Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Nemocnice Motol. Stanice s vestibulem pod nástupištěm

Nemocnice Motol je ze čtyř nových stanic metra jedinou hloubenou a nikoliv raženou. Navíc jako jediná stanice pražského metra bude mít vestibul pod úrovní nástupiště. Důvodem je její poloha ve svahu a propojení s motolskou nemocnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81a46v58e43l 44S83t73e36r75b83a 8286916305317

Jako nejlepší vtip mi přijde toto: "

Na nástupiště tak vede cesta přímo z ulice a cestující nemusí zdolávat žádné překážky.

Ti, kteří se budou chtít dostat do motolské nemocnice, budou muset po eskalátorech.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

"

Tahle stanice je postavená hlavně pro přístup do nemocnice, takže nechápu, proč nebyly koleje(nebo alespoň ta, po které se přijíždí) položeny ještě o pár metrů níž, aby pacienti mohli pokračovat ve stejné úrovni..

0/0
27.2.2015 14:07

K77a11r91e97l 81D24r40d35a 6233485437799

Většina simulujících pacientů zvolí bezbariérový povrchový přístup. Po sražení autem budou lifrováni na příhodný motolský hřbitov na stejné stanici metra. Což pomůže výrazně snížit náklady českého zdravotnictví. ;-D

  Není to o tom, že to fakticky nejde? Nelze postavit nástupiště, aby se z obou směrů dalo odejít v jedné úrovni bezbariérově. Vždy je třeba nějak přejít koleje. Tady přikládám starší návrh Motola, koleje níž a vstup do nemocnice o patro výš. 

  To současné řešení je na nic. Neb většina lidí přijede od Dejvic a bezbariérový výstup nevyužijí či naopak budou muset přes dvoje schody. Takže jen ten, co přijede autobusem a vrhne se pod kola aut, bude moc vítězoslavně vstoupit do metra bezbariérově. Ale počítám, že pro takové "chytráky" tady bude šikana a podchod se schody. Ono to nástupiště v úrovni s chodníkem je tady fakticky o ničem. Rv;-D

http://www.aviation-fan-club.com/metro.htm

0/0
27.2.2015 14:57
Foto

M43a76r80t52i24n 67P62i58š49t47o84r11a 8758108446269

"Nelze postavit nástupiště, aby se z obou směrů dalo odejít v jedné úrovni bezbariérově."

Na konečné to teoreticky možné je. Masarykovo nádraží je příkladem.

+1/0
27.2.2015 18:12

K87a88r63e20l 83D43r61d87a 6743635897549

Ehm, Masarykovo nádraží je komplet bariérové, neb jsou téměř všude do ulice schody. ;-D Ale dobrý pokus.

  (Vyjet se dá bočním vchodem k metru na bezbariérové zastávky tramvají. Metro je zde bariérové. Nejbližší metro pro vozíčkáře je Florenc nebo Hlavní nádraží.)

  Takovéto řešení v Motole by znamenalo, že se metro neprodlouží.

  V Motole při poruše výtahu hrozí, že vozíčkář bude muset do obratiště, aby se mohl dostat do nemocnice či metrem zpět do centra. Přitom v obchoďácích dávají vozíčkáři, i přes patřičné zákazy, šikmé pojízdné chodníky. Škoda, že se nedávají v metru místo eskalátorů. Tady by se to hodilo. A i když chodník zastaví, je to pořád šikmá plošina, která se dá bezbariérově projet. ;-)

0/0
2.3.2015 10:25

M98a31r28e17k 31T44u39r55n42o16v46e48c 7165632330296

Ale to víte že by to šlo udělat i úplně bez schodů z obou směrů...

Napadají mě hned dvě možnosti: Buď by kolej u nástupiště byla jen jedna - přijelo by na ní metro a lidé by vystoupili směrem k nemocnici. A jiní by zase nastoupili - a metro by pak zase odjelo tam, odkud přijelo (do tunelu). Ale tohle není zrovna ideální řešení.

Ale teoreticky by také mohli postavit něco jako je na Rajské zahradě - koleje tam jsou nad sebou - z obou nástupišť se jde "do stejného směru" - jsou sice v různých výškách, ale to se dá vyřešit buď delší rampou (kterou zvládnou i vozíčkáři) nebo prostě využít terén - stanice je v docela prudkém svahu. Takže jedno nástupiště by bylo třeba přesně v úrovni přízemí nemocnice a druhé sice výš, ale jelo/šlo by se z něj dolů na úroveň toho přízemí po velmi mírně klesající rampě...

