Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé už se nebojí chodit na pražské hlavní nádraží. Pomohla nová hala

Pražské hlavní nádraží už své uživatele tolik neděsí a jeho reputace roste, ukázal průzkum. Především kvůli proměně odbavovací haly vypadá totiž podstatně lépe než před pár lety. Proměna však zatím nečeká přilehlé Vrchlického sady přezdívané Sherwood, přes které vede cesta a kolemjdoucí odpuzují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V58i28k67t67o33r 45K29u89č59e27r64a 5669916956911

Stačí vyjít z nádraží a hned je u vás nenapadny cikán s hodinkami, bezdomovec s otázkou nemáš cigáro apod.

+6/−3
12.3.2015 6:43

J38o85s44e94f 69D50o18u19d77e54r45a 5814550286397

Sherwoodem procházím vpodstatě denně a "osloven" jsem byl snad dvakrát, možná třikrát.

+1/0
12.3.2015 10:38
Foto

P75e78t58r 88Š78r30a66i39e80r 9233372682477

Hala je opravdu jak v civilizované zemi, zato před ní v Sherwoodu hned člověk pozná, že se vrátil do vlasti...:-P

+10/0
11.3.2015 23:26

L32u59c60i67a17n 91P64a60p64a23z39i17a49n 5494237321505

V civilizované zemi jsou na vlakovém nádraží v prvé řadě služby pro cestující vlakem, tedy pokladny, čekárny, informace pro cestující. Bohužel po této stránce je hlavní nádraží v Praze nepovedeným paskvilem, kdy neznalý cestující cizinec bloudí a hledá a často velmi těžko nachází. Daleko lépe je provedená revitalizace nádraží třeba v Drážďanech nebo Řeznu v Německu, také ve Vídni v Rakousku...

+1/−7
12.3.2015 10:16

R88a11d59e83k 47J16a76n22a74t34a 9975146314662

Každé větší nádraží v Evropě dnes připomíná spíš obchodní centrum. Čekárny jsou málokde, pokladny nahrazuje internet nebo automaty.

+5/−1
12.3.2015 13:31

R10o13b85e58r26t 85P38r89a89ž67á74k 4618496515490

Papazian zase kecá. Ve Vídni žádné nádraží nerevitalizovali, postavili si zbrusu nové. Drážďany vypadají zhruba stejně jako Wilsonka. A na Wilsonce je celkem dobře vyřešena navigace cestujících. V několika jazycích.

+3/0
12.3.2015 18:18

M38a17t44ě88j 91V22o77n84d10ř25i82č47k91a 4814930608396

Čekárny nejsou, to považuji za slabinu hlavního nádraží. Čekací prostory by však velmi snadno a elegantně mohly být vytvořeny právě v prostorech staré budovy. Nicméně pravdou je, že dnes už se prostě "tolik nečeká".

+1/0
12.3.2015 20:21

T96o23m36á30š 89P33a36č92e60s 2978432847327

Hlavák je v pohodě, ale to se nedá říct o takovém Smíchovském nádraží, to je fakt děs běs :/. Hnusnější nádraží jsem snad v životě neviděl, tam se snad na nic nesáhlo už od císaře pána.

+3/−2
11.3.2015 22:55

M97i63c37h83a67l 89P19a22v18l88á24t 9133693754779

Ono se bohuzel na dost veci od dob JCKV necitlive sahlo.

+2/−1
11.3.2015 23:45

J93i55n95d39ř38i76c47h 23S31p58i14l79k50a 9370921789919

No bohuzel nejste dalek od pravdy.A prilehly parcik na Nadrazni - to je take kapitola sama pro sebe, kde clovek potka radu podivnych existenci.Je zajimave, ze jsem tam snad nikdy nevidel projit policistu, i kdyz hned vedle maji sluzebnu.

+2/0
12.3.2015 5:56

L62u11k61a54s 63N33o91v83a48k 5304187974323

chodí tam městapo, ty ale zajímaj pouze špatně zaparkovaný auta a jejich odtah. Parku se vyhejbaj obloukem.

0/0
12.3.2015 6:15

R59o24b55e41r47t 64P68r15a17ž83á84k 4428786785860

Vzhledem k tomu, že Smíchov byl postaven v 50. letech, souvislost s císařem pánem je poněkud mimo.

