Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kabely v Blance ležely ve vodě kvůli křivě položeným chráničkám

Voda se do kabelů v tunelu Blanka podle některých zdrojů MF DNES dostala kvůli křivě položeným chráničkám. Chyba tak mohla vzniknout už při stavbě. Chráničky jsou totiž zcela prohnuté, a tudíž ve spoustě míst zůstává voda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a46r80t30i56n 61B45ř73e64z92i61n11a 8418375920462

Asi ptám blbě, to nemohou být ty sítě být umístěny v kabelových žlabech třeba na stěnách?

+1/0
23.3.2015 18:12

S56t46a34n57i41s68l65a24v 81A59u48g71u66s53t76i63n 2776454572500

teď už ne... ;-D

0/0
24.3.2015 19:39

M65i31l34o50š 63D47v46o95ř52á74k 8165547246231

hele kluci - a co se mrknout vedle do strahovskeho tunelu nebo do mrazovky, jak jste to vlastne delali posledne, ne?

Jen tedy jestli teda od te doby nepribyl nejaky pozadavek na interni totalni elektronizaci toho tunelu...?

ono totiz projet autem z jedne strany diry na druhou stranu by snad teoreticky slo i (nadnesene) bez dratu...?

0/0
19.3.2015 11:12

M85a45r84e37k 19H45r87u44b34y 6667932151538

To by ovsem nebyl cesky urednik, aby si do sve stavby nenaporoucel _vsechno_, co se da objednat - bez ohledu na to, ze nektere prvky vybavy se vylucuji ;-)

0/0
19.3.2015 15:39

J37o84s26e92f 75L60a60n67z 8465961184358

Nejsem sic projektant ,ale nějak nechápu proč sítě zalijou betonem -nejen voda ,ale třeba i údržba je pak problém. Sice laický názor ,ale pokud maj být v chodníku ,proč není v chodníku kolektorový kanál  z vrchu zaklopený dostatečně pevnými deskami- zabezpečení je , odkrýt se dá prakticky kdekoliv a pokud jde o požární bezpečnost ,ta se dá řešit sekcemi s přepážkami a požár.uzávěry...

+2/0
19.3.2015 10:13

J85o98s89e85f 69V74o86l64f96í80k 4778215769473

Na tom houby vyděláte. Ale zalít betonem, to je věc. A kdo spočítá, kolik je tam betonu?

+1/0
23.3.2015 15:23

I67v27a51n 35P71š88e56n73č60í76k 6607360439486

Pánové, je třeba použít technologie z mise Apollo..neb přístup firem se začíná přibližovat svým charakterem kosmickému programu...

+1/0
19.3.2015 8:14

J23o13s29e39f 84L54a70n73z 8945231674838

To jste trochu podcenil , tam s bídou bude stačit aktuální výzkum NASA - páč česká Blanka je fakt unikát -kam se hrabe expedice na Mars!

+2/0
19.3.2015 10:14

A74n57n87a 63T14v41a52r23ů28ž46k54o55v16á 4321306725168

Ovšem jen cenou.

+1/0
21.3.2015 16:40

V88l20a64d36i89m57í94r 25M55o67r71a89v92e31c 3388660863233

Každá stavba, realizovaná na základě zákona o veřejných zakázkách a využívající dotací v okamžiku, kdy vícepráce překročí 30% musí být zastavena a vypsáno nové výběrové řízení. Jak to, že Blanka je z původních 17 mld na 37 mld a to ještě není konečná cena?

+1/0
19.3.2015 6:30

J83a10r91o48s58l72a79v 32Š35i24m25á87č28e18k 6324867199268

Pro ČT to však Polák komentoval víc. Kromě bagatelizace rozsahu (aniž by však byl schopen na dotaz tento rozsah upřesnit) ještě prohlásil, že kabely lze přeložit do chrániček rezervních. Nějak opomenul fakt, že ty rezervy si objednal a zaplatil objednatel a bezvadné měly být všechny. Řešit vady své dodávky na účet objednatele je prostě další neomalenost Metrostavu prezentovaná jeho hlásným troubou.

+1/0
18.3.2015 15:39

E90m81i17l 70M79i46n51á32ř 7150489919357

To zachrání je:

Jára Cimrman: "Zkuste to bez drátů, drahý Marconi!"

+6/0
18.3.2015 13:57

L23i43b88o26r 77F46i61l86á86k 3690655933623

Marconi by je nezachránil, jedině Tesla.;-)

+1/0
18.3.2015 19:39

M51a60r25e75k 76H27r96u86b74y 6507392451118

Tohle uz asi jenom Nobel :-P

+2/0
19.3.2015 15:38

R58a18d53e82k 64N61o16v12a82k 9694633789480

Tu kabel

tukabel

https://www.youtube.com/watch?v=7cT1g7OHjJg

0/0
18.3.2015 13:53

H32u15b34e35r94t 53Ž34í37t95k49o 4789798603745

"Výrobek zahraniční firmy nevyhovuje."

