Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Nádraží Veleslavín. Brána do Prahy s kulatými hodinami

V jeden velký terminál se začátkem dubna promění místo kolem stávajícího vlakového nádraží na Veleslavíně. Nově zde totiž kromě autobusů a tramvají bude ve stejnojmenné stanici zastavovat metro, které uleví přetížené dopravě v Dejvicích. Z místa se tak rázem stane klíčový dopravní uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F58r97a54n13t32i80š30e77k 81S29k45u84p13l12í25k 7962852321662

Na jednu stranu dobře za každou novou stanici, na druhé straně tak zanikne poslední konečná prvního úseku linky, na které stále končí všechny vlaky (a nebude až do zprovoznění prvního úseku déčka)

0/0
24.2.2015 16:45

R57a51d71o43s23l17a64v 17K63l78a88u95d48a 5724898674692

A to je dobře nebo špatně? 8-o Ono je snad logické, že v centru je metro vytíženější než na periferiích.

+2/0
24.2.2015 18:14

M33a92r55t32i30n 56P97i74š35t47o10r54a 8178978936389

Možná je to jen důsledek nynějšího uspořádání. Těžko říct, zda tolik lidí chce do centra. Kdyby třeba tvořilo několik okruhů, nejezdi by do centra skoro nikdo.

0/0
25.2.2015 12:25

E86r97i74k 42D30r20a95g21o59m83i11r64e67c27k39ý 2561813817269

Zajimalo by me co tam ma byt za potraviny. Nikde to neni k dohledani

0/0
24.2.2015 13:55

J55i36n26d16ř95i36c52h 78H63r98a72d40e25c20k20ý 6965909602332

"ententýky dvě hmoždinky

mladý člověk šel z metra

byl v čepici a obutý

a nic se mu nestalo..."

+1/0
24.2.2015 13:28

K58l64á83r72a 67V12o58ž66e90n80í71l19k39o36v97á 8173104333326

Dnes mě při cestě na letiště vlak vyhodí na Dejvické, jedny eskalátory, jedny schody, přes cestu a jsem na zastávce. Od dubna mě vlak vysype na Dejvické, tam si dám pět minut oraz (na Dejvické bude polovina vlaků končit), pak vyjedu jedny eskalátory a pak ještě potáhnu bagaž do jednoho pevného schodiště. Ale vyhnu se několika světelným křižovatkám, které autobus stejně projel v zelené vlně.

Jestli je tohle zlepšení, nechci vidět, jak vypadá zhoršení.

+5/−11
24.2.2015 10:05

L37u69k31á68š 68N18o76v25á16k 4316166682523

šmankote, změna, všichni do krytů!

Chytřejší lidé si rovnou počkají na metro, co pojede až na Veleslavín. Zelená vlna na Evropské již dávno nefunguje. Apod. Metro V.A je stupidita, ale i tak tady nemá cenu diskutovat..

+6/−1
24.2.2015 10:08

N93i20k71o63l58a 14Č46e68c60h 9971919886

To byste toho chtěl moc po slečně, která netrefí na zastávku ani na té Dejvické.

+6/−2
24.2.2015 11:04

L42u13k27á12š 19Š72l67e96h15o30f94e61r 1133989925809

Polovina vlaků bude končit na Petřinách, pásmový provoz bude jen na poslední stanici do Motola...

+1/0
24.2.2015 10:46

L50u84k58á65š 49N85o42v86á45k 4466746282263

není pravda..

+1/0
24.2.2015 10:54

L59u76k71á39š 78Š35l15e58h23o95f57e47r 1713479725259

Je i není :-) Ráno to tak bude, přes den je pak pásmový provoz z Dejvické.

+1/0
24.2.2015 11:00

L59u58k20á64š 27N75o48v35á49k 4566706402663

není, aby byla, nesmí tam být to slovo "jen" ;-)

+1/0
24.2.2015 12:10

R72a97d49o79s55l53a33v 32K34l73a87u31d37a 5884118274772

Ne každý bydlí v Duchdole:-P

+1/0
24.2.2015 11:08

J68i70ř35í 85P25r17a60ž41á10k 9320132391772

Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl nemluví pravdu. Ve Veleslavíně dle původního projektu mělo vzniknout pouze obratiště busů MHD, které se nyní staví. Magistrát nyní plánuje, že na něm v rozporu s dokumentací budou ukončeny i linky ze Středočeského kraje, které měly končit na P+R parkovišti na Dlouhé Míli, kterou Praha ještě ani nezačala stavět. Místní jsou zděšeni a připravují informaci do EU, která znemožní vyčerpání dotace na výstavbu metra z důvodu nedodržení podmínek EIA. Patrový terminál a P+R pro 600 aut byl záměr bývalého vedení magistrátu a městské části. Za 2 roky předpokládali změnu funkce teminálu a P+R. Mělo dojít ke zvýšení budovy o 4 podlaží kanceláří a parkoviště mělo připadnout této administrativní budově. To vše za veřejné finance......

