Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Senior vjel do cesty tramvaji, ta vůz odhodila na zaparkovaná auta

V úterý krátce po 13. hodině se v pražské Koněvově ulici střetla tramvaj s osobním automobilem. Řidič, který auto řídil, byl se zraněním odvezen do nemocnice. Nehoda na chvíli zablokovala provoz páteřní žižkovské komunikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A97l41e83š 38M24e35t42l58i51c81k88ý 4302394404359

Zajímalo by mě, kolikátá je to nehoda toho pána.. Docela by mě nepřekvapilo,kdyby první.. Ale i přesto je spousta chytrých lidí,co v padesáti odevzdají řidičák a ve stáří raději nebudou řídit,že pane Rous :-)

+5/0
3.3.2015 21:18

J66a68k51u67b 60R92o42u33s 3183500974982

Geronti za volant nepatří!!!!!!!!

+1/−1
3.3.2015 20:25

M95i91c50h97a28l 71C15h21a76l52u85p22a 6338460229453

V téhle oblasti jsou nehody každou chvíli, jedna byla dneska kolem deváté ráno u hřbitovů.

0/0
3.3.2015 18:14

J66a94n 20P13r98o72v38a88z42n18í22k 6148984600301

Jo jo, na místě bylo několik stovek mrtvých.

+5/0
3.3.2015 18:37

M72i37c43h62a58l 41C90h11a66l35u23p31a 6238820399433

Většina už jich tam ležela, jestli byli nějací noví nevím.

+5/0
3.3.2015 18:38

P23a80v96e65l 23Ř40a94p10e33k 7632606649205

Mizerné popelnice všude překážejí. Nejvyšší čas všechna parkovací místa zprivatizovat, aby se za odkládání soukromého majetku - automobilu platila tržní cena.

+3/−6
3.3.2015 17:57

M59i11c22h26a32l 22C83h89a83l62u13p75a 6928520779843

Mě by spíš zajímalo, kam všichni pořád jezdí - ráno a večer bych to ještě pochopil, ale třeba ve dvě odpoledne je těch aut taky dost. Že by všichni měli služebáky a jeli k zákazníkům se mi moc nezdá.

+3/−2
3.3.2015 18:16

V50á25c16l12a74v 97Č33e12r94m16á42k 4423420397944

Klidně. Hned potom, co se zruší spotřební daň z paliv. A když zároveň s tím začne (samozřejmě zcela nedotovaná) MHD platit tržní cenu za zastávky a vyhrazené pruhy.

0/−1
4.3.2015 12:07

A80n35t90o17n34í11n 15N89o69v54á52k 7391277920887

Jakou tržní cenu, komunikace patří městu a MHD provozuje taky město, byť prostřednictvím firmy, takže by si platilo samo sobě?

hromadná doprava představuje vyšší efektivitu v přepravě osob a je ohleduplnější k ostatním a prostředí, takže je logické ji preferovat a individuální naopak omezovat. Když si chce někdo vozit svojí línou prdel v autě, ať za to zaplatí. Kdyby všichni v Praze vyjeli sami ve svém autě, tak nedojede nikdo nikam.

0/−1
5.3.2015 12:27

V29á86c27l24a81v 48Č54e61r45m61á76k 4203310257784

Osobně zastávám názor, že město nic jako MHD provozovat nemá, má to být řešeno čistě tržně podle zájmu obyvatel. Jen tak to může být opravdu efentivní a ne takový šílený a drahý moloch, jaký teď třeba v Praze je.

Druhý odstavec je typický projev zeleného magora s rudým vnitřkem.

0/0
5.3.2015 12:50

A51n57t54o67n32í50n 12N45o52v83á44k 7341457570317

Ne zprivatizovat, ale evidovat a regulovat, tj. každé parkovací místo (včetně těch na soukromých pozemcích, v podzemí komerčních budov) by podléhalo schválení a poplatku městu. Parkování na neschváleném místě důsledně pokutovat.

