Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha řeší, jak neokrádat držitele Opencard. Kartu chce vydávat zdarma

Praha nedomyslela přechod z Opencard na papírové kupony. Nyní chce věc napravit. Opencard bude vydávat nejspíš zadarmo a vymýšlí, jak vrátit lidem peníze za kupon, který nestačí využít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66á64c80l37a39v 24J71o94n86á81š 8232453942573

Je, já byl citovan...:-)

0/0
10.3.2015 20:37

A24n53t51o34n16í78n 23N25o65v70á81k 7711657680287

Nechápu co se tu řeší, to že si někdo koupil kupon delší než platnost karty mu snad muselo být zřejmé hned na začátku stejně jako fakt, že bude potřebovat kartu novou.

Jinak nechápu co se řeší zamezením prodlužování karet, když se budou vydávat karty nové.

0/0
10.3.2015 12:25

Z86d33e33n47ě10k 11D18u67f84e96k 2884714778

Já teda nevím, ale pokud si občan Prahy koupil roční předplatné na MHD, tak má rok ježdění MHD zaplacené. Má na to doklad. Že nosič kuponu není funkční mu může být ukradený a není to jeho vinou, ale neustálými tahanicemi kolem OpenCard. A to, že bývalé a současné vedení Magistrátu dělá bez rozmyslu čachry machry s OpenCard a s papírovými kupony a hodlá chtít po obyvatelích další peníze je drzost nejvyššího kalibru. A jak jsem slyšel v rádiu, tak si určitě hodně lidí z přepážek DPP vyslechlo hodně peprné a vulgární slova, když tyto rozhodnutí chce Magistrát přehodnocovat dřív, než někdo dá někomu do huby.

0/0
9.3.2015 8:21

K64a59r60e34l 94D74r44d87a 6463655737429

Nosič kuponu je doklad s danou platností, stejně jako pas nebo občanka. Je věcí držitele dokladu, aby si zažádal o nový doklad po ukončení jeho platnosti. Logicky se platnost dokladu a časového kuponu může rozcházet. Je povinností cestujícího mít kupon na platném dokladu.

  Přes všechny stížnosti, plno lidí řešilo, zda letos kupovat roční kupon a plno lidí ho nekoupilo. Většina lidí roční kupon stejně nekupuje. Plno lidí také platnou OC mít bude. Kolika lidí se vlastně problém týká? Nejjednodušším řešením je propadlou OC zahodit, takže s tím počítat a koupit si kupon jen podle platnosti OC a následně přejít na papírové kupony.

  Jen je to o šíleném kroku zpět. Následně bude nutné opět lidi donutit přejít na novou OC, až bude. Praha se v problému "OC" bude plácat dalších 10 let.

0/0
9.3.2015 10:32
Foto

M42a51r97t20i55n 66P57i13š76t10o57r89a 8978938556159

"Má na to doklad."

Pokud myslíte papírový doklad o zaplacení, tak ten by mohl použít třeba u soudu nebo přepážky DP.  Při přepravě se s ním prokazovat nelze. Už proto, že neprokazuje aktuální stav. Kupón mohl být později vrácen. Někdy to jde, jindy ne - o tom je tento článek.

0/0
10.3.2015 22:12

K85a65r36e27l 16D44r60d16a 6203575757909

Celé téma je trapné a zbytečné. Jde jen o nadávky popíchnuté bulvárem. Nyní je tedy zřejmé, že ho vymysleli redaktoři iDNES - MF DNES a ještě sosají nápady od diskutujících, které jinak cenzoři iDNES neváhají šikanovat. Cítím se podveden a mám pocit, že iDNES klesla už i pod úroveň bulváru.

  Opatření je přitom jednoduché, stačí přidat větičku o vracení jízdného z důvodu ukončení platnosti OC do předpisu ohledně tarifů a dotace se odpočítávat nebude. Otázka pěti minut.

  Jde jen o to, co město vlastně chce? Pokud mají lidé hromadně přejít na papírové kupony, přepočet dotace zrušme. Pokud mají zůstat u OC, mohla by "pokuta" klidně zůstat. Ale tuhle základní otázku neumí nikdo zodpovědět, ani redaktoři iDNES pořádající tady směšné šarády místo skutečné práce.

