Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané koupili výrazně méně ročních kuponů na MHD, čekali na slevu

Lidé jezdící pražskou MHD nakoupili v uplynulých pěti měsících o 15 tisíc ročních kuponů méně, než ve stejném období loňského roku. Vyplývá to z údajů dopravního podniku. Důvodem je dlouho avizované slibované snížení ceny kuponu. Vzrostl naopak prodej pětiměsíčních jízdenek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a73n 53D86l21o93u10h22ý 8936480643220

asi nevěřili (správně) Krndě, že budou roční kompenzovat... :-/

0/0
20.2.2015 15:06

R65a29d10e34k 96J38a83n89a34t53a 9505596324302

Hlavně neumí počítat. Pětiměsíční+měsíční+polovina zlevněného ročního je 4825 Kč. Takže víc než roční nezlevněný (4750 Kč). Hamižnost jim zatemnila mysl.

0/0
20.2.2015 23:03

J41a15n 40S47p65á51l37e86n70ý 4747903121507

2 čtvrtletní + polovina zlevněného ročníhu je 4785, a už jsme blíž :-)

0/0
22.2.2015 17:16

B56o83h74u94m88i59l 48T36r40o96c10h55t68a 2386536843224

Slevu takovou pohádkovou jakou ještě svět celý neviděl, ba ani o ní neslyšel !! Jak vlk se nažral DPMP a odešel s vlkem MMP, aby jej vyhnal do lesa holí !! Jen ještě se nerozhodlo, kdo bude vyhnancem a nebo blbem v tom lese a jaký bude mít pohádka pohádkoví konec ?? Tak to bude známe tomu, co bude v tom lese !!:-);-)[>-]!!

A je to !! Ale všem přeji ten blažený pocit ze slevy, tak se držte PRAŽÁCI !! V[>-]

0/0
20.2.2015 9:51

B80o79h56u43m70i66l 60T92r46o74c26h59t76a 2236636883104

Ještě dobrá rada nad zlato !! Nechtějte slevu zadarmo !!

0/0
20.2.2015 9:54

B81o66h24u27s75l94a58v 35K64r91á86l35í43k 2181900649196

Roční si nekupuju kvůli ceně (na jízdenkách bych za rok projel méně), ale kvůli pohodlí a jistotě, abych nemusel před každou cestou přemýšlet, jestli za ni chci utrácet, a abych nemusel pořád myslet na kupování a označování jízdenek anebo každý čtvrtrok nový kupón - zvlášť když dnes na té jízdence člověk ani nevidí, že už jí dochází platnost.

0/0
19.2.2015 20:06

K29a34r30e58l 10D85r17d92a 6373445177559

Zatracená sleva, já se dám kvůli ní na snad na Matfyz. Tak znovu počty a počty... ;-D

  Opět čtu bolševickou ČT Kachnu (z listopadu 2014): "V roce 2013 si roční kupon zakoupilo 168 432 cestujících, měsíční 2,27 milionu cestujících a čtvrtletní jízdné si pořídilo 606 646 pasažérů. Celkově činily tržby z jízdného v rámci pražské integrované dopravy za rok 2013 zhruba 4,2 miliardy korun, z toho 3,2 miliardy tvoří všechny druhy předplatných kuponů dohromady."

  Což je v rozporu s VZ DPP pro rok 2013, kde se na str. 126 uvádí tržby za časové jízdné 2,53 mld. Kč a za jednotlivé jízdné 1,7 mld. Čert aby se v těch podkladech vyznal. U pražské dopravy si cucají všichni čísla z prstu jak potřebují.

  Tedy dobrá, pro rok 2013: 170 tis. cestujících mělo roční kupon za 0,8 mld. Kč, 190 tis. cestujících mělo měsíční kupony za 1,25 mld. Kč a 150 tis. cestujících mělo čtvrtletní za 0,9 mld. Kč. Celkem 2,95 mld. Výborně, hapruje to jen o +- 400 mil. Kč. :-)   

  Netušíte někdo v čem je chyba? Podklad od ČTK je vylhaný nebo má DPP dvoje údaje a užívá je podle potřeby? Nepomůže někdo milý od dopravy?

