Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Nemocnice Motol. Stanice s vestibulem pod nástupištěm

Nemocnice Motol je ze čtyř nových stanic metra jedinou hloubenou a nikoliv raženou. Navíc jako jediná stanice pražského metra bude mít vestibul pod úrovní nástupiště. Důvodem je její poloha ve svahu a propojení s motolskou nemocnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92a33v80e50l 78S90t43e37r97b78a 8716426865667

Jako nejlepší vtip mi přijde toto: "

Na nástupiště tak vede cesta přímo z ulice a cestující nemusí zdolávat žádné překážky.

Ti, kteří se budou chtít dostat do motolské nemocnice, budou muset po eskalátorech.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

"

Tahle stanice je postavená hlavně pro přístup do nemocnice, takže nechápu, proč nebyly koleje(nebo alespoň ta, po které se přijíždí) položeny ještě o pár metrů níž, aby pacienti mohli pokračovat ve stejné úrovni..

0/0
27.2.2015 14:07

K95a25r72e97l 62D89r34d58a 6333435597569

Většina simulujících pacientů zvolí bezbariérový povrchový přístup. Po sražení autem budou lifrováni na příhodný motolský hřbitov na stejné stanici metra. Což pomůže výrazně snížit náklady českého zdravotnictví. ;-D

  Není to o tom, že to fakticky nejde? Nelze postavit nástupiště, aby se z obou směrů dalo odejít v jedné úrovni bezbariérově. Vždy je třeba nějak přejít koleje. Tady přikládám starší návrh Motola, koleje níž a vstup do nemocnice o patro výš. 

  To současné řešení je na nic. Neb většina lidí přijede od Dejvic a bezbariérový výstup nevyužijí či naopak budou muset přes dvoje schody. Takže jen ten, co přijede autobusem a vrhne se pod kola aut, bude moc vítězoslavně vstoupit do metra bezbariérově. Ale počítám, že pro takové "chytráky" tady bude šikana a podchod se schody. Ono to nástupiště v úrovni s chodníkem je tady fakticky o ničem. Rv;-D

http://www.aviation-fan-club.com/metro.htm

0/0
27.2.2015 14:57
Foto

M67a31r29t80i22n 42P92i52š45t75o36r82a 8908628606769

"Nelze postavit nástupiště, aby se z obou směrů dalo odejít v jedné úrovni bezbariérově."

Na konečné to teoreticky možné je. Masarykovo nádraží je příkladem.

+1/0
27.2.2015 18:12

K24a78r55e96l 88D49r87d77a 6653545917529

Ehm, Masarykovo nádraží je komplet bariérové, neb jsou téměř všude do ulice schody. ;-D Ale dobrý pokus.

  (Vyjet se dá bočním vchodem k metru na bezbariérové zastávky tramvají. Metro je zde bariérové. Nejbližší metro pro vozíčkáře je Florenc nebo Hlavní nádraží.)

  Takovéto řešení v Motole by znamenalo, že se metro neprodlouží.

  V Motole při poruše výtahu hrozí, že vozíčkář bude muset do obratiště, aby se mohl dostat do nemocnice či metrem zpět do centra. Přitom v obchoďácích dávají vozíčkáři, i přes patřičné zákazy, šikmé pojízdné chodníky. Škoda, že se nedávají v metru místo eskalátorů. Tady by se to hodilo. A i když chodník zastaví, je to pořád šikmá plošina, která se dá bezbariérově projet. ;-)

0/0
2.3.2015 10:25

M73a43r98e46k 89T32u33r21n17o27v66e39c 7495432310306

Ale to víte že by to šlo udělat i úplně bez schodů z obou směrů...

Napadají mě hned dvě možnosti: Buď by kolej u nástupiště byla jen jedna - přijelo by na ní metro a lidé by vystoupili směrem k nemocnici. A jiní by zase nastoupili - a metro by pak zase odjelo tam, odkud přijelo (do tunelu). Ale tohle není zrovna ideální řešení.

Ale teoreticky by také mohli postavit něco jako je na Rajské zahradě - koleje tam jsou nad sebou - z obou nástupišť se jde "do stejného směru" - jsou sice v různých výškách, ale to se dá vyřešit buď delší rampou (kterou zvládnou i vozíčkáři) nebo prostě využít terén - stanice je v docela prudkém svahu. Takže jedno nástupiště by bylo třeba přesně v úrovni přízemí nemocnice a druhé sice výš, ale jelo/šlo by se z něj dolů na úroveň toho přízemí po velmi mírně klesající rampě...

