Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé už se nebojí chodit na pražské hlavní nádraží. Pomohla nová hala

Pražské hlavní nádraží už své uživatele tolik neděsí a jeho reputace roste, ukázal průzkum. Především kvůli proměně odbavovací haly vypadá totiž podstatně lépe než před pár lety. Proměna však zatím nečeká přilehlé Vrchlického sady přezdívané Sherwood, přes které vede cesta a kolemjdoucí odpuzují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V97i15k70t57o29r 81K23u91č53e73r12a 5129856466871

Stačí vyjít z nádraží a hned je u vás nenapadny cikán s hodinkami, bezdomovec s otázkou nemáš cigáro apod.

+6/−3
12.3.2015 6:43

J57o68s59e29f 14D60o78u18d87e41r82a 5884940646697

Sherwoodem procházím vpodstatě denně a "osloven" jsem byl snad dvakrát, možná třikrát.

+1/0
12.3.2015 10:38
Foto

P82e20t13r 21Š34r30a83i13e98r 9973752502877

Hala je opravdu jak v civilizované zemi, zato před ní v Sherwoodu hned člověk pozná, že se vrátil do vlasti...:-P

+10/0
11.3.2015 23:26

L20u93c39i95a86n 48P69a44p48a63z27i54a25n 5264757911595

V civilizované zemi jsou na vlakovém nádraží v prvé řadě služby pro cestující vlakem, tedy pokladny, čekárny, informace pro cestující. Bohužel po této stránce je hlavní nádraží v Praze nepovedeným paskvilem, kdy neznalý cestující cizinec bloudí a hledá a často velmi těžko nachází. Daleko lépe je provedená revitalizace nádraží třeba v Drážďanech nebo Řeznu v Německu, také ve Vídni v Rakousku...

+1/−7
12.3.2015 10:16

R97a13d88e42k 49J80a28n82a47t88a 9815286704192

Každé větší nádraží v Evropě dnes připomíná spíš obchodní centrum. Čekárny jsou málokde, pokladny nahrazuje internet nebo automaty.

+5/−1
12.3.2015 13:31

R20o30b82e30r49t 70P47r49a41ž47á25k 4668936375280

Papazian zase kecá. Ve Vídni žádné nádraží nerevitalizovali, postavili si zbrusu nové. Drážďany vypadají zhruba stejně jako Wilsonka. A na Wilsonce je celkem dobře vyřešena navigace cestujících. V několika jazycích.

+3/0
12.3.2015 18:18

M74a31t80ě24j 66V58o93n31d15ř71i15č57k77a 4264380598236

Čekárny nejsou, to považuji za slabinu hlavního nádraží. Čekací prostory by však velmi snadno a elegantně mohly být vytvořeny právě v prostorech staré budovy. Nicméně pravdou je, že dnes už se prostě "tolik nečeká".

+1/0
12.3.2015 20:21

T65o42m77á82š 77P75a44č54e44s 2408182607237

Hlavák je v pohodě, ale to se nedá říct o takovém Smíchovském nádraží, to je fakt děs běs :/. Hnusnější nádraží jsem snad v životě neviděl, tam se snad na nic nesáhlo už od císaře pána.

+3/−2
11.3.2015 22:55

M74i59c47h67a80l 39P86a95v65l46á14t 9713143144209

Ono se bohuzel na dost veci od dob JCKV necitlive sahlo.

+2/−1
11.3.2015 23:45

J21i33n83d97ř69i41c88h 27S92p73i39l89k71a 9620521839439

No bohuzel nejste dalek od pravdy.A prilehly parcik na Nadrazni - to je take kapitola sama pro sebe, kde clovek potka radu podivnych existenci.Je zajimave, ze jsem tam snad nikdy nevidel projit policistu, i kdyz hned vedle maji sluzebnu.

+2/0
12.3.2015 5:56

L83u46k90a75s 70N80o59v90a54k 5504607384663

chodí tam městapo, ty ale zajímaj pouze špatně zaparkovaný auta a jejich odtah. Parku se vyhejbaj obloukem.

0/0
12.3.2015 6:15

R71o54b91e45r83t 13P51r89a67ž49á44k 4688746155370

Vzhledem k tomu, že Smíchov byl postaven v 50. letech, souvislost s císařem pánem je poněkud mimo.

