Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Nádraží Veleslavín. Brána do Prahy s kulatými hodinami

V jeden velký terminál se začátkem dubna promění místo kolem stávajícího vlakového nádraží na Veleslavíně. Nově zde totiž kromě autobusů a tramvají bude ve stejnojmenné stanici zastavovat metro, které uleví přetížené dopravě v Dejvicích. Z místa se tak rázem stane klíčový dopravní uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F85r72a55n66t37i18š45e28k 57S83k57u59p68l94í23k 7652162401412

Na jednu stranu dobře za každou novou stanici, na druhé straně tak zanikne poslední konečná prvního úseku linky, na které stále končí všechny vlaky (a nebude až do zprovoznění prvního úseku déčka)

0/0
24.2.2015 16:45

R87a98d66o15s58l85a66v 82K26l37a62u43d55a 5594258224612

A to je dobře nebo špatně? 8-o Ono je snad logické, že v centru je metro vytíženější než na periferiích.

+2/0
24.2.2015 18:14
Foto

M20a69r56t61i61n 66P58i27š46t76o84r60a 8848598206929

Možná je to jen důsledek nynějšího uspořádání. Těžko říct, zda tolik lidí chce do centra. Kdyby třeba tvořilo několik okruhů, nejezdi by do centra skoro nikdo.

0/0
25.2.2015 12:25

E56r72i34k 80D24r69a10g54o90m18i64r23e37c97k43ý 2551433137959

Zajimalo by me co tam ma byt za potraviny. Nikde to neni k dohledani

0/0
24.2.2015 13:55

J59i78n78d30ř49i49c68h 80H11r15a96d65e26c69k86ý 6815349442962

"ententýky dvě hmoždinky

mladý člověk šel z metra

byl v čepici a obutý

a nic se mu nestalo..."

+1/0
24.2.2015 13:28

K90l19á25r64a 53V96o53ž31e28n12í30l51k57o88v10á 8413234353336

Dnes mě při cestě na letiště vlak vyhodí na Dejvické, jedny eskalátory, jedny schody, přes cestu a jsem na zastávce. Od dubna mě vlak vysype na Dejvické, tam si dám pět minut oraz (na Dejvické bude polovina vlaků končit), pak vyjedu jedny eskalátory a pak ještě potáhnu bagaž do jednoho pevného schodiště. Ale vyhnu se několika světelným křižovatkám, které autobus stejně projel v zelené vlně.

Jestli je tohle zlepšení, nechci vidět, jak vypadá zhoršení.

+5/−11
24.2.2015 10:05

L84u21k42á67š 94N56o35v91á93k 4366546722983

šmankote, změna, všichni do krytů!

Chytřejší lidé si rovnou počkají na metro, co pojede až na Veleslavín. Zelená vlna na Evropské již dávno nefunguje. Apod. Metro V.A je stupidita, ale i tak tady nemá cenu diskutovat..

+6/−1
24.2.2015 10:08

N57i51k92o80l93a 34Č81e76c28h 9301669606

To byste toho chtěl moc po slečně, která netrefí na zastávku ani na té Dejvické.

+6/−2
24.2.2015 11:04

L59u56k17á65š 83Š56l61e58h49o32f63e33r 1243679395609

Polovina vlaků bude končit na Petřinách, pásmový provoz bude jen na poslední stanici do Motola...

+1/0
24.2.2015 10:46

L12u26k75á54š 12N71o98v64á18k 4156166402583

není pravda..

+1/0
24.2.2015 10:54

L15u63k54á81š 18Š47l49e68h17o47f74e94r 1333769935289

Je i není :-) Ráno to tak bude, přes den je pak pásmový provoz z Dejvické.

+1/0
24.2.2015 11:00

L77u22k64á72š 79N59o51v74á63k 4876596912973

není, aby byla, nesmí tam být to slovo "jen" ;-)

+1/0
24.2.2015 12:10

R59a76d25o12s53l84a76v 81K24l76a27u69d53a 5634518794312

Ne každý bydlí v Duchdole:-P

+1/0
24.2.2015 11:08

J35i77ř80í 86P94r49a42ž60á97k 9620872901922

Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl nemluví pravdu. Ve Veleslavíně dle původního projektu mělo vzniknout pouze obratiště busů MHD, které se nyní staví. Magistrát nyní plánuje, že na něm v rozporu s dokumentací budou ukončeny i linky ze Středočeského kraje, které měly končit na P+R parkovišti na Dlouhé Míli, kterou Praha ještě ani nezačala stavět. Místní jsou zděšeni a připravují informaci do EU, která znemožní vyčerpání dotace na výstavbu metra z důvodu nedodržení podmínek EIA. Patrový terminál a P+R pro 600 aut byl záměr bývalého vedení magistrátu a městské části. Za 2 roky předpokládali změnu funkce teminálu a P+R. Mělo dojít ke zvýšení budovy o 4 podlaží kanceláří a parkoviště mělo připadnout této administrativní budově. To vše za veřejné finance......