+1/−1
24.2.2015 10:04

L43u28k56á32š 59N96o90v90á29k 4916866352843

přesně tak.

Ale terminál na Dlouhé míli ještě dlooouho nebude (momentálně nedává smysl).

0/0
24.2.2015 10:06

J31i43ř89í 86P47r17a70ž17á11k 9680402851812

Stejně jako nebude prodloužení metra na letiště. Je vidět, že Magistrátu vládli taxikáři.

+3/−1
24.2.2015 10:13

L42u29k24á52š 10N28o93v94á53k 4136806652513

no nebude, Chalupoida je nesmysl :-) Motol bude cca 30let provizorní konečnou, možná nastálo. Jestli se A někdy někam prodlouží, tak přes Řepy na Zličín. Ale to je hodně sci-fi.

+6/0
24.2.2015 10:56

N30i85k56o48l78a 47Č60e40c85h 9271519236

Tak hlavně tzv. chalupoida vznikla v době, kdy ještě ten pan Chalupa tahal kačera.

0/−2
24.2.2015 11:09

R84a94d67o69s42l58a25v 46K76l64a70u76d76a 5904678404892

Přesně tak. Tady je mapka z roku 1987  http://www.praha6ztracitvar.cz/clanky/prodlouzeni-metra-a-opravdu-dobry-projekt

0/0
24.2.2015 11:22

J76i40ř18í 30P95r86a83ž60á62k 9890922341512

Jedna verze z mnoha z doby, kdy na a z letiště jezdila setina lidí. Masová turistika vznikla až ukončením státních monopolů na aerolinky v 90. letech.!

+1/0
24.2.2015 12:05

L55u12k71á38š 25N33o36v34á21k 4536656282733

jistě si všimnete, že trasování je zcela jinak než dnes. Žádný Motol!

+3/0
24.2.2015 12:12

N64i24k78o71l86a 79Č29e50c18h 9851429916

V době vzniku toho plnu byla nemocnice poloviční a stavba hlavních pavilonů se teprve připravovala.

0/0
24.2.2015 12:40

L88u17k82á19š 79N67o32v21á35k 4186686152473

což pořád není argument pro metro, i kdyby byla nemocnice čtyřnásobná!

+5/−1
24.2.2015 14:06

L75u44k14á64š 65N85o52v12á31k 4326686802893

já neřeším kdo tu paskvilní trasu načmáral. Pojmenování se ale vžilo a vřele doproučuju http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida R^

+3/−1
24.2.2015 12:11

J12i23ř15í 10P47r25a39ž45á36k 9250522241412

;-DR^

0/0
25.2.2015 10:33
Foto

M55i73c33h21a44l 25K84u52l10í88č89e66k 6847235385883

A to jsem teď někde z informovaných zdrojů slyšel, že na letiště zatáhnou tramvaj aby ty koleje na Evropské měli vlastně smysl.

0/0
24.2.2015 13:42

J19i16ř35í 70P53r74a12ž49á29k 9600492331102

Tramvaj by měla jet Vlastinou a obsluhovat Dědinu a nově plánované sídliště a letiště (zázemí, catering,...). To prodloužení potřebují, aby nejezdila poloprázdná, když lidé budou jen popojíždět od metra a aby nebyly hodně dlouhé intervaly. Škoda, že Bém ohnul trasu metra do Motola.

+1/0
24.2.2015 13:53

B19o94ž83e75n23a 16K66r90i77v88o25n94a24k49o55v68á 7391381856512

:-)

0/0
17.3.2015 17:06

G30u34s10t22a84v 12S97o31j71k25a 1638443285104

Letišti bych nejvíc prospěla expresní kyvadlová autobusová doprava na Veleslavín, 119 se vleče po zádelích jako sopel. Ale to by neměli kluci od turba takový rito co.

+8/0
24.2.2015 10:02

E79r94i82k 19D10r31a32g73o40m26i20r74e38c35k55ý 2791883327639

119 ma koncit na Veleslavine

0/0
24.2.2015 13:58

M80a79r84t93i70n 90P21i18š45t29o61r35a 8798768246689

"A ostudu rozhodně neudělá."

Nová stanice ne, ale pokud se turista rozhlédne po okolí, ostuda to bude. V širokém okolí železnice je typická pustina.

"Pasažéři, kteří vystoupí z vlaku v zastávce Praha-Veleslavín, budou mít nově možnost projít podchodem"

Doufejme, že to tak někdy bude. Zatím jen ti, co vystoupí na správné straně, ostatní budou čekat u závor na přejezdu.

"Na křižovatce Evropské a Veleslavínské je vstupů celkem pět."

Ale kupodivu chybí v tom kvadrantu, kde je nejvíc paneláků a na tramvajovém ostrůvku směrem do centra - tam se bude čekat na přechodech.