+1/0
12.3.2015 18:19

P55e52t22r 29F55o38l11w33a53r28c65z81n32y 6690126688441

Ovšem ten park před nádražím je hrozná sbírka různých individui... V pondělí jsem po roce v Praze byl a když nepočítám nějakého zhulence či co to bylo, jak si ještě za běhu směrem k cestě roztahoval poklopec, tak těch pohledů tam bylo požehnaně. A to už vůbec nemluvím o těch „bublinach„, které vedou od parkoviště dolů k parku (ty točité schodiště) - lidské exkrementy, smrad, puch a kdo ví, co ještě, hrůza...

+5/0
11.3.2015 22:53

T35o56m88á36š 48Z80e93m13a48n 3735188404625

Ještě by to chtělo opravit tu ostudnou fasádu.

A park netřeba revitalizovat, stačilo by občas zabavit strážníkům radary, botičky, kontakt na odtahovku a poslat je dělat jejich prapůvodní práci.

+8/0
11.3.2015 22:42

R29a27d68e40k 45J26a49n37a83t47a 9165716684742

"12 procent Pražanů cítí v prostorách hlavního nádraží lépe než na velkých nádražích západních metropolí, dalších 39 procent ho vidí na stejné úrovni"

Vsadím boty, že celkový podíl Pražanů, kteří vůbec kdy osobně byli na nádraží v některé "západní metropoli", nepřekračuje 10%. V průzkumu je ale ochoten odpovědět každý ...

+8/−1
11.3.2015 22:41

T81o43m16á64š 21Z59e17m30a93n 3205348164775

No, nádraží jsem nenavštívil, ale hlavák před rekonstrukcí byl pořád ještě v klidu oproti pařížskému metru a nebo některým částem toho londýnského..

+5/0
12.3.2015 0:03

T14o87m91á18š 83K63u23č82e49r42a 6949857634628

Ja teda prazak nejsem a byl jsem na hlavnim jenom 4x ale procestoval jsem Pariz, Londyn, Rim, Barcelona a oproti treba Rimu je pražske nadrazi a metro opravdu velky luxus

+6/0
12.3.2015 7:55

K71a65r80e17l 92D41r26d82a 6533415537249

Tramvaj profrčí před halou. Trať povede přímo parkem a zruší pár chodníků. Zdatný chodec si snad poradí, opilec nejspíš ne. Patrně je záměrem místní bezdomovce přejíždět tramvají hlava nehlava a park postupně vyčistit. ;-D

  Tramvajoví stavitelé se snaží zničit Opletalku, okupovat Šervůd a dětské hřiště, vyhnat zdejší parkující řidiče a stvořit dost protivnou a nebezpečnou křižovatku na rohu Senovážného náměstí. V tom případě navrhuji Šervůd vybetonovat a vytvořit zde parkoviště náhradou. ;-)

  Nechápu, že starosta Prahy 1 údajně plánuje zdejší trať. Praha 1 nechce trať na Václaváku a raději by ji vedla Šervůdem. Tak asi proto. Já budu raději volit starostu, co sem žádné další tramvaje tahat nebude. ;-)

+4/0
11.3.2015 21:44

R30a38d23e48k 64J52a53n17a64t72a 9705646654392

Pokud by se k tomu naopak zúžila Opletalova ulice odstraněním parkovacích pruhů, takže by se plocha parku ubraná tramvajovou tratí nahradila, tak bych v tom neviděl problém.

Tramvaj přímo před nádražím, stejně jako tramvaj na pěší zóně, je celkem běžný jev. Hlavák má problém, že kromě metra C je na jakoukoliv MHD daleko.

+8/−1
11.3.2015 22:46

K73a88r27e80l 44D97r39d51a 6243875767379

A ty auta naskládáte kam? Navíc, Opletalka je kriticky úzká už nyní, s výjimkou toho úseku, který hodlají zabrat tramvaje.

