Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Nádraží Veleslavín. Brána do Prahy s kulatými hodinami

V jeden velký terminál se začátkem dubna promění místo kolem stávajícího vlakového nádraží na Veleslavíně. Nově zde totiž kromě autobusů a tramvají bude ve stejnojmenné stanici zastavovat metro, které uleví přetížené dopravě v Dejvicích. Z místa se tak rázem stane klíčový dopravní uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F19r79a73n62t78i53š14e82k 71S63k13u97p38l28í38k 7142712211982

Na jednu stranu dobře za každou novou stanici, na druhé straně tak zanikne poslední konečná prvního úseku linky, na které stále končí všechny vlaky (a nebude až do zprovoznění prvního úseku déčka)

0/0
24.2.2015 16:45

R40a93d95o90s15l48a48v 93K69l81a77u85d94a 5844298734122

A to je dobře nebo špatně? 8-o Ono je snad logické, že v centru je metro vytíženější než na periferiích.

+2/0
24.2.2015 18:14
Foto

M37a39r97t19i41n 18P33i58š87t12o29r83a 8348848366879

Možná je to jen důsledek nynějšího uspořádání. Těžko říct, zda tolik lidí chce do centra. Kdyby třeba tvořilo několik okruhů, nejezdi by do centra skoro nikdo.

0/0
25.2.2015 12:25

E61r36i49k 78D85r77a70g72o15m64i88r12e81c35k21ý 2421423197399

Zajimalo by me co tam ma byt za potraviny. Nikde to neni k dohledani

0/0
24.2.2015 13:55

J68i82n68d42ř83i63c81h 81H88r60a90d50e97c53k11ý 6675969662472

"ententýky dvě hmoždinky

mladý člověk šel z metra

byl v čepici a obutý

a nic se mu nestalo..."

+1/0
24.2.2015 13:28

K62l58á53r30a 47V68o12ž67e69n84í30l93k71o90v51á 8273574913526

Dnes mě při cestě na letiště vlak vyhodí na Dejvické, jedny eskalátory, jedny schody, přes cestu a jsem na zastávce. Od dubna mě vlak vysype na Dejvické, tam si dám pět minut oraz (na Dejvické bude polovina vlaků končit), pak vyjedu jedny eskalátory a pak ještě potáhnu bagaž do jednoho pevného schodiště. Ale vyhnu se několika světelným křižovatkám, které autobus stejně projel v zelené vlně.

Jestli je tohle zlepšení, nechci vidět, jak vypadá zhoršení.

+5/−11
24.2.2015 10:05

L79u46k11á23š 87N89o26v14á96k 4616826802203

šmankote, změna, všichni do krytů!

Chytřejší lidé si rovnou počkají na metro, co pojede až na Veleslavín. Zelená vlna na Evropské již dávno nefunguje. Apod. Metro V.A je stupidita, ale i tak tady nemá cenu diskutovat..

+6/−1
24.2.2015 10:08

N74i44k51o91l16a 34Č25e21c46h 9931799246

To byste toho chtěl moc po slečně, která netrefí na zastávku ani na té Dejvické.

+6/−2
24.2.2015 11:04

L29u74k70á56š 35Š61l58e50h49o74f93e82r 1223529165589

Polovina vlaků bude končit na Petřinách, pásmový provoz bude jen na poslední stanici do Motola...

+1/0
24.2.2015 10:46

L78u85k63á71š 33N46o22v61á25k 4176746652853

není pravda..

+1/0
24.2.2015 10:54

L27u63k34á64š 29Š18l75e95h38o36f15e57r 1293609335949

Je i není :-) Ráno to tak bude, přes den je pak pásmový provoz z Dejvické.

+1/0
24.2.2015 11:00

L76u96k32á22š 72N15o86v25á92k 4606566512343

není, aby byla, nesmí tam být to slovo "jen" ;-)

+1/0
24.2.2015 12:10

R43a73d45o51s75l82a87v 75K28l86a86u85d50a 5134898344452

Ne každý bydlí v Duchdole:-P

+1/0
24.2.2015 11:08

J27i88ř92í 10P91r21a96ž68á62k 9150902281772

Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl nemluví pravdu. Ve Veleslavíně dle původního projektu mělo vzniknout pouze obratiště busů MHD, které se nyní staví. Magistrát nyní plánuje, že na něm v rozporu s dokumentací budou ukončeny i linky ze Středočeského kraje, které měly končit na P+R parkovišti na Dlouhé Míli, kterou Praha ještě ani nezačala stavět. Místní jsou zděšeni a připravují informaci do EU, která znemožní vyčerpání dotace na výstavbu metra z důvodu nedodržení podmínek EIA. Patrový terminál a P+R pro 600 aut byl záměr bývalého vedení magistrátu a městské části. Za 2 roky předpokládali změnu funkce teminálu a P+R. Mělo dojít ke zvýšení budovy o 4 podlaží kanceláří a parkoviště mělo připadnout této administrativní budově. To vše za veřejné finance......