Dost ale s teoretizováním. Já myslím, že je to nakonec ještě vyřešené docela dobře. Pokud si dobře pamatuji ty vizualizace a co jsem viděl při dni otevřených dveří, tak na obě nástupiště se dá dostat jak eskalátorem (to spoustě hůř pohyblivých lidí už tak dost pomůže - že nemusí šplhat do schodů), tak výtahem (vozíčkáři, kočárky). A pro takové extrémní případy, kterým dělá problém použití eskalátoru (prostě se bojí - a takové taky znám) a zároveň nemůžou do výtahu (protože klaustrofobie) - je tu i cesta po povrchu a přes přechod - aspoň na stranu odjezdovou. U té příjezdové je to myslím tak, že si můžou slézt pár klasických schodů (ne eskalátor) - ale to si nejsem úplně jistý, jestli se jim tam kromě eskalátorů klasické schody ještě vlezly. Ono zrovna v téhle stanici toho prostoru a obecně těch hluchých míst zase tolik není...

0/0
27.2.2015 18:28

M88i89r16o10s39l57a44v 54Z87i62k67m27u43n50d 7249673494493

Na ja, ale původně se počítalo s tím, že stanice bude je průjezdná a bude se jezdit na Letiště ... což ostatně není v časovém horizontu několika (desítek) let vyloučeno ...

To co popisujete je na (neskutečně pitomé) stanici Depo Hostivař. Vaše řešení vylučuje teoreticky možný interval 90 vteřin ...

+1/0
28.2.2015 15:15

K78a11r75e88l 91D68r39d49a 6683965217269

Jen řeším, že to nástupiště s úrovní chodníky využijí dobře vlastně jen cestující autobusu, co přijedou ve směru z Petřin a hodlají jet metrem na Petřiny. ;-D (Ti co přijedou od Motola, by měli užít podchod a eskalátor.) Což mi přijde takové podivné.

  Ale kecám, koukám na autobusy. Zastavují tady autobusy z Nemocnice na Homolce, z Břevnova a Petřin. Tito cestující tedy budou mít bezbariérové metro. ;-D

0/0
2.3.2015 10:39

K56a54r28e66l 88D75r47d91a 6233265977549

Příspěvek k potřebě stanice metra Terminál 2. ;-D Tady jsou přílety na Ruzyni. (Když kliknete na Filtruj, vypíše to celý den. Bacha, některé lety jsou i s mezipřistáním takže jsou uvedeny dvakrát.)

  Co alespoň posílit 119 podle příletů (i odletů)? Přijde mi, že počet spojů neodpovídá počtu odbavených letadel v čase. Čistě opticky, sedá toho tady tolik, že by se podle mě metro využilo jedna radost.

  Od oka počítám dnešek - sedá 370 letadel po 110-150 cestujících je 40-55 tis. lidí, co potřebují do centra. Provoz letiště se kryje s provozem metra. Moc nočních spojů není. V sobotu žádný. Ve všední dny tak 4. (Jiné to bude o letních dovolených.)

  Linka 119 projede v jednom směru za den tak 140x. Při kloubovém autobusu s namačkanými 160 lidmi na palubě je to kapacita tak 22 tis. lidí za den. Ale helemese! Dalších 25 tis. lidí jede taxíky, auty nebo přiletěli navštívit Butovice? ;-D

  S ohledem na to, že je letiště primární byznys České republiky a ČSA krachují, je to zajisté správné prozíravé rozhodnutí, metro na letiště zbytečně netahat. Rv;-D

http://www.prg.aero/cs/informace-o-letech/prilety-a-odlety/prilety/

+1/−2
27.2.2015 12:27

L58u36k63á15š 76Š65l12e98h88o10f64e29r 1533109965469

Linka 119 neni jedina, ktera na letiste jezdi. A ty vase pocty letadel? Skoda mluvit, nesmysl za nesmyslem...

0/0
27.2.2015 13:11

K70a88r87e47l 42D71r16d22a 6973765617489

V čem se pletu? Beru to podle příletů. Nejsou v tom odlety a cargo. Odletů je dnes cca 340. Tedy cca 50 tis. lidí odlétá dnes z Prahy. 

