Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Takhle to pojede. Revoluce v MHD se odkládá, mění se jen autobusy

Změny v pražské MHD od 7. dubna nebudou zdaleka tak rozsáhlé, jak plánoval Ropid. V okolí prodloužené trasy metra A zůstanou všechny tramvaje kromě linky 2. Úpravy se dotknou hlavně autobusů v této oblasti. Padl i plán spojit Anděl s Dejvicemi autobusem přes Strahovský tunel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O89t32o12m70a28r 25T87h83o77m41a 2525477286865

to pásmo s 10 min dopoledne je docela tragédie Rv

+1/0
22.2.2015 9:39

M19a98r56t38i16n 25Š56í67m89a 6393844950738

Tak já už jsem si říkal, že spojit Anděl s Dejvicemi autobusem přes Strahovský tunel je příliš dobrý nápad na to, aby prošel. A netrvalo dlouho a mám odpověď...

+11/0
20.2.2015 16:22

P27a10v77e73l 77K64o77c17i75a23n 1822970956767

Nojo, jenže bylo by to náchylné na zácpy, a navíc asi poměrně drahé.

0/0
21.2.2015 15:26

M32a35r95e98k 71T41u31r19n97o70v22e43c 7255182310416

"Beze změn pak zůstanou linky v Patočkově ulici a trasa linky 167 z Anděla k Nemocnici Na Homolce"

Tak beze změn, jo? A co ta zrušená 174 v úseku Vypich-Hradčanská? Četl také někdo z redakce seznam těch změn nebo jen papouškují to, co tvrdí ROPID? :-)

Té autobusové linky spojující Anděl a Dejvickou je podle mně také škoda. Snad to není ve stylu: "Když jste nechtěli naše úžasné změny jako celek, tak nebudete mít ani tohle..."

+6/−1
20.2.2015 16:04

R72o85m32a51n 70S82m10ě66l74ý 8814505796421

vždyť tu 174 nahrazuje 184 z Velký ohrady přes Vypich až na Hradčanskou

+2/0
20.2.2015 18:17

M84a73r40e19k 48T33u42r93n39o23v63e52c 7185112160606

Ok, tak ta to celkem kompenzuje, díky za upozornění. Je těch změn dost, tak než se člověk ve všech zorientuje. :-)

Každopádně ale stejně bych si netroufl napsat "Beze změn pak zůstanou linky v Patočkově ulici..." Ne, nezůstanou. Mají napsat, že místo 174 tam bude tahle nová linka. :-)

+2/0
20.2.2015 18:39

J43o49s68e84f 43S49t96r75á54s16k48ý 5342383344888

Vlk se nažral kora zůstala celá. Proč ale nemůže jezdit ten autobus tunelem? Díky Blance se cesta autem zrychlí (snad teda) a bylo by potřeba tomu konkurovat express busem. Např. na trase Anděl - Hradčanská - Kobylisy.

+1/0
20.2.2015 15:48

L90a50d75i23s96l81a34v 76H83o88l46í43k 5712672979621

Protože jak prohlásil mluvčí ROPIDu, v trase Smíchov - Dejvice již jezdí tramvaj 20. sice by to jel autobus 10 minut a tramvaj to jede 30 minut, ale to už není tak důležité...

+3/−3
20.2.2015 16:04

E80v92a 16D40r42o80z94d98o44v75á 7649637415845

Víme, že pro Ropid není vůbec důležité rychlost mdh. Proto je v Praze mhd neuvěřitelně pomalé.

+1/−1
20.2.2015 16:08

M17i65c14h33a71l 11V41i87t19e78k 2193721840942

Nevim kde jste tedy kdy byla, ale je malo mest kde je tak dobra MHD jako v Praze. Co je na ni pomaleho taky nechapu...

+4/−3
20.2.2015 17:05

E95v16a 34D17r56o53z67d41o31v93á 7569207545765

V "pár" velkých městech jsem už byla. Je pravda, že tam třeba nejezdí mhd podle jízdního řádu, ale to proto, že jezdí tak často, že to není potřeba. 

Ale máte pravdu, třeba v takovém Mongolsku pár hodin sem tam nehraje roli.

0/−3
20.2.2015 17:56

M77a30r26e69k 44T98u80r80n39o48v95e95c 7305912830376

Neuvěřitelně pomalé? :-) Nejste doufám třeba jedna z těch, co tvrdí, že projet celé Béčko trvá hodinu? :-)

Kde konkrétně podle Vás je MHD o tolik rychlejší? Ano, mně se třeba líbí v Paříži koncept RER - tzn. rychlé linky, někde i souběžné s metrem - ale na třeba 4-5 zastávek klasického metra (které je tam často ještě hustší než u nás - resp. stanice jsou někdy blíž) připadá jedna zastávka RER - takže projet celou Paříž z východu na západ nebo ze severu na jih se dá rychleji... Ale zase tyhle vlaky nejezdí tak často. A v jiných metropolích třeba nic takového ani nemají...