Nutností platit za parkování by se efektivně zreguloval provoz po Praze a město by zároveň získalo prostředky na skutečně kvalitní a dostatečně dimenzovanou MHD.

Tím by se efektivně zreguloval provoz a získaly prostředky na MHD bez nutnosti zavádět systém mýtného za ježdění po praze, což by znamenalo mýtné zařízení pro všechna auta nebo rozsáhlé kamerové systémy.

Systém na podobné bázi údajně je zaveden ve Švýcarsku.

0/−1
5.3.2015 12:20

V67á16c18l15a86v 54Č25e27r56m56á35k 4723540557564

Ano, prostě těm, co MHD nechtějí používat Vy chcete ukrást ješte další peníze na její provoz. Nad rámec toho, co jim stát bere už teď.

0/0
5.3.2015 12:51

A90n83t73o89n12í94n 83N58o70v48á26k 7511737400467

Ve velkých městech prostě není dost místa na to aby každý jezdil sám ve svém autě, čili je to pouze platba za prostor, který si prdelovoziči usurpují na úkor ostatních.

Pokud je nějakého statku nedostatek - jako prosotru na silnicích v praze je jeho zpoplatnění/zdražení a tím redukce nároků na jeho využití naopak čistě tržní mechanismus, rozhodně více než když v Paříži v době smogu vylučují auta se sudou/lichou registrační značkou.

0/0
5.3.2015 13:06

V24á19c14l23a92v 70Č11e25r38m34á36k 4393970217954

Cokoliv, co je řešeno z pozice státu/města/obce nemá s trhem naprosto nic společného a v žádném případě o tom nemůžete napsat, že je to "tržní mechanismus".

A je jenom Vaše zelené přesvědčení, že ten, co jede autem, si něco usurpuje a ti, co jedou autobusem, jsou úžasní a sluníčkoví a v žádném případě si nic neuzurpují. Opak je pravdou. Uzurpují si, stejně jako ten v tom autě, veřejnou komunikaci a navíc si ještě uzurpují docela velkou část peněz toho, kdo jede v tom autě. Který je, prostřednictvím různých berní, donucen, jim na ten autobus příspívat.

0/0
5.3.2015 13:12

A76n56t88o95n92í60n 59N54o54v36á83k 7561477650697

To že 50 lidí v autobuse zabere méně místa na silnici než když by jeli každý autem je zcela zjevné stejně jako to, že kdyby všichni co jezdí MHD by vyjeli auty, tak nikdo nedojede nikam.

0/0
5.3.2015 13:27

V12á51c86l19a41v 26Č68e41r62m84á88k 4673440657754

To ale já ani nerozporuju, jenom dodám, že, podobně, kdyby všichni, co jezdí autem, přesedli do MHD, tak skolabuje MHD. Co ale rozporuju je Vámi prosazovaný socialistický způsob řešení tohoto problému.

A vyhnul jste se reakci na ty berně. Silnici potřebují všichni, nehádám se, že ti v tom autobuse ji "spotřebují" o něco méne. Ale je fakt, že celé to (z donucení) z větší části platí ten v tom autě. Takže ten by naopak měl mít přednost a výhody.

0/0
5.3.2015 13:41

A85n47t73o71n69í62n 76N47o85v63á63k 7581867180247

Jediné co soukromý provozovatel auta platí je obecná spotřební daň z paliv a DPH z paliva i auta, která je stejná bez ohledu na to kde jezdí a parkuje, tam není nic co by zohledňovalo vyšší žádanost/nedostatek parkovacích prostor a silnic v hustě osídlených oblastech, navíc ta berně jde do státního rozpočtu, MHD se platí z městského. A pokud někde je větší poptávka než je dostupná či únosná kapacita jak více tržně to vyřešit než zpoplatněním, což poptávku sníží?

