Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba metra D má začít do dvou let. Stát by měl přispět, míní expert

Už přes tisíc lidí projevilo svým podpisem pod peticí nesouhlas s neustálým odkládáním stavby metra linky D do Písnice. Praha začne ještě letos vykupovat pozemky, aby mohla do dvou let začít stavět. Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun. Jen první etapa však spolkne asi 30 miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R70a32d81e49k 90K39o14l36i91á87š 6627462771469

...kdyby raději dotáhli metro k letišti...

0/0
26.3.2015 13:01
Foto

J29a44n 45M15a91c18u95r83a 4806683132167

30 mld.? Jinde Mladá Fronta píše, že 20 mld. Tomu tedy říkám infošum.

0/0
19.3.2015 10:51

V40l69a33d84i81m56í63r 73H98o62l82ý 8914201316137

Trasa D by se měla stavět rovnou až na nám.Míru. Konečná na Pankráci je blbost. Že se bude stavět až na "Mírák" tvrdil v online rozhovoru na iDnes nějaký náměstek pro dopravu. A zase je všechno jinak... :-/

+1/0
9.3.2015 0:50

M11a82r63e59k 61H48r97u51b71y 6187972861298

Zajimave, cele Dcko vychazi levneji nez jisty zbytecny a stale jeste neotevreny tunel:-P

+1/0
4.3.2015 10:29

M77i11c28h74a19l 31H16i29r53k44a 4347876470243

Minule mi nějaký Brňák při pohledu na mapu metra říkal, že metro má čtyři trasy, tak jsem mu dlouze musel vysvětlovat, že ta modrá linka není déčko, ale Vltava. ;-D

+3/−1
3.3.2015 14:45

K62a37r34e23l 11D89r34d41a 6333285297149

Těžký podraz na Pražany, takže by si D měli zaplatit venkovani z celé republiky. Tohle je projekt pro developery, ne pro Pražany! Ono vůbec nejde o to, aby se pokryly potřeby stávajících cestujících. Nové stanice jsou navrhovány záměrně na zelené louce, aby to motivovalo developery k zástavbě volných území novými byty. Patrně se plánuje budoucí likvidace stávajících paneláků (no dobrá), ale především se spekuluje s prodejem nových bytů a lákáním venkovanů do Prahy za prací, na "bydlení na metru" a na spekulaci s nemovitostmi. Síla. Doprava tady na jihu pro přelidněnost nestíhá a řeší to projekt, který má oblast zalidnit novými davy. A že se necháme takhle v Praze v poklidu odrbat a vodit za nos...?

  Jestli tomu rozumím dobře, etapa I končí na Pankráci. Takže půjde o to, dostat ten nový dav na přecpané Céčko. Přitom záloha Nuselského mostu dlouho vytvořena nebude. Doufám, že Pražané z jihu Prahy budou mít vždy dostatek toaletního papíru.

  Tedy lež jako věž, veřejně prospěšná stavba, nikdo nemůže říct ani popel proti a trať si namalují soukromé firmy tak, jak potřebují. Slyšel někdy někdo o nějakém Nádraží Krč, aby zde byla nutná stanice metra? Široko daleko nikdo, kdo by zde potřeboval stanici metra. Tak tady budou přestupovat Středočeši z vlaku, aby jeli metrem a dvěma přestupy na Hlavní nádraží, či co? Proto se vytvoří úžasná předražená stanice metra nad rybníkem?

  Začínám chápat "moudrého Béma" a prodlužování trasy A. Bylo klíčové dostat metro na letiště protože se tady rve parta stavebních firem o zakázky s nesmyslnými projekty. Bém padl, padlo metro na letiště. Šup a máme zcela jiné a stejně drahé řešení. To samé trasa D. Developeři se už třesou, kolik na tom zhodnocení polí za peníze státu a občanů vydělají.

  Při této logice mě ani nepřekvapí, že se na D opět plánují některé výstupy ze stanic jen pomocí výtahů. To mi přijde jako dost ošizené řešení.

http://www.novemetro.cz/videa

+1/−2
3.3.2015 12:32
Foto

P64a68v60e34l 96P61e78c61h 9548331536617

Kde že jsou stanice na zelené louce? Tedy kromě konečně, kde je to nutné kvůli depu a záchytnému parkovišti. A kde že jsou výstupy jen výtahy?

