Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha řeší, jak neokrádat držitele Opencard. Kartu chce vydávat zdarma

Praha nedomyslela přechod z Opencard na papírové kupony. Nyní chce věc napravit. Opencard bude vydávat nejspíš zadarmo a vymýšlí, jak vrátit lidem peníze za kupon, který nestačí využít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V18á23c56l39a61v 92J30o83n30á45š 8142493242973

Je, já byl citovan...:-)

0/0
10.3.2015 20:37

A42n92t20o14n25í14n 14N17o50v52á80k 7701227850797

Nechápu co se tu řeší, to že si někdo koupil kupon delší než platnost karty mu snad muselo být zřejmé hned na začátku stejně jako fakt, že bude potřebovat kartu novou.

Jinak nechápu co se řeší zamezením prodlužování karet, když se budou vydávat karty nové.

0/0
10.3.2015 12:25

Z23d92e15n96ě50k 29D81u69f19e62k 2324894638

Já teda nevím, ale pokud si občan Prahy koupil roční předplatné na MHD, tak má rok ježdění MHD zaplacené. Má na to doklad. Že nosič kuponu není funkční mu může být ukradený a není to jeho vinou, ale neustálými tahanicemi kolem OpenCard. A to, že bývalé a současné vedení Magistrátu dělá bez rozmyslu čachry machry s OpenCard a s papírovými kupony a hodlá chtít po obyvatelích další peníze je drzost nejvyššího kalibru. A jak jsem slyšel v rádiu, tak si určitě hodně lidí z přepážek DPP vyslechlo hodně peprné a vulgární slova, když tyto rozhodnutí chce Magistrát přehodnocovat dřív, než někdo dá někomu do huby.

0/0
9.3.2015 8:21

K41a15r94e15l 44D67r63d88a 6283875327809

Nosič kuponu je doklad s danou platností, stejně jako pas nebo občanka. Je věcí držitele dokladu, aby si zažádal o nový doklad po ukončení jeho platnosti. Logicky se platnost dokladu a časového kuponu může rozcházet. Je povinností cestujícího mít kupon na platném dokladu.

  Přes všechny stížnosti, plno lidí řešilo, zda letos kupovat roční kupon a plno lidí ho nekoupilo. Většina lidí roční kupon stejně nekupuje. Plno lidí také platnou OC mít bude. Kolika lidí se vlastně problém týká? Nejjednodušším řešením je propadlou OC zahodit, takže s tím počítat a koupit si kupon jen podle platnosti OC a následně přejít na papírové kupony.

  Jen je to o šíleném kroku zpět. Následně bude nutné opět lidi donutit přejít na novou OC, až bude. Praha se v problému "OC" bude plácat dalších 10 let.

0/0
9.3.2015 10:32

M78a10r72t13i58n 89P79i44š13t17o52r97a 8518728786609

"Má na to doklad."

Pokud myslíte papírový doklad o zaplacení, tak ten by mohl použít třeba u soudu nebo přepážky DP.  Při přepravě se s ním prokazovat nelze. Už proto, že neprokazuje aktuální stav. Kupón mohl být později vrácen. Někdy to jde, jindy ne - o tom je tento článek.

0/0
10.3.2015 22:12

K32a10r50e91l 24D50r75d45a 6573745367549

Celé téma je trapné a zbytečné. Jde jen o nadávky popíchnuté bulvárem. Nyní je tedy zřejmé, že ho vymysleli redaktoři iDNES - MF DNES a ještě sosají nápady od diskutujících, které jinak cenzoři iDNES neváhají šikanovat. Cítím se podveden a mám pocit, že iDNES klesla už i pod úroveň bulváru.

  Opatření je přitom jednoduché, stačí přidat větičku o vracení jízdného z důvodu ukončení platnosti OC do předpisu ohledně tarifů a dotace se odpočítávat nebude. Otázka pěti minut.

  Jde jen o to, co město vlastně chce? Pokud mají lidé hromadně přejít na papírové kupony, přepočet dotace zrušme. Pokud mají zůstat u OC, mohla by "pokuta" klidně zůstat. Ale tuhle základní otázku neumí nikdo zodpovědět, ani redaktoři iDNES pořádající tady směšné šarády místo skutečné práce.

