Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha řeší, jak neokrádat držitele Opencard. Kartu chce vydávat zdarma

Praha nedomyslela přechod z Opencard na papírové kupony. Nyní chce věc napravit. Opencard bude vydávat nejspíš zadarmo a vymýšlí, jak vrátit lidem peníze za kupon, který nestačí využít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V79á81c68l38a39v 70J13o81n47á42š 8502933872593

Je, já byl citovan...:-)

0/0
10.3.2015 20:37

A61n79t63o98n55í61n 83N74o37v88á49k 7951167580227

Nechápu co se tu řeší, to že si někdo koupil kupon delší než platnost karty mu snad muselo být zřejmé hned na začátku stejně jako fakt, že bude potřebovat kartu novou.

Jinak nechápu co se řeší zamezením prodlužování karet, když se budou vydávat karty nové.

0/0
10.3.2015 12:25

Z60d84e76n86ě46k 75D89u71f80e88k 2574214768

Já teda nevím, ale pokud si občan Prahy koupil roční předplatné na MHD, tak má rok ježdění MHD zaplacené. Má na to doklad. Že nosič kuponu není funkční mu může být ukradený a není to jeho vinou, ale neustálými tahanicemi kolem OpenCard. A to, že bývalé a současné vedení Magistrátu dělá bez rozmyslu čachry machry s OpenCard a s papírovými kupony a hodlá chtít po obyvatelích další peníze je drzost nejvyššího kalibru. A jak jsem slyšel v rádiu, tak si určitě hodně lidí z přepážek DPP vyslechlo hodně peprné a vulgární slova, když tyto rozhodnutí chce Magistrát přehodnocovat dřív, než někdo dá někomu do huby.

0/0
9.3.2015 8:21

K53a44r35e30l 72D16r13d78a 6703865857109

Nosič kuponu je doklad s danou platností, stejně jako pas nebo občanka. Je věcí držitele dokladu, aby si zažádal o nový doklad po ukončení jeho platnosti. Logicky se platnost dokladu a časového kuponu může rozcházet. Je povinností cestujícího mít kupon na platném dokladu.

  Přes všechny stížnosti, plno lidí řešilo, zda letos kupovat roční kupon a plno lidí ho nekoupilo. Většina lidí roční kupon stejně nekupuje. Plno lidí také platnou OC mít bude. Kolika lidí se vlastně problém týká? Nejjednodušším řešením je propadlou OC zahodit, takže s tím počítat a koupit si kupon jen podle platnosti OC a následně přejít na papírové kupony.

  Jen je to o šíleném kroku zpět. Následně bude nutné opět lidi donutit přejít na novou OC, až bude. Praha se v problému "OC" bude plácat dalších 10 let.

0/0
9.3.2015 10:32
Foto

M16a26r43t91i37n 87P35i73š84t81o95r14a 8138678906339

"Má na to doklad."

Pokud myslíte papírový doklad o zaplacení, tak ten by mohl použít třeba u soudu nebo přepážky DP.  Při přepravě se s ním prokazovat nelze. Už proto, že neprokazuje aktuální stav. Kupón mohl být později vrácen. Někdy to jde, jindy ne - o tom je tento článek.

0/0
10.3.2015 22:12

K46a61r50e30l 49D26r36d42a 6913255967909

Celé téma je trapné a zbytečné. Jde jen o nadávky popíchnuté bulvárem. Nyní je tedy zřejmé, že ho vymysleli redaktoři iDNES - MF DNES a ještě sosají nápady od diskutujících, které jinak cenzoři iDNES neváhají šikanovat. Cítím se podveden a mám pocit, že iDNES klesla už i pod úroveň bulváru.

  Opatření je přitom jednoduché, stačí přidat větičku o vracení jízdného z důvodu ukončení platnosti OC do předpisu ohledně tarifů a dotace se odpočítávat nebude. Otázka pěti minut.

  Jde jen o to, co město vlastně chce? Pokud mají lidé hromadně přejít na papírové kupony, přepočet dotace zrušme. Pokud mají zůstat u OC, mohla by "pokuta" klidně zůstat. Ale tuhle základní otázku neumí nikdo zodpovědět, ani redaktoři iDNES pořádající tady směšné šarády místo skutečné práce.

