Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kabely v Blance ležely ve vodě kvůli křivě položeným chráničkám

Voda se do kabelů v tunelu Blanka podle některých zdrojů MF DNES dostala kvůli křivě položeným chráničkám. Chyba tak mohla vzniknout už při stavbě. Chráničky jsou totiž zcela prohnuté, a tudíž ve spoustě míst zůstává voda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a90r84t37i39n 42B39ř24e44z10i53n46a 8348755520212

Asi ptám blbě, to nemohou být ty sítě být umístěny v kabelových žlabech třeba na stěnách?

+1/0
23.3.2015 18:12

S37t83a27n60i71s14l53a42v 45A42u74g51u43s50t18i52n 2266704722330

teď už ne... ;-D

0/0
24.3.2015 19:39

M74i64l31o30š 51D25v47o32ř24á25k 8645787316861

hele kluci - a co se mrknout vedle do strahovskeho tunelu nebo do mrazovky, jak jste to vlastne delali posledne, ne?

Jen tedy jestli teda od te doby nepribyl nejaky pozadavek na interni totalni elektronizaci toho tunelu...?

ono totiz projet autem z jedne strany diry na druhou stranu by snad teoreticky slo i (nadnesene) bez dratu...?

0/0
19.3.2015 11:12

M64a62r39e51k 36H93r46u51b91y 6967662871798

To by ovsem nebyl cesky urednik, aby si do sve stavby nenaporoucel _vsechno_, co se da objednat - bez ohledu na to, ze nektere prvky vybavy se vylucuji ;-)

0/0
19.3.2015 15:39

J92o90s10e29f 62L12a29n45z 8715611964198

Nejsem sic projektant ,ale nějak nechápu proč sítě zalijou betonem -nejen voda ,ale třeba i údržba je pak problém. Sice laický názor ,ale pokud maj být v chodníku ,proč není v chodníku kolektorový kanál  z vrchu zaklopený dostatečně pevnými deskami- zabezpečení je , odkrýt se dá prakticky kdekoliv a pokud jde o požární bezpečnost ,ta se dá řešit sekcemi s přepážkami a požár.uzávěry...

+2/0
19.3.2015 10:13

J55o66s30e28f 29V76o95l29f56í85k 4558235739443

Na tom houby vyděláte. Ale zalít betonem, to je věc. A kdo spočítá, kolik je tam betonu?

+1/0
23.3.2015 15:23

I77v85a32n 71P34š62e62n44č53í41k 6237940129756

Pánové, je třeba použít technologie z mise Apollo..neb přístup firem se začíná přibližovat svým charakterem kosmickému programu...

+1/0
19.3.2015 8:14

J12o51s91e10f 42L42a79n37z 8255331714308

To jste trochu podcenil , tam s bídou bude stačit aktuální výzkum NASA - páč česká Blanka je fakt unikát -kam se hrabe expedice na Mars!

+2/0
19.3.2015 10:14

A68n33n17a 44T86v55a27r33ů42ž22k10o37v43á 4551206225878

Ovšem jen cenou.

+1/0
21.3.2015 16:40

V15l34a73d29i26m15í92r 54M79o40r63a50v69e98c 3988140913923

Každá stavba, realizovaná na základě zákona o veřejných zakázkách a využívající dotací v okamžiku, kdy vícepráce překročí 30% musí být zastavena a vypsáno nové výběrové řízení. Jak to, že Blanka je z původních 17 mld na 37 mld a to ještě není konečná cena?

+1/0
19.3.2015 6:30

J21a45r95o35s48l83a51v 69Š38i90m72á98č85e69k 6254367289478

Pro ČT to však Polák komentoval víc. Kromě bagatelizace rozsahu (aniž by však byl schopen na dotaz tento rozsah upřesnit) ještě prohlásil, že kabely lze přeložit do chrániček rezervních. Nějak opomenul fakt, že ty rezervy si objednal a zaplatil objednatel a bezvadné měly být všechny. Řešit vady své dodávky na účet objednatele je prostě další neomalenost Metrostavu prezentovaná jeho hlásným troubou.

+1/0
18.3.2015 15:39

E55m50i51l 28M24i88n16á24ř 7630829719237

To zachrání je:

Jára Cimrman: "Zkuste to bez drátů, drahý Marconi!"

+6/0
18.3.2015 13:57

L11i32b50o62r 98F75i91l78á84k 3880765563753

Marconi by je nezachránil, jedině Tesla.;-)

+1/0
18.3.2015 19:39

M11a81r80e53k 93H34r42u79b61y 6587502511918

Tohle uz asi jenom Nobel :-P

+2/0
19.3.2015 15:38

R31a16d28e34k 30N68o96v24a89k 9494573339690

Tu kabel

tukabel

https://www.youtube.com/watch?v=7cT1g7OHjJg

0/0
18.3.2015 13:53

H48u44b48e61r65t 73Ž93í51t22k17o 4359698683585

"Výrobek zahraniční firmy nevyhovuje."