  Pokud najede nový systém, OC dožije a lidé postupně přejdou na novou kartu. Nebo snad nový systém pohltí a doplní systém OC? Mohla by to být tak veselá technická šaráda (jako tato od iDNES), že by to celé mohlo stát 10 mld. Kč. ;-D

  Patrně nás kvůli pár křiklounům čeká všechny papírový kupon protože systém OC může ze dne na den zkolabovat bez náhrady. Mít levný roční na papíru bude s iDNES, OC a magistrátem větší jistota. ;-)

  (Otevírá se mi kudla v kapse, je dostupné video ze soudu s viníky OC. Což bylo údajně IT oddělení magistrátu. Kraus za protikorupční ligu tam nadává novinářům, že je jim celá kauza OC ukradená, na svoji práci zvysoka kašlou a soud s nevinnými lidmi absolutně neřeší. Novináři tam blekotají výmluvy. A teď to iDNES korunuje touhle pitomostí? Hlavní viníci OC jsou neteční, zaujatí a úplatní čeští novináři kopající roky za ODS, milí redaktoři MF DNES opisující diskuse.) Rv

0/0
8.3.2015 10:02

K32a90r93e15l 82D25r71d28a 6183655607729

Když jsem se jako opozice na Praze 11 snažili popasovat s Mlejnským, stáli novináři MF DNES v jednom šiku s arogantními ranaři místní ODS. Neskutečně těžko se hledala cesta jak nesouhlasný oponentní názor s "absolutní vládou ODS" dostat do médií. MF DNES vydávala jen oslavné články na developerské projekty nadiktované Mlejnským. Nakonec se tedy vyvalila šikana a korupce. Opravdu by mě zajímalo, kde dnes ti redaktoři "junioři" MF DNES, velcí kamarádi Mlejnského, působí a jak nesou svoji vinu. :-P

0/0
8.3.2015 10:19

J52a55n 60F34r62o96l62í70k 6876120665284

Praha nic neřeší. Řeší to konkrétní lidé. Jak? No prostě to zařídíme.;-D

0/0
7.3.2015 17:15

N47i40k65o38l34a 37Č55e83c63h 9341219226

Nemakáme, kecáme!

+2/0
7.3.2015 15:34

T22o46m25á36š 11V60e51l66č49o77v49s68k88ý 4503818609218

Je fajn, že někdo řeší, jak někoho neokrádat :-P

0/0
7.3.2015 13:48

M65a66r29t34i74n 67Š52t58r43o92s 4809207750188

Já už to nějak moc nechápu. Chci jednou za rok zaplatit nějaké peníze a za ně jezdit. Už jsem se úplně ztratil v tom různým prodlužování či neprodlužování, nákupech nové karty, přechodech na papír, vracení peněz  atd. atd. 8-o

0/0
7.3.2015 13:01

J27a43n 47F21r25o80l36í68k 6366590985774

To vidíte příliš jednoduše.;-D;-D;-D

0/0
7.3.2015 17:16

P68a89v96e48l 82M54o94r71a97v67e90c 3872469782728

Milí pražáci, jak to tak vypadá tak na ten předražený nesmysl zvaný OpenCard budete nakonec ještě rádi vzpomínat..

0/−2
7.3.2015 12:35

P76a67v66e70l 56M72o68r32a35v51e39c 3662789842958

"Papírové kupony jsou totiž ceninou" - a proto nelze mít platnost od zvoleného data?

Milí pražáci, přijďte se podívat k nám do Brna, moje šalinkarta má platnost od data které jsem si já sám zvolil..

+1/0
7.3.2015 12:34

B39r68o34n96i97s61l61a93v 20G35a24b14r20y58š 6515594730

Ale u papírových kuponů jste si taky mohl zvolit počátek platnosti.

0/0
7.3.2015 12:56

P45a18v58e10l 69M88o52r14a10v67e71c 3962529862268

No však šalinkarta je papírová..

+1/0
7.3.2015 13:16

B86r11o37n32i63s49l80a20v 25G72a55b44r41y68š 6575724820

Já vím. Mám brněnskou a měl jsem i pražskou. I po přechodu na OpenCard jsem si taky mohl zvolit začátek platnosti časového kuponu.