Dost ale s teoretizováním. Já myslím, že je to nakonec ještě vyřešené docela dobře. Pokud si dobře pamatuji ty vizualizace a co jsem viděl při dni otevřených dveří, tak na obě nástupiště se dá dostat jak eskalátorem (to spoustě hůř pohyblivých lidí už tak dost pomůže - že nemusí šplhat do schodů), tak výtahem (vozíčkáři, kočárky). A pro takové extrémní případy, kterým dělá problém použití eskalátoru (prostě se bojí - a takové taky znám) a zároveň nemůžou do výtahu (protože klaustrofobie) - je tu i cesta po povrchu a přes přechod - aspoň na stranu odjezdovou. U té příjezdové je to myslím tak, že si můžou slézt pár klasických schodů (ne eskalátor) - ale to si nejsem úplně jistý, jestli se jim tam kromě eskalátorů klasické schody ještě vlezly. Ono zrovna v téhle stanici toho prostoru a obecně těch hluchých míst zase tolik není...

0/0
27.2.2015 18:28

M61i54r23o79s47l39a90v 96Z59i54k26m32u92n47d 7909353924983

Na ja, ale původně se počítalo s tím, že stanice bude je průjezdná a bude se jezdit na Letiště ... což ostatně není v časovém horizontu několika (desítek) let vyloučeno ...

To co popisujete je na (neskutečně pitomé) stanici Depo Hostivař. Vaše řešení vylučuje teoreticky možný interval 90 vteřin ...

+1/0
28.2.2015 15:15

K67a94r47e62l 82D67r78d98a 6853425567569

Jen řeším, že to nástupiště s úrovní chodníky využijí dobře vlastně jen cestující autobusu, co přijedou ve směru z Petřin a hodlají jet metrem na Petřiny. ;-D (Ti co přijedou od Motola, by měli užít podchod a eskalátor.) Což mi přijde takové podivné.

  Ale kecám, koukám na autobusy. Zastavují tady autobusy z Nemocnice na Homolce, z Břevnova a Petřin. Tito cestující tedy budou mít bezbariérové metro. ;-D

0/0
2.3.2015 10:39

K73a44r37e96l 64D54r11d44a 6403285827889

Příspěvek k potřebě stanice metra Terminál 2. ;-D Tady jsou přílety na Ruzyni. (Když kliknete na Filtruj, vypíše to celý den. Bacha, některé lety jsou i s mezipřistáním takže jsou uvedeny dvakrát.)

  Co alespoň posílit 119 podle příletů (i odletů)? Přijde mi, že počet spojů neodpovídá počtu odbavených letadel v čase. Čistě opticky, sedá toho tady tolik, že by se podle mě metro využilo jedna radost.

  Od oka počítám dnešek - sedá 370 letadel po 110-150 cestujících je 40-55 tis. lidí, co potřebují do centra. Provoz letiště se kryje s provozem metra. Moc nočních spojů není. V sobotu žádný. Ve všední dny tak 4. (Jiné to bude o letních dovolených.)

  Linka 119 projede v jednom směru za den tak 140x. Při kloubovém autobusu s namačkanými 160 lidmi na palubě je to kapacita tak 22 tis. lidí za den. Ale helemese! Dalších 25 tis. lidí jede taxíky, auty nebo přiletěli navštívit Butovice? ;-D

  S ohledem na to, že je letiště primární byznys České republiky a ČSA krachují, je to zajisté správné prozíravé rozhodnutí, metro na letiště zbytečně netahat. Rv;-D

http://www.prg.aero/cs/informace-o-letech/prilety-a-odlety/prilety/

+1/−2
27.2.2015 12:27

L26u34k84á84š 39Š19l23e98h56o79f69e33r 1613659165599

Linka 119 neni jedina, ktera na letiste jezdi. A ty vase pocty letadel? Skoda mluvit, nesmysl za nesmyslem...

0/0
27.2.2015 13:11

K60a90r20e27l 97D68r58d57a 6193925707479

V čem se pletu? Beru to podle příletů. Nejsou v tom odlety a cargo. Odletů je dnes cca 340. Tedy cca 50 tis. lidí odlétá dnes z Prahy. 