Co se Pankráce týče, je to první fáze. Což logicky znamená, že časem přijde druhá fáze. A co se nádraží týče, teď je hodně špatně dostupné, ale myslím, že právě spojení na metro jeho důležitost zvýší a do budoucna tím i zlepší možnosti S linek.

+2/0
3.3.2015 13:51

K85a89r76e67l 76D94r26d44a 6983215737379

Viz videa, tak jen co si pamatuji. P+R parkoviště jsou na trase snad 4. Asi u 3 stanic jsem zahlédl plány na zástavbu, takže stanice jsou záměrně na zelené louce daleko od stávajících bytů. U jedné či dvou jsem zahlédl stejné řešení výtahem jako na Bořislavce. A nepotřebná stanice Nádraží Krč nad rybníkem. To může namalovat jen šílenec. Šetří se na eskalátorech a schodištích pak se tvoří za stovky milionů pitomosti... Rv 

  Vadí mi třeba výtah na Míráku. Vinohrady jsou jako čtvrť neskutečně bariérové a konečně se rýsuje možnost udělat Náměstí Míru bezbariérové. Navrhuje se jen jeden schovaný výtah daleko od náměstí užívaný navíc cestujícími tramvaje. Bezohlednost projektantů na pochodu. Volil bych i zde eskalátor a výtahy na povrch bych prosil v několika místech. Safra! A pak, v Motole by byl fajn pojízdný chodník. Když nejede, je to pro vozíčkáře stále plošina a stanice je stále bezbariérová. (Vadí jen pravidla bezpečnosti, která vozíčkářům zakazují chodníky používat.) Co zkusit do metra místo eskalátorů a výtahů dávat chodníky? Třeba na přestup na Míráku. ;-)

0/0
4.3.2015 7:41

K69a27r73e55l 95D59r81d24a 6203495697809

"Časem přijde druhá fáze..." Asi jako prodloužení Ačka na letiště, že. ;-D

+1/0
4.3.2015 7:45

K32a90r65e71l 43D23r70d11a 6503435467429

Nejvíc mě baví, že si vlak na letiště pochvaluje Jančura. Aneb jak se tvoří stavby za peníze daňových poplatníků a ku prospěchu veřejnosti. ;-D

0/0
4.3.2015 7:55

K23a39r25e87l 29D18r40d36a 6983435607519

A Déčko mělo mít dveře na nástupištích. Neumíme roky zajistit bezbariérové trasy A a B. Nástup do vagónu je jen pro kaskadéry. A nyní si troufneme nasázet do metra plno dalších bariér a zajistit jejich fungování? No nevím...

+1/−1
4.3.2015 7:50

J65a28n 79S40l23o13v90í14k 3679847110148

Výstupy z mělkých stanic jsou buď po klasických schodech a komu se nechce nebo nemůže, pro toho je výtah. Tak to je běžné i v metrech po světě. Jezdící schody jsou velice drahé pro provoz i pro údržbu. Musí jezdit téměř nonstop celou dobu co funguje metro, i když tam žádní lidé nejsou. Samozřejmě, u nových eskalátorů bývá čidlo a když tam nikdo nejede, schody stojí, ale pak vezou minuty jen jednoho člověka apod.

0/0
3.3.2015 15:36

K61a12r73e96l 69D40r90d36a 6143435397179

Co Červený Vrch? Směrem na sídliště jen výtahy, směrem na zelenou louku eskalátory, kde bude za 10 let možná stát Shopping park Bořislavka. Stanice je 1 stanici tramvaje od současného centra sídliště. Aby se neřeklo, tak je ten výtah napojen na nekonečný podchod, který propojí centrum sídliště se stanicí metra. Neskutečná šikana všech místních s vidinou nového centra sídliště. Přitom šikana přesně ve stylu nákupních center. Chceš mléko a rohlíky? Tak koukej projít celé nákupní centrum od A do Z a koukej si přitom koupit i svetr, šampon a tablet. :-P Tak tímto stylem se projektují stanice metra. (Chceš rychle domu? Koukej padat do nákupního centra.) 

