Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Nemocnice Motol. Stanice s vestibulem pod nástupištěm

Nemocnice Motol je ze čtyř nových stanic metra jedinou hloubenou a nikoliv raženou. Navíc jako jediná stanice pražského metra bude mít vestibul pod úrovní nástupiště. Důvodem je její poloha ve svahu a propojení s motolskou nemocnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a63v20e64l 81S12t94e57r57b41a 8836226435447

Jako nejlepší vtip mi přijde toto: "

Na nástupiště tak vede cesta přímo z ulice a cestující nemusí zdolávat žádné překážky.

Ti, kteří se budou chtít dostat do motolské nemocnice, budou muset po eskalátorech.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

"

Tahle stanice je postavená hlavně pro přístup do nemocnice, takže nechápu, proč nebyly koleje(nebo alespoň ta, po které se přijíždí) položeny ještě o pár metrů níž, aby pacienti mohli pokračovat ve stejné úrovni..

0/0
27.2.2015 14:07

K15a41r19e71l 80D94r15d40a 6723695547539

Většina simulujících pacientů zvolí bezbariérový povrchový přístup. Po sražení autem budou lifrováni na příhodný motolský hřbitov na stejné stanici metra. Což pomůže výrazně snížit náklady českého zdravotnictví. ;-D

  Není to o tom, že to fakticky nejde? Nelze postavit nástupiště, aby se z obou směrů dalo odejít v jedné úrovni bezbariérově. Vždy je třeba nějak přejít koleje. Tady přikládám starší návrh Motola, koleje níž a vstup do nemocnice o patro výš. 

  To současné řešení je na nic. Neb většina lidí přijede od Dejvic a bezbariérový výstup nevyužijí či naopak budou muset přes dvoje schody. Takže jen ten, co přijede autobusem a vrhne se pod kola aut, bude moc vítězoslavně vstoupit do metra bezbariérově. Ale počítám, že pro takové "chytráky" tady bude šikana a podchod se schody. Ono to nástupiště v úrovni s chodníkem je tady fakticky o ničem. Rv;-D

http://www.aviation-fan-club.com/metro.htm

0/0
27.2.2015 14:57

M85a83r66t60i42n 55P67i98š42t86o59r30a 8608328756299

"Nelze postavit nástupiště, aby se z obou směrů dalo odejít v jedné úrovni bezbariérově."

Na konečné to teoreticky možné je. Masarykovo nádraží je příkladem.

+1/0
27.2.2015 18:12

K92a16r69e92l 68D23r83d25a 6813735657619

Ehm, Masarykovo nádraží je komplet bariérové, neb jsou téměř všude do ulice schody. ;-D Ale dobrý pokus.

  (Vyjet se dá bočním vchodem k metru na bezbariérové zastávky tramvají. Metro je zde bariérové. Nejbližší metro pro vozíčkáře je Florenc nebo Hlavní nádraží.)

  Takovéto řešení v Motole by znamenalo, že se metro neprodlouží.

  V Motole při poruše výtahu hrozí, že vozíčkář bude muset do obratiště, aby se mohl dostat do nemocnice či metrem zpět do centra. Přitom v obchoďácích dávají vozíčkáři, i přes patřičné zákazy, šikmé pojízdné chodníky. Škoda, že se nedávají v metru místo eskalátorů. Tady by se to hodilo. A i když chodník zastaví, je to pořád šikmá plošina, která se dá bezbariérově projet. ;-)

0/0
2.3.2015 10:25

M68a77r92e65k 21T94u28r37n96o24v85e26c 7225102570546

Ale to víte že by to šlo udělat i úplně bez schodů z obou směrů...

Napadají mě hned dvě možnosti: Buď by kolej u nástupiště byla jen jedna - přijelo by na ní metro a lidé by vystoupili směrem k nemocnici. A jiní by zase nastoupili - a metro by pak zase odjelo tam, odkud přijelo (do tunelu). Ale tohle není zrovna ideální řešení.

Ale teoreticky by také mohli postavit něco jako je na Rajské zahradě - koleje tam jsou nad sebou - z obou nástupišť se jde "do stejného směru" - jsou sice v různých výškách, ale to se dá vyřešit buď delší rampou (kterou zvládnou i vozíčkáři) nebo prostě využít terén - stanice je v docela prudkém svahu. Takže jedno nástupiště by bylo třeba přesně v úrovni přízemí nemocnice a druhé sice výš, ale jelo/šlo by se z něj dolů na úroveň toho přízemí po velmi mírně klesající rampě...