+1/0
20.2.2015 18:43

R30a69d95e98k 12J38a50n57a17t87a 9265756434192

Oni dobře vědí, že by bylo dobré ten autobus zavést, vždyť to v těch změnách navrhovali ! Ale současně s tím, je třeba něco taky něco jinde omezit, protože prostředky co ROPID má k dispozici, nejsou neomezené.

Radní se totiž zalekli protestů pár křiklounů (je třeba si uvědomit, že křiklouni jsou vždy víc slyšet, ti, co jim změny vyhovijí, zpravidla mlčí) a změny zatrhli.

+1/−2
20.2.2015 16:35

D75a61v55i64d 20Z87a61j49d37á84k 8245252760851

Spojeni dejvic a andelem tunelem by nebylo spatne.Myslim,ze i rychlejsi nez metrem.

+5/0
20.2.2015 15:41

V21á59c32l74a56v 93Č72e86r23m55á74k 4483790687624

Tu 137 od Waltrovky dále by měli naopak zrušit a ne ještě posilovat. V ulici Klikatá má dvě zastávky, kde se nedá legálně objet, ostatně v celých těch serpentinách se nedá předjet, to už nejlíp v těch zastávkách. Překáží tam a vyrábí kolony.

+1/−4
20.2.2015 15:24

P56a82v14e46l 29S71t43e49r65b81a 8956746805417

A nebo by mohli ti, co tam tvoří kolony, začít jezdit autobusem :-)

+5/−1
20.2.2015 15:42

V21á84c86l61a64v 46Č57e64r50m28á48k 4453880477104

No to by si pomohli ;-)

+1/0
20.2.2015 15:46

M89a70r18e91k 85T80u12r19n77o56v24e76c 7195662920606

Kolony jsou v drtivé většině tvořeny auty. Ne že bych někde neviděl kolony složené jen z autobusů, ale je to spíš výjimečný případ. :-)

+2/−1
20.2.2015 16:05

V29á91c55l12a70v 86Č86e25r32m15á90k 4413850977824

No, ale zrovna tam to vyvolává ten autobus a stačí na to dokonce jenom jeden.

+1/0
20.2.2015 17:46

M81a95r49e75k 20T87u82r93n60o18v74e18c 7145492680476

No ale kdyby tam nejela ta auta, tak tam žádná kolona nebude. :-)

0/0
20.2.2015 18:40

M96a57r67e29k 53Š43i44m39o12n 2824917688808

Na Waltrovce se bude doprava ještě posilovat, staví se tam velký projekt.

0/0
23.2.2015 1:57

V88á69c33l78a73v 41Č80e69r90m81á72k 4463960937934

Jistě, ale asi je blblost to tahat zrovna tou ulicí, o které mluvím. Ta pro autobusy naprosto nemá parametry.

0/0
23.2.2015 13:38
Foto

J94a78c82h74y63m 66B92r82z28e77z38i48n60a 6199739362943

Tak a teď kolik stálo vypracování toho původního návrhu....

0/0
20.2.2015 15:21

M23a22r70e47k 51T39u40r18n87o77v16e75c 7935822560486

Nic, to dělali ve své pracovní době. Teda pokud nejste zastánce názoru, že ROPID by se měl zrušit úplně, to pak jo, to by se možná ušetřilo, to je fakt. :-)

0/0
20.2.2015 16:06

K50l44á33r10a 27V15o24ž94e86n15í10l44k91o29v59á 8273544773326

A kolik udělali parkovacích mist u nového metra?

+8/0
20.2.2015 15:01

M83a33r55e52k 49T52u65r74n87o86v17e33c 7945812100206

Bohužel žádné. Ale jak to souvisí se změnami jízdních řádů? :-)

0/0
20.2.2015 16:06

P74a49v36e76l 17P97o74n60c45a38r 1943254682287

Praha 6 approves

0/0
20.2.2015 14:55

L87u30c26i59e 72M25a94c90h82a57r60t40o36v17á 6796803154620

Nechápu, proč Praha nemá metro až k letišti. Proč ta změna projektu?

+1/−2
20.2.2015 14:52

K91l18á84r76a 28V10o25ž84e57n93í16l21k56o50v16á 8693984853176

Bém má byt na Petřinách, tak tam potřeboval zavést metro. Motol je úplnej nesmysl. Alespoň ten Veleslavín a Bořislavka.

