Diskuze

Pražané koupili výrazně méně ročních kuponů na MHD, čekali na slevu

Lidé jezdící pražskou MHD nakoupili v uplynulých pěti měsících o 15 tisíc ročních kuponů méně, než ve stejném období loňského roku. Vyplývá to z údajů dopravního podniku. Důvodem je dlouho avizované slibované snížení ceny kuponu. Vzrostl naopak prodej pětiměsíčních jízdenek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J14a84n 73D59l28o70u79h94ý

20. 2. 2015 15:06

asi nevěřili (správně) Krndě, že budou roční kompenzovat... :-/

0 0
možnosti

Hlavně neumí počítat. Pětiměsíční+měsíční+polovina zlevněného ročního je 4825 Kč. Takže víc než roční nezlevněný (4750 Kč). Hamižnost jim zatemnila mysl.

0 0
možnosti

Slevu takovou pohádkovou jakou ještě svět celý neviděl, ba ani o ní neslyšel !! Jak vlk se nažral DPMP a odešel s vlkem MMP, aby jej vyhnal do lesa holí !! Jen ještě se nerozhodlo, kdo bude vyhnancem a nebo blbem v tom lese a jaký bude mít pohádka pohádkoví konec ?? Tak to bude známe tomu, co bude v tom lese !!:-);-)[>-]!!

A je to !! Ale všem přeji ten blažený pocit ze slevy, tak se držte PRAŽÁCI !! V[>-]

0 0
možnosti

Ještě dobrá rada nad zlato !! Nechtějte slevu zadarmo !!

0 0
možnosti

Roční si nekupuju kvůli ceně (na jízdenkách bych za rok projel méně), ale kvůli pohodlí a jistotě, abych nemusel před každou cestou přemýšlet, jestli za ni chci utrácet, a abych nemusel pořád myslet na kupování a označování jízdenek anebo každý čtvrtrok nový kupón - zvlášť když dnes na té jízdence člověk ani nevidí, že už jí dochází platnost.

0 0
možnosti

K19a72r84e86l 94D11r82d24a

19. 2. 2015 19:23

Zatracená sleva, já se dám kvůli ní na snad na Matfyz. Tak znovu počty a počty... ;-D

  Opět čtu bolševickou ČT Kachnu (z listopadu 2014): "V roce 2013 si roční kupon zakoupilo 168 432 cestujících, měsíční 2,27 milionu cestujících a čtvrtletní jízdné si pořídilo 606 646 pasažérů. Celkově činily tržby z jízdného v rámci pražské integrované dopravy za rok 2013 zhruba 4,2 miliardy korun, z toho 3,2 miliardy tvoří všechny druhy předplatných kuponů dohromady."

  Což je v rozporu s VZ DPP pro rok 2013, kde se na str. 126 uvádí tržby za časové jízdné 2,53 mld. Kč a za jednotlivé jízdné 1,7 mld. Čert aby se v těch podkladech vyznal. U pražské dopravy si cucají všichni čísla z prstu jak potřebují.

  Tedy dobrá, pro rok 2013: 170 tis. cestujících mělo roční kupon za 0,8 mld. Kč, 190 tis. cestujících mělo měsíční kupony za 1,25 mld. Kč a 150 tis. cestujících mělo čtvrtletní za 0,9 mld. Kč. Celkem 2,95 mld. Výborně, hapruje to jen o +- 400 mil. Kč. :-)   

  Netušíte někdo v čem je chyba? Podklad od ČTK je vylhaný nebo má DPP dvoje údaje a užívá je podle potřeby? Nepomůže někdo milý od dopravy?