Opravdu je na celém světě JEDINÝ výrobce, který přichází v úvahu?

+2/0
18.3.2015 13:43

R38u43d48a 73S10l21a16v53í84k 5603608686181

Jediný "vhodný" výrobce.

+1/0
18.3.2015 16:22

L59i60b20o42r 33F30i34l84á97k 3400985913763

Jediný výhodný výrobce?;-D

+1/0
18.3.2015 19:40

P56e50t19r 98M92a63r60e19č67e80k 1503741579228

Proč ty kabely museli ukládat to rour pod chodník? Když se mohli uložit na kabelové lávky nebo do kabelových žlabů uchycených na stěnách.

+1/−1
18.3.2015 12:41

P62e93t59r 87M11u96n64z44a89r 1115731119496

Předpokládám, že jde o kabely s funkcí při požáru - to znamená, že musí být schopny vydržet v ohni požadovanou dobu. To ale znamená, že ji musí vydržet i konstrukce, která ty kabely nese. A ta by patrně byla dražší, než ty chráničky v betonu. Že tam bude jiný problém si asi nikdo neuvědomil.

+1/0
18.3.2015 13:24

M44a72r40e12k 49Z81a32h63r65a44d84i66l 6954179975901

Přesně tak, ale mohlo to být i z důvodu místa, kde prostě kabelové žlaby pro všechny technologie, resp. profese se nemusely na mnohá ta místa vejít...

0/0
18.3.2015 13:33

P79e68t66r 75M17u70n90z47a51r 1975941219226

No když vezmu, že u stropu bývají ty posunovací ventilátory, tak nějaké žlaby, by se tam vešly určitě. Když jsem teď projížděl tunely co jsou hotové, tak tam ty trasy mají pod stropem.

0/0
18.3.2015 13:39

M59a18r34e90k 24Z26a46h36r77a11d92i34l 6574959595741

Ona to může být i otázka bezpečnosti, navíc vedení ve žlabech zas může podléhat jiným negativním vlivům, zvlášť v tunelu. Pakliže to byl požadavek investora, projektant si moc dupnout nemůže...

0/0
18.3.2015 13:47

M31a14r88t65i52n 20S41e17d35o41n72a 2815926606509

Rekl bych ze tunel by se spatne myl, pokud by na stenach bylo elektirke vedeni. Navic by hrozilo jejich poskozeni (havarie vozu, ohen)

+1/0
18.3.2015 14:24

P86e21t51r 16S36e59d75i81v90y 6617648115677

Njn, to je o lidech a zacina to u nekvalifikovanych delniku z vychodu. Zde ale neselhali jen oni, ale i ti, kteri to po nich meli zkontrolovat. Zfusovana prace.

+2/0
18.3.2015 12:32

J73a50r59o73s40l72a30v 93Š15i54m68á48č75e27k 6644817529648

To rozhodně nemůže platit u Metrostavu. Tam na to měli hned dva útvary kontroly a řízení kvality (u dodavatelské divize 5 a výšedodavatelské divize 2). A kdyby nějaký poťouchlý lidský faktor selhal, tak na to měli u Metrostavu proslulou Školu nových způsobů myšlení.

+1/0
18.3.2015 15:47

M43i27c59h16a22l 16Z89e33l24e54n31ý 6974143875196

Proboha, poslete co nejdriv tak 300 milionu na ucet Metrostavu, at muze Metrostav vyplatit prazske ANO, a muze se to konecne otevrit.

O nic jineho nejde.

+5/0
18.3.2015 12:29

J73i42r83i 81B98e50c30v39a56r 7812659816

Výborně, příčinu bychom měli - takže je šance, že se to nebude řešit dalších 5 let ..ale jen 2-3 roky :-(

0/0
18.3.2015 12:23

M66i59l42a20n 10Š47m96o30l82í17k 3677374532830

Víš jak pomalu pracujou soudy ? Kvanta odvolá, dalších posudků .. vidím to optimisticky na 10 let ;-D

0/0
18.3.2015 12:55

J17o57s74e72f 16P49o80ž39i12v83i80l 8104536237220

Možná proto chce Metrostav převzít odpovědnost:-P...

+2/0
18.3.2015 12:22

V87i13t33a 55K33a32b72o81u44r30e59k 4170660352658

Pokud jsou ty kabely přesně podle projektu odsouhlaseného investorem tak nemůže být chyba na straně dodavatele. Špatně položené chráničky na několika metrech z celkové délky stovek kilometrů taky nemůžou být příčinou zničený kilometrů kabelů. Vina je dle mě na subjektu který zajišťoval ochranu staveniště proti dešťům a v případě chybného projektu projekční kancelář a potažmo investor nebo subjekt zajišťující koordinaci který si to neohlídal...

+1/0
18.3.2015 12:15

D74a55v38i24d 43Z71a63j82d74á26k 8105372570571

Ja se uz ani nedivim,ze slovo tunelari ve spojitosti s odklonem a kradenim penez vzniklo prave u nas.Blankou jsme to dotahli k dokonalosti.