+1/0
12.3.2015 18:19

P48e80t28r 39F95o61l11w18a30r23c69z63n21y 6890176688481

Ovšem ten park před nádražím je hrozná sbírka různých individui... V pondělí jsem po roce v Praze byl a když nepočítám nějakého zhulence či co to bylo, jak si ještě za běhu směrem k cestě roztahoval poklopec, tak těch pohledů tam bylo požehnaně. A to už vůbec nemluvím o těch „bublinach„, které vedou od parkoviště dolů k parku (ty točité schodiště) - lidské exkrementy, smrad, puch a kdo ví, co ještě, hrůza...

+5/0
11.3.2015 22:53

T89o70m44á58š 48Z13e72m33a73n 3845778264285

Ještě by to chtělo opravit tu ostudnou fasádu.

A park netřeba revitalizovat, stačilo by občas zabavit strážníkům radary, botičky, kontakt na odtahovku a poslat je dělat jejich prapůvodní práci.

+8/0
11.3.2015 22:42

R75a83d46e52k 13J29a89n22a46t31a 9515926414712

"12 procent Pražanů cítí v prostorách hlavního nádraží lépe než na velkých nádražích západních metropolí, dalších 39 procent ho vidí na stejné úrovni"

Vsadím boty, že celkový podíl Pražanů, kteří vůbec kdy osobně byli na nádraží v některé "západní metropoli", nepřekračuje 10%. V průzkumu je ale ochoten odpovědět každý ...

+8/−1
11.3.2015 22:41

T83o52m78á96š 47Z45e94m71a44n 3305488454185

No, nádraží jsem nenavštívil, ale hlavák před rekonstrukcí byl pořád ještě v klidu oproti pařížskému metru a nebo některým částem toho londýnského..

+5/0
12.3.2015 0:03

T94o65m20á82š 84K88u54č39e33r20a 6189697274558

Ja teda prazak nejsem a byl jsem na hlavnim jenom 4x ale procestoval jsem Pariz, Londyn, Rim, Barcelona a oproti treba Rimu je pražske nadrazi a metro opravdu velky luxus

+6/0
12.3.2015 7:55

K12a67r28e50l 27D75r29d29a 6543755467429

Tramvaj profrčí před halou. Trať povede přímo parkem a zruší pár chodníků. Zdatný chodec si snad poradí, opilec nejspíš ne. Patrně je záměrem místní bezdomovce přejíždět tramvají hlava nehlava a park postupně vyčistit. ;-D

  Tramvajoví stavitelé se snaží zničit Opletalku, okupovat Šervůd a dětské hřiště, vyhnat zdejší parkující řidiče a stvořit dost protivnou a nebezpečnou křižovatku na rohu Senovážného náměstí. V tom případě navrhuji Šervůd vybetonovat a vytvořit zde parkoviště náhradou. ;-)

  Nechápu, že starosta Prahy 1 údajně plánuje zdejší trať. Praha 1 nechce trať na Václaváku a raději by ji vedla Šervůdem. Tak asi proto. Já budu raději volit starostu, co sem žádné další tramvaje tahat nebude. ;-)

+4/0
11.3.2015 21:44

R30a56d41e63k 96J16a93n34a33t11a 9625456624482

Pokud by se k tomu naopak zúžila Opletalova ulice odstraněním parkovacích pruhů, takže by se plocha parku ubraná tramvajovou tratí nahradila, tak bych v tom neviděl problém.

Tramvaj přímo před nádražím, stejně jako tramvaj na pěší zóně, je celkem běžný jev. Hlavák má problém, že kromě metra C je na jakoukoliv MHD daleko.

+8/−1
11.3.2015 22:46

K11a47r72e44l 18D78r91d43a 6363525927139

A ty auta naskládáte kam? Navíc, Opletalka je kriticky úzká už nyní, s výjimkou toho úseku, který hodlají zabrat tramvaje.