  Pokud najede nový systém, OC dožije a lidé postupně přejdou na novou kartu. Nebo snad nový systém pohltí a doplní systém OC? Mohla by to být tak veselá technická šaráda (jako tato od iDNES), že by to celé mohlo stát 10 mld. Kč. ;-D

  Patrně nás kvůli pár křiklounům čeká všechny papírový kupon protože systém OC může ze dne na den zkolabovat bez náhrady. Mít levný roční na papíru bude s iDNES, OC a magistrátem větší jistota. ;-)

  (Otevírá se mi kudla v kapse, je dostupné video ze soudu s viníky OC. Což bylo údajně IT oddělení magistrátu. Kraus za protikorupční ligu tam nadává novinářům, že je jim celá kauza OC ukradená, na svoji práci zvysoka kašlou a soud s nevinnými lidmi absolutně neřeší. Novináři tam blekotají výmluvy. A teď to iDNES korunuje touhle pitomostí? Hlavní viníci OC jsou neteční, zaujatí a úplatní čeští novináři kopající roky za ODS, milí redaktoři MF DNES opisující diskuse.) Rv

0/0
8.3.2015 10:02

K34a39r49e66l 58D15r66d59a 6193565397409

Když jsem se jako opozice na Praze 11 snažili popasovat s Mlejnským, stáli novináři MF DNES v jednom šiku s arogantními ranaři místní ODS. Neskutečně těžko se hledala cesta jak nesouhlasný oponentní názor s "absolutní vládou ODS" dostat do médií. MF DNES vydávala jen oslavné články na developerské projekty nadiktované Mlejnským. Nakonec se tedy vyvalila šikana a korupce. Opravdu by mě zajímalo, kde dnes ti redaktoři "junioři" MF DNES, velcí kamarádi Mlejnského, působí a jak nesou svoji vinu. :-P

0/0
8.3.2015 10:19

J40a68n 11F64r11o69l35í10k 6286380125804

Praha nic neřeší. Řeší to konkrétní lidé. Jak? No prostě to zařídíme.;-D

0/0
7.3.2015 17:15

N38i56k35o96l89a 91Č98e97c89h 9661779466

Nemakáme, kecáme!

+2/0
7.3.2015 15:34

T60o90m40á92š 36V95e94l38č35o95v85s47k42ý 4953148499318

Je fajn, že někdo řeší, jak někoho neokrádat :-P

0/0
7.3.2015 13:48

M75a71r94t36i67n 37Š11t78r69o68s 4279577410498

Já už to nějak moc nechápu. Chci jednou za rok zaplatit nějaké peníze a za ně jezdit. Už jsem se úplně ztratil v tom různým prodlužování či neprodlužování, nákupech nové karty, přechodech na papír, vracení peněz  atd. atd. 8-o

0/0
7.3.2015 13:01

J72a89n 64F13r20o39l42í72k 6316430735554

To vidíte příliš jednoduše.;-D;-D;-D

0/0
7.3.2015 17:16

P42a69v87e63l 93M87o58r75a24v93e82c 3192919622388

Milí pražáci, jak to tak vypadá tak na ten předražený nesmysl zvaný OpenCard budete nakonec ještě rádi vzpomínat..

0/−2
7.3.2015 12:35

P23a66v37e77l 80M93o56r23a56v77e91c 3932209882128

"Papírové kupony jsou totiž ceninou" - a proto nelze mít platnost od zvoleného data?

Milí pražáci, přijďte se podívat k nám do Brna, moje šalinkarta má platnost od data které jsem si já sám zvolil..

+1/0
7.3.2015 12:34
Foto

B50r61o62n22i94s41l90a15v 73G39a97b64r34y77š 2172549211

Ale u papírových kuponů jste si taky mohl zvolit počátek platnosti.

0/0
7.3.2015 12:56

P56a10v28e15l 93M65o92r60a85v56e40c 3852129922488

No však šalinkarta je papírová..

+1/0
7.3.2015 13:16
Foto

B86r21o53n31i55s78l67a96v 32G61a62b48r81y38š 2312449491

Já vím. Mám brněnskou a měl jsem i pražskou. I po přechodu na OpenCard jsem si taky mohl zvolit začátek platnosti časového kuponu.