Dost ale s teoretizováním. Já myslím, že je to nakonec ještě vyřešené docela dobře. Pokud si dobře pamatuji ty vizualizace a co jsem viděl při dni otevřených dveří, tak na obě nástupiště se dá dostat jak eskalátorem (to spoustě hůř pohyblivých lidí už tak dost pomůže - že nemusí šplhat do schodů), tak výtahem (vozíčkáři, kočárky). A pro takové extrémní případy, kterým dělá problém použití eskalátoru (prostě se bojí - a takové taky znám) a zároveň nemůžou do výtahu (protože klaustrofobie) - je tu i cesta po povrchu a přes přechod - aspoň na stranu odjezdovou. U té příjezdové je to myslím tak, že si můžou slézt pár klasických schodů (ne eskalátor) - ale to si nejsem úplně jistý, jestli se jim tam kromě eskalátorů klasické schody ještě vlezly. Ono zrovna v téhle stanici toho prostoru a obecně těch hluchých míst zase tolik není...

0/0
27.2.2015 18:28

M20i57r49o14s74l21a34v 12Z75i84k39m11u68n84d 7869763924973

Na ja, ale původně se počítalo s tím, že stanice bude je průjezdná a bude se jezdit na Letiště ... což ostatně není v časovém horizontu několika (desítek) let vyloučeno ...

To co popisujete je na (neskutečně pitomé) stanici Depo Hostivař. Vaše řešení vylučuje teoreticky možný interval 90 vteřin ...

+1/0
28.2.2015 15:15

K30a48r31e48l 34D42r93d78a 6153175897579

Jen řeším, že to nástupiště s úrovní chodníky využijí dobře vlastně jen cestující autobusu, co přijedou ve směru z Petřin a hodlají jet metrem na Petřiny. ;-D (Ti co přijedou od Motola, by měli užít podchod a eskalátor.) Což mi přijde takové podivné.

  Ale kecám, koukám na autobusy. Zastavují tady autobusy z Nemocnice na Homolce, z Břevnova a Petřin. Tito cestující tedy budou mít bezbariérové metro. ;-D

0/0
2.3.2015 10:39

K91a21r68e72l 66D42r69d89a 6493445757279

Příspěvek k potřebě stanice metra Terminál 2. ;-D Tady jsou přílety na Ruzyni. (Když kliknete na Filtruj, vypíše to celý den. Bacha, některé lety jsou i s mezipřistáním takže jsou uvedeny dvakrát.)

  Co alespoň posílit 119 podle příletů (i odletů)? Přijde mi, že počet spojů neodpovídá počtu odbavených letadel v čase. Čistě opticky, sedá toho tady tolik, že by se podle mě metro využilo jedna radost.

  Od oka počítám dnešek - sedá 370 letadel po 110-150 cestujících je 40-55 tis. lidí, co potřebují do centra. Provoz letiště se kryje s provozem metra. Moc nočních spojů není. V sobotu žádný. Ve všední dny tak 4. (Jiné to bude o letních dovolených.)

  Linka 119 projede v jednom směru za den tak 140x. Při kloubovém autobusu s namačkanými 160 lidmi na palubě je to kapacita tak 22 tis. lidí za den. Ale helemese! Dalších 25 tis. lidí jede taxíky, auty nebo přiletěli navštívit Butovice? ;-D

  S ohledem na to, že je letiště primární byznys České republiky a ČSA krachují, je to zajisté správné prozíravé rozhodnutí, metro na letiště zbytečně netahat. Rv;-D

http://www.prg.aero/cs/informace-o-letech/prilety-a-odlety/prilety/

+1/−2
27.2.2015 12:27

L79u80k92á58š 52Š19l46e91h28o90f61e36r 1153849255549

Linka 119 neni jedina, ktera na letiste jezdi. A ty vase pocty letadel? Skoda mluvit, nesmysl za nesmyslem...

0/0
27.2.2015 13:11

K34a69r14e44l 54D83r73d70a 6383115527269

V čem se pletu? Beru to podle příletů. Nejsou v tom odlety a cargo. Odletů je dnes cca 340. Tedy cca 50 tis. lidí odlétá dnes z Prahy. 