+1/−1
24.2.2015 10:04

L57u55k50á19š 39N32o71v51á47k 4986216132103

přesně tak.

Ale terminál na Dlouhé míli ještě dlooouho nebude (momentálně nedává smysl).

0/0
24.2.2015 10:06

J93i94ř29í 25P18r70a53ž37á20k 9780142131202

Stejně jako nebude prodloužení metra na letiště. Je vidět, že Magistrátu vládli taxikáři.

+3/−1
24.2.2015 10:13

L43u64k14á89š 96N85o87v66á31k 4766606232413

no nebude, Chalupoida je nesmysl :-) Motol bude cca 30let provizorní konečnou, možná nastálo. Jestli se A někdy někam prodlouží, tak přes Řepy na Zličín. Ale to je hodně sci-fi.

+6/0
24.2.2015 10:56

N79i38k82o36l65a 76Č85e11c54h 9231449896

Tak hlavně tzv. chalupoida vznikla v době, kdy ještě ten pan Chalupa tahal kačera.

0/−2
24.2.2015 11:09

R91a44d62o81s78l50a47v 98K94l67a66u60d50a 5234338464782

Přesně tak. Tady je mapka z roku 1987  http://www.praha6ztracitvar.cz/clanky/prodlouzeni-metra-a-opravdu-dobry-projekt

0/0
24.2.2015 11:22

J27i44ř15í 83P37r42a70ž11á54k 9110272121642

Jedna verze z mnoha z doby, kdy na a z letiště jezdila setina lidí. Masová turistika vznikla až ukončením státních monopolů na aerolinky v 90. letech.!

+1/0
24.2.2015 12:05

L30u29k23á97š 62N32o15v86á79k 4396616272723

jistě si všimnete, že trasování je zcela jinak než dnes. Žádný Motol!

+3/0
24.2.2015 12:12

N22i76k41o22l42a 40Č17e82c19h 9171599616

V době vzniku toho plnu byla nemocnice poloviční a stavba hlavních pavilonů se teprve připravovala.

0/0
24.2.2015 12:40

L59u72k60á37š 76N32o45v43á74k 4476526622873

což pořád není argument pro metro, i kdyby byla nemocnice čtyřnásobná!

+5/−1
24.2.2015 14:06

L89u27k58á97š 87N82o86v21á24k 4646386882223

já neřeším kdo tu paskvilní trasu načmáral. Pojmenování se ale vžilo a vřele doproučuju http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida R^

+3/−1
24.2.2015 12:11

J69i20ř28í 55P22r69a61ž48á88k 9700772201562

;-DR^

0/0
25.2.2015 10:33
Foto

M92i27c52h35a68l 24K53u32l25í81č18e94k 6367305485463

A to jsem teď někde z informovaných zdrojů slyšel, že na letiště zatáhnou tramvaj aby ty koleje na Evropské měli vlastně smysl.

0/0
24.2.2015 13:42

J93i44ř71í 25P17r22a27ž86á62k 9760902231982

Tramvaj by měla jet Vlastinou a obsluhovat Dědinu a nově plánované sídliště a letiště (zázemí, catering,...). To prodloužení potřebují, aby nejezdila poloprázdná, když lidé budou jen popojíždět od metra a aby nebyly hodně dlouhé intervaly. Škoda, že Bém ohnul trasu metra do Motola.

+1/0
24.2.2015 13:53

B28o48ž48e51n93a 64K44r84i55v49o83n65a95k87o11v32á 7281911316242

:-)

0/0
17.3.2015 17:06

G53u53s98t61a12v 43S75o40j89k57a 1768113545134

Letišti bych nejvíc prospěla expresní kyvadlová autobusová doprava na Veleslavín, 119 se vleče po zádelích jako sopel. Ale to by neměli kluci od turba takový rito co.

+8/0
24.2.2015 10:02

E75r42i65k 11D70r84a62g90o53m59i15r28e28c20k93ý 2671693557769

119 ma koncit na Veleslavine

0/0
24.2.2015 13:58
Foto

M68a54r29t85i45n 17P27i34š54t37o77r48a 8398628306549

"A ostudu rozhodně neudělá."

Nová stanice ne, ale pokud se turista rozhlédne po okolí, ostuda to bude. V širokém okolí železnice je typická pustina.

"Pasažéři, kteří vystoupí z vlaku v zastávce Praha-Veleslavín, budou mít nově možnost projít podchodem"

Doufejme, že to tak někdy bude. Zatím jen ti, co vystoupí na správné straně, ostatní budou čekat u závor na přejezdu.

"Na křižovatce Evropské a Veleslavínské je vstupů celkem pět."

Ale kupodivu chybí v tom kvadrantu, kde je nejvíc paneláků a na tramvajovém ostrůvku směrem do centra - tam se bude čekat na přechodech.

