Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Petřiny. Na nástupišti upoutají bublina a ponorka

Pořádná „štreka“ čeká cestující, kteří se vydají na nástupiště nové stanice metra Petřiny. Je totiž 37 metrů hluboko pod terénem, ze čtyř nových stanic vůbec nejhlouběji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F97r16a89n54t66i29š85e65k 93T66r15u94n12e61c 2343568133486

Mne to prijde spis jako kapsle ampicilinu 😉 Tenhle monolit ok, ale ponorka des bes...

0/0
4.3.2015 8:15

M52a17r59i67o 17P83e25t92r73ů 9117143311741

Neviděl jsem ostatní návrhy, ale rozhodně každou takovou invenci vítám!

0/0
26.2.2015 9:44

M97a95r12t67i78n59a 16K70o81l29o18m74a48z22n61i18k85o92v74a 2307422547926

Betonovy monolit - poprsi, stojany - roztazena tanga. Neurazi, nenadchne. Monolit dobre, ponorka uz mnohem mene. Zvenku nic moc. Ale chapu, ze zrovna na Pe3nach se nemuselo delat nic honosneho, kdyz se tu neplanuje stavet zadny soukromy obchodni komplex, jde jen o cestujici z maleho sidliste...

0/0
26.2.2015 8:38

J95a92k87u84b 28Š90a16f32a54n25d13a 7345937161181

Může mi někdo vysvětlit smysl té věci s těmi luxfery? Dozorčí? On je ještě dnes někde dozorčí na nástupišti? Když jedním směrem není vůbec vidět? A kam vede to schodiště? To nešlo udělat někde mimo nástupiště?

0/0
26.2.2015 8:37

K36a45r77e47l 12A16d49a48m76e28c 1742771141357

Česká architektura postupuje mílovými kroky ...... otázkou zůstává kterým směrem :)  https://www.facebook.com/Archwars/photos/pb.226911423997561.-2207520000.1424933211./770590636296301/?type=3&theater

0/0
26.2.2015 7:49

J76a55n 37M91o73t57ů52r74e34k 7220642731919

"stavaři mu říkají dámské poprsí popřípadě pozadí" ;-D - hezky slušně řečeno, jen už vidím, jak ten dělník to říká přesně těmito slovy;-D:-P

+4/0
26.2.2015 7:05

V72l95a10d19i54m68í46r 25H56o55l63ý 8494661286467

Nádhera. Místo, aby postavili metro na letiště, končí někde v Motole. A jede přes Petřiny. No, potěš p...l.

0/0
26.2.2015 0:16

M60a92t53o42u63š 56K29y12n48c60l 2118438216356

Aneb jak může vypadat "moderní" metro u nás a jak třeba v Budapešti. A to ta cena, za 1 stanici prodloužení - 5 mld., za 1 stanici v Budapešti - 4 mld.

0/0
25.2.2015 23:44

J35i33ř77í 64P90r91a92ž23á77k 9170592661742

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida

+5/−1
25.2.2015 13:25

E83v11ž93e38n 27P37o49l36á72k 3218318611663

Něco novějšího by už nebylo?

0/0
26.2.2015 16:03

J47i72ř31í 54P62r75a53ž12á78k 9480142821912

Bohužel je to až příliš aktuální. ;-( Metro se podle toho nesmyslného záměru postavilo a chybí návaznosti na P+R pro IAD a busy ze Středočeského kraje na Dlouhé Míli, není napojeno letiště, sídliště Dědina ani nově plánované sídliště v Ruzyni, odkud dnes jezdí MHD řádově více pasažerů  a to po celý den, na rozdíl z Motolské nemocnice, kde bude stanice vytížená sotva 8 hodin denně.

+1/0
26.2.2015 16:10
Foto

M44a45r65t64i36n 15P24i30š56t90o27r97a 8438948486139

Ponorka je zjevně pojmenována podle plánované choroby dozorčího.

Vstupní objekt definitivně zazdil prostor pro možnou tramvajovou spojku Petřiny - Vypich. Silničkou klikatící se okolo něj projede jen hodně šikovné auto.

+2/−3
25.2.2015 12:54

M79i69c11h20a88l 23Ř53e18z94n24í24č31e18k 1291738877240

to je velmi zajímavý názor. Můžete uvést aspoň jeden důvod, proč budovat tramvajovou spojku Petřiny-Vypich a vést ji Brunclíkovou. Tato ulice je už dnes částečně jednosměrná slouží především k parkování obyvatel přilehlých panelových domů.  Navíc když stejný spoj dnes zajištují autobusy - a nejsou příliš vytížené.

+6/−1
25.2.2015 13:08
Foto

M95a79r57t18i74n 76P35i23š62t66o12r30a 8438738626109

Já tu spojku nenavrhuji, jen konstatuji, že už tudy nejspíš nepovede.

Mám za to, že Brunclíkova byla ve své šířce pro tu trať připravena. Je ale možné, že to mělo vést Zeyerovou alejí. Dnešní plány uvažují o Ankarské. Důvody by se nějaké našly:

- propojení tratí se hodí při výlukách

- dopravní obsluha vnitřku Petřin

- preference tramvají před autobusy

- a aktuálně ještě spojení s Vypichem, kde nějak opomněli udělat výstup z metra

+1/0
25.2.2015 14:21

J92o83s34e88f 61B83r24o70ž76e49k 7393345652211

Stanice Vypich je plánovaná a bude se dělat dodatečně. Takže tramvaj by byla naprosto zbytečná - naopak se budou rušit i autobusy.