  Občas jezdím s vozíčkářem. Za prvé, výtahy v metru používají feťáci, bezdomovci, sprejeři a vandalové. (K píchání, jako toaletu...) Za druhé, každou chvíli nějaký výtah nejede bez náhrady a opravy zajišťuje DPP neskutečně laxně. (Celé roky se ví o problémech, které údržba DPP absolutně neřeší, nechává cestující pokoušet štěstí a raději plánuje "celkovou rekonstrukci".) Rv

  A pak, je docela hloupé domáhat se přednosti. Je to nedůstojné. Je to jen stupňování šikany lidí na vozíku. Pokud jde o jediný výstup ze stanice, jak se asi bude uplatňovat přednost? A pokud se budou lidi učit užívat výtahy a kašlat na přednosti, bude to takto bezohledně fungovat nakonec všude. (Stačí "slavná Národka" a výtahy, co používají stovky studentů (budoucích učitelů) a jejich častá poruchovost. Loterie DPP.)

  Nakonec, jako chodec mám rád svobodu pohybu. Nechci stát u výtahu ve frontě při výstupu z metra a dohadovat se se seniory nebo je ignorovat. Rv

+1/0
4.3.2015 7:26

M40a73r82e82k 50H36r29u80b35y 6477912121988

Pokud vim, Bem ohnul Acko tam co je ted, tedy zcela zbytecne do blizkosti Bcka. Stejne tak ohnul Ccko aby minulo Bohnice a vynorilo se uprostred poli v Letnanech.

A namisto Dcka postavil Blanku. Takze na co sahl, to podelal a mel zmizet daleko driv :-/

0/0
4.3.2015 10:28

K67a20r45e75l 60D40r18d77a 6223245317479

Céčko na Proseku mi přijde fajn. Mám pocit, že je takto užitečnější než 1 či 2 stanice v Bohnicích.

  Bohnice by se daly řešit odbočkou Céčka, což by se vcelku hodilo. (Obdoba jak bylo plánováno Déčko odbočkou na jihu.)  Ale osobně mám vizi na prodloužení Déčka: Náměstí Republiky, Nemocnice Na Františku, Letenské náměstí, Bubeneč, Podbaba, Pražská ZOO (Troja), Bohnice (možná 1 a 2) a Čimice. ;-)

+1/0
4.3.2015 15:27

J98a45n 71M38a26l21k58u87s 3165565401611

No jestli bude konecna D u byvaleho masokomb. pak to bude z konce Pisnice na metro docela hezka prochazka:-)

0/0
3.3.2015 10:22

A63l83e85x59a63n22d58r 12K15o86s33t64k39a 8942948656274

Opravdu není problém provozovat autobusovou linku o 3 nebo 4 zastávkách. Lepčí než teď, kdy je to na metro půl hodiny.

0/0
3.3.2015 12:32

A91l18e36x83a47n78d96r 13K69o75s58t85k54a 8682168556614

Stanice SAPA bude nepochybně dost využívaná.

+2/0
3.3.2015 7:53

J88a11n 75S95l28o19v19í44k 3239447150768

no, vestibul ve stylu čínské čtvrti by byl originální :-)

+1/0
3.3.2015 12:28

A42l59e92x66a79n78d72r 91K82o66s80t26k82a 8152358136434

To by byl. Ale já to nemyslel ironicky. Nejlépe se tam nakoupí asijské suroviny do kuchyně. A když jsme u toho, tak třeba spotřební ponožky.

0/0
3.3.2015 12:31

J97a40n 71S74l38o28v98í47k 3179817720228

já to myslel ironicky tak napůl, protože mě by se čínský pavilon jako vstup do metra líbil, ale mnoha lidem asi ne.

0/0
3.3.2015 15:12

P48e41t11r 63P52e75t19r 7782160810752

Praha je díky drogistovi Bémovi a paroubkovi předlužená. Vědí to všichni a odsouvají platby jak se dá.

+2/0
3.3.2015 7:03

M33i88l79a72n 27N70o69v24á75k 2200135505685

"Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun." Když stejnou částku vyčlení každy rok, tak už za 48 let budeme trasu D mít.

+3/−1
3.3.2015 0:09

P76e57t43r 22S85e83d16l66o34ň 3608802121

Je to na výkupy pozemků a projektovou přípravu, nikoliv na stavbu samotnou.

+2/0
3.3.2015 0:15
Foto

J38o49s73e36f 29M31e66d 5742516912

Další pražská díra k nezaplacení ;-D To vám nestačí Blanka která dřív než se otevře tak se bude muset začít rekonstruovat kvůli zastaralosti?

