Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Senior vjel do cesty tramvaji, ta vůz odhodila na zaparkovaná auta

V úterý krátce po 13. hodině se v pražské Koněvově ulici střetla tramvaj s osobním automobilem. Řidič, který auto řídil, byl se zraněním odvezen do nemocnice. Nehoda na chvíli zablokovala provoz páteřní žižkovské komunikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A86l62e75š 10M37e18t47l19i24c18k17ý 4572234214769

Zajímalo by mě, kolikátá je to nehoda toho pána.. Docela by mě nepřekvapilo,kdyby první.. Ale i přesto je spousta chytrých lidí,co v padesáti odevzdají řidičák a ve stáří raději nebudou řídit,že pane Rous :-)

+5/0
3.3.2015 21:18

J49a49k17u95b 20R25o81u77s 3873140884922

Geronti za volant nepatří!!!!!!!!

+1/−1
3.3.2015 20:25

M66i35c98h91a59l 21C68h33a61l14u63p95a 6818890959833

V téhle oblasti jsou nehody každou chvíli, jedna byla dneska kolem deváté ráno u hřbitovů.

0/0
3.3.2015 18:14

J14a65n 68P13r24o74v40a33z95n84í70k 6838154830871

Jo jo, na místě bylo několik stovek mrtvých.

+5/0
3.3.2015 18:37

M94i47c24h80a82l 25C25h57a45l54u86p24a 6458840219243

Většina už jich tam ležela, jestli byli nějací noví nevím.

+5/0
3.3.2015 18:38

P29a28v97e72l 31Ř45a85p78e90k 7932746959745

Mizerné popelnice všude překážejí. Nejvyšší čas všechna parkovací místa zprivatizovat, aby se za odkládání soukromého majetku - automobilu platila tržní cena.

+3/−6
3.3.2015 17:57

M49i83c28h77a25l 68C57h66a19l23u67p88a 6188320579363

Mě by spíš zajímalo, kam všichni pořád jezdí - ráno a večer bych to ještě pochopil, ale třeba ve dvě odpoledne je těch aut taky dost. Že by všichni měli služebáky a jeli k zákazníkům se mi moc nezdá.

+3/−2
3.3.2015 18:16

V59á94c48l83a70v 50Č64e16r21m65á59k 4613450887874

Klidně. Hned potom, co se zruší spotřební daň z paliv. A když zároveň s tím začne (samozřejmě zcela nedotovaná) MHD platit tržní cenu za zastávky a vyhrazené pruhy.

0/−1
4.3.2015 12:07

A49n29t82o95n69í68n 46N29o26v63á56k 7201157390827

Jakou tržní cenu, komunikace patří městu a MHD provozuje taky město, byť prostřednictvím firmy, takže by si platilo samo sobě?

hromadná doprava představuje vyšší efektivitu v přepravě osob a je ohleduplnější k ostatním a prostředí, takže je logické ji preferovat a individuální naopak omezovat. Když si chce někdo vozit svojí línou prdel v autě, ať za to zaplatí. Kdyby všichni v Praze vyjeli sami ve svém autě, tak nedojede nikdo nikam.

0/−1
5.3.2015 12:27

V23á22c38l51a40v 98Č36e21r14m97á28k 4213650597184

Osobně zastávám názor, že město nic jako MHD provozovat nemá, má to být řešeno čistě tržně podle zájmu obyvatel. Jen tak to může být opravdu efentivní a ne takový šílený a drahý moloch, jaký teď třeba v Praze je.

Druhý odstavec je typický projev zeleného magora s rudým vnitřkem.

0/0
5.3.2015 12:50

A95n31t29o34n27í69n 34N36o86v67á23k 7741327300237

Ne zprivatizovat, ale evidovat a regulovat, tj. každé parkovací místo (včetně těch na soukromých pozemcích, v podzemí komerčních budov) by podléhalo schválení a poplatku městu. Parkování na neschváleném místě důsledně pokutovat.