Opravdu je na celém světě JEDINÝ výrobce, který přichází v úvahu?

+2/0
18.3.2015 13:43

R44u78d42a 46S21l74a84v44í84k 5673488926791

Jediný "vhodný" výrobce.

+1/0
18.3.2015 16:22

L76i31b59o72r 28F39i14l10á73k 3530495213273

Jediný výhodný výrobce?;-D

+1/0
18.3.2015 19:40

P64e47t73r 76M45a50r19e33č36e46k 1983481509708

Proč ty kabely museli ukládat to rour pod chodník? Když se mohli uložit na kabelové lávky nebo do kabelových žlabů uchycených na stěnách.

+1/−1
18.3.2015 12:41

P14e86t30r 66M85u11n72z56a15r 1465751609496

Předpokládám, že jde o kabely s funkcí při požáru - to znamená, že musí být schopny vydržet v ohni požadovanou dobu. To ale znamená, že ji musí vydržet i konstrukce, která ty kabely nese. A ta by patrně byla dražší, než ty chráničky v betonu. Že tam bude jiný problém si asi nikdo neuvědomil.

+1/0
18.3.2015 13:24

M56a74r70e34k 92Z35a93h19r46a70d18i32l 6964829565501

Přesně tak, ale mohlo to být i z důvodu místa, kde prostě kabelové žlaby pro všechny technologie, resp. profese se nemusely na mnohá ta místa vejít...

0/0
18.3.2015 13:33

P83e60t34r 76M68u98n23z52a86r 1625191539176

No když vezmu, že u stropu bývají ty posunovací ventilátory, tak nějaké žlaby, by se tam vešly určitě. Když jsem teď projížděl tunely co jsou hotové, tak tam ty trasy mají pod stropem.

0/0
18.3.2015 13:39

M42a37r11e83k 11Z62a58h64r21a15d23i56l 6604679265211

Ona to může být i otázka bezpečnosti, navíc vedení ve žlabech zas může podléhat jiným negativním vlivům, zvlášť v tunelu. Pakliže to byl požadavek investora, projektant si moc dupnout nemůže...

0/0
18.3.2015 13:47

M44a87r27t26i16n 30S84e50d82o80n56a 5607273470399

Rekl bych ze tunel by se spatne myl, pokud by na stenach bylo elektirke vedeni. Navic by hrozilo jejich poskozeni (havarie vozu, ohen)

+1/0
18.3.2015 14:24

P25e49t11r 14S42e17d47i95v30y 6977848715557

Njn, to je o lidech a zacina to u nekvalifikovanych delniku z vychodu. Zde ale neselhali jen oni, ale i ti, kteri to po nich meli zkontrolovat. Zfusovana prace.

+2/0
18.3.2015 12:32

J21a30r17o41s96l41a52v 74Š91i36m11á21č52e59k 6114297159968

To rozhodně nemůže platit u Metrostavu. Tam na to měli hned dva útvary kontroly a řízení kvality (u dodavatelské divize 5 a výšedodavatelské divize 2). A kdyby nějaký poťouchlý lidský faktor selhal, tak na to měli u Metrostavu proslulou Školu nových způsobů myšlení.

+1/0
18.3.2015 15:47

M46i73c75h97a16l 58Z62e82l14e95n90ý 6964283305576

Proboha, poslete co nejdriv tak 300 milionu na ucet Metrostavu, at muze Metrostav vyplatit prazske ANO, a muze se to konecne otevrit.

O nic jineho nejde.

+5/0
18.3.2015 12:29

J39i39r61i 73B25e63c85v93a64r 7332239106

Výborně, příčinu bychom měli - takže je šance, že se to nebude řešit dalších 5 let ..ale jen 2-3 roky :-(

0/0
18.3.2015 12:23

M91i89l57a45n 76Š25m10o48l97í78k 3227234572770

Víš jak pomalu pracujou soudy ? Kvanta odvolá, dalších posudků .. vidím to optimisticky na 10 let ;-D

0/0
18.3.2015 12:55

J24o37s55e82f 94P18o79ž63i23v29i48l 8554896427590

Možná proto chce Metrostav převzít odpovědnost:-P...

+2/0
18.3.2015 12:22

V79i20t74a 92K58a69b91o55u60r24e81k 4270810592598

Pokud jsou ty kabely přesně podle projektu odsouhlaseného investorem tak nemůže být chyba na straně dodavatele. Špatně položené chráničky na několika metrech z celkové délky stovek kilometrů taky nemůžou být příčinou zničený kilometrů kabelů. Vina je dle mě na subjektu který zajišťoval ochranu staveniště proti dešťům a v případě chybného projektu projekční kancelář a potažmo investor nebo subjekt zajišťující koordinaci který si to neohlídal...

+1/0
18.3.2015 12:15

D26a48v25i46d 49Z58a47j81d38á15k 8305382760371

Ja se uz ani nedivim,ze slovo tunelari ve spojitosti s odklonem a kradenim penez vzniklo prave u nas.Blankou jsme to dotahli k dokonalosti.

