Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy věděly, že do Blanky teče voda. Kabely přesto položily

Stavební firmy už v roce 2012 věděly, že montované technologie v tunelu Blanka kvůli průsakům vody nemusí být funkční. Vyplývá to z dokumentace, kterou má MF DNES k dispozici. Praha nyní musí kabely dát vyměnit, což bude stát desítky milionů a otevření tunelu se posune o další měsíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M87i77c70h43a69l75a 15P98a15v93l80a80t63o82v52á 9486342674289

Nechci se zastávat firem, které se opravdu chovaly jak stádo dětí ze zvláštní školy. 

Podle mě  je ale hlavním viníkem Magistrát s jeho stále se měnícím vedením, a naopak konstantně korupčním prostředím. Především ale zákon o veřejných zakázkách. 

Pracuji v jiném oboru, stavebnictví nerozumím. Naštěstí většinu času děláme pro komerční firmy, jejichž jediným, jasným a průzračným cílem je generovat zisk. 

Když jsme se ale několikrát přihlásili do výběrového řízení na státní zakázku, byla to katastrofa. Už samotné zadání bylo vždy šílené a totálně nesmyslné. Ne něco jako "pomožte nám postavit tunel Blanka", ale udělejte  X, Y a Z (obvykle kardinální blbost),  a to za nejnižší cenu a v nejkratším možném termínu. Žádné návrhy a tipy na zlepšení zadání se nepřipouští, musíte ale dodat XY kopií návrhu, vše převázané mašličkou a na každé straně razítko s podpisem + tisíc dalších byrokratických nesmyslů. Kdo něco z toho nesplní, toho okamžitě vylučujeme z výběrového řízení, bez možnosti nápravy. 

Přitom už dopředu byla vybrána fiirma, které nakonec i zákazku získala. Dala nejnižší myslitelnou cenu, a potom se, jakoby náhodou, objevila nějaká objektivní příčina, proč musí cenu zvednout. Na tohle nemám žaludek.

Pokud má stát / město atp. dozorovat objektivitu výběrového řízení, měl by mít především na své straně a) odborníky, kteří věci rozumi, b) zákon, který nebazíruje na byrokratických kravinách, ale soustředí se na naplnění konečného cíle.

+1/0
17.3.2015 3:15

R45o37b97e55r74t 52K65r37i38s75t24e86k 5600686688366

Jestli vedou kabely pod chodníky a pak do tunelu - vytvořili již výkopem, perfektní koryto, úvoz na vodu,

kolektory v tunelu mají mít pumpy na vyčerpávání, vedoucí do hlavní kanalizace

nadjezdy jako přítoky to je též bomba ::-)

jsou to borci

0/0
16.3.2015 22:36

K56a67r67e35l 41K75u29t89t25e31l94w51a10s72c56h65e76r 2221581334893

Pan Pavel Kočiš se marně odvolává na to, že o všem firmy věděly.Marné jsou i dopisy výrobní ředitelky Skansky a ČKD.Jediným právoplatným rozhodnutím je zápis ve stavebním denníku.Svoje stížnosti byly firmy povinny napsat do stavebního denníku a žádat nápravu.Ke všem takovýmto zápisům se musí vyjádřit stavební dozor a rozhodnout co dále.Takže pane Kočiši stavební dozor je právě proto na stavbě, aby rozhodl.A to ve všech záležitostech stavby, ať se týkají použitého materiálu, technologických postupů a kvality práce a dodržování BOZP.Celý systém řízení této stavby je naprosto chaotický a svědčí o "vysoké" kvalitě technických a technologických znalostí zúčastněných konkrétních osob.Znehodnotila se tím práce stovek dělníků z nichž mnozí by si s uvedenými problémy dokázali poradit daleko lépe, než jejich nadřízení i bez titulů, znalosti angličtiny a "kulatých" razítek.Je to hanba pro všechny stavaře.

+4/0
16.3.2015 21:02

R32o94b90e14r47t 76K32r89i17s29t22e94k 5550956808656

myslím, že pod tlakem faktur, se klasická práce projektant, investor, dodavatel zhroutila, souhlasím s Vámi

+1/0
16.3.2015 22:38

J42i85n68d17ř17i39c53h 57Š23k36o64p29e57k 4195481190445

jasní adepty na přípis na seznam firem se zákazem plnění veřejných zakázek

+2/0
16.3.2015 20:06
Foto

A46n34t71o76n30í93n 97B96r98z18o11b82o56h53a76t74ý 9105443359895

Tunel Blanka - stavba roku 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012,  2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, ...........