  Aby se všem lépe spalo, SLEVA 2013 je tady! Zaměstnanec DPP (10.600 lidí) platí 50 Kč za roční kupon. Rodinný příslušník zaměstnance platí 200 Kč za roční kupon. (Tátové od rodin, 2 děti na učňáku DPP, tak to bude 30 tis. lidí.) Důchodci DPP platí 50 Kč za roční kupon. (To pro 60-70 let věku udělá kolik? 5.000 lidí?) A jejich příbuzní opět 200 Kč za rok. (Tak to budou jejich manželé a manželky cca 5.000 lidí.) Mám tady 50 tis. Pražanů na slevě. Což dělá ztrátu DPP nějakých 180 mil. na tržbách a mohlo by jít o 5-10% cestujících. Přitom 30% přepravených cestujících v Praze je zdarma. ;-)

+2/0
19.2.2015 19:23
Foto

M94a56r48t71i34n 78Š55u86b63r43t 1425361854935

Problém bude v tom, že srovnáváte celkové tržby PID a tržby DPP - DPP je ale jen jedním z asi 17 dopravců PID. Sice vybírá jízdné, ale celé mu nepřísluší. DPP si ve své výroční zprávě může uvést jen tržby, které mu přísluší. Na území města jezdí už cca 15 % výkonů městské autobusové dopravy soukromníci a na příměstských linkách, které ale také obsluhují části Prahy, jezdí už 85 % soukromníků. Plus další tržby PID jdou od a zpět se rozpouštějí také na železnici a přívozy. Tj. z výroční zprávy DPP nemůžete získat celkové údaje o tržbách a nákladech PID.

0/0
19.2.2015 21:03

K69a90r26e64l 46D59r94d98a 6323325267749

Ale to vše je podle mě ve VZ na straně 126 uvedeno. Tržby PID 4,2 mld. Z toho tržby DPP 3,7 mld., tržby smluvních dopravců 550 mil.  

  To samé přepravní výkony, jsou za celou PID. Udávat je jen za DPP by nemělo smysl. Čtu to jako 1,2 mld. osob za rok, z toho smluvní dopravci 170 mil. Tj. celkem těch 3,3 mil. denně. 

  Nějaké vlaky a přívozy VZ neuvádí nebo je nevidím.

  Ale rozdíl je v údajích tržby za časové kupony o 700 mil. Přitom ostatní údaje si odpovídají. Někde je zásadní chyba. Podle mě, ten kdo to dal do ČTK to počítá jinak než VZ. Podle mě spočítal i krátkodobé časové jízdenky a možná turistické karty. Zatímco VZ je má v jednotlivém jízdném. Např.? Bude tam nějaká taková chyba.

  Aneb urputná snaha DPP mít klid a slevu v Praze sestřelit. ;-)

0/0
20.2.2015 6:28

K46a59r68e32l 28D55r86d11a 6853465987709

Tedy odpovídají. Odpovídají si 4,2 mld. celkem. Podle těch uvedených časových kuponů to nedělá tržbu 2,5 mld., ale spíš 3,2 mld. Jenže jsem to vzal od oka jako plné jízdné. Nepočítal jsem zvýhodněné jízdné pro studenty, seniory a třeba cca 50 tis. lidí kolem DPP. Takže reálně bude tržba za časové kupony odpovídat výroční zprávě, 2,5 mld. Kč. Tak kde to ČTK vzala? Těm vyšším údajům z médií se nedá věřit. Rv

0/0
20.2.2015 6:39

R10o75m64a78n 25P59o42l14á93č63e35k 5226929155

Vedení města moc nedochází, že nárůst cestujících bude minimální... Spíš očekávám přelévání cestujících mezi měsičním/čtvrletním na roční, což bude znamenat další zářez do kasy...

Ale statisticky to těch 50 000 "nových" ročních kuponů udělá... Zbytek statistiky nám bude určitě zatajen... a celková vybraná částka bude v lepším případě na stejné částce v horší a mnou očekávanější bude o něco nižší...

0/0
19.2.2015 18:24

M22i89c79h57a96l 79C49h15a33l67u85p77a 6958430649843

Takže aby lidi ušetřili tisícovku za roční kupón, tak si kupují čtvrtletní za 1480 nebo 5měsíční za 2450, takže zaplatí víc? Nechci slevu zadarmo.