+7/0
18.3.2015 12:15

V96o30j34t67a 87S27u67k 3477305987171

Tunelovani se intenzivne trenuje jiz od 90 let,jenom spravci kabelu (kdo asi) nejak nebyli pozvani zase ke spolupraci.Takto se novy soc-komo system tezko vybuduje.A znalci na to neprisli vcas.V[>-]!!

0/0
18.3.2015 12:13

J31i80ř94í 67M23a89r97e13č62e12k 3109391522

:-/ už mě to nebaví. Mě by jenom zajímalo kdy tam budu moct jezdit.

0/0
18.3.2015 12:12

D92a11v42i38d 46Z87a37j41d24á27k 8625922560591

V roce 2011...

+5/0
18.3.2015 12:13

J92i41ř90í 78M27a26r38e27č76e51k 3239251242

2011 jsem mohl, ale kdy opravdu pojedu?

+1/0
18.3.2015 12:15

M31i35l23a35n 95Š90m80o73l85í84k 3397114422700

2025, pokud jsem optimista ;-)

0/0
18.3.2015 12:56

P75e16t62r 41R73o65h40á14n70e71k 1333819227246

to bude ještě na roky

0/0
18.3.2015 12:11

D74a34v89i24d 30Z72a15j15d10á91k 8665122740841

Tak co,budeme mit nejdelsi tunelovou cyklostezku na svete,ctyrproudou.

+5/0
18.3.2015 12:11

Z16d56e60n76ě84k 55K62a21f23k19a 5488582827272

A co takhle využít jako vodič tu vodu. Položit prázdné chráničky a počkat až se zase napustí. Chtěl bych vidět ty výrazy v tvářích houmlesů až budou hledat měď. ;-D

0/0
18.3.2015 12:05
Foto

J63i51ř11í 23B78a66b98i61n94s24k79ý 7687649698151

ale jako protiatomový kryt to bude sloužit dobře takže  na obou koncích  vrata  a je  hotovo plus  velká  cedule ,,Dar Magistrátu Praze ,,

+1/0
18.3.2015 12:05

Z69d74e71n90ě54k 97K24a20f56k96a 5658612637202

Prý protipožární a zároveň vodě odolné se vylučují. "

Řekl bych že kabely které budou soustavně pod vodou jsou protipožárně zabezpečené jedna báseň. ;-D

+8/−1
18.3.2015 12:03

V79o75j71t89a 87S51u58k 3897525337171

Ceskych znalcu je vsude prehrsle to je na export aby ohrozili cely svet. No snad to nekdo zastavi.........V[>-]!!

0/0
18.3.2015 12:02

S85l53a61v46o95m25í90r 91Š15t53ě44p76á66n 1388284492414

Pokud je jasná příčina tak je jasné i kdo to zaplatí ....ten kdo dělal chráničky. A zaplatit by měl opravu chrániček, nové kabely a vše co je třeba při opravě udělat. Položení podmořského kabelu je náhradní ...asi levnější řešení. Viník by měl zaplatit uvedení do stavu podle projektu !!!

0/0
18.3.2015 11:51

M54a26r22e15k 44V51o24k48á18l 1786754285569

to víte, že to NENI jasný .. to že je to NĚJAK popsaný v tomto článku ještě vůbec neznamená, že to přesně takto je, .... resp. jste si jistý, že ten kdo dělal chráničky, dělal i jejich podloží apod. ?? V tom je celý vtip, že to není tak jednoduché na někoho ukázat prstem ... tak, aby to jeho právníci nerozcupovali

0/0
18.3.2015 12:58

P79e32t48r 83A68n53d61e72r59l80e 5745688583668

Protože neumíme položit kabely, tak v zemi kde není moře budeme instalovat podmořské kabely.

+7/0
18.3.2015 11:43

J45a97n 14S60m69e11j27k45a36l 6204118502

"nikdo nepočítá s tím, že by kabely měly být současně protipožární i voděodolné, když se tyto dvě vlastnosti logicky vylučují. " co je to za blbost????

+15/−1
18.3.2015 11:21

J12a46r97e87k 46W24o72l57f 5720219370

tento výrok jsme taky nepobral, logika hodná dítěte v mateřské školce...

+5/0
18.3.2015 11:38

R82a68d74e86k 67N94o44v46a46k 9854843789490

Ono to ani celkem technicky nejde zajistit.

Ty kabely co jsou voděodolné, bývají hořlavé a naopak.

Obojí dohromady, něco snad by na trhu být mělo ale je to pekelně drahé.

+2/0
18.3.2015 13:13
Foto

A13d27a16m 26B39a44r95t37o81n27í51k 4258740716432

V roce 1969 se chodilo po měsíci... V roce 2015 neumíme postavit tunel... neskutečný...

0/0
18.3.2015 11:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.