  Ty počty letadel jsou snad někde řádově jinde? A kde? (Co dát odkaz?)

Pro kontrolu. Ruzyně odbaví 11-12 mil. cestujících a 130-150 tis. letů za rok. Tj. 33 tis. lidí denně a 360-410 letů denně. Patrně je to rozdílné podle krátkodobých i dlouhodobých špiček. Proto má asi pátek 700 letů. Nevím. Ta dnešní čísla se statistikou skutečně moc nekorespondují.

  Je tady navíc cca 17 tis. zaměstnanců, co musí jezdit do práce a z práce. Ta 119 má kapacitu, aby pobrala tak ty zaměstnance.

0/0
27.2.2015 13:36

L86u53k62á54š 30Š50l67e41h82o51f69e68r 1253709655399

Co takhle podívat se na oficiální informace letiště? "Průměrně Letiště Václava Havla Praha v roce 2014 odbavilo  30 548 pasažérů a 344 vzletů a přistání denně." To znamená 15000 přilétajících, 15000 odlétajících. A to se do vámi udávané kapacity 22000 lidí denně jen pro linku 119 vejde celkem snadno (navíc jsou tu další linky + expres bus). 

A úplně nejlepší by bylo, kdybyste si někdy zkusil na letiště zajet - autobusy jsou neustále téměř prázdné, jak na letiště tak z něj ;-)

+1/−1
27.2.2015 15:52

K84a63r87e50l 86D44r30d45a 6103305437169

Problém jste stále nevysvětlil. Rv

  Jsou to průměrné údaje. Počítám, že všední den je jiný než víkend. Takže ta 119 ve špičkách zcela jistě nestačí. K tomu jste záměrně vypustil, že maximem bylo 47580 odbavených cestujících za den. Plus doprovod a zaměstnanci. Tak jako tak půjde o solidně vytíženou stanici metra.

  Opět koukám na ty přílety. Aby bylo konečně jasno, byl by tady potřeba někdo od leteckého provozu, co to umí vysvětlit. Jak může sednout na minutu stejně ze stejné destinace 6 letadel různých společností? Patrně jde o sdružené lety. Tedy, přistálo jedno jediné letadlo, 100-150 cestujících, ale let prodává 6 společností pod svým označením. Takže je třeba projít letový řád a přepočítat počty letů a cestujících ne podle řádek, ale podle časů a destinací. Pak ta čísla sedět budou. (Jak může 8 vyhlášených společností sdílet 1 let? Jak určí cestující v jakém letadle a s kým vlastně poletí? Ale bude to o celkové poptávce.)

  Takže, je třeba mé propočty opravit a počty snížit. Dostaneme se patrně k tomu průměru, co uvádíte, spíš níže, protože jsme mimo sezónu. No sláva.

0/0
27.2.2015 16:46

L20u64k56á10š 91Š59l47e64h45o40f84e47r 1533419135649

Pochopitelně že 6 letadel najednou nepřistane, navíc vaše představa o 100-150 cestujících na jedno letadlo je taky úsměvná, hlavní aerolinky na pražském letišti - ČSA - létají velkou část svých letů malými vrtulovými letadly s kapacitou 40 a 70 lidí ;-)

+1/0
27.2.2015 18:21

J10o87s72e87f 53M87i16k50u60l64í80k 8654187626

pár lidí tam jede, ale např. 100 jede skoro 20 minut na Zličín a po dálnici jede jak posr.aný. 119 jezdila hodně plná

0/0
2.3.2015 14:08

C33h86r44i57s75t35i51a76n 18M76o16r29g97e98n26s43t18e83r79n 5295566376424

Letiste nedele odpoledne: Dock A jedno letadlo, Dock B jedno letadlo, Dock C a D tri letadla. Ze by bylo nutne metro na letiste...nejsem si jisty. Prijemne by to jiste bylo.

+2/0
27.2.2015 13:12

M88a27r13e24k 95T44u20r92n39o11v21e53c 7505882770166

Ten počet kolem 50 tisíc lidí ten jste asi dopočítal správně, ten jsem někde také četl. Ale pak vezměte v potaz, že metro má kapacitu 20 tisíc lidí za hodinu. Takže je to trochu nepoměr...