Výjimkou byly ty kupony určený na konkrétní měsíc. Jejich použití bylo jasné.

0/0
7.3.2015 13:34

T90o64m31á69š 35W94i69l79k80e 7912962937880

A to může mít šalinkarta platnost např. čtyři měsíce a devět dní?

0/0
7.3.2015 13:12

P96a66v48e97l 27M18o30r29a95v33e63c 3962439372238

To ne. Ale může být kupon na 3 měsíce od-do, na měsíc od-do, na týden, a dvakrát po dni.

Když se chce, všechno jde.

+1/0
7.3.2015 13:18

T53o20m45á51š 93W87i15l87k64e 7552612167660

Ale tady taky,na to se nikdo nemusí jezdit dívat do Brna, tak nevím v čem máš problém...

0/−1
7.3.2015 13:36

P51a81v57e83l 26M35o75r88a95v43e51c 3482519632948

Všechno jde? Vážně? I náhrada za OpenCard jak chtějí cestující?

(jinak své příáspěvky nemyslím jako rivalitu Brna s Prahou, jen říkám něco z vlastní zkušenosti, příklad z jednoho města. Tak nebuďte alergičtí na zmínku o Brně;-))

+1/0
7.3.2015 13:59

T40o67m72á90š 67W56i36l69k55e 7542982117910

Já nepíšu že jde všechno, alo to co by chtěli cestující, tedy převod zbytku OC na papír nezvládne ani ta šalinkarta...Protože ten papír je cenina tady i tam...  ale to co píšeš  tedy: "Papírové kupony jsou totiž ceninou" - a proto nelze mít platnost od zvoleného data? je prostě blbost ..

0/0
7.3.2015 14:06

B78r82o52n64i12s62l76a23v 75G79a80b18r61y33š 6565764930

V Plzni ano:

http://www.pmdp.cz/jizdne/predplatne/

+1/0
7.3.2015 13:40

T13o51m34á19š 56W96i81l69k47e 7202242217110

ale to taky není papírový kupon...

0/0
7.3.2015 15:02

B38r26o34n82i19s23l89a85v 46G87a85b81r64y87š 6915824160

Ale je to důkaz, že to funguje. Kdyby OpenCard měla aspoň část funkcí Plzeňské karty...

+1/0
7.3.2015 15:28

T32o79m92á61š 51W57i76l82k32e 7842692947630

To netvrdím, je to jen otázka ceníku. Určitě by šlo i na OC nahrát třeba 120 dnů kdyby byl ceník, ale prostě nejde udělat převod na papirový kupon na zbytek jízdného ze zrušené OC.

+1/0
7.3.2015 15:47

B52r62o11n74i50s63l82a77v 23G42a85b18r65y62š 6475374910

Jasně, je to otázka ceníku. Ostatně i na ty papírové kupony se datum vytiskne. Je tedy jedno, jaká tam jsou čísla. Jde o to, že se prostě nechce. A když se nechce, to už je pak kardinální průšvih. Packalové nejsou jen v Praze.

0/0
7.3.2015 16:21

T19o89m86á41š 86W44i28l48k85e 7682562107860

Ach jo...vytiskne, ale jen v intervalu 1 měsíc., 1Q, 1 pololetí. Nevytiskne se tam 154 dní. A o to jde v tomto případě převodu zbytku OC na papír.

+1/0
7.3.2015 16:30

A37n30t90o81n45í33n 79N88o46v37á98k 7371197460167

Podle článků co nedávno proběhly internetem je v Plzni systém úplně stejně v moci dodavatele, tj. město ten systém nevlastní a nemůže jen tak si sytém nechat a vyměnit provozovatele. Jen ten Plzeňský nebyl zatím tak nenažraný. A teď nucená výměna karet za typ Mifare Desfire protože Plzeň zaspala a nezačala včas vydávat zabezpečené karty je taky celkem sranda, s lidmi se nemažou a naúčtují jim za to 170 Kč.

0/0
10.3.2015 12:36

M53a84r93t38i55n 40R75u79z18i32c65k27a 1822358636937

Moje karta ma platnost do 30.9.2012 a porad na ni jezdim...