+7/0
18.3.2015 12:15

V39o10j93t82a 17S94u13k 3437815297611

Tunelovani se intenzivne trenuje jiz od 90 let,jenom spravci kabelu (kdo asi) nejak nebyli pozvani zase ke spolupraci.Takto se novy soc-komo system tezko vybuduje.A znalci na to neprisli vcas.V[>-]!!

0/0
18.3.2015 12:13

J44i75ř40í 51M55a42r24e13č45e18k 3349701382

:-/ už mě to nebaví. Mě by jenom zajímalo kdy tam budu moct jezdit.

0/0
18.3.2015 12:12

D78a50v33i30d 58Z39a32j93d24á33k 8145302650331

V roce 2011...

+5/0
18.3.2015 12:13

J58i40ř62í 41M73a18r62e98č95e32k 3419281822

2011 jsem mohl, ale kdy opravdu pojedu?

+1/0
18.3.2015 12:15

M85i33l22a48n 15Š38m64o14l66í70k 3827834512950

2025, pokud jsem optimista ;-)

0/0
18.3.2015 12:56

P66e29t52r 35R30o89h18á65n72e82k 1763599627756

to bude ještě na roky

0/0
18.3.2015 12:11

D79a53v11i88d 39Z56a46j69d12á83k 8985912100291

Tak co,budeme mit nejdelsi tunelovou cyklostezku na svete,ctyrproudou.

+5/0
18.3.2015 12:11

Z90d68e78n56ě32k 21K94a79f53k95a 5208382737302

A co takhle využít jako vodič tu vodu. Položit prázdné chráničky a počkat až se zase napustí. Chtěl bych vidět ty výrazy v tvářích houmlesů až budou hledat měď. ;-D

0/0
18.3.2015 12:05
Foto

J60i39ř71í 54B74a88b33i22n69s93k54ý 7937599958261

ale jako protiatomový kryt to bude sloužit dobře takže  na obou koncích  vrata  a je  hotovo plus  velká  cedule ,,Dar Magistrátu Praze ,,

+1/0
18.3.2015 12:05

Z67d36e38n89ě88k 73K13a13f30k36a 5508792107102

Prý protipožární a zároveň vodě odolné se vylučují. "

Řekl bych že kabely které budou soustavně pod vodou jsou protipožárně zabezpečené jedna báseň. ;-D

+8/−1
18.3.2015 12:03

V14o77j11t81a 26S19u72k 3217535267201

Ceskych znalcu je vsude prehrsle to je na export aby ohrozili cely svet. No snad to nekdo zastavi.........V[>-]!!

0/0
18.3.2015 12:02

S94l77a98v84o12m37í61r 98Š62t84ě69p80á47n 1838554562354

Pokud je jasná příčina tak je jasné i kdo to zaplatí ....ten kdo dělal chráničky. A zaplatit by měl opravu chrániček, nové kabely a vše co je třeba při opravě udělat. Položení podmořského kabelu je náhradní ...asi levnější řešení. Viník by měl zaplatit uvedení do stavu podle projektu !!!

0/0
18.3.2015 11:51

M51a28r34e18k 33V22o65k25á52l 1226424855539

to víte, že to NENI jasný .. to že je to NĚJAK popsaný v tomto článku ještě vůbec neznamená, že to přesně takto je, .... resp. jste si jistý, že ten kdo dělal chráničky, dělal i jejich podloží apod. ?? V tom je celý vtip, že to není tak jednoduché na někoho ukázat prstem ... tak, aby to jeho právníci nerozcupovali

0/0
18.3.2015 12:58

P55e82t22r 78A93n94d14e27r27l97e 5885808463248

Protože neumíme položit kabely, tak v zemi kde není moře budeme instalovat podmořské kabely.

+7/0
18.3.2015 11:43

J44a96n 62S96m69e62j46k69a35l 6914128702

"nikdo nepočítá s tím, že by kabely měly být současně protipožární i voděodolné, když se tyto dvě vlastnosti logicky vylučují. " co je to za blbost????

+15/−1
18.3.2015 11:21

J65a43r69e58k 25W28o22l18f 5380869680

tento výrok jsme taky nepobral, logika hodná dítěte v mateřské školce...

+5/0
18.3.2015 11:38

R67a89d60e51k 18N33o29v44a37k 9854963319280

Ono to ani celkem technicky nejde zajistit.

Ty kabely co jsou voděodolné, bývají hořlavé a naopak.

Obojí dohromady, něco snad by na trhu být mělo ale je to pekelně drahé.

+2/0
18.3.2015 13:13
Foto

A88d24a72m 33B17a85r56t29o76n33í39k 4708570686822

V roce 1969 se chodilo po měsíci... V roce 2015 neumíme postavit tunel... neskutečný...

0/0
18.3.2015 11:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.