  Ty počty letadel jsou snad někde řádově jinde? A kde? (Co dát odkaz?)

Pro kontrolu. Ruzyně odbaví 11-12 mil. cestujících a 130-150 tis. letů za rok. Tj. 33 tis. lidí denně a 360-410 letů denně. Patrně je to rozdílné podle krátkodobých i dlouhodobých špiček. Proto má asi pátek 700 letů. Nevím. Ta dnešní čísla se statistikou skutečně moc nekorespondují.

  Je tady navíc cca 17 tis. zaměstnanců, co musí jezdit do práce a z práce. Ta 119 má kapacitu, aby pobrala tak ty zaměstnance.

0/0
27.2.2015 13:36

L96u32k63á28š 79Š92l51e53h24o11f13e46r 1433739875569

Co takhle podívat se na oficiální informace letiště? "Průměrně Letiště Václava Havla Praha v roce 2014 odbavilo  30 548 pasažérů a 344 vzletů a přistání denně." To znamená 15000 přilétajících, 15000 odlétajících. A to se do vámi udávané kapacity 22000 lidí denně jen pro linku 119 vejde celkem snadno (navíc jsou tu další linky + expres bus). 

A úplně nejlepší by bylo, kdybyste si někdy zkusil na letiště zajet - autobusy jsou neustále téměř prázdné, jak na letiště tak z něj ;-)

+1/−1
27.2.2015 15:52

K37a40r92e45l 38D80r30d13a 6383355237679

Problém jste stále nevysvětlil. Rv

  Jsou to průměrné údaje. Počítám, že všední den je jiný než víkend. Takže ta 119 ve špičkách zcela jistě nestačí. K tomu jste záměrně vypustil, že maximem bylo 47580 odbavených cestujících za den. Plus doprovod a zaměstnanci. Tak jako tak půjde o solidně vytíženou stanici metra.

  Opět koukám na ty přílety. Aby bylo konečně jasno, byl by tady potřeba někdo od leteckého provozu, co to umí vysvětlit. Jak může sednout na minutu stejně ze stejné destinace 6 letadel různých společností? Patrně jde o sdružené lety. Tedy, přistálo jedno jediné letadlo, 100-150 cestujících, ale let prodává 6 společností pod svým označením. Takže je třeba projít letový řád a přepočítat počty letů a cestujících ne podle řádek, ale podle časů a destinací. Pak ta čísla sedět budou. (Jak může 8 vyhlášených společností sdílet 1 let? Jak určí cestující v jakém letadle a s kým vlastně poletí? Ale bude to o celkové poptávce.)

  Takže, je třeba mé propočty opravit a počty snížit. Dostaneme se patrně k tomu průměru, co uvádíte, spíš níže, protože jsme mimo sezónu. No sláva.

0/0
27.2.2015 16:46

L86u70k60á65š 88Š62l18e32h35o38f12e86r 1793149375169

Pochopitelně že 6 letadel najednou nepřistane, navíc vaše představa o 100-150 cestujících na jedno letadlo je taky úsměvná, hlavní aerolinky na pražském letišti - ČSA - létají velkou část svých letů malými vrtulovými letadly s kapacitou 40 a 70 lidí ;-)

+1/0
27.2.2015 18:21

J76o19s23e60f 35M84i68k62u65l40í54k 8614937826

pár lidí tam jede, ale např. 100 jede skoro 20 minut na Zličín a po dálnici jede jak posr.aný. 119 jezdila hodně plná

0/0
2.3.2015 14:08

C75h64r25i40s56t24i42a85n 77M84o35r47g14e14n64s42t50e10r26n 5745316586144

Letiste nedele odpoledne: Dock A jedno letadlo, Dock B jedno letadlo, Dock C a D tri letadla. Ze by bylo nutne metro na letiste...nejsem si jisty. Prijemne by to jiste bylo.

+2/0
27.2.2015 13:12

M53a35r45e74k 95T36u95r77n76o73v43e29c 7885132480226

Ten počet kolem 50 tisíc lidí ten jste asi dopočítal správně, ten jsem někde také četl. Ale pak vezměte v potaz, že metro má kapacitu 20 tisíc lidí za hodinu. Takže je to trochu nepoměr...