Výjimkou byly ty kupony určený na konkrétní měsíc. Jejich použití bylo jasné.

0/0
7.3.2015 13:34

T32o80m46á20š 69W96i55l95k69e 7612192837590

A to může mít šalinkarta platnost např. čtyři měsíce a devět dní?

0/0
7.3.2015 13:12

P28a71v45e58l 77M22o34r84a97v41e88c 3122959522408

To ne. Ale může být kupon na 3 měsíce od-do, na měsíc od-do, na týden, a dvakrát po dni.

Když se chce, všechno jde.

+1/0
7.3.2015 13:18

T27o20m31á63š 21W90i62l31k56e 7382262247960

Ale tady taky,na to se nikdo nemusí jezdit dívat do Brna, tak nevím v čem máš problém...

0/−1
7.3.2015 13:36

P35a85v27e58l 23M71o43r90a12v33e60c 3192199632338

Všechno jde? Vážně? I náhrada za OpenCard jak chtějí cestující?

(jinak své příáspěvky nemyslím jako rivalitu Brna s Prahou, jen říkám něco z vlastní zkušenosti, příklad z jednoho města. Tak nebuďte alergičtí na zmínku o Brně;-))

+1/0
7.3.2015 13:59

T48o57m17á73š 53W24i78l58k39e 7542712687650

Já nepíšu že jde všechno, alo to co by chtěli cestující, tedy převod zbytku OC na papír nezvládne ani ta šalinkarta...Protože ten papír je cenina tady i tam...  ale to co píšeš  tedy: "Papírové kupony jsou totiž ceninou" - a proto nelze mít platnost od zvoleného data? je prostě blbost ..

0/0
7.3.2015 14:06
Foto

B49r87o30n60i96s36l59a22v 23G39a88b34r19y49š 2242869701

V Plzni ano:

http://www.pmdp.cz/jizdne/predplatne/

+1/0
7.3.2015 13:40

T53o11m36á38š 81W98i30l52k70e 7812562367870

ale to taky není papírový kupon...

0/0
7.3.2015 15:02
Foto

B13r50o12n76i50s24l12a98v 21G82a13b21r35y27š 2272489431

Ale je to důkaz, že to funguje. Kdyby OpenCard měla aspoň část funkcí Plzeňské karty...

+1/0
7.3.2015 15:28

T74o63m71á67š 10W69i42l36k67e 7882982187350

To netvrdím, je to jen otázka ceníku. Určitě by šlo i na OC nahrát třeba 120 dnů kdyby byl ceník, ale prostě nejde udělat převod na papirový kupon na zbytek jízdného ze zrušené OC.

+1/0
7.3.2015 15:47
Foto

B54r13o84n34i36s48l31a42v 98G98a83b70r42y28š 2322269551

Jasně, je to otázka ceníku. Ostatně i na ty papírové kupony se datum vytiskne. Je tedy jedno, jaká tam jsou čísla. Jde o to, že se prostě nechce. A když se nechce, to už je pak kardinální průšvih. Packalové nejsou jen v Praze.

0/0
7.3.2015 16:21

T81o13m13á37š 17W91i64l30k12e 7792692507810

Ach jo...vytiskne, ale jen v intervalu 1 měsíc., 1Q, 1 pololetí. Nevytiskne se tam 154 dní. A o to jde v tomto případě převodu zbytku OC na papír.

+1/0
7.3.2015 16:30

A35n13t90o85n37í98n 36N10o90v78á27k 7111757640877

Podle článků co nedávno proběhly internetem je v Plzni systém úplně stejně v moci dodavatele, tj. město ten systém nevlastní a nemůže jen tak si sytém nechat a vyměnit provozovatele. Jen ten Plzeňský nebyl zatím tak nenažraný. A teď nucená výměna karet za typ Mifare Desfire protože Plzeň zaspala a nezačala včas vydávat zabezpečené karty je taky celkem sranda, s lidmi se nemažou a naúčtují jim za to 170 Kč.

0/0
10.3.2015 12:36

M95a67r50t19i19n 21R17u95z14i97c46k21a 1292148336677

Moje karta ma platnost do 30.9.2012 a porad na ni jezdim...

