Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Petřiny. Na nástupišti upoutají bublina a ponorka

Pořádná „štreka“ čeká cestující, kteří se vydají na nástupiště nové stanice metra Petřiny. Je totiž 37 metrů hluboko pod terénem, ze čtyř nových stanic vůbec nejhlouběji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F71r18a31n36t29i58š96e40k 98T19r34u77n41e71c 2943318223956

Mne to prijde spis jako kapsle ampicilinu 😉 Tenhle monolit ok, ale ponorka des bes...

0/0
4.3.2015 8:15

M74a29r60i85o 50P22e89t90r16ů 9987613871621

Neviděl jsem ostatní návrhy, ale rozhodně každou takovou invenci vítám!

0/0
26.2.2015 9:44

M36a52r61t35i60n72a 86K26o40l77o10m86a29z95n65i34k39o31v84a 2877632807876

Betonovy monolit - poprsi, stojany - roztazena tanga. Neurazi, nenadchne. Monolit dobre, ponorka uz mnohem mene. Zvenku nic moc. Ale chapu, ze zrovna na Pe3nach se nemuselo delat nic honosneho, kdyz se tu neplanuje stavet zadny soukromy obchodni komplex, jde jen o cestujici z maleho sidliste...

0/0
26.2.2015 8:38

J75a84k67u18b 45Š38a51f97a77n20d56a 7965357791451

Může mi někdo vysvětlit smysl té věci s těmi luxfery? Dozorčí? On je ještě dnes někde dozorčí na nástupišti? Když jedním směrem není vůbec vidět? A kam vede to schodiště? To nešlo udělat někde mimo nástupiště?

0/0
26.2.2015 8:37

K43a58r34e78l 43A50d59a98m30e26c 1342651761767

Česká architektura postupuje mílovými kroky ...... otázkou zůstává kterým směrem :)  https://www.facebook.com/Archwars/photos/pb.226911423997561.-2207520000.1424933211./770590636296301/?type=3&theater

0/0
26.2.2015 7:49

J76a98n 98M54o63t84ů50r92e63k 7500872881789

"stavaři mu říkají dámské poprsí popřípadě pozadí" ;-D - hezky slušně řečeno, jen už vidím, jak ten dělník to říká přesně těmito slovy;-D:-P

+4/0
26.2.2015 7:05

V31l75a72d97i40m54í92r 87H35o62l83ý 8464461256847

Nádhera. Místo, aby postavili metro na letiště, končí někde v Motole. A jede přes Petřiny. No, potěš p...l.

0/0
26.2.2015 0:16

M47a91t21o71u74š 30K10y20n56c52l 2708938946506

Aneb jak může vypadat "moderní" metro u nás a jak třeba v Budapešti. A to ta cena, za 1 stanici prodloužení - 5 mld., za 1 stanici v Budapešti - 4 mld.

0/0
25.2.2015 23:44

J93i83ř90í 54P70r37a33ž56á27k 9930212831872

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida

+5/−1
25.2.2015 13:25

E50v46ž25e17n 27P69o64l54á71k 3398258241573

Něco novějšího by už nebylo?

0/0
26.2.2015 16:03

J31i64ř26í 55P68r59a96ž47á41k 9780912911742

Bohužel je to až příliš aktuální. ;-( Metro se podle toho nesmyslného záměru postavilo a chybí návaznosti na P+R pro IAD a busy ze Středočeského kraje na Dlouhé Míli, není napojeno letiště, sídliště Dědina ani nově plánované sídliště v Ruzyni, odkud dnes jezdí MHD řádově více pasažerů  a to po celý den, na rozdíl z Motolské nemocnice, kde bude stanice vytížená sotva 8 hodin denně.

+1/0
26.2.2015 16:10

M86a61r89t73i27n 60P89i42š59t73o41r44a 8538348406949

Ponorka je zjevně pojmenována podle plánované choroby dozorčího.

Vstupní objekt definitivně zazdil prostor pro možnou tramvajovou spojku Petřiny - Vypich. Silničkou klikatící se okolo něj projede jen hodně šikovné auto.

+2/−3
25.2.2015 12:54

M31i53c74h40a23l 16Ř67e40z71n34í60č85e50k 1191678327250

to je velmi zajímavý názor. Můžete uvést aspoň jeden důvod, proč budovat tramvajovou spojku Petřiny-Vypich a vést ji Brunclíkovou. Tato ulice je už dnes částečně jednosměrná slouží především k parkování obyvatel přilehlých panelových domů.  Navíc když stejný spoj dnes zajištují autobusy - a nejsou příliš vytížené.

+6/−1
25.2.2015 13:08

M51a81r12t63i97n 22P64i33š25t70o90r83a 8218258356669

Já tu spojku nenavrhuji, jen konstatuji, že už tudy nejspíš nepovede.

Mám za to, že Brunclíkova byla ve své šířce pro tu trať připravena. Je ale možné, že to mělo vést Zeyerovou alejí. Dnešní plány uvažují o Ankarské. Důvody by se nějaké našly:

- propojení tratí se hodí při výlukách

- dopravní obsluha vnitřku Petřin

- preference tramvají před autobusy

- a aktuálně ještě spojení s Vypichem, kde nějak opomněli udělat výstup z metra

+1/0
25.2.2015 14:21

J51o19s34e27f 60B61r79o92ž59e12k 7913985142901

Stanice Vypich je plánovaná a bude se dělat dodatečně. Takže tramvaj by byla naprosto zbytečná - naopak se budou rušit i autobusy.