  Ty počty letadel jsou snad někde řádově jinde? A kde? (Co dát odkaz?)

Pro kontrolu. Ruzyně odbaví 11-12 mil. cestujících a 130-150 tis. letů za rok. Tj. 33 tis. lidí denně a 360-410 letů denně. Patrně je to rozdílné podle krátkodobých i dlouhodobých špiček. Proto má asi pátek 700 letů. Nevím. Ta dnešní čísla se statistikou skutečně moc nekorespondují.

  Je tady navíc cca 17 tis. zaměstnanců, co musí jezdit do práce a z práce. Ta 119 má kapacitu, aby pobrala tak ty zaměstnance.

0/0
27.2.2015 13:36

L29u57k35á61š 13Š31l40e65h14o33f71e13r 1933229375569

Co takhle podívat se na oficiální informace letiště? "Průměrně Letiště Václava Havla Praha v roce 2014 odbavilo  30 548 pasažérů a 344 vzletů a přistání denně." To znamená 15000 přilétajících, 15000 odlétajících. A to se do vámi udávané kapacity 22000 lidí denně jen pro linku 119 vejde celkem snadno (navíc jsou tu další linky + expres bus). 

A úplně nejlepší by bylo, kdybyste si někdy zkusil na letiště zajet - autobusy jsou neustále téměř prázdné, jak na letiště tak z něj ;-)

+1/−1
27.2.2015 15:52

K89a98r22e87l 77D11r31d33a 6373605227869

Problém jste stále nevysvětlil. Rv

  Jsou to průměrné údaje. Počítám, že všední den je jiný než víkend. Takže ta 119 ve špičkách zcela jistě nestačí. K tomu jste záměrně vypustil, že maximem bylo 47580 odbavených cestujících za den. Plus doprovod a zaměstnanci. Tak jako tak půjde o solidně vytíženou stanici metra.

  Opět koukám na ty přílety. Aby bylo konečně jasno, byl by tady potřeba někdo od leteckého provozu, co to umí vysvětlit. Jak může sednout na minutu stejně ze stejné destinace 6 letadel různých společností? Patrně jde o sdružené lety. Tedy, přistálo jedno jediné letadlo, 100-150 cestujících, ale let prodává 6 společností pod svým označením. Takže je třeba projít letový řád a přepočítat počty letů a cestujících ne podle řádek, ale podle časů a destinací. Pak ta čísla sedět budou. (Jak může 8 vyhlášených společností sdílet 1 let? Jak určí cestující v jakém letadle a s kým vlastně poletí? Ale bude to o celkové poptávce.)

  Takže, je třeba mé propočty opravit a počty snížit. Dostaneme se patrně k tomu průměru, co uvádíte, spíš níže, protože jsme mimo sezónu. No sláva.

0/0
27.2.2015 16:46

L30u51k17á10š 13Š63l78e40h73o12f26e32r 1693419425479

Pochopitelně že 6 letadel najednou nepřistane, navíc vaše představa o 100-150 cestujících na jedno letadlo je taky úsměvná, hlavní aerolinky na pražském letišti - ČSA - létají velkou část svých letů malými vrtulovými letadly s kapacitou 40 a 70 lidí ;-)

+1/0
27.2.2015 18:21

J27o84s52e29f 44M58i32k98u63l72í69k 8284367116

pár lidí tam jede, ale např. 100 jede skoro 20 minut na Zličín a po dálnici jede jak posr.aný. 119 jezdila hodně plná

0/0
2.3.2015 14:08

C33h51r18i52s44t62i26a70n 98M40o43r95g81e87n81s88t28e46r67n 5825166526184

Letiste nedele odpoledne: Dock A jedno letadlo, Dock B jedno letadlo, Dock C a D tri letadla. Ze by bylo nutne metro na letiste...nejsem si jisty. Prijemne by to jiste bylo.

+2/0
27.2.2015 13:12

M92a52r70e29k 17T45u39r93n60o14v72e77c 7735232260956

Ten počet kolem 50 tisíc lidí ten jste asi dopočítal správně, ten jsem někde také četl. Ale pak vezměte v potaz, že metro má kapacitu 20 tisíc lidí za hodinu. Takže je to trochu nepoměr...

