Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Takhle to pojede. Revoluce v MHD se odkládá, mění se jen autobusy

Změny v pražské MHD od 7. dubna nebudou zdaleka tak rozsáhlé, jak plánoval Ropid. V okolí prodloužené trasy metra A zůstanou všechny tramvaje kromě linky 2. Úpravy se dotknou hlavně autobusů v této oblasti. Padl i plán spojit Anděl s Dejvicemi autobusem přes Strahovský tunel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O73t82o87m23a14r 37T19h41o39m11a 2565537856115

to pásmo s 10 min dopoledne je docela tragédie Rv

+1/0
22.2.2015 9:39

M54a12r89t17i95n 47Š85í12m36a 6423234590878

Tak já už jsem si říkal, že spojit Anděl s Dejvicemi autobusem přes Strahovský tunel je příliš dobrý nápad na to, aby prošel. A netrvalo dlouho a mám odpověď...

+11/0
20.2.2015 16:22

P90a61v12e86l 17K59o30c86i40a38n 1412610676747

Nojo, jenže bylo by to náchylné na zácpy, a navíc asi poměrně drahé.

0/0
21.2.2015 15:26

M24a71r24e48k 45T17u75r45n11o11v97e36c 7645342360956

"Beze změn pak zůstanou linky v Patočkově ulici a trasa linky 167 z Anděla k Nemocnici Na Homolce"

Tak beze změn, jo? A co ta zrušená 174 v úseku Vypich-Hradčanská? Četl také někdo z redakce seznam těch změn nebo jen papouškují to, co tvrdí ROPID? :-)

Té autobusové linky spojující Anděl a Dejvickou je podle mně také škoda. Snad to není ve stylu: "Když jste nechtěli naše úžasné změny jako celek, tak nebudete mít ani tohle..."

+6/−1
20.2.2015 16:04

R85o86m71a24n 59S52m48ě48l54ý 8654775506341

vždyť tu 174 nahrazuje 184 z Velký ohrady přes Vypich až na Hradčanskou

+2/0
20.2.2015 18:17

M25a59r78e63k 84T28u36r21n70o97v20e51c 7825842660846

Ok, tak ta to celkem kompenzuje, díky za upozornění. Je těch změn dost, tak než se člověk ve všech zorientuje. :-)

Každopádně ale stejně bych si netroufl napsat "Beze změn pak zůstanou linky v Patočkově ulici..." Ne, nezůstanou. Mají napsat, že místo 174 tam bude tahle nová linka. :-)

+2/0
20.2.2015 18:39

J16o60s92e32f 15S11t44r75á80s13k10ý 5222703104968

Vlk se nažral kora zůstala celá. Proč ale nemůže jezdit ten autobus tunelem? Díky Blance se cesta autem zrychlí (snad teda) a bylo by potřeba tomu konkurovat express busem. Např. na trase Anděl - Hradčanská - Kobylisy.

+1/0
20.2.2015 15:48

L62a19d67i60s76l82a76v 85H69o51l77í59k 5742102259481

Protože jak prohlásil mluvčí ROPIDu, v trase Smíchov - Dejvice již jezdí tramvaj 20. sice by to jel autobus 10 minut a tramvaj to jede 30 minut, ale to už není tak důležité...

+3/−3
20.2.2015 16:04

E11v65a 62D86r80o71z88d41o91v53á 7779287195465

Víme, že pro Ropid není vůbec důležité rychlost mdh. Proto je v Praze mhd neuvěřitelně pomalé.

+1/−1
20.2.2015 16:08

M32i20c58h37a20l 54V30i75t98e34k 2383771250462

Nevim kde jste tedy kdy byla, ale je malo mest kde je tak dobra MHD jako v Praze. Co je na ni pomaleho taky nechapu...

+4/−3
20.2.2015 17:05

E44v58a 66D25r15o13z84d72o69v43á 7449747385945

V "pár" velkých městech jsem už byla. Je pravda, že tam třeba nejezdí mhd podle jízdního řádu, ale to proto, že jezdí tak často, že to není potřeba. 

Ale máte pravdu, třeba v takovém Mongolsku pár hodin sem tam nehraje roli.

0/−3
20.2.2015 17:56

M70a45r90e32k 17T51u42r41n36o63v51e86c 7375552450866

Neuvěřitelně pomalé? :-) Nejste doufám třeba jedna z těch, co tvrdí, že projet celé Béčko trvá hodinu? :-)

Kde konkrétně podle Vás je MHD o tolik rychlejší? Ano, mně se třeba líbí v Paříži koncept RER - tzn. rychlé linky, někde i souběžné s metrem - ale na třeba 4-5 zastávek klasického metra (které je tam často ještě hustší než u nás - resp. stanice jsou někdy blíž) připadá jedna zastávka RER - takže projet celou Paříž z východu na západ nebo ze severu na jih se dá rychleji... Ale zase tyhle vlaky nejezdí tak často. A v jiných metropolích třeba nic takového ani nemají...

