Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba metra D má začít do dvou let. Stát by měl přispět, míní expert

Už přes tisíc lidí projevilo svým podpisem pod peticí nesouhlas s neustálým odkládáním stavby metra linky D do Písnice. Praha začne ještě letos vykupovat pozemky, aby mohla do dvou let začít stavět. Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun. Jen první etapa však spolkne asi 30 miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R98a12d92e80k 89K89o10l77i40á22š 6137602571739

...kdyby raději dotáhli metro k letišti...

0/0
26.3.2015 13:01

J35a37n 68M12a88c12u74r32a 4256413792297

30 mld.? Jinde Mladá Fronta píše, že 20 mld. Tomu tedy říkám infošum.

0/0
19.3.2015 10:51

V74l27a59d67i50m52í60r 84H48o96l90ý 8404351696897

Trasa D by se měla stavět rovnou až na nám.Míru. Konečná na Pankráci je blbost. Že se bude stavět až na "Mírák" tvrdil v online rozhovoru na iDnes nějaký náměstek pro dopravu. A zase je všechno jinak... :-/

+1/0
9.3.2015 0:50

M58a22r35e23k 18H62r41u35b77y 6177102851758

Zajimave, cele Dcko vychazi levneji nez jisty zbytecny a stale jeste neotevreny tunel:-P

+1/0
4.3.2015 10:29

M86i60c11h70a59l 91H13i23r61k44a 4197146220503

Minule mi nějaký Brňák při pohledu na mapu metra říkal, že metro má čtyři trasy, tak jsem mu dlouze musel vysvětlovat, že ta modrá linka není déčko, ale Vltava. ;-D

+3/−1
3.3.2015 14:45

K87a70r20e57l 76D15r42d66a 6293535167319

Těžký podraz na Pražany, takže by si D měli zaplatit venkovani z celé republiky. Tohle je projekt pro developery, ne pro Pražany! Ono vůbec nejde o to, aby se pokryly potřeby stávajících cestujících. Nové stanice jsou navrhovány záměrně na zelené louce, aby to motivovalo developery k zástavbě volných území novými byty. Patrně se plánuje budoucí likvidace stávajících paneláků (no dobrá), ale především se spekuluje s prodejem nových bytů a lákáním venkovanů do Prahy za prací, na "bydlení na metru" a na spekulaci s nemovitostmi. Síla. Doprava tady na jihu pro přelidněnost nestíhá a řeší to projekt, který má oblast zalidnit novými davy. A že se necháme takhle v Praze v poklidu odrbat a vodit za nos...?

  Jestli tomu rozumím dobře, etapa I končí na Pankráci. Takže půjde o to, dostat ten nový dav na přecpané Céčko. Přitom záloha Nuselského mostu dlouho vytvořena nebude. Doufám, že Pražané z jihu Prahy budou mít vždy dostatek toaletního papíru.

  Tedy lež jako věž, veřejně prospěšná stavba, nikdo nemůže říct ani popel proti a trať si namalují soukromé firmy tak, jak potřebují. Slyšel někdy někdo o nějakém Nádraží Krč, aby zde byla nutná stanice metra? Široko daleko nikdo, kdo by zde potřeboval stanici metra. Tak tady budou přestupovat Středočeši z vlaku, aby jeli metrem a dvěma přestupy na Hlavní nádraží, či co? Proto se vytvoří úžasná předražená stanice metra nad rybníkem?

  Začínám chápat "moudrého Béma" a prodlužování trasy A. Bylo klíčové dostat metro na letiště protože se tady rve parta stavebních firem o zakázky s nesmyslnými projekty. Bém padl, padlo metro na letiště. Šup a máme zcela jiné a stejně drahé řešení. To samé trasa D. Developeři se už třesou, kolik na tom zhodnocení polí za peníze státu a občanů vydělají.

  Při této logice mě ani nepřekvapí, že se na D opět plánují některé výstupy ze stanic jen pomocí výtahů. To mi přijde jako dost ošizené řešení.

http://www.novemetro.cz/videa

+1/−2
3.3.2015 12:32
Foto

P55a42v91e81l 59P50e65c83h 9968871956307

Kde že jsou stanice na zelené louce? Tedy kromě konečně, kde je to nutné kvůli depu a záchytnému parkovišti. A kde že jsou výstupy jen výtahy?