  Aby se všem lépe spalo, SLEVA 2013 je tady! Zaměstnanec DPP (10.600 lidí) platí 50 Kč za roční kupon. Rodinný příslušník zaměstnance platí 200 Kč za roční kupon. (Tátové od rodin, 2 děti na učňáku DPP, tak to bude 30 tis. lidí.) Důchodci DPP platí 50 Kč za roční kupon. (To pro 60-70 let věku udělá kolik? 5.000 lidí?) A jejich příbuzní opět 200 Kč za rok. (Tak to budou jejich manželé a manželky cca 5.000 lidí.) Mám tady 50 tis. Pražanů na slevě. Což dělá ztrátu DPP nějakých 180 mil. na tržbách a mohlo by jít o 5-10% cestujících. Přitom 30% přepravených cestujících v Praze je zdarma. ;-)

2 0
možnosti
Foto

Problém bude v tom, že srovnáváte celkové tržby PID a tržby DPP - DPP je ale jen jedním z asi 17 dopravců PID. Sice vybírá jízdné, ale celé mu nepřísluší. DPP si ve své výroční zprávě může uvést jen tržby, které mu přísluší. Na území města jezdí už cca 15 % výkonů městské autobusové dopravy soukromníci a na příměstských linkách, které ale také obsluhují části Prahy, jezdí už 85 % soukromníků. Plus další tržby PID jdou od a zpět se rozpouštějí také na železnici a přívozy. Tj. z výroční zprávy DPP nemůžete získat celkové údaje o tržbách a nákladech PID.

0 0
možnosti

Vedení města moc nedochází, že nárůst cestujících bude minimální... Spíš očekávám přelévání cestujících mezi měsičním/čtvrletním na roční, což bude znamenat další zářez do kasy...

Ale statisticky to těch 50 000 "nových" ročních kuponů udělá... Zbytek statistiky nám bude určitě zatajen... a celková vybraná částka bude v lepším případě na stejné částce v horší a mnou očekávanější bude o něco nižší...

0 0
možnosti

Takže aby lidi ušetřili tisícovku za roční kupón, tak si kupují čtvrtletní za 1480 nebo 5měsíční za 2450, takže zaplatí víc? Nechci slevu zadarmo.

5 2
možnosti

L30i90b39o31r 83F69r95a66n66k

19. 2. 2015 16:26

Doufejme, že amatérismus na všech úrovních ANO připraví o maximální počet voličů k dobru nás všech.

4 1
možnosti

Podotykam, ze toto je predvolebni heslo Trojkoalice (MHD za 10 CZK denne)

1 0
možnosti

P83a96v79e22l 55N95o57v27á92k

19. 2. 2015 16:18

Zlevneni je nesmysl, uz takhle pokryva cena jizdneho zlomek nakladu a hlavne je jizdne i v soucasne vysi levne. Za 13 Kc denne neomezene uzivani sluzeb. A hlavne - cim nizsi jizdne, tim vice se to bude muset dotovat odjinud, cena dopravy proste zlevnenim neklesne.

11 2
možnosti

Nesouhlasim s Vami v tom, ze zlevneni je apriori nesmysl.

Pokud snizeni ceny jizdneho 'prilaka' do dopravnich prostredku vice cestujicich, tak MUZE opravdu prinest DPP vice penez za jizdenky.

1 0
možnosti

Tak to je ale asi dobrá zpráva pro dopravní podnik :-) Protože pokud si je (5měsíční nebo kratší jízdenky) pořizovali lidé do ledna (cca do 23.1.), tak na tom DPP vydělá víc, než kdyby si pořídili rovnou roční za vyšší cenu

(počítáno přepočtem cen při nákupu dvou ročních (za starou a novou cenu) a nebo 5měsíční a následně "měsíční" v ceně 1/12 roční za novou cenu až do konce roku 2016)

1 0
možnosti
Foto

No v součtu asi moc nevydělá. Z hlediska příjmů ta tabulka ukazuje pokles tržeb o 40 milionů už teď. Pravda, něco ještě z této ztráty v dalších měsících doženou ti, co si ještě koupí pětiměsíční v únoru, nebo další měsíční a čtvrtletní. Od července se ale tyto tržby u měsíčních, čtvrtletních a pětiměsíčních zase podstatně propadnou, protože oproti roční budou pekelně drahé, a současně se ta roční zlevní o víc než 1000 Kč, takže na konci roku bych to nerad sčítal... ;-) A byť určitě pár nových cestujících přibude, ten propad tržeb velmi pravděpodobně nespasí.

1 1
možnosti

Vždy jsem kupoval roční. Avizovaná sleva mě donutila nyní poprvé koupit 5 ti měsíční, abych získal čas jak se radní dohodnou.

0 0
možnosti

Ja koupil rocni jako obvykle.

5 0
možnosti