Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé už se nebojí chodit na pražské hlavní nádraží. Pomohla nová hala

Pražské hlavní nádraží už své uživatele tolik neděsí a jeho reputace roste, ukázal průzkum. Především kvůli proměně odbavovací haly vypadá totiž podstatně lépe než před pár lety. Proměna však zatím nečeká přilehlé Vrchlického sady přezdívané Sherwood, přes které vede cesta a kolemjdoucí odpuzují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49i50k68t13o95r 32K14u73č24e67r62a 5249406536591

Stačí vyjít z nádraží a hned je u vás nenapadny cikán s hodinkami, bezdomovec s otázkou nemáš cigáro apod.

+6/−3
12.3.2015 6:43

J18o14s63e44f 43D25o87u34d86e93r63a 5314870296887

Sherwoodem procházím vpodstatě denně a "osloven" jsem byl snad dvakrát, možná třikrát.

+1/0
12.3.2015 10:38
Foto

P71e74t77r 20Š51r76a22i79e51r 9103332152837

Hala je opravdu jak v civilizované zemi, zato před ní v Sherwoodu hned člověk pozná, že se vrátil do vlasti...:-P

+10/0
11.3.2015 23:26

L33u95c75i57a94n 42P86a82p56a60z25i80a18n 5424117251535

V civilizované zemi jsou na vlakovém nádraží v prvé řadě služby pro cestující vlakem, tedy pokladny, čekárny, informace pro cestující. Bohužel po této stránce je hlavní nádraží v Praze nepovedeným paskvilem, kdy neznalý cestující cizinec bloudí a hledá a často velmi těžko nachází. Daleko lépe je provedená revitalizace nádraží třeba v Drážďanech nebo Řeznu v Německu, také ve Vídni v Rakousku...

+1/−7
12.3.2015 10:16

R34a56d36e81k 67J77a81n97a61t85a 9315636734872

Každé větší nádraží v Evropě dnes připomíná spíš obchodní centrum. Čekárny jsou málokde, pokladny nahrazuje internet nebo automaty.

+5/−1
12.3.2015 13:31

R11o80b20e40r35t 22P71r92a76ž47á57k 4258236625380

Papazian zase kecá. Ve Vídni žádné nádraží nerevitalizovali, postavili si zbrusu nové. Drážďany vypadají zhruba stejně jako Wilsonka. A na Wilsonce je celkem dobře vyřešena navigace cestujících. V několika jazycích.

+3/0
12.3.2015 18:18

M42a44t21ě63j 97V74o75n78d11ř64i27č93k59a 4434560658296

Čekárny nejsou, to považuji za slabinu hlavního nádraží. Čekací prostory by však velmi snadno a elegantně mohly být vytvořeny právě v prostorech staré budovy. Nicméně pravdou je, že dnes už se prostě "tolik nečeká".

+1/0
12.3.2015 20:21

T35o91m58á41š 55P17a78č76e56s 2628452837827

Hlavák je v pohodě, ale to se nedá říct o takovém Smíchovském nádraží, to je fakt děs běs :/. Hnusnější nádraží jsem snad v životě neviděl, tam se snad na nic nesáhlo už od císaře pána.

+3/−2
11.3.2015 22:55

M80i80c40h26a32l 59P17a18v32l50á39t 9653383334939

Ono se bohuzel na dost veci od dob JCKV necitlive sahlo.

+2/−1
11.3.2015 23:45

J23i28n60d42ř98i96c33h 58S64p35i86l84k81a 9450201199489

No bohuzel nejste dalek od pravdy.A prilehly parcik na Nadrazni - to je take kapitola sama pro sebe, kde clovek potka radu podivnych existenci.Je zajimave, ze jsem tam snad nikdy nevidel projit policistu, i kdyz hned vedle maji sluzebnu.

+2/0
12.3.2015 5:56

L23u71k40a57s 87N63o61v74a35k 5484787304923

chodí tam městapo, ty ale zajímaj pouze špatně zaparkovaný auta a jejich odtah. Parku se vyhejbaj obloukem.

0/0
12.3.2015 6:15

R77o38b94e63r46t 88P56r89a51ž42á41k 4788686675220

Vzhledem k tomu, že Smíchov byl postaven v 50. letech, souvislost s císařem pánem je poněkud mimo.

