Diskuze

Výměna špatných kabelů v Blance přijde na 60 milionů, naznačují posudky

Výměna poškozených kabelů v tunelu Blanka by mohla stát až 60 milionů korun, naznačují posudky. Voda podle nich poškodila svazky uložené v chodnících, a proto je bude třeba vyměnit. MF DNES to potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje. Problém se týká asi 300 kilometrů kabeláže.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

J37i91ř51í 36D58u85f31e19k

15. 3. 2015 16:40

Ano, kvalita projektantů, vyhrávajících veřejné zakázky, je naprosto katastrofální. Jsou to lidi bez stavební praxe a bez zkušeností. Ani se nedivím, že to tak dopadlo. Dělám na veřejných zakázkách 6 měsíců a stav projektů je více než žalostný.

0 0
možnosti
LP

Posudky možná naznačují tuto částku, realita naznačuje jednu miliardu.

0 0
možnosti
JC

Vypadá to na nový velký tunel v tunelu. V šachtě na fotce je 7 datových kablíků a několik protahovacích drátů. Kablíky jsou pouze povrchově umazané, voda jim nemohla už od dob gutaperčové izolace uškodit. Pokud některý pokousaly hlodavci dají se pomocí drátů, nebo vadných kabelů protáhnout jiné. Pochybuji silně, že je potřeba měnit chodníky v celé stavbě!

Po proměření sávajících kabelů by se možná ukázalo, že na výměnu je "zralých" 10% kabelů, nebo žádný.

Kdyby moje firma tenhle kšeft dostala, počítám, že bysme už několik let nemuseli dělat. Bylo by to pro nás jako jackpot ve sportce. Škoda.

Jsem elektrikářem přes 40 let a 25 let mám firmu v oboru (co to jde). Už jsem toho viděl hodně.

Spíš to vypadá na úplně jiné zájmy ;-D;-D!!Smutné.

2 1
možnosti
Foto

J19a44n 47Z86o61u22b91e57k

13. 3. 2015 21:08

Ještě nedávno bylo v podobných článcích,že to bude stát miliardu a najednou to je 60 mega? Hm...

1 0
možnosti
JP

J82o24s57e26f 17P15o70t15r

13. 3. 2015 19:52

To je, vzhledem k dosavadním nákladům, pakatel

1 0
možnosti
JN

Na vysvetlenou: bezpecnostni systemy tunelu musi fungovat i behem projektovych nehod a havarii. Zcela dominantni havarii je rozsahly pozar. Ten byva v tunelech vysoce nebezpecny. Proto jsou primarne kabely ohnivzdorne, coz vetsinou snizuje odolnost vuci dlouhodobemu zaplaveni vodou. Projekt (tunel) ma byt funkcni tak, aby k zatopeni/zaplaveni nemohlo dojit( musi byt tesny a musi mit funkcni drenaze v dostatecne kapacite). Proti tomu pozar se vyloucit projektem a realizaci neda, proto musi byt maximalne zabraneno jeho sireni a bezpecnostni systemy musi byt i pri nem funkcni.

1 0
možnosti
TH

Otazka pro odborniky: jake kabely se pouzivaji v zahranici v tunelech?

0 0
možnosti
JN

Stejne. Problem neni v kabelech, ale nefunkcnich drenazich.

2 1
možnosti
MZ

Spojky "by měly být vodotěsné" ... to celkem dá zdravý rozum, nepotřebujeme nějakého x krát otilulovaného genia, stačí maturita na elektroprůmyslovce ....

Drážní kabely - česká železnice není rozhodně technicky dokonalý ideál -  se válí v hlíně, jsou zatíženy vodou ze sněhu nebo co naprší, občas je nějaký dobrák překopne, ale spojky jsou vodotěsné ....tak jak je někdo navrhl ...

0 0
možnosti
JN

Jsou drazni kabely ohnivzorne?

1 0
možnosti
PV

P19e37t67r 55V54l26k

13. 3. 2015 15:39

rozhovor o tunelu Blanka, Nezapomente si zapnout titulky.  https://www.youtube.com/watch?v=LZ6-LDr8Hsw

3 0
možnosti