Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Senior vjel do cesty tramvaji, ta vůz odhodila na zaparkovaná auta

V úterý krátce po 13. hodině se v pražské Koněvově ulici střetla tramvaj s osobním automobilem. Řidič, který auto řídil, byl se zraněním odvezen do nemocnice. Nehoda na chvíli zablokovala provoz páteřní žižkovské komunikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A47l86e62š 79M56e29t53l77i20c96k10ý 4662314784809

Zajímalo by mě, kolikátá je to nehoda toho pána.. Docela by mě nepřekvapilo,kdyby první.. Ale i přesto je spousta chytrých lidí,co v padesáti odevzdají řidičák a ve stáří raději nebudou řídit,že pane Rous :-)

+5/0
3.3.2015 21:18

J94a94k25u57b 47R77o49u84s 3863480144722

Geronti za volant nepatří!!!!!!!!

+1/−1
3.3.2015 20:25

M19i15c36h25a79l 58C47h40a10l37u18p62a 6568450979203

V téhle oblasti jsou nehody každou chvíli, jedna byla dneska kolem deváté ráno u hřbitovů.

0/0
3.3.2015 18:14

J26a68n 25P44r43o25v80a14z26n54í62k 6638974120751

Jo jo, na místě bylo několik stovek mrtvých.

+5/0
3.3.2015 18:37

M41i51c56h44a72l 83C81h29a18l83u47p80a 6678860629103

Většina už jich tam ležela, jestli byli nějací noví nevím.

+5/0
3.3.2015 18:38

P11a79v38e67l 27Ř32a69p39e92k 7342326989355

Mizerné popelnice všude překážejí. Nejvyšší čas všechna parkovací místa zprivatizovat, aby se za odkládání soukromého majetku - automobilu platila tržní cena.

+3/−6
3.3.2015 17:57

M94i82c41h96a60l 75C20h10a11l35u36p44a 6488170609943

Mě by spíš zajímalo, kam všichni pořád jezdí - ráno a večer bych to ještě pochopil, ale třeba ve dvě odpoledne je těch aut taky dost. Že by všichni měli služebáky a jeli k zákazníkům se mi moc nezdá.

+3/−2
3.3.2015 18:16

V44á23c26l63a53v 61Č83e68r43m57á19k 4813260517474

Klidně. Hned potom, co se zruší spotřební daň z paliv. A když zároveň s tím začne (samozřejmě zcela nedotovaná) MHD platit tržní cenu za zastávky a vyhrazené pruhy.

0/−1
4.3.2015 12:07

A60n81t93o22n10í16n 82N16o20v51á98k 7101537120337

Jakou tržní cenu, komunikace patří městu a MHD provozuje taky město, byť prostřednictvím firmy, takže by si platilo samo sobě?

hromadná doprava představuje vyšší efektivitu v přepravě osob a je ohleduplnější k ostatním a prostředí, takže je logické ji preferovat a individuální naopak omezovat. Když si chce někdo vozit svojí línou prdel v autě, ať za to zaplatí. Kdyby všichni v Praze vyjeli sami ve svém autě, tak nedojede nikdo nikam.

0/−1
5.3.2015 12:27

V78á25c19l44a58v 20Č15e45r80m43á98k 4713620137664

Osobně zastávám názor, že město nic jako MHD provozovat nemá, má to být řešeno čistě tržně podle zájmu obyvatel. Jen tak to může být opravdu efentivní a ne takový šílený a drahý moloch, jaký teď třeba v Praze je.

Druhý odstavec je typický projev zeleného magora s rudým vnitřkem.

0/0
5.3.2015 12:50

A38n83t59o86n74í61n 54N93o59v87á61k 7161167210537

Ne zprivatizovat, ale evidovat a regulovat, tj. každé parkovací místo (včetně těch na soukromých pozemcích, v podzemí komerčních budov) by podléhalo schválení a poplatku městu. Parkování na neschváleném místě důsledně pokutovat.