+1/0
12.3.2015 18:19

P38e70t57r 58F88o28l98w30a61r57c71z39n98y 6770286948491

Ovšem ten park před nádražím je hrozná sbírka různých individui... V pondělí jsem po roce v Praze byl a když nepočítám nějakého zhulence či co to bylo, jak si ještě za běhu směrem k cestě roztahoval poklopec, tak těch pohledů tam bylo požehnaně. A to už vůbec nemluvím o těch „bublinach„, které vedou od parkoviště dolů k parku (ty točité schodiště) - lidské exkrementy, smrad, puch a kdo ví, co ještě, hrůza...

+5/0
11.3.2015 22:53

T94o13m35á93š 55Z21e37m31a84n 3845498634175

Ještě by to chtělo opravit tu ostudnou fasádu.

A park netřeba revitalizovat, stačilo by občas zabavit strážníkům radary, botičky, kontakt na odtahovku a poslat je dělat jejich prapůvodní práci.

+8/0
11.3.2015 22:42

R32a71d51e43k 80J15a17n79a48t28a 9975486554462

"12 procent Pražanů cítí v prostorách hlavního nádraží lépe než na velkých nádražích západních metropolí, dalších 39 procent ho vidí na stejné úrovni"

Vsadím boty, že celkový podíl Pražanů, kteří vůbec kdy osobně byli na nádraží v některé "západní metropoli", nepřekračuje 10%. V průzkumu je ale ochoten odpovědět každý ...

+8/−1
11.3.2015 22:41

T35o89m36á37š 24Z36e70m22a45n 3325988904745

No, nádraží jsem nenavštívil, ale hlavák před rekonstrukcí byl pořád ještě v klidu oproti pařížskému metru a nebo některým částem toho londýnského..

+5/0
12.3.2015 0:03

T38o68m44á28š 64K18u21č88e21r75a 6329237114408

Ja teda prazak nejsem a byl jsem na hlavnim jenom 4x ale procestoval jsem Pariz, Londyn, Rim, Barcelona a oproti treba Rimu je pražske nadrazi a metro opravdu velky luxus

+6/0
12.3.2015 7:55

K23a26r16e41l 31D89r48d23a 6763175857289

Tramvaj profrčí před halou. Trať povede přímo parkem a zruší pár chodníků. Zdatný chodec si snad poradí, opilec nejspíš ne. Patrně je záměrem místní bezdomovce přejíždět tramvají hlava nehlava a park postupně vyčistit. ;-D

  Tramvajoví stavitelé se snaží zničit Opletalku, okupovat Šervůd a dětské hřiště, vyhnat zdejší parkující řidiče a stvořit dost protivnou a nebezpečnou křižovatku na rohu Senovážného náměstí. V tom případě navrhuji Šervůd vybetonovat a vytvořit zde parkoviště náhradou. ;-)

  Nechápu, že starosta Prahy 1 údajně plánuje zdejší trať. Praha 1 nechce trať na Václaváku a raději by ji vedla Šervůdem. Tak asi proto. Já budu raději volit starostu, co sem žádné další tramvaje tahat nebude. ;-)

+4/0
11.3.2015 21:44

R93a94d62e13k 71J51a49n64a47t76a 9255456124472

Pokud by se k tomu naopak zúžila Opletalova ulice odstraněním parkovacích pruhů, takže by se plocha parku ubraná tramvajovou tratí nahradila, tak bych v tom neviděl problém.

Tramvaj přímo před nádražím, stejně jako tramvaj na pěší zóně, je celkem běžný jev. Hlavák má problém, že kromě metra C je na jakoukoliv MHD daleko.

+8/−1
11.3.2015 22:46

K25a77r90e33l 45D75r16d26a 6603155417759

A ty auta naskládáte kam? Navíc, Opletalka je kriticky úzká už nyní, s výjimkou toho úseku, který hodlají zabrat tramvaje.