Nutností platit za parkování by se efektivně zreguloval provoz po Praze a město by zároveň získalo prostředky na skutečně kvalitní a dostatečně dimenzovanou MHD.

Tím by se efektivně zreguloval provoz a získaly prostředky na MHD bez nutnosti zavádět systém mýtného za ježdění po praze, což by znamenalo mýtné zařízení pro všechna auta nebo rozsáhlé kamerové systémy.

Systém na podobné bázi údajně je zaveden ve Švýcarsku.

0/−1
5.3.2015 12:20

V39á59c75l37a51v 46Č33e92r58m87á23k 4173770967514

Ano, prostě těm, co MHD nechtějí používat Vy chcete ukrást ješte další peníze na její provoz. Nad rámec toho, co jim stát bere už teď.

0/0
5.3.2015 12:51

A56n80t69o17n67í35n 90N79o22v23á88k 7851507830277

Ve velkých městech prostě není dost místa na to aby každý jezdil sám ve svém autě, čili je to pouze platba za prostor, který si prdelovoziči usurpují na úkor ostatních.

Pokud je nějakého statku nedostatek - jako prosotru na silnicích v praze je jeho zpoplatnění/zdražení a tím redukce nároků na jeho využití naopak čistě tržní mechanismus, rozhodně více než když v Paříži v době smogu vylučují auta se sudou/lichou registrační značkou.

0/0
5.3.2015 13:06

V34á14c89l89a67v 67Č45e38r17m70á71k 4373700467144

Cokoliv, co je řešeno z pozice státu/města/obce nemá s trhem naprosto nic společného a v žádném případě o tom nemůžete napsat, že je to "tržní mechanismus".

A je jenom Vaše zelené přesvědčení, že ten, co jede autem, si něco usurpuje a ti, co jedou autobusem, jsou úžasní a sluníčkoví a v žádném případě si nic neuzurpují. Opak je pravdou. Uzurpují si, stejně jako ten v tom autě, veřejnou komunikaci a navíc si ještě uzurpují docela velkou část peněz toho, kdo jede v tom autě. Který je, prostřednictvím různých berní, donucen, jim na ten autobus příspívat.

0/0
5.3.2015 13:12

A61n56t38o45n21í42n 15N24o62v87á48k 7791637230627

To že 50 lidí v autobuse zabere méně místa na silnici než když by jeli každý autem je zcela zjevné stejně jako to, že kdyby všichni co jezdí MHD by vyjeli auty, tak nikdo nedojede nikam.

0/0
5.3.2015 13:27

V60á81c18l40a63v 18Č26e87r38m82á21k 4513610467944

To ale já ani nerozporuju, jenom dodám, že, podobně, kdyby všichni, co jezdí autem, přesedli do MHD, tak skolabuje MHD. Co ale rozporuju je Vámi prosazovaný socialistický způsob řešení tohoto problému.

A vyhnul jste se reakci na ty berně. Silnici potřebují všichni, nehádám se, že ti v tom autobuse ji "spotřebují" o něco méne. Ale je fakt, že celé to (z donucení) z větší části platí ten v tom autě. Takže ten by naopak měl mít přednost a výhody.

0/0
5.3.2015 13:41

A96n30t43o17n61í41n 57N14o72v84á28k 7891377120297

Jediné co soukromý provozovatel auta platí je obecná spotřební daň z paliv a DPH z paliva i auta, která je stejná bez ohledu na to kde jezdí a parkuje, tam není nic co by zohledňovalo vyšší žádanost/nedostatek parkovacích prostor a silnic v hustě osídlených oblastech, navíc ta berně jde do státního rozpočtu, MHD se platí z městského. A pokud někde je větší poptávka než je dostupná či únosná kapacita jak více tržně to vyřešit než zpoplatněním, což poptávku sníží?

