Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Takhle to pojede. Revoluce v MHD se odkládá, mění se jen autobusy

Změny v pražské MHD od 7. dubna nebudou zdaleka tak rozsáhlé, jak plánoval Ropid. V okolí prodloužené trasy metra A zůstanou všechny tramvaje kromě linky 2. Úpravy se dotknou hlavně autobusů v této oblasti. Padl i plán spojit Anděl s Dejvicemi autobusem přes Strahovský tunel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O11t54o56m19a73r 20T85h27o36m54a 2575347306565

to pásmo s 10 min dopoledne je docela tragédie Rv

+1/0
22.2.2015 9:39

M81a64r48t79i25n 23Š64í41m16a 6743894840128

Tak já už jsem si říkal, že spojit Anděl s Dejvicemi autobusem přes Strahovský tunel je příliš dobrý nápad na to, aby prošel. A netrvalo dlouho a mám odpověď...

+11/0
20.2.2015 16:22

P69a48v81e28l 88K18o47c52i13a86n 1412630976807

Nojo, jenže bylo by to náchylné na zácpy, a navíc asi poměrně drahé.

0/0
21.2.2015 15:26

M64a88r36e31k 44T88u88r76n22o71v46e43c 7895422180786

"Beze změn pak zůstanou linky v Patočkově ulici a trasa linky 167 z Anděla k Nemocnici Na Homolce"

Tak beze změn, jo? A co ta zrušená 174 v úseku Vypich-Hradčanská? Četl také někdo z redakce seznam těch změn nebo jen papouškují to, co tvrdí ROPID? :-)

Té autobusové linky spojující Anděl a Dejvickou je podle mně také škoda. Snad to není ve stylu: "Když jste nechtěli naše úžasné změny jako celek, tak nebudete mít ani tohle..."

+6/−1
20.2.2015 16:04

R20o35m53a98n 82S93m90ě13l29ý 8794905326461

vždyť tu 174 nahrazuje 184 z Velký ohrady přes Vypich až na Hradčanskou

+2/0
20.2.2015 18:17

M55a63r44e56k 91T15u42r18n59o32v51e94c 7575752440846

Ok, tak ta to celkem kompenzuje, díky za upozornění. Je těch změn dost, tak než se člověk ve všech zorientuje. :-)

Každopádně ale stejně bych si netroufl napsat "Beze změn pak zůstanou linky v Patočkově ulici..." Ne, nezůstanou. Mají napsat, že místo 174 tam bude tahle nová linka. :-)

+2/0
20.2.2015 18:39

J97o75s39e73f 92S61t86r64á24s85k72ý 5842173504538

Vlk se nažral kora zůstala celá. Proč ale nemůže jezdit ten autobus tunelem? Díky Blance se cesta autem zrychlí (snad teda) a bylo by potřeba tomu konkurovat express busem. Např. na trase Anděl - Hradčanská - Kobylisy.

+1/0
20.2.2015 15:48

L66a51d30i57s37l88a50v 84H98o98l28í86k 5832582509171

Protože jak prohlásil mluvčí ROPIDu, v trase Smíchov - Dejvice již jezdí tramvaj 20. sice by to jel autobus 10 minut a tramvaj to jede 30 minut, ale to už není tak důležité...

+3/−3
20.2.2015 16:04

E58v16a 15D53r50o27z38d84o68v98á 7299697285295

Víme, že pro Ropid není vůbec důležité rychlost mdh. Proto je v Praze mhd neuvěřitelně pomalé.

+1/−1
20.2.2015 16:08

M35i66c16h64a98l 74V10i47t55e43k 2233751390542

Nevim kde jste tedy kdy byla, ale je malo mest kde je tak dobra MHD jako v Praze. Co je na ni pomaleho taky nechapu...

+4/−3
20.2.2015 17:05

E16v76a 38D23r17o37z65d79o63v10á 7359387665605

V "pár" velkých městech jsem už byla. Je pravda, že tam třeba nejezdí mhd podle jízdního řádu, ale to proto, že jezdí tak často, že to není potřeba. 

Ale máte pravdu, třeba v takovém Mongolsku pár hodin sem tam nehraje roli.

0/−3
20.2.2015 17:56

M57a17r28e32k 65T73u41r22n32o83v82e50c 7685132720916

Neuvěřitelně pomalé? :-) Nejste doufám třeba jedna z těch, co tvrdí, že projet celé Béčko trvá hodinu? :-)

Kde konkrétně podle Vás je MHD o tolik rychlejší? Ano, mně se třeba líbí v Paříži koncept RER - tzn. rychlé linky, někde i souběžné s metrem - ale na třeba 4-5 zastávek klasického metra (které je tam často ještě hustší než u nás - resp. stanice jsou někdy blíž) připadá jedna zastávka RER - takže projet celou Paříž z východu na západ nebo ze severu na jih se dá rychleji... Ale zase tyhle vlaky nejezdí tak často. A v jiných metropolích třeba nic takového ani nemají...

