Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Petřiny. Na nástupišti upoutají bublina a ponorka

Pořádná „štreka“ čeká cestující, kteří se vydají na nástupiště nové stanice metra Petřiny. Je totiž 37 metrů hluboko pod terénem, ze čtyř nových stanic vůbec nejhlouběji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F41r66a33n49t62i29š85e98k 24T67r52u20n73e90c 2173488283786

Mne to prijde spis jako kapsle ampicilinu 😉 Tenhle monolit ok, ale ponorka des bes...

0/0
4.3.2015 8:15

M13a36r92i71o 45P36e86t64r60ů 9367123331311

Neviděl jsem ostatní návrhy, ale rozhodně každou takovou invenci vítám!

0/0
26.2.2015 9:44

M44a30r41t80i15n50a 53K61o12l50o16m58a45z18n39i18k20o13v76a 2887862207336

Betonovy monolit - poprsi, stojany - roztazena tanga. Neurazi, nenadchne. Monolit dobre, ponorka uz mnohem mene. Zvenku nic moc. Ale chapu, ze zrovna na Pe3nach se nemuselo delat nic honosneho, kdyz se tu neplanuje stavet zadny soukromy obchodni komplex, jde jen o cestujici z maleho sidliste...

0/0
26.2.2015 8:38

J34a88k55u58b 57Š55a80f66a30n21d41a 7585477381631

Může mi někdo vysvětlit smysl té věci s těmi luxfery? Dozorčí? On je ještě dnes někde dozorčí na nástupišti? Když jedním směrem není vůbec vidět? A kam vede to schodiště? To nešlo udělat někde mimo nástupiště?

0/0
26.2.2015 8:37

K29a82r66e51l 10A12d71a37m24e94c 1162581201827

Česká architektura postupuje mílovými kroky ...... otázkou zůstává kterým směrem :)  https://www.facebook.com/Archwars/photos/pb.226911423997561.-2207520000.1424933211./770590636296301/?type=3&theater

0/0
26.2.2015 7:49

J50a31n 80M38o70t95ů71r74e41k 7420582341609

"stavaři mu říkají dámské poprsí popřípadě pozadí" ;-D - hezky slušně řečeno, jen už vidím, jak ten dělník to říká přesně těmito slovy;-D:-P

+4/0
26.2.2015 7:05

V28l47a21d83i50m61í61r 54H31o18l29ý 8894221916407

Nádhera. Místo, aby postavili metro na letiště, končí někde v Motole. A jede přes Petřiny. No, potěš p...l.

0/0
26.2.2015 0:16

M18a29t93o35u96š 10K77y20n38c85l 2208238686226

Aneb jak může vypadat "moderní" metro u nás a jak třeba v Budapešti. A to ta cena, za 1 stanici prodloužení - 5 mld., za 1 stanici v Budapešti - 4 mld.

0/0
25.2.2015 23:44

J33i55ř68í 59P79r90a97ž53á97k 9440832781492

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida

+5/−1
25.2.2015 13:25

E91v96ž29e19n 32P84o86l34á79k 3808138131523

Něco novějšího by už nebylo?

0/0
26.2.2015 16:03

J97i57ř98í 90P19r53a41ž60á94k 9200292221112

Bohužel je to až příliš aktuální. ;-( Metro se podle toho nesmyslného záměru postavilo a chybí návaznosti na P+R pro IAD a busy ze Středočeského kraje na Dlouhé Míli, není napojeno letiště, sídliště Dědina ani nově plánované sídliště v Ruzyni, odkud dnes jezdí MHD řádově více pasažerů  a to po celý den, na rozdíl z Motolské nemocnice, kde bude stanice vytížená sotva 8 hodin denně.

+1/0
26.2.2015 16:10
Foto

M63a53r96t16i34n 22P72i53š19t60o58r94a 8218698696779

Ponorka je zjevně pojmenována podle plánované choroby dozorčího.

Vstupní objekt definitivně zazdil prostor pro možnou tramvajovou spojku Petřiny - Vypich. Silničkou klikatící se okolo něj projede jen hodně šikovné auto.

+2/−3
25.2.2015 12:54

M49i76c28h67a82l 70Ř88e30z23n57í58č98e68k 1871938767200

to je velmi zajímavý názor. Můžete uvést aspoň jeden důvod, proč budovat tramvajovou spojku Petřiny-Vypich a vést ji Brunclíkovou. Tato ulice je už dnes částečně jednosměrná slouží především k parkování obyvatel přilehlých panelových domů.  Navíc když stejný spoj dnes zajištují autobusy - a nejsou příliš vytížené.

+6/−1
25.2.2015 13:08
Foto

M74a84r94t24i35n 48P51i17š41t78o44r96a 8378658556359

Já tu spojku nenavrhuji, jen konstatuji, že už tudy nejspíš nepovede.

Mám za to, že Brunclíkova byla ve své šířce pro tu trať připravena. Je ale možné, že to mělo vést Zeyerovou alejí. Dnešní plány uvažují o Ankarské. Důvody by se nějaké našly:

- propojení tratí se hodí při výlukách

- dopravní obsluha vnitřku Petřin

- preference tramvají před autobusy

- a aktuálně ještě spojení s Vypichem, kde nějak opomněli udělat výstup z metra

+1/0
25.2.2015 14:21

J36o81s47e74f 13B50r14o57ž84e45k 7633445322761

Stanice Vypich je plánovaná a bude se dělat dodatečně. Takže tramvaj by byla naprosto zbytečná - naopak se budou rušit i autobusy.