Navíc jak píšou ostatní, není to jen 119. Docela kapacitní spoj z letiště je také linka 100. S tou linkou 179 je to sporné - ta se na ty Butovice docela dost courá, pokud někdo potřebuje na metro B, je lepší jet tou stovkou. A když třeba chcete někam na Černý Most (nebo kdekoliv dál po trase B), tak to s tím autobusem číslo 100 vyjde časově skoro nastejno jako teď 119 na Dejvickou a pak s přestupem na Můstku.

+2/0
27.2.2015 13:36

K29a94r80e74l 56D10r43d24a 6613355897299

Dopočítal jsem se dnes celkem 100 tis. cestujících (tam a zpět 50 tis.) a 17 tis. zaměstnanců, což je 34 tis. lidí (tam a zpět). K tomu bych přidal doprovod, co se jen ukáže na letišti a jede zpět do centra... 150 tis. lidí za den?

  K tomu mě tady utloukají průzkumem z 12.11. (středa) roku 2008, kde se od 5:30 do 21:00. k té hrůze, otočilo na Pavláku 120 tis. lidí, na Andělu 101 tis. a na Dejvické (s letištěm) 118 tis. lidí. (2008 byl přitom rekordní i na letišti.)

  Ono to nyní vychází, že by Ruzyně mohla patřit k nejvytíženějším stanicím metra. To by měl být pádný důvod pro Ačko na Ruzyni.

  Ostatní doprava? 100 a 179 mají intervaly 2-4x do hodiny. Děs. Navíc cesta do centra je přes Zličín o ničem. AE jezdí 2x do hodiny a je to drahé.

  Ale jak ta koukám, proč se asi zařízlo metro na Ruzyň? Proč to Krnáčová hájí? Proč to prosadil ministr Ťok, co je chválen Jančurou ze spolku proti korupci? Protože má Jančura Ruzyň obšancovanou a poskytuje sem za výhodný peníz komplexní dopravu pro venkovany z celého Česka RegioJetem a Studen Agency.

  Aneb metro by bylo jen pro egoistické Pražáky. Cizince by tahalo leda do centra Prahy. Zatímco venkovan z Brna chce vidět cizince ve vlaku a táhnout ho třeba do Brna. Obávám se, že i o tom je diskuse o metru na Ruzyni. Je třeba zaříznout Prahu ve prospěch venkova. ;-D

0/0
27.2.2015 14:37

L53u81k80á10š 42Š66l35e13h87o96f20e80r 1573389695369

Vy fakt neumíte počítat ;-D;-D;-D

+1/−1
27.2.2015 15:53

M40i30c22h60a95l 77Ř62e55z38n19í71č59e87k 1741618217440

určitě se pletete v otázce zbytečných zdvojených systémů. Na začátku výstavby metra se rušily tramvajové trasy, které nahrazovalo metro. Dneska by dopravní podnik některé obnovil, ale bohužel to tak snadno nejde.

0/0
27.2.2015 12:04

L52u86k53á89š 46N18o13v15á54k 4496266162833

lidi zodpovědný za trasování tohoto úseku metra by měli viset! ;-O

0/−2
27.2.2015 10:55

M63i75c51h14a53l 34Ř93e68z16n91í84č12e46k 1861378267400

to je opravdu kvalitní názor. Trasovali to projektanti. Ty rozhodně pověsit. Ale podle přání investora. Zástupce investora by jste pověsil taky? A co zastupitele, kteří jsou odpovědní za Dopravní podnik (investor), ty by jste taky pověsil? A co voliči, kteří je volili? Ty jsou taky za to zodpovědní. No to by pak Praha asi nepotřebovala metro.

+2/−1
27.2.2015 11:42

M37a19r44e29k 46T93u27r49n86o40v74e51c 7925722180166

No jestli myslíte našeho olympiádofila a experta na závislosti, tak on asi docela často někde na nějaké skále visí...

0/0
27.2.2015 13:37

J22i12ř87í 94P22r33a56ž66á20k 9570282471962

Podél Evropské metro nepřinese žádnou výhodu. Prodlouží se interval tramvají pro popojetí od sanice k bydlišti. Takže nyní za 18, nově za 20-2.

Dopravní podnik bude mít o hodně vyšší provozní náklady na provoz a údržbu paralelních, zbytečně zdvojených systémů.

