Diskuze

CESTA NOVÝM METREM: Nemocnice Motol. Stanice s vestibulem pod nástupištěm

Nemocnice Motol je ze čtyř nových stanic metra jedinou hloubenou a nikoliv raženou. Navíc jako jediná stanice pražského metra bude mít vestibul pod úrovní nástupiště. Důvodem je její poloha ve svahu a propojení s motolskou nemocnicí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jako nejlepší vtip mi přijde toto: "

Na nástupiště tak vede cesta přímo z ulice a cestující nemusí zdolávat žádné překážky.

Ti, kteří se budou chtít dostat do motolské nemocnice, budou muset po eskalátorech.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

"

Tahle stanice je postavená hlavně pro přístup do nemocnice, takže nechápu, proč nebyly koleje(nebo alespoň ta, po které se přijíždí) položeny ještě o pár metrů níž, aby pacienti mohli pokračovat ve stejné úrovni..

0 0
možnosti
KD

K79a89r77e48l 43D89r74d41a

27. 2. 2015 14:57

Většina simulujících pacientů zvolí bezbariérový povrchový přístup. Po sražení autem budou lifrováni na příhodný motolský hřbitov na stejné stanici metra. Což pomůže výrazně snížit náklady českého zdravotnictví. ;-D

  Není to o tom, že to fakticky nejde? Nelze postavit nástupiště, aby se z obou směrů dalo odejít v jedné úrovni bezbariérově. Vždy je třeba nějak přejít koleje. Tady přikládám starší návrh Motola, koleje níž a vstup do nemocnice o patro výš. 

  To současné řešení je na nic. Neb většina lidí přijede od Dejvic a bezbariérový výstup nevyužijí či naopak budou muset přes dvoje schody. Takže jen ten, co přijede autobusem a vrhne se pod kola aut, bude moc vítězoslavně vstoupit do metra bezbariérově. Ale počítám, že pro takové "chytráky" tady bude šikana a podchod se schody. Ono to nástupiště v úrovni s chodníkem je tady fakticky o ničem. Rv;-D

http://www.aviation-fan-club.com/metro.htm

0 0
možnosti
KD

K45a58r49e67l 69D23r60d40a

27. 2. 2015 12:27

Příspěvek k potřebě stanice metra Terminál 2. ;-D Tady jsou přílety na Ruzyni. (Když kliknete na Filtruj, vypíše to celý den. Bacha, některé lety jsou i s mezipřistáním takže jsou uvedeny dvakrát.)

  Co alespoň posílit 119 podle příletů (i odletů)? Přijde mi, že počet spojů neodpovídá počtu odbavených letadel v čase. Čistě opticky, sedá toho tady tolik, že by se podle mě metro využilo jedna radost.

  Od oka počítám dnešek - sedá 370 letadel po 110-150 cestujících je 40-55 tis. lidí, co potřebují do centra. Provoz letiště se kryje s provozem metra. Moc nočních spojů není. V sobotu žádný. Ve všední dny tak 4. (Jiné to bude o letních dovolených.)

  Linka 119 projede v jednom směru za den tak 140x. Při kloubovém autobusu s namačkanými 160 lidmi na palubě je to kapacita tak 22 tis. lidí za den. Ale helemese! Dalších 25 tis. lidí jede taxíky, auty nebo přiletěli navštívit Butovice? ;-D

  S ohledem na to, že je letiště primární byznys České republiky a ČSA krachují, je to zajisté správné prozíravé rozhodnutí, metro na letiště zbytečně netahat. Rv;-D

http://www.prg.aero/cs/informace-o-letech/prilety-a-odlety/prilety/

1 2
možnosti

Linka 119 neni jedina, ktera na letiste jezdi. A ty vase pocty letadel? Skoda mluvit, nesmysl za nesmyslem...

0 0
možnosti

určitě se pletete v otázce zbytečných zdvojených systémů. Na začátku výstavby metra se rušily tramvajové trasy, které nahrazovalo metro. Dneska by dopravní podnik některé obnovil, ale bohužel to tak snadno nejde.

0 0
možnosti
LN

lidi zodpovědný za trasování tohoto úseku metra by měli viset! ;-O

0 2
možnosti

to je opravdu kvalitní názor. Trasovali to projektanti. Ty rozhodně pověsit. Ale podle přání investora. Zástupce investora by jste pověsil taky? A co zastupitele, kteří jsou odpovědní za Dopravní podnik (investor), ty by jste taky pověsil? A co voliči, kteří je volili? Ty jsou taky za to zodpovědní. No to by pak Praha asi nepotřebovala metro.

2 1
možnosti
JP

Podél Evropské metro nepřinese žádnou výhodu. Prodlouží se interval tramvají pro popojetí od sanice k bydlišti. Takže nyní za 18, nově za 20-2.

Dopravní podnik bude mít o hodně vyšší provozní náklady na provoz a údržbu paralelních, zbytečně zdvojených systémů.

1 1
možnosti
LN

podél Evropské celkem jo....jinak ne ;-)

0 0
možnosti
RC

Několik "drobných" oprav: Cesta z Můstku zabere 15 minut - loterie, každé druhé metro bude končit buď na Dejvické, nebo alespoň Petřinách - takže do Motola připočtěte mimo špičku + 10 minut.

Jo, a vozíčkáři musí mít v povinné výbavě stan a zásoby jídla. Jinak je totiž boční nástupiště při poruše výtahu v Motole uvěznínepřipravené! Nelze se dostat do soupravy v opačném směru a protože jde o konečnou, nesmí se ani nastoupit do té stávající - do obratiště je provoz cestujících ZAKÁZÁN.