+2/−10
3.3.2015 0:04

P12a20t57r38i32c41k 70K69o71v78á64č 9537306405

Srovnávat jablka a hrušky, to není asi ono že? Tady se spíše musíte koukat na dostavěné poslední stanice jakou byly Letňany a aktuálně teď nemocnice Motol, tak by se mělo přistupovat také k trase D. Bez větších problémů, poslední stavby metra proběhly.

+1/0
3.3.2015 2:07

A89l34e71x49a57n25d52r 85K51o32s52t43k50a 8922198456604

Zrovna metro se zatím otvírá včas. To, že trasy vedou divně je něco jiného.

+2/0
3.3.2015 7:56

J57a66k65u10b 14M88a54r23k45v93a54r94t 9372803975592

Petice s 0.1 % obyvatel by měla mít významnou váhu...!!!

+4/0
2.3.2015 23:45

M49i63l79a73n 50V32o65t50a78v66a 5234876381312

Oni si stezuji na dopravní zacpy? Pardon, která cast Prahy s nimi nema problémy. Copak treba opacny konec do Ujezda nad Lesy nema problémy, stejne jako Zelenec pres Pocernice a takhle si objedte celou Prahu dokola.

0/0
2.3.2015 23:19

L35u18k23á22š 98N52o25v50á44k 4206356542123

Zelenč není Praha..kdo se z Prahy odstěhoval, ať si stojí v koloně..

A Újezd nad Lesy nebo Počernice mají vlak..

+3/0
3.3.2015 9:33

J30a25n 15J53a71r13o78š 3703296679233

Aby nebyly zácpy. Všude ze rozprodávají pozemky, povolují bytové lokality, ale silnice jsou stejné, jako před 30 lety. Toto se vůbec neřeší. Nevím, kdo to má na starosti. Stavební úřady?

0/0
3.3.2015 9:58

R94a17d86e97k 85T26o60m32a87s37e80k 5413940838655

Nové silnice popřípadě zkapacitnění těch stávajících nemá ve městech žádný smysl. Slyšel jste o pojmu dopravní indukce?

+1/0
3.3.2015 11:14
Foto

P57a24v38e38l 34P70e30c17h 9598951176637

Zeleneč je od centra 18 km, Újezd 17 km, Sídliště Krč 5 km.

Ale jinak - Jak často do Zeleneče nebo Újezda jezdí MHD? Mezi Nemocnicí Krč a Kačerovem jede autobus v průměru každých 9 sekund a přesto je to málo.

0/0
3.3.2015 13:55

M43a27r19t63i21n 23K15ř35í11ž 9653982880227

Chachá. Když jsme se stěhovali do Modřan, roce 1984, bylo prý metro D na spadnutí. No vida, je to už vice než 30 let, a furt je to na spadnutí :-)

+7/−1
2.3.2015 22:47

L32u97k73á70š 34N40o48v95á57k 4736506452583

v Modřanech nebude nikdy...

0/0
3.3.2015 9:33

J47o16s44e21f 79P43i52š98v51e68j75c 4242740160936

Vzhledem k tomu, že Praha dostává na hlavu ze společného balíku několikanásobek toho co malé obce, nevidím jediný důvod k tomu proč by měli návštěvníci Prahy platit vyšší jízdné. Argument o tom, že daňový zisk na hlavu je v Praze nejvyšší rozhodně neobstojí, protože většina firem, které oficiálně sídlí v Praze a platí tam daně má výrobu, rtesp. faktické sídlo někde úplně jinde.

Ještě bych dodal, že kdyby Praha hospodařila stejně jako v tomto státě 99% obcí do 2000 obyvatel, tak je tam jízdné zadarmo, ale vzhledem k tomu, že koncentrace gaunerů na 1000 obyvatel je tam oproti ostatním obcím podstatně vyšší, tak jízdné stojí kolik stojí a na nic nejsou peníze.

+5/−17
2.3.2015 22:40

M27a65r67e12k 15Š39i59m98o95n 2754217108588

Ano, v 99% měst do 2000 obyvatel je jízdné zadarmo - chodí se tam pěšky.