+1/0
20.2.2015 18:43

R87a56d42e21k 25J55a18n28a61t92a 9405296354842

Oni dobře vědí, že by bylo dobré ten autobus zavést, vždyť to v těch změnách navrhovali ! Ale současně s tím, je třeba něco taky něco jinde omezit, protože prostředky co ROPID má k dispozici, nejsou neomezené.

Radní se totiž zalekli protestů pár křiklounů (je třeba si uvědomit, že křiklouni jsou vždy víc slyšet, ti, co jim změny vyhovijí, zpravidla mlčí) a změny zatrhli.

+1/−2
20.2.2015 16:35

D67a76v19i54d 46Z13a62j92d85á91k 8385922260341

Spojeni dejvic a andelem tunelem by nebylo spatne.Myslim,ze i rychlejsi nez metrem.

+5/0
20.2.2015 15:41

V88á50c61l96a45v 23Č97e56r86m80á62k 4593290447234

Tu 137 od Waltrovky dále by měli naopak zrušit a ne ještě posilovat. V ulici Klikatá má dvě zastávky, kde se nedá legálně objet, ostatně v celých těch serpentinách se nedá předjet, to už nejlíp v těch zastávkách. Překáží tam a vyrábí kolony.

+1/−4
20.2.2015 15:24

P88a88v49e11l 17S38t65e29r60b46a 8896496845937

A nebo by mohli ti, co tam tvoří kolony, začít jezdit autobusem :-)

+5/−1
20.2.2015 15:42

V49á34c32l27a25v 12Č37e13r88m66á38k 4493540777624

No to by si pomohli ;-)

+1/0
20.2.2015 15:46

M67a65r50e13k 72T51u77r49n14o75v33e80c 7225942770846

Kolony jsou v drtivé většině tvořeny auty. Ne že bych někde neviděl kolony složené jen z autobusů, ale je to spíš výjimečný případ. :-)

+2/−1
20.2.2015 16:05

V76á17c17l11a86v 22Č34e95r27m97á85k 4613450217494

No, ale zrovna tam to vyvolává ten autobus a stačí na to dokonce jenom jeden.

+1/0
20.2.2015 17:46

M10a26r73e81k 82T32u83r44n89o75v82e54c 7775202350136

No ale kdyby tam nejela ta auta, tak tam žádná kolona nebude. :-)

0/0
20.2.2015 18:40

M32a75r71e59k 64Š77i70m54o65n 2774377788758

Na Waltrovce se bude doprava ještě posilovat, staví se tam velký projekt.

0/0
23.2.2015 1:57

V34á78c62l52a40v 21Č40e22r78m13á12k 4923830337664

Jistě, ale asi je blblost to tahat zrovna tou ulicí, o které mluvím. Ta pro autobusy naprosto nemá parametry.

0/0
23.2.2015 13:38
Foto

J95a46c51h51y48m 87B60r57z22e44z77i49n60a 6959219382653

Tak a teď kolik stálo vypracování toho původního návrhu....

0/0
20.2.2015 15:21

M15a16r21e98k 57T74u24r67n94o90v91e63c 7915552610836

Nic, to dělali ve své pracovní době. Teda pokud nejste zastánce názoru, že ROPID by se měl zrušit úplně, to pak jo, to by se možná ušetřilo, to je fakt. :-)

0/0
20.2.2015 16:06

K85l31á97r80a 90V36o34ž84e90n11í93l27k76o61v71á 8273164903646

A kolik udělali parkovacích mist u nového metra?

+8/0
20.2.2015 15:01

M28a27r60e84k 46T92u76r34n29o65v66e30c 7805852920986

Bohužel žádné. Ale jak to souvisí se změnami jízdních řádů? :-)

0/0
20.2.2015 16:06

P22a34v16e66l 34P25o83n74c71a82r 1233734762247

Praha 6 approves

0/0
20.2.2015 14:55

L39u90c73i49e 70M29a67c14h47a95r53t42o57v60á 6716453374950

Nechápu, proč Praha nemá metro až k letišti. Proč ta změna projektu?

+1/−2
20.2.2015 14:52

K95l75á77r28a 93V65o57ž60e92n44í10l71k31o92v20á 8553874513896

Bém má byt na Petřinách, tak tam potřeboval zavést metro. Motol je úplnej nesmysl. Alespoň ten Veleslavín a Bořislavka.