0/0
7.3.2015 17:14

J36i77ř36í 15Č65a27p83e27k 9240562129718

Prostě ať nekecaj a makaj

0/0
7.3.2015 11:44

L61u86d13v77í97k 22G94a11j74d27o54š55í61k 2505823584792

...To však podle dopravního podniku takřka není proveditelné. „Vracení peněz za kupon se děje na jiném okénku, než je prodej kuponů,“

.

Jaképak není možné? Možné je COKOLIV. Jen se musí trochu chtít a né hledat výmluvy. Tohle není proboha zase nic tak složitého zařídit.

Jenže město se evidentně smířilo s tím že to není možné, protože kdosi odpovědný nejspíš prohlásil, že to dělat nebude.

+4/0
7.3.2015 11:39

Z15d95e62n81ě43k 72N59u81t41z 3494368116756

Tak aha to jde opravdu o stovku???

Tak to mě opravdu podrž. my tady například ve Východních Čechách máme kartu

 I R E D O (že prý jako integrovaná regionální doprava)

za 150 Kč a máme ji povinnou. Bez ní se nemůže v autobusech přestupovat. Děti ji mají také povinnou a to i s fotkou, takže ta legrace přijde na 300 a platí jen pokud dítě nezmění podobu což je každý rok. K tomu musí mít stejně ještě průkazku. Náhodný cestující nebo turista má prostě smůlu. Vydání karty trvá několik dnů a musíte si pro ni dojet.Výrobní cena je přitom do 10 Kč. Od zavedení této "výhodné karty" se zvedli ceny jízdného o 25% a na tu kartu je 5% sleva. Prostě "NECHCI SLEVU ZADARMO" .

Vím že podobné nehoráznosti mají i v dalších krajích. Prostě výborný zdroj výdělku pro pár vyvolených. Nic než sprosťárna. Jenže se píše jen o Praze. No na to už jsme si zvykli.;-O;-O;-O

+1/0
7.3.2015 10:56

B24r97o37n14i27s30l28a87v 29G70a39b62r29y18š 6325794520

IREDO je parodie na dopravní systém. Za posledních 9 let, co v Pardubicích žiju, jsem nepochopil jeho výhody a přednosti. Mám jen kompatibilní hradeckou kartou, kterou jsem dostal okamžitě za 50 Kč. Jen pro srovnání: v Jihlavě kartu získáte za stovku i s fotkou během 10 minut.

Aktuálně se řeší odbavování bankovní kartou. Pokud ještě v této době někdo bude vydávat vlastní kartu, bude to neskutečný tunel.

+1/0
7.3.2015 11:17

L25u43d34v47í18k 60G48a88j28d24o52š94í65k 2715683104972

Píše se o Praze ze dvou důvodů pane Nutzi.

1. OpenCard se týká daleko více lidí než vaše IREDO.

2. OpenCard je evidentně mnohonásobně větší tunel.

+1/0
7.3.2015 11:45

J13o55s28e57f 32J61ů39z90a 1858358333297

IREDO se kmenově týká území, kde bydlí přes milion obyvatel (kolem pěti šestin obyvatel Prahy), s přesahem do sousedních krajů srovnatelným s přesahem Opencard do Středočeského kraje. A IREDO byl od svého zavedení do zavedení karty IREDO plnohodnotný integrovaný dopravní systém, který zahrnoval i MHD kromě krajského města (později krajských měst), vlaky nejen na časovou jízdenku, ale i při jednotlivé cestě, měl vyřešeno, že může být spojení do daného cíle různými trasami, měl vyřešeny nároky při ujetí přípoje. A najednou se zavedením karty celý systém zdegradovali, vypadli z něj dopravci, kteří v některých místech jako jediní zajišťovali spojení i v sobotu a neděli, a kvůli jízdním řádům postaveným na přestupnosti tarifu a tedy přestupům se lidem bez karty najednou cestování extrémně prodražilo. OpenCard byla útokem na veřejné peníze, ale nezrušila možnost i bez ní cestovat z počátku do cíle cesty na jednu jízdenku.