Navíc jak píšou ostatní, není to jen 119. Docela kapacitní spoj z letiště je také linka 100. S tou linkou 179 je to sporné - ta se na ty Butovice docela dost courá, pokud někdo potřebuje na metro B, je lepší jet tou stovkou. A když třeba chcete někam na Černý Most (nebo kdekoliv dál po trase B), tak to s tím autobusem číslo 100 vyjde časově skoro nastejno jako teď 119 na Dejvickou a pak s přestupem na Můstku.

+2/0
27.2.2015 13:36

K78a30r55e84l 22D84r48d76a 6433265737549

Dopočítal jsem se dnes celkem 100 tis. cestujících (tam a zpět 50 tis.) a 17 tis. zaměstnanců, což je 34 tis. lidí (tam a zpět). K tomu bych přidal doprovod, co se jen ukáže na letišti a jede zpět do centra... 150 tis. lidí za den?

  K tomu mě tady utloukají průzkumem z 12.11. (středa) roku 2008, kde se od 5:30 do 21:00. k té hrůze, otočilo na Pavláku 120 tis. lidí, na Andělu 101 tis. a na Dejvické (s letištěm) 118 tis. lidí. (2008 byl přitom rekordní i na letišti.)

  Ono to nyní vychází, že by Ruzyně mohla patřit k nejvytíženějším stanicím metra. To by měl být pádný důvod pro Ačko na Ruzyni.

  Ostatní doprava? 100 a 179 mají intervaly 2-4x do hodiny. Děs. Navíc cesta do centra je přes Zličín o ničem. AE jezdí 2x do hodiny a je to drahé.

  Ale jak ta koukám, proč se asi zařízlo metro na Ruzyň? Proč to Krnáčová hájí? Proč to prosadil ministr Ťok, co je chválen Jančurou ze spolku proti korupci? Protože má Jančura Ruzyň obšancovanou a poskytuje sem za výhodný peníz komplexní dopravu pro venkovany z celého Česka RegioJetem a Studen Agency.

  Aneb metro by bylo jen pro egoistické Pražáky. Cizince by tahalo leda do centra Prahy. Zatímco venkovan z Brna chce vidět cizince ve vlaku a táhnout ho třeba do Brna. Obávám se, že i o tom je diskuse o metru na Ruzyni. Je třeba zaříznout Prahu ve prospěch venkova. ;-D

0/0
27.2.2015 14:37

L32u59k52á94š 80Š43l25e10h72o43f18e34r 1683459825909

Vy fakt neumíte počítat ;-D;-D;-D

+1/−1
27.2.2015 15:53

M19i19c18h75a12l 49Ř88e62z59n66í94č17e14k 1931848897700

určitě se pletete v otázce zbytečných zdvojených systémů. Na začátku výstavby metra se rušily tramvajové trasy, které nahrazovalo metro. Dneska by dopravní podnik některé obnovil, ale bohužel to tak snadno nejde.

0/0
27.2.2015 12:04

L70u10k61á76š 95N40o96v25á32k 4456226302263

lidi zodpovědný za trasování tohoto úseku metra by měli viset! ;-O

0/−2
27.2.2015 10:55

M75i12c56h66a34l 18Ř97e51z81n70í89č44e24k 1471188957780

to je opravdu kvalitní názor. Trasovali to projektanti. Ty rozhodně pověsit. Ale podle přání investora. Zástupce investora by jste pověsil taky? A co zastupitele, kteří jsou odpovědní za Dopravní podnik (investor), ty by jste taky pověsil? A co voliči, kteří je volili? Ty jsou taky za to zodpovědní. No to by pak Praha asi nepotřebovala metro.

+2/−1
27.2.2015 11:42

M58a28r63e82k 73T81u39r41n22o76v77e86c 7265532490386

No jestli myslíte našeho olympiádofila a experta na závislosti, tak on asi docela často někde na nějaké skále visí...

0/0
27.2.2015 13:37

J50i28ř14í 56P36r59a80ž71á43k 9870392701412

Podél Evropské metro nepřinese žádnou výhodu. Prodlouží se interval tramvají pro popojetí od sanice k bydlišti. Takže nyní za 18, nově za 20-2.

Dopravní podnik bude mít o hodně vyšší provozní náklady na provoz a údržbu paralelních, zbytečně zdvojených systémů.

