove zakoupi rocni kupon, nema smysl, ja to nevim. Byly by to ciste domnenky a spekulace.

Ale k Vasemu druhemu bodu se musim vyjadrit. Zda se, ze nevidite vec, ktera mi prijde zrejma. Mate pravdu, ze cena, kterou DPP za dopravu vyda, se nezmeni. A pokud pripustime, ze pribude vice cestujicich s rocnim kuponem a bude jejich narust procentualne vyssi nez avizovana sleva (tedy vice nez 24%), tak na tom DPP skutecne vydela.

Ale jestli tomu tak bude, to ukaze az cas. Potrebna data jeste DPP nema a ani mit nemuze.

Ale jeste posledni vec: Trojkoalice se ohanela argumentem, ze stejny pristup zvolil i dopravce ve Vidni, coz je mesto velikostne srovnatelne s Prahou. A tam jim ten business case vysel - snizili jizdne a zvysili si tim prijmy. Pokud to vyslo tam, muze to vyjit i v Praze. (podobny pripad je znam i z ekonomie, kdy snizeni dani ma za vysledek zvyseni objemu vybranych penez, tzv. Lafferova krivka)

0/0
19.2.2015 19:59

P11a37v80e90l 73N14o31v82á21k 4363518525501

Co se tyka polemizovani - najde o zadne vesteni z koule. Proste mesto ma nejaky pocet obyvatel a ti nove presli na rocni kupon se mohou rekrutovat pouze z jasne vymezeneho okruhu lidi. To je proste logicke, nikoliv spekulativni a zadny cas to nevyresi.

Za druhe, cela premisa zlevnovani zalozena na srovnani s Vidni je medialne vylhana - viden v tu samou chvili zdrazila jine typy jizdneho. Zaroven nedoslo k ocekavanemu zvyseni poctu cestujicich.

0/0
20.2.2015 14:53

K19a25r63e49l 24B38u66r62i37a57n 1424181183481

Tak tak. Myslim, ze se tomu rika cenova elasticita

0/0
19.2.2015 18:07

P85a33v71e83l 45S32t12e40r58b76a 8686156835857

Tak to je ale asi dobrá zpráva pro dopravní podnik :-) Protože pokud si je (5měsíční nebo kratší jízdenky) pořizovali lidé do ledna (cca do 23.1.), tak na tom DPP vydělá víc, než kdyby si pořídili rovnou roční za vyšší cenu

(počítáno přepočtem cen při nákupu dvou ročních (za starou a novou cenu) a nebo 5měsíční a následně "měsíční" v ceně 1/12 roční za novou cenu až do konce roku 2016)

+1/0
19.2.2015 16:04
Foto

M56a91r39t72i93n 59Š28u98b48r71t 1875401364215

No v součtu asi moc nevydělá. Z hlediska příjmů ta tabulka ukazuje pokles tržeb o 40 milionů už teď. Pravda, něco ještě z této ztráty v dalších měsících doženou ti, co si ještě koupí pětiměsíční v únoru, nebo další měsíční a čtvrtletní. Od července se ale tyto tržby u měsíčních, čtvrtletních a pětiměsíčních zase podstatně propadnou, protože oproti roční budou pekelně drahé, a současně se ta roční zlevní o víc než 1000 Kč, takže na konci roku bych to nerad sčítal... ;-) A byť určitě pár nových cestujících přibude, ten propad tržeb velmi pravděpodobně nespasí.

+1/−1
19.2.2015 16:37

L48u10k32á58š 64S95v81a96č86i63n66a 9162272162841

Nic z toho, co uvadite, z te prilozene tabulky nevyplyva.

Jedina spravnejsi data budou znama, az bude v prodeji zlevneny rocni kupon a az dobehnou lidem, kteri si koupili nejake 'preklenovaci' reseni, jejich casove jizdenky. Do te doby jsou vsechno jenom spekulace.