+2/0
7.3.2015 14:04

T24o63m37á11š 87Z34á91r75u38b15a 7473884245

Pokud by někdo staré fitko koupil, tak by zodpovídal i za jejich závazky, proto by z právního hlediska měl umožnit dokončení mého členství. Myslím, že by ani nebylo potřeba sahat k právním krokům, protože nový majitel ve svém vlastním zájmu by si tam starého zákazníka nechal. Jen by po roce možná nechtěl obnovit členství za stávajících podmínek.

0/0
7.3.2015 10:13

P98a16v75e91l 63O98b70d62r30ž15á75l61e94k 6916814938552

Tady je rozdíl ... klient jednou zaplatil a provozovateli je už jedno, jestli tam bude chodit, nebo ne. Naopak - klient, který zaplatil a pak nechodí je nejlepší.

A druhý velký rozdíl - když se mi jednání fitka nelíbí, přinejhorším budu příští rok chodit jinam. DP Praha je ale monopol, příští rok si tu lítačku stejně koupim zase u něj.

+2/0
7.3.2015 10:51

M32i34c25h69a14l 59B25a92š76t46a 6764330695964

Ale kdež, jen pokud by se novému majiteli hodilo převzít moje členství.

0/0
7.3.2015 11:14

L18u38c42i33a55n 63P98a31p36a62z65i92a58n 5604497911415

Postup Prahy je neprofesionální, zmatený. Udivuje mne ten amaterismus. Praha vždy o krok pozadu. Změní se to? Proč experti jsou na dlažbě a amatéři u vesla? Kdy se to konečně změní?

+1/0
7.3.2015 10:02

L20u80d81v82í22k 73G53a94j56d59o97š85í61k 2925383604172

Ono to asi nebude nic jednoduchého se v té problematice pohybovat. Je evidentní, že partička kolem Béma si vše velmi dobře ošetřila smlouvami plnými nástrah a závazků pro město a vykličkovat z toho nebude nic jednoduchého.

Radnice má teď zřejmě možnost vybírat jen z toho co je menší zlo, přičemž každé řešení stojí hromadu peněz navíc.

0/0
7.3.2015 11:51

A66l33b61e68r36t 40V55l10a97c62h 8146201108642

Kdo by dopravoval lidi, kdyby nebyl stat??

0/0
7.3.2015 9:56

P53a84v15e66l 52O86b23d95r64ž88á37l97e13k 6116454738682

Dopravní podniky jsou většinou obecní - nikoliv státní. A to je i na západě (např. MTA v New Yorku, Wiener Linien ve Vídni...).

Stát má jen obecně zájem, aby se lidé dopravovali hromadně a ne individuálně.

Jednak by na to nebyla kapacita silnic/parkovišť a druhak by se hodně lidí individuálně dopravovat nemohlo a končili by na pracáku, případně by firmy neměly zaměstnance.

0/0
7.3.2015 10:57

A36l42b50e92r26t 39V72l82a50c35h 8816231218492

8-o To myslíte vážně ?

0/0
8.3.2015 21:35

J83i55ř94í 53V10i56n36k85l72e93r 1701677720409

Nesmysl.....cestující budou okrádáni tak jak tak. Jsme v Česku.

0/0
7.3.2015 9:41

J37a36n 54K63u33t92m76a76n 9584709370

Vždycky jsem si myslel, že lidé co se nechají zaměstnat jako revizoři, jsou v jistém smyslu trošku psychicky poškození. No ale za takovéto situace, pracovat jako revizor v DPMHP.... Sorry revizoři, ale nejste plnohodnotní lidé;-)

+1/−3
7.3.2015 9:32

O54n41d82ř12e60j 41M81a53l49ý 3524523183563

S revizory jsem nikdy problém neměl...

+1/0
7.3.2015 9:39

A44l27b42e50r69t 56V31l57a66c41h 8556231808272

Jste revizor?

0/0
7.3.2015 9:56

O89n27d71ř17e95j 33M25a55l24ý 3524823213613

Ne, jen nejezdím na černo. ;-)

+2/0
7.3.2015 9:57

A88l24b32e86r83t 28V96l28a16c60h 8356171118492

A nemel jste s nimi nikdy problemy?

0/0
7.3.2015 10:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.