Navíc jak píšou ostatní, není to jen 119. Docela kapacitní spoj z letiště je také linka 100. S tou linkou 179 je to sporné - ta se na ty Butovice docela dost courá, pokud někdo potřebuje na metro B, je lepší jet tou stovkou. A když třeba chcete někam na Černý Most (nebo kdekoliv dál po trase B), tak to s tím autobusem číslo 100 vyjde časově skoro nastejno jako teď 119 na Dejvickou a pak s přestupem na Můstku.

+2/0
27.2.2015 13:36

K61a87r91e20l 65D67r54d88a 6893165517809

Dopočítal jsem se dnes celkem 100 tis. cestujících (tam a zpět 50 tis.) a 17 tis. zaměstnanců, což je 34 tis. lidí (tam a zpět). K tomu bych přidal doprovod, co se jen ukáže na letišti a jede zpět do centra... 150 tis. lidí za den?

  K tomu mě tady utloukají průzkumem z 12.11. (středa) roku 2008, kde se od 5:30 do 21:00. k té hrůze, otočilo na Pavláku 120 tis. lidí, na Andělu 101 tis. a na Dejvické (s letištěm) 118 tis. lidí. (2008 byl přitom rekordní i na letišti.)

  Ono to nyní vychází, že by Ruzyně mohla patřit k nejvytíženějším stanicím metra. To by měl být pádný důvod pro Ačko na Ruzyni.

  Ostatní doprava? 100 a 179 mají intervaly 2-4x do hodiny. Děs. Navíc cesta do centra je přes Zličín o ničem. AE jezdí 2x do hodiny a je to drahé.

  Ale jak ta koukám, proč se asi zařízlo metro na Ruzyň? Proč to Krnáčová hájí? Proč to prosadil ministr Ťok, co je chválen Jančurou ze spolku proti korupci? Protože má Jančura Ruzyň obšancovanou a poskytuje sem za výhodný peníz komplexní dopravu pro venkovany z celého Česka RegioJetem a Studen Agency.

  Aneb metro by bylo jen pro egoistické Pražáky. Cizince by tahalo leda do centra Prahy. Zatímco venkovan z Brna chce vidět cizince ve vlaku a táhnout ho třeba do Brna. Obávám se, že i o tom je diskuse o metru na Ruzyni. Je třeba zaříznout Prahu ve prospěch venkova. ;-D

0/0
27.2.2015 14:37

L11u46k60á34š 90Š96l26e53h60o39f16e65r 1253479155189

Vy fakt neumíte počítat ;-D;-D;-D

+1/−1
27.2.2015 15:53

M54i58c36h65a12l 32Ř91e37z46n71í73č44e38k 1221178547630

určitě se pletete v otázce zbytečných zdvojených systémů. Na začátku výstavby metra se rušily tramvajové trasy, které nahrazovalo metro. Dneska by dopravní podnik některé obnovil, ale bohužel to tak snadno nejde.

0/0
27.2.2015 12:04

L19u56k78á75š 30N55o33v45á26k 4766546312763

lidi zodpovědný za trasování tohoto úseku metra by měli viset! ;-O

0/−2
27.2.2015 10:55

M72i60c59h10a39l 63Ř50e48z58n18í18č24e62k 1261628877400

to je opravdu kvalitní názor. Trasovali to projektanti. Ty rozhodně pověsit. Ale podle přání investora. Zástupce investora by jste pověsil taky? A co zastupitele, kteří jsou odpovědní za Dopravní podnik (investor), ty by jste taky pověsil? A co voliči, kteří je volili? Ty jsou taky za to zodpovědní. No to by pak Praha asi nepotřebovala metro.

+2/−1
27.2.2015 11:42

M53a83r51e55k 67T68u38r86n97o35v90e48c 7355762690606

No jestli myslíte našeho olympiádofila a experta na závislosti, tak on asi docela často někde na nějaké skále visí...

0/0
27.2.2015 13:37

J73i21ř24í 44P98r58a65ž15á15k 9110472631232

Podél Evropské metro nepřinese žádnou výhodu. Prodlouží se interval tramvají pro popojetí od sanice k bydlišti. Takže nyní za 18, nově za 20-2.

Dopravní podnik bude mít o hodně vyšší provozní náklady na provoz a údržbu paralelních, zbytečně zdvojených systémů.