Proste zatim se da vysledek toho zlevneni jenom obtizne odhadnout :-/

+1/0
19.2.2015 16:59

K15a71r54e32l 82D75r79d65a 6123455247879

Matematika Vám nejde nebo Vám nerozumím. Podle mě nula od nuly pošla. Pokles v ročních kuponech je nahrazen nákupem dražšího jízdného. Kdyby se to dobře přepočítalo, tak je DPP v zisku. Hapruje v tom nějakých 1000 lidí, ti patrně přešli na jízdenky či na auto. Pokud na jízdenky, opět je DPP v plusu. Kde jste vzal 40 mil.?

0/0
19.2.2015 18:18
Foto

M66a34r33t22i57n 91Š75u28b19r76t 1455561284895

Sečetl jsem tržby září-leden loni a letos podle uvedených prodejů jízdenek. Porovnávat počty prodaných kupónů a lidí nelze, když jsou v tom i měsíční jízdenky, tam nepoznáte kolikrát si ji od září do ledna koupil jeden člověk, nebo zda někdo začal či přestal. Právě se očekávalo, že pokud si lidé koupí překlenovací dražší a kratší jízdenky, mělo by to být nula od nuly aktuálně a zhoršovat se to až v závěru roku. Ale už teď je prostým součtem, pokud jsem se někde nepřeklepnul, tržby loni 1,165 miliardy za dané období a letos 1,125 miliardy. Tj. nezbývá než doufat, že to ještě aspoň dorovnají koupě kratších jízdenek do toho června.

0/0
19.2.2015 18:30

K74a93r52e18l 36D53r10d91a 6633665267849

Podle mě nelze porovnávat období září - leden v absolutních tržbách, když se řeší změny v ročním jízdném. Podle počtů lidí by se to dalo přepočítat pro období celého roku a udělat si přesný odhad tržeb.

  Srandovní je, že je v celé Praze 15 tis. skrbllíků, co to řeší. Zatímco 500 tis. ostatních platících cestujících se nějakou slevou nevzrušuje. ;-D

+1/0
19.2.2015 19:40
Foto

M13a37r72t29i66n 55Š29u81b92r39t 1625401544585

Zatím můžeme exaktně porovnat jen aktuální čísla tržeb a o tom ostatním se jen dohadovat ;-). 15 000 lidí z obvyklých cca 170 000, co si roční kupují, není zase tak málo lidí.

0/0
19.2.2015 21:05

J35i40ř65í 94P93o19s75p64í85š15i70l 8582360866448

Vždy jsem kupoval roční. Avizovaná sleva mě donutila nyní poprvé koupit 5 ti měsíční, abych získal čas jak se radní dohodnou.

0/0
19.2.2015 15:59

M66a41r69t54i41n 16W71a90l46l57n78e10r 6975170804640

Ja koupil rocni jako obvykle.

+5/0
19.2.2015 16:08

O89t76o80m93a74r 61T96h70o31m75a 2375727856235

čas jste možná získal , ale nic neušetřil..

+5/0
19.2.2015 16:19

M94i95c91h93a57l 72C30h70a98l27u28p67a 6748580469393

Ta 5měsíční ale stojí víc, než polovinu roční za stávající cenu. Takže reálně asi zaplatíš víc.

+4/0
19.2.2015 17:59

A74n66t77o34n16í68n 59N16o49v90á78k 7711827190407

Za 5 měsíční Leden - Květen si dal 2450, za měsíční na Červen dáš 550 a půlka zlevněné roční Červenec až Prosinec vyjde na 1825, dohromady je to 4825, což je o 75 víc než cena roční, gratuluji k prodělaným 75 Kč.

+1/0
20.2.2015 11:42

A44n28t59o43n83í13n 15N23o32v90á68k 7151807760567

Za pětiměsíční na Led - Kvě si dal 2450, za měsíční na Čer dáš 550, půlka roční po slevě na Čvc - Pro vyjde na 1825, celkem 4825 což je o 75 víc než roční před slevou, gratuluji k prodělaným 75 Kč.

0/0
20.2.2015 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.