+2/−1
20.2.2015 15:00

L45u19c84i25e 82M66a77c26h75a71r66t80o64v32á 6416333594430

Aha, to jsem nevěděla. A on jezdí MHD? Do Motola ať si klidně vede metro z letiště :-).

0/−1
20.2.2015 15:04

M20i12c25h43a86l 66M10e83č71i10a20r 1340650189925

Nejazdí, ale ak by sa ho rozhodol predať, tak mu to dosť pridá na cene.. :)

0/0
20.2.2015 15:20

P73e68t53r17a 92M11a20l49a83k48o23v89a 1238510870254

no on ho asi bude chtít pronajímat....

0/0
20.2.2015 16:48

N26i55k36o87l83a 91Č11e31c27h 9241989936

Jo, a proto si metro na Petřiny naplánoval už v roce 1987! ;-D

http://www.metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg

+1/0
20.2.2015 16:42

E76v15a 51D15r58o86z90d62o86v25á 7669417105615

Vrátila jste se po několika letech z Antarktidy? :-)

0/0
20.2.2015 15:47

L41u93c72i76e 85M41a83c84h92a77r39t29o19v81á 6676313894770

Rozhodně ne. Ale unikl mi smysl odbočky do Motola. Půpvodní projekt byl přeci na letiště. Na Dejvickou jezdím dost často, v podstatě denně a od kolečkových kufrů, jak je ti lidé tahají do a z metra mám zničené všechny boty. Je to dost divné - všechna letiště v civilizovaném světě jsou na lince metra.

0/−3
20.2.2015 15:53

E11v26a 72D77r96o18z40d35o60v34á 7379107885935

Ve světě rozhodně není pravidlem, že je letiště na lince metra. To je zde v ČR jen nějaká podivná domněnka.

A proč končí v Motole, to nikdo neví a nemá význam se na to ptát, protože se dozvíte jen nějaké smyšlené báchorky.

+3/0
20.2.2015 16:07
Foto

M87a31r60i17e 58M49e37t66l19i91c22k72á 9751384771192

Možná to bude tím, že nemocnice v Motole je taková továrna na pacienty a jezdí tam opravdu hodně lidí. Hned vedle je další nemocnice. Tak to možná udělali proto. Hodně lidí si stěžovalo, že když jsou zdravotně omezení - dočasně nebo trvale, tak jízda do nemocnice je dost záhul.

0/0
20.2.2015 16:56

L94u65c35i87e 40M82a88c62h95a64r45t60o80v59á 6576913884450

Paní Metlická,bohužel do Motola musím dost často jezdit. Jenže metro do Motola,  vede i k přípoji na letiště mi přijde jako vražda pro cestující. Bavili jsme se o tom se spolupacienty, samozřejmě nevíme, jak to řešit, ale toto nám nepřipadá nejšťastnější.

0/0
20.2.2015 17:42

M41a86r30e59k 72T49u49r43n16o80v65e34c 7415122570516

Ano, nějaké plány na trasování až na letiště opravdu existovaly. Ale ty se opustily už docela dávno. A ani dle těchto plánů Motol nebyl žádnou odbočkou, ale spíš jen podivnou zajížďkou (v odborné literatuře se výsledné křivce říká chalupoida - zkuste si to vygooglit).

Pokud jde o Vaše boty - nějak nechápu. Proč ty lidi necháte přes Vaše boty s nějakými kufry vůbec jezdit? Já se tam také občas pohybuji a podobný problém jsem nikdy nezaznamenal. A pokud s tím máte takový problém, tak máte do metra na Dejvickou nosit raději jen jedny boty a ne je střídat každý den a nechat si zničit i všechny ostatní... :-)

No a co se týče civilizovanosti měst. Byl jsem už na spoustě letišť v zemích, které bych si také troufal označit jako civilizované a zdaleka ne všude mají metro. Troufal tvrdit, že to jsou spíše výjimky... Ano, někde tam mají kolejovou dopravu - ale ne metro. A to je něco trochu jiného. Metro má příliš velké náklady na výstavbu a letiště ne vždy generuje takovou poptávku po přepravní kapacitě, aby se vyplatilo - to je i případ Pražského letiště - jak už tu někdo píše v jiném příspěvku...