0/−2
25.2.2015 14:26

M89i91c75h33a32l 49Ř56e30z89n77í59č78e87k 1931778547370

Stanice metra Vypich byla vypuštěna pro svoji zbytečnost a stavba není připravena na dodateční zřízení této stanice.

V návaznost na otevření prodloužení metra se sice změní trasy autobusů, ale spojení Petřiny - Vypich zůstane zachováno a obsazeno min dvěma linkami

+3/0
25.2.2015 15:10

M61i44c72h29a45l 86Ř44e40z39n87í67č58e79k 1231258347930

tak  Zeyerova alej a Ankarská jsou zcela jistě lepší kandidáti na vedení takovéto spojky. K vašim argumentům:

- propojení tratí se hodí při výlukách - propojit dvě skoro konečné je k ničemu, to má smysl v centru města, kdy se použije alternativní trasa a následně se tramvaj vrátí do své trasy.

- dopravní obsluha vnitřku Petřin - obsluhu Petřin zajištuje právě stanice metra s docházkovou vzdáleností do 500m.

- preference tramvají před autobusy - zde i při vzniku tramvajové spojky by autobusy dále jezdili po své trase- linka od letiště do Butovic a z Petřin k Andělu a obě vedou přes Vypich.

- a aktuálně ještě spojení s Vypichem, kde nějak opomněli udělat výstup z metra - Vypich je velká křižovatka, kde kromě kauflandu nic není a mělo by to tak zůstat. Dnes jsou to 3 zastávky poloprázdným autobusem z Petřin

žádný z důvodů podle mého mínění není dost silný, aby se v dohledné době o něčem takovém vůbec uvažovalo.

+4/−1
25.2.2015 15:03

M14i41c56h32a17l 70Ř88e71z47n24í96č22e57k 1381338627950

Blahopřeji pane Pražáku, že jste podpořil názor pana Pištora a mě dal mínus (i když netuším za co), ale pořád mě schází alespoň jeden důvod pro tramvajovou spojku Petřiny - Vypich.

+2/0
25.2.2015 13:37

T17o24m42a98s 39A23u86g39u54s93t28y68n 6557146401430

Stanice se mi taky nelíbí, tak jen doufám, že v reálu bude vypadat líp než na návrzích a na fotkách.

0/0
25.2.2015 12:38

B11e58n 46P25a49v92k85a 1927163297611

Přemýšlím, jestli ty Petřiny nakonec nejsou ošklivé. Nevím. Ale mně se to prostě z toho esteticko-architektonického hlediska nelíbí.

+4/0
25.2.2015 10:53

Z50u36z96a40n44a 50F19r33e53i86t78a16s29o97v93a 5829172918

Bublina i ponorka - v kombinaci s podlahou prima, kontrast vůči obložení stanice ale moc povedený není... Nesedí mi to...

+5/0
25.2.2015 10:47

E64m32i80l 97M81i44n50á93ř 7180129889557

popisek u fotky motolské stanice s prosklenou střechou:

"Stanice metra linky A Nemocnice Motol ve fázi finálních úprav. Jako jediná ze čtyř nových stanic byla ražená a nikoliv hloubená. (20.2.2015)"

To si na Petřinách dali s výkopem 37m pod terén!;-D

+14/−1
25.2.2015 10:26

R86a93d98i79m 85Š79o17l78c 1775745685214

To bylo už i u včerejšího článku. Hlavně, že mají lupu...

+5/0
25.2.2015 11:17

T34o23m48á18š 20J27o18u58s44k83ý 6810754

Petřiny vypadají trochu jako na bazéně, ponorka zase jako New York 70. let - paráda R^

+1/0
25.2.2015 10:12

M74a70r29t77i42n 50K66u11l40i87š 4636966176466

Vlaky budou končit na Petřinách? Rozumím tomu správně, že do toho úžasnýho Motola bude jezdit každý třetí metro? Nebo snad každý čtvrtý?

+1/0
25.2.2015 9:43

M63i52l88a98n 89N74o76v93á14k 2820645645235

Do stanice Nemocnice Motol bude jezdit každý druhý vlak. Obraty ve stanici Petřiny budou probíhat pouze v ranní špičce, kdy na Petřiny pojedou všechny vlaky.

+3/0
25.2.2015 9:46

M10i32c20h80a27l 81P74r65o46c71h95á61z68k26a 8335376518

Pro upřesnění, převzato z tiskové zprávy ROPIDu: V pracovní dny od cca 6:00 do cca 20:00 v novém úseku pásmový provoz: od cca 6:00 do cca 9:30 v úseku Petřiny – Nemocnice Motol a od cca 9:30 do cca 20:00 v úseku Dejvická – Nemocnice Motol pojede pouze každý druhý spoj.

+1/0
25.2.2015 9:57

K46l73á46r89a 48V75o17ž77e82n51í86l21k73o22v41á 8773974773116

ráno    dop     odp     víkend  večer

Nemocnice Motol – Petřiny   4:40    10:00   6:00    7:30    10:00

Petřiny – Dejvická          2:20    10:00   6:00    7:30    10:00

Dejvická – Skalka           2:20    5:00    3:00    7:30    10:00

Skalka – Depo Hostivař      4:40    10:00   6:00    7:30    10:00

0/0
25.2.2015 10:16

R49a23d86o13s13l62a98v 86K74l97a66u64d95a 5764328174972

Tahle stanice se mi nelíbí. Architekt se chtěl předvést, tak se předvedl. Bublina, ponorka.... No nic. Také už jsem někde psal o tom osvětlení uprostřed nástupiště. Fakt nevidím praktičnost ve zkosení už od podlahy. Je to dobré na přeražení.

+7/0
25.2.2015 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.