Nutností platit za parkování by se efektivně zreguloval provoz po Praze a město by zároveň získalo prostředky na skutečně kvalitní a dostatečně dimenzovanou MHD.

Tím by se efektivně zreguloval provoz a získaly prostředky na MHD bez nutnosti zavádět systém mýtného za ježdění po praze, což by znamenalo mýtné zařízení pro všechna auta nebo rozsáhlé kamerové systémy.

Systém na podobné bázi údajně je zaveden ve Švýcarsku.

0/−1
5.3.2015 12:20

V60á39c66l20a78v 92Č71e80r92m37á55k 4463220787104

Ano, prostě těm, co MHD nechtějí používat Vy chcete ukrást ješte další peníze na její provoz. Nad rámec toho, co jim stát bere už teď.

0/0
5.3.2015 12:51

A43n29t13o52n22í25n 50N66o37v70á33k 7311587550957

Ve velkých městech prostě není dost místa na to aby každý jezdil sám ve svém autě, čili je to pouze platba za prostor, který si prdelovoziči usurpují na úkor ostatních.

Pokud je nějakého statku nedostatek - jako prosotru na silnicích v praze je jeho zpoplatnění/zdražení a tím redukce nároků na jeho využití naopak čistě tržní mechanismus, rozhodně více než když v Paříži v době smogu vylučují auta se sudou/lichou registrační značkou.

0/0
5.3.2015 13:06

V13á98c33l36a82v 69Č15e52r33m72á66k 4123660597294

Cokoliv, co je řešeno z pozice státu/města/obce nemá s trhem naprosto nic společného a v žádném případě o tom nemůžete napsat, že je to "tržní mechanismus".

A je jenom Vaše zelené přesvědčení, že ten, co jede autem, si něco usurpuje a ti, co jedou autobusem, jsou úžasní a sluníčkoví a v žádném případě si nic neuzurpují. Opak je pravdou. Uzurpují si, stejně jako ten v tom autě, veřejnou komunikaci a navíc si ještě uzurpují docela velkou část peněz toho, kdo jede v tom autě. Který je, prostřednictvím různých berní, donucen, jim na ten autobus příspívat.

0/0
5.3.2015 13:12

A24n41t24o59n54í41n 13N62o98v38á20k 7721397480547

To že 50 lidí v autobuse zabere méně místa na silnici než když by jeli každý autem je zcela zjevné stejně jako to, že kdyby všichni co jezdí MHD by vyjeli auty, tak nikdo nedojede nikam.

0/0
5.3.2015 13:27

V71á23c35l95a33v 55Č23e85r95m39á37k 4753780787554

To ale já ani nerozporuju, jenom dodám, že, podobně, kdyby všichni, co jezdí autem, přesedli do MHD, tak skolabuje MHD. Co ale rozporuju je Vámi prosazovaný socialistický způsob řešení tohoto problému.

A vyhnul jste se reakci na ty berně. Silnici potřebují všichni, nehádám se, že ti v tom autobuse ji "spotřebují" o něco méne. Ale je fakt, že celé to (z donucení) z větší části platí ten v tom autě. Takže ten by naopak měl mít přednost a výhody.

0/0
5.3.2015 13:41

A23n83t16o17n55í91n 16N97o11v64á10k 7451347970727

Jediné co soukromý provozovatel auta platí je obecná spotřební daň z paliv a DPH z paliva i auta, která je stejná bez ohledu na to kde jezdí a parkuje, tam není nic co by zohledňovalo vyšší žádanost/nedostatek parkovacích prostor a silnic v hustě osídlených oblastech, navíc ta berně jde do státního rozpočtu, MHD se platí z městského. A pokud někde je větší poptávka než je dostupná či únosná kapacita jak více tržně to vyřešit než zpoplatněním, což poptávku sníží?