+1/−1
27.2.2015 10:17

L81u91k88á28š 53N85o93v66á42k 4126306272353

podél Evropské celkem jo....jinak ne ;-)

0/0
27.2.2015 10:56

E22v41ž30e63n 64P27o49l16á73k 3288148491523

Takže ty každodenní ranní masakry na Dejvické jsou podle vás v pořádku. Nejvytíženější stanice vůbec, desítky autobusových linek a tramvaje narvané k prasknutí.

+1/0
27.2.2015 19:46

J97i46ř90í 49P84r52a67ž98á39k 9840872671722

Zdržení  se přesune na stanice tramvají a busů, kde se prodlouží intervaly. Problém je v tom, že z Petřin mohli pasažéři jezdit tramvají na Hradčanskou, místo popojet jen na metro Petřiny, dtto Bořislavka,  a z Motola bude provoz nepatrný. Smysl měla obsluha Dědiny+ nového sídliště +letiště metrem. Veleslavín bude mít smysl až po modernizaci železnice z Kladna. 

Že by Dejvická byla nejvytíženější silně pochybuji. Co I.P.Pavlova, Muzeum,....?

+1/−1
27.2.2015 20:03

E66v55ž70e17n 26P83o38l11á47k 3498518781323

Jo tak panáček pochybuje a ani se neobtěžuje si zjistit fakta. Dejvická se střídá o první místo s I. P. Pavlovou, ale když někdo odmítá jakoukoli argumentaci, škoda mluvit.

+1/0
27.2.2015 20:29

J22i31ř35í 18P72r83a78ž10á87k 9560752911262

Jezdím na Dejvické denně, už od zprovoznění trasy A, ale nějaký vlký nával jsem nezažil. Mluvím o Praze-Dejvické.

0/−1
27.2.2015 20:36

E76v59ž35e81n 55P41o94l91á59k 3938448651123

https://www.google.cz/search?redir_esc=&client=ms-android-samsung&hl=cs-CZ&safe=images&oe=utf-8&q=Dejvick%C3%A1%20nejvytizenejsi%20stanice&source=android-browser-type&qsubts=1425065879777 stačí? Já zas nemluvím o železniční stanici Praha Dejvice.

+1/0
27.2.2015 20:41

J30i20ř50í 59P96r48a69ž62á40k 9450732311212

Takže pouze ubyde nával po výstupu z tramvaje a zácpa na schodech k vestibulu. Jinak mě množství lidí nevadilo.

0/−1
27.2.2015 20:49

R14e88n72é 77C97v94r24k10a16l 9786759656926

Několik "drobných" oprav: Cesta z Můstku zabere 15 minut - loterie, každé druhé metro bude končit buď na Dejvické, nebo alespoň Petřinách - takže do Motola připočtěte mimo špičku + 10 minut.

Jo, a vozíčkáři musí mít v povinné výbavě stan a zásoby jídla. Jinak je totiž boční nástupiště při poruše výtahu v Motole uvěznínepřipravené! Nelze se dostat do soupravy v opačném směru a protože jde o konečnou, nesmí se ani nastoupit do té stávající - do obratiště je provoz cestujících ZAKÁZÁN.

OT: Nejvíc se ale těším na armádu naštvaných cestujících na letiště, až je metro vyhodí na Dejvické, zatímco 119 pojede až z Veleslavína...;-€

+4/−6
27.2.2015 9:26

J19a82n40a 61S36t90e51h70l63í68k58o37v59á 2369320630466

ano, to posunutí 119 je „geniální“

+1/−4
27.2.2015 9:29

K23l60á59r43a 37V16o28ž80e94n49í50l11k23o40v74á 8933134393856

Není problém udělat cedule v metru, že na letiště se jede z Veleslavína. Z nejhoršího si cestující popojedou. Horší problém je absence eskalátorů na Veleslavíně, kdy armáda naštvaných cestujích potáhne kufry přes pevné schodiště.

+1/0
27.2.2015 9:48

E31v77ž18e82n 79P50o49l30á23k 3508488671913

Na Dejvické taky nejsou všude eskalátory..

0/0
27.2.2015 19:51

H46e68ř64m24a16n 58H80e76r21y79n41k 3502101680493

Na Černém Mostě jezdí vozíčkáři přes obrat se souhlasem strojvedoucího poměrně často.Taky tam občas nefunguje výtah.

+5/0
27.2.2015 9:50

N37i82k43o55l95a 45Č41e68c14h 9771799926

Mimo špičku při pásmovém povozu bude rozdíl intervalu mezi úsekem Skalka-Dejvická a úsekem Dejvická - Nemocnice Motol 5 minut, to už nezní tak dramaticky.