+1/−1
27.2.2015 10:17

L61u15k65á27š 27N32o85v77á74k 4296566152203

podél Evropské celkem jo....jinak ne ;-)

0/0
27.2.2015 10:56

E36v83ž17e37n 40P50o91l39á38k 3808258231513

Takže ty každodenní ranní masakry na Dejvické jsou podle vás v pořádku. Nejvytíženější stanice vůbec, desítky autobusových linek a tramvaje narvané k prasknutí.

+1/0
27.2.2015 19:46

J41i96ř21í 71P78r82a68ž30á48k 9430232461372

Zdržení  se přesune na stanice tramvají a busů, kde se prodlouží intervaly. Problém je v tom, že z Petřin mohli pasažéři jezdit tramvají na Hradčanskou, místo popojet jen na metro Petřiny, dtto Bořislavka,  a z Motola bude provoz nepatrný. Smysl měla obsluha Dědiny+ nového sídliště +letiště metrem. Veleslavín bude mít smysl až po modernizaci železnice z Kladna. 

Že by Dejvická byla nejvytíženější silně pochybuji. Co I.P.Pavlova, Muzeum,....?

+1/−1
27.2.2015 20:03

E54v90ž82e35n 34P23o75l64á28k 3458408351503

Jo tak panáček pochybuje a ani se neobtěžuje si zjistit fakta. Dejvická se střídá o první místo s I. P. Pavlovou, ale když někdo odmítá jakoukoli argumentaci, škoda mluvit.

+1/0
27.2.2015 20:29

J89i16ř56í 68P75r36a46ž11á18k 9430452761182

Jezdím na Dejvické denně, už od zprovoznění trasy A, ale nějaký vlký nával jsem nezažil. Mluvím o Praze-Dejvické.

0/−1
27.2.2015 20:36

E83v35ž37e66n 63P67o93l26á13k 3648848471963

https://www.google.cz/search?redir_esc=&client=ms-android-samsung&hl=cs-CZ&safe=images&oe=utf-8&q=Dejvick%C3%A1%20nejvytizenejsi%20stanice&source=android-browser-type&qsubts=1425065879777 stačí? Já zas nemluvím o železniční stanici Praha Dejvice.

+1/0
27.2.2015 20:41

J88i88ř38í 65P41r91a35ž48á57k 9280402421852

Takže pouze ubyde nával po výstupu z tramvaje a zácpa na schodech k vestibulu. Jinak mě množství lidí nevadilo.

0/−1
27.2.2015 20:49

R53e69n10é 17C88v73r91k87a45l 9676809916186

Několik "drobných" oprav: Cesta z Můstku zabere 15 minut - loterie, každé druhé metro bude končit buď na Dejvické, nebo alespoň Petřinách - takže do Motola připočtěte mimo špičku + 10 minut.

Jo, a vozíčkáři musí mít v povinné výbavě stan a zásoby jídla. Jinak je totiž boční nástupiště při poruše výtahu v Motole uvěznínepřipravené! Nelze se dostat do soupravy v opačném směru a protože jde o konečnou, nesmí se ani nastoupit do té stávající - do obratiště je provoz cestujících ZAKÁZÁN.

OT: Nejvíc se ale těším na armádu naštvaných cestujících na letiště, až je metro vyhodí na Dejvické, zatímco 119 pojede až z Veleslavína...;-€

+4/−6
27.2.2015 9:26

J72a71n81a 94S88t52e14h89l87í49k22o28v15á 2799450250586

ano, to posunutí 119 je „geniální“

+1/−4
27.2.2015 9:29

K86l78á48r32a 35V17o71ž42e63n77í58l32k96o11v91á 8973594103266

Není problém udělat cedule v metru, že na letiště se jede z Veleslavína. Z nejhoršího si cestující popojedou. Horší problém je absence eskalátorů na Veleslavíně, kdy armáda naštvaných cestujích potáhne kufry přes pevné schodiště.

+1/0
27.2.2015 9:48

E74v84ž45e45n 52P43o49l79á21k 3668768541863

Na Dejvické taky nejsou všude eskalátory..

0/0
27.2.2015 19:51

H17e98ř51m32a14n 38H33e48r56y86n26k 3192491220393

Na Černém Mostě jezdí vozíčkáři přes obrat se souhlasem strojvedoucího poměrně často.Taky tam občas nefunguje výtah.

+5/0
27.2.2015 9:50

N26i24k27o22l81a 84Č25e41c22h 9921129866

Mimo špičku při pásmovém povozu bude rozdíl intervalu mezi úsekem Skalka-Dejvická a úsekem Dejvická - Nemocnice Motol 5 minut, to už nezní tak dramaticky.