0/0
5.3.2015 14:12

V95á75c13l77a11v 52Č76e69r36m72á11k 4553280297264

Jak to vyřešit? Nechat to být a z pozice města/státu to prostě neřešit. Oni si lidi poradí. Možností je dost, od individuální dopravy, přes nějaký carsharing až po nějakou formu hromadné dopravy. Nebo se někdo třeba rozhodne se místo ježdění do práce přestěhovat. Nebo bude víc dělat z domova. Co já vím. Milion lidí určitě vymyslí víc a lepších řešení než pár pitomců na magistrátě. Ale vše ať je to dobrovolné, město má, jestli něco, v tomhle jenom zajišťovat infrastrukturu (silnice).

Jo, a odmítám rozlišovat, které berně jdou které části státu. Prostě to člověku ukradnou a pak si to nějak mezi sebou přerozdělí.

0/0
5.3.2015 14:20

A64n33t82o52n25í35n 65N31o91v62á65k 7241337400327

Takže MHD město zajišťovat nemá, ale motoristům silnice ano? Pokud to nechat napospas, tak se vším všudy.

Pokud nerozlišovat která berně jde na co, tak pak taky neříkat, že zrovna MHD platí zrovna individuální motoristi.

0/0
5.3.2015 14:30

V19á88c86l33a42v 61Č72e11r77m12á45k 4233790447544

Ad první, krátce: jsem pro. Ale jinak to pořád nějak špatně chápete. Silnice jsou jedna věc. Kdo po nich jezdí je věc druhá. Lze to udělat tak, že město zajišťuje silnice a pak je na lidech, jestli po nich budou jezdit autama nebo hromadně autobusama. Do toho ale už ať jim město nekecá. A je to úplně jiná služba, než rozvoj a údržba těch silnic.

Ad druhé, dobře. Ale neoddiskutovatelné je, že MHD je teď tězce dotována a individuální doprava tězce zdaněna. Takž kdo platí a kdo přijímá je celkem jasné. Platí ti, co jezdí autem a dotováni jsou ti, co jezdí MHD.

0/0
5.3.2015 14:36

A46n86t77o83n98í75n 62N81o82v46á40k 7541207240447

Rozumně fungující MHD nemůže být založena jen na autobusech, jak to vypadá sme mohli zažít po povodni 2002.

Micméně myšlenkový experiment. Město postaví silnice a bude si za ně účtovat mýtné. Cestující busem spotřebuje méně kapacity, než cestující v autě a ten rozdíl bude řádový (městský autobus má délku 12m a 99 uveze osob, do 12m se vejdou 3 auta což i při plném obsazení je 8 - 12 osob). Časem kapacita nebude stačit, pak sou dvě varianty:

A) budou se stavět další a další silnice až je nebude kde stavět (to už je realita v některých částech Prahy) a kapacita stejně jednou přestane stačit -> je nutno přejít na variantu B.

B) Zvedne se cena za použití silnic aby se lidi přiměli k použití dopravy, která bude konzumovat méně silnice. Tím se město dostane to těžkého zisku a protože město (obec) je společenstvím občanů, rozdělí zisk rovným dílem mezi své občany. Cena se bude upravovat tak, aby se k MHD přiklonilo tolik osob aby nevznikaly kapacitní problémy. Cestujícím MHD tento podíl na výnos mýtného pokryje podstatnou část či celé náklady na MHD zatímco automobilisté konzumující řádově více dostanou zpět celkem zanedbatelnou desetinu.

Těch pár korun daně z litru benzínu není těžké zdanění, stále je více těch co to chtějí platit než kolik se jich alespoň v některých časech a místech na tu silnici vejde.

0/0
5.3.2015 15:20

V38á52c39l13a62v 22Č67e94r86m64á91k 4323140497784

Vy to mýto stavíte v podstatě jako daň a přerozdělujete. Navíc pořád máte tendenci někoho k něčemu nutit ("... aby se lidé přiměli ..."). Když už by to bylo tak, jak píšete, tak to mýtné má být stanoveno tak, aby pokrylo údržbu a rozvoj silnic. Ne aby na něm město vydělávalo a nebo to dokonce zase dávalo lidem. A jeho relativní výše pro jednotlivé dopravní prostředky by nejspíš měla být stanovena podle toho, kolik zabírají prostoru a jak moc ty silnice opotřebovávají, tam souhlas.