+1/−1
27.2.2015 10:17

L13u92k44á14š 72N91o12v75á18k 4136326712113

podél Evropské celkem jo....jinak ne ;-)

0/0
27.2.2015 10:56

E13v72ž12e23n 80P47o57l50á51k 3128288881813

Takže ty každodenní ranní masakry na Dejvické jsou podle vás v pořádku. Nejvytíženější stanice vůbec, desítky autobusových linek a tramvaje narvané k prasknutí.

+1/0
27.2.2015 19:46

J86i78ř46í 54P30r14a24ž83á14k 9890852751422

Zdržení  se přesune na stanice tramvají a busů, kde se prodlouží intervaly. Problém je v tom, že z Petřin mohli pasažéři jezdit tramvají na Hradčanskou, místo popojet jen na metro Petřiny, dtto Bořislavka,  a z Motola bude provoz nepatrný. Smysl měla obsluha Dědiny+ nového sídliště +letiště metrem. Veleslavín bude mít smysl až po modernizaci železnice z Kladna. 

Že by Dejvická byla nejvytíženější silně pochybuji. Co I.P.Pavlova, Muzeum,....?

+1/−1
27.2.2015 20:03

E73v93ž52e69n 87P51o42l94á84k 3638908331623

Jo tak panáček pochybuje a ani se neobtěžuje si zjistit fakta. Dejvická se střídá o první místo s I. P. Pavlovou, ale když někdo odmítá jakoukoli argumentaci, škoda mluvit.

+1/0
27.2.2015 20:29

J89i23ř70í 10P74r55a31ž84á22k 9650312871982

Jezdím na Dejvické denně, už od zprovoznění trasy A, ale nějaký vlký nával jsem nezažil. Mluvím o Praze-Dejvické.

0/−1
27.2.2015 20:36

E17v87ž96e22n 85P35o79l17á53k 3158808621593

https://www.google.cz/search?redir_esc=&client=ms-android-samsung&hl=cs-CZ&safe=images&oe=utf-8&q=Dejvick%C3%A1%20nejvytizenejsi%20stanice&source=android-browser-type&qsubts=1425065879777 stačí? Já zas nemluvím o železniční stanici Praha Dejvice.

+1/0
27.2.2015 20:41

J85i92ř95í 32P86r22a90ž39á89k 9530822391432

Takže pouze ubyde nával po výstupu z tramvaje a zácpa na schodech k vestibulu. Jinak mě množství lidí nevadilo.

0/−1
27.2.2015 20:49

R64e89n30é 18C71v63r69k80a63l 9446829986376

Několik "drobných" oprav: Cesta z Můstku zabere 15 minut - loterie, každé druhé metro bude končit buď na Dejvické, nebo alespoň Petřinách - takže do Motola připočtěte mimo špičku + 10 minut.

Jo, a vozíčkáři musí mít v povinné výbavě stan a zásoby jídla. Jinak je totiž boční nástupiště při poruše výtahu v Motole uvěznínepřipravené! Nelze se dostat do soupravy v opačném směru a protože jde o konečnou, nesmí se ani nastoupit do té stávající - do obratiště je provoz cestujících ZAKÁZÁN.

OT: Nejvíc se ale těším na armádu naštvaných cestujících na letiště, až je metro vyhodí na Dejvické, zatímco 119 pojede až z Veleslavína...;-€

+4/−6
27.2.2015 9:26

J21a26n18a 83S42t18e49h88l62í34k61o35v52á 2399570180636

ano, to posunutí 119 je „geniální“

+1/−4
27.2.2015 9:29

K14l67á78r31a 45V59o98ž80e50n20í81l95k50o20v96á 8943754953826

Není problém udělat cedule v metru, že na letiště se jede z Veleslavína. Z nejhoršího si cestující popojedou. Horší problém je absence eskalátorů na Veleslavíně, kdy armáda naštvaných cestujích potáhne kufry přes pevné schodiště.

+1/0
27.2.2015 9:48

E55v57ž44e42n 49P80o39l37á93k 3648428161613

Na Dejvické taky nejsou všude eskalátory..

0/0
27.2.2015 19:51

H27e58ř76m14a76n 91H60e27r37y43n32k 3362531480523

Na Černém Mostě jezdí vozíčkáři přes obrat se souhlasem strojvedoucího poměrně často.Taky tam občas nefunguje výtah.

+5/0
27.2.2015 9:50

N36i66k58o56l56a 11Č60e28c70h 9271979906

Mimo špičku při pásmovém povozu bude rozdíl intervalu mezi úsekem Skalka-Dejvická a úsekem Dejvická - Nemocnice Motol 5 minut, to už nezní tak dramaticky.