+3/0
24.2.2015 9:51

J44a31k57u16b 67V32o98k93a92t43ý 8834327812714

podchod z vlakové stanice Praha-Veleslavín k metru bude, ale realizovat se bude až s rekonstrukcí tratě a vlakového nádraží, což je investice SŽDC

0/0
25.2.2015 12:18

J29a11n 10K41r98a83l 8883965583834

jsem zvedav kam lidi z kladenska zaparkujou sve os; dale bych byl vdecny kdyby 119 jezdila az na dejvickou....skoda

+1/−6
24.2.2015 9:50

M46a40r34t23i15n 29Z52e97l72e74n72y 2207630869549

Nevybudování P+R vcelku zásadní chyba. Mají to v plánu aspon do budoucnu a nebo je to ztracený?

+3/0
24.2.2015 9:34

L68u60k36á52š 61N83o45v62á34k 4356776172393

P+R uprostřed zástavby je nesmysl!

+4/−1
24.2.2015 10:03

J78i40ř57í 85P46r20a75ž42á19k 9930732491452

P+R mělo být na Dlouhé Míli, u silničního okruhu s přestupem na rychlodráhu, tramvaj a původně i metro. Potom metro "uhnuli z konečné na letiště do Motola, kde bude minimální využití. pouze po několik hodin denně a znemožnilo se napojení na letiště. Taxikáři jásali.

+2/0
24.2.2015 10:11

O20t57o18m60a65r 23T54h71o48m56a 2465457736475

od pondělí 2.3. začíná zkušební provoz bez cestujících, tak nezapomeňte na Dejvické vystoupit (nebo se schovat  kdo se chce podívat ;-D)

+18/0
24.2.2015 9:14
Foto

R83o15b98e44r96t 88P73l66o25c88h 4356102861533

No taky mě to napadlo. Budou na Dejvický vyhazovači celej den? Jestli ne, tak šupky dupky nastoupit třeba na Malostranský, pokusit se najít volné sedadlo a dělat jako, že spim. A když mě nevyhoděj, tak si krásně projet novej úsek. Ale jelikož to má jezdit pásmově, tak při mém štěstí zrovna nasednu do soupravy, která bude končit na Dejvický a dál pojede až ta další;-)

0/0
26.2.2015 0:18

I44v73a 86U85r17b50a36n36o12v68á 9214324443901

Ještě  by to chtělo zbourat ty ohavné pomalované boudy na nádraží :-(( nemyslím nádražní budovu)

+1/−1
24.2.2015 9:09
Foto

B31r93o22n22i98s36l69a43v 73G95a83b74r78y94š 2672829591

Jaké boudy?

0/0
24.2.2015 9:24
Foto

M77a69r20t96i61n 69P38i93š46t21o80r46a 8868228626979

Typické zdevastované stoleté nádražní sklady. Jsou tam dva a tvoří dominantu nového autobusového nádraží, které je jinak pěkné. Má jen dvě nevýhody - autobusy na něj nebudou moct vjet, a když už na něj vjedou, nebudou moct vyjet.

0/0
27.2.2015 9:03

T52o71m13a75s 36A72u26g20u69s77t12y21n 6387556671520

pěkný seriál článků. Nešlo by ještě připojit mapky vstupů do stanic?

+5/0
24.2.2015 8:40

O51t89o51m22a47r 39T60h64o27m74a 2865547336565

ty jsem viděl na metroprojektu

0/0
24.2.2015 8:59

T61e43r85e32z16a 90H90a56j86k60o59v49a 5297582584100

Ani dpp nema mapku

0/0
24.2.2015 9:50

L48u77k68á39š 55N45o10v24á67k 4906166842113

http://www.metroprojekt.cz/cz/metro/

0/0
24.2.2015 10:05

Lubos 5499276921630

to je zase koncepcni reseni.. metro ano, parkoviste ne.. nechapu jak tohle muze nekdo schvalit .. ted jeste udelat mytnou branu na Borislavce a pekne platte .. bud za vjezd nebo za pokuty kvuli parkovani .. to zas budou mestacci mit hody ..

+9/0
24.2.2015 8:33

D18a43n26i87e31l 63M76a95r64t39í91n71e27k 9801118644781

Konecne ty stanice odpovidaj aspon trochu dnesni dobe a nepripadate si jako kdyby jste se vratili v case :-)

+1/0
24.2.2015 8:30

R95o28m25a77n 21P61o28l27á40č10e16k 5896169685

Co je na Letnaněch a nebo i Černém mostě starého?

+8/0
24.2.2015 8:59

F67r95a40n85t41i70š78e83k 11S71k74u26p52l37í96k 7862892511162

Výborné je, že tam bude narozdíl od Dejvické zajíždět jen každý druhý vlakRv

+10/−2
24.2.2015 7:55

J14a31n12a 25S51t56e24h98l56í31k57o85v88á 2949700950416

to si dělají srandu ne?

+1/−1
24.2.2015 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.