+1/0
20.2.2015 18:43

R40a84d22e42k 62J48a70n66a79t36a 9425236514402

Oni dobře vědí, že by bylo dobré ten autobus zavést, vždyť to v těch změnách navrhovali ! Ale současně s tím, je třeba něco taky něco jinde omezit, protože prostředky co ROPID má k dispozici, nejsou neomezené.

Radní se totiž zalekli protestů pár křiklounů (je třeba si uvědomit, že křiklouni jsou vždy víc slyšet, ti, co jim změny vyhovijí, zpravidla mlčí) a změny zatrhli.

+1/−2
20.2.2015 16:35

D36a21v56i12d 97Z42a82j92d54á71k 8475342910871

Spojeni dejvic a andelem tunelem by nebylo spatne.Myslim,ze i rychlejsi nez metrem.

+5/0
20.2.2015 15:41

V85á88c63l16a58v 30Č72e93r85m68á26k 4123730417954

Tu 137 od Waltrovky dále by měli naopak zrušit a ne ještě posilovat. V ulici Klikatá má dvě zastávky, kde se nedá legálně objet, ostatně v celých těch serpentinách se nedá předjet, to už nejlíp v těch zastávkách. Překáží tam a vyrábí kolony.

+1/−4
20.2.2015 15:24

P50a68v98e38l 76S61t44e74r22b38a 8486246845227

A nebo by mohli ti, co tam tvoří kolony, začít jezdit autobusem :-)

+5/−1
20.2.2015 15:42

V73á18c69l60a84v 77Č25e29r83m92á78k 4453490517394

No to by si pomohli ;-)

+1/0
20.2.2015 15:46

M98a33r10e86k 51T84u72r19n57o40v52e21c 7755342660446

Kolony jsou v drtivé většině tvořeny auty. Ne že bych někde neviděl kolony složené jen z autobusů, ale je to spíš výjimečný případ. :-)

+2/−1
20.2.2015 16:05

V44á59c29l77a98v 65Č27e95r26m75á66k 4753300917364

No, ale zrovna tam to vyvolává ten autobus a stačí na to dokonce jenom jeden.

+1/0
20.2.2015 17:46

M20a14r75e88k 38T60u71r98n49o64v60e39c 7175732110896

No ale kdyby tam nejela ta auta, tak tam žádná kolona nebude. :-)

0/0
20.2.2015 18:40

M61a49r57e28k 25Š71i51m73o80n 2374837218848

Na Waltrovce se bude doprava ještě posilovat, staví se tam velký projekt.

0/0
23.2.2015 1:57

V18á52c27l30a29v 47Č44e86r95m16á71k 4443200647264

Jistě, ale asi je blblost to tahat zrovna tou ulicí, o které mluvím. Ta pro autobusy naprosto nemá parametry.

0/0
23.2.2015 13:38
Foto

J69a58c53h93y35m 23B27r28z11e75z63i67n40a 6939609532483

Tak a teď kolik stálo vypracování toho původního návrhu....

0/0
20.2.2015 15:21

M86a90r96e47k 39T19u68r38n24o92v55e76c 7225182600546

Nic, to dělali ve své pracovní době. Teda pokud nejste zastánce názoru, že ROPID by se měl zrušit úplně, to pak jo, to by se možná ušetřilo, to je fakt. :-)

0/0
20.2.2015 16:06

K97l67á89r50a 50V65o60ž17e50n35í52l66k84o53v23á 8273864593886

A kolik udělali parkovacích mist u nového metra?

+8/0
20.2.2015 15:01

M25a78r41e66k 49T15u92r25n19o85v25e66c 7275942490286

Bohužel žádné. Ale jak to souvisí se změnami jízdních řádů? :-)

0/0
20.2.2015 16:06

P10a55v96e72l 58P61o87n88c50a87r 1913674942427

Praha 6 approves

0/0
20.2.2015 14:55

L67u32c35i22e 63M26a40c28h83a57r34t56o74v90á 6826173564270

Nechápu, proč Praha nemá metro až k letišti. Proč ta změna projektu?

+1/−2
20.2.2015 14:52

K65l53á66r30a 23V11o36ž36e89n89í78l56k47o97v81á 8503624893546

Bém má byt na Petřinách, tak tam potřeboval zavést metro. Motol je úplnej nesmysl. Alespoň ten Veleslavín a Bořislavka.

