Diskuze

Stavba metra D má začít do dvou let. Stát by měl přispět, míní expert

Už přes tisíc lidí projevilo svým podpisem pod peticí nesouhlas s neustálým odkládáním stavby metra linky D do Písnice. Praha začne ještě letos vykupovat pozemky, aby mohla do dvou let začít stavět. Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun. Jen první etapa však spolkne asi 30 miliard.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

...kdyby raději dotáhli metro k letišti...

0 0
možnosti
JM

J55a30n 47M34a93c70u62r98a

19. 3. 2015 10:51

30 mld.? Jinde Mladá Fronta píše, že 20 mld. Tomu tedy říkám infošum.

0 0
možnosti
VH

Trasa D by se měla stavět rovnou až na nám.Míru. Konečná na Pankráci je blbost. Že se bude stavět až na "Mírák" tvrdil v online rozhovoru na iDnes nějaký náměstek pro dopravu. A zase je všechno jinak... :-/

1 0
možnosti
MH

Zajimave, cele Dcko vychazi levneji nez jisty zbytecny a stale jeste neotevreny tunel:-P

1 0
možnosti
MH

Minule mi nějaký Brňák při pohledu na mapu metra říkal, že metro má čtyři trasy, tak jsem mu dlouze musel vysvětlovat, že ta modrá linka není déčko, ale Vltava. ;-D

3 1
možnosti
KD

K30a29r38e83l 14D90r74d64a

3. 3. 2015 12:32

Těžký podraz na Pražany, takže by si D měli zaplatit venkovani z celé republiky. Tohle je projekt pro developery, ne pro Pražany! Ono vůbec nejde o to, aby se pokryly potřeby stávajících cestujících. Nové stanice jsou navrhovány záměrně na zelené louce, aby to motivovalo developery k zástavbě volných území novými byty. Patrně se plánuje budoucí likvidace stávajících paneláků (no dobrá), ale především se spekuluje s prodejem nových bytů a lákáním venkovanů do Prahy za prací, na "bydlení na metru" a na spekulaci s nemovitostmi. Síla. Doprava tady na jihu pro přelidněnost nestíhá a řeší to projekt, který má oblast zalidnit novými davy. A že se necháme takhle v Praze v poklidu odrbat a vodit za nos...?

  Jestli tomu rozumím dobře, etapa I končí na Pankráci. Takže půjde o to, dostat ten nový dav na přecpané Céčko. Přitom záloha Nuselského mostu dlouho vytvořena nebude. Doufám, že Pražané z jihu Prahy budou mít vždy dostatek toaletního papíru.

  Tedy lež jako věž, veřejně prospěšná stavba, nikdo nemůže říct ani popel proti a trať si namalují soukromé firmy tak, jak potřebují. Slyšel někdy někdo o nějakém Nádraží Krč, aby zde byla nutná stanice metra? Široko daleko nikdo, kdo by zde potřeboval stanici metra. Tak tady budou přestupovat Středočeši z vlaku, aby jeli metrem a dvěma přestupy na Hlavní nádraží, či co? Proto se vytvoří úžasná předražená stanice metra nad rybníkem?

  Začínám chápat "moudrého Béma" a prodlužování trasy A. Bylo klíčové dostat metro na letiště protože se tady rve parta stavebních firem o zakázky s nesmyslnými projekty. Bém padl, padlo metro na letiště. Šup a máme zcela jiné a stejně drahé řešení. To samé trasa D. Developeři se už třesou, kolik na tom zhodnocení polí za peníze státu a občanů vydělají.

  Při této logice mě ani nepřekvapí, že se na D opět plánují některé výstupy ze stanic jen pomocí výtahů. To mi přijde jako dost ošizené řešení.

http://www.novemetro.cz/videa

1 2
možnosti
Foto

P11a33v66e94l 29P27e53c49h

3. 3. 2015 13:51

Kde že jsou stanice na zelené louce? Tedy kromě konečně, kde je to nutné kvůli depu a záchytnému parkovišti. A kde že jsou výstupy jen výtahy?

Co se Pankráce týče, je to první fáze. Což logicky znamená, že časem přijde druhá fáze. A co se nádraží týče, teď je hodně špatně dostupné, ale myslím, že právě spojení na metro jeho důležitost zvýší a do budoucna tím i zlepší možnosti S linek.

2 0
možnosti
JM

J65a17n 44M64a95l46k21u14s

3. 3. 2015 10:22

No jestli bude konecna D u byvaleho masokomb. pak to bude z konce Pisnice na metro docela hezka prochazka:-)

0 0
možnosti
AK

Opravdu není problém provozovat autobusovou linku o 3 nebo 4 zastávkách. Lepčí než teď, kdy je to na metro půl hodiny.

0 0
možnosti
AK

Stanice SAPA bude nepochybně dost využívaná.

2 0
možnosti
JS

J42a77n 15S46l36o85v75í52k

3. 3. 2015 12:28

no, vestibul ve stylu čínské čtvrti by byl originální :-)

1 0
možnosti
PP

P31e89t58r 34P96e91t12r

3. 3. 2015 7:03

Praha je díky drogistovi Bémovi a paroubkovi předlužená. Vědí to všichni a odsouvají platby jak se dá.

2 0
možnosti
MN

"Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun." Když stejnou částku vyčlení každy rok, tak už za 48 let budeme trasu D mít.

3 1
možnosti
PS

Je to na výkupy pozemků a projektovou přípravu, nikoliv na stavbu samotnou.

2 0
možnosti