+5/−2
19.2.2015 17:56

L28i14b21o10r 14F13r55a10n45k 8950207320697

Doufejme, že amatérismus na všech úrovních ANO připraví o maximální počet voličů k dobru nás všech.

+4/−1
19.2.2015 16:26

L33u68k87á73š 31S74v47a94č61i77n22a 9922132412101

Podotykam, ze toto je predvolebni heslo Trojkoalice (MHD za 10 CZK denne)

+1/0
19.2.2015 16:42

R92o96m55a30n 13P88o59l79á21č57e18k 5126679205

To ano, ale tak ANO mělo právo říct NE...

Korýtko bylo přednější, než největší položka pražského rozpočtu...

0/0
19.2.2015 18:21

P34a37v91e75l 83N57o29v89á25k 4283308705801

Zlevneni je nesmysl, uz takhle pokryva cena jizdneho zlomek nakladu a hlavne je jizdne i v soucasne vysi levne. Za 13 Kc denne neomezene uzivani sluzeb. A hlavne - cim nizsi jizdne, tim vice se to bude muset dotovat odjinud, cena dopravy proste zlevnenim neklesne.

+11/−2
19.2.2015 16:18

L85u13k28á13š 58S81v51a21č84i26n97a 9742602312111

Nesouhlasim s Vami v tom, ze zlevneni je apriori nesmysl.

Pokud snizeni ceny jizdneho 'prilaka' do dopravnich prostredku vice cestujicich, tak MUZE opravdu prinest DPP vice penez za jizdenky.

+1/0
19.2.2015 16:40

M77i49c92h82a71l 21P14a58v32l76á84t 9213383214219

Ale to by musely zlevnit primarne ty jednorazove jizdenky.

+2/−1
19.2.2015 16:46

L51u12k10á40š 77S37v98a71č91i13n91a 9582122362231

Nikoliv nezbytne. Uznejte, ze rocni kupon je uplne jina kategorie nez jednorazova jizdenka. U tech jednorazovych je poptavka asi mene pruzna, nez u celorocnich kuponu. Ti, co si kupuji jednorazove jizdeny, nemaji zadnou cenove srovnatelnou alternativu (napr. turiste, aby se dostali z letiste do centra = 32 CZK vs stokoruny za taxi), kdezto rocni kupon si koupi ti, co v Praze ziji ci pracuji.

Jinymi slovy, jednorazovou jizdenku si ti lide koupi asi vzdycky.

+1/0
19.2.2015 16:55

M36a89r73c57e78l 21H69r97o93c95h 9739739162

Jinými slovy, není to pravda, protože když DP napálí celoročku za 8000,- Kč, tak si lidi spočítají, jestli se jim nevyplatí jezdit na černo. :-)

0/0
19.2.2015 17:22

L91u16k78á51š 80S17v87a97č12i68n27a 9182282462651

A vzhledem k tomu, že dpp cenu sníží, přibude možná těch, kteří si spočítají, že při této nové ceně se jim cestovat načerno nevyplatí. :-)

+3/0
19.2.2015 17:28

M68a45r31c40e10l 52H65r25o23c44h 9259469772

S tím souhlasím. R^

0/0
19.2.2015 17:31

M95a18r33c97e85l 28H64r13o14c89h 9899849282

Pardon, já jsem fakt unavený z práce. Já v tom viděl, že celoročku si koupí lidé za každou cenu. Nic, mlčím, fackuji se.

0/0
19.2.2015 17:34

M94i88c33h14a22l 57P79a68v54l37á79t 9603383894549

Chapu Vase argumenty.

Ted nam nezbyva nez si pockat, jak budou reagovat cestujici.

+1/0
19.2.2015 17:42

P38a82v42e56l 18N12o79v47á64k 4223288375611

Nesouhlasim s tim, ze to prilaka vice lidi. Kde by se vzali tak najednou? Ti, kdo jezdi autem, bud musi anebo na to maji. Druhy pripad stoji o tolik vice, ze zlevnenim jizdneho o 1000Kc za rok je zanedbatelny rozdil. 

Nehlede na muj druhy bod, kterym bylo konstatovani faktu, ze cena, kterou spolecnost za dopravu vyda, timto zlevnenim dotcena nebude. Takze to stejne zaplatime, jen ne tak viditelne.