+1/−1
24.2.2015 10:04

L14u25k25á48š 86N12o70v83á82k 4196576212883

přesně tak.

Ale terminál na Dlouhé míli ještě dlooouho nebude (momentálně nedává smysl).

0/0
24.2.2015 10:06

J30i14ř34í 84P28r46a22ž13á35k 9210332441502

Stejně jako nebude prodloužení metra na letiště. Je vidět, že Magistrátu vládli taxikáři.

+3/−1
24.2.2015 10:13

L72u53k39á78š 24N34o70v36á68k 4196816342873

no nebude, Chalupoida je nesmysl :-) Motol bude cca 30let provizorní konečnou, možná nastálo. Jestli se A někdy někam prodlouží, tak přes Řepy na Zličín. Ale to je hodně sci-fi.

+6/0
24.2.2015 10:56

N50i46k43o55l15a 20Č89e43c98h 9181479586

Tak hlavně tzv. chalupoida vznikla v době, kdy ještě ten pan Chalupa tahal kačera.

0/−2
24.2.2015 11:09

R80a16d10o40s91l21a88v 37K63l66a29u20d38a 5794788964632

Přesně tak. Tady je mapka z roku 1987  http://www.praha6ztracitvar.cz/clanky/prodlouzeni-metra-a-opravdu-dobry-projekt

0/0
24.2.2015 11:22

J59i76ř65í 74P45r21a33ž62á88k 9760762391402

Jedna verze z mnoha z doby, kdy na a z letiště jezdila setina lidí. Masová turistika vznikla až ukončením státních monopolů na aerolinky v 90. letech.!

+1/0
24.2.2015 12:05

L81u20k39á70š 76N75o89v30á68k 4776896232973

jistě si všimnete, že trasování je zcela jinak než dnes. Žádný Motol!

+3/0
24.2.2015 12:12

N22i82k76o35l93a 80Č20e64c12h 9531879816

V době vzniku toho plnu byla nemocnice poloviční a stavba hlavních pavilonů se teprve připravovala.

0/0
24.2.2015 12:40

L25u41k63á29š 67N58o98v59á85k 4366886372273

což pořád není argument pro metro, i kdyby byla nemocnice čtyřnásobná!

+5/−1
24.2.2015 14:06

L50u18k30á87š 69N56o95v95á55k 4966356492163

já neřeším kdo tu paskvilní trasu načmáral. Pojmenování se ale vžilo a vřele doproučuju http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida R^

+3/−1
24.2.2015 12:11

J10i50ř44í 58P71r55a36ž26á87k 9930742871142

;-DR^

0/0
25.2.2015 10:33
Foto

M58i32c63h98a62l 95K49u46l66í62č68e55k 6817655285343

A to jsem teď někde z informovaných zdrojů slyšel, že na letiště zatáhnou tramvaj aby ty koleje na Evropské měli vlastně smysl.

0/0
24.2.2015 13:42

J28i45ř18í 31P42r18a92ž58á44k 9900392641712

Tramvaj by měla jet Vlastinou a obsluhovat Dědinu a nově plánované sídliště a letiště (zázemí, catering,...). To prodloužení potřebují, aby nejezdila poloprázdná, když lidé budou jen popojíždět od metra a aby nebyly hodně dlouhé intervaly. Škoda, že Bém ohnul trasu metra do Motola.

+1/0
24.2.2015 13:53

B23o90ž41e93n93a 67K91r47i32v42o36n86a19k60o13v77á 7951131986542

:-)

0/0
17.3.2015 17:06

G60u69s68t55a52v 95S36o89j55k15a 1138603585174

Letišti bych nejvíc prospěla expresní kyvadlová autobusová doprava na Veleslavín, 119 se vleče po zádelích jako sopel. Ale to by neměli kluci od turba takový rito co.

+8/0
24.2.2015 10:02

E11r90i54k 64D49r71a33g65o35m97i84r87e15c31k83ý 2971413227439

119 ma koncit na Veleslavine

0/0
24.2.2015 13:58
Foto

M61a72r68t40i71n 34P48i25š94t20o42r86a 8308828576129

"A ostudu rozhodně neudělá."

Nová stanice ne, ale pokud se turista rozhlédne po okolí, ostuda to bude. V širokém okolí železnice je typická pustina.

"Pasažéři, kteří vystoupí z vlaku v zastávce Praha-Veleslavín, budou mít nově možnost projít podchodem"

Doufejme, že to tak někdy bude. Zatím jen ti, co vystoupí na správné straně, ostatní budou čekat u závor na přejezdu.

"Na křižovatce Evropské a Veleslavínské je vstupů celkem pět."

Ale kupodivu chybí v tom kvadrantu, kde je nejvíc paneláků a na tramvajovém ostrůvku směrem do centra - tam se bude čekat na přechodech.