+9/−1
2.3.2015 22:57

P88e92t80r 59N26o15v77o93t55n66y 3239102479532

A do města se jezdí dotovaným autobusem nebo vlakem.

+2/0
3.3.2015 2:21

J56i83ř97í 64K39ü23h81r 2370556670206

Veškerá hromadná doprava je dotovaná. Kdyby nebyla, byla by prakticky zrušena a města zaplavena dopravou individuální.

0/0
3.3.2015 8:43

M85a58r50e39k 33Š20i30m53o58n 2274907528708

Peníze firem negeneruje výroba, ale prodej. A drtivá většina prodejů se dojednává v Praze (pokud ne rovnou v cizině).

0/−2
3.3.2015 0:12

J45i80ř59í 36K13ü65h29r 2570586550606

Co chcete prodat, když nic nemáte vyrobené? Leda nějaký nápad.

+1/−1
3.3.2015 8:45

R44a65d62e38k 71T13o30m81a94s10e74k 5743530828355

Už skoro 70% lidí pracuje ve službách a přibližně stejným procentem se podílí i na HDP. Služby se "vyrábí" i prodávají především v Praze. Tedy k prodeji opravdu nepotřebujete něco vyrábět, to se dnes dělá spíše v rozvojových zemích nebo tzv. nově se rozvíjejících.

+1/0
3.3.2015 11:18

T22o64m81á55š 11V84e47s27e14l12ý 0

Stát by měl přispět? Jedna Blanka nestačí?

+2/−3
2.3.2015 22:20

T19o25m17á96š 18Z64e34m23a84n 3765948474265

Trasa D by se dala mírně osekat - např zrušit stanice Olbrachtova (coby kamenem dohodil od Pankráce i Budějovické) a pak i stanici Nádraží Krč - Na vlak je metro napojeno nově vybudovanou zastávkou u metra Kačerov a navíc okolí nádraží je poněkud pusté - není kdo by tam nastupoval.

K tomu méně extravagantní stanice a nemuselo by to stát jako Blanka.

+13/−3
2.3.2015 22:16

M32a76r32e90k 76Š94i91m96o34n 2244487838738

Nesouhlasím. Je naprosto nekoncepční křížit povrchovou a podpovrchovou dopravu a neumožnit přestup. To je omluvitelné jen v takových situacích jako je Nuselský most. Pokud bude pasažer chtít přestupovat na metro D, bude muset na C na Kačerově, dojet na Pankrác a pak Dčkem. To ho bude stát tolik času, že začne raději dojíždět autem a to je nežádoucí. Navíc přestup na Kačerově je nekoncepční bastl (ale jinak to nešlo, protože socialistický plánovač regionální dojíždění nebral v úvahu), přestup je fyzicky dost náročný.

+5/−1
2.3.2015 22:56

P56e72t18r 42N40e62c52h22a63n16i22c26k69ý 7853896968580

S tím nádražím také nesouhlasím, vazby mezi železnicí a MHD jsou do budoucna nutné, nevíte jak se bude postupně město rozrůstat a železnice už pomalu přebírá úlohu metra nebo tramvaje.

+2/0
3.3.2015 8:28

L45u18k88á86š 58N64o33v89á55k 4306786872693

tak zrovna Nádraží Krč bude v budoucnu klíčová stanice!

a co se týče architektury..měla by proběhnout transparentní veřejná architektonická soutěž.

0/0
3.3.2015 8:46

P41e43t50r 45K56e90j82l 4313335813834

Kde mohu podepsat, že metro D nepotřebuju? :D

Osobně bych raději ocenil usilovnější práci na dokončení silničního okruhu okolo Prahy a odvedení více aut mimo město (zejména na severu, kde po dokončení Blanky v příštím století určitě auta opět přibudou).

+6/−9
2.3.2015 21:36

D20a20v59i61d 14B86e96n42e61š 8268340619353

Severní část pražský okruhu se nepohne, dokud bude Suchdolák Stropnický sedět na radnici a dokončení MO je navázáno na dokončení PO (logiku nehledejte).

A co se Blanky týče, mám podezření, že je připravena na rok 2018 jako předvolební tahák.

+11/0
2.3.2015 21:40

M18a32r82e61k 22H61r74u82b80y 6297652751698

Okruh okolo Prahy resi MD, ne magistrat. Tyhle veci prosim nemichat.

0/0
4.3.2015 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.