0/0
19.2.2015 17:48

L47u73k55á96š 35S87v94a84č56i67n17a 9452852482151

Na svuj nazor mate samozrejme pravo. (Podotykam, ze ja v teto veci nestojim na zadne strane, ja jenom tvrdim, ze to opravdu MUZE vyjit (zlevneni jizdneho -> zvyseni cestujicich a tim i zvyseni prijmu DPP).

Polemizovat o tom, ze ktere skupiny dosavadnich (ne)cestujicich se bude (poku vubec) rekrutovat skupina tech, co si nove zakoupi rocni kupon, nema smysl, ja to nevim. Byly by to ciste domnenky a spekulace.

Ale k Vasemu druhemu bodu se musim vyjadrit. Zda se, ze nevidite vec, ktera mi prijde zrejma. Mate pravdu, ze cena, kterou DPP za dopravu vyda, se nezmeni. A pokud pripustime, ze pribude vice cestujicich s rocnim kuponem a bude jejich narust procentualne vyssi nez avizovana sleva (tedy vice nez 24%), tak na tom DPP skutecne vydela.

Ale jestli tomu tak bude, to ukaze az cas. Potrebna data jeste DPP nema a ani mit nemuze.

Ale jeste posledni vec: Trojkoalice se ohanela argumentem, ze stejny pristup zvolil i dopravce ve Vidni, coz je mesto velikostne srovnatelne s Prahou. A tam jim ten business case vysel - snizili jizdne a zvysili si tim prijmy. Pokud to vyslo tam, muze to vyjit i v Praze. (podobny pripad je znam i z ekonomie, kdy snizeni dani ma za vysledek zvyseni objemu vybranych penez, tzv. Lafferova krivka)

0/0
19.2.2015 19:59

P62a94v24e52l 70N55o10v34á52k 4343718105661

Co se tyka polemizovani - najde o zadne vesteni z koule. Proste mesto ma nejaky pocet obyvatel a ti nove presli na rocni kupon se mohou rekrutovat pouze z jasne vymezeneho okruhu lidi. To je proste logicke, nikoliv spekulativni a zadny cas to nevyresi.

Za druhe, cela premisa zlevnovani zalozena na srovnani s Vidni je medialne vylhana - viden v tu samou chvili zdrazila jine typy jizdneho. Zaroven nedoslo k ocekavanemu zvyseni poctu cestujicich.

0/0
20.2.2015 14:53

K37a84r40e65l 59B54u79r58i52a33n 1914311543681

Tak tak. Myslim, ze se tomu rika cenova elasticita

0/0
19.2.2015 18:07

P76a79v61e93l 58S19t90e64r87b74a 8126886465167

Tak to je ale asi dobrá zpráva pro dopravní podnik :-) Protože pokud si je (5měsíční nebo kratší jízdenky) pořizovali lidé do ledna (cca do 23.1.), tak na tom DPP vydělá víc, než kdyby si pořídili rovnou roční za vyšší cenu

(počítáno přepočtem cen při nákupu dvou ročních (za starou a novou cenu) a nebo 5měsíční a následně "měsíční" v ceně 1/12 roční za novou cenu až do konce roku 2016)

+1/0
19.2.2015 16:04
Foto

M28a21r94t32i45n 40Š75u19b64r21t 1925271604925

No v součtu asi moc nevydělá. Z hlediska příjmů ta tabulka ukazuje pokles tržeb o 40 milionů už teď. Pravda, něco ještě z této ztráty v dalších měsících doženou ti, co si ještě koupí pětiměsíční v únoru, nebo další měsíční a čtvrtletní. Od července se ale tyto tržby u měsíčních, čtvrtletních a pětiměsíčních zase podstatně propadnou, protože oproti roční budou pekelně drahé, a současně se ta roční zlevní o víc než 1000 Kč, takže na konci roku bych to nerad sčítal... ;-) A byť určitě pár nových cestujících přibude, ten propad tržeb velmi pravděpodobně nespasí.

+1/−1
19.2.2015 16:37

L16u47k72á19š 61S51v25a60č69i83n34a 9632482482331

Nic z toho, co uvadite, z te prilozene tabulky nevyplyva.