Co se Pankráce týče, je to první fáze. Což logicky znamená, že časem přijde druhá fáze. A co se nádraží týče, teď je hodně špatně dostupné, ale myslím, že právě spojení na metro jeho důležitost zvýší a do budoucna tím i zlepší možnosti S linek.

+2/0
3.3.2015 13:51

K80a42r66e76l 95D77r25d18a 6943215527639

Viz videa, tak jen co si pamatuji. P+R parkoviště jsou na trase snad 4. Asi u 3 stanic jsem zahlédl plány na zástavbu, takže stanice jsou záměrně na zelené louce daleko od stávajících bytů. U jedné či dvou jsem zahlédl stejné řešení výtahem jako na Bořislavce. A nepotřebná stanice Nádraží Krč nad rybníkem. To může namalovat jen šílenec. Šetří se na eskalátorech a schodištích pak se tvoří za stovky milionů pitomosti... Rv 

  Vadí mi třeba výtah na Míráku. Vinohrady jsou jako čtvrť neskutečně bariérové a konečně se rýsuje možnost udělat Náměstí Míru bezbariérové. Navrhuje se jen jeden schovaný výtah daleko od náměstí užívaný navíc cestujícími tramvaje. Bezohlednost projektantů na pochodu. Volil bych i zde eskalátor a výtahy na povrch bych prosil v několika místech. Safra! A pak, v Motole by byl fajn pojízdný chodník. Když nejede, je to pro vozíčkáře stále plošina a stanice je stále bezbariérová. (Vadí jen pravidla bezpečnosti, která vozíčkářům zakazují chodníky používat.) Co zkusit do metra místo eskalátorů a výtahů dávat chodníky? Třeba na přestup na Míráku. ;-)

0/0
4.3.2015 7:41

K66a58r33e80l 43D30r41d56a 6633385467699

"Časem přijde druhá fáze..." Asi jako prodloužení Ačka na letiště, že. ;-D

+1/0
4.3.2015 7:45

K30a78r83e68l 48D38r53d10a 6743895767439

Nejvíc mě baví, že si vlak na letiště pochvaluje Jančura. Aneb jak se tvoří stavby za peníze daňových poplatníků a ku prospěchu veřejnosti. ;-D

0/0
4.3.2015 7:55

K48a65r69e51l 38D97r35d43a 6883375257109

A Déčko mělo mít dveře na nástupištích. Neumíme roky zajistit bezbariérové trasy A a B. Nástup do vagónu je jen pro kaskadéry. A nyní si troufneme nasázet do metra plno dalších bariér a zajistit jejich fungování? No nevím...

+1/−1
4.3.2015 7:50

J26a84n 50S76l55o48v65í51k 3959957550268

Výstupy z mělkých stanic jsou buď po klasických schodech a komu se nechce nebo nemůže, pro toho je výtah. Tak to je běžné i v metrech po světě. Jezdící schody jsou velice drahé pro provoz i pro údržbu. Musí jezdit téměř nonstop celou dobu co funguje metro, i když tam žádní lidé nejsou. Samozřejmě, u nových eskalátorů bývá čidlo a když tam nikdo nejede, schody stojí, ale pak vezou minuty jen jednoho člověka apod.

0/0
3.3.2015 15:36

K92a55r69e66l 67D52r88d75a 6803885427779

Co Červený Vrch? Směrem na sídliště jen výtahy, směrem na zelenou louku eskalátory, kde bude za 10 let možná stát Shopping park Bořislavka. Stanice je 1 stanici tramvaje od současného centra sídliště. Aby se neřeklo, tak je ten výtah napojen na nekonečný podchod, který propojí centrum sídliště se stanicí metra. Neskutečná šikana všech místních s vidinou nového centra sídliště. Přitom šikana přesně ve stylu nákupních center. Chceš mléko a rohlíky? Tak koukej projít celé nákupní centrum od A do Z a koukej si přitom koupit i svetr, šampon a tablet. :-P Tak tímto stylem se projektují stanice metra. (Chceš rychle domu? Koukej padat do nákupního centra.) 