+3/0
24.2.2015 9:51

J95a76k15u57b 44V14o88k46a13t30ý 8544217472834

podchod z vlakové stanice Praha-Veleslavín k metru bude, ale realizovat se bude až s rekonstrukcí tratě a vlakového nádraží, což je investice SŽDC

0/0
25.2.2015 12:18

J33a31n 14K29r45a73l 2490271854336

jsem zvedav kam lidi z kladenska zaparkujou sve os; dale bych byl vdecny kdyby 119 jezdila az na dejvickou....skoda

+1/−6
24.2.2015 9:50

M77a46r84t50i40n 86Z52e11l84e47n35y 2957440459389

Nevybudování P+R vcelku zásadní chyba. Mají to v plánu aspon do budoucnu a nebo je to ztracený?

+3/0
24.2.2015 9:34

L14u38k64á50š 35N31o27v69á83k 4726576632983

P+R uprostřed zástavby je nesmysl!

+4/−1
24.2.2015 10:03

J78i37ř66í 31P37r86a70ž20á35k 9510602611882

P+R mělo být na Dlouhé Míli, u silničního okruhu s přestupem na rychlodráhu, tramvaj a původně i metro. Potom metro "uhnuli z konečné na letiště do Motola, kde bude minimální využití. pouze po několik hodin denně a znemožnilo se napojení na letiště. Taxikáři jásali.

+2/0
24.2.2015 10:11

O66t68o46m98a84r 94T18h83o98m45a 2445887306825

od pondělí 2.3. začíná zkušební provoz bez cestujících, tak nezapomeňte na Dejvické vystoupit (nebo se schovat  kdo se chce podívat ;-D)

+18/0
24.2.2015 9:14
Foto

R52o25b66e79r56t 24P93l46o84c68h 4966392231183

No taky mě to napadlo. Budou na Dejvický vyhazovači celej den? Jestli ne, tak šupky dupky nastoupit třeba na Malostranský, pokusit se najít volné sedadlo a dělat jako, že spim. A když mě nevyhoděj, tak si krásně projet novej úsek. Ale jelikož to má jezdit pásmově, tak při mém štěstí zrovna nasednu do soupravy, která bude končit na Dejvický a dál pojede až ta další;-)

0/0
26.2.2015 0:18

I50v42a 28U38r98b73a68n38o12v25á 9354584773141

Ještě  by to chtělo zbourat ty ohavné pomalované boudy na nádraží :-(( nemyslím nádražní budovu)

+1/−1
24.2.2015 9:09
Foto

B69r53o66n85i91s97l50a37v 82G36a93b81r42y52š 2732989241

Jaké boudy?

0/0
24.2.2015 9:24
Foto

M26a96r77t70i89n 93P11i70š90t82o77r55a 8378768406879

Typické zdevastované stoleté nádražní sklady. Jsou tam dva a tvoří dominantu nového autobusového nádraží, které je jinak pěkné. Má jen dvě nevýhody - autobusy na něj nebudou moct vjet, a když už na něj vjedou, nebudou moct vyjet.

0/0
27.2.2015 9:03

T44o67m79a97s 53A71u36g26u52s91t89y55n 6717796861940

pěkný seriál článků. Nešlo by ještě připojit mapky vstupů do stanic?

+5/0
24.2.2015 8:40

O59t50o35m44a61r 16T91h81o76m90a 2895377586535

ty jsem viděl na metroprojektu

0/0
24.2.2015 8:59

T14e80r65e14z11a 63H38a40j43k27o52v15a 5447732514190

Ani dpp nema mapku

0/0
24.2.2015 9:50

L79u45k21á97š 67N42o27v89á61k 4106166722163

http://www.metroprojekt.cz/cz/metro/

0/0
24.2.2015 10:05

Lubos 5719946451350

to je zase koncepcni reseni.. metro ano, parkoviste ne.. nechapu jak tohle muze nekdo schvalit .. ted jeste udelat mytnou branu na Borislavce a pekne platte .. bud za vjezd nebo za pokuty kvuli parkovani .. to zas budou mestacci mit hody ..

+9/0
24.2.2015 8:33

D25a42n46i50e89l 23M81a93r94t21í93n11e44k 9631858474131

Konecne ty stanice odpovidaj aspon trochu dnesni dobe a nepripadate si jako kdyby jste se vratili v case :-)

+1/0
24.2.2015 8:30

R49o80m56a22n 41P16o22l33á86č21e11k 5386349695

Co je na Letnaněch a nebo i Černém mostě starého?

+8/0
24.2.2015 8:59

F20r80a20n97t47i36š75e42k 94S30k83u85p47l31í77k 7662982701192

Výborné je, že tam bude narozdíl od Dejvické zajíždět jen každý druhý vlakRv

+10/−2
24.2.2015 7:55

J30a34n91a 95S54t67e30h15l43í77k89o94v81á 2929820690406

to si dělají srandu ne?

+1/−1
24.2.2015 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.