Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba metra D má začít do dvou let. Stát by měl přispět, míní expert

Už přes tisíc lidí projevilo svým podpisem pod peticí nesouhlas s neustálým odkládáním stavby metra linky D do Písnice. Praha začne ještě letos vykupovat pozemky, aby mohla do dvou let začít stavět. Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun. Jen první etapa však spolkne asi 30 miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R49a81d22e29k 41K27o96l92i16á58š 6807302631529

...kdyby raději dotáhli metro k letišti...

0/0
26.3.2015 13:01
Foto

J69a95n 39M26a20c20u76r57a 4546123362677

30 mld.? Jinde Mladá Fronta píše, že 20 mld. Tomu tedy říkám infošum.

0/0
19.3.2015 10:51

V23l27a25d15i95m67í37r 41H55o53l51ý 8254471226247

Trasa D by se měla stavět rovnou až na nám.Míru. Konečná na Pankráci je blbost. Že se bude stavět až na "Mírák" tvrdil v online rozhovoru na iDnes nějaký náměstek pro dopravu. A zase je všechno jinak... :-/

+1/0
9.3.2015 0:50

M13a27r72e13k 64H17r20u78b14y 6367342921758

Zajimave, cele Dcko vychazi levneji nez jisty zbytecny a stale jeste neotevreny tunel:-P

+1/0
4.3.2015 10:29

M86i72c34h67a26l 15H58i82r75k89a 4527836610363

Minule mi nějaký Brňák při pohledu na mapu metra říkal, že metro má čtyři trasy, tak jsem mu dlouze musel vysvětlovat, že ta modrá linka není déčko, ale Vltava. ;-D

+3/−1
3.3.2015 14:45

K21a24r52e87l 11D72r97d61a 6543365387329

Těžký podraz na Pražany, takže by si D měli zaplatit venkovani z celé republiky. Tohle je projekt pro developery, ne pro Pražany! Ono vůbec nejde o to, aby se pokryly potřeby stávajících cestujících. Nové stanice jsou navrhovány záměrně na zelené louce, aby to motivovalo developery k zástavbě volných území novými byty. Patrně se plánuje budoucí likvidace stávajících paneláků (no dobrá), ale především se spekuluje s prodejem nových bytů a lákáním venkovanů do Prahy za prací, na "bydlení na metru" a na spekulaci s nemovitostmi. Síla. Doprava tady na jihu pro přelidněnost nestíhá a řeší to projekt, který má oblast zalidnit novými davy. A že se necháme takhle v Praze v poklidu odrbat a vodit za nos...?

  Jestli tomu rozumím dobře, etapa I končí na Pankráci. Takže půjde o to, dostat ten nový dav na přecpané Céčko. Přitom záloha Nuselského mostu dlouho vytvořena nebude. Doufám, že Pražané z jihu Prahy budou mít vždy dostatek toaletního papíru.

  Tedy lež jako věž, veřejně prospěšná stavba, nikdo nemůže říct ani popel proti a trať si namalují soukromé firmy tak, jak potřebují. Slyšel někdy někdo o nějakém Nádraží Krč, aby zde byla nutná stanice metra? Široko daleko nikdo, kdo by zde potřeboval stanici metra. Tak tady budou přestupovat Středočeši z vlaku, aby jeli metrem a dvěma přestupy na Hlavní nádraží, či co? Proto se vytvoří úžasná předražená stanice metra nad rybníkem?

  Začínám chápat "moudrého Béma" a prodlužování trasy A. Bylo klíčové dostat metro na letiště protože se tady rve parta stavebních firem o zakázky s nesmyslnými projekty. Bém padl, padlo metro na letiště. Šup a máme zcela jiné a stejně drahé řešení. To samé trasa D. Developeři se už třesou, kolik na tom zhodnocení polí za peníze státu a občanů vydělají.

  Při této logice mě ani nepřekvapí, že se na D opět plánují některé výstupy ze stanic jen pomocí výtahů. To mi přijde jako dost ošizené řešení.

http://www.novemetro.cz/videa

+1/−2
3.3.2015 12:32
Foto

P33a56v51e96l 71P40e35c59h 9958941726277

Kde že jsou stanice na zelené louce? Tedy kromě konečně, kde je to nutné kvůli depu a záchytnému parkovišti. A kde že jsou výstupy jen výtahy?