0/0
5.3.2015 14:12

V87á80c24l54a20v 89Č29e39r81m94á44k 4683980627104

Jak to vyřešit? Nechat to být a z pozice města/státu to prostě neřešit. Oni si lidi poradí. Možností je dost, od individuální dopravy, přes nějaký carsharing až po nějakou formu hromadné dopravy. Nebo se někdo třeba rozhodne se místo ježdění do práce přestěhovat. Nebo bude víc dělat z domova. Co já vím. Milion lidí určitě vymyslí víc a lepších řešení než pár pitomců na magistrátě. Ale vše ať je to dobrovolné, město má, jestli něco, v tomhle jenom zajišťovat infrastrukturu (silnice).

Jo, a odmítám rozlišovat, které berně jdou které části státu. Prostě to člověku ukradnou a pak si to nějak mezi sebou přerozdělí.

0/0
5.3.2015 14:20

A89n53t77o67n89í28n 46N55o61v30á13k 7761457550447

Takže MHD město zajišťovat nemá, ale motoristům silnice ano? Pokud to nechat napospas, tak se vším všudy.

Pokud nerozlišovat která berně jde na co, tak pak taky neříkat, že zrovna MHD platí zrovna individuální motoristi.

0/0
5.3.2015 14:30

V28á88c84l19a94v 39Č37e17r35m14á77k 4893600227264

Ad první, krátce: jsem pro. Ale jinak to pořád nějak špatně chápete. Silnice jsou jedna věc. Kdo po nich jezdí je věc druhá. Lze to udělat tak, že město zajišťuje silnice a pak je na lidech, jestli po nich budou jezdit autama nebo hromadně autobusama. Do toho ale už ať jim město nekecá. A je to úplně jiná služba, než rozvoj a údržba těch silnic.

Ad druhé, dobře. Ale neoddiskutovatelné je, že MHD je teď tězce dotována a individuální doprava tězce zdaněna. Takž kdo platí a kdo přijímá je celkem jasné. Platí ti, co jezdí autem a dotováni jsou ti, co jezdí MHD.

0/0
5.3.2015 14:36

A72n57t51o72n93í74n 21N69o21v11á50k 7341617330167

Rozumně fungující MHD nemůže být založena jen na autobusech, jak to vypadá sme mohli zažít po povodni 2002.

Micméně myšlenkový experiment. Město postaví silnice a bude si za ně účtovat mýtné. Cestující busem spotřebuje méně kapacity, než cestující v autě a ten rozdíl bude řádový (městský autobus má délku 12m a 99 uveze osob, do 12m se vejdou 3 auta což i při plném obsazení je 8 - 12 osob). Časem kapacita nebude stačit, pak sou dvě varianty:

A) budou se stavět další a další silnice až je nebude kde stavět (to už je realita v některých částech Prahy) a kapacita stejně jednou přestane stačit -> je nutno přejít na variantu B.

B) Zvedne se cena za použití silnic aby se lidi přiměli k použití dopravy, která bude konzumovat méně silnice. Tím se město dostane to těžkého zisku a protože město (obec) je společenstvím občanů, rozdělí zisk rovným dílem mezi své občany. Cena se bude upravovat tak, aby se k MHD přiklonilo tolik osob aby nevznikaly kapacitní problémy. Cestujícím MHD tento podíl na výnos mýtného pokryje podstatnou část či celé náklady na MHD zatímco automobilisté konzumující řádově více dostanou zpět celkem zanedbatelnou desetinu.

Těch pár korun daně z litru benzínu není těžké zdanění, stále je více těch co to chtějí platit než kolik se jich alespoň v některých časech a místech na tu silnici vejde.

0/0
5.3.2015 15:20

V22á82c83l46a75v 55Č82e89r66m69á62k 4453510627224

Vy to mýto stavíte v podstatě jako daň a přerozdělujete. Navíc pořád máte tendenci někoho k něčemu nutit ("... aby se lidé přiměli ..."). Když už by to bylo tak, jak píšete, tak to mýtné má být stanoveno tak, aby pokrylo údržbu a rozvoj silnic. Ne aby na něm město vydělávalo a nebo to dokonce zase dávalo lidem. A jeho relativní výše pro jednotlivé dopravní prostředky by nejspíš měla být stanovena podle toho, kolik zabírají prostoru a jak moc ty silnice opotřebovávají, tam souhlas.