  Chodník, který hodlají zrušit tramvaje, je jedinou cestou, kde se lez vyhnout davům a park užít jako park. Takže budou omezeni místní chodci i místní řidiči, aby se tudy vozili lenoši z Jiřáku na Náměstí Republiky či Florenc. Protože užít metro je pro "zastánce tramvajové MHD" zásadní problém. ;-D

+2/−4
12.3.2015 0:23
Foto

M71a26r87t50i88n 72Š50u63b41r23t 1745351144235

Rekonstrukci nové budovy Hlaváku považuji za nejpovedenější dílko v Praze posledních let. Sice trošku dílem menšího přísunu prostředků, ale povedlo se zachovat původní styl haly a doplnit ho s mírou o obchodní a další aktivity. Člověk se tam už opravdu nebojí, včetně možnosti si dojít na záchod. Ještě by bylo potřeba kromě staré budovy ale vyřešit to přítmí na boku u těch taxi stanovišť, tam je to pořád hrůza a chtělo by to nějaké řešení. Hodně kamer, víc světla, taxíky třeba jen městské s nepřístupem jiných vozidel apod.

+7/0
11.3.2015 21:37

K45a92r54e48l 31D65r12d25a 6383565847459

Práci Italů tady považuji za dost tragickou. Rekonstrukce se vleče zdlouhavě roky. Je zřejmý záměr, nejprve pronajímat a vydělávat, pak teprve rekonstruovat. Italové na rekonstrukci pořádně nesáhnou jak je rok dlouhý, proto je hala stále v původní podobě.

  Dělaly se tady třeba podlahy. Ve stejném stylu jak za Husáka, jen v mnohem horší kvalitě. Táhl se kabel Šervůdem k hale. U solidního chodníku zničili obrubníky, asfaltem to jen hrbolatě zaplácli a tradá pryč. Jak povolila dlažba před halou, žádné opravy a památkáři, zaplácla se chybějící dlažba prostě asfaltem, a nazdar. Na starou budovu se roky nesáhlo. Burger King tady provozují také Italové (oproti jiným BK). Tento patří kvalitou k nejhorším v Praze... Je to tady taková italská bída.

  Moc to tady asi neznáte a nevnímáte, projektante tramvajových tobogánů v Šervůdu.

  Na záchod chodí všichni do Šervůdu. Bezdomáči i cestující. Proč, pokud jsou v hale slušné záchody? Nad tím jsem ještě nebádal. Cena? Nebo je to Česká tradice močit uprostřed Prahy veřejně na trávníku a pak hupsnout do vlaku a jet jinam?

  Když zajdu do Billy, já se zde tedy bojím neurvalých Středočechů. Tak se pro mě jen jeden obtížný element doplnil druhým a ještě přijdou tramvaje. ;-)

0/−8
11.3.2015 22:03

K96a54r98e92l 14D47r60d34a 6893155837439

Parčík právě prořezali. Budou víc vidět údy čůrajících pánů hlavně na dětském hřišti. Miluji bezdomovce a spěchající Středočechy. ;-D

  Ta Billa je úděsná. Malá, těsná, šikovná a plná neurvalých venkovanů, co spěchají na vlak. Parádní strkanice. ;-D

+2/−5
11.3.2015 21:31

J37a21n 81H30e34r35o21u67d30e72k 9858462933151

Pisatel tam asi nebyl v půl sedmé ráno...nic se nezměnilo. Bezdak sem bezdak tam!

+1/0
11.3.2015 21:05

V85í90t86ě43z69s13l14a91v 28B51o69c36h 6742245105236

Úplně jsem ho nesnášel a radši jezdil osobákem na Masarykovo, ale teď je úplně v pohodě a strašně chválím, jak to prokouklo (a taky proto, že teď mám tu "čest" seznamovat se se Smíchovským nádražím, což mě vede k tomu, že bych se měl omluvit všem nádražím, které jsem předtím označil za odporná, včetně, a to už je co říct, brněnského)

+9/0
11.3.2015 20:32

D17a60n59i26e36l 49D44r76á88b26e87k 8630720215172

tak tak

v létě jsem se vracel z Berouna na Smícháč a to bylo teda na ;-(

0/−1
11.3.2015 20:44

J15a87n27a 56S72t90e30h11l78í50k19o69v21á 2929590210216

za to Masaryčka to je nyní pěkný hnus..

0/−1
12.3.2015 15:34

M54a22r21t35i30n66a 64V51a23n97k27o80v49á 4417803202462

Fantova kavárna ale nefunguje a stará budova taky není ok, plus ten park pochopitelně. Podivných existencí se v Sherwoodu stále motá plno.

+8/0
11.3.2015 20:03

K80a19r28e51l 19D92r16d81a 6183175667389

Ano, vydařená rekonstrukce. Fantova kavárna nově pozlacená a zavřená. ;-D

+3/−1
11.3.2015 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.