Co se Pankráce týče, je to první fáze. Což logicky znamená, že časem přijde druhá fáze. A co se nádraží týče, teď je hodně špatně dostupné, ale myslím, že právě spojení na metro jeho důležitost zvýší a do budoucna tím i zlepší možnosti S linek.

+2/0
3.3.2015 13:51

K31a87r28e26l 12D91r75d81a 6193235357909

Viz videa, tak jen co si pamatuji. P+R parkoviště jsou na trase snad 4. Asi u 3 stanic jsem zahlédl plány na zástavbu, takže stanice jsou záměrně na zelené louce daleko od stávajících bytů. U jedné či dvou jsem zahlédl stejné řešení výtahem jako na Bořislavce. A nepotřebná stanice Nádraží Krč nad rybníkem. To může namalovat jen šílenec. Šetří se na eskalátorech a schodištích pak se tvoří za stovky milionů pitomosti... Rv 

  Vadí mi třeba výtah na Míráku. Vinohrady jsou jako čtvrť neskutečně bariérové a konečně se rýsuje možnost udělat Náměstí Míru bezbariérové. Navrhuje se jen jeden schovaný výtah daleko od náměstí užívaný navíc cestujícími tramvaje. Bezohlednost projektantů na pochodu. Volil bych i zde eskalátor a výtahy na povrch bych prosil v několika místech. Safra! A pak, v Motole by byl fajn pojízdný chodník. Když nejede, je to pro vozíčkáře stále plošina a stanice je stále bezbariérová. (Vadí jen pravidla bezpečnosti, která vozíčkářům zakazují chodníky používat.) Co zkusit do metra místo eskalátorů a výtahů dávat chodníky? Třeba na přestup na Míráku. ;-)

0/0
4.3.2015 7:41

K82a56r46e28l 35D65r59d28a 6933585597709

"Časem přijde druhá fáze..." Asi jako prodloužení Ačka na letiště, že. ;-D

+1/0
4.3.2015 7:45

K85a83r16e35l 57D88r33d81a 6833125347709

Nejvíc mě baví, že si vlak na letiště pochvaluje Jančura. Aneb jak se tvoří stavby za peníze daňových poplatníků a ku prospěchu veřejnosti. ;-D

0/0
4.3.2015 7:55

K37a26r85e20l 34D39r69d24a 6433255167879

A Déčko mělo mít dveře na nástupištích. Neumíme roky zajistit bezbariérové trasy A a B. Nástup do vagónu je jen pro kaskadéry. A nyní si troufneme nasázet do metra plno dalších bariér a zajistit jejich fungování? No nevím...

+1/−1
4.3.2015 7:50

J83a87n 40S69l39o22v97í36k 3399677540258

Výstupy z mělkých stanic jsou buď po klasických schodech a komu se nechce nebo nemůže, pro toho je výtah. Tak to je běžné i v metrech po světě. Jezdící schody jsou velice drahé pro provoz i pro údržbu. Musí jezdit téměř nonstop celou dobu co funguje metro, i když tam žádní lidé nejsou. Samozřejmě, u nových eskalátorů bývá čidlo a když tam nikdo nejede, schody stojí, ale pak vezou minuty jen jednoho člověka apod.

0/0
3.3.2015 15:36

K18a69r56e60l 34D12r19d97a 6533225567979

Co Červený Vrch? Směrem na sídliště jen výtahy, směrem na zelenou louku eskalátory, kde bude za 10 let možná stát Shopping park Bořislavka. Stanice je 1 stanici tramvaje od současného centra sídliště. Aby se neřeklo, tak je ten výtah napojen na nekonečný podchod, který propojí centrum sídliště se stanicí metra. Neskutečná šikana všech místních s vidinou nového centra sídliště. Přitom šikana přesně ve stylu nákupních center. Chceš mléko a rohlíky? Tak koukej projít celé nákupní centrum od A do Z a koukej si přitom koupit i svetr, šampon a tablet. :-P Tak tímto stylem se projektují stanice metra. (Chceš rychle domu? Koukej padat do nákupního centra.) 