K tomu rozvoji, kkdyž už další silnici někde postavit nejde, no tak se prostě nepostaví. Když tam pak budou všichni stát 2hodiny denně v koloně, tak tam prostě jezdit nebudou, aniž by jim to někdo zakazoval. Což samozřejmě neznamená, že nutně budou jezdit autobusem. Třeba se přestěhují nebo se přestěhuje ta firma, kde pracují. Nebo budou pracovat z domova a dopravovat se budou jenom za zábavou a za nákupy.

S tím vyplácením zpět lidem, no tak to by potom teď ale bylo logické, kdyby místo dotování MHD dostal každý občan Prahy příslušnou část těch dotací (bylo by to cca 10tis ročně) a pak by se sám rozhodl, jestli to dá dopravnímu podniku a bude jezdit MHD nebo se dopravně zařídí jinak (třeba zrovna někdo to má do práce tak blízko, že stejně chodí pěšky a nepotřebuje na to ani MHD ani auto, ať se pořád nebavíme jenom o autech). A pak dojdeme na to, že je vlastně blbost, to někomu brát jako berni a pak mu to zase vracet a rovnou mu to stát/město může přestat brát. Ušetří se na jinak zbytečných úřednících na FÚ a adekvátní části policie, která má za úkol to z člověk v případě potřeby vymlátit.

A jestli Vám to, že z ceny benzínu žere stát polovinu nebo i víc, nepřijde jako tězké zdanění, tak to jsme teda opravdu každý na uplně jiné vlně.

0/0
5.3.2015 15:46

P37e85t43r 45B56á55č34a 8715606695165

Octavia a ridic tezkej podprumer, klasika..

+1/0
3.3.2015 17:56

A28l73e17š 53J14a74n82k29ů 3914932168237

Na silnici se vyskytuje mnozstvi ridicu, kteri by jiz davno ridit nemeli - jsou  nebezpecni sami sobe i okoli. Ale to se neresi. nejcasteji se resi prekrocení rychlosti. Tam jsou totiz penize. Tak ze nejde o bezpecnost, ale o prachy.

+6/−2
3.3.2015 16:57

J45a69r89o66s84l13a41v 38L69e17b98e72d64a 3906269757600

Máte tam navíc slovo "dávno".

+1/0
3.3.2015 16:59

M86i21c32h76a68l 37P19a82v22l64á86t 9623323694289

Spravne by bylo neco jako "jeste / vubec / davno". Netreba to totiz omezovat. Jinak ma ale naprostou pravdu.

0/0
3.3.2015 17:37

S66t87a49n68d28a 40C46h20v73o43s88t 1232588

To mate pravdu, ja bych ty mladiky 18-25 let za volant vubec nepoustel, vykazuji nejvetsi podil na nehodach ;-)

+1/0
3.3.2015 19:21

B17o67h14u81s82l46a75v 41K80r82á71l47í53k 2751470479806

Potom by ovšem byli nezkušení i řidiči ve věku 25-35 let, protože by se těch deset let předtím nestačili vyjezdit.

0/0
3.3.2015 19:26

S51t91a93n49d19a 71C46h52v13o45s32t 1262448

To je diskutabilni, 35leti uz tolik nemachruji - ale berte tu mou predchozi poznamku s rezervou, myslim, ze kolega Janku mel spis na mysli ty duchodce...

0/0
3.3.2015 19:29

J48i33ř51í 38T54o63m64e45š 5472350303432

Než se "vyjezdí" tak po tu dobu "vyjíždění" mohou jezdit opatrně, v čem je potom problém? I když psychicky zdravý člověk by se mohl vyjezdit dosyta v autoškole.

0/0
4.3.2015 5:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.