Dále proč by měl cestující na letiště vystupovat na Dejvické, když jako přestupní na cestu na letiště bude všude (na cedulích, mapách, hlášení stanic) označena stanice Nádraží Veleslavín?

+5/0
27.2.2015 9:57

H87a85n15a 40N56o80v58á64k54o75v60á 5870534589

no, protože mu některé metro na Dejvické skončí. Nicméně já bych to tak tragicky taky neviděla. Např. v Lodnýně je normální, že musíte sledovat, kam konkrétní metro z nějaké stanice jede, nemůžete jen tak sednout do každého, které přifrčí a doufat, že vás odveze na konečnou. Taky je nutno občas přestoupit, neb toto metro odbočuje jinam. A to platí samozřejmě i pro tůristy neznalé věci...

+1/0
27.2.2015 14:07
Foto

M19a19r96t76i41n 78P81i98š92t39o16r91a 8708568146109

„Museli jsme na něj dodatečně umístit takzvané světlolamy. Slunce by totiž mohlo oslňovat strojvedoucí, kteří přijíždějí se soupravami z temného tunelu,”

Projektant asi několik let nevylezl z ateliéru od počítače a zapomněl na každodenní přírodní úkazy. :-P

+3/0
27.2.2015 9:17

R59i45c35h65a92r90d 16H49l83a69d51í14k 4948612315558

Včera jsem jel kolem a to sluníčko se odráží od skleněné střechy a velmi oslňuje řidiče na silnici...

+1/0
27.2.2015 9:36
Foto

M12a47r36t32i70n 37P46i10š20t87o92r75a 8338648196119

Časem to vyřeší mechy a lišejníky z okolního lesa.

+1/0
27.2.2015 11:32

J59i53ř25í 25P61r86a65ž27á12k 9570912701372

Radní pro dopravu se základním vzděláním a primátor psychiatr rozhodli nejhloupěji jak mohli. Stanice bude využita pouze cca 7 hodin denně, jinak bude prázdná. Původní návrh na letiště by obsloužil Dědinu i nové sídliště u Hvězdy pro 15000 lidí i letiště,  odkud se jezdí celý den.

Trasa V.A. je navržena dle studie, kterou doporučuji přečíst:

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida

+9/−1
27.2.2015 8:41

M76a14r40e17k 60T88u32r29n81o39v32e97c 7355542140976

Jo, Chalupoida je klasika. :-) Jak píšu jinde, měli raději už dávno začít stavět Déčko a na letiště dořešit ten vlak a ne 20 let nedělat nic... Ale teď už to asi nezměníme.

Na druhou stranu na těch 7 hodin denně jste přišel jak? Jako podle ordinačních hodin některých ambulancí? Nezapomínejte, že do Motola jezdí také tisíce zaměstnanců. Někteří na sedmou ráno, někteří na půl osmou, někteří na osmou. Odpoledne či večer pak zase jezdí z práce - a určitě to není tak, že po čtvrté hodině už z Motola nikdo nejezdí. Pak je v Motole také spousta hospitalizovaných lidí, za kterými jezdí rodina na návštěvu - obvykle odpoledne nebo také večer. Takže 7 hodin denně je blbost...

Jako ano, k plnému využití kapacity to bude mít hodně daleko, ale pořád asi do Motola bude jezdit víc lidí, než třeba na Depo Hostivař. :-) A tím spíš, když tam ještě bude přestup z linek 174, 179 a 180...

+5/0
27.2.2015 9:00

J40i25ř29í 59P49r54a50ž45á16k 9930242811192

Problém je, že do Motola je z centra rychlejší jet ze Smíchova tramvají nebo busem a dále ten, že Motol je spádovou nemocnicí pro Lužiny, Řepy a ty ostatní sídliště, kam se tedy většina metrem nedostane. O železnici na letiště nerozhodují radní, nebo ministerstvo dopravy, ale taxikáři, kteří si ji nepřejí ze známých důvodů. Uvidíme jak to vysvětlí ANO. Je jisté, že v našem Absurdistánu se vynoří zase tolik problémů, že taxikáři budou mít výnosná rita ještě alespoň 30 let.

