- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechci se zastávat firem, které se opravdu chovaly jak stádo dětí ze zvláštní školy.
Podle mě je ale hlavním viníkem Magistrát s jeho stále se měnícím vedením, a naopak konstantně korupčním prostředím. Především ale zákon o veřejných zakázkách.
Pracuji v jiném oboru, stavebnictví nerozumím. Naštěstí většinu času děláme pro komerční firmy, jejichž jediným, jasným a průzračným cílem je generovat zisk.
Když jsme se ale několikrát přihlásili do výběrového řízení na státní zakázku, byla to katastrofa. Už samotné zadání bylo vždy šílené a totálně nesmyslné. Ne něco jako "pomožte nám postavit tunel Blanka", ale udělejte X, Y a Z (obvykle kardinální blbost), a to za nejnižší cenu a v nejkratším možném termínu. Žádné návrhy a tipy na zlepšení zadání se nepřipouští, musíte ale dodat XY kopií návrhu, vše převázané mašličkou a na každé straně razítko s podpisem + tisíc dalších byrokratických nesmyslů. Kdo něco z toho nesplní, toho okamžitě vylučujeme z výběrového řízení, bez možnosti nápravy.
Přitom už dopředu byla vybrána fiirma, které nakonec i zákazku získala. Dala nejnižší myslitelnou cenu, a potom se, jakoby náhodou, objevila nějaká objektivní příčina, proč musí cenu zvednout. Na tohle nemám žaludek.
Pokud má stát / město atp. dozorovat objektivitu výběrového řízení, měl by mít především na své straně a) odborníky, kteří věci rozumi, b) zákon, který nebazíruje na byrokratických kravinách, ale soustředí se na naplnění konečného cíle.
Jestli vedou kabely pod chodníky a pak do tunelu - vytvořili již výkopem, perfektní koryto, úvoz na vodu,
kolektory v tunelu mají mít pumpy na vyčerpávání, vedoucí do hlavní kanalizace
nadjezdy jako přítoky to je též bomba ::-)
jsou to borci
Pan Pavel Kočiš se marně odvolává na to, že o všem firmy věděly.Marné jsou i dopisy výrobní ředitelky Skansky a ČKD.Jediným právoplatným rozhodnutím je zápis ve stavebním denníku.Svoje stížnosti byly firmy povinny napsat do stavebního denníku a žádat nápravu.Ke všem takovýmto zápisům se musí vyjádřit stavební dozor a rozhodnout co dále.Takže pane Kočiši stavební dozor je právě proto na stavbě, aby rozhodl.A to ve všech záležitostech stavby, ať se týkají použitého materiálu, technologických postupů a kvality práce a dodržování BOZP.Celý systém řízení této stavby je naprosto chaotický a svědčí o "vysoké" kvalitě technických a technologických znalostí zúčastněných konkrétních osob.Znehodnotila se tím práce stovek dělníků z nichž mnozí by si s uvedenými problémy dokázali poradit daleko lépe, než jejich nadřízení i bez titulů, znalosti angličtiny a "kulatých" razítek.Je to hanba pro všechny stavaře.
myslím, že pod tlakem faktur, se klasická práce projektant, investor, dodavatel zhroutila, souhlasím s Vámi
jasní adepty na přípis na seznam firem se zákazem plnění veřejných zakázek
Tunel Blanka - stavba roku 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, ...........
A nakonec to dopadne jako Ostravska dalnice ..... na dalnici jsou vlny, vse se vysetrilo a nikdo za nic nemuze ..... a jede se dal. Klasicky cesky Kocourkov.
Tenhle tunel jež vede pár metrů vedle Vltavy a pod její úrovní je suchý jak plínky Huggies. Zvenku suché, uvnitř mokré....
s metrem problém není, ale Blanka se zapíše do dějin města
Z tohoto clanku jasne vyplyva, ze za to muze investor. Byl na to upozornen nekolikrat pisemne a okomentuje to slovy " snazi se (firmy) si delat alibi". Co na to rict?
Jsi ten Emanův super přítel?! To by odpovídalo!
Chybu udělali všichni. A kdo to zaplatí? My všichni.