  Chodník, který hodlají zrušit tramvaje, je jedinou cestou, kde se lez vyhnout davům a park užít jako park. Takže budou omezeni místní chodci i místní řidiči, aby se tudy vozili lenoši z Jiřáku na Náměstí Republiky či Florenc. Protože užít metro je pro "zastánce tramvajové MHD" zásadní problém. ;-D

+2/−4
12.3.2015 0:23
Foto

M67a31r48t94i59n 30Š82u76b12r48t 1455351804325

Rekonstrukci nové budovy Hlaváku považuji za nejpovedenější dílko v Praze posledních let. Sice trošku dílem menšího přísunu prostředků, ale povedlo se zachovat původní styl haly a doplnit ho s mírou o obchodní a další aktivity. Člověk se tam už opravdu nebojí, včetně možnosti si dojít na záchod. Ještě by bylo potřeba kromě staré budovy ale vyřešit to přítmí na boku u těch taxi stanovišť, tam je to pořád hrůza a chtělo by to nějaké řešení. Hodně kamer, víc světla, taxíky třeba jen městské s nepřístupem jiných vozidel apod.

+7/0
11.3.2015 21:37

K75a32r86e96l 21D53r75d41a 6943735577709

Práci Italů tady považuji za dost tragickou. Rekonstrukce se vleče zdlouhavě roky. Je zřejmý záměr, nejprve pronajímat a vydělávat, pak teprve rekonstruovat. Italové na rekonstrukci pořádně nesáhnou jak je rok dlouhý, proto je hala stále v původní podobě.

  Dělaly se tady třeba podlahy. Ve stejném stylu jak za Husáka, jen v mnohem horší kvalitě. Táhl se kabel Šervůdem k hale. U solidního chodníku zničili obrubníky, asfaltem to jen hrbolatě zaplácli a tradá pryč. Jak povolila dlažba před halou, žádné opravy a památkáři, zaplácla se chybějící dlažba prostě asfaltem, a nazdar. Na starou budovu se roky nesáhlo. Burger King tady provozují také Italové (oproti jiným BK). Tento patří kvalitou k nejhorším v Praze... Je to tady taková italská bída.

  Moc to tady asi neznáte a nevnímáte, projektante tramvajových tobogánů v Šervůdu.

  Na záchod chodí všichni do Šervůdu. Bezdomáči i cestující. Proč, pokud jsou v hale slušné záchody? Nad tím jsem ještě nebádal. Cena? Nebo je to Česká tradice močit uprostřed Prahy veřejně na trávníku a pak hupsnout do vlaku a jet jinam?

  Když zajdu do Billy, já se zde tedy bojím neurvalých Středočechů. Tak se pro mě jen jeden obtížný element doplnil druhým a ještě přijdou tramvaje. ;-)

0/−8
11.3.2015 22:03

K52a97r40e96l 66D88r28d21a 6523745217539

Parčík právě prořezali. Budou víc vidět údy čůrajících pánů hlavně na dětském hřišti. Miluji bezdomovce a spěchající Středočechy. ;-D

  Ta Billa je úděsná. Malá, těsná, šikovná a plná neurvalých venkovanů, co spěchají na vlak. Parádní strkanice. ;-D

+2/−5
11.3.2015 21:31

J73a47n 95H61e64r19o74u71d33e80k 9438492703151

Pisatel tam asi nebyl v půl sedmé ráno...nic se nezměnilo. Bezdak sem bezdak tam!

+1/0
11.3.2015 21:05

V14í27t52ě54z73s55l22a55v 44B45o73c28h 6912705265336

Úplně jsem ho nesnášel a radši jezdil osobákem na Masarykovo, ale teď je úplně v pohodě a strašně chválím, jak to prokouklo (a taky proto, že teď mám tu "čest" seznamovat se se Smíchovským nádražím, což mě vede k tomu, že bych se měl omluvit všem nádražím, které jsem předtím označil za odporná, včetně, a to už je co říct, brněnského)

+9/0
11.3.2015 20:32

D97a15n54i64e80l 81D37r85á88b68e26k 8300450475332

tak tak

v létě jsem se vracel z Berouna na Smícháč a to bylo teda na ;-(

0/−1
11.3.2015 20:44

J41a94n15a 11S81t65e66h50l61í22k70o89v36á 2149200400886

za to Masaryčka to je nyní pěkný hnus..

0/−1
12.3.2015 15:34

M72a59r81t62i82n65a 46V77a98n22k97o96v79á 4297643442842

Fantova kavárna ale nefunguje a stará budova taky není ok, plus ten park pochopitelně. Podivných existencí se v Sherwoodu stále motá plno.

+8/0
11.3.2015 20:03

K90a11r81e78l 37D36r57d84a 6643695577389

Ano, vydařená rekonstrukce. Fantova kavárna nově pozlacená a zavřená. ;-D

+3/−1
11.3.2015 21:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.