0/0
5.3.2015 14:12

V63á59c68l31a84v 52Č87e78r79m17á25k 4363200137914

Jak to vyřešit? Nechat to být a z pozice města/státu to prostě neřešit. Oni si lidi poradí. Možností je dost, od individuální dopravy, přes nějaký carsharing až po nějakou formu hromadné dopravy. Nebo se někdo třeba rozhodne se místo ježdění do práce přestěhovat. Nebo bude víc dělat z domova. Co já vím. Milion lidí určitě vymyslí víc a lepších řešení než pár pitomců na magistrátě. Ale vše ať je to dobrovolné, město má, jestli něco, v tomhle jenom zajišťovat infrastrukturu (silnice).

Jo, a odmítám rozlišovat, které berně jdou které části státu. Prostě to člověku ukradnou a pak si to nějak mezi sebou přerozdělí.

0/0
5.3.2015 14:20

A24n87t78o70n96í18n 73N93o98v49á73k 7481337770617

Takže MHD město zajišťovat nemá, ale motoristům silnice ano? Pokud to nechat napospas, tak se vším všudy.

Pokud nerozlišovat která berně jde na co, tak pak taky neříkat, že zrovna MHD platí zrovna individuální motoristi.

0/0
5.3.2015 14:30

V20á54c53l70a34v 18Č75e44r89m22á97k 4673920637534

Ad první, krátce: jsem pro. Ale jinak to pořád nějak špatně chápete. Silnice jsou jedna věc. Kdo po nich jezdí je věc druhá. Lze to udělat tak, že město zajišťuje silnice a pak je na lidech, jestli po nich budou jezdit autama nebo hromadně autobusama. Do toho ale už ať jim město nekecá. A je to úplně jiná služba, než rozvoj a údržba těch silnic.

Ad druhé, dobře. Ale neoddiskutovatelné je, že MHD je teď tězce dotována a individuální doprava tězce zdaněna. Takž kdo platí a kdo přijímá je celkem jasné. Platí ti, co jezdí autem a dotováni jsou ti, co jezdí MHD.

0/0
5.3.2015 14:36

A35n66t43o92n49í74n 79N26o21v15á89k 7641687800217

Rozumně fungující MHD nemůže být založena jen na autobusech, jak to vypadá sme mohli zažít po povodni 2002.

Micméně myšlenkový experiment. Město postaví silnice a bude si za ně účtovat mýtné. Cestující busem spotřebuje méně kapacity, než cestující v autě a ten rozdíl bude řádový (městský autobus má délku 12m a 99 uveze osob, do 12m se vejdou 3 auta což i při plném obsazení je 8 - 12 osob). Časem kapacita nebude stačit, pak sou dvě varianty:

A) budou se stavět další a další silnice až je nebude kde stavět (to už je realita v některých částech Prahy) a kapacita stejně jednou přestane stačit -> je nutno přejít na variantu B.

B) Zvedne se cena za použití silnic aby se lidi přiměli k použití dopravy, která bude konzumovat méně silnice. Tím se město dostane to těžkého zisku a protože město (obec) je společenstvím občanů, rozdělí zisk rovným dílem mezi své občany. Cena se bude upravovat tak, aby se k MHD přiklonilo tolik osob aby nevznikaly kapacitní problémy. Cestujícím MHD tento podíl na výnos mýtného pokryje podstatnou část či celé náklady na MHD zatímco automobilisté konzumující řádově více dostanou zpět celkem zanedbatelnou desetinu.

Těch pár korun daně z litru benzínu není těžké zdanění, stále je více těch co to chtějí platit než kolik se jich alespoň v některých časech a místech na tu silnici vejde.

0/0
5.3.2015 15:20

V13á64c11l27a96v 70Č81e49r78m83á48k 4533870577974

Vy to mýto stavíte v podstatě jako daň a přerozdělujete. Navíc pořád máte tendenci někoho k něčemu nutit ("... aby se lidé přiměli ..."). Když už by to bylo tak, jak píšete, tak to mýtné má být stanoveno tak, aby pokrylo údržbu a rozvoj silnic. Ne aby na něm město vydělávalo a nebo to dokonce zase dávalo lidem. A jeho relativní výše pro jednotlivé dopravní prostředky by nejspíš měla být stanovena podle toho, kolik zabírají prostoru a jak moc ty silnice opotřebovávají, tam souhlas.