  Pokud najede nový systém, OC dožije a lidé postupně přejdou na novou kartu. Nebo snad nový systém pohltí a doplní systém OC? Mohla by to být tak veselá technická šaráda (jako tato od iDNES), že by to celé mohlo stát 10 mld. Kč. ;-D

  Patrně nás kvůli pár křiklounům čeká všechny papírový kupon protože systém OC může ze dne na den zkolabovat bez náhrady. Mít levný roční na papíru bude s iDNES, OC a magistrátem větší jistota. ;-)

  (Otevírá se mi kudla v kapse, je dostupné video ze soudu s viníky OC. Což bylo údajně IT oddělení magistrátu. Kraus za protikorupční ligu tam nadává novinářům, že je jim celá kauza OC ukradená, na svoji práci zvysoka kašlou a soud s nevinnými lidmi absolutně neřeší. Novináři tam blekotají výmluvy. A teď to iDNES korunuje touhle pitomostí? Hlavní viníci OC jsou neteční, zaujatí a úplatní čeští novináři kopající roky za ODS, milí redaktoři MF DNES opisující diskuse.) Rv

0/0
8.3.2015 10:02

K90a79r46e60l 87D73r97d79a 6933915327769

Když jsem se jako opozice na Praze 11 snažili popasovat s Mlejnským, stáli novináři MF DNES v jednom šiku s arogantními ranaři místní ODS. Neskutečně těžko se hledala cesta jak nesouhlasný oponentní názor s "absolutní vládou ODS" dostat do médií. MF DNES vydávala jen oslavné články na developerské projekty nadiktované Mlejnským. Nakonec se tedy vyvalila šikana a korupce. Opravdu by mě zajímalo, kde dnes ti redaktoři "junioři" MF DNES, velcí kamarádi Mlejnského, působí a jak nesou svoji vinu. :-P

0/0
8.3.2015 10:19

J21a88n 59F98r24o39l94í56k 6536530475584

Praha nic neřeší. Řeší to konkrétní lidé. Jak? No prostě to zařídíme.;-D

0/0
7.3.2015 17:15

N66i32k22o73l33a 28Č93e46c95h 9551379336

Nemakáme, kecáme!

+2/0
7.3.2015 15:34

T92o32m15á33š 73V97e11l68č50o60v70s50k12ý 4953468459718

Je fajn, že někdo řeší, jak někoho neokrádat :-P

0/0
7.3.2015 13:48

M52a52r42t22i23n 47Š24t50r79o84s 4579957750498

Já už to nějak moc nechápu. Chci jednou za rok zaplatit nějaké peníze a za ně jezdit. Už jsem se úplně ztratil v tom různým prodlužování či neprodlužování, nákupech nové karty, přechodech na papír, vracení peněz  atd. atd. 8-o

0/0
7.3.2015 13:01

J86a94n 36F92r89o65l95í55k 6836130855874

To vidíte příliš jednoduše.;-D;-D;-D

0/0
7.3.2015 17:16

P26a30v25e36l 86M56o50r92a62v42e24c 3842789802358

Milí pražáci, jak to tak vypadá tak na ten předražený nesmysl zvaný OpenCard budete nakonec ještě rádi vzpomínat..

0/−2
7.3.2015 12:35

P48a26v12e34l 29M62o65r43a56v21e40c 3502899862498

"Papírové kupony jsou totiž ceninou" - a proto nelze mít platnost od zvoleného data?

Milí pražáci, přijďte se podívat k nám do Brna, moje šalinkarta má platnost od data které jsem si já sám zvolil..

+1/0
7.3.2015 12:34
Foto

B66r54o95n91i32s86l62a33v 43G63a42b43r35y12š 2252559671

Ale u papírových kuponů jste si taky mohl zvolit počátek platnosti.

0/0
7.3.2015 12:56

P93a30v63e50l 29M53o68r18a84v85e96c 3682119362188

No však šalinkarta je papírová..

+1/0
7.3.2015 13:16
Foto

B46r31o62n91i28s12l14a61v 68G90a93b60r49y87š 2882699891

Já vím. Mám brněnskou a měl jsem i pražskou. I po přechodu na OpenCard jsem si taky mohl zvolit začátek platnosti časového kuponu.