  Občas jezdím s vozíčkářem. Za prvé, výtahy v metru používají feťáci, bezdomovci, sprejeři a vandalové. (K píchání, jako toaletu...) Za druhé, každou chvíli nějaký výtah nejede bez náhrady a opravy zajišťuje DPP neskutečně laxně. (Celé roky se ví o problémech, které údržba DPP absolutně neřeší, nechává cestující pokoušet štěstí a raději plánuje "celkovou rekonstrukci".) Rv

  A pak, je docela hloupé domáhat se přednosti. Je to nedůstojné. Je to jen stupňování šikany lidí na vozíku. Pokud jde o jediný výstup ze stanice, jak se asi bude uplatňovat přednost? A pokud se budou lidi učit užívat výtahy a kašlat na přednosti, bude to takto bezohledně fungovat nakonec všude. (Stačí "slavná Národka" a výtahy, co používají stovky studentů (budoucích učitelů) a jejich častá poruchovost. Loterie DPP.)

  Nakonec, jako chodec mám rád svobodu pohybu. Nechci stát u výtahu ve frontě při výstupu z metra a dohadovat se se seniory nebo je ignorovat. Rv

+1/0
4.3.2015 7:26

M60a89r27e64k 12H12r79u91b63y 6827512621868

Pokud vim, Bem ohnul Acko tam co je ted, tedy zcela zbytecne do blizkosti Bcka. Stejne tak ohnul Ccko aby minulo Bohnice a vynorilo se uprostred poli v Letnanech.

A namisto Dcka postavil Blanku. Takze na co sahl, to podelal a mel zmizet daleko driv :-/

0/0
4.3.2015 10:28

K75a54r35e33l 35D47r51d19a 6523585827389

Céčko na Proseku mi přijde fajn. Mám pocit, že je takto užitečnější než 1 či 2 stanice v Bohnicích.

  Bohnice by se daly řešit odbočkou Céčka, což by se vcelku hodilo. (Obdoba jak bylo plánováno Déčko odbočkou na jihu.)  Ale osobně mám vizi na prodloužení Déčka: Náměstí Republiky, Nemocnice Na Františku, Letenské náměstí, Bubeneč, Podbaba, Pražská ZOO (Troja), Bohnice (možná 1 a 2) a Čimice. ;-)

+1/0
4.3.2015 15:27

J68a75n 46M48a48l28k37u52s 3725255651311

No jestli bude konecna D u byvaleho masokomb. pak to bude z konce Pisnice na metro docela hezka prochazka:-)

0/0
3.3.2015 10:22

A11l48e92x25a62n62d19r 13K16o78s90t97k63a 8522558506894

Opravdu není problém provozovat autobusovou linku o 3 nebo 4 zastávkách. Lepčí než teď, kdy je to na metro půl hodiny.

0/0
3.3.2015 12:32

A67l18e41x44a36n43d36r 43K53o25s63t24k20a 8242598876144

Stanice SAPA bude nepochybně dost využívaná.

+2/0
3.3.2015 7:53

J32a85n 54S35l55o89v49í78k 3329887830488

no, vestibul ve stylu čínské čtvrti by byl originální :-)

+1/0
3.3.2015 12:28

A84l94e72x85a61n14d17r 33K85o73s14t65k81a 8192468546884

To by byl. Ale já to nemyslel ironicky. Nejlépe se tam nakoupí asijské suroviny do kuchyně. A když jsme u toho, tak třeba spotřební ponožky.

0/0
3.3.2015 12:31

J94a63n 40S19l59o30v68í95k 3639217270918

já to myslel ironicky tak napůl, protože mě by se čínský pavilon jako vstup do metra líbil, ale mnoha lidem asi ne.

0/0
3.3.2015 15:12

P65e14t54r 51P94e68t30r 7902370570202

Praha je díky drogistovi Bémovi a paroubkovi předlužená. Vědí to všichni a odsouvají platby jak se dá.

+2/0
3.3.2015 7:03

M52i64l27a57n 80N87o53v46á53k 2930885365345

"Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun." Když stejnou částku vyčlení každy rok, tak už za 48 let budeme trasu D mít.

+3/−1
3.3.2015 0:09

P53e38t35r 74S13e89d96l92o89ň 3418292691

Je to na výkupy pozemků a projektovou přípravu, nikoliv na stavbu samotnou.

+2/0
3.3.2015 0:15
Foto

J59o24s86e50f 26M62e61d 5462536872

Další pražská díra k nezaplacení ;-D To vám nestačí Blanka která dřív než se otevře tak se bude muset začít rekonstruovat kvůli zastaralosti?