+3/−2
27.2.2015 9:21

M29a22r44e74k 72T43u83r61n67o71v74e85c 7805762240916

Tak ze Smíchova je určitě blbost jet metrem - i když kdo ví, možná někteří starší a hůře pohyblivější lidé se projedou i delší trasou, když pro ně metro bude pohodlnější (eskalátory, výtahy). Se spádovou oblastí souhlasím - to je ta Praha 5, Praha 13 - tihle lidé to metro moc nevyužijí. Ale Motol je zároveň pro spoustu věcí superkonziliárním centrem, takže do něj jezdí lidé nejen z celé Prahy a Středočeského kraje, ale často i z větších dálek...

Já doufám, že  to s tou železnicí nakonec vyjde. Největší problém asi bylo předchozí vedení Prahy 6. Nakolik se nechali ovlivňovat taxikářskou lobby, toť otázka, ale také jsem si o tom vždycky myslel svoje. Současné vedení zdá se už takové obstrukce nedělá... Kdyby tam něco začali stavět už před 20 lety, dávno to mohlo být hotové, Kladeňáci mohli do Prahy jezdit vlakem, Hradčanské a Dejvické by to dávno ulevilo...

+5/0
27.2.2015 9:29

J27i35ř41í 60P28r71a41ž72á20k 9860322631942

Požadavek na podzemní vedení železnice pravděpodobně vychází z toho, že z větších investičních nákladů upadne více drobečků a nakrmí více potřebných...;-D

Ti mimopražští, kteří jezdí do Motola na vyšetření myslím většinou použijí osobní auto-vážně nemocného nebo dítě někdo přiveze, takže zase metro=skoro 0.

+1/−2
27.2.2015 10:13

M11a66r74e50k 20T62u26r87n32o62v21e30c 7465712530546

No proto pořád opakují ten nesmysl o té "rychlodráze". Podle mě tím chtěli vystrašit lidi, aby si mysleli, že jim to ty baráčky na Praze 6 odfoukne, až to kolem pojede, nebo že to bude dělat velký kravál... :-)

Skoro 0... To vycházíte z čeho? Já žádné statistiky neviděl. Ale třeba rodiče už párkrát do Motola také jeli (z asi 100 km vzdáleného města) a nikdy autem.

A pacientů z Prahy 4, Prahy 3, Prahy 2, Prahy 10 jezdí do Motola kupodivu také dost a autem spíše jen menší část. Pražáci asi vědí, jak blbě se v Motole hledá místo na zaparkování...

0/0
27.2.2015 13:32

J73i67ř76í 35P53r87a67ž81á31k 9890562801712

Okolo železnice je ochranné pásmo, v Praze snížené na 30 m na obě strany. Takže lidé, kteří postavili v něm na výjimku s tím měli počítat.

V dnešní době myslím, že každý nepojede MHD ze Středočeského kraje do nemocnice. Uvidíme.

Ale povedlo se jim totálně zamezit prodloužení trasy metra na letiště. I kdyby z Motola prodloužili, tak by to bylo takových km (superchalupoida), že by nikdo nejel a jel raději busem nebo nějak jinak.

0/0
27.2.2015 14:49

J64o85s21e30f 65M65i15k98u45l70í24k 8964147936

No třeba v půl šestý odpo je už u nemocnice fakt mrtvo a na zastávce na bus čeká tak do 5 lidí.

0/0
2.3.2015 14:06

M72a30r40e81k 98T87u27r46n28o54v37e50c 7225982910286

No mrtvo, mi ani nepřijde. Jezdím někdy v půl páté (teď už dlouho ne), často později a vždycky tam vídám těch lidí víc než jen pět... Klidně i v půl sedmé, půl osmé... Jako ano, nejsou to žádné davy - ty jsou asi nejvíc kolem té půl čtvrté a pak v další vlně kolem půl páté... Opuštěnější ta zastávka je když jedu třeba po 9. večer...

0/0
2.3.2015 16:08

V30l15a45d25i67m75í10r 98M79a15c48h54á37l96e62k 9385483936936

Kdyby se tenkrát vědělo že nepovede na letiště nikdy by nebylo.Úplně zbytečně vyhozený peníze.Bude vozit vzduch protože tam bydlí minimum lidí a ještě tam po trase metra pro jistotu na celý Evropský vybudovali novou tram trať.Co třeba Krč Modřany aj kde bydlí stokrát víc lidí..

+3/−4
27.2.2015 8:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.