  Občas jezdím s vozíčkářem. Za prvé, výtahy v metru používají feťáci, bezdomovci, sprejeři a vandalové. (K píchání, jako toaletu...) Za druhé, každou chvíli nějaký výtah nejede bez náhrady a opravy zajišťuje DPP neskutečně laxně. (Celé roky se ví o problémech, které údržba DPP absolutně neřeší, nechává cestující pokoušet štěstí a raději plánuje "celkovou rekonstrukci".) Rv

  A pak, je docela hloupé domáhat se přednosti. Je to nedůstojné. Je to jen stupňování šikany lidí na vozíku. Pokud jde o jediný výstup ze stanice, jak se asi bude uplatňovat přednost? A pokud se budou lidi učit užívat výtahy a kašlat na přednosti, bude to takto bezohledně fungovat nakonec všude. (Stačí "slavná Národka" a výtahy, co používají stovky studentů (budoucích učitelů) a jejich častá poruchovost. Loterie DPP.)

  Nakonec, jako chodec mám rád svobodu pohybu. Nechci stát u výtahu ve frontě při výstupu z metra a dohadovat se se seniory nebo je ignorovat. Rv

+1/0
4.3.2015 7:26

M49a73r18e69k 29H89r56u52b67y 6107462731118

Pokud vim, Bem ohnul Acko tam co je ted, tedy zcela zbytecne do blizkosti Bcka. Stejne tak ohnul Ccko aby minulo Bohnice a vynorilo se uprostred poli v Letnanech.

A namisto Dcka postavil Blanku. Takze na co sahl, to podelal a mel zmizet daleko driv :-/

0/0
4.3.2015 10:28

K91a21r54e88l 35D44r96d57a 6413935267689

Céčko na Proseku mi přijde fajn. Mám pocit, že je takto užitečnější než 1 či 2 stanice v Bohnicích.

  Bohnice by se daly řešit odbočkou Céčka, což by se vcelku hodilo. (Obdoba jak bylo plánováno Déčko odbočkou na jihu.)  Ale osobně mám vizi na prodloužení Déčka: Náměstí Republiky, Nemocnice Na Františku, Letenské náměstí, Bubeneč, Podbaba, Pražská ZOO (Troja), Bohnice (možná 1 a 2) a Čimice. ;-)

+1/0
4.3.2015 15:27

J23a62n 19M23a96l88k39u74s 3825715881481

No jestli bude konecna D u byvaleho masokomb. pak to bude z konce Pisnice na metro docela hezka prochazka:-)

0/0
3.3.2015 10:22

A88l66e20x77a96n72d49r 69K19o86s33t19k97a 8532638856224

Opravdu není problém provozovat autobusovou linku o 3 nebo 4 zastávkách. Lepčí než teď, kdy je to na metro půl hodiny.

0/0
3.3.2015 12:32

A10l91e42x24a53n59d75r 93K42o54s13t56k43a 8352188486644

Stanice SAPA bude nepochybně dost využívaná.

+2/0
3.3.2015 7:53

J49a46n 77S86l78o43v30í75k 3989137740858

no, vestibul ve stylu čínské čtvrti by byl originální :-)

+1/0
3.3.2015 12:28

A13l97e45x75a88n70d70r 96K16o74s23t60k11a 8132408946664

To by byl. Ale já to nemyslel ironicky. Nejlépe se tam nakoupí asijské suroviny do kuchyně. A když jsme u toho, tak třeba spotřební ponožky.

0/0
3.3.2015 12:31

J61a53n 96S11l58o88v23í49k 3449237220978

já to myslel ironicky tak napůl, protože mě by se čínský pavilon jako vstup do metra líbil, ale mnoha lidem asi ne.

0/0
3.3.2015 15:12

P89e79t42r 50P31e87t12r 7492550610492

Praha je díky drogistovi Bémovi a paroubkovi předlužená. Vědí to všichni a odsouvají platby jak se dá.

+2/0
3.3.2015 7:03

M36i56l84a18n 79N45o10v38á84k 2820535625505

"Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun." Když stejnou částku vyčlení každy rok, tak už za 48 let budeme trasu D mít.

+3/−1
3.3.2015 0:09

P85e61t62r 80S31e79d77l79o86ň 3448672131

Je to na výkupy pozemků a projektovou přípravu, nikoliv na stavbu samotnou.

+2/0
3.3.2015 0:15

J95o27s31e95f 67M48e63d 5642156952

Další pražská díra k nezaplacení ;-D To vám nestačí Blanka která dřív než se otevře tak se bude muset začít rekonstruovat kvůli zastaralosti?

