- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ano, kvalita projektantů, vyhrávajících veřejné zakázky, je naprosto katastrofální. Jsou to lidi bez stavební praxe a bez zkušeností. Ani se nedivím, že to tak dopadlo. Dělám na veřejných zakázkách 6 měsíců a stav projektů je více než žalostný.
Posudky možná naznačují tuto částku, realita naznačuje jednu miliardu.
Vypadá to na nový velký tunel v tunelu. V šachtě na fotce je 7 datových kablíků a několik protahovacích drátů. Kablíky jsou pouze povrchově umazané, voda jim nemohla už od dob gutaperčové izolace uškodit. Pokud některý pokousaly hlodavci dají se pomocí drátů, nebo vadných kabelů protáhnout jiné. Pochybuji silně, že je potřeba měnit chodníky v celé stavbě!
Po proměření sávajících kabelů by se možná ukázalo, že na výměnu je "zralých" 10% kabelů, nebo žádný.
Kdyby moje firma tenhle kšeft dostala, počítám, že bysme už několik let nemuseli dělat. Bylo by to pro nás jako jackpot ve sportce. Škoda.
Jsem elektrikářem přes 40 let a 25 let mám firmu v oboru (co to jde). Už jsem toho viděl hodně.
Spíš to vypadá na úplně jiné zájmy Smutné.
Ještě nedávno bylo v podobných článcích,že to bude stát miliardu a najednou to je 60 mega? Hm...
To je, vzhledem k dosavadním nákladům, pakatel
Na vysvetlenou: bezpecnostni systemy tunelu musi fungovat i behem projektovych nehod a havarii. Zcela dominantni havarii je rozsahly pozar. Ten byva v tunelech vysoce nebezpecny. Proto jsou primarne kabely ohnivzdorne, coz vetsinou snizuje odolnost vuci dlouhodobemu zaplaveni vodou. Projekt (tunel) ma byt funkcni tak, aby k zatopeni/zaplaveni nemohlo dojit( musi byt tesny a musi mit funkcni drenaze v dostatecne kapacite). Proti tomu pozar se vyloucit projektem a realizaci neda, proto musi byt maximalne zabraneno jeho sireni a bezpecnostni systemy musi byt i pri nem funkcni.
Otazka pro odborniky: jake kabely se pouzivaji v zahranici v tunelech?
Stejne. Problem neni v kabelech, ale nefunkcnich drenazich.
Spojky "by měly být vodotěsné" ... to celkem dá zdravý rozum, nepotřebujeme nějakého x krát otilulovaného genia, stačí maturita na elektroprůmyslovce ....
Drážní kabely - česká železnice není rozhodně technicky dokonalý ideál - se válí v hlíně, jsou zatíženy vodou ze sněhu nebo co naprší, občas je nějaký dobrák překopne, ale spojky jsou vodotěsné ....tak jak je někdo navrhl ...
rozhovor o tunelu Blanka, Nezapomente si zapnout titulky. https://www.youtube.com/watch?v=LZ6-LDr8Hsw