+2/−1
20.2.2015 15:00

L10u25c97i71e 26M82a70c14h80a92r70t35o24v37á 6226543314970

Aha, to jsem nevěděla. A on jezdí MHD? Do Motola ať si klidně vede metro z letiště :-).

0/−1
20.2.2015 15:04

M84i72c36h61a70l 46M58e51č16i21a10r 1380520789175

Nejazdí, ale ak by sa ho rozhodol predať, tak mu to dosť pridá na cene.. :)

0/0
20.2.2015 15:20

P65e38t68r57a 95M27a65l32a19k96o17v31a 1338690690944

no on ho asi bude chtít pronajímat....

0/0
20.2.2015 16:48

N41i90k68o90l51a 56Č39e77c48h 9291199716

Jo, a proto si metro na Petřiny naplánoval už v roce 1987! ;-D

http://www.metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg

+1/0
20.2.2015 16:42

E69v74a 38D24r62o69z84d68o64v57á 7139417615635

Vrátila jste se po několika letech z Antarktidy? :-)

0/0
20.2.2015 15:47

L39u53c49i23e 87M81a20c78h19a68r60t37o60v35á 6596293374850

Rozhodně ne. Ale unikl mi smysl odbočky do Motola. Půpvodní projekt byl přeci na letiště. Na Dejvickou jezdím dost často, v podstatě denně a od kolečkových kufrů, jak je ti lidé tahají do a z metra mám zničené všechny boty. Je to dost divné - všechna letiště v civilizovaném světě jsou na lince metra.

0/−3
20.2.2015 15:53

E55v95a 56D80r81o54z60d47o11v14á 7479387585165

Ve světě rozhodně není pravidlem, že je letiště na lince metra. To je zde v ČR jen nějaká podivná domněnka.

A proč končí v Motole, to nikdo neví a nemá význam se na to ptát, protože se dozvíte jen nějaké smyšlené báchorky.

+3/0
20.2.2015 16:07
Foto

M37a22r12i88e 63M60e47t98l91i60c15k76á 9851124431352

Možná to bude tím, že nemocnice v Motole je taková továrna na pacienty a jezdí tam opravdu hodně lidí. Hned vedle je další nemocnice. Tak to možná udělali proto. Hodně lidí si stěžovalo, že když jsou zdravotně omezení - dočasně nebo trvale, tak jízda do nemocnice je dost záhul.

0/0
20.2.2015 16:56

L36u70c57i45e 15M81a56c98h88a75r85t76o72v50á 6596613334250

Paní Metlická,bohužel do Motola musím dost často jezdit. Jenže metro do Motola,  vede i k přípoji na letiště mi přijde jako vražda pro cestující. Bavili jsme se o tom se spolupacienty, samozřejmě nevíme, jak to řešit, ale toto nám nepřipadá nejšťastnější.

0/0
20.2.2015 17:42

M57a46r94e67k 89T86u62r44n50o14v95e52c 7265212610776

Ano, nějaké plány na trasování až na letiště opravdu existovaly. Ale ty se opustily už docela dávno. A ani dle těchto plánů Motol nebyl žádnou odbočkou, ale spíš jen podivnou zajížďkou (v odborné literatuře se výsledné křivce říká chalupoida - zkuste si to vygooglit).

Pokud jde o Vaše boty - nějak nechápu. Proč ty lidi necháte přes Vaše boty s nějakými kufry vůbec jezdit? Já se tam také občas pohybuji a podobný problém jsem nikdy nezaznamenal. A pokud s tím máte takový problém, tak máte do metra na Dejvickou nosit raději jen jedny boty a ne je střídat každý den a nechat si zničit i všechny ostatní... :-)

No a co se týče civilizovanosti měst. Byl jsem už na spoustě letišť v zemích, které bych si také troufal označit jako civilizované a zdaleka ne všude mají metro. Troufal tvrdit, že to jsou spíše výjimky... Ano, někde tam mají kolejovou dopravu - ale ne metro. A to je něco trochu jiného. Metro má příliš velké náklady na výstavbu a letiště ne vždy generuje takovou poptávku po přepravní kapacitě, aby se vyplatilo - to je i případ Pražského letiště - jak už tu někdo píše v jiném příspěvku...