+3/0
24.2.2015 9:51

J60a85k30u38b 64V29o55k92a82t12ý 8194727712744

podchod z vlakové stanice Praha-Veleslavín k metru bude, ale realizovat se bude až s rekonstrukcí tratě a vlakového nádraží, což je investice SŽDC

0/0
25.2.2015 12:18

J90a36n 41K80r46a30l 2930101214276

jsem zvedav kam lidi z kladenska zaparkujou sve os; dale bych byl vdecny kdyby 119 jezdila az na dejvickou....skoda

+1/−6
24.2.2015 9:50

M87a22r85t53i77n 90Z39e97l23e65n94y 2937670929979

Nevybudování P+R vcelku zásadní chyba. Mají to v plánu aspon do budoucnu a nebo je to ztracený?

+3/0
24.2.2015 9:34

L60u33k91á21š 68N80o47v45á69k 4386356932973

P+R uprostřed zástavby je nesmysl!

+4/−1
24.2.2015 10:03

J40i93ř74í 59P74r12a50ž51á43k 9120242911712

P+R mělo být na Dlouhé Míli, u silničního okruhu s přestupem na rychlodráhu, tramvaj a původně i metro. Potom metro "uhnuli z konečné na letiště do Motola, kde bude minimální využití. pouze po několik hodin denně a znemožnilo se napojení na letiště. Taxikáři jásali.

+2/0
24.2.2015 10:11

O20t59o16m78a96r 67T48h82o84m95a 2125887516465

od pondělí 2.3. začíná zkušební provoz bez cestujících, tak nezapomeňte na Dejvické vystoupit (nebo se schovat  kdo se chce podívat ;-D)

+18/0
24.2.2015 9:14

R50o76b26e25r52t 95P41l67o29c90h 4446282641523

No taky mě to napadlo. Budou na Dejvický vyhazovači celej den? Jestli ne, tak šupky dupky nastoupit třeba na Malostranský, pokusit se najít volné sedadlo a dělat jako, že spim. A když mě nevyhoděj, tak si krásně projet novej úsek. Ale jelikož to má jezdit pásmově, tak při mém štěstí zrovna nasednu do soupravy, která bude končit na Dejvický a dál pojede až ta další;-)

0/0
26.2.2015 0:18

I27v31a 76U28r96b70a87n39o89v40á 9664554243541

Ještě  by to chtělo zbourat ty ohavné pomalované boudy na nádraží :-(( nemyslím nádražní budovu)

+1/−1
24.2.2015 9:09

B96r71o70n32i65s98l74a26v 85G71a94b39r52y39š 6245444770

Jaké boudy?

0/0
24.2.2015 9:24

M13a94r36t66i74n 35P69i54š75t62o47r35a 8838848506279

Typické zdevastované stoleté nádražní sklady. Jsou tam dva a tvoří dominantu nového autobusového nádraží, které je jinak pěkné. Má jen dvě nevýhody - autobusy na něj nebudou moct vjet, a když už na něj vjedou, nebudou moct vyjet.

0/0
27.2.2015 9:03

T22o32m29a72s 94A97u52g80u11s44t15y32n 6667276581240

pěkný seriál článků. Nešlo by ještě připojit mapky vstupů do stanic?

+5/0
24.2.2015 8:40

O55t62o63m59a86r 87T31h46o11m77a 2895467376895

ty jsem viděl na metroprojektu

0/0
24.2.2015 8:59

T12e85r53e22z39a 16H94a70j81k14o52v55a 5647392294460

Ani dpp nema mapku

0/0
24.2.2015 9:50

L87u57k13á32š 79N31o30v90á39k 4346116812713

http://www.metroprojekt.cz/cz/metro/

0/0
24.2.2015 10:05

Lubos 5429286771530

to je zase koncepcni reseni.. metro ano, parkoviste ne.. nechapu jak tohle muze nekdo schvalit .. ted jeste udelat mytnou branu na Borislavce a pekne platte .. bud za vjezd nebo za pokuty kvuli parkovani .. to zas budou mestacci mit hody ..

+9/0
24.2.2015 8:33

D87a51n29i84e79l 59M16a40r32t90í26n63e88k 9421428144201

Konecne ty stanice odpovidaj aspon trochu dnesni dobe a nepripadate si jako kdyby jste se vratili v case :-)

+1/0
24.2.2015 8:30

R80o64m62a82n 14P15o22l97á64č94e46k 5126549965

Co je na Letnaněch a nebo i Černém mostě starého?

+8/0
24.2.2015 8:59

F11r67a43n68t61i12š94e50k 70S83k97u11p19l64í17k 7372742721472

Výborné je, že tam bude narozdíl od Dejvické zajíždět jen každý druhý vlakRv

+10/−2
24.2.2015 7:55

J98a61n62a 25S70t83e46h16l85í25k63o69v38á 2769930250956

to si dělají srandu ne?

+1/−1
24.2.2015 8:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.