+2/−10
3.3.2015 0:04

P20a30t81r34i90c28k 35K48o54v16á36č 9787106455

Srovnávat jablka a hrušky, to není asi ono že? Tady se spíše musíte koukat na dostavěné poslední stanice jakou byly Letňany a aktuálně teď nemocnice Motol, tak by se mělo přistupovat také k trase D. Bez větších problémů, poslední stavby metra proběhly.

+1/0
3.3.2015 2:07

A36l48e68x34a80n70d56r 69K50o49s76t48k81a 8162878246144

Zrovna metro se zatím otvírá včas. To, že trasy vedou divně je něco jiného.

+2/0
3.3.2015 7:56

J97a85k79u64b 51M59a49r55k86v61a60r94t 9232963695482

Petice s 0.1 % obyvatel by měla mít významnou váhu...!!!

+4/0
2.3.2015 23:45

M31i60l41a10n 93V39o34t34a63v60a 5414846231782

Oni si stezuji na dopravní zacpy? Pardon, která cast Prahy s nimi nema problémy. Copak treba opacny konec do Ujezda nad Lesy nema problémy, stejne jako Zelenec pres Pocernice a takhle si objedte celou Prahu dokola.

0/0
2.3.2015 23:19

L53u42k66á90š 32N80o23v64á70k 4956186842353

Zelenč není Praha..kdo se z Prahy odstěhoval, ať si stojí v koloně..

A Újezd nad Lesy nebo Počernice mají vlak..

+3/0
3.3.2015 9:33

J83a93n 18J55a36r78o78š 3433846369823

Aby nebyly zácpy. Všude ze rozprodávají pozemky, povolují bytové lokality, ale silnice jsou stejné, jako před 30 lety. Toto se vůbec neřeší. Nevím, kdo to má na starosti. Stavební úřady?

0/0
3.3.2015 9:58

R13a13d55e54k 39T87o98m18a69s72e81k 5173610568165

Nové silnice popřípadě zkapacitnění těch stávajících nemá ve městech žádný smysl. Slyšel jste o pojmu dopravní indukce?

+1/0
3.3.2015 11:14
Foto

P47a66v17e94l 70P14e85c54h 9988501686527

Zeleneč je od centra 18 km, Újezd 17 km, Sídliště Krč 5 km.

Ale jinak - Jak často do Zeleneče nebo Újezda jezdí MHD? Mezi Nemocnicí Krč a Kačerovem jede autobus v průměru každých 9 sekund a přesto je to málo.

0/0
3.3.2015 13:55

M84a57r44t98i20n 57K39ř18í28ž 9763672200407

Chachá. Když jsme se stěhovali do Modřan, roce 1984, bylo prý metro D na spadnutí. No vida, je to už vice než 30 let, a furt je to na spadnutí :-)

+7/−1
2.3.2015 22:47

L18u19k76á64š 20N22o10v92á79k 4726416752763

v Modřanech nebude nikdy...

0/0
3.3.2015 9:33

J41o22s98e27f 10P55i88š28v56e32j21c 4372810950146

Vzhledem k tomu, že Praha dostává na hlavu ze společného balíku několikanásobek toho co malé obce, nevidím jediný důvod k tomu proč by měli návštěvníci Prahy platit vyšší jízdné. Argument o tom, že daňový zisk na hlavu je v Praze nejvyšší rozhodně neobstojí, protože většina firem, které oficiálně sídlí v Praze a platí tam daně má výrobu, rtesp. faktické sídlo někde úplně jinde.

Ještě bych dodal, že kdyby Praha hospodařila stejně jako v tomto státě 99% obcí do 2000 obyvatel, tak je tam jízdné zadarmo, ale vzhledem k tomu, že koncentrace gaunerů na 1000 obyvatel je tam oproti ostatním obcím podstatně vyšší, tak jízdné stojí kolik stojí a na nic nejsou peníze.

+5/−17
2.3.2015 22:40

M26a96r28e88k 49Š84i39m94o75n 2774447398568

Ano, v 99% měst do 2000 obyvatel je jízdné zadarmo - chodí se tam pěšky.

+9/−1
2.3.2015 22:57

P51e91t77r 70N67o44v79o97t94n28y 3599672649512

A do města se jezdí dotovaným autobusem nebo vlakem.