+3/0
20.2.2015 16:15

L75u79c23i11e 54M65a13c10h87a73r69t36o51v11á 6536523704530

Co byste dělal vy? Turisti tam vystupují , nastupují, seskupují se do houfů při vstupu do metra, ve větší skupině přebíhají, studují si plánky metra, to vše s kufrem v ruce. Jejich manévry jsou nevypočitatelné :-)

0/−1
20.2.2015 16:19

M96a39r79e46k 83T93u10r63n77o60v56e71c 7635342980956

Co bych dělal já? :-) No, nestrkal bych jim nohy pod kufry. :-)

Od toho ty kufry právě mají kolečka, aby je člověk nemusel mít "v ruce" (snad jedině někde na schodech). Spíš je za sebou jen táhnou po zemi. A samotná kolečka jsou dost malá, najet s takovým kufrem někomu na nohu podle mě není zase tak jednoduché...

Za ostudu jsem vždycky považoval to, že na Dejvické ani nejsou u všech vstupů a výstupů (a hlavně u těch, které člověk využije při přestupu ze/na 119) eskalátory. V tomhle snad ten přestup na Veleslavíně bude lepší - a snad i o něco menší riziko, že Vás někdo na schodech nebo v jejich okolí sejme kufrem. :-)

+1/0
20.2.2015 16:23

L60u77c59i54e 45M17a93c29h59a21r43t96o60v34á 6976283814800

Bohužel vystupuji směrem na 119 - někdy je to otřesné. Ano, eskalátory tam chybí.

Ale někdy si to tam vyzkoušejte, když se jich tam sejde třeba 20. To nebývá výjimka.

0/0
20.2.2015 17:38

E40v91a 84D22r46o76z14d55o38v33á 7499707395805

Já bych ty všechny turisty zakázala. ;-D

0/0
20.2.2015 17:57

L63u91c74i21e 98M61a31c85h26a33r82t66o66v27á 6356583524810

Spíš by se na ty návaly mohlo pamatovat-třeba spustit stojící schody.

0/0
20.2.2015 19:31

E52v67a 14D83r33o23z11d54o97v17á 7839547585295

Ještě zde uvedu pár údajů, díky kterým to třeba pochopíte.

Přepravní kapacita metra je 10-20 tis. os./hod. Letiště odbaví cca 32 tis. os./den. Vidíte ten nepoměr využití metra? Proto se ve většině měst volí samostatná nadzemní dráha spojující centrum a letiště. Někdy je to zkombinované s metrem, ale část na letiště je většinou nad zemí.

+5/0
20.2.2015 15:55

L39u78c15i85e 22M97a66c60h94a24r67t12o55v79á 6596783964840

Letiště bývá vždy nad zemí ;-D Uvažovalo se o rychodráze v místě stávající dráhy na Kladno. Nicméně metro je přetížené i dnes a jet 119 je zážitek hodný povídky Jízda tramvají od Šimka a Grossmanna.

+1/−3
20.2.2015 16:09

R51a95d12e35k 95J40a77n72a66t11a 9535476404672

Právě argument, že je metro A přetížené, hraje proti argumentu ho prodlužovat na letiště a tím ještě pár cestujících přídat.

Trať tam už skoro celá existuje, a dá se celkem levně modernizovat (tunely a estakády není třeba vymýšlet, to navrhují jen ti, co chtěji projekt pohřbít) a metru by odlehčila. Navíc by byla rychlejší než metro a především VYŘEŠILA I KLADNO.

+4/0
20.2.2015 16:40

M14a52r86e61k 40T23u59r84n31o56v53e46c 7815772430516

A nechápete proto, že opravdu nechápete a nebo jen nechcete chápat? Tohle už se v nejrůznějších článcích a diskuzích za několik posledních let probíralo tolikrát, že jste opravdu buď byla někde úplně mimo (dlouhodobý pobyt někde na druhém konci světa?) a nebo prostě argumenty slyšet nechcete...

A ano, ne úplně dobrý nápad bylo i začít stavět metro do Motola. Déčko bylo potřeba víc.

+3/0
20.2.2015 16:09

L75u10c31i42e 57M55a93c43h48a36r22t54o96v22á 6226633564630

Možná jsem hloupá, ale opravdu to nechápu...

Asi nechci slyšet argumenty - stejně si myslím, že stejně jako v Blance, OpenCard a jiných kauzách je neochota magistrátu cokoliv řešit, dělat něco pro město, jehož jsou zastupitelé a jen si hrabat na svém písečku.

Céčko je přetížené celé. V sobotu v devět ráno je nacpané skoro jako ve všední den.

0/0
20.2.2015 16:13

R59a67d28e28k 64J47a98n30a49t58a 9885246614442

Ano, C je přetížené. Což je argument pro výstavby trati D (celého úseku Libuš-Pankrác-Žižkov), což by céčku odlehčilo.

+2/0
20.2.2015 16:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.