+2/−1
20.2.2015 15:00

L88u21c53i38e 91M66a11c29h37a70r50t26o20v21á 6766453794280

Aha, to jsem nevěděla. A on jezdí MHD? Do Motola ať si klidně vede metro z letiště :-).

0/−1
20.2.2015 15:04

M63i22c55h54a14l 70M17e21č12i94a81r 1210630499265

Nejazdí, ale ak by sa ho rozhodol predať, tak mu to dosť pridá na cene.. :)

0/0
20.2.2015 15:20

P56e84t16r16a 63M34a89l12a98k55o40v64a 1738580540204

no on ho asi bude chtít pronajímat....

0/0
20.2.2015 16:48

N81i43k19o18l33a 36Č75e64c98h 9331309596

Jo, a proto si metro na Petřiny naplánoval už v roce 1987! ;-D

http://www.metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg

+1/0
20.2.2015 16:42

E89v26a 42D87r38o62z70d94o30v60á 7739217985875

Vrátila jste se po několika letech z Antarktidy? :-)

0/0
20.2.2015 15:47

L65u52c15i24e 75M56a38c46h37a11r81t16o16v48á 6616783404980

Rozhodně ne. Ale unikl mi smysl odbočky do Motola. Půpvodní projekt byl přeci na letiště. Na Dejvickou jezdím dost často, v podstatě denně a od kolečkových kufrů, jak je ti lidé tahají do a z metra mám zničené všechny boty. Je to dost divné - všechna letiště v civilizovaném světě jsou na lince metra.

0/−3
20.2.2015 15:53

E34v65a 80D48r65o24z32d84o29v91á 7499867235585

Ve světě rozhodně není pravidlem, že je letiště na lince metra. To je zde v ČR jen nějaká podivná domněnka.

A proč končí v Motole, to nikdo neví a nemá význam se na to ptát, protože se dozvíte jen nějaké smyšlené báchorky.

+3/0
20.2.2015 16:07
Foto

M43a22r36i86e 98M56e27t15l82i43c86k94á 9601374791632

Možná to bude tím, že nemocnice v Motole je taková továrna na pacienty a jezdí tam opravdu hodně lidí. Hned vedle je další nemocnice. Tak to možná udělali proto. Hodně lidí si stěžovalo, že když jsou zdravotně omezení - dočasně nebo trvale, tak jízda do nemocnice je dost záhul.

0/0
20.2.2015 16:56

L87u80c97i93e 79M10a63c98h70a65r58t60o34v52á 6266453614940

Paní Metlická,bohužel do Motola musím dost často jezdit. Jenže metro do Motola,  vede i k přípoji na letiště mi přijde jako vražda pro cestující. Bavili jsme se o tom se spolupacienty, samozřejmě nevíme, jak to řešit, ale toto nám nepřipadá nejšťastnější.

0/0
20.2.2015 17:42

M92a57r14e49k 51T53u98r76n47o74v64e31c 7365362340916

Ano, nějaké plány na trasování až na letiště opravdu existovaly. Ale ty se opustily už docela dávno. A ani dle těchto plánů Motol nebyl žádnou odbočkou, ale spíš jen podivnou zajížďkou (v odborné literatuře se výsledné křivce říká chalupoida - zkuste si to vygooglit).

Pokud jde o Vaše boty - nějak nechápu. Proč ty lidi necháte přes Vaše boty s nějakými kufry vůbec jezdit? Já se tam také občas pohybuji a podobný problém jsem nikdy nezaznamenal. A pokud s tím máte takový problém, tak máte do metra na Dejvickou nosit raději jen jedny boty a ne je střídat každý den a nechat si zničit i všechny ostatní... :-)

No a co se týče civilizovanosti měst. Byl jsem už na spoustě letišť v zemích, které bych si také troufal označit jako civilizované a zdaleka ne všude mají metro. Troufal tvrdit, že to jsou spíše výjimky... Ano, někde tam mají kolejovou dopravu - ale ne metro. A to je něco trochu jiného. Metro má příliš velké náklady na výstavbu a letiště ne vždy generuje takovou poptávku po přepravní kapacitě, aby se vyplatilo - to je i případ Pražského letiště - jak už tu někdo píše v jiném příspěvku...