+2/−10
3.3.2015 0:04

P54a41t71r87i17c20k 74K73o96v75á77č 9297976655

Srovnávat jablka a hrušky, to není asi ono že? Tady se spíše musíte koukat na dostavěné poslední stanice jakou byly Letňany a aktuálně teď nemocnice Motol, tak by se mělo přistupovat také k trase D. Bez větších problémů, poslední stavby metra proběhly.

+1/0
3.3.2015 2:07

A43l54e87x47a60n26d61r 32K97o87s30t73k65a 8952368416374

Zrovna metro se zatím otvírá včas. To, že trasy vedou divně je něco jiného.

+2/0
3.3.2015 7:56

J88a80k65u83b 92M13a25r81k86v28a25r44t 9532913405262

Petice s 0.1 % obyvatel by měla mít významnou váhu...!!!

+4/0
2.3.2015 23:45

M31i16l70a74n 23V85o36t35a31v42a 5834666431532

Oni si stezuji na dopravní zacpy? Pardon, která cast Prahy s nimi nema problémy. Copak treba opacny konec do Ujezda nad Lesy nema problémy, stejne jako Zelenec pres Pocernice a takhle si objedte celou Prahu dokola.

0/0
2.3.2015 23:19

L77u46k64á48š 88N48o41v80á49k 4516726642723

Zelenč není Praha..kdo se z Prahy odstěhoval, ať si stojí v koloně..

A Újezd nad Lesy nebo Počernice mají vlak..

+3/0
3.3.2015 9:33

J97a46n 86J54a94r89o57š 3443886659663

Aby nebyly zácpy. Všude ze rozprodávají pozemky, povolují bytové lokality, ale silnice jsou stejné, jako před 30 lety. Toto se vůbec neřeší. Nevím, kdo to má na starosti. Stavební úřady?

0/0
3.3.2015 9:58

R23a12d53e39k 61T60o28m57a48s42e49k 5773780148135

Nové silnice popřípadě zkapacitnění těch stávajících nemá ve městech žádný smysl. Slyšel jste o pojmu dopravní indukce?

+1/0
3.3.2015 11:14
Foto

P91a83v49e66l 29P12e58c23h 9378871446877

Zeleneč je od centra 18 km, Újezd 17 km, Sídliště Krč 5 km.

Ale jinak - Jak často do Zeleneče nebo Újezda jezdí MHD? Mezi Nemocnicí Krč a Kačerovem jede autobus v průměru každých 9 sekund a přesto je to málo.

0/0
3.3.2015 13:55

M87a75r84t19i88n 80K97ř34í85ž 9943122280887

Chachá. Když jsme se stěhovali do Modřan, roce 1984, bylo prý metro D na spadnutí. No vida, je to už vice než 30 let, a furt je to na spadnutí :-)

+7/−1
2.3.2015 22:47

L32u24k26á40š 58N68o18v49á91k 4976736942313

v Modřanech nebude nikdy...

0/0
3.3.2015 9:33

J45o63s64e88f 25P50i27š71v40e80j62c 4332590950796

Vzhledem k tomu, že Praha dostává na hlavu ze společného balíku několikanásobek toho co malé obce, nevidím jediný důvod k tomu proč by měli návštěvníci Prahy platit vyšší jízdné. Argument o tom, že daňový zisk na hlavu je v Praze nejvyšší rozhodně neobstojí, protože většina firem, které oficiálně sídlí v Praze a platí tam daně má výrobu, rtesp. faktické sídlo někde úplně jinde.

Ještě bych dodal, že kdyby Praha hospodařila stejně jako v tomto státě 99% obcí do 2000 obyvatel, tak je tam jízdné zadarmo, ale vzhledem k tomu, že koncentrace gaunerů na 1000 obyvatel je tam oproti ostatním obcím podstatně vyšší, tak jízdné stojí kolik stojí a na nic nejsou peníze.

+5/−17
2.3.2015 22:40

M79a26r95e80k 30Š77i96m86o41n 2814787298358

Ano, v 99% měst do 2000 obyvatel je jízdné zadarmo - chodí se tam pěšky.