K tomu rozvoji, kkdyž už další silnici někde postavit nejde, no tak se prostě nepostaví. Když tam pak budou všichni stát 2hodiny denně v koloně, tak tam prostě jezdit nebudou, aniž by jim to někdo zakazoval. Což samozřejmě neznamená, že nutně budou jezdit autobusem. Třeba se přestěhují nebo se přestěhuje ta firma, kde pracují. Nebo budou pracovat z domova a dopravovat se budou jenom za zábavou a za nákupy.

S tím vyplácením zpět lidem, no tak to by potom teď ale bylo logické, kdyby místo dotování MHD dostal každý občan Prahy příslušnou část těch dotací (bylo by to cca 10tis ročně) a pak by se sám rozhodl, jestli to dá dopravnímu podniku a bude jezdit MHD nebo se dopravně zařídí jinak (třeba zrovna někdo to má do práce tak blízko, že stejně chodí pěšky a nepotřebuje na to ani MHD ani auto, ať se pořád nebavíme jenom o autech). A pak dojdeme na to, že je vlastně blbost, to někomu brát jako berni a pak mu to zase vracet a rovnou mu to stát/město může přestat brát. Ušetří se na jinak zbytečných úřednících na FÚ a adekvátní části policie, která má za úkol to z člověk v případě potřeby vymlátit.

A jestli Vám to, že z ceny benzínu žere stát polovinu nebo i víc, nepřijde jako tězké zdanění, tak to jsme teda opravdu každý na uplně jiné vlně.

0/0
5.3.2015 15:46

P22e85t86r 47B26á77č45a 8485416565565

Octavia a ridic tezkej podprumer, klasika..

+1/0
3.3.2015 17:56

A17l14e85š 12J17a61n85k43ů 3734922838757

Na silnici se vyskytuje mnozstvi ridicu, kteri by jiz davno ridit nemeli - jsou  nebezpecni sami sobe i okoli. Ale to se neresi. nejcasteji se resi prekrocení rychlosti. Tam jsou totiz penize. Tak ze nejde o bezpecnost, ale o prachy.

+6/−2
3.3.2015 16:57

J80a42r77o91s90l29a17v 53L57e41b14e33d53a 3676729977650

Máte tam navíc slovo "dávno".

+1/0
3.3.2015 16:59

M91i13c96h55a16l 15P62a18v83l56á39t 9453703754849

Spravne by bylo neco jako "jeste / vubec / davno". Netreba to totiz omezovat. Jinak ma ale naprostou pravdu.

0/0
3.3.2015 17:37

S38t19a15n14d47a 85C53h29v34o13s97t 1742108

To mate pravdu, ja bych ty mladiky 18-25 let za volant vubec nepoustel, vykazuji nejvetsi podil na nehodach ;-)

+1/0
3.3.2015 19:21

B61o58h49u87s87l76a80v 88K85r30á74l37í24k 2821170719766

Potom by ovšem byli nezkušení i řidiči ve věku 25-35 let, protože by se těch deset let předtím nestačili vyjezdit.

0/0
3.3.2015 19:26

S18t86a65n28d94a 43C61h67v59o79s48t 1832728

To je diskutabilni, 35leti uz tolik nemachruji - ale berte tu mou predchozi poznamku s rezervou, myslim, ze kolega Janku mel spis na mysli ty duchodce...

0/0
3.3.2015 19:29

J52i17ř39í 62T55o34m17e51š 5572920933952

Než se "vyjezdí" tak po tu dobu "vyjíždění" mohou jezdit opatrně, v čem je potom problém? I když psychicky zdravý člověk by se mohl vyjezdit dosyta v autoškole.

0/0
4.3.2015 5:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.