+3/0
20.2.2015 16:15

L38u71c74i10e 63M14a42c96h20a92r13t76o85v58á 6436293824390

Co byste dělal vy? Turisti tam vystupují , nastupují, seskupují se do houfů při vstupu do metra, ve větší skupině přebíhají, studují si plánky metra, to vše s kufrem v ruce. Jejich manévry jsou nevypočitatelné :-)

0/−1
20.2.2015 16:19

M95a89r87e45k 91T85u48r95n75o17v96e71c 7325432120386

Co bych dělal já? :-) No, nestrkal bych jim nohy pod kufry. :-)

Od toho ty kufry právě mají kolečka, aby je člověk nemusel mít "v ruce" (snad jedině někde na schodech). Spíš je za sebou jen táhnou po zemi. A samotná kolečka jsou dost malá, najet s takovým kufrem někomu na nohu podle mě není zase tak jednoduché...

Za ostudu jsem vždycky považoval to, že na Dejvické ani nejsou u všech vstupů a výstupů (a hlavně u těch, které člověk využije při přestupu ze/na 119) eskalátory. V tomhle snad ten přestup na Veleslavíně bude lepší - a snad i o něco menší riziko, že Vás někdo na schodech nebo v jejich okolí sejme kufrem. :-)

+1/0
20.2.2015 16:23

L31u84c27i88e 80M36a54c33h49a78r45t71o56v56á 6466453504110

Bohužel vystupuji směrem na 119 - někdy je to otřesné. Ano, eskalátory tam chybí.

Ale někdy si to tam vyzkoušejte, když se jich tam sejde třeba 20. To nebývá výjimka.

0/0
20.2.2015 17:38

E15v67a 63D92r78o87z61d66o37v34á 7109477705695

Já bych ty všechny turisty zakázala. ;-D

0/0
20.2.2015 17:57

L74u57c37i58e 12M93a57c68h44a63r94t22o49v75á 6486283704600

Spíš by se na ty návaly mohlo pamatovat-třeba spustit stojící schody.

0/0
20.2.2015 19:31

E31v30a 37D44r73o38z15d38o36v24á 7989297325115

Ještě zde uvedu pár údajů, díky kterým to třeba pochopíte.

Přepravní kapacita metra je 10-20 tis. os./hod. Letiště odbaví cca 32 tis. os./den. Vidíte ten nepoměr využití metra? Proto se ve většině měst volí samostatná nadzemní dráha spojující centrum a letiště. Někdy je to zkombinované s metrem, ale část na letiště je většinou nad zemí.

+5/0
20.2.2015 15:55

L18u74c96i98e 29M87a43c55h53a45r32t98o96v66á 6486853284180

Letiště bývá vždy nad zemí ;-D Uvažovalo se o rychodráze v místě stávající dráhy na Kladno. Nicméně metro je přetížené i dnes a jet 119 je zážitek hodný povídky Jízda tramvají od Šimka a Grossmanna.

+1/−3
20.2.2015 16:09

R63a49d26e49k 42J40a82n98a52t72a 9675436694252

Právě argument, že je metro A přetížené, hraje proti argumentu ho prodlužovat na letiště a tím ještě pár cestujících přídat.

Trať tam už skoro celá existuje, a dá se celkem levně modernizovat (tunely a estakády není třeba vymýšlet, to navrhují jen ti, co chtěji projekt pohřbít) a metru by odlehčila. Navíc by byla rychlejší než metro a především VYŘEŠILA I KLADNO.

+4/0
20.2.2015 16:40

M41a93r13e73k 77T49u98r81n26o74v76e90c 7215742400486

A nechápete proto, že opravdu nechápete a nebo jen nechcete chápat? Tohle už se v nejrůznějších článcích a diskuzích za několik posledních let probíralo tolikrát, že jste opravdu buď byla někde úplně mimo (dlouhodobý pobyt někde na druhém konci světa?) a nebo prostě argumenty slyšet nechcete...

A ano, ne úplně dobrý nápad bylo i začít stavět metro do Motola. Déčko bylo potřeba víc.

+3/0
20.2.2015 16:09

L89u50c95i89e 64M82a83c68h42a66r25t29o44v70á 6876193744170

Možná jsem hloupá, ale opravdu to nechápu...

Asi nechci slyšet argumenty - stejně si myslím, že stejně jako v Blance, OpenCard a jiných kauzách je neochota magistrátu cokoliv řešit, dělat něco pro město, jehož jsou zastupitelé a jen si hrabat na svém písečku.

Céčko je přetížené celé. V sobotu v devět ráno je nacpané skoro jako ve všední den.

0/0
20.2.2015 16:13

R67a12d62e73k 17J78a19n81a32t51a 9715506284182

Ano, C je přetížené. Což je argument pro výstavby trati D (celého úseku Libuš-Pankrác-Žižkov), což by céčku odlehčilo.

+2/0
20.2.2015 16:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.