+9/−1
2.3.2015 22:57

P48e94t77r 21N24o66v45o44t68n96y 3789602119272

A do města se jezdí dotovaným autobusem nebo vlakem.

+2/0
3.3.2015 2:21

J90i42ř63í 17K97ü71h38r 2680756110916

Veškerá hromadná doprava je dotovaná. Kdyby nebyla, byla by prakticky zrušena a města zaplavena dopravou individuální.

0/0
3.3.2015 8:43

M73a53r48e75k 33Š16i46m31o91n 2324447138508

Peníze firem negeneruje výroba, ale prodej. A drtivá většina prodejů se dojednává v Praze (pokud ne rovnou v cizině).

0/−2
3.3.2015 0:12

J19i92ř60í 45K21ü28h27r 2300296600156

Co chcete prodat, když nic nemáte vyrobené? Leda nějaký nápad.

+1/−1
3.3.2015 8:45

R54a77d74e79k 56T96o79m29a76s29e50k 5233950678455

Už skoro 70% lidí pracuje ve službách a přibližně stejným procentem se podílí i na HDP. Služby se "vyrábí" i prodávají především v Praze. Tedy k prodeji opravdu nepotřebujete něco vyrábět, to se dnes dělá spíše v rozvojových zemích nebo tzv. nově se rozvíjejících.

+1/0
3.3.2015 11:18

T90o42m39á18š 93V55e39s22e97l15ý

Stát by měl přispět? Jedna Blanka nestačí?

+2/−3
2.3.2015 22:20

T21o91m57á56š 83Z70e53m92a42n 3315548404655

Trasa D by se dala mírně osekat - např zrušit stanice Olbrachtova (coby kamenem dohodil od Pankráce i Budějovické) a pak i stanici Nádraží Krč - Na vlak je metro napojeno nově vybudovanou zastávkou u metra Kačerov a navíc okolí nádraží je poněkud pusté - není kdo by tam nastupoval.

K tomu méně extravagantní stanice a nemuselo by to stát jako Blanka.

+13/−3
2.3.2015 22:16

M73a93r52e25k 35Š31i68m79o63n 2774747378838

Nesouhlasím. Je naprosto nekoncepční křížit povrchovou a podpovrchovou dopravu a neumožnit přestup. To je omluvitelné jen v takových situacích jako je Nuselský most. Pokud bude pasažer chtít přestupovat na metro D, bude muset na C na Kačerově, dojet na Pankrác a pak Dčkem. To ho bude stát tolik času, že začne raději dojíždět autem a to je nežádoucí. Navíc přestup na Kačerově je nekoncepční bastl (ale jinak to nešlo, protože socialistický plánovač regionální dojíždění nebral v úvahu), přestup je fyzicky dost náročný.

+5/−1
2.3.2015 22:56

P90e20t65r 58N25e65c76h73a45n14i32c71k92ý 7573956298630

S tím nádražím také nesouhlasím, vazby mezi železnicí a MHD jsou do budoucna nutné, nevíte jak se bude postupně město rozrůstat a železnice už pomalu přebírá úlohu metra nebo tramvaje.

+2/0
3.3.2015 8:28

L45u89k59á76š 64N24o51v40á13k 4896386352563

tak zrovna Nádraží Krč bude v budoucnu klíčová stanice!

a co se týče architektury..měla by proběhnout transparentní veřejná architektonická soutěž.

0/0
3.3.2015 8:46

P24e81t29r 98K79e42j36l 4823155883634

Kde mohu podepsat, že metro D nepotřebuju? :D

Osobně bych raději ocenil usilovnější práci na dokončení silničního okruhu okolo Prahy a odvedení více aut mimo město (zejména na severu, kde po dokončení Blanky v příštím století určitě auta opět přibudou).

+6/−9
2.3.2015 21:36

D90a37v88i30d 52B42e73n71e59š 8108410849763

Severní část pražský okruhu se nepohne, dokud bude Suchdolák Stropnický sedět na radnici a dokončení MO je navázáno na dokončení PO (logiku nehledejte).

A co se Blanky týče, mám podezření, že je připravena na rok 2018 jako předvolební tahák.

+11/0
2.3.2015 21:40

M17a36r95e24k 28H22r74u47b48y 6887892501518

Okruh okolo Prahy resi MD, ne magistrat. Tyhle veci prosim nemichat.

0/0
4.3.2015 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.