+3/0
20.2.2015 16:15

L21u84c97i41e 59M49a41c36h32a98r84t60o56v31á 6196443784240

Co byste dělal vy? Turisti tam vystupují , nastupují, seskupují se do houfů při vstupu do metra, ve větší skupině přebíhají, studují si plánky metra, to vše s kufrem v ruce. Jejich manévry jsou nevypočitatelné :-)

0/−1
20.2.2015 16:19

M74a83r70e40k 76T58u52r36n10o85v60e95c 7105372340966

Co bych dělal já? :-) No, nestrkal bych jim nohy pod kufry. :-)

Od toho ty kufry právě mají kolečka, aby je člověk nemusel mít "v ruce" (snad jedině někde na schodech). Spíš je za sebou jen táhnou po zemi. A samotná kolečka jsou dost malá, najet s takovým kufrem někomu na nohu podle mě není zase tak jednoduché...

Za ostudu jsem vždycky považoval to, že na Dejvické ani nejsou u všech vstupů a výstupů (a hlavně u těch, které člověk využije při přestupu ze/na 119) eskalátory. V tomhle snad ten přestup na Veleslavíně bude lepší - a snad i o něco menší riziko, že Vás někdo na schodech nebo v jejich okolí sejme kufrem. :-)

+1/0
20.2.2015 16:23

L28u34c33i75e 96M60a96c64h17a25r30t10o91v86á 6286433224910

Bohužel vystupuji směrem na 119 - někdy je to otřesné. Ano, eskalátory tam chybí.

Ale někdy si to tam vyzkoušejte, když se jich tam sejde třeba 20. To nebývá výjimka.

0/0
20.2.2015 17:38

E56v19a 26D37r24o67z63d11o95v15á 7359467475885

Já bych ty všechny turisty zakázala. ;-D

0/0
20.2.2015 17:57

L59u29c96i21e 25M54a90c97h86a19r42t22o50v36á 6156103934730

Spíš by se na ty návaly mohlo pamatovat-třeba spustit stojící schody.

0/0
20.2.2015 19:31

E77v66a 25D41r50o18z17d94o61v38á 7969957675125

Ještě zde uvedu pár údajů, díky kterým to třeba pochopíte.

Přepravní kapacita metra je 10-20 tis. os./hod. Letiště odbaví cca 32 tis. os./den. Vidíte ten nepoměr využití metra? Proto se ve většině měst volí samostatná nadzemní dráha spojující centrum a letiště. Někdy je to zkombinované s metrem, ale část na letiště je většinou nad zemí.

+5/0
20.2.2015 15:55

L88u82c61i12e 36M98a45c10h75a12r28t27o50v14á 6346513594690

Letiště bývá vždy nad zemí ;-D Uvažovalo se o rychodráze v místě stávající dráhy na Kladno. Nicméně metro je přetížené i dnes a jet 119 je zážitek hodný povídky Jízda tramvají od Šimka a Grossmanna.

+1/−3
20.2.2015 16:09

R98a35d52e72k 21J92a14n64a70t17a 9465946464572

Právě argument, že je metro A přetížené, hraje proti argumentu ho prodlužovat na letiště a tím ještě pár cestujících přídat.

Trať tam už skoro celá existuje, a dá se celkem levně modernizovat (tunely a estakády není třeba vymýšlet, to navrhují jen ti, co chtěji projekt pohřbít) a metru by odlehčila. Navíc by byla rychlejší než metro a především VYŘEŠILA I KLADNO.

+4/0
20.2.2015 16:40

M22a46r53e48k 46T32u47r90n47o78v31e24c 7655472890886

A nechápete proto, že opravdu nechápete a nebo jen nechcete chápat? Tohle už se v nejrůznějších článcích a diskuzích za několik posledních let probíralo tolikrát, že jste opravdu buď byla někde úplně mimo (dlouhodobý pobyt někde na druhém konci světa?) a nebo prostě argumenty slyšet nechcete...

A ano, ne úplně dobrý nápad bylo i začít stavět metro do Motola. Déčko bylo potřeba víc.

+3/0
20.2.2015 16:09

L54u56c14i54e 45M97a13c63h40a88r89t42o93v79á 6386683644320

Možná jsem hloupá, ale opravdu to nechápu...

Asi nechci slyšet argumenty - stejně si myslím, že stejně jako v Blance, OpenCard a jiných kauzách je neochota magistrátu cokoliv řešit, dělat něco pro město, jehož jsou zastupitelé a jen si hrabat na svém písečku.

Céčko je přetížené celé. V sobotu v devět ráno je nacpané skoro jako ve všední den.

0/0
20.2.2015 16:13

R80a91d91e86k 96J21a32n76a86t60a 9355426714882

Ano, C je přetížené. Což je argument pro výstavby trati D (celého úseku Libuš-Pankrác-Žižkov), což by céčku odlehčilo.

+2/0
20.2.2015 16:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.