+2/0
16.3.2015 16:28

J26i81r92k51a 42H90r20a21d13i41l 6966807127597

A nakonec to dopadne jako Ostravska dalnice ..... na dalnici jsou vlny, vse se vysetrilo a nikdo za nic nemuze ..... a jede se dal. Klasicky cesky Kocourkov.

+3/0
16.3.2015 14:09

K19a70r18e87l 21L91o69p20a18t30a 8516747651827

Tenhle tunel jež vede pár metrů vedle Vltavy a pod její úrovní je suchý jak plínky Huggies. Zvenku suché, uvnitř mokré....

+3/0
16.3.2015 13:47

O87t53o57m74a22r 29T28h63o41m30a 2435397826865

s metrem problém není, ale Blanka se zapíše do dějin města ;-D

+2/0
16.3.2015 13:38

J92i66r20i 30R79u96s44n15o66k 4215322437293

Z tohoto clanku jasne vyplyva, ze za to muze investor. Byl na to upozornen nekolikrat pisemne a okomentuje to slovy " snazi se (firmy) si delat alibi". Co na to rict?

+1/0
16.3.2015 13:18

J15o72s71e98f 67Š34p37a33č58e83k 2322683820400

Jsi ten Emanův super přítel?! To by odpovídalo!

0/−1
16.3.2015 13:26

J54o39s87e53f 81N19o82v26á51k 1190303935

Chybu udělali všichni. A kdo to zaplatí? My všichni.

+3/0
16.3.2015 13:15

J68o47s81e86f 46Š52p77a98č23e90k 2682303750150

Nikoliv Praha.... Ze zákona nese zodpovědnost generální dodavatel. Ten je z téhož důvodu povinen poukázat na nedostatky a chyby projektu v průběhu výstavby a zajistit řešení !!! Že se s nimi Praha vůbec baví. Jsou to lumpové! V tom s nimi jistě  jeli Bém a další! Snad ani není možné, že by se to nevědělo. Problém vody ve stromovce je znám každému Pražákovi a nejen Pražákovi.

+3/−1
16.3.2015 13:14

J54a62n 44D81l87o61u95h65ý 8886740783660

Bém před dvěma roky? Vzpamatujete se ... ;-)

0/0
16.3.2015 14:32

A49l33e46š 88V31y61k77y72p64ě88l 2512710472786

Vody je cela Blanka, jenom doufam, ze nejaka chytra hlava pri projektovani myslela i na tu obcasnou lagunu s par miliony litru vody, kterou pri povodnich Stromovka zadrzuje.

+1/0
16.3.2015 18:45

K89a83r27e63l 69L66a77n76a 64I30n81g68. 9306681972

Bude Blanka do roku 3000?

0/0
16.3.2015 13:11

J13o58s16e18f 78Š12p54a61č34e68k 2162513120490

To víte, že bude, nepochybujete..... pod vodou!!!

+3/0
16.3.2015 13:28

J64i21ř71í 44V19i70n22k48l34e15r 1211877720689

Blanka je celá vlhká;-D

+1/0
16.3.2015 12:28

M26a16r62t41i19n 74L61u40k44e63š 3676761451325

Jako napsat tenhle megaotřepanej vtip do diskuze a myslet si že jsem vtipný, to musí být docela nouze, co?

+5/0
16.3.2015 12:35

J92o94s63e24f 75Š36p98a18č19e33k 2212963850640

Ta tvoje také, Vinklere? Jen by mě zajímalo z čeho, když má doma takového borce!

0/0
16.3.2015 13:30

J34a11n 95H89r38a84z45d27i15r74a 9425369879346

Nikde ani zmínka o TDI - tedy technický dozor investora

měl by to být vysoutěžený nezávislý kontrolní orgán investora stavby, nebo si ho platili sami stavaři, jak bývá dobrým zvykem na dálnicích

žádné pochybení ve stavebních denících, odsouhlasení dalšího postupu prací atd. ???

0/0
16.3.2015 11:53

M75i18r75o41s35l88a55v 39B50e96n22d46a 4693170968398

"Podle firmy Inženýring dopravních staveb (IDS), která je zástupcem Prahy na stavbě" - řekl bych, že toto byl stavební dozor, ne? Proč by tam ta firma jinak byla?

+1/0
16.3.2015 12:21

F29i21l88i96p 15K42o66h77o47u59t 7860743887870

IDS to měla pod palcem. Byla tam jako dozor.