Dále proč by měl cestující na letiště vystupovat na Dejvické, když jako přestupní na cestu na letiště bude všude (na cedulích, mapách, hlášení stanic) označena stanice Nádraží Veleslavín?

+5/0
27.2.2015 9:57

H81a73n32a 62N52o20v80á76k19o92v92á 5550374949

no, protože mu některé metro na Dejvické skončí. Nicméně já bych to tak tragicky taky neviděla. Např. v Lodnýně je normální, že musíte sledovat, kam konkrétní metro z nějaké stanice jede, nemůžete jen tak sednout do každého, které přifrčí a doufat, že vás odveze na konečnou. Taky je nutno občas přestoupit, neb toto metro odbočuje jinam. A to platí samozřejmě i pro tůristy neznalé věci...

+1/0
27.2.2015 14:07
Foto

M87a50r46t88i57n 36P34i98š67t80o49r61a 8378738356239

„Museli jsme na něj dodatečně umístit takzvané světlolamy. Slunce by totiž mohlo oslňovat strojvedoucí, kteří přijíždějí se soupravami z temného tunelu,”

Projektant asi několik let nevylezl z ateliéru od počítače a zapomněl na každodenní přírodní úkazy. :-P

+3/0
27.2.2015 9:17

R35i89c91h44a31r61d 74H23l93a55d96í11k 4578492155338

Včera jsem jel kolem a to sluníčko se odráží od skleněné střechy a velmi oslňuje řidiče na silnici...

+1/0
27.2.2015 9:36
Foto

M29a35r57t30i53n 70P56i23š38t55o49r33a 8948708706299

Časem to vyřeší mechy a lišejníky z okolního lesa.

+1/0
27.2.2015 11:32

J48i44ř67í 78P29r46a12ž52á29k 9830232441412

Radní pro dopravu se základním vzděláním a primátor psychiatr rozhodli nejhloupěji jak mohli. Stanice bude využita pouze cca 7 hodin denně, jinak bude prázdná. Původní návrh na letiště by obsloužil Dědinu i nové sídliště u Hvězdy pro 15000 lidí i letiště,  odkud se jezdí celý den.

Trasa V.A. je navržena dle studie, kterou doporučuji přečíst:

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida

+9/−1
27.2.2015 8:41

M77a11r66e33k 10T56u14r54n98o65v15e46c 7315872170326

Jo, Chalupoida je klasika. :-) Jak píšu jinde, měli raději už dávno začít stavět Déčko a na letiště dořešit ten vlak a ne 20 let nedělat nic... Ale teď už to asi nezměníme.

Na druhou stranu na těch 7 hodin denně jste přišel jak? Jako podle ordinačních hodin některých ambulancí? Nezapomínejte, že do Motola jezdí také tisíce zaměstnanců. Někteří na sedmou ráno, někteří na půl osmou, někteří na osmou. Odpoledne či večer pak zase jezdí z práce - a určitě to není tak, že po čtvrté hodině už z Motola nikdo nejezdí. Pak je v Motole také spousta hospitalizovaných lidí, za kterými jezdí rodina na návštěvu - obvykle odpoledne nebo také večer. Takže 7 hodin denně je blbost...

Jako ano, k plnému využití kapacity to bude mít hodně daleko, ale pořád asi do Motola bude jezdit víc lidí, než třeba na Depo Hostivař. :-) A tím spíš, když tam ještě bude přestup z linek 174, 179 a 180...

+5/0
27.2.2015 9:00

J47i70ř71í 44P89r67a22ž24á98k 9790642221602

Problém je, že do Motola je z centra rychlejší jet ze Smíchova tramvají nebo busem a dále ten, že Motol je spádovou nemocnicí pro Lužiny, Řepy a ty ostatní sídliště, kam se tedy většina metrem nedostane. O železnici na letiště nerozhodují radní, nebo ministerstvo dopravy, ale taxikáři, kteří si ji nepřejí ze známých důvodů. Uvidíme jak to vysvětlí ANO. Je jisté, že v našem Absurdistánu se vynoří zase tolik problémů, že taxikáři budou mít výnosná rita ještě alespoň 30 let.