Výjimkou byly ty kupony určený na konkrétní měsíc. Jejich použití bylo jasné.

0/0
7.3.2015 13:34

T55o68m33á98š 46W10i36l82k46e 7102652637420

A to může mít šalinkarta platnost např. čtyři měsíce a devět dní?

0/0
7.3.2015 13:12

P34a95v14e48l 33M36o65r46a86v34e39c 3692889792658

To ne. Ale může být kupon na 3 měsíce od-do, na měsíc od-do, na týden, a dvakrát po dni.

Když se chce, všechno jde.

+1/0
7.3.2015 13:18

T48o94m39á37š 45W12i89l17k20e 7472252907620

Ale tady taky,na to se nikdo nemusí jezdit dívat do Brna, tak nevím v čem máš problém...

0/−1
7.3.2015 13:36

P47a71v35e44l 93M89o21r26a60v32e32c 3122319392628

Všechno jde? Vážně? I náhrada za OpenCard jak chtějí cestující?

(jinak své příáspěvky nemyslím jako rivalitu Brna s Prahou, jen říkám něco z vlastní zkušenosti, příklad z jednoho města. Tak nebuďte alergičtí na zmínku o Brně;-))

+1/0
7.3.2015 13:59

T19o65m44á55š 44W51i70l37k28e 7392452267850

Já nepíšu že jde všechno, alo to co by chtěli cestující, tedy převod zbytku OC na papír nezvládne ani ta šalinkarta...Protože ten papír je cenina tady i tam...  ale to co píšeš  tedy: "Papírové kupony jsou totiž ceninou" - a proto nelze mít platnost od zvoleného data? je prostě blbost ..

0/0
7.3.2015 14:06
Foto

B65r32o42n73i28s74l61a88v 45G79a76b62r14y56š 2262919181

V Plzni ano:

http://www.pmdp.cz/jizdne/predplatne/

+1/0
7.3.2015 13:40

T81o91m33á72š 63W12i73l30k35e 7282412887280

ale to taky není papírový kupon...

0/0
7.3.2015 15:02
Foto

B17r33o87n82i86s14l57a50v 41G92a82b41r12y39š 2982289581

Ale je to důkaz, že to funguje. Kdyby OpenCard měla aspoň část funkcí Plzeňské karty...

+1/0
7.3.2015 15:28

T61o38m46á47š 22W52i32l62k58e 7222482107420

To netvrdím, je to jen otázka ceníku. Určitě by šlo i na OC nahrát třeba 120 dnů kdyby byl ceník, ale prostě nejde udělat převod na papirový kupon na zbytek jízdného ze zrušené OC.

+1/0
7.3.2015 15:47
Foto

B71r70o37n55i87s78l27a52v 67G51a76b14r97y59š 2302439631

Jasně, je to otázka ceníku. Ostatně i na ty papírové kupony se datum vytiskne. Je tedy jedno, jaká tam jsou čísla. Jde o to, že se prostě nechce. A když se nechce, to už je pak kardinální průšvih. Packalové nejsou jen v Praze.

0/0
7.3.2015 16:21

T83o24m67á95š 80W93i76l74k84e 7692392707480

Ach jo...vytiskne, ale jen v intervalu 1 měsíc., 1Q, 1 pololetí. Nevytiskne se tam 154 dní. A o to jde v tomto případě převodu zbytku OC na papír.

+1/0
7.3.2015 16:30

A14n25t77o69n65í36n 53N33o21v56á59k 7171837330477

Podle článků co nedávno proběhly internetem je v Plzni systém úplně stejně v moci dodavatele, tj. město ten systém nevlastní a nemůže jen tak si sytém nechat a vyměnit provozovatele. Jen ten Plzeňský nebyl zatím tak nenažraný. A teď nucená výměna karet za typ Mifare Desfire protože Plzeň zaspala a nezačala včas vydávat zabezpečené karty je taky celkem sranda, s lidmi se nemažou a naúčtují jim za to 170 Kč.

0/0
10.3.2015 12:36

M86a90r19t67i78n 44R53u51z28i47c94k94a 1512858586187

Moje karta ma platnost do 30.9.2012 a porad na ni jezdim...