K tomu rozvoji, kkdyž už další silnici někde postavit nejde, no tak se prostě nepostaví. Když tam pak budou všichni stát 2hodiny denně v koloně, tak tam prostě jezdit nebudou, aniž by jim to někdo zakazoval. Což samozřejmě neznamená, že nutně budou jezdit autobusem. Třeba se přestěhují nebo se přestěhuje ta firma, kde pracují. Nebo budou pracovat z domova a dopravovat se budou jenom za zábavou a za nákupy.

S tím vyplácením zpět lidem, no tak to by potom teď ale bylo logické, kdyby místo dotování MHD dostal každý občan Prahy příslušnou část těch dotací (bylo by to cca 10tis ročně) a pak by se sám rozhodl, jestli to dá dopravnímu podniku a bude jezdit MHD nebo se dopravně zařídí jinak (třeba zrovna někdo to má do práce tak blízko, že stejně chodí pěšky a nepotřebuje na to ani MHD ani auto, ať se pořád nebavíme jenom o autech). A pak dojdeme na to, že je vlastně blbost, to někomu brát jako berni a pak mu to zase vracet a rovnou mu to stát/město může přestat brát. Ušetří se na jinak zbytečných úřednících na FÚ a adekvátní části policie, která má za úkol to z člověk v případě potřeby vymlátit.

A jestli Vám to, že z ceny benzínu žere stát polovinu nebo i víc, nepřijde jako tězké zdanění, tak to jsme teda opravdu každý na uplně jiné vlně.

0/0
5.3.2015 15:46

P49e79t40r 54B23á16č15a 8395386855405

Octavia a ridic tezkej podprumer, klasika..

+1/0
3.3.2015 17:56

A37l42e64š 44J52a16n62k78ů 3194432668747

Na silnici se vyskytuje mnozstvi ridicu, kteri by jiz davno ridit nemeli - jsou  nebezpecni sami sobe i okoli. Ale to se neresi. nejcasteji se resi prekrocení rychlosti. Tam jsou totiz penize. Tak ze nejde o bezpecnost, ale o prachy.

+6/−2
3.3.2015 16:57

J66a82r53o27s64l19a10v 31L90e68b22e64d19a 3346249667140

Máte tam navíc slovo "dávno".

+1/0
3.3.2015 16:59

M97i34c72h41a66l 42P49a83v43l40á41t 9903183474649

Spravne by bylo neco jako "jeste / vubec / davno". Netreba to totiz omezovat. Jinak ma ale naprostou pravdu.

0/0
3.3.2015 17:37

S82t14a72n71d69a 88C49h30v37o64s48t 1682298

To mate pravdu, ja bych ty mladiky 18-25 let za volant vubec nepoustel, vykazuji nejvetsi podil na nehodach ;-)

+1/0
3.3.2015 19:21

B10o34h28u91s94l74a21v 19K93r43á98l50í13k 2421300779686

Potom by ovšem byli nezkušení i řidiči ve věku 25-35 let, protože by se těch deset let předtím nestačili vyjezdit.

0/0
3.3.2015 19:26

S39t81a30n56d81a 15C60h51v96o24s57t 1132458

To je diskutabilni, 35leti uz tolik nemachruji - ale berte tu mou predchozi poznamku s rezervou, myslim, ze kolega Janku mel spis na mysli ty duchodce...

0/0
3.3.2015 19:29

J75i27ř73í 30T83o18m21e49š 5952430363552

Než se "vyjezdí" tak po tu dobu "vyjíždění" mohou jezdit opatrně, v čem je potom problém? I když psychicky zdravý člověk by se mohl vyjezdit dosyta v autoškole.

0/0
4.3.2015 5:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.