0/0
16.3.2015 13:58
Foto

J80i48ř47í 73K42h10e56i79l 9706954180943

No jak to tak postupně sleduju, tak zůstává faktem, že primátorka Krnáčová se k tunelu Blanka vyjádřila zcela v souladu s tím, co se děje a volila ještě celkem dost mírný a korektní slovník.;-)

+8/−1
16.3.2015 11:34

M59a97r77e91k 25Z37a30h75r55a31d46i90l 6284429505971

Nikoliv, ta odsoudila projektanty, což se jeví jako nesmysl. Je vidět, že jen vykřikla prázdné fráze...

+3/−4
16.3.2015 12:04

J93a75r12o79s49l62a25v 72P97o94s74p95í81š49i49l 2921879205816

Z článku vyplývá, že projekt tunelu nepočítá s přívalovými dešti, v Praze údajně poměrně běžným jevem, takže minimálně v tomto bodě je vina na projektantech.

+2/0
16.3.2015 12:13

J67a98n 55S44a58l54o23m42o59n 4119560551985

Tak na stevbních projektantech asi ano, protože odvodnění řeší staba, nikoli elektro :-).

+1/0
16.3.2015 12:18

J58o58s84e94f 92Š38p54a96č82e15k 2922293620330

Na projektantech, jako takových. U takové stavby existuje něco, čemu se říká GENERÁLNÍ PROJEKTANT ! Ten má plnou zodpovědnost, nikdo nemůže říci, že ne! Má Krnáčová pravdu!!! Jsou to tupci a darebáci.

+2/0
16.3.2015 13:24

J92a15n 80S53a13l17o60m82o98n 4479410531355

No, nevím jestli je nějaký "Generálná projektakt" Já vím jen o Project managerovi :-)

0/0
16.3.2015 13:44

M35a29r65e70k 51Z49a75h46r33a63d54i10l 6594659845841

To si ale pletete pojmy. Generální projektant a projektant elektro je sakra rozdíl...

0/0
16.3.2015 14:47

J93o61s24e95f 30Š29p36a77č57e52k 2472483750590

Vážený pane Zahradile, to vůbec není nesmysl. To je bezesporu vada projektu, samozřejmě nejen projektu. Projektant má na stavbě svého zástupce, který zodpovídá za dodržování projektu a za to, aby byly řeše ihned všechny nedostatky zjištěné v průběhu výstavby a vodu tam měli od začátku, často se o tom psalo. To pro laiky, ti t.zv. odborníci věděli daleko víc, byli u toho!

+1/−1
16.3.2015 13:19

M47a63r49e12k 28Z76a26h43r51a79d85i85l 6694519365531

Ne, pokud se bavíme o projektantech profesí jako je elektro, nemusí tam být projektant ani nikdo jako zástupce projektanta. Jen je potřeba, aby realizační firma v případě nejasností projektanta kontaktovala. Projektant jako takový zodpovídá za projekt, ne za realizaci (pokud se nebavíme o generálním projektantovi, který řídí celý projekt).

0/0
16.3.2015 14:46

L53u51b74o96š 14T85i26c56h15ý 3167928864223

Obecně nemá projektant na stavbě nikoho. Ale pokud investor chce, může si u projektanta objednat autorský dozor v dohodnutém rozsahu. Tj. za další prachy. Tj. ne každý investor si to objedná.

0/0
16.3.2015 14:57

A97l12e36š 70V72y26k90y60p56ě46l 2172680592206

Ono by opravdu stacilo, aby Metrostav vytahl faktury za ty cerpadla, co tam po dobu cele vystavby bezely 24/7.

0/0
16.3.2015 18:48

J44o19s43e58f 84Š51p14a98č94e72k 2782543600460

Docela s Vámi souhlasím...

+1/0
16.3.2015 13:22

K91a96r22e83l 38K31u52t76t58e25l96w35a44s92c95h15e67r 2371541744813

Agentúro Kheil nepleťte se do věcí o kterých víte houby.Raději mi odpovězte na několikrát vám položenou otázku:Proč neestébák Babiš ihned po nástupu na MF zlikvidoval státní dluhopisy pro občany?