  Chodník, který hodlají zrušit tramvaje, je jedinou cestou, kde se lez vyhnout davům a park užít jako park. Takže budou omezeni místní chodci i místní řidiči, aby se tudy vozili lenoši z Jiřáku na Náměstí Republiky či Florenc. Protože užít metro je pro "zastánce tramvajové MHD" zásadní problém. ;-D

+2/−4
12.3.2015 0:23
Foto

M80a73r34t88i66n 63Š93u45b98r70t 1395411764315

Rekonstrukci nové budovy Hlaváku považuji za nejpovedenější dílko v Praze posledních let. Sice trošku dílem menšího přísunu prostředků, ale povedlo se zachovat původní styl haly a doplnit ho s mírou o obchodní a další aktivity. Člověk se tam už opravdu nebojí, včetně možnosti si dojít na záchod. Ještě by bylo potřeba kromě staré budovy ale vyřešit to přítmí na boku u těch taxi stanovišť, tam je to pořád hrůza a chtělo by to nějaké řešení. Hodně kamer, víc světla, taxíky třeba jen městské s nepřístupem jiných vozidel apod.

+7/0
11.3.2015 21:37

K25a98r95e41l 91D90r89d22a 6963275527119

Práci Italů tady považuji za dost tragickou. Rekonstrukce se vleče zdlouhavě roky. Je zřejmý záměr, nejprve pronajímat a vydělávat, pak teprve rekonstruovat. Italové na rekonstrukci pořádně nesáhnou jak je rok dlouhý, proto je hala stále v původní podobě.

  Dělaly se tady třeba podlahy. Ve stejném stylu jak za Husáka, jen v mnohem horší kvalitě. Táhl se kabel Šervůdem k hale. U solidního chodníku zničili obrubníky, asfaltem to jen hrbolatě zaplácli a tradá pryč. Jak povolila dlažba před halou, žádné opravy a památkáři, zaplácla se chybějící dlažba prostě asfaltem, a nazdar. Na starou budovu se roky nesáhlo. Burger King tady provozují také Italové (oproti jiným BK). Tento patří kvalitou k nejhorším v Praze... Je to tady taková italská bída.

  Moc to tady asi neznáte a nevnímáte, projektante tramvajových tobogánů v Šervůdu.

  Na záchod chodí všichni do Šervůdu. Bezdomáči i cestující. Proč, pokud jsou v hale slušné záchody? Nad tím jsem ještě nebádal. Cena? Nebo je to Česká tradice močit uprostřed Prahy veřejně na trávníku a pak hupsnout do vlaku a jet jinam?

  Když zajdu do Billy, já se zde tedy bojím neurvalých Středočechů. Tak se pro mě jen jeden obtížný element doplnil druhým a ještě přijdou tramvaje. ;-)

0/−8
11.3.2015 22:03

K27a64r46e92l 56D48r23d74a 6843895227299

Parčík právě prořezali. Budou víc vidět údy čůrajících pánů hlavně na dětském hřišti. Miluji bezdomovce a spěchající Středočechy. ;-D

  Ta Billa je úděsná. Malá, těsná, šikovná a plná neurvalých venkovanů, co spěchají na vlak. Parádní strkanice. ;-D

+2/−5
11.3.2015 21:31

J72a98n 35H34e62r51o73u27d83e12k 9158472613111

Pisatel tam asi nebyl v půl sedmé ráno...nic se nezměnilo. Bezdak sem bezdak tam!

+1/0
11.3.2015 21:05

V89í58t83ě79z56s68l52a73v 16B55o31c34h 6852485295566

Úplně jsem ho nesnášel a radši jezdil osobákem na Masarykovo, ale teď je úplně v pohodě a strašně chválím, jak to prokouklo (a taky proto, že teď mám tu "čest" seznamovat se se Smíchovským nádražím, což mě vede k tomu, že bych se měl omluvit všem nádražím, které jsem předtím označil za odporná, včetně, a to už je co říct, brněnského)

+9/0
11.3.2015 20:32

D58a25n73i71e78l 50D26r71á37b94e22k 8140480255732

tak tak

v létě jsem se vracel z Berouna na Smícháč a to bylo teda na ;-(

0/−1
11.3.2015 20:44

J86a19n76a 90S54t32e20h82l66í97k47o23v85á 2159150910586

za to Masaryčka to je nyní pěkný hnus..

0/−1
12.3.2015 15:34

M52a22r33t64i30n88a 73V94a46n78k40o41v93á 4647643382632

Fantova kavárna ale nefunguje a stará budova taky není ok, plus ten park pochopitelně. Podivných existencí se v Sherwoodu stále motá plno.

+8/0
11.3.2015 20:03

K75a12r74e64l 61D58r20d11a 6873665727579

Ano, vydařená rekonstrukce. Fantova kavárna nově pozlacená a zavřená. ;-D

+3/−1
11.3.2015 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.