0/−2
25.2.2015 14:26

M81i24c90h83a80l 38Ř45e82z46n95í47č20e95k 1381298297430

Stanice metra Vypich byla vypuštěna pro svoji zbytečnost a stavba není připravena na dodateční zřízení této stanice.

V návaznost na otevření prodloužení metra se sice změní trasy autobusů, ale spojení Petřiny - Vypich zůstane zachováno a obsazeno min dvěma linkami

+3/0
25.2.2015 15:10

M40i10c59h41a78l 44Ř63e57z84n97í43č27e89k 1951958777790

tak  Zeyerova alej a Ankarská jsou zcela jistě lepší kandidáti na vedení takovéto spojky. K vašim argumentům:

- propojení tratí se hodí při výlukách - propojit dvě skoro konečné je k ničemu, to má smysl v centru města, kdy se použije alternativní trasa a následně se tramvaj vrátí do své trasy.

- dopravní obsluha vnitřku Petřin - obsluhu Petřin zajištuje právě stanice metra s docházkovou vzdáleností do 500m.

- preference tramvají před autobusy - zde i při vzniku tramvajové spojky by autobusy dále jezdili po své trase- linka od letiště do Butovic a z Petřin k Andělu a obě vedou přes Vypich.

- a aktuálně ještě spojení s Vypichem, kde nějak opomněli udělat výstup z metra - Vypich je velká křižovatka, kde kromě kauflandu nic není a mělo by to tak zůstat. Dnes jsou to 3 zastávky poloprázdným autobusem z Petřin

žádný z důvodů podle mého mínění není dost silný, aby se v dohledné době o něčem takovém vůbec uvažovalo.

+4/−1
25.2.2015 15:03

M29i16c81h32a77l 34Ř79e73z50n92í88č11e51k 1441368237910

Blahopřeji pane Pražáku, že jste podpořil názor pana Pištora a mě dal mínus (i když netuším za co), ale pořád mě schází alespoň jeden důvod pro tramvajovou spojku Petřiny - Vypich.

+2/0
25.2.2015 13:37

T54o36m32a93s 90A28u94g16u11s19t39y11n 6247276231400

Stanice se mi taky nelíbí, tak jen doufám, že v reálu bude vypadat líp než na návrzích a na fotkách.

0/0
25.2.2015 12:38

B31e87n 36P39a41v87k64a 1337273867881

Přemýšlím, jestli ty Petřiny nakonec nejsou ošklivé. Nevím. Ale mně se to prostě z toho esteticko-architektonického hlediska nelíbí.

+4/0
25.2.2015 10:53

Z37u35z89a16n25a 31F82r94e86i47t77a15s87o67v90a 5559452538

Bublina i ponorka - v kombinaci s podlahou prima, kontrast vůči obložení stanice ale moc povedený není... Nesedí mi to...

+5/0
25.2.2015 10:47

E43m18i14l 34M77i33n57á47ř 7850659639297

popisek u fotky motolské stanice s prosklenou střechou:

"Stanice metra linky A Nemocnice Motol ve fázi finálních úprav. Jako jediná ze čtyř nových stanic byla ražená a nikoliv hloubená. (20.2.2015)"

To si na Petřinách dali s výkopem 37m pod terén!;-D

+14/−1
25.2.2015 10:26

R16a71d18i32m 17Š67o32l13c 1505435325714

To bylo už i u včerejšího článku. Hlavně, že mají lupu...

+5/0
25.2.2015 11:17

T77o86m87á79š 31J15o63u63s16k85ý 6410304

Petřiny vypadají trochu jako na bazéně, ponorka zase jako New York 70. let - paráda R^

+1/0
25.2.2015 10:12

M34a17r28t27i97n 91K24u24l71i82š 4956446826266

Vlaky budou končit na Petřinách? Rozumím tomu správně, že do toho úžasnýho Motola bude jezdit každý třetí metro? Nebo snad každý čtvrtý?

+1/0
25.2.2015 9:43

M88i14l67a64n 31N38o53v50á27k 2910915375225

Do stanice Nemocnice Motol bude jezdit každý druhý vlak. Obraty ve stanici Petřiny budou probíhat pouze v ranní špičce, kdy na Petřiny pojedou všechny vlaky.

+3/0
25.2.2015 9:46

M77i47c46h30a24l 57P92r60o34c70h87á30z34k53a 8275146228

Pro upřesnění, převzato z tiskové zprávy ROPIDu: V pracovní dny od cca 6:00 do cca 20:00 v novém úseku pásmový provoz: od cca 6:00 do cca 9:30 v úseku Petřiny – Nemocnice Motol a od cca 9:30 do cca 20:00 v úseku Dejvická – Nemocnice Motol pojede pouze každý druhý spoj.

+1/0
25.2.2015 9:57

K64l58á35r80a 86V70o71ž78e72n63í82l87k86o14v69á 8153404883526

ráno    dop     odp     víkend  večer

Nemocnice Motol – Petřiny   4:40    10:00   6:00    7:30    10:00

Petřiny – Dejvická          2:20    10:00   6:00    7:30    10:00

Dejvická – Skalka           2:20    5:00    3:00    7:30    10:00

Skalka – Depo Hostivař      4:40    10:00   6:00    7:30    10:00

0/0
25.2.2015 10:16

R83a61d71o89s64l22a76v 49K18l39a50u50d82a 5774478284372

Tahle stanice se mi nelíbí. Architekt se chtěl předvést, tak se předvedl. Bublina, ponorka.... No nic. Také už jsem někde psal o tom osvětlení uprostřed nástupiště. Fakt nevidím praktičnost ve zkosení už od podlahy. Je to dobré na přeražení.

+7/0
25.2.2015 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.