+3/−2
27.2.2015 9:21

M70a26r74e36k 93T98u86r48n15o92v55e86c 7455802240176

Tak ze Smíchova je určitě blbost jet metrem - i když kdo ví, možná někteří starší a hůře pohyblivější lidé se projedou i delší trasou, když pro ně metro bude pohodlnější (eskalátory, výtahy). Se spádovou oblastí souhlasím - to je ta Praha 5, Praha 13 - tihle lidé to metro moc nevyužijí. Ale Motol je zároveň pro spoustu věcí superkonziliárním centrem, takže do něj jezdí lidé nejen z celé Prahy a Středočeského kraje, ale často i z větších dálek...

Já doufám, že  to s tou železnicí nakonec vyjde. Největší problém asi bylo předchozí vedení Prahy 6. Nakolik se nechali ovlivňovat taxikářskou lobby, toť otázka, ale také jsem si o tom vždycky myslel svoje. Současné vedení zdá se už takové obstrukce nedělá... Kdyby tam něco začali stavět už před 20 lety, dávno to mohlo být hotové, Kladeňáci mohli do Prahy jezdit vlakem, Hradčanské a Dejvické by to dávno ulevilo...

+5/0
27.2.2015 9:29

J38i15ř12í 48P32r87a68ž65á64k 9790962361902

Požadavek na podzemní vedení železnice pravděpodobně vychází z toho, že z větších investičních nákladů upadne více drobečků a nakrmí více potřebných...;-D

Ti mimopražští, kteří jezdí do Motola na vyšetření myslím většinou použijí osobní auto-vážně nemocného nebo dítě někdo přiveze, takže zase metro=skoro 0.

+1/−2
27.2.2015 10:13

M20a47r45e38k 21T15u33r51n54o55v11e52c 7705842950836

No proto pořád opakují ten nesmysl o té "rychlodráze". Podle mě tím chtěli vystrašit lidi, aby si mysleli, že jim to ty baráčky na Praze 6 odfoukne, až to kolem pojede, nebo že to bude dělat velký kravál... :-)

Skoro 0... To vycházíte z čeho? Já žádné statistiky neviděl. Ale třeba rodiče už párkrát do Motola také jeli (z asi 100 km vzdáleného města) a nikdy autem.

A pacientů z Prahy 4, Prahy 3, Prahy 2, Prahy 10 jezdí do Motola kupodivu také dost a autem spíše jen menší část. Pražáci asi vědí, jak blbě se v Motole hledá místo na zaparkování...

0/0
27.2.2015 13:32

J73i66ř37í 62P98r49a14ž32á87k 9670322921852

Okolo železnice je ochranné pásmo, v Praze snížené na 30 m na obě strany. Takže lidé, kteří postavili v něm na výjimku s tím měli počítat.

V dnešní době myslím, že každý nepojede MHD ze Středočeského kraje do nemocnice. Uvidíme.

Ale povedlo se jim totálně zamezit prodloužení trasy metra na letiště. I kdyby z Motola prodloužili, tak by to bylo takových km (superchalupoida), že by nikdo nejel a jel raději busem nebo nějak jinak.

0/0
27.2.2015 14:49

J66o38s43e17f 50M77i12k44u49l10í52k 8124127146

No třeba v půl šestý odpo je už u nemocnice fakt mrtvo a na zastávce na bus čeká tak do 5 lidí.

0/0
2.3.2015 14:06

M63a57r92e30k 45T97u79r68n94o33v68e63c 7565472950336

No mrtvo, mi ani nepřijde. Jezdím někdy v půl páté (teď už dlouho ne), často později a vždycky tam vídám těch lidí víc než jen pět... Klidně i v půl sedmé, půl osmé... Jako ano, nejsou to žádné davy - ty jsou asi nejvíc kolem té půl čtvrté a pak v další vlně kolem půl páté... Opuštěnější ta zastávka je když jedu třeba po 9. večer...

0/0
2.3.2015 16:08

V88l26a65d29i60m68í44r 24M36a77c55h16á70l32e86k 9625563466126

Kdyby se tenkrát vědělo že nepovede na letiště nikdy by nebylo.Úplně zbytečně vyhozený peníze.Bude vozit vzduch protože tam bydlí minimum lidí a ještě tam po trase metra pro jistotu na celý Evropský vybudovali novou tram trať.Co třeba Krč Modřany aj kde bydlí stokrát víc lidí..

+3/−4
27.2.2015 8:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.