Dále proč by měl cestující na letiště vystupovat na Dejvické, když jako přestupní na cestu na letiště bude všude (na cedulích, mapách, hlášení stanic) označena stanice Nádraží Veleslavín?

+5/0
27.2.2015 9:57

H17a64n43a 48N43o57v63á46k72o16v30á 5130254779

no, protože mu některé metro na Dejvické skončí. Nicméně já bych to tak tragicky taky neviděla. Např. v Lodnýně je normální, že musíte sledovat, kam konkrétní metro z nějaké stanice jede, nemůžete jen tak sednout do každého, které přifrčí a doufat, že vás odveze na konečnou. Taky je nutno občas přestoupit, neb toto metro odbočuje jinam. A to platí samozřejmě i pro tůristy neznalé věci...

+1/0
27.2.2015 14:07

M55a21r34t18i88n 11P37i13š69t45o17r84a 8148108986879

„Museli jsme na něj dodatečně umístit takzvané světlolamy. Slunce by totiž mohlo oslňovat strojvedoucí, kteří přijíždějí se soupravami z temného tunelu,”

Projektant asi několik let nevylezl z ateliéru od počítače a zapomněl na každodenní přírodní úkazy. :-P

+3/0
27.2.2015 9:17

R59i15c85h83a94r83d 87H98l73a71d16í75k 4468162635428

Včera jsem jel kolem a to sluníčko se odráží od skleněné střechy a velmi oslňuje řidiče na silnici...

+1/0
27.2.2015 9:36

M78a11r89t35i19n 81P26i69š87t46o28r35a 8628388576649

Časem to vyřeší mechy a lišejníky z okolního lesa.

+1/0
27.2.2015 11:32

J58i22ř10í 43P29r29a93ž66á22k 9600462811342

Radní pro dopravu se základním vzděláním a primátor psychiatr rozhodli nejhloupěji jak mohli. Stanice bude využita pouze cca 7 hodin denně, jinak bude prázdná. Původní návrh na letiště by obsloužil Dědinu i nové sídliště u Hvězdy pro 15000 lidí i letiště,  odkud se jezdí celý den.

Trasa V.A. je navržena dle studie, kterou doporučuji přečíst:

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida

+9/−1
27.2.2015 8:41

M89a95r16e12k 38T83u24r73n88o15v43e45c 7975462750576

Jo, Chalupoida je klasika. :-) Jak píšu jinde, měli raději už dávno začít stavět Déčko a na letiště dořešit ten vlak a ne 20 let nedělat nic... Ale teď už to asi nezměníme.

Na druhou stranu na těch 7 hodin denně jste přišel jak? Jako podle ordinačních hodin některých ambulancí? Nezapomínejte, že do Motola jezdí také tisíce zaměstnanců. Někteří na sedmou ráno, někteří na půl osmou, někteří na osmou. Odpoledne či večer pak zase jezdí z práce - a určitě to není tak, že po čtvrté hodině už z Motola nikdo nejezdí. Pak je v Motole také spousta hospitalizovaných lidí, za kterými jezdí rodina na návštěvu - obvykle odpoledne nebo také večer. Takže 7 hodin denně je blbost...

Jako ano, k plnému využití kapacity to bude mít hodně daleko, ale pořád asi do Motola bude jezdit víc lidí, než třeba na Depo Hostivař. :-) A tím spíš, když tam ještě bude přestup z linek 174, 179 a 180...

+5/0
27.2.2015 9:00

J35i70ř26í 16P57r62a46ž71á44k 9230832441772

Problém je, že do Motola je z centra rychlejší jet ze Smíchova tramvají nebo busem a dále ten, že Motol je spádovou nemocnicí pro Lužiny, Řepy a ty ostatní sídliště, kam se tedy většina metrem nedostane. O železnici na letiště nerozhodují radní, nebo ministerstvo dopravy, ale taxikáři, kteří si ji nepřejí ze známých důvodů. Uvidíme jak to vysvětlí ANO. Je jisté, že v našem Absurdistánu se vynoří zase tolik problémů, že taxikáři budou mít výnosná rita ještě alespoň 30 let.