0/0
7.3.2015 17:14

J60i90ř26í 73Č80a79p55e89k 9320892559898

Prostě ať nekecaj a makaj

0/0
7.3.2015 11:44

L33u85d36v41í36k 76G33a43j38d60o40š69í28k 2165863864902

...To však podle dopravního podniku takřka není proveditelné. „Vracení peněz za kupon se děje na jiném okénku, než je prodej kuponů,“

.

Jaképak není možné? Možné je COKOLIV. Jen se musí trochu chtít a né hledat výmluvy. Tohle není proboha zase nic tak složitého zařídit.

Jenže město se evidentně smířilo s tím že to není možné, protože kdosi odpovědný nejspíš prohlásil, že to dělat nebude.

+4/0
7.3.2015 11:39

Z87d16e94n66ě21k 65N19u58t89z 3174268216596

Tak aha to jde opravdu o stovku???

Tak to mě opravdu podrž. my tady například ve Východních Čechách máme kartu

 I R E D O (že prý jako integrovaná regionální doprava)

za 150 Kč a máme ji povinnou. Bez ní se nemůže v autobusech přestupovat. Děti ji mají také povinnou a to i s fotkou, takže ta legrace přijde na 300 a platí jen pokud dítě nezmění podobu což je každý rok. K tomu musí mít stejně ještě průkazku. Náhodný cestující nebo turista má prostě smůlu. Vydání karty trvá několik dnů a musíte si pro ni dojet.Výrobní cena je přitom do 10 Kč. Od zavedení této "výhodné karty" se zvedli ceny jízdného o 25% a na tu kartu je 5% sleva. Prostě "NECHCI SLEVU ZADARMO" .

Vím že podobné nehoráznosti mají i v dalších krajích. Prostě výborný zdroj výdělku pro pár vyvolených. Nic než sprosťárna. Jenže se píše jen o Praze. No na to už jsme si zvykli.;-O;-O;-O

+1/0
7.3.2015 10:56
Foto

B85r29o65n26i72s28l71a15v 83G52a80b88r38y10š 2602559551

IREDO je parodie na dopravní systém. Za posledních 9 let, co v Pardubicích žiju, jsem nepochopil jeho výhody a přednosti. Mám jen kompatibilní hradeckou kartou, kterou jsem dostal okamžitě za 50 Kč. Jen pro srovnání: v Jihlavě kartu získáte za stovku i s fotkou během 10 minut.

Aktuálně se řeší odbavování bankovní kartou. Pokud ještě v této době někdo bude vydávat vlastní kartu, bude to neskutečný tunel.

+1/0
7.3.2015 11:17

L73u92d68v98í44k 82G59a33j21d29o26š81í46k 2695173324772

Píše se o Praze ze dvou důvodů pane Nutzi.

1. OpenCard se týká daleko více lidí než vaše IREDO.

2. OpenCard je evidentně mnohonásobně větší tunel.

+1/0
7.3.2015 11:45

J73o20s14e12f 43J67ů25z84a 1138638243777

IREDO se kmenově týká území, kde bydlí přes milion obyvatel (kolem pěti šestin obyvatel Prahy), s přesahem do sousedních krajů srovnatelným s přesahem Opencard do Středočeského kraje. A IREDO byl od svého zavedení do zavedení karty IREDO plnohodnotný integrovaný dopravní systém, který zahrnoval i MHD kromě krajského města (později krajských měst), vlaky nejen na časovou jízdenku, ale i při jednotlivé cestě, měl vyřešeno, že může být spojení do daného cíle různými trasami, měl vyřešeny nároky při ujetí přípoje. A najednou se zavedením karty celý systém zdegradovali, vypadli z něj dopravci, kteří v některých místech jako jediní zajišťovali spojení i v sobotu a neděli, a kvůli jízdním řádům postaveným na přestupnosti tarifu a tedy přestupům se lidem bez karty najednou cestování extrémně prodražilo. OpenCard byla útokem na veřejné peníze, ale nezrušila možnost i bez ní cestovat z počátku do cíle cesty na jednu jízdenku.