Jedina spravnejsi data budou znama, az bude v prodeji zlevneny rocni kupon a az dobehnou lidem, kteri si koupili nejake 'preklenovaci' reseni, jejich casove jizdenky. Do te doby jsou vsechno jenom spekulace.

Proste zatim se da vysledek toho zlevneni jenom obtizne odhadnout :-/

+1/0
19.2.2015 16:59

K47a47r59e57l 23D21r57d82a 6663435757709

Matematika Vám nejde nebo Vám nerozumím. Podle mě nula od nuly pošla. Pokles v ročních kuponech je nahrazen nákupem dražšího jízdného. Kdyby se to dobře přepočítalo, tak je DPP v zisku. Hapruje v tom nějakých 1000 lidí, ti patrně přešli na jízdenky či na auto. Pokud na jízdenky, opět je DPP v plusu. Kde jste vzal 40 mil.?

0/0
19.2.2015 18:18
Foto

M26a86r54t55i85n 98Š39u22b72r24t 1425151224515

Sečetl jsem tržby září-leden loni a letos podle uvedených prodejů jízdenek. Porovnávat počty prodaných kupónů a lidí nelze, když jsou v tom i měsíční jízdenky, tam nepoznáte kolikrát si ji od září do ledna koupil jeden člověk, nebo zda někdo začal či přestal. Právě se očekávalo, že pokud si lidé koupí překlenovací dražší a kratší jízdenky, mělo by to být nula od nuly aktuálně a zhoršovat se to až v závěru roku. Ale už teď je prostým součtem, pokud jsem se někde nepřeklepnul, tržby loni 1,165 miliardy za dané období a letos 1,125 miliardy. Tj. nezbývá než doufat, že to ještě aspoň dorovnají koupě kratších jízdenek do toho června.

0/0
19.2.2015 18:30

K79a72r70e84l 97D80r27d95a 6523625207609

Podle mě nelze porovnávat období září - leden v absolutních tržbách, když se řeší změny v ročním jízdném. Podle počtů lidí by se to dalo přepočítat pro období celého roku a udělat si přesný odhad tržeb.

  Srandovní je, že je v celé Praze 15 tis. skrbllíků, co to řeší. Zatímco 500 tis. ostatních platících cestujících se nějakou slevou nevzrušuje. ;-D

+1/0
19.2.2015 19:40
Foto

M26a27r44t30i84n 63Š15u64b25r31t 1565211204315

Zatím můžeme exaktně porovnat jen aktuální čísla tržeb a o tom ostatním se jen dohadovat ;-). 15 000 lidí z obvyklých cca 170 000, co si roční kupují, není zase tak málo lidí.

0/0
19.2.2015 21:05

J42i35ř81í 67P73o87s72p24í40š40i85l 8232790646208

Vždy jsem kupoval roční. Avizovaná sleva mě donutila nyní poprvé koupit 5 ti měsíční, abych získal čas jak se radní dohodnou.

0/0
19.2.2015 15:59

M98a69r20t35i10n 45W33a57l56l91n84e93r 6115290464470

Ja koupil rocni jako obvykle.

+5/0
19.2.2015 16:08

O88t26o33m91a53r 80T21h32o33m46a 2465617336305

čas jste možná získal , ale nic neušetřil..

+5/0
19.2.2015 16:19

M25i52c78h63a78l 96C98h63a27l46u48p33a 6618300369983

Ta 5měsíční ale stojí víc, než polovinu roční za stávající cenu. Takže reálně asi zaplatíš víc.

+4/0
19.2.2015 17:59

A55n90t48o85n15í12n 56N40o72v62á17k 7851147840917

Za 5 měsíční Leden - Květen si dal 2450, za měsíční na Červen dáš 550 a půlka zlevněné roční Červenec až Prosinec vyjde na 1825, dohromady je to 4825, což je o 75 víc než cena roční, gratuluji k prodělaným 75 Kč.

+1/0
20.2.2015 11:42

A53n92t77o93n84í40n 82N82o96v23á36k 7951967910977

Za pětiměsíční na Led - Kvě si dal 2450, za měsíční na Čer dáš 550, půlka roční po slevě na Čvc - Pro vyjde na 1825, celkem 4825 což je o 75 víc než roční před slevou, gratuluji k prodělaným 75 Kč.

0/0
20.2.2015 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.