0/0
16.3.2015 20:43

M47i70l56o17s45l18a98v 17U63r90b28a64n 2544673586341

V Metrostavu věděli. že se stejně tunel neotevře v dohodnutém termínu a tak přestali pracovat a soudili se s městem o peníze. Firma ČKD Praha DIZ nepracovala na nápravě škod, ale práci jen předstírala. Když stavební dozor zjistil, že by mu nemusela Praha dát peníze za špatně odvedenou práci, zažaloval Prahu u soudu a to ještě před tím, než to prasklo. ŠMEJDI. Zajímavé je jen to, že paní Krnáčová o tomto velikém pochybení mluvila již v loni a nikdo, asi v rámci povolebního boje,  nic neřešil. Rv

+6/0
16.3.2015 11:24

J32a39r38o67s66l59a27v 61Š59i16m21á12č89e14k 6504987849638

A v čem je problém? Vždyť zádrhele ve fakturaci rozhodce odstranil.

0/0
16.3.2015 12:40

J54a35n 64S76a92l22o53m69o94n 4349770691895

Takže všechny kabely, včetně těch s funkční schopností při požáru normálně bežně vydrží ponoření do vody, když to není moc hluboko a na moc dlouho. Naprosto všechny odolávají orosení. Já furt nechápu co se tam zničilo. Pokud byl kabel položený při správné teplotě a správným způsobem, tak nějaké zaplavení vodou pro něj neznamená problém.

+2/0
16.3.2015 11:21

P34a46v79e45l 97O26b17d25r86ž53á94l57e38k 6966954268582

pokud nejsou ponořené několik týdnů nebo měsíců - jako se to stalo tady

0/0
16.3.2015 11:52

J49a28n 78S89a23l33o68m55o46n 4259230951645

No, pak je to typ od typu.

0/0
16.3.2015 12:16

J92i82ř88í 25P86a64u19l 3686525827772

Tak schválně, najděte a uveďte zde konkrétní typ kabelu, který je bezhalogenový, oheňretardující, odolný proti vyšší teplotě  a zároveň určený pro užití do vody. :-)

0/0
16.3.2015 14:38

J48a67n 81S69a28l63o25m57o52n 4459830581895

Samozřejmě že takový typ neexistuje (tedy pro trvalé ponoření). Bezhalogenový, to ano a oheň retardující, ale ne s funkční schopností (to bude asi to vaše "odolný proti vyšší teplotě). Ono to ponoření do vody jaksi vylučuje aby ten kabel hořel ;-D. Takže tyhle kabely jsou většinou pro suché a nebo vlhké prostředí s možností sem tam ho občas na chvíli ponořit (krátkodobé zaplavení mu neublíží). Jestli to tam ale leželo pod vodou několik měsíců... no pak je chyba jednoznačně na tom kdo tam tu vodu nechal stát.

0/0
16.3.2015 14:43

M10a20r23t21i88n 61P10i92š28t32o59r21a 8678238206409

Takže nejlepší řešení bylo použít dostupnější kabely určené do vody a kabelové žlaby nechat trvale zaplavené vodou - čímž by se vyřešila požární odolnost.

+1/0
16.3.2015 15:14

J17a88n 96S45a11l50o55m50o98n 4369810101655

Ony kabely určení přímo do vody jako do vody zase tak snadno dostupné taky nejsou. Klasický kabel (např AYKY) sice ponoření vydrží, ale také není určený přímo do vody :-)

0/0
16.3.2015 16:45

J53o28s19e34f 97Š25p75a51č97e78k 2902813830300

Pak za to nese jednoznačně odpovědnost dodavatel, který měl stv okamžitě řešit a ne je necht dále pod vodou. Neodpovídající mohly být hlavně spojovací prvky, nejen provedením, ale též montáží.

0/0
16.3.2015 13:35

J44i32ř57í 59P50a15u26l 3456565857232

Kabely jsou vhodné pro uložení do suchého i mokrého prostředí, ne však pro přímé uložení do země, nebo vody. Někdo začal tušit stav kabelů, zavolal revizního technika a ten naměřil nevyhovující hodnoty izolačního odporu zapřičiněného zaplavením kabelů. Co na tom nechápete ?

0/0
16.3.2015 12:07

J88a58n 64S72a21l62o78m10o37n 4749130501865

Tak to zaplavení muselo trvat ale pěkně dlouho a navíc to není provozní stav tunelu.

0/0
16.3.2015 12:17

J68o97s44e88f 19Š19p16a63č27e30k 2202283500760

Vy nevzpomínáte, jak se před třemi měsíci i v médiích "řešilo", že nebylo funkční odčerpávání vody  a kdoví co ještě ?!

0/0
16.3.2015 13:37

J40a94n 48S18a71l32o21m19o65n 4209770851265

Já to moc nesleduju.

0/0
16.3.2015 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.