0/0
7.3.2015 17:14

J78i47ř52í 72Č16a48p70e16k 9960312179338

Prostě ať nekecaj a makaj

0/0
7.3.2015 11:44

L16u82d72v42í17k 85G65a26j90d94o27š95í84k 2765813744232

...To však podle dopravního podniku takřka není proveditelné. „Vracení peněz za kupon se děje na jiném okénku, než je prodej kuponů,“

.

Jaképak není možné? Možné je COKOLIV. Jen se musí trochu chtít a né hledat výmluvy. Tohle není proboha zase nic tak složitého zařídit.

Jenže město se evidentně smířilo s tím že to není možné, protože kdosi odpovědný nejspíš prohlásil, že to dělat nebude.

+4/0
7.3.2015 11:39

Z50d93e24n42ě18k 17N43u77t83z 3764808926876

Tak aha to jde opravdu o stovku???

Tak to mě opravdu podrž. my tady například ve Východních Čechách máme kartu

 I R E D O (že prý jako integrovaná regionální doprava)

za 150 Kč a máme ji povinnou. Bez ní se nemůže v autobusech přestupovat. Děti ji mají také povinnou a to i s fotkou, takže ta legrace přijde na 300 a platí jen pokud dítě nezmění podobu což je každý rok. K tomu musí mít stejně ještě průkazku. Náhodný cestující nebo turista má prostě smůlu. Vydání karty trvá několik dnů a musíte si pro ni dojet.Výrobní cena je přitom do 10 Kč. Od zavedení této "výhodné karty" se zvedli ceny jízdného o 25% a na tu kartu je 5% sleva. Prostě "NECHCI SLEVU ZADARMO" .

Vím že podobné nehoráznosti mají i v dalších krajích. Prostě výborný zdroj výdělku pro pár vyvolených. Nic než sprosťárna. Jenže se píše jen o Praze. No na to už jsme si zvykli.;-O;-O;-O

+1/0
7.3.2015 10:56
Foto

B59r54o37n69i77s85l40a19v 38G34a93b62r89y81š 2622759901

IREDO je parodie na dopravní systém. Za posledních 9 let, co v Pardubicích žiju, jsem nepochopil jeho výhody a přednosti. Mám jen kompatibilní hradeckou kartou, kterou jsem dostal okamžitě za 50 Kč. Jen pro srovnání: v Jihlavě kartu získáte za stovku i s fotkou během 10 minut.

Aktuálně se řeší odbavování bankovní kartou. Pokud ještě v této době někdo bude vydávat vlastní kartu, bude to neskutečný tunel.

+1/0
7.3.2015 11:17

L45u87d56v41í34k 59G55a40j52d46o58š55í68k 2205983604372

Píše se o Praze ze dvou důvodů pane Nutzi.

1. OpenCard se týká daleko více lidí než vaše IREDO.

2. OpenCard je evidentně mnohonásobně větší tunel.

+1/0
7.3.2015 11:45

J63o64s89e29f 14J26ů60z67a 1578948423637

IREDO se kmenově týká území, kde bydlí přes milion obyvatel (kolem pěti šestin obyvatel Prahy), s přesahem do sousedních krajů srovnatelným s přesahem Opencard do Středočeského kraje. A IREDO byl od svého zavedení do zavedení karty IREDO plnohodnotný integrovaný dopravní systém, který zahrnoval i MHD kromě krajského města (později krajských měst), vlaky nejen na časovou jízdenku, ale i při jednotlivé cestě, měl vyřešeno, že může být spojení do daného cíle různými trasami, měl vyřešeny nároky při ujetí přípoje. A najednou se zavedením karty celý systém zdegradovali, vypadli z něj dopravci, kteří v některých místech jako jediní zajišťovali spojení i v sobotu a neděli, a kvůli jízdním řádům postaveným na přestupnosti tarifu a tedy přestupům se lidem bez karty najednou cestování extrémně prodražilo. OpenCard byla útokem na veřejné peníze, ale nezrušila možnost i bez ní cestovat z počátku do cíle cesty na jednu jízdenku.