OT: Nejvíc se ale těším na armádu naštvaných cestujících na letiště, až je metro vyhodí na Dejvické, zatímco 119 pojede až z Veleslavína...;-€

4 6
možnosti
JS

ano, to posunutí 119 je „geniální“

1 4
možnosti
Foto

„Museli jsme na něj dodatečně umístit takzvané světlolamy. Slunce by totiž mohlo oslňovat strojvedoucí, kteří přijíždějí se soupravami z temného tunelu,”

Projektant asi několik let nevylezl z ateliéru od počítače a zapomněl na každodenní přírodní úkazy. :-P

3 0
možnosti
RH

Včera jsem jel kolem a to sluníčko se odráží od skleněné střechy a velmi oslňuje řidiče na silnici...

1 0
možnosti
JP

Radní pro dopravu se základním vzděláním a primátor psychiatr rozhodli nejhloupěji jak mohli. Stanice bude využita pouze cca 7 hodin denně, jinak bude prázdná. Původní návrh na letiště by obsloužil Dědinu i nové sídliště u Hvězdy pro 15000 lidí i letiště,  odkud se jezdí celý den.

Trasa V.A. je navržena dle studie, kterou doporučuji přečíst:

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida

9 1
možnosti
MT

Jo, Chalupoida je klasika. :-) Jak píšu jinde, měli raději už dávno začít stavět Déčko a na letiště dořešit ten vlak a ne 20 let nedělat nic... Ale teď už to asi nezměníme.

Na druhou stranu na těch 7 hodin denně jste přišel jak? Jako podle ordinačních hodin některých ambulancí? Nezapomínejte, že do Motola jezdí také tisíce zaměstnanců. Někteří na sedmou ráno, někteří na půl osmou, někteří na osmou. Odpoledne či večer pak zase jezdí z práce - a určitě to není tak, že po čtvrté hodině už z Motola nikdo nejezdí. Pak je v Motole také spousta hospitalizovaných lidí, za kterými jezdí rodina na návštěvu - obvykle odpoledne nebo také večer. Takže 7 hodin denně je blbost...

Jako ano, k plnému využití kapacity to bude mít hodně daleko, ale pořád asi do Motola bude jezdit víc lidí, než třeba na Depo Hostivař. :-) A tím spíš, když tam ještě bude přestup z linek 174, 179 a 180...

5 0
možnosti
VM

Kdyby se tenkrát vědělo že nepovede na letiště nikdy by nebylo.Úplně zbytečně vyhozený peníze.Bude vozit vzduch protože tam bydlí minimum lidí a ještě tam po trase metra pro jistotu na celý Evropský vybudovali novou tram trať.Co třeba Krč Modřany aj kde bydlí stokrát víc lidí..

3 4
možnosti
MT

Souhlasím s Vámi, že Déčko by bylo potřebnější. A ano, Petřiny a Červený vrch nejsou zrovna "hustá" sídliště...

Ale když už se to postavilo - 100x méně lidí to zase nebude. V Motole sice tolik lidí nebydlí, ale jezdí tam několik tisíc lidí do zaměstnání a násobně víc lidí jako pacientů na různá vyšetření. Také spousta návštěv za hospitalizovanými pacienty.

2 1
možnosti
LH

To, že na letiště nevede a nepovede metro je největší debilita pražských politiků a ostuda ČR.

3 7
možnosti
MT

Dříve jsem si to myslel také, ale dnes už si to nemyslím. Víte jakou přepravní poptváku je schopné vygenerovat letiště? A víte, kolik lidí je schopné přepravit takové metro?

Tím, že se rozhodli to metro stavět do Motola myslím možnost pokračovat dál na letiště celkem úspěšně "zařízli". Najděte si když tak termín "chalupoida".

Byť mi zrovna tohle prodloužení metra docela dost pomůže, když se na to podívám objektivně, měli raději dřív začít stavět metro D. Pomohlo by to více lidem a zároveň odlehčilo již tak přetížené trase C.

Letiště si určitě lepší spojení s centrem zaslouží, DPP není schopen na linku 119 pořídit třeba ani autobusy, do kterých by se dalo lépe naskládat víc kufrů, jako to často vídám jinde po Evropě. Ale vlak (a vyhnul bych se označování "rychlodráha") by byla určitě dostatečná - a nejen to, člověk by se do centra dostal i rychleji, než kdyby "vymetal" všechny zastávky co 1-2 kilometry... A také by se tím dala elegantně řešit doprava Praha-Kolín. Takže byť mi naše "prostě primátorka" není nijak zvlášť sympatická, zrovna v tomhle bodu bych s ní souhlasil...

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci

21. března 2024,  aktualizováno  11:20

S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sparta zlomila Liberec a je v semifinále, Pardubice se postupu přiblížily

20. března 2024  16:40,  aktualizováno  22:55

Hokejisté Sparty jsou prvním semifinalistou letošního play off extraligy. Pražané ve čtvrtém zápase...

Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala

28. března 2024  22:13

Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19,  aktualizováno  20:08

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...

Vytížení proti odpočatým. Sparta čelí v semifinále Třinci, Pardubice čeká Litvínov

28. března 2024  19:37

Dva nejlepší celky základní části hokejové extraligy si dopřály pauzu na přípravu a od víkendu už...

Lakatoš bude hostovat v Boleslavi. Bruslaři s ním počítají na dva roky

28. března 2024  17:26

Dominik Lakatoš bude v nadcházejících dvou sezonách hostovat z hokejových Vítkovic v Mladé...