0/−2
25.2.2015 14:26

M50i16c19h28a11l 51Ř37e40z33n41í19č17e96k 1451768557590

Stanice metra Vypich byla vypuštěna pro svoji zbytečnost a stavba není připravena na dodateční zřízení této stanice.

V návaznost na otevření prodloužení metra se sice změní trasy autobusů, ale spojení Petřiny - Vypich zůstane zachováno a obsazeno min dvěma linkami

+3/0
25.2.2015 15:10

M18i34c28h97a98l 42Ř15e64z88n12í19č14e94k 1291658287330

tak  Zeyerova alej a Ankarská jsou zcela jistě lepší kandidáti na vedení takovéto spojky. K vašim argumentům:

- propojení tratí se hodí při výlukách - propojit dvě skoro konečné je k ničemu, to má smysl v centru města, kdy se použije alternativní trasa a následně se tramvaj vrátí do své trasy.

- dopravní obsluha vnitřku Petřin - obsluhu Petřin zajištuje právě stanice metra s docházkovou vzdáleností do 500m.

- preference tramvají před autobusy - zde i při vzniku tramvajové spojky by autobusy dále jezdili po své trase- linka od letiště do Butovic a z Petřin k Andělu a obě vedou přes Vypich.

- a aktuálně ještě spojení s Vypichem, kde nějak opomněli udělat výstup z metra - Vypich je velká křižovatka, kde kromě kauflandu nic není a mělo by to tak zůstat. Dnes jsou to 3 zastávky poloprázdným autobusem z Petřin

žádný z důvodů podle mého mínění není dost silný, aby se v dohledné době o něčem takovém vůbec uvažovalo.

+4/−1
25.2.2015 15:03

M30i84c74h91a23l 83Ř39e20z84n92í17č53e64k 1441268137510

Blahopřeji pane Pražáku, že jste podpořil názor pana Pištora a mě dal mínus (i když netuším za co), ale pořád mě schází alespoň jeden důvod pro tramvajovou spojku Petřiny - Vypich.

+2/0
25.2.2015 13:37

T82o73m84a92s 50A72u13g63u21s49t27y36n 6377216531870

Stanice se mi taky nelíbí, tak jen doufám, že v reálu bude vypadat líp než na návrzích a na fotkách.

0/0
25.2.2015 12:38

B72e24n 91P80a67v94k50a 1887863247481

Přemýšlím, jestli ty Petřiny nakonec nejsou ošklivé. Nevím. Ale mně se to prostě z toho esteticko-architektonického hlediska nelíbí.

+4/0
25.2.2015 10:53

Z96u20z34a66n92a 10F53r45e90i42t40a79s21o70v38a 5119442218

Bublina i ponorka - v kombinaci s podlahou prima, kontrast vůči obložení stanice ale moc povedený není... Nesedí mi to...

+5/0
25.2.2015 10:47

E83m56i80l 63M64i90n29á33ř 7320839879337

popisek u fotky motolské stanice s prosklenou střechou:

"Stanice metra linky A Nemocnice Motol ve fázi finálních úprav. Jako jediná ze čtyř nových stanic byla ražená a nikoliv hloubená. (20.2.2015)"

To si na Petřinách dali s výkopem 37m pod terén!;-D

+14/−1
25.2.2015 10:26

R95a16d36i33m 16Š52o86l81c 1345355835744

To bylo už i u včerejšího článku. Hlavně, že mají lupu...

+5/0
25.2.2015 11:17

T61o54m42á44š 79J19o39u92s16k76ý 6130664

Petřiny vypadají trochu jako na bazéně, ponorka zase jako New York 70. let - paráda R^

+1/0
25.2.2015 10:12

M67a43r55t42i47n 68K77u69l57i67š 4466346536866

Vlaky budou končit na Petřinách? Rozumím tomu správně, že do toho úžasnýho Motola bude jezdit každý třetí metro? Nebo snad každý čtvrtý?

+1/0
25.2.2015 9:43

M64i84l24a62n 86N57o72v15á12k 2190585845525

Do stanice Nemocnice Motol bude jezdit každý druhý vlak. Obraty ve stanici Petřiny budou probíhat pouze v ranní špičce, kdy na Petřiny pojedou všechny vlaky.

+3/0
25.2.2015 9:46

M22i53c94h26a29l 12P69r65o71c96h53á43z64k57a 8235276928

Pro upřesnění, převzato z tiskové zprávy ROPIDu: V pracovní dny od cca 6:00 do cca 20:00 v novém úseku pásmový provoz: od cca 6:00 do cca 9:30 v úseku Petřiny – Nemocnice Motol a od cca 9:30 do cca 20:00 v úseku Dejvická – Nemocnice Motol pojede pouze každý druhý spoj.

+1/0
25.2.2015 9:57

K18l17á90r92a 53V53o77ž52e89n54í92l61k40o45v83á 8613254643256

ráno    dop     odp     víkend  večer

Nemocnice Motol – Petřiny   4:40    10:00   6:00    7:30    10:00

Petřiny – Dejvická          2:20    10:00   6:00    7:30    10:00

Dejvická – Skalka           2:20    5:00    3:00    7:30    10:00

Skalka – Depo Hostivař      4:40    10:00   6:00    7:30    10:00

0/0
25.2.2015 10:16

R62a50d26o31s82l31a91v 87K70l28a31u10d59a 5874188104502

Tahle stanice se mi nelíbí. Architekt se chtěl předvést, tak se předvedl. Bublina, ponorka.... No nic. Také už jsem někde psal o tom osvětlení uprostřed nástupiště. Fakt nevidím praktičnost ve zkosení už od podlahy. Je to dobré na přeražení.

+7/0
25.2.2015 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.