+2/0
7.3.2015 14:04

T62o39m27á94š 46Z72á79r57u38b53a 7843294685

Pokud by někdo staré fitko koupil, tak by zodpovídal i za jejich závazky, proto by z právního hlediska měl umožnit dokončení mého členství. Myslím, že by ani nebylo potřeba sahat k právním krokům, protože nový majitel ve svém vlastním zájmu by si tam starého zákazníka nechal. Jen by po roce možná nechtěl obnovit členství za stávajících podmínek.

0/0
7.3.2015 10:13

P38a19v66e80l 78O16b19d13r91ž37á79l41e55k 6836294988452

Tady je rozdíl ... klient jednou zaplatil a provozovateli je už jedno, jestli tam bude chodit, nebo ne. Naopak - klient, který zaplatil a pak nechodí je nejlepší.

A druhý velký rozdíl - když se mi jednání fitka nelíbí, přinejhorším budu příští rok chodit jinam. DP Praha je ale monopol, příští rok si tu lítačku stejně koupim zase u něj.

+2/0
7.3.2015 10:51

M90i94c91h11a35l 50B22a82š88t62a 6694170515434

Ale kdež, jen pokud by se novému majiteli hodilo převzít moje členství.

0/0
7.3.2015 11:14

L95u60c19i47a45n 81P61a47p90a50z36i82a96n 5704207261735

Postup Prahy je neprofesionální, zmatený. Udivuje mne ten amaterismus. Praha vždy o krok pozadu. Změní se to? Proč experti jsou na dlažbě a amatéři u vesla? Kdy se to konečně změní?

+1/0
7.3.2015 10:02

L43u65d42v60í83k 93G27a26j36d76o28š18í97k 2665683954762

Ono to asi nebude nic jednoduchého se v té problematice pohybovat. Je evidentní, že partička kolem Béma si vše velmi dobře ošetřila smlouvami plnými nástrah a závazků pro město a vykličkovat z toho nebude nic jednoduchého.

Radnice má teď zřejmě možnost vybírat jen z toho co je menší zlo, přičemž každé řešení stojí hromadu peněz navíc.

0/0
7.3.2015 11:51

A69l93b20e12r67t 60V54l50a68c19h 8136631398942

Kdo by dopravoval lidi, kdyby nebyl stat??

0/0
7.3.2015 9:56

P18a54v95e36l 56O67b49d77r44ž82á69l26e72k 6626804318542

Dopravní podniky jsou většinou obecní - nikoliv státní. A to je i na západě (např. MTA v New Yorku, Wiener Linien ve Vídni...).

Stát má jen obecně zájem, aby se lidé dopravovali hromadně a ne individuálně.

Jednak by na to nebyla kapacita silnic/parkovišť a druhak by se hodně lidí individuálně dopravovat nemohlo a končili by na pracáku, případně by firmy neměly zaměstnance.

0/0
7.3.2015 10:57

A58l23b13e60r18t 58V23l88a25c73h 8506791408862

8-o To myslíte vážně ?

0/0
8.3.2015 21:35

J30i27ř31í 31V80i51n98k29l27e41r 1851337920389

Nesmysl.....cestující budou okrádáni tak jak tak. Jsme v Česku.

0/0
7.3.2015 9:41

J14a78n 32K94u19t95m10a13n 9314469940

Vždycky jsem si myslel, že lidé co se nechají zaměstnat jako revizoři, jsou v jistém smyslu trošku psychicky poškození. No ale za takovéto situace, pracovat jako revizor v DPMHP.... Sorry revizoři, ale nejste plnohodnotní lidé;-)

+1/−3
7.3.2015 9:32

O65n79d62ř15e86j 18M89a23l64ý 3474933913213

S revizory jsem nikdy problém neměl...

+1/0
7.3.2015 9:39

A81l11b36e26r36t 79V66l78a53c43h 8656291638542

Jste revizor?

0/0
7.3.2015 9:56

O79n36d65ř82e32j 65M51a28l46ý 3214203373283

Ne, jen nejezdím na černo. ;-)

+2/0
7.3.2015 9:57

A31l84b97e46r92t 96V30l68a92c68h 8306461528912

A nemel jste s nimi nikdy problemy?

0/0
7.3.2015 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.