+3/−2
27.2.2015 9:21

M74a71r10e90k 78T90u40r26n95o77v23e82c 7755532780636

Tak ze Smíchova je určitě blbost jet metrem - i když kdo ví, možná někteří starší a hůře pohyblivější lidé se projedou i delší trasou, když pro ně metro bude pohodlnější (eskalátory, výtahy). Se spádovou oblastí souhlasím - to je ta Praha 5, Praha 13 - tihle lidé to metro moc nevyužijí. Ale Motol je zároveň pro spoustu věcí superkonziliárním centrem, takže do něj jezdí lidé nejen z celé Prahy a Středočeského kraje, ale často i z větších dálek...

Já doufám, že  to s tou železnicí nakonec vyjde. Největší problém asi bylo předchozí vedení Prahy 6. Nakolik se nechali ovlivňovat taxikářskou lobby, toť otázka, ale také jsem si o tom vždycky myslel svoje. Současné vedení zdá se už takové obstrukce nedělá... Kdyby tam něco začali stavět už před 20 lety, dávno to mohlo být hotové, Kladeňáci mohli do Prahy jezdit vlakem, Hradčanské a Dejvické by to dávno ulevilo...

+5/0
27.2.2015 9:29

J45i81ř52í 45P41r50a43ž40á33k 9700532331712

Požadavek na podzemní vedení železnice pravděpodobně vychází z toho, že z větších investičních nákladů upadne více drobečků a nakrmí více potřebných...;-D

Ti mimopražští, kteří jezdí do Motola na vyšetření myslím většinou použijí osobní auto-vážně nemocného nebo dítě někdo přiveze, takže zase metro=skoro 0.

+1/−2
27.2.2015 10:13

M88a53r49e46k 97T26u15r52n65o16v15e59c 7605562560426

No proto pořád opakují ten nesmysl o té "rychlodráze". Podle mě tím chtěli vystrašit lidi, aby si mysleli, že jim to ty baráčky na Praze 6 odfoukne, až to kolem pojede, nebo že to bude dělat velký kravál... :-)

Skoro 0... To vycházíte z čeho? Já žádné statistiky neviděl. Ale třeba rodiče už párkrát do Motola také jeli (z asi 100 km vzdáleného města) a nikdy autem.

A pacientů z Prahy 4, Prahy 3, Prahy 2, Prahy 10 jezdí do Motola kupodivu také dost a autem spíše jen menší část. Pražáci asi vědí, jak blbě se v Motole hledá místo na zaparkování...

0/0
27.2.2015 13:32

J40i14ř83í 81P36r61a69ž47á13k 9360412411752

Okolo železnice je ochranné pásmo, v Praze snížené na 30 m na obě strany. Takže lidé, kteří postavili v něm na výjimku s tím měli počítat.

V dnešní době myslím, že každý nepojede MHD ze Středočeského kraje do nemocnice. Uvidíme.

Ale povedlo se jim totálně zamezit prodloužení trasy metra na letiště. I kdyby z Motola prodloužili, tak by to bylo takových km (superchalupoida), že by nikdo nejel a jel raději busem nebo nějak jinak.

0/0
27.2.2015 14:49

J29o34s66e68f 37M52i38k75u83l58í47k 8354977386

No třeba v půl šestý odpo je už u nemocnice fakt mrtvo a na zastávce na bus čeká tak do 5 lidí.

0/0
2.3.2015 14:06

M76a92r84e83k 93T11u98r29n86o71v96e19c 7285152460206

No mrtvo, mi ani nepřijde. Jezdím někdy v půl páté (teď už dlouho ne), často později a vždycky tam vídám těch lidí víc než jen pět... Klidně i v půl sedmé, půl osmé... Jako ano, nejsou to žádné davy - ty jsou asi nejvíc kolem té půl čtvrté a pak v další vlně kolem půl páté... Opuštěnější ta zastávka je když jedu třeba po 9. večer...

0/0
2.3.2015 16:08

V66l84a38d32i40m48í46r 32M18a28c79h58á81l65e57k 9835963846766

Kdyby se tenkrát vědělo že nepovede na letiště nikdy by nebylo.Úplně zbytečně vyhozený peníze.Bude vozit vzduch protože tam bydlí minimum lidí a ještě tam po trase metra pro jistotu na celý Evropský vybudovali novou tram trať.Co třeba Krč Modřany aj kde bydlí stokrát víc lidí..

+3/−4
27.2.2015 8:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.