+2/0
7.3.2015 14:04

T81o65m58á13š 44Z42á33r52u60b50a 7463154925

Pokud by někdo staré fitko koupil, tak by zodpovídal i za jejich závazky, proto by z právního hlediska měl umožnit dokončení mého členství. Myslím, že by ani nebylo potřeba sahat k právním krokům, protože nový majitel ve svém vlastním zájmu by si tam starého zákazníka nechal. Jen by po roce možná nechtěl obnovit členství za stávajících podmínek.

0/0
7.3.2015 10:13

P60a98v54e32l 47O82b72d66r59ž35á49l51e53k 6396344528232

Tady je rozdíl ... klient jednou zaplatil a provozovateli je už jedno, jestli tam bude chodit, nebo ne. Naopak - klient, který zaplatil a pak nechodí je nejlepší.

A druhý velký rozdíl - když se mi jednání fitka nelíbí, přinejhorším budu příští rok chodit jinam. DP Praha je ale monopol, příští rok si tu lítačku stejně koupim zase u něj.

+2/0
7.3.2015 10:51

M41i28c44h54a38l 62B67a78š11t36a 6824780275334

Ale kdež, jen pokud by se novému majiteli hodilo převzít moje členství.

0/0
7.3.2015 11:14

L73u97c18i82a68n 70P62a64p80a50z21i32a40n 5184617891135

Postup Prahy je neprofesionální, zmatený. Udivuje mne ten amaterismus. Praha vždy o krok pozadu. Změní se to? Proč experti jsou na dlažbě a amatéři u vesla? Kdy se to konečně změní?

+1/0
7.3.2015 10:02

L97u10d46v19í27k 69G47a31j45d85o53š46í56k 2895863414122

Ono to asi nebude nic jednoduchého se v té problematice pohybovat. Je evidentní, že partička kolem Béma si vše velmi dobře ošetřila smlouvami plnými nástrah a závazků pro město a vykličkovat z toho nebude nic jednoduchého.

Radnice má teď zřejmě možnost vybírat jen z toho co je menší zlo, přičemž každé řešení stojí hromadu peněz navíc.

0/0
7.3.2015 11:51

A74l52b44e55r64t 81V60l76a47c92h 8436161328582

Kdo by dopravoval lidi, kdyby nebyl stat??

0/0
7.3.2015 9:56

P27a20v32e83l 78O80b23d56r37ž70á61l32e83k 6186284348602

Dopravní podniky jsou většinou obecní - nikoliv státní. A to je i na západě (např. MTA v New Yorku, Wiener Linien ve Vídni...).

Stát má jen obecně zájem, aby se lidé dopravovali hromadně a ne individuálně.

Jednak by na to nebyla kapacita silnic/parkovišť a druhak by se hodně lidí individuálně dopravovat nemohlo a končili by na pracáku, případně by firmy neměly zaměstnance.

0/0
7.3.2015 10:57

A33l89b37e42r18t 55V57l43a28c84h 8426781768142

8-o To myslíte vážně ?

0/0
8.3.2015 21:35

J24i23ř36í 36V35i33n15k18l60e87r 1281247730939

Nesmysl.....cestující budou okrádáni tak jak tak. Jsme v Česku.

0/0
7.3.2015 9:41

J42a96n 52K57u23t42m19a25n 9934259180

Vždycky jsem si myslel, že lidé co se nechají zaměstnat jako revizoři, jsou v jistém smyslu trošku psychicky poškození. No ale za takovéto situace, pracovat jako revizor v DPMHP.... Sorry revizoři, ale nejste plnohodnotní lidé;-)

+1/−3
7.3.2015 9:32

O64n74d50ř59e94j 80M76a60l65ý 3464193563813

S revizory jsem nikdy problém neměl...

+1/0
7.3.2015 9:39

A91l10b55e24r39t 49V24l93a81c62h 8106301428832

Jste revizor?

0/0
7.3.2015 9:56

O65n43d94ř97e29j 20M28a70l58ý 3634573653173

Ne, jen nejezdím na černo. ;-)

+2/0
7.3.2015 9:57

A51l62b17e56r32t 49V69l64a22c85h 8936851548112

A nemel jste s nimi nikdy problemy?

0/0
7.3.2015 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.