+2/0
3.3.2015 2:21

J89i62ř53í 52K82ü39h14r 2870626740226

Veškerá hromadná doprava je dotovaná. Kdyby nebyla, byla by prakticky zrušena a města zaplavena dopravou individuální.

0/0
3.3.2015 8:43

M85a37r55e82k 13Š50i31m20o58n 2704147398438

Peníze firem negeneruje výroba, ale prodej. A drtivá většina prodejů se dojednává v Praze (pokud ne rovnou v cizině).

0/−2
3.3.2015 0:12

J66i24ř61í 34K28ü12h98r 2390816300866

Co chcete prodat, když nic nemáte vyrobené? Leda nějaký nápad.

+1/−1
3.3.2015 8:45

R15a23d33e91k 56T26o47m14a25s95e54k 5573520518225

Už skoro 70% lidí pracuje ve službách a přibližně stejným procentem se podílí i na HDP. Služby se "vyrábí" i prodávají především v Praze. Tedy k prodeji opravdu nepotřebujete něco vyrábět, to se dnes dělá spíše v rozvojových zemích nebo tzv. nově se rozvíjejících.

+1/0
3.3.2015 11:18

T24o18m45á53š 91V28e57s24e18l25ý 0

Stát by měl přispět? Jedna Blanka nestačí?

+2/−3
2.3.2015 22:20

T25o51m63á43š 72Z23e55m55a35n 3945978374965

Trasa D by se dala mírně osekat - např zrušit stanice Olbrachtova (coby kamenem dohodil od Pankráce i Budějovické) a pak i stanici Nádraží Krč - Na vlak je metro napojeno nově vybudovanou zastávkou u metra Kačerov a navíc okolí nádraží je poněkud pusté - není kdo by tam nastupoval.

K tomu méně extravagantní stanice a nemuselo by to stát jako Blanka.

+13/−3
2.3.2015 22:16

M27a12r53e66k 35Š27i69m69o13n 2804767888838

Nesouhlasím. Je naprosto nekoncepční křížit povrchovou a podpovrchovou dopravu a neumožnit přestup. To je omluvitelné jen v takových situacích jako je Nuselský most. Pokud bude pasažer chtít přestupovat na metro D, bude muset na C na Kačerově, dojet na Pankrác a pak Dčkem. To ho bude stát tolik času, že začne raději dojíždět autem a to je nežádoucí. Navíc přestup na Kačerově je nekoncepční bastl (ale jinak to nešlo, protože socialistický plánovač regionální dojíždění nebral v úvahu), přestup je fyzicky dost náročný.

+5/−1
2.3.2015 22:56

P31e45t75r 94N85e64c19h82a40n11i94c50k80ý 7333416128960

S tím nádražím také nesouhlasím, vazby mezi železnicí a MHD jsou do budoucna nutné, nevíte jak se bude postupně město rozrůstat a železnice už pomalu přebírá úlohu metra nebo tramvaje.

+2/0
3.3.2015 8:28

L26u27k26á80š 47N35o89v73á90k 4886896552553

tak zrovna Nádraží Krč bude v budoucnu klíčová stanice!

a co se týče architektury..měla by proběhnout transparentní veřejná architektonická soutěž.

0/0
3.3.2015 8:46

P48e81t66r 82K38e34j19l 4583105213714

Kde mohu podepsat, že metro D nepotřebuju? :D

Osobně bych raději ocenil usilovnější práci na dokončení silničního okruhu okolo Prahy a odvedení více aut mimo město (zejména na severu, kde po dokončení Blanky v příštím století určitě auta opět přibudou).

+6/−9
2.3.2015 21:36

D87a44v70i52d 71B83e46n46e38š 8118830609713

Severní část pražský okruhu se nepohne, dokud bude Suchdolák Stropnický sedět na radnici a dokončení MO je navázáno na dokončení PO (logiku nehledejte).

A co se Blanky týče, mám podezření, že je připravena na rok 2018 jako předvolební tahák.

+11/0
2.3.2015 21:40

M67a50r97e49k 14H22r73u30b91y 6847552561678

Okruh okolo Prahy resi MD, ne magistrat. Tyhle veci prosim nemichat.

0/0
4.3.2015 10:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.